Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve squatery obsazeném vybydleném domě na Pohořelci má sídlo sto firem

Squateři, kteří v sobotu večer obsadili neobydlený dům na Pohořelci nedaleko Pražského hradu patřící firmě Radovana Vítka, upozornili na to, že v něm "sídlí" stovka firem. Některé jsou napojené na právníky nechvalně známého lobbisty Ivo Rittiga.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B39o40h91u45m96i63l 15P56r47o41c54h85á56z28k88a 2913891173771

Zajímavé. Když se parta pankáčů nakvartýruje do chátrajícího baráku, spousta lidí se ohání nedotknutelností soukromého vlastnictví. Nedivil bych se, kdyby to byli titíž lidé, kteří horují pro vyvlastňování pozemků na trasách dálnic a silnic...

0/−1
4.9.2013 16:32

J10i52ř33í 94D59r39a16h24o13t30a 1500885159496

Zkrátka pronájem sídla firmy KDEKOLIV je jen a pouze o dohodě mezi majitelem objektu a nájemcem. To, jak ten nájemce ten prostor využívá je jen a pouze JEHO věc, platí majiteli a tím to končí. Je to naprosto normální a běžné v celém světě a "obyčejní lidé" si o tom mohou myslet , co chtějí, posílat kontroly, udávat, prskat, zvracet až do bezvědomí. :-) Jedna z mých firem má například sídlo v Belize. A na daních na sociální dávky těch, co nejvíce zvrací ,tak neplatím žádné daně. Klidně pukněte.;-D

+1/0
4.9.2013 12:45

R44i19c91h42a16r75d 11P16o57d64z75i50m66e50k 2941567216

A taky je to v neobydleném baráku který je prázdný? ;-)

0/0
4.9.2013 14:46

A26l90e67x22a37n15d45r 42K16o89s49t11k35a 5959526489466

Jenže základní nezbytností firmy je funkční schránka na té adrese. Klidně to může být 100 firem v unimo buňce, ale musí tam být schránka a někdo, kdo jí třeba ob dva dny vybírá. Jinak dnes (s fiktivním doručením) riskují, že propásnou důležitou korespondenci od úřadů. (Bez ohledu na to, že mají oficiální doručovací adresu jinde, vždy se někdo splete.. Třeba, dělal jsem v obchodě s fotoaparáty, a ačkoliv bylo samozřejmě všude napsáno, že se má vše doručovat na provozovnu, tak prakticky deně dorazila nějaká reklamace majiteli domů.) Jestliže firma sídlí ve vybydleném domě bez schránky (a nejlépe má za jednatele bezdomovce z hlaváče) tak je jistota, že porušuje, nebo se chystá porušovat zákony, jinak by to nedělala.

0/0
4.9.2013 15:59
Foto

V21l19a95d58i82m40í76r 92V93o68l28k19o 6710652287559

4 plavský: ano, firma může mít sídlo jinde než např. vyrábí, ale není-li tam dlouhodobě k zastižen, mělo by to mít důsledky...uvedená adresa pak je falešným údajem a vzniká-li tím zákazníkovi nějaká škoda, pak se jedná o podvod..i za stávajících pravidel a zákonů...je to jen věc benevolence kontrolních či/a justičních orgánů

0/0
4.9.2013 12:17

J19i33ř96í 46D37r16a13h56o10t10a 1840605149316

Že vy jste ten "právník z lidu" ?;-D

+1/0
4.9.2013 12:33

J67i33ř11í 30P38l85a59v62s43k60ý 9900286421459

falesny udaj a podvod by to byl v pripade, ze firma bude nekde uvadet adresu, na ktere nesidli ... ovsem to neni tento pripad, firma na dane adrese sidli, a jestli na dane adrese skutecne nekdo fyzicky sedi, to uz je z hlediska zakona tak nejak dost jedno. pokud nekdo za danou firmu prebira korespondenci (napriklad datove zpravy lze vybirat kdekoliv ... a pokud je firma nevybira, tak jsou doruceny fikci), pak v tom nevidim problem.

