Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba dálnice D3 přes střední Čechy se odkládá, soud zrušil její trasu

Soud zrušil navrhovanou trasu dálnice D3 ve středních Čechách, která má v budoucnu spojovat Prahu s Českými Budějovicemi a Rakouskem. Vyhověl žalobě, v níž požadovaly zrušit silnici v jejím celém úseku mezi Miličínem a Prahou obce Ješetice, Tisem, Václavice a jeden vlastník rodinného domu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a18n 68Č39e49k21a12l 7609805524534

Já chápu, že se místním nová dálnice nelíbí, ale stačí jedno drcnutí na D1 mezi Mirošovicemi a Prahou, a půl republiky stojí...

+1/0
9.8.2013 9:21

F20r89a43n63t74i29š55e61k 64E80l46i24á41š 6537953875506

Je to prima, že soudci jsou beztrestní, že nemusí nést náklady svých špatných rozhodnutí. Že u nás nejsou voleni, ale vybírají je nějací politici.

0/0
9.8.2013 8:27

Č41e71s10t37m66í10r 57D59o60č27e77k91a84l 3605822942673

Nemelte hlouposti, soudci u nás nejsou vybíráni politiky.

+1/0
9.8.2013 9:08

J58a94n 44Č73e82k60a95l 7759225794114

soudruh prezident by s tímto tvrzením nesouhlasil...

0/0
9.8.2013 9:20

R63a72d51e98k 79N40o59v53a84k 9524613409810

Proboha a kdo jmenuje soudce?

0/0
9.8.2013 9:21

M45i96r36o70s10l81a84v 78S65i45n19d31e14l89a45r 2945877564652

Prezident, ale nevybira je....

0/0
10.8.2013 23:09

S46t84a18n61i46s47l41a41v 75R40a42d37a 8752583470466

Prosímvás, kde na světě jsou soudci voleni v přímých volbách? takto vniklý soudní sbor by byl katastrofa...

+1/0
9.8.2013 10:33

M22i59r24o90s42l24a64v 54S50i46n19d44e44l71a95r 2285167764322

Ono to bude spis tak, ze pri priprave te stavby nekdo neco zanedbal.... a u soudu se to prokazalo.

0/0
10.8.2013 23:11

L30u97d58ě94k 38Š34i51š51á51k 3897858719834

No odpor k vybrané variantě se dal očekávat, a to ještě asi není konec. Připadá mi to, že když se vybírá trasa pro dálnici, tak vyberou tu nejsložitější, kontroverzní a dražší variantu. Proč tu D3 nepostavit v původní variantě tj. od Mirošovic, myslím, že by to bylo i nejlevnější. A kdo namítá, že D1 kapacitně nestačí, tak ono by asi stačilo dostavět R35 z Hradce do Mohelnice a provoz na D1 byl tak o třetinu nižší, ne-li více.

+2/−3
9.8.2013 8:19

M91i39c31h14a54l 42O11p91a44t70r52n12ý 4122692442561

To zní samozřejmě rozumně, jen k dálnici musí být ještě alternativní silnice pro místní provoz, pro ty, co nemají známku a pro případ uzavření dálnice. Takže, když by provoz na D3 alias rozšířené I/3 "kleknul", jezdilo by se pak všelijak, pravděpodobně i přes ty vesnice, co uspěly se žalobou u soudu...

+2/0
9.8.2013 8:23

F33r65a15n54t59i87š51e82k 34E72l48i90á33š 6777813655546

Každý řidič si může opatřit dálniční známku, když si odpustí nějaké to pivo

+1/−1
9.8.2013 8:28

J78a22n 40F26i63a27l24a 7424607775959

Blbost. Některá vozidla dálniční známkou opatřit nelze. Třeba traktory, mopedy, jízdní kola.

