Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha se chce vykroutit z obří zakázky na tramvaje, hrozí jí však pokuta

Pražští radní chtějí vyjednat lepší podmínky pro odběr nejnovějších tramvají ForCity od Škody Transportation. Dopravní podnik má odebrat celkem 250 tramvají za více než 18 miliard korun. Na stole leží několik scénářů, většina však naráží na hrozbu pokuty od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a97n 97F32r66o95l97í29k 6796850905174

Vynechali ten nejobvyklejší scénář. Město založí firmu Tramvaje Praha. Tato firma postupně odkoupí a převezme aktiva dopravního podniku a pasíva včetně nevýhodné smlouvy zůstanou u původní. Pak na sebe vyhlásí konkurz a je vymalováno.;-D

0/−1
2.8.2013 14:53

J97a68r77o75s11l55a35v 61B32r88ü82m70m19e25r 7814783266

Samozřejmě, ale jet v zadním vagónu T3 na zadní plošině, tak člověk skáče až o několik desítek cm. Ale zase tam nejvíce fouká.

0/0
2.8.2013 12:01

J38a60r25o62s48l38a18v 36B60r70ü66m56m81e82r 7124283876

Patří pod pana Poláka.

0/0
2.8.2013 12:01

E63v65ž30e72n 14P77o57l91á52k 3338248361223

Jak už jsem psal níže, záleží zdaleka více na trati než na vozu. Na Zahradním městě si zaskáčete skoro v čemkoli ( a naopak)...

0/0
2.8.2013 16:56
Foto

M51a24r29t12i50n 35Š75u54b58r39t 1685491504845

No protože se změní podmínky zadání, které pak mohl teoreticky splnit jiný uchazeč, čímž mohl být zkrácen na svých právech, protože soutežil na podmínky, které si následně DP s vítezným dodavatelem změnili...pochopen důvod pokuty?

0/0
2.8.2013 11:04
Foto

M68a14r50t16i79n 51Š31u60b26r58t 1535341814665

Reakce na pana Urbana níže.

0/0
2.8.2013 11:05

J69a94n 14J93e98ž47e28k 3521365787425

Tak kolik má být těch tramvají? Cituji: "Dopravní podnik má odebrat celkem 50 tramvají za více než 18 miliard korun.", konec citátu. To je pěkných 360 milionů za jednu. Fakt?

0/0
2.8.2013 8:15

D76a52v43i14d 35R60y32c62h92e88t87s12k27ý 9436841900890

Myslím že jich je 250 - již tradiční kvalita článků zde.

0/0
2.8.2013 8:40

M96a69r57t26i53n 19P83r62i35m74a50s 4137657261761

Nebrat ani zadarno. Škodovka vyrábí jen vrzající a skřípající vraky. Mám konečnou tramvají před domem a co tyto tramvaje vyluzují za zvuky - to je hrůza...

0/−2
2.8.2013 10:24

M71i73l13o98s87l55a89v 96U31r70b87a76n 2814923856591

Chtějí koupit tramvaje levněji, tak dostanou pokutu?

0/0
2.8.2013 7:59

P24e56t38r 54V66e30s25e32l42ý 2589518983856

Trošku problém s chápáním psaného textu? Uzavřeli nevýhodnou smlouvu a teď se z ní snaží vykroutit. Ty tramvaje už de facto koupili, jen za ně nechtějí platit Bemem nasmlouvanou částku.

+5/0
2.8.2013 8:05

P81e59t37r 72P20e40t53r 7392840120432

prostě rumuni!!

0/−1
2.8.2013 5:54

J16i72ř36í 54E64r41b11e68n 1493254366557

Rychlejší výměna cestujících na zastávkách, zrychlení obsluhy linky, zkrácení čekacích dob na zastávkách. To pochopili v Elektrických drahách hl.m. Prahy už ve 30. letech, když zaváděli trolejbusy Škoda 2Tr.

+1/0
2.8.2013 5:51

J37i70ř20í 50E57r80b66e38n 1143904216487

To byla reakce na Tomáše Novotu. Fakt by ten tvůrce diskusního SW měl dostat za uši.

+2/0
2.8.2013 5:51

K21a60r14e71l 62H41a29n38o53u93s47e93k 2926707670107

a viděl jste autobusy v jiných městech než Praha? typicky Paříž, Londýn - 1 dveře nástup, 1 dveře výstup....

0/−2
2.8.2013 6:31

J56a81r59o70s55l13a10v 11B98r88ü95m58m27e73r 7394253606

Já tím i jel a bylo to pěkně naprrd.

+2/0
2.8.2013 7:23

R86a43d14e36k 39N16e17u94m96a12n42n 5332262578855

a viděl jsi, kolik lidí s tím jezdí a jaké jsou vzdálenosti mezi zastávkami - a to samé v Praze?

