Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané berou nejvíc, jsou zdravější a žijí déle, ukázala studie

I kdyby se česká města rozkrájela, v socioekonomické úrovni na hlavní město jednoduše nemají. Fakt, že Praha ekonomicky válcuje zbytek republiky, potvrdila aktuální studie společnosti MasterCard. Ta nabízí řadu zajímavých čísel. Třeba kolik Pražané zaplatili na poplatcích za psy či odpad, jaký mají plat či kolika let se dožívají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K35a42m46i83l 86Ř76e48h91á45k 4719124845739

A už ano. Zajímavé.

0/0
26.9.2013 20:35
Foto

K82a39m74i64l 50Ř34e19h65á83k 4839114455549

nejde to, ptoč

0/0
26.9.2013 20:33

K35a56r84e62l 82D15r21d80a 6944562587

HDP Prahy je na obyvatele Prahy asi 2x vyšší než v prosperujících krajích a asi 3x vyšší než v méně prosperujících krajích. Praha získává v rozpočtu na obyvatele asi 3x víc než obce mimo Prahu. Princip přerozdělování odpovídá ekonomice a regionálním a republikovým službám Prahy. Diskuse běží o "drobných úpravách". Z principu demokratické většiny, většina mimopražských poslanců Prahu snadno znevýhodní a ekonomiku Prahy poškodí. Hloupé řeči proti Pražanům jsou jen odrazem reality a známkou faktického a skutečného okrádání Pražanů venkovany.

+1/−2
24.9.2013 8:05

M67i98l81o88s49l36a36v 24J65o55s17í15f17k59o 6912106763512

Tvrdil jsem, že lžete. Beru to zpět a troufám si myslet (a nebudu asi sám), že trpíte nějakou psychickou poruchou. "Venkované okrádají pražany" - ha ha ha ha ha!!!;-DV Ovečky zbili vlka a vrabci utloukli káněR^!!

+2/0
24.9.2013 8:35

K58a44r48e41l 51D90r16d82a 6884952727

Omluvte se a chovejte se slušně. Já se omlouvám autorům studie. Čerpám z jejich údajů.

  Okrádání Pražanů zhruba vyčísleno: porovnáním HDP a mezd za kraj je zřejmé, že v Praze by měly být platy 2-3x vyšší než v krajích. Rozdíly mezi kraji by měly být také větší. Pokud nejslabší Karlovarský kraj má již mzdy kolem 20 tis., odpovídá Jihomoravskému kraji mzda kolem 30 tis. Kč a Praze kolem 65 tis. Kč.

  Je uplatněn princip - bohatší regiony dotují chudé regiony. Srovnáním pořadí mezd a HDP lze určit, které kraje vyplácí mzdy nad úroveň své výkonnosti - to je Ústecký a Liberecký kraj. Českou ekonomiku táhnou kraje navázané na velká centra - tedy Praha, Jihomoravský, Plzeňský, Středočeský a Moravskoslezský kraj. Tomu odpovídá i mírně vyšší mzda.

  Nejvíc okradené kraje jsou pak Praha a Jihomoravský kraj. Každý Brňan věnuje měsíčně zhruba 8,5 tis. Kč a Pražan 38 tis. Kč ze svého "nevyplaceného platu" na prosperitu slabších krajů. (Je to zhruba, údaje za Brno, Plzeň a Ostravu samostatné nejsou, takže samotní Brňané, Plzeňané a Ostravané jsou na tom fakticky hůře než je průměr za kraj.)

  Lze říct, že venkované v Česku okradou každého Pražana o 40 tis. Kč a každého Brňana, Plzeňana a Ostravana o 10 tis. Kč měsíčně. :-P [>-]

0/−1
25.9.2013 6:54

M92i87l82o26s33l82a35v 36J76o43s56í73f31k88o 6792496793552

Takže pokud já, jako zaměstnanec vyprodukuji "HDP" ve výši ve stovkách milionů  korun, tak jsem okraden lidmi jako jste Vy? Jste asi spadl z višně a jen to potvrzuje mé tvrzení o Vaší duševní poruše. Mzda je z největší části  otázkou nabidky a poptávky!!!!!

+1/0
25.9.2013 8:49

K32a22r21e13l 53D97r23d91a 6354562907

Je to statistika za jednotlivé kraje. Jak do toho můžete motat sebe a mě, když o mé práci a platu nemáte údaje? Porucha není na mé straně...

