Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kolo v Praze bylo nejrychlejší. V závodu porazilo auto i tramvaj

Je pro cestování Prahou výhodnější použít kolo, tramvaj, nebo auto? Odpověď se snažili najít účastníci unikátního závodu z Modřan k Národnímu divadlu. V deštivém počasí dorazil do cíle jako první cyklista. Naopak tramvají byla cesta nejpomalejší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L29i96b47a 86R35u83s13n45á10k 2580494115961

Rád si to s panem cyklistou rozdám na trase Modřany - Bohnice :-):-)

0/0
21.9.2013 13:02

V47l61a66d54i78m35í42r 51H19o92l22ý 8734511636107

Velice "objektivní" závod. Když byl nasazen trénovaný cyklista, proč nezávodil proti autu s modrým majáčkem, a tramvaji která nezastavuje na zastávkách mezi startem a cílem? Nebo aspoň mohl být závod odstartován zároveň s příjezdem tramvaje. A ukončen měl být někde v kavárně, kam by se musel závodník dostavit v suchém čistém obleku a nezapáchající potem. Pak by asi cykloteroristům sklaplo. Ani podle výsledků tohoto zmanipulovaného závodu časové odstupy nejsou nijak výrazné, ve včerejším tištěném vydání byl i uveden čas normálního, netrénovaného cyklisty, který byl někde mezi časem auta a tramvaje. Já osobně preferuji dopravu MHD v kombinaci s chůzí, času je vždy dost, člověk se nemusí soustředit na řízení, nemusí hledat místo na zaparkování, nebo na převlékání se z cyklistického do "civilu". Jako druhá volba auto, třetí skútr (pročpak nebyl přizván k závodu i motocyklista? :-P To se asi pumpičkářům nehodilo do krámu, že?). Jako čtvrtá by byl telefonát na dispečink taxi, pátá chůze, nebo seběhnout k Vltavě a jet parníkem. Použití kola bych zvažoval až jako poslední nouzovou variantu.

+3/0
20.9.2013 13:09

V43l21a46d42i73m44í65r 35H69o60l77ý 8734211426357

to seběhnutí k Vltavě a cesta parníkem je vlastně varianta č. 1, škoda že příspěvky nelze editovat.

+1/0
20.9.2013 13:12

V55i81k18t49o77r 48Š60e18d80i91v61ý 8626511680616

Myslím, že poměrně rychle by bylo možné dopravit se koňmo. 

-

Tak a teď by měl někdo začít vyžadovat povinnou přestavbu části podzemních garáží na stáje:-P

0/0
20.9.2013 18:42

T92o41m93a52s 87N83o96v46o95t16n27y 3551186458609

Takže aktivisti dokázali, že není třeba se nadále věnovat kravinách typu zklidňování, pruhy, stezky, protože na kole se zjevně jezdí po městě dobře. Takže celej automat se může v klidu rozpustit a přestat se přisávat na dotace. Takže díky za tento test R^

+4/−1
19.9.2013 20:15

K85a83r33o60l95í77n51a 66P15o87s38p37í91c94h95a14l26o87v67á 6266211699736

Není to moc objektivní závod, když vybrali závodníka na závodním kole. Kdyby tam šoupli běžného nevytrénovaného chlápka nebo ženskou na nějakém běžném trekovém kole, myslím, že by to bylo objektivnější..

+5/0
18.9.2013 23:09

R73i62c50h24a96r88d 64K63á70b83a 8859438160430

Ale tady preci cilem nebyla zadna objektivita :)

+5/0
19.9.2013 9:20

P32a10v94e55l 19O28d36r87a29z94i39l 6104399267800

Sláva, konečně nejsem sám, kdo si to myslí.

Nepostřehl jsem totiž, že by řidič automobilu provedl povinnou prohlídku auta před jízdou, cituji

"Vozidlo obejdeme a pohledem zkontrolujeme celkový stav, včetně čistoty osvětlení, zrcátek, registrační značky, dále pneumatiky a kola , jejich stav a tlak. Pohledem pod vozidlo zjistíme zda neunikají žádné provozní kapaliny. Pootočením volantu vyzkoušíme řízení a sešlápnutím brzdového pedálu vyzkoušíme brzdy, pedál se nesmí propadnout neobvykle hluboko. Zkontrolujeme dostatečné množství provozních kapalin: olej v motoru, chladící a brzdovou kapalinu, kapalinu do ostřikovačů, destilovanou vodu v akumulátoru i dostatečné množství paliva v nádrži. Dále zkontrolujeme veškeré osvětlení vozidla, signalizaci, případně úplnost výbavy."

