Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šlapadla a lodě se v Praze na Vltavě sráží často, jen se o tom mlčelo

Středeční srážka parníku se šlapadlem na Vltavě v Praze nebyla zdaleka první. Podle zasvěcených se podobné nehody stávají často. Jen se o nich dosud nemluvilo. Určit viníka je ale těžší. Oba "tábory" se za chování na řece kritizují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i84ř64í 78K53ü14h74r 2570766740256

Ono to má i prostor pro pasažéry?

0/0
26.7.2013 18:05
Foto

M19i59c69h32a90l 71K94o10l25e90s45a 3688769524503

Musí cestující na šlapadle umět plavat ?

0/0
26.7.2013 16:30

P27a12v86e79l 54S47t33e77r89b22a 8346906905437

Odkazy na půjčovny na Žofíně mi přijde dost zavádějící. Šlapadlo z těchto půjčoven se do dráhy parníku nemůže dostat (ani naopak), aniž by sjelo nebo vyjelo jez. Parníky místo mezi těmito dvěma jezy objíždějí plavební komorou.

0/0
26.7.2013 13:23

H42a78n85u80š 62H56o18r92á76k 9731374116233

Zapominate na plavebni komoru Manes, ktera vpluti do tohohle prostoru umoznuje a mam za to, ze tam nejaky vyletnici jezdi.

0/0
26.7.2013 13:31

L23e62o83š 26P87á36l13e86n71í70č95e30k 9769855809794

Jaroslav Wetter,  "Řekl bych, že je to sport těch chlapců na velkých lodích. Uvidí šlapadlo a odhadnou, že si do něj mohou ťuknout. Jen tak, aby ho vyděsili. V poslední chvíli uhnou a mají z toho legraci."MA SE TEDY Wettera uhýbat 100tun malému křápu z plastu  TO JE SNAD viroza

+1/0
26.7.2013 13:10

J20i65ř79í 14K66o82d22ý59d86e23k 7940410336343

Teda u mě vždycky vítězí zdravý rozum, s malým člunem se těm velkým vždycky klidím z cesty a to s velkým předstihem. A je jedno zda-li je to na Vltavě nebo někde na norském pobřeží.:-)

0/0
26.7.2013 12:58

J23a51n 52M33o19t24ů15r94e46k 7640872551699

ad pravidla: pokud si pamatuji, tak když jsme si půjčili šlapadlo, tak jsme byli poučeni, kam smíme, kam ne apod. Takže každá půjčovna by měla mít papír, že ty pravidla zná a každý zákazník by měl podepsat, že byl poučen.

Nicméně když vidím, že se blíží parník, tak jaksi jedu jinam....

0/0
26.7.2013 12:54
Foto

V18l88a60s84t70i36m22i66l 17Č56e96r56n39ý 3507333395

Řád plavební bezpečnosti

Čl.6.02

Malá plavidla

1. Pro účely této hlavy "malé plavidlo" je jednotlivě plující malé plavidlo i sestava složená jenom z malých plavidel.

2. Pokud je v této hlavě uvedeno, že dané pravidlo plavby neplatí pro malá plavidla ve vztahu k ostatním plavidlům, musí tato malá plavidla vytvořit všem ostatním plavidlům dostatek místa, aby nemusela měnit svůj směr ani rychlost; nesmí vyžadovat, aby se jim tato plavidla vyhýbala.

http://www.plavba.cz/cz/legislat/vMD_344_1991_hl6.html

+2/0
26.7.2013 12:26

P74a40v70e63l 47M57a53r76e52k 7752669735246

Já mám trošku obavu, že to bude ale těžko vynutitelné, poněvadž ta vyhláška byla vydaná ke starému zákonu o vnitrozemské plavbě, a jak to tak vypadá, nikdo se ji ještě neráčil aktualizovat.

0/0
26.7.2013 12:42

B29o25h26u20s23l13a69v 36K37r34á15l20í67k 2151940559766

V preambuli má napsáno, že je vydaná PODLE § 17 odst. 1 a § 24 zákona č. 26/1964 Sb., nikoliv jen k naplnění toho jednoho konrkétního zákona. Ministerstvo vydalo vyhlášku v době, kdy k tomu bylo oprávněné, a žádný zákon tu vyhlášku nezrušil a dokonce ani ministerstvo novým zákonem nepozbylo toho oprávnění.

+1/0
26.7.2013 12:46

F79r72a80n65t70i33s26e91k 32L60i45s82k42a 8935691473528

Jezdim providelne na kole podel Vltavy, uz 20 let, a uz nekolikrat jsem si rikal, zda je nejak regulovany pocet parniku. Pred 20 lety tu jezdil tak jeden, ted je jich tu jako much...

0/0
26.7.2013 12:20

B86o41h80u45s26l47a62v 12K46r16á65l52í78k 2511580319746

Parníky jsou v Praze dva, Vyšehrad a Vltava, a málokdy jsou pojízdné oba najednou.

