Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský dopravní podnik povede Ďuriš, chce zjednodušit systém slev

Představenstvo pražského dopravního podniku pověřilo podle očekávání vedením firmy současného šéfa českobudějovické MHD Jaroslava Ďuriše. Ve funkci generálního ředitele vystřídá Milana Křístka, který nabídl po necelém roce rezignaci. Dozorčí rada ho okamžitě odvolala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B21o56h12u31s89l34a74v 11K97r85á23l75í63k 2781570179316

Takže ve sporu ODS a TOP09 o to, jestli tunelované peníze půjdou přes Škodovku, anebo přes IDS, máme jasno: bude "zjednodušen systém slev" aby MHD nejezdil už vůbec nikdo.

+3/0
30.9.2013 20:08

D93a43v76i11d 14R65y33c82h78e50t84s66k17ý 9286481380690

"zjednodušit systém slev" - tento newspeak pan řiditel asi dlouho ladil ;-D

+5/0
30.9.2013 18:01

K95a75r83e94l 18M61a60z28a93n17e25c 7217515953

Další vesničan posedlý touhou to těm "Pražákům" natřít. Až zjistí realitu a pochopí, že představy věsničanů o Praze jsou zcela zkreslené, tak ho to přejde.

+3/−1
30.9.2013 16:57

V98i32k92t56o55r 71N13á16r90o77ž47n20ý 3829882448

Nerozlišujte lidi na "vesničany a nevesničany". I pražáky může takový obyvatel Paříže či Londýna takto pokládat.

Důležité však je , co je za tímto člověkem vidět...

Nicméně na DPP se plně projevuje to samé , co na ostatních velkých státních firmách.. Nikdo neví co s tím , ...minulé vedení tuto firmu rozkrádalo , žádná vize a strategie....a tak z DPP je typická socialistická krachující firma , kde jsou mzdy na úrovni super úspěšné privátní firmy...

+1/0
30.9.2013 17:19

J90i66ř73í 47K93r81e80j33č36í84k 2807268814196

Doplnil bych "...minulé vedení Prahy tuto firmu rozkrádalo a tohle v tom evidentně hodlá pokračovat..."...

+1/0
30.9.2013 18:23

J58i18ř71í 37K53r84e43j23č71í91k 2657658894836

A ještě ty mzdy mě zaujaly. Průměr cca 23 tisíc čistého - tak špatně na tom snad super úspěšné privátní firmy snad nejsou...

+1/0
30.9.2013 18:25

V16i56k97t77o70r 83N13á49r51o73ž56n24ý 3279982668

Když jsem myslel super úspěšné privátní firmy ...tak jsem samozřejmě nemyslel banky či pojišťovny , ale firmy z oboru...

0/0
30.9.2013 18:41

J70i74ř55í 31K96r42e69j75č81í39k 2147108774946

A my snad máme v oboru nějakou větší a úspěšnější privátní firmu než je DPP ? Prozradíte která to je ?

0/0
30.9.2013 19:51

B80o81h37u91s96l26a78v 85K12r54á96l16í18k 2661970799386

Firmě ve stoprocentním vlastnictví města bych neříkal tak úplně "privátní". A kdyby to nebyla akciovka, ale rozpočtová organizace, tak těm se zase neříká "firma".

0/0
30.9.2013 20:09

J66i44ř55í 10K27r19e44j91č51í45k 2807258484656

OK, špatně formulováno...

Ona je v ČR v oboru ve kterém se pohybuje DPP nějaká větší a úspěšnější privátní firma ? Tím privátní se se samozřejmě myslí ona firma, nikoliv DPP.

0/0
30.9.2013 21:08

V83i34k53t69o91r 29N32á30r81o86ž83n71ý 3109332898

Úspěšnější jsou takřka všechny....protože buď si fungují "za své" , nebo na jednotku výkonu sežerou méně peněz....