0/0
26.9.2013 7:23

M81i66l47o40s50l72a67v 34J87o82s76í66f72k98o 6172116693262

A ačkoli nemáte potřebné údaje o venkovanech, tvrdíte, že Vás okradají. Porucha je na čí straně?

+1/0
26.9.2013 20:23
Foto

P52a71v51e36l 37P65o82k61o88r43n84ý 2136414560782

Já bych jim to zdanil..:-)

0/0
23.9.2013 12:24

K93a76r19e43l 79D25r22d25a 6914712547

Hnusná Praha, nesmyslná statistika a klamavý komentář iDNES. Koukám na tu studii. Zmatek na zmatek. Spousta údajů z roku 2011. Porovnává se rok 2001 a 2011. Patrně cílem studie ročníku 2013 je plané žvanění a vytěžení nasbíraných okrajových dat z minulých ročníků.

  Jinak je zřejmé, že Praha táhne českou ekonomiku, jinak stagnuje a bouřlivý rozvoj včetně růstu platů probíhá úplně někde jinde. S ohledem na to, že má Praha dvojnásobně nejvíc vysokoškoláků, tak mi přijde, že se v Praze dělá zcela pod úroveň mezd mimo Prahu. Aneb, VŠ v Praze dělá za 20 tis., zatímco mimo Prahu dělá za 20 tis. SŠ nebo dělník. Z těch statistik je jasné jedno. V Praze se jen vydělává, mimo Prahu se i konzumuje.

  Nejhorší ekologie Ústí a Praha. Absolutně nejhorší kriminalita v ČR Praha. Nejmenší a nejdražší byty v ČR Praha... Tak co ten článek vlastně oslavuje? :-/

0/−4
22.9.2013 9:17

P45e95t53r 75P82o83s48p54í38š80i57l 6889824335494

Tak si to tak neberte. Praha je prostě dnes jako každé jiné evropské hlavní město, se všemi svými pozitivy a negativy.

+1/0
22.9.2013 9:35

K51a29r86e37l 15D40r90d36a 6464362597

Negativa? Češi jsou neschopní zloději, co okrádají Pražany a beztrestnost si zajišťují i pomocí takovýchto článků? Nad tím se má jako mávnout rukou? No, nepovídejte.

  (A pak jdou zloději demonstrovat proti Romům a vykládají něco o zlodějně druhých. Jsme nejspíš zemí neomezených možností.)

0/−3
22.9.2013 15:20

Z36d44e64n21ě36k 24Ř84e96h87á58č65e73k 9933950487479

Pane Drdo, není pravda, že Praha válcuje a drtí zbytek republiky.  Praha republiku poze vysává a to není tak a to špatné slovo! A na Váš článek bych řekl, že jste hnusný čecháčský doby.ek!

0/0
22.9.2013 15:30

K38a85r89e42l 87D74r16d30a 6354672197

Přesně, sprosté kecy proti Pražanům a lži podložené xenofobií a předsudky. To má ve svém arzenálu každý "venkovan" v Česku.

  Pokud by šlo jen o hloupé kecy, budiž, s tím se dá žít. Pokud se to stane realitou, kdy zlodějský český stát Pražany ničí a poškozuje na úkor ostatních, tak je to velký problém. Prošel zákon opět snižující rozpočet velkých měst a Prahy. Přitom žiji ve čtvrti, kde 40 let neopravili chodníky (a vlastně je ani nepostavili), kde se z úsporných důvodů neudržuje zeleň, kde k zásobování musí stačit komunistické samoobsluhy. Kde se veřejné zakázky realizované venkovany automaticky naceňují na trojnásobek běžné ceny - jde přece o Prahu. A stále se zde staví byty pro další a další venkovany. Přitom MHD se ruší, školky se zavírají a na poliklinice vás pro množství lidí nevezmou vůbec do stavu.

  Pak vyjedu za Prahu a jen koukám jak obce kvetou z mých peněz a často zcela zbytečně. Tetka mi pak říká, že si chodí běžně na masáže na zdravotní pokladnu a proč nejdu také? Sestřenici kamarádka zařídí protekcí invalidní důchod, když nemůže holčina sehnat práci... O veřejných prostředcích a službách, které venkovan běžně má na malém městě k dispozici legálně i na černo, si většina Pražanů může nechat jenom zdát. Ale je k tomu třeba umět na potkání vykládat hlášky o vysávání a 30 tis. platech. :-P

0/0
22.9.2013 17:05

M97i15l15o27s38l56a34v 22J20o73s69í30f74k96o 6362616353852

Pan Karel Drda je lhář!!