+1/0
4.9.2013 12:53

M26i32r43o34s30l54a26v 72S54e12m18e15c15k49ý 3584812555259

Ten dum se koupit neda..Nechteji ho prodat.Radsi ho nechaji chatrat,aby delal ostudu centru Prahy a k tomu se pridaji ruzne zvlastnosti jako 100 firem na jedne adrese.Jeste vcera tady lide odsuzovali squatery jako o zivot...pritom z toho mohlo byt pekne socialne-kulturni centrum,tak jako drive Ladronka.Bohuzel pan nejbohatsi z Cechu,ma stale dost kontaktu,aby si dokazal zaridit cokoliv chce..a to vsechno za souhlasneho buceni spolukravcanu

0/0
4.9.2013 11:10

P87a71v11e94l 18O51b37d42r95ž55á89l46e54k 6186734668392

Ale kvůli tomu se v 89. cinkalo klíčema přece. Aby tu byl institut soukromého majetku a ten byl nedotknutelný.

Tenkrát si lidi ještě pamatovali 50. léta, kdy vám do bytu nastěhovali další 2 rodiny, protože nějakému úředníkovi připadlo, že máte moc velký a nevyužitý byt. A nechtěli, aby se to zopakovalo.

Dneska už to mladým připadá jak sci-fi a ochranu soukromého vlastnictví nechápou jako výdobytek.

+2/0
4.9.2013 11:30

M76i66r60o40s58l15a93v 77S98e21m33e79c20k13ý 3604142755399

Bavime se zde o opustenem dome vystredniho miliardare

0/0
4.9.2013 12:33

J69i44ř31í 24D91r96a86h58o69t82a 1170565109406

No a co ? Jestli patří Lojzovi ze mlejna a nebo výstřednímu boháčovi je naprosto bezpředmětné.:-)

0/0
4.9.2013 12:34

J47i20ř80í 25P93l83a39v66s17k27ý 9190396131629

je naprosto irelevantni, komu ten barak patri, a stejne tak je irelevantni, jakym zpusobem a zda vubec je takova nemovitost vyuzivana. nic z toho nedava zadne "pravo" takovy barak obsadit, ani z nej udelat "socialne-kulturni centrum" proti vuli majitele.

0/0
4.9.2013 12:45

M85i52r38o41s77l77a14v 32S18e62m74e62c52k10ý 3444212695519

Treba v Anglii je vase pravo bydlet.

0/0
4.9.2013 13:19

M21i91r42o10s31l44a20v 90S10e12m37e13c15k61ý 3924342725279

A po nejake dobe,kdyz bydlite...a majitel se neprihlasi...a nechava dum chatrat,pozadate...dokazete ze v dome bydlite po potrebnou dobu a dum nebo byt je vas.

0/0
4.9.2013 13:21

J53i75ř78í 31P36l24a11v28s50k40ý 9410386321949

kvizova otazka: proc by mel majitel domu delat ZE SVEHO VLASTNIHO baraku nejake "socialne-kulturni centrum", kdyz s nim ma uplne jine plany ? vy se opravdu z nejakeho me nepochopitelneho duvodu domnivate, ze "vule lidu" ma vetsi rozhodovaci pravomoc ohledne nakladani se soukromym majetkem, nez prani majitele ?

a mimochodem, KAZDA vec je na prodej ... je to otazkou pouze vyse nabidnute castky. dokud se bude majiteli zdat nabizena castka nizka, tak opravdu neproda ... nema k tomu totiz duvod. realitni obchody se totiz, coz vas mozna prekvapi, provozuji obvykle za ucelem nejakeho toho zisku.