;-D

+2/0
19.9.2013 11:59

V53i64k11t80o67r 44Š92e78d66i81v92ý 8416351870226

Povinností řidiče je použít vozidlo splňující ... atd., jak si to zařídí je jeho věc. Pobíhání kolem vozidla není nutné.

Ale koneckonců tato povinnost platí i pro řidiče kola - a tady je dost velká škoda, že se kontrolou nezabývali. Podle obrázků totiž snad všem jízdním kolům chyběla povinná výbava, šlo tedy o vozidla nezpůsobilá k provozu po veřejných komunikacích!

-

Takže další vážný přestupek. A opět ho cyklisté nechali fotograficky zadokumentovat.

+2/−1
19.9.2013 13:37
Foto

M93i15c41h50a54l 14H80r81u14b35a50n 2736660938149

Podle obrázků kolům žádná povinná výbava nechybí. Natož tak všem.

Není vidět všechno, ale pokud dobře vidím, tak většina kol má odrazky, nebo reflexní prvky. Řekl bych, že brzdy a páčky taky budou ok. Nevidím žádný konflikt s povinnou výbavou.

Vidíte snad něco, co já nevidím?

0/0
20.9.2013 9:02

V78i61k75t43o75r 54Š85e14d88i62v78ý 8446921730516

Na žádném kole není bílá odrazka zepředu, červenou odrazku zezadu jsem také nenašel, odrazky ve výpletu jakbysmet - možná má někdo reflexní pruh na boku pláště. Na pedálech také bez odrazek, asi pár lidí náhradní reflexní proužky.

-

Dost bída, nemyslíte?

0/0
20.9.2013 14:21
Foto

M83i43c18h61a22l 45H67r13u38b67a58n 2586690408229

Nevím, když se zběžně podívám na kteréhokoliv, tak na něm reflexní prvky vidím. Někdo tam dokonce měl i nějaký odrazky. Jakákoliv odrazka může být nahrazena patřičným reflexním prvkem. Mohl byste prosím být konkrétní a označit alespoň jednoho cyklistu, který podle vás nesplňuje výbavu?

0/0
20.9.2013 14:57

V39i21k96t62o55r 51Š67e67d93i18v25ý 8526641160776

To se asi díváme na různé fotografie. Odrazku jsem nenašel ani jedinou, nějaké reflexní prvky na oděvu asi někteří měli, ovšem například zúčastněné dámy by asi moc odlesků neházely. Nebo třeba muž na druhé fotografii. Přinejmenším zepředu vůbec nic.

0/0
20.9.2013 16:37

P59e94t76r 24O72d70e38h73n29a62l 8934284669817

Hmm tak se zkuste dostat z Malostranský na Strossmayerák. DPP zoptimalizoval dopravu tak, že teď trvají tyhle dvě stanice místo 4 minut skoro půlhodinu. ;-€ Vyhlašuju nové hnutí "Praha pěší".

+1/−1
18.9.2013 20:12

M63a18r27t11i60n 93H30o84u32b43a 6383531319218

Jezdi po chodniku a zariven zminujr strach z ridicu. Z nej zase asi maji strach chodci

+8/0
18.9.2013 18:02

P98a65v92e10l 44O43d59r42a15z15i34l 6434799267290

Co vám není jasné na vazbě "mám strach z řidičů, tedy jedu po chodníku?"

0/−2
18.9.2013 19:43

V47i82k79t38o92r 73Š54e31d34i96v34ý 8246501760756

Výrok je jasný. Není jasné, kde se v někom bere tolik arogance a tuposti, že se tak chová.

+2/0
18.9.2013 21:11

P62a77v50e52l 51O85d33r49a95z55i81l 6974249267650

Těžko říct. Taky jezdím v určitém místě po chodníku, protože je to podstatně bezpečnější, než se dávat na milost a nemilost neschopným řidičům náklaďáků, autobusů a podobně.

