Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči, šlápněte na brzdu. V Praze přibude zón nařizujících třicítku

Sundat nohu z plynu a nechat klesnout ručičku tachometru až na třicítku budou muset řidiči v mnoha pražských městských částech. Rozšíření zón s maximální povolenou rychlostí třicet kilometrů v hodině totiž po Karlínu plánují také Žižkov či Dejvice a Bubeneč

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V74i33k49t39o51r 98Š60e87d30i16v92ý 8296391830476

Proč zbytečné? Strakonická je strašně nebezpečná (jinak by tam pece nebyla 50) a na nebezpečí se upozornit musí!

0/0
1.8.2013 22:17

K20a22r12e77l 33R73y62b80á33k 7751420648391

bohužel-praha díky těmto nesmyslům přestává být místo pro žití.

+3/−1
1.8.2013 16:24
Foto

D36a40v13i75d 71M69a68t63ě86j62ů 2945972587638

Jeste rada pro ty, kterym 50kmh na Strakonicke a podobne 3,14oviny vadi - po celou dobu prujezdu takovym usekem prerusovane trubte. Lide tam bydlici pak brzy sami pozadaji mistni urad o odstraneni toho nesmyslneho omezeni. Ja to tak delam skoro porad. Sice uz jsem uvaril 2 klaksony, ale to se neda nic delat, kazde konani dobra neco stoji ;-)

+2/−4
1.8.2013 15:35

I41v43a11n 36P84r68o56c52h90á38z10k52a 3781214515255

Vážně mě to s tou Strakonickou před pár dny dost namíchlo. Když jsem jel z Prahy, měl jsem radost, že vrátili 80, ovšem při návratu do Prahy a sjezdu toho velkého kopce na mě najednou vybafla původní 50, za kterou asi 10-20 metrů je radar. To je velká nádhera, když člověk rozjetý na 80 musí pod kopcem (!) na pár metrech takhle agresivně brzdit. Radost z toho mohou mít snad jen autoservisy. Pro těch pár lidí, co tam, bydlí, to znamená vyšší hluk z brzdění, exhalace, delší dobu setrvání vozidla v dané zóně ... místo toho, aby tam každý  profičel z kopce na volnoběh (=bez hluku z motoru a smradu) a byl rychle pryč.

+3/0
1.8.2013 16:08

Ř63e18h43o31ř 60V89l12a26s57á69k 2254834331586

Třeba se strážníci konečně rozhoupou a začnou postihovat zbytečné troubení ve městech. Tuhle jsem zase viděl jednoho trumpetistu, jak troubí jen proto, že ten před ním "zaspal" na semaforu. Přitom tam opravdu žádné nebezpečí nehrozilo. Prostě by počkali další cyklus.

0/−3
1.8.2013 19:25

R17i78c73h20a30r47d 32N48o56v95á82k 9821492732756

Já teda taky rozhodně nemám ve zvyku zůstat stoicky sedět za nějakým trumberou, kterej se na semaforu chystá zaspat zelenou.

0/0
6.8.2013 13:37
Foto

D29a90v56i21d 70M97a85t63ě37j12ů 2515402837788

Jj, jestli chcete jeste vic prazany na*rat, zavedte vsude limit 30 kmh, nebo radeji jen 10 kmh, coz je urcite jeste bezpecnejsi a slunickovatejsi. A nebo zakazte ta burzoazni auta uplne, vzdyt pro rozvoj megaregulovaneho socialismu, kam timto a podobnymi kravinami smerujete, nejsou vubec treba!

+3/−3
1.8.2013 15:26

K25a52r72e29l 41J31a31r77o67s90l14a92v 24P61r47o47c77h50á38z50k37a 7776686712614

Pokládám to za zbytečné. V posledních letech jsem naopak zaregistroval v oblasti nábřeží Edvarda Beneše, v zastávkách Čechův most a Klárov - ve směru Klárov to, že tramvaj stojí v zastávce, otevírají se dveře, a auto projede jakoby nic. Zvažoval jsem výraznější označení, zvláště v případě změn, nebo posunů zastávek. Rychlost bych omezil především při projíždění prostorem zastávky. Prostor bych dále zvýraznil značením v ploše vozovky. Velkou nectností je předjíždění tramvají vlevo, a to dokonce i tehdy, když zastaví v zastávce a je pravděpodobné, že ti co vystupují budou přecházet a dívat se pouze vpravo!!!!!

