Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uzavřít nábřeží lze. Ale potřeba jsou alternativní trasy, míní experti

Po Smetanově nábřeží v centru metropole už druhou sobotu po sobě nejela žádná auta. A neprojedou tudy ještě další tři soboty. Praha uvažuje, že by tu po otevření tunelu Blanka vznikla pěší zóna. Teď zkouší, jak tento model přijmou Pražané. MF DNES popsala, co na plány města říkají odborníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S11t83e97f54a34n33o 57S54i53n10i28g58a95g16l60i23a 3188857283801

Pokud jeste nekdo nakoukne do teto diskuze, tady je pohled i z druhe strany, a to primo na tomto webu:  http://spoljaric.blog.idnes.cz/c/361242/Uzavrene-Smetanovo-nabrezi-z-pohledu-chodce.html

A tohle take rozhodne stoji za precteni:  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013092501

0/0
26.9.2013 0:21

S94t70e84f64a45n92o 26S30i95n34i75g91a91g83l57i94a 3618667933941

Pan cykloterorista Masare by mel byt v pytli svrzen do Vltavy za prihlizeni svych privrzencu, aby vedeli co se stane tem, co budou povysovat zajmy zanedbatelne mensiny nad zajmy drtive vetsiny.

+5/−2
24.9.2013 11:38

J32i14n58d21r33a 12V66o88š52t14a 1484794879222

A ta drtivá většina jsou jako omezenci, kteří si myslí, že můžou projet autem kamkoli se jim zamane? Většina je evidentně těch, kteří chtějí, aby se v Praze dalo žít slušně. A to není slučitelné s tím, že každej, kdo si pořídí auto, se s ním bude vozit po Starém městě. Prahu nesužují cyklisti, ale smrad, prach a věčné kolony aut ucpávající i tramvajové trati. A pak kdo je tu terorista.

+2/−4
24.9.2013 12:07

R12i26c28h62a61r17d 12K60á30b77a 8189358740470

Kdyz je ta vetsina evidentni, tak ji prosim nejak dokladujte.

+2/−1
24.9.2013 12:31

S21t97e56f23a90n94o 76S46i59n61i61g77a13g72l25i57a 3538867793891

Pane Kaba, coho vidite pohybovat se po Praze vice, aut nebo kol?

Ze se o podobnou hloupost zasazuje Masare a Auto*Mat je jen bezostysne sledovani vlastnich cilu, a odcerpavani penez z fondu pro neziskovky...

+1/−2
24.9.2013 12:42

R66i38c42h98a58r91d 43K12á36b50a 8859578640550

Ja to naprosto chapu, viz. me prispevky nize v diskuzi. Ale pan Vosta stale argumentuje pravem zakazat autum provoz a nyni nove argumentuje "evidentni vetsinou", tak jej zadam o to, at tu vetsinu dokladuje ...

+2/0
24.9.2013 12:50

J90i95n89d57r84a 20V74o51š64t66a 1834584449852

a to chcete tvrdiot, že většina není těch, kteří chtějí, aby se v Praze žilo slušně? Já totiž víc nenapsal. Samozřejmě, že není víc cyklistů než automobilistů, to není ani v Holandech. Ale vy se pořád zaštiťujete tím, že je tu velká většina, co chce město jak je, a ti, kteří si dovolí mít jiný názor jsou prostě fašisti, teroristi a hlavně příjemci dotací, které si musíte odlupovat div ne od úst. To je potom těžký no. Tak jen říkám, že o věřejném prostoru by měli rozhodovat ti, kteří mají ty obzory přeci jen o něco širší,.

+1/−1
24.9.2013 13:04

R13i75c89h38a44r18d 18K78á97b96a 8319568920500

Vy jste uzasny diskuter, zkuste to vecne.  Vetsina lidi chce zit slusne. Vetsina ze podle meho nazoru nedomniva, ze slusne = bez aut. Pokud chcete implementovat nejakou zmenu do fungovani mesta, ktera ovlivni spoustu lidi, neni dulezite, jestli si Vy myslite, ze to tak ma byt, ale je nutne, aby si to myslela vetsina obcanu. Kde tuto vetsinu mate?

A ano auto*mat je cyklofasisticka organizace, ktere je vpodstate jedno, co prosazuje, ale staci ji, ze dostavaji na svou cinnost dotace a take jim z "transparentniho" uctu zmizelo 270.000,- ktere vybrali ve verejne sbirce na pomnik sveho mucednika. To Vam pripada slusne, kdyz argumentujete slusnosti?

