Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vedro dusí cestující v tramvajích. „Příliš zpocené“ ale vykázat nelze

Upocený muž v tílku se drží madla v tramvaji. Z jeho podpaží se line nepříjemný odér, který je v těchto vedrech ještě silnější. Takový obrázek je noční můrou řady cestujících v MHD. Podle odborníka na etiketu Ladislava Špačka ale lidi, kteří svým tělesným zápachem mohou obtěžovat, nelze z vozu vykázat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V90l21a88d23i22m78í29r 53K28o20z90á68k 3795877653814

A co když je někdo na deodoranty alergický?

0/0
29.7.2013 20:50

J55i71ř10í 31L56i81n62d16a 8298186255223

no ono takly uprimne co cekat kdyz tramvaj je plna slusne receno "pracujici masy lidi co jezdi nekam do kolbenky". Ti co dbaji na higienu a jsou rekneme trochu na vysi, tak ty skutecne v MHD nepotkate, pak nemuzete cekat ze v tramvaji budou jezdit vyvonene manazerky a obchodni reditele. Ja jsem samozrejme take pri skole jezdil tramvaji a tento zazitek mi stacil a dnes bych ji pouzil asi jenom v nouzove situaci a jsem rad, ze deti uz radsi sahnou po autu a MHD je ani nenapadne a nemusim tak resit jesli nahodou neco nepritahne od nakyho bezdomovce ...

0/0
29.7.2013 13:50

M22i65c98h92a93l 98C71h26a42l59u14p18a 6708860779793

Špaček, to je ten borec, co doporučoval chodit na návštěvu v botách bez ohledu na počasí? Od toho bych si moc radit nenechal :-).

+2/0
26.7.2013 21:57

K50a69r88e57l 82R59y31b68á10k 7811670438381

když jsem kdysi pracoval u dpp, tak se začalo uvažovat o klimatizaci pro řidiče tramvají. tenkrát se k tomu v tisku vyjádřila mluvčí, že se klimatizace na 660V nedělají. no-nebudeme si nalhávat, co u dpp pracuje. Mě osobně se tento problém netýká, protože i když mhd nedobrovolně dotuju, tak jí nepoužívám.

+1/0
26.7.2013 12:53

M35i16c92h69a13l 40M16a54l91a74t 7858877921656

Tak podle logiky té mluvčí je třeba i osvětlení v tramvaji na 660V???? ;-D Ta paní evidentně buď lže a nebo vůbec nerozumí tomu co říká. To je to nejmenší namontovat trafo na jakékoliv napětí.

0/0
26.7.2013 13:04

K23a21r94e23l 84R94y83b35á77k 7481360648381

no-ve starých T3 bylo opravdu osvětlení na 660V. trafa na stejnosměrný proud fungovat nebudou. ale měniče ano

0/0
26.7.2013 13:29

M16i76c33h92a27l 14M81a13l34a96t 7248107821466

Možná jsem blbej ale nikdy jsem neviděl zářivky na 660V

0/0
26.7.2013 14:12

J73i95ř76í 23K70r94e65j65č55í87k 2857538574426

To já sice taky ne, ale asi nebude problém zapojit je do série, že... ;-)

0/0
26.7.2013 19:13

A50l79e24x30a76n74d76r 47K25o50s91t69k88a 5829196869966

Pokud je potřeba jen rozdělit napětí, tak stačí 2 odpory. Tady, kde jde o přesně 1/3 je to absolutní maličkost. Přidáte kondenzátor, aby při poklesu napětí při rozjezdu nepraskaly žárovky a je to..

0/0
26.7.2013 14:13

J97i84ř22í 47K61r81e71j22č93í43k 2507208774156

Tiskové mluvky jsou obecně dost exotický druh a nějak nepamatuju žádnou, která by měla nějaké povědomí o čem skutečně mluví.

