Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dálnice D3 může vést kvůli štolám jinudy, připouští ministr dopravy

Trasu plánované dálnice D3 mezi Prahou, Jílovým u Prahy a Hostěradicemi zkoumají podle ministra dopravy v demisi Zdeňka Žáka geologové. Území se musí prověřit, protože je po těžbě zlata poddolované.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86a74r34e59k 41T29u62r70n33o57v44e48c 7935762410716

"Trasu plánované dálnice D3 mezi Prahou, Jílovým u Prahy a Hostěradicemi zkoumají podle mistra dopravy v demisi Zdeňka Žáka geologové."

Mistr dopravy? A to je zase co za funkci? Tady se pořád vymýšlí nějaké nové funkce, vždyť to akorát stojí peníze...

A nebo platí, že "i mistr tesař se někdy utne"... Myšleno redaktor iDnes... Ale ti se "utínají" dost často. :-)

+1/0
1.9.2013 0:49

P60a24v31e84l 22J59e56ř80á14b29e65k 7951562964537

Co se vrátit k podstatě věci. A to zda vést dálnici oblastí, kde studie o ekonomických nákladech stavby výrazně převyšují studii nákladů trasy, která vede o kousek vedle, ale nepřekonává velké výškové rozdíly údolí Sázavy apod.

Až se bude stavět okolo Jílového, a začnou prosakovat ven náklady na stavbu, tak zas budeme všichni moudří, že v Německu se staví levněji.

Nicméně, druhá varianta trasy zas vede více trvale zabydlenou oblastí. 

Takže nic není bez problémů. A ještě jedna varianta je - železnice, na kterou by bylo možné značnou část komerční nákladní dopravy přesunout. A železnice je zas na druhou stranu pomalá, překládání z auta na vagón je také o čase.

Takže zkusme hledat řešení a spekulovat co je a není ministr.

+1/0
1.9.2013 10:13

M49i24c28h60a27l 64O31p81a54t64r73n58ý 4612822752851

D3 by šlo vést v plánované trase od Mezna po Václavice a pak ji napojit na benešovský přivaděč, současnou I/3, který je připravený na rozšíření na 4pruh. D1 by pak byla před Prahou hodně zatížená - což by vyřešila dostavba R1 a R35. D3 by tak byla nejrychleji hotová.

Stavět Promiku je ale šílenost - u Prahy by vznikl trojúhelník ze 3 dálnic.

0/0
1.9.2013 14:40

O65l94d36ř66i51c17h 75Ř60e37z27n53í55k 7225632654248

standartní alpská dálnice, mosty, tunely ;-D

0/0
2.9.2013 15:36

R36o14b94e34r74t 25H23o16m38o41l76k29a 2480112932971

Dalším příkladem ignorování podmínek je dálnice D5 zhruba mezi 7. a 9. kilometrem. Při přípravě projektu se báňský úřad vyjádřil ke stavbě odmítavě, ale jeho stanovisko bylo smeteno ze stolu rovnou pod koberec. A dálnice se postavila přímo nad chrustenickou šachtou (84 pater, 426 metrů hluboká). Zatížení terénu tělesem dálnice změnilo geologické podmínky a zcela zásadním způsobem ovlivnilo vodní řežim - podzemní voda nemohla volně odtékat a tak zaplavila většinu do té doby nezaplavených pater dolu. V důsledku toho se terén začal bortit, štoly se propadaly a svah se začal hýbat. Celé těleso dálnice si začalo sedat a praskat, což stavbu dotčeného úseku prodražilo v řádech stovek procent a situace dodnes není vyřešená, může se to kdykoliv zopakovat. Rv

0/0
31.8.2013 23:08

O37l43d10ř10i29c39h 11Ř41e47z67n33í98k 7215752694908

jsem sice odpůrce této trasy, ale výmluva na pod štolování je z prominutím stupidní! Řekněte to na rovinu Zemanova vláda úmyslně schválila nejnevhodnější a především vůbec nejdražší možnou terasu ;-)

0/0
31.8.2013 21:21

J97a58n 31Š57k86r51a20b49á80n30e38k 7205400558222

takže tam štoly nejsou?

0/0
1.9.2013 7:03

O36l33d54ř27i77c62h 64Ř93e96z12n62í85k 7165912244938

jsou ale ve skalním masivu - to se nepropadne ani omylem :D celá Kutná Hora je poddolovaná ani se nehne... ;-)

0/0
1.9.2013 8:58

J61a71n 85Š31k88r78a46b20á85n32e60k 7295980118902

zvláštní že k propadům tam dochází už teď, takže vaše "nepropadne ani omylem" se mi zdá poněkud zavádějící..

