Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový šéf pražského dopravního podniku zmrazí mzdy. Pokuty zvýší na 1500

Budoucí šéf pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš chce jednat s odbory o zmrazení mezd zaměstnanců. Velké propouštění nechystá. Chystá se také podívat na současný systém slev na jízdném, který je podle něj neudržitelný. Souhlasí se záměrem zvýšit pokutu na jízdném z 1000 na 1500 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a13r38o82s12l92a84v 70T35r51n70k29a 9545227452490

Pokud v kancelářích v DPP škrtnete třetinu míst, nikdo nic nepozná.

0/−2
30.9.2013 9:34

M81i50l77a77n 46M49a10j51e55r62č70í77k 1340960274656

Myslím, že to platí i o 1/2, ale to už se vykládalo před 5 roky, že se v těchto pozicích bude propouštět.

Nějak se to však nezdařilo - oni tam totiž sedí lidé, kteří urputně zásobují provozní zaměstnance "lejstry", jenž mají dokazovat nepostradatelnost svých autorů, jenže nějak nevadí, že ta lejstra jsou v převážné většině zcela zbytečná + díky tomu zaniká těch pár potřebných se skutečně velmi důležitými instrukcemi!

Jeden příklad za všechny - k čemu je provozním zaměstnancům DPP potřeba vědět, že byla vyměněna jedna výhybka za jinou stejného typu = se zcela stejným způsobem ovládání = jediné co se změnilo je číselné označení výhybky, jenž zaměstnanci znát nepotřebují a v případě hlášení problému s tou výhybkou si její číslo na místě přečtou.

0/0
30.9.2013 13:30

M61i98l94o35š 82S90e57t25í78k 3589969224410

Bohužel toto není problém jen DPP,a le především státního aparátu. Jak se říká, dej blbci moc, vymyslí lestro.

0/0
1.10.2013 9:20

J12a24r24o77s97l40a52v 38T71r30n16k35a 9135857842360

Taky souhlasím se zvýšením pokut - doufám ale, že revizoři budou měřit všem stejně a nebudou si jenom cíleně vybírat cizince, kteří ve valné většině načerno úmyslně nejezdí a jenom mají v jízdném hokej.

Mně jako pasažérovi daleko víc vadí, že za svých 5 tisíc měsíčně musím v MHD trpět se smradlavými bezdomovci nebo r***kými kapsářskými gangy, kterým se revizoři vyhýbají obloukem.

0/0
30.9.2013 9:33

J32a70n 39M25i87l38l95e95r 7656902841377

5 tisíc ročně, ne?

A co by si revizor vzal na bezdomovci? Vykázat z přepravy jej může i řidič.

0/0
30.9.2013 10:16

Z46d74e32n34ě31k 52Z25a19b42a15v14a 1892914616744

Já bych radši tedy vyměnil Hudečka... Kdy že to byla poslední defenestrace na radnici? ;-) a nemyslím holomóckou

+2/0
30.9.2013 3:54
Foto

M24i68l12a21n 60S42o37u50š61e10k 9556507271852

Zmrazení mezd je krok zoufalce. Za prvotní je třeba považovat odbourání všech "kmotrovských" služeb prodražující vše kolem DP, prozkoumání smluv s výpověďmi tam, kde se prokáže nehospodárnost nebo přímo nevýhodný provizní systém. Přehodnotit vše, co je zadáváno externím firmám s cílem posoudit rentabilitu a případně převít do vlastní přímé režie.

Pokud se podaří odbourat většinu pro DP nevýhodných smluv, na kterých výdělávají známí a známí známých, není třeba cokoliv zmrazovat.

+4/−1
30.9.2013 1:29

A77l12e75x15a31n85d56r 20K73o29s98t95k92a 5739576569706

Myslíte přebrat, co je outsourcing a co tuneling?

+3/0
30.9.2013 5:14

V22i75k76t63o67r 25N39á83r81o94ž57n46ý 3569282768

u DP pracovali dva moji kamarádi. Když řešíme tuto firmu u piva říkají mne , že jde o totálně socialistickou firmu , kde jsou nalezlé davy neschopných lidí , ve které je obrovská přezaměstnanost ,  ale mzdy jsou na úrovni vysoce úspěšné  prosperující firmy...

Takže zmrazení mezd jednoznačně ano.. Dále zastavení náboru nových zaměstnanců u pozicí , kde to lze.