To tak nějak napříč spektrem, nejen u DPP. ;-)

0/0
26.7.2013 19:15

M40i59c34h69a82l 27C98h78a15l70u96p57a 6618720789343

Tak kdyby tomu rozuměli, tak se tím mohou živit. Když nerozumí, tak to jdou buď učit nebo o tom aspoň tlachat s novináři. Kteří tomu většinou taky moc nerozumí :-).

0/0
26.7.2013 21:55

R75o82m45a10n 87Č55e72r30v13e28n42k58a 5648803434962

Ono by, třeba v Praze stačilo, kdyby se daly tramvaje pořádně větrat. Ty vystajlovane moderní tramvaje mají otvíraci okénka velikosti střílny se při teplém počasi měni v pojízdnou saunu a cestující co nastoupil suchý se po dvou zastávkách změní v propocené zapáchající individuum. !!

+11/0
26.7.2013 11:52

A14l72e85x39a38n58d49r 14K79o97s15t17k75a 5639336199496

A ještě prohlašují, že je to norma, aby cestující nemohli vystrkovat z okna ruce, hlavy atd. Což by samozřejmě šlo vyřešit nějakou mřížkou, síťkou nebo něčím. Takto ty tramvaje mají nucené větrání, naprosto zbytečně to žere elektřinu na pohon ventilátorů a přitom je tam vzduch daleko horší než ve staré T3.

+2/0
26.7.2013 12:25

J25a18n 73B37á41r15t51a 3130606498

Přesně.

0/0
26.7.2013 14:18
Foto

K78r97i66s30t50ý89n62a 59K56a98b91á94t46o34v95á 7952189576673

:-/ nj a posadit se na látkovou sedačku nacucanou potem je také lahůdka. Na těch starých koženkových to bylo alespoň vidět, navíc staré karosy měly okénka, o nových autobusů a tramvají jsou ty malinké vyklápěčky taky za trest

+5/0
26.7.2013 11:26

M23i37c63h19a48l 24M65a34l33a76t 7408807861356

Nacucanou potem je pořád ten lepší případ : - )))) sedačky bývají nacucané i odpornějšími lidskými tekutinami. Lepší je doma vůbec nesedat na pohovku nebo židle v oblečení ve kterém si člověk sedne v MHD fuj.:-P

0/0
26.7.2013 13:01
Foto

K96r10i34s81t41ý83n65a 85K11a73b61á49t33o23v36á 7122459196433

Nechtěla jsem to brát až tak do detailů :-) Nejlepší asi bude nesedat si v MHD, pokud to zdravotní stav dovolí.

0/0
26.7.2013 13:17

M55i92c36h51a43l 57M80a35l33a38t 7368797681206

To je pro ty co si to bez detailů vůbec neumějí představit : - ))

0/0
26.7.2013 13:58

J17i21ř36í 95K70r35e25j82č56í51k 2627458864746

Ale no ták, za 25 let práce v MHD jsem měl to "štěstí" asi na dvě zblité, ale podobných zkazek jako je ta vaše už jsem slyšel stovky... ;-)

0/0
26.7.2013 19:17

B42l21a96n73k93a 71B53a78u14e73r82o47v82a 4131400619727

Kdo se nesprchuje kazdy den a neprevleka do cisteho pradla je prasatko.

0/0
26.7.2013 10:48

D47a81n79i22e16l 24L75u49k47á17č 7393191784981

a to jako chce "pani Blanka" cmuchat pot smichany s deodorantem?

0/0
26.7.2013 10:25

M80i22c93h59a90l 26M38a15l74a48t 7638427321326

Podle odborníka na etiketu Špačka nelze zapáchající cestující z vozu MHD vykázat, ale podle přepravních podmínek MHD Praha ANO. Tak si nejdřív zjistěte jak je to doopravdy než se budete ptát "odborníka"

+5/0
26.7.2013 9:28

P86e87t41r 78Č25e89r89v97e14n94ý 3296151822975

To bych opravdu chtěl vidět tu osobu, která by se odvážila vykázat z tramvaje zpoceného člověka, když je v tramvaji 40 stupňů... Ono by to v těchto vedrech zřejmě znamenalo vykázat celý obsah tramvaje.

