Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha se chce vykroutit z obří zakázky na tramvaje, hrozí jí však pokuta

Pražští radní chtějí vyjednat lepší podmínky pro odběr nejnovějších tramvají ForCity od Škody Transportation. Dopravní podnik má odebrat celkem 250 tramvají za více než 18 miliard korun. Na stole leží několik scénářů, většina však naráží na hrozbu pokuty od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a21n 36F43r97o28l21í73k 6186820305954

Vynechali ten nejobvyklejší scénář. Město založí firmu Tramvaje Praha. Tato firma postupně odkoupí a převezme aktiva dopravního podniku a pasíva včetně nevýhodné smlouvy zůstanou u původní. Pak na sebe vyhlásí konkurz a je vymalováno.;-D

0/−1
2.8.2013 14:53

J52a93r11o50s42l62a57v 69B23r64ü41m31m86e15r 7344433886

Samozřejmě, ale jet v zadním vagónu T3 na zadní plošině, tak člověk skáče až o několik desítek cm. Ale zase tam nejvíce fouká.

0/0
2.8.2013 12:01

J38a59r63o44s40l36a74v 77B38r90ü24m97m26e20r 7354153766

Patří pod pana Poláka.

0/0
2.8.2013 12:01

E35v65ž76e88n 49P22o59l71á10k 3198798151563

Jak už jsem psal níže, záleží zdaleka více na trati než na vozu. Na Zahradním městě si zaskáčete skoro v čemkoli ( a naopak)...

0/0
2.8.2013 16:56
Foto

M92a92r76t83i79n 33Š65u60b22r66t 1365721134715

No protože se změní podmínky zadání, které pak mohl teoreticky splnit jiný uchazeč, čímž mohl být zkrácen na svých právech, protože soutežil na podmínky, které si následně DP s vítezným dodavatelem změnili...pochopen důvod pokuty?

0/0
2.8.2013 11:04
Foto

M42a71r96t53i15n 25Š19u78b68r65t 1985871474145

Reakce na pana Urbana níže.

0/0
2.8.2013 11:05

J71a39n 27J93e72ž81e97k 3311315417405

Tak kolik má být těch tramvají? Cituji: "Dopravní podnik má odebrat celkem 50 tramvají za více než 18 miliard korun.", konec citátu. To je pěkných 360 milionů za jednu. Fakt?

0/0
2.8.2013 8:15

D12a48v26i23d 97R50y26c46h50e26t10s13k64ý 9736881470230

Myslím že jich je 250 - již tradiční kvalita článků zde.

0/0
2.8.2013 8:40

M33a20r84t90i85n 61P88r81i48m41a10s 4317727211501

Nebrat ani zadarno. Škodovka vyrábí jen vrzající a skřípající vraky. Mám konečnou tramvají před domem a co tyto tramvaje vyluzují za zvuky - to je hrůza...

0/−2
2.8.2013 10:24

M64i23l13o75s92l65a69v 25U82r51b95a86n 2714363616291

Chtějí koupit tramvaje levněji, tak dostanou pokutu?

0/0
2.8.2013 7:59

P82e43t83r 96V20e56s49e26l86ý 2379418593196

Trošku problém s chápáním psaného textu? Uzavřeli nevýhodnou smlouvu a teď se z ní snaží vykroutit. Ty tramvaje už de facto koupili, jen za ně nechtějí platit Bemem nasmlouvanou částku.

+5/0
2.8.2013 8:05

P26e24t76r 14P58e47t51r 7702220540572

prostě rumuni!!

0/−1
2.8.2013 5:54

J63i94ř11í 48E88r73b26e55n 1863214266877

Rychlejší výměna cestujících na zastávkách, zrychlení obsluhy linky, zkrácení čekacích dob na zastávkách. To pochopili v Elektrických drahách hl.m. Prahy už ve 30. letech, když zaváděli trolejbusy Škoda 2Tr.

+1/0
2.8.2013 5:51

J87i24ř39í 18E73r86b88e64n 1333204156667

To byla reakce na Tomáše Novotu. Fakt by ten tvůrce diskusního SW měl dostat za uši.

+2/0
2.8.2013 5:51

K37a28r82e23l 87H19a58n69o87u36s43e24k 2546107360227

a viděl jste autobusy v jiných městech než Praha? typicky Paříž, Londýn - 1 dveře nástup, 1 dveře výstup....

0/−2
2.8.2013 6:31

J20a85r71o96s98l36a87v 89B28r39ü77m82m32e88r 7334523886

Já tím i jel a bylo to pěkně naprrd.

+2/0
2.8.2013 7:23

R44a21d70e90k 13N66e76u61m55a98n61n 5802242638725

a viděl jsi, kolik lidí s tím jezdí a jaké jsou vzdálenosti mezi zastávkami - a to samé v Praze?