0/0
26.7.2013 12:33

Z95d92e92ň57k57a 91V98e28s89e52l34á 8529945397440

V podobných situacích by snad měl fungovat selský rozum a pud sebezáchovy - předpokládám, že šlapadlo je oproti parníku mnohem zranitelnější, snadněji převratitelné apod., proto se parníku vůbec nepletu do cesty, ne?

+6/0
26.7.2013 12:11

Z71d24e27n62ě74k 41W62e35r28n62h34a26r60t 6487525182868

Jo, to říká logika a zdravý rozum. Jenže v praxi to tak není, viz řidiči, kteří furt nevěří tomu, že je vlak na přejezdu přetlačí...

+2/0
26.7.2013 12:42

M61i66l96a75n 54V93o38s49t80r27ý 6369936384594

Ano nebudu na něj najíždět, ale na druhou stranu pokud mi vjede pod kola tak je to jeho chyba...

+3/0
26.7.2013 11:49

L51u75k30e 80V64o34j94t56ě43c43h 7663735940337

Kazdopadne jako chodec taky nevkrocim do silnice... Slapadla jsou zranitelnejsi, proto je důležité držet se pokud možno pri kraji a neplout křížem krazem od P k L břehu sem-tam...

+3/0
26.7.2013 11:47

L74u48k78e 47V43o46j89t37ě41c68h 7263305870237

Kdyz budu řídit kamión po hlavní a uvidím cyklistu (analogie ke slapadlum, jakožto cyklista taky nikdo nepotřebuje mit žádný prukaz) tak a) do něj nebudu schválně najizdet b) budu dávat pozor...

To že větší plavidlo ma přednost platí hlavně na moři, na úzké řece jako je Vltava to jde trochu hůř. A rozhodně se nejde na slapadlu nepriblizit k velké lodi na méně než 200 m, když šířka Vltavy je 400 (?)

0/−4
26.7.2013 11:45

H92a23n36u41š 88H12o82r50á39k 9671874836913

Maly plavidlo nesmi krizit drahu velkeho plavidla v mensi vzdalenosti, ale klidne ho muze napr. predject. Odkaz na RBP Hlavu 6, ktera to resi, je dole.

+3/0
26.7.2013 11:58

T15o32m63á19š 79F98i15r73b42a48c87h59e90r 9680230434610

No to je ale blábol ;-D

0/0
26.7.2013 12:15

M63a43r45e80k 62H30r16u35b84y 6917492341198

Sirka Vltavy v Praze je kolem 150m...

0/0
26.7.2013 12:35

B20o58h59u54s83l15a76v 59K45r30á82l49í59k 2741470809966

200 m platí při křížení jeho dráhy, t. j. v jaké vzdálenosti se mu můžeš nacpat před příď. Pokud dráhu lodi nekřížíš, tak můžeš být blíž. Viz čl. 9.02 odst. 4 ŘPB: "Malá plavidla nesmějí křížit směr plavby plavidel, která nejsou malými, ve vzdálenosti menší než 200 m. Musí zachovat bezpečnou boční vzdálenost od jiných plavidel. Bezpečná vzdálenost závisí na druhu plavidel, charakteru úseku vodní cesty a povětrnostní situaci."

+1/0
26.7.2013 12:38

J43o69s16e76f 14H53o48f20f51e12j 8570823942162

-pani redaktorka je kapku misu a plavbě rozumi jak koza petrželi-menši plavidlo nesmí křižit plavebni dráhu většimu,a to z důvodu horši ovladatelnosti většiho plavidla,dalši věc je mijeni plavidel atd...doporučuju dámě zajit na plavební správu a kapku kouknout na předpisy.Vltava neni rybnik a provoz podléhá paravidlům....Pochybuju,že každý kdo si půjči cokoliv co plave má o tom ánung.

+6/0
26.7.2013 11:44

J64o49s33e37f 39H10o46f83f18e66j 8120273222622

P.S.viz průšvihy Čechů na Jadranu....

+2/0
26.7.2013 11:46

M41a13r54e68k 54H87r58u79b28y 6417162151218

Na Jadranu snad neni narod, ktery by byl bez problemu, to s Cechy nijak nesouvisi

+1/0
26.7.2013 12:36

R43o42m12a29n 75S50o23u27č98e36k 4473185803596

možná by si měla paní redaktorka zjistit jak je to v zákoně a nekydat špínu na kapitány lodí, kteří mají přednost

+11/−2
26.7.2013 11:34

B58o60h49u74s86l40a84v 78K48r56á87l38í17k 2571830319916

Vůdci jsou povinni i v případech, pro které není v Řádu zvláštních ustanovení, učinit všechna opatření, která vyžaduje bezpečnost plavby a obecně uznávaná odborná plavební praxe k odvrácení zejména: 

a) ohrožení lidského života,

b) poškození plavidel nebo plovoucích těles, břehů, staveb a zařízení všeho druhu nacházejících se na vodní cestě anebo v její bezprostřední blízkosti,

c) vytvoření plavební překážky.

