Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na metro či parkoviště. Praha má šanci získat evropské miliardy

Téměř čtyři miliardy korun z prostředků Evropské unie by v příštích letech mohlo získat hlavní město. Peníze určené původně pro ministerstvo životního prostředí by Praha využila zřejmě pro dokončení metra A nebo na vybudování záchytných parkovišť. Unie to však ještě musí schválit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a18n 68J85a40n84e15č67e65k 9310543620406

Mám nápad! Koupíme za to nějaké pěkné květináče, třeba z betonu. :-P

+3/0
27.8.2013 12:00

J83i94ř32í 39Š61v50a65g57r 3818190735436

4mld? To by vystacilo jen na 4 kvetinace :-/

+3/0
27.8.2013 12:51

L32e49n64k88a 48R67a46d24o41u32š35o65v76á 6607231263603

Ani né tak záchytný parkoviště, jako podzemní parkoviště na sídlištích a v centru... to by pak byl problém s auty vyřešen

+6/−2
27.8.2013 10:39

T92o71m90á17š 43Z36e29m77a62n 3395508344645

Přesně tak, když jsme byl v předloni Drážďanech, překvapilo mě, že na centrálním náměstí kutaji podzemní parkoviště.

Zjevně chtějí do centra přilákat i "nealternativní" občany.

Dovedete si představit parkoviště pod Václavákem? S Hudečkem nikdy, ale smysl by to mělo.

+5/−1
27.8.2013 10:44

M19a98r94e52k 18T44u50r78n26o62v17e47c 7975602680656

A jak byste si představovala stavbu těch podzemních parkovišť v centru? Které budovy by se kvůli tomu obětovaly?

Metro, když je dostatečně hluboko, se dá razit pomocí razících štítů. Ale stanice už taky moc ne. Budovat parkoviště pod budovami bez toho, aby se ty budovy strhly, jde dost těžko.

Podívejte se třeba, jak to teď vypadá ve Spálené. Chtěli podzemní parkoviště - fajn - ale museli tam nejdříve zbourat všechno co tam bylo, udělat hlubokou jámu - do té lít beton (=garáže) a teď pomalu by na těch garážích mohli začít stavět nějakou budovu (=ocelovoskleněnou kostku).

A ještě zpátky k tomu metru - najděte si nějaké staré fotky, jak se budovaly stanice metra ještě v 70. a 80. letech. Třeba Anděl, Můstek - já když to viděl, tak jsem se zhrozil - strašný bordel - obrovské díry do země, buď v místě nějakých proluk (Václavské náměstí), nebo se prostě budovy musely zbourat. A když vidíte, jak se budují teď nové stanice metra A, tak se nezdá, že by se ty technologie nějak výrazně změnily...

+1/0
27.8.2013 10:57

P62a11v37e48l 95O88b46d81r35ž87á23l44e20k 6856384948892

Vidite...a taky to slo. Jeste stesti, ze je Metro v centru uz postavene.

Zkusit ho stavet dneska, tak se doted soudi ekologove, pamatkari a jakekoliv obcanske spolky a nepostavilo by se nikdy.

+1/0
27.8.2013 23:04

M76a22r35e70k 33T52u78r75n81o75v19e83c 7685452740606

Ale jo, šlo - a souhlasím s Vámi, ještě že už to v tom centru je. :-) Tehdejší vedení Prahy/státu se prostě nikoho na nic neptalo...

Říkal jsem si takhle když jsem viděl, jak jsou příměstské vlaky či metro tažené po Vídni (třeba jedna trasa skoro v korytě nějaké řeky), že to také asi muselo být stavěné už někdy dávno, kdy ještě žádné eko- spolky nebyly, dneska by to kvůli nějakým čolkům určitě nešlo - tím spíš v Rakousku... :-)

0/0
28.8.2013 8:31

K21a98t38e22ř84i68n30a 61S23l26a29v30í16k67o40v34á 6213575310473

Za tolik peněz by bylo mnoho ekologických betonových květináčů ;-D

+4/0
27.8.2013 9:52

P42a94v39e57l 58K72u23n22c 9372969658528

Také by mohli realizovat nějaké protiteroristické, jako odpadkové koše.

+2/0
27.8.2013 10:27

D48a83v98i85d 10R82y14c17h91e73t56s16k32ý 9576681240440

Záchytná parkoviště jsou asi stejně potřebná jako okruh. Bohužel dojde k prožrání peněz v DP > Rittig, protože hromadná doprava je kůl. Kdyby se postavily parkoviště tak by nešlo všem podělat život parkovacíma zónama a zákazama vjezdu, protože by bylo kde parkovat.

