Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Bohnicích nakreslili cyklopruhy. A hned je zase smazali

Cyklopruhy pro cyklisty, nové přechody, ale především zúžení dvouproudové silnice v každém směru. Nic z toho v Čimické ulici v pražských Bohnicích zatím nebude. Sotva se Technická správa komunikací pustila do úprav, musela bleskově dát všechno do původního stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a94n 88G25o50e53t60z 5840573577109

Bohnice=Kocourkov

+1/−1
14.8.2013 11:39

J71o51s31e58f 57S47c91h53m39i46d11t 5733717873832

Doporučuji přečíst tento článek: http://prahounakole.cz/2013/08/cimicka-analyza/ ... Jednak je tam kompletně zveřejněný projekt, takže si ho můžete podrobně prostudovat a jednak je tam (z mého pohledu) poměrně fundovaný komentář, co je dobře a co špatně.

+1/0
14.8.2013 10:24

Š90t61ě19p33á24n 59F28r72a31n97c63l 8524769114540

No, komentář jsem spíš prolítl a hned jsem v něm narazil na několik nepravd. Například to, že "Doprava byla převážně stažena do levého pruhu" je lež jako věž. Podíváte-li se i na fotky z článku na iDnes, tak se tam co 50 metrů přejíždělo zleva doprava nebo zpátky. Vůbec to nepřipomínalo silnici s cyklostezkou, ale dráhu pro motokáry. A i ta cyklostezka byla 20 metrů vpravo, pak 10 metrů vlevo, pak zase vpravo.

Celé to řešení bylo nedomyšlené, nedotažené a kravsky provedené a bezpečnost všech (chodců, cyklistů i autú spíše snižovalo...

+5/0
14.8.2013 11:01

M66i74l63o49š 54S48e43t62í54k 3939859834640

Přesně tak, bylo to naproto nesmyslné. Sice, bohužel, vznikla škoda, ale zdá se, že na radnici Prahy 8 sedí alespoň rozumný, hlavou uvažující starosta. Na rozdíl od magistrátních úředníků, kteří si namalují na stole nějaké čmáranice, aniž by se seznámili se skutečnou situací a dopadem v reálu. Škoda, že to nemusí hradit, to by si podobné nesmysly rozmysleli :-(

+1/0
14.8.2013 11:05

J58o60s57e95f 71S20c16h58m20i85d68t 5253797893222

Je to tam všechno vysvětleno, ale to byste si to musel přečíst. ;) Ja to nijak neobhajuju nebo nehanim, jen je legrační, jak lidi v diskuzi o tom nic nevědí a nadávají. :)

0/0
14.8.2013 11:25

Š35t43ě86p73á79n 18F48r47a31n93c86l 8394339854550

Jenže v tom odkazovaném článku není vysvětleno to, co bylo namalováno na silnici na Podhajských polích, ale to, co si autor myslí že tam bylo. A bohužel, srovnám-li tvrzení z toho článku s realitou, tak je autor "analýzy" místy poněkud mimo.

A to, že to neodpovídá, neodvozuji z těch fotek tady na iDnesu, ale ze znalosti situace - nedaleko od tohoto místa bydlím a jezdím tam (skoro) každý den (autem, MHD i na kole).

+2/0
14.8.2013 15:53

T83o69m21á83š 20C75h14r76a67s21t51n92ý 2198779919381

Už vidím jak tam 5t vůz záchranky drtí nebohé cyklisty. Jo, ať žije logika.

A kdo říká, že tam není provoz, odkud asi 4-5 na Barikádnících každý den je?

0/0
14.8.2013 9:50

V47á88c32l75a85v 77S15v93o52b33o27d69a 3321909120670

tak most Barikádníků a tahle část ulice spolu vůbec nesouvisí. Velký provoz na tom mostě je protože se tam sjíždí velká část severu Prahy a většina mimopražských aut co přijede po R8-D8.

