Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dálnice D3 může vést kvůli štolám jinudy, připouští ministr dopravy

Trasu plánované dálnice D3 mezi Prahou, Jílovým u Prahy a Hostěradicemi zkoumají podle ministra dopravy v demisi Zdeňka Žáka geologové. Území se musí prověřit, protože je po těžbě zlata poddolované.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a53r37e95k 91T16u34r14n38o63v23e22c 7485472720516

"Trasu plánované dálnice D3 mezi Prahou, Jílovým u Prahy a Hostěradicemi zkoumají podle mistra dopravy v demisi Zdeňka Žáka geologové."

Mistr dopravy? A to je zase co za funkci? Tady se pořád vymýšlí nějaké nové funkce, vždyť to akorát stojí peníze...

A nebo platí, že "i mistr tesař se někdy utne"... Myšleno redaktor iDnes... Ale ti se "utínají" dost často. :-)

+1/0
1.9.2013 0:49

P86a86v90e84l 41J97e58ř79á40b31e39k 7201502204247

Co se vrátit k podstatě věci. A to zda vést dálnici oblastí, kde studie o ekonomických nákladech stavby výrazně převyšují studii nákladů trasy, která vede o kousek vedle, ale nepřekonává velké výškové rozdíly údolí Sázavy apod.

Až se bude stavět okolo Jílového, a začnou prosakovat ven náklady na stavbu, tak zas budeme všichni moudří, že v Německu se staví levněji.

Nicméně, druhá varianta trasy zas vede více trvale zabydlenou oblastí. 

Takže nic není bez problémů. A ještě jedna varianta je - železnice, na kterou by bylo možné značnou část komerční nákladní dopravy přesunout. A železnice je zas na druhou stranu pomalá, překládání z auta na vagón je také o čase.

Takže zkusme hledat řešení a spekulovat co je a není ministr.

+1/0
1.9.2013 10:13

M65i52c88h69a69l 75O38p12a25t82r50n98ý 4532842922411

D3 by šlo vést v plánované trase od Mezna po Václavice a pak ji napojit na benešovský přivaděč, současnou I/3, který je připravený na rozšíření na 4pruh. D1 by pak byla před Prahou hodně zatížená - což by vyřešila dostavba R1 a R35. D3 by tak byla nejrychleji hotová.

Stavět Promiku je ale šílenost - u Prahy by vznikl trojúhelník ze 3 dálnic.

0/0
1.9.2013 14:40

O47l84d64ř21i43c13h 45Ř23e74z94n56í65k 7705762234628

standartní alpská dálnice, mosty, tunely ;-D

0/0
2.9.2013 15:36

R27o48b56e69r58t 77H13o74m58o83l74k11a 2900972152941

Dalším příkladem ignorování podmínek je dálnice D5 zhruba mezi 7. a 9. kilometrem. Při přípravě projektu se báňský úřad vyjádřil ke stavbě odmítavě, ale jeho stanovisko bylo smeteno ze stolu rovnou pod koberec. A dálnice se postavila přímo nad chrustenickou šachtou (84 pater, 426 metrů hluboká). Zatížení terénu tělesem dálnice změnilo geologické podmínky a zcela zásadním způsobem ovlivnilo vodní řežim - podzemní voda nemohla volně odtékat a tak zaplavila většinu do té doby nezaplavených pater dolu. V důsledku toho se terén začal bortit, štoly se propadaly a svah se začal hýbat. Celé těleso dálnice si začalo sedat a praskat, což stavbu dotčeného úseku prodražilo v řádech stovek procent a situace dodnes není vyřešená, může se to kdykoliv zopakovat. Rv

0/0
31.8.2013 23:08

O46l89d90ř35i85c98h 80Ř62e17z74n93í74k 7295712414488

jsem sice odpůrce této trasy, ale výmluva na pod štolování je z prominutím stupidní! Řekněte to na rovinu Zemanova vláda úmyslně schválila nejnevhodnější a především vůbec nejdražší možnou terasu ;-)

0/0
31.8.2013 21:21

J68a86n 81Š14k37r32a81b69á81n88e62k 7585370438322

takže tam štoly nejsou?

0/0
1.9.2013 7:03

O76l89d61ř29i79c84h 87Ř76e28z67n93í61k 7825832384558

jsou ale ve skalním masivu - to se nepropadne ani omylem :D celá Kutná Hora je poddolovaná ani se nehne... ;-)

0/0
1.9.2013 8:58

J85a52n 36Š41k13r26a10b66á24n18e31k 7535960458322

zvláštní že k propadům tam dochází už teď, takže vaše "nepropadne ani omylem" se mi zdá poněkud zavádějící..

