Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drahé a špatné jídlo. Studenti Univerzity Karlovy chystají bojkot menz

Jídlo v menzách je vzhledem k jeho kvalitě moc drahé, stěžují si někteří studenti Univerzity Karlovy. Na přelomu října a listopadu i kvůli dalším výhradám na jeden den uspořádají symbolický bojkot menz. Kritizují také fungování kolejí. Univerzita ale jejich výtky odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V11o57j13t21ě17c37h 11T66r79o87m58b88i35k 6243797590520

Je zajímavé sledovat, jak se důraz klade na cenu. Já bych spíš bojoval za lepší kvalitu, protože to, co vydávají v Brně na rektorátě, je hrůza. A druhá věc, která mě překvapila je, že spousta příspěvků v diskuzi kritizuje studenty za to, že se vůbec ozvali. Zažil jsem několik menz v Německu a mluvil s tamějšími studenty, kteří se scházejí s šéfkuchařem a diskutují o tom, že veganské menu by mohlo být ještě trochu lepší atp. Výsledkem studentské aktivity je např. i to, že jim v menze vaří z lokálních produktů a dají si tam i rybu z chráněných chovů. U nás se nediskutuje vůbec. Jsi student, tak buď rád, že vůbec nějaká menza je.

+2/0
7.10.2013 17:14

J92i19ř13í 46K47u56c27h96t25a 6338745329477

Kvalita a cena jsou propojené - i když někdy velmi podivně. Jako zaměstnanci máme výhodu, že můžeme samolibou menzu (pamatujete tu tendenční anketu o spokojenosti s menzami asi před rokem?)  ignorovat a jít vedle. Studenti pokud nechtějí platit plnou cenu, tak mají jen omezený manévrovací prostor; i když i je občas některý soukromník zadotuje ze své kapsy.

0/0
7.10.2013 21:03

P88a19v24e83l 72R32y66b93e64c67k65y 8964333809830

z jídla v menze se léčím už chvíli na žaludeční vředy. Nechápu, proč má dotované jídlo v menze stát tolik, co menu v protější hospodě, když má ještě z toho restauratér zisk. A navíc kvalita je asi taková, že nejspíš když vozí maso do ZOO, tak si první udělají odbočku do mezny.....

+1/0
7.10.2013 8:03
Foto

Z66d42e32n91k83a 84L54n76ě63n63í20č55k93o20v22á 3774910571

Nevím, jaká je situace teď (zdá se, že se nezlepšila) ale za nás byla menza celkem hnus. Občas se to dalo, ale většinou jsem si vařila na koleji. Menza byla v kvalitě jídla něco jako špatná školní jídelna - prostě se zapomnělo, že už tam chodí dospělí lidé.

0/0
6.10.2013 17:31

K50a69r79e21l 40N17e37č85a64s 5373509460490

Čeští studenti se většinou vymezují jako konzervativní,pravicově smýšlející předvoj inteligence. V tomto směru je jejich trajektorie v Evropě ojedinělá  a jsou na to i pyšní. Co ale chápou pod pojmem hodnoty pravicové?Není to snad pokora a vysoké nasazení ,výtečné studijní výsledky,schopnost být nezávislý na rodičích,nebýt rozežraný,nevysmívat se lidemsociálně slabším,no ano,i to je pravicová hodnota. Zatím mnoho studentů naplňuje spíše kriteria studijních turistů parazitujících na rodičích .To je ,věru spíše přístup hochštaplerský než pravicový a konzervativní.

+1/−1
6.10.2013 15:24

E23v74a 42P40e81t10ř82í48k61o44v41á 9598302611755

budou si muset připlatit, když mají na drinky v hospodách

0/0
6.10.2013 14:28

E71v83a 52S88e72h49n82a21l14o54v12á 2251641966308

Jídlo se  zlepší,když studentům v protestu pomůže Putna.Ještě,že ho tam na KU mají.:-P

+1/−1
6.10.2013 9:53

J26i35ř26í 24B96o79č60e79k 6401774195193

za takovou cenu přece nemůžou očekávat kvalitní jídlo. u nás v kantýně máme dotovaný oběd za 50, k jídlu to není a nestěžuju si. radši si zajdu někam, kde sice zaplatím 2x tolik,ale pochutnám si

+2/−1
6.10.2013 2:33

J87a34r47o60s19l54a60v 23N80o84v60á72k 7985398633377

zajímavé je, že na ČZU to jde. a nejen tam.

