Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha se chce vykroutit z obří zakázky na tramvaje, hrozí jí však pokuta

Pražští radní chtějí vyjednat lepší podmínky pro odběr nejnovějších tramvají ForCity od Škody Transportation. Dopravní podnik má odebrat celkem 250 tramvají za více než 18 miliard korun. Na stole leží několik scénářů, většina však naráží na hrozbu pokuty od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a28n 71F18r42o89l14í60k 6446660545204

Vynechali ten nejobvyklejší scénář. Město založí firmu Tramvaje Praha. Tato firma postupně odkoupí a převezme aktiva dopravního podniku a pasíva včetně nevýhodné smlouvy zůstanou u původní. Pak na sebe vyhlásí konkurz a je vymalováno.;-D

0/−1
2.8.2013 14:53

J70a83r67o13s95l23a27v 60B73r84ü74m71m82e92r 7434413676

Samozřejmě, ale jet v zadním vagónu T3 na zadní plošině, tak člověk skáče až o několik desítek cm. Ale zase tam nejvíce fouká.

0/0
2.8.2013 12:01

J53a11r75o16s48l37a76v 85B25r49ü40m65m90e40r 7814593856

Patří pod pana Poláka.

0/0
2.8.2013 12:01

E83v30ž40e55n 22P56o70l96á82k 3428568681123

Jak už jsem psal níže, záleží zdaleka více na trati než na vozu. Na Zahradním městě si zaskáčete skoro v čemkoli ( a naopak)...

0/0
2.8.2013 16:56
Foto

M34a23r29t62i16n 68Š35u49b53r21t 1895481524305

No protože se změní podmínky zadání, které pak mohl teoreticky splnit jiný uchazeč, čímž mohl být zkrácen na svých právech, protože soutežil na podmínky, které si následně DP s vítezným dodavatelem změnili...pochopen důvod pokuty?

0/0
2.8.2013 11:04
Foto

M76a41r38t16i68n 58Š79u24b77r61t 1825271604315

Reakce na pana Urbana níže.

0/0
2.8.2013 11:05

J93a58n 87J34e64ž47e18k 3121595317815

Tak kolik má být těch tramvají? Cituji: "Dopravní podnik má odebrat celkem 50 tramvají za více než 18 miliard korun.", konec citátu. To je pěkných 360 milionů za jednu. Fakt?

0/0
2.8.2013 8:15

D11a45v17i32d 47R22y93c89h61e22t18s57k77ý 9186601100730

Myslím že jich je 250 - již tradiční kvalita článků zde.

0/0
2.8.2013 8:40

M90a47r60t69i60n 13P11r40i26m98a85s 4397227281621

Nebrat ani zadarno. Škodovka vyrábí jen vrzající a skřípající vraky. Mám konečnou tramvají před domem a co tyto tramvaje vyluzují za zvuky - to je hrůza...

0/−2
2.8.2013 10:24

M29i54l68o83s87l76a26v 90U31r23b59a90n 2774583126941

Chtějí koupit tramvaje levněji, tak dostanou pokutu?

0/0
2.8.2013 7:59

P51e28t54r 81V14e61s96e22l68ý 2899408253976

Trošku problém s chápáním psaného textu? Uzavřeli nevýhodnou smlouvu a teď se z ní snaží vykroutit. Ty tramvaje už de facto koupili, jen za ně nechtějí platit Bemem nasmlouvanou částku.

+5/0
2.8.2013 8:05

P44e98t83r 62P16e62t35r 7882150270692

prostě rumuni!!

0/−1
2.8.2013 5:54

J38i49ř48í 11E69r72b85e42n 1803984126757

Rychlejší výměna cestujících na zastávkách, zrychlení obsluhy linky, zkrácení čekacích dob na zastávkách. To pochopili v Elektrických drahách hl.m. Prahy už ve 30. letech, když zaváděli trolejbusy Škoda 2Tr.

+1/0
2.8.2013 5:51

J16i65ř37í 40E48r50b24e59n 1363774896617

To byla reakce na Tomáše Novotu. Fakt by ten tvůrce diskusního SW měl dostat za uši.

+2/0
2.8.2013 5:51

K50a73r58e95l 59H98a28n45o62u27s51e64k 2216827620417

a viděl jste autobusy v jiných městech než Praha? typicky Paříž, Londýn - 1 dveře nástup, 1 dveře výstup....

0/−2
2.8.2013 6:31

J22a49r63o57s70l50a86v 13B16r44ü89m36m87e75r 7154273666

Já tím i jel a bylo to pěkně naprrd.

+2/0
2.8.2013 7:23

R85a68d56e33k 31N83e20u57m24a72n98n 5312472148605

a viděl jsi, kolik lidí s tím jezdí a jaké jsou vzdálenosti mezi zastávkami - a to samé v Praze?