+1/−1
24.9.2013 13:10

V95o73j13t96ě32c21h 76K35o98t68a75s 3140476119717

no, svého času jezdila automobilová doprava i po Karlově mostě. Chcete mi namluvit, že ti, co tehdy vymysleli aby byl jen pro pěší, byli ekoteroristi, odsávači dotací,...? Z dnešního pohledu je to naprosto přirozené opatření, a nikdo s ním nemá nejmenší problém. Nikdo už si nedovede ani představit, že by na něm dnes stály kolony aut. Naše děti se jednou budou divit, a kroutit nechápavě hlavou, že ještě v druhém desetiletí po roce dva tisíce mohly stát nekonečné kolony nastartovaných aut na jakémkoliv z obou úpatí Karlova mostu - jedné z nejcennějších a nejkrásnějších památek Prahy. A je jedno, jestli v soutěsce, nebo na Malostr.náměstí

+1/−1
24.9.2013 14:45

R57i50c24h15a40r36d 45K22á50b49a 8559768910970

To je hezky prispevek, ale jak souvisi se Smetanovym nabrezim?

+1/0
24.9.2013 15:00

M68i10l91a69n 78M77a61j69e60r46č67í60k 1130160234336

jak asi příspěvek V Kotase souvisí se Smetanovým nábřežím:

1.) "soutěska" = úsek Smetanova nábřeží od  Novotného lávky po Křižovnické náměstí.

2.) pro IAD (individuální automobilovou dopravu) = auta pěší zónou zavřené Smetanovo nábřeží je rovnou zavřeno na něj navazující Křižovnické náměstí i Křižovnická ulice = vozovka mezi křižovatkami na Palachově nám. a u Národního divadla

3.) Křižovnické náměstí je u východní/Staroměstské paty Karlova mostu = součástí královské cesty = je-li IAD vyháněna z tohoto místa pro velký výskyt chodců na něm, tak musí být ze stejného důvodu IAD vyhnána i z Malostranského náměstí, jenž je součástí královské cesty na druhé straně Karlova mostu!

0/0
24.9.2013 23:54

O96l16d46ř30i57c82h 25Ř26e65z14n82í32k 7625502554298

nejcennějších a nejkrásnějších památek Prahy - po současné opravě Karlova mostu, to tak slavný nebude ;-D a taky tam jezdili tramvaje a Pražáci jej mohli normálně přejít, což dneska fakt nejde ;-)

0/0
24.9.2013 21:20

S77t65e98f76a16n34o 68S49i12n96i13g55a54g36l29i32a 3878537433191

Pane Vošta, definujte prosim "slušně". Slusne = bez aut? Za dalsi: opravdu si myslíte, ze kdo z pražanů ma auto, ve volných chvílích si jde zajezdit do centra a na nábřeží???! Protože přesně tohle jste napsal.

+3/0
24.9.2013 16:28

S55t44e25f52a83n35o 64S94i55n97i28g15a27g89l93i14a 3398177983371

Jak muzete rict takovou hloupost? Samotneho Vas muselo napadnout, ze to, ze ma nekdo auto, neznamena ze se pujde projizdet na Smetanovo nabrezi nebo do stareho mesta. Opotrebovavat spojku, spotrebovavat vice phm a popojizdet par metru by mohlo bavit leda idiota. Tak proc tak hloupa otazka?

+1/0
24.9.2013 12:39

J66i44n33d53r36a 69V89o45š81t94a 1784294419982

tak já tedy nevím, co je pak ta vaše "drtivá většina"

+1/−1
24.9.2013 13:06

M83i61l22a24n 51M50a39j23e50r82č90í85k 1650590314896

700 metrů dlouhá pěší zóna je zejména "zabiják" pro atraktivitu místem projíždějících tramvajových linek - řešením je pouze cca 110metrů dlouhá pěší zóna v "soutěsce" od Novotného lávky za křížení s Královskou cestou = konec Křižovnického náměstí + zrušení jízdního pruhu aut k Nár. divadlu, o jehož šířku by se dostatečně rozšířil chodník - "vyhlídková promenáda", jenž by měla být (až na cca 2 místa pro přecházení) oddělena  nějakou stylovou zábranou (např. historizující sloupky a mezi nimi řetězy) od přilehlé tramvajové tratě.

