Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči, šlápněte na brzdu. V Praze přibude zón nařizujících třicítku

Sundat nohu z plynu a nechat klesnout ručičku tachometru až na třicítku budou muset řidiči v mnoha pražských městských částech. Rozšíření zón s maximální povolenou rychlostí třicet kilometrů v hodině totiž po Karlínu plánují také Žižkov či Dejvice a Bubeneč

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V33i75k88t98o85r 68Š97e89d66i39v86ý 8426681180876

Proč zbytečné? Strakonická je strašně nebezpečná (jinak by tam pece nebyla 50) a na nebezpečí se upozornit musí!

0/0
1.8.2013 22:17

K73a15r38e58l 37R84y65b56á39k 7201100338881

bohužel-praha díky těmto nesmyslům přestává být místo pro žití.

+3/−1
1.8.2013 16:24
Foto

D92a39v28i89d 16M75a11t42ě91j15ů 2215682527708

Jeste rada pro ty, kterym 50kmh na Strakonicke a podobne 3,14oviny vadi - po celou dobu prujezdu takovym usekem prerusovane trubte. Lide tam bydlici pak brzy sami pozadaji mistni urad o odstraneni toho nesmyslneho omezeni. Ja to tak delam skoro porad. Sice uz jsem uvaril 2 klaksony, ale to se neda nic delat, kazde konani dobra neco stoji ;-)

+2/−4
1.8.2013 15:35

I58v14a46n 81P57r66o18c58h70á40z96k50a 3371674295585

Vážně mě to s tou Strakonickou před pár dny dost namíchlo. Když jsem jel z Prahy, měl jsem radost, že vrátili 80, ovšem při návratu do Prahy a sjezdu toho velkého kopce na mě najednou vybafla původní 50, za kterou asi 10-20 metrů je radar. To je velká nádhera, když člověk rozjetý na 80 musí pod kopcem (!) na pár metrech takhle agresivně brzdit. Radost z toho mohou mít snad jen autoservisy. Pro těch pár lidí, co tam, bydlí, to znamená vyšší hluk z brzdění, exhalace, delší dobu setrvání vozidla v dané zóně ... místo toho, aby tam každý  profičel z kopce na volnoběh (=bez hluku z motoru a smradu) a byl rychle pryč.

+3/0
1.8.2013 16:08

Ř88e84h44o19ř 96V37l20a95s36á92k 2164544801106

Třeba se strážníci konečně rozhoupou a začnou postihovat zbytečné troubení ve městech. Tuhle jsem zase viděl jednoho trumpetistu, jak troubí jen proto, že ten před ním "zaspal" na semaforu. Přitom tam opravdu žádné nebezpečí nehrozilo. Prostě by počkali další cyklus.

0/−3
1.8.2013 19:25

R27i89c84h24a17r52d 92N38o52v66á80k 9431672872926

Já teda taky rozhodně nemám ve zvyku zůstat stoicky sedět za nějakým trumberou, kterej se na semaforu chystá zaspat zelenou.

0/0
6.8.2013 13:37
Foto

D65a47v43i23d 43M26a35t33ě43j73ů 2315922497548

Jj, jestli chcete jeste vic prazany na*rat, zavedte vsude limit 30 kmh, nebo radeji jen 10 kmh, coz je urcite jeste bezpecnejsi a slunickovatejsi. A nebo zakazte ta burzoazni auta uplne, vzdyt pro rozvoj megaregulovaneho socialismu, kam timto a podobnymi kravinami smerujete, nejsou vubec treba!

+3/−3
1.8.2013 15:26

K63a59r62e76l 70J23a17r64o23s59l75a64v 59P42r77o37c62h68á32z13k69a 7556716412464

Pokládám to za zbytečné. V posledních letech jsem naopak zaregistroval v oblasti nábřeží Edvarda Beneše, v zastávkách Čechův most a Klárov - ve směru Klárov to, že tramvaj stojí v zastávce, otevírají se dveře, a auto projede jakoby nic. Zvažoval jsem výraznější označení, zvláště v případě změn, nebo posunů zastávek. Rychlost bych omezil především při projíždění prostorem zastávky. Prostor bych dále zvýraznil značením v ploše vozovky. Velkou nectností je předjíždění tramvají vlevo, a to dokonce i tehdy, když zastaví v zastávce a je pravděpodobné, že ti co vystupují budou přecházet a dívat se pouze vpravo!!!!!

