Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bezbariérové tramvaje bez úpravy zastávek nepomohou, ukázali vozíčkáři

Vozíčkáři sní o Praze jako o bezbariérovém městě. Zatím ale v ulicích města naráží na obrubníky, schody a další překážky. Občanské sdružení Asistence proto už potřetí uspořádalo pochod, jehož cílem bylo upozornit na bariérové zastávky MHD. Tentokrát byly cílem Nusle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K47a46r36e89l 88N77e37č19a54s 5403479580790

Problém jest v tom,že u nás se na potřeby občanů kálí. Bezbariérové vstupy,všude WC,řešení výtahů.Stačí se podívat do sousedního Rakouska,kde invalida má respekt,uctu a vstřícná opatření včetně sociálních.

+1/0
21.8.2013 14:22

J89i45ř90í 17K26r56e84j67č78í96k 2177468634706

Rozumím tomu správně, že vám vadí "bezbariérové vstupy,všude WC,řešení výtahů" ??? 8-o

0/0
21.8.2013 16:34

K59a55r60e85l 28N17e96č12a64s 5803219450940

Chtěl jsem udělat takový výčet,co v Rakousích je samozřejmost.Nevadí mi bezbarierové vstupy ale stupidita.

0/0
21.8.2013 16:44

J44a85n 35F19r39o65l21í98k 6296930815464

Zatím co třeba v Holandsku řeší komunikaci v jedné úrovni a rozdíl mezi vozovkou, chodníkem a cyklotrasou poznáte jen podle barvy použité zámkovky (o střídmém užívání dopravních značek nemluvě) u nás se rozmohla jakási podivná móda ostrůvků a dalších fyzických překážek často nelogicky s ohledem na bezpečnost projektovaných.

+1/0
21.8.2013 11:06

K50a76r20e67l 48D28r52d34a 6174762637

Jen tak mimochodem, Praha řeší výpověď smlouvy na T15. Takže problém bezbariérovosti zastávek v Praze má jedno základní řešení - nebudeme vozíčkáře zbytečně dráždit existencí bezbariérových tramvají. ;-D

0/0
21.8.2013 9:57

K92a53r28e50l 82D86r80d20a 6954802607

Co říkáte na nová bezbariérová řešení historických center měst? Vůbec netuším kdo s tím přišel. Zruší se obrubníky a chodníky a vozovka se předláždí do jedné roviny. Chodník se třeba jen vyznačí ozdobnou dlažbou, aby původní vzhled zůstal zachován. Potkávám to v celém Česku.

  Třeba Karlova před Karlovým mostem byla takto nedávno upravena a rozhodně to prospělo turistům, co tady v tom davu zakopávali o obrubník. (Podle mě první kdysi byly ulice 28. října a Na Příkopech. Pak třeba náměstí Republiky.)

  Má to jednu častou nevýhodu. Dle památkářů "zámková dlažba" či asfalt do historického centra nepatří, tak se volí kdejaká "středověká kamenná dlažba". Takže sice padnou obrubníky, ale po hrubých "kočičích hřbetech" se jet na vozíku nedá, pokud není cílem vytřást z vozíčkáře duši a z vozíku všechny šroubky. Takže se jedna bariéra fakticky přemění na bariéru možná ještě horší - a to se takový projekt možná ohání bezbariérovostí.

  Netušíte, kdo radnice v Česku na toto řešení nasměroval a zda nelze do zadání přidat požadavek na dobrou sjízdnost? (Třeba je k tomu nějaká metodika. Ale kde?)

0/0
21.8.2013 9:08

M50i80r52o87s77l79a52v 71G40r61o77s49s76m40a85n43n 8252619674

Zastávek je bezbarierových větší podíl než tramvají.

0/0
21.8.2013 8:56

T20o87m67á32š 42Z64e20m25a38n 3215478824855

Rozhodně by neuškodilo, kdyby přibylo bezbariérových přechodů a nízkých obrubníků.