0/0
1.9.2013 10:15

O11l91d55ř96i75c66h 58Ř90e37z42n63í34k 7545342644138

kde? V KH se propadl sklep ;-D

0/0
2.9.2013 15:34

M57i66c35h75a47l 53Z34e32l56e85n43ý 6404553125456

Nechci sirit spiklenecke teorie, ale stejne jako za prutahy budovani vnejsiho okruhu okolo Prahy, tak i z prutahy budovani D3 stojo jednak zajmy ruznych skupinspekulantu s pozemky, kteri predem skoupili pozemky pod budouci dalnici, a jednak zajmy stavebnich skupin, ktere usilujo o stavebni zakazky. Vse ostatni je jen maskovaci kour. Prikladem budiz stavba betonarky u Porici nad Sazavou (nevzpominam, jak presne se to tam jmenuje). Stavet betonarku na takovem miste ma jediny smysl - byt vcas pripraveny, az se stavba spusti.

Nedelejte si iluze. Ministr Zak neni moudry odbornik se strejcovitou dikci a nepadnoucimi obleky. Je to je nastroj boje ruznych skupin.

0/0
31.8.2013 19:55

T95o21m61á93š 60Z93e48m37a13n 3805578874345

To není žádná novinka, už před cca 10 lety jsem četl o plánovaném zasypání starých štol u Jílového.

Tak co ten povyk najednou? Hodláte zrušit D3 nadobro a místo toho investovat do cyklostezek a nízkoprahových center?

+1/−1
31.8.2013 18:11

D54a90v85i31d 28D13v61o73ř34á52k 3560664322496

Ba ťova magistrála byla umístěna velmi efektivně a nadčasově. Tanzitní doprava ve směru Západ - Východ by se vyhýbala všem větším městům a vedla po co nejkratší možné trase z Chebu až na Podkarpatskou Rus - na sever od Plzně, na jih od Prahy, na sever od Brna... Ta jeho kniha je teď v prodeji. Ministr Žák je možná trochu upovídaný, ale v zásadě postupuje správně. Některé dopravní veřejné zakázky v ČR skutečně připomínají "supermarket, kde přikrádají všichni" a kde je všeobecným zájmem zúčastněných předražovat.

0/−3
31.8.2013 14:57

Š28t45ě35p96á68n 37F43r71i69e52d62r27i97c72h 4664954460969

.Vystihl jste to, problém Baťova návrhu dálnice je ten, že se vyhýbá velkým městům. Tudíž asi jejím smyslem bylo převést tranzit mimo vélké obce, nicméně už neřešil vnitrostátní přepravu lidí mezi velkými městy. V čem je tedy její dokonalost? Že neřeší dopravu velkých aglomerací?

+1/−1
31.8.2013 15:40

D11a93v57i18d 36D98v82o30ř70á67k 3150364382546

Dokonalost Baťovy magistrály je  v tom, že by představovala jakousi dopravní páteř republiky. Na ni by byla jednotlivá města napojena dálničními přivaděči. Současný stav znamená pro řadu měst zbytečnou zátěž tranzitní dopravou. Třeba Praha je největší dálniční křižovatkou v zemi, komunikace vedou k městu ze všech stran. Dálnice a rychlostní silnice se přitom mohly křížit daleko od města a nezatěžovat tak obyvatelstvo hlukem a exhalacemi. Pražský dálniční okruh po dokončení tyto problémy jen zmírní.

+5/−1
31.8.2013 16:14

T14o83m44á32š 89Z64e26m57a23n 3615758504445

Praha není dálniční křižovatkou, na to jí chybí ty dálnice..:-/

+1/0
31.8.2013 18:07

O74l61d85ř59i30c34h 47Ř93e74z19n19í36k 7235472654748

;-D fakt? Nekoukáte do mapy z roku 1975?

+1/0
31.8.2013 21:23

M66a42r24e18k 67T93ů87m31a 4722558426842

Dálnice: D1, D5, D8 a D11; RS: R1 (okruh), R4, R6, R7 a R 10... Opravdu si myslíte, že to není dálniční křižovatka?:-/

+2/0
1.9.2013 11:16

O45t43a 56B59a58r48t55o19s 7806547161

V čem spočívá smysl dálnice, která nespojuje hlavní zdroje dopravních výkonů?