0/−1
2.8.2013 10:13

O22l65d80ř32i40c50h 92Ř17e59z13n71í73k 7455692214798

tramvají jezdím stále a natřásaní pozoruji leda v těch starých herkách (už jsem zažil i požár na palubě) - ale nejste asi invalida, starý člověk nebo matka s kočárkem nebo nemáte alespoň 190 cm - pro tyto lidi je to totiž zážitek... ale možná jste frotér, takže napěchovaná tramvaj vám vyhovuje ;-D

0/−2
1.8.2013 23:59

E64v31ž42e15n 37P62o72l26á74k 3528748571113

Na trati z propadlých a polámaných BKV panelů budete cítit natřásání, ať pojedete naprosto čímkoli a naopak na moderní opravené trati se nebude natřásat téměř žádná tramvaj, to vám garantuji - pokud snad zrovna nebudete přejíždět výhybku. Ale soudě podle výrazu "taková ta stará herka" nepatříte zrovna mezi odborníky..

+1/0
2.8.2013 1:08

E66v77ž82e41n 20P45o61l91á16k 3838198931353

Moc by mě zajímalo, jak bylo oněch 250 kusů zdůvodněno. Životnost kolejových vozidel se zpravidla počítá na desítky let (stojí-li za něco), v čemž je ostatně i jejich hlavní výhoda oproti silničním. DPP v současnosti ani zdaleka nevlastní takové množství vozů nutných k vyřazení, které by kapacitně odpovídalo 250 ForCity. Zrovna tak jsem neslyšel, že by do roku 2018 mělo být postaveno odpovídající množství kilometrů tratí. Je ovšem pravda, že ForCity jsou oproti většině vozů vyjma 14T tolikrát dražší, kolikrát poruchovější, takže několik ForCity (každá za 50 milionů) obslouží zhruba stejnou kapacitu jako jedna souprava T3R.PLF+T3R.P zhruba za 6 milionů. Také vám ty rovnice poněkud nevycházejí?

+2/−1
1.8.2013 23:07

O53l33d67ř41i71c35h 85Ř32e77z11n82í51k 7585592914638

je to jediná tramvaj, kde si připadám jako člověk...

+1/0
1.8.2013 23:40

E56v87ž75e44n 15P92o35l88á42k 3348338591863

To ovšem ta vaše lidskost vyjde dost draho. Já si radši budu připadat jako zvíře v desetkrát levnější tramvaji, když budu vědět, že uspořené finance byly použity na opravu tratí, kde nyní již nejsem za jízdy natřásán, ale jedu lidsky hladce.

+5/0
1.8.2013 23:44
Foto

R57o46m32a21n 11P18o49l58á43č79e48k 1710786870755

Zbývají staré T3SUCS 175, T3M 51 + dalších 315 vozů R.P sice po reko, ale kastle z vozů 6xxx, takže r.v. 196x. Jenom tohle mi vychází na 270 ks Forcity. A taky máme cca 150 vozů T6, které se už nedočkali velké prohlídky.

0/0
2.8.2013 0:28

E98v88ž61e85n 68P37o58l95á43k 3588298601973

No ani stav SUCS, natož R.P mi nepřijde momentálně tak žalostný, aby Praha potřebovala tak extrémně drahou náhradu. Zvlášť ve chvíli, kdy se polovina tratí na rozdíl od vozů rozpadá a i když jsou ve výluce, na opravu už nezbyly peníze. Kolik kilometrů BKV trati by asi šlo opravit za cenu deseti 15T?

0/0
2.8.2013 1:06

J77i98ř46í 12K36r44e30j63č60í39k 2567508524156

Jen upravim pocty - 1 ks 15T = cca 73 mil., 1 souprava PLF+RP = cca 16 mil.

No a provozovat takovy pocet vozu s vyzbroji pochazejici z 50 let minuleho stoleti asi taky neni to prave orechove.

0/0
2.8.2013 9:51

E23v17ž37e72n 36P14o58l89á52k 3728468891593

Slyšel jsem i o 5 milionech, ale OK, pořád mi to připadá jako dost nepoměr. To s tou výzbrojí ale snad pro PLF a spol. neplatí...

0/0
2.8.2013 9:54

J97i50ř88í 62K80r57e50j80č44í43k 2467458434676

5 mega pochopitelne nesmysl, historicka vyzbroj se tykala suchoju a castecne i tyristorek.

0/0
2.8.2013 12:18

J22o48s59e14f 45W25e32n45c87e16l 1848920564494

Stejne je to silenost 73 mega za takovej vehykl kdyz to nema klima a ze sedacek se pri kazdem brzdeni klouze a pri ceste natom clovek s mensi prdelkou jezdi sem tam (vyjimkou jsou snad borci ktery zasednou velkou zadnici dve mista vedle sebe, tam chapu ze pak problem neni).

