- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Problém jest v tom,že u nás se na potřeby občanů kálí. Bezbariérové vstupy,všude WC,řešení výtahů.Stačí se podívat do sousedního Rakouska,kde invalida má respekt,uctu a vstřícná opatření včetně sociálních.
Rozumím tomu správně, že vám vadí "bezbariérové vstupy,všude WC,řešení výtahů" ???
Zatím co třeba v Holandsku řeší komunikaci v jedné úrovni a rozdíl mezi vozovkou, chodníkem a cyklotrasou poznáte jen podle barvy použité zámkovky (o střídmém užívání dopravních značek nemluvě) u nás se rozmohla jakási podivná móda ostrůvků a dalších fyzických překážek často nelogicky s ohledem na bezpečnost projektovaných.
Jen tak mimochodem, Praha řeší výpověď smlouvy na T15. Takže problém bezbariérovosti zastávek v Praze má jedno základní řešení - nebudeme vozíčkáře zbytečně dráždit existencí bezbariérových tramvají.
Co říkáte na nová bezbariérová řešení historických center měst? Vůbec netuším kdo s tím přišel. Zruší se obrubníky a chodníky a vozovka se předláždí do jedné roviny. Chodník se třeba jen vyznačí ozdobnou dlažbou, aby původní vzhled zůstal zachován. Potkávám to v celém Česku.
Třeba Karlova před Karlovým mostem byla takto nedávno upravena a rozhodně to prospělo turistům, co tady v tom davu zakopávali o obrubník. (Podle mě první kdysi byly ulice 28. října a Na Příkopech. Pak třeba náměstí Republiky.)
Má to jednu častou nevýhodu. Dle památkářů "zámková dlažba" či asfalt do historického centra nepatří, tak se volí kdejaká "středověká kamenná dlažba". Takže sice padnou obrubníky, ale po hrubých "kočičích hřbetech" se jet na vozíku nedá, pokud není cílem vytřást z vozíčkáře duši a z vozíku všechny šroubky. Takže se jedna bariéra fakticky přemění na bariéru možná ještě horší - a to se takový projekt možná ohání bezbariérovostí.
Netušíte, kdo radnice v Česku na toto řešení nasměroval a zda nelze do zadání přidat požadavek na dobrou sjízdnost? (Třeba je k tomu nějaká metodika. Ale kde?)
Zastávek je bezbarierových větší podíl než tramvají.
Rozhodně by neuškodilo, kdyby přibylo bezbariérových přechodů a nízkých obrubníků.
Mne taky pripada zvlastni, ze mame pomerne dost vozidel MHD bezbarierovych, az bych rekla, ze je to pro ne-handicapovane neprakticke, ale ty zastavky a prestupy tomu jaksi neodpovidaji.
"I hodinu je někdy možné čekat, než přijede bezbariérová tramvaj či autobus," říká Agneiszka. "No a pak řidič řekne, že mu nefunguje plošina," doplňuje ji Hanka."
To by mě zajímalo jak často tato situace v Praze asi může nastat. Už z principu asi tak jednou za přestupnej rok...
Zákon schválnosti, stane se to právě když máte stát nutně u objednaného lékaře nebo před zkušební komisí nebo když začnou padat kroupy a odvoz je právě životně důležitý. Skvělé je to za mrazů, když je -20. To je přímo poprava před nastoupenou jednotkou.
Osobně jsem to zažil asi 10x a to dělám "asistenta" jednou za přestupnej rok...
Spousta autobusů má plošinu pod vozem. Než ji řidič vyndá, je černý jak pr..., krev mu teče z prstu a tak podobně. Je pak "po plošině" ve stavu, že by lidi dál vézt raději ani neměl. Dost často se stává právě u takových autobusů, že řidič raději tvrdí, že je plošina rozbitá.
Ale třeba před pražskou bezbariérovou ZOO v Troji jsme vyvolali koncilium řidičů bezbariérových autobusů, protože na této bezbariérové zastávce nelze sklopit plošina tak, aby bylo možné nabrat vozíčkáře. Řidiči nevěřili a hlavně jich bylo potřeba 5 než vymysleli, co s tím. Asi jsme byli první na električáku v ZOO za dobu její existence, kdo si troufl užít pražskou bezbariérovou MHD.
Takhle by měly vypadat Happeningy, veselé a neútočné. Vozíčkáři vědí, že to lze zvládnout, přesto poukazují na to, že je to mnohdy zapeklité a bez asistence nejsou schopni některé oblasti volně projížděť. Palec nahoru s porovnáním s nedávnými happeningy.
S jakými?
Mám čerstvý zážitek, "pan podnikatel", co se přerazil dík vlastní nevšímavosti o vozíčkářku se otočil a na fleku ji propleskl. Neskutečné chování. A jukněte na hloupost některých příspěvků tady...
V Česku, a zvláště v Praze, jsem spíš pro hodně radikální demonstrace. Aneb "před použitím zatřepat", a to nejlépe tak, aby hlava "arogantních sobců mudrců" vydávala dunivé zvuky při narážení o zeď.
Všechno nemůže být bezbariérové, jak si někteří vozíčkáři myslí. Co kdyby vozíčkáře doprovázeli a pomáhali mu ti, kteří za jeho péči pobírají od státu nemalé peníze?