Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uzavřít nábřeží lze. Ale potřeba jsou alternativní trasy, míní experti

Po Smetanově nábřeží v centru metropole už druhou sobotu po sobě nejela žádná auta. A neprojedou tudy ještě další tři soboty. Praha uvažuje, že by tu po otevření tunelu Blanka vznikla pěší zóna. Teď zkouší, jak tento model přijmou Pražané. MF DNES popsala, co na plány města říkají odborníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S41t19e89f30a59n92o 45S12i77n24i63g89a54g75l55i54a 3508817333421

Pokud jeste nekdo nakoukne do teto diskuze, tady je pohled i z druhe strany, a to primo na tomto webu:  http://spoljaric.blog.idnes.cz/c/361242/Uzavrene-Smetanovo-nabrezi-z-pohledu-chodce.html

A tohle take rozhodne stoji za precteni:  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013092501

0/0
26.9.2013 0:21

S53t38e37f76a15n49o 42S31i57n61i85g37a66g59l62i89a 3388967363431

Pan cykloterorista Masare by mel byt v pytli svrzen do Vltavy za prihlizeni svych privrzencu, aby vedeli co se stane tem, co budou povysovat zajmy zanedbatelne mensiny nad zajmy drtive vetsiny.

+5/−2
24.9.2013 11:38

J47i49n55d46r47a 11V66o83š69t75a 1144224869602

A ta drtivá většina jsou jako omezenci, kteří si myslí, že můžou projet autem kamkoli se jim zamane? Většina je evidentně těch, kteří chtějí, aby se v Praze dalo žít slušně. A to není slučitelné s tím, že každej, kdo si pořídí auto, se s ním bude vozit po Starém městě. Prahu nesužují cyklisti, ale smrad, prach a věčné kolony aut ucpávající i tramvajové trati. A pak kdo je tu terorista.

+2/−4
24.9.2013 12:07

R91i13c81h22a25r20d 59K23á53b25a 8379368320930

Kdyz je ta vetsina evidentni, tak ji prosim nejak dokladujte.

+2/−1
24.9.2013 12:31

S22t65e25f52a55n89o 94S14i81n90i38g13a82g58l60i81a 3578727493161

Pane Kaba, coho vidite pohybovat se po Praze vice, aut nebo kol?

Ze se o podobnou hloupost zasazuje Masare a Auto*Mat je jen bezostysne sledovani vlastnich cilu, a odcerpavani penez z fondu pro neziskovky...

+1/−2
24.9.2013 12:42

R67i59c17h25a80r26d 82K33á95b40a 8189218780710

Ja to naprosto chapu, viz. me prispevky nize v diskuzi. Ale pan Vosta stale argumentuje pravem zakazat autum provoz a nyni nove argumentuje "evidentni vetsinou", tak jej zadam o to, at tu vetsinu dokladuje ...

+2/0
24.9.2013 12:50

J70i14n59d60r66a 95V64o87š30t89a 1834224379102

a to chcete tvrdiot, že většina není těch, kteří chtějí, aby se v Praze žilo slušně? Já totiž víc nenapsal. Samozřejmě, že není víc cyklistů než automobilistů, to není ani v Holandech. Ale vy se pořád zaštiťujete tím, že je tu velká většina, co chce město jak je, a ti, kteří si dovolí mít jiný názor jsou prostě fašisti, teroristi a hlavně příjemci dotací, které si musíte odlupovat div ne od úst. To je potom těžký no. Tak jen říkám, že o věřejném prostoru by měli rozhodovat ti, kteří mají ty obzory přeci jen o něco širší,.

+1/−1
24.9.2013 13:04

R62i70c67h64a85r25d 36K62á57b98a 8709398160710

Vy jste uzasny diskuter, zkuste to vecne.  Vetsina lidi chce zit slusne. Vetsina ze podle meho nazoru nedomniva, ze slusne = bez aut. Pokud chcete implementovat nejakou zmenu do fungovani mesta, ktera ovlivni spoustu lidi, neni dulezite, jestli si Vy myslite, ze to tak ma byt, ale je nutne, aby si to myslela vetsina obcanu. Kde tuto vetsinu mate?

A ano auto*mat je cyklofasisticka organizace, ktere je vpodstate jedno, co prosazuje, ale staci ji, ze dostavaji na svou cinnost dotace a take jim z "transparentniho" uctu zmizelo 270.000,- ktere vybrali ve verejne sbirce na pomnik sveho mucednika. To Vam pripada slusne, kdyz argumentujete slusnosti?

