Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na metro či parkoviště. Praha má šanci získat evropské miliardy

Téměř čtyři miliardy korun z prostředků Evropské unie by v příštích letech mohlo získat hlavní město. Peníze určené původně pro ministerstvo životního prostředí by Praha využila zřejmě pro dokončení metra A nebo na vybudování záchytných parkovišť. Unie to však ještě musí schválit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a32n 42J71a62n42e62č86e67k 9510483140436

Mám nápad! Koupíme za to nějaké pěkné květináče, třeba z betonu. :-P

+3/0
27.8.2013 12:00

J41i10ř37í 58Š66v54a87g41r 3248310885536

4mld? To by vystacilo jen na 4 kvetinace :-/

+3/0
27.8.2013 12:51

L69e29n72k62a 98R39a97d52o62u88š24o67v62á 6907441983123

Ani né tak záchytný parkoviště, jako podzemní parkoviště na sídlištích a v centru... to by pak byl problém s auty vyřešen

+6/−2
27.8.2013 10:39

T21o44m15á66š 47Z21e80m90a47n 3405778304885

Přesně tak, když jsme byl v předloni Drážďanech, překvapilo mě, že na centrálním náměstí kutaji podzemní parkoviště.

Zjevně chtějí do centra přilákat i "nealternativní" občany.

Dovedete si představit parkoviště pod Václavákem? S Hudečkem nikdy, ale smysl by to mělo.

+5/−1
27.8.2013 10:44

M26a62r22e98k 98T42u32r88n24o87v59e88c 7745782190916

A jak byste si představovala stavbu těch podzemních parkovišť v centru? Které budovy by se kvůli tomu obětovaly?

Metro, když je dostatečně hluboko, se dá razit pomocí razících štítů. Ale stanice už taky moc ne. Budovat parkoviště pod budovami bez toho, aby se ty budovy strhly, jde dost těžko.

Podívejte se třeba, jak to teď vypadá ve Spálené. Chtěli podzemní parkoviště - fajn - ale museli tam nejdříve zbourat všechno co tam bylo, udělat hlubokou jámu - do té lít beton (=garáže) a teď pomalu by na těch garážích mohli začít stavět nějakou budovu (=ocelovoskleněnou kostku).

A ještě zpátky k tomu metru - najděte si nějaké staré fotky, jak se budovaly stanice metra ještě v 70. a 80. letech. Třeba Anděl, Můstek - já když to viděl, tak jsem se zhrozil - strašný bordel - obrovské díry do země, buď v místě nějakých proluk (Václavské náměstí), nebo se prostě budovy musely zbourat. A když vidíte, jak se budují teď nové stanice metra A, tak se nezdá, že by se ty technologie nějak výrazně změnily...

+1/0
27.8.2013 10:57

P58a64v42e53l 35O56b82d77r72ž77á81l41e83k 6786494818882

Vidite...a taky to slo. Jeste stesti, ze je Metro v centru uz postavene.

Zkusit ho stavet dneska, tak se doted soudi ekologove, pamatkari a jakekoliv obcanske spolky a nepostavilo by se nikdy.

+1/0
27.8.2013 23:04

M50a88r24e34k 39T11u30r21n51o32v68e36c 7575542610256

Ale jo, šlo - a souhlasím s Vámi, ještě že už to v tom centru je. :-) Tehdejší vedení Prahy/státu se prostě nikoho na nic neptalo...

Říkal jsem si takhle když jsem viděl, jak jsou příměstské vlaky či metro tažené po Vídni (třeba jedna trasa skoro v korytě nějaké řeky), že to také asi muselo být stavěné už někdy dávno, kdy ještě žádné eko- spolky nebyly, dneska by to kvůli nějakým čolkům určitě nešlo - tím spíš v Rakousku... :-)

0/0
28.8.2013 8:31

K57a93t15e30ř46i21n52a 83S40l66a24v63í81k17o35v47á 6693735500483

Za tolik peněz by bylo mnoho ekologických betonových květináčů ;-D

+4/0
27.8.2013 9:52

P17a71v47e22l 20K83u97n98c 9372259568308

Také by mohli realizovat nějaké protiteroristické, jako odpadkové koše.

+2/0
27.8.2013 10:27

D86a36v63i41d 38R38y14c19h31e98t70s56k93ý 9936721810570

Záchytná parkoviště jsou asi stejně potřebná jako okruh. Bohužel dojde k prožrání peněz v DP > Rittig, protože hromadná doprava je kůl. Kdyby se postavily parkoviště tak by nešlo všem podělat život parkovacíma zónama a zákazama vjezdu, protože by bylo kde parkovat.