+1/0
1.8.2013 13:52

T82o91m65a50s 50N85o59v52o82t87n16y 3281656968739

Tak to je spíš věc policie a ne nějakého dalšího utrácení za značky a přesunu zastávek.

+1/0
1.8.2013 14:09

V84i10k34t82o47r 77Š65e92d55i15v20ý 8616691460846

A proč by kolem tramvaje v zastávce nemohl řidič projet?

0/0
1.8.2013 17:31

P18e86t31r 39D86a31v50i24d 5727735267225

Já vůbec nechápu, proč si někdo myslí, že když instaluje třicítku, že lidé místo auta vezmou kolo?

+2/−1
1.8.2013 13:21

Ř76e53h70o19ř 95V70l57a27s68á31k 2884924681266

To nemusí být titíž lidé. Daleko pravděpodobnější je, že na kolo přesedne někdo z MHD, kdo se mezi rychle jezdící auta bál. A v uvolněné MHD pak najde místo znechucený automobilista.

+1/−1
1.8.2013 13:26

T97o20m45á39š 33Z88e16m96a79n 3285958354195

Občas po Praze na kole jezdím a až překvapivě mi přijdou řidiči slušní.

Co mě štve nejvíc jsou jednosměrky, kdy mě to leckde žene oklikou na magistrálu..

+1/0
1.8.2013 14:26

Ř52e43h85o61ř 19V30l65a88s48á83k 2954244901226

Však jak se tu píše, oni často stejně jedou v nepřehledných jednosměrkách třicet, jsou zvyklí, že se jim pod kola pletou výpravy japonských turistů atp.

Za volantem mám z cyklistů rozhodně větší stres na volné silnici mezi obcemi než ve městě.

0/0
1.8.2013 19:30

V28i25k86t97o37r 70Š69e32d40i77v42ý 8506371150786

Ten, kdo se na  kole bojí, neměl by raději na kole jezdit. Lze očekávat, že případnou krizovou situaci nebude schopen racionálně řešit, zazmatkuje ...

+1/−1
1.8.2013 17:34

Ř73e51h22o69ř 60V15l83a82s69á78k 2714124371596

Na kole je výhoda, že většina krizových situací se dá řešit prostě tak, že člověk z kola sleze, odnese ho někam na chodník, a tam to vydýchá, promyslí si, kde byla chyba atp.

Daleko větší problém je, když začne stoupat tep automobilistovi (třeba začátečníkovi, který navíc potřebuje hodně prostoru na parkování).  Vzpomínám si na to, když jsem dělal na Žižkově autoškolu. Sice jsem zmatkoval a byl jsem mírně mimo, ale nezbývalo, než pokračovat v jízdě.

0/0
1.8.2013 19:29

P35e49t24r 42K75o87l81o92m30a68z64n49í30k 8124183280676

cyklobysnys začíná nabývat obludných rozměrů a pomalu se dostává stavu podobném tomu, ve kterém např. Nečas šel od válu. Bude zajímavé, jak dlouho bude trvat než si někdo dovolí tohle rozkrýt a vyvalit na světlo boží ... PS. a to jsem v práci na kole.

+4/−4
1.8.2013 10:53

T92o59m19a74s 41N82o54v39o16t43n42y 3261286648689

Pokud by se radnice skutečně zeptala většiny svých obyvatel, tak by zjistila, že kromě auto matu a sluníčkových studentů pochybných fakult toto téměř nikdo nepodporuje. Ale škodiči z automatu jsou dobře organizovaní, otravují na radnicích tak dlouho, dokud se nějaký takový další nesmysl neprosadí a normální člověk, který chodí do práce, věnuje se dětem nemá čas otravovat 3x týdně na radnici a prosazovat nesmysly.