+1/−1
24.9.2013 13:10

V17o51j82t27ě34c20h 86K55o31t95a15s 3520516789387

no, svého času jezdila automobilová doprava i po Karlově mostě. Chcete mi namluvit, že ti, co tehdy vymysleli aby byl jen pro pěší, byli ekoteroristi, odsávači dotací,...? Z dnešního pohledu je to naprosto přirozené opatření, a nikdo s ním nemá nejmenší problém. Nikdo už si nedovede ani představit, že by na něm dnes stály kolony aut. Naše děti se jednou budou divit, a kroutit nechápavě hlavou, že ještě v druhém desetiletí po roce dva tisíce mohly stát nekonečné kolony nastartovaných aut na jakémkoliv z obou úpatí Karlova mostu - jedné z nejcennějších a nejkrásnějších památek Prahy. A je jedno, jestli v soutěsce, nebo na Malostr.náměstí

+1/−1
24.9.2013 14:45

R27i41c68h87a82r69d 34K72á52b34a 8629458180550

To je hezky prispevek, ale jak souvisi se Smetanovym nabrezim?

+1/0
24.9.2013 15:00

M59i89l37a89n 92M80a78j17e65r87č26í23k 1160490704586

jak asi příspěvek V Kotase souvisí se Smetanovým nábřežím:

1.) "soutěska" = úsek Smetanova nábřeží od  Novotného lávky po Křižovnické náměstí.

2.) pro IAD (individuální automobilovou dopravu) = auta pěší zónou zavřené Smetanovo nábřeží je rovnou zavřeno na něj navazující Křižovnické náměstí i Křižovnická ulice = vozovka mezi křižovatkami na Palachově nám. a u Národního divadla

3.) Křižovnické náměstí je u východní/Staroměstské paty Karlova mostu = součástí královské cesty = je-li IAD vyháněna z tohoto místa pro velký výskyt chodců na něm, tak musí být ze stejného důvodu IAD vyhnána i z Malostranského náměstí, jenž je součástí královské cesty na druhé straně Karlova mostu!

0/0
24.9.2013 23:54

O43l73d56ř34i40c67h 11Ř50e33z11n81í77k 7395922704748

nejcennějších a nejkrásnějších památek Prahy - po současné opravě Karlova mostu, to tak slavný nebude ;-D a taky tam jezdili tramvaje a Pražáci jej mohli normálně přejít, což dneska fakt nejde ;-)

0/0
24.9.2013 21:20

S78t10e71f16a77n62o 58S97i58n19i75g80a70g68l63i84a 3118937903871

Pane Vošta, definujte prosim "slušně". Slusne = bez aut? Za dalsi: opravdu si myslíte, ze kdo z pražanů ma auto, ve volných chvílích si jde zajezdit do centra a na nábřeží???! Protože přesně tohle jste napsal.

+3/0
24.9.2013 16:28

S87t82e25f91a87n86o 65S90i97n10i77g72a26g51l43i16a 3778647793801

Jak muzete rict takovou hloupost? Samotneho Vas muselo napadnout, ze to, ze ma nekdo auto, neznamena ze se pujde projizdet na Smetanovo nabrezi nebo do stareho mesta. Opotrebovavat spojku, spotrebovavat vice phm a popojizdet par metru by mohlo bavit leda idiota. Tak proc tak hloupa otazka?

+1/0
24.9.2013 12:39

J25i58n75d30r90a 30V78o63š47t96a 1764444119822

tak já tedy nevím, co je pak ta vaše "drtivá většina"

+1/−1
24.9.2013 13:06

M86i94l83a78n 27M90a95j66e98r57č41í12k 1640290354566

700 metrů dlouhá pěší zóna je zejména "zabiják" pro atraktivitu místem projíždějících tramvajových linek - řešením je pouze cca 110metrů dlouhá pěší zóna v "soutěsce" od Novotného lávky za křížení s Královskou cestou = konec Křižovnického náměstí + zrušení jízdního pruhu aut k Nár. divadlu, o jehož šířku by se dostatečně rozšířil chodník - "vyhlídková promenáda", jenž by měla být (až na cca 2 místa pro přecházení) oddělena  nějakou stylovou zábranou (např. historizující sloupky a mezi nimi řetězy) od přilehlé tramvajové tratě.

