Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči, šlápněte na brzdu. V Praze přibude zón nařizujících třicítku

Sundat nohu z plynu a nechat klesnout ručičku tachometru až na třicítku budou muset řidiči v mnoha pražských městských částech. Rozšíření zón s maximální povolenou rychlostí třicet kilometrů v hodině totiž po Karlínu plánují také Žižkov či Dejvice a Bubeneč

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V64i60k20t74o74r 87Š75e79d53i52v58ý 8696121290176

Proč zbytečné? Strakonická je strašně nebezpečná (jinak by tam pece nebyla 50) a na nebezpečí se upozornit musí!

0/0
1.8.2013 22:17

K39a54r40e46l 35R76y17b34á88k 7801840848571

bohužel-praha díky těmto nesmyslům přestává být místo pro žití.

+3/−1
1.8.2013 16:24

D82a13v56i64d 62M38a12t12ě79j67ů 2985402277108

Jeste rada pro ty, kterym 50kmh na Strakonicke a podobne 3,14oviny vadi - po celou dobu prujezdu takovym usekem prerusovane trubte. Lide tam bydlici pak brzy sami pozadaji mistni urad o odstraneni toho nesmyslneho omezeni. Ja to tak delam skoro porad. Sice uz jsem uvaril 2 klaksony, ale to se neda nic delat, kazde konani dobra neco stoji ;-)

+2/−4
1.8.2013 15:35

I88v24a71n 89P30r18o29c83h27á32z20k45a 3901164905185

Vážně mě to s tou Strakonickou před pár dny dost namíchlo. Když jsem jel z Prahy, měl jsem radost, že vrátili 80, ovšem při návratu do Prahy a sjezdu toho velkého kopce na mě najednou vybafla původní 50, za kterou asi 10-20 metrů je radar. To je velká nádhera, když člověk rozjetý na 80 musí pod kopcem (!) na pár metrech takhle agresivně brzdit. Radost z toho mohou mít snad jen autoservisy. Pro těch pár lidí, co tam, bydlí, to znamená vyšší hluk z brzdění, exhalace, delší dobu setrvání vozidla v dané zóně ... místo toho, aby tam každý  profičel z kopce na volnoběh (=bez hluku z motoru a smradu) a byl rychle pryč.

+3/0
1.8.2013 16:08

Ř54e66h57o31ř 48V16l27a80s61á76k 2394354531696

Třeba se strážníci konečně rozhoupou a začnou postihovat zbytečné troubení ve městech. Tuhle jsem zase viděl jednoho trumpetistu, jak troubí jen proto, že ten před ním "zaspal" na semaforu. Přitom tam opravdu žádné nebezpečí nehrozilo. Prostě by počkali další cyklus.

0/−3
1.8.2013 19:25

R81i62c31h29a51r71d 60N78o82v15á89k 9821722392636

Já teda taky rozhodně nemám ve zvyku zůstat stoicky sedět za nějakým trumberou, kterej se na semaforu chystá zaspat zelenou.

0/0
6.8.2013 13:37

D77a79v83i39d 10M73a26t68ě11j71ů 2395732347388

Jj, jestli chcete jeste vic prazany na*rat, zavedte vsude limit 30 kmh, nebo radeji jen 10 kmh, coz je urcite jeste bezpecnejsi a slunickovatejsi. A nebo zakazte ta burzoazni auta uplne, vzdyt pro rozvoj megaregulovaneho socialismu, kam timto a podobnymi kravinami smerujete, nejsou vubec treba!

+3/−3
1.8.2013 15:26

K40a25r41e14l 61J65a52r94o60s19l15a78v 56P70r63o91c78h58á88z86k97a 7456476702564

Pokládám to za zbytečné. V posledních letech jsem naopak zaregistroval v oblasti nábřeží Edvarda Beneše, v zastávkách Čechův most a Klárov - ve směru Klárov to, že tramvaj stojí v zastávce, otevírají se dveře, a auto projede jakoby nic. Zvažoval jsem výraznější označení, zvláště v případě změn, nebo posunů zastávek. Rychlost bych omezil především při projíždění prostorem zastávky. Prostor bych dále zvýraznil značením v ploše vozovky. Velkou nectností je předjíždění tramvají vlevo, a to dokonce i tehdy, když zastaví v zastávce a je pravděpodobné, že ti co vystupují budou přecházet a dívat se pouze vpravo!!!!!