0/0
9.8.2013 17:41

L56u34d93ě77k 27Š85i46š44á36k 3827428189154

To určitě. Ty vesnice co si stěžovaly na současné trase neleží, tj. v případě že by se D3 přes posázaví postavila tak jak se nyní chtělo, tak právě v případě např. nehody by se určitě přes ně jezdilo. Od Mirošovic po Benešov jsou dokonce nějkteré nadjezdy, mosty připravené na položení dalších 2 pruhů silnice, neb se tam původně s D3 počítalo. Navíc jsou tam hotové obchvaty, např. Bystřice, Votic, atd. které by se jistě po drobných úpravách pro D3 použít daly. Možná by akorát nevyhovovalo stoupání ve "Votičáku" ale jsem na 100% přesvědčen že rozšíření stávající silnice I/3 na dálnici by bylo levnější a rychlejší než vykupovat pozemky a dohadovat se s místními.

0/0
9.8.2013 8:32

M58i64c63h18a32l 19O77p26a72t88r71n52ý 4802382192331

Rozšířená I/3 by nikdy D3 být nemohla... Prostě by buď nesplňovala parametry (Votičák, atp..), nebo by to byla neskutečně komplikovaná a drahá stavba. De facto zbourání I/3 a zcela nová stavba D3. Ono totiž rozšířit úsek Benešov-Mirošovice je něco jiného, než rozšířit Mezno-Benešov, zejména Mezno-Olbramovice. Tzn., rozšíření by z I/3 udělalo leda tzv. Silnici pro motorová vozidla, se kterou počítá nová koncepce dálniční sítě a na které by se mohlo jet jen 110. JčK by pak formálně neměl dálniční spojení s Prahou a zbytkem republiky, což by mělo negativní dopad na jeho rozvoj. Ale pražský lufťáci u chatkama zamořené Sázavy by byly spokojení...

+6/0
9.8.2013 8:51

P53e76t63r 41Č27e88r56v54e62n54ý 3886511982335

Přijde mi, že rozšíření I/3 jako variantu zmiňují jen ti, kteří tu silnici vůbec neznají.

Mně vždycky přijde vtipné, když někdo vytáhne argument, že břehy řeky zastavěné dřevěnými boudami, jsou panenská příroda;-D Takové panenské přírodě už fakt ani ten dálniční most neuškodí...

0/0
14.8.2013 22:04

J45i73n63d74ř62i54c94h 15Š63k43o14p16e83k 4805221480175

což by zas tak hrozný nebylo, pokud by to byly je objížďky v případě celkového uzavření dálnice při nehodě

0/0
9.8.2013 8:43

T62o91m67á71š 51Z25e28m57a13n 3125188294795

To není původní varianta, to je nesmysl.

V trase I/3 dálnici nepostavíte a nikdyby vám tam neprošla EIA

Vždyť to vede skrz Mirošovice.

0/0
9.8.2013 10:52

J19a54r79d98a 34M95o89r36a43v14e68c 6201710572565

Pro vsechny kteri mluvi o nejakem "rozsirovani" stavajici I/3.. Asi jste tam nikdy nebyli, nikdy tam nejeli.. Ta silnice vede casto v zarezech. A obchvaty vesnic a mest? Jak by jste chteli udelat obchvat Mirosovic? Jak obchvat Cercan? Jak obchvat Benesova?Pres zamecky park? A to by zasahlo prave do tech Vaclavic, tedy prast jako uhod. A co obchvat Votic?Odbagrovat kopec a nebo zbourat osadu Amerika? A co Milicin? Zasypat lom a zbourat zeleznici..? Jak muze nekdo tvrdit, ze by to bylo levnejsi?? Co se tyce te zapadni varianty D3- vsude to vede jen v polich, nejblize 300-500 m od obci...

0/0
10.8.2013 18:40

L45u76k18á47š 98K62l31í79m57a 2175273257605

Zas se odkládá, změna termínu,...

0/0
9.8.2013 7:50

M71a53r35t24i94n 18N62e14r80m86u90t 9857157128929

útěk ze stínů, to jsem zvlád...

0/0
10.8.2013 2:43

V81á94c24l93a78v 51L49e65š13e55k 3975102611462

Doufám, že se tedy mezitím finance použijí na další úsek R4. Jak již napsal pan Soukal, Jižní Čechy jsou bez dálničního spojení. A kdo cestuje v pátek z Prahy a v neděli do Prahy, ví, že I/4 nemá dostatečnou kapacitu.

