Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vedro dusí cestující v tramvajích. „Příliš zpocené“ ale vykázat nelze

Upocený muž v tílku se drží madla v tramvaji. Z jeho podpaží se line nepříjemný odér, který je v těchto vedrech ještě silnější. Takový obrázek je noční můrou řady cestujících v MHD. Podle odborníka na etiketu Ladislava Špačka ale lidi, kteří svým tělesným zápachem mohou obtěžovat, nelze z vozu vykázat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V30l97a13d92i85m64í18r 54K74o87z51á50k 3865527913104

A co když je někdo na deodoranty alergický?

0/0
29.7.2013 20:50

J33i71ř39í 57L44i72n16d46a 8808106715243

no ono takly uprimne co cekat kdyz tramvaj je plna slusne receno "pracujici masy lidi co jezdi nekam do kolbenky". Ti co dbaji na higienu a jsou rekneme trochu na vysi, tak ty skutecne v MHD nepotkate, pak nemuzete cekat ze v tramvaji budou jezdit vyvonene manazerky a obchodni reditele. Ja jsem samozrejme take pri skole jezdil tramvaji a tento zazitek mi stacil a dnes bych ji pouzil asi jenom v nouzove situaci a jsem rad, ze deti uz radsi sahnou po autu a MHD je ani nenapadne a nemusim tak resit jesli nahodou neco nepritahne od nakyho bezdomovce ...

0/0
29.7.2013 13:50

M56i22c67h76a43l 43C54h20a33l38u15p76a 6578650559183

Špaček, to je ten borec, co doporučoval chodit na návštěvu v botách bez ohledu na počasí? Od toho bych si moc radit nenechal :-).

+2/0
26.7.2013 21:57

K51a16r56e26l 51R34y54b27á24k 7521540848351

když jsem kdysi pracoval u dpp, tak se začalo uvažovat o klimatizaci pro řidiče tramvají. tenkrát se k tomu v tisku vyjádřila mluvčí, že se klimatizace na 660V nedělají. no-nebudeme si nalhávat, co u dpp pracuje. Mě osobně se tento problém netýká, protože i když mhd nedobrovolně dotuju, tak jí nepoužívám.

+1/0
26.7.2013 12:53

M96i56c15h63a46l 39M28a74l83a72t 7538187461896

Tak podle logiky té mluvčí je třeba i osvětlení v tramvaji na 660V???? ;-D Ta paní evidentně buď lže a nebo vůbec nerozumí tomu co říká. To je to nejmenší namontovat trafo na jakékoliv napětí.

0/0
26.7.2013 13:04

K98a43r34e80l 85R16y59b37á38k 7931240968141

no-ve starých T3 bylo opravdu osvětlení na 660V. trafa na stejnosměrný proud fungovat nebudou. ale měniče ano

0/0
26.7.2013 13:29

M87i22c59h28a89l 98M34a96l40a58t 7708927291256

Možná jsem blbej ale nikdy jsem neviděl zářivky na 660V

0/0
26.7.2013 14:12

J89i75ř31í 83K72r43e86j63č27í79k 2287728974286

To já sice taky ne, ale asi nebude problém zapojit je do série, že... ;-)

0/0
26.7.2013 19:13

A46l28e75x69a31n41d23r 86K70o23s34t28k46a 5659116139756

Pokud je potřeba jen rozdělit napětí, tak stačí 2 odpory. Tady, kde jde o přesně 1/3 je to absolutní maličkost. Přidáte kondenzátor, aby při poklesu napětí při rozjezdu nepraskaly žárovky a je to..

0/0
26.7.2013 14:13

J19i92ř86í 44K47r62e71j40č34í70k 2117588424476

Tiskové mluvky jsou obecně dost exotický druh a nějak nepamatuju žádnou, která by měla nějaké povědomí o čem skutečně mluví.

