Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uzavřít nábřeží lze. Ale potřeba jsou alternativní trasy, míní experti

Po Smetanově nábřeží v centru metropole už druhou sobotu po sobě nejela žádná auta. A neprojedou tudy ještě další tři soboty. Praha uvažuje, že by tu po otevření tunelu Blanka vznikla pěší zóna. Teď zkouší, jak tento model přijmou Pražané. MF DNES popsala, co na plány města říkají odborníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S93t21e90f30a12n42o 19S38i28n52i23g82a68g16l73i68a 3538627573511

Pokud jeste nekdo nakoukne do teto diskuze, tady je pohled i z druhe strany, a to primo na tomto webu:  http://spoljaric.blog.idnes.cz/c/361242/Uzavrene-Smetanovo-nabrezi-z-pohledu-chodce.html

A tohle take rozhodne stoji za precteni:  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013092501

0/0
26.9.2013 0:21

S87t56e72f24a81n35o 15S96i57n18i24g43a76g44l59i31a 3198787613381

Pan cykloterorista Masare by mel byt v pytli svrzen do Vltavy za prihlizeni svych privrzencu, aby vedeli co se stane tem, co budou povysovat zajmy zanedbatelne mensiny nad zajmy drtive vetsiny.

+5/−2
24.9.2013 11:38

J42i82n48d58r53a 79V40o44š50t17a 1184814659772

A ta drtivá většina jsou jako omezenci, kteří si myslí, že můžou projet autem kamkoli se jim zamane? Většina je evidentně těch, kteří chtějí, aby se v Praze dalo žít slušně. A to není slučitelné s tím, že každej, kdo si pořídí auto, se s ním bude vozit po Starém městě. Prahu nesužují cyklisti, ale smrad, prach a věčné kolony aut ucpávající i tramvajové trati. A pak kdo je tu terorista.

+2/−4
24.9.2013 12:07

R70i47c47h75a47r76d 37K22á80b19a 8389788160340

Kdyz je ta vetsina evidentni, tak ji prosim nejak dokladujte.

+2/−1
24.9.2013 12:31

S55t52e59f73a11n29o 18S14i17n24i70g11a93g69l55i49a 3108417773981

Pane Kaba, coho vidite pohybovat se po Praze vice, aut nebo kol?

Ze se o podobnou hloupost zasazuje Masare a Auto*Mat je jen bezostysne sledovani vlastnich cilu, a odcerpavani penez z fondu pro neziskovky...

+1/−2
24.9.2013 12:42

R72i22c83h42a40r84d 10K30á12b38a 8309738730160

Ja to naprosto chapu, viz. me prispevky nize v diskuzi. Ale pan Vosta stale argumentuje pravem zakazat autum provoz a nyni nove argumentuje "evidentni vetsinou", tak jej zadam o to, at tu vetsinu dokladuje ...

+2/0
24.9.2013 12:50

J88i97n57d43r80a 45V68o65š39t33a 1154464819672

a to chcete tvrdiot, že většina není těch, kteří chtějí, aby se v Praze žilo slušně? Já totiž víc nenapsal. Samozřejmě, že není víc cyklistů než automobilistů, to není ani v Holandech. Ale vy se pořád zaštiťujete tím, že je tu velká většina, co chce město jak je, a ti, kteří si dovolí mít jiný názor jsou prostě fašisti, teroristi a hlavně příjemci dotací, které si musíte odlupovat div ne od úst. To je potom těžký no. Tak jen říkám, že o věřejném prostoru by měli rozhodovat ti, kteří mají ty obzory přeci jen o něco širší,.

+1/−1
24.9.2013 13:04

R66i40c18h95a11r17d 60K43á67b26a 8439258280870

Vy jste uzasny diskuter, zkuste to vecne.  Vetsina lidi chce zit slusne. Vetsina ze podle meho nazoru nedomniva, ze slusne = bez aut. Pokud chcete implementovat nejakou zmenu do fungovani mesta, ktera ovlivni spoustu lidi, neni dulezite, jestli si Vy myslite, ze to tak ma byt, ale je nutne, aby si to myslela vetsina obcanu. Kde tuto vetsinu mate?

A ano auto*mat je cyklofasisticka organizace, ktere je vpodstate jedno, co prosazuje, ale staci ji, ze dostavaji na svou cinnost dotace a take jim z "transparentniho" uctu zmizelo 270.000,- ktere vybrali ve verejne sbirce na pomnik sveho mucednika. To Vam pripada slusne, kdyz argumentujete slusnosti?

