Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bezbariérové tramvaje bez úpravy zastávek nepomohou, ukázali vozíčkáři

Vozíčkáři sní o Praze jako o bezbariérovém městě. Zatím ale v ulicích města naráží na obrubníky, schody a další překážky. Občanské sdružení Asistence proto už potřetí uspořádalo pochod, jehož cílem bylo upozornit na bariérové zastávky MHD. Tentokrát byly cílem Nusle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K23a86r63e23l 76N59e47č50a48s 5303399450550

Problém jest v tom,že u nás se na potřeby občanů kálí. Bezbariérové vstupy,všude WC,řešení výtahů.Stačí se podívat do sousedního Rakouska,kde invalida má respekt,uctu a vstřícná opatření včetně sociálních.

+1/0
21.8.2013 14:22

J73i39ř11í 47K86r94e80j80č58í52k 2737188634266

Rozumím tomu správně, že vám vadí "bezbariérové vstupy,všude WC,řešení výtahů" ??? 8-o

0/0
21.8.2013 16:34

K28a58r18e97l 89N47e50č76a55s 5493399860450

Chtěl jsem udělat takový výčet,co v Rakousích je samozřejmost.Nevadí mi bezbarierové vstupy ale stupidita.

0/0
21.8.2013 16:44

J18a74n 93F40r95o72l57í97k 6506160935974

Zatím co třeba v Holandsku řeší komunikaci v jedné úrovni a rozdíl mezi vozovkou, chodníkem a cyklotrasou poznáte jen podle barvy použité zámkovky (o střídmém užívání dopravních značek nemluvě) u nás se rozmohla jakási podivná móda ostrůvků a dalších fyzických překážek často nelogicky s ohledem na bezpečnost projektovaných.

+1/0
21.8.2013 11:06

K20a92r48e64l 43D89r15d22a 6434282917

Jen tak mimochodem, Praha řeší výpověď smlouvy na T15. Takže problém bezbariérovosti zastávek v Praze má jedno základní řešení - nebudeme vozíčkáře zbytečně dráždit existencí bezbariérových tramvají. ;-D

0/0
21.8.2013 9:57

K39a32r48e96l 14D95r83d60a 6174102587

Co říkáte na nová bezbariérová řešení historických center měst? Vůbec netuším kdo s tím přišel. Zruší se obrubníky a chodníky a vozovka se předláždí do jedné roviny. Chodník se třeba jen vyznačí ozdobnou dlažbou, aby původní vzhled zůstal zachován. Potkávám to v celém Česku.

  Třeba Karlova před Karlovým mostem byla takto nedávno upravena a rozhodně to prospělo turistům, co tady v tom davu zakopávali o obrubník. (Podle mě první kdysi byly ulice 28. října a Na Příkopech. Pak třeba náměstí Republiky.)

  Má to jednu častou nevýhodu. Dle památkářů "zámková dlažba" či asfalt do historického centra nepatří, tak se volí kdejaká "středověká kamenná dlažba". Takže sice padnou obrubníky, ale po hrubých "kočičích hřbetech" se jet na vozíku nedá, pokud není cílem vytřást z vozíčkáře duši a z vozíku všechny šroubky. Takže se jedna bariéra fakticky přemění na bariéru možná ještě horší - a to se takový projekt možná ohání bezbariérovostí.

  Netušíte, kdo radnice v Česku na toto řešení nasměroval a zda nelze do zadání přidat požadavek na dobrou sjízdnost? (Třeba je k tomu nějaká metodika. Ale kde?)

0/0
21.8.2013 9:08

M72i15r63o22s76l44a15v 28G77r51o23s98s78m53a12n22n 8222599344

Zastávek je bezbarierových větší podíl než tramvají.

0/0
21.8.2013 8:56

T73o11m88á82š 64Z17e56m74a52n 3115668544855

Rozhodně by neuškodilo, kdyby přibylo bezbariérových přechodů a nízkých obrubníků.