+1/0
1.8.2013 13:52

T30o24m46a17s 78N16o47v69o41t52n20y 3621176528549

Tak to je spíš věc policie a ne nějakého dalšího utrácení za značky a přesunu zastávek.

+1/0
1.8.2013 14:09

V83i10k66t80o10r 16Š40e59d21i97v55ý 8546291940376

A proč by kolem tramvaje v zastávce nemohl řidič projet?

0/0
1.8.2013 17:31

P19e31t38r 15D30a60v18i67d 5267465657905

Já vůbec nechápu, proč si někdo myslí, že když instaluje třicítku, že lidé místo auta vezmou kolo?

+2/−1
1.8.2013 13:21

Ř29e16h43o57ř 74V82l58a54s62á47k 2904764961746

To nemusí být titíž lidé. Daleko pravděpodobnější je, že na kolo přesedne někdo z MHD, kdo se mezi rychle jezdící auta bál. A v uvolněné MHD pak najde místo znechucený automobilista.

+1/−1
1.8.2013 13:26

T24o80m11á80š 93Z42e88m60a81n 3875898174315

Občas po Praze na kole jezdím a až překvapivě mi přijdou řidiči slušní.

Co mě štve nejvíc jsou jednosměrky, kdy mě to leckde žene oklikou na magistrálu..

+1/0
1.8.2013 14:26

Ř90e29h67o23ř 40V85l10a32s17á82k 2734294481556

Však jak se tu píše, oni často stejně jedou v nepřehledných jednosměrkách třicet, jsou zvyklí, že se jim pod kola pletou výpravy japonských turistů atp.

Za volantem mám z cyklistů rozhodně větší stres na volné silnici mezi obcemi než ve městě.

0/0
1.8.2013 19:30

V15i84k95t28o48r 86Š48e39d80i45v20ý 8826631850586

Ten, kdo se na  kole bojí, neměl by raději na kole jezdit. Lze očekávat, že případnou krizovou situaci nebude schopen racionálně řešit, zazmatkuje ...

+1/−1
1.8.2013 17:34

Ř14e78h71o95ř 65V80l92a62s33á98k 2504944861166

Na kole je výhoda, že většina krizových situací se dá řešit prostě tak, že člověk z kola sleze, odnese ho někam na chodník, a tam to vydýchá, promyslí si, kde byla chyba atp.

Daleko větší problém je, když začne stoupat tep automobilistovi (třeba začátečníkovi, který navíc potřebuje hodně prostoru na parkování).  Vzpomínám si na to, když jsem dělal na Žižkově autoškolu. Sice jsem zmatkoval a byl jsem mírně mimo, ale nezbývalo, než pokračovat v jízdě.

0/0
1.8.2013 19:29

P97e37t60r 54K86o83l75o85m69a51z30n81í61k 8474313130566

cyklobysnys začíná nabývat obludných rozměrů a pomalu se dostává stavu podobném tomu, ve kterém např. Nečas šel od válu. Bude zajímavé, jak dlouho bude trvat než si někdo dovolí tohle rozkrýt a vyvalit na světlo boží ... PS. a to jsem v práci na kole.

+4/−4
1.8.2013 10:53

T60o32m82a18s 58N38o76v12o81t27n19y 3301756838299

Pokud by se radnice skutečně zeptala většiny svých obyvatel, tak by zjistila, že kromě auto matu a sluníčkových studentů pochybných fakult toto téměř nikdo nepodporuje. Ale škodiči z automatu jsou dobře organizovaní, otravují na radnicích tak dlouho, dokud se nějaký takový další nesmysl neprosadí a normální člověk, který chodí do práce, věnuje se dětem nemá čas otravovat 3x týdně na radnici a prosazovat nesmysly.