0/0
20.8.2013 22:03

Z65d89e36n39a 25H60v50o71z81d45e46n11s25k14á 6513207957526

Mne taky pripada zvlastni, ze mame pomerne dost vozidel MHD bezbarierovych, az bych rekla, ze je to pro ne-handicapovane neprakticke, ale ty zastavky a prestupy tomu jaksi neodpovidaji.

+2/0
20.8.2013 21:26

K65a58r37e69l 72D82r57d20a 6324662647

Nepraktické? V čem?

0/−1
21.8.2013 8:03

K24a59r91e78l 90D82r85d14a 6564282647

Minus není odpověď. Někomu je to jasné?

  Na zastávkách mi přijde nízkopodlažní nástup do vozu mnohem šikovnější pro všechny, než třeba schůdky do T3. (Takže, na co si lze stěžovat? Na méně míst k sezení, na nové typy tramvají... či na co? Rád bych to probral.)

0/0
21.8.2013 9:44

J21i94ř38í 51K30r31e26j59č68í15k 2417678804346

"I hodinu je někdy možné čekat, než přijede bezbariérová tramvaj či autobus," říká Agneiszka. "No a pak řidič řekne, že mu nefunguje plošina," doplňuje ji Hanka."

To by mě zajímalo jak často tato situace v Praze asi může nastat. Už z principu asi tak jednou za přestupnej rok...

+2/0
20.8.2013 20:19

K57a95r27e53l 80D14r37d82a 6164662847

Zákon schválnosti, stane se to právě když máte stát nutně u objednaného lékaře nebo před zkušební komisí nebo když začnou padat kroupy a odvoz je právě životně důležitý. Skvělé je to za mrazů, když je -20. To je přímo poprava před nastoupenou jednotkou. ;-D

  Osobně jsem to zažil asi 10x a to dělám "asistenta" jednou za přestupnej rok...

  Spousta autobusů má plošinu pod vozem. Než ji řidič vyndá, je černý jak pr..., krev mu teče z prstu a tak podobně. Je pak "po plošině" ve stavu, že by lidi dál vézt raději ani neměl. Dost často se stává právě u takových autobusů, že řidič raději tvrdí, že je plošina rozbitá.

  Ale třeba před pražskou bezbariérovou ZOO v Troji jsme vyvolali koncilium řidičů bezbariérových autobusů, protože na této bezbariérové zastávce nelze sklopit plošina tak, aby bylo možné nabrat vozíčkáře. Řidiči nevěřili a hlavně jich bylo potřeba 5 než vymysleli, co s tím. Asi jsme byli první na električáku v ZOO za dobu její existence, kdo si troufl užít pražskou bezbariérovou MHD. ;-D

0/0
21.8.2013 7:24

J54i31ř33í 31K64r15e49j34č11í46k 2427418304616

Vzhledem k tomu že jde o mechanické plošiny a při jejich nefunčnosti nesmí být vůz vypraven, dost pochybuju o nějakém častém výpadku, resp. nikdy jsem tuhle situaci nezažil.

0/0
21.8.2013 16:32

K36a93r72e97l 59D81r91d20a 6544432857

Vůz? Uvažujete jen tramvaje? Tam o poruše plošiny opravdu nevím. Jen řidiče nikdo neškolí. Zámek plošiny jde z polohy "zamčeno" do polohy "zamčeno". Hloupé řešení. Takže zcela pravidelně řidiči s odemčením a vyklopením plošiny dost bojují. Patrně by někteří mohli po chvíli marného zápolení prohlásit, že to nejde. Zpravidla to ale zvládnou.

  Poruchu znám z autobusů, kde je plošina umístěna pod vozem a vysouvá se. Je špinavá, asi i zarezlá, v zimě může být přimrzlá. Řidiči autobusů to dost často řeší prohlášením, že jim plošina nefunguje. (A to v Praze.)

  Dále záleží na výšce chodníku proti vozovce. Tramvaje bariérové zastávky neobsluhují. Autobus ano, ale někdy zůstane plošina ve vzduchu a nedosáhne na chodník a nelze ji použít. Mohl by být i úhel plošiny takový, že to električák prostě nevyjede. A naložit ručně se nedá - jsou k tomu třeba 4 nosiči. Záleží na jakém místě autobus zastaví a zda má řidič trpělivost při problémech vozíčkáře vůbec řešit.

