Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový šéf pražského dopravního podniku zmrazí mzdy. Pokuty zvýší na 1500

Budoucí šéf pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš chce jednat s odbory o zmrazení mezd zaměstnanců. Velké propouštění nechystá. Chystá se také podívat na současný systém slev na jízdném, který je podle něj neudržitelný. Souhlasí se záměrem zvýšit pokutu na jízdném z 1000 na 1500 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a73r79o67s20l93a93v 26T13r40n31k90a 9985727262740

Pokud v kancelářích v DPP škrtnete třetinu míst, nikdo nic nepozná.

0/−2
30.9.2013 9:34

M91i51l59a92n 41M34a46j60e11r65č35í78k 1190960574686

Myslím, že to platí i o 1/2, ale to už se vykládalo před 5 roky, že se v těchto pozicích bude propouštět.

Nějak se to však nezdařilo - oni tam totiž sedí lidé, kteří urputně zásobují provozní zaměstnance "lejstry", jenž mají dokazovat nepostradatelnost svých autorů, jenže nějak nevadí, že ta lejstra jsou v převážné většině zcela zbytečná + díky tomu zaniká těch pár potřebných se skutečně velmi důležitými instrukcemi!

Jeden příklad za všechny - k čemu je provozním zaměstnancům DPP potřeba vědět, že byla vyměněna jedna výhybka za jinou stejného typu = se zcela stejným způsobem ovládání = jediné co se změnilo je číselné označení výhybky, jenž zaměstnanci znát nepotřebují a v případě hlášení problému s tou výhybkou si její číslo na místě přečtou.

0/0
30.9.2013 13:30

M88i47l51o19š 88S50e45t31í62k 3909109564360

Bohužel toto není problém jen DPP,a le především státního aparátu. Jak se říká, dej blbci moc, vymyslí lestro.

0/0
1.10.2013 9:20

J67a38r82o30s38l34a93v 84T52r85n93k36a 9285657532670

Taky souhlasím se zvýšením pokut - doufám ale, že revizoři budou měřit všem stejně a nebudou si jenom cíleně vybírat cizince, kteří ve valné většině načerno úmyslně nejezdí a jenom mají v jízdném hokej.

Mně jako pasažérovi daleko víc vadí, že za svých 5 tisíc měsíčně musím v MHD trpět se smradlavými bezdomovci nebo r***kými kapsářskými gangy, kterým se revizoři vyhýbají obloukem.

0/0
30.9.2013 9:33
Foto

J25a16n 16M81i62l11l60e30r 7176842501157

5 tisíc ročně, ne?

A co by si revizor vzal na bezdomovci? Vykázat z přepravy jej může i řidič.

0/0
30.9.2013 10:16

Z37d40e49n34ě88k 33Z43a37b51a57v80a 1722634826464

Já bych radši tedy vyměnil Hudečka... Kdy že to byla poslední defenestrace na radnici? ;-) a nemyslím holomóckou

+2/0
30.9.2013 3:54
Foto

M60i57l81a70n 83S91o62u46š84e93k 9746737651762

Zmrazení mezd je krok zoufalce. Za prvotní je třeba považovat odbourání všech "kmotrovských" služeb prodražující vše kolem DP, prozkoumání smluv s výpověďmi tam, kde se prokáže nehospodárnost nebo přímo nevýhodný provizní systém. Přehodnotit vše, co je zadáváno externím firmám s cílem posoudit rentabilitu a případně převít do vlastní přímé režie.

Pokud se podaří odbourat většinu pro DP nevýhodných smluv, na kterých výdělávají známí a známí známých, není třeba cokoliv zmrazovat.

+4/−1
30.9.2013 1:29

A61l23e52x83a88n56d21r 46K68o47s94t31k26a 5259666359426

Myslíte přebrat, co je outsourcing a co tuneling?

+3/0
30.9.2013 5:14

V28i79k63t10o72r 34N24á65r23o73ž92n64ý 3409232598

u DP pracovali dva moji kamarádi. Když řešíme tuto firmu u piva říkají mne , že jde o totálně socialistickou firmu , kde jsou nalezlé davy neschopných lidí , ve které je obrovská přezaměstnanost ,  ale mzdy jsou na úrovni vysoce úspěšné  prosperující firmy...

Takže zmrazení mezd jednoznačně ano.. Dále zastavení náboru nových zaměstnanců u pozicí , kde to lze.