0/0
1.8.2013 11:07

L53a33d45i48s93l93a82v 66M70i19k80a 1691559184754

Je pravda, že když zastavím někde na křižovatce vedle plné tramvaje, tak mě v těhlech teplech první napadne jaký tam asi musí být smrad a když si člověk ty lidi prohlíží tak, to jsou občas zajímavé pohledy, ale většina jen vykysle čučí ke stropu a asi se modlí aby už vystoupili.

+5/0
26.7.2013 8:22
Foto

J15i72n51d80ř53i27c60h 28H96u40s63i19č89k24a 2885647704215

Zvlastni. Nesetkavam se s lidmi, kteri by smrdeli, ale kdyz se potkam s nekym, kdo jezdi mhd, vzdycky toto tema otevre a zacne si na smradochy stezovat.

Utvrzuje me to v predstave, jaka sorta lidi (take z mych dani dotovanou) hromadnou dopravu vyuziva.

A tenhle zpusob neklimatizovane dopravy mesta preferuji a zvyhodnuji pred beznym zpusobem cestovani.

At si kazdy jezdi, cim chce, ale tohle zvyhodnovani a dotovani naprosto necivilizovanych presunu me urazi a vadi mi.

+4/−14
26.7.2013 7:21

A55l17e30x25a27n93d37r 37K13o31s70t69k44a 5299436889376

Zrovna včera jsem MHD musel a potil se tam skoro každý. (logicky, když je kolem 30c) PRavda, některým by určitě neuškodil deodorant. Ovšem skutečně nedýchatelno tam začalo být, až když nastoupila taková ovoněná fuchsle. Smrad nejlevnější "vůně" spolu s tím potem (podotýkám, z ní samotné doslova teklo) byl opravdu příšerný.

+12/−1
26.7.2013 8:31

M89i55c62h11a54l 35Š72r26o50u63b39e73k 8754566303250

Ano, ať jezdí všichni autem. V nich to smrdět nebude (ve většině), ale až vylezete ven...

+4/−1
26.7.2013 8:33
Foto

J97i43n62d68ř83i57c34h 86H25u88s56i96č36k70a 2295897564345

Tak ja nemam pocit, kdyz jedu za autobusem, ze by zrovna vonel

+2/0
26.7.2013 8:47

F60r74a25n58t53i62š94e52k 10P52r73u97d39k55ý 8232491282311

necivilizovany presun je podle vas mhd? mate pocit, ze mhd vyuziva nejaka luza, o kterou byste si neoprel ani kolo? dle meho usudku je vas nazor namysleny, az to boli ...

+9/−1
26.7.2013 8:44
Foto

B10r36o68n15i96s38l24a38v 45G25a29b23r92y20š 2832299311

Já MHD využívám, protože jako student prostě na auto nemám. A vlastně ani nechci. Máte to něco za něco. Buď budete hodiny tvrdnout v dopravě, protože jsou pražské ulice přecpány auty, nebo budete na malou chvíli trpět ne příliš voňavé cestující (což se mi nestává, takže nevidím problém). A v tomhle jsem zajedno s Baťou - mým kapitálem je čas. A nemůžu si dovolit jej mrhat za volantem.

+6/−1
26.7.2013 9:17
Foto

J68i49n82d84ř18i16c87h 15H33u43s51i90č26k51a 2235307104675

Jak rikam, kazdeho volba, ale proc dotovat neco, co nevyuzivam?

+1/−3
26.7.2013 9:31
Foto

B56r97o91n68i27s29l39a33v 58G36a80b38r79y87š 2552369901

Jednou to zkuste, uleví se Vám i ostatním řidičům, protože bude v ulicích o jedno auto méně. Vy byste MHD zrušil?