0/−1
2.8.2013 10:13

O73l19d41ř69i91c31h 14Ř26e51z73n85í11k 7835552454418

tramvají jezdím stále a natřásaní pozoruji leda v těch starých herkách (už jsem zažil i požár na palubě) - ale nejste asi invalida, starý člověk nebo matka s kočárkem nebo nemáte alespoň 190 cm - pro tyto lidi je to totiž zážitek... ale možná jste frotér, takže napěchovaná tramvaj vám vyhovuje ;-D

0/−2
1.8.2013 23:59

E78v46ž14e46n 73P30o71l30á27k 3588408291763

Na trati z propadlých a polámaných BKV panelů budete cítit natřásání, ať pojedete naprosto čímkoli a naopak na moderní opravené trati se nebude natřásat téměř žádná tramvaj, to vám garantuji - pokud snad zrovna nebudete přejíždět výhybku. Ale soudě podle výrazu "taková ta stará herka" nepatříte zrovna mezi odborníky..

+1/0
2.8.2013 1:08

E10v12ž31e87n 53P93o19l39á10k 3808918641953

Moc by mě zajímalo, jak bylo oněch 250 kusů zdůvodněno. Životnost kolejových vozidel se zpravidla počítá na desítky let (stojí-li za něco), v čemž je ostatně i jejich hlavní výhoda oproti silničním. DPP v současnosti ani zdaleka nevlastní takové množství vozů nutných k vyřazení, které by kapacitně odpovídalo 250 ForCity. Zrovna tak jsem neslyšel, že by do roku 2018 mělo být postaveno odpovídající množství kilometrů tratí. Je ovšem pravda, že ForCity jsou oproti většině vozů vyjma 14T tolikrát dražší, kolikrát poruchovější, takže několik ForCity (každá za 50 milionů) obslouží zhruba stejnou kapacitu jako jedna souprava T3R.PLF+T3R.P zhruba za 6 milionů. Také vám ty rovnice poněkud nevycházejí?

+2/−1
1.8.2013 23:07

O36l15d71ř52i89c80h 24Ř70e76z42n93í19k 7505442184608

je to jediná tramvaj, kde si připadám jako člověk...

+1/0
1.8.2013 23:40

E76v36ž34e77n 21P78o30l95á29k 3698848671973

To ovšem ta vaše lidskost vyjde dost draho. Já si radši budu připadat jako zvíře v desetkrát levnější tramvaji, když budu vědět, že uspořené finance byly použity na opravu tratí, kde nyní již nejsem za jízdy natřásán, ale jedu lidsky hladce.

+5/0
1.8.2013 23:44

R84o37m62a11n 64P68o93l93á92č80e29k 1490556140815

Zbývají staré T3SUCS 175, T3M 51 + dalších 315 vozů R.P sice po reko, ale kastle z vozů 6xxx, takže r.v. 196x. Jenom tohle mi vychází na 270 ks Forcity. A taky máme cca 150 vozů T6, které se už nedočkali velké prohlídky.

0/0
2.8.2013 0:28

E61v13ž84e94n 33P11o47l78á36k 3948128411213

No ani stav SUCS, natož R.P mi nepřijde momentálně tak žalostný, aby Praha potřebovala tak extrémně drahou náhradu. Zvlášť ve chvíli, kdy se polovina tratí na rozdíl od vozů rozpadá a i když jsou ve výluce, na opravu už nezbyly peníze. Kolik kilometrů BKV trati by asi šlo opravit za cenu deseti 15T?

0/0
2.8.2013 1:06

J89i33ř49í 35K20r87e25j38č18í23k 2277438694806

Jen upravim pocty - 1 ks 15T = cca 73 mil., 1 souprava PLF+RP = cca 16 mil.

No a provozovat takovy pocet vozu s vyzbroji pochazejici z 50 let minuleho stoleti asi taky neni to prave orechove.

0/0
2.8.2013 9:51

E40v32ž45e98n 87P96o55l92á58k 3958528691763

Slyšel jsem i o 5 milionech, ale OK, pořád mi to připadá jako dost nepoměr. To s tou výzbrojí ale snad pro PLF a spol. neplatí...

0/0
2.8.2013 9:54

J24i44ř66í 94K87r53e62j70č45í29k 2617578574876

5 mega pochopitelne nesmysl, historicka vyzbroj se tykala suchoju a castecne i tyristorek.

0/0
2.8.2013 12:18

J12o16s42e35f 56W86e12n22c41e17l 1578780504544

Stejne je to silenost 73 mega za takovej vehykl kdyz to nema klima a ze sedacek se pri kazdem brzdeni klouze a pri ceste natom clovek s mensi prdelkou jezdi sem tam (vyjimkou jsou snad borci ktery zasednou velkou zadnici dve mista vedle sebe, tam chapu ze pak problem neni).

