Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodloužení metra A může přijít o dotace. Problémem jsou „vícepráce“

Stavba čtyř nových stanic metra A se dostává do problémů. Podle interního auditu Dopravního podniku hrozí, že Praha přijde o část peněz z několikamiliardové evropské dotace. Auditoři upozorňují především na nedostatky ve smluvních vztazích. Kritizují postup firmy, která dělá stavební dozor. Případ možná skončí u policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a65r28o10s91l92a69v 67Š92i56m75á63č91e25k 6154867859648

Víkepráke jsou vždy problém, ale u rekonstrukcí a zemních prací, ražeb zejména, se jim nikdy nelze zcela vyhnout (s čímž se už předem počítá a zneužívá se toho). Kdyby se s jejich realizací mělo čekat, až se to zúřaduje (vybere se z nabídek všech zájemců - jediného osloveného / a věci znalého), tak by se stavba musela zastavit (u liniových staveb náhradních prací moc nebývá) a náklady by nakonec mohly být podstatně vyšší (o politických dopadech nemluvě).

Ale fuj, už dělám advokáta Mirkům Dušínům z Metrostavu, IDS, DP, OMI a podobných vzorových institucí.

+3/0
13.9.2013 9:11

T70o21m50á70š 83Z11e66m73a69n 3655758914325

Máte pravdu.

0/0
13.9.2013 9:31

M27a71r34t68i14n 62Š65t57ě69p74á43n56e48k 3567613403191

Tak komu jde o dotace? Jde jen o to dotlacit to ke stavbe. V tom momente se zacnou prelevat penize do spravnych kapes a pak uz je jedno, jestli to zaplati EU nebo CR nebo Praha sama.

Dulezite je, aby byly dobre napsane smlouvy a nesly A) vypovedet B) zalovat.

A aby ti co rozhoduji nemeli zodpovednost.

TIm zapadnou vsechna kolecka a muzem se do toho pustit...

 

Nevim jak to doopravdy je, mozna takto, mozna jinak. Ale priznejme si, ze to tak pri pohledu z venku pusobi a co si budem povidat, nejak tak to bude.

0/0
13.9.2013 8:57

J76o75s81e26f 42V28o33s14i91c11k34y 4583907676563

Klaus povidal, ze dotace Cesku skodi, protoze deformuji trzni vztahy. Ja mu verim, protoze je to velky ekonom, ktery se nikdy nezmylil.

+1/−3
13.9.2013 0:48

J33o29h17a11n 45Z16i23n44g53e15l 2421595516961

Má samozřejmě pravdu. Kdyby nebyla tahle trasa metra dotovaná, nemohla by být vedena takhle nesmyslnou cestou. Muselo by se totiž přemýšlet, na co máme peníze a co je tedy účelné.

+2/0
13.9.2013 7:39

M47a23r33t57i56n 91I31g45u32e 9390466702512

Přesně tak. Ale vklíčíme-li tam magické slůvko 'dotace', rázem vypadáme jako že jsme to úžasně zařídili. A k původnímu příspěvku - byly i případy kdy pan Prezident Klaus pravdu neměl, ale vždy jí měl tehdy, když byl nějaký jeho výrok či akt mohutně zpochybňován (rozuměj - masírováno veřejné mínění) prostřednictvím bulváru (Blesk, Nova, ...), hlavně aby mu lidi nezačali věřit. Tak ovečky veřili raději těm svým barevným novinám a terénním zpravodajcům.

+2/−1
13.9.2013 8:10

R55a24d97e70k 72Z62a22h53r33a11d91n77í70k 1619460729378

vtipné. Používáte úplně stejnou rétoriku, jako ony bulváry :-) Blesk je samozřejmě o své podstatě, ale třeba Nova, kromě seriálu, vnesla do naší země dost zásadní kontrolu a šťourání do věcí, o kterých si většina národa myslela, že je vše OK. Různými politickými a investigativními reportážemi počínaje a potravinovým inspektorem konče. Tedy jste si z Novy pravděpodobně vzal to špatné, stejně jako onen bulvár.

0/0
13.9.2013 8:27

P84e72t61r 93N62o20v34o42t20n63ý 5787874960761

Potravinový inspektor ;-D;-D;-D

+1/0
13.9.2013 9:08
Foto

B63o74h63u67m30i55l 43P69r96o38c53h23á22z41k79a 2853391843721

Omluva za, minus-preklik. Mel to byt plus, bo mate praudu.

0/0
13.9.2013 12:43

M93i53r72e18k 57N92o14v73o38t61n97y 6429652365347

vetsina firem co delaj statni zakazky tak se snazi delat podvody a kdyz to tece tak chtej vyzdimat jeste vic a pak to takhle dopada. Dalsi tunel (financni) ktery nas jen poskozuje.

co to jsou vice prace? bud jen penize stranou a nebo par vykopu za miliardi.

+1/0
13.9.2013 0:19

M37i13r16e93k 26N27o93v25o74t32n49y 6489972915627

miliardy

0/0
13.9.2013 0:20

T33o34m93á24š 12Z32e89m65a16n 3735268814155

Při plánování se předpokládáí něco a v realitě je tomu mírně jinak, ale dokud se nekoplo, nešlo to zjistit.

Příklad: já opravuji sytředchu a předpokládalo se že bednění je 100% v pořádku, leč po sundání krytiny se zjistilo, že je potřeba vyměnint 20 prken.

A už máme vícepráce oproti zakázce.