0/0
6.10.2013 12:24

J84i79ř84í 27K50u41c27h16t43a 6168645959217

A proč ne ? Nejsme sice v Praze, ale u nás si může študák dát mimo menzu za 50Kč slušné hlavní jídlo, solidní porci i kvalitu. Namátkou co mělo studentskou cenu dnes: 1) Kuřecí steak "Opera" s kuř. játry, hranoky, tatarka; 2) smažené plněné žampiony, šťouchané brambory; 3) zeleninový salát, kužecí pentle nebo smažák, rozpečená bageta. Zdá se vám to špatný výběr ?

0/0
7.10.2013 21:14

P13e21t21r 63O40d94e86h66n93a91l 8694134829487

Strávil jsem celkem drahnou dobu na školách v Německu a v Rakousku. Nejlevnější jídlo v menzách stálo tak 4,80 až 5,50€. Někde ale třeba i 7-8€, to když si člověk chtěl dát minutku. Ať studenti platí taky tolik, pokud chtějí, určitě pak odpovídající kvalitu taktéž dostanou.

+3/−7
5.10.2013 19:06

A41n73t53o24n66í26n 33C94e60t92k90o67v56s16k41ý 9278136891638

To vykládej až budeme mít německé platy, komiku.

+14/−4
5.10.2013 20:06

P12e76t72r 49O19d68e44h75n69a89l 8864244249667

My si tykáme, chlapečku?

Pokud vím, v Praze je průměrný plat kolem 30.000 Kč, v Německu něco kolem 1500€. Furt mi vychází, že by měl být oběd dražší asi o třetinu a ne dvaapůlkrát. Ale pouč mě, chytrolíne, určitě jsi daleko chytřejší.

+1/−6
5.10.2013 20:16

V91a85š41e88k 90Ř96í79h86a 2183603288712

Ještě že máte tu Prahu. Co chytrolíne. Doporučuji vám 1. zapřemýšlet, že pražáci asi nebudou na kolejích. a 2. rozjet se podívat mimo Prahu kde jsou platy v uplně jiných průměrech.:-) vy inteligente:-)

+5/−1
5.10.2013 21:36

P71e48t79r 35O75d87e79h49n80a71l 8674344439557

Tak jsme v rubrice Praha, že? Proto mluvím o Praze.

Navíc vycházím z toho, že student bude mít coby dočasný obyvatel hlavního města v tomto hlavním městě i brigádu za příjem odpovídající příjmu v hlavním městě. ;-)

+2/−2
5.10.2013 21:46

A32n49t62o14n72í78n 76C11e63t29k98o37v21s91k83ý 9258686221318

Tak to předpokládáš chybně, spíš jenom trapně mlžíš poté co sis naběhnul na vidle. Souhlasit s tebou lze jedině v tom, že jsem daleko chytřejší a dělám chybu, že se zahazuji v diskuzi s takovým ..... :-P

+2/−2
6.10.2013 1:35

V46á95c94l94a44v 23U97r44u73b85a 7297280178

Co konkrétně na tom, co napsal pan Odehnal, je chybné?

0/0
6.10.2013 15:07

P45e73t39r 33O13d86e49h93n70a83l 8604354489757

Na žádné vidle jsem si nenaběhnul, milý sousedovic Toníčku. To spíš předřečník Říha. Nelogicky tu argumentuje tím, že na kollejích nebydlí Pražáci. No a co? Nepojednává snad článek o menzách?

0/0
6.10.2013 19:00

J86a64n 65Š13e54s12t95á59k 3368539279894

Vážený, zřejmě pane profesore. Dovedu si představit Vaše zděšení, když tady  někdo Vám, zřejmě význačnému akademikovi, jen tak mir nix dir nix, potykal. Ale to víte, tady se schází různá čeládka, která nemá někdy žádný respekt k velkým osobnostem. Tak to prosím berte jako ponaučení, že raději byste měl diskutovat opět jen mezi sobě rovnými na akademické půdě. PS Moc se omlouvám za to "dir". neberte si to prosím osobně;-D

+2/0
6.10.2013 2:12

B73a43r12b25o43r10a 91L81a75n28č53o90v64á 3342811526347

ziji v PRAZE a z mych, VS vzdelanych kamaradu, málo kdo má plat 30 000 Kc hrubeho..takze bych zas tak nevyskakovala..