Ja v tehle vedrech a tom neskutecnym dusnu uz radeji vyckavam na dalsi spoj starsi tramkou, tam to alespon trochu fouka kdyz polovina lidi nezna deodoranty nebo sprchu.

0/−1
2.8.2013 21:59

Ř87e55h72o64ř 45V84l31a23s70á76k 2744924111346

V Bémových předvolebních slibech jste mohl slyšet o tolika kilometrech nových tratí, že už jste to samým úžasem zapomněl. Inu, slibem nezarmoutíš.

0/0
2.8.2013 10:38
Foto

M78a73r90t36i91n 46Š46u51b92r67t 1115731374625

Já teda nevím, ale DPP rozhodně nyní má ve vozovém parku až 350 tramvajových vozů, kterým do roku 2018 životnost skončí. Pro zjednodušení si řekněme, že Praha by potřebovala 1000 vozů (tj. 500 souprav). Dodávka 250 "souprav" 15T odpovídá náhradě 1/2 vozového parku. Co dneska v Praze máme a mělo by jezdit po roce 2018? Takže 58 "souprav" 14T, které jsou poruchové, lidmi neoblíbené a ničí koleje. Město by se jich rádo zbavilo, ale asi nezbude, než si je nechat a poměrně nákladně je servisovat. Dále máme zatím asi 60 "souprav" 15T. S těmi už je to lepší, poruchové mouchy se snad vychytají. No a k tomu budeme mít 48 "souprav" v podobě částečně nízkopodlažních vozů KT8N. Tj. to máme 166 "souprav" z 1000, které budeme v roce 2018 mít. Pak tu máme nyní v provozu cca 50 vysokopodlažních vozů T3M (vlastně už modernizace vozů dodaných v 60. letech, která proběhla v 80. a 90. letech), dále cca 165 vysokopodlažních vozů T3SU a T3SUCS dodaných na přelomu 80. a 90. let, dále cca 140 vysokopodlažních vozů T6 dodaných v polovině 90. let. Tyto vozy budou v roce 2018 staré v rozmezí 20-30 let a po životnosti. To je ekvivalent 178 vozů 15T, tj. přesně ten počet nových vozů, které do roku 2018 potřebujeme. A to ještě zapomínáte, že rozsáhlé modernizace vozů T3 na skříních z 60. let, které začaly někdy v roce 2001, jezdí v síti v počtu cca dalších 350 vysokopodlažních vozů a mnohé ty rekonstruované vozy budou i po té rekonstrukci staré v roce 2018 i 15 a více let... Nehledě na to, že jejich skříň bude stará často 50 let...

+1/0
2.8.2013 11:37

E61v82ž76e87n 11P11o91l87á70k 3808988581453

POkud vím, tak T3M jsou většinou modernizace těch posledních T3 kolem roku 1975 a řada z nich jako T3 ani nikdy nejezdila. T6 Budou mít 2018 kolem 20 let, což pro tramvaj rozhodně nepovažuji za stáří - kdyby všechny měly živostnost tak žalostnou, tak tramvajová doprava prakticky ztratí smysl. A jestli 15T se někdy přiblíží poruchovosti T3 (tuším kolem 3%), to by mě skutečně zajímalo. Rozhodně si myslím, že v situaci, kdy DPP hledá každou korunu na opravy tratí a výstavby nových, mohla experimentální obnova vozového parku ještě pár let počkat

0/−1
2.8.2013 16:54
Foto

M97a76r81t39i52n 24Š97u66b24r25t 1585101194135

Třeba 14T má životnost asi 5 let ;-) a už teď by bylo lepší ji vyhodit. A proti jakýmkoliv vozům od T3 až po T6 holt hraje nebezbariérovost a okolo roku 2018 už fakt nebude in opravovat tyhle vozy bez wanizace, která už je ale o fous nákladnější a nenabízí tak dlouhou životnost jako vůz nový. Kromě toho, i při nákupu 250 vozů 15T tu pořád v roce 2018 bude tak 400 vysokopodlažních vozů T3 či T6, takže pořád bude čím se zabývat i v tomto ohledu...

+2/0
2.8.2013 19:59

J46i62ř14í 63K70r56e68j60č86í98k 2857908104416

T3M jsou z let 1976-1981, což už je poměrně dost, ale u nich je největším problémem absence, případně cena náhradních dílů výzbroje. T6 jsou sice mladší (1995-1997), ale zase jsou to vozy s nejvyšší podlahou a nedostatek náhradních dílů i jejich cena je taky velmi pádným argumentem proti jejich nutné větší opravě, měla-li by se dál prodlužovat jejich životnost.

