Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba dálnice D3 přes střední Čechy se odkládá, soud zrušil její trasu

Soud zrušil navrhovanou trasu dálnice D3 ve středních Čechách, která má v budoucnu spojovat Prahu s Českými Budějovicemi a Rakouskem. Vyhověl žalobě, v níž požadovaly zrušit silnici v jejím celém úseku mezi Miličínem a Prahou obce Ješetice, Tisem, Václavice a jeden vlastník rodinného domu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a75n 55Č95e65k59a25l 7759155144204

Já chápu, že se místním nová dálnice nelíbí, ale stačí jedno drcnutí na D1 mezi Mirošovicemi a Prahou, a půl republiky stojí...

+1/0
9.8.2013 9:21

F90r48a68n63t29i66š29e92k 47E41l23i65á14š 6797623125686

Je to prima, že soudci jsou beztrestní, že nemusí nést náklady svých špatných rozhodnutí. Že u nás nejsou voleni, ale vybírají je nějací politici.

0/0
9.8.2013 8:27

Č78e50s18t61m27í97r 40D57o37č51e31k41a77l 3285532402953

Nemelte hlouposti, soudci u nás nejsou vybíráni politiky.

+1/0
9.8.2013 9:08

J17a30n 62Č16e30k12a79l 7889775124764

soudruh prezident by s tímto tvrzením nesouhlasil...

0/0
9.8.2013 9:20

R44a41d39e61k 78N62o73v46a35k 9684813859500

Proboha a kdo jmenuje soudce?

0/0
9.8.2013 9:21

M64i88r18o91s51l26a10v 44S46i59n49d66e94l48a25r 2445877584472

Prezident, ale nevybira je....

0/0
10.8.2013 23:09

S19t62a55n60i16s88l11a25v 49R90a65d59a 8802603790306

Prosímvás, kde na světě jsou soudci voleni v přímých volbách? takto vniklý soudní sbor by byl katastrofa...

+1/0
9.8.2013 10:33

M78i46r90o79s85l60a59v 44S95i92n11d39e94l78a96r 2195347934362

Ono to bude spis tak, ze pri priprave te stavby nekdo neco zanedbal.... a u soudu se to prokazalo.

0/0
10.8.2013 23:11

L13u55d36ě62k 40Š44i36š97á29k 3967688829174

No odpor k vybrané variantě se dal očekávat, a to ještě asi není konec. Připadá mi to, že když se vybírá trasa pro dálnici, tak vyberou tu nejsložitější, kontroverzní a dražší variantu. Proč tu D3 nepostavit v původní variantě tj. od Mirošovic, myslím, že by to bylo i nejlevnější. A kdo namítá, že D1 kapacitně nestačí, tak ono by asi stačilo dostavět R35 z Hradce do Mohelnice a provoz na D1 byl tak o třetinu nižší, ne-li více.

+2/−3
9.8.2013 8:19

M23i86c45h24a18l 21O56p39a75t93r10n71ý 4922172242201

To zní samozřejmě rozumně, jen k dálnici musí být ještě alternativní silnice pro místní provoz, pro ty, co nemají známku a pro případ uzavření dálnice. Takže, když by provoz na D3 alias rozšířené I/3 "kleknul", jezdilo by se pak všelijak, pravděpodobně i přes ty vesnice, co uspěly se žalobou u soudu...

+2/0
9.8.2013 8:23

F94r86a61n70t36i85š92e75k 90E63l27i54á26š 6337453765956

Každý řidič si může opatřit dálniční známku, když si odpustí nějaké to pivo

+1/−1
9.8.2013 8:28

J42a55n 87F64i20a73l20a 7854247565269

Blbost. Některá vozidla dálniční známkou opatřit nelze. Třeba traktory, mopedy, jízdní kola.