+4/−3
1.8.2013 9:30

L23i50b53o39r 30M38a64l23í53č28e53k 6228905846922

Mí rodinní příslušníci, mají trvalé bydliště na Praze 3 a systém parkovacích modrých zón si pochvalují (Jakkoliv s tím já s tímto naprosto nekoncepčním systémem zuřivě nesouhlasím).

0/−1
1.8.2013 9:36

T80o57m97a54s 65N89o50v75o78t20n47y 3291876818319

Tam jde o to, že je to nekoncepční a neplatí to pro celou Prahu jednotně. Přínosem je to fakt jenom pro lidi, co si postaví auto na modrou před dům a vyjedou s ním tak 2x do měsíce na výlet. Pro všechny ostatní je to nesmysl, který nic nepřinesl (kromě problémů). Já s tím také nesouhlasím ale je vidět, že správná propaganda ze strany radnic tady na ty lidi, kteří tráví život v okolí 500m od svého bydliště, zabírá ;-))

+3/0
1.8.2013 9:41

L66i64b39o37r 14M67a76l45í62č89e89k 6278765336732

Pokud někdo využívá automobil 2x do měsíce a stále mu to při placení nákladů na provoz automobilu (povinné ručení, opravy, STK, poplatek radnici za parkovací kartu) připadá výhodné, tak s tím žádný parkovací systém nehne. Povolení k stání pro rezidenty (za poplatek) je běžné všude.

0/−1
1.8.2013 9:52

Ř67e30h28o10ř 54V79l72a66s15á63k 2724744731286

Problém je, že tady půjčování automobilů nemá tradici, takže je malá nabídka, je to drahé atd. Hodně by se tím vyřešilo, kdyby část těch hodně svátečních jezdců přešla na výpůjčky. Problém je, že pořizovací cena (ojetých) automobilů je dnes opravdu nízká.

0/−1
1.8.2013 13:16

T21o45m63á75š 72Z73e52m14a51n 3275118864375

Problém je, že i hodně sváteční řidič si užívání auta neplánuje, nýbrž využívá jeho hlavní přednost - jede když potřebuju.

Tohle půjčováním nevyřešíte.

+2/0
1.8.2013 14:29

Ř50e93h96o34ř 73V41l92a12s26á79k 2804234851536

Tak jednak v zemích, kde je půjčování běžné, je těch půjčoven i těch aut v oběhu daleko víc, takže se tolik nestává, že by si člověk chtěl půjčit a už došla, a jednak řada svátečních řidičů (třeba já) docela plánuje.

0/0
1.8.2013 19:33

T70o84m85á66š 46Z74e50m68a36n 3125398904975

Fajn, ale reakční doba nad 10 minut už je nepříijatelná.

A nedovedu si představit, že by mi auto přistavili v neděli v 22:48, když mi dcera volá, že na chalupě praskl bojler...

+1/0
1.8.2013 22:50

Ř66e93h94o81ř 42V71l42a49s25á72k 2354824721136

Vy ale asi nejste sváteční jezdec. Sváteční jezdi obvykle stejně jezdí pomalu, opatrně, s přípravou a sváteční atmosférou. Jako prostředek rychlé dopravy v okamžiku stresu je pro ně automobil k ničemu. V takové situaci se volá sanitka nebo taxík.

0/0
2.8.2013 9:15

T92o37m77a96s 42N49o73v71o29t76n14y 3781486508209

Kde všude mimo Prahu?

0/0
1.8.2013 14:11

T15o53m75a25s 97N11o95v62o16t16n69y 3671536498199

btw jsem si teď uvědomil, že když zajedu domů do našich bočních ulic, tak tady víceméně nikdo víc jak  těch 30 - 35 nejezdí, jediný kdo tu pravidelně prasí jsou právě cyklisti - buď v protisměru a pak se diví že musí uskakovat (ne, opravdu neumím auto hodit na dvě kola abychom se vešli) nebo na cyklochodníku, kde samozřejmě nedají přednost na přechodu autům atd.