+5/−1
27.8.2013 8:55

P84a71v21e23l 36M27a25t69o79u63š22e55k 5170347258604

Už vidím, jak půjde automobilista ke svěmu autu kilometr nebo i dále někam na parkoviště.

+1/−1
27.8.2013 9:08

P76a81v32e68l 54M33a38t52o23u55š68e47k 5320347118134

Ale na druhou stranu by ho to možná brzy přestalo bavit a najednou by některý třeba i zjistil, že se dá žít a cestovat i bez auta.

+1/−2
27.8.2013 9:10

M97a76r51t35i53n 38V21a65n82ě25k 9304287912613

nedá.

+5/−2
27.8.2013 10:03

P83a48v41e55l 55M74a46t55o89u60š43e67k 5100807578764

To je nesmysl. Někdo se bez něj obejde celý život (až na zcela výjimečné případy, kdy si ho může půjčit, objednat taxi apod.) a někdo se bez něj celý život nehne. Ne proto, že by jinak nemohl, ale že nechce. Ale za to by se mělo citelně platit, aby si každý musel rozmyslet, zda mu to za to stojí.

+3/−3
27.8.2013 10:19

J47a54n 62K18a56r39l81í88č16e47k 5708651849388

Však ono se za to velmi citelně platí. Například při každé návštěvě čerpací stanice (jakpak vysoká je daň jdoucí... komu vlastně?).

0/0
27.8.2013 10:57

T13o19m60á60š 70Z30e16m76a78n 3355668524865

V žádném případě.

Automobilisté už dnes značně přeplácejí spotřebovaé služby.

Není jediný důvod jim spravedlivě neposkytnout větší servis  a naopak přestat podporovat neplatící složky obyvatelstva.

+1/−2
27.8.2013 12:53

M90a91r85e38k 40T18u16r77n74o65v83e15c 7535652510486

A máte to přeplácení nějak konkrétně vyčíslené? Neříkám, že nemáte pravdu, jen by mě zajímala nějaká čísla...

No a když jsme u těch měst - všechna auta se do nich opravdu nevejdou - v zájmu větších měst obecně je, aby ten počet používaných aut byl spíš nižší - čehož se dá docílit právě tím, že se podporuje hromadná doprava a třeba i ta cyklistika.

Další věc je, že ty skupiny nejsou izolované - není to o tom, že by tu byly jen tři skupiny - chodci (využívající případně MHD), cyklisti a automobilisté. Samozřejmě existuje pár hodně vyhraněných jedinců, kteří jsou také hodně slyšet (Pražské matky, Dfenz, Automat), ale u spousty se to bude dost prolínat. Já jezdím po Praze skoro denně MHD, občas na kole, občas autem (když potřebuji třeba pobrat něco většího či těžšího). Za podporu cyklistiky v Praze jsem rád - i když 5 km cyklostezky odnikud nikam za 150 miliónů považuji také za pitomost - myslím, že je spousta věcí, kde by stačilo pár desítek či maximálně stovek tisíc (a tady byste možná měl tu úměru k tomu, kolik se investuje do dopravních staveb pro automobilisty) a cyklistům by to udělalo daleko větší službu. Všechno by se mělo dělat z rozmyslem - jako mi třeba to nové Áčko zkrátí dojíždění do práce, chápu, že takové metro D by asi bylo potřebnější (=více lidí by z něj mělo prospěch) a mělo se raději začít stavět dřív...

+2/0
27.8.2013 18:11

T18o14m79á70š 61Z57e33m17a49n 3195378704705

Já tedy na kole jezdím po Praze také, ale úpravy alá automat nesnáším - třeba právě ostrůvky znamenají, že kvůli mě auta musí brzdit.

Více bych ocenil, kdyby se povolilo ježdění po chodnících a jednosměrkami (leckde i pro auta) s předností těch co jedou tím správným směrem. Cyklopruhy nepotřebuji a cyklostezky mají smysl jen když odbourají nějaké kolizní místo (např. mimoúrovňové křížení se silnicí.

Doporučuji srovnat rozpočet ŘSD s výběrem spotřební daně z paliv.

D je nezbytné ze 2 důvodů - Nuselák a celá oblast ja Jih od JS/resp. železnice která tam dělá velikou bariéru pro všechny druhy dopravy.

