Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bezbariérové tramvaje bez úpravy zastávek nepomohou, ukázali vozíčkáři

Vozíčkáři sní o Praze jako o bezbariérovém městě. Zatím ale v ulicích města naráží na obrubníky, schody a další překážky. Občanské sdružení Asistence proto už potřetí uspořádalo pochod, jehož cílem bylo upozornit na bariérové zastávky MHD. Tentokrát byly cílem Nusle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K47a30r25e92l 91N11e29č52a95s 5423119770470

Problém jest v tom,že u nás se na potřeby občanů kálí. Bezbariérové vstupy,všude WC,řešení výtahů.Stačí se podívat do sousedního Rakouska,kde invalida má respekt,uctu a vstřícná opatření včetně sociálních.

+1/0
21.8.2013 14:22

J12i20ř17í 96K74r13e67j48č17í10k 2937408534386

Rozumím tomu správně, že vám vadí "bezbariérové vstupy,všude WC,řešení výtahů" ??? 8-o

0/0
21.8.2013 16:34

K12a39r25e33l 50N65e70č60a91s 5763839600860

Chtěl jsem udělat takový výčet,co v Rakousích je samozřejmost.Nevadí mi bezbarierové vstupy ale stupidita.

0/0
21.8.2013 16:44

J16a68n 32F37r77o25l17í33k 6286670565604

Zatím co třeba v Holandsku řeší komunikaci v jedné úrovni a rozdíl mezi vozovkou, chodníkem a cyklotrasou poznáte jen podle barvy použité zámkovky (o střídmém užívání dopravních značek nemluvě) u nás se rozmohla jakási podivná móda ostrůvků a dalších fyzických překážek často nelogicky s ohledem na bezpečnost projektovaných.

+1/0
21.8.2013 11:06

K46a75r92e40l 30D31r61d48a 6724272237

Jen tak mimochodem, Praha řeší výpověď smlouvy na T15. Takže problém bezbariérovosti zastávek v Praze má jedno základní řešení - nebudeme vozíčkáře zbytečně dráždit existencí bezbariérových tramvají. ;-D

0/0
21.8.2013 9:57

K80a19r59e21l 76D50r28d40a 6234242267

Co říkáte na nová bezbariérová řešení historických center měst? Vůbec netuším kdo s tím přišel. Zruší se obrubníky a chodníky a vozovka se předláždí do jedné roviny. Chodník se třeba jen vyznačí ozdobnou dlažbou, aby původní vzhled zůstal zachován. Potkávám to v celém Česku.

  Třeba Karlova před Karlovým mostem byla takto nedávno upravena a rozhodně to prospělo turistům, co tady v tom davu zakopávali o obrubník. (Podle mě první kdysi byly ulice 28. října a Na Příkopech. Pak třeba náměstí Republiky.)

  Má to jednu častou nevýhodu. Dle památkářů "zámková dlažba" či asfalt do historického centra nepatří, tak se volí kdejaká "středověká kamenná dlažba". Takže sice padnou obrubníky, ale po hrubých "kočičích hřbetech" se jet na vozíku nedá, pokud není cílem vytřást z vozíčkáře duši a z vozíku všechny šroubky. Takže se jedna bariéra fakticky přemění na bariéru možná ještě horší - a to se takový projekt možná ohání bezbariérovostí.

  Netušíte, kdo radnice v Česku na toto řešení nasměroval a zda nelze do zadání přidat požadavek na dobrou sjízdnost? (Třeba je k tomu nějaká metodika. Ale kde?)

0/0
21.8.2013 9:08

M61i78r83o71s25l25a45v 14G82r71o67s72s14m89a76n30n 8712549324

Zastávek je bezbarierových větší podíl než tramvají.

0/0
21.8.2013 8:56

T22o24m88á55š 51Z28e28m13a40n 3815108364435

Rozhodně by neuškodilo, kdyby přibylo bezbariérových přechodů a nízkých obrubníků.