+1/0
1.8.2013 13:52

T40o13m26a40s 85N93o45v59o36t28n57y 3151396398769

Tak to je spíš věc policie a ne nějakého dalšího utrácení za značky a přesunu zastávek.

+1/0
1.8.2013 14:09

V16i48k16t58o10r 69Š57e84d64i48v15ý 8856771720286

A proč by kolem tramvaje v zastávce nemohl řidič projet?

0/0
1.8.2013 17:31

P34e46t83r 42D96a73v73i45d 5717315177425

Já vůbec nechápu, proč si někdo myslí, že když instaluje třicítku, že lidé místo auta vezmou kolo?

+2/−1
1.8.2013 13:21

Ř18e98h17o60ř 75V42l58a11s13á10k 2874434371816

To nemusí být titíž lidé. Daleko pravděpodobnější je, že na kolo přesedne někdo z MHD, kdo se mezi rychle jezdící auta bál. A v uvolněné MHD pak najde místo znechucený automobilista.

+1/−1
1.8.2013 13:26

T96o85m10á19š 87Z96e52m76a28n 3865578544745

Občas po Praze na kole jezdím a až překvapivě mi přijdou řidiči slušní.

Co mě štve nejvíc jsou jednosměrky, kdy mě to leckde žene oklikou na magistrálu..

+1/0
1.8.2013 14:26

Ř37e11h62o38ř 85V80l45a21s11á31k 2514404221416

Však jak se tu píše, oni často stejně jedou v nepřehledných jednosměrkách třicet, jsou zvyklí, že se jim pod kola pletou výpravy japonských turistů atp.

Za volantem mám z cyklistů rozhodně větší stres na volné silnici mezi obcemi než ve městě.

0/0
1.8.2013 19:30

V11i96k27t13o74r 42Š88e22d96i13v22ý 8306131420306

Ten, kdo se na  kole bojí, neměl by raději na kole jezdit. Lze očekávat, že případnou krizovou situaci nebude schopen racionálně řešit, zazmatkuje ...

+1/−1
1.8.2013 17:34

Ř65e79h78o77ř 56V57l91a25s12á44k 2654184931496

Na kole je výhoda, že většina krizových situací se dá řešit prostě tak, že člověk z kola sleze, odnese ho někam na chodník, a tam to vydýchá, promyslí si, kde byla chyba atp.

Daleko větší problém je, když začne stoupat tep automobilistovi (třeba začátečníkovi, který navíc potřebuje hodně prostoru na parkování).  Vzpomínám si na to, když jsem dělal na Žižkově autoškolu. Sice jsem zmatkoval a byl jsem mírně mimo, ale nezbývalo, než pokračovat v jízdě.

0/0
1.8.2013 19:29

P41e34t80r 86K43o24l90o46m51a45z53n52í84k 8694503950836

cyklobysnys začíná nabývat obludných rozměrů a pomalu se dostává stavu podobném tomu, ve kterém např. Nečas šel od válu. Bude zajímavé, jak dlouho bude trvat než si někdo dovolí tohle rozkrýt a vyvalit na světlo boží ... PS. a to jsem v práci na kole.

+4/−4
1.8.2013 10:53

T83o28m17a35s 87N61o28v24o38t87n75y 3231706548769

Pokud by se radnice skutečně zeptala většiny svých obyvatel, tak by zjistila, že kromě auto matu a sluníčkových studentů pochybných fakult toto téměř nikdo nepodporuje. Ale škodiči z automatu jsou dobře organizovaní, otravují na radnicích tak dlouho, dokud se nějaký takový další nesmysl neprosadí a normální člověk, který chodí do práce, věnuje se dětem nemá čas otravovat 3x týdně na radnici a prosazovat nesmysly.