0/0
27.8.2013 21:32

P75e36t51r 13L52u90d96a30n19e39k 1577774597373

rozpočet ŘSD je jen část toho co jde na infrastrukturu spojenou s provozem aut (jeden příklad za všechny - Blanka) a zároveň ne všechna paliva protečou autama.

0/0
28.8.2013 0:42

M53a75r54e27k 63T63u37r69n31o85v81e34c 7425672770876

No nevím jestli zrovna ostrůvky si vymohl Automat - mám pocit, že tam za tím jsou spíš různá "pěšácká" sdružení. Ostrůvky zklidňují dopravu - auta jsou tím nucena zpomalit, i když tam zrovna ani žádný cyklista není. Takže něco takového dnes často bývá kolem přechodů a před křižovatkami... Myslím si, že kdyby do toho cyklisté měli co mluvit, tak to řešení vypadá jinak - místo ostrůvků by se tam třeba krásně vešel oddělený cyklopruh...

Jinak s Vámi ale souhlasím, třeba co se týče těch chodníků a jednosměrek. Občas jsou ty jednosměrky nasázené tak nesmyslně - asi proto, aby maximálně znepříjemnili průjezd autům, která by chtěla vedlejší ulice využívat jako alternativu k hlavním tahům. Pěkně vždycky nadávám třeba v oblasti ulic Jana Masaryka a Bruselská. Tam pokud bych chtěl na kole jet legálně, tak poté, co něco nastoupám, tak abych jak idiot jel zase z kopce a točil se tam jak blázen - a s tím nikdo nic nedělá...

Při tom právě takovéto úpravy jednosměrek by nic moc nestály (úprava značení? stavební úpravy obvykle žádné...) a jak jsem napsal dřív, bylo by to užitečnější, než 5 kilometrů hladkého asfaltu za 150 mega - ten pak stejně slouží víc inlinistům a cyklisté se tam pak už ani nevejdou...

Jak to myslíte s tím, že železnice dělá bariéru? Jako že se z Ukrajinské není moc šance dostat přímo do Bartoškovy? No, je to asi kilometr bez nějaké spojky, ale nevím, jestli je to zrovna v těchto místech až takový problém... A zrovna železnici bych nezatracoval, Praze se dost vyčítá, že na ní v plánování integrované dopravy trochu pozapomíná a při tom by mohla dosti pomoci. Na dojíždění přes větší část města může být rychlejší, velmi by pomohla třeba želenizce na letiště (a určitě by to bylo rychlejší, než původně slibované metro)...

0/0
28.8.2013 8:29

T31o79m45á17š 98Z39e41m11a11n 3735548284975

Třeba Vídeňská je docela problém, protože na provoz z jihu je sama.

D by ji značně ulehčilo - jak o Autobusy, tak o auta dojíždějících.

0/0
28.8.2013 12:36

P73a32v91e12l 30O78b40d93r91ž72á17l42e15k 6146644318272

No nevim, uz jsem i panum z Automatu nabizel, ze jim pujcim muj diar a pokud zvladnou stihat muj harmonogram jen pomoci kola a MHD, tak jim poslu sponzorsky dar v cene meho auta. A moc se na to netvarili.

Ona jen cesta do prace mi autem trva 30-35 minut, kdezto kombinaci bus+vlak+mhd je to kolem 2 hodin od dveri domu ke dverim kancelare.

0/0
27.8.2013 23:01

P58e38t52r 30L18u76d42a51n38e24k 1447534257883

že ve vaše konkrétním případě má používání auta smysl má dokazovat co?

0/0
28.8.2013 0:43

T19o19m70á56š 62Z88e32m22a88n 3465938394175

U mě to je cca 25 min. vs. 1:15 sockou.

Ozvláště pokud človkě někam potřebuje jen ny 5-10 minut (předat podklady/podepsat něco/ převézt nějaký díl) je často cesta autem tam a z5 rychlejší než sockou jen cesta tam.

0/0
28.8.2013 12:38

T37o73m92á34š 75Z78e82m25a25n 3745778644555

Parkoviště jsou přímo na metru...

+1/0
27.8.2013 9:33

B58r59o90n64i95s50l75a83v 96G33a43b56r12y42š 6945464490

Nejen že je "kůl", ale je to pro obyvatele města luxus, který jim město dopřává. Nebýt jí, vůbec byste se v Praze s autem nehnul.

+1/0
27.8.2013 9:33

Ř16e36h78o69ř 14V77l45a89s67á73k 2424734921436

A kdo ponese politickou odpovědnost za to, že trasa D stále vázne ?

