Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vedro dusí cestující v tramvajích. „Příliš zpocené“ ale vykázat nelze

Upocený muž v tílku se drží madla v tramvaji. Z jeho podpaží se line nepříjemný odér, který je v těchto vedrech ještě silnější. Takový obrázek je noční můrou řady cestujících v MHD. Podle odborníka na etiketu Ladislava Špačka ale lidi, kteří svým tělesným zápachem mohou obtěžovat, nelze z vozu vykázat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V90l66a19d13i65m27í25r 12K49o34z84á13k 3695107553714

A co když je někdo na deodoranty alergický?

0/0
29.7.2013 20:50

J43i74ř36í 47L43i71n24d96a 8898776715293

no ono takly uprimne co cekat kdyz tramvaj je plna slusne receno "pracujici masy lidi co jezdi nekam do kolbenky". Ti co dbaji na higienu a jsou rekneme trochu na vysi, tak ty skutecne v MHD nepotkate, pak nemuzete cekat ze v tramvaji budou jezdit vyvonene manazerky a obchodni reditele. Ja jsem samozrejme take pri skole jezdil tramvaji a tento zazitek mi stacil a dnes bych ji pouzil asi jenom v nouzove situaci a jsem rad, ze deti uz radsi sahnou po autu a MHD je ani nenapadne a nemusim tak resit jesli nahodou neco nepritahne od nakyho bezdomovce ...

0/0
29.7.2013 13:50

M17i69c15h13a92l 96C87h82a63l96u14p97a 6198370759873

Špaček, to je ten borec, co doporučoval chodit na návštěvu v botách bez ohledu na počasí? Od toho bych si moc radit nenechal :-).

+2/0
26.7.2013 21:57

K98a19r93e39l 13R96y56b90á81k 7641320548111

když jsem kdysi pracoval u dpp, tak se začalo uvažovat o klimatizaci pro řidiče tramvají. tenkrát se k tomu v tisku vyjádřila mluvčí, že se klimatizace na 660V nedělají. no-nebudeme si nalhávat, co u dpp pracuje. Mě osobně se tento problém netýká, protože i když mhd nedobrovolně dotuju, tak jí nepoužívám.

+1/0
26.7.2013 12:53

M58i55c23h82a61l 39M50a67l36a48t 7818697201466

Tak podle logiky té mluvčí je třeba i osvětlení v tramvaji na 660V???? ;-D Ta paní evidentně buď lže a nebo vůbec nerozumí tomu co říká. To je to nejmenší namontovat trafo na jakékoliv napětí.

0/0
26.7.2013 13:04

K70a38r37e16l 94R36y97b79á83k 7411260208221

no-ve starých T3 bylo opravdu osvětlení na 660V. trafa na stejnosměrný proud fungovat nebudou. ale měniče ano

0/0
26.7.2013 13:29

M23i31c37h74a42l 80M58a47l57a84t 7368747461466

Možná jsem blbej ale nikdy jsem neviděl zářivky na 660V

0/0
26.7.2013 14:12

J41i82ř55í 56K42r85e20j29č53í36k 2267588744176

To já sice taky ne, ale asi nebude problém zapojit je do série, že... ;-)

0/0
26.7.2013 19:13

A66l51e27x36a45n98d73r 49K87o61s97t22k52a 5119406589886

Pokud je potřeba jen rozdělit napětí, tak stačí 2 odpory. Tady, kde jde o přesně 1/3 je to absolutní maličkost. Přidáte kondenzátor, aby při poklesu napětí při rozjezdu nepraskaly žárovky a je to..

0/0
26.7.2013 14:13

J65i95ř38í 83K82r34e11j92č77í10k 2577828164506

Tiskové mluvky jsou obecně dost exotický druh a nějak nepamatuju žádnou, která by měla nějaké povědomí o čem skutečně mluví.