Ovšem zároveň to požaduje obdobné řešení na Malé Straně = také cca 110metrů dlouhou/širokou pěší zónu v oblasti Malostranského nám., jenž je také součástí Královské cesty a hlavně zprovoznění tunelového komplexu Blanka = celé západní poloviny MO! Čímž dnes z pohledu centra transitní doprava bude z něj "vytlačena" do kapacitních komunikací a ty současné kapacitně nedostatečné (Smetanovo nábř., Karmelitská, Letenská, Valdštejnská ..) budou sloužit (mimo MHD) jen příjezdu/výjezdu místní obsluhy do/z dopravně zaslepené oblasti.

+2/−1
24.9.2013 11:13

V17o45j23t20ě72c38h 17K94o10t67a17s 3110526109337

souhlas. Neznemožňovat vjezd, znemožnit však průjezd oblastí - na obou březích. Malá strana si klid zaslouží úplně stejně, jako Staré město

+2/−1
24.9.2013 14:31

V42o70j43t63ě47c32h 97K46o88t83a57s 3590276879877

Smetanovo nábřeží už jednou dlouhodobě uzavřeno bylo - po povodních, v roce 2002. Ze začátku to byl z pohledu dopravy opravdu velký problém. Po několika měsících si ale řidiči své "jiné" trasy našli, a také dopravní obslužnost přilehlého okolí si postupně celkem sedla (zásobování, služby). Jasně, jako v naší zemi vždy, dříve nebo později přes kamarádíčky získali vjezdovou povolenku i lidé, kteří tam stejně jen projížděli, ale to už je zase jiná kapitolka. Přiznávám, také občas volím autem tuto trasu pro průjezd, protože tam má řidič stojící v koloně alespoň hezkej výhled, a v létě pokoukání po nějakejch těch korzujících ženskejch. To teda v Legerce vážně nehrozí. Ano, podvědomě cítím, že do tohoto prostoru s autem moc nepatřím, a že by si to nejkrásnější panorama Prahy zasloužilo více klidu, aby to byl prostor hlavně pro lidi. ne pro auta. Nemyslím, že by se tím hlučnost prostoru pro rezidenty zhoršila - je tam již teď noční "megazábava" na Novotného Lávce, a tuze rozveselené partičky hlaholí až do rána. V tomto směru není moc co zhoršovat, běžný denní turistický ruch je také monotónní, a ten noční - opileckej již tam dávno je. Otázkou pochopitelně je, jak tam co do dopravní obslužnosti umožnit normální život rezitentům. Zaslouží si ho. Nemají ho již teď úplně lehký (velice obtížné parkování). Pro živnostníky a rezidenty ale okolními uličkami obslužnost zabezpečit lze. Ve většině měst, která ponechala svá centra lidem, a ne autům, velice pomohlo, pokud se dopravní obslužnost řešila slepými zálivy. Vjedu bez omezení, parkování regulované (rezidentům zdarma, jinak placené), ale vyjedu zhruba na stejném místě, kde jsem vjel, a pro průjezd mi to tedy vůbec nepomůže. Když to jde jinde, proč ne zrovna v Praze. Historické centrum města přece nemá být tranzitním prostorem pro lidi, jedoucí z jednoho konce města na druhý. A tohle místo si ten klid zaslouží. A teď do mě!

+1/−2
24.9.2013 11:07

J65i58n38d90r89a 40V30o90š20t58a 1874874789592

na to voni nic nenapíšou. Jednak je to na ně dlouhý a jednak oni si umí tak zanadávat na něco, čemu nerozumí, sednou si do toho auta, zařadí se do zácpy a pomalu jedou do satelitu, kde maj dům, na kterém je tíží strašně výhodná hypotéka. A druhý den zas jedou zpátky, aby jí mohli splatit. A považují se za něco nadřazeného, přitom jsou to objekty k politování.

+1/−2
24.9.2013 12:10

M82i93c24h97a33l 98P41a30v65l86á34t 9183983344359

Ale napisou. PROC tyhle prasarny delat? Aby melo radost par zhulencu z Auto*matu a citelne se zhorsil zivot spousty lidi vcetne mistnich? To prece nemuzete myslet vazne?! Tedy aspon doufam, ze nejste natolik mimo realitu..

