Diskuze

V Neratovicích vyjel rychlík na obsazenou kolej. Zřejmě kvůli lidské chybě

V Neratovicích na Mělnicku v sobotu večer vjel rychlík na kolej proti stojícímu rychlíku. Pravděpodobně to způsobila lidská chyba. Po zastavení byly rychlíky od sebe více než sto metrů. Nikdo z cestujících nebyl zraněn, sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Podobná událost se v polovině září stala v Brně-Chrlicích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vjezd vlaku na "obsazenou kolej" je zcela běžný úkaz v souladu s předpisy. Dokonce se na to v textu i autor odvolává. Některé vlaky dokonce mohou na obsazenou kolej přijíždět naprosto pravidelně, denně, tedy plánovaně.

Tak buď je to nějaká za každou cenu senzace anebo neznalost autora článku.

1 0
možnosti

Senzace se z toho dělá, to je fakt. Ale také záleží, jestli byl vjezd na obsazenou plánovaný či nikoliv, viz Čerčany.

1 0
možnosti

Ráno jsem zde upozornil na nesmyslné ilustrační foto s elektrickou lokomotivou, protože trať není elektrifikovaná a jezdí tam motoráky. 

Můj příspěvek je smazán a foto je vyměněno.

Bez omluvy či poděkováníRv

2 0
možnosti

E14v54a 43Č33e57r28n27á

29. 9. 2013 13:29

"Po zastavení byly rychlíky od sebe více než sto metrů. Nikdo z cestujících nebyl zraněn" - tomu nerozumím. Tak malý kousek chyběl a přesto všichni přežili?

2 1
možnosti
Foto

Nevím co autor článku myslel obratem "...vyjel rychlík..". Pokud vlak vjíždí na přivolávací návěst, musí strojvedoucí předpokládat, že jede i na obsazenou kolej, nesmí překročit rychlost 30 km/h a zastavit před vyskytnuvší se překážkou. Tolik předpis. Pokud byl navíc o tom zpraven, což se ve článku nepíše, jedná se o běžnou provozní situaci.

4 0
možnosti

Tu třicítku jste vzal kde? Na návěstidlech tam jsou trojky?

1 0
možnosti

Jestli jel na přivolávačku, tak to nejspíš ani není mimořádná událost, ale jedno z možných řešení nastalé nestandardní situace.

Mohl klidně zastavit třeba půl metru od druhého rychlíku. Akorát na Nově by z toho měli senzaci - jen pár centimetrů dělilo vlaky od katastrofy! :-P

4 0
možnosti

položme si otázku, proč ta signalizace nefungovala?, jestli to vyřadili sběrači drátů, tak policie jich chrání už přespříliš.;-O

4 0
možnosti

J71a59n 50Z16e91l76e12n52k86a

29. 9. 2013 11:55

Může to být porucha, ale i plánovaná výluka zab.zař., nějaká úprava, modernizace, přepojování něčeho atd.

0 0
možnosti

Pane bože to už ti pisálkové nemají co na práci  než zase strašit. V článku je jasně napsaný, že vlak jel na tkz. přivolávačku tj. pokud svítí červená a bliká bílá. Toto se spustí vždy když je jakákoliv porucha zabezpečovacího zařízení apod. V přepisech je jasně stanoven paragraf, že na tuto návěst musí jet strojvedoucí takovou rychlostí aby včas zastavil vlak před případnou překážkou přičemž 30km/h je rychlost maximální. Tak už ty bláboly a nestrašte lidi. To by pak v Brně na hlavním jezdili vlaky na obsazenou kolej pomalu každou hodinu. Nádraží je totiž malé a tak velice často jezdí dva vlaky z jedné koleje, případně přijíždí na obsazenou kolej.

3 0
možnosti

Rychlost 30 km/h není maximální, zkuste si Dopravní a návěstní předpis přečíst znova a lépe.

1 0
možnosti

V rychlíku do Prahy seděla bába s husou a rychlík od Prahy byl prázdnej. Možná by stálo za to celý Český dráhy zrušit. Docela dost by se ušetřilo.

0 9
možnosti

i kdyby tomu tak bylo,což pochybuji, tak ČD nemohou za obsaditelnost vlaku

0 0
možnosti

Dostal jsem se do odborné diskuze,ale přesto.Je jen otázka času kdy se ten malér stane!!Poslední dobou mám dojem že někam ztrácejí výpravčí vlaky vypravují uklízečky!Navíc mnoho poruch díky krádežím moc málo odpovědnosti!!

3 2
možnosti

E69v90a 10Č26e87r20n66á

29. 9. 2013 13:24

Všechny diskuse na iDNES jsou odborné. Laiky tady netrpíme.

0 0
možnosti

Byla porouchaná zabezpečovačka a proto se jezdilo na přvolávačku. Ta umožňuje vlak ručně poslat kamoliv včetně obsazené koleje, a proto se na ni jezdí 30 a podle rozhledu.Jelo se na ni opravdu 30 zastavilo se opravdu včas. Jistě, někdo udělal chybu. Ale všechno ostatní zafungovalo přesně, jak mělo, a systém odvrátil lidskou chybu tam, kde se dá taková chyba předpokládat. Čili - viník by to měl pocítit, že je vinen, ale jinak žádná katastrofa...

14 0
možnosti

Přesně. Otázka je, zda to byla něčí "vina", nebo zda to nebyl spíš nějaký záměr výpravčího (řešení nějaké svízelné situace ve stanici - málo volných kolejí, pustím ho na obsazenou, další vlak projede, pak ho nechám jako posun vycouvat atd.). Nehoda ani mimořádná událost to ovšem není, na přivolávačku se na obsazenou kolej vjet smí.

8 0
možnosti