+1/−1
24.9.2013 13:10

V11o77j92t96ě37c87h 80K56o90t66a60s 3410406169817

no, svého času jezdila automobilová doprava i po Karlově mostě. Chcete mi namluvit, že ti, co tehdy vymysleli aby byl jen pro pěší, byli ekoteroristi, odsávači dotací,...? Z dnešního pohledu je to naprosto přirozené opatření, a nikdo s ním nemá nejmenší problém. Nikdo už si nedovede ani představit, že by na něm dnes stály kolony aut. Naše děti se jednou budou divit, a kroutit nechápavě hlavou, že ještě v druhém desetiletí po roce dva tisíce mohly stát nekonečné kolony nastartovaných aut na jakémkoliv z obou úpatí Karlova mostu - jedné z nejcennějších a nejkrásnějších památek Prahy. A je jedno, jestli v soutěsce, nebo na Malostr.náměstí

+1/−1
24.9.2013 14:45

R60i37c92h13a42r63d 70K29á33b71a 8669558550390

To je hezky prispevek, ale jak souvisi se Smetanovym nabrezim?

+1/0
24.9.2013 15:00

M40i98l64a26n 79M64a60j39e17r19č93í85k 1190490514456

jak asi příspěvek V Kotase souvisí se Smetanovým nábřežím:

1.) "soutěska" = úsek Smetanova nábřeží od  Novotného lávky po Křižovnické náměstí.

2.) pro IAD (individuální automobilovou dopravu) = auta pěší zónou zavřené Smetanovo nábřeží je rovnou zavřeno na něj navazující Křižovnické náměstí i Křižovnická ulice = vozovka mezi křižovatkami na Palachově nám. a u Národního divadla

3.) Křižovnické náměstí je u východní/Staroměstské paty Karlova mostu = součástí královské cesty = je-li IAD vyháněna z tohoto místa pro velký výskyt chodců na něm, tak musí být ze stejného důvodu IAD vyhnána i z Malostranského náměstí, jenž je součástí královské cesty na druhé straně Karlova mostu!

0/0
24.9.2013 23:54

O69l75d53ř60i17c88h 49Ř22e85z33n39í58k 7685342694418

nejcennějších a nejkrásnějších památek Prahy - po současné opravě Karlova mostu, to tak slavný nebude ;-D a taky tam jezdili tramvaje a Pražáci jej mohli normálně přejít, což dneska fakt nejde ;-)

0/0
24.9.2013 21:20

S35t26e60f67a94n24o 59S51i31n30i29g83a18g56l54i31a 3778877123891

Pane Vošta, definujte prosim "slušně". Slusne = bez aut? Za dalsi: opravdu si myslíte, ze kdo z pražanů ma auto, ve volných chvílích si jde zajezdit do centra a na nábřeží???! Protože přesně tohle jste napsal.

+3/0
24.9.2013 16:28

S11t93e31f50a58n51o 40S55i34n12i69g82a48g61l60i91a 3878837493541

Jak muzete rict takovou hloupost? Samotneho Vas muselo napadnout, ze to, ze ma nekdo auto, neznamena ze se pujde projizdet na Smetanovo nabrezi nebo do stareho mesta. Opotrebovavat spojku, spotrebovavat vice phm a popojizdet par metru by mohlo bavit leda idiota. Tak proc tak hloupa otazka?

+1/0
24.9.2013 12:39

J26i12n38d86r69a 65V13o39š78t17a 1794804329782

tak já tedy nevím, co je pak ta vaše "drtivá většina"

+1/−1
24.9.2013 13:06

M40i40l93a19n 18M53a82j13e27r28č59í45k 1450560944616

700 metrů dlouhá pěší zóna je zejména "zabiják" pro atraktivitu místem projíždějících tramvajových linek - řešením je pouze cca 110metrů dlouhá pěší zóna v "soutěsce" od Novotného lávky za křížení s Královskou cestou = konec Křižovnického náměstí + zrušení jízdního pruhu aut k Nár. divadlu, o jehož šířku by se dostatečně rozšířil chodník - "vyhlídková promenáda", jenž by měla být (až na cca 2 místa pro přecházení) oddělena  nějakou stylovou zábranou (např. historizující sloupky a mezi nimi řetězy) od přilehlé tramvajové tratě.

