- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže mám věřit tomu, že děti i přes větší procento slabých žáků najednou ze dne na den zvládnou probrat tu samou látku a dokonce bez nutnosti domácích úkolů?? Jasně, a teď tu o Bajajovi...
pozor, nabouravate zakladni ideu inkluzivniho skolstvi :-)
Pokud škola zvládne nárůst podílu Romů a úroveň výuky neklesne, ale naopak stoupne, tak klobouk dolů.
Nicméně první má reakce jako rodiče v případě nárůstu je hledat pro dítě jinou školu. Zase na druhou stranu, pokud již škola přechod zvládne a nebudou pochyby o její kvalitě, tak proč ne. Prostě nevidím důvod experimentovat se svým dítětem pro nějaké "vyšší" ideologické cíle. Tady naštěstí neplatí, že úspěch nebo neúspěch školy je dán předsudky rodičů.
To je vždycky zajímavé čtení - někdy se prostě hodí rozlišovat kdo je rom a kdo ne. Když jde o dotace, extra péči ...no cokoliv, tak to se seběhne romů spousta. Ale nedej bóže aby se udělala databáze rómských delikventů. To by si nikdo netroufl ani v tom nejdivočejším snu
Proč romské neziskové organizace nepoužiji peníze pro vzdělávání romů na soukromých školách? Zbohatlikům to určitě nebude vadit.
Který management by si nechal pověst školy zlikvidovat?
Jsem dále skeptikem, alias jedna vlaštovka jaro nedělá. Každopádně to ukazuje jediné. Cesty jsou a chce to k nim kvalitní management a personál. Smekám před učitelkami, které mají chuť, odvahu, vůli i přesvědčení jít učit do třídy cikánů. Neví někdo, kolik je vlastně v celé zemi romských učitelů ZŠ 1. a 2. st.?
Tak co je sakra spatne? Nasilna integrace nebo toto, kde deti maji sanci se neco naucit trebas i jinym tempem a pristupem?
To je těžké říct. Ale chtěl byste mít své dítě v režimu "jiného přístupu a jiného tempa"? Je ovšem třeba s cikány něco dělat. A násilí (strach) funguje lépe, než integrace....oboustranně, bohužel.
Tohle mne skutečně štve. Některým lidem vadí, že rodiče mají zájem o co nejlepší vzdělání pro své děti.
- - -
Takže by se tu určitě našel někdo, kdo by rád z moci úřední nařídil, že nelze chytré a motivované dítě starostlivých rodičů poslat do školy, kde bude potkávat přibližně stejné děti. Ne, musí jít do stejné třídy s dětmi, které škola nezajímá, jsou zaostalé, konfliktní a jejich rodiče nějaké vzdělávání vůbec nezajímá.
- - -
Na to, abych věděl, že v žumpě to smrdí, na to se v ní fakt nemusím potápět.
Ale tak nejenom mínusky - napište také, s čím nesouhlasíte.
Skolam, ktere ovladaji praci s romskymi detmi, tleskam a smekam. Bez motivace a kvalitniho vzdelani nikdy zadna spolecenska promena nenastala a ani nenastane.
Dokonce i souhlasím, aby stát věnoval zvlášť finanční prostředky na to, zlepšit vzdělání ze sociálně slabých rodin (včetně romských). Na rozdíl od sociálních dávek a invalidních důchodů na fiktivní nesmysly, toto je investice do budoucnosti nás všech.
Chodil jsem na počátku 90.let od 1. do 5. třídy na Havlíčkovo náměstí škola to byla nic moc (z jedenácti přihlášených na gymnázium jsem se tam v 5. třídě jen těsně dostal jediný), ale tak nějak ucházející. Pár Cikánů tam chodilo, ale většina z nich chodila do ZŠ Cimburkova či někam na zvláštní. Jakmilo došlo ke sloučení, šlo to celé do kopru. Kvality výuky i bezpečí žáků šly prudce dolů, řada rodičů raději děti (zvláště ty inteligentní) přehlásila na jiné školy po okolí. Navzdory všem snahám a vynaloženým prostředkům, mj. i v rámci spolupráce s PdF UK, se tam situace zase začala lepšit, co vím od známých, až s postoupnými demografickými změnami na Praze 3 spjatými s trhem s byty.
procenta sem, procenta tam.......... mě by například zajímalo účetnictví organizace Slova 21........a podobných NEziskovek
A co je vám do jejich účetnictví? Od toho jsou snad příslušné orgány, ne?