Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský dopravní podnik povede Ďuriš, chce zjednodušit systém slev

Představenstvo pražského dopravního podniku pověřilo podle očekávání vedením firmy současného šéfa českobudějovické MHD Jaroslava Ďuriše. Ve funkci generálního ředitele vystřídá Milana Křístka, který nabídl po necelém roce rezignaci. Dozorčí rada ho okamžitě odvolala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B87o81h59u20s51l25a61v 58K67r15á11l46í37k 2901930689696

Takže ve sporu ODS a TOP09 o to, jestli tunelované peníze půjdou přes Škodovku, anebo přes IDS, máme jasno: bude "zjednodušen systém slev" aby MHD nejezdil už vůbec nikdo.

+3/0
30.9.2013 20:08

D92a55v41i61d 36R13y14c42h98e53t64s35k24ý 9426191300820

"zjednodušit systém slev" - tento newspeak pan řiditel asi dlouho ladil ;-D

+5/0
30.9.2013 18:01

K21a82r13e73l 11M79a11z29a15n33e36c 7917835833

Další vesničan posedlý touhou to těm "Pražákům" natřít. Až zjistí realitu a pochopí, že představy věsničanů o Praze jsou zcela zkreslené, tak ho to přejde.

+3/−1
30.9.2013 16:57

V27i44k68t33o49r 89N10á61r78o54ž77n51ý 3709962328

Nerozlišujte lidi na "vesničany a nevesničany". I pražáky může takový obyvatel Paříže či Londýna takto pokládat.

Důležité však je , co je za tímto člověkem vidět...

Nicméně na DPP se plně projevuje to samé , co na ostatních velkých státních firmách.. Nikdo neví co s tím , ...minulé vedení tuto firmu rozkrádalo , žádná vize a strategie....a tak z DPP je typická socialistická krachující firma , kde jsou mzdy na úrovni super úspěšné privátní firmy...

+1/0
30.9.2013 17:19

J53i71ř90í 25K54r78e21j65č95í90k 2747408424316

Doplnil bych "...minulé vedení Prahy tuto firmu rozkrádalo a tohle v tom evidentně hodlá pokračovat..."...

+1/0
30.9.2013 18:23

J79i77ř49í 24K68r47e90j54č18í69k 2397818594136

A ještě ty mzdy mě zaujaly. Průměr cca 23 tisíc čistého - tak špatně na tom snad super úspěšné privátní firmy snad nejsou...

+1/0
30.9.2013 18:25

V57i95k58t18o13r 95N60á60r44o76ž39n15ý 3159772718

Když jsem myslel super úspěšné privátní firmy ...tak jsem samozřejmě nemyslel banky či pojišťovny , ale firmy z oboru...

0/0
30.9.2013 18:41

J42i73ř59í 66K40r98e76j37č37í11k 2597418974626

A my snad máme v oboru nějakou větší a úspěšnější privátní firmu než je DPP ? Prozradíte která to je ?

0/0
30.9.2013 19:51

B31o84h71u29s17l18a10v 41K66r36á46l69í28k 2421720839636

Firmě ve stoprocentním vlastnictví města bych neříkal tak úplně "privátní". A kdyby to nebyla akciovka, ale rozpočtová organizace, tak těm se zase neříká "firma".

0/0
30.9.2013 20:09

J41i22ř82í 75K95r79e25j28č14í79k 2677318164536

OK, špatně formulováno...

Ona je v ČR v oboru ve kterém se pohybuje DPP nějaká větší a úspěšnější privátní firma ? Tím privátní se se samozřejmě myslí ona firma, nikoliv DPP.

0/0
30.9.2013 21:08

V63i62k96t23o90r 67N84á97r69o71ž10n16ý 3339292698

Úspěšnější jsou takřka všechny....protože buď si fungují "za své" , nebo na jednotku výkonu sežerou méně peněz....