  Před tou ZOO nenajede autobus na zastávce blízko k chodníku, nejde to. Takže několik typů plošin a ani jedna nebyla použitelná. I přes snahu řidičů je "bezbariérová doprava" k ZOO fakticky v trvalé poruše - hlavně že formálně funguje a jízdní řád ji pečlivě řeší. Že zrovna tohle musí ověřovat až vozíčkář, co jde z pražské ZOO?

  Pak ho autobus přiveze k metru Nádraží Holešovice a další pražská arogance na druhou. Bezbariérový vchod do metra je samozřejmě ten druhý, než kde staví autobus ze ZOO. A ten je dosažitelný asi 1 km procházkou přes Holešovice, která není značená. Pak musí vozíčkář použít strašidelnou plošinu na stanici metra a ta se v šachtě zasekává. Takže cesta do pražské ZOO je celá na "vlastní nebezpečí". (Celé je to o tom, že je radnice Prahy 7 alibistická, raději vede spory s magistrátem a nic neřeší dobře. Viz marný boj o zastávky.) 

  Tak mi úvaha o "nepředstavitelné nefunkčnosti" v Praze přijde vcelku úsměvná.

0/0
22.8.2013 9:58

K68a59r74e24l 36D38r87d70a 6664752987

Pokud jde o tramvaje, tam je jiný problém. Stačí dopravní nehoda či zácpa dopravy. Jak nastane výpadek, pomíchají se bezbariérové spoje, takže se nelze spoléhat na jízdní řád, a to se stávalo velmi často. (Zkušenosti tak před rokem.)

  Takže bezbariérový spoj jede také o 10-15 minut dřív, ten co má jet pak nejede, někdy jezdí bezbariérové spoje posílené mimo jízdní řád apod. Neustálý chaos.

  Vozíčkář se nepohybuje a za mrazů rychle promrzá. Potřeboval by dorazit na zastávku a během 3 minut už být ve voze. Jako kdokoliv jiný. Místo toho musí postávat na zastávce hlídat svůj spoj a přitom čtvrthodina žádná míra.

  Jde o zápaly plic, nemocnice či přímo úmrtí. Jste rádi, že "drobný výpadek" dopravy přežijete. Pak choďte v klidu do práce s tak rizikovou MHD... ;-)

0/0
22.8.2013 10:16

M92a38r14t98i90n 43V79o86j25í63ř 2957903536208

Mé kamarádce se to stává poměrně pravidelně;)

0/0
21.8.2013 11:27

J64i84ř56í 83K91r43e76j89č44í94k 2547738194736

No ale rozhodně ne v Praze, že...

0/0
21.8.2013 16:27

M18a53r70t63i85n 37V10o43j93í60ř 2897583406668

Takhle by měly vypadat Happeningy, veselé a neútočné. Vozíčkáři vědí, že to lze zvládnout, přesto poukazují na to, že je to mnohdy zapeklité a bez asistence nejsou schopni některé oblasti volně projížděť. Palec nahoru s porovnáním s nedávnými happeningy.R^

+4/−1
20.8.2013 20:14

K27a31r71e68l 31D13r71d53a 6414852737

S jakými? ;-)

  Mám čerstvý zážitek, "pan podnikatel", co se přerazil dík vlastní nevšímavosti o vozíčkářku se otočil a na fleku ji propleskl. Neskutečné chování. A jukněte na hloupost některých příspěvků tady...

  V Česku, a zvláště v Praze, jsem spíš pro hodně radikální demonstrace. Aneb "před použitím zatřepat", a to nejlépe tak, aby hlava "arogantních sobců mudrců" vydávala dunivé zvuky při narážení o zeď. ;-D

+1/0
21.8.2013 8:21

M42a32r12t93i18n 53V27o33j15í78ř 2717923426158

Souhlasím, některé příspěvky mi přijdou velice neohleduplné. Lidé si nejspíše neuvědomují (a né, že bych to někomu přál), že nějaký z jeho příbuzných a nebo oni sami se mohou dostat na jejich místo a pak už to budou vidět naprosto jinak. Je těžké se vžít do života vozíčkáře, když je člověk na nohou.