0/0
1.9.2013 10:15

O34l72d52ř26i83c66h 52Ř61e63z80n20í63k 7465422694978

kde? V KH se propadl sklep ;-D

0/0
2.9.2013 15:34

M84i52c42h76a16l 11Z11e28l59e88n93ý 6144713625436

Nechci sirit spiklenecke teorie, ale stejne jako za prutahy budovani vnejsiho okruhu okolo Prahy, tak i z prutahy budovani D3 stojo jednak zajmy ruznych skupinspekulantu s pozemky, kteri predem skoupili pozemky pod budouci dalnici, a jednak zajmy stavebnich skupin, ktere usilujo o stavebni zakazky. Vse ostatni je jen maskovaci kour. Prikladem budiz stavba betonarky u Porici nad Sazavou (nevzpominam, jak presne se to tam jmenuje). Stavet betonarku na takovem miste ma jediny smysl - byt vcas pripraveny, az se stavba spusti.

Nedelejte si iluze. Ministr Zak neni moudry odbornik se strejcovitou dikci a nepadnoucimi obleky. Je to je nastroj boje ruznych skupin.

0/0
31.8.2013 19:55

T78o81m45á68š 88Z40e66m53a87n 3425898714605

To není žádná novinka, už před cca 10 lety jsem četl o plánovaném zasypání starých štol u Jílového.

Tak co ten povyk najednou? Hodláte zrušit D3 nadobro a místo toho investovat do cyklostezek a nízkoprahových center?

+1/−1
31.8.2013 18:11

D92a62v63i34d 53D19v46o10ř63á67k 3250334702336

Ba ťova magistrála byla umístěna velmi efektivně a nadčasově. Tanzitní doprava ve směru Západ - Východ by se vyhýbala všem větším městům a vedla po co nejkratší možné trase z Chebu až na Podkarpatskou Rus - na sever od Plzně, na jih od Prahy, na sever od Brna... Ta jeho kniha je teď v prodeji. Ministr Žák je možná trochu upovídaný, ale v zásadě postupuje správně. Některé dopravní veřejné zakázky v ČR skutečně připomínají "supermarket, kde přikrádají všichni" a kde je všeobecným zájmem zúčastněných předražovat.

0/−3
31.8.2013 14:57

Š66t93ě72p47á88n 11F46r40i80e11d72r80i66c28h 4984534430259

.Vystihl jste to, problém Baťova návrhu dálnice je ten, že se vyhýbá velkým městům. Tudíž asi jejím smyslem bylo převést tranzit mimo vélké obce, nicméně už neřešil vnitrostátní přepravu lidí mezi velkými městy. V čem je tedy její dokonalost? Že neřeší dopravu velkých aglomerací?

+1/−1
31.8.2013 15:40

D38a50v35i96d 35D69v60o62ř26á43k 3240244292456

Dokonalost Baťovy magistrály je  v tom, že by představovala jakousi dopravní páteř republiky. Na ni by byla jednotlivá města napojena dálničními přivaděči. Současný stav znamená pro řadu měst zbytečnou zátěž tranzitní dopravou. Třeba Praha je největší dálniční křižovatkou v zemi, komunikace vedou k městu ze všech stran. Dálnice a rychlostní silnice se přitom mohly křížit daleko od města a nezatěžovat tak obyvatelstvo hlukem a exhalacemi. Pražský dálniční okruh po dokončení tyto problémy jen zmírní.

+5/−1
31.8.2013 16:14

T27o16m10á59š 25Z93e11m70a23n 3615818614605

Praha není dálniční křižovatkou, na to jí chybí ty dálnice..:-/

+1/0
31.8.2013 18:07

O71l51d27ř11i20c33h 10Ř93e30z97n69í67k 7125862364838

;-D fakt? Nekoukáte do mapy z roku 1975?

+1/0
31.8.2013 21:23

M13a25r65e81k 37T63ů59m28a 4492378496242

Dálnice: D1, D5, D8 a D11; RS: R1 (okruh), R4, R6, R7 a R 10... Opravdu si myslíte, že to není dálniční křižovatka?:-/

+2/0
1.9.2013 11:16

O66t36a 72B24a72r19t88o20s 7976417141

V čem spočívá smysl dálnice, která nespojuje hlavní zdroje dopravních výkonů?