+1/0
9.8.2013 7:42

M62i83c73h33a45l 10O28p19a60t56r66n75ý 4692542902121

Jen to ne!!! Hlavně obchvat ČB a na něj navazující R3 na hranice - stačil by i poloviční profil se střídavým 3prohem. Když už se z JČ nedostaneme důstojně do hlavního města, tak aspoň do světa bychom mohli...

0/−1
9.8.2013 8:19

M44i16c80h35a65l 62P38a75v74l94á68t 9973373244429

Ono kdyby se (ze zjevne korupcnich duvodu) tolik nepreferovala velmi obtizne realizovatelna D3, mohla byt komunikace dalnicniho typu uz par let az v Budejovicich.

A ano, obchvat Budejic jiste potrebny je. Ale on je jeste prostor na zlepseni primo v rukach budejovicke radnice. Stacilo by celou dopravu zamerne dlouhodobe nemrvit.

+2/−1
9.8.2013 10:21

V70l10a30d16i62m54i84r 85S92o42u34k37a47l 4340341591466

Já nevím jak dlouho budou všichni likvidovat Jižní Čechy absencí poořádné dálnice. Jsme jedniný kraj bez dálničního spojení v ČR, doprava je hrozná, ČB dusí zácpy, kamiónová doprava skrz E55 ničí životy lidí protože by to měla být hlavní středoevropská komunikace na do Rakouska a dále na jih. Mnoho firem sem odmítá přijít jen kvůli problémům s dopravou a logistikou. Je to ostuda..

+4/0
9.8.2013 7:26

T31o96m73á71š 43K98o18c86i18a78n 9644469727136

Silnice a dálnice nechce u baráku nikdo. Při jakékoliv variantě se najde spousta odpůrců. Pokud silnice vede neobydlenou krajinou, tak vyskáčou zelení s tím, že je tam žabička a že tam dálnice nemůže vést. Podle mně by liniové stavby měly být ve veřejném zájmu a váha lidí (obyvatel i ochránců a jiných spolků) by měla být do jisté míry potlačena. Naše země není moc rozlehlá a míst, kde by to nevadilo není mnoho. Jako další věc bych uzákonil to, že pokud někdo stavbu napadne, tak budiž, ale strana, která soud prohraje, tak platí veškeré náklady spojené se zdržením výstavby. Např. pokud už se staví, tak to jde do desítek milionů... To by si zelení rozmysleli, kde koho budou žalovat. Pro stát to dopadne stejně, jako nyní, akorát by dostal zaplacené vyhrané spory.

+5/−3
9.8.2013 6:52

S76t89a55n46i69s16l98a15v 25R50a72d55a 8972283380136

Silnice samozřejmě jsou ve veřejném zájmu. Ale těch veřejných zájmů je víc, mezi nimi veřejný zájem zachovat přírodu pro příští generace. Tyto veřejné zájmy se musí proti sobě vážit a vždy vybrat vhodný kompromis.

+1/0
9.8.2013 10:36

P25e38t73r 71H33a64h79n 1433619226228

Tohle je Kocourkov v Čechách! My nikdy nic nepostavíme, vždycky se najde magor, který to napadne a soud mu samozřejmě vyhoví...

+6/0
9.8.2013 6:00

S37t97a17n21i81s26l51a77v 90R76a27d34a 8532303790336

Ve všech vyspělých zemích může veřejnost podávat námitky. To je demokracie. A je to tak správně. U nás to kazí hlavně ŘSD, protože není schopno stavbu pořádně připravit a v některých případech tlačí ten proces silou, protože ŘSD prostě CHCE mít tu trasu v tomto místě.