Ja v tehle vedrech a tom neskutecnym dusnu uz radeji vyckavam na dalsi spoj starsi tramkou, tam to alespon trochu fouka kdyz polovina lidi nezna deodoranty nebo sprchu.

0/−1
2.8.2013 21:59

Ř14e87h76o61ř 98V22l31a75s86á70k 2564664681176

V Bémových předvolebních slibech jste mohl slyšet o tolika kilometrech nových tratí, že už jste to samým úžasem zapomněl. Inu, slibem nezarmoutíš.

0/0
2.8.2013 10:38
Foto

M32a73r65t58i43n 91Š67u26b96r96t 1395471114365

Já teda nevím, ale DPP rozhodně nyní má ve vozovém parku až 350 tramvajových vozů, kterým do roku 2018 životnost skončí. Pro zjednodušení si řekněme, že Praha by potřebovala 1000 vozů (tj. 500 souprav). Dodávka 250 "souprav" 15T odpovídá náhradě 1/2 vozového parku. Co dneska v Praze máme a mělo by jezdit po roce 2018? Takže 58 "souprav" 14T, které jsou poruchové, lidmi neoblíbené a ničí koleje. Město by se jich rádo zbavilo, ale asi nezbude, než si je nechat a poměrně nákladně je servisovat. Dále máme zatím asi 60 "souprav" 15T. S těmi už je to lepší, poruchové mouchy se snad vychytají. No a k tomu budeme mít 48 "souprav" v podobě částečně nízkopodlažních vozů KT8N. Tj. to máme 166 "souprav" z 1000, které budeme v roce 2018 mít. Pak tu máme nyní v provozu cca 50 vysokopodlažních vozů T3M (vlastně už modernizace vozů dodaných v 60. letech, která proběhla v 80. a 90. letech), dále cca 165 vysokopodlažních vozů T3SU a T3SUCS dodaných na přelomu 80. a 90. let, dále cca 140 vysokopodlažních vozů T6 dodaných v polovině 90. let. Tyto vozy budou v roce 2018 staré v rozmezí 20-30 let a po životnosti. To je ekvivalent 178 vozů 15T, tj. přesně ten počet nových vozů, které do roku 2018 potřebujeme. A to ještě zapomínáte, že rozsáhlé modernizace vozů T3 na skříních z 60. let, které začaly někdy v roce 2001, jezdí v síti v počtu cca dalších 350 vysokopodlažních vozů a mnohé ty rekonstruované vozy budou i po té rekonstrukci staré v roce 2018 i 15 a více let... Nehledě na to, že jejich skříň bude stará často 50 let...

+1/0
2.8.2013 11:37

E73v20ž37e28n 45P39o95l78á70k 3288658891713

POkud vím, tak T3M jsou většinou modernizace těch posledních T3 kolem roku 1975 a řada z nich jako T3 ani nikdy nejezdila. T6 Budou mít 2018 kolem 20 let, což pro tramvaj rozhodně nepovažuji za stáří - kdyby všechny měly živostnost tak žalostnou, tak tramvajová doprava prakticky ztratí smysl. A jestli 15T se někdy přiblíží poruchovosti T3 (tuším kolem 3%), to by mě skutečně zajímalo. Rozhodně si myslím, že v situaci, kdy DPP hledá každou korunu na opravy tratí a výstavby nových, mohla experimentální obnova vozového parku ještě pár let počkat

0/−1
2.8.2013 16:54
Foto

M15a19r12t87i55n 60Š38u11b14r87t 1215481534745

Třeba 14T má životnost asi 5 let ;-) a už teď by bylo lepší ji vyhodit. A proti jakýmkoliv vozům od T3 až po T6 holt hraje nebezbariérovost a okolo roku 2018 už fakt nebude in opravovat tyhle vozy bez wanizace, která už je ale o fous nákladnější a nenabízí tak dlouhou životnost jako vůz nový. Kromě toho, i při nákupu 250 vozů 15T tu pořád v roce 2018 bude tak 400 vysokopodlažních vozů T3 či T6, takže pořád bude čím se zabývat i v tomto ohledu...

+2/0
2.8.2013 19:59

J43i69ř21í 70K36r17e22j72č98í25k 2947388674136

T3M jsou z let 1976-1981, což už je poměrně dost, ale u nich je největším problémem absence, případně cena náhradních dílů výzbroje. T6 jsou sice mladší (1995-1997), ale zase jsou to vozy s nejvyšší podlahou a nedostatek náhradních dílů i jejich cena je taky velmi pádným argumentem proti jejich nutné větší opravě, měla-li by se dál prodlužovat jejich životnost.