Ovšem zároveň to požaduje obdobné řešení na Malé Straně = také cca 110metrů dlouhou/širokou pěší zónu v oblasti Malostranského nám., jenž je také součástí Královské cesty a hlavně zprovoznění tunelového komplexu Blanka = celé západní poloviny MO! Čímž dnes z pohledu centra transitní doprava bude z něj "vytlačena" do kapacitních komunikací a ty současné kapacitně nedostatečné (Smetanovo nábř., Karmelitská, Letenská, Valdštejnská ..) budou sloužit (mimo MHD) jen příjezdu/výjezdu místní obsluhy do/z dopravně zaslepené oblasti.

+2/−1
24.9.2013 11:13

V24o88j25t75ě73c32h 89K87o81t92a88s 3820106759787

souhlas. Neznemožňovat vjezd, znemožnit však průjezd oblastí - na obou březích. Malá strana si klid zaslouží úplně stejně, jako Staré město

+2/−1
24.9.2013 14:31

V85o15j43t37ě81c88h 87K65o69t24a26s 3600416679697

Smetanovo nábřeží už jednou dlouhodobě uzavřeno bylo - po povodních, v roce 2002. Ze začátku to byl z pohledu dopravy opravdu velký problém. Po několika měsících si ale řidiči své "jiné" trasy našli, a také dopravní obslužnost přilehlého okolí si postupně celkem sedla (zásobování, služby). Jasně, jako v naší zemi vždy, dříve nebo později přes kamarádíčky získali vjezdovou povolenku i lidé, kteří tam stejně jen projížděli, ale to už je zase jiná kapitolka. Přiznávám, také občas volím autem tuto trasu pro průjezd, protože tam má řidič stojící v koloně alespoň hezkej výhled, a v létě pokoukání po nějakejch těch korzujících ženskejch. To teda v Legerce vážně nehrozí. Ano, podvědomě cítím, že do tohoto prostoru s autem moc nepatřím, a že by si to nejkrásnější panorama Prahy zasloužilo více klidu, aby to byl prostor hlavně pro lidi. ne pro auta. Nemyslím, že by se tím hlučnost prostoru pro rezidenty zhoršila - je tam již teď noční "megazábava" na Novotného Lávce, a tuze rozveselené partičky hlaholí až do rána. V tomto směru není moc co zhoršovat, běžný denní turistický ruch je také monotónní, a ten noční - opileckej již tam dávno je. Otázkou pochopitelně je, jak tam co do dopravní obslužnosti umožnit normální život rezitentům. Zaslouží si ho. Nemají ho již teď úplně lehký (velice obtížné parkování). Pro živnostníky a rezidenty ale okolními uličkami obslužnost zabezpečit lze. Ve většině měst, která ponechala svá centra lidem, a ne autům, velice pomohlo, pokud se dopravní obslužnost řešila slepými zálivy. Vjedu bez omezení, parkování regulované (rezidentům zdarma, jinak placené), ale vyjedu zhruba na stejném místě, kde jsem vjel, a pro průjezd mi to tedy vůbec nepomůže. Když to jde jinde, proč ne zrovna v Praze. Historické centrum města přece nemá být tranzitním prostorem pro lidi, jedoucí z jednoho konce města na druhý. A tohle místo si ten klid zaslouží. A teď do mě!

+1/−2
24.9.2013 11:07

J20i67n55d66r16a 63V52o66š75t92a 1724394319612

na to voni nic nenapíšou. Jednak je to na ně dlouhý a jednak oni si umí tak zanadávat na něco, čemu nerozumí, sednou si do toho auta, zařadí se do zácpy a pomalu jedou do satelitu, kde maj dům, na kterém je tíží strašně výhodná hypotéka. A druhý den zas jedou zpátky, aby jí mohli splatit. A považují se za něco nadřazeného, přitom jsou to objekty k politování.

+1/−2
24.9.2013 12:10

M66i38c47h71a95l 84P51a38v77l41á12t 9573293114599

Ale napisou. PROC tyhle prasarny delat? Aby melo radost par zhulencu z Auto*matu a citelne se zhorsil zivot spousty lidi vcetne mistnich? To prece nemuzete myslet vazne?! Tedy aspon doufam, ze nejste natolik mimo realitu..

