Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodloužení metra A může přijít o dotace. Problémem jsou „vícepráce“

Stavba čtyř nových stanic metra A se dostává do problémů. Podle interního auditu Dopravního podniku hrozí, že Praha přijde o část peněz z několikamiliardové evropské dotace. Auditoři upozorňují především na nedostatky ve smluvních vztazích. Kritizují postup firmy, která dělá stavební dozor. Případ možná skončí u policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a84r62o89s18l47a85v 49Š24i49m78á28č83e58k 6134937879838

Víkepráke jsou vždy problém, ale u rekonstrukcí a zemních prací, ražeb zejména, se jim nikdy nelze zcela vyhnout (s čímž se už předem počítá a zneužívá se toho). Kdyby se s jejich realizací mělo čekat, až se to zúřaduje (vybere se z nabídek všech zájemců - jediného osloveného / a věci znalého), tak by se stavba musela zastavit (u liniových staveb náhradních prací moc nebývá) a náklady by nakonec mohly být podstatně vyšší (o politických dopadech nemluvě).

Ale fuj, už dělám advokáta Mirkům Dušínům z Metrostavu, IDS, DP, OMI a podobných vzorových institucí.

+3/0
13.9.2013 9:11

T25o15m19á20š 11Z86e98m50a81n 3145458254565

Máte pravdu.

0/0
13.9.2013 9:31

M67a95r50t49i36n 63Š16t71ě91p92á68n13e32k 3367883133861

Tak komu jde o dotace? Jde jen o to dotlacit to ke stavbe. V tom momente se zacnou prelevat penize do spravnych kapes a pak uz je jedno, jestli to zaplati EU nebo CR nebo Praha sama.

Dulezite je, aby byly dobre napsane smlouvy a nesly A) vypovedet B) zalovat.

A aby ti co rozhoduji nemeli zodpovednost.

TIm zapadnou vsechna kolecka a muzem se do toho pustit...

 

Nevim jak to doopravdy je, mozna takto, mozna jinak. Ale priznejme si, ze to tak pri pohledu z venku pusobi a co si budem povidat, nejak tak to bude.

0/0
13.9.2013 8:57

J57o91s87e79f 15V41o82s34i10c46k83y 4973377836623

Klaus povidal, ze dotace Cesku skodi, protoze deformuji trzni vztahy. Ja mu verim, protoze je to velky ekonom, ktery se nikdy nezmylil.

+1/−3
13.9.2013 0:48

J24o98h96a23n 47Z42i56n35g91e42l 2751785546131

Má samozřejmě pravdu. Kdyby nebyla tahle trasa metra dotovaná, nemohla by být vedena takhle nesmyslnou cestou. Muselo by se totiž přemýšlet, na co máme peníze a co je tedy účelné.

+2/0
13.9.2013 7:39

M39a93r15t81i78n 81I19g35u53e 9800476582602

Přesně tak. Ale vklíčíme-li tam magické slůvko 'dotace', rázem vypadáme jako že jsme to úžasně zařídili. A k původnímu příspěvku - byly i případy kdy pan Prezident Klaus pravdu neměl, ale vždy jí měl tehdy, když byl nějaký jeho výrok či akt mohutně zpochybňován (rozuměj - masírováno veřejné mínění) prostřednictvím bulváru (Blesk, Nova, ...), hlavně aby mu lidi nezačali věřit. Tak ovečky veřili raději těm svým barevným novinám a terénním zpravodajcům.

+2/−1
13.9.2013 8:10

R55a58d74e88k 67Z91a31h28r33a97d15n50í71k 1589940749418

vtipné. Používáte úplně stejnou rétoriku, jako ony bulváry :-) Blesk je samozřejmě o své podstatě, ale třeba Nova, kromě seriálu, vnesla do naší země dost zásadní kontrolu a šťourání do věcí, o kterých si většina národa myslela, že je vše OK. Různými politickými a investigativními reportážemi počínaje a potravinovým inspektorem konče. Tedy jste si z Novy pravděpodobně vzal to špatné, stejně jako onen bulvár.

0/0
13.9.2013 8:27

P71e84t56r 41N67o69v14o53t33n54ý 5677184270281

Potravinový inspektor ;-D;-D;-D

+1/0
13.9.2013 9:08
Foto

B41o38h17u12m53i53l 83P25r33o95c38h49á36z23k59a 2593571203301

Omluva za, minus-preklik. Mel to byt plus, bo mate praudu.

0/0
13.9.2013 12:43

M13i18r88e63k 84N23o85v89o42t35n34y 6619242795747

vetsina firem co delaj statni zakazky tak se snazi delat podvody a kdyz to tece tak chtej vyzdimat jeste vic a pak to takhle dopada. Dalsi tunel (financni) ktery nas jen poskozuje.

co to jsou vice prace? bud jen penize stranou a nebo par vykopu za miliardi.

+1/0
13.9.2013 0:19

M59i81r62e41k 75N42o13v64o81t12n86y 6839532795567

miliardy

0/0
13.9.2013 0:20

T94o15m40á94š 66Z67e83m27a85n 3985448644295

Při plánování se předpokládáí něco a v realitě je tomu mírně jinak, ale dokud se nekoplo, nešlo to zjistit.

Příklad: já opravuji sytředchu a předpokládalo se že bednění je 100% v pořádku, leč po sundání krytiny se zjistilo, že je potřeba vyměnint 20 prken.

A už máme vícepráce oproti zakázce.