+5/−1
27.8.2013 8:55

P27a87v50e81l 24M13a47t19o16u30š19e95k 5950637528404

Už vidím, jak půjde automobilista ke svěmu autu kilometr nebo i dále někam na parkoviště.

+1/−1
27.8.2013 9:08

P60a31v53e78l 30M37a47t73o79u91š22e76k 5730407618654

Ale na druhou stranu by ho to možná brzy přestalo bavit a najednou by některý třeba i zjistil, že se dá žít a cestovat i bez auta.

+1/−2
27.8.2013 9:10

M20a58r54t10i53n 81V77a30n42ě32k 9414417492663

nedá.

+5/−2
27.8.2013 10:03

P90a48v48e12l 25M73a45t43o82u47š95e37k 5150507728844

To je nesmysl. Někdo se bez něj obejde celý život (až na zcela výjimečné případy, kdy si ho může půjčit, objednat taxi apod.) a někdo se bez něj celý život nehne. Ne proto, že by jinak nemohl, ale že nechce. Ale za to by se mělo citelně platit, aby si každý musel rozmyslet, zda mu to za to stojí.

+3/−3
27.8.2013 10:19

J53a94n 71K63a94r51l80í74č20e27k 5978221469798

Však ono se za to velmi citelně platí. Například při každé návštěvě čerpací stanice (jakpak vysoká je daň jdoucí... komu vlastně?).

0/0
27.8.2013 10:57

T70o56m35á40š 88Z96e13m38a95n 3785278244315

V žádném případě.

Automobilisté už dnes značně přeplácejí spotřebovaé služby.

Není jediný důvod jim spravedlivě neposkytnout větší servis  a naopak přestat podporovat neplatící složky obyvatelstva.

+1/−2
27.8.2013 12:53

M49a59r80e96k 33T34u70r68n46o89v68e90c 7795302490896

A máte to přeplácení nějak konkrétně vyčíslené? Neříkám, že nemáte pravdu, jen by mě zajímala nějaká čísla...

No a když jsme u těch měst - všechna auta se do nich opravdu nevejdou - v zájmu větších měst obecně je, aby ten počet používaných aut byl spíš nižší - čehož se dá docílit právě tím, že se podporuje hromadná doprava a třeba i ta cyklistika.

Další věc je, že ty skupiny nejsou izolované - není to o tom, že by tu byly jen tři skupiny - chodci (využívající případně MHD), cyklisti a automobilisté. Samozřejmě existuje pár hodně vyhraněných jedinců, kteří jsou také hodně slyšet (Pražské matky, Dfenz, Automat), ale u spousty se to bude dost prolínat. Já jezdím po Praze skoro denně MHD, občas na kole, občas autem (když potřebuji třeba pobrat něco většího či těžšího). Za podporu cyklistiky v Praze jsem rád - i když 5 km cyklostezky odnikud nikam za 150 miliónů považuji také za pitomost - myslím, že je spousta věcí, kde by stačilo pár desítek či maximálně stovek tisíc (a tady byste možná měl tu úměru k tomu, kolik se investuje do dopravních staveb pro automobilisty) a cyklistům by to udělalo daleko větší službu. Všechno by se mělo dělat z rozmyslem - jako mi třeba to nové Áčko zkrátí dojíždění do práce, chápu, že takové metro D by asi bylo potřebnější (=více lidí by z něj mělo prospěch) a mělo se raději začít stavět dřív...

+2/0
27.8.2013 18:11

T77o92m73á86š 57Z17e16m39a11n 3225758154355

Já tedy na kole jezdím po Praze také, ale úpravy alá automat nesnáším - třeba právě ostrůvky znamenají, že kvůli mě auta musí brzdit.

Více bych ocenil, kdyby se povolilo ježdění po chodnících a jednosměrkami (leckde i pro auta) s předností těch co jedou tím správným směrem. Cyklopruhy nepotřebuji a cyklostezky mají smysl jen když odbourají nějaké kolizní místo (např. mimoúrovňové křížení se silnicí.

Doporučuji srovnat rozpočet ŘSD s výběrem spotřební daně z paliv.

D je nezbytné ze 2 důvodů - Nuselák a celá oblast ja Jih od JS/resp. železnice která tam dělá velikou bariéru pro všechny druhy dopravy.