+1/0
24.9.2013 17:11

V23o90j32t28ě71c35h 43K25o92t22a35s 3290396499637

příteli, a nechcete třeba nechat rovnou vybourat ty baráky okolo Novotného lávky (soutěsku), aby se tam vešla i kamionová doprava? Dopravě by to přece určitě pomohlo, s pořádným návěsem hezky od Strakonický až někam na Argentinskou rovně podél vody, ne tak hloupě a zdlouhavě po nějakých obchvatech. Že je to něco jiného? V čem? Zaslepení tohoto špuntu u Karlova mostu by nijak neomezovalo lidi, kteří tam bydlí. Omezovalo by pouze vás, kteří tam tranzitujete napříč Prahou,a  ztrpčujete život ostatním. A pardón, votomtoje. Vůbec není poitřeba zavírat celé Smetanovo nábřeží. Jde jen o to ho zneprůjezdnit (soutěska se jako špunt sama nabízí), aby tam vjížděli jen lidi, kteří jedou přímo do této oblasti. Uvidíte tam najednou ten klídek, sem tam nějaké auto rezidenta, nebo služeb a zásobování. Ten projíždějící zbytek, ten tam dávno nemá co dělat.

Mimochodem, na kole nejezdím, nehulím, a živí mě z velké části volant :-P

0/0
25.9.2013 16:02

M51i67c35h98a40l 75P54a64v55l25á41t 9413353524189

Kdyz je duvod, tak jde leccos. Pro SVINSTVA typu zavreni SN zadny duvod neni. Kdyby neexistovaly cyklofasisticke spolky, jejichz jedinou agendou je vymysleni neexistujicich problemu, aby bylo na co OKRADAT mesto na dotacich (pres 200k/rok), podobne naprosto smesne karnevaly by nebyly a UMRTVENI SN by nikoho ve snu nenapadlo.

Pokud par desitek fanatiku ta auta skutecne tolik nenavidi, at si z vlastnich(!) penez nejake koupi a obradne ho rozbiji. Nebudou tim skodit normalnim lidem.

+4/−2
24.9.2013 10:46

J86o61s92e53f 84M70i54k67u94l28í51k 8454357456

Ti co by chtěli ty cyklostezky s DENNÍM POUŽÍVÁNÍM ve městě jsou trošku navedení a přemýšlí asli zadkem na kterým si sedí.  Nedávno v neděli dopoledne jsem se rozhodl vyměnit auto za kolo a jel do toho vašeho centra. Cesta autem 40 minut, cesta na kole 3 hodiny !!! To je setsakra rozdíl a přestože kolo mám rád, tak příště jedině autem. Kdyby to bylo lepší na kole tak klidně, ale těch 50 km mi fakt stačilo.

+3/−1
24.9.2013 9:20

Ř76e55h12o73ř 36V73l75a58s87á34k 2154574441166

Tak 50 kilometrů, to už je spíš meziměstská cyklistika než městská. Pražští voliče tak dlouhé trasy do práce nemají.

0/0
25.9.2013 12:34

J85a40n 98U89l16r16y59c41h 4741537780188

trošku jinak: Kdybych náhodou u Smetanova nábřeří bydlel, chodil bych se teď denně ke Křižovníkům modlit za zachování aut, a tudíž zabránění té "žijící" pěší zóny. Tenhle život totiž pro zbylé rezidenty znamená mnohonásobně horší hlukové zatížení - i sebemenší pěší zóna znamená minimálně mnohohlasý řev hluboko do noci (resp. i během noci) - mnohem nepříjemnější než monotónní hluk projíždějících aut (mimochodem jedna věc jsou decibely, a druhá konkrétní způsob rušení).

Na Smetanově nábřeří by to jistě bylo znásobeno věčnými akcemi s použitím reprodukované hudby - tahle prasárna se přece rozlejzá o pár set metrů proti proudu Vltavy už dneska (jistě k radosti lidí bydlících u náplavek... - ovšem na těch přece nezáleží; město tu není od toho, aby se v něm dalo bydlet, ale aby se v něm dalo co nejvíc bavit... /zábava = co nejhlasitější reprodukovaná hudba.../).

Jinými slovy: rozhodně radši Legerka, než nějaká "žijící" pěší zóna - okolo ní se totiž právě vůbec žít nedá...

