Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba dálnice D3 přes střední Čechy se odkládá, soud zrušil její trasu

Soud zrušil navrhovanou trasu dálnice D3 ve středních Čechách, která má v budoucnu spojovat Prahu s Českými Budějovicemi a Rakouskem. Vyhověl žalobě, v níž požadovaly zrušit silnici v jejím celém úseku mezi Miličínem a Prahou obce Ješetice, Tisem, Václavice a jeden vlastník rodinného domu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a98n 93Č97e56k45a48l 7359885534424

Já chápu, že se místním nová dálnice nelíbí, ale stačí jedno drcnutí na D1 mezi Mirošovicemi a Prahou, a půl republiky stojí...

+1/0
9.8.2013 9:21

F88r13a97n55t22i26š31e93k 94E16l16i31á47š 6987433705516

Je to prima, že soudci jsou beztrestní, že nemusí nést náklady svých špatných rozhodnutí. Že u nás nejsou voleni, ale vybírají je nějací politici.

0/0
9.8.2013 8:27

Č83e26s81t28m48í57r 46D19o34č22e27k44a30l 3495862562243

Nemelte hlouposti, soudci u nás nejsou vybíráni politiky.

+1/0
9.8.2013 9:08

J39a91n 57Č60e70k95a76l 7689485914594

soudruh prezident by s tímto tvrzením nesouhlasil...

0/0
9.8.2013 9:20

R61a94d64e84k 92N64o19v16a34k 9924403659870

Proboha a kdo jmenuje soudce?

0/0
9.8.2013 9:21

M31i10r97o85s73l55a29v 58S17i17n16d84e20l79a86r 2485237794552

Prezident, ale nevybira je....

0/0
10.8.2013 23:09

S96t83a23n69i36s33l79a20v 43R61a62d82a 8722143360596

Prosímvás, kde na světě jsou soudci voleni v přímých volbách? takto vniklý soudní sbor by byl katastrofa...

+1/0
9.8.2013 10:33

M71i20r13o23s29l42a52v 53S87i78n74d23e77l69a91r 2545477424802

Ono to bude spis tak, ze pri priprave te stavby nekdo neco zanedbal.... a u soudu se to prokazalo.

0/0
10.8.2013 23:11

L73u61d72ě74k 16Š62i22š66á95k 3337448129584

No odpor k vybrané variantě se dal očekávat, a to ještě asi není konec. Připadá mi to, že když se vybírá trasa pro dálnici, tak vyberou tu nejsložitější, kontroverzní a dražší variantu. Proč tu D3 nepostavit v původní variantě tj. od Mirošovic, myslím, že by to bylo i nejlevnější. A kdo namítá, že D1 kapacitně nestačí, tak ono by asi stačilo dostavět R35 z Hradce do Mohelnice a provoz na D1 byl tak o třetinu nižší, ne-li více.

+2/−3
9.8.2013 8:19

M59i17c75h45a10l 59O22p54a40t35r89n60ý 4202112492501

To zní samozřejmě rozumně, jen k dálnici musí být ještě alternativní silnice pro místní provoz, pro ty, co nemají známku a pro případ uzavření dálnice. Takže, když by provoz na D3 alias rozšířené I/3 "kleknul", jezdilo by se pak všelijak, pravděpodobně i přes ty vesnice, co uspěly se žalobou u soudu...

+2/0
9.8.2013 8:23

F16r25a49n90t39i74š85e96k 14E49l11i61á46š 6287193845306

Každý řidič si může opatřit dálniční známku, když si odpustí nějaké to pivo

+1/−1
9.8.2013 8:28

J25a15n 11F34i91a94l34a 7874507485709

Blbost. Některá vozidla dálniční známkou opatřit nelze. Třeba traktory, mopedy, jízdní kola.