0/0
14.8.2013 10:06

A20l87b90e80r85t 56C13e66r50m72a74n 1889694419430

Ten co za to zodpovídá by to měl dostat k úhradě a zároveň s tím i umístěnku do toho areálu co je jeho část vidět na fotce vzadu ........:-P

+3/0
14.8.2013 9:48

V70á63c82l44a46v 24S18v63o54b31o32d61a 3431889360700

když jsem osobně viděl to nové značení, tak jsem si říkal, že se někdo musel zbláznit. udělali z rovinky slalomovou dráhu a ze dvou pruhů jeden... demenceRv

+4/0
14.8.2013 9:16

J72a68r27o75s48l55a10v 36B79r77ü43m83m14e90r 7584903846

V Praze úplně normální, viz Koňevova, Jugoslávských partyzánů a další.

0/0
14.8.2013 9:26

M81a53r94t42i31n 69Š33t49ě34p18á45n49e41k 3937133953511

Bohuzel. Nicmene to neznamena, ze je to dobre.:-P

0/0
14.8.2013 9:31

P52a37v35e51l 16K10e89l23l27e70r 2758619623286

Opět a pořád. Aut přibývá. To je prostě fakt. Místo, aby se vytvořily podmínky, aby auta, která nepotřebují jet určitou trasou, mohla jet po obchvatu nebo jiné radiále, zužují se silnice z jednoho pruhu na jeden. Pokládají se retardéry, staví se semafory i na průjezdných křižovatkách. Výsledkem je zadržování aut na silnicích, pokud se to týká výpadovek, zadržují se auta ve městě. A pak se samozřejmě dělají pokusy na lidech v podobě tohoto případu z Bohnic. Vymyslí se věc, která nikomu neslouží, a z vůle úřední se provede. Soudruzi úředníci zodpovědní za dopravu, kvůli vašemu znepříjemnování dopravních podmínek lidi do autobusů ani na kola nepřesednou, na to vemte jed. Tak se sakra snažte, aby se dalo autem z bodu A do bodu B jet co nejplynuleji. Nevystresovanej řidič se vám za to odmění tím, že bude mnohem víc respektovat cyklistu na stejný trase, když nebude muset řešit vaše hloupé pasti.

+11/−1
14.8.2013 9:15

L50u53k27á58š 84N44o21v80á82k 4446316522233

starosta je jelito..cpát cyklisty na chodník mezi chodce, to js prominutím idiocie!

+2/−6
14.8.2013 9:13

J78a65n 55Z38a18b75a67b51a 8274954818854

pokud je chodník dost široký a rozdělíš ho na stezku pro chodce a stezku pro cyklilsty. Dělá se to běžně

+4/0
14.8.2013 9:41
Foto

D12a51v14i94d 27M26a49t43ě94j28ů 2785652427498

Doufam, ze to vraceni do puvodniho stavu zaplatil ten urednik, co to cele zpusobil. Pokud ne, asi by na nej mela Praha 8 podat trestni oznameni. Je na case zavest odpovednost urednika za jeho rozhodnuti!

+3/0
14.8.2013 9:06

M76i10c98h20a76l 66C71h87o19d39u81r48a 5322489834

No je to v Bohnicích ... není pan starosta zřízencem ústavu????

Na druhou stranu je pan Starosta machr, během dne ihned zareaguje na přání občanů a dokonce ihned sjedná nápravu. R^R^R^

Vítejte v Kocourkově ;-D

0/−2
14.8.2013 8:57

T61o94m25á18š 82C26h91r93a84s11t57n28ý 2118189829481

asi mu někdo něco vysklil :D

0/0
14.8.2013 9:46

M38i87l74o79š 49S72e61t63í41k 3199129524930

Do ústavu bych poslal ty úředníky, co tu nesmyslnost vymysleli. A raději než do bohnického ústavu do ústavu ruzyňského s povinností splatit škodu. Ale to je, bohužel, jen krásná pohádka :-(

0/0
14.8.2013 12:01

M28a59r54t60i34n 64Š45t39ě42p92á65n24e14k 3827113923501

A pan Bures je kamaradem pana Fillera, nebo je primo clenem klubu vyvolenych zvaneho A*M?

Ten clanek je dost podivny, tendencni a snazi se hazet spinu na ty, co tohle silenstvi zastavili.

Spis by bylo potreba vzit si na paskal TSK. Dobra, berme to tak, ze barva je draha, cena prace take a par car opravdu stoji 112 tisic. Ale, ze se do neceho vrhnou kdyz nemaji (dle predchoziho clanku, ktery nemohu dohledat) a pak naprosto lajdacky udelaji tuto upravu, to je fakt des.

