Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kolo v Praze bylo nejrychlejší. V závodu porazilo auto i tramvaj

Je pro cestování Prahou výhodnější použít kolo, tramvaj, nebo auto? Odpověď se snažili najít účastníci unikátního závodu z Modřan k Národnímu divadlu. V deštivém počasí dorazil do cíle jako první cyklista. Naopak tramvají byla cesta nejpomalejší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L76i66b35a 49R58u66s77n22á46k 2430804575621

Rád si to s panem cyklistou rozdám na trase Modřany - Bohnice :-):-)

0/0
21.9.2013 13:02

V67l78a13d23i35m82í68r 40H73o20l60ý 8644551896977

Velice "objektivní" závod. Když byl nasazen trénovaný cyklista, proč nezávodil proti autu s modrým majáčkem, a tramvaji která nezastavuje na zastávkách mezi startem a cílem? Nebo aspoň mohl být závod odstartován zároveň s příjezdem tramvaje. A ukončen měl být někde v kavárně, kam by se musel závodník dostavit v suchém čistém obleku a nezapáchající potem. Pak by asi cykloteroristům sklaplo. Ani podle výsledků tohoto zmanipulovaného závodu časové odstupy nejsou nijak výrazné, ve včerejším tištěném vydání byl i uveden čas normálního, netrénovaného cyklisty, který byl někde mezi časem auta a tramvaje. Já osobně preferuji dopravu MHD v kombinaci s chůzí, času je vždy dost, člověk se nemusí soustředit na řízení, nemusí hledat místo na zaparkování, nebo na převlékání se z cyklistického do "civilu". Jako druhá volba auto, třetí skútr (pročpak nebyl přizván k závodu i motocyklista? :-P To se asi pumpičkářům nehodilo do krámu, že?). Jako čtvrtá by byl telefonát na dispečink taxi, pátá chůze, nebo seběhnout k Vltavě a jet parníkem. Použití kola bych zvažoval až jako poslední nouzovou variantu.

+3/0
20.9.2013 13:09

V45l59a52d21i64m20í14r 44H40o20l67ý 8874841516497

to seběhnutí k Vltavě a cesta parníkem je vlastně varianta č. 1, škoda že příspěvky nelze editovat.

+1/0
20.9.2013 13:12

V69i13k97t28o80r 68Š21e19d46i62v58ý 8326121560746

Myslím, že poměrně rychle by bylo možné dopravit se koňmo. 

-

Tak a teď by měl někdo začít vyžadovat povinnou přestavbu části podzemních garáží na stáje:-P

0/0
20.9.2013 18:42

T84o12m75a78s 75N86o90v68o92t51n62y 3441726128679

Takže aktivisti dokázali, že není třeba se nadále věnovat kravinách typu zklidňování, pruhy, stezky, protože na kole se zjevně jezdí po městě dobře. Takže celej automat se může v klidu rozpustit a přestat se přisávat na dotace. Takže díky za tento test R^

+4/−1
19.9.2013 20:15

K93a82r87o34l49í57n65a 37P19o39s33p49í15c57h15a86l11o87v65á 6346641219156

Není to moc objektivní závod, když vybrali závodníka na závodním kole. Kdyby tam šoupli běžného nevytrénovaného chlápka nebo ženskou na nějakém běžném trekovém kole, myslím, že by to bylo objektivnější..

+5/0
18.9.2013 23:09

R74i61c78h43a14r76d 27K34á48b16a 8789688740430

Ale tady preci cilem nebyla zadna objektivita :)

+5/0
19.9.2013 9:20

P77a16v27e28l 74O66d49r51a47z84i20l 6864639607560

Sláva, konečně nejsem sám, kdo si to myslí.

Nepostřehl jsem totiž, že by řidič automobilu provedl povinnou prohlídku auta před jízdou, cituji

"Vozidlo obejdeme a pohledem zkontrolujeme celkový stav, včetně čistoty osvětlení, zrcátek, registrační značky, dále pneumatiky a kola , jejich stav a tlak. Pohledem pod vozidlo zjistíme zda neunikají žádné provozní kapaliny. Pootočením volantu vyzkoušíme řízení a sešlápnutím brzdového pedálu vyzkoušíme brzdy, pedál se nesmí propadnout neobvykle hluboko. Zkontrolujeme dostatečné množství provozních kapalin: olej v motoru, chladící a brzdovou kapalinu, kapalinu do ostřikovačů, destilovanou vodu v akumulátoru i dostatečné množství paliva v nádrži. Dále zkontrolujeme veškeré osvětlení vozidla, signalizaci, případně úplnost výbavy."