+1/0
27.8.2013 8:50

P92e91t17r 40D72a30v34i49d 5537625327405

Ještě nedávno ty prachy měly být na metro D a už je chce Praha použít jinde. Rv

+4/0
27.8.2013 8:28

P50a58v76e73l 46O87b78d74r68ž51á85l84e53k 6806554738382

Stejny problem jako Okruh. Nejde tak ani o penize ale papiry. Praha 6 a par zfanatizovanych obcanskych iniciativ prakticky zablokovaly jakoukoliv variantu rekonstrukce trate, takze se postavi jen usek letiste-Veleslavin a to budou jeste roky papirovani.

+5/0
27.8.2013 8:27

P75a42v20e14l 89M50a64t93o11u31š25e25k 5650817258464

Furt brečí, že nemají peníze zejména na pražský úsek rekonstrukce tratě Praha - Hostivice - Kladno s odbočkou na letiště Ruzyně (tzv. "rychlodráhu") a teď najednou mají problém, že za metro trasy A vše neutratí? Obojí je přitom na území Prahy 6, tak v čem je proboha problém? Ta trať by přitom byla daleko větším přínosem než metro v úseku Veleslavín - Motol.

+1/0
27.8.2013 8:24

R73a36d86e23k 92N36o53v93a28k 9734513159320

Neutratí protože dotace měla jít také na obří parkoviště P+R na Veleslavíně, které nebude.

+1/0
27.8.2013 9:59

P85a90v73e59l 21M76a30t22o36u60š17e21k 5790447668624

Snažit se lidi z okolí Prahy nacpat do metra a vybudovat k tomu na jeho konečných záchytná parkoviště je naprosto nesmyslná strategie - metro (míněno jeho podzemní varianta, k níž se Praha uchýlila) má sloužit především v centru, kde je nejefektivnější. Titíž lidé, když už tedy "musí" použít auto (beru, že v některých lokalitách to bez něj může být problematické), by přitom mohli zaparkovat třeba v Jenči, Hostivicích, Říčanech apod. u nádraží a dál do Prahy pokračovat příměstským vlakem. Bylo by to mj. podstatně rychlejší. V tomto ohledu je systém pražské integrované dopravy ještě hodně nedokonalý.

+1/−1
27.8.2013 10:27
Foto

D59a12v68i69d 48M79a53t68ě60j44ů 2495872257848

Kdyby clanek misto lzi "Téměř čtyři miliardy korun z prostředků..." zacinal pravdou, tedy "Téměř čtyři miliardy korun z vašich daní...", to by byl konecne obrat v mediich a mozna i v mozcich lidi, kteri si to stale neuvedomuju, komu a co vsechno ve svych danich plati. Ale na to nema asi zadnej redaktor koule :-(

+10/−1
27.8.2013 8:06

M25a97r58t71i25n 39P51e64c54i15n94a 4331473

Tak tak. Nechci slevu zadarmo:-P

+1/0
27.8.2013 8:20
Foto

D75a78v11i22d 90M86a41t67ě71j82ů 2455832157468

PS: Diky za minusy, potvrzujete tim, ze pravda se bohuzel blbe posloucha a nekdy i boli ...

+1/−1
27.8.2013 8:22

P15e97t75r 37D41a96v50i44d 5197615187295

tak je jasné, že je to určitým způsobem z daní. Ale ty prachy se buď utratí nebo né, tak je snad lepší je utratit. Jinak by se museli EU vrátit.

+3/0
27.8.2013 8:30
Foto

D36a21v93i57d 63M74a24t41ě76j89ů 2595312577118

No, to je taky nazor ;-) Jen mi v nem chybi alespon trochu toho principu a moralky, ale mozna je chyba ve mne...