0/−1
2.8.2013 10:13

O60l76d54ř47i48c18h 66Ř11e39z91n93í58k 7415752474988

tramvají jezdím stále a natřásaní pozoruji leda v těch starých herkách (už jsem zažil i požár na palubě) - ale nejste asi invalida, starý člověk nebo matka s kočárkem nebo nemáte alespoň 190 cm - pro tyto lidi je to totiž zážitek... ale možná jste frotér, takže napěchovaná tramvaj vám vyhovuje ;-D

0/−2
1.8.2013 23:59

E12v89ž35e20n 88P65o30l17á28k 3938448521373

Na trati z propadlých a polámaných BKV panelů budete cítit natřásání, ať pojedete naprosto čímkoli a naopak na moderní opravené trati se nebude natřásat téměř žádná tramvaj, to vám garantuji - pokud snad zrovna nebudete přejíždět výhybku. Ale soudě podle výrazu "taková ta stará herka" nepatříte zrovna mezi odborníky..

+1/0
2.8.2013 1:08

E36v19ž13e74n 14P31o55l44á85k 3148808761203

Moc by mě zajímalo, jak bylo oněch 250 kusů zdůvodněno. Životnost kolejových vozidel se zpravidla počítá na desítky let (stojí-li za něco), v čemž je ostatně i jejich hlavní výhoda oproti silničním. DPP v současnosti ani zdaleka nevlastní takové množství vozů nutných k vyřazení, které by kapacitně odpovídalo 250 ForCity. Zrovna tak jsem neslyšel, že by do roku 2018 mělo být postaveno odpovídající množství kilometrů tratí. Je ovšem pravda, že ForCity jsou oproti většině vozů vyjma 14T tolikrát dražší, kolikrát poruchovější, takže několik ForCity (každá za 50 milionů) obslouží zhruba stejnou kapacitu jako jedna souprava T3R.PLF+T3R.P zhruba za 6 milionů. Také vám ty rovnice poněkud nevycházejí?

+2/−1
1.8.2013 23:07

O18l18d45ř85i18c98h 58Ř89e88z53n83í94k 7555462284538

je to jediná tramvaj, kde si připadám jako člověk...

+1/0
1.8.2013 23:40

E24v72ž13e82n 89P82o36l53á90k 3638268841533

To ovšem ta vaše lidskost vyjde dost draho. Já si radši budu připadat jako zvíře v desetkrát levnější tramvaji, když budu vědět, že uspořené finance byly použity na opravu tratí, kde nyní již nejsem za jízdy natřásán, ale jedu lidsky hladce.

+5/0
1.8.2013 23:44
Foto

R43o78m34a31n 97P19o58l58á44č37e77k 1280236310305

Zbývají staré T3SUCS 175, T3M 51 + dalších 315 vozů R.P sice po reko, ale kastle z vozů 6xxx, takže r.v. 196x. Jenom tohle mi vychází na 270 ks Forcity. A taky máme cca 150 vozů T6, které se už nedočkali velké prohlídky.

0/0
2.8.2013 0:28

E36v98ž97e66n 60P18o61l46á37k 3258288351183

No ani stav SUCS, natož R.P mi nepřijde momentálně tak žalostný, aby Praha potřebovala tak extrémně drahou náhradu. Zvlášť ve chvíli, kdy se polovina tratí na rozdíl od vozů rozpadá a i když jsou ve výluce, na opravu už nezbyly peníze. Kolik kilometrů BKV trati by asi šlo opravit za cenu deseti 15T?

0/0
2.8.2013 1:06

J41i27ř44í 42K15r45e20j15č69í33k 2477188934246

Jen upravim pocty - 1 ks 15T = cca 73 mil., 1 souprava PLF+RP = cca 16 mil.

No a provozovat takovy pocet vozu s vyzbroji pochazejici z 50 let minuleho stoleti asi taky neni to prave orechove.

0/0
2.8.2013 9:51

E79v45ž35e64n 75P61o16l27á90k 3658588341453

Slyšel jsem i o 5 milionech, ale OK, pořád mi to připadá jako dost nepoměr. To s tou výzbrojí ale snad pro PLF a spol. neplatí...

0/0
2.8.2013 9:54

J80i41ř96í 16K79r83e50j26č26í91k 2447238774216

5 mega pochopitelne nesmysl, historicka vyzbroj se tykala suchoju a castecne i tyristorek.

0/0
2.8.2013 12:18

J25o65s74e59f 58W66e92n81c11e12l 1598520724114

Stejne je to silenost 73 mega za takovej vehykl kdyz to nema klima a ze sedacek se pri kazdem brzdeni klouze a pri ceste natom clovek s mensi prdelkou jezdi sem tam (vyjimkou jsou snad borci ktery zasednou velkou zadnici dve mista vedle sebe, tam chapu ze pak problem neni).