0/0
27.8.2013 21:32

P79e50t23r 44L70u83d50a84n56e39k 1747564217793

rozpočet ŘSD je jen část toho co jde na infrastrukturu spojenou s provozem aut (jeden příklad za všechny - Blanka) a zároveň ne všechna paliva protečou autama.

0/0
28.8.2013 0:42

M75a14r89e97k 28T19u63r19n31o20v18e90c 7475472140906

No nevím jestli zrovna ostrůvky si vymohl Automat - mám pocit, že tam za tím jsou spíš různá "pěšácká" sdružení. Ostrůvky zklidňují dopravu - auta jsou tím nucena zpomalit, i když tam zrovna ani žádný cyklista není. Takže něco takového dnes často bývá kolem přechodů a před křižovatkami... Myslím si, že kdyby do toho cyklisté měli co mluvit, tak to řešení vypadá jinak - místo ostrůvků by se tam třeba krásně vešel oddělený cyklopruh...

Jinak s Vámi ale souhlasím, třeba co se týče těch chodníků a jednosměrek. Občas jsou ty jednosměrky nasázené tak nesmyslně - asi proto, aby maximálně znepříjemnili průjezd autům, která by chtěla vedlejší ulice využívat jako alternativu k hlavním tahům. Pěkně vždycky nadávám třeba v oblasti ulic Jana Masaryka a Bruselská. Tam pokud bych chtěl na kole jet legálně, tak poté, co něco nastoupám, tak abych jak idiot jel zase z kopce a točil se tam jak blázen - a s tím nikdo nic nedělá...

Při tom právě takovéto úpravy jednosměrek by nic moc nestály (úprava značení? stavební úpravy obvykle žádné...) a jak jsem napsal dřív, bylo by to užitečnější, než 5 kilometrů hladkého asfaltu za 150 mega - ten pak stejně slouží víc inlinistům a cyklisté se tam pak už ani nevejdou...

Jak to myslíte s tím, že železnice dělá bariéru? Jako že se z Ukrajinské není moc šance dostat přímo do Bartoškovy? No, je to asi kilometr bez nějaké spojky, ale nevím, jestli je to zrovna v těchto místech až takový problém... A zrovna železnici bych nezatracoval, Praze se dost vyčítá, že na ní v plánování integrované dopravy trochu pozapomíná a při tom by mohla dosti pomoci. Na dojíždění přes větší část města může být rychlejší, velmi by pomohla třeba želenizce na letiště (a určitě by to bylo rychlejší, než původně slibované metro)...

0/0
28.8.2013 8:29

T97o54m30á54š 11Z28e84m49a94n 3735208244315

Třeba Vídeňská je docela problém, protože na provoz z jihu je sama.

D by ji značně ulehčilo - jak o Autobusy, tak o auta dojíždějících.

0/0
28.8.2013 12:36

P81a93v21e52l 27O17b21d91r57ž66á83l25e71k 6596744968652

No nevim, uz jsem i panum z Automatu nabizel, ze jim pujcim muj diar a pokud zvladnou stihat muj harmonogram jen pomoci kola a MHD, tak jim poslu sponzorsky dar v cene meho auta. A moc se na to netvarili.

Ona jen cesta do prace mi autem trva 30-35 minut, kdezto kombinaci bus+vlak+mhd je to kolem 2 hodin od dveri domu ke dverim kancelare.

0/0
27.8.2013 23:01

P91e52t40r 36L84u73d37a36n39e80k 1407794837963

že ve vaše konkrétním případě má používání auta smysl má dokazovat co?

0/0
28.8.2013 0:43

T37o69m97á77š 91Z10e78m55a88n 3475168814815

U mě to je cca 25 min. vs. 1:15 sockou.

Ozvláště pokud človkě někam potřebuje jen ny 5-10 minut (předat podklady/podepsat něco/ převézt nějaký díl) je často cesta autem tam a z5 rychlejší než sockou jen cesta tam.

0/0
28.8.2013 12:38

T69o78m13á62š 91Z96e63m47a35n 3505938544635

Parkoviště jsou přímo na metru...

+1/0
27.8.2013 9:33
Foto

B39r22o47n33i24s63l86a68v 16G32a71b79r29y17š 2282849691

Nejen že je "kůl", ale je to pro obyvatele města luxus, který jim město dopřává. Nebýt jí, vůbec byste se v Praze s autem nehnul.

+1/0
27.8.2013 9:33

Ř58e65h15o69ř 74V43l41a26s91á53k 2434124811156

A kdo ponese politickou odpovědnost za to, že trasa D stále vázne ?