0/0
9.8.2013 17:41

L59u67d40ě71k 43Š89i14š86á73k 3957548529604

To určitě. Ty vesnice co si stěžovaly na současné trase neleží, tj. v případě že by se D3 přes posázaví postavila tak jak se nyní chtělo, tak právě v případě např. nehody by se určitě přes ně jezdilo. Od Mirošovic po Benešov jsou dokonce nějkteré nadjezdy, mosty připravené na položení dalších 2 pruhů silnice, neb se tam původně s D3 počítalo. Navíc jsou tam hotové obchvaty, např. Bystřice, Votic, atd. které by se jistě po drobných úpravách pro D3 použít daly. Možná by akorát nevyhovovalo stoupání ve "Votičáku" ale jsem na 100% přesvědčen že rozšíření stávající silnice I/3 na dálnici by bylo levnější a rychlejší než vykupovat pozemky a dohadovat se s místními.

0/0
9.8.2013 8:32

M58i30c41h30a91l 21O31p77a75t36r25n21ý 4812632172321

Rozšířená I/3 by nikdy D3 být nemohla... Prostě by buď nesplňovala parametry (Votičák, atp..), nebo by to byla neskutečně komplikovaná a drahá stavba. De facto zbourání I/3 a zcela nová stavba D3. Ono totiž rozšířit úsek Benešov-Mirošovice je něco jiného, než rozšířit Mezno-Benešov, zejména Mezno-Olbramovice. Tzn., rozšíření by z I/3 udělalo leda tzv. Silnici pro motorová vozidla, se kterou počítá nová koncepce dálniční sítě a na které by se mohlo jet jen 110. JčK by pak formálně neměl dálniční spojení s Prahou a zbytkem republiky, což by mělo negativní dopad na jeho rozvoj. Ale pražský lufťáci u chatkama zamořené Sázavy by byly spokojení...

+6/0
9.8.2013 8:51

P51e95t26r 98Č77e29r74v14e58n23ý 3536891542715

Přijde mi, že rozšíření I/3 jako variantu zmiňují jen ti, kteří tu silnici vůbec neznají.

Mně vždycky přijde vtipné, když někdo vytáhne argument, že břehy řeky zastavěné dřevěnými boudami, jsou panenská příroda;-D Takové panenské přírodě už fakt ani ten dálniční most neuškodí...

0/0
14.8.2013 22:04

J67i58n42d21ř59i25c88h 53Š93k64o14p38e89k 4635451270785

což by zas tak hrozný nebylo, pokud by to byly je objížďky v případě celkového uzavření dálnice při nehodě

0/0
9.8.2013 8:43

T32o32m66á72š 13Z55e43m58a52n 3225548864615

To není původní varianta, to je nesmysl.

V trase I/3 dálnici nepostavíte a nikdyby vám tam neprošla EIA

Vždyť to vede skrz Mirošovice.

0/0
9.8.2013 10:52

J17a34r85d81a 52M12o23r15a73v20e91c 6801360552825

Pro vsechny kteri mluvi o nejakem "rozsirovani" stavajici I/3.. Asi jste tam nikdy nebyli, nikdy tam nejeli.. Ta silnice vede casto v zarezech. A obchvaty vesnic a mest? Jak by jste chteli udelat obchvat Mirosovic? Jak obchvat Cercan? Jak obchvat Benesova?Pres zamecky park? A to by zasahlo prave do tech Vaclavic, tedy prast jako uhod. A co obchvat Votic?Odbagrovat kopec a nebo zbourat osadu Amerika? A co Milicin? Zasypat lom a zbourat zeleznici..? Jak muze nekdo tvrdit, ze by to bylo levnejsi?? Co se tyce te zapadni varianty D3- vsude to vede jen v polich, nejblize 300-500 m od obci...

0/0
10.8.2013 18:40

L28u59k96á85š 13K33l75í81m41a 2545693727235

Zas se odkládá, změna termínu,...

0/0
9.8.2013 7:50

M53a56r81t42i59n 82N39e58r38m44u37t 9657587108639

útěk ze stínů, to jsem zvlád...

0/0
10.8.2013 2:43

V85á84c14l33a55v 74L29e74š28e31k 3615412351282

Doufám, že se tedy mezitím finance použijí na další úsek R4. Jak již napsal pan Soukal, Jižní Čechy jsou bez dálničního spojení. A kdo cestuje v pátek z Prahy a v neděli do Prahy, ví, že I/4 nemá dostatečnou kapacitu.