Ja v tehle vedrech a tom neskutecnym dusnu uz radeji vyckavam na dalsi spoj starsi tramkou, tam to alespon trochu fouka kdyz polovina lidi nezna deodoranty nebo sprchu.

0/−1
2.8.2013 21:59

Ř24e35h78o82ř 79V10l38a72s72á27k 2674344521976

V Bémových předvolebních slibech jste mohl slyšet o tolika kilometrech nových tratí, že už jste to samým úžasem zapomněl. Inu, slibem nezarmoutíš.

0/0
2.8.2013 10:38
Foto

M62a52r89t51i97n 49Š90u60b25r16t 1105671514975

Já teda nevím, ale DPP rozhodně nyní má ve vozovém parku až 350 tramvajových vozů, kterým do roku 2018 životnost skončí. Pro zjednodušení si řekněme, že Praha by potřebovala 1000 vozů (tj. 500 souprav). Dodávka 250 "souprav" 15T odpovídá náhradě 1/2 vozového parku. Co dneska v Praze máme a mělo by jezdit po roce 2018? Takže 58 "souprav" 14T, které jsou poruchové, lidmi neoblíbené a ničí koleje. Město by se jich rádo zbavilo, ale asi nezbude, než si je nechat a poměrně nákladně je servisovat. Dále máme zatím asi 60 "souprav" 15T. S těmi už je to lepší, poruchové mouchy se snad vychytají. No a k tomu budeme mít 48 "souprav" v podobě částečně nízkopodlažních vozů KT8N. Tj. to máme 166 "souprav" z 1000, které budeme v roce 2018 mít. Pak tu máme nyní v provozu cca 50 vysokopodlažních vozů T3M (vlastně už modernizace vozů dodaných v 60. letech, která proběhla v 80. a 90. letech), dále cca 165 vysokopodlažních vozů T3SU a T3SUCS dodaných na přelomu 80. a 90. let, dále cca 140 vysokopodlažních vozů T6 dodaných v polovině 90. let. Tyto vozy budou v roce 2018 staré v rozmezí 20-30 let a po životnosti. To je ekvivalent 178 vozů 15T, tj. přesně ten počet nových vozů, které do roku 2018 potřebujeme. A to ještě zapomínáte, že rozsáhlé modernizace vozů T3 na skříních z 60. let, které začaly někdy v roce 2001, jezdí v síti v počtu cca dalších 350 vysokopodlažních vozů a mnohé ty rekonstruované vozy budou i po té rekonstrukci staré v roce 2018 i 15 a více let... Nehledě na to, že jejich skříň bude stará často 50 let...

+1/0
2.8.2013 11:37

E40v94ž55e36n 20P48o11l90á23k 3618428761813

POkud vím, tak T3M jsou většinou modernizace těch posledních T3 kolem roku 1975 a řada z nich jako T3 ani nikdy nejezdila. T6 Budou mít 2018 kolem 20 let, což pro tramvaj rozhodně nepovažuji za stáří - kdyby všechny měly živostnost tak žalostnou, tak tramvajová doprava prakticky ztratí smysl. A jestli 15T se někdy přiblíží poruchovosti T3 (tuším kolem 3%), to by mě skutečně zajímalo. Rozhodně si myslím, že v situaci, kdy DPP hledá každou korunu na opravy tratí a výstavby nových, mohla experimentální obnova vozového parku ještě pár let počkat

0/−1
2.8.2013 16:54
Foto

M51a92r57t90i34n 23Š94u29b57r21t 1185541334205

Třeba 14T má životnost asi 5 let ;-) a už teď by bylo lepší ji vyhodit. A proti jakýmkoliv vozům od T3 až po T6 holt hraje nebezbariérovost a okolo roku 2018 už fakt nebude in opravovat tyhle vozy bez wanizace, která už je ale o fous nákladnější a nenabízí tak dlouhou životnost jako vůz nový. Kromě toho, i při nákupu 250 vozů 15T tu pořád v roce 2018 bude tak 400 vysokopodlažních vozů T3 či T6, takže pořád bude čím se zabývat i v tomto ohledu...

+2/0
2.8.2013 19:59

J95i71ř38í 37K19r30e67j48č67í67k 2247758534556

T3M jsou z let 1976-1981, což už je poměrně dost, ale u nich je největším problémem absence, případně cena náhradních dílů výzbroje. T6 jsou sice mladší (1995-1997), ale zase jsou to vozy s nejvyšší podlahou a nedostatek náhradních dílů i jejich cena je taky velmi pádným argumentem proti jejich nutné větší opravě, měla-li by se dál prodlužovat jejich životnost.