0/0
9.8.2013 17:41

L22u64d14ě22k 70Š60i79š83á52k 3727838729204

To určitě. Ty vesnice co si stěžovaly na současné trase neleží, tj. v případě že by se D3 přes posázaví postavila tak jak se nyní chtělo, tak právě v případě např. nehody by se určitě přes ně jezdilo. Od Mirošovic po Benešov jsou dokonce nějkteré nadjezdy, mosty připravené na položení dalších 2 pruhů silnice, neb se tam původně s D3 počítalo. Navíc jsou tam hotové obchvaty, např. Bystřice, Votic, atd. které by se jistě po drobných úpravách pro D3 použít daly. Možná by akorát nevyhovovalo stoupání ve "Votičáku" ale jsem na 100% přesvědčen že rozšíření stávající silnice I/3 na dálnici by bylo levnější a rychlejší než vykupovat pozemky a dohadovat se s místními.

0/0
9.8.2013 8:32

M71i94c98h97a74l 35O30p49a69t44r15n10ý 4252572212901

Rozšířená I/3 by nikdy D3 být nemohla... Prostě by buď nesplňovala parametry (Votičák, atp..), nebo by to byla neskutečně komplikovaná a drahá stavba. De facto zbourání I/3 a zcela nová stavba D3. Ono totiž rozšířit úsek Benešov-Mirošovice je něco jiného, než rozšířit Mezno-Benešov, zejména Mezno-Olbramovice. Tzn., rozšíření by z I/3 udělalo leda tzv. Silnici pro motorová vozidla, se kterou počítá nová koncepce dálniční sítě a na které by se mohlo jet jen 110. JčK by pak formálně neměl dálniční spojení s Prahou a zbytkem republiky, což by mělo negativní dopad na jeho rozvoj. Ale pražský lufťáci u chatkama zamořené Sázavy by byly spokojení...

+6/0
9.8.2013 8:51

P60e50t90r 13Č73e42r98v37e39n11ý 3666441652225

Přijde mi, že rozšíření I/3 jako variantu zmiňují jen ti, kteří tu silnici vůbec neznají.

Mně vždycky přijde vtipné, když někdo vytáhne argument, že břehy řeky zastavěné dřevěnými boudami, jsou panenská příroda;-D Takové panenské přírodě už fakt ani ten dálniční most neuškodí...

0/0
14.8.2013 22:04

J46i52n93d38ř38i92c96h 58Š62k29o97p11e76k 4585141960235

což by zas tak hrozný nebylo, pokud by to byly je objížďky v případě celkového uzavření dálnice při nehodě

0/0
9.8.2013 8:43

T48o88m32á12š 81Z79e97m77a71n 3675698954185

To není původní varianta, to je nesmysl.

V trase I/3 dálnici nepostavíte a nikdyby vám tam neprošla EIA

Vždyť to vede skrz Mirošovice.

0/0
9.8.2013 10:52

J89a64r37d33a 91M20o70r85a64v24e41c 6971300912125

Pro vsechny kteri mluvi o nejakem "rozsirovani" stavajici I/3.. Asi jste tam nikdy nebyli, nikdy tam nejeli.. Ta silnice vede casto v zarezech. A obchvaty vesnic a mest? Jak by jste chteli udelat obchvat Mirosovic? Jak obchvat Cercan? Jak obchvat Benesova?Pres zamecky park? A to by zasahlo prave do tech Vaclavic, tedy prast jako uhod. A co obchvat Votic?Odbagrovat kopec a nebo zbourat osadu Amerika? A co Milicin? Zasypat lom a zbourat zeleznici..? Jak muze nekdo tvrdit, ze by to bylo levnejsi?? Co se tyce te zapadni varianty D3- vsude to vede jen v polich, nejblize 300-500 m od obci...

0/0
10.8.2013 18:40

L95u82k94á40š 26K61l76í22m63a 2395653537265

Zas se odkládá, změna termínu,...

0/0
9.8.2013 7:50

M66a70r33t10i50n 71N64e70r76m84u48t 9427207578349

útěk ze stínů, to jsem zvlád...

0/0
10.8.2013 2:43

V57á34c80l89a76v 12L93e76š37e53k 3435402771102

Doufám, že se tedy mezitím finance použijí na další úsek R4. Jak již napsal pan Soukal, Jižní Čechy jsou bez dálničního spojení. A kdo cestuje v pátek z Prahy a v neděli do Prahy, ví, že I/4 nemá dostatečnou kapacitu.