Hlavní problém je ten, že většina vozíkčářů si přeje být samostatní a nebýt závislí na jiných lidech, bohužel obyčejný obrubník pro ně může znamenat veliké komplikace a bez asistence nejsou schopni ho překonat.

0/0
21.8.2013 11:34

K26a19r30e89l 95D92r43d12a 6194722227

Myslím, že to popisujete příliš optimisticky - jako ty obrubníky. ;-)

  Většina vozíčkářů v Česku na aroganci okolí, státní šikanu, nedostatek financí pro aktivní život či věčné nedůstojné doprošování druhých rezignuje, upadá do apatie a život tráví o samotě pasivním vyčkáváním na smrt. Nějaké obrubníky jsou jim pak zcela ukradené. Tak u nás přežívá model převzatý od bolševika, kdy se lidé se zdravotním postižením umísťovali výhradně do ústavů, aby nezatěžovali svoji přítomností "zdravou" populaci. Vlastně tak u nás stále přežívá o něco humánnější model nacistických poprav lidí s postižením.

  Aby to umírání šlo rychleji, tak se z mnohých lidí se zdravotním postižením stanou zlí lidé ničící své okolí. A okolí jim to přirozeně oplácí krutostí. Takový život se nedá vyhrát. Takže následná "péče a pomoc" pak připomíná scény z koncentráku před popravou... 

  Lidé v Česku umí být bezcitné hyeny, které s gustem, mstivostí a radostí přivádějí druhé k smrti. To vše v "civilizovaném" Česku v 21. století. Češi stále čekají na "prozření", na ránu palicí do hlavy, aby mohli konečně zahájit svůj posun mezi civilizované Evropany. Stále stojíme jednou nohou v Rusku a chováme se vzájemně k sobě jako bestie.

0/0
22.8.2013 9:03

K33a85r52e15l 12D64r21d83a 6894522147

Pak tady mohou diskutující vykládat, že je u nás vozíčkářů vlastně jen pár, když nejsou na ulici ani moc vidět. Přitom EU řeší, že je v populaci kolem 15% lidí se zdravotním postižením.

  Přitom nejde o služby pro nějaké vozíčkáře. Jde o ohleduplné fungování celé společnosti, které prospěje naprosto každému. Každému poskytne mnohem lepší kvalitu života. Proč se asi stále vyplácí emigrovat z Česka do civilizovaného světa? Nádherná země... ale my budeme raději odsuzovat asociály a žádat po státu nefunkční sociální systém... a vzájemně si pak ve zlém závidět. Napadá mě vzorový příklad za všechny, že se Brodský zastřelil právě proto, aby nespadl do české sociální "záchranné" sítě a nebyl odkázán na arogantní pomoc druhých.

  Takže přemítání o potřebnosti bezbariérových řešení či přehnaných opatření pro vozíčkáře jsou srovnatelná s moudry Hannibala Lectera. Aneb nejde ani tak moc o "neohleduplné úvahy", ale o fakt, že zde mluví vrazi přispívající bezohledností k brzké smrti lidí ve svém okolí, a to místo toho, aby řešili, že život v Česku by měl být o poznání civilizovanější a lepší i pro ně. ;-)

+1/0
22.8.2013 9:10

M97i49r84o17s72l35a35v 87P54o38k39o62r14n93ý 3502625455918

Všechno nemůže být bezbariérové, jak si někteří vozíčkáři myslí. Co kdyby vozíčkáře doprovázeli a pomáhali mu ti, kteří za jeho péči pobírají od státu nemalé peníze?

+1/−2
20.8.2013 19:27

K39a39r22e39l 80D84r66d74a 6274132247

Dobrý vtip. ;-D

0/0
21.8.2013 7:48

M59a18r52t61i21n 20V80o15j88í30ř 2187763316278

Myslíte ty 3000kč co dostávají vozíčkáři na zaplacení péče? Z nichž u postižených a nemocných jde většina do léků?