0/0
20.8.2013 22:03

Z96d60e30n42a 10H30v22o70z17d25e50n49s25k32á 6683527127836

Mne taky pripada zvlastni, ze mame pomerne dost vozidel MHD bezbarierovych, az bych rekla, ze je to pro ne-handicapovane neprakticke, ale ty zastavky a prestupy tomu jaksi neodpovidaji.

+2/0
20.8.2013 21:26

K70a11r82e36l 56D82r32d98a 6144292687

Nepraktické? V čem?

0/−1
21.8.2013 8:03

K61a26r21e96l 37D12r28d33a 6684212907

Minus není odpověď. Někomu je to jasné?

  Na zastávkách mi přijde nízkopodlažní nástup do vozu mnohem šikovnější pro všechny, než třeba schůdky do T3. (Takže, na co si lze stěžovat? Na méně míst k sezení, na nové typy tramvají... či na co? Rád bych to probral.)

0/0
21.8.2013 9:44

J46i62ř66í 85K48r42e48j84č86í32k 2507268944526

"I hodinu je někdy možné čekat, než přijede bezbariérová tramvaj či autobus," říká Agneiszka. "No a pak řidič řekne, že mu nefunguje plošina," doplňuje ji Hanka."

To by mě zajímalo jak často tato situace v Praze asi může nastat. Už z principu asi tak jednou za přestupnej rok...

+2/0
20.8.2013 20:19

K13a70r13e47l 20D11r26d91a 6114542977

Zákon schválnosti, stane se to právě když máte stát nutně u objednaného lékaře nebo před zkušební komisí nebo když začnou padat kroupy a odvoz je právě životně důležitý. Skvělé je to za mrazů, když je -20. To je přímo poprava před nastoupenou jednotkou. ;-D

  Osobně jsem to zažil asi 10x a to dělám "asistenta" jednou za přestupnej rok...

  Spousta autobusů má plošinu pod vozem. Než ji řidič vyndá, je černý jak pr..., krev mu teče z prstu a tak podobně. Je pak "po plošině" ve stavu, že by lidi dál vézt raději ani neměl. Dost často se stává právě u takových autobusů, že řidič raději tvrdí, že je plošina rozbitá.

  Ale třeba před pražskou bezbariérovou ZOO v Troji jsme vyvolali koncilium řidičů bezbariérových autobusů, protože na této bezbariérové zastávce nelze sklopit plošina tak, aby bylo možné nabrat vozíčkáře. Řidiči nevěřili a hlavně jich bylo potřeba 5 než vymysleli, co s tím. Asi jsme byli první na električáku v ZOO za dobu její existence, kdo si troufl užít pražskou bezbariérovou MHD. ;-D

0/0
21.8.2013 7:24

J39i52ř87í 29K50r29e43j72č79í64k 2297698704436

Vzhledem k tomu že jde o mechanické plošiny a při jejich nefunčnosti nesmí být vůz vypraven, dost pochybuju o nějakém častém výpadku, resp. nikdy jsem tuhle situaci nezažil.

0/0
21.8.2013 16:32

K88a59r28e42l 46D21r10d25a 6534332417

Vůz? Uvažujete jen tramvaje? Tam o poruše plošiny opravdu nevím. Jen řidiče nikdo neškolí. Zámek plošiny jde z polohy "zamčeno" do polohy "zamčeno". Hloupé řešení. Takže zcela pravidelně řidiči s odemčením a vyklopením plošiny dost bojují. Patrně by někteří mohli po chvíli marného zápolení prohlásit, že to nejde. Zpravidla to ale zvládnou.

  Poruchu znám z autobusů, kde je plošina umístěna pod vozem a vysouvá se. Je špinavá, asi i zarezlá, v zimě může být přimrzlá. Řidiči autobusů to dost často řeší prohlášením, že jim plošina nefunguje. (A to v Praze.)

  Dále záleží na výšce chodníku proti vozovce. Tramvaje bariérové zastávky neobsluhují. Autobus ano, ale někdy zůstane plošina ve vzduchu a nedosáhne na chodník a nelze ji použít. Mohl by být i úhel plošiny takový, že to električák prostě nevyjede. A naložit ručně se nedá - jsou k tomu třeba 4 nosiči. Záleží na jakém místě autobus zastaví a zda má řidič trpělivost při problémech vozíčkáře vůbec řešit.

