Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dálnice D3 může vést kvůli štolám jinudy, připouští ministr dopravy

Trasu plánované dálnice D3 mezi Prahou, Jílovým u Prahy a Hostěradicemi zkoumají podle ministra dopravy v demisi Zdeňka Žáka geologové. Území se musí prověřit, protože je po těžbě zlata poddolované.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17a40r35e28k 16T15u74r25n40o50v66e29c 7155102930726

"Trasu plánované dálnice D3 mezi Prahou, Jílovým u Prahy a Hostěradicemi zkoumají podle mistra dopravy v demisi Zdeňka Žáka geologové."

Mistr dopravy? A to je zase co za funkci? Tady se pořád vymýšlí nějaké nové funkce, vždyť to akorát stojí peníze...

A nebo platí, že "i mistr tesař se někdy utne"... Myšleno redaktor iDnes... Ale ti se "utínají" dost často. :-)

+1/0
1.9.2013 0:49

P57a73v14e57l 90J18e40ř74á90b49e72k 7341672354497

Co se vrátit k podstatě věci. A to zda vést dálnici oblastí, kde studie o ekonomických nákladech stavby výrazně převyšují studii nákladů trasy, která vede o kousek vedle, ale nepřekonává velké výškové rozdíly údolí Sázavy apod.

Až se bude stavět okolo Jílového, a začnou prosakovat ven náklady na stavbu, tak zas budeme všichni moudří, že v Německu se staví levněji.

Nicméně, druhá varianta trasy zas vede více trvale zabydlenou oblastí. 

Takže nic není bez problémů. A ještě jedna varianta je - železnice, na kterou by bylo možné značnou část komerční nákladní dopravy přesunout. A železnice je zas na druhou stranu pomalá, překládání z auta na vagón je také o čase.

Takže zkusme hledat řešení a spekulovat co je a není ministr.

+1/0
1.9.2013 10:13

M30i85c31h70a94l 63O73p29a46t18r65n38ý 4312182642921

D3 by šlo vést v plánované trase od Mezna po Václavice a pak ji napojit na benešovský přivaděč, současnou I/3, který je připravený na rozšíření na 4pruh. D1 by pak byla před Prahou hodně zatížená - což by vyřešila dostavba R1 a R35. D3 by tak byla nejrychleji hotová.

Stavět Promiku je ale šílenost - u Prahy by vznikl trojúhelník ze 3 dálnic.

0/0
1.9.2013 14:40

O63l88d20ř32i91c93h 96Ř49e66z66n10í59k 7805652544398

standartní alpská dálnice, mosty, tunely ;-D

0/0
2.9.2013 15:36

R18o78b70e64r40t 80H56o63m91o45l82k49a 2350242752841

Dalším příkladem ignorování podmínek je dálnice D5 zhruba mezi 7. a 9. kilometrem. Při přípravě projektu se báňský úřad vyjádřil ke stavbě odmítavě, ale jeho stanovisko bylo smeteno ze stolu rovnou pod koberec. A dálnice se postavila přímo nad chrustenickou šachtou (84 pater, 426 metrů hluboká). Zatížení terénu tělesem dálnice změnilo geologické podmínky a zcela zásadním způsobem ovlivnilo vodní řežim - podzemní voda nemohla volně odtékat a tak zaplavila většinu do té doby nezaplavených pater dolu. V důsledku toho se terén začal bortit, štoly se propadaly a svah se začal hýbat. Celé těleso dálnice si začalo sedat a praskat, což stavbu dotčeného úseku prodražilo v řádech stovek procent a situace dodnes není vyřešená, může se to kdykoliv zopakovat. Rv

0/0
31.8.2013 23:08

O79l27d79ř40i69c85h 81Ř62e84z70n89í39k 7195432204668

jsem sice odpůrce této trasy, ale výmluva na pod štolování je z prominutím stupidní! Řekněte to na rovinu Zemanova vláda úmyslně schválila nejnevhodnější a především vůbec nejdražší možnou terasu ;-)

0/0
31.8.2013 21:21

J47a10n 96Š50k60r11a10b28á16n70e96k 7765270218682

takže tam štoly nejsou?

0/0
1.9.2013 7:03

O49l86d69ř89i93c83h 91Ř53e47z88n41í55k 7965692894268

jsou ale ve skalním masivu - to se nepropadne ani omylem :D celá Kutná Hora je poddolovaná ani se nehne... ;-)

0/0
1.9.2013 8:58

J91a48n 42Š87k34r24a57b78á18n30e12k 7225570278412

zvláštní že k propadům tam dochází už teď, takže vaše "nepropadne ani omylem" se mi zdá poněkud zavádějící..