Prověření obchodních vztahů a vazeb také... Cílem by mělo být to , aby tato firma daňové poplatníky pokud možno stála co nejméně...  

Dále prověření tarifu...Jízdné v Praze v MHD je nastaveno tak , aby návštěvníci Prahy solili pokud možno co nejvíce , ale obyvatelé Prahy co nejméně...Ceny časových kupónů v Praze jsou nižší než třeba v Liberci...což pokládám za absurdní. Pražský DP nabízí nsrovnatelně více , než DP Liberec

0/−1
30.9.2013 7:51

M77i59l89o44š 37S88e73t36í34k 3249879444740

DPPraha jistě nabízí více, než DPLiberec, má však i nesrovnatelně více platících cestujících, takže asi jediný srovnatelný parametr by byl náklad na 1osobu na km.

+1/0
30.9.2013 8:55

V62i74k47t79o59r 60N56á93r11o75ž88n88ý 3379272758

Náklad na osobu na km bude také zcela jednoznačně vyšší v Praze.

Praha jako město se chovala dost populisticky... v žádném jiném městě neodpovídá měsíční síťovka cca sedmnácti zakoupeným jednosměrným jízdenkám

0/0
30.9.2013 9:04
Foto

J81a28n 80M37i33l44l53e65r 7356322961537

"Náklad na osobu na km bude také zcela jednoznačně vyšší v Praze" - z jakého materiálu čerpáte. Můžete dát odkaz, prosím?

0/0
30.9.2013 10:22

V53i52k39t85o84r 88N49á13r47o36ž23n15ý 3799662658

Je zcela logické , že dopravní podnik , který například provozuje pouze autobusovou dopravu musí mít levnější náklady než dopravní podnik , který vedle toho si pečuje , rekonstruuje a udržuje svoji dopravní cestu .. Na to není třeba mít nějaké podklady...je to logika věci...

Apropo třeba v takovém New Yourku si svoje provozní náklady dokáže metro zaplatit samo....  v Praze výnos z jízdného pokryje nějakých pouhopouhých 25% nákladů...

0/0
30.9.2013 10:44
Foto

J75a82n 11M54i98l70l97e53r 7166422591217

Díky za reakci, ale ptal jsem se na něco jiného. Můžete prosím odpovědět?

0/0
30.9.2013 10:58

J39i18ř18í 21K56r61e16j12č50í71k 2897138104876

Vsude na svete je verejna doprava dotovana, tj i v New Yorku....

0/0
30.9.2013 12:02

M24i37l54o14š 75S57e65t78í76k 3819349764970

To jistě, otázkou pak ale je, je-li cena měsíční síťovky příliš nízká, nebo cena jednotlivé jízdenky příliš vysoká.

0/0
1.10.2013 9:18
Foto

M82a55r98t32i52n 34K76l19u93m39p25a65r 5526738637254

Kdyby jste sledoval denní tisk, tak víte, že ty smlouvy jsou ve většině případů nastavené tak, že jsou velice obtížně vypověditelné, ne-li vůbec. Zajímavé je, že radním v dozorčí radě, kteří se dnes bijí do prsou jak jsou generální ředitelé neschopní, to tehdy nevadilo, jak se ty smlouvy uzavírali a svorně stáli za Dvořákem. A Hudeček, floutek který byl ještě před třemi lety úplné lejno u cesty dnes poučuje tisk, jak jsou ti ředitelé neschopní, sám ovšem také neví, jak to řešit.

0/0
30.9.2013 8:39

J14i92ř96í 54K20r56e69j98č11í65k 2127548604416

Hlavne ty smlouvy jsou dilem Bema se Stainerem, Dvorak tenkrat jeste rediteloval na Prime...

0/0
30.9.2013 12:04

L35u85c79i62a33n 56P50a48p47a78z32i78a29n 5974387481325

Doporučuji zaměstnancům, aby šli do stávky!

+1/−2
29.9.2013 23:22

J82i12ř63í 72K88r37e31j86č35í85k 2107308864326

Zatim neni důvod. Řeči se vedou a voda teče... ;-)

0/−1
29.9.2013 23:42
Foto

M32a58r62t13i39n 84K89l50u17m73p64a55r 5286328417364

Ať jsou, ať stávkují, holt to nějakou dobu vydržíme, zajistí se náhradní doprava a pak se DP zavře a vyhodí všichni.

0/−3
30.9.2013 8:40

J71i69ř62í 42K29r52e95j67č46í57k 2577758964696

Nejakou dobu ? Ani den, viz predchozi stavka.

