Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje už přes „Rámusák“ nepojedou, přes nový most se vydají na jaře

Z pražské Troje do Holešovic nepojedou půl roku tramvaje. Starý most přes Vltavu zvaný "Rámusák" se pro ně totiž v pondělí definitivně uzavře. Koleje pak bude potřeba přeložit pár metrů dál na nově vznikající Trojský most, který bude součástí Pražského okruhu. Hotovo má být na jaře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44e11t58r 37O18d94e33h69n88a62l 8974924559417

Jen jestli není důvodem hlavně to, že ROPID potřebuje zase poškrtat nějaké spoje, aby nemusel platit za elektřinu na na tramvaje. Když škrtnou komplet spoje přes řeku a "zoptimaluzují" to dvěma autobusy za hodinu, máme hned o nějakou tu desetitisícovku na odměny víc. ;-) R^

+1/0
2.10.2013 19:59

E55v16ž61e42n 65P97o76l53á67k 3838578801413

Určitě by nebyl takový problém zachovat provizorně část Ramusaku pro pěší. Protože nutit lidi čekat na narvaný autobus, když se potřebují jen dostat přes řeku, je dost hnusné. I na vlastní nebezpečí bych tudy chodil, jak ostatně leckdo dělá ilegálně i nyní, když nočka prostě nejede.

+3/−1
2.10.2013 18:24

J10o34s79e35f 41S83c75h64m24i57d87t 5483547653152

Nový Trojský most bude mít konzole s lávkami pro pěší a cyklisty...

0/0
2.10.2013 19:34

E93v91ž42e58n 32P42o55l72á93k 3238908641313

Já pochopitelně myslel v době výluky, kdy bude Trója značně odříznutá od světa...

+1/0
2.10.2013 20:58

J75o27s11e55f 76S93c97h89m63i31d24t 5263897273972

Aha. Jako bych nic neřek. Navíc je to z Vašeho původního příspěvku jasně poznat, že jste to tak myslel. Sypu si popel na hlavu.

+1/0
2.10.2013 21:02

V28í22t86e10k 92Š82k60o35d34a 7346470843376

Ja tedy nevim, ale kdyz uz nekdo tou tramvaji jede tak jen lidi, co bydli v udoli mezi Kobylisy a Trojskou ne? Takze zas tak vytizena byt nemuze, kdyz je vedle metro. Pro rejpaly - bydlel jsem v tom miste pres deset let, takze neco malo o tom vim.

0/−1
2.10.2013 15:33

E40v66ž44e75n 61P10o47l22á11k 3208548561753

Od Výstaviště do Kobylis je pro mě trať přibližně stejně rychlá, jako jet jednu stanici metrem a o poznání příjemnější cesta. Jinak, kam tím příspěvkem míříte? Tramvaje jsou tam obyčejně plné tak akorát a řada dalších to používá jako spojku do vozovny, zato teď budou muset přes Palmovku.

+2/0
2.10.2013 18:18

J51o71s76e25f 68N15e44p37o59v16í23m 1967818708493

Taktéž nechápu. Ten most není v takovém stavu, aby se musel okamžitě zbourat...když by se dodělal trojský most, navedla se nová trať a pak se udělalo přepojení ze staré na novou a teprve potom se rozebrala stará trať a most, tak bude trať zavřená maximálně 3 dny.

to je jako vždy, možnosti jsou 2

1) sedí tam úplnej debil, kterýho tam dosadil nějakej kamarádíček

2) pozemky pod starou tratí někdo nutně potřebuje

+5/0
2.10.2013 14:03

R91a75d17e91k 65N67o32v29a54k 9624263519140

Je tu ještě možnost 3) bavíme se o věcech o kterých nic nevíme

www.metro.cz: ...Podle mluvčího stavební firmy Metrostav Pavla Poláka není technologicky možné budovat nové rampy při zachování provozu - je třeba vybudovat kromě nájezdu například i nové inženýrské sítě nebo chodníky...

+3/0
2.10.2013 14:04

R95a17d66e40k 33J50a20n82a20t65a 9285126574772

Nová a stará tramvajová trať se vůbec nepřekrývají. Klidně by mohly existovat i zároveň s provizorní výhybkou, takže by se provoz na druhou tra přehodil do týdne.

Obává se, že zde je spíš důvod, že chtějí budovat výjezd pro auta z Blanky, kterému stará tramvajová trať prostě překáží. Takže aniž zprovozní novou, přeruší starou. Rozhodují o tom stejně politici, pro které je MHD fuj.

0/0
2.10.2013 16:18

E33v53ž46e93n 90P59o54l45á93k 3288888881523

Uznávám, ale i tak nevěřím, že doba výluky je zcela minimalizována...

0/0
2.10.2013 18:20

V31a26c24l98a26v 11P48e30r91o75u88t56k70a 6868397364571

mluvčí Polák už toho hodně vysvětlil,ale půl rok je nevysvětlitelné..

0/0
3.10.2013 7:40

M14i43c87h43a78l 82P60a70v66l96á67t 9123873774509

A Vy sam, pane Novaku, tomuhle "vysvetleni" skutecne verite? Pul roku je dlouha doba.. ;o)

0/0
3.10.2013 10:38

R80a28d93e67k 20N48o26v63a37k 9844573649890

Ale tak v zimě dělat zázraky nemůžete.

