Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodloužení metra A může přijít o dotace. Problémem jsou „vícepráce“

Stavba čtyř nových stanic metra A se dostává do problémů. Podle interního auditu Dopravního podniku hrozí, že Praha přijde o část peněz z několikamiliardové evropské dotace. Auditoři upozorňují především na nedostatky ve smluvních vztazích. Kritizují postup firmy, která dělá stavební dozor. Případ možná skončí u policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a34r83o50s39l10a41v 23Š95i83m59á28č67e19k 6424197229108

Víkepráke jsou vždy problém, ale u rekonstrukcí a zemních prací, ražeb zejména, se jim nikdy nelze zcela vyhnout (s čímž se už předem počítá a zneužívá se toho). Kdyby se s jejich realizací mělo čekat, až se to zúřaduje (vybere se z nabídek všech zájemců - jediného osloveného / a věci znalého), tak by se stavba musela zastavit (u liniových staveb náhradních prací moc nebývá) a náklady by nakonec mohly být podstatně vyšší (o politických dopadech nemluvě).

Ale fuj, už dělám advokáta Mirkům Dušínům z Metrostavu, IDS, DP, OMI a podobných vzorových institucí.

+3/0
13.9.2013 9:11

T67o55m60á38š 11Z16e97m83a91n 3955468514765

Máte pravdu.

0/0
13.9.2013 9:31

M71a78r20t36i75n 34Š19t31ě44p39á59n76e29k 3337603743731

Tak komu jde o dotace? Jde jen o to dotlacit to ke stavbe. V tom momente se zacnou prelevat penize do spravnych kapes a pak uz je jedno, jestli to zaplati EU nebo CR nebo Praha sama.

Dulezite je, aby byly dobre napsane smlouvy a nesly A) vypovedet B) zalovat.

A aby ti co rozhoduji nemeli zodpovednost.

TIm zapadnou vsechna kolecka a muzem se do toho pustit...

 

Nevim jak to doopravdy je, mozna takto, mozna jinak. Ale priznejme si, ze to tak pri pohledu z venku pusobi a co si budem povidat, nejak tak to bude.

0/0
13.9.2013 8:57

J77o67s11e35f 32V25o24s86i33c76k52y 4553187446753

Klaus povidal, ze dotace Cesku skodi, protoze deformuji trzni vztahy. Ja mu verim, protoze je to velky ekonom, ktery se nikdy nezmylil.

+1/−3
13.9.2013 0:48

J54o17h86a49n 56Z81i65n83g13e77l 2331255106611

Má samozřejmě pravdu. Kdyby nebyla tahle trasa metra dotovaná, nemohla by být vedena takhle nesmyslnou cestou. Muselo by se totiž přemýšlet, na co máme peníze a co je tedy účelné.

+2/0
13.9.2013 7:39

M80a81r46t18i27n 28I78g50u50e 9490636952492

Přesně tak. Ale vklíčíme-li tam magické slůvko 'dotace', rázem vypadáme jako že jsme to úžasně zařídili. A k původnímu příspěvku - byly i případy kdy pan Prezident Klaus pravdu neměl, ale vždy jí měl tehdy, když byl nějaký jeho výrok či akt mohutně zpochybňován (rozuměj - masírováno veřejné mínění) prostřednictvím bulváru (Blesk, Nova, ...), hlavně aby mu lidi nezačali věřit. Tak ovečky veřili raději těm svým barevným novinám a terénním zpravodajcům.

+2/−1
13.9.2013 8:10

R52a56d65e75k 36Z93a82h32r21a46d21n28í90k 1219820969568

vtipné. Používáte úplně stejnou rétoriku, jako ony bulváry :-) Blesk je samozřejmě o své podstatě, ale třeba Nova, kromě seriálu, vnesla do naší země dost zásadní kontrolu a šťourání do věcí, o kterých si většina národa myslela, že je vše OK. Různými politickými a investigativními reportážemi počínaje a potravinovým inspektorem konče. Tedy jste si z Novy pravděpodobně vzal to špatné, stejně jako onen bulvár.

0/0
13.9.2013 8:27

P97e98t23r 34N51o94v15o46t89n26ý 5967144650471

Potravinový inspektor ;-D;-D;-D

+1/0
13.9.2013 9:08
Foto

B84o59h42u23m37i46l 12P96r31o26c39h69á45z35k89a 2353161943521

Omluva za, minus-preklik. Mel to byt plus, bo mate praudu.

0/0
13.9.2013 12:43

M92i51r63e81k 24N10o61v59o39t45n77y 6859282545977

vetsina firem co delaj statni zakazky tak se snazi delat podvody a kdyz to tece tak chtej vyzdimat jeste vic a pak to takhle dopada. Dalsi tunel (financni) ktery nas jen poskozuje.

co to jsou vice prace? bud jen penize stranou a nebo par vykopu za miliardi.

+1/0
13.9.2013 0:19

M35i67r58e96k 55N60o54v10o77t96n93y 6819582795567

miliardy

0/0
13.9.2013 0:20

T64o19m11á60š 72Z95e31m77a27n 3225748854715

Při plánování se předpokládáí něco a v realitě je tomu mírně jinak, ale dokud se nekoplo, nešlo to zjistit.

Příklad: já opravuji sytředchu a předpokládalo se že bednění je 100% v pořádku, leč po sundání krytiny se zjistilo, že je potřeba vyměnint 20 prken.

A už máme vícepráce oproti zakázce.