U tunelů je podobných zádrhelů podstatně více.

0/0
13.9.2013 9:34

M17i98r94e86k 86N87o13v75o79t44n68y 6559102385967

ale to se pletete vice prace jsou uvedene uz ve smlouve a je uvedena i cena kolik za to dostanete vetsinou je to vedene v %.  teorie je jina nez praxe to snad vi kazdy. geologicke pruzkumy jsou delany uz od jak ziva co se stavi ale firmy v cr jsou hned u navyseni v miliardach ne v tisicich. tyto penize jsou uplatkove ty se rozdavaj znate Ratha ten taky dostal penize aniz by pracoval. statni zakazky jsou predrazene a vetsina penez se rozdeluje jinam nez tam kam patri. napr. D1. vydiraj ze zastavi prace a nikde na uzaverach se poradne nepracuje. Zde by mela policie konat. i u prodlouzeni metra.

0/0
13.9.2013 12:30

J85a17n 53Z15e80l74e37n72k48a 2506346118465

Tahle debilní a zbytečná trasa metra se nikdy neměla začít stavět. Prodloužení A stačilo na Veleslavín, když už se A mělo někam prodlužovat. Petřiny a Motol jsou zcela zbytečné a staví se to jen proto, že modrý soudruh Janoušek a jeho kolibřík Bém potřebovali zhodnotit pozemky. A vznikla tak fatální urbanistická chyba, která je patrně neodstranitelná. Plus utopených 20 miliard, které mohly být smysluplněji využity jinde.

+10/−1
12.9.2013 23:10

V46l98a29d98i45s88l17a75v 36N62o60h20e88j85l 7538887348681

Ne, ja bych postavil metro az do Kladna (klidne z vetsi casti povrchove), dalsi trasy do Rican, Benesova, Berouna, Stara Boleslav. Resp. uz to melo davno stat. Ale co se tyce rozkradani nasich dani, s tim souhlasim co pisete.

0/−4
13.9.2013 0:47

J11o92h92a79n 98Z29i20n10g39e78l 2361565466611

Všechny tyhle trasy jsou pohodlně vykryty povrchovou dopravou pantografem ČD.

+3/0
13.9.2013 8:09

J85o66h38a80n 24Z68i20n20g31e31l 2581545926941

Přesně tak. Případně měla bejt z Veleslavína vedena na Šárku a dále po povrchu, což je extrémně levnější, přes ruzyňský letiště Jih na letiště Sever. Od konečný tramvají Šárka už nic nebrání tomu, aby trasa vedla souběžně z Evropskou, třeba ve skleněnym tunelu.

Ale když von chce nějaký hodný developer postavit bytové domy na tom svahu naproti nemocnici Motol.

+1/0
13.9.2013 7:42

R91a87d83e82k 24Z81a32h17r53a66d10n10í88k 1449590379498

nevím jestli debilní, ale určitě ne zbytečná. Minimálně z toho důvodu, že Praha rostla v podstatě živelným, neregulovaným způsobem a jakýkoliv přesun "přepravního" chaosu pod zem je velkým přínosem. A už jenom kvůli té nemocnici mi to úplně debilní nepřijde. Podíval bych se i na druhou stranu Prahy. Letňany také všichni považovali za debilní. Dneska si naprostá většina chrochtá. I přes určitou vzdálenost od sídliště. Bohužel se v naší zemi ještě dlouho nevyhneme spekulacím, které budou takovéto stavby provázet (pozemky, developeři, ...).

0/0
13.9.2013 8:37

J79a25r97o33s31l57a72v 74B64r58ü90m71m70e31r 7544363246

Ne je debilní, když jspu mnohem důležitější trasy. Na Motol měla kdyžtak v budoucnu vést spojka mezi Zličínem a A,které mělo logicky vést podle Evropské.

Motol generuje pár tisíc cestujících, což v klidu zvládají autobusy. Nebo stačilo obnovit tramvaj, která tam dříve vedla.

0/0
13.9.2013 8:49

R18e50n94é 52C41v64r39k78a22l 9716809246796

Nemocnice Motol - to působí jako zaklínadlo pro zdůvodnění zbytečné stavby. Leč místní znalost je nade vše - Motol je spádová nemocnice pro Prahu 5, resp.13 - a od nich metro NEVEDE. Pro Prahu 6 s napojením metra je spádová nemocnice Petřiny!!

Takže důsledkem bude nutnost nadále vést do Motola autobusovou dopravu ze spádové oblasti a současně provozovat vzduchovozič metro směrem na Prahu 6.:-(

+1/0
13.9.2013 10:38

J74a60r92o81s77l38a93v 71B69r40ü21m18m58e32r 7414443826

Máte pravdu, na to jsem také zapomněl.

0/0
13.9.2013 11:08

T45o54m72á73š 35Z18e42m95a48n 3605688534195

Přesně tak, ta oblast kam vede je výborně obsloužena několika linkami tramvají.

Narozdíl od oblastí kam má vést D - tam vedou jen autobusy.

0/0
13.9.2013 9:31

R85o91m59a84n 82M39á77c87a 7525250422527

kdo by to byl cekal, ze z toho zase bude nejakej prusvih? ale tak dotace nedotace... danovi poplatnici to zaplati a jeste si hosi z magose a ze stavebnich firem vezmou "malou" domu... v tyhle zemi snad neni jedina velka stavba, co by neskoncila pru*erem...

+3/0
12.9.2013 22:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.