  Před tou ZOO nenajede autobus na zastávce blízko k chodníku, nejde to. Takže několik typů plošin a ani jedna nebyla použitelná. I přes snahu řidičů je "bezbariérová doprava" k ZOO fakticky v trvalé poruše - hlavně že formálně funguje a jízdní řád ji pečlivě řeší. Že zrovna tohle musí ověřovat až vozíčkář, co jde z pražské ZOO?

  Pak ho autobus přiveze k metru Nádraží Holešovice a další pražská arogance na druhou. Bezbariérový vchod do metra je samozřejmě ten druhý, než kde staví autobus ze ZOO. A ten je dosažitelný asi 1 km procházkou přes Holešovice, která není značená. Pak musí vozíčkář použít strašidelnou plošinu na stanici metra a ta se v šachtě zasekává. Takže cesta do pražské ZOO je celá na "vlastní nebezpečí". (Celé je to o tom, že je radnice Prahy 7 alibistická, raději vede spory s magistrátem a nic neřeší dobře. Viz marný boj o zastávky.) 

  Tak mi úvaha o "nepředstavitelné nefunkčnosti" v Praze přijde vcelku úsměvná.

0/0
22.8.2013 9:58

K25a84r58e19l 74D53r61d21a 6874192897

Pokud jde o tramvaje, tam je jiný problém. Stačí dopravní nehoda či zácpa dopravy. Jak nastane výpadek, pomíchají se bezbariérové spoje, takže se nelze spoléhat na jízdní řád, a to se stávalo velmi často. (Zkušenosti tak před rokem.)

  Takže bezbariérový spoj jede také o 10-15 minut dřív, ten co má jet pak nejede, někdy jezdí bezbariérové spoje posílené mimo jízdní řád apod. Neustálý chaos.

  Vozíčkář se nepohybuje a za mrazů rychle promrzá. Potřeboval by dorazit na zastávku a během 3 minut už být ve voze. Jako kdokoliv jiný. Místo toho musí postávat na zastávce hlídat svůj spoj a přitom čtvrthodina žádná míra.

  Jde o zápaly plic, nemocnice či přímo úmrtí. Jste rádi, že "drobný výpadek" dopravy přežijete. Pak choďte v klidu do práce s tak rizikovou MHD... ;-)

0/0
22.8.2013 10:16

M60a64r46t12i17n 52V25o87j82í10ř 2427133316508

Mé kamarádce se to stává poměrně pravidelně;)

0/0
21.8.2013 11:27

J96i59ř64í 42K97r23e97j63č87í35k 2437848624146

No ale rozhodně ne v Praze, že...

0/0
21.8.2013 16:27

M20a67r57t82i34n 97V97o62j94í43ř 2147563106658

Takhle by měly vypadat Happeningy, veselé a neútočné. Vozíčkáři vědí, že to lze zvládnout, přesto poukazují na to, že je to mnohdy zapeklité a bez asistence nejsou schopni některé oblasti volně projížděť. Palec nahoru s porovnáním s nedávnými happeningy.R^

+4/−1
20.8.2013 20:14

K50a40r82e81l 36D68r76d92a 6964782887

S jakými? ;-)

  Mám čerstvý zážitek, "pan podnikatel", co se přerazil dík vlastní nevšímavosti o vozíčkářku se otočil a na fleku ji propleskl. Neskutečné chování. A jukněte na hloupost některých příspěvků tady...

  V Česku, a zvláště v Praze, jsem spíš pro hodně radikální demonstrace. Aneb "před použitím zatřepat", a to nejlépe tak, aby hlava "arogantních sobců mudrců" vydávala dunivé zvuky při narážení o zeď. ;-D

+1/0
21.8.2013 8:21

M95a91r96t76i21n 68V32o89j20í76ř 2247523586788

Souhlasím, některé příspěvky mi přijdou velice neohleduplné. Lidé si nejspíše neuvědomují (a né, že bych to někomu přál), že nějaký z jeho příbuzných a nebo oni sami se mohou dostat na jejich místo a pak už to budou vidět naprosto jinak. Je těžké se vžít do života vozíčkáře, když je člověk na nohou.