U tunelů je podobných zádrhelů podstatně více.

0/0
13.9.2013 9:34

M61i52r40e21k 24N46o10v32o75t19n49y 6909472505857

ale to se pletete vice prace jsou uvedene uz ve smlouve a je uvedena i cena kolik za to dostanete vetsinou je to vedene v %.  teorie je jina nez praxe to snad vi kazdy. geologicke pruzkumy jsou delany uz od jak ziva co se stavi ale firmy v cr jsou hned u navyseni v miliardach ne v tisicich. tyto penize jsou uplatkove ty se rozdavaj znate Ratha ten taky dostal penize aniz by pracoval. statni zakazky jsou predrazene a vetsina penez se rozdeluje jinam nez tam kam patri. napr. D1. vydiraj ze zastavi prace a nikde na uzaverach se poradne nepracuje. Zde by mela policie konat. i u prodlouzeni metra.

0/0
13.9.2013 12:30

J84a30n 28Z12e79l82e80n67k83a 2666816128135

Tahle debilní a zbytečná trasa metra se nikdy neměla začít stavět. Prodloužení A stačilo na Veleslavín, když už se A mělo někam prodlužovat. Petřiny a Motol jsou zcela zbytečné a staví se to jen proto, že modrý soudruh Janoušek a jeho kolibřík Bém potřebovali zhodnotit pozemky. A vznikla tak fatální urbanistická chyba, která je patrně neodstranitelná. Plus utopených 20 miliard, které mohly být smysluplněji využity jinde.

+10/−1
12.9.2013 23:10

V88l41a83d79i73s82l48a34v 65N82o67h22e78j33l 7878107608691

Ne, ja bych postavil metro az do Kladna (klidne z vetsi casti povrchove), dalsi trasy do Rican, Benesova, Berouna, Stara Boleslav. Resp. uz to melo davno stat. Ale co se tyce rozkradani nasich dani, s tim souhlasim co pisete.

0/−4
13.9.2013 0:47

J34o55h45a92n 96Z93i72n15g88e80l 2831555546411

Všechny tyhle trasy jsou pohodlně vykryty povrchovou dopravou pantografem ČD.

+3/0
13.9.2013 8:09

J44o96h42a44n 34Z69i26n64g11e60l 2281465606891

Přesně tak. Případně měla bejt z Veleslavína vedena na Šárku a dále po povrchu, což je extrémně levnější, přes ruzyňský letiště Jih na letiště Sever. Od konečný tramvají Šárka už nic nebrání tomu, aby trasa vedla souběžně z Evropskou, třeba ve skleněnym tunelu.

Ale když von chce nějaký hodný developer postavit bytové domy na tom svahu naproti nemocnici Motol.

+1/0
13.9.2013 7:42

R11a58d91e67k 33Z96a57h56r67a95d43n89í16k 1689920679498

nevím jestli debilní, ale určitě ne zbytečná. Minimálně z toho důvodu, že Praha rostla v podstatě živelným, neregulovaným způsobem a jakýkoliv přesun "přepravního" chaosu pod zem je velkým přínosem. A už jenom kvůli té nemocnici mi to úplně debilní nepřijde. Podíval bych se i na druhou stranu Prahy. Letňany také všichni považovali za debilní. Dneska si naprostá většina chrochtá. I přes určitou vzdálenost od sídliště. Bohužel se v naší zemi ještě dlouho nevyhneme spekulacím, které budou takovéto stavby provázet (pozemky, developeři, ...).

0/0
13.9.2013 8:37

J20a37r35o76s81l90a52v 74B90r52ü69m53m83e73r 7594433826

Ne je debilní, když jspu mnohem důležitější trasy. Na Motol měla kdyžtak v budoucnu vést spojka mezi Zličínem a A,které mělo logicky vést podle Evropské.

Motol generuje pár tisíc cestujících, což v klidu zvládají autobusy. Nebo stačilo obnovit tramvaj, která tam dříve vedla.

0/0
13.9.2013 8:49

R14e40n87é 26C32v57r83k87a38l 9466109446636

Nemocnice Motol - to působí jako zaklínadlo pro zdůvodnění zbytečné stavby. Leč místní znalost je nade vše - Motol je spádová nemocnice pro Prahu 5, resp.13 - a od nich metro NEVEDE. Pro Prahu 6 s napojením metra je spádová nemocnice Petřiny!!

Takže důsledkem bude nutnost nadále vést do Motola autobusovou dopravu ze spádové oblasti a současně provozovat vzduchovozič metro směrem na Prahu 6.:-(

+1/0
13.9.2013 10:38

J57a70r42o21s18l18a34v 22B29r66ü49m91m41e53r 7864123836

Máte pravdu, na to jsem také zapomněl.

0/0
13.9.2013 11:08

T31o83m56á32š 63Z62e79m33a86n 3795518884525

Přesně tak, ta oblast kam vede je výborně obsloužena několika linkami tramvají.

Narozdíl od oblastí kam má vést D - tam vedou jen autobusy.

0/0
13.9.2013 9:31

R54o51m40a37n 93M97á21c71a 7655500182707

kdo by to byl cekal, ze z toho zase bude nejakej prusvih? ale tak dotace nedotace... danovi poplatnici to zaplati a jeste si hosi z magose a ze stavebnich firem vezmou "malou" domu... v tyhle zemi snad neni jedina velka stavba, co by neskoncila pru*erem...

+3/0
12.9.2013 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.