To tak nějak napříč spektrem, nejen u DPP. ;-)

0/0
26.7.2013 19:15

M67i86c13h68a32l 28C20h94a83l81u17p53a 6338220179103

Tak kdyby tomu rozuměli, tak se tím mohou živit. Když nerozumí, tak to jdou buď učit nebo o tom aspoň tlachat s novináři. Kteří tomu většinou taky moc nerozumí :-).

0/0
26.7.2013 21:55

R35o84m98a84n 50Č81e42r95v82e27n25k42a 5678973254652

Ono by, třeba v Praze stačilo, kdyby se daly tramvaje pořádně větrat. Ty vystajlovane moderní tramvaje mají otvíraci okénka velikosti střílny se při teplém počasi měni v pojízdnou saunu a cestující co nastoupil suchý se po dvou zastávkách změní v propocené zapáchající individuum. !!

+11/0
26.7.2013 11:52

A81l20e40x35a49n41d17r 39K78o70s22t55k75a 5399106889856

A ještě prohlašují, že je to norma, aby cestující nemohli vystrkovat z okna ruce, hlavy atd. Což by samozřejmě šlo vyřešit nějakou mřížkou, síťkou nebo něčím. Takto ty tramvaje mají nucené větrání, naprosto zbytečně to žere elektřinu na pohon ventilátorů a přitom je tam vzduch daleko horší než ve staré T3.

+2/0
26.7.2013 12:25

J77a74n 72B82á31r10t84a 3530166848

Přesně.

0/0
26.7.2013 14:18
Foto

K37r84i65s51t71ý22n80a 80K60a92b76á69t16o79v69á 7852309536263

:-/ nj a posadit se na látkovou sedačku nacucanou potem je také lahůdka. Na těch starých koženkových to bylo alespoň vidět, navíc staré karosy měly okénka, o nových autobusů a tramvají jsou ty malinké vyklápěčky taky za trest

+5/0
26.7.2013 11:26

M36i55c89h33a52l 82M59a20l54a80t 7428557121366

Nacucanou potem je pořád ten lepší případ : - )))) sedačky bývají nacucané i odpornějšími lidskými tekutinami. Lepší je doma vůbec nesedat na pohovku nebo židle v oblečení ve kterém si člověk sedne v MHD fuj.:-P

0/0
26.7.2013 13:01
Foto

K11r43i36s88t34ý66n87a 17K14a26b80á94t23o24v30á 7252679856403

Nechtěla jsem to brát až tak do detailů :-) Nejlepší asi bude nesedat si v MHD, pokud to zdravotní stav dovolí.

0/0
26.7.2013 13:17

M88i75c30h46a61l 23M68a21l12a36t 7108277471746

To je pro ty co si to bez detailů vůbec neumějí představit : - ))

0/0
26.7.2013 13:58

J42i15ř45í 42K95r94e86j37č28í51k 2727528564686

Ale no ták, za 25 let práce v MHD jsem měl to "štěstí" asi na dvě zblité, ale podobných zkazek jako je ta vaše už jsem slyšel stovky... ;-)

0/0
26.7.2013 19:17

B45l88a38n23k55a 24B22a59u79e95r74o75v65a 4551840809147

Kdo se nesprchuje kazdy den a neprevleka do cisteho pradla je prasatko.

0/0
26.7.2013 10:48

D43a30n80i19e83l 82L70u90k53á60č 7573781734181

a to jako chce "pani Blanka" cmuchat pot smichany s deodorantem?

0/0
26.7.2013 10:25

M96i86c71h32a62l 81M34a49l66a30t 7398417521476

Podle odborníka na etiketu Špačka nelze zapáchající cestující z vozu MHD vykázat, ale podle přepravních podmínek MHD Praha ANO. Tak si nejdřív zjistěte jak je to doopravdy než se budete ptát "odborníka"

+5/0
26.7.2013 9:28

P46e73t19r 36Č87e35r15v55e51n64ý 3706601122115

To bych opravdu chtěl vidět tu osobu, která by se odvážila vykázat z tramvaje zpoceného člověka, když je v tramvaji 40 stupňů... Ono by to v těchto vedrech zřejmě znamenalo vykázat celý obsah tramvaje.