0/0
21.8.2013 11:38

D83a93v33i47d 21P60l11i75s91k59a 6227917684672

Klidně si mě ukamenujte, ale na to, jak malé procento vozíčkářů u nás žije, je více než třetina bezbariérových zastávek úctyhodné číslo.Rv

+9/−1
20.8.2013 18:59
Foto

B10o49h97u17m32i73l 93P29r85o10c91h82á69z57k56a 9702319624900

Jel jste někdy někam s kočárkem?

0/−1
20.8.2013 19:13

J21i96ř89í 43K36r16e51j22č83í26k 2917498294516

Ano samozrejme a bez problemu. Pro kocarky to nepredstavuje az tak neresitelnej problem...

+1/0
20.8.2013 19:37

V22i14k48t32o10r 54S57v32o64b17o32d54a 8372898532296

Já jo a obrubníky do půl metru výšky tedy pro mě rozhodně nejsou žádný problém. Jsme tu v diskusi zatím samí chlapi, takže ani nastupování do tramvaje není žádný problém, i když je to stará T3 se schodama (no a ženský vždycky někdo pomůže).

Leda snad že byste byl zároveň vozíčkář a tlačil kočárek ...

+1/0
20.8.2013 19:49

J30a37n59a 10L56a70n19g15o70v11á 2795606200123

Já měla holku ještě starém kočárku typu Liberta. Cestování s ním byla naprostá hrůza! Ženské vždy někdo nepomůže;-) a ono se vám nechce kolikrát se doprošovat bezohledného davu, který se hrne před vás hlava nehlava. Snažila jsem se cestování ve špičkách vyhýbat, ale někdy to prostě nešlo... A víte, kdo mi pomohl vždycky a bez říkání? Ukrajinci, kteří tu byli na práci. Asi mysleli na své rodiny doma. Takže s vozíčkáři soucítím. Klukovi jsme už kopili jiný kočár.

0/−1
20.8.2013 20:24

J93a60n 72P40i57v53a17r48n31í18k 1438873423821

Langová, já jako chlap jsem s kočárkem nikdy neměl problém. Vždy mi s ním někdo pomohl, teda alespoň v Praze.

+3/0
20.8.2013 23:20

J21a81n77a 61L67a64n94g63o89v28á 2935506930423

Tak to vidíte, jak jsou ženy galantní! To se ovšem o většině mužů říct nedá, že?

0/−2
21.8.2013 2:15

J61a97n 74P95i22v61a22r70n81í95k 1428103213801

Madam, když byla dcera nebo kluk v kočárku, tak mi nepomáhaly jen ženský a to od asi tak 12´do 90 let, ale i chlapi ve stejném věkovém spektru.  To, že jsem chlap jsem chtěl zdůraznit, že jsem měl i možnost bafnout kočárek do náručí a vyběhnout s ním schody, což málokterá žena by dokázala. ;-D;-D

+1/0
21.8.2013 8:51

J16a50n66a 68L38a36n93g87o33v27á 2915556160393

Hele, Pivarníku, já jsem to dokázala, až ne-chlap. Jinak jste se měl přesněji vyjádřit. "Já jako chlap... vždycky mi s tím někdo pomohl..". Tedy že vám někdo pomohl proto, že jste chlap. Kočárek nekočárek, víc bezbariér by bylo každopádně lepší, hlavně u MHD.

0/0
21.8.2013 15:31

J70a53n 46P16i58v73a86r32n43í46k 1758793693491

No já si vždy myslel, že hezká a příjemná "baba" je na tom všude líp než chlap.  Ale pokud se tváříš jak (- 100 dukátů), tak se nediv, že každej raději utek. Chybu hledej v sobě a ne v druhých;-D

0/0
21.8.2013 19:07

J10a80n28a 67L52a24n57g48o61v35á 2225666480723

Pivarník, nepoučuj. Jak se tvářím a jak jsem se tvářila tehdy vědět nemůžeš... A milá Aneto, mínusuj si, jak chceš! Mně je to u (- 100 dukátů).