Ovšem zároveň to požaduje obdobné řešení na Malé Straně = také cca 110metrů dlouhou/širokou pěší zónu v oblasti Malostranského nám., jenž je také součástí Královské cesty a hlavně zprovoznění tunelového komplexu Blanka = celé západní poloviny MO! Čímž dnes z pohledu centra transitní doprava bude z něj "vytlačena" do kapacitních komunikací a ty současné kapacitně nedostatečné (Smetanovo nábř., Karmelitská, Letenská, Valdštejnská ..) budou sloužit (mimo MHD) jen příjezdu/výjezdu místní obsluhy do/z dopravně zaslepené oblasti.

+2/−1
24.9.2013 11:13

V43o93j47t57ě73c98h 64K44o79t92a47s 3110766269317

souhlas. Neznemožňovat vjezd, znemožnit však průjezd oblastí - na obou březích. Malá strana si klid zaslouží úplně stejně, jako Staré město

+2/−1
24.9.2013 14:31

V88o60j68t30ě29c96h 78K74o95t70a22s 3830206369337

Smetanovo nábřeží už jednou dlouhodobě uzavřeno bylo - po povodních, v roce 2002. Ze začátku to byl z pohledu dopravy opravdu velký problém. Po několika měsících si ale řidiči své "jiné" trasy našli, a také dopravní obslužnost přilehlého okolí si postupně celkem sedla (zásobování, služby). Jasně, jako v naší zemi vždy, dříve nebo později přes kamarádíčky získali vjezdovou povolenku i lidé, kteří tam stejně jen projížděli, ale to už je zase jiná kapitolka. Přiznávám, také občas volím autem tuto trasu pro průjezd, protože tam má řidič stojící v koloně alespoň hezkej výhled, a v létě pokoukání po nějakejch těch korzujících ženskejch. To teda v Legerce vážně nehrozí. Ano, podvědomě cítím, že do tohoto prostoru s autem moc nepatřím, a že by si to nejkrásnější panorama Prahy zasloužilo více klidu, aby to byl prostor hlavně pro lidi. ne pro auta. Nemyslím, že by se tím hlučnost prostoru pro rezidenty zhoršila - je tam již teď noční "megazábava" na Novotného Lávce, a tuze rozveselené partičky hlaholí až do rána. V tomto směru není moc co zhoršovat, běžný denní turistický ruch je také monotónní, a ten noční - opileckej již tam dávno je. Otázkou pochopitelně je, jak tam co do dopravní obslužnosti umožnit normální život rezitentům. Zaslouží si ho. Nemají ho již teď úplně lehký (velice obtížné parkování). Pro živnostníky a rezidenty ale okolními uličkami obslužnost zabezpečit lze. Ve většině měst, která ponechala svá centra lidem, a ne autům, velice pomohlo, pokud se dopravní obslužnost řešila slepými zálivy. Vjedu bez omezení, parkování regulované (rezidentům zdarma, jinak placené), ale vyjedu zhruba na stejném místě, kde jsem vjel, a pro průjezd mi to tedy vůbec nepomůže. Když to jde jinde, proč ne zrovna v Praze. Historické centrum města přece nemá být tranzitním prostorem pro lidi, jedoucí z jednoho konce města na druhý. A tohle místo si ten klid zaslouží. A teď do mě!

+1/−2
24.9.2013 11:07

J29i56n43d26r73a 85V42o73š15t41a 1744594389252

na to voni nic nenapíšou. Jednak je to na ně dlouhý a jednak oni si umí tak zanadávat na něco, čemu nerozumí, sednou si do toho auta, zařadí se do zácpy a pomalu jedou do satelitu, kde maj dům, na kterém je tíží strašně výhodná hypotéka. A druhý den zas jedou zpátky, aby jí mohli splatit. A považují se za něco nadřazeného, přitom jsou to objekty k politování.

+1/−2
24.9.2013 12:10

M15i81c36h11a95l 70P84a75v35l74á64t 9643293514859

Ale napisou. PROC tyhle prasarny delat? Aby melo radost par zhulencu z Auto*matu a citelne se zhorsil zivot spousty lidi vcetne mistnich? To prece nemuzete myslet vazne?! Tedy aspon doufam, ze nejste natolik mimo realitu..