0/0
9.8.2013 10:39

V28l72a25d69i14m70í79r 15H91o22u18z33a42r 6370436334410

k čemu potřebujeme spoustu inženýrů projektantů apodobných lidí ,když na všechno by stačil jeden soudce kmotr

+1/0
9.8.2013 4:58

S18t90a93n42d34a 31C76h17v50o20s78t 1702178

rozsirovat stavajici I3 je nesmysl... neni kam. Uz jen MIrosovice by museli zpoloviny srovnat se zemu kvuli vetsi krizovatce...

+4/0
9.8.2013 4:21

J92a48r15o91s63l72a57v 50N42o32v15á93k 7134580825245

Ještě štěstí, že komunisti stihli postavit D1. Vůbec si neumím představit, že by se spojení mezi Prahou a Brnem dalo postavit dnes. Vždyť u nás stačí jeden či dva ekoteroristé a jednak se zastaví již rozběhlý projekt, který má sloužit mnoha tisícům lidí. O tom, jak se tímto takový projekt prodraží , není snad třeba spekulovat. Možná bychom si mohli vzít příklad u Němců. Ti se s tím takhle nemažou.

+12/0
9.8.2013 4:04

M44i66r45e19k 42R59a87d55o12s51t65n74ý 5590357101726

Já nevím. Variant je spousty a jen ta u cizích oken je ta správná. Jenže, proč skutečně nezmodernizovat to, co už stojí? Pak to nějak regulovat a uvidí se? Zkuste si skutečně zjistit, jestli ta D3 povede i za hranice? Co když ne? A proč zase chce někdo stavit tohle http://ekonomika.idnes.cz/pripravuji-se-plany-na-vysokorychlostni-trat-z-prahy-do-brna-pres-jihlavu-1ts-/eko-doprava.aspx?c=A130530_1934806_jihlava-zpravy_mkk

0/−6
8.8.2013 23:56

R21a53d17e26k 68N69o79v91a90k 9194123959900

Rakušané staví rychlostnici směrem k hranicím, dostaveno bude někdy 2016/17, zatímco u nás budeme přinejlepším hotovi s obchvatem ČB.

+2/0
9.8.2013 6:50

M83i50l16a41n 49B15u10r45i21a29n 4477462622351

Kde žijete, ten už se zase zaseknul :-(

+1/0
9.8.2013 7:37
Foto

R88o23b31e50r68t 20P61l86o86c89h 4226442521743

Hezká ilustrační fotka. Ty auta na tý dálnici: to jsou Lybijci z Návratu do budoucnosti?;-D;-D;-D

+1/0
8.8.2013 23:42
Foto

R35o17m45a67n 13S14v94i19t25á69k 8584882888535

Kdybys byl majitelem tohoto auta (VW Transporter 2. generace), tak jsi docela bohatý člověk. Cena okolo milionu není u zachovalého, nebo zrekonstruovaného kousku žádnou výjimkou.

0/0
9.8.2013 6:42
Foto

R73o16m54a89n 78S56v57i50t31á98k 8494192148925

Překlep. Samozřejmě že se jedná o T1 (první generace) - mám ještě zalepené oči :-)

0/0
9.8.2013 6:47

M37a71r87t73i78n 92N98e52r25m42u50t 9527197298639

to auto je úžasné i přesto, že je hlučné, málo jede, moc žere a není příliš spolehlivé.

0/0
10.8.2013 2:48

J42a61n25a 45H54u42d95á20č65k86o12v53á 3360661360635

vzít zbíječku, překopat I/3 a veškerý tranzit Praha-ČB vést přes Václavice, Tisem a Ješetice a to bychom se divili aktivitě za urychlené postavení D3 ;-€

+15/0
8.8.2013 22:27

M19a76r33t31i50n 89S64l89a45b37ý 7414647119794

tohle mě vážně potěšilo. byla by katastrofy, kdyby to šlo přes Posázaví, respektive západní variantou. Ale proč to hnát přes posázaví, když by tu byla ještě jedna možnost ( Praha - Písek - Č.B.)

