Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Neratovicích vyjel rychlík na obsazenou kolej. Zřejmě kvůli lidské chybě

V Neratovicích na Mělnicku v sobotu večer vjel rychlík na kolej proti stojícímu rychlíku. Pravděpodobně to způsobila lidská chyba. Po zastavení byly rychlíky od sebe více než sto metrů. Nikdo z cestujících nebyl zraněn, sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Podobná událost se v polovině září stala v Brně-Chrlicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M43i88l97a39n 68S74o74u26š95e72k 9496587651682

Vjezd vlaku na "obsazenou kolej" je zcela běžný úkaz v souladu s předpisy. Dokonce se na to v textu i autor odvolává. Některé vlaky dokonce mohou na obsazenou kolej přijíždět naprosto pravidelně, denně, tedy plánovaně.

Tak buď je to nějaká za každou cenu senzace anebo neznalost autora článku.

+1/0
30.9.2013 1:38

K68a42r69e30l 47M27i55š31k15a 2176332792379

Senzace se z toho dělá, to je fakt. Ale také záleží, jestli byl vjezd na obsazenou plánovaný či nikoliv, viz Čerčany.

+1/0
30.9.2013 5:18

B11o69h75u39m34i60l 61M26á91c27a 5631182676483

Ráno jsem zde upozornil na nesmyslné ilustrační foto s elektrickou lokomotivou, protože trať není elektrifikovaná a jezdí tam motoráky. 

Můj příspěvek je smazán a foto je vyměněno.

Bez omluvy či poděkováníRv

+2/0
29.9.2013 21:06

E54v37a 12Č20e96r76n31á 9814303952447

"Po zastavení byly rychlíky od sebe více než sto metrů. Nikdo z cestujících nebyl zraněn" - tomu nerozumím. Tak malý kousek chyběl a přesto všichni přežili?

+2/−1
29.9.2013 13:29

J61i11ř84í 21K82o90v15a88ř46í72k 5560300434259

Nevím co autor článku myslel obratem "...vyjel rychlík..". Pokud vlak vjíždí na přivolávací návěst, musí strojvedoucí předpokládat, že jede i na obsazenou kolej, nesmí překročit rychlost 30 km/h a zastavit před vyskytnuvší se překážkou. Tolik předpis. Pokud byl navíc o tom zpraven, což se ve článku nepíše, jedná se o běžnou provozní situaci.

+4/0
29.9.2013 8:36

K96a13r52e75l 24M15i22š79k78a 2116932132959

Tu třicítku jste vzal kde? Na návěstidlech tam jsou trojky?

+1/0
29.9.2013 8:42

J36i13ř16í 29K48r78e94j72č59í75k 2147188364576

OK, pokud jste přesvědčen, že v Neratovicích neplatí 30, pak tedy 40...

Informace o 30 pochází od mluvčího DI.

+1/0
29.9.2013 10:06

J29i30ř74í 96K16o67v93a10ř72í77k 5150160894329

Tak pardon citoval jsem tu nižší rychlost, pro přesnost ten článek tedy zní takto:

"Bude-li vjezd vlaku dovolen návěstí Jízda podle rozhledových poměrů, Rychlost 40 km/h a jízda podle rozhledových poměrů nebo Rychlost 30 km/h a jízda podle rozhledových poměrů, nemusí být strojvedoucí zpraven o pravidelném ani mimořádném vjezdu na obsazenou kolej."

0/0
30.9.2013 0:11

K80a32r83e27l 79M93i78š84k40a 2536182502489

Copak tam mají návěst "Jízda podle rozhledových poměrů"? Odkdy??? :-) Návěsti "PN" a "Jízda podle rozhledových poměrů" jsou dvě různé návěsti. JPRP je novinkou, která se teprve ověřuje.

0/0
30.9.2013 4:58

P52a47v36e48l 66Ř87a56p91e58k 7142136869445

Jestli jel na přivolávačku, tak to nejspíš ani není mimořádná událost, ale jedno z možných řešení nastalé nestandardní situace.