+1/0
24.9.2013 17:11

V60o24j54t17ě55c72h 90K67o59t51a45s 3550856639887

příteli, a nechcete třeba nechat rovnou vybourat ty baráky okolo Novotného lávky (soutěsku), aby se tam vešla i kamionová doprava? Dopravě by to přece určitě pomohlo, s pořádným návěsem hezky od Strakonický až někam na Argentinskou rovně podél vody, ne tak hloupě a zdlouhavě po nějakých obchvatech. Že je to něco jiného? V čem? Zaslepení tohoto špuntu u Karlova mostu by nijak neomezovalo lidi, kteří tam bydlí. Omezovalo by pouze vás, kteří tam tranzitujete napříč Prahou,a  ztrpčujete život ostatním. A pardón, votomtoje. Vůbec není poitřeba zavírat celé Smetanovo nábřeží. Jde jen o to ho zneprůjezdnit (soutěska se jako špunt sama nabízí), aby tam vjížděli jen lidi, kteří jedou přímo do této oblasti. Uvidíte tam najednou ten klídek, sem tam nějaké auto rezidenta, nebo služeb a zásobování. Ten projíždějící zbytek, ten tam dávno nemá co dělat.

Mimochodem, na kole nejezdím, nehulím, a živí mě z velké části volant :-P

0/0
25.9.2013 16:02

M54i47c49h59a89l 88P85a82v23l65á48t 9533303674619

Kdyz je duvod, tak jde leccos. Pro SVINSTVA typu zavreni SN zadny duvod neni. Kdyby neexistovaly cyklofasisticke spolky, jejichz jedinou agendou je vymysleni neexistujicich problemu, aby bylo na co OKRADAT mesto na dotacich (pres 200k/rok), podobne naprosto smesne karnevaly by nebyly a UMRTVENI SN by nikoho ve snu nenapadlo.

Pokud par desitek fanatiku ta auta skutecne tolik nenavidi, at si z vlastnich(!) penez nejake koupi a obradne ho rozbiji. Nebudou tim skodit normalnim lidem.

+4/−2
24.9.2013 10:46

J19o66s90e86f 53M26i30k51u81l51í24k 8234757586

Ti co by chtěli ty cyklostezky s DENNÍM POUŽÍVÁNÍM ve městě jsou trošku navedení a přemýšlí asli zadkem na kterým si sedí.  Nedávno v neděli dopoledne jsem se rozhodl vyměnit auto za kolo a jel do toho vašeho centra. Cesta autem 40 minut, cesta na kole 3 hodiny !!! To je setsakra rozdíl a přestože kolo mám rád, tak příště jedině autem. Kdyby to bylo lepší na kole tak klidně, ale těch 50 km mi fakt stačilo.

+3/−1
24.9.2013 9:20

Ř60e25h98o22ř 46V30l26a24s69á60k 2964744411406

Tak 50 kilometrů, to už je spíš meziměstská cyklistika než městská. Pražští voliče tak dlouhé trasy do práce nemají.

0/0
25.9.2013 12:34

J69a98n 96U41l78r63y97c20h 4721347940668

trošku jinak: Kdybych náhodou u Smetanova nábřeří bydlel, chodil bych se teď denně ke Křižovníkům modlit za zachování aut, a tudíž zabránění té "žijící" pěší zóny. Tenhle život totiž pro zbylé rezidenty znamená mnohonásobně horší hlukové zatížení - i sebemenší pěší zóna znamená minimálně mnohohlasý řev hluboko do noci (resp. i během noci) - mnohem nepříjemnější než monotónní hluk projíždějících aut (mimochodem jedna věc jsou decibely, a druhá konkrétní způsob rušení).

Na Smetanově nábřeří by to jistě bylo znásobeno věčnými akcemi s použitím reprodukované hudby - tahle prasárna se přece rozlejzá o pár set metrů proti proudu Vltavy už dneska (jistě k radosti lidí bydlících u náplavek... - ovšem na těch přece nezáleží; město tu není od toho, aby se v něm dalo bydlet, ale aby se v něm dalo co nejvíc bavit... /zábava = co nejhlasitější reprodukovaná hudba.../).

Jinými slovy: rozhodně radši Legerka, než nějaká "žijící" pěší zóna - okolo ní se totiž právě vůbec žít nedá...

