Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na metro či parkoviště. Praha má šanci získat evropské miliardy

Téměř čtyři miliardy korun z prostředků Evropské unie by v příštích letech mohlo získat hlavní město. Peníze určené původně pro ministerstvo životního prostředí by Praha využila zřejmě pro dokončení metra A nebo na vybudování záchytných parkovišť. Unie to však ještě musí schválit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a44n 18J76a75n56e83č69e13k 9350653380806

Mám nápad! Koupíme za to nějaké pěkné květináče, třeba z betonu. :-P

+3/0
27.8.2013 12:00

J42i15ř66í 48Š57v49a47g66r 3808210705546

4mld? To by vystacilo jen na 4 kvetinace :-/

+3/0
27.8.2013 12:51

L93e91n16k95a 20R26a31d63o38u35š35o63v23á 6427451623873

Ani né tak záchytný parkoviště, jako podzemní parkoviště na sídlištích a v centru... to by pak byl problém s auty vyřešen

+6/−2
27.8.2013 10:39

T20o82m96á71š 97Z32e23m87a72n 3715138834545

Přesně tak, když jsme byl v předloni Drážďanech, překvapilo mě, že na centrálním náměstí kutaji podzemní parkoviště.

Zjevně chtějí do centra přilákat i "nealternativní" občany.

Dovedete si představit parkoviště pod Václavákem? S Hudečkem nikdy, ale smysl by to mělo.

+5/−1
27.8.2013 10:44

M76a33r47e32k 80T63u76r72n91o18v44e74c 7525172790126

A jak byste si představovala stavbu těch podzemních parkovišť v centru? Které budovy by se kvůli tomu obětovaly?

Metro, když je dostatečně hluboko, se dá razit pomocí razících štítů. Ale stanice už taky moc ne. Budovat parkoviště pod budovami bez toho, aby se ty budovy strhly, jde dost těžko.

Podívejte se třeba, jak to teď vypadá ve Spálené. Chtěli podzemní parkoviště - fajn - ale museli tam nejdříve zbourat všechno co tam bylo, udělat hlubokou jámu - do té lít beton (=garáže) a teď pomalu by na těch garážích mohli začít stavět nějakou budovu (=ocelovoskleněnou kostku).

A ještě zpátky k tomu metru - najděte si nějaké staré fotky, jak se budovaly stanice metra ještě v 70. a 80. letech. Třeba Anděl, Můstek - já když to viděl, tak jsem se zhrozil - strašný bordel - obrovské díry do země, buď v místě nějakých proluk (Václavské náměstí), nebo se prostě budovy musely zbourat. A když vidíte, jak se budují teď nové stanice metra A, tak se nezdá, že by se ty technologie nějak výrazně změnily...

+1/0
27.8.2013 10:57

P35a24v14e84l 77O69b37d72r81ž95á68l91e18k 6476544288792

Vidite...a taky to slo. Jeste stesti, ze je Metro v centru uz postavene.

Zkusit ho stavet dneska, tak se doted soudi ekologove, pamatkari a jakekoliv obcanske spolky a nepostavilo by se nikdy.

+1/0
27.8.2013 23:04

M82a57r12e26k 89T61u80r84n24o27v73e62c 7965552250436

Ale jo, šlo - a souhlasím s Vámi, ještě že už to v tom centru je. :-) Tehdejší vedení Prahy/státu se prostě nikoho na nic neptalo...

Říkal jsem si takhle když jsem viděl, jak jsou příměstské vlaky či metro tažené po Vídni (třeba jedna trasa skoro v korytě nějaké řeky), že to také asi muselo být stavěné už někdy dávno, kdy ještě žádné eko- spolky nebyly, dneska by to kvůli nějakým čolkům určitě nešlo - tím spíš v Rakousku... :-)

0/0
28.8.2013 8:31

K84a47t56e97ř97i75n17a 94S73l49a84v93í84k64o54v63á 6253935680583

Za tolik peněz by bylo mnoho ekologických betonových květináčů ;-D

+4/0
27.8.2013 9:52

P76a85v44e62l 32K10u63n52c 9622209838498

Také by mohli realizovat nějaké protiteroristické, jako odpadkové koše.

+2/0
27.8.2013 10:27

D53a57v33i98d 96R29y80c16h50e16t51s50k75ý 9856981580710

Záchytná parkoviště jsou asi stejně potřebná jako okruh. Bohužel dojde k prožrání peněz v DP > Rittig, protože hromadná doprava je kůl. Kdyby se postavily parkoviště tak by nešlo všem podělat život parkovacíma zónama a zákazama vjezdu, protože by bylo kde parkovat.