+1/0
9.8.2013 7:42

M39i74c28h72a49l 74O49p49a28t70r77n33ý 4652882102681

Jen to ne!!! Hlavně obchvat ČB a na něj navazující R3 na hranice - stačil by i poloviční profil se střídavým 3prohem. Když už se z JČ nedostaneme důstojně do hlavního města, tak aspoň do světa bychom mohli...

0/−1
9.8.2013 8:19

M51i74c66h26a81l 76P68a84v68l88á96t 9803613674419

Ono kdyby se (ze zjevne korupcnich duvodu) tolik nepreferovala velmi obtizne realizovatelna D3, mohla byt komunikace dalnicniho typu uz par let az v Budejovicich.

A ano, obchvat Budejic jiste potrebny je. Ale on je jeste prostor na zlepseni primo v rukach budejovicke radnice. Stacilo by celou dopravu zamerne dlouhodobe nemrvit.

+2/−1
9.8.2013 10:21

V60l77a27d13i25m96i90r 40S37o24u21k44a64l 4150841961956

Já nevím jak dlouho budou všichni likvidovat Jižní Čechy absencí poořádné dálnice. Jsme jedniný kraj bez dálničního spojení v ČR, doprava je hrozná, ČB dusí zácpy, kamiónová doprava skrz E55 ničí životy lidí protože by to měla být hlavní středoevropská komunikace na do Rakouska a dále na jih. Mnoho firem sem odmítá přijít jen kvůli problémům s dopravou a logistikou. Je to ostuda..

+4/0
9.8.2013 7:26

T19o39m31á92š 88K59o60c22i92a51n 9144639167606

Silnice a dálnice nechce u baráku nikdo. Při jakékoliv variantě se najde spousta odpůrců. Pokud silnice vede neobydlenou krajinou, tak vyskáčou zelení s tím, že je tam žabička a že tam dálnice nemůže vést. Podle mně by liniové stavby měly být ve veřejném zájmu a váha lidí (obyvatel i ochránců a jiných spolků) by měla být do jisté míry potlačena. Naše země není moc rozlehlá a míst, kde by to nevadilo není mnoho. Jako další věc bych uzákonil to, že pokud někdo stavbu napadne, tak budiž, ale strana, která soud prohraje, tak platí veškeré náklady spojené se zdržením výstavby. Např. pokud už se staví, tak to jde do desítek milionů... To by si zelení rozmysleli, kde koho budou žalovat. Pro stát to dopadne stejně, jako nyní, akorát by dostal zaplacené vyhrané spory.

+5/−3
9.8.2013 6:52

S52t47a18n19i91s14l20a82v 65R35a77d75a 8852543610576

Silnice samozřejmě jsou ve veřejném zájmu. Ale těch veřejných zájmů je víc, mezi nimi veřejný zájem zachovat přírodu pro příští generace. Tyto veřejné zájmy se musí proti sobě vážit a vždy vybrat vhodný kompromis.

+1/0
9.8.2013 10:36

P49e13t83r 22H82a65h58n 1123399836378

Tohle je Kocourkov v Čechách! My nikdy nic nepostavíme, vždycky se najde magor, který to napadne a soud mu samozřejmě vyhoví...

+6/0
9.8.2013 6:00

S52t63a83n96i88s32l60a15v 83R22a66d75a 8872133140286

Ve všech vyspělých zemích může veřejnost podávat námitky. To je demokracie. A je to tak správně. U nás to kazí hlavně ŘSD, protože není schopno stavbu pořádně připravit a v některých případech tlačí ten proces silou, protože ŘSD prostě CHCE mít tu trasu v tomto místě.