Prověření obchodních vztahů a vazeb také... Cílem by mělo být to , aby tato firma daňové poplatníky pokud možno stála co nejméně...  

Dále prověření tarifu...Jízdné v Praze v MHD je nastaveno tak , aby návštěvníci Prahy solili pokud možno co nejvíce , ale obyvatelé Prahy co nejméně...Ceny časových kupónů v Praze jsou nižší než třeba v Liberci...což pokládám za absurdní. Pražský DP nabízí nsrovnatelně více , než DP Liberec

0/−1
30.9.2013 7:51

M20i87l55o57š 92S25e71t62í78k 3309939544630

DPPraha jistě nabízí více, než DPLiberec, má však i nesrovnatelně více platících cestujících, takže asi jediný srovnatelný parametr by byl náklad na 1osobu na km.

+1/0
30.9.2013 8:55

V88i29k61t72o96r 42N40á20r42o14ž82n54ý 3399572128

Náklad na osobu na km bude také zcela jednoznačně vyšší v Praze.

Praha jako město se chovala dost populisticky... v žádném jiném městě neodpovídá měsíční síťovka cca sedmnácti zakoupeným jednosměrným jízdenkám

0/0
30.9.2013 9:04

J18a46n 32M28i71l15l79e31r 7216772361767

"Náklad na osobu na km bude také zcela jednoznačně vyšší v Praze" - z jakého materiálu čerpáte. Můžete dát odkaz, prosím?

0/0
30.9.2013 10:22

V66i22k87t44o16r 51N41á51r50o83ž25n41ý 3739732478

Je zcela logické , že dopravní podnik , který například provozuje pouze autobusovou dopravu musí mít levnější náklady než dopravní podnik , který vedle toho si pečuje , rekonstruuje a udržuje svoji dopravní cestu .. Na to není třeba mít nějaké podklady...je to logika věci...

Apropo třeba v takovém New Yourku si svoje provozní náklady dokáže metro zaplatit samo....  v Praze výnos z jízdného pokryje nějakých pouhopouhých 25% nákladů...

0/0
30.9.2013 10:44

J61a84n 47M20i70l96l10e56r 7976982811757

Díky za reakci, ale ptal jsem se na něco jiného. Můžete prosím odpovědět?

0/0
30.9.2013 10:58

J37i22ř61í 49K84r62e35j87č78í89k 2627978394966

Vsude na svete je verejna doprava dotovana, tj i v New Yorku....

0/0
30.9.2013 12:02

M83i38l70o84š 46S79e60t44í82k 3309649794360

To jistě, otázkou pak ale je, je-li cena měsíční síťovky příliš nízká, nebo cena jednotlivé jízdenky příliš vysoká.

0/0
1.10.2013 9:18
Foto

M94a90r83t75i81n 66K66l78u26m62p15a34r 5786748447494

Kdyby jste sledoval denní tisk, tak víte, že ty smlouvy jsou ve většině případů nastavené tak, že jsou velice obtížně vypověditelné, ne-li vůbec. Zajímavé je, že radním v dozorčí radě, kteří se dnes bijí do prsou jak jsou generální ředitelé neschopní, to tehdy nevadilo, jak se ty smlouvy uzavírali a svorně stáli za Dvořákem. A Hudeček, floutek který byl ještě před třemi lety úplné lejno u cesty dnes poučuje tisk, jak jsou ti ředitelé neschopní, sám ovšem také neví, jak to řešit.

0/0
30.9.2013 8:39

J76i55ř75í 35K33r26e49j21č24í77k 2267958104266

Hlavne ty smlouvy jsou dilem Bema se Stainerem, Dvorak tenkrat jeste rediteloval na Prime...

0/0
30.9.2013 12:04

L70u64c18i80a67n 31P98a73p10a91z14i28a18n 5934307181895

Doporučuji zaměstnancům, aby šli do stávky!

+1/−2
29.9.2013 23:22

J14i34ř20í 66K80r53e64j58č77í93k 2837588204126

Zatim neni důvod. Řeči se vedou a voda teče... ;-)

0/−1
29.9.2013 23:42
Foto

M57a97r57t41i16n 59K78l82u39m31p67a61r 5546268427224

Ať jsou, ať stávkují, holt to nějakou dobu vydržíme, zajistí se náhradní doprava a pak se DP zavře a vyhodí všichni.

0/−3
30.9.2013 8:40

J24i10ř57í 96K72r41e51j48č76í80k 2597698654726

Nejakou dobu ? Ani den, viz predchozi stavka.