Mohl klidně zastavit třeba půl metru od druhého rychlíku. Akorát na Nově by z toho měli senzaci - jen pár centimetrů dělilo vlaky od katastrofy! :-P

+4/0
29.9.2013 8:28

P12e36t39r 37R23u42m87p72l90i36k 4919867389413

položme si otázku, proč ta signalizace nefungovala?, jestli to vyřadili sběrači drátů, tak policie jich chrání už přespříliš.;-O

+4/0
29.9.2013 8:24

J78a43n 89Z30e88l65e29n50k62a 2456396488275

Může to být porucha, ale i plánovaná výluka zab.zař., nějaká úprava, modernizace, přepojování něčeho atd.

0/0
29.9.2013 11:55

I43v39o 32P28r80o39c44h90á52z55k12a 4401752614752

Pane bože to už ti pisálkové nemají co na práci  než zase strašit. V článku je jasně napsaný, že vlak jel na tkz. přivolávačku tj. pokud svítí červená a bliká bílá. Toto se spustí vždy když je jakákoliv porucha zabezpečovacího zařízení apod. V přepisech je jasně stanoven paragraf, že na tuto návěst musí jet strojvedoucí takovou rychlostí aby včas zastavil vlak před případnou překážkou přičemž 30km/h je rychlost maximální. Tak už ty bláboly a nestrašte lidi. To by pak v Brně na hlavním jezdili vlaky na obsazenou kolej pomalu každou hodinu. Nádraží je totiž malé a tak velice často jezdí dva vlaky z jedné koleje, případně přijíždí na obsazenou kolej.

+3/0
29.9.2013 8:23

K61a20r44e61l 37M55i77š57k67a 2826242312259

Rychlost 30 km/h není maximální, zkuste si Dopravní a návěstní předpis přečíst znova a lépe.

+1/0
29.9.2013 8:35

J60a73n 92Z96e74l24e54n42k68a 2186216568925

Dlouhá desetiletí to na PN maximální rychlost byla. Mám dojem, že dnes už je povoleno 40 (těch změn bylo za poslední léta několik), ale stále platí pohotovost zastavit před případnou překážkou. Takže spousta fírů radši na PN jezdí 30 než 40. A je to tak dobře.

+1/0
29.9.2013 11:58

K50a36r87e86l 89M23i13š53k88a 2516112772209

To nic nemění na tom, že tu někdo osočuje z psaní blábolů a sám zatím píše nepravdy.

0/0
29.9.2013 13:03

J70i65ř81í 63K44r66e18j29č40í78k 2617158644606

Jde o to, jestli v Neratovicích zrovna není těch 30, což by naznačovalo, že to takhle mluvčí zmiňoval.

0/0
29.9.2013 13:51

K17a43r92e11l 32M14i43š15k50a 2696802922119

Když o snížení rychlosti na 30 km/h není nikde nic uvedeno, tak asi ne ;-)

0/0
29.9.2013 14:07

I27v70o 71P31r91o29c63h53á88z59k14a 4721542474732

Aha tak možná je tam změna, ale jsem přesvědčen, že jsem to tam bylo když jsem dělal zkoušky v roce 1982. U dráhy už nejsem takže pokud tam byly nějaké změny tak je vím už z doslechu.

0/0
30.9.2013 9:37

L19e57o35š 81S34ý61k94o20r94a 3501772723750

V rychlíku do Prahy seděla bába s husou a rychlík od Prahy byl prázdnej. Možná by stálo za to celý Český dráhy zrušit. Docela dost by se ušetřilo.

0/−9
29.9.2013 6:30

J64a24r22o82s51l64a89v 57K67o56m69o85ň 1100174284821

i kdyby tomu tak bylo,což pochybuji, tak ČD nemohou za obsaditelnost vlaku

0/0
29.9.2013 12:43

E77v66a 69Č95e92r43n97á 9674483322607

Mám hospodu a přece nemůžu za to, že mi tam nikdo nechodí.

0/−1
29.9.2013 13:23

L75e80o23š 55S87ý87k73o47r31a 3301882573250

Když jim to stát platí tak je jim to fuk to máte pravdu.

0/−1
29.9.2013 13:50

J50a10r65o95m33í54r 76K36a17p21l10a16n 7158684312784

Nevíte, o čem mluvíte. Tyhle rychlíky jezdívají VELMI slušně obsazené.

0/0
30.9.2013 13:23

L83e83o26š 67S96ý91k75o56r39a 3221282533450

Bydlím u týhle trati u přejezdu, na kterém jsou 18 hodin denně závory dole. Cestující většiny vlaků by převez indickej rikša s prstem v nose.