"obce kvetou z mých peněz a často zcela zbytečně" - to nemůže být omyl, ale cílená nanávistná lež. Pokud by to byl omyl a pan Drda není lhář, musí být duševně chorý. Jinak si zjistěte, kolik dostává malá obec na hlavu od státu, a jak se přerozdělují peníze směrem k obcím. Malé obce jsou silně diskriminovány!!!

+1/0
23.9.2013 8:00

H55o92n40z65a 91B62o49b55u93l71a 9606379433849

Je to pouze provokatér a vy jste mu na to skočil.;-)

0/0
23.9.2013 21:18

K55a33r27e44l 86D84r49d51a 6314152937

Jděte do háje. Nesouhlasíte? Budiž. Ale Vaši pochybnou pravdu prokazuje Váš slovník a Vaše nadávky.

  Debata o okradení Prahy byla veřejná a výsledky jsou dohledatelné. Jako nejpoškozenější při přerozdělování byly označeny "střední obce" - malá města, například ve Středočeském kraji "ve stínu" Prahy. Ovšem tvrdilo to sdružení starostů malých měst a svůj názor prosadilo v parlamentu. Skutečné "malé obce" jsou z principu věci přerozdělování zvýhodněné.

  Praha čelí demagogii venkova. Při pražských platech, procentu zaměstnaných v mém okolí, vybíraných daních... je na první pohled zřejmé, že mizerný chodník před mým domem a mnoho dalšího zanedbaného... dotuje jak centrum Prahy pro všechny Čechy, tak celý venkov. Být naše městská část 100 km za Prahou, tak kvete a prosperuje. V Praze jen nuceně upadá a přežívá jako noclehárna na "úsporách". Všude chybí peníze i na ty nejzákladnější služby.

  Starostové se uměli podívat 10 km za Prahu. Ale ta situace je v pražských "okrajových" čtvrtích úplně stejně vyhrocená. Centrum je preferované a vše ostatní v Praze upadá. Kritici upozorňují, že po okradení rozpočtu Prahy se tohle upadání jen prohloubí s dopadem na celý Středočeský kraj. Takže si okolí Prahy vůbec nepomohlo, ale naopak. Utlumilo prosperitu Prahy a Středočeského kraje na úkor rozhazování peněz malých obcí na druhém konci republiky. Což bude mít minimální ekonomický přínos pro ČR. Je to vlastně jen jak lepší "vyplácení sociálních dávek". Středočeši prostě skočili na podfuk vychytralým venkovanům. (To samé se týká Brna, Ostravy a Plzně. Jedná se o poškození 40% české ekonomiky a okradení 20% české populace.)

0/0
24.9.2013 7:48

M39i16r74o26s34l80a82v 18U79r83b35a91n 1116687231659

Mzdy naprosto nemusi nic vypovidat o mnozstvi odvedene prace.Prikladem mohou byt politici, koncentrovani v hlavnim meste :)

+2/0
22.9.2013 9:01

E51v13ž49e83n 80P70o98l60á63k 3168298141163

A proč by v soukrome sféře mělo? Tam to odpovídá rovnováze nabídky a poptávky, což možná jednou pochopí i odbory.

+1/−1
22.9.2013 9:14

M45i20r67o62s95l57a78v 74U34r96b33a21n 1496227681769

V tom s Vami ovsem zcela souhlasim. :)

0/0
22.9.2013 9:19

T34o10m16á35š 19K75n40a59i33f98l 6883170247920

Zahimava definice toho, co je to medián...

0/0
22.9.2013 7:30
Foto

V18a93c52l96a55v 74F42u37k41s66a 2913801454

ja sem z prahy před šesti lety odešel, vydělával sem jako noční recepční 12tis. korun čistého :-/...

+3/0
21.9.2013 23:26

M73i86l79o19s11l86a73v 95J17o73s67í26f89k79o 6792106113202

Pokud se lidi v Praze dožívají vyššího věku, měli by jít později do důchodu.

+3/−1
21.9.2013 20:07

J52i12ř75í 11N18e68u59m74e60i20s79t14e66r 2892685423301

To víte žejo. Vy si tam prochlastáte trubky a asketi samá práce to za vás vyžerou.

0/0
23.9.2013 17:33

V22ě89r41a 63B75e66n19o71v15á 7347510745479

Jak mohou srovnávat hlavní město s ostatními, kde se soustředí politika, kultura, byznys, turistika atd? Vždy se dávalo přednost hlavnímu městu i v rozdělování financí do všech sfér, proto není divu, že mají nejvyšší platy, nejvyšší důchody, nejlepší zdravotní péči a tím se mohou dožívat i nejvyššího věku.

