Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Bohnicích nakreslili cyklopruhy. A hned je zase smazali

Cyklopruhy pro cyklisty, nové přechody, ale především zúžení dvouproudové silnice v každém směru. Nic z toho v Čimické ulici v pražských Bohnicích zatím nebude. Sotva se Technická správa komunikací pustila do úprav, musela bleskově dát všechno do původního stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a84n 96G50o60e30t33z 5230393667769

Bohnice=Kocourkov

+1/−1
14.8.2013 11:39

J34o17s97e61f 97S44c78h74m87i38d40t 5973807163492

Doporučuji přečíst tento článek: http://prahounakole.cz/2013/08/cimicka-analyza/ ... Jednak je tam kompletně zveřejněný projekt, takže si ho můžete podrobně prostudovat a jednak je tam (z mého pohledu) poměrně fundovaný komentář, co je dobře a co špatně.

+1/0
14.8.2013 10:24

Š77t10ě28p78á84n 83F25r52a86n97c53l 8334849724110

No, komentář jsem spíš prolítl a hned jsem v něm narazil na několik nepravd. Například to, že "Doprava byla převážně stažena do levého pruhu" je lež jako věž. Podíváte-li se i na fotky z článku na iDnes, tak se tam co 50 metrů přejíždělo zleva doprava nebo zpátky. Vůbec to nepřipomínalo silnici s cyklostezkou, ale dráhu pro motokáry. A i ta cyklostezka byla 20 metrů vpravo, pak 10 metrů vlevo, pak zase vpravo.

Celé to řešení bylo nedomyšlené, nedotažené a kravsky provedené a bezpečnost všech (chodců, cyklistů i autú spíše snižovalo...

+5/0
14.8.2013 11:01

M90i84l62o22š 45S27e71t48í94k 3559729264510

Přesně tak, bylo to naproto nesmyslné. Sice, bohužel, vznikla škoda, ale zdá se, že na radnici Prahy 8 sedí alespoň rozumný, hlavou uvažující starosta. Na rozdíl od magistrátních úředníků, kteří si namalují na stole nějaké čmáranice, aniž by se seznámili se skutečnou situací a dopadem v reálu. Škoda, že to nemusí hradit, to by si podobné nesmysly rozmysleli :-(

+1/0
14.8.2013 11:05

J67o62s13e89f 11S81c29h15m44i54d82t 5613817303982

Je to tam všechno vysvětleno, ale to byste si to musel přečíst. ;) Ja to nijak neobhajuju nebo nehanim, jen je legrační, jak lidi v diskuzi o tom nic nevědí a nadávají. :)

0/0
14.8.2013 11:25

Š18t73ě58p16á73n 96F52r76a85n45c87l 8764399144720

Jenže v tom odkazovaném článku není vysvětleno to, co bylo namalováno na silnici na Podhajských polích, ale to, co si autor myslí že tam bylo. A bohužel, srovnám-li tvrzení z toho článku s realitou, tak je autor "analýzy" místy poněkud mimo.

A to, že to neodpovídá, neodvozuji z těch fotek tady na iDnesu, ale ze znalosti situace - nedaleko od tohoto místa bydlím a jezdím tam (skoro) každý den (autem, MHD i na kole).

+2/0
14.8.2013 15:53

T15o67m42á56š 88C82h17r51a50s64t66n66ý 2468129119391

Už vidím jak tam 5t vůz záchranky drtí nebohé cyklisty. Jo, ať žije logika.

A kdo říká, že tam není provoz, odkud asi 4-5 na Barikádnících každý den je?

0/0
14.8.2013 9:50

V25á28c62l73a45v 49S98v28o97b89o76d67a 3121339520240

tak most Barikádníků a tahle část ulice spolu vůbec nesouvisí. Velký provoz na tom mostě je protože se tam sjíždí velká část severu Prahy a většina mimopražských aut co přijede po R8-D8.

