Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový šéf pražského dopravního podniku zmrazí mzdy. Pokuty zvýší na 1500

Budoucí šéf pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš chce jednat s odbory o zmrazení mezd zaměstnanců. Velké propouštění nechystá. Chystá se také podívat na současný systém slev na jízdném, který je podle něj neudržitelný. Souhlasí se záměrem zvýšit pokutu na jízdném z 1000 na 1500 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a44r79o25s13l96a73v 30T28r41n52k98a 9985917862470

Pokud v kancelářích v DPP škrtnete třetinu míst, nikdo nic nepozná.

0/−2
30.9.2013 9:34

M40i83l80a13n 76M80a90j81e47r73č81í67k 1340840544706

Myslím, že to platí i o 1/2, ale to už se vykládalo před 5 roky, že se v těchto pozicích bude propouštět.

Nějak se to však nezdařilo - oni tam totiž sedí lidé, kteří urputně zásobují provozní zaměstnance "lejstry", jenž mají dokazovat nepostradatelnost svých autorů, jenže nějak nevadí, že ta lejstra jsou v převážné většině zcela zbytečná + díky tomu zaniká těch pár potřebných se skutečně velmi důležitými instrukcemi!

Jeden příklad za všechny - k čemu je provozním zaměstnancům DPP potřeba vědět, že byla vyměněna jedna výhybka za jinou stejného typu = se zcela stejným způsobem ovládání = jediné co se změnilo je číselné označení výhybky, jenž zaměstnanci znát nepotřebují a v případě hlášení problému s tou výhybkou si její číslo na místě přečtou.

0/0
30.9.2013 13:30

M52i68l66o46š 28S43e22t78í82k 3669619834410

Bohužel toto není problém jen DPP,a le především státního aparátu. Jak se říká, dej blbci moc, vymyslí lestro.

0/0
1.10.2013 9:20

J58a33r72o54s69l23a20v 62T80r81n30k53a 9975767392250

Taky souhlasím se zvýšením pokut - doufám ale, že revizoři budou měřit všem stejně a nebudou si jenom cíleně vybírat cizince, kteří ve valné většině načerno úmyslně nejezdí a jenom mají v jízdném hokej.

Mně jako pasažérovi daleko víc vadí, že za svých 5 tisíc měsíčně musím v MHD trpět se smradlavými bezdomovci nebo r***kými kapsářskými gangy, kterým se revizoři vyhýbají obloukem.

0/0
30.9.2013 9:33
Foto

J15a94n 42M86i81l56l40e34r 7496282961707

5 tisíc ročně, ne?

A co by si revizor vzal na bezdomovci? Vykázat z přepravy jej může i řidič.

0/0
30.9.2013 10:16

Z11d29e19n28ě16k 49Z87a49b18a22v64a 1702434176704

Já bych radši tedy vyměnil Hudečka... Kdy že to byla poslední defenestrace na radnici? ;-) a nemyslím holomóckou

+2/0
30.9.2013 3:54
Foto

M85i45l92a30n 65S82o63u77š71e29k 9966587121922

Zmrazení mezd je krok zoufalce. Za prvotní je třeba považovat odbourání všech "kmotrovských" služeb prodražující vše kolem DP, prozkoumání smluv s výpověďmi tam, kde se prokáže nehospodárnost nebo přímo nevýhodný provizní systém. Přehodnotit vše, co je zadáváno externím firmám s cílem posoudit rentabilitu a případně převít do vlastní přímé režie.

Pokud se podaří odbourat většinu pro DP nevýhodných smluv, na kterých výdělávají známí a známí známých, není třeba cokoliv zmrazovat.

+4/−1
30.9.2013 1:29

A47l15e51x26a48n61d61r 71K12o46s57t87k88a 5169916409716

Myslíte přebrat, co je outsourcing a co tuneling?

+3/0
30.9.2013 5:14

V74i84k53t88o56r 96N40á87r46o50ž47n98ý 3199902858

u DP pracovali dva moji kamarádi. Když řešíme tuto firmu u piva říkají mne , že jde o totálně socialistickou firmu , kde jsou nalezlé davy neschopných lidí , ve které je obrovská přezaměstnanost ,  ale mzdy jsou na úrovni vysoce úspěšné  prosperující firmy...

Takže zmrazení mezd jednoznačně ano.. Dále zastavení náboru nových zaměstnanců u pozicí , kde to lze.