+1/0
30.9.2013 12:04

V11i26k68t85o54r 48N35á64r98o50ž38n58ý 3179772538

Troufnu si říci , že řada busových dopravců na to čeká....

0/0
30.9.2013 9:05

B65o52h16u60s14l62a41v 19K43r30á97l37í90k 2671140429196

V současné době, kdy na Opencard nikdo nemá napsáno, dokdy mu platí, takže leckdo může omylem přetáhnout, je docela efektivní mít drakonické pokuty za to, když si někdo zapomene dobít (anebo na zmatené cizince, než se zorientují, jak a kolik se kde platí). Tím se určitě vyřeší systematické tunelování podniku...

+4/0
29.9.2013 23:05

L96u83c81i41a95n 55P75a13p62a16z32i13a40n 5304347891435

To jen umožňuje novela zákona, takže to není žádný novátorský počin pana generálního, to by učinil i ten předchozí, jenže je to zde tak zkostnatělé, že na i na toto musí být souhlas majitele, resp. zřizovatele této organizace, tedy i takovou ptákovinu řeší poslanci Prahy. Ale objednávky tramvají za desítky miliard patrně si rozhodovali onehdy v dopravním podniku sami, asi jen se zákulisním tlakem ze strany ODS, které městu a tomuto podniku vládlo silou svého přesvědčení.

0/0
29.9.2013 23:25

A23l48e49x36a44n74d72r 35K10o80s22t39k38a 5799266189426

Možná napřed dopravu, a až pak penízky a pokuty. Obráceně je to lumpárna.

0/0
29.9.2013 21:58

P12a41v73e90l 59C30i12m30b83a37l 4515754298817

Co takhle zmrazit mzdy managormentu? A co slavna dozorci rada? Nebo to zase odskaci cestujici, zamestnanci... Rittigovi jste 17h z jizdenky zmrazili? Dvorakovi desatky za projektory?

+4/0
29.9.2013 20:23

P57e10t55r 91O40d17e19h25n71a52l 8134254399677

Zvýšení pokut je úplně jedno. Vzhledem k tomu, jak DP kontinuálně škrtá spoje, beztak za chvíli nebude čím jezdit. Naopak se může lehce stát, že zanedlouho bude při stávajícím počtu revizorů dokonce 100% jistota, že v každém spoji minimálně na jednoho narazíte.

+7/−1
29.9.2013 18:44

R70o60m74a57n 22P80o10l31á68č59e84k 1960736170625

Škrtá ROPID, resp. Metrolinkizuje...

+1/0
29.9.2013 19:04

P27e72t78r 18O50d14e30h22n18a72l 8144264729727

To nic nemění na tom, že tramvaje už téměř nejezdí. (o víkendu tři za hodinu)

+1/−1
29.9.2013 19:25

R12o40m83a71n 88P49o83l15á81č25e43k 1830836920915

Mění dost podstatně. Bičujete dopravce, který odjezdí jenom to co má zaplaceno.Hlavně to nijak neřeší dluh DPP ;-)

Tři tramvaje jezdí v neděli dopoledne, ale z 95% jsou tam proložené jinou linkou.

+1/−1
29.9.2013 19:36

M74i67l37o10š 74S66e32t90í17k 3669629544860

V řadě vesnic nejede o víkendu vůbec nic, takže tohle je ještě krásné.

+1/−1
30.9.2013 8:49

J11a55n 81M95i38l42l29e75r 7786252571737

No ok, ale co s tím má společného DPP?

+1/0
30.9.2013 10:18

J78i43ř79í 86Š42v81a76g29r 3478500495236

Kdyby se radeji nez na system slev podival na nepochopitelne odmeny v managmentu DP, na ROPID, pokud je to v jeho pravomocich a na nemyslitelne odmeny pro externi firmy.

Nebude zde take online rozhovor?

+3/0
29.9.2013 18:32
Foto

B18r16o20n57i52s81l25a16v 52G55a72b61r49y63š 2672359281

Nový ředitel a vůbec ředitel DP těžko něco udělá s organizátorem dopravy. Mám mnoho připomínek a aby se neřeklo - i pochval. Může s ním však jednat tak, že ROPIDu dá nějaké doporučení nebo podněty.