+4/−3
1.8.2013 9:30

L42i72b15o38r 27M18a60l27í96č80e31k 6538155216842

Mí rodinní příslušníci, mají trvalé bydliště na Praze 3 a systém parkovacích modrých zón si pochvalují (Jakkoliv s tím já s tímto naprosto nekoncepčním systémem zuřivě nesouhlasím).

0/−1
1.8.2013 9:36

T80o74m50a21s 78N51o28v83o93t65n69y 3121696538489

Tam jde o to, že je to nekoncepční a neplatí to pro celou Prahu jednotně. Přínosem je to fakt jenom pro lidi, co si postaví auto na modrou před dům a vyjedou s ním tak 2x do měsíce na výlet. Pro všechny ostatní je to nesmysl, který nic nepřinesl (kromě problémů). Já s tím také nesouhlasím ale je vidět, že správná propaganda ze strany radnic tady na ty lidi, kteří tráví život v okolí 500m od svého bydliště, zabírá ;-))

+3/0
1.8.2013 9:41

L75i11b13o95r 16M56a96l78í10č59e42k 6428215936192

Pokud někdo využívá automobil 2x do měsíce a stále mu to při placení nákladů na provoz automobilu (povinné ručení, opravy, STK, poplatek radnici za parkovací kartu) připadá výhodné, tak s tím žádný parkovací systém nehne. Povolení k stání pro rezidenty (za poplatek) je běžné všude.

0/−1
1.8.2013 9:52

Ř39e48h27o31ř 62V67l74a17s85á26k 2234874201716

Problém je, že tady půjčování automobilů nemá tradici, takže je malá nabídka, je to drahé atd. Hodně by se tím vyřešilo, kdyby část těch hodně svátečních jezdců přešla na výpůjčky. Problém je, že pořizovací cena (ojetých) automobilů je dnes opravdu nízká.

0/−1
1.8.2013 13:16

T56o15m90á72š 57Z15e30m49a18n 3145378824945

Problém je, že i hodně sváteční řidič si užívání auta neplánuje, nýbrž využívá jeho hlavní přednost - jede když potřebuju.

Tohle půjčováním nevyřešíte.

+2/0
1.8.2013 14:29

Ř50e60h45o18ř 16V89l83a35s31á84k 2474894801106

Tak jednak v zemích, kde je půjčování běžné, je těch půjčoven i těch aut v oběhu daleko víc, takže se tolik nestává, že by si člověk chtěl půjčit a už došla, a jednak řada svátečních řidičů (třeba já) docela plánuje.

0/0
1.8.2013 19:33

T92o27m78á91š 68Z86e16m52a54n 3515688634885

Fajn, ale reakční doba nad 10 minut už je nepříijatelná.

A nedovedu si představit, že by mi auto přistavili v neděli v 22:48, když mi dcera volá, že na chalupě praskl bojler...

+1/0
1.8.2013 22:50

Ř88e89h39o22ř 93V79l71a34s56á49k 2174174961366

Vy ale asi nejste sváteční jezdec. Sváteční jezdi obvykle stejně jezdí pomalu, opatrně, s přípravou a sváteční atmosférou. Jako prostředek rychlé dopravy v okamžiku stresu je pro ně automobil k ničemu. V takové situaci se volá sanitka nebo taxík.

0/0
2.8.2013 9:15

T45o35m30a52s 81N76o14v37o32t39n22y 3681956878969

Kde všude mimo Prahu?

0/0
1.8.2013 14:11

T16o93m48a52s 11N94o45v90o71t53n20y 3181746468769

btw jsem si teď uvědomil, že když zajedu domů do našich bočních ulic, tak tady víceméně nikdo víc jak  těch 30 - 35 nejezdí, jediný kdo tu pravidelně prasí jsou právě cyklisti - buď v protisměru a pak se diví že musí uskakovat (ne, opravdu neumím auto hodit na dvě kola abychom se vešli) nebo na cyklochodníku, kde samozřejmě nedají přednost na přechodu autům atd.