0/0
14.8.2013 10:06

A42l38b85e50r14t 91C46e90r65m33a93n 1489164609500

Ten co za to zodpovídá by to měl dostat k úhradě a zároveň s tím i umístěnku do toho areálu co je jeho část vidět na fotce vzadu ........:-P

+3/0
14.8.2013 9:48

V75á55c30l69a24v 64S68v32o16b48o43d65a 3221259150280

když jsem osobně viděl to nové značení, tak jsem si říkal, že se někdo musel zbláznit. udělali z rovinky slalomovou dráhu a ze dvou pruhů jeden... demenceRv

+4/0
14.8.2013 9:16

J96a50r34o37s59l60a96v 47B77r36ü96m50m51e11r 7914673576

V Praze úplně normální, viz Koňevova, Jugoslávských partyzánů a další.

0/0
14.8.2013 9:26

M31a47r41t19i87n 55Š19t32ě46p16á47n79e31k 3857473353521

Bohuzel. Nicmene to neznamena, ze je to dobre.:-P

0/0
14.8.2013 9:31

P23a78v10e88l 77K17e52l43l26e23r 2268309243806

Opět a pořád. Aut přibývá. To je prostě fakt. Místo, aby se vytvořily podmínky, aby auta, která nepotřebují jet určitou trasou, mohla jet po obchvatu nebo jiné radiále, zužují se silnice z jednoho pruhu na jeden. Pokládají se retardéry, staví se semafory i na průjezdných křižovatkách. Výsledkem je zadržování aut na silnicích, pokud se to týká výpadovek, zadržují se auta ve městě. A pak se samozřejmě dělají pokusy na lidech v podobě tohoto případu z Bohnic. Vymyslí se věc, která nikomu neslouží, a z vůle úřední se provede. Soudruzi úředníci zodpovědní za dopravu, kvůli vašemu znepříjemnování dopravních podmínek lidi do autobusů ani na kola nepřesednou, na to vemte jed. Tak se sakra snažte, aby se dalo autem z bodu A do bodu B jet co nejplynuleji. Nevystresovanej řidič se vám za to odmění tím, že bude mnohem víc respektovat cyklistu na stejný trase, když nebude muset řešit vaše hloupé pasti.

+11/−1
14.8.2013 9:15

L85u51k89á77š 73N18o19v93á25k 4156236542593

starosta je jelito..cpát cyklisty na chodník mezi chodce, to js prominutím idiocie!

+2/−6
14.8.2013 9:13

J67a55n 50Z58a25b97a87b22a 8664674468234

pokud je chodník dost široký a rozdělíš ho na stezku pro chodce a stezku pro cyklilsty. Dělá se to běžně

+4/0
14.8.2013 9:41

D93a97v91i73d 38M87a17t65ě30j95ů 2885532217388

Doufam, ze to vraceni do puvodniho stavu zaplatil ten urednik, co to cele zpusobil. Pokud ne, asi by na nej mela Praha 8 podat trestni oznameni. Je na case zavest odpovednost urednika za jeho rozhodnuti!

+3/0
14.8.2013 9:06

M26i58c96h73a86l 44C28h49o95d92u67r97a 5272429124

No je to v Bohnicích ... není pan starosta zřízencem ústavu????

Na druhou stranu je pan Starosta machr, během dne ihned zareaguje na přání občanů a dokonce ihned sjedná nápravu. R^R^R^

Vítejte v Kocourkově ;-D

0/−2
14.8.2013 8:57

T23o28m15á76š 82C74h26r44a64s36t96n57ý 2348629779111

asi mu někdo něco vysklil :D

0/0
14.8.2013 9:46

M38i30l97o49š 89S47e79t32í27k 3729969154340

Do ústavu bych poslal ty úředníky, co tu nesmyslnost vymysleli. A raději než do bohnického ústavu do ústavu ruzyňského s povinností splatit škodu. Ale to je, bohužel, jen krásná pohádka :-(

0/0
14.8.2013 12:01

M75a21r55t15i51n 11Š90t22ě70p45á22n80e92k 3707763393201

A pan Bures je kamaradem pana Fillera, nebo je primo clenem klubu vyvolenych zvaneho A*M?

Ten clanek je dost podivny, tendencni a snazi se hazet spinu na ty, co tohle silenstvi zastavili.

Spis by bylo potreba vzit si na paskal TSK. Dobra, berme to tak, ze barva je draha, cena prace take a par car opravdu stoji 112 tisic. Ale, ze se do neceho vrhnou kdyz nemaji (dle predchoziho clanku, ktery nemohu dohledat) a pak naprosto lajdacky udelaji tuto upravu, to je fakt des.