;-D

+2/0
19.9.2013 11:59

V16i76k12t81o77r 23Š71e70d23i60v60ý 8906141840426

Povinností řidiče je použít vozidlo splňující ... atd., jak si to zařídí je jeho věc. Pobíhání kolem vozidla není nutné.

Ale koneckonců tato povinnost platí i pro řidiče kola - a tady je dost velká škoda, že se kontrolou nezabývali. Podle obrázků totiž snad všem jízdním kolům chyběla povinná výbava, šlo tedy o vozidla nezpůsobilá k provozu po veřejných komunikacích!

-

Takže další vážný přestupek. A opět ho cyklisté nechali fotograficky zadokumentovat.

+2/−1
19.9.2013 13:37
Foto

M36i88c39h52a33l 80H47r16u88b54a64n 2326240928329

Podle obrázků kolům žádná povinná výbava nechybí. Natož tak všem.

Není vidět všechno, ale pokud dobře vidím, tak většina kol má odrazky, nebo reflexní prvky. Řekl bych, že brzdy a páčky taky budou ok. Nevidím žádný konflikt s povinnou výbavou.

Vidíte snad něco, co já nevidím?

0/0
20.9.2013 9:02

V26i22k65t77o41r 39Š75e85d96i30v15ý 8456131660246

Na žádném kole není bílá odrazka zepředu, červenou odrazku zezadu jsem také nenašel, odrazky ve výpletu jakbysmet - možná má někdo reflexní pruh na boku pláště. Na pedálech také bez odrazek, asi pár lidí náhradní reflexní proužky.

-

Dost bída, nemyslíte?

0/0
20.9.2013 14:21
Foto

M74i45c66h15a58l 31H57r20u37b74a67n 2706220378229

Nevím, když se zběžně podívám na kteréhokoliv, tak na něm reflexní prvky vidím. Někdo tam dokonce měl i nějaký odrazky. Jakákoliv odrazka může být nahrazena patřičným reflexním prvkem. Mohl byste prosím být konkrétní a označit alespoň jednoho cyklistu, který podle vás nesplňuje výbavu?

0/0
20.9.2013 14:57

V89i57k77t90o44r 47Š35e35d53i13v60ý 8126411320286

To se asi díváme na různé fotografie. Odrazku jsem nenašel ani jedinou, nějaké reflexní prvky na oděvu asi někteří měli, ovšem například zúčastněné dámy by asi moc odlesků neházely. Nebo třeba muž na druhé fotografii. Přinejmenším zepředu vůbec nic.

0/0
20.9.2013 16:37

P44e44t48r 74O78d29e65h19n43a11l 8684114389127

Hmm tak se zkuste dostat z Malostranský na Strossmayerák. DPP zoptimalizoval dopravu tak, že teď trvají tyhle dvě stanice místo 4 minut skoro půlhodinu. ;-€ Vyhlašuju nové hnutí "Praha pěší".

+1/−1
18.9.2013 20:12

M72a67r62t58i84n 39H56o67u22b32a 6753491199228

Jezdi po chodniku a zariven zminujr strach z ridicu. Z nej zase asi maji strach chodci

+8/0
18.9.2013 18:02

P11a97v28e25l 87O18d40r33a31z47i57l 6914349487430

Co vám není jasné na vazbě "mám strach z řidičů, tedy jedu po chodníku?"

0/−2
18.9.2013 19:43

V88i74k46t95o33r 79Š44e96d52i56v91ý 8706761320266

Výrok je jasný. Není jasné, kde se v někom bere tolik arogance a tuposti, že se tak chová.

+2/0
18.9.2013 21:11

P98a38v19e52l 17O45d81r52a22z29i71l 6484459257100

Těžko říct. Taky jezdím v určitém místě po chodníku, protože je to podstatně bezpečnější, než se dávat na milost a nemilost neschopným řidičům náklaďáků, autobusů a podobně.