+1/0
2.8.2013 20:24

J43a61n 27Š14p68e58c96i14á35n 2690310359379

první hlavní mesto od západu, který má staré tramvaje. Patřilo by jim trochu úcty a renovace. DP si je opravuje velmi levně sám v dílnách. Budou  v praze chybet. V

+3/−1
1.8.2013 22:15

J36o58s24e97f 60Z42a95h44á61l65k58a 4163919668786

Jen tak na okraj: Neodkoupila plzeňská Škodovka právě tuto část DP?

+2/−2
1.8.2013 22:17

J48a79n 61Š27p33e78c85i16á37n 2780520199229

To sem nevedel ;-(

0/0
1.8.2013 22:45

J76i20ř14í 78K68r38e73j91č46í96k 2717598804956

Nastesti neodkoupila.

0/0
2.8.2013 9:52

J16a82n 74F94r55ý80d86l 1984568102925

Ne, ač se o to Bém a jeho noshledi velmi snažili. (naštěstí prý škodovka v té době neměla na to peníze)  Stále ale existují lidé, kteří tento nevýhodný "outsourcing"  chcou prosadit, aby se mohli namazat.  Zatím  prodali "jen" opravnu souprav metra.

0/0
2.8.2013 13:57

M60i45c88h60a52l 48C78h45a88l60u85p70a 6138340159663

To s těma procentama. Jestli jsem to dobře pochopil, tak stačí založit firmu, u kamarádů na magistrátě nasmlouvat kšeft třeba na dodání laviček v hodnotě 10 miliard korun. Až někdo inteligentní ten nesmysl bude chtít zrušit, tak dostane ještě miliardu pokutu.

+9/0
1.8.2013 21:46

T32o47m86á10š 80N44o28v42o67t58a 7420624578

Nechápu, jak někdo může objednat takové tramvaje, které nemají klimatizaci. To samé ty nové autobusy. Hlavně že ty nové autobusy mají každých snad 1.5 metru od sebe. To je unikát.

+5/−4
1.8.2013 21:10

J36a16n 17Z79e72l12e15n35k15a 2456266368415

Holt impérium Janoušek-Bém-Dvořák. Tahle parta nás v Praze bude ještě strašit dlouho, s následky jejich bohulibé činnosti se budeme patrně potýkat pár desetiletí.

+7/0
1.8.2013 21:17

J48i38ř57í 50K22r46e29j74č79í29k 2827978864356

Vas zjevne opravdu strasi dost, ale Dvorak v tomhle kseftu opravdu nejede.

V clanku je dokonce psano kdo podepisoval smlouvu.

+1/0
2.8.2013 9:55
Foto

M40a52r44t25i16n 40Š17u41b20r73t 1335821594355

Abychom byli spravedliví, Dvořák jaksi k DPP nastoupil až v roce 2007, ale smlouva na tyto tramvaje byla podepsána již v roce 2006.

+1/0
2.8.2013 11:38

M46a48r48t98i74n 49N90e82d26o60š27í34n31s46k61ý 1817333294

Mají každých snad 1.5 metru od sebe co?? 8-o

+2/0
1.8.2013 21:20

R47a64d66e86k 15D70o75l45e57ž31a77l 2399253900980

Asi dveře.

+3/0
1.8.2013 21:27

T67o92m55á10š 44N43o30v48o34t81a 7670794588

Dveře- půdu to na mobilu, tak mi to uniklo. Ale ty dveře po skoro každých 1.5 m v těch autobusech pod J&T, to nechápu.

+1/0
1.8.2013 22:00

J19a39n 11J94e82l34í25n66e78k 8463135152776

250 tramvají, né 50.

+4/0
1.8.2013 21:08

A36l24e19x25a46n11d18r 94K29o51s77t56k17a 5629686279626

250 tramvají je celý vozový park DP praha. Přijde opravdu někomu nelogické, že když obměnit, tak komplet? (ale ano, šlo lépe. Při zakázce za miliardy je možné si poroučet.

+1/−8
1.8.2013 22:00

P81e37t43r 60V35e42s84e75l31ý 2299708573886

Není nad to udělat ze seba bIba v přímém provozu. Vždyť jenom Ostrava ma 273 tramvají, :-P.

Panáčku, podle posledních informací má Praha 991 vozů, z toho je 19 historických.

+1/0
2.8.2013 8:01
Foto

M45a47r46t75i25n 67Š66u96b47r17t 1545261334625

To je cca polovina vozového parku tramvají DP Praha. Počet přepočtený na sólo vozy se v poslední době v Praze pohybuje v rozmezí 900 - 1000 vozů, tj. teoreticky by to bylo cca 500 vozů 15T.

+1/0
2.8.2013 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.