Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Bohnicích nakreslili cyklopruhy. A hned je zase smazali

Cyklopruhy pro cyklisty, nové přechody, ale především zúžení dvouproudové silnice v každém směru. Nic z toho v Čimické ulici v pražských Bohnicích zatím nebude. Sotva se Technická správa komunikací pustila do úprav, musela bleskově dát všechno do původního stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J33a63n 42G32o60e29t46z 5390513717699

Bohnice=Kocourkov

+1/−1
14.8.2013 11:39

J45o90s59e57f 23S57c61h24m11i96d87t 5363677243962

Doporučuji přečíst tento článek: http://prahounakole.cz/2013/08/cimicka-analyza/ ... Jednak je tam kompletně zveřejněný projekt, takže si ho můžete podrobně prostudovat a jednak je tam (z mého pohledu) poměrně fundovaný komentář, co je dobře a co špatně.

+1/0
14.8.2013 10:24

Š96t33ě58p80á53n 46F43r89a16n71c60l 8144669414920

No, komentář jsem spíš prolítl a hned jsem v něm narazil na několik nepravd. Například to, že "Doprava byla převážně stažena do levého pruhu" je lež jako věž. Podíváte-li se i na fotky z článku na iDnes, tak se tam co 50 metrů přejíždělo zleva doprava nebo zpátky. Vůbec to nepřipomínalo silnici s cyklostezkou, ale dráhu pro motokáry. A i ta cyklostezka byla 20 metrů vpravo, pak 10 metrů vlevo, pak zase vpravo.

Celé to řešení bylo nedomyšlené, nedotažené a kravsky provedené a bezpečnost všech (chodců, cyklistů i autú spíše snižovalo...

+5/0
14.8.2013 11:01

M65i39l21o13š 71S41e20t60í12k 3459369744180

Přesně tak, bylo to naproto nesmyslné. Sice, bohužel, vznikla škoda, ale zdá se, že na radnici Prahy 8 sedí alespoň rozumný, hlavou uvažující starosta. Na rozdíl od magistrátních úředníků, kteří si namalují na stole nějaké čmáranice, aniž by se seznámili se skutečnou situací a dopadem v reálu. Škoda, že to nemusí hradit, to by si podobné nesmysly rozmysleli :-(

+1/0
14.8.2013 11:05

J62o58s66e44f 41S82c72h22m42i77d14t 5753237703172

Je to tam všechno vysvětleno, ale to byste si to musel přečíst. ;) Ja to nijak neobhajuju nebo nehanim, jen je legrační, jak lidi v diskuzi o tom nic nevědí a nadávají. :)

0/0
14.8.2013 11:25

Š39t45ě82p68á35n 31F41r41a67n90c47l 8554869724550

Jenže v tom odkazovaném článku není vysvětleno to, co bylo namalováno na silnici na Podhajských polích, ale to, co si autor myslí že tam bylo. A bohužel, srovnám-li tvrzení z toho článku s realitou, tak je autor "analýzy" místy poněkud mimo.

A to, že to neodpovídá, neodvozuji z těch fotek tady na iDnesu, ale ze znalosti situace - nedaleko od tohoto místa bydlím a jezdím tam (skoro) každý den (autem, MHD i na kole).

+2/0
14.8.2013 15:53

T17o36m57á70š 12C31h65r61a66s49t85n31ý 2268989529921

Už vidím jak tam 5t vůz záchranky drtí nebohé cyklisty. Jo, ať žije logika.

A kdo říká, že tam není provoz, odkud asi 4-5 na Barikádnících každý den je?

0/0
14.8.2013 9:50

V45á28c29l32a68v 36S53v95o46b51o81d82a 3451239460470

tak most Barikádníků a tahle část ulice spolu vůbec nesouvisí. Velký provoz na tom mostě je protože se tam sjíždí velká část severu Prahy a většina mimopražských aut co přijede po R8-D8.

