Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský dopravní podnik povede Ďuriš, chce zjednodušit systém slev

Představenstvo pražského dopravního podniku pověřilo podle očekávání vedením firmy současného šéfa českobudějovické MHD Jaroslava Ďuriše. Ve funkci generálního ředitele vystřídá Milana Křístka, který nabídl po necelém roce rezignaci. Dozorčí rada ho okamžitě odvolala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B98o27h79u86s45l57a97v 10K46r90á13l35í40k 2221250219746

Takže ve sporu ODS a TOP09 o to, jestli tunelované peníze půjdou přes Škodovku, anebo přes IDS, máme jasno: bude "zjednodušen systém slev" aby MHD nejezdil už vůbec nikdo.

+3/0
30.9.2013 20:08

D29a73v34i71d 81R29y21c50h14e14t57s81k51ý 9916821380270

"zjednodušit systém slev" - tento newspeak pan řiditel asi dlouho ladil ;-D

+5/0
30.9.2013 18:01

K18a26r74e88l 75M69a87z72a94n41e51c 7117435163

Další vesničan posedlý touhou to těm "Pražákům" natřít. Až zjistí realitu a pochopí, že představy věsničanů o Praze jsou zcela zkreslené, tak ho to přejde.

+3/−1
30.9.2013 16:57

V77i42k54t51o98r 42N39á26r97o67ž45n40ý 3539502278

Nerozlišujte lidi na "vesničany a nevesničany". I pražáky může takový obyvatel Paříže či Londýna takto pokládat.

Důležité však je , co je za tímto člověkem vidět...

Nicméně na DPP se plně projevuje to samé , co na ostatních velkých státních firmách.. Nikdo neví co s tím , ...minulé vedení tuto firmu rozkrádalo , žádná vize a strategie....a tak z DPP je typická socialistická krachující firma , kde jsou mzdy na úrovni super úspěšné privátní firmy...

+1/0
30.9.2013 17:19

J94i98ř29í 95K22r14e97j46č85í53k 2147468974866

Doplnil bych "...minulé vedení Prahy tuto firmu rozkrádalo a tohle v tom evidentně hodlá pokračovat..."...

+1/0
30.9.2013 18:23

J86i69ř49í 69K96r78e48j95č50í83k 2957878904286

A ještě ty mzdy mě zaujaly. Průměr cca 23 tisíc čistého - tak špatně na tom snad super úspěšné privátní firmy snad nejsou...

+1/0
30.9.2013 18:25

V16i52k44t25o47r 55N10á42r31o14ž30n12ý 3789952688

Když jsem myslel super úspěšné privátní firmy ...tak jsem samozřejmě nemyslel banky či pojišťovny , ale firmy z oboru...

0/0
30.9.2013 18:41

J96i94ř95í 40K39r20e97j95č69í55k 2707788974576

A my snad máme v oboru nějakou větší a úspěšnější privátní firmu než je DPP ? Prozradíte která to je ?

0/0
30.9.2013 19:51

B45o10h34u22s79l40a42v 18K87r98á52l85í53k 2471440489946

Firmě ve stoprocentním vlastnictví města bych neříkal tak úplně "privátní". A kdyby to nebyla akciovka, ale rozpočtová organizace, tak těm se zase neříká "firma".

0/0
30.9.2013 20:09

J98i52ř37í 52K87r98e56j60č18í17k 2567748684756

OK, špatně formulováno...

Ona je v ČR v oboru ve kterém se pohybuje DPP nějaká větší a úspěšnější privátní firma ? Tím privátní se se samozřejmě myslí ona firma, nikoliv DPP.

0/0
30.9.2013 21:08

V75i12k83t85o13r 95N88á98r64o35ž88n17ý 3969862528

Úspěšnější jsou takřka všechny....protože buď si fungují "za své" , nebo na jednotku výkonu sežerou méně peněz....