Prověření obchodních vztahů a vazeb také... Cílem by mělo být to , aby tato firma daňové poplatníky pokud možno stála co nejméně...  

Dále prověření tarifu...Jízdné v Praze v MHD je nastaveno tak , aby návštěvníci Prahy solili pokud možno co nejvíce , ale obyvatelé Prahy co nejméně...Ceny časových kupónů v Praze jsou nižší než třeba v Liberci...což pokládám za absurdní. Pražský DP nabízí nsrovnatelně více , než DP Liberec

0/−1
30.9.2013 7:51

M56i69l17o22š 54S93e54t18í24k 3429559724770

DPPraha jistě nabízí více, než DPLiberec, má však i nesrovnatelně více platících cestujících, takže asi jediný srovnatelný parametr by byl náklad na 1osobu na km.

+1/0
30.9.2013 8:55

V92i57k84t40o56r 53N82á26r48o58ž57n53ý 3859592248

Náklad na osobu na km bude také zcela jednoznačně vyšší v Praze.

Praha jako město se chovala dost populisticky... v žádném jiném městě neodpovídá měsíční síťovka cca sedmnácti zakoupeným jednosměrným jízdenkám

0/0
30.9.2013 9:04
Foto

J20a33n 13M36i66l12l41e45r 7836272271587

"Náklad na osobu na km bude také zcela jednoznačně vyšší v Praze" - z jakého materiálu čerpáte. Můžete dát odkaz, prosím?

0/0
30.9.2013 10:22

V29i75k38t55o11r 34N62á94r88o64ž16n51ý 3659172688

Je zcela logické , že dopravní podnik , který například provozuje pouze autobusovou dopravu musí mít levnější náklady než dopravní podnik , který vedle toho si pečuje , rekonstruuje a udržuje svoji dopravní cestu .. Na to není třeba mít nějaké podklady...je to logika věci...

Apropo třeba v takovém New Yourku si svoje provozní náklady dokáže metro zaplatit samo....  v Praze výnos z jízdného pokryje nějakých pouhopouhých 25% nákladů...

0/0
30.9.2013 10:44
Foto

J17a21n 59M68i67l43l40e97r 7896382281157

Díky za reakci, ale ptal jsem se na něco jiného. Můžete prosím odpovědět?

0/0
30.9.2013 10:58

J74i60ř22í 11K23r39e94j63č49í20k 2127568284326

Vsude na svete je verejna doprava dotovana, tj i v New Yorku....

0/0
30.9.2013 12:02

M64i35l54o26š 61S70e58t42í33k 3339349584580

To jistě, otázkou pak ale je, je-li cena měsíční síťovky příliš nízká, nebo cena jednotlivé jízdenky příliš vysoká.

0/0
1.10.2013 9:18
Foto

M24a88r77t47i27n 81K28l86u43m76p63a92r 5216708537294

Kdyby jste sledoval denní tisk, tak víte, že ty smlouvy jsou ve většině případů nastavené tak, že jsou velice obtížně vypověditelné, ne-li vůbec. Zajímavé je, že radním v dozorčí radě, kteří se dnes bijí do prsou jak jsou generální ředitelé neschopní, to tehdy nevadilo, jak se ty smlouvy uzavírali a svorně stáli za Dvořákem. A Hudeček, floutek který byl ještě před třemi lety úplné lejno u cesty dnes poučuje tisk, jak jsou ti ředitelé neschopní, sám ovšem také neví, jak to řešit.

0/0
30.9.2013 8:39

J15i52ř72í 76K57r56e42j37č87í75k 2637808794746

Hlavne ty smlouvy jsou dilem Bema se Stainerem, Dvorak tenkrat jeste rediteloval na Prime...

0/0
30.9.2013 12:04

L71u71c84i73a10n 45P31a58p90a33z50i98a15n 5234367241315

Doporučuji zaměstnancům, aby šli do stávky!

+1/−2
29.9.2013 23:22

J18i23ř45í 83K35r73e50j33č71í54k 2167878864386

Zatim neni důvod. Řeči se vedou a voda teče... ;-)

0/−1
29.9.2013 23:42
Foto

M39a89r77t57i34n 33K38l49u98m56p55a61r 5496358577504

Ať jsou, ať stávkují, holt to nějakou dobu vydržíme, zajistí se náhradní doprava a pak se DP zavře a vyhodí všichni.

0/−3
30.9.2013 8:40

J29i11ř72í 54K55r67e44j90č45í96k 2447508374906

Nejakou dobu ? Ani den, viz predchozi stavka.