Arogantní a tupý si přitom nepřipadám. Po tom chodníku nikdo nechodí, nemá kdo.

0/0
19.9.2013 11:48

M91a15r18e34k 32K56r38o53l85l 5411662100750

Je fakt, ze jezdit po chodniku je pro ridice bezpecnejsi a nemusi resit zadne nakladaky. Otazka je, jestli je to bezpecnejsi i pro ty chodce, ktere tam potkavate. Ale koho zajimaji nejaci chodci. Casto to byvaji uplne cizi lide... ;-)

+3/0
19.9.2013 12:46

V68i95k47t62o11r 15Š47e29d82i80v41ý 8966171310336

A předpokládám, že podobně tolerantní jste i k autům parkujícím na chodníku a neměl byste námitky ani proti tomu, kdyby si někdo autem zkrátil cestu třeba přes prázdný park.

-

(Že si tak nepřipadáte, to je jen nedostatek sebekritičnosti.)

+2/0
19.9.2013 13:42

V75a60c41l97a81v 52M64e85d61e52k 5101682695835

Á, zas jeden tendenční průzkum - už jen to "nenápadné" použití závodního cyklisty.

Samozřejmě průzkum odpovídá tomu, čeho chtěl zadavatel dosáhnout - není problém ten průzkum udělat tak, aby bylo nejrychlejší auto, není problém udělat ho tak, aby byla nejrychlejší MHD

+11/0
18.9.2013 17:25
Foto

F26i81l19i47p 40R76u80l19f 3335769367243

A zcela jistě ten cyklista na nosiči vezl batoh s notebookem, sako, boty a silný deodorant aby pak mohl jít do práce. Nevim jak vám, ale mě by asi neprošlo sedět celý den v kanclu v propoceném cyklodresu. Auto*Mat je podle mne parta tupců, co za každou cenu prosazuje vlastní zájmy. Některé jejich argumenty jsou vážně na hlavu. Navíc si myslím, že hledat cestu - vše dovoleno - by mělo být přednější než - něco povoleno -. Nemohu si pomoci, ale celé mi to přijde jako když se někdo přestěhuje na samotu u lesa a pak si stěžuje, že jsou tam stromy. Nejlepší je podle mě asi skůtr nebo motorka.

+23/−2
18.9.2013 16:30
Foto

F35i15l76i35p 10R67u28l32f 3145199847203

A vůbec, zrovna si řikám, že i ty kola nejsou nic moc. Jezdí moc rychle, po pěších zónách klidně i 40, ohrožují tím ostatní, navíc by extra kvůli nim musely zůstat silnice, já bych obecně zakázal provoz jako takový. Ať lidi chodí... je to zdravé, budou si hledat práci blíže domova a mít tak čas na rodinu, cestou je třeba zaujmou výkladní skříně obchodů, něco nakooupí, podpoří tím stát a ekonomiku...

+4/−2
18.9.2013 16:41

V11l45a77d44i58m70í89r 62Š11t47e17p93á51n92e67k 3142703549

Heh, niekedy mam nielen preveseny notebook cez plece ale aj ruksak s nakupom a este dalsiu tasku. Ziadny problem. Tak isto nenosim cyklodresy, nejazdim 40km/h takze ziadne spotenie sa nekona, to skorej sa spotim ked si zabehnem aby som stihol mestsky spoj...

Ten test bol uleteny od reality.

0/−1
18.9.2013 16:42

O62l84d25ř84i43c64h 17Ř97e19z81n25í82k 7795162954978

takže asi tak? ;-D ;-D ;-D

http://www.hofmann.estranky.cz/img/mid/6039/vietnam-nakladni-kolo.jpg

+4/0
18.9.2013 17:22

M46a93r98t45i59n 62Š85t73ě23p87á96n81e82k 3177983233601

Bohuzel se pletete. Chlapci z AUTO*MATu to maji dobre vymyslene. Platite je totiz vy, ja a spousta dalsich. Takze muzeme rict, ze pomatenci, ale urcite ne tupci...

+4/0
18.9.2013 16:47

P58a56v10e93l 25O12d22r37a60z61i17l 6464289667110

A vy máte tak silnou kulturu bakterií, že se za pár hodin kolem vás line silný smrad, když se převlečete?