A jinak mi to prijde, ze tohle jsou soukrome noviny A*M, porad vsude ctu jak oni tohle, oni tamto, cyklistu je spousta a zaslouzi si vic, auta jsou zla a musi se omezovat. Chtel bych videt, jak dlouho by tito lide vydrzeli venovat tolik casu propagaci kol a omezovani aut, kdyby museli pracovat a nezili z grantu.

+6/−3
14.8.2013 8:53

L78a93d34i37s33l30a31v 39H11r23ů65z36a 8431126760296

lajdácky? Co to melete?

+1/−1
14.8.2013 9:14

M41a30r68t48i26n 57Š24t64ě87p83á37n49e24k 3137433283691

A takto duchaplne se projevujete vzdy?

0/−4
14.8.2013 9:22

J75o93s96e68f 92S34c19h75m65i10d36t 5223197213632

Já teda nevím, jestli jen neumíte číst, ale v článku se jasně píše: "Na tuto úpravu vydal takzvané stanovení úřad Prahy 8 se souhlasem policie. My pak musíme takové stanovení respektovat a udělat," (mluvčí TSK) Tudíž jedinej, kdo se na něco vrhl, i když neměl, byl starosta P8, kterej ani neví, co se mu v MČ děje...

+3/0
14.8.2013 9:25

M63a11r48t56i66n 90Š73t59ě61p13á68n84e13k 3727243463341

V minulem clanku na toto tema (proto je tam zminen) psali, ze to TSK jeste delat nemelo. Nevim presne proc, nemohu predchozi clanek najit.

+1/−1
14.8.2013 9:30

M81i97c92h86a72l 84P23a59v91l53á29t 9873313394779

On ten puvodni clanek nebyl vubec A*M_friendly, takze asi zmizel. Cyklofasismus si rozvlacet nedame! :o)

+2/0
14.8.2013 10:54

T17o70m49á87š 90Z34e16m16a21n 3925588224355

Magistrátní cyklokomisi rozpustit.

Jsem cyklista, ale tenhle spolek z daní placených teroristů z automatu nenávidím.

Proč nemůže být v Praze normální široká silnice, kam se vjedou cyklisté i auta?

Cyklista není idiot, aby potřeboval zvláštní pruh a chápu, že budování těhlech nesmyslů (plus zúžení kam se auto a cylista nevejdou) vede jen k averzi řidičů vůči cyklistům.

+12/0
14.8.2013 8:50

R43a45d25e13k 95N67o36v15a48k 9484273759650

Přitom by stačilo tam místo pruhů extra pro cyklisty jen nakreslit piktogramy cyklokoridoru. 

Hnát programově cyklisty  na chodník je podle mě prasárna na pěší.

0/0
14.8.2013 8:46

Z57d73e13n10ě73k 48W53e75r40n83h83a92r16t 6557735372538

záleží na místní situaci, jsou chodníky, kde projdou dva lidé za den a pak by to bylo velmi vhodné řešení. Netvrdím, že to je tento případ, ale někde to tak je.

+2/0
14.8.2013 8:48

T98o81m60á16š 52Z80e60m70a75n 3955958424915

Zrovna v Praze je pousta chodníků, kde se vyhnou i dvě auta, ale chodce tam skoro nepotkáte. Navíc cyklisté na chodníku budou pro pěší dobrým důvodem proč koukat kolem sebe. A to ocením i jako řidič.

+2/−2
14.8.2013 8:52

R66a53d29e63k 28N67o67v92a26k 9914643619390

Také máte pravdu. Je to věc pohledu, každý to může vidět jinak. Osobně beru chodník od původu slova, a cyklisty, pokud to jde, bych nechal na silnici.

0/0
14.8.2013 10:19

M45a51r64e52k 91T95u31r63n54o21v29e90c 7295302140276

A byl jste někdy třeba ve Vídni? Tam jsou chodníky často čárami rozdělené na části pro cyklisty a části pro chodce. A obě skupiny celkem nemají problém s tím, se respektovat. Ano, chodec občas přejde přes část pro cyklisty, ale když už to musí udělat, je v takové chvíli maximálně ostražitý - a obráceně.