+1/0
27.8.2013 8:50

P67e64t54r 75D64a90v12i78d 5107595207895

Ještě nedávno ty prachy měly být na metro D a už je chce Praha použít jinde. Rv

+4/0
27.8.2013 8:28

P59a94v43e16l 37O15b80d29r79ž29á21l32e22k 6296924898212

Stejny problem jako Okruh. Nejde tak ani o penize ale papiry. Praha 6 a par zfanatizovanych obcanskych iniciativ prakticky zablokovaly jakoukoliv variantu rekonstrukce trate, takze se postavi jen usek letiste-Veleslavin a to budou jeste roky papirovani.

+5/0
27.8.2013 8:27

P81a80v11e50l 76M94a24t37o15u49š84e19k 5470747558734

Furt brečí, že nemají peníze zejména na pražský úsek rekonstrukce tratě Praha - Hostivice - Kladno s odbočkou na letiště Ruzyně (tzv. "rychlodráhu") a teď najednou mají problém, že za metro trasy A vše neutratí? Obojí je přitom na území Prahy 6, tak v čem je proboha problém? Ta trať by přitom byla daleko větším přínosem než metro v úseku Veleslavín - Motol.

+1/0
27.8.2013 8:24

R40a36d14e21k 21N34o62v82a70k 9824543459610

Neutratí protože dotace měla jít také na obří parkoviště P+R na Veleslavíně, které nebude.

+1/0
27.8.2013 9:59

P85a53v19e30l 76M58a81t25o75u31š89e93k 5310277668164

Snažit se lidi z okolí Prahy nacpat do metra a vybudovat k tomu na jeho konečných záchytná parkoviště je naprosto nesmyslná strategie - metro (míněno jeho podzemní varianta, k níž se Praha uchýlila) má sloužit především v centru, kde je nejefektivnější. Titíž lidé, když už tedy "musí" použít auto (beru, že v některých lokalitách to bez něj může být problematické), by přitom mohli zaparkovat třeba v Jenči, Hostivicích, Říčanech apod. u nádraží a dál do Prahy pokračovat příměstským vlakem. Bylo by to mj. podstatně rychlejší. V tomto ohledu je systém pražské integrované dopravy ještě hodně nedokonalý.

+1/−1
27.8.2013 10:27

D73a15v87i83d 27M11a18t68ě36j37ů 2215962557158

Kdyby clanek misto lzi "Téměř čtyři miliardy korun z prostředků..." zacinal pravdou, tedy "Téměř čtyři miliardy korun z vašich daní...", to by byl konecne obrat v mediich a mozna i v mozcich lidi, kteri si to stale neuvedomuju, komu a co vsechno ve svych danich plati. Ale na to nema asi zadnej redaktor koule :-(

+10/−1
27.8.2013 8:06

M25a18r69t28i83n 71P35e36c32i98n33a 4831453

Tak tak. Nechci slevu zadarmo:-P

+1/0
27.8.2013 8:20

D15a85v54i14d 59M57a93t85ě64j53ů 2365922587258

PS: Diky za minusy, potvrzujete tim, ze pravda se bohuzel blbe posloucha a nekdy i boli ...

+1/−1
27.8.2013 8:22

P96e32t31r 53D66a16v15i13d 5157325957895

tak je jasné, že je to určitým způsobem z daní. Ale ty prachy se buď utratí nebo né, tak je snad lepší je utratit. Jinak by se museli EU vrátit.

+3/0
27.8.2013 8:30

D44a16v49i30d 52M78a41t55ě13j18ů 2775422347428

No, to je taky nazor ;-) Jen mi v nem chybi alespon trochu toho principu a moralky, ale mozna je chyba ve mne...

