Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Neratovicích vyjel rychlík na obsazenou kolej. Zřejmě kvůli lidské chybě

V Neratovicích na Mělnicku v sobotu večer vjel rychlík na kolej proti stojícímu rychlíku. Pravděpodobně to způsobila lidská chyba. Po zastavení byly rychlíky od sebe více než sto metrů. Nikdo z cestujících nebyl zraněn, sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Podobná událost se v polovině září stala v Brně-Chrlicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M74i86l10a93n 29S21o19u56š83e81k 9636667781812

Vjezd vlaku na "obsazenou kolej" je zcela běžný úkaz v souladu s předpisy. Dokonce se na to v textu i autor odvolává. Některé vlaky dokonce mohou na obsazenou kolej přijíždět naprosto pravidelně, denně, tedy plánovaně.

Tak buď je to nějaká za každou cenu senzace anebo neznalost autora článku.

+1/0
30.9.2013 1:38

K14a67r38e18l 43M21i79š58k58a 2626212682509

Senzace se z toho dělá, to je fakt. Ale také záleží, jestli byl vjezd na obsazenou plánovaný či nikoliv, viz Čerčany.

+1/0
30.9.2013 5:18

B36o26h84u38m90i47l 22M40á14c62a 5201542926123

Ráno jsem zde upozornil na nesmyslné ilustrační foto s elektrickou lokomotivou, protože trať není elektrifikovaná a jezdí tam motoráky. 

Můj příspěvek je smazán a foto je vyměněno.

Bez omluvy či poděkováníRv

+2/0
29.9.2013 21:06

E14v13a 88Č37e49r74n75á 9564373222797

"Po zastavení byly rychlíky od sebe více než sto metrů. Nikdo z cestujících nebyl zraněn" - tomu nerozumím. Tak malý kousek chyběl a přesto všichni přežili?

+2/−1
29.9.2013 13:29

J40i69ř62í 25K38o47v81a59ř69í81k 5390970534719

Nevím co autor článku myslel obratem "...vyjel rychlík..". Pokud vlak vjíždí na přivolávací návěst, musí strojvedoucí předpokládat, že jede i na obsazenou kolej, nesmí překročit rychlost 30 km/h a zastavit před vyskytnuvší se překážkou. Tolik předpis. Pokud byl navíc o tom zpraven, což se ve článku nepíše, jedná se o běžnou provozní situaci.

+4/0
29.9.2013 8:36

K28a65r51e98l 15M28i62š49k18a 2746552682349

Tu třicítku jste vzal kde? Na návěstidlech tam jsou trojky?

+1/0
29.9.2013 8:42

J70i93ř73í 79K88r72e58j60č77í59k 2247758254376

OK, pokud jste přesvědčen, že v Neratovicích neplatí 30, pak tedy 40...

Informace o 30 pochází od mluvčího DI.

+1/0
29.9.2013 10:06

J93i33ř30í 73K14o45v65a31ř18í34k 5560320924269

Tak pardon citoval jsem tu nižší rychlost, pro přesnost ten článek tedy zní takto:

"Bude-li vjezd vlaku dovolen návěstí Jízda podle rozhledových poměrů, Rychlost 40 km/h a jízda podle rozhledových poměrů nebo Rychlost 30 km/h a jízda podle rozhledových poměrů, nemusí být strojvedoucí zpraven o pravidelném ani mimořádném vjezdu na obsazenou kolej."

0/0
30.9.2013 0:11

K89a61r87e68l 68M22i21š65k94a 2126492352939

Copak tam mají návěst "Jízda podle rozhledových poměrů"? Odkdy??? :-) Návěsti "PN" a "Jízda podle rozhledových poměrů" jsou dvě různé návěsti. JPRP je novinkou, která se teprve ověřuje.

0/0
30.9.2013 4:58

P21a49v16e36l 33Ř88a90p67e25k 7872106519335

Jestli jel na přivolávačku, tak to nejspíš ani není mimořádná událost, ale jedno z možných řešení nastalé nestandardní situace.