0/0
1.9.2013 10:15

O75l25d79ř94i54c26h 88Ř72e76z15n53í10k 7805692834188

kde? V KH se propadl sklep ;-D

0/0
2.9.2013 15:34

M79i73c82h71a62l 69Z42e59l29e83n56ý 6414763525256

Nechci sirit spiklenecke teorie, ale stejne jako za prutahy budovani vnejsiho okruhu okolo Prahy, tak i z prutahy budovani D3 stojo jednak zajmy ruznych skupinspekulantu s pozemky, kteri predem skoupili pozemky pod budouci dalnici, a jednak zajmy stavebnich skupin, ktere usilujo o stavebni zakazky. Vse ostatni je jen maskovaci kour. Prikladem budiz stavba betonarky u Porici nad Sazavou (nevzpominam, jak presne se to tam jmenuje). Stavet betonarku na takovem miste ma jediny smysl - byt vcas pripraveny, az se stavba spusti.

Nedelejte si iluze. Ministr Zak neni moudry odbornik se strejcovitou dikci a nepadnoucimi obleky. Je to je nastroj boje ruznych skupin.

0/0
31.8.2013 19:55

T38o66m92á85š 38Z17e96m23a21n 3475488604275

To není žádná novinka, už před cca 10 lety jsem četl o plánovaném zasypání starých štol u Jílového.

Tak co ten povyk najednou? Hodláte zrušit D3 nadobro a místo toho investovat do cyklostezek a nízkoprahových center?

+1/−1
31.8.2013 18:11

D50a16v77i14d 35D57v49o51ř25á66k 3210914672486

Ba ťova magistrála byla umístěna velmi efektivně a nadčasově. Tanzitní doprava ve směru Západ - Východ by se vyhýbala všem větším městům a vedla po co nejkratší možné trase z Chebu až na Podkarpatskou Rus - na sever od Plzně, na jih od Prahy, na sever od Brna... Ta jeho kniha je teď v prodeji. Ministr Žák je možná trochu upovídaný, ale v zásadě postupuje správně. Některé dopravní veřejné zakázky v ČR skutečně připomínají "supermarket, kde přikrádají všichni" a kde je všeobecným zájmem zúčastněných předražovat.

0/−3
31.8.2013 14:57

Š28t12ě11p60á15n 83F28r24i92e83d56r72i69c41h 4224644310569

.Vystihl jste to, problém Baťova návrhu dálnice je ten, že se vyhýbá velkým městům. Tudíž asi jejím smyslem bylo převést tranzit mimo vélké obce, nicméně už neřešil vnitrostátní přepravu lidí mezi velkými městy. V čem je tedy její dokonalost? Že neřeší dopravu velkých aglomerací?

+1/−1
31.8.2013 15:40

D91a37v34i71d 43D14v26o20ř41á33k 3700284742836

Dokonalost Baťovy magistrály je  v tom, že by představovala jakousi dopravní páteř republiky. Na ni by byla jednotlivá města napojena dálničními přivaděči. Současný stav znamená pro řadu měst zbytečnou zátěž tranzitní dopravou. Třeba Praha je největší dálniční křižovatkou v zemi, komunikace vedou k městu ze všech stran. Dálnice a rychlostní silnice se přitom mohly křížit daleko od města a nezatěžovat tak obyvatelstvo hlukem a exhalacemi. Pražský dálniční okruh po dokončení tyto problémy jen zmírní.

+5/−1
31.8.2013 16:14

T37o55m90á39š 91Z33e55m76a70n 3765468464915

Praha není dálniční křižovatkou, na to jí chybí ty dálnice..:-/

+1/0
31.8.2013 18:07

O69l36d92ř59i86c41h 49Ř57e62z32n18í69k 7765882864188

;-D fakt? Nekoukáte do mapy z roku 1975?

+1/0
31.8.2013 21:23

M44a86r46e91k 27T80ů45m85a 4442938536202

Dálnice: D1, D5, D8 a D11; RS: R1 (okruh), R4, R6, R7 a R 10... Opravdu si myslíte, že to není dálniční křižovatka?:-/

+2/0
1.9.2013 11:16

O55t45a 63B44a50r54t38o77s 7916757171

V čem spočívá smysl dálnice, která nespojuje hlavní zdroje dopravních výkonů?