To je mi vás líto.

0/0
18.9.2013 19:45

P97a52v55e72l 15O35d94r98a97z51i71l 6554669347240

P.S. ten váš odhad pracovních potřeb, tedy batoh s notebookem, sako, boty a silný deodorant je taky trochu divný.

Notebook, sako (i boty a kalhoty) mám v práci, ne? Jedině košile buď musím vézt, nebo jedu jeden den autem a vezmu si je naráz.;-)

+1/0
18.9.2013 20:09
Foto

M11i82c12h31a31l 58H94r14u30b91a85n 2186980118779

Pokud jedu do práce. Tak jedu někam, kde obvykle mám nějakou skřínku. Jediné co si stačí vzít s sebou je spodní prádlo a košili. Vzít to i s NB do batohu není problém. Vleze se i oběd a kniha. Těch pár kilo navíc není pro mladého člověka problém. V těchto podzimních teplotách se trénované tělo vůbec nezpotí, spíš je prvních pár desítek metrů zima, než se tělo prohřeje, ale to je i v autě.

0/0
19.9.2013 9:43

P36a94v30e95l 83O40b60d35r18ž35á63l56e12k 6516534568552

Viz níže - skříňky a sprchy mají většinou dělníci v Kolbence nebo havíři v Ostravě (ovšem proto, aby se umyli PO práci - varianta že se člověk zhuntuje už cestou do ní je dost zvláštní).

V běžných kancelářských firmách sem to tedy neviděl - pokud nepočítám věšák na kabát ... kam asi propocené triko z kola na celý den těžko pověsím.

To s tim nezapocením je pravda, pokud ale mám jet rychlostí, při které se nezpotím, tak to nemám proti autu ani MHD šanci.

0/0
19.9.2013 10:19
Foto

M12i45c59h34a44l 95H45r51u13b48a35n 2806290278949

Vím o mnoho kancelářských budovách, kde mají lidé kolárny, sprchy, tedy i místo, kde usušit oblečení a ručník.

Jinak jste si jistý, že stále pracujete? Neodpovídají podmínky kolem Vás spíše otročení?

Každý den jezdím bez pocení do práce při průměrné rychlosti 20-25 km/h. Šalině po pár zastávkách ujedu a auto kolem mě jedou pořád stejný. Když už odjedou, tak se pak potkáme na červené. Alespoň takhle to chodí v Brně na cestě z Králova Pole do Štýřic.

0/0
19.9.2013 10:32

P97a29v25e76l 34O70b50d83r50ž56á92l94e66k 6116924618762

Jsem si jistý, že pracuji. Nicméně na rozdíl od horníků a sklářů se při práci nezapotím, mám klimatizovanou kancelář - takže nemám nejmenší potřebu se v pracovní době sprchovat a převlékat. Že se případně zhnojím již při cestě do práce - to je opravdu problém zaměstnance a nemá ho řešit zaměstnavatel.

Že Vy a pan Odrazil (mimochodem zajímavé-oba z Brna?) při rychlé jízdě na kole nezapotíte, budiž Vám ku prospěchu. Já jezdím 20-25 na výletech a propocený rozhodně sem.

+1/0
19.9.2013 14:19

Ř44e40h15o62ř 50V53l91a97s84á54k 2794904351546

Jestli to mají po rovince po hladkém asfaltu, o svá kola se dobře starají a mají průběžný trénink, tak je 20-25 kilometrů bez zapocení reálných.

Když dvakrát ročně vytáhnete prorezlé kolo a vyrazíte netrénovaný na polňačku, abyste "nepřekážel autům", tak jsou to samozřejmě jiné podmínky.

+1/0
20.9.2013 8:44

M87a18r67e57k 81H36r76u31b83y 6617612181778

Tenhle test jak vidno probehl v Praze, ktera je o proti Brnu o neco kopcovitejsi. Budte si jisty, ze za jenom trochu jinych podminek nez test podel Vltavy byste se zapotil:-P

0/0
20.9.2013 15:05

V50i10k77t49o20r 85Š57e45d87i21v42ý 8566751320776

Jo jasně. Takže potvrzujete, že jízda na kole jako reálný prostředek se hodí v těchto příjemných teplotách babího léta pro každého mladého člověka s trénovaným tělem.