+12/−4
21.9.2013 16:48

J70a77n 31N43o16v47á71k 6784204

Vy máte pocit, že je to soutěž?

+5/−2
21.9.2013 17:04

J62i25ř13í 16K77o57p56u59n 8679204690569

Ne realita.

+1/−1
22.9.2013 6:46

K79a81r37e50l 13K92ů68r97k56a 9930279877543

Napsal jsem podobný příspěvek o pražských lokajích a už mně ho smazali. Demokracie a svoboda slova je to, jak to vidí pan moderátor.

+3/−1
22.9.2013 8:34

J73i67ř69í 80Š41v75a75g50r 3348210655156

Je naprosto nemyslitelne aby jste nesouhlasil z pisalkama z iDnesu. Za to se maze. Je jen jediny spravny, iDnesem prezentovany nazor.

+1/0
22.9.2013 11:39

J82i35ř51í 58D27v70o87ř90á23k 3261661135417

:-)haha, neco mi rikalo, ze se sem sebehnou zirovci, kteri prijdou prazanum nadavat za to, ze existuji

+3/−2
21.9.2013 16:20

H85o23n55z58a 10B42o13b47u82l67a 9366549253969

Však on ten článek ani jiný účel neměl, to je potřeba si přiznat.:-)

+9/0
21.9.2013 16:39

F84r77a76n61t25i27š48e31k 39P96o25l56í62v15k54a 8941245151618

Takový dotaz, jak je počítáno HDP, když polovina firem má v Praze jen kvůli "pražské adrese" a pocitu prestiže (nemluvě o menší pravděpodobnosti kontroly berňáku) sídlo firmy a poštovní schránku, kde jeden človíček pro 50 a více firem přebírá poštu a odesílá ji po republice do skutečných sídel firem?

+12/−1
21.9.2013 16:10

J49i42ř37í 71N22e49u63m54e70i53s44t51e68r 2292105443681

A takováto sídla skutečně znáte, nebo jste o nich jen slyšel?

+2/−4
21.9.2013 16:53

F31r84a22n29t82i61š11e86k 93P36o15l40í24v80k49a 8161545841758

Ale samozřejmě, že ano. Poslední tři firmy ve kterých jsem dělal mají oficiálně adresy v Praze. Vím je pochopitelně. A taky na těchto adresách sídlí mnohem víc firem. Tady to není "jedna paní povídala", to je fakt. No a taky jsem se bavil s majitelem jedné z těch firem a potvrdil mi důvody. A taky jsem se o tom bavil s účetními dvou z těch firem a je to přesně tak. Ještě nějaký dotaz?

+4/−1
21.9.2013 17:52

J89i79ř35í 75N88e71u78m57e51i67s89t33e12r 2322795393101

Obor podnikání byste nám prozradil? Jak jsem už psal kdesi dole, já znám spíše opačné případy, kdy větší firmy v rámci holdingu založí pobočky v regionech, z důvodu přístupu k místním zakázkám. A pak má takové sro sídlo sice v Ostravě, ale sedí tam jeden člověk, a většina práce se odvede v Praze. Třeba ve stavařině, strojařině běžné. Opačně je to spíše u různých vykuků s hrncema, ale tomu neříkám podnikání a firma.

+2/−2
21.9.2013 18:06

F72r30a58n75t69i35š54e36k 49P39o38l62í11v61k74a 8251685781668

Aktuální firmu v rámci anonymity ne, ale dříve třeba Obklady a dlažby. Žádnou pobočku v republice nemá (malá firma s 5 zaměstnanci), ale sídlo v Praze oficiálně ano. Ovšem když tam přijel kamion (omylem) složit palety s keramikou, tak se řidič hodně divil. Kvůli zakázkám je samozřejmě možný i opačný případ, ale myslím jich nebude zas tam mnoho jako ten který popisuji. Mimochodem firma ve které dělám sídlí v budově, kde je cca 30 dalších firem (právě ze zvědavosti zjištěno), ale opravdu by se tam nevešly :) Ne, opravdu se nejedná o vykuky s hrncema, normální obchodní firmy 5-10 zaměstnanců (zkušenost), které fungují třeba 10 let.