+1/0
31.8.2013 16:04

V95i66k23t59o66r 14Š30e57d46i18v84ý 8536951100596

Spojit Zlín s Evropou

+2/0
31.8.2013 16:07

O56t75a 82B81a14r51t77o14s 7166187921

Baťova "kniha snů" je sice hezké čtení, ale některé zamýšlené projekty jsou zhola utopické a třeba zrovna ta navrhovaná dálnice z Chebu do Chustu v sobě obsahuje i značnou dávku zlomyslného Baťo-centrického egoismu: zatímco Baťou navrhovaná autostráda prochází přes Zlín (zcela pochopitelně - tedy pokud by ji Baťa zainvestoval ;-D), tak Prahu míjí v uctivé vzdálenosti někde v trase Jihlava - Tábor - Plzeň s tím, že hlavní město je na dálnici napojeno po jakýchsi okreskách ...

---

Do shlédnutí tohoto Baťova výplodu jsem si o něm myslel, že to byl člověk velkomyslný, s nadhledem a dalek žabomyších česko-moravských pletich, ale asi jsem se mýlil ...

+6/0
31.8.2013 14:53

M39a77r11e80k 90T51ů30m36a 4792878956322

Ta myšlenka jako taková rozhodně špatná nebyla, před těmi 80 lety by uplatnění našla... Dnes už však ne.:-/

0/0
1.9.2013 13:33

Š98t76ě59p49á56n 19F94r88i86e61d67r50i86c10h 4874684980129

Pan "expert" ministr "Baťa" Žák v demisi by neměl dělat žádná rozhodnutí a držet pusu, protože to co pouští jsou z většiny populistický kecy. Jsem zvědav na jaké kandidátce se nám objeví...

+5/−5
31.8.2013 13:38

J36a44n 58Š84k23r77a36b19á38n95e56k 7725100828952

takže třeba dálnice D8 je naplánovaná a stavěná v ideální trase... :-)

+3/0
31.8.2013 13:40

Š35t35ě72p18á62n 89F51r47i67e15d38r89i41c81h 4874244840779

Doporučuji si projít forum na webu České dálnice. Když budete hledat, tak tam najdete třeba i mapy variant které byli zvažovány s geologickým průzkumem nestabilních svahů. Ono že ostatní dvě varianty vedli 10m od techto svahů a ne přímo přes něj neznamená, že když se ten svah utrhne že na dálnici nesjede. Tam moc variant nebylo, než vést trasu přes geologicky nestabilní a geologicky různorodou oblast. Tunel by taky nebyl bez problémů pokud by došlo na jeho realizaci, to jen pan Žák je teď po bitvě generál, protože moc dobře ví, že tunel se teď stavět nebude. Jednat by to byla naprostá arogance všeho a za druhé, tunel by se taky nestavěl bez problémů, hlavně díky geologické různorodosti této oblasti.

+6/0
31.8.2013 13:50

K94a74r27e95l 88D47l63o92u82h19ý 2212915612365

Ale byla tam ta varianta vést to jinudy. A to přes Slaný, Louny, Chomutov, Hora sv. Šebestiána. Tuhle variantu dokonce navrhovali, Byla levnější a schůdnější co do profilu. Žádné tunely. Ale vyhrála loby, která na té dálnici chtěla co nejvíc vydělat. Přitom to chtělo opravit R 7 na Slaný a dostavět obchvat Loun a prodloužit to do Chomutova. Když to šlo postavit vedle bývalého voj.letiště u Žatce, tak to jde i kolem Slaného a Loun. Je to mnohem efektivnější co se týká geologie. Argument, že tam v Německu nemá napojení, je chabý, ten nebyl ani od Ústí, tam Němci stavěli až po rozhodnutí, jak to bude u nás.

+5/−3
31.8.2013 14:02

O94n41d34ř20e45j 31S41e96m96e54c26k12ý 8341636518415

To plus jsem vám dal omylem. Nechtěl jsem vám dávat ani mínus, protože tato trasa byla skutečně jednou z možných, ale neřešila napojení Ústí nL a Lovosic (velký provoz NA) a navíc Němci žádnou čtyřproudovku k Reizethainu vést nehodlají, což jasně deklarovali.