+1/0
24.9.2013 17:11

V24o78j88t16ě21c11h 58K72o61t20a92s 3210796339157

příteli, a nechcete třeba nechat rovnou vybourat ty baráky okolo Novotného lávky (soutěsku), aby se tam vešla i kamionová doprava? Dopravě by to přece určitě pomohlo, s pořádným návěsem hezky od Strakonický až někam na Argentinskou rovně podél vody, ne tak hloupě a zdlouhavě po nějakých obchvatech. Že je to něco jiného? V čem? Zaslepení tohoto špuntu u Karlova mostu by nijak neomezovalo lidi, kteří tam bydlí. Omezovalo by pouze vás, kteří tam tranzitujete napříč Prahou,a  ztrpčujete život ostatním. A pardón, votomtoje. Vůbec není poitřeba zavírat celé Smetanovo nábřeží. Jde jen o to ho zneprůjezdnit (soutěska se jako špunt sama nabízí), aby tam vjížděli jen lidi, kteří jedou přímo do této oblasti. Uvidíte tam najednou ten klídek, sem tam nějaké auto rezidenta, nebo služeb a zásobování. Ten projíždějící zbytek, ten tam dávno nemá co dělat.

Mimochodem, na kole nejezdím, nehulím, a živí mě z velké části volant :-P

0/0
25.9.2013 16:02

M59i43c29h86a16l 88P43a60v92l87á56t 9443923504669

Kdyz je duvod, tak jde leccos. Pro SVINSTVA typu zavreni SN zadny duvod neni. Kdyby neexistovaly cyklofasisticke spolky, jejichz jedinou agendou je vymysleni neexistujicich problemu, aby bylo na co OKRADAT mesto na dotacich (pres 200k/rok), podobne naprosto smesne karnevaly by nebyly a UMRTVENI SN by nikoho ve snu nenapadlo.

Pokud par desitek fanatiku ta auta skutecne tolik nenavidi, at si z vlastnich(!) penez nejake koupi a obradne ho rozbiji. Nebudou tim skodit normalnim lidem.

+4/−2
24.9.2013 10:46

J80o41s95e64f 94M79i97k80u66l57í34k 8314627876

Ti co by chtěli ty cyklostezky s DENNÍM POUŽÍVÁNÍM ve městě jsou trošku navedení a přemýšlí asli zadkem na kterým si sedí.  Nedávno v neděli dopoledne jsem se rozhodl vyměnit auto za kolo a jel do toho vašeho centra. Cesta autem 40 minut, cesta na kole 3 hodiny !!! To je setsakra rozdíl a přestože kolo mám rád, tak příště jedině autem. Kdyby to bylo lepší na kole tak klidně, ale těch 50 km mi fakt stačilo.

+3/−1
24.9.2013 9:20

Ř40e87h61o96ř 59V37l89a88s21á27k 2464794281946

Tak 50 kilometrů, to už je spíš meziměstská cyklistika než městská. Pražští voliče tak dlouhé trasy do práce nemají.

0/0
25.9.2013 12:34

J28a63n 66U64l31r93y38c60h 4241247370358

trošku jinak: Kdybych náhodou u Smetanova nábřeří bydlel, chodil bych se teď denně ke Křižovníkům modlit za zachování aut, a tudíž zabránění té "žijící" pěší zóny. Tenhle život totiž pro zbylé rezidenty znamená mnohonásobně horší hlukové zatížení - i sebemenší pěší zóna znamená minimálně mnohohlasý řev hluboko do noci (resp. i během noci) - mnohem nepříjemnější než monotónní hluk projíždějících aut (mimochodem jedna věc jsou decibely, a druhá konkrétní způsob rušení).

Na Smetanově nábřeří by to jistě bylo znásobeno věčnými akcemi s použitím reprodukované hudby - tahle prasárna se přece rozlejzá o pár set metrů proti proudu Vltavy už dneska (jistě k radosti lidí bydlících u náplavek... - ovšem na těch přece nezáleží; město tu není od toho, aby se v něm dalo bydlet, ale aby se v něm dalo co nejvíc bavit... /zábava = co nejhlasitější reprodukovaná hudba.../).

Jinými slovy: rozhodně radši Legerka, než nějaká "žijící" pěší zóna - okolo ní se totiž právě vůbec žít nedá...