A jinak mi to prijde, ze tohle jsou soukrome noviny A*M, porad vsude ctu jak oni tohle, oni tamto, cyklistu je spousta a zaslouzi si vic, auta jsou zla a musi se omezovat. Chtel bych videt, jak dlouho by tito lide vydrzeli venovat tolik casu propagaci kol a omezovani aut, kdyby museli pracovat a nezili z grantu.

+6/−3
14.8.2013 8:53

L71a94d63i47s98l77a51v 63H42r94ů86z13a 8841696910686

lajdácky? Co to melete?

+1/−1
14.8.2013 9:14

M53a79r90t15i32n 71Š65t40ě91p17á26n56e29k 3707503223611

A takto duchaplne se projevujete vzdy?

0/−4
14.8.2013 9:22

J11o12s50e85f 75S42c14h51m18i16d13t 5183857753302

Já teda nevím, jestli jen neumíte číst, ale v článku se jasně píše: "Na tuto úpravu vydal takzvané stanovení úřad Prahy 8 se souhlasem policie. My pak musíme takové stanovení respektovat a udělat," (mluvčí TSK) Tudíž jedinej, kdo se na něco vrhl, i když neměl, byl starosta P8, kterej ani neví, co se mu v MČ děje...

+3/0
14.8.2013 9:25

M22a48r90t84i33n 87Š92t15ě64p71á39n81e30k 3327913913821

V minulem clanku na toto tema (proto je tam zminen) psali, ze to TSK jeste delat nemelo. Nevim presne proc, nemohu predchozi clanek najit.

+1/−1
14.8.2013 9:30

M34i12c81h29a15l 91P20a74v48l95á26t 9673573534269

On ten puvodni clanek nebyl vubec A*M_friendly, takze asi zmizel. Cyklofasismus si rozvlacet nedame! :o)

+2/0
14.8.2013 10:54

T86o14m17á37š 84Z26e34m68a94n 3475778564925

Magistrátní cyklokomisi rozpustit.

Jsem cyklista, ale tenhle spolek z daní placených teroristů z automatu nenávidím.

Proč nemůže být v Praze normální široká silnice, kam se vjedou cyklisté i auta?

Cyklista není idiot, aby potřeboval zvláštní pruh a chápu, že budování těhlech nesmyslů (plus zúžení kam se auto a cylista nevejdou) vede jen k averzi řidičů vůči cyklistům.

+12/0
14.8.2013 8:50

R22a81d59e26k 33N78o15v13a55k 9244303379250

Přitom by stačilo tam místo pruhů extra pro cyklisty jen nakreslit piktogramy cyklokoridoru. 

Hnát programově cyklisty  na chodník je podle mě prasárna na pěší.

0/0
14.8.2013 8:46

Z45d36e71n34ě57k 20W55e51r77n22h93a16r74t 6587645162448

záleží na místní situaci, jsou chodníky, kde projdou dva lidé za den a pak by to bylo velmi vhodné řešení. Netvrdím, že to je tento případ, ale někde to tak je.

+2/0
14.8.2013 8:48

T50o57m98á97š 92Z88e79m91a88n 3515498694715

Zrovna v Praze je pousta chodníků, kde se vyhnou i dvě auta, ale chodce tam skoro nepotkáte. Navíc cyklisté na chodníku budou pro pěší dobrým důvodem proč koukat kolem sebe. A to ocením i jako řidič.

+2/−2
14.8.2013 8:52

R82a79d22e49k 89N62o44v47a36k 9324143249980

Také máte pravdu. Je to věc pohledu, každý to může vidět jinak. Osobně beru chodník od původu slova, a cyklisty, pokud to jde, bych nechal na silnici.

0/0
14.8.2013 10:19

M86a52r51e74k 23T97u68r15n65o31v39e31c 7565562780456

A byl jste někdy třeba ve Vídni? Tam jsou chodníky často čárami rozdělené na části pro cyklisty a části pro chodce. A obě skupiny celkem nemají problém s tím, se respektovat. Ano, chodec občas přejde přes část pro cyklisty, ale když už to musí udělat, je v takové chvíli maximálně ostražitý - a obráceně.