+1/0
30.9.2013 12:04

V69i13k93t20o19r 36N65á11r90o91ž68n23ý 3879372738

Troufnu si říci , že řada busových dopravců na to čeká....

0/0
30.9.2013 9:05

B34o24h74u30s34l14a25v 42K82r71á55l86í21k 2371880869216

V současné době, kdy na Opencard nikdo nemá napsáno, dokdy mu platí, takže leckdo může omylem přetáhnout, je docela efektivní mít drakonické pokuty za to, když si někdo zapomene dobít (anebo na zmatené cizince, než se zorientují, jak a kolik se kde platí). Tím se určitě vyřeší systematické tunelování podniku...

+4/0
29.9.2013 23:05

L18u41c85i57a55n 24P48a23p63a10z81i62a86n 5534557631715

To jen umožňuje novela zákona, takže to není žádný novátorský počin pana generálního, to by učinil i ten předchozí, jenže je to zde tak zkostnatělé, že na i na toto musí být souhlas majitele, resp. zřizovatele této organizace, tedy i takovou ptákovinu řeší poslanci Prahy. Ale objednávky tramvají za desítky miliard patrně si rozhodovali onehdy v dopravním podniku sami, asi jen se zákulisním tlakem ze strany ODS, které městu a tomuto podniku vládlo silou svého přesvědčení.

0/0
29.9.2013 23:25

A72l30e74x16a65n20d53r 70K20o48s62t49k53a 5739116149566

Možná napřed dopravu, a až pak penízky a pokuty. Obráceně je to lumpárna.

0/0
29.9.2013 21:58

P15a55v50e25l 77C98i36m17b70a14l 4435784958287

Co takhle zmrazit mzdy managormentu? A co slavna dozorci rada? Nebo to zase odskaci cestujici, zamestnanci... Rittigovi jste 17h z jizdenky zmrazili? Dvorakovi desatky za projektory?

+4/0
29.9.2013 20:23

P98e33t49r 63O68d22e15h51n31a42l 8864444759847

Zvýšení pokut je úplně jedno. Vzhledem k tomu, jak DP kontinuálně škrtá spoje, beztak za chvíli nebude čím jezdit. Naopak se může lehce stát, že zanedlouho bude při stávajícím počtu revizorů dokonce 100% jistota, že v každém spoji minimálně na jednoho narazíte.

+7/−1
29.9.2013 18:44
Foto

R73o19m36a79n 57P39o47l10á22č55e94k 1300486980945

Škrtá ROPID, resp. Metrolinkizuje...

+1/0
29.9.2013 19:04

P15e20t90r 24O29d63e26h14n19a42l 8914504629337

To nic nemění na tom, že tramvaje už téměř nejezdí. (o víkendu tři za hodinu)

+1/−1
29.9.2013 19:25
Foto

R18o37m43a32n 50P43o61l77á62č31e65k 1790986200925

Mění dost podstatně. Bičujete dopravce, který odjezdí jenom to co má zaplaceno.Hlavně to nijak neřeší dluh DPP ;-)

Tři tramvaje jezdí v neděli dopoledne, ale z 95% jsou tam proložené jinou linkou.

+1/−1
29.9.2013 19:36

M68i47l72o15š 56S26e31t95í29k 3569319574140

V řadě vesnic nejede o víkendu vůbec nic, takže tohle je ještě krásné.

+1/−1
30.9.2013 8:49
Foto

J26a46n 64M87i83l75l14e28r 7606962971657

No ok, ale co s tím má společného DPP?

+1/0
30.9.2013 10:18

J42i36ř57í 68Š57v48a63g15r 3218500935296

Kdyby se radeji nez na system slev podival na nepochopitelne odmeny v managmentu DP, na ROPID, pokud je to v jeho pravomocich a na nemyslitelne odmeny pro externi firmy.

Nebude zde take online rozhovor?

+3/0
29.9.2013 18:32

B45r15o17n85i41s23l75a28v 85G56a61b25r65y76š 6955334160

Nový ředitel a vůbec ředitel DP těžko něco udělá s organizátorem dopravy. Mám mnoho připomínek a aby se neřeklo - i pochval. Může s ním však jednat tak, že ROPIDu dá nějaké doporučení nebo podněty.