To tak nějak napříč spektrem, nejen u DPP. ;-)

0/0
26.7.2013 19:15

M71i35c35h78a92l 39C94h33a97l82u76p88a 6608690479243

Tak kdyby tomu rozuměli, tak se tím mohou živit. Když nerozumí, tak to jdou buď učit nebo o tom aspoň tlachat s novináři. Kteří tomu většinou taky moc nerozumí :-).

0/0
26.7.2013 21:55

R49o97m25a76n 52Č63e15r41v12e79n23k96a 5898173514852

Ono by, třeba v Praze stačilo, kdyby se daly tramvaje pořádně větrat. Ty vystajlovane moderní tramvaje mají otvíraci okénka velikosti střílny se při teplém počasi měni v pojízdnou saunu a cestující co nastoupil suchý se po dvou zastávkách změní v propocené zapáchající individuum. !!

+11/0
26.7.2013 11:52

A22l79e85x56a20n39d32r 20K45o24s68t88k60a 5709726219696

A ještě prohlašují, že je to norma, aby cestující nemohli vystrkovat z okna ruce, hlavy atd. Což by samozřejmě šlo vyřešit nějakou mřížkou, síťkou nebo něčím. Takto ty tramvaje mají nucené větrání, naprosto zbytečně to žere elektřinu na pohon ventilátorů a přitom je tam vzduch daleko horší než ve staré T3.

+2/0
26.7.2013 12:25

J85a55n 60B59á26r70t28a 3710306468

Přesně.

0/0
26.7.2013 14:18
Foto

K58r80i35s17t75ý34n13a 47K88a61b67á38t68o91v66á 7162489466523

:-/ nj a posadit se na látkovou sedačku nacucanou potem je také lahůdka. Na těch starých koženkových to bylo alespoň vidět, navíc staré karosy měly okénka, o nových autobusů a tramvají jsou ty malinké vyklápěčky taky za trest

+5/0
26.7.2013 11:26

M19i49c85h29a30l 94M34a62l63a25t 7378487191856

Nacucanou potem je pořád ten lepší případ : - )))) sedačky bývají nacucané i odpornějšími lidskými tekutinami. Lepší je doma vůbec nesedat na pohovku nebo židle v oblečení ve kterém si člověk sedne v MHD fuj.:-P

0/0
26.7.2013 13:01
Foto

K29r85i42s42t80ý83n45a 69K72a79b34á87t31o89v34á 7142219326823

Nechtěla jsem to brát až tak do detailů :-) Nejlepší asi bude nesedat si v MHD, pokud to zdravotní stav dovolí.

0/0
26.7.2013 13:17

M93i48c49h40a49l 86M54a38l77a84t 7358457391896

To je pro ty co si to bez detailů vůbec neumějí představit : - ))

0/0
26.7.2013 13:58

J59i15ř46í 30K16r13e70j67č72í79k 2227488954176

Ale no ták, za 25 let práce v MHD jsem měl to "štěstí" asi na dvě zblité, ale podobných zkazek jako je ta vaše už jsem slyšel stovky... ;-)

0/0
26.7.2013 19:17

B13l71a38n21k26a 25B35a91u80e46r11o92v93a 4381170919877

Kdo se nesprchuje kazdy den a neprevleka do cisteho pradla je prasatko.

0/0
26.7.2013 10:48

D53a87n57i41e40l 28L66u90k26á79č 7323801754601

a to jako chce "pani Blanka" cmuchat pot smichany s deodorantem?

0/0
26.7.2013 10:25

M36i47c58h30a74l 22M96a34l23a74t 7338237641826

Podle odborníka na etiketu Špačka nelze zapáchající cestující z vozu MHD vykázat, ale podle přepravních podmínek MHD Praha ANO. Tak si nejdřív zjistěte jak je to doopravdy než se budete ptát "odborníka"

+5/0
26.7.2013 9:28

P14e19t76r 38Č65e87r34v93e17n59ý 3716411202535

To bych opravdu chtěl vidět tu osobu, která by se odvážila vykázat z tramvaje zpoceného člověka, když je v tramvaji 40 stupňů... Ono by to v těchto vedrech zřejmě znamenalo vykázat celý obsah tramvaje.