+5/−1
27.8.2013 8:55

P20a46v13e86l 65M66a97t12o92u74š97e22k 5630427638644

Už vidím, jak půjde automobilista ke svěmu autu kilometr nebo i dále někam na parkoviště.

+1/−1
27.8.2013 9:08

P44a50v36e41l 55M65a95t22o61u18š69e44k 5920857468104

Ale na druhou stranu by ho to možná brzy přestalo bavit a najednou by některý třeba i zjistil, že se dá žít a cestovat i bez auta.

+1/−2
27.8.2013 9:10

M14a79r52t72i80n 61V86a90n34ě96k 9144537822933

nedá.

+5/−2
27.8.2013 10:03

P85a73v86e85l 40M44a71t27o26u53š50e89k 5350577958634

To je nesmysl. Někdo se bez něj obejde celý život (až na zcela výjimečné případy, kdy si ho může půjčit, objednat taxi apod.) a někdo se bez něj celý život nehne. Ne proto, že by jinak nemohl, ale že nechce. Ale za to by se mělo citelně platit, aby si každý musel rozmyslet, zda mu to za to stojí.

+3/−3
27.8.2013 10:19

J18a16n 38K96a17r83l89í89č83e82k 5638451179578

Však ono se za to velmi citelně platí. Například při každé návštěvě čerpací stanice (jakpak vysoká je daň jdoucí... komu vlastně?).

0/0
27.8.2013 10:57

T61o51m39á66š 31Z94e57m17a54n 3115378864625

V žádném případě.

Automobilisté už dnes značně přeplácejí spotřebovaé služby.

Není jediný důvod jim spravedlivě neposkytnout větší servis  a naopak přestat podporovat neplatící složky obyvatelstva.

+1/−2
27.8.2013 12:53

M97a32r89e36k 38T94u70r87n96o24v84e85c 7125832950116

A máte to přeplácení nějak konkrétně vyčíslené? Neříkám, že nemáte pravdu, jen by mě zajímala nějaká čísla...

No a když jsme u těch měst - všechna auta se do nich opravdu nevejdou - v zájmu větších měst obecně je, aby ten počet používaných aut byl spíš nižší - čehož se dá docílit právě tím, že se podporuje hromadná doprava a třeba i ta cyklistika.

Další věc je, že ty skupiny nejsou izolované - není to o tom, že by tu byly jen tři skupiny - chodci (využívající případně MHD), cyklisti a automobilisté. Samozřejmě existuje pár hodně vyhraněných jedinců, kteří jsou také hodně slyšet (Pražské matky, Dfenz, Automat), ale u spousty se to bude dost prolínat. Já jezdím po Praze skoro denně MHD, občas na kole, občas autem (když potřebuji třeba pobrat něco většího či těžšího). Za podporu cyklistiky v Praze jsem rád - i když 5 km cyklostezky odnikud nikam za 150 miliónů považuji také za pitomost - myslím, že je spousta věcí, kde by stačilo pár desítek či maximálně stovek tisíc (a tady byste možná měl tu úměru k tomu, kolik se investuje do dopravních staveb pro automobilisty) a cyklistům by to udělalo daleko větší službu. Všechno by se mělo dělat z rozmyslem - jako mi třeba to nové Áčko zkrátí dojíždění do práce, chápu, že takové metro D by asi bylo potřebnější (=více lidí by z něj mělo prospěch) a mělo se raději začít stavět dřív...

+2/0
27.8.2013 18:11

T57o80m36á20š 67Z90e97m60a67n 3365108154105

Já tedy na kole jezdím po Praze také, ale úpravy alá automat nesnáším - třeba právě ostrůvky znamenají, že kvůli mě auta musí brzdit.

Více bych ocenil, kdyby se povolilo ježdění po chodnících a jednosměrkami (leckde i pro auta) s předností těch co jedou tím správným směrem. Cyklopruhy nepotřebuji a cyklostezky mají smysl jen když odbourají nějaké kolizní místo (např. mimoúrovňové křížení se silnicí.

Doporučuji srovnat rozpočet ŘSD s výběrem spotřební daně z paliv.

D je nezbytné ze 2 důvodů - Nuselák a celá oblast ja Jih od JS/resp. železnice která tam dělá velikou bariéru pro všechny druhy dopravy.

