Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jen očima novou sedačku do tramvají vybírat nelze, shodli se cestující

Jak by měla vypadat nová sedačka do pražských tramvají a autobusů? Oslovení Pražané se shodují, že na první pohled se nedá příliš spolehnout a že důležité je model si i vyzkoušet. Dopravní podnik proto uspořádal ve střešovickém muzeu anketu, kde vystavuje osm prototypů nových sedadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K67a82r53e69l 70J62a29r65o55s14l23a82v 35P67r79o56c46h86á48z91k65a 7366156702864

Dřevěné tlačí, při drncání je to i bolestivé, většina látkových kouše zvláště ženy oblečené v jemných látkách, koženkové v zimě studí a v létě jsme z nich spocení a spaření. Většina nově zaváděných sedaček je neergonomická, cestující z nich klouzají a padají. Sedačky je totiž nutno vybírat za provozu, a to odděleně pro tramvaje a zvlášť pro autobusy. (V autobuse to daleko více drncá, zato tramvaj zvládne jak rychlejší rozjezd, tak i dobrždění na magnety.) Klasické tramvajové laminátové vajíčko nemělo téměř chyby. Cestující z něj neklouzali, nepadali, očista byla snadná, do zadní části to nekousalo, díky topení to nestudilo a v létě se na tom nikdo nepotil, ani se nespařil. Samozřejmě měly také chyby: Výfuk díky němuž když si někdo za Vámi přehodil nohu přes nohu a bezmyšlenkovitě se opřel o sedadlo před sebou, tak Vás zpravidla lehce ťuknul špičkou boty do oné části. (Zažil jsem to postupně v obou rolích - stávalo se to vzácně, ale občas k tomu docházelo a dochází). Další chybou byla červená barva poloviny sedaček. Pokud se některá zvláště z mladších dam dostala do potíží, tak nic nebránilo Vašemu usednutí, a na katastrofu bylo zaděláno. (Osobní zážitek, ještě jedou veliké díky dámě na sousední sedačce, která mi operativně zabránila dosednout! - dodnes si ještě asi po 30 letech pamatuji, že to bylo v zastávce Náměstí Míru - dříve u svaté Ludmily) Poslední chybu vykazují všechny sedačky. Pokud dojde ke zvlhčení povrchu sedačky, nápojem nebo močí, nejsou schopny signalizovat hrozící nebezpečí dočasnou výraznou změnou barvy. (Opět osobní zážitek, pravděpodobně šlo o minerálku.)

U sedaček se vůbec nemyslí na malé děti, chybí i háčky na tašky, atd. ...

Je potřeba vylepšovat i zkoušet úplně nová řešení, ale rozhodně je špatnou cestou ta dostatečně v provozu neprověřená masově nasazovat do praxe.

Zajímalo by mne kolik stály piktogramy označující sedačky pro slepce a invalidy. Jednoduché odlišení barvou jak sedáku, tak celé sedačky včetně madla by většinu z nich nahradilo.

0/0
9.9.2013 15:00

M60i23l49a78n 65M86a11j31e35r56č41í76k 1810820244426

"Sedačky je totiž nutno vybírat za provozu," R^

- Z pohledu, ale ani posezení na  statické židli opravdu nepoznáme (ne)pohodlí za jízdy.

"odděleně pro tramvaje a zvlášť pro autobusy." Rv

1.) Žel pražské TT (tram .tratě.), nejsou cca z 1/2 v nejlepším stavu = jízda po nich často také drncá = tvrdá sedačka není "to pravé ořechové" nejen v BUSech, ale i TRAMvajích!

2.) BUSy MHD nejezdí jen "obytnými" ulicemi (jež jsou plné chodců, cyklistů ...), ale i po silnicích pro motorová vozidla (tzv. okruzích) = i BUSy se dokáží poměrně rychle rozjet

+ (byť nemají "magnety"/KB - kolejnicové brzdy, tak) dokáží zastavit rychleji než TRAM bez použití KB a při tom také (jako TRAM) nemají bezpečnostní pásy = klouzavý povrch  sedačky není vhodný nejen v TRAM, ale i BUS!

0/0
9.9.2013 21:06

J40i69ř80í 72M20a32c17e33k 3695295644361

Bylo by lepší řešit příčinu než důsledek. Tj. zabránit smrdícím bezdomovcům jezdit v MHD načerno místo přizpůsobování sedaček tomu, že na nich jezdí smradlaví a špinaví lidé.

+3/0
9.9.2013 13:25

K10v26ě76t60o91s93l35a42v 79N19y39t85r39a 9806348708127

Jak se zdá co bylo staré bylo nejlepší, v laminátových se celkem dobře sedělo ale v zimě pokud se pod nimi netopilo, byly studené, pamatuji v Ostravě staré dřevěné ovšem ale tvarované,též dobré, ty rovné to je úlet. Proč se nepátrá po tom co se osvědčilo a vymýšlejí se kraviny?:-)

+1/0
9.9.2013 12:34

P45e16t44r 27Š93k50o66d38a 5157260184450

Proč se tady pořád řeší důsledek a ne příčina? Plast do tramvají dejme tomu, ale i tak je prostě pohodlnější látka, jak do tramvaje, tak do autobusu. Jenže místo, aby se řešilo, jak dostat bezďáky z MHD (a ušetřit tak za čištění, ale přitom zvýšit komfort), tak se řeší to, jak se jim přizpůsobit. Tohle už je fakt Kocourkov...:-/

+1/0
9.9.2013 12:19
Foto

L79u84k87á57š 80N61o30v39o94t43n39ý 6966467308378

Dřevěné nejsou špatné, ani moc nekloužou, obzvláště v poslední době, kdy v rámci běžných oprav dochází k jejich trvalému výraznějšímu náklonu vzad. A navíc se mi designově líbí nejvíce. A návštěva muzea na tom nezměnila zhola nic :)

+1/−1
9.9.2013 11:40

D74a65v90i93d 80D59v65o50ř37á95k 6362630105937

Z testování těch současných mi jednoznačně vycházejí nejlíp ty laminátové. Vždycky jsem rád, když přijede tramvaj s laminátovými sedačkami.

+5/−1
9.9.2013 11:38

R86u98d17a 36S40l68a94v79í70k 5653828376371

Nakonec vyhrají ty, jejichž výrobce dá nejvyšší všimné...

+9/0
9.9.2013 11:23

J29a23n 43J60e60l53í97n29e45k 8413775792816

Proč by se laminátová vajíčka nevyplatila? Mohly by se vstřikovat z plastu do forem.

+2/−1
9.9.2013 11:21

M54a97r80t18i25n 36N49e66d71o66š43í10n65s67k67ý 1297333964

No jistě, že nejlepší jsou ty plastový, ale čtenáři iDNES.cz si samozřejmě museli odhlasovat ty nejhorší dřevěný, aby pak v diskuzích měli na co nadávat Rv

+6/0
9.9.2013 11:18

D22a15g89m20a55r 93N50o67v38o56t58n23á 4951980618503

Vzhledem k čistotě českých dopravních prostředků a (ne)vychování některých lidí, souhlasím s plastovými sedačkami. Aspoň na nich hned poznáte vodu apod.

0/0
9.9.2013 11:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.