+6/−2
24.9.2013 2:58

Ř17e75h74o19ř 34V62l49a49s41á83k 2474444931966

Ten monotónní hluk z automobilů, to by byla pravda, kdyby bylo možné nějak z ulic odstranit "sportovně" upravené výfuky, hlasitá autorádia nebo psychicky narušené řidiče, kteří potřebují troubit kvůli kdejaké hlouposti.

0/0
25.9.2013 12:36

J39i89ř78í 84S88t10e74j32s53k24a78l 8262809608103

"Zkušenosti z obou sobot potvrdily, že největším problémem bude doprava." Tak to by mne v životě nenapadlo!

+7/0
24.9.2013 2:23

L12a72d95a 31N57o61v83a32k 4642163777

možná by tam mohli rozložit betonové květináče, které zbyly z nepovedené rozkrádačky na praze 5...:-/

+2/0
24.9.2013 1:53
Foto

D11a67v86i85d 61M61a46t81ě34j18ů 2405872447938

Fajn, udelejme prazske referendum o tom, zda uzavrit pro dopravu Smetanovo nabrezi. To je jediny validni zpusob, jak ziskat realny nazor vetsiny prazanu. Do te doby at Masare a jeho podrztaska Hudecek zalezou do diry a nekomplikuji ostatnim zivot.

+11/−3
24.9.2013 1:21

Ř91e84h32o60ř 40V17l80a88s48á39k 2204504231466

Máme volby a zastupitelskou demokracii. Neříkám, že je to ideální, ale izolovaná referenda také mají svoje problémy.

0/0
25.9.2013 12:37

M44i54c66h23a77l 20P98a16v44l66á61t 9263783984369

To dozajista. Ale tady nekolik mestem placenych aktivistu vymysli naprostou hovadinu, primator je podpori (zcela zjevne proti vuli drtive vetsiny volicu) a neni mnoho realne ucinnych zpusobu, jak tomu zabranit. Prave referendum tou moznosti je (byt je to jindly spise nastroj pomatenych aktivistu a jinych kverulantu).

0/0
25.9.2013 13:59

R91a70d84e60k 37H64o75d61a71ň 9336987951213

Vždycky když vidím ty snahy zavřít středy měst pro auta, vybaví se mi ta města kde uspěli. Výsledek? Nejdřív zdrhli bohatší obyvatelé. V důsledku toho postupně zmizely obchody s potravinami, a postupně i většina dalších obchodů, protože byl problém s zásobováním pro obchodníky, a s dopravou pro klienty. A na konci z toho zůstalo centrum "jen pro turisty". Ale za to "dokonale klidné", protože tam chcípl pes.

+8/−2
24.9.2013 0:56

V28o57j74t20ě48c10h 46K78o50t27a20s 3340946849507

vy, stojíce v koloně na Smetanově nábřeží, tam snad půjdete někam nakupovat? To mi teda povězte, kde tam zastavíte. Bohatější obyvatel si pořídí bydlení nad celodenní kolonou aut v obou směrech? Nebude to náhodou spíš tak, že bohatější obyvatel už si dávno pořídil haciendu těsně za Prahou někde v klidovém území, a teď by ho děsně obtěžovalo, že už si se svou audinou nemůže z nábřeží dělat druhou severojižné magistrálu? Bohatější obyvatel by se jako rezident na nábřeží vrátil jedině za předpokladu, že by tam měl naprostý klid, ale k číňanovi do krámu pro staré rohlíky v sáčku tam nejspíš stejně chodit nebude. Rád si tam dá někde venku na nábřeží kafe, nebo večeři, ale to jen za předpokladu, že mu tam nebude projíždět z Bráníka do Kobylis a opačně kolona aut. Ono by stačilo, kdyby jste se podíval jen tady u nás po republice, jak centra vypadají, místo toho plácání nesmyslů. Většinou je dopravní obslužnost center zabezpečena slepými zálivy, kam je vjezd povolen, ale nedá se jimi nikam projet napříč městem. Z iblasti centra vás to vykopne zruba ve stejném místě, kde jsem do ní vjel. Město pak normálně žije, a volně dýchá. Rezidenti za parkování neplatí (resp.platí zlomek za kartu), ostatní lidi si dojedou kam chtějí, a za parkování platí.Ale nikdo tudy neprojíždí napříč celým městem. A v tom je ten fór

+2/−1
24.9.2013 15:18

R65o97b24e37r81t 62M56á68s35l89o 1841801677927

a) Pokud bude někdo na oplátku organizovat dopravní blokádu magistrátu tak se mnou počítejte - účastním se rád.

b) Zapamatujme si: Hudeček = TOP 09 - již nikdy nevolit

+10/−5
24.9.2013 0:45

L88i77b24a 86R87u85s90n51á76k 2780614565501

Praha mít kompletní okruh nikdy nebude. Protože každej jouda hned ví, že předložená varianta je ta špatná a on zná lepší, a to takovou, která vede co nejdál od jeho domečku.

