Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kolo v Praze bylo nejrychlejší. V závodu porazilo auto i tramvaj

Je pro cestování Prahou výhodnější použít kolo, tramvaj, nebo auto? Odpověď se snažili najít účastníci unikátního závodu z Modřan k Národnímu divadlu. V deštivém počasí dorazil do cíle jako první cyklista. Naopak tramvají byla cesta nejpomalejší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L39i66b24a 52R34u73s80n94á70k 2540124375721

Rád si to s panem cyklistou rozdám na trase Modřany - Bohnice :-):-)

0/0
21.9.2013 13:02

V25l92a86d27i51m77í21r 45H20o42l46ý 8534491256337

Velice "objektivní" závod. Když byl nasazen trénovaný cyklista, proč nezávodil proti autu s modrým majáčkem, a tramvaji která nezastavuje na zastávkách mezi startem a cílem? Nebo aspoň mohl být závod odstartován zároveň s příjezdem tramvaje. A ukončen měl být někde v kavárně, kam by se musel závodník dostavit v suchém čistém obleku a nezapáchající potem. Pak by asi cykloteroristům sklaplo. Ani podle výsledků tohoto zmanipulovaného závodu časové odstupy nejsou nijak výrazné, ve včerejším tištěném vydání byl i uveden čas normálního, netrénovaného cyklisty, který byl někde mezi časem auta a tramvaje. Já osobně preferuji dopravu MHD v kombinaci s chůzí, času je vždy dost, člověk se nemusí soustředit na řízení, nemusí hledat místo na zaparkování, nebo na převlékání se z cyklistického do "civilu". Jako druhá volba auto, třetí skútr (pročpak nebyl přizván k závodu i motocyklista? :-P To se asi pumpičkářům nehodilo do krámu, že?). Jako čtvrtá by byl telefonát na dispečink taxi, pátá chůze, nebo seběhnout k Vltavě a jet parníkem. Použití kola bych zvažoval až jako poslední nouzovou variantu.

+3/0
20.9.2013 13:09

V30l46a92d12i95m55í16r 18H34o75l82ý 8814871826677

to seběhnutí k Vltavě a cesta parníkem je vlastně varianta č. 1, škoda že příspěvky nelze editovat.

+1/0
20.9.2013 13:12

V16i38k85t32o77r 39Š53e88d24i64v37ý 8966281330766

Myslím, že poměrně rychle by bylo možné dopravit se koňmo. 

-

Tak a teď by měl někdo začít vyžadovat povinnou přestavbu části podzemních garáží na stáje:-P

0/0
20.9.2013 18:42

T97o83m57a56s 74N33o61v10o40t27n19y 3841626518679

Takže aktivisti dokázali, že není třeba se nadále věnovat kravinách typu zklidňování, pruhy, stezky, protože na kole se zjevně jezdí po městě dobře. Takže celej automat se může v klidu rozpustit a přestat se přisávat na dotace. Takže díky za tento test R^

+4/−1
19.9.2013 20:15

K94a32r61o52l35í18n66a 26P47o93s75p57í77c46h67a58l87o83v56á 6766971339406

Není to moc objektivní závod, když vybrali závodníka na závodním kole. Kdyby tam šoupli běžného nevytrénovaného chlápka nebo ženskou na nějakém běžném trekovém kole, myslím, že by to bylo objektivnější..

+5/0
18.9.2013 23:09

R17i43c54h38a54r15d 67K54á90b46a 8559688140440

Ale tady preci cilem nebyla zadna objektivita :)

+5/0
19.9.2013 9:20

P74a97v68e40l 66O19d62r97a75z83i62l 6724679317100

Sláva, konečně nejsem sám, kdo si to myslí.

Nepostřehl jsem totiž, že by řidič automobilu provedl povinnou prohlídku auta před jízdou, cituji

"Vozidlo obejdeme a pohledem zkontrolujeme celkový stav, včetně čistoty osvětlení, zrcátek, registrační značky, dále pneumatiky a kola , jejich stav a tlak. Pohledem pod vozidlo zjistíme zda neunikají žádné provozní kapaliny. Pootočením volantu vyzkoušíme řízení a sešlápnutím brzdového pedálu vyzkoušíme brzdy, pedál se nesmí propadnout neobvykle hluboko. Zkontrolujeme dostatečné množství provozních kapalin: olej v motoru, chladící a brzdovou kapalinu, kapalinu do ostřikovačů, destilovanou vodu v akumulátoru i dostatečné množství paliva v nádrži. Dále zkontrolujeme veškeré osvětlení vozidla, signalizaci, případně úplnost výbavy."