0/0
26.7.2013 12:43

H31a33n87u13š 51H15o46r35á75k 9981444416753

Tak na tuhle situaci RPB pamatuje, to uz snad spis Čl.1.05

Jednání za zvláštních okolností

K odvrácení bezprostředně hrozícího nebezpečí jsou vůdci povinni učinit všechna opatření, která si okolnosti vyžádají, i když se tím odchýlí od ustanovení tohoto Řádu.

0/0
26.7.2013 13:22

T17o60m73á37š 10B29l78a65h28o73š 6356637925550

To samé dělají někteří šmejdi na plachetnicích na přehradách.

Jste na lehátku nebo na loďce, ač mají všude mnoho místa míří přímo na vás, a těšně před vámi uhnou ... nemáte šanci na žádný manévr, nevíte kam pak ta plachetnice uhne.

0/−5
26.7.2013 11:16

K40a47r43e65l 43Č77e44r25n83ý 9917560162552

Pokud je plachetnice pod plachtou a nejede na motor, má na vodě absolutní přednost - ono totiž jde dost těžko poručit větru, že má zafoukat jinak...

+2/−2
26.7.2013 11:50

D12a48v20i41d 50V47o71d48ň37a63n78s57k64ý 4520359121597

Poměrně značně se mýlíte, viz Řád plavební bezpečnosti

+2/−2
26.7.2013 12:01

J62a48n 58N58o15v86á42k 9425118624415

Má přednost i před stojícími loďkami, bójkami apod? :-)

(znáte ten vtip o USS letadlové lodi a majáku? ;-D)

+4/0
26.7.2013 12:06

S90l75a81v79o92m72i75l 26R18o42z84h26o30ň 3163129821635

Určit viníka je ale těžší.

Nesmysl. Na vodě vždy platí, že přednost má ten větší. Takže určit viníka by bylo těžké v případě, že by se srazily podobně velké lodě a dohadovalo se, kdo je větší. U šlapadel je to jednoznačné - za to může vůdce šlapadla.

Ono pravidlo má své opodstatnění - menší spíš zahlédne většího a spíš mu uhne. Takže uvedený článek a házení odpovědnosti na kapitány parníků hodnotím buď jako účelové a zavádějící tvrzení, protože redaktor opět píše o něčem, v čem se nevyzná, v horším případě placený lobbing.

+14/−2
26.7.2013 11:13

T17o77m35á18š 23B34l38a18h56o95š 6956607775970

Přednost má větší, jen pokud je předem známá a definovana jeho plavební dráha.

+2/0
26.7.2013 11:17

T49o83m40á57š 61F81i98r63b91a75c18h93e26r 9770320374520

Na vodě jsou zpravidla bóje za které se nesmí, a tam kde nejsou měl by zafungovat mozek ;-)

+1/0
26.7.2013 11:32

T12o14m77á35š 32V37e32s77e51l52ý 5715458750789

nemá náhodou někde/někdy přednost plachetnice před motorovou lodí? Pravda, mám to ze cca 100 let staré anglické dětské literatury ;-)

+3/0
26.7.2013 11:41

O65n40d43ř44e42j 89H58o50r11á64k 8529854581

Ransome? :-)

0/0
26.7.2013 12:13

T10o29m17á60š 85V29e53s93e56l98ý 5725268550179

jak jinak :-)

0/0
26.7.2013 13:03

J78i19r39i 37C28e25e 5965521622818

Máte pravdu, ovšem představa, že si půjčovna šlapadel platí svého lobbystu je docela úsměvná...

+5/0
26.7.2013 11:36

D42a88v47i93d 61V12o23d81ň46a77n32s58k44ý 4900849261317

Doporučuji nastudovat Řád plavební bezpečnosti, hlava 6. Větší rozhodně nemá vždy přednost, jen pokud se jedná o "plavidlo" versus "malé plavidlo", obě kategorie jsou tam definované

+1/0
26.7.2013 11:55

H84a18n40u70š 28H85o82r78á41k 9711364346693

Ono by neskodilo zalistovat v RPB - http://chat.jachtinfo.cz/radplavbezp6.htm - tady se doctete, kdo kdy ma prednost a co ma udelat. A upozornuji, ze rad plavebni bezpecnosti plati jak v Praze na Vltave(kategorie I), tak na Berounce v Libline(kategorie II) a pro vsechny druhy plavidel, od kajaku po 1000t vanu s remorkerem! Nektery body jsou dost zajimavy cteni, jako treba alkohol, zodpovednost vudce plavidla, povinnost clenu posadky uposlechnout vudce plavidla atd atd.

+2/0
26.7.2013 11:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.