0/0
29.9.2013 18:36

J73i17ř50í 74Š49v23a88g73r 3368710175676

Hmm podnety. Hmm doporuceni. Hmm, ale i tak. Prvni co ma v planu ucinit v korupci prolezle z verejnych penez dotovane spolecnosti je, ze se chce podivat na slevy. Asi nema na mysli slevu na jizdnem pro vedeni DP. 

btw. nejsem uzivatelem jakekoliv slevy u DP.

0/0
29.9.2013 18:44

M52a45r52c77e67l 27H85r46o30c78h 9799859732

Zvýšení pokut mi jako platícímu cestujícímu nevadí. Druhá věc je, že z notorických neplatičů to stejně nedostanou. Ovšem rád bych si poslechl plán na zkvalitnění dopravy. Například jak zamezit, aby Ropiďáci zanechali svých pokusů likvidovat pražskou integrovanou dopravu. ;-€

+8/−1
29.9.2013 17:57

J41i12ř79í 52Š39v97a46g43r 3538540945916

Zvyseni pokut se neplaticu nedotkne. Tem je jedno jestli to je 500 nebo 1500. 

Ale priznam se zde. Jiz se mi stalo, ze jsem si zapomnel na platnost. Ale co moje blbost. Nedavno, ac jsem jel na listek ktery jsem si cvakl a jako bezne jsem ho zastrcil do zadni kapsy kalhot, pri kontrole jsem ho tam uz nenasel. Ale co moje blbost. Alespon jsem prispel DP. :-/

+1/0
29.9.2013 18:40

J27a22c14h51y68m 60K43a63v86a72n 5309345272

Co by ste chtel? Do kina vas taky bez listku nepusti.

0/−2
29.9.2013 19:21

J65i87ř86í 70Š29v94a69g37r 3258410335906

Nic nepotrebuji. Jen jsem konstatoval, ze neplaticum jsou nejake pokuty u .... A ze zmena vyse pokuty nic neresi.

+3/0
29.9.2013 19:54
Foto

R64o37m52a55n 41P97o90l57á85č49e15k 1810936610285

Nemůžu si pomoct, ale DPP se vybarvuje jako Slavia... Ředitel má velké plány, ale průser za 19 mld za 15T a další mld za metro nevyřeší, že se lidem nedají 2% k platu... Dokud město se k věci nepostaví, tak to budou hry...

Možná by jsme pomalu mohli sázet kdo dostane kterou trakci DPP ;-D.

+5/−1
29.9.2013 17:44

M46i31r86o68s81l55a35v 73B20e58n71e33š 1587354633120

Tak krátký článek a i tak je v něm hrubka (Česko televizi). :-(

+1/0
29.9.2013 16:33

M79a79r60i13e 32V89a18š55í73č39k75o40v25á 3821153752678

Zvyšovat pokuty? Spíš by se měli zaměřit na vymáhání pokut od cizinců a zvýšit kontroly...

+1/0
29.9.2013 16:28

L75i33b15o37r 72H51o44s39a63k 3425952684736

Jo, Japonci jsou oblibenym tercem revizoru. Vzdycky kdyz to vidim, mam chut revizora nakopat.

+9/−1
29.9.2013 16:35

T41o32m32á47š 34Z11e43m57a95n 3555238414935

Souhlas, viděl jsem chování revizorů k cizincům a korektní jednání vypadá úplně jinak.

+4/0
29.9.2013 16:59

B52r78o93n58i37s53l95a65v 82G11a58b73r16y38š 6255734680

Je fakt, že někteří revizoři by potřebovali vychování, ale jak my k vy, tak vy k my, protože někteří cestující taky stojí za to. Na druhou stranu jsem ještě neviděl, aby ve vlaku někdo na revizora vytáhl zbraň nebo na něj nějak útočil. A přece dělají oba stejnou práci.

0/0
29.9.2013 18:39

J56i22ř86i10n96a 53K18ř76e57n14k41o19v78á 2762913958

Vždyť takový plat nemají ani někteří horníci na dole Paskov!

+2/−1
29.9.2013 16:02

V78l97a65d44i14s15l52a71v 18B57u30r72y72š28e71k 1289822377974

Jak to víte? Tak ať jdou řídit metro nebo autobus někteří horníci.

+5/−1
29.9.2013 16:07

V10i53k92t54o35r 85N80á78r48o64ž56n13ý 3339652778

A co má být ??

+5/0
29.9.2013 16:12

M36a39r59c39e63l 51H69r24o91c49h 9329449142

Dělají přesčasy, víkendy i svátky, jaký máte problém?

+1/0
29.9.2013 17:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.