0/0
27.8.2013 21:32

P61e37t68r 30L30u90d67a92n55e35k 1497454697643

rozpočet ŘSD je jen část toho co jde na infrastrukturu spojenou s provozem aut (jeden příklad za všechny - Blanka) a zároveň ne všechna paliva protečou autama.

0/0
28.8.2013 0:42

M36a53r80e29k 21T60u15r95n30o11v76e94c 7175342390676

No nevím jestli zrovna ostrůvky si vymohl Automat - mám pocit, že tam za tím jsou spíš různá "pěšácká" sdružení. Ostrůvky zklidňují dopravu - auta jsou tím nucena zpomalit, i když tam zrovna ani žádný cyklista není. Takže něco takového dnes často bývá kolem přechodů a před křižovatkami... Myslím si, že kdyby do toho cyklisté měli co mluvit, tak to řešení vypadá jinak - místo ostrůvků by se tam třeba krásně vešel oddělený cyklopruh...

Jinak s Vámi ale souhlasím, třeba co se týče těch chodníků a jednosměrek. Občas jsou ty jednosměrky nasázené tak nesmyslně - asi proto, aby maximálně znepříjemnili průjezd autům, která by chtěla vedlejší ulice využívat jako alternativu k hlavním tahům. Pěkně vždycky nadávám třeba v oblasti ulic Jana Masaryka a Bruselská. Tam pokud bych chtěl na kole jet legálně, tak poté, co něco nastoupám, tak abych jak idiot jel zase z kopce a točil se tam jak blázen - a s tím nikdo nic nedělá...

Při tom právě takovéto úpravy jednosměrek by nic moc nestály (úprava značení? stavební úpravy obvykle žádné...) a jak jsem napsal dřív, bylo by to užitečnější, než 5 kilometrů hladkého asfaltu za 150 mega - ten pak stejně slouží víc inlinistům a cyklisté se tam pak už ani nevejdou...

Jak to myslíte s tím, že železnice dělá bariéru? Jako že se z Ukrajinské není moc šance dostat přímo do Bartoškovy? No, je to asi kilometr bez nějaké spojky, ale nevím, jestli je to zrovna v těchto místech až takový problém... A zrovna železnici bych nezatracoval, Praze se dost vyčítá, že na ní v plánování integrované dopravy trochu pozapomíná a při tom by mohla dosti pomoci. Na dojíždění přes větší část města může být rychlejší, velmi by pomohla třeba želenizce na letiště (a určitě by to bylo rychlejší, než původně slibované metro)...

0/0
28.8.2013 8:29

T12o93m64á86š 45Z86e26m65a81n 3925388184125

Třeba Vídeňská je docela problém, protože na provoz z jihu je sama.

D by ji značně ulehčilo - jak o Autobusy, tak o auta dojíždějících.

0/0
28.8.2013 12:36

P54a85v73e97l 36O70b17d86r17ž88á54l93e64k 6176674538352

No nevim, uz jsem i panum z Automatu nabizel, ze jim pujcim muj diar a pokud zvladnou stihat muj harmonogram jen pomoci kola a MHD, tak jim poslu sponzorsky dar v cene meho auta. A moc se na to netvarili.

Ona jen cesta do prace mi autem trva 30-35 minut, kdezto kombinaci bus+vlak+mhd je to kolem 2 hodin od dveri domu ke dverim kancelare.

0/0
27.8.2013 23:01

P83e42t62r 86L33u55d80a81n28e49k 1367244467283

že ve vaše konkrétním případě má používání auta smysl má dokazovat co?

0/0
28.8.2013 0:43

T32o96m93á74š 24Z12e95m79a62n 3325808934145

U mě to je cca 25 min. vs. 1:15 sockou.

Ozvláště pokud človkě někam potřebuje jen ny 5-10 minut (předat podklady/podepsat něco/ převézt nějaký díl) je často cesta autem tam a z5 rychlejší než sockou jen cesta tam.

0/0
28.8.2013 12:38

T19o91m79á79š 58Z22e55m18a94n 3545248314405

Parkoviště jsou přímo na metru...

+1/0
27.8.2013 9:33
Foto

B92r26o17n30i79s71l69a70v 32G96a70b41r53y50š 2382149781

Nejen že je "kůl", ale je to pro obyvatele města luxus, který jim město dopřává. Nebýt jí, vůbec byste se v Praze s autem nehnul.

+1/0
27.8.2013 9:33

Ř40e16h38o50ř 70V88l48a69s77á12k 2894194361516

A kdo ponese politickou odpovědnost za to, že trasa D stále vázne ?