+1/−1
1.8.2013 9:53

L71i84b70o59r 70M27a33l97í85č85e83k 6608675106102

Budete se divit, ale obousměrný provoz cyklistů je opatření, která vydá za stovky kilometrů cyklostezek. Pro srovnání vám posílám pohled z Google maps, kde se normálně cyklisté a auta dokáží vyhnout. Příklad z místa, kde pravidelně pobývám. 

https://maps.google.cz/maps?q=lange+leemstraat+antwerpen&ie=UTF-8&ei=shT6UbbxCIPfPebbgMgI&ved=0CAoQ_AUoAg

0/−1
1.8.2013 10:00

Ř34e82h83o37ř 49V54l67a64s95á40k 2104444571986

Takže přiznáváte, že jezdíte na třicítce pětatřicet, ale hned se navážíte do cyklistů. Ono je to zjevně prostě tak, že máslo na hlavě má mnoho zástupců obou stran.

0/−3
1.8.2013 13:18

T71o67m39a89s 54N67o37v97o45t27n79y 3811956628659

Neumíte číst? Tady je povoleno 50 nikde jsem nepsal že je tu zóna (naštěstí), ale že jezdíme tak těch 30 - 35. A že se řidiči často chovají ohleduplněji než cyklouši, tj. jedou bezpečnou rychlostí, ono taky komu stojí za to mít pak problémy kvůli nějakému praštěnému cykloušovi, který mi skončí vlastní hloupostí na autě.

+1/0
1.8.2013 14:13

Ř27e43h77o89ř 71V28l36a34s46á95k 2314134291746

Pardon, v příspěvku, na který jsem reagoval, jste nic o padesátce nepsal, a zřejmě jsem si ho omylem spojil s jiným příspěvkem. Díky za upozornění. R^

(i když ty řeči o ohleduplných řidičích moc neberu, protože má zkušenost, že ta ohleduplnost je dost selektivní - často je někdo v něčem ohleduplný, ale vzápětí přímo poruší nějaké pravidlo s tím, že to přece nemá co komu vadit)

0/0
1.8.2013 19:39

P29a70v81e75l 97O24b27d53r69ž22á42l72e36k 6476664578672

Fascinuje mne predstava nekterych aktivistu, ze donuti lidi prejit ja kolo... zvlast v kopcovite Praze.

Kdyz prijedu do Dejvic, mam nasledne jednani na Zizkove, vyzvednu manzelku na Smichove a vracim se pres pobocku na Zlicine, tak mi panove na kraji Prahy prevezmou auto, daji kolo a na Zlicine mi zase pripravi zpetnou vymenu? Takovou nabidku jsem od cykloaktivistu zatim neslysel...

+5/−1
1.8.2013 9:18

L58i15b98o77r 95M31a54l85í79č44e43k 6918935336632

V takovém případě použijete automobil.  I když cestu kterou popisujete bych ve špičce nechtěl absolvovat v automobilu. Volil bych raději MHD, ale je to o osobních preferencích a okolnostech.

0/−1
1.8.2013 9:32
Foto

D17a32v26i56d 96M16a96t47ě47j72ů 2725652567978

V aute lze v kolone pracovat (vyrizovat telefony) a nemusite u toho cichat smradlave spolucestujici. Zlate auto v zacpe proti MHD!

+1/−1
1.8.2013 15:23

Ř91e88h66o88ř 38V71l96a29s95á32k 2484374891286

Pokud Vaše práce spočívá ve vyřizování telefonů, tak ano. Většina lidí z mého okolí ovšem telefonování v náplni práce nemá.

0/0
1.8.2013 19:40

V79i82k61t75o87r 77Š64e13d30i19v59ý 8616601670616

Hm. to Vaše okolí musí být poněkud atypické  :-/

0/0
1.8.2013 22:25

Ř14e33h65o96ř 86V87l54a76s12á65k 2604654861366

Tak občas zatelefonují, to ano. Ale že by měli každodenně tři pracovní hovory, to rozhodně ne.