+6/−2
24.9.2013 2:58

Ř83e71h16o56ř 94V50l18a86s10á23k 2664154611766

Ten monotónní hluk z automobilů, to by byla pravda, kdyby bylo možné nějak z ulic odstranit "sportovně" upravené výfuky, hlasitá autorádia nebo psychicky narušené řidiče, kteří potřebují troubit kvůli kdejaké hlouposti.

0/0
25.9.2013 12:36

J59i97ř37í 87S94t50e63j67s37k95a38l 8442389758143

"Zkušenosti z obou sobot potvrdily, že největším problémem bude doprava." Tak to by mne v životě nenapadlo!

+7/0
24.9.2013 2:23

L11a11d32a 65N52o11v68a11k 4922823957

možná by tam mohli rozložit betonové květináče, které zbyly z nepovedené rozkrádačky na praze 5...:-/

+2/0
24.9.2013 1:53

D70a44v92i29d 35M47a23t56ě18j31ů 2535782137248

Fajn, udelejme prazske referendum o tom, zda uzavrit pro dopravu Smetanovo nabrezi. To je jediny validni zpusob, jak ziskat realny nazor vetsiny prazanu. Do te doby at Masare a jeho podrztaska Hudecek zalezou do diry a nekomplikuji ostatnim zivot.

+11/−3
24.9.2013 1:21

Ř50e56h75o77ř 22V66l74a14s84á97k 2894114611596

Máme volby a zastupitelskou demokracii. Neříkám, že je to ideální, ale izolovaná referenda také mají svoje problémy.

0/0
25.9.2013 12:37

M17i57c14h53a90l 34P15a70v48l12á57t 9253873294539

To dozajista. Ale tady nekolik mestem placenych aktivistu vymysli naprostou hovadinu, primator je podpori (zcela zjevne proti vuli drtive vetsiny volicu) a neni mnoho realne ucinnych zpusobu, jak tomu zabranit. Prave referendum tou moznosti je (byt je to jindly spise nastroj pomatenych aktivistu a jinych kverulantu).

0/0
25.9.2013 13:59

R32a97d18e25k 95H34o90d88a36ň 9186917841453

Vždycky když vidím ty snahy zavřít středy měst pro auta, vybaví se mi ta města kde uspěli. Výsledek? Nejdřív zdrhli bohatší obyvatelé. V důsledku toho postupně zmizely obchody s potravinami, a postupně i většina dalších obchodů, protože byl problém s zásobováním pro obchodníky, a s dopravou pro klienty. A na konci z toho zůstalo centrum "jen pro turisty". Ale za to "dokonale klidné", protože tam chcípl pes.

+8/−2
24.9.2013 0:56

V12o28j72t86ě15c98h 13K77o61t54a96s 3530116549277

vy, stojíce v koloně na Smetanově nábřeží, tam snad půjdete někam nakupovat? To mi teda povězte, kde tam zastavíte. Bohatější obyvatel si pořídí bydlení nad celodenní kolonou aut v obou směrech? Nebude to náhodou spíš tak, že bohatější obyvatel už si dávno pořídil haciendu těsně za Prahou někde v klidovém území, a teď by ho děsně obtěžovalo, že už si se svou audinou nemůže z nábřeží dělat druhou severojižné magistrálu? Bohatější obyvatel by se jako rezident na nábřeží vrátil jedině za předpokladu, že by tam měl naprostý klid, ale k číňanovi do krámu pro staré rohlíky v sáčku tam nejspíš stejně chodit nebude. Rád si tam dá někde venku na nábřeží kafe, nebo večeři, ale to jen za předpokladu, že mu tam nebude projíždět z Bráníka do Kobylis a opačně kolona aut. Ono by stačilo, kdyby jste se podíval jen tady u nás po republice, jak centra vypadají, místo toho plácání nesmyslů. Většinou je dopravní obslužnost center zabezpečena slepými zálivy, kam je vjezd povolen, ale nedá se jimi nikam projet napříč městem. Z iblasti centra vás to vykopne zruba ve stejném místě, kde jsem do ní vjel. Město pak normálně žije, a volně dýchá. Rezidenti za parkování neplatí (resp.platí zlomek za kartu), ostatní lidi si dojedou kam chtějí, a za parkování platí.Ale nikdo tudy neprojíždí napříč celým městem. A v tom je ten fór

+2/−1
24.9.2013 15:18

R61o34b46e31r52t 62M10á81s85l65o 1341251677777

a) Pokud bude někdo na oplátku organizovat dopravní blokádu magistrátu tak se mnou počítejte - účastním se rád.

b) Zapamatujme si: Hudeček = TOP 09 - již nikdy nevolit

+10/−5
24.9.2013 0:45

L45i98b48a 68R68u29s38n70á19k 2870254755971

Praha mít kompletní okruh nikdy nebude. Protože každej jouda hned ví, že předložená varianta je ta špatná a on zná lepší, a to takovou, která vede co nejdál od jeho domečku.