+1/−1
1.8.2013 9:53

L36i13b55o78r 35M37a81l66í79č46e17k 6938745276772

Budete se divit, ale obousměrný provoz cyklistů je opatření, která vydá za stovky kilometrů cyklostezek. Pro srovnání vám posílám pohled z Google maps, kde se normálně cyklisté a auta dokáží vyhnout. Příklad z místa, kde pravidelně pobývám. 

https://maps.google.cz/maps?q=lange+leemstraat+antwerpen&ie=UTF-8&ei=shT6UbbxCIPfPebbgMgI&ved=0CAoQ_AUoAg

0/−1
1.8.2013 10:00

Ř63e32h90o38ř 19V29l59a66s74á11k 2964744701896

Takže přiznáváte, že jezdíte na třicítce pětatřicet, ale hned se navážíte do cyklistů. Ono je to zjevně prostě tak, že máslo na hlavě má mnoho zástupců obou stran.

0/−3
1.8.2013 13:18

T72o80m30a31s 20N50o11v32o69t25n82y 3331866958789

Neumíte číst? Tady je povoleno 50 nikde jsem nepsal že je tu zóna (naštěstí), ale že jezdíme tak těch 30 - 35. A že se řidiči často chovají ohleduplněji než cyklouši, tj. jedou bezpečnou rychlostí, ono taky komu stojí za to mít pak problémy kvůli nějakému praštěnému cykloušovi, který mi skončí vlastní hloupostí na autě.

+1/0
1.8.2013 14:13

Ř89e16h31o45ř 38V52l46a75s24á39k 2884764451806

Pardon, v příspěvku, na který jsem reagoval, jste nic o padesátce nepsal, a zřejmě jsem si ho omylem spojil s jiným příspěvkem. Díky za upozornění. R^

(i když ty řeči o ohleduplných řidičích moc neberu, protože má zkušenost, že ta ohleduplnost je dost selektivní - často je někdo v něčem ohleduplný, ale vzápětí přímo poruší nějaké pravidlo s tím, že to přece nemá co komu vadit)

0/0
1.8.2013 19:39

P76a37v62e21l 75O16b65d86r71ž63á75l75e41k 6616754558852

Fascinuje mne predstava nekterych aktivistu, ze donuti lidi prejit ja kolo... zvlast v kopcovite Praze.

Kdyz prijedu do Dejvic, mam nasledne jednani na Zizkove, vyzvednu manzelku na Smichove a vracim se pres pobocku na Zlicine, tak mi panove na kraji Prahy prevezmou auto, daji kolo a na Zlicine mi zase pripravi zpetnou vymenu? Takovou nabidku jsem od cykloaktivistu zatim neslysel...

+5/−1
1.8.2013 9:18

L42i62b87o83r 94M74a39l41í47č35e14k 6158915316732

V takovém případě použijete automobil.  I když cestu kterou popisujete bych ve špičce nechtěl absolvovat v automobilu. Volil bych raději MHD, ale je to o osobních preferencích a okolnostech.

0/−1
1.8.2013 9:32
Foto

D64a50v92i86d 29M21a21t88ě23j12ů 2435672687628

V aute lze v kolone pracovat (vyrizovat telefony) a nemusite u toho cichat smradlave spolucestujici. Zlate auto v zacpe proti MHD!

+1/−1
1.8.2013 15:23

Ř20e84h10o67ř 52V56l23a57s95á80k 2614324781376

Pokud Vaše práce spočívá ve vyřizování telefonů, tak ano. Většina lidí z mého okolí ovšem telefonování v náplni práce nemá.

0/0
1.8.2013 19:40

V80i60k81t79o42r 11Š21e89d68i87v35ý 8736311730746

Hm. to Vaše okolí musí být poněkud atypické  :-/

0/0
1.8.2013 22:25

Ř80e61h17o69ř 78V36l49a14s46á48k 2734604161536

Tak občas zatelefonují, to ano. Ale že by měli každodenně tři pracovní hovory, to rozhodně ne.