0/0
21.8.2013 19:20

J74a56n 13P66i54v82a10r38n59í35k 1508463933831

Když se tváříš jak furie, tak si pak nestěžuj;-D

0/0
21.8.2013 23:51

J17a30n91a 57L65a54n87g51o97v34á 2125916810313

Pivarník, jsi ješitná trubka. Jen proto, že jsem ti napsala, že se neumíš vyjadřovat, mě napadáš... No, ono to něco o tobě vypovídá. Viz můj příspěvek výše o galantnosti mužů.

0/0
22.8.2013 1:24

M90a20r93t91i35n 24V56o86j42í18ř 2357863486708

Tohle nelze posuzovat stylem: já chlap nemám problém, a proto ona žena tby neměla mít problém. Proč se my chlapi nebojíme v noci chodit po městě a mnoho žen se bojí? Podobné to je v tomto případě, ženy jsou opatrnější a člověka si třikrát prohlédnou, než ho požádají o pomoc s kočárkem.

0/0
21.8.2013 11:26

J30a92n26a 16L29a73n41g40o42v63á 2115936830333

To jste napsal hezky. Asi je to zvláštní, ale já byla vždycky raději, když mi sama od sebe pomohla ženská. Ale sama jsem říkala raději chlapům, aby se holky zbytečně nedřely...

0/0
21.8.2013 19:22

K57a78r64e61l 11D77r46d49a 6414582217

To mi připomíná jeden ostudný zážitek. Svého času mi o pomoc s kočárkem říkaly dámy dost často. Ale já fakt nejsem znalec všech druhů kočárků. Takže problém číslo jedna, za co se to bere? Zpravidla jsem byl za pitomce a žadatelka na koni, že je chytřejší než tenhle obejda. Navíc matky v tomto období trpí poruchou chování (laktační psychóza, příznaky hysterie atd.) - často jsou "kočárkářky" prostě "na pár facek". Takže jeden se snaží a může být rád, že není za dobrotu veřejně zostuzen... Jen ať si to holky raději řeší sami mezi sebou. ;-D

  No a zase řeším nějakou tu Libertu v Jindřišské u věže a přijela tramvaj (T3) napráskaná lidma, co stáli i na schůdcích a ta mamka si myslela, že bude jako co? No koukla na to "matka pluku", co stála vedle mě, kočár mi sebrala z ruky, mrkli na sebe s tou mamkou: "to je teda zase pitomec, co?" a normálně do té tramvaje nastoupily. Tuším, že ten vytlačený dav vypadával předními dveřmi ven. Skvělý zážitek... české ženy mají výbornou dovednost udělat z mužů absolutní "hňupy k ničemu", kdy si vzpomenou. ;-D

0/0
22.8.2013 6:35

K79a36r29e86l 83D32r77d15a 6264302157

Mám z toho poučení. I u toho vozíku je třeba nejprve poradit za co ho vzít a jak s ním manipulovat. Lidi to neznají a bojí se pomoc nebo pomohou a páchají škody.

  Posledně jsem viděl vozíčkáře na električáku, co zapadl předními kolečky mezi nástupiště a metro. Takže první snaživec utrhl (vyndal) stupačky a vozíčkář si do toho všeho začal lámat nohy. Když zvednout zepředu, tak za nosnou konstrukci - nesahat na stupačky!

  A v tomto případě je dobrá pomoc: stát zezadu za vozíčkářem a vozík naklopit na sebe a přední kolečka se zvednou - a teprve pak jet dovnitř nebo ven. Ale je to 200 kg - je třeba zabrat za madlo a neurvat, u země je dobré vozík přišlápnout - je tam trubka nebo plech (zpravidla), aby se zaklonil a nebyl rván jen zpět.

  Pak jsou různé typy vozíků, nemusí platit přední malá, zadní velká kolečka. Někdy je tam automatická pojistka, takže vozík při kritické situaci úmyslně nejede, aby nedošlo k úrazu - tak i při nadzvednutí vozík stojí a nehne se (to je fakt výborné na všech drobných bariérách, třeba když na vás právě najíždí tramvaj na přechodu). Pak se dá v nouzi přepnout motor na manuál a jet jako s mechaničákem... což se povede občas přepnout neúmyslně při snaživém pomáhání - takže, když zůstane električák stát, tak nejprve překontrolovat tohle přepínání (páčka u motorů, 1 nebo 2). Prostě je to celé na řidičák.)