+4/−3
1.8.2013 9:30

L19i43b29o55r 64M38a86l39í84č98e70k 6838385256322

Mí rodinní příslušníci, mají trvalé bydliště na Praze 3 a systém parkovacích modrých zón si pochvalují (Jakkoliv s tím já s tímto naprosto nekoncepčním systémem zuřivě nesouhlasím).

0/−1
1.8.2013 9:36

T20o38m67a30s 74N71o52v13o86t81n95y 3261926288169

Tam jde o to, že je to nekoncepční a neplatí to pro celou Prahu jednotně. Přínosem je to fakt jenom pro lidi, co si postaví auto na modrou před dům a vyjedou s ním tak 2x do měsíce na výlet. Pro všechny ostatní je to nesmysl, který nic nepřinesl (kromě problémů). Já s tím také nesouhlasím ale je vidět, že správná propaganda ze strany radnic tady na ty lidi, kteří tráví život v okolí 500m od svého bydliště, zabírá ;-))

+3/0
1.8.2013 9:41

L62i32b38o27r 63M33a51l35í66č95e17k 6148455806212

Pokud někdo využívá automobil 2x do měsíce a stále mu to při placení nákladů na provoz automobilu (povinné ručení, opravy, STK, poplatek radnici za parkovací kartu) připadá výhodné, tak s tím žádný parkovací systém nehne. Povolení k stání pro rezidenty (za poplatek) je běžné všude.

0/−1
1.8.2013 9:52

Ř52e83h94o82ř 33V47l35a41s68á77k 2474594901406

Problém je, že tady půjčování automobilů nemá tradici, takže je malá nabídka, je to drahé atd. Hodně by se tím vyřešilo, kdyby část těch hodně svátečních jezdců přešla na výpůjčky. Problém je, že pořizovací cena (ojetých) automobilů je dnes opravdu nízká.

0/−1
1.8.2013 13:16

T41o28m58á70š 64Z33e98m40a34n 3375508244215

Problém je, že i hodně sváteční řidič si užívání auta neplánuje, nýbrž využívá jeho hlavní přednost - jede když potřebuju.

Tohle půjčováním nevyřešíte.

+2/0
1.8.2013 14:29

Ř74e11h67o19ř 29V74l69a27s71á74k 2674614201546

Tak jednak v zemích, kde je půjčování běžné, je těch půjčoven i těch aut v oběhu daleko víc, takže se tolik nestává, že by si člověk chtěl půjčit a už došla, a jednak řada svátečních řidičů (třeba já) docela plánuje.

0/0
1.8.2013 19:33

T28o91m45á52š 79Z66e40m83a72n 3695778144225

Fajn, ale reakční doba nad 10 minut už je nepříijatelná.

A nedovedu si představit, že by mi auto přistavili v neděli v 22:48, když mi dcera volá, že na chalupě praskl bojler...

+1/0
1.8.2013 22:50

Ř42e15h33o13ř 51V91l29a76s70á14k 2534484281666

Vy ale asi nejste sváteční jezdec. Sváteční jezdi obvykle stejně jezdí pomalu, opatrně, s přípravou a sváteční atmosférou. Jako prostředek rychlé dopravy v okamžiku stresu je pro ně automobil k ničemu. V takové situaci se volá sanitka nebo taxík.

0/0
2.8.2013 9:15

T13o89m13a46s 95N62o65v89o21t58n67y 3331516458169

Kde všude mimo Prahu?

0/0
1.8.2013 14:11

T49o56m64a11s 82N33o73v91o18t36n76y 3471836498869

btw jsem si teď uvědomil, že když zajedu domů do našich bočních ulic, tak tady víceméně nikdo víc jak  těch 30 - 35 nejezdí, jediný kdo tu pravidelně prasí jsou právě cyklisti - buď v protisměru a pak se diví že musí uskakovat (ne, opravdu neumím auto hodit na dvě kola abychom se vešli) nebo na cyklochodníku, kde samozřejmě nedají přednost na přechodu autům atd.