Hlavní problém je ten, že většina vozíkčářů si přeje být samostatní a nebýt závislí na jiných lidech, bohužel obyčejný obrubník pro ně může znamenat veliké komplikace a bez asistence nejsou schopni ho překonat.

0/0
21.8.2013 11:34

K33a52r43e64l 30D38r51d23a 6424222577

Myslím, že to popisujete příliš optimisticky - jako ty obrubníky. ;-)

  Většina vozíčkářů v Česku na aroganci okolí, státní šikanu, nedostatek financí pro aktivní život či věčné nedůstojné doprošování druhých rezignuje, upadá do apatie a život tráví o samotě pasivním vyčkáváním na smrt. Nějaké obrubníky jsou jim pak zcela ukradené. Tak u nás přežívá model převzatý od bolševika, kdy se lidé se zdravotním postižením umísťovali výhradně do ústavů, aby nezatěžovali svoji přítomností "zdravou" populaci. Vlastně tak u nás stále přežívá o něco humánnější model nacistických poprav lidí s postižením.

  Aby to umírání šlo rychleji, tak se z mnohých lidí se zdravotním postižením stanou zlí lidé ničící své okolí. A okolí jim to přirozeně oplácí krutostí. Takový život se nedá vyhrát. Takže následná "péče a pomoc" pak připomíná scény z koncentráku před popravou... 

  Lidé v Česku umí být bezcitné hyeny, které s gustem, mstivostí a radostí přivádějí druhé k smrti. To vše v "civilizovaném" Česku v 21. století. Češi stále čekají na "prozření", na ránu palicí do hlavy, aby mohli konečně zahájit svůj posun mezi civilizované Evropany. Stále stojíme jednou nohou v Rusku a chováme se vzájemně k sobě jako bestie.

0/0
22.8.2013 9:03

K52a61r57e93l 36D27r70d78a 6924382167

Pak tady mohou diskutující vykládat, že je u nás vozíčkářů vlastně jen pár, když nejsou na ulici ani moc vidět. Přitom EU řeší, že je v populaci kolem 15% lidí se zdravotním postižením.

  Přitom nejde o služby pro nějaké vozíčkáře. Jde o ohleduplné fungování celé společnosti, které prospěje naprosto každému. Každému poskytne mnohem lepší kvalitu života. Proč se asi stále vyplácí emigrovat z Česka do civilizovaného světa? Nádherná země... ale my budeme raději odsuzovat asociály a žádat po státu nefunkční sociální systém... a vzájemně si pak ve zlém závidět. Napadá mě vzorový příklad za všechny, že se Brodský zastřelil právě proto, aby nespadl do české sociální "záchranné" sítě a nebyl odkázán na arogantní pomoc druhých.

  Takže přemítání o potřebnosti bezbariérových řešení či přehnaných opatření pro vozíčkáře jsou srovnatelná s moudry Hannibala Lectera. Aneb nejde ani tak moc o "neohleduplné úvahy", ale o fakt, že zde mluví vrazi přispívající bezohledností k brzké smrti lidí ve svém okolí, a to místo toho, aby řešili, že život v Česku by měl být o poznání civilizovanější a lepší i pro ně. ;-)

+1/0
22.8.2013 9:10

M11i85r83o74s81l65a88v 87P36o86k33o12r13n25ý 3432385755498

Všechno nemůže být bezbariérové, jak si někteří vozíčkáři myslí. Co kdyby vozíčkáře doprovázeli a pomáhali mu ti, kteří za jeho péči pobírají od státu nemalé peníze?

+1/−2
20.8.2013 19:27

K47a81r58e84l 29D68r16d73a 6944822597

Dobrý vtip. ;-D

0/0
21.8.2013 7:48

M53a73r64t50i26n 50V56o79j55í56ř 2847333546858

Myslíte ty 3000kč co dostávají vozíčkáři na zaplacení péče? Z nichž u postižených a nemocných jde většina do léků?