+2/0
26.7.2013 9:38
Foto

J79i78n47d24ř27i62c26h 90H15u79s85i54č97k77a 2105717204255

V zadnem pripade. Zliberalizoval. Stejne jako zdravotnictvi, skolstvi ci socialni pojisteni.

0/−2
26.7.2013 9:42
Foto

B72r33o76n80i64s65l78a81v 39G78a51b15r70y13š 2692249311

Nemožné, alespoň ne v našich podmínkách. I když DPP vykonává asi 60 % spojů v Praze, výsledkem by byla rozdílná kvalita nejen linek, ale i spojů - viz Ostrava, linka 75, kterou provozují 4 dopravci. Někteří dopravci nejsou ochotni se domluvit, nemají záložní vozidla, nebylo by možné mít společný dispečink. Je otázkou ekonomické výhodnosti, zda MHD má nebo nemá být ve vlastnictví města. V Praze bohužel nejsou tak chytří jako v Brně, kde jsou všichni schopni se v rámci IDS JMK domluvit. A navíc, jak už jsem psal, je to boj dopravních odborníků s naprosto ujetými názory a představami politiků. Proto to vypadá tak, jak vypadá. Stejně jako mí kolegové mám spoustu dobrých či méně dobrých nápadů, ale ty dobré je takřka nemožné prosadit.

+6/0
26.7.2013 9:54

J50i31ř29í 41M80a39c51e35k 3245585464131

Před 60 lety se věřilo, jak úžasné je DDT. Pak se přišlo na to, jak to škodí. Pak se věřilo, jak jsou zdravé margaríny. A dnes se věří na deodoranty. Jenže studie už ukazují, jak se chemikálie z těchto přípravků vstřebávají kůží a že to pro organizmus nemusí být to pravé...

+18/−5
26.7.2013 7:00

F37r13a37n18t76i40š63e67k 13P96r82u58d47k79ý 8862221622741

jasne ze lidi co se mejou a prevlekaj jednou za 3 dny i v lete sou prasata a nepomohlo by jim ani tisic deodorantu. Na druhou stranu, dopravni podniky investuji miliardy do novych tramvaji a autobusu a nedokazou do nich namontovat klimatizaci? Ja si i ve vedrech nekdy pripadam, ze cim je tramvaj a bus novejsi, tim je v nem vetsi sauna. Kdykoliv jsem byl nekde, kde je teplo, vlezt do prostredku mhd byla uleva, v cesku je to za trest

+25/−1
26.7.2013 6:22

V25l51a38d62i78m31í88r 94F40i51b47i38g39e50r 5304451361504

Naši výrobci tramvají a busů, kteří dodávají do ciziny tak tam ty vozidla mají klimu skoro ve 100% případů, u nás se šetří nebo nevím co a klima v požadavcích není. Ale také na tom bude mít nemalý podíl to že ta vozidla vybírají lidi kteří v MHD nikdy neseděli tak neví jaké to je.

+18/−2
26.7.2013 6:31
Foto

B48r76o62n35i39s60l63a46v 33G46a82b43r58y64š 2222619831

Na jedné straně je to politická vůle, na druhé straně odborné stanovisko dopravních inženýrů - a tohle prostě nemůžeme vyhrát.

0/0
26.7.2013 9:14

J31a60n 98L49u58k86á87š 7447333253652

Napr. v Brne namontovali klimatizaci ridicum do jejich kukani, ale cestujici jsou pro ne povl, ten to nepotrebuje.

+1/0
26.7.2013 9:30

A68l52e17x27a43n59d70r 24K96o61s26t97k12a 5259836649576

A kdyby reálně nehrozilo, že řidič v tom vedru omdlí a vymlátí jim bazmek za 10 milionů, tak by také nedostal nic.