Arogantní a tupý si přitom nepřipadám. Po tom chodníku nikdo nechodí, nemá kdo.

0/0
19.9.2013 11:48

M26a44r86e78k 27K18r93o73l15l 5901612820220

Je fakt, ze jezdit po chodniku je pro ridice bezpecnejsi a nemusi resit zadne nakladaky. Otazka je, jestli je to bezpecnejsi i pro ty chodce, ktere tam potkavate. Ale koho zajimaji nejaci chodci. Casto to byvaji uplne cizi lide... ;-)

+3/0
19.9.2013 12:46

V70i51k69t14o21r 80Š17e10d29i38v49ý 8536841140396

A předpokládám, že podobně tolerantní jste i k autům parkujícím na chodníku a neměl byste námitky ani proti tomu, kdyby si někdo autem zkrátil cestu třeba přes prázdný park.

-

(Že si tak nepřipadáte, to je jen nedostatek sebekritičnosti.)

+2/0
19.9.2013 13:42

V85a51c87l31a80v 38M51e51d25e36k 5591192455435

Á, zas jeden tendenční průzkum - už jen to "nenápadné" použití závodního cyklisty.

Samozřejmě průzkum odpovídá tomu, čeho chtěl zadavatel dosáhnout - není problém ten průzkum udělat tak, aby bylo nejrychlejší auto, není problém udělat ho tak, aby byla nejrychlejší MHD

+11/0
18.9.2013 17:25
Foto

F63i72l34i76p 38R75u90l64f 3305259117543

A zcela jistě ten cyklista na nosiči vezl batoh s notebookem, sako, boty a silný deodorant aby pak mohl jít do práce. Nevim jak vám, ale mě by asi neprošlo sedět celý den v kanclu v propoceném cyklodresu. Auto*Mat je podle mne parta tupců, co za každou cenu prosazuje vlastní zájmy. Některé jejich argumenty jsou vážně na hlavu. Navíc si myslím, že hledat cestu - vše dovoleno - by mělo být přednější než - něco povoleno -. Nemohu si pomoci, ale celé mi to přijde jako když se někdo přestěhuje na samotu u lesa a pak si stěžuje, že jsou tam stromy. Nejlepší je podle mě asi skůtr nebo motorka.

+23/−2
18.9.2013 16:30
Foto

F24i56l40i74p 97R19u18l74f 3445659467763

A vůbec, zrovna si řikám, že i ty kola nejsou nic moc. Jezdí moc rychle, po pěších zónách klidně i 40, ohrožují tím ostatní, navíc by extra kvůli nim musely zůstat silnice, já bych obecně zakázal provoz jako takový. Ať lidi chodí... je to zdravé, budou si hledat práci blíže domova a mít tak čas na rodinu, cestou je třeba zaujmou výkladní skříně obchodů, něco nakooupí, podpoří tím stát a ekonomiku...

+4/−2
18.9.2013 16:41

V77l82a84d98i80m82í39r 51Š65t57e13p12á88n43e48k 3702743229

Heh, niekedy mam nielen preveseny notebook cez plece ale aj ruksak s nakupom a este dalsiu tasku. Ziadny problem. Tak isto nenosim cyklodresy, nejazdim 40km/h takze ziadne spotenie sa nekona, to skorej sa spotim ked si zabehnem aby som stihol mestsky spoj...

Ten test bol uleteny od reality.

0/−1
18.9.2013 16:42

O27l21d91ř15i47c85h 31Ř10e34z14n94í87k 7135872744248

takže asi tak? ;-D ;-D ;-D

http://www.hofmann.estranky.cz/img/mid/6039/vietnam-nakladni-kolo.jpg

+4/0
18.9.2013 17:22

M67a63r41t34i27n 53Š46t27ě69p24á75n56e45k 3557523603701

Bohuzel se pletete. Chlapci z AUTO*MATu to maji dobre vymyslene. Platite je totiz vy, ja a spousta dalsich. Takze muzeme rict, ze pomatenci, ale urcite ne tupci...

+4/0
18.9.2013 16:47

P41a75v13e37l 17O18d72r81a69z89i33l 6144789357120

A vy máte tak silnou kulturu bakterií, že se za pár hodin kolem vás line silný smrad, když se převlečete?