+1/0
9.8.2013 7:42

M96i66c47h93a14l 24O41p23a89t35r65n30ý 4352212442611

Jen to ne!!! Hlavně obchvat ČB a na něj navazující R3 na hranice - stačil by i poloviční profil se střídavým 3prohem. Když už se z JČ nedostaneme důstojně do hlavního města, tak aspoň do světa bychom mohli...

0/−1
9.8.2013 8:19

M29i67c37h29a87l 81P49a88v51l31á88t 9433793654199

Ono kdyby se (ze zjevne korupcnich duvodu) tolik nepreferovala velmi obtizne realizovatelna D3, mohla byt komunikace dalnicniho typu uz par let az v Budejovicich.

A ano, obchvat Budejic jiste potrebny je. Ale on je jeste prostor na zlepseni primo v rukach budejovicke radnice. Stacilo by celou dopravu zamerne dlouhodobe nemrvit.

+2/−1
9.8.2013 10:21

V93l63a73d20i46m53i38r 94S26o20u66k97a25l 4680511901596

Já nevím jak dlouho budou všichni likvidovat Jižní Čechy absencí poořádné dálnice. Jsme jedniný kraj bez dálničního spojení v ČR, doprava je hrozná, ČB dusí zácpy, kamiónová doprava skrz E55 ničí životy lidí protože by to měla být hlavní středoevropská komunikace na do Rakouska a dále na jih. Mnoho firem sem odmítá přijít jen kvůli problémům s dopravou a logistikou. Je to ostuda..

+4/0
9.8.2013 7:26

T24o17m84á16š 20K88o28c56i76a95n 9714249807616

Silnice a dálnice nechce u baráku nikdo. Při jakékoliv variantě se najde spousta odpůrců. Pokud silnice vede neobydlenou krajinou, tak vyskáčou zelení s tím, že je tam žabička a že tam dálnice nemůže vést. Podle mně by liniové stavby měly být ve veřejném zájmu a váha lidí (obyvatel i ochránců a jiných spolků) by měla být do jisté míry potlačena. Naše země není moc rozlehlá a míst, kde by to nevadilo není mnoho. Jako další věc bych uzákonil to, že pokud někdo stavbu napadne, tak budiž, ale strana, která soud prohraje, tak platí veškeré náklady spojené se zdržením výstavby. Např. pokud už se staví, tak to jde do desítek milionů... To by si zelení rozmysleli, kde koho budou žalovat. Pro stát to dopadne stejně, jako nyní, akorát by dostal zaplacené vyhrané spory.

+5/−3
9.8.2013 6:52

S57t80a40n11i56s24l73a89v 33R33a51d26a 8622883650806

Silnice samozřejmě jsou ve veřejném zájmu. Ale těch veřejných zájmů je víc, mezi nimi veřejný zájem zachovat přírodu pro příští generace. Tyto veřejné zájmy se musí proti sobě vážit a vždy vybrat vhodný kompromis.

+1/0
9.8.2013 10:36

P47e60t71r 74H35a93h58n 1983159456278

Tohle je Kocourkov v Čechách! My nikdy nic nepostavíme, vždycky se najde magor, který to napadne a soud mu samozřejmě vyhoví...

+6/0
9.8.2013 6:00

S42t50a81n24i24s64l61a85v 67R23a22d36a 8262683900826

Ve všech vyspělých zemích může veřejnost podávat námitky. To je demokracie. A je to tak správně. U nás to kazí hlavně ŘSD, protože není schopno stavbu pořádně připravit a v některých případech tlačí ten proces silou, protože ŘSD prostě CHCE mít tu trasu v tomto místě.