+1/0
19.9.2013 10:20
Foto

M48i25c69h91a24l 11H15r86u98b52a20n 2356100238559

V letních vedrech, kdy se po městských silnicích navíc pohybují spousty 70-100 °C tělesa a naopak v třeskutých mrazech zimních měsíců to opravdu není pro každého. Na přežití jízdy na kole v silném lijáku to chce mít trénovanou imunitu. Ale jinak v mírném počasí, kterého je v našem mírném podnebném pásu většina se dá obecně jezdit celoročně.

0/0
19.9.2013 10:40

V53l10a42d74i51s96l17a14v 69N15o76h18e10j95l 7348117158131

Jinak ten Auto*Mat tu ma koukam kazdou chvili nakej propagacni clanek....

+7/−1
18.9.2013 16:19

R97i81c67h90a69r93d 75K45á23b77a 8959988600570

to asi aby se zapomnelo jak zmizelo tech 270.000,- z verejne sbirky ;)

+1/0
19.9.2013 9:21

V32l42a67d42i24s11l80a80v 41N20o10h85e46j92l 7158907738511

Jezdim na motorce a je to zdaleka nejlepsi, to v ankete asi zamerne chybi. ;-)

+7/0
18.9.2013 16:18

J15a31n 11Š40e86b62e39s47t98a 6157830380185

Jasně. Já na skůtru bych jim natrhl...... jednoznačně. Dal bych si kafe, než by dorazili ;-D

+1/0
18.9.2013 16:47

P69a54v29e84l 66O38d91r85a14z32i26l 6494569897820

Motorka kombinuje nevýhody auta a kola.

0/0
18.9.2013 19:46

M56i81r40o31s14l53a93v 38K55a91s54a14n 2125767119744

Tohle je zatím ta největší kravina, kterou jste sem napsal.

+3/0
18.9.2013 23:56

P96a13v12e39l 41O27d18r47a61z81i65l 6104989847890

Nepovídejte, proč? Na motorce nedovezete žádný větší náklad, tak, jako na kole. Jste nechráněný před nepřízní počasí a nepřízní automobilistů, jako na kole. Kolo snadno hodíte na rameno a vyběhnete schody, motorku, stejně jako auto, nikoliv. Motorku, stejně jako auto, nemůžete kdekoliv postavit a zaparkovat, kolo ano.  A tak dále.

Kravina je váš ubohý příspěvek bez jakéhokoliv argumentu.

0/0
19.9.2013 11:52

Ř39e72h56o89ř 26V74l61a34s64á75k 2254724911216

Na druhou stranu kombinuje i některé výhody.

0/0
20.9.2013 8:47

L33a88d19a 12N56o29v46a54k 4592503397

jinak - jet na kole cyklostezkou po nábřeží kolem 40 km/hod... to se dá tak možná když je ta stezka prázdná.., jinak je to bezohlednost..

A pokud by byla i trasa pro auto prázdná, vyšlo by rychleji podle mého to auto.:-P

+10/−1
18.9.2013 16:16

V73i91k69t31o86r 93Š38e70d12i25v41ý 8556851840106

Nábřeží je pěší (nebo obytná?) zóna, Takže limit 20km/hod.

Není to tedy bezohlednost, dotyčný se tady před svědky veřejně přiznal k vážnému dopravnímu přestupku!

+5/−1
18.9.2013 16:21

L44a78d47a 63N26o53v26a35k 4372913567

ke všemu...:-/

0/−1
18.9.2013 16:21

V96i52k64t52o83r 22Š15e60d52i81v91ý 8126761810856

Pročpak mínus, Vondruško? Není to snad pravda?

(Co byste řekl, kdyby posádka auta hlásila, že jednu kolonu museli předjet po kolejích a když bylo volno, jeli asi tak sedmdesát?)

+2/0
18.9.2013 16:44

P12a89v95e91l 43O32d27r56a83z67i17l 6944349857570

Ano, pěší zóna mimo IZS a kola :-P

0/0
18.9.2013 19:50

V66i41k39t40o95r 85Š15e58d40i28v49ý 8356421270526

Ano, jízdní kola smí vjíždět, ovšem rychlostní limit je 20 km/h

0/0
18.9.2013 20:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.