Ale souhlasim, ze na VS by se mělo podavat kvalitnejsi jidlo za vice penez...

+1/−1
6.10.2013 7:37

P21e44t19r 74N32o56v18o29t26n72y 4149585852474

Pane Odehnal, nejste jediný, který byl v cizích zemích

1. jídlo v menze  je často pod uvedenou Vámi cenou ( 4,8-5,5 ) - Německo

( o minutkách se nebavme)

2. Jídlo v Německu je nesrovnatelně kvalitnější

3. Průměrný plat v ČR není  30000

4. Vzhledem k daňovému zatížení při průměrném platu cca 25 000 v ČR vychází čistý příjem NESROVNATELNĚ horší než v Německu, přitom ceny potravin v Německu jsou srovnatelné či dokonce MENŠÍ !!!!! 5. Na závěr chci podotknout, že když si student v Německu vydělá na brigádě 440 EURO za měsíc, tak z toho neplatí vůbec žádnou daň !!

+5/0
6.10.2013 0:39

A85n16t23o23n15í91n 55C49e59t42k66o10v68s21k74ý 9478306301538

Pěkně vyargumentováno, zdá se že jste toho provokatéra definitivně odehnal ;-) R^

0/0
6.10.2013 1:36

J35o25s19e18f 24P51a85l92a94t27a 1363872321895

odehnal;-D

0/0
6.10.2013 12:37

P80e67t83r 50O21d76e59h77n71a84l 8764184319877

Ale pane Novotný, vy nepíšete vůbec nic jiného než já!!

1. Dobrá, možná nestojí 5,5 (tu zkušenost mám konkrétně z Rakouska) ale rozhodně nebude za 1,80 €, jak je tomu u nás.

2. Pochopiteně je jídlo v německých menzách nesrtovnatelně kvalitnější, když stojí dvoj- až trojnásobek. Je to přesně to, na co jsem ve svém kometáři narážel (konkrétně poslední věta).

3. V ČR není rpůmerný plat 30.000, to ani netvrdím. Když si ale přečtete opět můj komentář, píšu o Praze. A tam je průměrná mzda dokonce nad 32.000 Kč!

4. Znovu - píšu o Praze.

5. S těmi daněmi pro studenty je to pravda a v tomhle je Německo daleko dál než my. Na druhou stranu pokud bych měl přijmout argument všech Cetkovských a Říhů, jak máme oproti Němcům tak strašně strašně strašně malilinkaté platy, tak vádělek nějakých 400 € by měl být ekvivalent našich dejme tomu dvou až třech tísíc? Pak vězte, že student na brigádě je schopnen vydělat si třeba dvakrát víc. (A pokud se nechce nechávat vydržovat od rodičů, měl by k tomu být i ochoten, pokud nedělá teda zrovna medinu)

0/0
6.10.2013 19:11

P96e54t78r 52N82o15v59o31t76n97y 4979705282974

Ale pane Odehnal...

1. když argumentuji, tak musím uvádět pravdivé ceny, cena 5.5 EUR v menze není za běžné jídlo  v menze (Německo)

2. Musíme hodnotit nikoliv mechanicky kurz EUR, ale například na kolik obědů  v menze vydělá průměrný občan za měsíc  ( většina surovin může být z domácích zdrojů) a tady tedy je to porovnání opravdu hrozné

3. Stále nechápete, že i 32 000 hrubého je v ČR něco jako cca 22 000 čistého, navíc musíte brát celostátní průměr, to byste také mohl brát měsíční výdělky v sousedních ulicích menzy ( to by pro menzu Budeč dopadlo dost špatně, Na Strahově by to bylo lepší :-)

4. Ale kdepak, KDOKOLIV, nejen studenti ,neplatí ani cent daní, když mají výdělek 440 EUR za měsíc !!!!

Prostě podmínky pro studenty v ČR a Německu  ( ekonomické) nelze srovnávat a je to jen naše ostuda. Stát, který nečelí žádným tajfunům, zemětřesením a dalším pohromám je za 24 let několika partami rozebran, zničen,zadlužen a tak se šetří, kde se jen dá, hlavně tam, kde politici necítí, že je to osobně postihne ( studium, studenti)

0/0
6.10.2013 22:39

P60e32t32r 54O43d19e87h53n89a95l 8194534929567

1. Vždyť já pravdivé ceny uvádím. Německo a Rakousko -> 4.50-5.50 €. Někde víc, někde méně. Krom toho záleží také i na spolkové zemi. Půjdu-li do menzy ve Stuttgartu, zaplatím za obyč. jídlo třeba 6-7 €. V Drážďanech naopak kolem 3-4 €.