0/0
1.8.2013 11:07

L32a65d19i65s78l72a82v 27M36i20k66a 1971839444254

Je pravda, že když zastavím někde na křižovatce vedle plné tramvaje, tak mě v těhlech teplech první napadne jaký tam asi musí být smrad a když si člověk ty lidi prohlíží tak, to jsou občas zajímavé pohledy, ale většina jen vykysle čučí ke stropu a asi se modlí aby už vystoupili.

+5/0
26.7.2013 8:22
Foto

J50i61n22d18ř19i41c98h 98H39u21s49i17č51k44a 2165617114795

Zvlastni. Nesetkavam se s lidmi, kteri by smrdeli, ale kdyz se potkam s nekym, kdo jezdi mhd, vzdycky toto tema otevre a zacne si na smradochy stezovat.

Utvrzuje me to v predstave, jaka sorta lidi (take z mych dani dotovanou) hromadnou dopravu vyuziva.

A tenhle zpusob neklimatizovane dopravy mesta preferuji a zvyhodnuji pred beznym zpusobem cestovani.

At si kazdy jezdi, cim chce, ale tohle zvyhodnovani a dotovani naprosto necivilizovanych presunu me urazi a vadi mi.

+4/−14
26.7.2013 7:21

A33l26e10x20a72n61d78r 64K29o46s97t68k88a 5509696399106

Zrovna včera jsem MHD musel a potil se tam skoro každý. (logicky, když je kolem 30c) PRavda, některým by určitě neuškodil deodorant. Ovšem skutečně nedýchatelno tam začalo být, až když nastoupila taková ovoněná fuchsle. Smrad nejlevnější "vůně" spolu s tím potem (podotýkám, z ní samotné doslova teklo) byl opravdu příšerný.

+12/−1
26.7.2013 8:31

M13i57c52h92a68l 32Š66r78o54u39b65e41k 8814306583650

Ano, ať jezdí všichni autem. V nich to smrdět nebude (ve většině), ale až vylezete ven...

+4/−1
26.7.2013 8:33
Foto

J28i60n27d24ř39i87c60h 38H54u22s62i10č69k31a 2975467214435

Tak ja nemam pocit, kdyz jedu za autobusem, ze by zrovna vonel

+2/0
26.7.2013 8:47

F13r13a58n86t64i93š43e41k 27P32r23u32d46k26ý 8492131702891

necivilizovany presun je podle vas mhd? mate pocit, ze mhd vyuziva nejaka luza, o kterou byste si neoprel ani kolo? dle meho usudku je vas nazor namysleny, az to boli ...

+9/−1
26.7.2013 8:44

B52r25o70n24i96s23l47a56v 69G65a19b33r40y28š 6305484270

Já MHD využívám, protože jako student prostě na auto nemám. A vlastně ani nechci. Máte to něco za něco. Buď budete hodiny tvrdnout v dopravě, protože jsou pražské ulice přecpány auty, nebo budete na malou chvíli trpět ne příliš voňavé cestující (což se mi nestává, takže nevidím problém). A v tomhle jsem zajedno s Baťou - mým kapitálem je čas. A nemůžu si dovolit jej mrhat za volantem.

+6/−1
26.7.2013 9:17
Foto

J54i17n41d95ř32i80c97h 70H38u25s31i74č45k60a 2665597184935

Jak rikam, kazdeho volba, ale proc dotovat neco, co nevyuzivam?

+1/−3
26.7.2013 9:31

B16r44o48n17i34s77l31a93v 90G94a12b97r98y93š 6945394920

Jednou to zkuste, uleví se Vám i ostatním řidičům, protože bude v ulicích o jedno auto méně. Vy byste MHD zrušil?