;-D

+2/0
19.9.2013 11:59

V15i73k69t70o91r 53Š18e80d78i22v21ý 8786481840216

Povinností řidiče je použít vozidlo splňující ... atd., jak si to zařídí je jeho věc. Pobíhání kolem vozidla není nutné.

Ale koneckonců tato povinnost platí i pro řidiče kola - a tady je dost velká škoda, že se kontrolou nezabývali. Podle obrázků totiž snad všem jízdním kolům chyběla povinná výbava, šlo tedy o vozidla nezpůsobilá k provozu po veřejných komunikacích!

-

Takže další vážný přestupek. A opět ho cyklisté nechali fotograficky zadokumentovat.

+2/−1
19.9.2013 13:37
Foto

M31i76c62h23a22l 85H86r45u40b24a77n 2196670698759

Podle obrázků kolům žádná povinná výbava nechybí. Natož tak všem.

Není vidět všechno, ale pokud dobře vidím, tak většina kol má odrazky, nebo reflexní prvky. Řekl bych, že brzdy a páčky taky budou ok. Nevidím žádný konflikt s povinnou výbavou.

Vidíte snad něco, co já nevidím?

0/0
20.9.2013 9:02

V81i46k46t53o84r 71Š85e97d22i90v66ý 8266891280556

Na žádném kole není bílá odrazka zepředu, červenou odrazku zezadu jsem také nenašel, odrazky ve výpletu jakbysmet - možná má někdo reflexní pruh na boku pláště. Na pedálech také bez odrazek, asi pár lidí náhradní reflexní proužky.

-

Dost bída, nemyslíte?

0/0
20.9.2013 14:21
Foto

M40i23c22h64a61l 84H19r54u18b24a28n 2386390568239

Nevím, když se zběžně podívám na kteréhokoliv, tak na něm reflexní prvky vidím. Někdo tam dokonce měl i nějaký odrazky. Jakákoliv odrazka může být nahrazena patřičným reflexním prvkem. Mohl byste prosím být konkrétní a označit alespoň jednoho cyklistu, který podle vás nesplňuje výbavu?

0/0
20.9.2013 14:57

V44i50k20t13o39r 73Š41e94d10i48v44ý 8786491320556

To se asi díváme na různé fotografie. Odrazku jsem nenašel ani jedinou, nějaké reflexní prvky na oděvu asi někteří měli, ovšem například zúčastněné dámy by asi moc odlesků neházely. Nebo třeba muž na druhé fotografii. Přinejmenším zepředu vůbec nic.

0/0
20.9.2013 16:37

P68e96t26r 83O83d63e95h13n17a89l 8714914379397

Hmm tak se zkuste dostat z Malostranský na Strossmayerák. DPP zoptimalizoval dopravu tak, že teď trvají tyhle dvě stanice místo 4 minut skoro půlhodinu. ;-€ Vyhlašuju nové hnutí "Praha pěší".

+1/−1
18.9.2013 20:12

M65a43r56t50i98n 55H25o16u86b88a 6813971289218

Jezdi po chodniku a zariven zminujr strach z ridicu. Z nej zase asi maji strach chodci

+8/0
18.9.2013 18:02

P25a27v15e68l 32O62d54r31a21z54i72l 6584479467120

Co vám není jasné na vazbě "mám strach z řidičů, tedy jedu po chodníku?"

0/−2
18.9.2013 19:43

V22i67k81t14o64r 44Š14e87d38i50v75ý 8396621200376

Výrok je jasný. Není jasné, kde se v někom bere tolik arogance a tuposti, že se tak chová.

+2/0
18.9.2013 21:11

P12a85v45e83l 86O89d84r12a68z74i83l 6444329127770

Těžko říct. Taky jezdím v určitém místě po chodníku, protože je to podstatně bezpečnější, než se dávat na milost a nemilost neschopným řidičům náklaďáků, autobusů a podobně.