0/0
2.8.2013 9:16

T22o34m96a42s 82N17o61v30o62t35n67y 3501296258219

Ale vždyť kolo je tak úžasně sluníčkový a cool a jak tvrdí vypatlanci z auto matu, auto vlastně nepotřebujete. Asi si rodina koupí 4 kola místo auta a věci budeme tahat zádech nebo na nějakém kolo-přívěsu. Dětská sedačka se určitě taky na kolo vejde, tak proč ne? ;-)

Spíš se divím těm radnicích, že jim na tohle skáčou, vůbec bych se s nimi nebavil, dokud není vyřešena situace pro automobilovou dopravu (což v čr není zatím skoro nikde ve větších městech, natož v Praze), tak bych se jejich pošahanými předraženými nápady na cyklopruhy, stezky či rovnou omezování dopravy vykašlal.

+2/0
1.8.2013 9:33

Ř41e77h35o48ř 82V25l29a53s62á10k 2104404561446

Běžná rodina bydlící v Praze skutečně auto potřebuje zřídka. Třeba nákupy jsou bez problémů řešitelné batohem, protože obchodů je všude dostatek a není problém nakupovat často, po malých dávkách.

+1/−2
1.8.2013 13:25

T40o67m49a14s 46N56o62v38o41t47n66y 3221606978819

Batohem ;-D;-D;-D

+3/−2
1.8.2013 14:14

Ř12e37h17o33ř 91V14l70a48s22á33k 2384914791436

https://cs.wikipedia.org/wiki/Batoh

Batoh, neboli ruksak. Co se vám nezdá?

0/−1
1.8.2013 19:41

V41i81k75t15o85r 32Š66e27d46i82v68ý 8576131460866

Jo, třikrát do týdne půjdu do práce s batohem a pak povleču autobusem domů nákup. 8-o

+1/−2
1.8.2013 22:27

Ř81e69h64o30ř 71V60l72a92s17á63k 2394694281376

Je na tom něco divného?

+1/−1
2.8.2013 9:17

R80i18c63h81a94r98d 64N90o16v73á75k 9241832902336

Je, v dnešní době určitě jo ;-D ;-D Tohle je životní styl tak z 19. století, ne? Maximálně ze socialismu.

0/0
6.8.2013 13:41

Ř64e43h11o33ř 60V40l62a73s71á18k 2824684881686

Problém je, že pokud v té Praze nebydlíte, ale dojíždíte tam, tak tam pochopitelně nemáte právo volit zastupitelstvo. A tedy Vaše představa o tom, jak by to v Praze mělo fungovat, jaksi nemá takovou váhu.

0/−2
1.8.2013 13:21

L51i56b61o47r 88M65a74l15í75č17e46k 6318905636892

Narozdíl od "systému" parkování Prahy 3 (a dalších městských částí) je toto jednoznačně dobrý nápad. Cílem je omezit rychlost a "znepříjemnit" tranzit skrz čtvrť mimo hlavní tahy (pozn. nutno mít na paměti, že v Praze spadají některé ulice pod Magistrát-kraj a jiné pro obce-m. části a mezi jejich dopravní politikou může být rozdíl.) a přitom zachovat dopravní dostupnost. Autem se stále dostanete všude. R^

+1/−7
1.8.2013 8:21

A80l68e51x29a37n45d67r 96K27o43s90t73k21a 5409756319646

Za pár let se před autzo vrátí běžec s praporkem.

+4/−1
1.8.2013 8:40

L23i75b94o35r 58M58a67l92í86č39e49k 6988825276602

Alespoň zvýšíme zaměstnanost ;-D

0/−1
1.8.2013 9:15

V16l86a29d26i31m28í25r 79P90e47t40r23o11v95i16č 4543680970724

Dle článku na Praze 4 omezení neplánují. Hlavně že teď dali 30-tku na Senohrabské :D To se někdo asi zle vyspal.....

0/0
1.8.2013 8:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.