+1/0
30.9.2013 12:04

V50i28k59t56o10r 30N66á94r98o62ž42n42ý 3939892178

Troufnu si říci , že řada busových dopravců na to čeká....

0/0
30.9.2013 9:05

B43o19h98u55s97l23a39v 67K53r12á78l61í93k 2651800369246

V současné době, kdy na Opencard nikdo nemá napsáno, dokdy mu platí, takže leckdo může omylem přetáhnout, je docela efektivní mít drakonické pokuty za to, když si někdo zapomene dobít (anebo na zmatené cizince, než se zorientují, jak a kolik se kde platí). Tím se určitě vyřeší systematické tunelování podniku...

+4/0
29.9.2013 23:05

L52u46c32i46a94n 71P32a21p69a75z69i10a98n 5854577151605

To jen umožňuje novela zákona, takže to není žádný novátorský počin pana generálního, to by učinil i ten předchozí, jenže je to zde tak zkostnatělé, že na i na toto musí být souhlas majitele, resp. zřizovatele této organizace, tedy i takovou ptákovinu řeší poslanci Prahy. Ale objednávky tramvají za desítky miliard patrně si rozhodovali onehdy v dopravním podniku sami, asi jen se zákulisním tlakem ze strany ODS, které městu a tomuto podniku vládlo silou svého přesvědčení.

0/0
29.9.2013 23:25

A12l48e58x29a97n56d20r 59K16o53s30t67k71a 5389276359286

Možná napřed dopravu, a až pak penízky a pokuty. Obráceně je to lumpárna.

0/0
29.9.2013 21:58

P88a56v66e70l 48C47i75m44b38a46l 4695674538267

Co takhle zmrazit mzdy managormentu? A co slavna dozorci rada? Nebo to zase odskaci cestujici, zamestnanci... Rittigovi jste 17h z jizdenky zmrazili? Dvorakovi desatky za projektory?

+4/0
29.9.2013 20:23

P30e55t43r 62O41d77e93h54n89a21l 8854884289117

Zvýšení pokut je úplně jedno. Vzhledem k tomu, jak DP kontinuálně škrtá spoje, beztak za chvíli nebude čím jezdit. Naopak se může lehce stát, že zanedlouho bude při stávajícím počtu revizorů dokonce 100% jistota, že v každém spoji minimálně na jednoho narazíte.

+7/−1
29.9.2013 18:44
Foto

R52o97m47a51n 73P80o96l10á48č88e63k 1110816840695

Škrtá ROPID, resp. Metrolinkizuje...

+1/0
29.9.2013 19:04

P19e50t91r 61O36d98e21h37n74a85l 8574334439667

To nic nemění na tom, že tramvaje už téměř nejezdí. (o víkendu tři za hodinu)

+1/−1
29.9.2013 19:25
Foto

R55o83m59a28n 74P90o39l98á27č92e72k 1280296170535

Mění dost podstatně. Bičujete dopravce, který odjezdí jenom to co má zaplaceno.Hlavně to nijak neřeší dluh DPP ;-)

Tři tramvaje jezdí v neděli dopoledne, ale z 95% jsou tam proložené jinou linkou.

+1/−1
29.9.2013 19:36

M98i39l94o18š 84S80e70t93í37k 3909119414700

V řadě vesnic nejede o víkendu vůbec nic, takže tohle je ještě krásné.

+1/−1
30.9.2013 8:49
Foto

J71a65n 25M56i62l43l91e15r 7146812171937

No ok, ale co s tím má společného DPP?

+1/0
30.9.2013 10:18

J39i19ř33í 97Š87v17a79g13r 3828750555626

Kdyby se radeji nez na system slev podival na nepochopitelne odmeny v managmentu DP, na ROPID, pokud je to v jeho pravomocich a na nemyslitelne odmeny pro externi firmy.

Nebude zde take online rozhovor?

+3/0
29.9.2013 18:32
Foto

B24r58o84n83i89s31l37a73v 59G68a36b60r76y25š 2652849241

Nový ředitel a vůbec ředitel DP těžko něco udělá s organizátorem dopravy. Mám mnoho připomínek a aby se neřeklo - i pochval. Může s ním však jednat tak, že ROPIDu dá nějaké doporučení nebo podněty.