0/0
1.10.2013 7:49

J79i44ř64í 52K47r27e29j25č86í35k 2157568104126

Stále se vyhýbáte odpovědi a obávám se, že tomu příliš nerozumíte.

Tak ještě jednou, která firma je v tomto oboru úspěšnější než DP a můžete přihodit i nějaký odkaz jako důkaz. Díky ;-)

0/0
1.10.2013 18:14

P37e42t20r 59D81u82b17š30í28k 9808269776429

Hmm dalsi Budejovanek jde do pryc, jeden do Brna zkurvit divadlo, druhej do Praglu kurvit dopravu, tady byl asi  malo uspesnej, jezdi tu stary popelnice, a to nove co koupili hmm, at si Budejovice vemou priklad jinde, tady je vozovy park zastaralej, ridici jezdi jak dementi a reditel radeji z Budejovicke prdele prcha, a veta tech  stupidnich Cimrmanu, ze v Budejovicich by chtel zit kazdej zavani tuposti, kdo tu byl dele nez mesi snazi se utect pryc

0/−2
30.9.2013 15:42

B52o21h75u88s56l94a58v 34K45r12á77l68í35k 2431460209876

A odkud asi přišel do těch Budějic? Že by z pražského DP z funkce personálního ředitele?

+1/0
30.9.2013 20:11

Z84d20e84n95ě41k 38Z88a56b50a45v62a 1582254836364

kdepak ho holomoucký syreček tak rychle vyhrábl? Pokud bude kámošit jen s jeho TOP grupou, má to taky jen na rok - do voleb.

+1/0
30.9.2013 15:40

J68a84n75a 14M20a46x58o61v51á 7775918408427

Nejen v Praze mají děti a senioři slevy. Připadá mi to normální a morální i když se to někomu nemusí zamlouvat. Jízdenka za 32 Kč a můžete se povozit často v zápachu s bezdomovci . To je fakt tahák. Navíc Ropid, který v Praze mění jízdní řády i několikrát za měsíc. Zrušila bych Ropid a hned by bylo dostatek peněz  i na slevy. Navíc slevy jízdného v Praze se týkají nejen Pražanů ale i dětí a seniorů z celé ČR a to buď prostřednictvím Open card ( mnozí co dojíždějí za dětmi na návštěvu open card mají)nebo při nákupu jednotlivých jízdenek.Již dnes díky častým změnám, výlukám a vlastnímu bezpečí  jsem nucena docela často používat auto.

Myslím, že zájem města by měl být aby lidé využívali hromadnou dopravu a ne auta. Tímto ale jen nažene lidi do aut.

Jana

+3/−1
30.9.2013 15:02

J90a55r48o69s19l40a94v15a 92N46o21v81á 5858417158580

jenže v Praze jezdí děti do 15 let zadarmo, zatímco na venkově už prvňáci platí 30% dospělého jízdného a studenti od 15 let už 75% plného jízdného. To ovšem jen ve dnech školního vyučování. Takže to beru jako diskriminaci za to, že nebydlí v Praze. Zatímco pražské dítě se mnohdy dostane do základní školy pěšky, na venkově je ta vzdálenost i 10 km! A to jsou spádové základní školy, na střední jsou ty vzdálenosti 20 i 30 km. ;-€

+1/−1
30.9.2013 16:44

K94a74r29e28l 50M98a50z67a42n98e51c 7367585433

To jsou ale nesmysly. Děti od 6 let v Praze platí a v Praze narozdíl od vesnic nic v docházkové vzdálenosti není.

+3/−2
30.9.2013 16:53

J27a48r97o56s64l94a96v92a 48N84o87v30á 5758477648310

Víte o čem mluvíte? V Praze jsem žila od narození do svých 25 let a na základku jsem chodila pěšky, protože to byla 1 zastávka autobusem. Moje děti už musely do města na ZŠ jezdit 6 km.