+1/0
31.8.2013 16:04

V89i29k51t95o18r 39Š90e22d17i73v86ý 8206461250796

Spojit Zlín s Evropou

+2/0
31.8.2013 16:07

O32t17a 90B98a61r81t83o85s 7376927341

Baťova "kniha snů" je sice hezké čtení, ale některé zamýšlené projekty jsou zhola utopické a třeba zrovna ta navrhovaná dálnice z Chebu do Chustu v sobě obsahuje i značnou dávku zlomyslného Baťo-centrického egoismu: zatímco Baťou navrhovaná autostráda prochází přes Zlín (zcela pochopitelně - tedy pokud by ji Baťa zainvestoval ;-D), tak Prahu míjí v uctivé vzdálenosti někde v trase Jihlava - Tábor - Plzeň s tím, že hlavní město je na dálnici napojeno po jakýchsi okreskách ...

---

Do shlédnutí tohoto Baťova výplodu jsem si o něm myslel, že to byl člověk velkomyslný, s nadhledem a dalek žabomyších česko-moravských pletich, ale asi jsem se mýlil ...

+6/0
31.8.2013 14:53

M54a93r92e96k 26T85ů70m21a 4752618856672

Ta myšlenka jako taková rozhodně špatná nebyla, před těmi 80 lety by uplatnění našla... Dnes už však ne.:-/

0/0
1.9.2013 13:33

Š51t87ě57p24á41n 49F79r26i36e98d92r85i80c28h 4974794310169

Pan "expert" ministr "Baťa" Žák v demisi by neměl dělat žádná rozhodnutí a držet pusu, protože to co pouští jsou z většiny populistický kecy. Jsem zvědav na jaké kandidátce se nám objeví...

+5/−5
31.8.2013 13:38

J43a23n 12Š82k84r95a29b19á57n10e48k 7345490278462

takže třeba dálnice D8 je naplánovaná a stavěná v ideální trase... :-)

+3/0
31.8.2013 13:40

Š49t49ě21p13á66n 52F45r56i76e97d55r11i17c25h 4964864900889

Doporučuji si projít forum na webu České dálnice. Když budete hledat, tak tam najdete třeba i mapy variant které byli zvažovány s geologickým průzkumem nestabilních svahů. Ono že ostatní dvě varianty vedli 10m od techto svahů a ne přímo přes něj neznamená, že když se ten svah utrhne že na dálnici nesjede. Tam moc variant nebylo, než vést trasu přes geologicky nestabilní a geologicky různorodou oblast. Tunel by taky nebyl bez problémů pokud by došlo na jeho realizaci, to jen pan Žák je teď po bitvě generál, protože moc dobře ví, že tunel se teď stavět nebude. Jednat by to byla naprostá arogance všeho a za druhé, tunel by se taky nestavěl bez problémů, hlavně díky geologické různorodosti této oblasti.

+6/0
31.8.2013 13:50

K69a28r71e64l 67D13l61o94u31h90ý 2782765112585

Ale byla tam ta varianta vést to jinudy. A to přes Slaný, Louny, Chomutov, Hora sv. Šebestiána. Tuhle variantu dokonce navrhovali, Byla levnější a schůdnější co do profilu. Žádné tunely. Ale vyhrála loby, která na té dálnici chtěla co nejvíc vydělat. Přitom to chtělo opravit R 7 na Slaný a dostavět obchvat Loun a prodloužit to do Chomutova. Když to šlo postavit vedle bývalého voj.letiště u Žatce, tak to jde i kolem Slaného a Loun. Je to mnohem efektivnější co se týká geologie. Argument, že tam v Německu nemá napojení, je chabý, ten nebyl ani od Ústí, tam Němci stavěli až po rozhodnutí, jak to bude u nás.

+5/−3
31.8.2013 14:02

O74n48d41ř77e86j 75S63e62m96e66c34k84ý 8381936228935

To plus jsem vám dal omylem. Nechtěl jsem vám dávat ani mínus, protože tato trasa byla skutečně jednou z možných, ale neřešila napojení Ústí nL a Lovosic (velký provoz NA) a navíc Němci žádnou čtyřproudovku k Reizethainu vést nehodlají, což jasně deklarovali.