+2/0
27.8.2013 8:38
Foto

M82a26r53t25i23n 87G19r91o45c66h78o76l 7636358966411

jenže v této zemi se dotace EU utrácejí za  mnoho projektů zcela nesmyslných ... nemáme dostavěnou základní dopravní infrastrukturu ale zato máme tisíce km cyklostezek, nemáme dostavěné čističky a z dotací se staví akvaparky ... dotace pokryjí max 60 % nákladů, zbytek jde ze státního rozpočtu a pak chybí peníze na to opravdu důležité ... na tohle taky nemá žádný redaktor koule, aby se na tohle zeptal ministra financí ... a ještě si dovolím naznačit, že různí ekoteroristi blokující různé stavby, jsou ve skutečnosti "podporováni a vyprovokovaní" státem, protože ten má pak "důvod" něco nestavět a přesunou prostředky jinam ... to je celý problém s okruhem Prahy, koridory atd ... založte si ekoteroristickou buňku, řekněte, že chcete třeba fotopasti do lesa na medvěda a že budete aktivně bojovat proti obchvatu nějakého města. Přes nějaké prostředníky dostanete co chcete a lidé ve městě si na obchvat počkají dalších pár let a stát ušetří, teda spíše předisponuje peníze jinam ... třeba na dálnici z dědiny do vedlejší dědiny bez návaznosti na cokoli ... zdá se vám to nereálné???

+2/0
27.8.2013 9:04

M69i49c14h71a60l 30P73a23v28l69á68t 9733683244489

No vzdyt je to super - okrademe lidi o penize, posleme ty penize do Brusele a budeme cekat, az nam je eurosocialisti dovoli na neco pouzit (pricemz typicky je to neco, co nepotrebujeme bud vubec, nebo az daleko po jinych vecech, ktere z nich financovat nemuzeme - viz vyhazovani penez do zeleznic za situace, kdy dalnicni a silnicni sit je tragicka).

Proste idiotu / eurosocialistu raj!

+2/−1
27.8.2013 10:40

V53o79j40t24ě33c90h 92B47á30r19t43e74k 1371775856211

EU - dá nám peníze na to co nepotřebujeme

+3/0
27.8.2013 7:49

M87i44c45h30a19l 27P84a49v61l52á39t 9963533284459

Tak zrovna dalsi P+R uz mely stat davno. Ale mesto na to kasle a jedine pokusy byly spojeny s jasne korupcnimi akcemi, kde ta parkovaci mista mela byt jen zaminkou pro malou domu.

0/0
27.8.2013 10:42

A32d30a27m 34P96u33r21k73r49t 5756112828628

Sice to s prodloužením metra začíná být neaktuální, nicméně je dlouhodobě těžko pochopitelné, proč na Dejvické není eskalátor k autobusu na letiště - nejen turistům se zavazadly by pomohl...

+11/0
27.8.2013 7:29

P26a55v46e45l 41J58o79h39a32n93i38d36e93s 9899616795613

Na metro či parkoviště. Praha má šanci získat evropské miliardy.

Bez spravedlivého přerozdělení daní městům a obcím, kdy střední město (okolo 20 000 obyvatel) přišlo o více jak miliardu korun za těch více jak dvacet let na úkor především Prahy, která státní peníze rozkrádala, by neměla dostat vůbec nic.

+2/−3
27.8.2013 7:13

L95u93b11o72š 20J53i19n53d88ř86i75c70h 8952538185430

+ další města ;-D

+2/0
27.8.2013 7:36

M31a32r16t16i93n 64P93e47c16i98n36a 4871973

Kdyby to přerozdělení bylo spravedlivé, jak navrhujete, měla by dnes Praha o 2 linky Metra navíc a dokončený pražský okruh;-)

+3/−2
27.8.2013 8:20

P12a42v59e92l 86O79b16d80r88ž15á11l36e90k 6526704148682

Okruh neni dokonceny ze dvou duvodu - obcane Suchdola a obcane Bechovic.

Penize na nej byly uz pred lety pripravene.

+5/0
27.8.2013 8:28

L30u91b71o66š 54J73i67n40d10ř63i66c20h 8272308545850

A kvůli Běchovicím každý všední den ráno trávím v koloně

0/0
27.8.2013 8:52

P54a26v77e19l 72K11u61n41c 9262149788128

Ano, léta už bylo možné pracovat na severnější variantě Okruhu, jenže Praha důsledně trvá na Suchdolu, protože propojení dálnic D8 s D5 a D1 (a posléze D3) prohlašuje za součást městského okruhu, na němž tak ušetří. 

Také nevím, zda Vám nad hlavou chystají koridor další letištní dráhy.

0/−3
27.8.2013 10:26

M21i32c43h47a72l 84P66a16v40l75á15t 9283283494169

Nejsevernejsi varianta je naprosta kravina.

+3/0
27.8.2013 10:45

T27o32m94á83š 15Z46e66m26a87n 3895268764295

Nebylo, nejsevernější varianta nemá projekt a to je jediný důvod, proč proti ní obce neprotestují, nerozdíl od jižní - logické - varinty, která je naplánovaná už od 1. republiky.

0/0
27.8.2013 13:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.