To je mi vás líto.

0/0
18.9.2013 19:45

P77a83v48e59l 67O86d47r12a52z38i73l 6224689777630

P.S. ten váš odhad pracovních potřeb, tedy batoh s notebookem, sako, boty a silný deodorant je taky trochu divný.

Notebook, sako (i boty a kalhoty) mám v práci, ne? Jedině košile buď musím vézt, nebo jedu jeden den autem a vezmu si je naráz.;-)

+1/0
18.9.2013 20:09
Foto

M16i44c79h22a55l 52H28r70u17b91a98n 2586240258389

Pokud jedu do práce. Tak jedu někam, kde obvykle mám nějakou skřínku. Jediné co si stačí vzít s sebou je spodní prádlo a košili. Vzít to i s NB do batohu není problém. Vleze se i oběd a kniha. Těch pár kilo navíc není pro mladého člověka problém. V těchto podzimních teplotách se trénované tělo vůbec nezpotí, spíš je prvních pár desítek metrů zima, než se tělo prohřeje, ale to je i v autě.

0/0
19.9.2013 9:43

P19a96v42e15l 65O21b50d73r34ž67á63l90e64k 6766494308352

Viz níže - skříňky a sprchy mají většinou dělníci v Kolbence nebo havíři v Ostravě (ovšem proto, aby se umyli PO práci - varianta že se člověk zhuntuje už cestou do ní je dost zvláštní).

V běžných kancelářských firmách sem to tedy neviděl - pokud nepočítám věšák na kabát ... kam asi propocené triko z kola na celý den těžko pověsím.

To s tim nezapocením je pravda, pokud ale mám jet rychlostí, při které se nezpotím, tak to nemám proti autu ani MHD šanci.

0/0
19.9.2013 10:19
Foto

M78i26c61h59a91l 20H57r48u70b49a67n 2476210448289

Vím o mnoho kancelářských budovách, kde mají lidé kolárny, sprchy, tedy i místo, kde usušit oblečení a ručník.

Jinak jste si jistý, že stále pracujete? Neodpovídají podmínky kolem Vás spíše otročení?

Každý den jezdím bez pocení do práce při průměrné rychlosti 20-25 km/h. Šalině po pár zastávkách ujedu a auto kolem mě jedou pořád stejný. Když už odjedou, tak se pak potkáme na červené. Alespoň takhle to chodí v Brně na cestě z Králova Pole do Štýřic.

0/0
19.9.2013 10:32

P41a45v45e73l 62O53b62d35r96ž47á47l16e88k 6406764968822

Jsem si jistý, že pracuji. Nicméně na rozdíl od horníků a sklářů se při práci nezapotím, mám klimatizovanou kancelář - takže nemám nejmenší potřebu se v pracovní době sprchovat a převlékat. Že se případně zhnojím již při cestě do práce - to je opravdu problém zaměstnance a nemá ho řešit zaměstnavatel.

Že Vy a pan Odrazil (mimochodem zajímavé-oba z Brna?) při rychlé jízdě na kole nezapotíte, budiž Vám ku prospěchu. Já jezdím 20-25 na výletech a propocený rozhodně sem.

+1/0
19.9.2013 14:19

Ř34e45h66o59ř 47V87l88a70s62á88k 2144604581626

Jestli to mají po rovince po hladkém asfaltu, o svá kola se dobře starají a mají průběžný trénink, tak je 20-25 kilometrů bez zapocení reálných.

Když dvakrát ročně vytáhnete prorezlé kolo a vyrazíte netrénovaný na polňačku, abyste "nepřekážel autům", tak jsou to samozřejmě jiné podmínky.

+1/0
20.9.2013 8:44

M76a29r92e51k 96H39r37u85b16y 6477802261848

Tenhle test jak vidno probehl v Praze, ktera je o proti Brnu o neco kopcovitejsi. Budte si jisty, ze za jenom trochu jinych podminek nez test podel Vltavy byste se zapotil:-P

0/0
20.9.2013 15:05

V38i65k93t23o72r 12Š29e40d32i13v51ý 8436621200386

Jo jasně. Takže potvrzujete, že jízda na kole jako reálný prostředek se hodí v těchto příjemných teplotách babího léta pro každého mladého člověka s trénovaným tělem.