+1/0
31.8.2013 14:35

O43n31d39ř76e20j 45S42e42m51e62c96k69ý 8371246518355

Zkomolil jsem jméno oné německé obce, samozřejmě jde o Reitzenhain;-)

0/0
31.8.2013 14:39

O80t28a 53B20a49r90t27o40s 7606917491

Vámi zmiňovaná trasa (v trase R7) je totální nesmysl jak z hlediska vnitrostátní infrastruktury (spojení ústecké aglomarace s Prahou), tak z hlediska mezinárodní infrastruktury (spojení Praha - Drážďany - Berlín): německá strana totiž zamítla možnost vedení koridoru TEN-T ve stopě R7 s příslušným pokračováním na německé straně Krušných hor ...

+2/−1
31.8.2013 14:41

Z63b54y57n14ě41k 63K16o97ř75í58n28e83k 9424443639812

By mě zajímalo kudy by chtěl vést D1, aby tam byly vhodné klimatické podmínky :-)

+6/0
31.8.2013 13:28

Š30t78ě15p26á78n 10F16r62i43e46d21r79i51c80h 4744324610419

nejlépe drahým tunelem od Prahy až po Brno v kuse ;-D

+2/−1
31.8.2013 13:34

J10a78n 45Š64k30r21a19b40á19n90e26k 7465320408442

tak podle toho co řekl je to jasné, myslel trasu kterou plánoval Baťa...

+1/0
31.8.2013 13:36

Z74b47y39n54ě38k 16K27o42ř77í61n60e87k 9824453449572

A Baťa jí neprojektoval přes Vysočinu?

+4/0
31.8.2013 13:40

J49a47n 76Š23k52r72a89b69á23n98e42k 7765740288682

tak projektoval, ale z vyjádření pana Žáka jsem vydedukoval že se na ní vyhýbá nejexponovanějším místům..

+2/0
31.8.2013 13:43

Z97b80y34n22ě74k 57K88o83ř78í49n89e61k 9284843629692

Žák akorát blbě kecá. Kampaň už začala :-)

+5/−1
31.8.2013 14:24

Š91t41ě77p72á72n 42F69r30i74e15d62r79i20c47h 4294614520499

Pan Žák má něják moc v oblibě Baťovu dálnici, ale to, že na trasu Baťovi dálnice nikdo nikdy neudělal žádnej geologickej průzkum atd. Že je zkrátka namalovaná tužkou do mapy, to už nezmiňuje. Pokud bychom Baťovu trasu dálnice začli zkoumat do podrobností, myslím že bychom tam našli takovejch excesů, že kam se hrabe jeho údajná arogance přírody.

+2/−1
31.8.2013 13:42

J84a40n 93Š60k65r18a58b85á58n37e89k 7125970378452

tak ale dost staveb na trase Baťovi dálnice bylo už postaveno ne? takže nějak tu trasu vytyčenou mít musel..

0/0
31.8.2013 13:46

P36a68v44e15l 96J92e91ř28á54b11e37k 7371362414397

Mudrovat v současné době nad návrhem projektu někdy okolo roku 1936, kdy s ohledem na dějinný vývoj v Evropě nebyla šanci ani začít provádět průzkumy vhodnosti trasy, je s prominutím vrchol "inteligentce" takových mudrlantů.

A na okraj - o variantě aby se D1 s D5 propojila trasou vedenou někde mezi Prahou a Táborem směrem na Plzeň se uvažovalo ještě někdy na přelomu 20 a 21 století. Takže něco společného se záměrem dálnice Bati by zde dalo vysledovat.

+1/0
1.9.2013 10:02

T64o59m67á66š 29Z54e21m16a82n 3495818694445

V trase budoucí R35+D11, což by ponohlo tak na polovině trasy.

0/0
31.8.2013 18:42

P41e83t48r 46H27o74r23á53k 1369433979474

Tak to jsem rád, že skončila arogance moci. V tom případě počítám, že stát zboří a povede v jiné trase R46 mezi Vyškovem a Olomoucí, protože ta je výrazem naprosté arogance moci komunistických vlád i vlád dnešních,. neboť předchozími byla trasována přes obce a dnešní ji nadále využívají jako páteřní trasu.

0/0
31.8.2013 13:26
Foto

L57u12k66á29š 35Z52á97v27o90d18s45k90ý 9901549951

"Budujme stát pro čtyřicet milionů lidí" velmi nadčasová kniha, mohu jen doporučit. Škoda že historie se vyvíjela opačně, mohli jsme být úplně jinde

+2/−1
31.8.2013 12:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.