Mně osobně třeba ježdění na kole v provozu až tak nevadí (i když pokud kolem mně sviští auta rychlostí 70-80 km/hod, byť je to třeba někde v obci, tak mi to taky na klidu nepřidá). Ale ví se, že někteří s tím mají problém a do provozu si netroufnou - až když mají od aut oddělenné trasy... Což samozřejmě nejde udělat všude, ale pokud někde ano a bylo by to jen jednoduché a levné opatření, tak proč ne...

+1/0
15.8.2013 6:43

Z15d69e85n78ě93k 42W80e66r84n94h30a68r17t 6277535832988

Jak by to řešila třeba policie, kdyby tam došlo k nehodě, protože je nejasnost v tom značení? Podle fotek je opravdu naprosto nejasné, co platí a co ne a klidně by to mohlo způsobit velké zmatky.

+4/0
14.8.2013 8:11

J15a46k38u27b 74K53u80b63a 5158614504905

Já nechápu smysl těhle cyklopruhů - všude se akorát sníží počet pruhů pro auta a akorát je to všude zacpanější. Cyklista jsem, ale zastánce pruhů skutečně ne, akorát to stojí peníze a výsledek je nulový. Proč by cyklista nemohl jet normálně po silnici? Kdyby neměl pruh tak ho snad každý srazí?

+19/−1
14.8.2013 7:59

J92a42n 83Z98e41l65e46n34k30a 2666166858655

Taky nejsem zastánce těch cyklopruhů. Mají význam pravdu jen někde. A cyklista může jet nejen normálně po silnici, ale, a zejména v této části Prahy, klidně může i po chodnících. Jsou široké a travnatým pásem oddělené od vozovky. Když to jde v Podolí i jinde, tak by to šlo tady taky. Dokonce bez zbytečného a drahého značení. V Německu je běžné, že se cesty využívají pro smíšený provoz cyklistů a chodců a nikomu to nevadí. U nás se utrácejí prachy za tisíce nesmyslných a překombinovaných značek a čar.

+3/−1
14.8.2013 8:23

Z78d92e38n60ě86k 22W47e40r25n20h28a60r69t 6617885312728

naše silnice jsou přeplněné a měla by být snaha, aby se maximalizovala jejich prostupnost. Pokud dvouproudovou silnici předělají na jednopruhovou + cyklostezku, tak tu prostupnost omezí, protože těch cyklistů nikdy nebude tolik, jako aut. Cyklista se vejde vedle auta, vždycky to tak bylo. Vyhrazenou komunikaci pro kola můžou mít někde úplně mimo, budiž, ale snížit kapacitu silnice, jen aby byl cyklopruh, to je šílené...

+4/0
14.8.2013 8:28

M42a91r89t73i51n 21Š31t37ě50p79á28n63e41k 3987593713481

Jenze to mate tak, A*M je prisaty na dotace, granty a dary. A musi vykazovat aktivitu. A ruku na srdce, myslite, ze kdyz nekdo muze za cizi penize omezovat ostatni, delat si radost a nepracovat, ze odola? Tihle lide ne. A zda se, ze politici s nimi bud kamaradi nebo se jich boji jak cert krize a tak jim vychazi vstric navzdory odporu ridicu. Jenze to jsou vetsinou pracujici lide, nemaji tolik casu a bohuzel ani vule. A tak tyhle kreatury ovladaji zivot nas vsech. A proto se ucpane silnice resi jejich dalsim zuzovanim. Aby byl pokoj od aktivistu. A rika se tomu zklidnovani dopravy. Lidi cekajici v autech jsou totiz hrozne klidni...

+7/0
14.8.2013 9:00

K81a24r29e75l 92D24l20a74s81k 7235329396780

Cyklista nemá na chodníku co dělat a když se něco přihodí, je vina na jeho straně.

+2/0
14.8.2013 8:37

M76i25c61h87a74l 25N21o23v66á70k 1114207162934

Tak. Mě fascinuje, jak se cyklisté na přechodu pro chodce u řidičů domáhají přednosti...