0/0
20.8.2013 22:03

Z46d30e23n24a 56H57v16o46z12d67e44n50s22k45á 6553317987306

Mne taky pripada zvlastni, ze mame pomerne dost vozidel MHD bezbarierovych, az bych rekla, ze je to pro ne-handicapovane neprakticke, ale ty zastavky a prestupy tomu jaksi neodpovidaji.

+2/0
20.8.2013 21:26

K55a85r89e11l 11D72r33d41a 6534962217

Nepraktické? V čem?

0/−1
21.8.2013 8:03

K14a32r81e44l 34D36r82d75a 6624722237

Minus není odpověď. Někomu je to jasné?

  Na zastávkách mi přijde nízkopodlažní nástup do vozu mnohem šikovnější pro všechny, než třeba schůdky do T3. (Takže, na co si lze stěžovat? Na méně míst k sezení, na nové typy tramvají... či na co? Rád bych to probral.)

0/0
21.8.2013 9:44

J48i84ř19í 55K53r14e39j81č72í80k 2407618534506

"I hodinu je někdy možné čekat, než přijede bezbariérová tramvaj či autobus," říká Agneiszka. "No a pak řidič řekne, že mu nefunguje plošina," doplňuje ji Hanka."

To by mě zajímalo jak často tato situace v Praze asi může nastat. Už z principu asi tak jednou za přestupnej rok...

+2/0
20.8.2013 20:19

K52a44r28e50l 90D24r14d18a 6354972457

Zákon schválnosti, stane se to právě když máte stát nutně u objednaného lékaře nebo před zkušební komisí nebo když začnou padat kroupy a odvoz je právě životně důležitý. Skvělé je to za mrazů, když je -20. To je přímo poprava před nastoupenou jednotkou. ;-D

  Osobně jsem to zažil asi 10x a to dělám "asistenta" jednou za přestupnej rok...

  Spousta autobusů má plošinu pod vozem. Než ji řidič vyndá, je černý jak pr..., krev mu teče z prstu a tak podobně. Je pak "po plošině" ve stavu, že by lidi dál vézt raději ani neměl. Dost často se stává právě u takových autobusů, že řidič raději tvrdí, že je plošina rozbitá.

  Ale třeba před pražskou bezbariérovou ZOO v Troji jsme vyvolali koncilium řidičů bezbariérových autobusů, protože na této bezbariérové zastávce nelze sklopit plošina tak, aby bylo možné nabrat vozíčkáře. Řidiči nevěřili a hlavně jich bylo potřeba 5 než vymysleli, co s tím. Asi jsme byli první na električáku v ZOO za dobu její existence, kdo si troufl užít pražskou bezbariérovou MHD. ;-D

0/0
21.8.2013 7:24

J61i16ř86í 19K71r55e46j56č42í46k 2147918554286

Vzhledem k tomu že jde o mechanické plošiny a při jejich nefunčnosti nesmí být vůz vypraven, dost pochybuju o nějakém častém výpadku, resp. nikdy jsem tuhle situaci nezažil.

0/0
21.8.2013 16:32

K28a12r70e34l 39D72r69d37a 6934812907

Vůz? Uvažujete jen tramvaje? Tam o poruše plošiny opravdu nevím. Jen řidiče nikdo neškolí. Zámek plošiny jde z polohy "zamčeno" do polohy "zamčeno". Hloupé řešení. Takže zcela pravidelně řidiči s odemčením a vyklopením plošiny dost bojují. Patrně by někteří mohli po chvíli marného zápolení prohlásit, že to nejde. Zpravidla to ale zvládnou.

  Poruchu znám z autobusů, kde je plošina umístěna pod vozem a vysouvá se. Je špinavá, asi i zarezlá, v zimě může být přimrzlá. Řidiči autobusů to dost často řeší prohlášením, že jim plošina nefunguje. (A to v Praze.)

  Dále záleží na výšce chodníku proti vozovce. Tramvaje bariérové zastávky neobsluhují. Autobus ano, ale někdy zůstane plošina ve vzduchu a nedosáhne na chodník a nelze ji použít. Mohl by být i úhel plošiny takový, že to električák prostě nevyjede. A naložit ručně se nedá - jsou k tomu třeba 4 nosiči. Záleží na jakém místě autobus zastaví a zda má řidič trpělivost při problémech vozíčkáře vůbec řešit.