+4/0
26.7.2013 10:29

P56e18t87r 73Š26k88o45d23a 5747510974270

Jo, to není ani tak dojem, ale holý fakt :-/

Čím novější dopravní prostředek, tím horší prostor pro dýchání během letních veder.

+12/0
26.7.2013 7:43

J75a46k93u37b 47M80a64t93ě75j25ů 5255142511465

mate pravdu a je to diky narizenim EU o okynkach. Driv jezdili autobusaci s otevrenejma prednima dverma a jakej byl vevnitr chladek. To se z bezpecnostnich duvodu zakazalo, coz bych jeste pochopil. Nicmene EU naridila, ze se okynka v mhd nesmej otvirat cely, ale muzou bejt jen vyklapeci (netusim proc a ani me nic nenapada - mozna kdyby tim oknem chtel nekdo vyskocit), tudiz je vetraci otvor minimalni a bez klimatizace je v ty tramvaji misto 35ti stupnu kolem 50ti...

+7/0
26.7.2013 9:30

J85i69ř44í 10V47l43a12c33h 3856755178772

Protože chtějí chránit adepty na Darwinovu cenu, kteří by z okýnek chtěli strkat různé části těla (o pár úrazech jsem i slyšel) a kvůli tomu holt musí trpět všichni.

+4/−1
26.7.2013 9:45

J93a35k27u80b 29M84a29t25ě79j84ů 5795132741765

se divim, ze jeste nezakazali treba inline brusle, taky jsem uz o par zranenich slysel :) je to proste nesmysl...

+3/0
26.7.2013 9:56

J13i10ř63í 79V91l71a68c74h 3516585538392

Teď si to nějaký ouřada přečte a bude vymalováno. Ale tak daleko by snad nešli. Spíš bych to viděl na povinné používání nějakého speciálního brnění, jehož vývoj bude hrazen z Evropských dotací ;-)

+2/0
26.7.2013 10:50

J50a59k83u72b 22M17a60t40ě13j69ů 5675572441945

lol ;-D snad ne :)

0/0
26.7.2013 12:37

J28a31n 30B16á83r64t95a 3720656988

Kdyby klimatizaci. Ale ono tam není ani větrání. :-(

0/0
26.7.2013 14:22

V32l32a94s24t15i35m59i74l 32Š75t55e77c65h94e22r 4661956230464

Takže chudáka dělníka ze stavby,který celý den maká a nemá se kde umýt vyhodíme z tramvaje.Tak to je opravdu galantní chování dle pana Špačka.;-D

+13/−5
26.7.2013 6:21

F98r40a95n32t57i76š49e52k 31P52r69u73d53k86ý 8272731892841

dle meho je to vse o hygiene. Kdyz se clovek myje a prevleka 1x denne, i kdyz se spoti nejakou narocnou cinnosti, za par hodin pachnout jen tak nezacne. Znam ale lidi, kteri nevim z jakeho duvodu vlezou pod sprchu tak co 3 i vice dnu a spodni pradlo, kosile tricka nosej tyden. To je fakt dobytek a nezaslouzi si cestovat mhd, protoze jsou potencionalni chemickou hrozbou. Delnik v monterkach me v mhd nevadi, pokud je nema spinavy a nesedne si v takovych a sedacku. Tedy neni rozhodujici, jak je clovek oblecen, ale jestli je myt a cisty!

+6/−2
26.7.2013 7:17

I64r25e97n44a 17M82a21t29e72j53k64o20v71a 2975105589291

Nemate pravdu, v mistech, kde jsou na horke pocasi zvykli po vetsinu roku (jizni Kalifornie, Australie...) je naprosto bezne, ze autobusy a dalsi druhy mhd jsou klimatizovane, a take zastavuji a oteviraji dvere kazdou chvili, a presto to funguje. Dokonce je spis problem s tim, ze to ridici pousti moc a vam je uvnitr v letnim obleceni zima.

+11/0
26.7.2013 5:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.