2. Nesouhlasím naprosto! S jídlem je to jako s benzínem. Nemůžete očekávat, že bude stát třetinu jen kvůli tomu, že je u nás nižší kupní síla. Nebo respektive můžete, ale pak se nesmíte divit, že budete jíst odpadky. Podle článku mně přišlo, že přesně to je to, co studentům na UK vadí. Že by chtěli za 44 Kč luxusní menu. To ale nepůjde. A o tom píšu. Kdyby stálo dvojnásobek, bude se vařit skvěle. Když jsou ale ceny tlačeny dolů, protože by to pro studenty jinak bylo moc drahé, nesmí se divit, že pak nebude kvalita valná.

3. Máte pravdu, rozdíly v příjmech jsou napříč republikou různé. Pokud ale někdo jde do Prahy například z Moravy nebo severních Čech, musí přece počítat s tím, že jsou tam ceny vyšší! Tak čemu se pak diví? Buď se tomu bude muset přizpůsobit a najít si brigádu, anebo pokud je cena jídla v menze nepřekonatelný ekonomický problém, musí si vybrat školu například v Olomouci nebo Karviné, kde je cenová hladina nižší.

(Ze svých zkušeností ale můžu říct, že i "chudý" student je schopen měsíčně propít i několikanásobek částky, než na kolik by přišlo jídlo v menze na celý měsíc.)

-

S Vaším posledním odstavcem souhlasím, na vysoké školství se u nás kálí a podle toho to vypadá. Přijde mi, že to tak je ze všech stran. Stát do toho neinvestuje, čímž upadá kvalita, a na druhé straně mnoho studentů studuje řekněme neperspektivní obory, chodí do školy dvakrát třikrát týdně a zbytek tráví doma u rodičů. Čímž celý systém taky trpí. U nás se vzdělání bohužel neřeší. A zlepšení v nedohlednu.

0/0
6.10.2013 23:29

P53e33t40r 16O29d97e95h49n48a83l 8144274399587

Jen jsem moc nepochopil Vaši narážku na výdělky v okolí menzy Budeč a na Strahově...?

0/0
6.10.2013 23:33

P90e85t52r 49N57o61v26o48t61n31y 4739215102534

Když nechcete srovnávat průměrnou mzdu v celé ČR, ale jen v Praze, tak jsem to chtěl ironizovat, že také můžete srovnávat mzdu jen v určitém okolí ( přilehlé ulice k menze), nebo dokonce si vybrat jen pro průměrnou mzdu jen nějakou budovu (parlament):-):-) nebo obráceně, pro srovnání menzy  v Mnichově ( Vídni)  si vybrat výdělky v Mnichově ( Vídni).  Jsou to typické subjektivní přístupy - vybrat si jen ty informace, které se mi k argumentaci hodí. Naši politici nedělají nic jiného

Na kolik obědů v menze vydělá průměrný pracující za měsíc ( a to s i dotacemi) je opravdu tristní a je jasné, kam se naše vzdělanost ( nebyla v minulosti špatná) řítí

- jak jinam než do (_'_)

0/0
7.10.2013 15:18

P64e81t42r 39O21d13e77h52n66a90l 8504294129217

Ještě teda k tomu ironizování. Vlastně máte pravdu. Teď plácnu, nevím, kolik stojí jídlo v Mnichově. Ale řekl bych, že asi víc než třeba v těch zmiňovaných Drážďanech. Tak pokud jako maturant z Drážďan počítám s tím, že půjdu studovat do Mnichova, musím počítat s tím, že tam stojí jídlo o něco víc. A ne tam přijít a lkát, jaký je to škandál, že průměrný plat v celém Německu neodpovídá výši jídla v mnichovské menze. Protože pak se pochopitelně nabízí řešení - zůstat v Drážďanech a vybrat si ze škol tam. A to samé je u nás. To by se pak dalo vztáhnout na nájmy, MHD, známky na psa, pivo a nevím co ještě. Bude se v Praze pak všechno tohle snižovat, aby to vystačilo celorepublikovému průměru? Pochopitelně že ne. A proto jsou vysoké školy v třiceti nebo čtyřiceti dalších městech u nás.