  Před tou ZOO nenajede autobus na zastávce blízko k chodníku, nejde to. Takže několik typů plošin a ani jedna nebyla použitelná. I přes snahu řidičů je "bezbariérová doprava" k ZOO fakticky v trvalé poruše - hlavně že formálně funguje a jízdní řád ji pečlivě řeší. Že zrovna tohle musí ověřovat až vozíčkář, co jde z pražské ZOO?

  Pak ho autobus přiveze k metru Nádraží Holešovice a další pražská arogance na druhou. Bezbariérový vchod do metra je samozřejmě ten druhý, než kde staví autobus ze ZOO. A ten je dosažitelný asi 1 km procházkou přes Holešovice, která není značená. Pak musí vozíčkář použít strašidelnou plošinu na stanici metra a ta se v šachtě zasekává. Takže cesta do pražské ZOO je celá na "vlastní nebezpečí". (Celé je to o tom, že je radnice Prahy 7 alibistická, raději vede spory s magistrátem a nic neřeší dobře. Viz marný boj o zastávky.) 

  Tak mi úvaha o "nepředstavitelné nefunkčnosti" v Praze přijde vcelku úsměvná.

0/0
22.8.2013 9:58

K64a34r70e57l 19D39r59d20a 6194912977

Pokud jde o tramvaje, tam je jiný problém. Stačí dopravní nehoda či zácpa dopravy. Jak nastane výpadek, pomíchají se bezbariérové spoje, takže se nelze spoléhat na jízdní řád, a to se stávalo velmi často. (Zkušenosti tak před rokem.)

  Takže bezbariérový spoj jede také o 10-15 minut dřív, ten co má jet pak nejede, někdy jezdí bezbariérové spoje posílené mimo jízdní řád apod. Neustálý chaos.

  Vozíčkář se nepohybuje a za mrazů rychle promrzá. Potřeboval by dorazit na zastávku a během 3 minut už být ve voze. Jako kdokoliv jiný. Místo toho musí postávat na zastávce hlídat svůj spoj a přitom čtvrthodina žádná míra.

  Jde o zápaly plic, nemocnice či přímo úmrtí. Jste rádi, že "drobný výpadek" dopravy přežijete. Pak choďte v klidu do práce s tak rizikovou MHD... ;-)

0/0
22.8.2013 10:16

M51a71r10t35i93n 15V21o13j47í51ř 2717323716228

Mé kamarádce se to stává poměrně pravidelně;)

0/0
21.8.2013 11:27

J43i83ř94í 34K75r33e22j15č28í17k 2307748974336

No ale rozhodně ne v Praze, že...

0/0
21.8.2013 16:27

M16a54r80t45i36n 30V59o97j33í13ř 2787633266898

Takhle by měly vypadat Happeningy, veselé a neútočné. Vozíčkáři vědí, že to lze zvládnout, přesto poukazují na to, že je to mnohdy zapeklité a bez asistence nejsou schopni některé oblasti volně projížděť. Palec nahoru s porovnáním s nedávnými happeningy.R^

+4/−1
20.8.2013 20:14

K43a48r91e12l 98D45r74d55a 6644842437

S jakými? ;-)

  Mám čerstvý zážitek, "pan podnikatel", co se přerazil dík vlastní nevšímavosti o vozíčkářku se otočil a na fleku ji propleskl. Neskutečné chování. A jukněte na hloupost některých příspěvků tady...

  V Česku, a zvláště v Praze, jsem spíš pro hodně radikální demonstrace. Aneb "před použitím zatřepat", a to nejlépe tak, aby hlava "arogantních sobců mudrců" vydávala dunivé zvuky při narážení o zeď. ;-D

+1/0
21.8.2013 8:21

M67a85r45t53i92n 14V28o17j87í95ř 2927703356948

Souhlasím, některé příspěvky mi přijdou velice neohleduplné. Lidé si nejspíše neuvědomují (a né, že bych to někomu přál), že nějaký z jeho příbuzných a nebo oni sami se mohou dostat na jejich místo a pak už to budou vidět naprosto jinak. Je těžké se vžít do života vozíčkáře, když je člověk na nohou.