0/0
9.8.2013 10:39

V43l88a57d10i61m74í39r 44H10o48u54z66a97r 6800356654390

k čemu potřebujeme spoustu inženýrů projektantů apodobných lidí ,když na všechno by stačil jeden soudce kmotr

+1/0
9.8.2013 4:58

S81t33a18n19d19a 85C63h76v31o51s68t 1202438

rozsirovat stavajici I3 je nesmysl... neni kam. Uz jen MIrosovice by museli zpoloviny srovnat se zemu kvuli vetsi krizovatce...

+4/0
9.8.2013 4:21

J12a83r52o59s69l51a15v 82N51o12v15á80k 7744680965635

Ještě štěstí, že komunisti stihli postavit D1. Vůbec si neumím představit, že by se spojení mezi Prahou a Brnem dalo postavit dnes. Vždyť u nás stačí jeden či dva ekoteroristé a jednak se zastaví již rozběhlý projekt, který má sloužit mnoha tisícům lidí. O tom, jak se tímto takový projekt prodraží , není snad třeba spekulovat. Možná bychom si mohli vzít příklad u Němců. Ti se s tím takhle nemažou.

+12/0
9.8.2013 4:04

M14i41r57e81k 54R92a60d80o72s56t34n79ý 5770197161296

Já nevím. Variant je spousty a jen ta u cizích oken je ta správná. Jenže, proč skutečně nezmodernizovat to, co už stojí? Pak to nějak regulovat a uvidí se? Zkuste si skutečně zjistit, jestli ta D3 povede i za hranice? Co když ne? A proč zase chce někdo stavit tohle http://ekonomika.idnes.cz/pripravuji-se-plany-na-vysokorychlostni-trat-z-prahy-do-brna-pres-jihlavu-1ts-/eko-doprava.aspx?c=A130530_1934806_jihlava-zpravy_mkk

0/−6
8.8.2013 23:56

R11a96d64e12k 16N38o39v30a81k 9864783279360

Rakušané staví rychlostnici směrem k hranicím, dostaveno bude někdy 2016/17, zatímco u nás budeme přinejlepším hotovi s obchvatem ČB.

+2/0
9.8.2013 6:50

M43i50l88a10n 72B88u93r85i64a50n 4507122782131

Kde žijete, ten už se zase zaseknul :-(

+1/0
9.8.2013 7:37
Foto

R44o70b36e73r45t 81P14l82o20c66h 4896342731213

Hezká ilustrační fotka. Ty auta na tý dálnici: to jsou Lybijci z Návratu do budoucnosti?;-D;-D;-D

+1/0
8.8.2013 23:42
Foto

R75o94m75a74n 34S47v32i66t34á16k 8874242298645

Kdybys byl majitelem tohoto auta (VW Transporter 2. generace), tak jsi docela bohatý člověk. Cena okolo milionu není u zachovalého, nebo zrekonstruovaného kousku žádnou výjimkou.

0/0
9.8.2013 6:42
Foto

R59o56m61a32n 13S93v68i92t17á51k 8954232528325

Překlep. Samozřejmě že se jedná o T1 (první generace) - mám ještě zalepené oči :-)

0/0
9.8.2013 6:47

M83a97r74t98i77n 28N90e87r74m26u64t 9567457198639

to auto je úžasné i přesto, že je hlučné, málo jede, moc žere a není příliš spolehlivé.

0/0
10.8.2013 2:48

J47a58n25a 27H53u36d58á43č86k40o15v27á 3670521790615

vzít zbíječku, překopat I/3 a veškerý tranzit Praha-ČB vést přes Václavice, Tisem a Ješetice a to bychom se divili aktivitě za urychlené postavení D3 ;-€

+15/0
8.8.2013 22:27

M81a24r48t68i58n 17S20l95a38b75ý 7844397969754

tohle mě vážně potěšilo. byla by katastrofy, kdyby to šlo přes Posázaví, respektive západní variantou. Ale proč to hnát přes posázaví, když by tu byla ještě jedna možnost ( Praha - Písek - Č.B.)