0/0
7.10.2013 20:40

J83i47ř49í 26K79u39c61h13t53a 6698945419397

A k čemu srovnávat mzdy a podobně vzhledem k tématu ? Ten článek je přece o něčem úplně jiném.

0/0
7.10.2013 20:59

J14a71r18o42s17l97a52v 84N65o50v73á16k 7365798473297

za uvedené ceny se v německu běžně najíš v nedotované restauraci

0/0
6.10.2013 12:24

P60e97t37r 58O15d64e23h81n56a41l 8704904619377

Pochopitelně. Ona menza stojí třetinu oproti restauracím u nás, tam ne. A jídlo v menzách je kvalitní tam, tady ne. Proto to píšu. Až bude cena za jídlo v menze adekvátní, bude odpovídající i kvalita.

0/0
6.10.2013 20:12

J72á44n 78Ď72u73r79a57š 5586435312599

no doporučil bych některým, se jít nejdřív podívat na to co se vaří, vybrat si z toho, pak se z toho najíst a nestěžovat si. Až pak by tady někdo mohl psát jako: Proberte se studenti doba socialismu už skončila... . Studentům co vadí jídlo, se stravují v čínské restauraci, kupují pizzu, jsou schopní si taky uvařit, nebo chodí někam na polední menu...to co chci říct je, že se především nedá najíst v menze a přece studenti mají na to dát o 20 až 30 Kč víc...

+1/−1
5.10.2013 18:54

A35n27n96a 74Č20e53r58m23á83k92o70v66á 1815335486574

tak je jasný, že za takovou cenu nemůžou čekat jídlo jak z prvotřídní restaurace a taky je nikdo v menze jíst nenutí. Já myslím, že by naopak měli ocenit, že pokud se jim třeba zrovna nechce vařit /a chápu, že na koleji to je problém/, je tady možnost dostat teplé jídlo za pár kaček. Ale vyžadovat ještě pivo?

+2/−4
5.10.2013 19:28

J36i84ř75í 37K60u33c38h76t39a 6368625159677

lidi vy jste jak kolovrátek. Vybodnete se na to že to mají se slevou. Podstatné je, že jídlo i když si odmyslíte slevu neodpovídá ceně v porovnání s okolím.

+2/0
5.10.2013 23:57

A70n11t64o16n98í78n 47S26v16o46b87o21d76a 7760444118

:-O se divim kolik tu je kritiku a z myho pohlrdu celkem hrozivych prispevku a kolik pausalizace a demagogie, jenze zas kdyz to vidim tak se nedivim, jak to v tyhle zemi vypada.

+1/−1
5.10.2013 18:50

A76n95n48a 35Č32e30r72m66á93k97o12v88á 1295445836894

tak jídlo i s polévkou za 44 korun je drahé.....a tihle lidé potom volí. Mě se tedy zdají dost mimo realitu. To, že mají vlastně zadarmo školu jim přijde málo:-P

+6/−8
5.10.2013 18:23

A52n55t22o90n16í60n 82S53v10o41b29o48d87a 7250834558

No kdyby volili jen tito lide, tak si myslim, ze vysledek voleb bude mnohem lepsi, nez ted....za normalnich voleb, kdy volit ma pravo kazdej "blbec"

+5/−2
5.10.2013 18:56

A92n75n62a 40Č23e79r44m50á37k96o21v11á 1755585966704

když pominu určité skupiny, keré nikdy nepracovaly, tak ti blbci alespoň znají realitu - kolik co stojí a co je třeba udělat pro to, aby se člověk uživil.

+2/−1
5.10.2013 19:30

P62e96t67r 30N64o53v94o25t23n93y 4349895112344

Otázkou je, co je drahé, 44 korun je cena + 19 je dotace = 63, není důvod, aby stát na menze ještě vydělával, takže bychom DPH + "přiměřený zisk" mohli odbourat  a ejhle, najednou tu máme docela solidní částku ( cca 75-85 Kč), která se určitě v množství vyvařených jídel nemůže ztratit. Jenže -

Stát  si chce "urvat" nějaký zisk+ DPH, takže vlastně skoro těch 19 Kč dotace ihned dostane zpátky.  Prosím porovnat s gulášem v poslanecké směnovně za 8 Kč ( včetně DPH ) v neporovnatelně lepší kvalitě.