0/0
9.8.2013 10:39

V47l37a63d81i84m36í48r 88H56o23u12z75a39r 6630526594880

k čemu potřebujeme spoustu inženýrů projektantů apodobných lidí ,když na všechno by stačil jeden soudce kmotr

+1/0
9.8.2013 4:58

S74t36a54n22d70a 92C78h96v31o11s52t 1652908

rozsirovat stavajici I3 je nesmysl... neni kam. Uz jen MIrosovice by museli zpoloviny srovnat se zemu kvuli vetsi krizovatce...

+4/0
9.8.2013 4:21

J26a46r94o61s54l83a90v 56N73o70v78á57k 7584980755465

Ještě štěstí, že komunisti stihli postavit D1. Vůbec si neumím představit, že by se spojení mezi Prahou a Brnem dalo postavit dnes. Vždyť u nás stačí jeden či dva ekoteroristé a jednak se zastaví již rozběhlý projekt, který má sloužit mnoha tisícům lidí. O tom, jak se tímto takový projekt prodraží , není snad třeba spekulovat. Možná bychom si mohli vzít příklad u Němců. Ti se s tím takhle nemažou.

+12/0
9.8.2013 4:04

M12i17r81e13k 33R37a24d39o91s92t25n91ý 5870167381266

Já nevím. Variant je spousty a jen ta u cizích oken je ta správná. Jenže, proč skutečně nezmodernizovat to, co už stojí? Pak to nějak regulovat a uvidí se? Zkuste si skutečně zjistit, jestli ta D3 povede i za hranice? Co když ne? A proč zase chce někdo stavit tohle http://ekonomika.idnes.cz/pripravuji-se-plany-na-vysokorychlostni-trat-z-prahy-do-brna-pres-jihlavu-1ts-/eko-doprava.aspx?c=A130530_1934806_jihlava-zpravy_mkk

0/−6
8.8.2013 23:56

R87a14d57e20k 59N92o67v89a15k 9154823789800

Rakušané staví rychlostnici směrem k hranicím, dostaveno bude někdy 2016/17, zatímco u nás budeme přinejlepším hotovi s obchvatem ČB.

+2/0
9.8.2013 6:50

M50i91l45a30n 96B55u64r49i58a19n 4227222672471

Kde žijete, ten už se zase zaseknul :-(

+1/0
9.8.2013 7:37

R24o91b97e41r80t 82P72l28o41c21h 4716882911573

Hezká ilustrační fotka. Ty auta na tý dálnici: to jsou Lybijci z Návratu do budoucnosti?;-D;-D;-D

+1/0
8.8.2013 23:42
Foto

R87o45m42a31n 19S55v22i21t73á10k 8524842418705

Kdybys byl majitelem tohoto auta (VW Transporter 2. generace), tak jsi docela bohatý člověk. Cena okolo milionu není u zachovalého, nebo zrekonstruovaného kousku žádnou výjimkou.

0/0
9.8.2013 6:42
Foto

R33o63m98a10n 46S79v98i52t89á22k 8844472988675

Překlep. Samozřejmě že se jedná o T1 (první generace) - mám ještě zalepené oči :-)

0/0
9.8.2013 6:47

M28a26r87t85i83n 74N56e10r30m76u79t 9467377688799

to auto je úžasné i přesto, že je hlučné, málo jede, moc žere a není příliš spolehlivé.

0/0
10.8.2013 2:48

J85a66n80a 40H86u86d69á87č17k89o90v21á 3180451890405

vzít zbíječku, překopat I/3 a veškerý tranzit Praha-ČB vést přes Václavice, Tisem a Ješetice a to bychom se divili aktivitě za urychlené postavení D3 ;-€

+15/0
8.8.2013 22:27

M95a69r73t21i16n 80S35l96a55b86ý 7574167979794

tohle mě vážně potěšilo. byla by katastrofy, kdyby to šlo přes Posázaví, respektive západní variantou. Ale proč to hnát přes posázaví, když by tu byla ještě jedna možnost ( Praha - Písek - Č.B.)