+2/0
26.7.2013 9:38
Foto

J29i43n72d53ř67i97c26h 80H33u14s51i72č31k34a 2345757384475

V zadnem pripade. Zliberalizoval. Stejne jako zdravotnictvi, skolstvi ci socialni pojisteni.

0/−2
26.7.2013 9:42

B71r91o87n97i12s75l76a46v 30G28a76b46r65y71š 6305244740

Nemožné, alespoň ne v našich podmínkách. I když DPP vykonává asi 60 % spojů v Praze, výsledkem by byla rozdílná kvalita nejen linek, ale i spojů - viz Ostrava, linka 75, kterou provozují 4 dopravci. Někteří dopravci nejsou ochotni se domluvit, nemají záložní vozidla, nebylo by možné mít společný dispečink. Je otázkou ekonomické výhodnosti, zda MHD má nebo nemá být ve vlastnictví města. V Praze bohužel nejsou tak chytří jako v Brně, kde jsou všichni schopni se v rámci IDS JMK domluvit. A navíc, jak už jsem psal, je to boj dopravních odborníků s naprosto ujetými názory a představami politiků. Proto to vypadá tak, jak vypadá. Stejně jako mí kolegové mám spoustu dobrých či méně dobrých nápadů, ale ty dobré je takřka nemožné prosadit.

+6/0
26.7.2013 9:54

J61i10ř44í 47M46a31c36e10k 3725795304681

Před 60 lety se věřilo, jak úžasné je DDT. Pak se přišlo na to, jak to škodí. Pak se věřilo, jak jsou zdravé margaríny. A dnes se věří na deodoranty. Jenže studie už ukazují, jak se chemikálie z těchto přípravků vstřebávají kůží a že to pro organizmus nemusí být to pravé...

+18/−5
26.7.2013 7:00

F69r77a32n69t55i32š46e15k 30P41r95u75d31k76ý 8962131852471

jasne ze lidi co se mejou a prevlekaj jednou za 3 dny i v lete sou prasata a nepomohlo by jim ani tisic deodorantu. Na druhou stranu, dopravni podniky investuji miliardy do novych tramvaji a autobusu a nedokazou do nich namontovat klimatizaci? Ja si i ve vedrech nekdy pripadam, ze cim je tramvaj a bus novejsi, tim je v nem vetsi sauna. Kdykoliv jsem byl nekde, kde je teplo, vlezt do prostredku mhd byla uleva, v cesku je to za trest

+25/−1
26.7.2013 6:22

V79l51a17d59i71m75í93r 98F35i70b61i97g39e95r 5554761591504

Naši výrobci tramvají a busů, kteří dodávají do ciziny tak tam ty vozidla mají klimu skoro ve 100% případů, u nás se šetří nebo nevím co a klima v požadavcích není. Ale také na tom bude mít nemalý podíl to že ta vozidla vybírají lidi kteří v MHD nikdy neseděli tak neví jaké to je.

+18/−2
26.7.2013 6:31

B54r76o20n48i83s19l53a30v 13G67a26b68r34y32š 6235344100

Na jedné straně je to politická vůle, na druhé straně odborné stanovisko dopravních inženýrů - a tohle prostě nemůžeme vyhrát.

0/0
26.7.2013 9:14

J77a61n 20L15u56k74á55š 7967753533322

Napr. v Brne namontovali klimatizaci ridicum do jejich kukani, ale cestujici jsou pro ne povl, ten to nepotrebuje.

+1/0
26.7.2013 9:30

A11l10e29x53a27n56d58r 19K37o40s67t97k15a 5519716359826

A kdyby reálně nehrozilo, že řidič v tom vedru omdlí a vymlátí jim bazmek za 10 milionů, tak by také nedostal nic.

