Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Neratovicích vyjel rychlík na obsazenou kolej. Zřejmě kvůli lidské chybě

V Neratovicích na Mělnicku v sobotu večer vjel rychlík na kolej proti stojícímu rychlíku. Pravděpodobně to způsobila lidská chyba. Po zastavení byly rychlíky od sebe více než sto metrů. Nikdo z cestujících nebyl zraněn, sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Podobná událost se v polovině září stala v Brně-Chrlicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M92i85l58a19n 30S26o45u39š42e40k 9356417441342

Vjezd vlaku na "obsazenou kolej" je zcela běžný úkaz v souladu s předpisy. Dokonce se na to v textu i autor odvolává. Některé vlaky dokonce mohou na obsazenou kolej přijíždět naprosto pravidelně, denně, tedy plánovaně.

Tak buď je to nějaká za každou cenu senzace anebo neznalost autora článku.

+1/0
30.9.2013 1:38

K64a37r38e95l 80M69i36š32k27a 2256372162719

Senzace se z toho dělá, to je fakt. Ale také záleží, jestli byl vjezd na obsazenou plánovaný či nikoliv, viz Čerčany.

+1/0
30.9.2013 5:18

B48o16h30u94m30i90l 84M58á21c67a 5571532276143

Ráno jsem zde upozornil na nesmyslné ilustrační foto s elektrickou lokomotivou, protože trať není elektrifikovaná a jezdí tam motoráky. 

Můj příspěvek je smazán a foto je vyměněno.

Bez omluvy či poděkováníRv

+2/0
29.9.2013 21:06

E28v98a 24Č10e36r15n90á 9784713772807

"Po zastavení byly rychlíky od sebe více než sto metrů. Nikdo z cestujících nebyl zraněn" - tomu nerozumím. Tak malý kousek chyběl a přesto všichni přežili?

+2/−1
29.9.2013 13:29

J58i97ř69í 67K42o80v24a54ř95í33k 5210450154499

Nevím co autor článku myslel obratem "...vyjel rychlík..". Pokud vlak vjíždí na přivolávací návěst, musí strojvedoucí předpokládat, že jede i na obsazenou kolej, nesmí překročit rychlost 30 km/h a zastavit před vyskytnuvší se překážkou. Tolik předpis. Pokud byl navíc o tom zpraven, což se ve článku nepíše, jedná se o běžnou provozní situaci.

+4/0
29.9.2013 8:36

K58a74r78e95l 79M84i77š76k50a 2366182262879

Tu třicítku jste vzal kde? Na návěstidlech tam jsou trojky?

+1/0
29.9.2013 8:42

J31i25ř91í 75K37r49e46j32č31í26k 2257398534126

OK, pokud jste přesvědčen, že v Neratovicích neplatí 30, pak tedy 40...

Informace o 30 pochází od mluvčího DI.

+1/0
29.9.2013 10:06

J56i93ř91í 82K93o73v51a60ř35í93k 5980860104149

Tak pardon citoval jsem tu nižší rychlost, pro přesnost ten článek tedy zní takto:

"Bude-li vjezd vlaku dovolen návěstí Jízda podle rozhledových poměrů, Rychlost 40 km/h a jízda podle rozhledových poměrů nebo Rychlost 30 km/h a jízda podle rozhledových poměrů, nemusí být strojvedoucí zpraven o pravidelném ani mimořádném vjezdu na obsazenou kolej."

0/0
30.9.2013 0:11

K17a70r61e50l 54M58i97š62k30a 2946712982829

Copak tam mají návěst "Jízda podle rozhledových poměrů"? Odkdy??? :-) Návěsti "PN" a "Jízda podle rozhledových poměrů" jsou dvě různé návěsti. JPRP je novinkou, která se teprve ověřuje.

0/0
30.9.2013 4:58

P28a41v59e49l 52Ř76a37p82e83k 7672426449745

Jestli jel na přivolávačku, tak to nejspíš ani není mimořádná událost, ale jedno z možných řešení nastalé nestandardní situace.