0/0
21.8.2013 11:38

D69a28v58i53d 77P92l87i93s38k55a 6557567264662

Klidně si mě ukamenujte, ale na to, jak malé procento vozíčkářů u nás žije, je více než třetina bezbariérových zastávek úctyhodné číslo.Rv

+9/−1
20.8.2013 18:59
Foto

B25o67h17u70m16i37l 81P22r67o61c85h74á85z58k29a 2923621583141

Jel jste někdy někam s kočárkem?

0/−1
20.8.2013 19:13

J97i58ř49í 57K29r27e88j71č58í45k 2197948694346

Ano samozrejme a bez problemu. Pro kocarky to nepredstavuje az tak neresitelnej problem...

+1/0
20.8.2013 19:37

V89i64k87t49o24r 26S26v13o56b60o96d67a 8132178392746

Já jo a obrubníky do půl metru výšky tedy pro mě rozhodně nejsou žádný problém. Jsme tu v diskusi zatím samí chlapi, takže ani nastupování do tramvaje není žádný problém, i když je to stará T3 se schodama (no a ženský vždycky někdo pomůže).

Leda snad že byste byl zároveň vozíčkář a tlačil kočárek ...

+1/0
20.8.2013 19:49

J45a91n95a 51L27a17n75g20o86v52á 2265656330763

Já měla holku ještě starém kočárku typu Liberta. Cestování s ním byla naprostá hrůza! Ženské vždy někdo nepomůže;-) a ono se vám nechce kolikrát se doprošovat bezohledného davu, který se hrne před vás hlava nehlava. Snažila jsem se cestování ve špičkách vyhýbat, ale někdy to prostě nešlo... A víte, kdo mi pomohl vždycky a bez říkání? Ukrajinci, kteří tu byli na práci. Asi mysleli na své rodiny doma. Takže s vozíčkáři soucítím. Klukovi jsme už kopili jiný kočár.

0/−1
20.8.2013 20:24

J57a66n 25P49i94v93a41r53n48í41k 1878933123881

Langová, já jako chlap jsem s kočárkem nikdy neměl problém. Vždy mi s ním někdo pomohl, teda alespoň v Praze.

+3/0
20.8.2013 23:20

J59a61n23a 81L42a83n98g27o97v28á 2175826870773

Tak to vidíte, jak jsou ženy galantní! To se ovšem o většině mužů říct nedá, že?

0/−2
21.8.2013 2:15

J61a70n 10P59i79v79a12r40n51í63k 1218453423911

Madam, když byla dcera nebo kluk v kočárku, tak mi nepomáhaly jen ženský a to od asi tak 12´do 90 let, ale i chlapi ve stejném věkovém spektru.  To, že jsem chlap jsem chtěl zdůraznit, že jsem měl i možnost bafnout kočárek do náručí a vyběhnout s ním schody, což málokterá žena by dokázala. ;-D;-D

+1/0
21.8.2013 8:51

J53a63n63a 32L14a85n59g34o38v43á 2335486760403

Hele, Pivarníku, já jsem to dokázala, až ne-chlap. Jinak jste se měl přesněji vyjádřit. "Já jako chlap... vždycky mi s tím někdo pomohl..". Tedy že vám někdo pomohl proto, že jste chlap. Kočárek nekočárek, víc bezbariér by bylo každopádně lepší, hlavně u MHD.

0/0
21.8.2013 15:31

J67a96n 42P21i15v63a90r77n41í37k 1248323863291

No já si vždy myslel, že hezká a příjemná "baba" je na tom všude líp než chlap.  Ale pokud se tváříš jak (- 100 dukátů), tak se nediv, že každej raději utek. Chybu hledej v sobě a ne v druhých;-D

0/0
21.8.2013 19:07

J20a59n70a 96L51a17n72g43o64v83á 2785126270373

Pivarník, nepoučuj. Jak se tvářím a jak jsem se tvářila tehdy vědět nemůžeš... A milá Aneto, mínusuj si, jak chceš! Mně je to u (- 100 dukátů).