0/0
4.9.2013 12:01

M56i67r28o21s29l84a30v 92S31e85m77e11c94k14ý 3564222695289

Ano..plany to on majitel ma.Ma tolik penez,ze ho nechava chatrat..a ceka az bude na spadnuti...aby tam mohl bezproblemu postavit kancelare misto bydleni...ale to je podle vas uplne normalni

0/0
4.9.2013 12:32

J36i27ř66í 93D72r89a65h27o97t13a 1930785599706

Ano. A co je na tom nenormální a špatné ? Asi jen to, že on ty peníze má a vy ne. :-)

0/0
4.9.2013 12:37

M79i41r55o47s43l81a14v 86S96e60m53e91c52k35ý 3294962705379

Tak az budete mozna jednou s rodinou na ulici...a nebudete mit kde hlavu slozit,protoze socialni bydleni neexistuje(narozdil od ostatnich evropskych statu),tak muzete chodit okolo opustenych zanedbanych domu a sve deti ukladat ke spanku na lavicku v parku.. ;)

0/0
4.9.2013 13:13

J70i22ř12í 15D38r62a93h37o54t12a 1860275989526

To se mi nemůže stát, protože celý život dělám maximum možného, aby jsem se do takové situace nedostal. :-)

0/0
4.9.2013 13:39

M36i16r31o63s57l19a78v 87S24e48m29e16c49k80ý 3464402975109

Vy mozna ne,ja ale mluvim za ty kterym se to stalo!!!Postoj Ja nic ja muzikant,jsem ocekaval :D

0/0
4.9.2013 15:56

J41i65ř17í 47P68l74a12v92s52k15ý 9360116101799

ano, je to normalni. jeho barak, jeho plany, co s tim barakem hodla udelat ... a pokud vy mate s tim barakem plany jine, pak nabidnete stavajicimu majiteli dostatecne velkou castku na to, aby vam ho prodal. ani vitek nema tolik penez, aby neslysel na nejakou rozumnou sumicku ;-)

0/0
4.9.2013 12:48

M60i11r64o46s14l64a48v 60S58e82m97e62c84k32ý 3224232905249

Jinak receno...kapital ma prednost pred socialni potrebou..a lidskosti.Tak pak ale nenadavejte jak to v Cr vypada!!! A kdyz chcete zmenu..zacnete u sebe ;)

0/0
4.9.2013 13:17

J14i85ř84í 43D44r87a47h55o61t64a 1660725609226

Vám není košile bližší, než kabát ?:-)

0/0
4.9.2013 13:43

M48i49r54o48s25l10a36v 42S61e80m16e34c49k16ý 3884792795389

A je to tady!!! Kdyz se jde do hloubky...vyrazite s prislovim ala mlady filosof.Opravdu by me zajimal vas nazor na muj posledni komentar!

A zadne uteky od tematu!!

0/0
4.9.2013 16:01

K24a22r96e23l 93P27ů66č76e98k 6575133830930

Okamžitě bych do těch 100 firem poslal finančáky na krutou kontrolu...

+2/0
4.9.2013 8:24

S84t31e84p23a44n 76T73o97t89h 8878709345148

Jakoze hustokrutoprisnou?? To jako ze najednou vlitne do celyho CPI kontrola?? A zjisti co? Ze majitel baraku ma adresu tam a tam a kancelare tam a tam. Nase knihovna ma taky sidlo v ulici W. Churchilla a pritom ma dalsich 15 objektu.

0/−1
4.9.2013 8:39

R36i19c48h40a66r80d 83P37o58d48z25i35m55e37k 2811487106

ale na tý adrese kde máte sídlo je minimálně někdo kdo má z vaší knihovnou co dočinění a ne vybydlenej anonymní barák s hromádkou feťáků uvnitř nebo?