+5/0
23.9.2013 23:55

J52a74n 36U42l79r35y94c72h 4191717240588

souhlas i k Smíchovu, resp. malá poznámečka k té úžasné architektonické inovaci na Andělu: občas se tam ocitnu, a celkem nechápu, co tam má fungovat - žádná symbióza mezi pěšími a tramvajemi se samozřejmě nekoná a konat nemůže - každej s minimálním rozumem se klidí co nejrychlejc z kolejí pryč, jinak to ani nejde..., může to bejt pohodlnější a hezčí než s obrubníky, ale  toť vše - koleje jsou koleje, a pěšáci se pěkně drží mimo nich...;

jinak zacpané chodníky i celá silnice bývají u Novotného lávky asi hlavně pár hodin před a po půlnoci, když tam procházejí davy teen turistů dychtících po/odcházejících z tamní superdiskotéky..., to už tam naštěstí jezdí tak málo aut, že se těmi turistickými průvody nějak rozumně prosáknou... (být ovšem radním, uvažoval bych v rámci dodržování alespoň jakéhosi nočního klidu ne o uzavření ulice pro auta, ale té diskotéky...)

+3/0
24.9.2013 3:18

J70a88n 48U29l62r28y77c84h 4541377410198

P.S. (příspěvek má jako doplněk patřit pod názor dole - Ol. Řezníka k nábřeží + Andělu /nějak se to přiřadilo jinam.../)

0/0
24.9.2013 3:27

O70l95d25ř42i26c34h 82Ř70e31z25n71í23k 7935522654728

křižovatka Anděl mi nejvíce připomíná takové ty první počítačové hry ;-D jen je blbý, že máte jen jeden život a game over ;-D

0/0
24.9.2013 21:15

O31l35d32ř97i46c43h 19Ř10e27z47n28í27k 7705752164178

snůška naprostých plků - jaké zacpané chodníky? Chodím tam velmi často a je lež, že se tam nedá projít, chodím tam zcela bezproblémově kromě oné díry, která ovšem nezmizí, protože tramvaje tam budou jezdit dál. Další lež je ta, že tam jen auta projíždí - zhruba 80% je spojeno s kancelářským provozem 20% místní a zásobování - kravaťáci prostě jezdit tramvají nebudou a pokud to tam po.rete, tak se odstěhují do nějakého jiného prýmového betonového komplexu a centrum bude definitivně mrtvý... skanzen pro nikoho, turistu totiž taky ubývá a místní hotelu budou v kopru - bez dopravy, bez zákazníků. A ten plk o Andělu - nejstrašnější křižovatka v Praze, strach to přejít, jezdí tam jedna tramvaj za druhou... lituju důchodce.

+14/−4
23.9.2013 23:06

L92u15k83á60š 33H63o64f13m42a46n 1823734662186

Jinak tedy k cyklistice v Praze. Je naprosto nesmyslná představa, že v Praze kdy budou stovky km cyklostezek a lidé budou jezdit na kole stejně běžně jako třeba v Kodani nebo někde v Nizozemí.

Praha na rozdíl od západních zemí je postavená na hoře, takže sotvakdo bude jezdit na kole z Proseku do centra, z Řep na Anděl nebo třeba i z Malostranské na horu na Letnou. A ti, kdo by to dělali, to dělají už teď. 

Druhá věc je ta, že Praha, na rozdíl od jiných měst, kam se na silnici vejdou 4 pruhy, pruhy pro tramvaje a ještě cyklostezka, je aspoň v centru městem se středověkými uličkami, kam se najednou sotva vejdou auta. Nepohodlí pro cyklisty dokonají dlažební kostky.

Rád bych bydlel ve městě, jehož vedení se nezabývá nesmysly, jako je uzavření Smetanova nábřeží, seznamkou v metru nebo cyklostezkou na magistrále, ale spíš tím, kde seženou peníze na metro D nebo jak vrátit MHD aspoň na úroveň před 3 roky a přitom krást aspoň o 50 % míň než dneska.