0/0
14.8.2013 10:06

A55l40b38e82r18t 71C61e40r41m29a58n 1409534519400

Ten co za to zodpovídá by to měl dostat k úhradě a zároveň s tím i umístěnku do toho areálu co je jeho část vidět na fotce vzadu ........:-P

+3/0
14.8.2013 9:48

V76á48c12l90a93v 66S84v74o15b81o42d48a 3681909490290

když jsem osobně viděl to nové značení, tak jsem si říkal, že se někdo musel zbláznit. udělali z rovinky slalomovou dráhu a ze dvou pruhů jeden... demenceRv

+4/0
14.8.2013 9:16

J54a28r60o42s46l47a33v 62B69r64ü32m10m75e33r 7914483906

V Praze úplně normální, viz Koňevova, Jugoslávských partyzánů a další.

0/0
14.8.2013 9:26

M10a61r15t76i60n 29Š33t49ě74p49á19n58e38k 3907233213871

Bohuzel. Nicmene to neznamena, ze je to dobre.:-P

0/0
14.8.2013 9:31

P92a50v40e17l 81K59e11l24l31e55r 2308989603276

Opět a pořád. Aut přibývá. To je prostě fakt. Místo, aby se vytvořily podmínky, aby auta, která nepotřebují jet určitou trasou, mohla jet po obchvatu nebo jiné radiále, zužují se silnice z jednoho pruhu na jeden. Pokládají se retardéry, staví se semafory i na průjezdných křižovatkách. Výsledkem je zadržování aut na silnicích, pokud se to týká výpadovek, zadržují se auta ve městě. A pak se samozřejmě dělají pokusy na lidech v podobě tohoto případu z Bohnic. Vymyslí se věc, která nikomu neslouží, a z vůle úřední se provede. Soudruzi úředníci zodpovědní za dopravu, kvůli vašemu znepříjemnování dopravních podmínek lidi do autobusů ani na kola nepřesednou, na to vemte jed. Tak se sakra snažte, aby se dalo autem z bodu A do bodu B jet co nejplynuleji. Nevystresovanej řidič se vám za to odmění tím, že bude mnohem víc respektovat cyklistu na stejný trase, když nebude muset řešit vaše hloupé pasti.

+11/−1
14.8.2013 9:15

L67u64k83á40š 64N76o93v97á37k 4926706962233

starosta je jelito..cpát cyklisty na chodník mezi chodce, to js prominutím idiocie!

+2/−6
14.8.2013 9:13

J13a41n 73Z19a87b86a40b51a 8184834278114

pokud je chodník dost široký a rozdělíš ho na stezku pro chodce a stezku pro cyklilsty. Dělá se to běžně

+4/0
14.8.2013 9:41
Foto

D13a62v39i72d 12M49a24t32ě27j90ů 2735162817568

Doufam, ze to vraceni do puvodniho stavu zaplatil ten urednik, co to cele zpusobil. Pokud ne, asi by na nej mela Praha 8 podat trestni oznameni. Je na case zavest odpovednost urednika za jeho rozhodnuti!

+3/0
14.8.2013 9:06

M21i98c51h13a24l 21C61h86o20d89u80r21a 5202739864

No je to v Bohnicích ... není pan starosta zřízencem ústavu????

Na druhou stranu je pan Starosta machr, během dne ihned zareaguje na přání občanů a dokonce ihned sjedná nápravu. R^R^R^

Vítejte v Kocourkově ;-D

0/−2
14.8.2013 8:57

T49o58m79á66š 38C60h23r64a35s34t52n56ý 2748959219661

asi mu někdo něco vysklil :D

0/0
14.8.2013 9:46

M74i40l10o15š 69S15e49t26í51k 3489909894390

Do ústavu bych poslal ty úředníky, co tu nesmyslnost vymysleli. A raději než do bohnického ústavu do ústavu ruzyňského s povinností splatit škodu. Ale to je, bohužel, jen krásná pohádka :-(

0/0
14.8.2013 12:01

M49a45r76t42i92n 49Š53t94ě96p43á26n77e70k 3637863903981

A pan Bures je kamaradem pana Fillera, nebo je primo clenem klubu vyvolenych zvaneho A*M?

Ten clanek je dost podivny, tendencni a snazi se hazet spinu na ty, co tohle silenstvi zastavili.

Spis by bylo potreba vzit si na paskal TSK. Dobra, berme to tak, ze barva je draha, cena prace take a par car opravdu stoji 112 tisic. Ale, ze se do neceho vrhnou kdyz nemaji (dle predchoziho clanku, ktery nemohu dohledat) a pak naprosto lajdacky udelaji tuto upravu, to je fakt des.