0/0
1.10.2013 7:49

J65i60ř60í 30K60r70e35j70č15í56k 2117768604706

Stále se vyhýbáte odpovědi a obávám se, že tomu příliš nerozumíte.

Tak ještě jednou, která firma je v tomto oboru úspěšnější než DP a můžete přihodit i nějaký odkaz jako důkaz. Díky ;-)

0/0
1.10.2013 18:14

P32e85t43r 28D32u75b83š69í61k 9418529156109

Hmm dalsi Budejovanek jde do pryc, jeden do Brna zkurvit divadlo, druhej do Praglu kurvit dopravu, tady byl asi  malo uspesnej, jezdi tu stary popelnice, a to nove co koupili hmm, at si Budejovice vemou priklad jinde, tady je vozovy park zastaralej, ridici jezdi jak dementi a reditel radeji z Budejovicke prdele prcha, a veta tech  stupidnich Cimrmanu, ze v Budejovicich by chtel zit kazdej zavani tuposti, kdo tu byl dele nez mesi snazi se utect pryc

0/−2
30.9.2013 15:42

B86o11h62u80s12l69a18v 51K56r94á53l18í15k 2501400779386

A odkud asi přišel do těch Budějic? Že by z pražského DP z funkce personálního ředitele?

+1/0
30.9.2013 20:11

Z12d28e37n37ě42k 49Z55a87b73a20v68a 1952984296774

kdepak ho holomoucký syreček tak rychle vyhrábl? Pokud bude kámošit jen s jeho TOP grupou, má to taky jen na rok - do voleb.

+1/0
30.9.2013 15:40

J55a70n47a 68M52a75x97o17v52á 7295758908887

Nejen v Praze mají děti a senioři slevy. Připadá mi to normální a morální i když se to někomu nemusí zamlouvat. Jízdenka za 32 Kč a můžete se povozit často v zápachu s bezdomovci . To je fakt tahák. Navíc Ropid, který v Praze mění jízdní řády i několikrát za měsíc. Zrušila bych Ropid a hned by bylo dostatek peněz  i na slevy. Navíc slevy jízdného v Praze se týkají nejen Pražanů ale i dětí a seniorů z celé ČR a to buď prostřednictvím Open card ( mnozí co dojíždějí za dětmi na návštěvu open card mají)nebo při nákupu jednotlivých jízdenek.Již dnes díky častým změnám, výlukám a vlastnímu bezpečí  jsem nucena docela často používat auto.

Myslím, že zájem města by měl být aby lidé využívali hromadnou dopravu a ne auta. Tímto ale jen nažene lidi do aut.

Jana

+3/−1
30.9.2013 15:02

J20a27r35o52s90l32a38v33a 76N71o54v61á 5178917388580

jenže v Praze jezdí děti do 15 let zadarmo, zatímco na venkově už prvňáci platí 30% dospělého jízdného a studenti od 15 let už 75% plného jízdného. To ovšem jen ve dnech školního vyučování. Takže to beru jako diskriminaci za to, že nebydlí v Praze. Zatímco pražské dítě se mnohdy dostane do základní školy pěšky, na venkově je ta vzdálenost i 10 km! A to jsou spádové základní školy, na střední jsou ty vzdálenosti 20 i 30 km. ;-€

+1/−1
30.9.2013 16:44

K48a54r56e75l 75M61a43z12a71n35e62c 7137215843

To jsou ale nesmysly. Děti od 6 let v Praze platí a v Praze narozdíl od vesnic nic v docházkové vzdálenosti není.

+3/−2
30.9.2013 16:53

J18a65r58o66s77l55a84v25a 15N75o89v53á 5778987928170

Víte o čem mluvíte? V Praze jsem žila od narození do svých 25 let a na základku jsem chodila pěšky, protože to byla 1 zastávka autobusem. Moje děti už musely do města na ZŠ jezdit 6 km.