Hlavní problém je ten, že většina vozíkčářů si přeje být samostatní a nebýt závislí na jiných lidech, bohužel obyčejný obrubník pro ně může znamenat veliké komplikace a bez asistence nejsou schopni ho překonat.

0/0
21.8.2013 11:34

K51a62r44e59l 90D55r21d17a 6314712787

Myslím, že to popisujete příliš optimisticky - jako ty obrubníky. ;-)

  Většina vozíčkářů v Česku na aroganci okolí, státní šikanu, nedostatek financí pro aktivní život či věčné nedůstojné doprošování druhých rezignuje, upadá do apatie a život tráví o samotě pasivním vyčkáváním na smrt. Nějaké obrubníky jsou jim pak zcela ukradené. Tak u nás přežívá model převzatý od bolševika, kdy se lidé se zdravotním postižením umísťovali výhradně do ústavů, aby nezatěžovali svoji přítomností "zdravou" populaci. Vlastně tak u nás stále přežívá o něco humánnější model nacistických poprav lidí s postižením.

  Aby to umírání šlo rychleji, tak se z mnohých lidí se zdravotním postižením stanou zlí lidé ničící své okolí. A okolí jim to přirozeně oplácí krutostí. Takový život se nedá vyhrát. Takže následná "péče a pomoc" pak připomíná scény z koncentráku před popravou... 

  Lidé v Česku umí být bezcitné hyeny, které s gustem, mstivostí a radostí přivádějí druhé k smrti. To vše v "civilizovaném" Česku v 21. století. Češi stále čekají na "prozření", na ránu palicí do hlavy, aby mohli konečně zahájit svůj posun mezi civilizované Evropany. Stále stojíme jednou nohou v Rusku a chováme se vzájemně k sobě jako bestie.

0/0
22.8.2013 9:03

K24a28r75e62l 57D60r88d94a 6124672447

Pak tady mohou diskutující vykládat, že je u nás vozíčkářů vlastně jen pár, když nejsou na ulici ani moc vidět. Přitom EU řeší, že je v populaci kolem 15% lidí se zdravotním postižením.

  Přitom nejde o služby pro nějaké vozíčkáře. Jde o ohleduplné fungování celé společnosti, které prospěje naprosto každému. Každému poskytne mnohem lepší kvalitu života. Proč se asi stále vyplácí emigrovat z Česka do civilizovaného světa? Nádherná země... ale my budeme raději odsuzovat asociály a žádat po státu nefunkční sociální systém... a vzájemně si pak ve zlém závidět. Napadá mě vzorový příklad za všechny, že se Brodský zastřelil právě proto, aby nespadl do české sociální "záchranné" sítě a nebyl odkázán na arogantní pomoc druhých.

  Takže přemítání o potřebnosti bezbariérových řešení či přehnaných opatření pro vozíčkáře jsou srovnatelná s moudry Hannibala Lectera. Aneb nejde ani tak moc o "neohleduplné úvahy", ale o fakt, že zde mluví vrazi přispívající bezohledností k brzké smrti lidí ve svém okolí, a to místo toho, aby řešili, že život v Česku by měl být o poznání civilizovanější a lepší i pro ně. ;-)

+1/0
22.8.2013 9:10

M24i53r39o97s60l56a37v 92P49o77k65o16r57n81ý 3402945725398

Všechno nemůže být bezbariérové, jak si někteří vozíčkáři myslí. Co kdyby vozíčkáře doprovázeli a pomáhali mu ti, kteří za jeho péči pobírají od státu nemalé peníze?

+1/−2
20.8.2013 19:27

K31a59r63e73l 74D77r85d51a 6534392457

Dobrý vtip. ;-D

0/0
21.8.2013 7:48

M13a74r33t37i16n 48V90o30j91í94ř 2637783386318

Myslíte ty 3000kč co dostávají vozíčkáři na zaplacení péče? Z nichž u postižených a nemocných jde většina do léků?