U tunelů je podobných zádrhelů podstatně více.

0/0
13.9.2013 9:34

M39i20r20e47k 17N10o87v96o44t76n45y 6699302555567

ale to se pletete vice prace jsou uvedene uz ve smlouve a je uvedena i cena kolik za to dostanete vetsinou je to vedene v %.  teorie je jina nez praxe to snad vi kazdy. geologicke pruzkumy jsou delany uz od jak ziva co se stavi ale firmy v cr jsou hned u navyseni v miliardach ne v tisicich. tyto penize jsou uplatkove ty se rozdavaj znate Ratha ten taky dostal penize aniz by pracoval. statni zakazky jsou predrazene a vetsina penez se rozdeluje jinam nez tam kam patri. napr. D1. vydiraj ze zastavi prace a nikde na uzaverach se poradne nepracuje. Zde by mela policie konat. i u prodlouzeni metra.

0/0
13.9.2013 12:30

J86a52n 20Z30e18l39e47n50k18a 2436326798545

Tahle debilní a zbytečná trasa metra se nikdy neměla začít stavět. Prodloužení A stačilo na Veleslavín, když už se A mělo někam prodlužovat. Petřiny a Motol jsou zcela zbytečné a staví se to jen proto, že modrý soudruh Janoušek a jeho kolibřík Bém potřebovali zhodnotit pozemky. A vznikla tak fatální urbanistická chyba, která je patrně neodstranitelná. Plus utopených 20 miliard, které mohly být smysluplněji využity jinde.

+10/−1
12.9.2013 23:10

V50l66a73d17i57s84l78a82v 66N31o63h23e69j46l 7568977398171

Ne, ja bych postavil metro az do Kladna (klidne z vetsi casti povrchove), dalsi trasy do Rican, Benesova, Berouna, Stara Boleslav. Resp. uz to melo davno stat. Ale co se tyce rozkradani nasich dani, s tim souhlasim co pisete.

0/−4
13.9.2013 0:47

J69o32h16a81n 25Z77i88n18g42e86l 2101895396761

Všechny tyhle trasy jsou pohodlně vykryty povrchovou dopravou pantografem ČD.

+3/0
13.9.2013 8:09

J62o47h88a11n 54Z65i24n78g87e82l 2781945346501

Přesně tak. Případně měla bejt z Veleslavína vedena na Šárku a dále po povrchu, což je extrémně levnější, přes ruzyňský letiště Jih na letiště Sever. Od konečný tramvají Šárka už nic nebrání tomu, aby trasa vedla souběžně z Evropskou, třeba ve skleněnym tunelu.

Ale když von chce nějaký hodný developer postavit bytové domy na tom svahu naproti nemocnici Motol.

+1/0
13.9.2013 7:42

R34a71d25e85k 93Z72a85h32r56a20d59n13í83k 1509130629148

nevím jestli debilní, ale určitě ne zbytečná. Minimálně z toho důvodu, že Praha rostla v podstatě živelným, neregulovaným způsobem a jakýkoliv přesun "přepravního" chaosu pod zem je velkým přínosem. A už jenom kvůli té nemocnici mi to úplně debilní nepřijde. Podíval bych se i na druhou stranu Prahy. Letňany také všichni považovali za debilní. Dneska si naprostá většina chrochtá. I přes určitou vzdálenost od sídliště. Bohužel se v naší zemi ještě dlouho nevyhneme spekulacím, které budou takovéto stavby provázet (pozemky, developeři, ...).

0/0
13.9.2013 8:37

J77a23r31o36s69l56a27v 30B76r69ü79m31m61e26r 7104983116

Ne je debilní, když jspu mnohem důležitější trasy. Na Motol měla kdyžtak v budoucnu vést spojka mezi Zličínem a A,které mělo logicky vést podle Evropské.

Motol generuje pár tisíc cestujících, což v klidu zvládají autobusy. Nebo stačilo obnovit tramvaj, která tam dříve vedla.

0/0
13.9.2013 8:49

R34e62n91é 74C48v14r15k46a60l 9946379686426

Nemocnice Motol - to působí jako zaklínadlo pro zdůvodnění zbytečné stavby. Leč místní znalost je nade vše - Motol je spádová nemocnice pro Prahu 5, resp.13 - a od nich metro NEVEDE. Pro Prahu 6 s napojením metra je spádová nemocnice Petřiny!!

Takže důsledkem bude nutnost nadále vést do Motola autobusovou dopravu ze spádové oblasti a současně provozovat vzduchovozič metro směrem na Prahu 6.:-(

+1/0
13.9.2013 10:38

J67a67r37o78s93l53a30v 87B30r93ü11m64m66e12r 7384143366

Máte pravdu, na to jsem také zapomněl.

0/0
13.9.2013 11:08

T43o89m33á62š 88Z86e61m15a75n 3885678444935

Přesně tak, ta oblast kam vede je výborně obsloužena několika linkami tramvají.

Narozdíl od oblastí kam má vést D - tam vedou jen autobusy.

0/0
13.9.2013 9:31

R17o23m24a39n 19M83á92c92a 7825420402737

kdo by to byl cekal, ze z toho zase bude nejakej prusvih? ale tak dotace nedotace... danovi poplatnici to zaplati a jeste si hosi z magose a ze stavebnich firem vezmou "malou" domu... v tyhle zemi snad neni jedina velka stavba, co by neskoncila pru*erem...

+3/0
12.9.2013 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.