A jinak mi to prijde, ze tohle jsou soukrome noviny A*M, porad vsude ctu jak oni tohle, oni tamto, cyklistu je spousta a zaslouzi si vic, auta jsou zla a musi se omezovat. Chtel bych videt, jak dlouho by tito lide vydrzeli venovat tolik casu propagaci kol a omezovani aut, kdyby museli pracovat a nezili z grantu.

+6/−3
14.8.2013 8:53

L32a23d84i77s97l55a49v 53H20r60ů87z44a 8711256430436

lajdácky? Co to melete?

+1/−1
14.8.2013 9:14

M23a16r38t29i78n 73Š27t81ě45p77á96n82e36k 3977513623341

A takto duchaplne se projevujete vzdy?

0/−4
14.8.2013 9:22

J52o26s76e15f 60S51c89h36m88i81d88t 5643597353282

Já teda nevím, jestli jen neumíte číst, ale v článku se jasně píše: "Na tuto úpravu vydal takzvané stanovení úřad Prahy 8 se souhlasem policie. My pak musíme takové stanovení respektovat a udělat," (mluvčí TSK) Tudíž jedinej, kdo se na něco vrhl, i když neměl, byl starosta P8, kterej ani neví, co se mu v MČ děje...

+3/0
14.8.2013 9:25

M81a44r56t57i57n 71Š29t58ě95p13á42n30e57k 3657263213191

V minulem clanku na toto tema (proto je tam zminen) psali, ze to TSK jeste delat nemelo. Nevim presne proc, nemohu predchozi clanek najit.

+1/−1
14.8.2013 9:30

M35i19c29h98a65l 38P62a64v48l91á89t 9903383264849

On ten puvodni clanek nebyl vubec A*M_friendly, takze asi zmizel. Cyklofasismus si rozvlacet nedame! :o)

+2/0
14.8.2013 10:54

T51o77m10á91š 51Z92e14m62a32n 3675808124285

Magistrátní cyklokomisi rozpustit.

Jsem cyklista, ale tenhle spolek z daní placených teroristů z automatu nenávidím.

Proč nemůže být v Praze normální široká silnice, kam se vjedou cyklisté i auta?

Cyklista není idiot, aby potřeboval zvláštní pruh a chápu, že budování těhlech nesmyslů (plus zúžení kam se auto a cylista nevejdou) vede jen k averzi řidičů vůči cyklistům.

+12/0
14.8.2013 8:50

R30a41d70e71k 70N78o39v50a16k 9294263159930

Přitom by stačilo tam místo pruhů extra pro cyklisty jen nakreslit piktogramy cyklokoridoru. 

Hnát programově cyklisty  na chodník je podle mě prasárna na pěší.

0/0
14.8.2013 8:46

Z66d67e85n56ě77k 79W65e33r69n25h31a55r95t 6407845352438

záleží na místní situaci, jsou chodníky, kde projdou dva lidé za den a pak by to bylo velmi vhodné řešení. Netvrdím, že to je tento případ, ale někde to tak je.

+2/0
14.8.2013 8:48

T43o16m30á27š 30Z58e86m44a45n 3585838854565

Zrovna v Praze je pousta chodníků, kde se vyhnou i dvě auta, ale chodce tam skoro nepotkáte. Navíc cyklisté na chodníku budou pro pěší dobrým důvodem proč koukat kolem sebe. A to ocením i jako řidič.

+2/−2
14.8.2013 8:52

R11a94d82e92k 10N22o25v71a52k 9614143489100

Také máte pravdu. Je to věc pohledu, každý to může vidět jinak. Osobně beru chodník od původu slova, a cyklisty, pokud to jde, bych nechal na silnici.

0/0
14.8.2013 10:19

M63a18r93e19k 87T41u78r59n58o12v58e21c 7465192980216

A byl jste někdy třeba ve Vídni? Tam jsou chodníky často čárami rozdělené na části pro cyklisty a části pro chodce. A obě skupiny celkem nemají problém s tím, se respektovat. Ano, chodec občas přejde přes část pro cyklisty, ale když už to musí udělat, je v takové chvíli maximálně ostražitý - a obráceně.