0/0
21.8.2013 11:38

D10a58v21i28d 79P27l65i26s65k79a 6187797494782

Klidně si mě ukamenujte, ale na to, jak malé procento vozíčkářů u nás žije, je více než třetina bezbariérových zastávek úctyhodné číslo.Rv

+9/−1
20.8.2013 18:59
Foto

B61o22h18u12m97i57l 45P13r41o78c50h43á48z74k79a 2443671793351

Jel jste někdy někam s kočárkem?

0/−1
20.8.2013 19:13

J51i73ř28í 74K33r73e22j78č86í18k 2527288364976

Ano samozrejme a bez problemu. Pro kocarky to nepredstavuje az tak neresitelnej problem...

+1/0
20.8.2013 19:37

V22i67k79t85o60r 80S79v85o96b26o42d76a 8452778902456

Já jo a obrubníky do půl metru výšky tedy pro mě rozhodně nejsou žádný problém. Jsme tu v diskusi zatím samí chlapi, takže ani nastupování do tramvaje není žádný problém, i když je to stará T3 se schodama (no a ženský vždycky někdo pomůže).

Leda snad že byste byl zároveň vozíčkář a tlačil kočárek ...

+1/0
20.8.2013 19:49

J31a22n37a 54L97a14n42g46o84v38á 2845776580933

Já měla holku ještě starém kočárku typu Liberta. Cestování s ním byla naprostá hrůza! Ženské vždy někdo nepomůže;-) a ono se vám nechce kolikrát se doprošovat bezohledného davu, který se hrne před vás hlava nehlava. Snažila jsem se cestování ve špičkách vyhýbat, ale někdy to prostě nešlo... A víte, kdo mi pomohl vždycky a bez říkání? Ukrajinci, kteří tu byli na práci. Asi mysleli na své rodiny doma. Takže s vozíčkáři soucítím. Klukovi jsme už kopili jiný kočár.

0/−1
20.8.2013 20:24

J87a59n 23P45i36v16a10r58n16í98k 1548653763121

Langová, já jako chlap jsem s kočárkem nikdy neměl problém. Vždy mi s ním někdo pomohl, teda alespoň v Praze.

+3/0
20.8.2013 23:20

J42a55n37a 44L87a51n86g40o90v81á 2985186350423

Tak to vidíte, jak jsou ženy galantní! To se ovšem o většině mužů říct nedá, že?

0/−2
21.8.2013 2:15

J10a32n 94P12i37v12a38r81n62í10k 1508833453721

Madam, když byla dcera nebo kluk v kočárku, tak mi nepomáhaly jen ženský a to od asi tak 12´do 90 let, ale i chlapi ve stejném věkovém spektru.  To, že jsem chlap jsem chtěl zdůraznit, že jsem měl i možnost bafnout kočárek do náručí a vyběhnout s ním schody, což málokterá žena by dokázala. ;-D;-D

+1/0
21.8.2013 8:51

J16a38n98a 42L36a40n14g38o11v50á 2895176170573

Hele, Pivarníku, já jsem to dokázala, až ne-chlap. Jinak jste se měl přesněji vyjádřit. "Já jako chlap... vždycky mi s tím někdo pomohl..". Tedy že vám někdo pomohl proto, že jste chlap. Kočárek nekočárek, víc bezbariér by bylo každopádně lepší, hlavně u MHD.

0/0
21.8.2013 15:31

J68a41n 45P28i80v66a57r82n13í52k 1388743733591

No já si vždy myslel, že hezká a příjemná "baba" je na tom všude líp než chlap.  Ale pokud se tváříš jak (- 100 dukátů), tak se nediv, že každej raději utek. Chybu hledej v sobě a ne v druhých;-D

0/0
21.8.2013 19:07

J91a37n92a 13L15a24n34g62o81v66á 2805936370703

Pivarník, nepoučuj. Jak se tvářím a jak jsem se tvářila tehdy vědět nemůžeš... A milá Aneto, mínusuj si, jak chceš! Mně je to u (- 100 dukátů).