+1/−1
1.8.2013 9:53

L33i20b74o43r 36M41a80l50í11č43e17k 6878665146462

Budete se divit, ale obousměrný provoz cyklistů je opatření, která vydá za stovky kilometrů cyklostezek. Pro srovnání vám posílám pohled z Google maps, kde se normálně cyklisté a auta dokáží vyhnout. Příklad z místa, kde pravidelně pobývám. 

https://maps.google.cz/maps?q=lange+leemstraat+antwerpen&ie=UTF-8&ei=shT6UbbxCIPfPebbgMgI&ved=0CAoQ_AUoAg

0/−1
1.8.2013 10:00

Ř48e11h25o39ř 73V51l86a57s17á17k 2444654611116

Takže přiznáváte, že jezdíte na třicítce pětatřicet, ale hned se navážíte do cyklistů. Ono je to zjevně prostě tak, že máslo na hlavě má mnoho zástupců obou stran.

0/−3
1.8.2013 13:18

T88o22m18a35s 19N74o44v59o58t37n79y 3711196798619

Neumíte číst? Tady je povoleno 50 nikde jsem nepsal že je tu zóna (naštěstí), ale že jezdíme tak těch 30 - 35. A že se řidiči často chovají ohleduplněji než cyklouši, tj. jedou bezpečnou rychlostí, ono taky komu stojí za to mít pak problémy kvůli nějakému praštěnému cykloušovi, který mi skončí vlastní hloupostí na autě.

+1/0
1.8.2013 14:13

Ř94e98h62o27ř 73V98l44a66s43á48k 2534264311186

Pardon, v příspěvku, na který jsem reagoval, jste nic o padesátce nepsal, a zřejmě jsem si ho omylem spojil s jiným příspěvkem. Díky za upozornění. R^

(i když ty řeči o ohleduplných řidičích moc neberu, protože má zkušenost, že ta ohleduplnost je dost selektivní - často je někdo v něčem ohleduplný, ale vzápětí přímo poruší nějaké pravidlo s tím, že to přece nemá co komu vadit)

0/0
1.8.2013 19:39

P38a88v92e78l 34O70b68d65r11ž18á96l39e13k 6446634388842

Fascinuje mne predstava nekterych aktivistu, ze donuti lidi prejit ja kolo... zvlast v kopcovite Praze.

Kdyz prijedu do Dejvic, mam nasledne jednani na Zizkove, vyzvednu manzelku na Smichove a vracim se pres pobocku na Zlicine, tak mi panove na kraji Prahy prevezmou auto, daji kolo a na Zlicine mi zase pripravi zpetnou vymenu? Takovou nabidku jsem od cykloaktivistu zatim neslysel...

+5/−1
1.8.2013 9:18

L38i78b32o96r 41M10a16l12í72č18e49k 6988545576792

V takovém případě použijete automobil.  I když cestu kterou popisujete bych ve špičce nechtěl absolvovat v automobilu. Volil bych raději MHD, ale je to o osobních preferencích a okolnostech.

0/−1
1.8.2013 9:32

D44a95v41i62d 79M37a52t46ě23j50ů 2815412197458

V aute lze v kolone pracovat (vyrizovat telefony) a nemusite u toho cichat smradlave spolucestujici. Zlate auto v zacpe proti MHD!

+1/−1
1.8.2013 15:23

Ř20e51h86o18ř 76V84l60a30s98á40k 2594894431706

Pokud Vaše práce spočívá ve vyřizování telefonů, tak ano. Většina lidí z mého okolí ovšem telefonování v náplni práce nemá.

0/0
1.8.2013 19:40

V42i82k36t31o84r 98Š96e12d38i60v64ý 8756881790776

Hm. to Vaše okolí musí být poněkud atypické  :-/

0/0
1.8.2013 22:25

Ř49e61h65o19ř 69V20l38a22s55á18k 2444384611636

Tak občas zatelefonují, to ano. Ale že by měli každodenně tři pracovní hovory, to rozhodně ne.