Mně osobně třeba ježdění na kole v provozu až tak nevadí (i když pokud kolem mně sviští auta rychlostí 70-80 km/hod, byť je to třeba někde v obci, tak mi to taky na klidu nepřidá). Ale ví se, že někteří s tím mají problém a do provozu si netroufnou - až když mají od aut oddělenné trasy... Což samozřejmě nejde udělat všude, ale pokud někde ano a bylo by to jen jednoduché a levné opatření, tak proč ne...

+1/0
15.8.2013 6:43

Z41d30e80n46ě23k 24W36e71r13n40h71a19r71t 6897545252788

Jak by to řešila třeba policie, kdyby tam došlo k nehodě, protože je nejasnost v tom značení? Podle fotek je opravdu naprosto nejasné, co platí a co ne a klidně by to mohlo způsobit velké zmatky.

+4/0
14.8.2013 8:11

J30a93k78u50b 36K70u52b17a 5958514914345

Já nechápu smysl těhle cyklopruhů - všude se akorát sníží počet pruhů pro auta a akorát je to všude zacpanější. Cyklista jsem, ale zastánce pruhů skutečně ne, akorát to stojí peníze a výsledek je nulový. Proč by cyklista nemohl jet normálně po silnici? Kdyby neměl pruh tak ho snad každý srazí?

+19/−1
14.8.2013 7:59

J80a63n 13Z26e59l20e40n33k11a 2856496808315

Taky nejsem zastánce těch cyklopruhů. Mají význam pravdu jen někde. A cyklista může jet nejen normálně po silnici, ale, a zejména v této části Prahy, klidně může i po chodnících. Jsou široké a travnatým pásem oddělené od vozovky. Když to jde v Podolí i jinde, tak by to šlo tady taky. Dokonce bez zbytečného a drahého značení. V Německu je běžné, že se cesty využívají pro smíšený provoz cyklistů a chodců a nikomu to nevadí. U nás se utrácejí prachy za tisíce nesmyslných a překombinovaných značek a čar.

+3/−1
14.8.2013 8:23

Z15d57e68n68ě87k 67W57e42r42n26h24a29r69t 6157595382398

naše silnice jsou přeplněné a měla by být snaha, aby se maximalizovala jejich prostupnost. Pokud dvouproudovou silnici předělají na jednopruhovou + cyklostezku, tak tu prostupnost omezí, protože těch cyklistů nikdy nebude tolik, jako aut. Cyklista se vejde vedle auta, vždycky to tak bylo. Vyhrazenou komunikaci pro kola můžou mít někde úplně mimo, budiž, ale snížit kapacitu silnice, jen aby byl cyklopruh, to je šílené...

+4/0
14.8.2013 8:28

M27a71r43t47i32n 76Š67t91ě21p79á23n91e76k 3437543963291

Jenze to mate tak, A*M je prisaty na dotace, granty a dary. A musi vykazovat aktivitu. A ruku na srdce, myslite, ze kdyz nekdo muze za cizi penize omezovat ostatni, delat si radost a nepracovat, ze odola? Tihle lide ne. A zda se, ze politici s nimi bud kamaradi nebo se jich boji jak cert krize a tak jim vychazi vstric navzdory odporu ridicu. Jenze to jsou vetsinou pracujici lide, nemaji tolik casu a bohuzel ani vule. A tak tyhle kreatury ovladaji zivot nas vsech. A proto se ucpane silnice resi jejich dalsim zuzovanim. Aby byl pokoj od aktivistu. A rika se tomu zklidnovani dopravy. Lidi cekajici v autech jsou totiz hrozne klidni...

+7/0
14.8.2013 9:00

K30a22r82e47l 18D82l44a91s48k 7465889966880

Cyklista nemá na chodníku co dělat a když se něco přihodí, je vina na jeho straně.

+2/0
14.8.2013 8:37

M15i80c93h71a68l 76N47o83v82á79k 1104767752874

Tak. Mě fascinuje, jak se cyklisté na přechodu pro chodce u řidičů domáhají přednosti...