0/0
29.9.2013 18:36

J48i94ř57í 86Š24v54a70g46r 3948480825316

Hmm podnety. Hmm doporuceni. Hmm, ale i tak. Prvni co ma v planu ucinit v korupci prolezle z verejnych penez dotovane spolecnosti je, ze se chce podivat na slevy. Asi nema na mysli slevu na jizdnem pro vedeni DP. 

btw. nejsem uzivatelem jakekoliv slevy u DP.

0/0
29.9.2013 18:44

M37a86r95c20e62l 41H14r58o17c25h 9819539432

Zvýšení pokut mi jako platícímu cestujícímu nevadí. Druhá věc je, že z notorických neplatičů to stejně nedostanou. Ovšem rád bych si poslechl plán na zkvalitnění dopravy. Například jak zamezit, aby Ropiďáci zanechali svých pokusů likvidovat pražskou integrovanou dopravu. ;-€

+8/−1
29.9.2013 17:57

J43i70ř81í 71Š31v71a51g93r 3888440805976

Zvyseni pokut se neplaticu nedotkne. Tem je jedno jestli to je 500 nebo 1500. 

Ale priznam se zde. Jiz se mi stalo, ze jsem si zapomnel na platnost. Ale co moje blbost. Nedavno, ac jsem jel na listek ktery jsem si cvakl a jako bezne jsem ho zastrcil do zadni kapsy kalhot, pri kontrole jsem ho tam uz nenasel. Ale co moje blbost. Alespon jsem prispel DP. :-/

+1/0
29.9.2013 18:40

J74a98c13h23y47m 93K82a54v51a32n 1800409508245

Co by ste chtel? Do kina vas taky bez listku nepusti.

0/−2
29.9.2013 19:21

J82i61ř36í 16Š32v22a13g53r 3808830875736

Nic nepotrebuji. Jen jsem konstatoval, ze neplaticum jsou nejake pokuty u .... A ze zmena vyse pokuty nic neresi.

+3/0
29.9.2013 19:54
Foto

R73o75m40a37n 48P52o25l22á86č41e10k 1440696300985

Nemůžu si pomoct, ale DPP se vybarvuje jako Slavia... Ředitel má velké plány, ale průser za 19 mld za 15T a další mld za metro nevyřeší, že se lidem nedají 2% k platu... Dokud město se k věci nepostaví, tak to budou hry...

Možná by jsme pomalu mohli sázet kdo dostane kterou trakci DPP ;-D.

+5/−1
29.9.2013 17:44

M98i90r21o88s51l31a16v 87B89e66n81e21š 1677934313280

Tak krátký článek a i tak je v něm hrubka (Česko televizi). :-(

+1/0
29.9.2013 16:33

M29a34r72i30e 16V23a24š83í38č24k38o36v51á 3601903462118

Zvyšovat pokuty? Spíš by se měli zaměřit na vymáhání pokut od cizinců a zvýšit kontroly...

+1/0
29.9.2013 16:28

L23i13b62o68r 94H45o52s66a86k 3505692654406

Jo, Japonci jsou oblibenym tercem revizoru. Vzdycky kdyz to vidim, mam chut revizora nakopat.

+9/−1
29.9.2013 16:35

T56o27m65á22š 80Z20e95m10a91n 3845758364595

Souhlas, viděl jsem chování revizorů k cizincům a korektní jednání vypadá úplně jinak.

+4/0
29.9.2013 16:59
Foto

B37r92o79n46i39s74l44a19v 54G90a68b58r34y87š 2302629281

Je fakt, že někteří revizoři by potřebovali vychování, ale jak my k vy, tak vy k my, protože někteří cestující taky stojí za to. Na druhou stranu jsem ještě neviděl, aby ve vlaku někdo na revizora vytáhl zbraň nebo na něj nějak útočil. A přece dělají oba stejnou práci.

0/0
29.9.2013 18:39

J72i54ř27i96n66a 21K70ř38e79n80k49o11v31á 2282853418

Vždyť takový plat nemají ani někteří horníci na dole Paskov!

+2/−1
29.9.2013 16:02

V44l18a59d86i50s21l93a31v 30B12u36r96y63š55e31k 1759462727214

Jak to víte? Tak ať jdou řídit metro nebo autobus někteří horníci.

+5/−1
29.9.2013 16:07

V31i19k61t69o80r 19N18á58r93o94ž17n33ý 3719812278

A co má být ??

+5/0
29.9.2013 16:12

M89a79r70c75e77l 61H59r95o75c64h 9849729742

Dělají přesčasy, víkendy i svátky, jaký máte problém?

+1/0
29.9.2013 17:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.