  A pokud jde o rozrážení davů. Lidi jsou v Praze fakt nevšímaví. Vidí vozíčkáře, co čeká před tramvají na plošinu. A nic. Pravidelně celý prostor zaplní nastupující a pak se diví, že jsou za minutu vyháněni dále do vozu. V metru to samé. Zastaví metro, vozíčkář musí dělat, aby to stihl, ale mezi dveřmi stojí lidi: "A co jako? To mám jako uhnout?" Na lidi to fakt chce jít s "ostrými lokty". Na ohleduplnost nelze moc spoléhat, pokud náhodou není kolem dav Němců.

  A samostatná kapitola jsou chodníky a přehlédnutí nižšího vozíčkáře. Chodci "mají potřebu" na vozíčkáře padnout nebo ho aspoň sejmout taškou nebo kabelkou. Občas je to pěkné maso.

0/0
22.8.2013 7:20

J18a95n71a 17L89a60n76g39o89v41á 2395336380633

To jste si neměl brát tak osobně. Novopečené mámy jsou většinou utahané a nemají tolik trpělivosti... Taky se mi stalo, že na mě za pomoc nějaká taková ještě nevlídně mrkla. Ale co, vím, co starost o mimino obnáší, takže mi to nevadilo. Já se na mužského (i na paní) vždycky hezky a vděčně usmála, když mi pomohli, poděkovala a bylo to moc fajn.

0/0
22.8.2013 17:59

M53i72r85o70s34l80a60v 67G93r49o46s21s53m58a41n32n 8872669124

Bezbariérových jsou podle článku necelé 2/3.

0/0
20.8.2013 20:04

K51a69r67e88l 92D87r85d71a 6114672797

Mě na tom spíš vytáčí, že se utratí peníze za bezbariérovost tramvají a nelze je plně využít, protože nejsou zastávky či návaznosti: spojů, bezbariérovost metra a autobusů, chodníků, budov... atd.

  Pokud to není dotažené komplet, tak se stále potýkáme s neúčelným mrháním veřejných prostředků. (Viz výtahy na Národní.)

  Vše najednou být nemůže, ale to, že funguje jen něco, co je samo o sobě k ničemu, je dost šílené. Je to takový politický alibismus - "máme z 60% bezbariérovou MHD!". Akorát, že vozíčkář často zjistí, že v konkrétních případech těch zbývajících 40% dělá MHD pro něj bezbariérovou z 0%. ;-)

+1/0
21.8.2013 9:32

J13a90n 33F39r58o91l44í91k 6496540495114

Pro nás zdravé je jich až dost. Pro ty co je skutečně potřebují málo. To je ten úhel pohledu;-D

0/0
21.8.2013 11:09

M31i69c77h16a28l 97P66a52v71l30á85t 9923843824919

Kdyby se neplytvalo na cykloblbinach, mohla by se resit bezbarierovost. Jenze kde nejsou profesionalni aktivisti, tam nejsou penize.

+6/−3
20.8.2013 18:21

K81a48r19e58l 98D24r10d43a 6304292297

Já spíš vnímám, že kde vznikají nové úpravy pro cyklisty, tak se zpravidla řeší i bezbariérovost - patrně jako samozřejmá součást nových řešení. Prostě osvícená radnice bere chodníky, přechody a nájezdy z jedné vody na čisto. Počítám, že bezbariérová úprava nájezdu je vhodná i pro cyklisty.

  Akorát jsem s kolegou cyklistou řešil, že smíšené cyklostezky v Česku jsou o ničem. Chodci, děti či vozíčkáři při setkání s rozjetým cyklistou jsou rizikem.

0/0
21.8.2013 8:39

J82a40n 53F74r62o96l29í66k 6676320195784

Osvícené radnice to dělají jen pro dotace EÚ. Je jim jedno jestli se na těch chodnících pozabíjíme. Hlavně aby byla cyklostezka a dotace únie, zakázka a provize.

+1/0
21.8.2013 11:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.