Mohl klidně zastavit třeba půl metru od druhého rychlíku. Akorát na Nově by z toho měli senzaci - jen pár centimetrů dělilo vlaky od katastrofy! :-P

+4/0
29.9.2013 8:28

P37e95t30r 92R88u37m45p38l60i68k 4749707799543

položme si otázku, proč ta signalizace nefungovala?, jestli to vyřadili sběrači drátů, tak policie jich chrání už přespříliš.;-O

+4/0
29.9.2013 8:24

J49a36n 98Z30e82l20e55n19k11a 2856516318585

Může to být porucha, ale i plánovaná výluka zab.zař., nějaká úprava, modernizace, přepojování něčeho atd.

0/0
29.9.2013 11:55

I26v30o 49P37r27o75c27h62á77z68k40a 4661352694312

Pane bože to už ti pisálkové nemají co na práci  než zase strašit. V článku je jasně napsaný, že vlak jel na tkz. přivolávačku tj. pokud svítí červená a bliká bílá. Toto se spustí vždy když je jakákoliv porucha zabezpečovacího zařízení apod. V přepisech je jasně stanoven paragraf, že na tuto návěst musí jet strojvedoucí takovou rychlostí aby včas zastavil vlak před případnou překážkou přičemž 30km/h je rychlost maximální. Tak už ty bláboly a nestrašte lidi. To by pak v Brně na hlavním jezdili vlaky na obsazenou kolej pomalu každou hodinu. Nádraží je totiž malé a tak velice často jezdí dva vlaky z jedné koleje, případně přijíždí na obsazenou kolej.

+3/0
29.9.2013 8:23

K58a65r87e68l 96M37i11š83k62a 2836312872659

Rychlost 30 km/h není maximální, zkuste si Dopravní a návěstní předpis přečíst znova a lépe.

+1/0
29.9.2013 8:35

J35a19n 77Z71e40l20e24n88k33a 2516986538265

Dlouhá desetiletí to na PN maximální rychlost byla. Mám dojem, že dnes už je povoleno 40 (těch změn bylo za poslední léta několik), ale stále platí pohotovost zastavit před případnou překážkou. Takže spousta fírů radši na PN jezdí 30 než 40. A je to tak dobře.

+1/0
29.9.2013 11:58

K76a79r94e41l 94M23i88š95k52a 2236262542929

To nic nemění na tom, že tu někdo osočuje z psaní blábolů a sám zatím píše nepravdy.

0/0
29.9.2013 13:03

J56i42ř67í 64K15r38e19j90č53í98k 2967988564206

Jde o to, jestli v Neratovicích zrovna není těch 30, což by naznačovalo, že to takhle mluvčí zmiňoval.

0/0
29.9.2013 13:51

K43a51r30e57l 15M51i67š70k42a 2916222212919

Když o snížení rychlosti na 30 km/h není nikde nic uvedeno, tak asi ne ;-)

0/0
29.9.2013 14:07

I33v77o 83P77r56o33c27h23á88z61k72a 4761812954832

Aha tak možná je tam změna, ale jsem přesvědčen, že jsem to tam bylo když jsem dělal zkoušky v roce 1982. U dráhy už nejsem takže pokud tam byly nějaké změny tak je vím už z doslechu.

0/0
30.9.2013 9:37

L83e41o90š 89S85ý78k74o34r45a 3501892983930

V rychlíku do Prahy seděla bába s husou a rychlík od Prahy byl prázdnej. Možná by stálo za to celý Český dráhy zrušit. Docela dost by se ušetřilo.

0/−9
29.9.2013 6:30

J72a45r96o78s60l75a29v 25K78o63m56o79ň 1910764804781

i kdyby tomu tak bylo,což pochybuji, tak ČD nemohou za obsaditelnost vlaku

0/0
29.9.2013 12:43

E52v74a 19Č66e83r38n50á 9124363422277

Mám hospodu a přece nemůžu za to, že mi tam nikdo nechodí.

0/−1
29.9.2013 13:23

L98e41o42š 86S56ý39k53o76r91a 3821212113620

Když jim to stát platí tak je jim to fuk to máte pravdu.

0/−1
29.9.2013 13:50

J79a15r29o84m20í96r 19K96a95p80l70a41n 7328254642314

Nevíte, o čem mluvíte. Tyhle rychlíky jezdívají VELMI slušně obsazené.

0/0
30.9.2013 13:23

L43e69o46š 43S76ý86k82o90r16a 3271362253830

Bydlím u týhle trati u přejezdu, na kterém jsou 18 hodin denně závory dole. Cestující většiny vlaků by převez indickej rikša s prstem v nose.