+20/−1
23.9.2013 22:56

L16u54k13á14š 10H89o48f25m57a18n 1563724692286

resp. ne na hoře, ale na kopečkách, aby mě někdo nebral za slovo...

+2/0
23.9.2013 22:59

O29l64d98ř60i44c42h 19Ř40e72z23n65í75k 7265672774578

respektive v údolích, terénní reliéf Prahy je značně limitující a s přihlídnutím k historickému vývoji, kdy přilehlá aglomerace vznikla podél paprsčitě vybíhajíc cest z centra, tak to centrum nelze dopravně vymazat.

+5/0
23.9.2013 23:10

J74i13n60d93r46a 21V42o70š70t57a 1264754139592

Praha jistě není Nizozemí, nemá bulváry a je skutečně středověké město, ale to neznamená, že se po ní na kole nedá jezdit vůbec. Samozřejmě že to jde, ale holt to chce prostor.

+1/−2
23.9.2013 23:00

R83i70c42h29a29r59d 57K57á21b39a 8599878270850

Jiste, nejlepe lidem naridit, aby misto prostredkem, ktery je pro ne nejvyhodnejsi, pouzili na zaklade Befehlu kolo ...

+5/0
23.9.2013 23:02

J19i45n98d81r62a 54V29o25š81t72a 1334174329372

no jistě, zatímco vy si svobodně bez befélu sednete do auta, což spoustu jiných vytlačí. Ale to je samozřejmě v pořádku, protože to se neprosadilo befélem, ale právem silnějšího, což je ostatně pravá liberální hodnota. Achjo.

+1/−5
23.9.2013 23:15

O55l61d35ř57i44c22h 57Ř40e68z87n68í94k 7215372304688

zajistí mi magistrát stání pro koně? ;-D

+4/0
23.9.2013 23:19

R34i23c27h60a14r57d 24K12á13b42a 8449548110320

To se neprosadilo pravem silnejsiho. To je tak odjakziva. Vozovky slouzi vozum. Cyklista je muze taktez pouzivat, nic mu v tom nebrani a navic zadarmo. Nechapu o co Vam jde. Ja se nesnazim nikomu narizovat kde ma jezdit a cim ma jezdit, podle me si kazdy muze jezdit cim chce a je logicke, ze pojede tim, co je pro nej vyhodnejsi. Pro nekoho to muze byt kolo, pro jineho pesi chuze, pro dalsiho auto. Pesi pujde po chodinku, automobil po vozovce a kolo si muze vybrat, jestli pouzije silnici nebo nejakou cyklostezku. Amen.

+8/0
23.9.2013 23:19

J61i39n74d23r76a 75V63o38š80t29a 1784824689162

ano, cyklostezku, která je tam namalovaná, ale není nebo silnici, na které je to o život. A není to ani pravda s tou vozovkou. Ulice byly proto, aby se po nich chodilo nebo jezdilo kočárem. Nikoho nenapadlo, že se tam budou valit tisíce plechovejch beden. Ať si jezdí kdo chce čím sem, ale holt autem není všude žádoucí. Chvíli budete nadávat, pak si zvyknete.

+2/−4
23.9.2013 23:24

R72i10c36h89a78r58d 66K17á26b96a 8889968470320

Na silnici jde o zivot vsem. Je treba dodrzovat predpisy. Ostatne nikdo Vas nenuti pouzivat kolo, kdyz se bojite. Vy proste potrebujete idealne stempl od uradu, ze kdyz vyrazite na kole, ze Vam vsichni daji prednost a zaruku na preziti.

Autem neni zadouci pro koho? A proc? Ani to Vase vysnene kolo neni vsude zadouci, ale na to s**e pes. Chcete jet na kole, jedte, nikdo Vam nebrani.

+5/−1
23.9.2013 23:26

J42i96n80d31r87a 17V38o12š16t54a 1754524659532

kolo celkem nesmrdí, nezabírá místo, nepůsobí kolony, nepoškozuje obyvatele hlukem a prachem. Ale uznávám, že to jsou zcela mylné argumenty ve srovnání s tím, že za Prahou žijící hypotékář prostě musí denně do centra.

+2/−2
23.9.2013 23:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.