0/0
30.9.2013 17:16

K34a14r53e12l 55M13a72z22a90n91e14c 7807365203

Škol a školek je v Praze nedostatek a dojíždění je naprosto běžné. To vy nevíte, o čem mluvíte. A ještě mi znovu zopakujte nesmysl o tom, že děti do 15 let jezdí zdarma.

+2/0
30.9.2013 17:37

J88i68ř56í 59K29r71e83j39č76í19k 2617128354436

Děti od 6 let v Praze platí ? Nevim co, ale MHD to rozhodně nebude !

+1/−1
30.9.2013 18:27

V39i30k32t13o12r 21N74á46r82o55ž86n24ý 3759842648

Nemám strach , že by dražší jízdné v MHD mělo za následek přesun lidí do aut... Parkovací možnosti v Praze jsou totál v háji a i když se cena časových kupónů zvýší o 30% ...pořád bude MHD nejlevnější a nejrychlejší alternativou....

0/0
30.9.2013 17:56

M72a89r25e65k 38P95r28c72h26a28l 3916460949369

Asi tak, co mohl po dni od jmenování říct? Ale na rozdíl od většiny těch "odborníků" tam 28 let dělal, což je ohromné plus!

0/0
30.9.2013 14:22

K43a50r53e77l 38M81a70z68a11n78e24c 7447515853

No a co udělal? Pomohl kamarádíčkům se napakovat a teď jse k většímu lizu?

0/0
30.9.2013 17:38

J11a71n 14V95y97s73k14o29č46i45l 2955474203

No to jsem zvědav, co z té analýzy vyplyne. Nakonec stejně budou zdražovat. Mám to "štěstí", že jsem pro DP 11 let dělal coby soukromník a jak dnes vzpomínám na první den, kdy jsem vešel do jedné vozovny a čas se vrátil jak zázrakem před rok 89, lehoučké tempo, nikdo s ničím nespěchal, pokud možno byl kdekdo na svačině v kantýně, když přijížděla porouchaná tramvaj, někteří se houfně dekovali, aby je mistr nenasadil na opravu a tak jsem nevycházel z úžasu po další desetiletí. Těch, kteří fakt uměli vzít za práci byla odhadem tak třetina, při zamhouření oka polovina. Těch příhod bych tu mohl navyprávět na článek, ale vím jistě, že úspory ve vlastních řadách se nejen mohou najít, ale zcela jistě by se našly, být vůle. A v tu nedoufám, obzvlášť u odborů.

+6/0
30.9.2013 14:16

V56i16k84t19o73r 78N20á48r15o42ž46n47ý 3139932138

Mám dva kamarády , kteří u DPP také pracovali. Museli odtamtud zdrhnout...protože byli zvyklí z privátní sféry na práci a nikoliv na ulejvání. Takže ostatním spolukolegům byli trny v očích... 

Oni akorát potvrzovali Váš příspěvek...davy neschopných , ale přitom špičkově zaplacených , flákající se ,  lidí

+1/0
30.9.2013 17:28

V87i45k50t92o53r 42N71á53r23o95ž47n31ý 3329232148

Z mého pohledu vnímám jako neudržitelnou cenu jízdného pro obyvatele Prahy všeobecně..Ty zmiňované slevy jsou absurdní. Dále ceny předplatních jízdenek jsou hodně nízké... cena 550 Kč za měsíční síťovku je na úrovni MHD okresních měst , kde cestující má k dispozici pouze několik málo autobusových linek

Budu-li dojíždět každý den autobusem 20 km z jednoho města do druhého , zaplatím za den 50-60 Kč , za měsíc 1000-1250 CZK a budu-li obyvatelem Prahy a stejně dlouhou cestou do práce vystřídám bus,tramvaj i metro , zaplatím 550 Kč. Absurdní..