+1/0
2.8.2013 20:24

J97a57n 28Š83p98e33c64i70á94n 2510560179679

první hlavní mesto od západu, který má staré tramvaje. Patřilo by jim trochu úcty a renovace. DP si je opravuje velmi levně sám v dílnách. Budou  v praze chybet. V

+3/−1
1.8.2013 22:15

J59o65s34e75f 11Z79a36h41á15l47k44a 4813469228656

Jen tak na okraj: Neodkoupila plzeňská Škodovka právě tuto část DP?

+2/−2
1.8.2013 22:17

J89a48n 36Š60p89e41c52i36á42n 2720550309389

To sem nevedel ;-(

0/0
1.8.2013 22:45

J92i74ř67í 42K27r62e35j67č10í48k 2867738944276

Nastesti neodkoupila.

0/0
2.8.2013 9:52

J97a66n 41F22r49ý46d51l 1634178842775

Ne, ač se o to Bém a jeho noshledi velmi snažili. (naštěstí prý škodovka v té době neměla na to peníze)  Stále ale existují lidé, kteří tento nevýhodný "outsourcing"  chcou prosadit, aby se mohli namazat.  Zatím  prodali "jen" opravnu souprav metra.

0/0
2.8.2013 13:57

M14i47c18h62a65l 46C50h88a16l62u15p23a 6178740259473

To s těma procentama. Jestli jsem to dobře pochopil, tak stačí založit firmu, u kamarádů na magistrátě nasmlouvat kšeft třeba na dodání laviček v hodnotě 10 miliard korun. Až někdo inteligentní ten nesmysl bude chtít zrušit, tak dostane ještě miliardu pokutu.

+9/0
1.8.2013 21:46

T22o85m17á53š 76N16o35v48o62t36a 7770194588

Nechápu, jak někdo může objednat takové tramvaje, které nemají klimatizaci. To samé ty nové autobusy. Hlavně že ty nové autobusy mají každých snad 1.5 metru od sebe. To je unikát.

+5/−4
1.8.2013 21:10

J47a26n 98Z31e21l83e42n88k77a 2496426338545

Holt impérium Janoušek-Bém-Dvořák. Tahle parta nás v Praze bude ještě strašit dlouho, s následky jejich bohulibé činnosti se budeme patrně potýkat pár desetiletí.

+7/0
1.8.2013 21:17

J20i95ř13í 50K77r51e37j97č48í11k 2857388534276

Vas zjevne opravdu strasi dost, ale Dvorak v tomhle kseftu opravdu nejede.

V clanku je dokonce psano kdo podepisoval smlouvu.

+1/0
2.8.2013 9:55
Foto

M75a37r73t12i92n 38Š80u95b84r74t 1285271894875

Abychom byli spravedliví, Dvořák jaksi k DPP nastoupil až v roce 2007, ale smlouva na tyto tramvaje byla podepsána již v roce 2006.

+1/0
2.8.2013 11:38

M42a31r96t16i73n 55N83e41d38o34š33í54n42s24k21ý 1387323594

Mají každých snad 1.5 metru od sebe co?? 8-o

+2/0
1.8.2013 21:20

R54a85d62e69k 17D67o94l50e57ž15a90l 2259143760480

Asi dveře.

+3/0
1.8.2013 21:27

T91o37m40á77š 11N22o56v56o87t33a 7220784178

Dveře- půdu to na mobilu, tak mi to uniklo. Ale ty dveře po skoro každých 1.5 m v těch autobusech pod J&T, to nechápu.

+1/0
1.8.2013 22:00

J12a70n 79J86e44l91í27n47e34k 8883505392456

250 tramvají, né 50.

+4/0
1.8.2013 21:08

A32l19e66x67a80n59d96r 21K41o84s57t91k43a 5949266589556

250 tramvají je celý vozový park DP praha. Přijde opravdu někomu nelogické, že když obměnit, tak komplet? (ale ano, šlo lépe. Při zakázce za miliardy je možné si poroučet.

+1/−8
1.8.2013 22:00

P78e53t77r 26V66e53s61e18l77ý 2949408843266

Není nad to udělat ze seba bIba v přímém provozu. Vždyť jenom Ostrava ma 273 tramvají, :-P.

Panáčku, podle posledních informací má Praha 991 vozů, z toho je 19 historických.

+1/0
2.8.2013 8:01
Foto

M55a59r98t41i71n 18Š16u13b23r26t 1385721954465

To je cca polovina vozového parku tramvají DP Praha. Počet přepočtený na sólo vozy se v poslední době v Praze pohybuje v rozmezí 900 - 1000 vozů, tj. teoreticky by to bylo cca 500 vozů 15T.

+1/0
2.8.2013 11:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.