0/0
30.9.2013 17:16

K45a82r69e58l 14M73a28z24a22n57e82c 7327805643

Škol a školek je v Praze nedostatek a dojíždění je naprosto běžné. To vy nevíte, o čem mluvíte. A ještě mi znovu zopakujte nesmysl o tom, že děti do 15 let jezdí zdarma.

+2/0
30.9.2013 17:37

J69i35ř22í 91K62r88e12j49č24í81k 2737328494796

Děti od 6 let v Praze platí ? Nevim co, ale MHD to rozhodně nebude !

+1/−1
30.9.2013 18:27

V85i32k83t44o19r 63N89á78r43o62ž80n44ý 3469432538

Nemám strach , že by dražší jízdné v MHD mělo za následek přesun lidí do aut... Parkovací možnosti v Praze jsou totál v háji a i když se cena časových kupónů zvýší o 30% ...pořád bude MHD nejlevnější a nejrychlejší alternativou....

0/0
30.9.2013 17:56

M29a72r61e44k 49P16r64c40h84a45l 3136140949689

Asi tak, co mohl po dni od jmenování říct? Ale na rozdíl od většiny těch "odborníků" tam 28 let dělal, což je ohromné plus!

0/0
30.9.2013 14:22

K87a83r80e33l 47M38a89z73a48n23e26c 7747895903

No a co udělal? Pomohl kamarádíčkům se napakovat a teď jse k většímu lizu?

0/0
30.9.2013 17:38

J59a21n 28V51y68s95k93o19č21i87l 2105734313

No to jsem zvědav, co z té analýzy vyplyne. Nakonec stejně budou zdražovat. Mám to "štěstí", že jsem pro DP 11 let dělal coby soukromník a jak dnes vzpomínám na první den, kdy jsem vešel do jedné vozovny a čas se vrátil jak zázrakem před rok 89, lehoučké tempo, nikdo s ničím nespěchal, pokud možno byl kdekdo na svačině v kantýně, když přijížděla porouchaná tramvaj, někteří se houfně dekovali, aby je mistr nenasadil na opravu a tak jsem nevycházel z úžasu po další desetiletí. Těch, kteří fakt uměli vzít za práci byla odhadem tak třetina, při zamhouření oka polovina. Těch příhod bych tu mohl navyprávět na článek, ale vím jistě, že úspory ve vlastních řadách se nejen mohou najít, ale zcela jistě by se našly, být vůle. A v tu nedoufám, obzvlášť u odborů.

+6/0
30.9.2013 14:16

V90i97k97t15o58r 94N20á55r77o98ž20n98ý 3159632558

Mám dva kamarády , kteří u DPP také pracovali. Museli odtamtud zdrhnout...protože byli zvyklí z privátní sféry na práci a nikoliv na ulejvání. Takže ostatním spolukolegům byli trny v očích... 

Oni akorát potvrzovali Váš příspěvek...davy neschopných , ale přitom špičkově zaplacených , flákající se ,  lidí

+1/0
30.9.2013 17:28

V33i47k27t73o26r 72N80á73r26o61ž45n97ý 3739782728

Z mého pohledu vnímám jako neudržitelnou cenu jízdného pro obyvatele Prahy všeobecně..Ty zmiňované slevy jsou absurdní. Dále ceny předplatních jízdenek jsou hodně nízké... cena 550 Kč za měsíční síťovku je na úrovni MHD okresních měst , kde cestující má k dispozici pouze několik málo autobusových linek

Budu-li dojíždět každý den autobusem 20 km z jednoho města do druhého , zaplatím za den 50-60 Kč , za měsíc 1000-1250 CZK a budu-li obyvatelem Prahy a stejně dlouhou cestou do práce vystřídám bus,tramvaj i metro , zaplatím 550 Kč. Absurdní..