+3/−4
30.9.2013 13:57

R17o80b89e70r23t 61H26a69n50z65l41í46k 5944391672585

Ale no tak, člověče, uvědomte si, že ve stejném (podobném) poměru jako jsou ony velikosti měst jsou také počty jejich obyvatel a tedy (potenciálních) plátců oněch jízdenek, ať jednotlivých či předplacených. Zkuste spíš nezávidět těm, kteří ve městech bydlí, když vy "musíte" dojíždět každý den autobusem 20km. Nikdo vám nebrání se přestěhovat.

+2/−3
30.9.2013 15:31

J94a78r10o40s10l93a12v93a 77N83o61v70á 5228367578860

hnedka se přestěhuji do Prahy, jen co najdu bydlení v ceně, na které mi bude stačit plat v zaměstnání, které je jistě také lehké sehnat!

0/0
30.9.2013 16:48

V35i11k35t64o56r 41N79á51r71o75ž10n37ý 3229952768

Já při své cestě do práce nepoužívám veřejnou dopravu.

Nicméně , je to trochu paradox , Prahu většinou v minulosti ovládaly pravicové koalice , které však co se týče MHD málem vybudovaly socialismus. Nízká cena jízdenek je i jeden z důvodů , proč je tato firma před bankrotem.

Občas si kladu otázku , jak to třeba v takovém New Yourku dokázali , že výnos z jízdného v metru plně pokryje jeho náklady... V Praze výnos z jízdného pokryje cca 25% nákladů...

0/0
30.9.2013 17:24
Foto

B24r55o47n52i51s32l82a13v 22G78a95b92r38y98š 2542569231

A z jakého důvodu MHD nepoužíváte? Já totiž nechápu ty davy lidí, co si myslí, jaké nemají pohodlí, když jedou autem. Přitom je to v každé ulici stejné - plyn, brzda, klakson, plyn, klakson, plyn, brzda, klakson, plyn, klakson, klakson, klakson. Řidiči jsou nepoučitelní, když se každý den vydávají na válečnou zónu v pražských ulicích. Auta stojí, nějkterá MHD tím pádem taky, čoudí na křižovatkách a zdržují ostatní provoz. Jezdím každý den MHD Koněvovou ulicí a jen asi desetkrát jsem viděl, že v autech jsou dva a více lidí.

0/0
30.9.2013 18:08

V17i54k20t93o13r 12N11á62r97o58ž67n33ý 3939732808

Pracovně se nemám potřebu motat autem centrem Prahy a na okraji je auto mnohem a mnohem lepší než veřejná doprava...

0/0
30.9.2013 18:39
Foto

B80r17o47n25i74s82l15a64v 51G96a22b85r60y48š 2512519271

Jestli využíváte tangenciální směry, pak to chápu, nabídka není zase tak široká jako na radiálních trasách. Nicméně jsme s kolegou z katedry přišli na "Haškův-Gabryšův paradox" ;-). Řidičům IAD vadí zdražování cen benzínu a nafty méně než zdražování jízdného v sektoru MHD. Přitom samo o sobě je to docela zarážející.

0/0
30.9.2013 19:10

D29a85v30i67d 84V81o20b52o45r88n53i73k 7242790283149

jezdim do prace autem jen obcas - kdyz ho pote potrebuji jeste vyuzit, ale duvodem muze byt ze MHD jezdim 40min a autem 15min - a to se hodi

0/0
30.9.2013 19:30
Foto

B24r21o31n61i38s80l40a11v 88G68a96b90r26y50š 2242569171

Já bych auto neuživil. Jízda po Praze je šílená a 550 Kč na MHD je tak akorát. Nemusím krmit tu čtyřkolovou obludu, o kterou se ještě budu bát, že mi ji někdo ukradne, vykrade, nebo že zapomenu zaplatit nějakou zbytečně drahou pojistku.

Jinak mi vadí, že díky autům a těm zácpám, co je tvoří, jezdím do práce o 30 minut déle.

0/0
30.9.2013 22:09

J50i14ř17í 53K23r94e35j37č72í38k 2937618894376

A na ten New York jste přišel jak ? ;-D

0/0
30.9.2013 18:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.