0/−10
8.8.2013 22:24

J59i91ř25í 88Č15e63r94m76á17k 5820715838857

Ano, v okamžiku, kdy jsou už hotové desítky kilometrů okolo Tábora, je vynikajícím nápadem začít to plánovat přes Písek. Rv

+12/−1
8.8.2013 23:41

J30a52r35o72s87l15a64v 27N31o67v38á97k 7514250865135

A co takhle přes Plzeň? Já bych řekl, že další dálnice je zbytečná. Když někdo chce jet po dálnici, tak může jet přes Plzeň a Rozvadov a pak v klidu a pohodě využít už existující dálnice v Německu a Rakousku. Co vy na to? Pak by byla ještě další varianta: V Praze naložíme auta na vlak a převezeme je po dráze do Budějovic, eventuálně přímo do Vídně. A nemusíme stavět žádnou dálnici, protože koleje už přeci stojí.

Pane, nebuďte naivní! Ta dálnice dříve či později stát bude. Jen se takto budou vyhazovat další a další peníze. A pak zase přijde nějaký ten Slabý či Slaboduchý a bude se hrozně podivovat nad tím, že se u nás staví dálnice tak draze.

+4/−4
9.8.2013 4:09

M88a41r26t59i72n 71S22l47a72b71ý 7584567369154

mě prostě vadí, že b se dálnice měla stavět pár kilometrů od  místa, kam jezdím na chalupu

0/−7
9.8.2013 7:29

L48u44k30á47š 38N26o56v32á76k 4476786212303

stupidní NIMBY....

Rv

+3/−1
9.8.2013 10:18

R92o72m72a27n 59V15o45c90e32t97k22a 9723811796638

1939.....

No nemec nam to nepostavil a tak stale cekame. Je trisktni jak u nas probiha vystavba komunikaci a verejnych staveb celkove.Rv

+4/0
8.8.2013 22:20

J23o41s78e59f 77T86r47ö90g69l 8349682646366

Problém D3 je v tom, že někudy přes tu Sázavu musí. Varianta zkapacitnění I3 je v podstatě neudržitelná, protože přivádí dopravu u Mirošovic na D1, která už je v tomto úseku na hranici kapacity. A je třeba počítat s tím, že jak budou přibývat čtyřproudové úseky, bude se na D3 koncentrovat doprava, indukovat nová a výsledkem bude zesílení dopravy (kvůli těmto efektům se ty dálnice staví). Otázka je, zda by nebylo možné rozšířit D1 v tomto úseku ještě o jeden pruh (jednou už rozšířená byla) nebo zda by se dostatek kapacity neuvolnil po dostavbě R35 z Hradce do Mohelnice (což odvede z D1 část dálkové dopravy na východní a severní Moravu). Nicméně není to "čisté" řešení, kterým zůstává samostatná D3.

Osobně si ale myslím, že zvolená varianta je skutečně nevhodná, jednak protne nejzajímavější část Posázaví a navíc způsobem, který bude dost drahý (hodně vysoká estakáda, tunel...). K dispozici jsou i další varianty východněji, k přírodě i státnímu rozpočtu citlivější.

+10/0
8.8.2013 22:06

J51a61n14a 39H78u97d49á29č22k66o23v64á 3130161360705

jenže oni rozporují trasu Václavice-Mezno, nikoli Praha-Václavice, která vede přes Posázaví

+2/0
8.8.2013 22:30

J47o66s74e13f 24T53r26ö69g90l 8739392336476

To s tím nicméně souvisí, prostě celý severní úsek D3 je problematický.

+1/−1
8.8.2013 22:46

T14o62m33á63š 82Z85e92m28a23n 3335628664965

Zrovna v místě kde protíná údolí Sázavy jsou největší pohromou chatky.

Ten most bude dost vysoký na to, aby do údolí zasáhl jen nepatrně.

dtto platí i o tunelech které tam budou z otho samého důvodu.

+5/0
8.8.2013 23:56

Š98t76ě74p52á51n 26V10a33n93ě31k 3533219197817

Kolikrát si říkám, zda by nebylo levnější, těm lidem nabídnout pozemek + dům někde jinde. Bylo by to bez keců a ve finále by to neprodražovalo tolik stavbu.

+2/0
8.8.2013 22:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.