+3/−4
30.9.2013 13:57

R32o73b16e97r75t 49H17a67n79z78l45í81k 5214181522635

Ale no tak, člověče, uvědomte si, že ve stejném (podobném) poměru jako jsou ony velikosti měst jsou také počty jejich obyvatel a tedy (potenciálních) plátců oněch jízdenek, ať jednotlivých či předplacených. Zkuste spíš nezávidět těm, kteří ve městech bydlí, když vy "musíte" dojíždět každý den autobusem 20km. Nikdo vám nebrání se přestěhovat.

+2/−3
30.9.2013 15:31

J41a48r84o72s70l36a56v57a 20N33o80v53á 5238957458760

hnedka se přestěhuji do Prahy, jen co najdu bydlení v ceně, na které mi bude stačit plat v zaměstnání, které je jistě také lehké sehnat!

0/0
30.9.2013 16:48

V14i17k86t34o97r 65N79á82r40o59ž92n47ý 3379982618

Já při své cestě do práce nepoužívám veřejnou dopravu.

Nicméně , je to trochu paradox , Prahu většinou v minulosti ovládaly pravicové koalice , které však co se týče MHD málem vybudovaly socialismus. Nízká cena jízdenek je i jeden z důvodů , proč je tato firma před bankrotem.

Občas si kladu otázku , jak to třeba v takovém New Yourku dokázali , že výnos z jízdného v metru plně pokryje jeho náklady... V Praze výnos z jízdného pokryje cca 25% nákladů...

0/0
30.9.2013 17:24
Foto

B18r18o81n65i35s92l98a31v 95G27a58b86r51y68š 2632549831

A z jakého důvodu MHD nepoužíváte? Já totiž nechápu ty davy lidí, co si myslí, jaké nemají pohodlí, když jedou autem. Přitom je to v každé ulici stejné - plyn, brzda, klakson, plyn, klakson, plyn, brzda, klakson, plyn, klakson, klakson, klakson. Řidiči jsou nepoučitelní, když se každý den vydávají na válečnou zónu v pražských ulicích. Auta stojí, nějkterá MHD tím pádem taky, čoudí na křižovatkách a zdržují ostatní provoz. Jezdím každý den MHD Koněvovou ulicí a jen asi desetkrát jsem viděl, že v autech jsou dva a více lidí.

0/0
30.9.2013 18:08

V42i68k76t14o30r 28N64á75r67o12ž42n20ý 3429192308

Pracovně se nemám potřebu motat autem centrem Prahy a na okraji je auto mnohem a mnohem lepší než veřejná doprava...

0/0
30.9.2013 18:39
Foto

B21r71o71n44i40s39l20a83v 15G84a90b17r49y77š 2382249751

Jestli využíváte tangenciální směry, pak to chápu, nabídka není zase tak široká jako na radiálních trasách. Nicméně jsme s kolegou z katedry přišli na "Haškův-Gabryšův paradox" ;-). Řidičům IAD vadí zdražování cen benzínu a nafty méně než zdražování jízdného v sektoru MHD. Přitom samo o sobě je to docela zarážející.

0/0
30.9.2013 19:10

D15a19v14i67d 31V57o87b89o26r89n67i90k 7652200633189

jezdim do prace autem jen obcas - kdyz ho pote potrebuji jeste vyuzit, ale duvodem muze byt ze MHD jezdim 40min a autem 15min - a to se hodi

0/0
30.9.2013 19:30
Foto

B37r75o79n95i29s23l53a32v 84G70a28b39r20y25š 2972399861

Já bych auto neuživil. Jízda po Praze je šílená a 550 Kč na MHD je tak akorát. Nemusím krmit tu čtyřkolovou obludu, o kterou se ještě budu bát, že mi ji někdo ukradne, vykrade, nebo že zapomenu zaplatit nějakou zbytečně drahou pojistku.

Jinak mi vadí, že díky autům a těm zácpám, co je tvoří, jezdím do práce o 30 minut déle.

0/0
30.9.2013 22:09

J65i15ř32í 15K61r88e23j83č53í24k 2497528924486

A na ten New York jste přišel jak ? ;-D

0/0
30.9.2013 18:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.