0/0
30.9.2013 18:41

J66i17n87d18ř53i54c91h 77H12r43a92b54e33c 6673687221492

Dostal jsem se do odborné diskuze,ale přesto.Je jen otázka času kdy se ten malér stane!!Poslední dobou mám dojem že někam ztrácejí výpravčí vlaky vypravují uklízečky!Navíc mnoho poruch díky krádežím moc málo odpovědnosti!!

+3/−2
29.9.2013 6:30

E81v28a 52Č68e46r46n71á 9884283582337

Všechny diskuse na iDNES jsou odborné. Laiky tady netrpíme.

0/0
29.9.2013 13:24

J18a66n 21K35a33r90l50í14č21e96k 5608241389108

Byla porouchaná zabezpečovačka a proto se jezdilo na přvolávačku. Ta umožňuje vlak ručně poslat kamoliv včetně obsazené koleje, a proto se na ni jezdí 30 a podle rozhledu.Jelo se na ni opravdu 30 zastavilo se opravdu včas. Jistě, někdo udělal chybu. Ale všechno ostatní zafungovalo přesně, jak mělo, a systém odvrátil lidskou chybu tam, kde se dá taková chyba předpokládat. Čili - viník by to měl pocítit, že je vinen, ale jinak žádná katastrofa...

+14/0
29.9.2013 0:17

J81a49n 32Z23e72l33e17n43k88a 2396106108755

Přesně. Otázka je, zda to byla něčí "vina", nebo zda to nebyl spíš nějaký záměr výpravčího (řešení nějaké svízelné situace ve stanici - málo volných kolejí, pustím ho na obsazenou, další vlak projede, pak ho nechám jako posun vycouvat atd.). Nehoda ani mimořádná událost to ovšem není, na přivolávačku se na obsazenou kolej vjet smí.

+8/0
29.9.2013 0:32

Z29d70e25n28ě35k 95Z67a68b44a32v67a 1302414276634

Nehoda či mimořádná událost to samozřejmě je, jako že se ing. Zababa jmenuju ;-) tzv. "svízelná" ;-D;-D;-D situace se takto neřeší. Leda by u té obsazené koleje stál zaměstnanec s přenosnou návěstí Stůj (červený praporek). 

Ad Karlíček - systém nic neodvrátil, ale pozorný fíra správně reagoval - na rozdíl od podobné situace v Čerčanech, kde to skončilo smrtí fíry žabotlamu.

+3/−1
29.9.2013 4:01

P11a52v31e13l 24O67b63d95r49ž75á54l34e26k 6746764818352

Vlak necouva, vlak sune :)

Kazdopadne pokud to byla jizda na obsazenou a byl o ni fira zpraven, neni duvod k jakekoliv afere.

Daleko horsi je provozni praxe na mensich nadrazich, kdy se jen radiem nahlasi "vem to proti cervene" aby se nemusela obslouzit PN a resit pocitadlo.

Pri prusvihu se ukaze ze na simplexu nebyl zaznam a problem ma fira.

+2/−1
29.9.2013 8:32

J32a24n 31Z42e94l77e35n28k69a 2416466278645

Když tady napíšu "vlak sune", tak neželezničáři a nešotouši možná nepochopí, o čem je řeč. ;-)

+1/0
29.9.2013 11:53

P91a40v16e52l 42O46b18d95r85ž18á64l74e75k 6526794708512

Máte pravdu ... jen mě to praštilo do očí.

Ale třeba bude líp, oblouky a návěstidla se už novináři většinou naučili :-)

+1/0
29.9.2013 12:17

E93v67a 49Č41e97r27n95á 9314153732957

Smí strojvedoucí zasunout v oblouku?

0/0
29.9.2013 13:28

J84i54ř36í 26K77r84e83j24č27í72k 2417398734386

Když má povolení, tak smí.

+1/0
29.9.2013 13:52

E46v16a 65Č67e29r35n54á 9564273462787

Tak je to v pořádku.

0/0
29.9.2013 14:03

D77a32d92a23k 20P31e37t71r 7221200404818

Vlak jel na obsazenou kolej, občas jedou vlaky proti sobě a je to OK. Viník má jen pocit, že je vinen. Kolikrát se to v letošním roce přihodilo?

+2/−1
29.9.2013 6:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.