Arogantní a tupý si přitom nepřipadám. Po tom chodníku nikdo nechodí, nemá kdo.

0/0
19.9.2013 11:48

M49a17r78e13k 73K31r10o92l62l 5761202380760

Je fakt, ze jezdit po chodniku je pro ridice bezpecnejsi a nemusi resit zadne nakladaky. Otazka je, jestli je to bezpecnejsi i pro ty chodce, ktere tam potkavate. Ale koho zajimaji nejaci chodci. Casto to byvaji uplne cizi lide... ;-)

+3/0
19.9.2013 12:46

V28i56k33t91o20r 82Š52e86d23i63v59ý 8216371640226

A předpokládám, že podobně tolerantní jste i k autům parkujícím na chodníku a neměl byste námitky ani proti tomu, kdyby si někdo autem zkrátil cestu třeba přes prázdný park.

-

(Že si tak nepřipadáte, to je jen nedostatek sebekritičnosti.)

+2/0
19.9.2013 13:42

V38a80c98l81a85v 59M11e67d60e59k 5451162115915

Á, zas jeden tendenční průzkum - už jen to "nenápadné" použití závodního cyklisty.

Samozřejmě průzkum odpovídá tomu, čeho chtěl zadavatel dosáhnout - není problém ten průzkum udělat tak, aby bylo nejrychlejší auto, není problém udělat ho tak, aby byla nejrychlejší MHD

+11/0
18.9.2013 17:25
Foto

F82i16l75i61p 17R83u22l51f 3915339497583

A zcela jistě ten cyklista na nosiči vezl batoh s notebookem, sako, boty a silný deodorant aby pak mohl jít do práce. Nevim jak vám, ale mě by asi neprošlo sedět celý den v kanclu v propoceném cyklodresu. Auto*Mat je podle mne parta tupců, co za každou cenu prosazuje vlastní zájmy. Některé jejich argumenty jsou vážně na hlavu. Navíc si myslím, že hledat cestu - vše dovoleno - by mělo být přednější než - něco povoleno -. Nemohu si pomoci, ale celé mi to přijde jako když se někdo přestěhuje na samotu u lesa a pak si stěžuje, že jsou tam stromy. Nejlepší je podle mě asi skůtr nebo motorka.

+23/−2
18.9.2013 16:30
Foto

F90i36l53i28p 90R46u65l87f 3645819777383

A vůbec, zrovna si řikám, že i ty kola nejsou nic moc. Jezdí moc rychle, po pěších zónách klidně i 40, ohrožují tím ostatní, navíc by extra kvůli nim musely zůstat silnice, já bych obecně zakázal provoz jako takový. Ať lidi chodí... je to zdravé, budou si hledat práci blíže domova a mít tak čas na rodinu, cestou je třeba zaujmou výkladní skříně obchodů, něco nakooupí, podpoří tím stát a ekonomiku...

+4/−2
18.9.2013 16:41

V52l27a26d87i71m42í74r 75Š50t93e39p56á82n59e29k 3792983869

Heh, niekedy mam nielen preveseny notebook cez plece ale aj ruksak s nakupom a este dalsiu tasku. Ziadny problem. Tak isto nenosim cyklodresy, nejazdim 40km/h takze ziadne spotenie sa nekona, to skorej sa spotim ked si zabehnem aby som stihol mestsky spoj...

Ten test bol uleteny od reality.

0/−1
18.9.2013 16:42

O87l74d42ř36i68c74h 23Ř41e67z97n50í23k 7375102384478

takže asi tak? ;-D ;-D ;-D

http://www.hofmann.estranky.cz/img/mid/6039/vietnam-nakladni-kolo.jpg

+4/0
18.9.2013 17:22

M18a89r67t33i78n 59Š58t72ě18p95á95n96e45k 3407273853871

Bohuzel se pletete. Chlapci z AUTO*MATu to maji dobre vymyslene. Platite je totiz vy, ja a spousta dalsich. Takze muzeme rict, ze pomatenci, ale urcite ne tupci...

+4/0
18.9.2013 16:47

P76a92v12e95l 26O58d51r74a40z73i76l 6354369667390

A vy máte tak silnou kulturu bakterií, že se za pár hodin kolem vás line silný smrad, když se převlečete?