Mně osobně třeba ježdění na kole v provozu až tak nevadí (i když pokud kolem mně sviští auta rychlostí 70-80 km/hod, byť je to třeba někde v obci, tak mi to taky na klidu nepřidá). Ale ví se, že někteří s tím mají problém a do provozu si netroufnou - až když mají od aut oddělenné trasy... Což samozřejmě nejde udělat všude, ale pokud někde ano a bylo by to jen jednoduché a levné opatření, tak proč ne...

+1/0
15.8.2013 6:43

Z22d42e10n94ě78k 22W18e96r20n23h81a69r98t 6787285412478

Jak by to řešila třeba policie, kdyby tam došlo k nehodě, protože je nejasnost v tom značení? Podle fotek je opravdu naprosto nejasné, co platí a co ne a klidně by to mohlo způsobit velké zmatky.

+4/0
14.8.2013 8:11

J83a86k44u77b 20K44u65b96a 5498124104375

Já nechápu smysl těhle cyklopruhů - všude se akorát sníží počet pruhů pro auta a akorát je to všude zacpanější. Cyklista jsem, ale zastánce pruhů skutečně ne, akorát to stojí peníze a výsledek je nulový. Proč by cyklista nemohl jet normálně po silnici? Kdyby neměl pruh tak ho snad každý srazí?

+19/−1
14.8.2013 7:59

J67a96n 14Z23e81l96e11n44k40a 2346286388315

Taky nejsem zastánce těch cyklopruhů. Mají význam pravdu jen někde. A cyklista může jet nejen normálně po silnici, ale, a zejména v této části Prahy, klidně může i po chodnících. Jsou široké a travnatým pásem oddělené od vozovky. Když to jde v Podolí i jinde, tak by to šlo tady taky. Dokonce bez zbytečného a drahého značení. V Německu je běžné, že se cesty využívají pro smíšený provoz cyklistů a chodců a nikomu to nevadí. U nás se utrácejí prachy za tisíce nesmyslných a překombinovaných značek a čar.

+3/−1
14.8.2013 8:23

Z51d96e26n18ě54k 57W10e16r18n59h30a34r97t 6807935262178

naše silnice jsou přeplněné a měla by být snaha, aby se maximalizovala jejich prostupnost. Pokud dvouproudovou silnici předělají na jednopruhovou + cyklostezku, tak tu prostupnost omezí, protože těch cyklistů nikdy nebude tolik, jako aut. Cyklista se vejde vedle auta, vždycky to tak bylo. Vyhrazenou komunikaci pro kola můžou mít někde úplně mimo, budiž, ale snížit kapacitu silnice, jen aby byl cyklopruh, to je šílené...

+4/0
14.8.2013 8:28

M44a44r97t62i53n 26Š41t67ě98p51á60n44e43k 3707143463761

Jenze to mate tak, A*M je prisaty na dotace, granty a dary. A musi vykazovat aktivitu. A ruku na srdce, myslite, ze kdyz nekdo muze za cizi penize omezovat ostatni, delat si radost a nepracovat, ze odola? Tihle lide ne. A zda se, ze politici s nimi bud kamaradi nebo se jich boji jak cert krize a tak jim vychazi vstric navzdory odporu ridicu. Jenze to jsou vetsinou pracujici lide, nemaji tolik casu a bohuzel ani vule. A tak tyhle kreatury ovladaji zivot nas vsech. A proto se ucpane silnice resi jejich dalsim zuzovanim. Aby byl pokoj od aktivistu. A rika se tomu zklidnovani dopravy. Lidi cekajici v autech jsou totiz hrozne klidni...

+7/0
14.8.2013 9:00

K75a13r40e78l 21D79l58a40s51k 7875589656800

Cyklista nemá na chodníku co dělat a když se něco přihodí, je vina na jeho straně.

+2/0
14.8.2013 8:37

M90i91c84h20a10l 29N57o36v35á88k 1804737562944

Tak. Mě fascinuje, jak se cyklisté na přechodu pro chodce u řidičů domáhají přednosti...