0/0
21.8.2013 19:20

J41a66n 36P41i12v70a71r53n31í98k 1398773103751

Když se tváříš jak furie, tak si pak nestěžuj;-D

0/0
21.8.2013 23:51

J32a35n18a 81L98a39n23g78o72v36á 2965686660333

Pivarník, jsi ješitná trubka. Jen proto, že jsem ti napsala, že se neumíš vyjadřovat, mě napadáš... No, ono to něco o tobě vypovídá. Viz můj příspěvek výše o galantnosti mužů.

0/0
22.8.2013 1:24

M42a57r42t13i45n 63V45o73j11í81ř 2297253566658

Tohle nelze posuzovat stylem: já chlap nemám problém, a proto ona žena tby neměla mít problém. Proč se my chlapi nebojíme v noci chodit po městě a mnoho žen se bojí? Podobné to je v tomto případě, ženy jsou opatrnější a člověka si třikrát prohlédnou, než ho požádají o pomoc s kočárkem.

0/0
21.8.2013 11:26

J38a70n66a 72L17a96n20g38o75v95á 2125876230623

To jste napsal hezky. Asi je to zvláštní, ale já byla vždycky raději, když mi sama od sebe pomohla ženská. Ale sama jsem říkala raději chlapům, aby se holky zbytečně nedřely...

0/0
21.8.2013 19:22

K92a98r43e43l 13D48r21d72a 6664362417

To mi připomíná jeden ostudný zážitek. Svého času mi o pomoc s kočárkem říkaly dámy dost často. Ale já fakt nejsem znalec všech druhů kočárků. Takže problém číslo jedna, za co se to bere? Zpravidla jsem byl za pitomce a žadatelka na koni, že je chytřejší než tenhle obejda. Navíc matky v tomto období trpí poruchou chování (laktační psychóza, příznaky hysterie atd.) - často jsou "kočárkářky" prostě "na pár facek". Takže jeden se snaží a může být rád, že není za dobrotu veřejně zostuzen... Jen ať si to holky raději řeší sami mezi sebou. ;-D

  No a zase řeším nějakou tu Libertu v Jindřišské u věže a přijela tramvaj (T3) napráskaná lidma, co stáli i na schůdcích a ta mamka si myslela, že bude jako co? No koukla na to "matka pluku", co stála vedle mě, kočár mi sebrala z ruky, mrkli na sebe s tou mamkou: "to je teda zase pitomec, co?" a normálně do té tramvaje nastoupily. Tuším, že ten vytlačený dav vypadával předními dveřmi ven. Skvělý zážitek... české ženy mají výbornou dovednost udělat z mužů absolutní "hňupy k ničemu", kdy si vzpomenou. ;-D

0/0
22.8.2013 6:35

K46a39r57e34l 35D62r82d81a 6574492117

Mám z toho poučení. I u toho vozíku je třeba nejprve poradit za co ho vzít a jak s ním manipulovat. Lidi to neznají a bojí se pomoc nebo pomohou a páchají škody.

  Posledně jsem viděl vozíčkáře na električáku, co zapadl předními kolečky mezi nástupiště a metro. Takže první snaživec utrhl (vyndal) stupačky a vozíčkář si do toho všeho začal lámat nohy. Když zvednout zepředu, tak za nosnou konstrukci - nesahat na stupačky!

  A v tomto případě je dobrá pomoc: stát zezadu za vozíčkářem a vozík naklopit na sebe a přední kolečka se zvednou - a teprve pak jet dovnitř nebo ven. Ale je to 200 kg - je třeba zabrat za madlo a neurvat, u země je dobré vozík přišlápnout - je tam trubka nebo plech (zpravidla), aby se zaklonil a nebyl rván jen zpět.

  Pak jsou různé typy vozíků, nemusí platit přední malá, zadní velká kolečka. Někdy je tam automatická pojistka, takže vozík při kritické situaci úmyslně nejede, aby nedošlo k úrazu - tak i při nadzvednutí vozík stojí a nehne se (to je fakt výborné na všech drobných bariérách, třeba když na vás právě najíždí tramvaj na přechodu). Pak se dá v nouzi přepnout motor na manuál a jet jako s mechaničákem... což se povede občas přepnout neúmyslně při snaživém pomáhání - takže, když zůstane električák stát, tak nejprve překontrolovat tohle přepínání (páčka u motorů, 1 nebo 2). Prostě je to celé na řidičák.)