0/0
30.9.2013 18:41

J97i66n51d21ř39i61c63h 53H40r15a26b44e31c 6273707101632

Dostal jsem se do odborné diskuze,ale přesto.Je jen otázka času kdy se ten malér stane!!Poslední dobou mám dojem že někam ztrácejí výpravčí vlaky vypravují uklízečky!Navíc mnoho poruch díky krádežím moc málo odpovědnosti!!

+3/−2
29.9.2013 6:30

E41v73a 31Č43e31r45n77á 9344753952237

Všechny diskuse na iDNES jsou odborné. Laiky tady netrpíme.

0/0
29.9.2013 13:24

J35a98n 38K39a58r12l70í61č21e90k 5388531129218

Byla porouchaná zabezpečovačka a proto se jezdilo na přvolávačku. Ta umožňuje vlak ručně poslat kamoliv včetně obsazené koleje, a proto se na ni jezdí 30 a podle rozhledu.Jelo se na ni opravdu 30 zastavilo se opravdu včas. Jistě, někdo udělal chybu. Ale všechno ostatní zafungovalo přesně, jak mělo, a systém odvrátil lidskou chybu tam, kde se dá taková chyba předpokládat. Čili - viník by to měl pocítit, že je vinen, ale jinak žádná katastrofa...

+14/0
29.9.2013 0:17

J25a81n 36Z73e52l15e80n61k62a 2876276458425

Přesně. Otázka je, zda to byla něčí "vina", nebo zda to nebyl spíš nějaký záměr výpravčího (řešení nějaké svízelné situace ve stanici - málo volných kolejí, pustím ho na obsazenou, další vlak projede, pak ho nechám jako posun vycouvat atd.). Nehoda ani mimořádná událost to ovšem není, na přivolávačku se na obsazenou kolej vjet smí.

+8/0
29.9.2013 0:32

Z47d49e85n56ě33k 90Z44a91b87a22v97a 1922784626404

Nehoda či mimořádná událost to samozřejmě je, jako že se ing. Zababa jmenuju ;-) tzv. "svízelná" ;-D;-D;-D situace se takto neřeší. Leda by u té obsazené koleje stál zaměstnanec s přenosnou návěstí Stůj (červený praporek). 

Ad Karlíček - systém nic neodvrátil, ale pozorný fíra správně reagoval - na rozdíl od podobné situace v Čerčanech, kde to skončilo smrtí fíry žabotlamu.

+3/−1
29.9.2013 4:01

P14a77v42e65l 74O59b23d85r48ž24á77l98e73k 6456504218222

Vlak necouva, vlak sune :)

Kazdopadne pokud to byla jizda na obsazenou a byl o ni fira zpraven, neni duvod k jakekoliv afere.

Daleko horsi je provozni praxe na mensich nadrazich, kdy se jen radiem nahlasi "vem to proti cervene" aby se nemusela obslouzit PN a resit pocitadlo.

Pri prusvihu se ukaze ze na simplexu nebyl zaznam a problem ma fira.

+2/−1
29.9.2013 8:32

J68a33n 21Z34e43l15e62n66k29a 2696136838435

Když tady napíšu "vlak sune", tak neželezničáři a nešotouši možná nepochopí, o čem je řeč. ;-)

+1/0
29.9.2013 11:53

P94a89v74e76l 82O29b31d51r85ž28á60l10e70k 6776334268982

Máte pravdu ... jen mě to praštilo do očí.

Ale třeba bude líp, oblouky a návěstidla se už novináři většinou naučili :-)

+1/0
29.9.2013 12:17

E50v75a 98Č39e69r66n37á 9954983252757

Smí strojvedoucí zasunout v oblouku?

0/0
29.9.2013 13:28

J46i15ř56í 39K52r53e34j13č32í89k 2267288694366

Když má povolení, tak smí.

+1/0
29.9.2013 13:52

E50v71a 21Č62e65r80n45á 9674773922137

Tak je to v pořádku.

0/0
29.9.2013 14:03

D53a73d37a61k 77P76e67t52r 7841460394878

Vlak jel na obsazenou kolej, občas jedou vlaky proti sobě a je to OK. Viník má jen pocit, že je vinen. Kolikrát se to v letošním roce přihodilo?

+2/−1
29.9.2013 6:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.