+1/0
14.8.2013 9:16

M56a89r76e90k 31T81u47r45n60o54v12e96c 7665312580226

Jo, tak bohužel i takové pitomce občas vídám. Dokonce si jich dost také myslí, že když je někde přímo značený přejezd pro cyklisty (a už jich pár v Praze také máme), že na něm mají přednost...

Chce-li cyklista na přechodu přednost, nechť z toho kola sleze - pak je dle zákona chodec a přednost ať má. Chodec se pohybuje maximálně do určité rychlosti a řidič s tím pak může i nějak počítat a pustit ho. Pokud někdo vjede na přechod rychlostí třeba 30 km/hod, tak řidičům (nebo vlastně spíš sobě :-) moc šanci nedává. Je to asi jako když někdo vběhne do silnice zpoza nějaké dodávky, přes kterou vůbec není vidět - a zdůrazňuji "vběhne"...

0/0
15.8.2013 6:48
Foto

R46o30m86a49n 21P18o55l83á15č33e55k 1840906910405

Nevím proti čemu místní byly? Kolony tam nejsou, zúžení na jeden pruh je pro chodce bezpečnější...

Ovšem vtipné je to, třeba na P10, když se řekne že silnice to a to, tak je v majetku hl.m.Prahy a spravuje ji TSK a MČ na to nemá vliv....

+1/−6
14.8.2013 7:51

J58a62n 53Z32e50l69e24n11k69a 2346116258925

Zúžení na jeden pruh je ptákovina. Když už, tak z druhého pruhu udělat  vyhrazený BUSpruh pro MHD.

0/0
14.8.2013 8:24

M88i27c80h21a75l 79N85o82v16á35k 1454437522554

V dané lokalitě nemá buspruh opodstatnění, protože tam tolik aut nejezdí. Na konci téhle silnice vede značená cyklostezka, viz http://mapy.idnes.cz/#layer=cycle&zoom=0&pos=x:458651,y:5552971&map=mesta-10&base=evropa. Podle mého ale značení je podstatně delší, než úsek cyklostezky...

0/0
14.8.2013 9:21

V14á80c69l38a89v 75S49v78o51b81o40d66a 3811869660430

tak to jste asi neviděl jak to jejich dílo vypadalo. totální chaos, který nutil auta a autobusy jezdit vlnovkou místo toho aby mohli jet rovně

+6/0
14.8.2013 9:19

J26o70s48e41f 81H44o97f54f69e96j 8130223772512

Chovanci měli oblíbené kresleni na asfaltu.....

+6/0
14.8.2013 7:45

K77r52y63š86t17o75f 34L90a57n68í87k 1179560515315

kde? v Bohnicích? :-)

+2/0
14.8.2013 7:20
Foto

J98i40n17d41ř34i93c78h 61H64u87s70i63č98k89a 2585927144805

Prosim, nedavejte Auto*Matu tolik prostoru. Tyto nebezpecne (a nikym nevolene) organizace pak dostavaji pocit dulezitosti a to neni ku prospechu veci.

+20/−2
14.8.2013 7:16

R95o21b42e62r68t 19H25o64m73o16l61k33a 2150202172951

Za Auto*Mat bychom meli byt radi. Narozdil od volenych (a dle Vasi logiky tedy bezpecnych) organizaci (mam na mysli magistrat a mestske casti) jsou u Auto*Matu lide, kteri doprave rozumi a nez neco udelaji, tak nad tim premysleji. A organizace, ktera skutecne haji zajmy obcanu je v nasi zemi spise vyjimkou.

+2/−16
14.8.2013 7:58

M10a18r94t64i35n 29N77e21d56o54š82í81n55s39k92ý 1807273534

Člověče na čem ujíždíte?!?!?!?!?! 8-o8-o8-o8-o

+6/−1
14.8.2013 8:15

J57a60n 72J15e35ž36e44k 3221615257915

Jsem chodec, cyklista, automobilista i MHDista. Auto*Mat ke svému životu nepotřebuju, prohlásit je za odborníky bych si netroufl ani v nejmenším.

+13/0
14.8.2013 8:26

M55a72r15t88i92n 38Š35t87ě93p72á98n21e33k 3677133823941

Odbornici to jsou, ale na to jak vysavat penize a nic nedelat.

+4/0
14.8.2013 9:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.