+1/0
2.8.2013 20:24

J89a12n 19Š36p43e10c47i73á20n 2380580599399

první hlavní mesto od západu, který má staré tramvaje. Patřilo by jim trochu úcty a renovace. DP si je opravuje velmi levně sám v dílnách. Budou  v praze chybet. V

+3/−1
1.8.2013 22:15

J94o46s67e28f 87Z90a97h55á35l65k27a 4373129758476

Jen tak na okraj: Neodkoupila plzeňská Škodovka právě tuto část DP?

+2/−2
1.8.2013 22:17

J88a81n 53Š60p23e65c75i21á15n 2310660199649

To sem nevedel ;-(

0/0
1.8.2013 22:45

J71i51ř75í 15K21r27e72j23č29í80k 2977108124846

Nastesti neodkoupila.

0/0
2.8.2013 9:52

J64a46n 91F97r40ý33d10l 1834378842965

Ne, ač se o to Bém a jeho noshledi velmi snažili. (naštěstí prý škodovka v té době neměla na to peníze)  Stále ale existují lidé, kteří tento nevýhodný "outsourcing"  chcou prosadit, aby se mohli namazat.  Zatím  prodali "jen" opravnu souprav metra.

0/0
2.8.2013 13:57

M46i72c29h35a61l 95C30h81a42l82u82p89a 6228260839133

To s těma procentama. Jestli jsem to dobře pochopil, tak stačí založit firmu, u kamarádů na magistrátě nasmlouvat kšeft třeba na dodání laviček v hodnotě 10 miliard korun. Až někdo inteligentní ten nesmysl bude chtít zrušit, tak dostane ještě miliardu pokutu.

+9/0
1.8.2013 21:46

T33o69m11á54š 59N20o79v21o74t23a 7320354848

Nechápu, jak někdo může objednat takové tramvaje, které nemají klimatizaci. To samé ty nové autobusy. Hlavně že ty nové autobusy mají každých snad 1.5 metru od sebe. To je unikát.

+5/−4
1.8.2013 21:10

J64a86n 23Z90e17l74e53n53k87a 2676836778285

Holt impérium Janoušek-Bém-Dvořák. Tahle parta nás v Praze bude ještě strašit dlouho, s následky jejich bohulibé činnosti se budeme patrně potýkat pár desetiletí.

+7/0
1.8.2013 21:17

J69i12ř80í 56K79r81e56j30č75í24k 2367398474356

Vas zjevne opravdu strasi dost, ale Dvorak v tomhle kseftu opravdu nejede.

V clanku je dokonce psano kdo podepisoval smlouvu.

+1/0
2.8.2013 9:55
Foto

M18a59r48t73i93n 96Š76u94b69r98t 1145511394595

Abychom byli spravedliví, Dvořák jaksi k DPP nastoupil až v roce 2007, ale smlouva na tyto tramvaje byla podepsána již v roce 2006.

+1/0
2.8.2013 11:38

M45a11r26t76i41n 50N77e39d28o43š50í78n63s88k72ý 1857603694

Mají každých snad 1.5 metru od sebe co?? 8-o

+2/0
1.8.2013 21:20

R48a60d44e37k 28D20o82l31e91ž16a21l 2569743390260

Asi dveře.

+3/0
1.8.2013 21:27

T70o40m22á20š 62N15o83v24o78t41a 7150324258

Dveře- půdu to na mobilu, tak mi to uniklo. Ale ty dveře po skoro každých 1.5 m v těch autobusech pod J&T, to nechápu.

+1/0
1.8.2013 22:00

J42a87n 32J82e48l44í12n78e24k 8173825152936

250 tramvají, né 50.

+4/0
1.8.2013 21:08

A20l57e71x28a70n67d20r 61K92o57s59t75k96a 5639646469656

250 tramvají je celý vozový park DP praha. Přijde opravdu někomu nelogické, že když obměnit, tak komplet? (ale ano, šlo lépe. Při zakázce za miliardy je možné si poroučet.

+1/−8
1.8.2013 22:00

P95e23t86r 66V87e14s82e37l18ý 2409378473556

Není nad to udělat ze seba bIba v přímém provozu. Vždyť jenom Ostrava ma 273 tramvají, :-P.

Panáčku, podle posledních informací má Praha 991 vozů, z toho je 19 historických.

+1/0
2.8.2013 8:01
Foto

M33a39r14t67i94n 35Š51u59b70r46t 1225621494395

To je cca polovina vozového parku tramvají DP Praha. Počet přepočtený na sólo vozy se v poslední době v Praze pohybuje v rozmezí 900 - 1000 vozů, tj. teoreticky by to bylo cca 500 vozů 15T.

+1/0
2.8.2013 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.