+6/−2
24.9.2013 2:58

Ř60e61h61o39ř 81V66l80a71s62á10k 2944474421236

Ten monotónní hluk z automobilů, to by byla pravda, kdyby bylo možné nějak z ulic odstranit "sportovně" upravené výfuky, hlasitá autorádia nebo psychicky narušené řidiče, kteří potřebují troubit kvůli kdejaké hlouposti.

0/0
25.9.2013 12:36

J75i91ř30í 78S27t25e61j12s62k12a90l 8682109678593

"Zkušenosti z obou sobot potvrdily, že největším problémem bude doprava." Tak to by mne v životě nenapadlo!

+7/0
24.9.2013 2:23

L78a72d46a 68N34o75v37a36k 4812443797

možná by tam mohli rozložit betonové květináče, které zbyly z nepovedené rozkrádačky na praze 5...:-/

+2/0
24.9.2013 1:53
Foto

D98a55v42i27d 68M29a32t18ě28j45ů 2405452957228

Fajn, udelejme prazske referendum o tom, zda uzavrit pro dopravu Smetanovo nabrezi. To je jediny validni zpusob, jak ziskat realny nazor vetsiny prazanu. Do te doby at Masare a jeho podrztaska Hudecek zalezou do diry a nekomplikuji ostatnim zivot.

+11/−3
24.9.2013 1:21

Ř73e58h98o59ř 48V23l66a23s22á82k 2374574771176

Máme volby a zastupitelskou demokracii. Neříkám, že je to ideální, ale izolovaná referenda také mají svoje problémy.

0/0
25.9.2013 12:37

M46i48c65h48a43l 47P25a15v68l45á42t 9703463904499

To dozajista. Ale tady nekolik mestem placenych aktivistu vymysli naprostou hovadinu, primator je podpori (zcela zjevne proti vuli drtive vetsiny volicu) a neni mnoho realne ucinnych zpusobu, jak tomu zabranit. Prave referendum tou moznosti je (byt je to jindly spise nastroj pomatenych aktivistu a jinych kverulantu).

0/0
25.9.2013 13:59

R23a48d37e50k 56H60o27d38a75ň 9426317221853

Vždycky když vidím ty snahy zavřít středy měst pro auta, vybaví se mi ta města kde uspěli. Výsledek? Nejdřív zdrhli bohatší obyvatelé. V důsledku toho postupně zmizely obchody s potravinami, a postupně i většina dalších obchodů, protože byl problém s zásobováním pro obchodníky, a s dopravou pro klienty. A na konci z toho zůstalo centrum "jen pro turisty". Ale za to "dokonale klidné", protože tam chcípl pes.

+8/−2
24.9.2013 0:56

V43o59j88t21ě50c24h 71K78o78t91a11s 3570956679887

vy, stojíce v koloně na Smetanově nábřeží, tam snad půjdete někam nakupovat? To mi teda povězte, kde tam zastavíte. Bohatější obyvatel si pořídí bydlení nad celodenní kolonou aut v obou směrech? Nebude to náhodou spíš tak, že bohatější obyvatel už si dávno pořídil haciendu těsně za Prahou někde v klidovém území, a teď by ho děsně obtěžovalo, že už si se svou audinou nemůže z nábřeží dělat druhou severojižné magistrálu? Bohatější obyvatel by se jako rezident na nábřeží vrátil jedině za předpokladu, že by tam měl naprostý klid, ale k číňanovi do krámu pro staré rohlíky v sáčku tam nejspíš stejně chodit nebude. Rád si tam dá někde venku na nábřeží kafe, nebo večeři, ale to jen za předpokladu, že mu tam nebude projíždět z Bráníka do Kobylis a opačně kolona aut. Ono by stačilo, kdyby jste se podíval jen tady u nás po republice, jak centra vypadají, místo toho plácání nesmyslů. Většinou je dopravní obslužnost center zabezpečena slepými zálivy, kam je vjezd povolen, ale nedá se jimi nikam projet napříč městem. Z iblasti centra vás to vykopne zruba ve stejném místě, kde jsem do ní vjel. Město pak normálně žije, a volně dýchá. Rezidenti za parkování neplatí (resp.platí zlomek za kartu), ostatní lidi si dojedou kam chtějí, a za parkování platí.Ale nikdo tudy neprojíždí napříč celým městem. A v tom je ten fór

+2/−1
24.9.2013 15:18

R62o26b76e75r74t 72M97á44s10l17o 1301561297197

a) Pokud bude někdo na oplátku organizovat dopravní blokádu magistrátu tak se mnou počítejte - účastním se rád.

b) Zapamatujme si: Hudeček = TOP 09 - již nikdy nevolit

+10/−5
24.9.2013 0:45

L89i15b21a 35R39u70s19n55á31k 2300324295691

Praha mít kompletní okruh nikdy nebude. Protože každej jouda hned ví, že předložená varianta je ta špatná a on zná lepší, a to takovou, která vede co nejdál od jeho domečku.