0/−10
8.8.2013 22:24

J66i83ř14í 55Č58e35r77m68á25k 5730495218447

Ano, v okamžiku, kdy jsou už hotové desítky kilometrů okolo Tábora, je vynikajícím nápadem začít to plánovat přes Písek. Rv

+12/−1
8.8.2013 23:41

J93a59r59o47s18l22a44v 49N18o76v59á56k 7364610865515

A co takhle přes Plzeň? Já bych řekl, že další dálnice je zbytečná. Když někdo chce jet po dálnici, tak může jet přes Plzeň a Rozvadov a pak v klidu a pohodě využít už existující dálnice v Německu a Rakousku. Co vy na to? Pak by byla ještě další varianta: V Praze naložíme auta na vlak a převezeme je po dráze do Budějovic, eventuálně přímo do Vídně. A nemusíme stavět žádnou dálnici, protože koleje už přeci stojí.

Pane, nebuďte naivní! Ta dálnice dříve či později stát bude. Jen se takto budou vyhazovat další a další peníze. A pak zase přijde nějaký ten Slabý či Slaboduchý a bude se hrozně podivovat nad tím, že se u nás staví dálnice tak draze.

+4/−4
9.8.2013 4:09

M68a95r61t67i29n 55S10l71a19b26ý 7114927659494

mě prostě vadí, že b se dálnice měla stavět pár kilometrů od  místa, kam jezdím na chalupu

0/−7
9.8.2013 7:29

L98u56k24á23š 59N46o89v66á71k 4946566672893

stupidní NIMBY....

Rv

+3/−1
9.8.2013 10:18

R34o56m28a95n 48V36o98c28e22t80k90a 9883921876508

1939.....

No nemec nam to nepostavil a tak stale cekame. Je trisktni jak u nas probiha vystavba komunikaci a verejnych staveb celkove.Rv

+4/0
8.8.2013 22:20

J30o17s29e77f 98T18r29ö45g43l 8759252966846

Problém D3 je v tom, že někudy přes tu Sázavu musí. Varianta zkapacitnění I3 je v podstatě neudržitelná, protože přivádí dopravu u Mirošovic na D1, která už je v tomto úseku na hranici kapacity. A je třeba počítat s tím, že jak budou přibývat čtyřproudové úseky, bude se na D3 koncentrovat doprava, indukovat nová a výsledkem bude zesílení dopravy (kvůli těmto efektům se ty dálnice staví). Otázka je, zda by nebylo možné rozšířit D1 v tomto úseku ještě o jeden pruh (jednou už rozšířená byla) nebo zda by se dostatek kapacity neuvolnil po dostavbě R35 z Hradce do Mohelnice (což odvede z D1 část dálkové dopravy na východní a severní Moravu). Nicméně není to "čisté" řešení, kterým zůstává samostatná D3.

Osobně si ale myslím, že zvolená varianta je skutečně nevhodná, jednak protne nejzajímavější část Posázaví a navíc způsobem, který bude dost drahý (hodně vysoká estakáda, tunel...). K dispozici jsou i další varianty východněji, k přírodě i státnímu rozpočtu citlivější.

+10/0
8.8.2013 22:06

J96a11n14a 10H39u31d53á52č22k77o74v92á 3470371270655

jenže oni rozporují trasu Václavice-Mezno, nikoli Praha-Václavice, která vede přes Posázaví

+2/0
8.8.2013 22:30

J34o29s71e95f 68T58r51ö27g57l 8589692876236

To s tím nicméně souvisí, prostě celý severní úsek D3 je problematický.

+1/−1
8.8.2013 22:46

T51o80m50á51š 12Z27e18m80a61n 3675498454375

Zrovna v místě kde protíná údolí Sázavy jsou největší pohromou chatky.

Ten most bude dost vysoký na to, aby do údolí zasáhl jen nepatrně.

dtto platí i o tunelech které tam budou z otho samého důvodu.

+5/0
8.8.2013 23:56

Š51t42ě35p40á71n 90V63a21n24ě14k 3293379357547

Kolikrát si říkám, zda by nebylo levnější, těm lidem nabídnout pozemek + dům někde jinde. Bylo by to bez keců a ve finále by to neprodražovalo tolik stavbu.

+2/0
8.8.2013 22:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.