+5/0
23.9.2013 23:55

J77a10n 64U23l51r17y38c64h 4891867480328

souhlas i k Smíchovu, resp. malá poznámečka k té úžasné architektonické inovaci na Andělu: občas se tam ocitnu, a celkem nechápu, co tam má fungovat - žádná symbióza mezi pěšími a tramvajemi se samozřejmě nekoná a konat nemůže - každej s minimálním rozumem se klidí co nejrychlejc z kolejí pryč, jinak to ani nejde..., může to bejt pohodlnější a hezčí než s obrubníky, ale  toť vše - koleje jsou koleje, a pěšáci se pěkně drží mimo nich...;

jinak zacpané chodníky i celá silnice bývají u Novotného lávky asi hlavně pár hodin před a po půlnoci, když tam procházejí davy teen turistů dychtících po/odcházejících z tamní superdiskotéky..., to už tam naštěstí jezdí tak málo aut, že se těmi turistickými průvody nějak rozumně prosáknou... (být ovšem radním, uvažoval bych v rámci dodržování alespoň jakéhosi nočního klidu ne o uzavření ulice pro auta, ale té diskotéky...)

+3/0
24.9.2013 3:18

J45a29n 42U17l61r89y40c35h 4421627150378

P.S. (příspěvek má jako doplněk patřit pod názor dole - Ol. Řezníka k nábřeží + Andělu /nějak se to přiřadilo jinam.../)

0/0
24.9.2013 3:27

O83l81d25ř56i52c45h 30Ř54e54z84n10í27k 7715232274868

křižovatka Anděl mi nejvíce připomíná takové ty první počítačové hry ;-D jen je blbý, že máte jen jeden život a game over ;-D

0/0
24.9.2013 21:15

O13l86d57ř59i26c33h 48Ř86e31z18n29í57k 7885432454718

snůška naprostých plků - jaké zacpané chodníky? Chodím tam velmi často a je lež, že se tam nedá projít, chodím tam zcela bezproblémově kromě oné díry, která ovšem nezmizí, protože tramvaje tam budou jezdit dál. Další lež je ta, že tam jen auta projíždí - zhruba 80% je spojeno s kancelářským provozem 20% místní a zásobování - kravaťáci prostě jezdit tramvají nebudou a pokud to tam po.rete, tak se odstěhují do nějakého jiného prýmového betonového komplexu a centrum bude definitivně mrtvý... skanzen pro nikoho, turistu totiž taky ubývá a místní hotelu budou v kopru - bez dopravy, bez zákazníků. A ten plk o Andělu - nejstrašnější křižovatka v Praze, strach to přejít, jezdí tam jedna tramvaj za druhou... lituju důchodce.

+14/−4
23.9.2013 23:06

L71u79k40á36š 59H85o28f68m41a93n 1473454122696

Jinak tedy k cyklistice v Praze. Je naprosto nesmyslná představa, že v Praze kdy budou stovky km cyklostezek a lidé budou jezdit na kole stejně běžně jako třeba v Kodani nebo někde v Nizozemí.

Praha na rozdíl od západních zemí je postavená na hoře, takže sotvakdo bude jezdit na kole z Proseku do centra, z Řep na Anděl nebo třeba i z Malostranské na horu na Letnou. A ti, kdo by to dělali, to dělají už teď. 

Druhá věc je ta, že Praha, na rozdíl od jiných měst, kam se na silnici vejdou 4 pruhy, pruhy pro tramvaje a ještě cyklostezka, je aspoň v centru městem se středověkými uličkami, kam se najednou sotva vejdou auta. Nepohodlí pro cyklisty dokonají dlažební kostky.

Rád bych bydlel ve městě, jehož vedení se nezabývá nesmysly, jako je uzavření Smetanova nábřeží, seznamkou v metru nebo cyklostezkou na magistrále, ale spíš tím, kde seženou peníze na metro D nebo jak vrátit MHD aspoň na úroveň před 3 roky a přitom krást aspoň o 50 % míň než dneska.