+5/0
23.9.2013 23:55

J44a55n 35U91l59r91y38c75h 4591657540468

souhlas i k Smíchovu, resp. malá poznámečka k té úžasné architektonické inovaci na Andělu: občas se tam ocitnu, a celkem nechápu, co tam má fungovat - žádná symbióza mezi pěšími a tramvajemi se samozřejmě nekoná a konat nemůže - každej s minimálním rozumem se klidí co nejrychlejc z kolejí pryč, jinak to ani nejde..., může to bejt pohodlnější a hezčí než s obrubníky, ale  toť vše - koleje jsou koleje, a pěšáci se pěkně drží mimo nich...;

jinak zacpané chodníky i celá silnice bývají u Novotného lávky asi hlavně pár hodin před a po půlnoci, když tam procházejí davy teen turistů dychtících po/odcházejících z tamní superdiskotéky..., to už tam naštěstí jezdí tak málo aut, že se těmi turistickými průvody nějak rozumně prosáknou... (být ovšem radním, uvažoval bych v rámci dodržování alespoň jakéhosi nočního klidu ne o uzavření ulice pro auta, ale té diskotéky...)

+3/0
24.9.2013 3:18

J22a44n 25U88l13r29y66c52h 4681887860888

P.S. (příspěvek má jako doplněk patřit pod názor dole - Ol. Řezníka k nábřeží + Andělu /nějak se to přiřadilo jinam.../)

0/0
24.9.2013 3:27

O32l66d95ř78i16c93h 56Ř53e55z13n63í87k 7735242704638

křižovatka Anděl mi nejvíce připomíná takové ty první počítačové hry ;-D jen je blbý, že máte jen jeden život a game over ;-D

0/0
24.9.2013 21:15

O89l43d39ř48i66c87h 27Ř35e93z66n27í10k 7645762104548

snůška naprostých plků - jaké zacpané chodníky? Chodím tam velmi často a je lež, že se tam nedá projít, chodím tam zcela bezproblémově kromě oné díry, která ovšem nezmizí, protože tramvaje tam budou jezdit dál. Další lež je ta, že tam jen auta projíždí - zhruba 80% je spojeno s kancelářským provozem 20% místní a zásobování - kravaťáci prostě jezdit tramvají nebudou a pokud to tam po.rete, tak se odstěhují do nějakého jiného prýmového betonového komplexu a centrum bude definitivně mrtvý... skanzen pro nikoho, turistu totiž taky ubývá a místní hotelu budou v kopru - bez dopravy, bez zákazníků. A ten plk o Andělu - nejstrašnější křižovatka v Praze, strach to přejít, jezdí tam jedna tramvaj za druhou... lituju důchodce.

+14/−4
23.9.2013 23:06

L68u45k69á92š 94H58o68f64m19a11n 1903184802366

Jinak tedy k cyklistice v Praze. Je naprosto nesmyslná představa, že v Praze kdy budou stovky km cyklostezek a lidé budou jezdit na kole stejně běžně jako třeba v Kodani nebo někde v Nizozemí.

Praha na rozdíl od západních zemí je postavená na hoře, takže sotvakdo bude jezdit na kole z Proseku do centra, z Řep na Anděl nebo třeba i z Malostranské na horu na Letnou. A ti, kdo by to dělali, to dělají už teď. 

Druhá věc je ta, že Praha, na rozdíl od jiných měst, kam se na silnici vejdou 4 pruhy, pruhy pro tramvaje a ještě cyklostezka, je aspoň v centru městem se středověkými uličkami, kam se najednou sotva vejdou auta. Nepohodlí pro cyklisty dokonají dlažební kostky.

Rád bych bydlel ve městě, jehož vedení se nezabývá nesmysly, jako je uzavření Smetanova nábřeží, seznamkou v metru nebo cyklostezkou na magistrále, ale spíš tím, kde seženou peníze na metro D nebo jak vrátit MHD aspoň na úroveň před 3 roky a přitom krást aspoň o 50 % míň než dneska.