+1/0
19.9.2013 10:20
Foto

M95i93c24h46a18l 75H83r27u84b78a28n 2446150158529

V letních vedrech, kdy se po městských silnicích navíc pohybují spousty 70-100 °C tělesa a naopak v třeskutých mrazech zimních měsíců to opravdu není pro každého. Na přežití jízdy na kole v silném lijáku to chce mít trénovanou imunitu. Ale jinak v mírném počasí, kterého je v našem mírném podnebném pásu většina se dá obecně jezdit celoročně.

0/0
19.9.2013 10:40

V25l62a18d59i12s64l25a17v 86N75o29h95e81j15l 7298497768981

Jinak ten Auto*Mat tu ma koukam kazdou chvili nakej propagacni clanek....

+7/−1
18.9.2013 16:19

R15i81c64h14a28r15d 56K42á71b79a 8769648350450

to asi aby se zapomnelo jak zmizelo tech 270.000,- z verejne sbirky ;)

+1/0
19.9.2013 9:21

V22l47a34d32i98s56l15a85v 80N41o16h85e15j20l 7688207968131

Jezdim na motorce a je to zdaleka nejlepsi, to v ankete asi zamerne chybi. ;-)

+7/0
18.9.2013 16:18

J97a47n 33Š98e32b75e84s18t54a 6307100210885

Jasně. Já na skůtru bych jim natrhl...... jednoznačně. Dal bych si kafe, než by dorazili ;-D

+1/0
18.9.2013 16:47

P80a29v86e34l 11O38d63r23a41z86i66l 6574419147710

Motorka kombinuje nevýhody auta a kola.

0/0
18.9.2013 19:46

M98i70r61o40s73l89a58v 25K76a12s50a30n 2335607339164

Tohle je zatím ta největší kravina, kterou jste sem napsal.

+3/0
18.9.2013 23:56

P62a15v55e96l 41O84d20r56a30z25i83l 6214239317690

Nepovídejte, proč? Na motorce nedovezete žádný větší náklad, tak, jako na kole. Jste nechráněný před nepřízní počasí a nepřízní automobilistů, jako na kole. Kolo snadno hodíte na rameno a vyběhnete schody, motorku, stejně jako auto, nikoliv. Motorku, stejně jako auto, nemůžete kdekoliv postavit a zaparkovat, kolo ano.  A tak dále.

Kravina je váš ubohý příspěvek bez jakéhokoliv argumentu.

0/0
19.9.2013 11:52

Ř67e61h53o31ř 86V71l67a16s27á80k 2584354921376

Na druhou stranu kombinuje i některé výhody.

0/0
20.9.2013 8:47

L48a14d97a 64N83o26v36a18k 4522483927

jinak - jet na kole cyklostezkou po nábřeží kolem 40 km/hod... to se dá tak možná když je ta stezka prázdná.., jinak je to bezohlednost..

A pokud by byla i trasa pro auto prázdná, vyšlo by rychleji podle mého to auto.:-P

+10/−1
18.9.2013 16:16

V17i56k84t75o58r 73Š14e29d80i34v46ý 8216471110466

Nábřeží je pěší (nebo obytná?) zóna, Takže limit 20km/hod.

Není to tedy bezohlednost, dotyčný se tady před svědky veřejně přiznal k vážnému dopravnímu přestupku!

+5/−1
18.9.2013 16:21

L93a52d11a 75N53o22v52a50k 4132433357

ke všemu...:-/

0/−1
18.9.2013 16:21

V85i29k92t31o63r 63Š88e46d70i44v59ý 8636781870506

Pročpak mínus, Vondruško? Není to snad pravda?

(Co byste řekl, kdyby posádka auta hlásila, že jednu kolonu museli předjet po kolejích a když bylo volno, jeli asi tak sedmdesát?)

+2/0
18.9.2013 16:44

P77a18v61e88l 40O92d44r13a91z89i95l 6154469567230

Ano, pěší zóna mimo IZS a kola :-P

0/0
18.9.2013 19:50

V14i82k98t15o60r 61Š78e76d89i20v35ý 8276181240406

Ano, jízdní kola smí vjíždět, ovšem rychlostní limit je 20 km/h

0/0
18.9.2013 20:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.