+20/−1
23.9.2013 22:56

L92u44k13á37š 48H83o12f87m14a44n 1943924472336

resp. ne na hoře, ale na kopečkách, aby mě někdo nebral za slovo...

+2/0
23.9.2013 22:59

O87l40d21ř18i22c38h 47Ř40e86z66n10í83k 7285262644788

respektive v údolích, terénní reliéf Prahy je značně limitující a s přihlídnutím k historickému vývoji, kdy přilehlá aglomerace vznikla podél paprsčitě vybíhajíc cest z centra, tak to centrum nelze dopravně vymazat.

+5/0
23.9.2013 23:10

J87i46n26d38r73a 25V30o50š58t42a 1834664449452

Praha jistě není Nizozemí, nemá bulváry a je skutečně středověké město, ale to neznamená, že se po ní na kole nedá jezdit vůbec. Samozřejmě že to jde, ale holt to chce prostor.

+1/−2
23.9.2013 23:00

R42i22c61h40a37r29d 85K34á17b63a 8389158760120

Jiste, nejlepe lidem naridit, aby misto prostredkem, ktery je pro ne nejvyhodnejsi, pouzili na zaklade Befehlu kolo ...

+5/0
23.9.2013 23:02

J52i30n67d47r19a 25V97o77š64t73a 1174664899622

no jistě, zatímco vy si svobodně bez befélu sednete do auta, což spoustu jiných vytlačí. Ale to je samozřejmě v pořádku, protože to se neprosadilo befélem, ale právem silnějšího, což je ostatně pravá liberální hodnota. Achjo.

+1/−5
23.9.2013 23:15

O74l37d70ř12i93c54h 54Ř48e52z89n95í78k 7535802824868

zajistí mi magistrát stání pro koně? ;-D

+4/0
23.9.2013 23:19

R32i96c23h76a30r90d 94K73á50b46a 8679768470540

To se neprosadilo pravem silnejsiho. To je tak odjakziva. Vozovky slouzi vozum. Cyklista je muze taktez pouzivat, nic mu v tom nebrani a navic zadarmo. Nechapu o co Vam jde. Ja se nesnazim nikomu narizovat kde ma jezdit a cim ma jezdit, podle me si kazdy muze jezdit cim chce a je logicke, ze pojede tim, co je pro nej vyhodnejsi. Pro nekoho to muze byt kolo, pro jineho pesi chuze, pro dalsiho auto. Pesi pujde po chodinku, automobil po vozovce a kolo si muze vybrat, jestli pouzije silnici nebo nejakou cyklostezku. Amen.

+8/0
23.9.2013 23:19

J73i47n66d20r96a 45V60o43š60t31a 1634104409702

ano, cyklostezku, která je tam namalovaná, ale není nebo silnici, na které je to o život. A není to ani pravda s tou vozovkou. Ulice byly proto, aby se po nich chodilo nebo jezdilo kočárem. Nikoho nenapadlo, že se tam budou valit tisíce plechovejch beden. Ať si jezdí kdo chce čím sem, ale holt autem není všude žádoucí. Chvíli budete nadávat, pak si zvyknete.

+2/−4
23.9.2013 23:24

R68i64c44h25a89r42d 75K93á89b68a 8719798630290

Na silnici jde o zivot vsem. Je treba dodrzovat predpisy. Ostatne nikdo Vas nenuti pouzivat kolo, kdyz se bojite. Vy proste potrebujete idealne stempl od uradu, ze kdyz vyrazite na kole, ze Vam vsichni daji prednost a zaruku na preziti.

Autem neni zadouci pro koho? A proc? Ani to Vase vysnene kolo neni vsude zadouci, ale na to s**e pes. Chcete jet na kole, jedte, nikdo Vam nebrani.

+5/−1
23.9.2013 23:26

J65i36n77d16r93a 78V51o38š67t56a 1444314529712

kolo celkem nesmrdí, nezabírá místo, nepůsobí kolony, nepoškozuje obyvatele hlukem a prachem. Ale uznávám, že to jsou zcela mylné argumenty ve srovnání s tím, že za Prahou žijící hypotékář prostě musí denně do centra.

+2/−2
23.9.2013 23:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.