+20/−1
23.9.2013 22:56

L25u88k58á13š 61H35o58f47m32a43n 1493704832486

resp. ne na hoře, ale na kopečkách, aby mě někdo nebral za slovo...

+2/0
23.9.2013 22:59

O75l55d88ř77i12c18h 29Ř37e53z77n67í41k 7745742394648

respektive v údolích, terénní reliéf Prahy je značně limitující a s přihlídnutím k historickému vývoji, kdy přilehlá aglomerace vznikla podél paprsčitě vybíhajíc cest z centra, tak to centrum nelze dopravně vymazat.

+5/0
23.9.2013 23:10

J96i18n54d67r51a 38V50o61š25t74a 1944304239362

Praha jistě není Nizozemí, nemá bulváry a je skutečně středověké město, ale to neznamená, že se po ní na kole nedá jezdit vůbec. Samozřejmě že to jde, ale holt to chce prostor.

+1/−2
23.9.2013 23:00

R52i34c74h29a87r62d 21K22á15b71a 8179868440800

Jiste, nejlepe lidem naridit, aby misto prostredkem, ktery je pro ne nejvyhodnejsi, pouzili na zaklade Befehlu kolo ...

+5/0
23.9.2013 23:02

J44i30n60d83r17a 66V45o40š25t26a 1964474159372

no jistě, zatímco vy si svobodně bez befélu sednete do auta, což spoustu jiných vytlačí. Ale to je samozřejmě v pořádku, protože to se neprosadilo befélem, ale právem silnějšího, což je ostatně pravá liberální hodnota. Achjo.

+1/−5
23.9.2013 23:15

O62l37d22ř97i24c27h 34Ř42e66z54n85í76k 7525842124818

zajistí mi magistrát stání pro koně? ;-D

+4/0
23.9.2013 23:19

R59i63c92h69a26r94d 24K21á23b55a 8899218190570

To se neprosadilo pravem silnejsiho. To je tak odjakziva. Vozovky slouzi vozum. Cyklista je muze taktez pouzivat, nic mu v tom nebrani a navic zadarmo. Nechapu o co Vam jde. Ja se nesnazim nikomu narizovat kde ma jezdit a cim ma jezdit, podle me si kazdy muze jezdit cim chce a je logicke, ze pojede tim, co je pro nej vyhodnejsi. Pro nekoho to muze byt kolo, pro jineho pesi chuze, pro dalsiho auto. Pesi pujde po chodinku, automobil po vozovce a kolo si muze vybrat, jestli pouzije silnici nebo nejakou cyklostezku. Amen.

+8/0
23.9.2013 23:19

J32i50n56d83r58a 77V58o19š72t26a 1554124639152

ano, cyklostezku, která je tam namalovaná, ale není nebo silnici, na které je to o život. A není to ani pravda s tou vozovkou. Ulice byly proto, aby se po nich chodilo nebo jezdilo kočárem. Nikoho nenapadlo, že se tam budou valit tisíce plechovejch beden. Ať si jezdí kdo chce čím sem, ale holt autem není všude žádoucí. Chvíli budete nadávat, pak si zvyknete.

+2/−4
23.9.2013 23:24

R97i39c23h60a38r43d 65K42á53b44a 8209678220110

Na silnici jde o zivot vsem. Je treba dodrzovat predpisy. Ostatne nikdo Vas nenuti pouzivat kolo, kdyz se bojite. Vy proste potrebujete idealne stempl od uradu, ze kdyz vyrazite na kole, ze Vam vsichni daji prednost a zaruku na preziti.

Autem neni zadouci pro koho? A proc? Ani to Vase vysnene kolo neni vsude zadouci, ale na to s**e pes. Chcete jet na kole, jedte, nikdo Vam nebrani.

+5/−1
23.9.2013 23:26

J83i67n36d22r33a 18V32o44š29t68a 1354334329502

kolo celkem nesmrdí, nezabírá místo, nepůsobí kolony, nepoškozuje obyvatele hlukem a prachem. Ale uznávám, že to jsou zcela mylné argumenty ve srovnání s tím, že za Prahou žijící hypotékář prostě musí denně do centra.

+2/−2
23.9.2013 23:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.