Mohl klidně zastavit třeba půl metru od druhého rychlíku. Akorát na Nově by z toho měli senzaci - jen pár centimetrů dělilo vlaky od katastrofy! :-P

+4/0
29.9.2013 8:28

P68e48t84r 49R32u66m78p41l69i26k 4719547169123

položme si otázku, proč ta signalizace nefungovala?, jestli to vyřadili sběrači drátů, tak policie jich chrání už přespříliš.;-O

+4/0
29.9.2013 8:24

J25a38n 38Z28e33l77e50n53k80a 2126966338425

Může to být porucha, ale i plánovaná výluka zab.zař., nějaká úprava, modernizace, přepojování něčeho atd.

0/0
29.9.2013 11:55

I12v57o 73P73r86o27c44h53á71z80k54a 4781822564622

Pane bože to už ti pisálkové nemají co na práci  než zase strašit. V článku je jasně napsaný, že vlak jel na tkz. přivolávačku tj. pokud svítí červená a bliká bílá. Toto se spustí vždy když je jakákoliv porucha zabezpečovacího zařízení apod. V přepisech je jasně stanoven paragraf, že na tuto návěst musí jet strojvedoucí takovou rychlostí aby včas zastavil vlak před případnou překážkou přičemž 30km/h je rychlost maximální. Tak už ty bláboly a nestrašte lidi. To by pak v Brně na hlavním jezdili vlaky na obsazenou kolej pomalu každou hodinu. Nádraží je totiž malé a tak velice často jezdí dva vlaky z jedné koleje, případně přijíždí na obsazenou kolej.

+3/0
29.9.2013 8:23

K51a33r43e80l 26M85i74š39k86a 2686752722829

Rychlost 30 km/h není maximální, zkuste si Dopravní a návěstní předpis přečíst znova a lépe.

+1/0
29.9.2013 8:35

J24a67n 81Z51e98l34e75n82k94a 2526846378705

Dlouhá desetiletí to na PN maximální rychlost byla. Mám dojem, že dnes už je povoleno 40 (těch změn bylo za poslední léta několik), ale stále platí pohotovost zastavit před případnou překážkou. Takže spousta fírů radši na PN jezdí 30 než 40. A je to tak dobře.

+1/0
29.9.2013 11:58

K58a53r57e82l 48M50i31š87k12a 2576672262169

To nic nemění na tom, že tu někdo osočuje z psaní blábolů a sám zatím píše nepravdy.

0/0
29.9.2013 13:03

J55i37ř28í 86K14r20e53j61č38í14k 2977138784576

Jde o to, jestli v Neratovicích zrovna není těch 30, což by naznačovalo, že to takhle mluvčí zmiňoval.

0/0
29.9.2013 13:51

K79a78r55e79l 58M52i54š37k31a 2816142302359

Když o snížení rychlosti na 30 km/h není nikde nic uvedeno, tak asi ne ;-)

0/0
29.9.2013 14:07

I51v94o 22P19r23o35c92h77á48z64k18a 4481732834192

Aha tak možná je tam změna, ale jsem přesvědčen, že jsem to tam bylo když jsem dělal zkoušky v roce 1982. U dráhy už nejsem takže pokud tam byly nějaké změny tak je vím už z doslechu.

0/0
30.9.2013 9:37

L29e48o58š 79S68ý91k50o18r56a 3761182723600

V rychlíku do Prahy seděla bába s husou a rychlík od Prahy byl prázdnej. Možná by stálo za to celý Český dráhy zrušit. Docela dost by se ušetřilo.

0/−9
29.9.2013 6:30

J28a16r46o82s82l83a11v 66K26o94m83o77ň 1850794414241

i kdyby tomu tak bylo,což pochybuji, tak ČD nemohou za obsaditelnost vlaku

0/0
29.9.2013 12:43

E47v41a 84Č68e45r17n81á 9324343602427

Mám hospodu a přece nemůžu za to, že mi tam nikdo nechodí.

0/−1
29.9.2013 13:23

L10e85o64š 41S14ý61k42o59r42a 3271342643880

Když jim to stát platí tak je jim to fuk to máte pravdu.

0/−1
29.9.2013 13:50

J81a51r13o53m74í12r 82K22a19p93l18a45n 7338144242214

Nevíte, o čem mluvíte. Tyhle rychlíky jezdívají VELMI slušně obsazené.

0/0
30.9.2013 13:23

L34e24o58š 32S51ý11k79o60r62a 3781252533300

Bydlím u týhle trati u přejezdu, na kterém jsou 18 hodin denně závory dole. Cestující většiny vlaků by převez indickej rikša s prstem v nose.