0/0
1.8.2013 11:07

L34a97d55i68s10l70a50v 66M55i79k85a 1261759564634

Je pravda, že když zastavím někde na křižovatce vedle plné tramvaje, tak mě v těhlech teplech první napadne jaký tam asi musí být smrad a když si člověk ty lidi prohlíží tak, to jsou občas zajímavé pohledy, ale většina jen vykysle čučí ke stropu a asi se modlí aby už vystoupili.

+5/0
26.7.2013 8:22
Foto

J43i65n16d14ř11i17c22h 69H55u51s20i72č12k52a 2505707134795

Zvlastni. Nesetkavam se s lidmi, kteri by smrdeli, ale kdyz se potkam s nekym, kdo jezdi mhd, vzdycky toto tema otevre a zacne si na smradochy stezovat.

Utvrzuje me to v predstave, jaka sorta lidi (take z mych dani dotovanou) hromadnou dopravu vyuziva.

A tenhle zpusob neklimatizovane dopravy mesta preferuji a zvyhodnuji pred beznym zpusobem cestovani.

At si kazdy jezdi, cim chce, ale tohle zvyhodnovani a dotovani naprosto necivilizovanych presunu me urazi a vadi mi.

+4/−14
26.7.2013 7:21

A86l80e88x75a77n53d64r 22K63o52s31t57k78a 5709576479536

Zrovna včera jsem MHD musel a potil se tam skoro každý. (logicky, když je kolem 30c) PRavda, některým by určitě neuškodil deodorant. Ovšem skutečně nedýchatelno tam začalo být, až když nastoupila taková ovoněná fuchsle. Smrad nejlevnější "vůně" spolu s tím potem (podotýkám, z ní samotné doslova teklo) byl opravdu příšerný.

+12/−1
26.7.2013 8:31

M25i15c35h15a51l 26Š85r84o23u57b59e76k 8644126383250

Ano, ať jezdí všichni autem. V nich to smrdět nebude (ve většině), ale až vylezete ven...

+4/−1
26.7.2013 8:33
Foto

J23i94n69d81ř54i88c37h 59H46u94s57i27č34k93a 2415117534155

Tak ja nemam pocit, kdyz jedu za autobusem, ze by zrovna vonel

+2/0
26.7.2013 8:47

F96r54a97n54t81i39š71e89k 92P40r16u61d85k87ý 8282281622571

necivilizovany presun je podle vas mhd? mate pocit, ze mhd vyuziva nejaka luza, o kterou byste si neoprel ani kolo? dle meho usudku je vas nazor namysleny, az to boli ...

+9/−1
26.7.2013 8:44
Foto

B62r77o70n70i25s96l54a14v 31G37a67b87r63y28š 2752209951

Já MHD využívám, protože jako student prostě na auto nemám. A vlastně ani nechci. Máte to něco za něco. Buď budete hodiny tvrdnout v dopravě, protože jsou pražské ulice přecpány auty, nebo budete na malou chvíli trpět ne příliš voňavé cestující (což se mi nestává, takže nevidím problém). A v tomhle jsem zajedno s Baťou - mým kapitálem je čas. A nemůžu si dovolit jej mrhat za volantem.

+6/−1
26.7.2013 9:17
Foto

J41i70n25d49ř87i52c81h 98H44u29s39i42č71k38a 2155747774525

Jak rikam, kazdeho volba, ale proc dotovat neco, co nevyuzivam?

+1/−3
26.7.2013 9:31
Foto

B89r37o35n82i81s57l36a34v 49G62a35b51r52y43š 2192769311

Jednou to zkuste, uleví se Vám i ostatním řidičům, protože bude v ulicích o jedno auto méně. Vy byste MHD zrušil?