0/0
2.8.2013 9:16

T32o26m69a84s 64N38o45v65o31t21n19y 3151606608529

Ale vždyť kolo je tak úžasně sluníčkový a cool a jak tvrdí vypatlanci z auto matu, auto vlastně nepotřebujete. Asi si rodina koupí 4 kola místo auta a věci budeme tahat zádech nebo na nějakém kolo-přívěsu. Dětská sedačka se určitě taky na kolo vejde, tak proč ne? ;-)

Spíš se divím těm radnicích, že jim na tohle skáčou, vůbec bych se s nimi nebavil, dokud není vyřešena situace pro automobilovou dopravu (což v čr není zatím skoro nikde ve větších městech, natož v Praze), tak bych se jejich pošahanými předraženými nápady na cyklopruhy, stezky či rovnou omezování dopravy vykašlal.

+2/0
1.8.2013 9:33

Ř46e44h11o33ř 97V24l40a61s87á15k 2194764161466

Běžná rodina bydlící v Praze skutečně auto potřebuje zřídka. Třeba nákupy jsou bez problémů řešitelné batohem, protože obchodů je všude dostatek a není problém nakupovat často, po malých dávkách.

+1/−2
1.8.2013 13:25

T51o17m59a45s 46N28o89v54o47t76n33y 3681146328139

Batohem ;-D;-D;-D

+3/−2
1.8.2013 14:14

Ř54e47h92o68ř 36V90l79a98s71á39k 2524234211186

https://cs.wikipedia.org/wiki/Batoh

Batoh, neboli ruksak. Co se vám nezdá?

0/−1
1.8.2013 19:41

V34i21k90t11o63r 97Š22e93d73i97v72ý 8476361660946

Jo, třikrát do týdne půjdu do práce s batohem a pak povleču autobusem domů nákup. 8-o

+1/−2
1.8.2013 22:27

Ř85e56h16o80ř 26V50l86a29s32á68k 2694274471556

Je na tom něco divného?

+1/−1
2.8.2013 9:17

R22i42c72h52a60r78d 49N42o88v15á60k 9721122332816

Je, v dnešní době určitě jo ;-D ;-D Tohle je životní styl tak z 19. století, ne? Maximálně ze socialismu.

0/0
6.8.2013 13:41

Ř59e12h78o87ř 96V17l41a40s28á47k 2204604731636

Problém je, že pokud v té Praze nebydlíte, ale dojíždíte tam, tak tam pochopitelně nemáte právo volit zastupitelstvo. A tedy Vaše představa o tom, jak by to v Praze mělo fungovat, jaksi nemá takovou váhu.

0/−2
1.8.2013 13:21

L44i68b21o65r 87M91a81l31í59č17e43k 6358255386672

Narozdíl od "systému" parkování Prahy 3 (a dalších městských částí) je toto jednoznačně dobrý nápad. Cílem je omezit rychlost a "znepříjemnit" tranzit skrz čtvrť mimo hlavní tahy (pozn. nutno mít na paměti, že v Praze spadají některé ulice pod Magistrát-kraj a jiné pro obce-m. části a mezi jejich dopravní politikou může být rozdíl.) a přitom zachovat dopravní dostupnost. Autem se stále dostanete všude. R^

+1/−7
1.8.2013 8:21

A35l14e17x23a75n71d89r 30K84o58s49t61k69a 5709296789286

Za pár let se před autzo vrátí běžec s praporkem.

+4/−1
1.8.2013 8:40

L47i62b11o17r 52M40a71l15í44č48e50k 6158335626472

Alespoň zvýšíme zaměstnanost ;-D

0/−1
1.8.2013 9:15

V30l73a40d54i38m39í23r 56P10e43t94r37o29v66i76č 4233460410714

Dle článku na Praze 4 omezení neplánují. Hlavně že teď dali 30-tku na Senohrabské :D To se někdo asi zle vyspal.....

0/0
1.8.2013 8:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.