+1/0
27.8.2013 8:50

P78e52t83r 19D79a71v42i51d 5187345437865

Ještě nedávno ty prachy měly být na metro D a už je chce Praha použít jinde. Rv

+4/0
27.8.2013 8:28

P93a19v47e14l 70O26b14d25r24ž18á92l88e31k 6366684598112

Stejny problem jako Okruh. Nejde tak ani o penize ale papiry. Praha 6 a par zfanatizovanych obcanskych iniciativ prakticky zablokovaly jakoukoliv variantu rekonstrukce trate, takze se postavi jen usek letiste-Veleslavin a to budou jeste roky papirovani.

+5/0
27.8.2013 8:27

P69a78v60e94l 55M90a88t69o41u58š41e46k 5880967138174

Furt brečí, že nemají peníze zejména na pražský úsek rekonstrukce tratě Praha - Hostivice - Kladno s odbočkou na letiště Ruzyně (tzv. "rychlodráhu") a teď najednou mají problém, že za metro trasy A vše neutratí? Obojí je přitom na území Prahy 6, tak v čem je proboha problém? Ta trať by přitom byla daleko větším přínosem než metro v úseku Veleslavín - Motol.

+1/0
27.8.2013 8:24

R82a93d39e32k 72N40o73v14a21k 9364693599930

Neutratí protože dotace měla jít také na obří parkoviště P+R na Veleslavíně, které nebude.

+1/0
27.8.2013 9:59

P86a52v13e81l 49M47a54t81o91u48š27e57k 5440397678724

Snažit se lidi z okolí Prahy nacpat do metra a vybudovat k tomu na jeho konečných záchytná parkoviště je naprosto nesmyslná strategie - metro (míněno jeho podzemní varianta, k níž se Praha uchýlila) má sloužit především v centru, kde je nejefektivnější. Titíž lidé, když už tedy "musí" použít auto (beru, že v některých lokalitách to bez něj může být problematické), by přitom mohli zaparkovat třeba v Jenči, Hostivicích, Říčanech apod. u nádraží a dál do Prahy pokračovat příměstským vlakem. Bylo by to mj. podstatně rychlejší. V tomto ohledu je systém pražské integrované dopravy ještě hodně nedokonalý.

+1/−1
27.8.2013 10:27
Foto

D77a34v21i88d 80M47a41t39ě37j38ů 2385152567838

Kdyby clanek misto lzi "Téměř čtyři miliardy korun z prostředků..." zacinal pravdou, tedy "Téměř čtyři miliardy korun z vašich daní...", to by byl konecne obrat v mediich a mozna i v mozcich lidi, kteri si to stale neuvedomuju, komu a co vsechno ve svych danich plati. Ale na to nema asi zadnej redaktor koule :-(

+10/−1
27.8.2013 8:06

M28a31r38t74i53n 16P38e64c48i58n58a 4341903

Tak tak. Nechci slevu zadarmo:-P

+1/0
27.8.2013 8:20
Foto

D55a21v73i38d 11M15a40t42ě12j58ů 2695232487208

PS: Diky za minusy, potvrzujete tim, ze pravda se bohuzel blbe posloucha a nekdy i boli ...

+1/−1
27.8.2013 8:22

P72e53t21r 19D49a35v17i29d 5947295697855

tak je jasné, že je to určitým způsobem z daní. Ale ty prachy se buď utratí nebo né, tak je snad lepší je utratit. Jinak by se museli EU vrátit.

+3/0
27.8.2013 8:30
Foto

D60a43v23i85d 61M40a55t56ě85j27ů 2625982367988

No, to je taky nazor ;-) Jen mi v nem chybi alespon trochu toho principu a moralky, ale mozna je chyba ve mne...