0/0
21.8.2013 19:20

J31a54n 21P29i94v79a22r31n64í32k 1138773243321

Když se tváříš jak furie, tak si pak nestěžuj;-D

0/0
21.8.2013 23:51

J34a56n13a 61L66a53n46g73o57v85á 2115916330163

Pivarník, jsi ješitná trubka. Jen proto, že jsem ti napsala, že se neumíš vyjadřovat, mě napadáš... No, ono to něco o tobě vypovídá. Viz můj příspěvek výše o galantnosti mužů.

0/0
22.8.2013 1:24

M59a77r46t85i38n 85V61o58j40í18ř 2797923466708

Tohle nelze posuzovat stylem: já chlap nemám problém, a proto ona žena tby neměla mít problém. Proč se my chlapi nebojíme v noci chodit po městě a mnoho žen se bojí? Podobné to je v tomto případě, ženy jsou opatrnější a člověka si třikrát prohlédnou, než ho požádají o pomoc s kočárkem.

0/0
21.8.2013 11:26

J71a69n10a 36L98a12n37g35o62v29á 2375826340563

To jste napsal hezky. Asi je to zvláštní, ale já byla vždycky raději, když mi sama od sebe pomohla ženská. Ale sama jsem říkala raději chlapům, aby se holky zbytečně nedřely...

0/0
21.8.2013 19:22

K95a34r28e12l 56D16r70d85a 6844262497

To mi připomíná jeden ostudný zážitek. Svého času mi o pomoc s kočárkem říkaly dámy dost často. Ale já fakt nejsem znalec všech druhů kočárků. Takže problém číslo jedna, za co se to bere? Zpravidla jsem byl za pitomce a žadatelka na koni, že je chytřejší než tenhle obejda. Navíc matky v tomto období trpí poruchou chování (laktační psychóza, příznaky hysterie atd.) - často jsou "kočárkářky" prostě "na pár facek". Takže jeden se snaží a může být rád, že není za dobrotu veřejně zostuzen... Jen ať si to holky raději řeší sami mezi sebou. ;-D

  No a zase řeším nějakou tu Libertu v Jindřišské u věže a přijela tramvaj (T3) napráskaná lidma, co stáli i na schůdcích a ta mamka si myslela, že bude jako co? No koukla na to "matka pluku", co stála vedle mě, kočár mi sebrala z ruky, mrkli na sebe s tou mamkou: "to je teda zase pitomec, co?" a normálně do té tramvaje nastoupily. Tuším, že ten vytlačený dav vypadával předními dveřmi ven. Skvělý zážitek... české ženy mají výbornou dovednost udělat z mužů absolutní "hňupy k ničemu", kdy si vzpomenou. ;-D

0/0
22.8.2013 6:35

K38a69r75e25l 94D80r73d16a 6754112867

Mám z toho poučení. I u toho vozíku je třeba nejprve poradit za co ho vzít a jak s ním manipulovat. Lidi to neznají a bojí se pomoc nebo pomohou a páchají škody.

  Posledně jsem viděl vozíčkáře na električáku, co zapadl předními kolečky mezi nástupiště a metro. Takže první snaživec utrhl (vyndal) stupačky a vozíčkář si do toho všeho začal lámat nohy. Když zvednout zepředu, tak za nosnou konstrukci - nesahat na stupačky!

  A v tomto případě je dobrá pomoc: stát zezadu za vozíčkářem a vozík naklopit na sebe a přední kolečka se zvednou - a teprve pak jet dovnitř nebo ven. Ale je to 200 kg - je třeba zabrat za madlo a neurvat, u země je dobré vozík přišlápnout - je tam trubka nebo plech (zpravidla), aby se zaklonil a nebyl rván jen zpět.

  Pak jsou různé typy vozíků, nemusí platit přední malá, zadní velká kolečka. Někdy je tam automatická pojistka, takže vozík při kritické situaci úmyslně nejede, aby nedošlo k úrazu - tak i při nadzvednutí vozík stojí a nehne se (to je fakt výborné na všech drobných bariérách, třeba když na vás právě najíždí tramvaj na přechodu). Pak se dá v nouzi přepnout motor na manuál a jet jako s mechaničákem... což se povede občas přepnout neúmyslně při snaživém pomáhání - takže, když zůstane električák stát, tak nejprve překontrolovat tohle přepínání (páčka u motorů, 1 nebo 2). Prostě je to celé na řidičák.)