To je mi vás líto.

0/0
18.9.2013 19:45

P27a44v51e39l 22O75d18r38a26z68i27l 6714789267940

P.S. ten váš odhad pracovních potřeb, tedy batoh s notebookem, sako, boty a silný deodorant je taky trochu divný.

Notebook, sako (i boty a kalhoty) mám v práci, ne? Jedině košile buď musím vézt, nebo jedu jeden den autem a vezmu si je naráz.;-)

+1/0
18.9.2013 20:09
Foto

M37i80c63h35a59l 17H35r51u91b41a26n 2586470858819

Pokud jedu do práce. Tak jedu někam, kde obvykle mám nějakou skřínku. Jediné co si stačí vzít s sebou je spodní prádlo a košili. Vzít to i s NB do batohu není problém. Vleze se i oběd a kniha. Těch pár kilo navíc není pro mladého člověka problém. V těchto podzimních teplotách se trénované tělo vůbec nezpotí, spíš je prvních pár desítek metrů zima, než se tělo prohřeje, ale to je i v autě.

0/0
19.9.2013 9:43

P47a80v39e66l 78O10b88d86r72ž21á68l63e85k 6366974858712

Viz níže - skříňky a sprchy mají většinou dělníci v Kolbence nebo havíři v Ostravě (ovšem proto, aby se umyli PO práci - varianta že se člověk zhuntuje už cestou do ní je dost zvláštní).

V běžných kancelářských firmách sem to tedy neviděl - pokud nepočítám věšák na kabát ... kam asi propocené triko z kola na celý den těžko pověsím.

To s tim nezapocením je pravda, pokud ale mám jet rychlostí, při které se nezpotím, tak to nemám proti autu ani MHD šanci.

0/0
19.9.2013 10:19
Foto

M58i44c45h94a70l 10H17r31u91b92a58n 2966950278699

Vím o mnoho kancelářských budovách, kde mají lidé kolárny, sprchy, tedy i místo, kde usušit oblečení a ručník.

Jinak jste si jistý, že stále pracujete? Neodpovídají podmínky kolem Vás spíše otročení?

Každý den jezdím bez pocení do práce při průměrné rychlosti 20-25 km/h. Šalině po pár zastávkách ujedu a auto kolem mě jedou pořád stejný. Když už odjedou, tak se pak potkáme na červené. Alespoň takhle to chodí v Brně na cestě z Králova Pole do Štýřic.

0/0
19.9.2013 10:32

P52a44v31e46l 42O22b46d93r48ž92á90l24e90k 6526484248932

Jsem si jistý, že pracuji. Nicméně na rozdíl od horníků a sklářů se při práci nezapotím, mám klimatizovanou kancelář - takže nemám nejmenší potřebu se v pracovní době sprchovat a převlékat. Že se případně zhnojím již při cestě do práce - to je opravdu problém zaměstnance a nemá ho řešit zaměstnavatel.

Že Vy a pan Odrazil (mimochodem zajímavé-oba z Brna?) při rychlé jízdě na kole nezapotíte, budiž Vám ku prospěchu. Já jezdím 20-25 na výletech a propocený rozhodně sem.

+1/0
19.9.2013 14:19

Ř54e53h10o13ř 49V85l75a79s31á44k 2864174391886

Jestli to mají po rovince po hladkém asfaltu, o svá kola se dobře starají a mají průběžný trénink, tak je 20-25 kilometrů bez zapocení reálných.

Když dvakrát ročně vytáhnete prorezlé kolo a vyrazíte netrénovaný na polňačku, abyste "nepřekážel autům", tak jsou to samozřejmě jiné podmínky.

+1/0
20.9.2013 8:44

M76a93r97e21k 51H15r61u53b59y 6217492951118

Tenhle test jak vidno probehl v Praze, ktera je o proti Brnu o neco kopcovitejsi. Budte si jisty, ze za jenom trochu jinych podminek nez test podel Vltavy byste se zapotil:-P

0/0
20.9.2013 15:05

V79i85k25t78o52r 77Š64e52d51i26v66ý 8126571540656

Jo jasně. Takže potvrzujete, že jízda na kole jako reálný prostředek se hodí v těchto příjemných teplotách babího léta pro každého mladého člověka s trénovaným tělem.