+2/0
26.7.2013 9:38
Foto

J86i91n42d23ř89i27c87h 26H62u34s73i88č64k38a 2825877494325

V zadnem pripade. Zliberalizoval. Stejne jako zdravotnictvi, skolstvi ci socialni pojisteni.

0/−2
26.7.2013 9:42
Foto

B30r68o15n86i42s91l60a27v 42G46a18b76r86y97š 2612619821

Nemožné, alespoň ne v našich podmínkách. I když DPP vykonává asi 60 % spojů v Praze, výsledkem by byla rozdílná kvalita nejen linek, ale i spojů - viz Ostrava, linka 75, kterou provozují 4 dopravci. Někteří dopravci nejsou ochotni se domluvit, nemají záložní vozidla, nebylo by možné mít společný dispečink. Je otázkou ekonomické výhodnosti, zda MHD má nebo nemá být ve vlastnictví města. V Praze bohužel nejsou tak chytří jako v Brně, kde jsou všichni schopni se v rámci IDS JMK domluvit. A navíc, jak už jsem psal, je to boj dopravních odborníků s naprosto ujetými názory a představami politiků. Proto to vypadá tak, jak vypadá. Stejně jako mí kolegové mám spoustu dobrých či méně dobrých nápadů, ale ty dobré je takřka nemožné prosadit.

+6/0
26.7.2013 9:54

J87i85ř20í 76M47a17c93e65k 3935125604591

Před 60 lety se věřilo, jak úžasné je DDT. Pak se přišlo na to, jak to škodí. Pak se věřilo, jak jsou zdravé margaríny. A dnes se věří na deodoranty. Jenže studie už ukazují, jak se chemikálie z těchto přípravků vstřebávají kůží a že to pro organizmus nemusí být to pravé...

+18/−5
26.7.2013 7:00

F96r96a68n64t93i86š56e62k 80P14r10u30d39k10ý 8552791532571

jasne ze lidi co se mejou a prevlekaj jednou za 3 dny i v lete sou prasata a nepomohlo by jim ani tisic deodorantu. Na druhou stranu, dopravni podniky investuji miliardy do novych tramvaji a autobusu a nedokazou do nich namontovat klimatizaci? Ja si i ve vedrech nekdy pripadam, ze cim je tramvaj a bus novejsi, tim je v nem vetsi sauna. Kdykoliv jsem byl nekde, kde je teplo, vlezt do prostredku mhd byla uleva, v cesku je to za trest

+25/−1
26.7.2013 6:22

V89l13a75d98i98m62í22r 52F31i96b92i76g96e57r 5664811481214

Naši výrobci tramvají a busů, kteří dodávají do ciziny tak tam ty vozidla mají klimu skoro ve 100% případů, u nás se šetří nebo nevím co a klima v požadavcích není. Ale také na tom bude mít nemalý podíl to že ta vozidla vybírají lidi kteří v MHD nikdy neseděli tak neví jaké to je.

+18/−2
26.7.2013 6:31
Foto

B32r14o74n15i30s17l81a20v 55G18a17b47r85y50š 2532729691

Na jedné straně je to politická vůle, na druhé straně odborné stanovisko dopravních inženýrů - a tohle prostě nemůžeme vyhrát.

0/0
26.7.2013 9:14

J92a30n 69L65u40k73á13š 7407833213322

Napr. v Brne namontovali klimatizaci ridicum do jejich kukani, ale cestujici jsou pro ne povl, ten to nepotrebuje.

+1/0
26.7.2013 9:30

A80l42e73x40a42n49d64r 85K38o70s77t91k80a 5129956239886

A kdyby reálně nehrozilo, že řidič v tom vedru omdlí a vymlátí jim bazmek za 10 milionů, tak by také nedostal nic.