0/0
1.10.2013 7:49

J34i13ř76í 12K10r46e64j31č94í63k 2717928984546

Stále se vyhýbáte odpovědi a obávám se, že tomu příliš nerozumíte.

Tak ještě jednou, která firma je v tomto oboru úspěšnější než DP a můžete přihodit i nějaký odkaz jako důkaz. Díky ;-)

0/0
1.10.2013 18:14

P80e97t70r 63D88u22b80š63í95k 9158609166459

Hmm dalsi Budejovanek jde do pryc, jeden do Brna zkurvit divadlo, druhej do Praglu kurvit dopravu, tady byl asi  malo uspesnej, jezdi tu stary popelnice, a to nove co koupili hmm, at si Budejovice vemou priklad jinde, tady je vozovy park zastaralej, ridici jezdi jak dementi a reditel radeji z Budejovicke prdele prcha, a veta tech  stupidnich Cimrmanu, ze v Budejovicich by chtel zit kazdej zavani tuposti, kdo tu byl dele nez mesi snazi se utect pryc

0/−2
30.9.2013 15:42

B62o68h25u54s19l20a11v 26K42r13á23l47í29k 2281130589166

A odkud asi přišel do těch Budějic? Že by z pražského DP z funkce personálního ředitele?

+1/0
30.9.2013 20:11

Z29d35e32n74ě10k 88Z23a18b21a21v19a 1692164716504

kdepak ho holomoucký syreček tak rychle vyhrábl? Pokud bude kámošit jen s jeho TOP grupou, má to taky jen na rok - do voleb.

+1/0
30.9.2013 15:40

J93a11n11a 62M79a18x61o81v97á 7375478938567

Nejen v Praze mají děti a senioři slevy. Připadá mi to normální a morální i když se to někomu nemusí zamlouvat. Jízdenka za 32 Kč a můžete se povozit často v zápachu s bezdomovci . To je fakt tahák. Navíc Ropid, který v Praze mění jízdní řády i několikrát za měsíc. Zrušila bych Ropid a hned by bylo dostatek peněz  i na slevy. Navíc slevy jízdného v Praze se týkají nejen Pražanů ale i dětí a seniorů z celé ČR a to buď prostřednictvím Open card ( mnozí co dojíždějí za dětmi na návštěvu open card mají)nebo při nákupu jednotlivých jízdenek.Již dnes díky častým změnám, výlukám a vlastnímu bezpečí  jsem nucena docela často používat auto.

Myslím, že zájem města by měl být aby lidé využívali hromadnou dopravu a ne auta. Tímto ale jen nažene lidi do aut.

Jana

+3/−1
30.9.2013 15:02

J26a68r93o77s15l88a85v34a 82N69o61v78á 5118457968980

jenže v Praze jezdí děti do 15 let zadarmo, zatímco na venkově už prvňáci platí 30% dospělého jízdného a studenti od 15 let už 75% plného jízdného. To ovšem jen ve dnech školního vyučování. Takže to beru jako diskriminaci za to, že nebydlí v Praze. Zatímco pražské dítě se mnohdy dostane do základní školy pěšky, na venkově je ta vzdálenost i 10 km! A to jsou spádové základní školy, na střední jsou ty vzdálenosti 20 i 30 km. ;-€

+1/−1
30.9.2013 16:44

K91a56r35e41l 72M52a28z27a50n77e97c 7667525343

To jsou ale nesmysly. Děti od 6 let v Praze platí a v Praze narozdíl od vesnic nic v docházkové vzdálenosti není.

+3/−2
30.9.2013 16:53

J46a62r94o65s91l51a26v41a 63N26o84v25á 5218407488820

Víte o čem mluvíte? V Praze jsem žila od narození do svých 25 let a na základku jsem chodila pěšky, protože to byla 1 zastávka autobusem. Moje děti už musely do města na ZŠ jezdit 6 km.