  A pokud jde o rozrážení davů. Lidi jsou v Praze fakt nevšímaví. Vidí vozíčkáře, co čeká před tramvají na plošinu. A nic. Pravidelně celý prostor zaplní nastupující a pak se diví, že jsou za minutu vyháněni dále do vozu. V metru to samé. Zastaví metro, vozíčkář musí dělat, aby to stihl, ale mezi dveřmi stojí lidi: "A co jako? To mám jako uhnout?" Na lidi to fakt chce jít s "ostrými lokty". Na ohleduplnost nelze moc spoléhat, pokud náhodou není kolem dav Němců.

  A samostatná kapitola jsou chodníky a přehlédnutí nižšího vozíčkáře. Chodci "mají potřebu" na vozíčkáře padnout nebo ho aspoň sejmout taškou nebo kabelkou. Občas je to pěkné maso.

0/0
22.8.2013 7:20

J85a73n91a 30L77a33n24g26o58v54á 2605146610153

To jste si neměl brát tak osobně. Novopečené mámy jsou většinou utahané a nemají tolik trpělivosti... Taky se mi stalo, že na mě za pomoc nějaká taková ještě nevlídně mrkla. Ale co, vím, co starost o mimino obnáší, takže mi to nevadilo. Já se na mužského (i na paní) vždycky hezky a vděčně usmála, když mi pomohli, poděkovala a bylo to moc fajn.

0/0
22.8.2013 17:59

M88i76r45o40s98l85a84v 82G86r70o41s61s19m67a47n63n 8752589554

Bezbariérových jsou podle článku necelé 2/3.

0/0
20.8.2013 20:04

K19a48r53e19l 35D38r47d70a 6674672937

Mě na tom spíš vytáčí, že se utratí peníze za bezbariérovost tramvají a nelze je plně využít, protože nejsou zastávky či návaznosti: spojů, bezbariérovost metra a autobusů, chodníků, budov... atd.

  Pokud to není dotažené komplet, tak se stále potýkáme s neúčelným mrháním veřejných prostředků. (Viz výtahy na Národní.)

  Vše najednou být nemůže, ale to, že funguje jen něco, co je samo o sobě k ničemu, je dost šílené. Je to takový politický alibismus - "máme z 60% bezbariérovou MHD!". Akorát, že vozíčkář často zjistí, že v konkrétních případech těch zbývajících 40% dělá MHD pro něj bezbariérovou z 0%. ;-)

+1/0
21.8.2013 9:32

J76a64n 24F19r15o14l37í75k 6756240125124

Pro nás zdravé je jich až dost. Pro ty co je skutečně potřebují málo. To je ten úhel pohledu;-D

0/0
21.8.2013 11:09

M86i31c87h26a24l 56P78a94v77l12á58t 9513663444669

Kdyby se neplytvalo na cykloblbinach, mohla by se resit bezbarierovost. Jenze kde nejsou profesionalni aktivisti, tam nejsou penize.

+6/−3
20.8.2013 18:21

K20a11r61e24l 26D25r92d92a 6764462987

Já spíš vnímám, že kde vznikají nové úpravy pro cyklisty, tak se zpravidla řeší i bezbariérovost - patrně jako samozřejmá součást nových řešení. Prostě osvícená radnice bere chodníky, přechody a nájezdy z jedné vody na čisto. Počítám, že bezbariérová úprava nájezdu je vhodná i pro cyklisty.

  Akorát jsem s kolegou cyklistou řešil, že smíšené cyklostezky v Česku jsou o ničem. Chodci, děti či vozíčkáři při setkání s rozjetým cyklistou jsou rizikem.

0/0
21.8.2013 8:39

J61a43n 36F10r81o41l16í45k 6666860465224

Osvícené radnice to dělají jen pro dotace EÚ. Je jim jedno jestli se na těch chodnících pozabíjíme. Hlavně aby byla cyklostezka a dotace únie, zakázka a provize.

+1/0
21.8.2013 11:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.