+4/0
26.7.2013 10:29

P54e90t56r 14Š93k22o55d89a 5487660734100

Jo, to není ani tak dojem, ale holý fakt :-/

Čím novější dopravní prostředek, tím horší prostor pro dýchání během letních veder.

+12/0
26.7.2013 7:43

J11a89k33u70b 86M31a37t74ě73j55ů 5175142181825

mate pravdu a je to diky narizenim EU o okynkach. Driv jezdili autobusaci s otevrenejma prednima dverma a jakej byl vevnitr chladek. To se z bezpecnostnich duvodu zakazalo, coz bych jeste pochopil. Nicmene EU naridila, ze se okynka v mhd nesmej otvirat cely, ale muzou bejt jen vyklapeci (netusim proc a ani me nic nenapada - mozna kdyby tim oknem chtel nekdo vyskocit), tudiz je vetraci otvor minimalni a bez klimatizace je v ty tramvaji misto 35ti stupnu kolem 50ti...

+7/0
26.7.2013 9:30

J64i58ř90í 72V58l70a16c27h 3936655418762

Protože chtějí chránit adepty na Darwinovu cenu, kteří by z okýnek chtěli strkat různé části těla (o pár úrazech jsem i slyšel) a kvůli tomu holt musí trpět všichni.

+4/−1
26.7.2013 9:45

J75a48k61u83b 51M11a97t21ě37j69ů 5875672201255

se divim, ze jeste nezakazali treba inline brusle, taky jsem uz o par zranenich slysel :) je to proste nesmysl...

+3/0
26.7.2013 9:56

J74i85ř24í 79V44l48a98c84h 3386895418562

Teď si to nějaký ouřada přečte a bude vymalováno. Ale tak daleko by snad nešli. Spíš bych to viděl na povinné používání nějakého speciálního brnění, jehož vývoj bude hrazen z Evropských dotací ;-)

+2/0
26.7.2013 10:50

J92a24k38u93b 71M38a14t54ě54j60ů 5355222701645

lol ;-D snad ne :)

0/0
26.7.2013 12:37

J13a20n 71B37á88r12t15a 3480556418

Kdyby klimatizaci. Ale ono tam není ani větrání. :-(

0/0
26.7.2013 14:22

V41l78a84s95t37i76m62i32l 93Š20t53e15c96h97e74r 4251386150704

Takže chudáka dělníka ze stavby,který celý den maká a nemá se kde umýt vyhodíme z tramvaje.Tak to je opravdu galantní chování dle pana Špačka.;-D

+13/−5
26.7.2013 6:21

F29r34a87n67t73i83š95e74k 66P62r52u53d86k74ý 8822611402581

dle meho je to vse o hygiene. Kdyz se clovek myje a prevleka 1x denne, i kdyz se spoti nejakou narocnou cinnosti, za par hodin pachnout jen tak nezacne. Znam ale lidi, kteri nevim z jakeho duvodu vlezou pod sprchu tak co 3 i vice dnu a spodni pradlo, kosile tricka nosej tyden. To je fakt dobytek a nezaslouzi si cestovat mhd, protoze jsou potencionalni chemickou hrozbou. Delnik v monterkach me v mhd nevadi, pokud je nema spinavy a nesedne si v takovych a sedacku. Tedy neni rozhodujici, jak je clovek oblecen, ale jestli je myt a cisty!

+6/−2
26.7.2013 7:17

I28r57e26n83a 72M88a75t54e59j15k73o39v23a 2855755439841

Nemate pravdu, v mistech, kde jsou na horke pocasi zvykli po vetsinu roku (jizni Kalifornie, Australie...) je naprosto bezne, ze autobusy a dalsi druhy mhd jsou klimatizovane, a take zastavuji a oteviraji dvere kazdou chvili, a presto to funguje. Dokonce je spis problem s tim, ze to ridici pousti moc a vam je uvnitr v letnim obleceni zima.

+11/0
26.7.2013 5:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.