+1/0
19.9.2013 10:20
Foto

M20i76c59h86a19l 14H23r29u91b41a96n 2196410118929

V letních vedrech, kdy se po městských silnicích navíc pohybují spousty 70-100 °C tělesa a naopak v třeskutých mrazech zimních měsíců to opravdu není pro každého. Na přežití jízdy na kole v silném lijáku to chce mít trénovanou imunitu. Ale jinak v mírném počasí, kterého je v našem mírném podnebném pásu většina se dá obecně jezdit celoročně.

0/0
19.9.2013 10:40

V87l62a52d83i95s92l16a65v 43N38o73h46e34j76l 7418187928591

Jinak ten Auto*Mat tu ma koukam kazdou chvili nakej propagacni clanek....

+7/−1
18.9.2013 16:19

R94i43c82h61a62r86d 96K66á66b33a 8469548680320

to asi aby se zapomnelo jak zmizelo tech 270.000,- z verejne sbirky ;)

+1/0
19.9.2013 9:21

V51l58a38d13i58s73l58a71v 14N21o25h58e45j66l 7878517608321

Jezdim na motorce a je to zdaleka nejlepsi, to v ankete asi zamerne chybi. ;-)

+7/0
18.9.2013 16:18

J14a59n 46Š66e20b35e10s65t86a 6397360810285

Jasně. Já na skůtru bych jim natrhl...... jednoznačně. Dal bych si kafe, než by dorazili ;-D

+1/0
18.9.2013 16:47

P87a69v50e93l 75O48d37r59a29z10i33l 6384709467130

Motorka kombinuje nevýhody auta a kola.

0/0
18.9.2013 19:46

M51i39r77o24s72l24a50v 18K85a83s47a12n 2135927859294

Tohle je zatím ta největší kravina, kterou jste sem napsal.

+3/0
18.9.2013 23:56

P44a31v92e36l 87O93d71r21a13z32i72l 6844589227380

Nepovídejte, proč? Na motorce nedovezete žádný větší náklad, tak, jako na kole. Jste nechráněný před nepřízní počasí a nepřízní automobilistů, jako na kole. Kolo snadno hodíte na rameno a vyběhnete schody, motorku, stejně jako auto, nikoliv. Motorku, stejně jako auto, nemůžete kdekoliv postavit a zaparkovat, kolo ano.  A tak dále.

Kravina je váš ubohý příspěvek bez jakéhokoliv argumentu.

0/0
19.9.2013 11:52

Ř48e88h95o23ř 56V60l22a19s14á47k 2604634201376

Na druhou stranu kombinuje i některé výhody.

0/0
20.9.2013 8:47

L46a34d65a 42N80o87v17a77k 4192243567

jinak - jet na kole cyklostezkou po nábřeží kolem 40 km/hod... to se dá tak možná když je ta stezka prázdná.., jinak je to bezohlednost..

A pokud by byla i trasa pro auto prázdná, vyšlo by rychleji podle mého to auto.:-P

+10/−1
18.9.2013 16:16

V67i66k21t49o50r 64Š59e73d55i98v22ý 8166791390676

Nábřeží je pěší (nebo obytná?) zóna, Takže limit 20km/hod.

Není to tedy bezohlednost, dotyčný se tady před svědky veřejně přiznal k vážnému dopravnímu přestupku!

+5/−1
18.9.2013 16:21

L32a21d88a 87N37o39v61a83k 4652963177

ke všemu...:-/

0/−1
18.9.2013 16:21

V51i76k33t30o70r 79Š80e65d87i93v10ý 8686621810116

Pročpak mínus, Vondruško? Není to snad pravda?

(Co byste řekl, kdyby posádka auta hlásila, že jednu kolonu museli předjet po kolejích a když bylo volno, jeli asi tak sedmdesát?)

+2/0
18.9.2013 16:44

P89a64v38e33l 27O85d12r22a65z94i88l 6304869277160

Ano, pěší zóna mimo IZS a kola :-P

0/0
18.9.2013 19:50

V81i54k52t43o22r 81Š49e34d37i42v35ý 8236501730326

Ano, jízdní kola smí vjíždět, ovšem rychlostní limit je 20 km/h

0/0
18.9.2013 20:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.