0/0
30.9.2013 17:16

K77a71r64e82l 15M80a21z61a83n72e50c 7757375363

Škol a školek je v Praze nedostatek a dojíždění je naprosto běžné. To vy nevíte, o čem mluvíte. A ještě mi znovu zopakujte nesmysl o tom, že děti do 15 let jezdí zdarma.

+2/0
30.9.2013 17:37

J90i28ř80í 57K32r98e83j44č53í55k 2817608914196

Děti od 6 let v Praze platí ? Nevim co, ale MHD to rozhodně nebude !

+1/−1
30.9.2013 18:27

V55i56k40t86o77r 66N10á35r12o69ž29n65ý 3509422818

Nemám strach , že by dražší jízdné v MHD mělo za následek přesun lidí do aut... Parkovací možnosti v Praze jsou totál v háji a i když se cena časových kupónů zvýší o 30% ...pořád bude MHD nejlevnější a nejrychlejší alternativou....

0/0
30.9.2013 17:56

M28a11r50e13k 36P35r66c43h63a17l 3496980429289

Asi tak, co mohl po dni od jmenování říct? Ale na rozdíl od většiny těch "odborníků" tam 28 let dělal, což je ohromné plus!

0/0
30.9.2013 14:22

K19a11r54e87l 12M15a36z41a63n97e69c 7367655253

No a co udělal? Pomohl kamarádíčkům se napakovat a teď jse k většímu lizu?

0/0
30.9.2013 17:38

J21a38n 66V57y50s62k34o53č41i56l 2645834883

No to jsem zvědav, co z té analýzy vyplyne. Nakonec stejně budou zdražovat. Mám to "štěstí", že jsem pro DP 11 let dělal coby soukromník a jak dnes vzpomínám na první den, kdy jsem vešel do jedné vozovny a čas se vrátil jak zázrakem před rok 89, lehoučké tempo, nikdo s ničím nespěchal, pokud možno byl kdekdo na svačině v kantýně, když přijížděla porouchaná tramvaj, někteří se houfně dekovali, aby je mistr nenasadil na opravu a tak jsem nevycházel z úžasu po další desetiletí. Těch, kteří fakt uměli vzít za práci byla odhadem tak třetina, při zamhouření oka polovina. Těch příhod bych tu mohl navyprávět na článek, ale vím jistě, že úspory ve vlastních řadách se nejen mohou najít, ale zcela jistě by se našly, být vůle. A v tu nedoufám, obzvlášť u odborů.

+6/0
30.9.2013 14:16

V23i76k78t38o66r 66N17á92r67o73ž76n48ý 3369542858

Mám dva kamarády , kteří u DPP také pracovali. Museli odtamtud zdrhnout...protože byli zvyklí z privátní sféry na práci a nikoliv na ulejvání. Takže ostatním spolukolegům byli trny v očích... 

Oni akorát potvrzovali Váš příspěvek...davy neschopných , ale přitom špičkově zaplacených , flákající se ,  lidí

+1/0
30.9.2013 17:28

V43i10k68t51o31r 34N50á90r58o79ž92n64ý 3699972338

Z mého pohledu vnímám jako neudržitelnou cenu jízdného pro obyvatele Prahy všeobecně..Ty zmiňované slevy jsou absurdní. Dále ceny předplatních jízdenek jsou hodně nízké... cena 550 Kč za měsíční síťovku je na úrovni MHD okresních měst , kde cestující má k dispozici pouze několik málo autobusových linek

Budu-li dojíždět každý den autobusem 20 km z jednoho města do druhého , zaplatím za den 50-60 Kč , za měsíc 1000-1250 CZK a budu-li obyvatelem Prahy a stejně dlouhou cestou do práce vystřídám bus,tramvaj i metro , zaplatím 550 Kč. Absurdní..