0/0
2.8.2013 9:16

T92o17m69a25s 78N67o63v21o96t76n78y 3431876678569

Ale vždyť kolo je tak úžasně sluníčkový a cool a jak tvrdí vypatlanci z auto matu, auto vlastně nepotřebujete. Asi si rodina koupí 4 kola místo auta a věci budeme tahat zádech nebo na nějakém kolo-přívěsu. Dětská sedačka se určitě taky na kolo vejde, tak proč ne? ;-)

Spíš se divím těm radnicích, že jim na tohle skáčou, vůbec bych se s nimi nebavil, dokud není vyřešena situace pro automobilovou dopravu (což v čr není zatím skoro nikde ve větších městech, natož v Praze), tak bych se jejich pošahanými předraženými nápady na cyklopruhy, stezky či rovnou omezování dopravy vykašlal.

+2/0
1.8.2013 9:33

Ř38e76h21o39ř 67V90l98a82s39á13k 2394344161586

Běžná rodina bydlící v Praze skutečně auto potřebuje zřídka. Třeba nákupy jsou bez problémů řešitelné batohem, protože obchodů je všude dostatek a není problém nakupovat často, po malých dávkách.

+1/−2
1.8.2013 13:25

T19o37m21a76s 76N37o12v89o45t81n10y 3961926358879

Batohem ;-D;-D;-D

+3/−2
1.8.2013 14:14

Ř28e52h10o85ř 29V73l88a49s36á29k 2444934341396

https://cs.wikipedia.org/wiki/Batoh

Batoh, neboli ruksak. Co se vám nezdá?

0/−1
1.8.2013 19:41

V22i48k42t56o61r 86Š49e66d65i20v40ý 8546471400386

Jo, třikrát do týdne půjdu do práce s batohem a pak povleču autobusem domů nákup. 8-o

+1/−2
1.8.2013 22:27

Ř39e70h97o72ř 93V21l59a39s47á86k 2834304861846

Je na tom něco divného?

+1/−1
2.8.2013 9:17

R57i41c42h76a60r32d 42N66o49v40á47k 9481602862886

Je, v dnešní době určitě jo ;-D ;-D Tohle je životní styl tak z 19. století, ne? Maximálně ze socialismu.

0/0
6.8.2013 13:41

Ř55e73h35o57ř 20V95l57a46s31á40k 2274624191936

Problém je, že pokud v té Praze nebydlíte, ale dojíždíte tam, tak tam pochopitelně nemáte právo volit zastupitelstvo. A tedy Vaše představa o tom, jak by to v Praze mělo fungovat, jaksi nemá takovou váhu.

0/−2
1.8.2013 13:21

L69i76b66o61r 80M17a77l96í77č86e18k 6958715306662

Narozdíl od "systému" parkování Prahy 3 (a dalších městských částí) je toto jednoznačně dobrý nápad. Cílem je omezit rychlost a "znepříjemnit" tranzit skrz čtvrť mimo hlavní tahy (pozn. nutno mít na paměti, že v Praze spadají některé ulice pod Magistrát-kraj a jiné pro obce-m. části a mezi jejich dopravní politikou může být rozdíl.) a přitom zachovat dopravní dostupnost. Autem se stále dostanete všude. R^

+1/−7
1.8.2013 8:21

A34l55e59x71a50n91d23r 58K71o75s87t10k94a 5219466429696

Za pár let se před autzo vrátí běžec s praporkem.

+4/−1
1.8.2013 8:40

L33i72b79o62r 80M85a79l79í20č57e95k 6488495246342

Alespoň zvýšíme zaměstnanost ;-D

0/−1
1.8.2013 9:15

V36l79a95d84i66m89í68r 12P56e28t94r85o91v17i82č 4853410530484

Dle článku na Praze 4 omezení neplánují. Hlavně že teď dali 30-tku na Senohrabské :D To se někdo asi zle vyspal.....

0/0
1.8.2013 8:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.