  A pokud jde o rozrážení davů. Lidi jsou v Praze fakt nevšímaví. Vidí vozíčkáře, co čeká před tramvají na plošinu. A nic. Pravidelně celý prostor zaplní nastupující a pak se diví, že jsou za minutu vyháněni dále do vozu. V metru to samé. Zastaví metro, vozíčkář musí dělat, aby to stihl, ale mezi dveřmi stojí lidi: "A co jako? To mám jako uhnout?" Na lidi to fakt chce jít s "ostrými lokty". Na ohleduplnost nelze moc spoléhat, pokud náhodou není kolem dav Němců.

  A samostatná kapitola jsou chodníky a přehlédnutí nižšího vozíčkáře. Chodci "mají potřebu" na vozíčkáře padnout nebo ho aspoň sejmout taškou nebo kabelkou. Občas je to pěkné maso.

0/0
22.8.2013 7:20

J69a33n61a 69L22a13n81g46o10v57á 2505826800113

To jste si neměl brát tak osobně. Novopečené mámy jsou většinou utahané a nemají tolik trpělivosti... Taky se mi stalo, že na mě za pomoc nějaká taková ještě nevlídně mrkla. Ale co, vím, co starost o mimino obnáší, takže mi to nevadilo. Já se na mužského (i na paní) vždycky hezky a vděčně usmála, když mi pomohli, poděkovala a bylo to moc fajn.

0/0
22.8.2013 17:59

M85i22r18o54s64l14a39v 41G69r67o61s14s49m42a28n15n 8652229914

Bezbariérových jsou podle článku necelé 2/3.

0/0
20.8.2013 20:04

K39a20r80e43l 35D17r90d30a 6354832947

Mě na tom spíš vytáčí, že se utratí peníze za bezbariérovost tramvají a nelze je plně využít, protože nejsou zastávky či návaznosti: spojů, bezbariérovost metra a autobusů, chodníků, budov... atd.

  Pokud to není dotažené komplet, tak se stále potýkáme s neúčelným mrháním veřejných prostředků. (Viz výtahy na Národní.)

  Vše najednou být nemůže, ale to, že funguje jen něco, co je samo o sobě k ničemu, je dost šílené. Je to takový politický alibismus - "máme z 60% bezbariérovou MHD!". Akorát, že vozíčkář často zjistí, že v konkrétních případech těch zbývajících 40% dělá MHD pro něj bezbariérovou z 0%. ;-)

+1/0
21.8.2013 9:32

J56a76n 32F86r76o70l73í12k 6846960395914

Pro nás zdravé je jich až dost. Pro ty co je skutečně potřebují málo. To je ten úhel pohledu;-D

0/0
21.8.2013 11:09

M90i11c59h97a41l 13P81a51v84l70á87t 9713373144789

Kdyby se neplytvalo na cykloblbinach, mohla by se resit bezbarierovost. Jenze kde nejsou profesionalni aktivisti, tam nejsou penize.

+6/−3
20.8.2013 18:21

K81a46r73e82l 13D56r74d21a 6844812617

Já spíš vnímám, že kde vznikají nové úpravy pro cyklisty, tak se zpravidla řeší i bezbariérovost - patrně jako samozřejmá součást nových řešení. Prostě osvícená radnice bere chodníky, přechody a nájezdy z jedné vody na čisto. Počítám, že bezbariérová úprava nájezdu je vhodná i pro cyklisty.

  Akorát jsem s kolegou cyklistou řešil, že smíšené cyklostezky v Česku jsou o ničem. Chodci, děti či vozíčkáři při setkání s rozjetým cyklistou jsou rizikem.

0/0
21.8.2013 8:39

J65a56n 41F62r37o93l98í27k 6886410745194

Osvícené radnice to dělají jen pro dotace EÚ. Je jim jedno jestli se na těch chodnících pozabíjíme. Hlavně aby byla cyklostezka a dotace únie, zakázka a provize.

+1/0
21.8.2013 11:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.