+3/−1
21.9.2013 18:14

J95i19ř33í 56N13e13u59m28e13i12s12t17e44r 2512495433331

Ale ano, u obchodních firem bych tomu i věřil. U firem, kde je jakýsi provoz, výroba v regionu a k tomu sídlo se schránkou v Praze, jak se někdo dole pokoušel přesvědčit, to moc ne.

+1/−1
21.9.2013 18:49

M35i98l29o54s79l48a49v 42J50o94s50í16f25k18o 6432536233422

v Praze je na jednoho berňáka 5000 firem, v Ostravě 300. Kde je větší pravděpodobnost kontroly?

+2/0
21.9.2013 20:10

H90o49n73z55a 72B20o16b51u33l46a 9326929203609

Ne? Opravu ne? Pak doporučuji podívat se třeba sem, abychom nebyli troškaři: http://rejstrik-firem.kurzy.cz/26185610/agrofert-holding-as/

A následně sem:http://www.agrofert.cz/?1485/spolecnosti-ve-skupine-agrofert

No, a tak to u velkých firem funguje naprosto standardně.

+2/0
21.9.2013 20:51

J27i50ř89í 68N58e21u26m69e83i24s62t18e19r 2212875933671

Takže Babiš tam má jen jen schránku podle vás, ano?

0/−3
21.9.2013 21:24

H31o19n58z93a 59B78o36b19u47l37a 9256129193569

Nedělejte ze sebe zbytečně hlupáka.

0/−1
21.9.2013 22:37

H83o88n87z73a 28B73o93b11u25l30a 9656599923649

Nebo Deli Lovosice - dnes Mondelez - https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?nazev=mondelez&ic=&obec=&ulice=&forma=&oddil=&vlozka=&soud=&polozek=50&typHledani=prefix&jenPlatne=true

+1/0
21.9.2013 21:03

J11i93ř62í 39N78e67u71m11e12i33s90t20e42r 2492735873541

No koukám na ten Mondelez, na to, že je to celosvětový vlastník kdejakých oplatek, tak byste chtěl přesně co? Aby měl sídlo v nějaké té Frutě, kde to lepí k sobě? Tam bych viděl problém spíš ve spletenci propojení různých GMBH organizačních složek a s.r.o.....

0/−2
21.9.2013 21:33

H30o92n37z37a 10B85o70b17u52l74a 9846339513849

Sorry, ale děláte ze sebe opravdu hlupáka, nebo jím jste? Nejde o to, co chci. Jde o to, že jste psal, že tomu nevěříte. Prostě výroba je po celé republice, ale daně se odvádí v Praze. Vím, že to víte, takže tuto diskusi považuji za zbytečnou.

+3/0
21.9.2013 22:39

J81i85ř63í 82N18e41u54m36e36i75s83t54e86r 2402805703491

Já jsem psal, že nevěřím tomu, že firma s provozem, zaměstnanci a výrobou někde má JEN schránku v Praze. To že daně odvádí někde je jiná věc a to jsem nikde nerozporoval. Takže idiota zbytečně předvádíte vy.

0/0
23.9.2013 17:27

H64o83n98z50a 17B73o95b90u33l71a 9416309233689

Vy ho evidentně jen nepředvádíte.

+1/0
23.9.2013 21:21

F57r62a30n50t42i68š40e65k 61P23o92l65í61v53k54a 8971395361808

Pane Evžene Poláku, nějak nechápu to mínus za pouhé konstatování faktu. To jako, že nevěříte tomu co tu píšu? Nebo máte radost z možnosti kliknout na NE? Dle níže psaného Vašeho textu, na který reaguji, byste možná měl se sebou něco dělat :-P

0/0
22.9.2013 14:08

E34v30ž48e51n 43P74o22l67á91k 3838698231153

Ano, spiknutí firem proti nebohým vesničkám. Například takový drzý Microsoft nechce mít pobočku v Dolní Lhotě.

+3/−1
21.9.2013 17:15

F23r16a35n91t66i88š47e12k 19P97o32l84í57v51k22a 8511465341418

Myslím, že jste to vůbec nepochopil. Nejde o firmy, které v Praze skutečně sídlí, ale o firmy, které tam mají jen poštovní schránku, kterou jim, a hromadě dalších, obhospodařuje jeden človíček. Je logické, že velké technologické společnosti jdou do velkých měst, ale o tom jsem přece nepsal!

+4/0
21.9.2013 17:56

E15v49ž87e48n 19P20o85l75á30k 3108478811913

Tak si zřiďte svojí a sidlete si kde chcete.

0/−1
22.9.2013 9:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.