Ještě jedno  malé porovnání

v roce 1983 v menze stál oběd 2,60 Kč při průměrném platu více než  3200 Kč . Poslanci raději navrhují lepší podmínky ve vazební věznici než podporovat studium, asi vědí, že studovat už nebudou..!!!!!!

+1/0
6.10.2013 0:51

K78a77m24i56l 94K53r81b53á75l72e21k 6714622185493

co dávat studentům normální dotované stravenky jako mají pracující? A ať se sami rozhodnou, jestli je utratí v menze nebo jinde.

+7/0
5.10.2013 18:00

K80a76r51e44l 57K85ů89r57k62a 9890499797463

A co tak nechat výkvět národa, ať se o sebe postará?

+1/−6
5.10.2013 18:21

P26e28t55r 54N49o13v28o42t85n29y 4629525882194

To myslíte vážně ?  A žáci základních a středních škol se také mají o sebe postarat ? A co takle nechat úplně vše na "neviditelné ruce trhu" ? Na co pak máme stát a společnost, ať se každý postará o sebe, kultura nekultura, vzdělání nevzdělání, školy neškoly... Vidím, že to máte v hlavě trochu pomotané a  myslíte si, že podpora vzdělání je nesmysl a vše zařídí trh. Bohužel nejste sám a proto se ČR řítí do propasti.

+5/0
6.10.2013 0:58

A31n94t19o92n89í85n 75C41e27t81k55o52v47s88k30ý 9608666551728

R^

0/0
6.10.2013 1:38

J44i36r56i 27R65u31s58n89o16k 4945572877903

Faktem je, ze menzy nikdy nebyly na spici ve stravovani, ale jist se tam dalo. Porce mozna mensi, ale take mensi ceny. Ale myslim, ze to melo zhruba uroven skolnich jidelen, takze to slo prezit.

Ale musim rict, ze studenti se zblaznili. Tady je tolik problemu spojenych s vysokymi skolami a oni resi kavicku a pivicko po obede. To je neuveritelne.

+4/−1
5.10.2013 17:17

B68a76r67b62o53r95a 58L93a70n83č11o72v98á 3952641386217

s tim neosuhlasim, uroven stravovani v CR je opravdu velmi tristni. Skoly a take nemocnice jsou ty, ktere by mely jit prikladem..Menza s eprezit neda..zadna zelenina, zadne ovace, jen UHO a rovzarena ryze s knedliky, takto nema vypadat jidlo pro nikoho a zvlast jidlo pro studenty..!!! Jen at bojuji, ja je v tom plne podporuji.

+1/0
6.10.2013 7:41

V34l61a17s79t54i81m73i77l 52H70a41l94b68i46c68h 8923635836708

Volit chcete pravici a žrát chcete jako za komunistů.

+7/−4
5.10.2013 17:05

K30a67m17i69l 95K78r73b51á55l53e66k 6344922605943

já jsem tedy za komunistů ještě do menzy nechodil, až z kraje devadesátých let, ale to žrádlo, co nám tam tehdy dávali, bych dnes fakt nemohl. Denodenně knedlíci, ani špetka zeleniny, UHO na sedmnáct způsobů a vrcholné číslo byl ten fialový pokrm, který vydávali po 19.hodině, když smíchali, co jim zbylo - sojové maso, rýři a červené zelí

+3/0
5.10.2013 18:05

Z69b95y80n21ě23k 94J93e83h10l34i27č97k11a 8474428799441

za 44 se mi s dotací zdá trošku drahé, ale asi jsem rozmazlený z naší firmy kde oběd pro mě stojí cca 29 ( výběr ze 7mi jídel, na tři se ještě doplácí ). Asi 50% doplatí firma

+1/−3
5.10.2013 17:02

B22a93r18b52o26r90a 21L11a80n39č28o33v85á 3452471436737

44 Kč za jidlo drahe?? naopak - je to levne!!!!  

V CR je problem toho, ze lidi chteji jen levne a nekvalitni jidlo, pak to podle toho vypada...ach jo.

0/0
6.10.2013 7:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.