+1/0
31.8.2013 16:04

V13i16k64t38o74r 35Š95e76d26i60v81ý 8566281610416

Spojit Zlín s Evropou

+2/0
31.8.2013 16:07

O76t80a 72B63a86r74t91o62s 7576407611

Baťova "kniha snů" je sice hezké čtení, ale některé zamýšlené projekty jsou zhola utopické a třeba zrovna ta navrhovaná dálnice z Chebu do Chustu v sobě obsahuje i značnou dávku zlomyslného Baťo-centrického egoismu: zatímco Baťou navrhovaná autostráda prochází přes Zlín (zcela pochopitelně - tedy pokud by ji Baťa zainvestoval ;-D), tak Prahu míjí v uctivé vzdálenosti někde v trase Jihlava - Tábor - Plzeň s tím, že hlavní město je na dálnici napojeno po jakýchsi okreskách ...

---

Do shlédnutí tohoto Baťova výplodu jsem si o něm myslel, že to byl člověk velkomyslný, s nadhledem a dalek žabomyších česko-moravských pletich, ale asi jsem se mýlil ...

+6/0
31.8.2013 14:53

M58a76r74e91k 55T93ů22m36a 4212118126642

Ta myšlenka jako taková rozhodně špatná nebyla, před těmi 80 lety by uplatnění našla... Dnes už však ne.:-/

0/0
1.9.2013 13:33

Š23t95ě76p78á25n 34F63r86i38e97d26r71i74c46h 4264674400209

Pan "expert" ministr "Baťa" Žák v demisi by neměl dělat žádná rozhodnutí a držet pusu, protože to co pouští jsou z většiny populistický kecy. Jsem zvědav na jaké kandidátce se nám objeví...

+5/−5
31.8.2013 13:38

J52a16n 97Š22k76r28a12b34á14n87e43k 7915500408732

takže třeba dálnice D8 je naplánovaná a stavěná v ideální trase... :-)

+3/0
31.8.2013 13:40

Š26t59ě67p19á95n 76F38r93i53e33d59r60i12c27h 4194764540949

Doporučuji si projít forum na webu České dálnice. Když budete hledat, tak tam najdete třeba i mapy variant které byli zvažovány s geologickým průzkumem nestabilních svahů. Ono že ostatní dvě varianty vedli 10m od techto svahů a ne přímo přes něj neznamená, že když se ten svah utrhne že na dálnici nesjede. Tam moc variant nebylo, než vést trasu přes geologicky nestabilní a geologicky různorodou oblast. Tunel by taky nebyl bez problémů pokud by došlo na jeho realizaci, to jen pan Žák je teď po bitvě generál, protože moc dobře ví, že tunel se teď stavět nebude. Jednat by to byla naprostá arogance všeho a za druhé, tunel by se taky nestavěl bez problémů, hlavně díky geologické různorodosti této oblasti.

+6/0
31.8.2013 13:50

K10a58r94e65l 10D29l58o76u90h30ý 2742525462575

Ale byla tam ta varianta vést to jinudy. A to přes Slaný, Louny, Chomutov, Hora sv. Šebestiána. Tuhle variantu dokonce navrhovali, Byla levnější a schůdnější co do profilu. Žádné tunely. Ale vyhrála loby, která na té dálnici chtěla co nejvíc vydělat. Přitom to chtělo opravit R 7 na Slaný a dostavět obchvat Loun a prodloužit to do Chomutova. Když to šlo postavit vedle bývalého voj.letiště u Žatce, tak to jde i kolem Slaného a Loun. Je to mnohem efektivnější co se týká geologie. Argument, že tam v Německu nemá napojení, je chabý, ten nebyl ani od Ústí, tam Němci stavěli až po rozhodnutí, jak to bude u nás.

+5/−3
31.8.2013 14:02

O85n97d58ř85e58j 57S44e43m23e22c54k88ý 8261666988165

To plus jsem vám dal omylem. Nechtěl jsem vám dávat ani mínus, protože tato trasa byla skutečně jednou z možných, ale neřešila napojení Ústí nL a Lovosic (velký provoz NA) a navíc Němci žádnou čtyřproudovku k Reizethainu vést nehodlají, což jasně deklarovali.