0/0
4.9.2013 11:37

J78i39ř76í 85D31r13a63h91o54t12a 1160405339336

Pošlete, na to máte právo. Napište udání, hlavně se nezapoměňte podepsat pravým jménem a pokud bude vaše podání oprávněné, pak jistě budete spokojený. Ale pokud ne, pak počítejte s odezvou právníků těch firem.:-)

0/0
4.9.2013 12:38

F35r87a89n89t56i37š67e89k 31E98l65i36á81š 6697873885486

Nemusí být správné všechno, co neodporuje zákonům

+4/0
4.9.2013 8:10

J59i88ř19í 41P57l27a15v15s83k48ý 9210786771969

tak jinak: co neni spravneho na tom, ze libovolna firma si da sidlo tam, kde to nevadi majiteli objektu ?

+2/−2
4.9.2013 8:37

S34t24e88p46a64n 46T34o20t42h 8878179765308

Taky by me to zajimalo. Majitel souhlasi, tak tam sidlo muze mit firem, kolik chce. Muzeme s tim nesouhlasit, ale to je tak vsechno, co s tim udelame.

+1/−2
4.9.2013 8:41

T93o30m93á14š 65Z62e23m79a43n 3245928404725

A obráceně, nemusí být špatné vše co zákonům odporuje.

0/−1
4.9.2013 10:24

J84i50ř53í 29P78l52a31v67s12k67ý 9790506331119

bezduvodne obsazeni ciziho majetku spatne zcela nepochybne je.

0/0
4.9.2013 10:46

P66a48v56e30l 34O79d95r20a84z88i43l 6554259637260

Je to jako s trvalým pobytem. Pokud mu to nezhatí třeba majitel nájemního bytu, tak má slušný člověk trvalý pobyt tam, kde trvale přebývá. Stejně tak je to u slušných podnikatelů. Lidé a firmy s důvody ke skrývání se pak sídlí na Pohořelci.

+5/0
4.9.2013 7:56

L89u98b94o15š 91J61i82n66d23ř19i64c55h 8622918625240

Kdyby jenom na Pohořelci...

+3/0
4.9.2013 7:59

P62e41t60r 56L41u86d93a68n60e75k 1737654637843

pěkný jak se tu oháníte tím, že to zákonu neodporuje. škoda, že vám nedochází, že to zákonům neodporuje, protože ty mafiáni si takový děravý zákony sami vytvořili. to ale neznamená, že je to tak správně.

+10/0
4.9.2013 7:21

A32l36e66x50a21n67d83r 45K41o49s83t81k42a 5219686349436

Přesně tak. Je dovoleno podvodné podnikání, tak se holt podvodně podniká.

+2/0
4.9.2013 7:41

P28a31v74e80l 23O64d17r84a13z15i36l 6544259877260

Tohle nemá nic společnýho se svobodným podnikáním.

0/−1
4.9.2013 7:55

A12l38e85x37a87n21d79r 94K40o27s10t21k72a 5589536819986

Já neříkal svobodné, ale podvodné. To jsou (nebo by být měly) dva různé pojmy.

+2/0
4.9.2013 7:58

J35i41ř54í 44D88r14a18h71o58t64a 1180615579906

a vy máte sebemenší důkaz o tom, že se jedná o jakýkoliv podvod ? Jste směšný....;-D

0/0
4.9.2013 12:40

A25l61e66x78a14n34d40r 45K32o48s36t43k62a 5239526449366

Takže opačně.. Může podle vás fungovat nepodvodná firma na adrese, kde není ani poštovní schránka? Nemůže. Už proto ne, že ačkoliv je všude jako doručovací adresa pošty nahlášeno třeba bydliště majitele, tak vždy někdo něco pošle na sídlo firmy. Ano, může (a je to poměrně běžné) být 200 firem hlášených v chatce 20m2. Ale mají tam společnou schránku, aby se k nim dostala pošta a nějakého správce nebo společnou sekretářku.

0/0
4.9.2013 15:28

A58l32e36n28a 82F42u81s23z33t76e65i38o55v70á 1429817369833

Možná se většina těch zajímavých firem pouze maskuje adresou

a působí tam jen teoreticky , naoko .