+4/0
26.7.2013 10:29

P65e45t38r 83Š14k94o77d25a 5487440974110

Jo, to není ani tak dojem, ale holý fakt :-/

Čím novější dopravní prostředek, tím horší prostor pro dýchání během letních veder.

+12/0
26.7.2013 7:43

J63a50k18u64b 31M28a13t47ě72j51ů 5765722131965

mate pravdu a je to diky narizenim EU o okynkach. Driv jezdili autobusaci s otevrenejma prednima dverma a jakej byl vevnitr chladek. To se z bezpecnostnich duvodu zakazalo, coz bych jeste pochopil. Nicmene EU naridila, ze se okynka v mhd nesmej otvirat cely, ale muzou bejt jen vyklapeci (netusim proc a ani me nic nenapada - mozna kdyby tim oknem chtel nekdo vyskocit), tudiz je vetraci otvor minimalni a bez klimatizace je v ty tramvaji misto 35ti stupnu kolem 50ti...

+7/0
26.7.2013 9:30

J68i20ř63í 15V63l83a48c72h 3416395248472

Protože chtějí chránit adepty na Darwinovu cenu, kteří by z okýnek chtěli strkat různé části těla (o pár úrazech jsem i slyšel) a kvůli tomu holt musí trpět všichni.

+4/−1
26.7.2013 9:45

J38a78k22u60b 18M73a88t58ě42j83ů 5335682861195

se divim, ze jeste nezakazali treba inline brusle, taky jsem uz o par zranenich slysel :) je to proste nesmysl...

+3/0
26.7.2013 9:56

J23i68ř64í 79V17l36a66c60h 3426805238612

Teď si to nějaký ouřada přečte a bude vymalováno. Ale tak daleko by snad nešli. Spíš bych to viděl na povinné používání nějakého speciálního brnění, jehož vývoj bude hrazen z Evropských dotací ;-)

+2/0
26.7.2013 10:50

J90a19k77u49b 82M31a97t95ě44j71ů 5645222941335

lol ;-D snad ne :)

0/0
26.7.2013 12:37

J78a60n 30B31á39r25t60a 3620276708

Kdyby klimatizaci. Ale ono tam není ani větrání. :-(

0/0
26.7.2013 14:22

V58l67a88s77t83i76m45i41l 46Š55t82e79c80h91e11r 4121696900744

Takže chudáka dělníka ze stavby,který celý den maká a nemá se kde umýt vyhodíme z tramvaje.Tak to je opravdu galantní chování dle pana Špačka.;-D

+13/−5
26.7.2013 6:21

F83r56a16n40t21i50š96e10k 37P90r17u89d24k41ý 8302211662361

dle meho je to vse o hygiene. Kdyz se clovek myje a prevleka 1x denne, i kdyz se spoti nejakou narocnou cinnosti, za par hodin pachnout jen tak nezacne. Znam ale lidi, kteri nevim z jakeho duvodu vlezou pod sprchu tak co 3 i vice dnu a spodni pradlo, kosile tricka nosej tyden. To je fakt dobytek a nezaslouzi si cestovat mhd, protoze jsou potencionalni chemickou hrozbou. Delnik v monterkach me v mhd nevadi, pokud je nema spinavy a nesedne si v takovych a sedacku. Tedy neni rozhodujici, jak je clovek oblecen, ale jestli je myt a cisty!

+6/−2
26.7.2013 7:17

I32r74e48n50a 98M79a37t30e37j55k69o86v75a 2665165829151

Nemate pravdu, v mistech, kde jsou na horke pocasi zvykli po vetsinu roku (jizni Kalifornie, Australie...) je naprosto bezne, ze autobusy a dalsi druhy mhd jsou klimatizovane, a take zastavuji a oteviraji dvere kazdou chvili, a presto to funguje. Dokonce je spis problem s tim, ze to ridici pousti moc a vam je uvnitr v letnim obleceni zima.

+11/0
26.7.2013 5:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.