0/0
29.9.2013 18:36

J23i41ř87í 50Š67v91a89g13r 3538660265496

Hmm podnety. Hmm doporuceni. Hmm, ale i tak. Prvni co ma v planu ucinit v korupci prolezle z verejnych penez dotovane spolecnosti je, ze se chce podivat na slevy. Asi nema na mysli slevu na jizdnem pro vedeni DP. 

btw. nejsem uzivatelem jakekoliv slevy u DP.

0/0
29.9.2013 18:44

M45a80r90c96e39l 23H22r35o76c30h 9169639182

Zvýšení pokut mi jako platícímu cestujícímu nevadí. Druhá věc je, že z notorických neplatičů to stejně nedostanou. Ovšem rád bych si poslechl plán na zkvalitnění dopravy. Například jak zamezit, aby Ropiďáci zanechali svých pokusů likvidovat pražskou integrovanou dopravu. ;-€

+8/−1
29.9.2013 17:57

J20i20ř17í 60Š72v11a93g36r 3608540595466

Zvyseni pokut se neplaticu nedotkne. Tem je jedno jestli to je 500 nebo 1500. 

Ale priznam se zde. Jiz se mi stalo, ze jsem si zapomnel na platnost. Ale co moje blbost. Nedavno, ac jsem jel na listek ktery jsem si cvakl a jako bezne jsem ho zastrcil do zadni kapsy kalhot, pri kontrole jsem ho tam uz nenasel. Ale co moje blbost. Alespon jsem prispel DP. :-/

+1/0
29.9.2013 18:40

J68a51c88h69y21m 70K90a28v75a38n 1420479848295

Co by ste chtel? Do kina vas taky bez listku nepusti.

0/−2
29.9.2013 19:21

J56i14ř26í 18Š12v33a36g76r 3668970635526

Nic nepotrebuji. Jen jsem konstatoval, ze neplaticum jsou nejake pokuty u .... A ze zmena vyse pokuty nic neresi.

+3/0
29.9.2013 19:54

R16o79m79a93n 90P31o85l68á32č93e58k 1470866680775

Nemůžu si pomoct, ale DPP se vybarvuje jako Slavia... Ředitel má velké plány, ale průser za 19 mld za 15T a další mld za metro nevyřeší, že se lidem nedají 2% k platu... Dokud město se k věci nepostaví, tak to budou hry...

Možná by jsme pomalu mohli sázet kdo dostane kterou trakci DPP ;-D.

+5/−1
29.9.2013 17:44

M88i62r16o89s52l70a76v 67B58e93n56e95š 1927694443190

Tak krátký článek a i tak je v něm hrubka (Česko televizi). :-(

+1/0
29.9.2013 16:33

M88a26r78i69e 41V17a16š48í87č46k41o87v35á 3371553942428

Zvyšovat pokuty? Spíš by se měli zaměřit na vymáhání pokut od cizinců a zvýšit kontroly...

+1/0
29.9.2013 16:28

L83i15b89o40r 14H58o51s19a85k 3195582814416

Jo, Japonci jsou oblibenym tercem revizoru. Vzdycky kdyz to vidim, mam chut revizora nakopat.

+9/−1
29.9.2013 16:35

T68o89m62á61š 51Z40e47m79a40n 3565738804625

Souhlas, viděl jsem chování revizorů k cizincům a korektní jednání vypadá úplně jinak.

+4/0
29.9.2013 16:59
Foto

B96r75o43n82i52s14l26a90v 44G27a34b33r78y66š 2962379721

Je fakt, že někteří revizoři by potřebovali vychování, ale jak my k vy, tak vy k my, protože někteří cestující taky stojí za to. Na druhou stranu jsem ještě neviděl, aby ve vlaku někdo na revizora vytáhl zbraň nebo na něj nějak útočil. A přece dělají oba stejnou práci.

0/0
29.9.2013 18:39

J27i53ř86i46n16a 93K18ř93e80n80k24o79v86á 2392553568

Vždyť takový plat nemají ani někteří horníci na dole Paskov!

+2/−1
29.9.2013 16:02

V60l53a35d27i50s91l34a57v 61B11u91r34y88š33e86k 1609432347624

Jak to víte? Tak ať jdou řídit metro nebo autobus někteří horníci.

+5/−1
29.9.2013 16:07

V65i85k80t25o60r 63N95á23r57o69ž39n89ý 3919162828

A co má být ??

+5/0
29.9.2013 16:12

M48a75r70c34e28l 97H22r28o42c73h 9689279252

Dělají přesčasy, víkendy i svátky, jaký máte problém?

+1/0
29.9.2013 17:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.