+3/−4
30.9.2013 13:57

R26o23b64e83r68t 13H69a57n32z52l63í88k 5194231172475

Ale no tak, člověče, uvědomte si, že ve stejném (podobném) poměru jako jsou ony velikosti měst jsou také počty jejich obyvatel a tedy (potenciálních) plátců oněch jízdenek, ať jednotlivých či předplacených. Zkuste spíš nezávidět těm, kteří ve městech bydlí, když vy "musíte" dojíždět každý den autobusem 20km. Nikdo vám nebrání se přestěhovat.

+2/−3
30.9.2013 15:31

J16a88r23o64s24l47a90v51a 38N47o18v85á 5238387978750

hnedka se přestěhuji do Prahy, jen co najdu bydlení v ceně, na které mi bude stačit plat v zaměstnání, které je jistě také lehké sehnat!

0/0
30.9.2013 16:48

V31i62k81t39o39r 20N28á77r69o61ž80n44ý 3729542578

Já při své cestě do práce nepoužívám veřejnou dopravu.

Nicméně , je to trochu paradox , Prahu většinou v minulosti ovládaly pravicové koalice , které však co se týče MHD málem vybudovaly socialismus. Nízká cena jízdenek je i jeden z důvodů , proč je tato firma před bankrotem.

Občas si kladu otázku , jak to třeba v takovém New Yourku dokázali , že výnos z jízdného v metru plně pokryje jeho náklady... V Praze výnos z jízdného pokryje cca 25% nákladů...

0/0
30.9.2013 17:24

B84r67o14n78i31s22l54a31v 93G83a44b92r54y87š 6445894130

A z jakého důvodu MHD nepoužíváte? Já totiž nechápu ty davy lidí, co si myslí, jaké nemají pohodlí, když jedou autem. Přitom je to v každé ulici stejné - plyn, brzda, klakson, plyn, klakson, plyn, brzda, klakson, plyn, klakson, klakson, klakson. Řidiči jsou nepoučitelní, když se každý den vydávají na válečnou zónu v pražských ulicích. Auta stojí, nějkterá MHD tím pádem taky, čoudí na křižovatkách a zdržují ostatní provoz. Jezdím každý den MHD Koněvovou ulicí a jen asi desetkrát jsem viděl, že v autech jsou dva a více lidí.

0/0
30.9.2013 18:08

V74i26k53t16o82r 35N13á28r22o80ž76n65ý 3729232678

Pracovně se nemám potřebu motat autem centrem Prahy a na okraji je auto mnohem a mnohem lepší než veřejná doprava...

0/0
30.9.2013 18:39

B80r27o89n85i25s40l20a19v 18G60a44b55r75y35š 6335814260

Jestli využíváte tangenciální směry, pak to chápu, nabídka není zase tak široká jako na radiálních trasách. Nicméně jsme s kolegou z katedry přišli na "Haškův-Gabryšův paradox" ;-). Řidičům IAD vadí zdražování cen benzínu a nafty méně než zdražování jízdného v sektoru MHD. Přitom samo o sobě je to docela zarážející.

0/0
30.9.2013 19:10

D89a40v96i38d 14V73o12b42o10r60n19i40k 7772650313709

jezdim do prace autem jen obcas - kdyz ho pote potrebuji jeste vyuzit, ale duvodem muze byt ze MHD jezdim 40min a autem 15min - a to se hodi

0/0
30.9.2013 19:30

B75r22o36n96i58s73l71a64v 17G44a55b47r79y36š 6915874980

Já bych auto neuživil. Jízda po Praze je šílená a 550 Kč na MHD je tak akorát. Nemusím krmit tu čtyřkolovou obludu, o kterou se ještě budu bát, že mi ji někdo ukradne, vykrade, nebo že zapomenu zaplatit nějakou zbytečně drahou pojistku.

Jinak mi vadí, že díky autům a těm zácpám, co je tvoří, jezdím do práce o 30 minut déle.

0/0
30.9.2013 22:09

J59i74ř41í 25K39r75e52j87č53í24k 2797118774396

A na ten New York jste přišel jak ? ;-D

0/0
30.9.2013 18:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.