+2/0
27.8.2013 8:38
Foto

M25a51r26t71i67n 61G14r94o64c20h37o49l 7186988836351

jenže v této zemi se dotace EU utrácejí za  mnoho projektů zcela nesmyslných ... nemáme dostavěnou základní dopravní infrastrukturu ale zato máme tisíce km cyklostezek, nemáme dostavěné čističky a z dotací se staví akvaparky ... dotace pokryjí max 60 % nákladů, zbytek jde ze státního rozpočtu a pak chybí peníze na to opravdu důležité ... na tohle taky nemá žádný redaktor koule, aby se na tohle zeptal ministra financí ... a ještě si dovolím naznačit, že různí ekoteroristi blokující různé stavby, jsou ve skutečnosti "podporováni a vyprovokovaní" státem, protože ten má pak "důvod" něco nestavět a přesunou prostředky jinam ... to je celý problém s okruhem Prahy, koridory atd ... založte si ekoteroristickou buňku, řekněte, že chcete třeba fotopasti do lesa na medvěda a že budete aktivně bojovat proti obchvatu nějakého města. Přes nějaké prostředníky dostanete co chcete a lidé ve městě si na obchvat počkají dalších pár let a stát ušetří, teda spíše předisponuje peníze jinam ... třeba na dálnici z dědiny do vedlejší dědiny bez návaznosti na cokoli ... zdá se vám to nereálné???

+2/0
27.8.2013 9:04

M26i54c67h25a54l 96P28a26v96l39á66t 9913343554909

No vzdyt je to super - okrademe lidi o penize, posleme ty penize do Brusele a budeme cekat, az nam je eurosocialisti dovoli na neco pouzit (pricemz typicky je to neco, co nepotrebujeme bud vubec, nebo az daleko po jinych vecech, ktere z nich financovat nemuzeme - viz vyhazovani penez do zeleznic za situace, kdy dalnicni a silnicni sit je tragicka).

Proste idiotu / eurosocialistu raj!

+2/−1
27.8.2013 10:40

V21o81j50t19ě65c13h 32B60á18r80t65e78k 1131575216311

EU - dá nám peníze na to co nepotřebujeme

+3/0
27.8.2013 7:49

M56i72c59h11a18l 40P21a54v28l32á10t 9743383934219

Tak zrovna dalsi P+R uz mely stat davno. Ale mesto na to kasle a jedine pokusy byly spojeny s jasne korupcnimi akcemi, kde ta parkovaci mista mela byt jen zaminkou pro malou domu.

0/0
27.8.2013 10:42

A70d18a29m 25P66u67r89k27r32t 5926932598438

Sice to s prodloužením metra začíná být neaktuální, nicméně je dlouhodobě těžko pochopitelné, proč na Dejvické není eskalátor k autobusu na letiště - nejen turistům se zavazadly by pomohl...

+11/0
27.8.2013 7:29

P87a27v24e67l 84J17o20h29a73n54i81d80e70s 9949896425123

Na metro či parkoviště. Praha má šanci získat evropské miliardy.

Bez spravedlivého přerozdělení daní městům a obcím, kdy střední město (okolo 20 000 obyvatel) přišlo o více jak miliardu korun za těch více jak dvacet let na úkor především Prahy, která státní peníze rozkrádala, by neměla dostat vůbec nic.

+2/−3
27.8.2013 7:13

L57u31b23o68š 94J69i83n42d54ř63i65c54h 8372188245800

+ další města ;-D

+2/0
27.8.2013 7:36

M76a65r11t17i42n 89P30e83c91i95n63a 4461443

Kdyby to přerozdělení bylo spravedlivé, jak navrhujete, měla by dnes Praha o 2 linky Metra navíc a dokončený pražský okruh;-)

+3/−2
27.8.2013 8:20

P95a71v98e83l 29O45b71d45r73ž92á56l40e34k 6396524538742

Okruh neni dokonceny ze dvou duvodu - obcane Suchdola a obcane Bechovic.

Penize na nej byly uz pred lety pripravene.

+5/0
27.8.2013 8:28

L46u46b67o98š 92J38i88n35d69ř66i10c39h 8762978165470

A kvůli Běchovicím každý všední den ráno trávím v koloně

0/0
27.8.2013 8:52

P96a58v90e66l 69K17u72n51c 9442139728538

Ano, léta už bylo možné pracovat na severnější variantě Okruhu, jenže Praha důsledně trvá na Suchdolu, protože propojení dálnic D8 s D5 a D1 (a posléze D3) prohlašuje za součást městského okruhu, na němž tak ušetří. 

Také nevím, zda Vám nad hlavou chystají koridor další letištní dráhy.

0/−3
27.8.2013 10:26

M76i17c59h77a40l 27P59a26v77l44á13t 9423193584599

Nejsevernejsi varianta je naprosta kravina.

+3/0
27.8.2013 10:45

T77o70m16á96š 93Z50e92m37a80n 3615858144395

Nebylo, nejsevernější varianta nemá projekt a to je jediný důvod, proč proti ní obce neprotestují, nerozdíl od jižní - logické - varinty, která je naplánovaná už od 1. republiky.

0/0
27.8.2013 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.