0/−10
8.8.2013 22:24

J69i10ř62í 24Č31e42r97m80á28k 5360415398277

Ano, v okamžiku, kdy jsou už hotové desítky kilometrů okolo Tábora, je vynikajícím nápadem začít to plánovat přes Písek. Rv

+12/−1
8.8.2013 23:41

J51a17r82o75s19l62a71v 92N91o78v49á95k 7784560205715

A co takhle přes Plzeň? Já bych řekl, že další dálnice je zbytečná. Když někdo chce jet po dálnici, tak může jet přes Plzeň a Rozvadov a pak v klidu a pohodě využít už existující dálnice v Německu a Rakousku. Co vy na to? Pak by byla ještě další varianta: V Praze naložíme auta na vlak a převezeme je po dráze do Budějovic, eventuálně přímo do Vídně. A nemusíme stavět žádnou dálnici, protože koleje už přeci stojí.

Pane, nebuďte naivní! Ta dálnice dříve či později stát bude. Jen se takto budou vyhazovat další a další peníze. A pak zase přijde nějaký ten Slabý či Slaboduchý a bude se hrozně podivovat nad tím, že se u nás staví dálnice tak draze.

+4/−4
9.8.2013 4:09

M50a19r66t38i21n 56S82l32a37b33ý 7304297329504

mě prostě vadí, že b se dálnice měla stavět pár kilometrů od  místa, kam jezdím na chalupu

0/−7
9.8.2013 7:29

L96u44k67á75š 92N54o46v14á56k 4236956772363

stupidní NIMBY....

Rv

+3/−1
9.8.2013 10:18

R22o81m80a58n 17V20o83c72e66t58k81a 9533221956368

1939.....

No nemec nam to nepostavil a tak stale cekame. Je trisktni jak u nas probiha vystavba komunikaci a verejnych staveb celkove.Rv

+4/0
8.8.2013 22:20

J44o78s30e36f 34T81r45ö63g19l 8909342146676

Problém D3 je v tom, že někudy přes tu Sázavu musí. Varianta zkapacitnění I3 je v podstatě neudržitelná, protože přivádí dopravu u Mirošovic na D1, která už je v tomto úseku na hranici kapacity. A je třeba počítat s tím, že jak budou přibývat čtyřproudové úseky, bude se na D3 koncentrovat doprava, indukovat nová a výsledkem bude zesílení dopravy (kvůli těmto efektům se ty dálnice staví). Otázka je, zda by nebylo možné rozšířit D1 v tomto úseku ještě o jeden pruh (jednou už rozšířená byla) nebo zda by se dostatek kapacity neuvolnil po dostavbě R35 z Hradce do Mohelnice (což odvede z D1 část dálkové dopravy na východní a severní Moravu). Nicméně není to "čisté" řešení, kterým zůstává samostatná D3.

Osobně si ale myslím, že zvolená varianta je skutečně nevhodná, jednak protne nejzajímavější část Posázaví a navíc způsobem, který bude dost drahý (hodně vysoká estakáda, tunel...). K dispozici jsou i další varianty východněji, k přírodě i státnímu rozpočtu citlivější.

+10/0
8.8.2013 22:06

J39a74n61a 63H85u52d46á17č45k29o31v25á 3570341300275

jenže oni rozporují trasu Václavice-Mezno, nikoli Praha-Václavice, která vede přes Posázaví

+2/0
8.8.2013 22:30

J83o59s20e29f 90T96r40ö73g25l 8879262176476

To s tím nicméně souvisí, prostě celý severní úsek D3 je problematický.

+1/−1
8.8.2013 22:46

T93o37m17á25š 68Z86e64m73a41n 3605668804285

Zrovna v místě kde protíná údolí Sázavy jsou největší pohromou chatky.

Ten most bude dost vysoký na to, aby do údolí zasáhl jen nepatrně.

dtto platí i o tunelech které tam budou z otho samého důvodu.

+5/0
8.8.2013 23:56

Š97t70ě84p17á12n 66V86a38n87ě73k 3503549567207

Kolikrát si říkám, zda by nebylo levnější, těm lidem nabídnout pozemek + dům někde jinde. Bylo by to bez keců a ve finále by to neprodražovalo tolik stavbu.

+2/0
8.8.2013 22:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.