0/0
30.9.2013 18:41

J97i96n22d75ř94i85c92h 13H37r56a31b77e29c 6893917561942

Dostal jsem se do odborné diskuze,ale přesto.Je jen otázka času kdy se ten malér stane!!Poslední dobou mám dojem že někam ztrácejí výpravčí vlaky vypravují uklízečky!Navíc mnoho poruch díky krádežím moc málo odpovědnosti!!

+3/−2
29.9.2013 6:30

E80v57a 27Č47e18r12n75á 9424473802707

Všechny diskuse na iDNES jsou odborné. Laiky tady netrpíme.

0/0
29.9.2013 13:24

J90a94n 85K38a91r21l96í95č69e38k 5278301179958

Byla porouchaná zabezpečovačka a proto se jezdilo na přvolávačku. Ta umožňuje vlak ručně poslat kamoliv včetně obsazené koleje, a proto se na ni jezdí 30 a podle rozhledu.Jelo se na ni opravdu 30 zastavilo se opravdu včas. Jistě, někdo udělal chybu. Ale všechno ostatní zafungovalo přesně, jak mělo, a systém odvrátil lidskou chybu tam, kde se dá taková chyba předpokládat. Čili - viník by to měl pocítit, že je vinen, ale jinak žádná katastrofa...

+14/0
29.9.2013 0:17

J66a36n 53Z31e20l87e14n66k97a 2666366818895

Přesně. Otázka je, zda to byla něčí "vina", nebo zda to nebyl spíš nějaký záměr výpravčího (řešení nějaké svízelné situace ve stanici - málo volných kolejí, pustím ho na obsazenou, další vlak projede, pak ho nechám jako posun vycouvat atd.). Nehoda ani mimořádná událost to ovšem není, na přivolávačku se na obsazenou kolej vjet smí.

+8/0
29.9.2013 0:32

Z46d42e56n14ě31k 61Z45a60b45a48v37a 1782934606354

Nehoda či mimořádná událost to samozřejmě je, jako že se ing. Zababa jmenuju ;-) tzv. "svízelná" ;-D;-D;-D situace se takto neřeší. Leda by u té obsazené koleje stál zaměstnanec s přenosnou návěstí Stůj (červený praporek). 

Ad Karlíček - systém nic neodvrátil, ale pozorný fíra správně reagoval - na rozdíl od podobné situace v Čerčanech, kde to skončilo smrtí fíry žabotlamu.

+3/−1
29.9.2013 4:01

P51a39v95e40l 21O45b49d87r25ž69á82l47e33k 6966294128202

Vlak necouva, vlak sune :)

Kazdopadne pokud to byla jizda na obsazenou a byl o ni fira zpraven, neni duvod k jakekoliv afere.

Daleko horsi je provozni praxe na mensich nadrazich, kdy se jen radiem nahlasi "vem to proti cervene" aby se nemusela obslouzit PN a resit pocitadlo.

Pri prusvihu se ukaze ze na simplexu nebyl zaznam a problem ma fira.

+2/−1
29.9.2013 8:32

J13a58n 36Z81e23l97e55n59k15a 2906156938415

Když tady napíšu "vlak sune", tak neželezničáři a nešotouši možná nepochopí, o čem je řeč. ;-)

+1/0
29.9.2013 11:53

P92a53v41e56l 36O39b50d78r57ž96á54l40e43k 6486234228632

Máte pravdu ... jen mě to praštilo do očí.

Ale třeba bude líp, oblouky a návěstidla se už novináři většinou naučili :-)

+1/0
29.9.2013 12:17

E25v45a 26Č57e90r11n98á 9694263962847

Smí strojvedoucí zasunout v oblouku?

0/0
29.9.2013 13:28

J60i39ř57í 82K31r38e88j92č90í49k 2927728694516

Když má povolení, tak smí.

+1/0
29.9.2013 13:52

E54v61a 81Č50e78r59n41á 9474513742697

Tak je to v pořádku.

0/0
29.9.2013 14:03

D76a82d11a52k 41P86e19t42r 7651280284488

Vlak jel na obsazenou kolej, občas jedou vlaky proti sobě a je to OK. Viník má jen pocit, že je vinen. Kolikrát se to v letošním roce přihodilo?

+2/−1
29.9.2013 6:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.