+1/0
14.8.2013 9:16

M82a97r25e59k 56T21u86r47n68o54v79e27c 7815242900386

Jo, tak bohužel i takové pitomce občas vídám. Dokonce si jich dost také myslí, že když je někde přímo značený přejezd pro cyklisty (a už jich pár v Praze také máme), že na něm mají přednost...

Chce-li cyklista na přechodu přednost, nechť z toho kola sleze - pak je dle zákona chodec a přednost ať má. Chodec se pohybuje maximálně do určité rychlosti a řidič s tím pak může i nějak počítat a pustit ho. Pokud někdo vjede na přechod rychlostí třeba 30 km/hod, tak řidičům (nebo vlastně spíš sobě :-) moc šanci nedává. Je to asi jako když někdo vběhne do silnice zpoza nějaké dodávky, přes kterou vůbec není vidět - a zdůrazňuji "vběhne"...

0/0
15.8.2013 6:48

R87o91m57a73n 64P65o74l66á82č47e57k 1810206220195

Nevím proti čemu místní byly? Kolony tam nejsou, zúžení na jeden pruh je pro chodce bezpečnější...

Ovšem vtipné je to, třeba na P10, když se řekne že silnice to a to, tak je v majetku hl.m.Prahy a spravuje ji TSK a MČ na to nemá vliv....

+1/−6
14.8.2013 7:51

J68a97n 40Z21e59l32e66n21k51a 2416176698805

Zúžení na jeden pruh je ptákovina. Když už, tak z druhého pruhu udělat  vyhrazený BUSpruh pro MHD.

0/0
14.8.2013 8:24

M69i91c11h30a84l 77N78o52v46á51k 1374187402414

V dané lokalitě nemá buspruh opodstatnění, protože tam tolik aut nejezdí. Na konci téhle silnice vede značená cyklostezka, viz http://mapy.idnes.cz/#layer=cycle&zoom=0&pos=x:458651,y:5552971&map=mesta-10&base=evropa. Podle mého ale značení je podstatně delší, než úsek cyklostezky...

0/0
14.8.2013 9:21

V21á98c38l75a35v 59S84v81o85b69o64d67a 3701769490260

tak to jste asi neviděl jak to jejich dílo vypadalo. totální chaos, který nutil auta a autobusy jezdit vlnovkou místo toho aby mohli jet rovně

+6/0
14.8.2013 9:19

J65o93s84e15f 73H81o27f71f14e40j 8680713272692

Chovanci měli oblíbené kresleni na asfaltu.....

+6/0
14.8.2013 7:45

K32r80y27š21t66o82f 75L16a56n84í98k 1839320465615

kde? v Bohnicích? :-)

+2/0
14.8.2013 7:20
Foto

J23i11n39d36ř79i56c52h 12H65u59s93i36č34k44a 2655867664225

Prosim, nedavejte Auto*Matu tolik prostoru. Tyto nebezpecne (a nikym nevolene) organizace pak dostavaji pocit dulezitosti a to neni ku prospechu veci.

+20/−2
14.8.2013 7:16

R62o87b47e56r14t 93H73o20m18o19l85k30a 2500452642571

Za Auto*Mat bychom meli byt radi. Narozdil od volenych (a dle Vasi logiky tedy bezpecnych) organizaci (mam na mysli magistrat a mestske casti) jsou u Auto*Matu lide, kteri doprave rozumi a nez neco udelaji, tak nad tim premysleji. A organizace, ktera skutecne haji zajmy obcanu je v nasi zemi spise vyjimkou.

+2/−16
14.8.2013 7:58

M12a11r42t91i70n 26N29e24d66o26š39í57n40s49k68ý 1277853304

Člověče na čem ujíždíte?!?!?!?!?! 8-o8-o8-o8-o

+6/−1
14.8.2013 8:15

J44a97n 15J19e17ž65e25k 3701465667815

Jsem chodec, cyklista, automobilista i MHDista. Auto*Mat ke svému životu nepotřebuju, prohlásit je za odborníky bych si netroufl ani v nejmenším.

+13/0
14.8.2013 8:26

M24a24r39t78i31n 43Š32t94ě95p94á42n72e79k 3397733453421

Odbornici to jsou, ale na to jak vysavat penize a nic nedelat.

+4/0
14.8.2013 9:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.