+1/0
14.8.2013 9:16

M43a49r64e82k 69T32u50r84n46o54v91e18c 7885982540826

Jo, tak bohužel i takové pitomce občas vídám. Dokonce si jich dost také myslí, že když je někde přímo značený přejezd pro cyklisty (a už jich pár v Praze také máme), že na něm mají přednost...

Chce-li cyklista na přechodu přednost, nechť z toho kola sleze - pak je dle zákona chodec a přednost ať má. Chodec se pohybuje maximálně do určité rychlosti a řidič s tím pak může i nějak počítat a pustit ho. Pokud někdo vjede na přechod rychlostí třeba 30 km/hod, tak řidičům (nebo vlastně spíš sobě :-) moc šanci nedává. Je to asi jako když někdo vběhne do silnice zpoza nějaké dodávky, přes kterou vůbec není vidět - a zdůrazňuji "vběhne"...

0/0
15.8.2013 6:48
Foto

R39o78m94a31n 74P42o96l15á73č76e58k 1440466420815

Nevím proti čemu místní byly? Kolony tam nejsou, zúžení na jeden pruh je pro chodce bezpečnější...

Ovšem vtipné je to, třeba na P10, když se řekne že silnice to a to, tak je v majetku hl.m.Prahy a spravuje ji TSK a MČ na to nemá vliv....

+1/−6
14.8.2013 7:51

J70a41n 94Z10e52l82e63n28k73a 2476306438485

Zúžení na jeden pruh je ptákovina. Když už, tak z druhého pruhu udělat  vyhrazený BUSpruh pro MHD.

0/0
14.8.2013 8:24

M78i59c87h48a38l 10N50o31v80á53k 1234107512584

V dané lokalitě nemá buspruh opodstatnění, protože tam tolik aut nejezdí. Na konci téhle silnice vede značená cyklostezka, viz http://mapy.idnes.cz/#layer=cycle&zoom=0&pos=x:458651,y:5552971&map=mesta-10&base=evropa. Podle mého ale značení je podstatně delší, než úsek cyklostezky...

0/0
14.8.2013 9:21

V18á91c72l16a47v 14S72v31o76b92o97d12a 3101759600300

tak to jste asi neviděl jak to jejich dílo vypadalo. totální chaos, který nutil auta a autobusy jezdit vlnovkou místo toho aby mohli jet rovně

+6/0
14.8.2013 9:19

J82o53s97e57f 35H23o88f20f16e46j 8900603882872

Chovanci měli oblíbené kresleni na asfaltu.....

+6/0
14.8.2013 7:45

K35r11y41š81t39o75f 57L82a93n49í35k 1109740705595

kde? v Bohnicích? :-)

+2/0
14.8.2013 7:20
Foto

J69i68n11d92ř33i94c13h 61H98u11s22i21č41k87a 2225977124755

Prosim, nedavejte Auto*Matu tolik prostoru. Tyto nebezpecne (a nikym nevolene) organizace pak dostavaji pocit dulezitosti a to neni ku prospechu veci.

+20/−2
14.8.2013 7:16

R30o34b29e51r71t 68H81o77m39o94l69k79a 2460262882391

Za Auto*Mat bychom meli byt radi. Narozdil od volenych (a dle Vasi logiky tedy bezpecnych) organizaci (mam na mysli magistrat a mestske casti) jsou u Auto*Matu lide, kteri doprave rozumi a nez neco udelaji, tak nad tim premysleji. A organizace, ktera skutecne haji zajmy obcanu je v nasi zemi spise vyjimkou.

+2/−16
14.8.2013 7:58

M28a22r97t16i10n 59N32e48d42o80š26í63n25s94k81ý 1517333334

Člověče na čem ujíždíte?!?!?!?!?! 8-o8-o8-o8-o

+6/−1
14.8.2013 8:15

J53a46n 39J28e95ž42e21k 3551645187905

Jsem chodec, cyklista, automobilista i MHDista. Auto*Mat ke svému životu nepotřebuju, prohlásit je za odborníky bych si netroufl ani v nejmenším.

+13/0
14.8.2013 8:26

M63a94r31t12i69n 98Š10t94ě74p70á12n80e18k 3907523273611

Odbornici to jsou, ale na to jak vysavat penize a nic nedelat.

+4/0
14.8.2013 9:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.