+1/0
31.8.2013 14:35

O93n21d88ř95e49j 80S77e59m59e48c60k29ý 8851186298105

Zkomolil jsem jméno oné německé obce, samozřejmě jde o Reitzenhain;-)

0/0
31.8.2013 14:39

O86t12a 74B14a68r32t28o95s 7606667441

Vámi zmiňovaná trasa (v trase R7) je totální nesmysl jak z hlediska vnitrostátní infrastruktury (spojení ústecké aglomarace s Prahou), tak z hlediska mezinárodní infrastruktury (spojení Praha - Drážďany - Berlín): německá strana totiž zamítla možnost vedení koridoru TEN-T ve stopě R7 s příslušným pokračováním na německé straně Krušných hor ...

+2/−1
31.8.2013 14:41

Z82b21y20n12ě90k 76K83o35ř63í62n49e17k 9144293979362

By mě zajímalo kudy by chtěl vést D1, aby tam byly vhodné klimatické podmínky :-)

+6/0
31.8.2013 13:28

Š19t96ě25p56á15n 92F53r11i24e90d93r47i71c91h 4924454820469

nejlépe drahým tunelem od Prahy až po Brno v kuse ;-D

+2/−1
31.8.2013 13:34

J93a47n 48Š45k68r51a11b82á64n47e47k 7935700838692

tak podle toho co řekl je to jasné, myslel trasu kterou plánoval Baťa...

+1/0
31.8.2013 13:36

Z94b18y97n44ě19k 38K89o67ř19í87n98e81k 9464633709682

A Baťa jí neprojektoval přes Vysočinu?

+4/0
31.8.2013 13:40

J14a34n 67Š35k60r87a72b38á72n55e32k 7375160638292

tak projektoval, ale z vyjádření pana Žáka jsem vydedukoval že se na ní vyhýbá nejexponovanějším místům..

+2/0
31.8.2013 13:43

Z30b20y76n75ě83k 94K10o72ř17í13n79e39k 9574683689642

Žák akorát blbě kecá. Kampaň už začala :-)

+5/−1
31.8.2013 14:24

Š28t93ě77p43á69n 13F58r18i17e44d68r70i63c16h 4624604540689

Pan Žák má něják moc v oblibě Baťovu dálnici, ale to, že na trasu Baťovi dálnice nikdo nikdy neudělal žádnej geologickej průzkum atd. Že je zkrátka namalovaná tužkou do mapy, to už nezmiňuje. Pokud bychom Baťovu trasu dálnice začli zkoumat do podrobností, myslím že bychom tam našli takovejch excesů, že kam se hrabe jeho údajná arogance přírody.

+2/−1
31.8.2013 13:42

J78a71n 68Š87k85r73a13b60á59n31e80k 7575250698142

tak ale dost staveb na trase Baťovi dálnice bylo už postaveno ne? takže nějak tu trasu vytyčenou mít musel..

0/0
31.8.2013 13:46

P90a13v43e38l 30J58e27ř61á67b67e48k 7351392194107

Mudrovat v současné době nad návrhem projektu někdy okolo roku 1936, kdy s ohledem na dějinný vývoj v Evropě nebyla šanci ani začít provádět průzkumy vhodnosti trasy, je s prominutím vrchol "inteligentce" takových mudrlantů.

A na okraj - o variantě aby se D1 s D5 propojila trasou vedenou někde mezi Prahou a Táborem směrem na Plzeň se uvažovalo ještě někdy na přelomu 20 a 21 století. Takže něco společného se záměrem dálnice Bati by zde dalo vysledovat.

+1/0
1.9.2013 10:02

T50o28m83á88š 89Z96e94m40a17n 3135398184525

V trase budoucí R35+D11, což by ponohlo tak na polovině trasy.

0/0
31.8.2013 18:42

P36e37t58r 29H98o66r71á13k 1289323339194

Tak to jsem rád, že skončila arogance moci. V tom případě počítám, že stát zboří a povede v jiné trase R46 mezi Vyškovem a Olomoucí, protože ta je výrazem naprosté arogance moci komunistických vlád i vlád dnešních,. neboť předchozími byla trasována přes obce a dnešní ji nadále využívají jako páteřní trasu.

0/0
31.8.2013 13:26
Foto

L60u20k10á29š 46Z47á72v51o59d80s62k73ý 9351799161

"Budujme stát pro čtyřicet milionů lidí" velmi nadčasová kniha, mohu jen doporučit. Škoda že historie se vyvíjela opačně, mohli jsme být úplně jinde

+2/−1
31.8.2013 12:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.