+1/0
31.8.2013 14:35

O45n79d98ř74e84j 80S17e51m71e30c54k76ý 8101956958365

Zkomolil jsem jméno oné německé obce, samozřejmě jde o Reitzenhain;-)

0/0
31.8.2013 14:39

O67t83a 29B10a24r34t16o31s 7146397821

Vámi zmiňovaná trasa (v trase R7) je totální nesmysl jak z hlediska vnitrostátní infrastruktury (spojení ústecké aglomarace s Prahou), tak z hlediska mezinárodní infrastruktury (spojení Praha - Drážďany - Berlín): německá strana totiž zamítla možnost vedení koridoru TEN-T ve stopě R7 s příslušným pokračováním na německé straně Krušných hor ...

+2/−1
31.8.2013 14:41

Z73b66y82n37ě40k 66K28o65ř78í75n73e56k 9954783349912

By mě zajímalo kudy by chtěl vést D1, aby tam byly vhodné klimatické podmínky :-)

+6/0
31.8.2013 13:28

Š41t51ě88p34á87n 41F66r53i19e40d22r42i20c73h 4764694540979

nejlépe drahým tunelem od Prahy až po Brno v kuse ;-D

+2/−1
31.8.2013 13:34

J42a83n 88Š92k23r20a80b40á27n60e93k 7375320308892

tak podle toho co řekl je to jasné, myslel trasu kterou plánoval Baťa...

+1/0
31.8.2013 13:36

Z42b73y78n25ě14k 94K42o10ř38í27n98e53k 9854553149972

A Baťa jí neprojektoval přes Vysočinu?

+4/0
31.8.2013 13:40

J13a11n 97Š45k50r13a48b37á78n52e57k 7235160598812

tak projektoval, ale z vyjádření pana Žáka jsem vydedukoval že se na ní vyhýbá nejexponovanějším místům..

+2/0
31.8.2013 13:43

Z61b89y36n34ě83k 48K38o35ř51í45n60e47k 9284933779452

Žák akorát blbě kecá. Kampaň už začala :-)

+5/−1
31.8.2013 14:24

Š90t60ě42p77á15n 11F57r60i94e44d66r52i72c23h 4224574720109

Pan Žák má něják moc v oblibě Baťovu dálnici, ale to, že na trasu Baťovi dálnice nikdo nikdy neudělal žádnej geologickej průzkum atd. Že je zkrátka namalovaná tužkou do mapy, to už nezmiňuje. Pokud bychom Baťovu trasu dálnice začli zkoumat do podrobností, myslím že bychom tam našli takovejch excesů, že kam se hrabe jeho údajná arogance přírody.

+2/−1
31.8.2013 13:42

J15a61n 16Š18k60r42a74b39á48n81e84k 7625370338132

tak ale dost staveb na trase Baťovi dálnice bylo už postaveno ne? takže nějak tu trasu vytyčenou mít musel..

0/0
31.8.2013 13:46

P73a27v49e19l 88J18e52ř38á38b40e55k 7481702394627

Mudrovat v současné době nad návrhem projektu někdy okolo roku 1936, kdy s ohledem na dějinný vývoj v Evropě nebyla šanci ani začít provádět průzkumy vhodnosti trasy, je s prominutím vrchol "inteligentce" takových mudrlantů.

A na okraj - o variantě aby se D1 s D5 propojila trasou vedenou někde mezi Prahou a Táborem směrem na Plzeň se uvažovalo ještě někdy na přelomu 20 a 21 století. Takže něco společného se záměrem dálnice Bati by zde dalo vysledovat.

+1/0
1.9.2013 10:02

T21o28m84á85š 90Z63e49m71a50n 3235618324765

V trase budoucí R35+D11, což by ponohlo tak na polovině trasy.

0/0
31.8.2013 18:42

P76e15t92r 14H98o84r15á23k 1309453279174

Tak to jsem rád, že skončila arogance moci. V tom případě počítám, že stát zboří a povede v jiné trase R46 mezi Vyškovem a Olomoucí, protože ta je výrazem naprosté arogance moci komunistických vlád i vlád dnešních,. neboť předchozími byla trasována přes obce a dnešní ji nadále využívají jako páteřní trasu.

0/0
31.8.2013 13:26
Foto

L17u35k57á82š 19Z63á83v17o75d28s36k63ý 9841479981

"Budujme stát pro čtyřicet milionů lidí" velmi nadčasová kniha, mohu jen doporučit. Škoda že historie se vyvíjela opačně, mohli jsme být úplně jinde

+2/−1
31.8.2013 12:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.