V takové způstlém domě snad doopravdy žádná firma není .

Podivné .

+2/0
4.9.2013 7:05

J59i15ř79í 49P57l67a88v19s16k17ý 9540506941289

a proc vas to trapi ? vy snad trpite nejakou neprekonatelnou touhou ty firmy kontrolovat, ci co ?

+2/−6
4.9.2013 7:06
Foto

V24l38a59d39i31m71í42r 28V83o65l79k57o 6740172757769

ač sám podnikatel, taky nespatřuji v kontrole podvodného jednání nic komunistického....má-li firma nepravdivě uvedené sídlo biděl bych to dokonce na pozastavení činnosti...min z důvodu nedostupnosti pro kontrolu berňáku...jako všude jinde v civilizovaném světě.....smrt a daně;-D

+7/0
4.9.2013 7:12

J93i60ř36í 39P92l38a56v19s74k67ý 9380736351739

na uvedeni fiktivniho sidla firmy neni nic podvodneho ... alespon ne dle platne legislativy. fu muze samozrejme kontrolovat i takoveto firmy, ma k tomu zakonne prostredky. ze tak v nekterych pripadech necini neni chyba tech firem, ale nedostatecne aktivity fu.

+2/−6
4.9.2013 7:18

R67i82c81h47a24r27d 21P12o60d63z51i40m30e23k 2681987926

mě nezajímá platná legislativa. To že si to mafiánská parta co je zrovna u vesla schválí neznamená, že je to správný. Hitler taky zlegalizoval posílání lidí do plynu a chcete mi snad tvrdit, že to bylo správný, byť to bylo v dané době legální?

+6/0
4.9.2013 7:58

J81i42ř39í 23P92l23a64v34s84k81ý 9500636621429

vas mozna platna legislativa nezajima ... organy cinne v trestnim rizeni zaplatbastiat dosud ano. vyuziti vsech povolenych prostredku NENI podvod - to je jako byste povazoval za podvod to, ze vam messi nasadi jesle a da gol. ano, pokud k tomu pouzije nepovolenych prostredku, jako treba reznicke sekery, pak takovy gol opravdu platit nebude ... ale dokud vyuziva pouze svych schopnosti v souladu s pravidly, pak muze obrance akorat tak jit brecet nekam do kouta, protoze nic jineho s tim nezmuze.

0/0
4.9.2013 8:33

R67i92c20h96a96r74d 36P92o58d64z90i10m71e87k 2621187426

výborně tak budeme srovnávat mafiánský praktiky s fotbalem. To ale není dobrý příklad co tu píšete. Lepší by byl, že vám dá jesle a následně gól ovšem mezitím co brankář nekouká mu někdo jiný za zády zvětší branku.

0/0
4.9.2013 11:33

S49y74l73v56a 40Š95p60o74r68k26o22v38á 9446709480974

jenže to není nějaká české specialitka schválená místními mafiány (mít uvedné sídlo firmy jinde, než kde působí), ale ve svobodném světě zcela běžná věc. Bohužel - závist, nenávist a neustálá kontrola všeho je neblahým pozůlstatkem 40 let socialismu, takže ač máme svobodu, skutečně svobodný způsob myšlení k většině občanů ještě nepronikl

0/−1
4.9.2013 8:58

R30i82c46h20a26r71d 34P66o88d83z73i31m92e50k 2761717766

ano přesně jak píšete v civilizovaném světě je naprosto běžné, že si firmy hlásí sídla na vybydlené baráky, kde nesídlí ani noha. Ještě, že jsme si takovou svobodu vybojovali. To je fakt supr. Tak až na vás někdo pošle exekutora a vy se s ním budete chcít spojit a místo jeho sídla najdete jen ruinu bez obyvatel, tak třeba tenhle váš přitroublej názor změníte.

0/0
4.9.2013 11:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.