+2/0
27.8.2013 8:38
Foto

M12a77r31t59i53n 30G61r50o80c68h25o93l 7306778236181

jenže v této zemi se dotace EU utrácejí za  mnoho projektů zcela nesmyslných ... nemáme dostavěnou základní dopravní infrastrukturu ale zato máme tisíce km cyklostezek, nemáme dostavěné čističky a z dotací se staví akvaparky ... dotace pokryjí max 60 % nákladů, zbytek jde ze státního rozpočtu a pak chybí peníze na to opravdu důležité ... na tohle taky nemá žádný redaktor koule, aby se na tohle zeptal ministra financí ... a ještě si dovolím naznačit, že různí ekoteroristi blokující různé stavby, jsou ve skutečnosti "podporováni a vyprovokovaní" státem, protože ten má pak "důvod" něco nestavět a přesunou prostředky jinam ... to je celý problém s okruhem Prahy, koridory atd ... založte si ekoteroristickou buňku, řekněte, že chcete třeba fotopasti do lesa na medvěda a že budete aktivně bojovat proti obchvatu nějakého města. Přes nějaké prostředníky dostanete co chcete a lidé ve městě si na obchvat počkají dalších pár let a stát ušetří, teda spíše předisponuje peníze jinam ... třeba na dálnici z dědiny do vedlejší dědiny bez návaznosti na cokoli ... zdá se vám to nereálné???

+2/0
27.8.2013 9:04

M94i20c97h19a36l 51P17a33v96l32á83t 9793823724899

No vzdyt je to super - okrademe lidi o penize, posleme ty penize do Brusele a budeme cekat, az nam je eurosocialisti dovoli na neco pouzit (pricemz typicky je to neco, co nepotrebujeme bud vubec, nebo az daleko po jinych vecech, ktere z nich financovat nemuzeme - viz vyhazovani penez do zeleznic za situace, kdy dalnicni a silnicni sit je tragicka).

Proste idiotu / eurosocialistu raj!

+2/−1
27.8.2013 10:40

V28o75j44t56ě60c81h 53B81á24r31t28e22k 1291515386691

EU - dá nám peníze na to co nepotřebujeme

+3/0
27.8.2013 7:49

M45i45c15h97a50l 89P26a18v15l54á47t 9783703574709

Tak zrovna dalsi P+R uz mely stat davno. Ale mesto na to kasle a jedine pokusy byly spojeny s jasne korupcnimi akcemi, kde ta parkovaci mista mela byt jen zaminkou pro malou domu.

0/0
27.8.2013 10:42

A32d15a34m 68P43u47r34k41r92t 5736902858888

Sice to s prodloužením metra začíná být neaktuální, nicméně je dlouhodobě těžko pochopitelné, proč na Dejvické není eskalátor k autobusu na letiště - nejen turistům se zavazadly by pomohl...

+11/0
27.8.2013 7:29

P84a23v46e86l 60J27o84h38a91n55i81d22e30s 9969776885343

Na metro či parkoviště. Praha má šanci získat evropské miliardy.

Bez spravedlivého přerozdělení daní městům a obcím, kdy střední město (okolo 20 000 obyvatel) přišlo o více jak miliardu korun za těch více jak dvacet let na úkor především Prahy, která státní peníze rozkrádala, by neměla dostat vůbec nic.

+2/−3
27.8.2013 7:13

L82u59b19o96š 58J77i81n27d96ř75i71c54h 8292198655760

+ další města ;-D

+2/0
27.8.2013 7:36

M79a31r54t37i61n 49P78e11c88i19n83a 4361903

Kdyby to přerozdělení bylo spravedlivé, jak navrhujete, měla by dnes Praha o 2 linky Metra navíc a dokončený pražský okruh;-)

+3/−2
27.8.2013 8:20

P53a22v50e81l 83O76b41d17r17ž66á26l70e25k 6166974758712

Okruh neni dokonceny ze dvou duvodu - obcane Suchdola a obcane Bechovic.

Penize na nej byly uz pred lety pripravene.

+5/0
27.8.2013 8:28

L24u75b60o67š 92J44i37n20d32ř93i49c35h 8692678345680

A kvůli Běchovicím každý všední den ráno trávím v koloně

0/0
27.8.2013 8:52

P75a25v91e94l 22K22u11n98c 9602189168478

Ano, léta už bylo možné pracovat na severnější variantě Okruhu, jenže Praha důsledně trvá na Suchdolu, protože propojení dálnic D8 s D5 a D1 (a posléze D3) prohlašuje za součást městského okruhu, na němž tak ušetří. 

Také nevím, zda Vám nad hlavou chystají koridor další letištní dráhy.

0/−3
27.8.2013 10:26

M38i85c76h63a35l 37P51a89v91l62á43t 9893563414589

Nejsevernejsi varianta je naprosta kravina.

+3/0
27.8.2013 10:45

T17o73m81á48š 89Z10e78m30a93n 3855748724635

Nebylo, nejsevernější varianta nemá projekt a to je jediný důvod, proč proti ní obce neprotestují, nerozdíl od jižní - logické - varinty, která je naplánovaná už od 1. republiky.

0/0
27.8.2013 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.