Do mrazů zemní práce, v zimě zlikvidovat rámusák a na jaře betonáž, sítě a finalizace. 

V mrazech se těžko může něco dělat do finálky, to pochopí i nestavař.

0/0
3.10.2013 20:32

T32o14m29á27š 87K88n84a10i54f72l 6483650537420

hlavně, že ty všemu rozumíš.

0/0
2.10.2013 15:03
Foto

P29e43t46r 41Š24r34a17i37e76r 9283282872407

Taky nepochopím tu prodlevu když původní plán počítal s otevřením v listopadu...8-0

+3/0
2.10.2013 13:45

Š50t16ě12p85á24n 92F37r66a46n78c78l 8224129764950

...a zavřením v červnu

Ono jde o to, že nedojde jen k přeložení kolejí, ale celý ten prostor se musí upravit, přeložit inženýrské sítě, překřížit výjezd z Blanky a až pak položit ty koleje.

0/0
2.10.2013 14:31

B17o79h38u24s77l29a82v 26K94r70á32l56í62k 2551840109396

Až na to, že koleje už jsou na většině nového úseku dávno položené.

0/0
2.10.2013 15:42

R56a47d78e97k 68J58a55n37a86t94a 9495636334382

Přesně tak na severu koleje až k mostu už vedou. Na jihu je to jen kousíček. A přímo na mostě to nevím, ale tam se snad dají položit aniž by to něčemu překáželo.

+1/0
2.10.2013 16:20

R46e38n10é 56J48í14š50a 2687577331206

Dotaz pro technicky znalé. Proč půl roku? To nešlo vybudovat koleje na mostě a až nakonec přerušit na pár týdnů dopravu v místě napojení?

+12/0
2.10.2013 13:40

B41o62h67u40s80l80a46v 48K32r74á33l78í36k 2581330109376

Koleje na mostě i v  navazujícím úseku Povltavské už jsou dávno položené.

0/0
2.10.2013 15:43

M82a78r28t92i66n 34Š92t55ě15p17á80n59e70k 3987233673651

Pekne video, clovek se az divi, co vsechno stihnou za necelou minutu;-D

A po dobu kdy to budou budovat lidi prijedou tramvaji k vode, preplavou a na druhe strane je nabere jina tramvaj;-);-D

 

No, jsem zvedav.

+1/0
2.10.2013 13:05

D15u90š25a55n 15M58o11u41r58e15k 7662117517331

Mě spíš než název zaujalo, že most byl budován jako provizorium a nakonec se to protáhlo na 36 let...

Proč musíme v téhle zemi žít po generace stále nějaký "provizorní" život, místo abychom věci řešili promyšleně?

+1/0
2.10.2013 12:59

T47o75m67á88š 38Ž40i53t17n69ý 6211340731101

není nic trvalejšího, než provizorní řešení...

+4/0
2.10.2013 13:15

O85l77d33ř60i64c22h 31V67l18a53s32á33k 7771867432609

Přes most jsem jel za posledních třicet let asi stotisíckrát, ale v životě jsem neslyšel že by se mu řikalo "Rámusák". :-/

+4/−7
2.10.2013 12:28

J66a90n 14Z81e68l14e91n80k69a 2826246588455

Pojmem "rámusák" se obecně označují ocelové příhradové mosty, ať už tramvajové nebo železniční. Další rámusák je např. mezi Výtoní a Smíchovem.

+1/−6
2.10.2013 12:31

O78l89d81ř15i71c32h 18V96l49a54s79á83k 7241927532439

Tak tohle slyším taky poprvé :-)

+3/0
2.10.2013 12:35
Foto

P21e50t95r 91P49. 77V17e52s14e94l93s95k62y 7774491636843

Možná jste ale  nějaký rámus občas zaslechl, ne..? Když tamtudy jezdíte devětkrát denně...

+15/0
2.10.2013 12:38

P87e27t71r 26K61u54b78á46l21e22k 6214302661749

;-DR^

+1/0
2.10.2013 12:40

O60l58d69ř28i85c32h 18V67l71a46s76á19k 7761357542299

To bylo z hlavy, nebo na kalkulačce? :-)

+2/−1
2.10.2013 12:40
Foto

P98e90t94r 94P95. 30V36e80s65e71l59s79k37y 7654851856383

Z hlavy. No, ale s kalkulačkou... :-)

+5/0
2.10.2013 12:42

B44o45h36u43s90l27a54v 27K26r80á94l16í83k 2281330269226

Rámusák se běžně říkalo provizornímu mostu Barikádníků, kde auta jezdila po prknech. Tramvajovému mostu tak říká jen několik málo novinářů, možná jen jeden.

+3/0
2.10.2013 15:45

P25a34v69e53l 33J76a13n56s36a 2515799111844

a nebylo to tak, že z tohodle provizorního mostu Barikádníků pak po přesunu po proudu dál udělali ten provizorní tramvajovej?

0/0
2.10.2013 20:22

P60a47v74e41l 98O21b38d80r45ž77á78l25e35k 6296954478472

Ač nepražák - pod tímhle názvem ho znám už od dob VŠ studií v Praze ...

+4/0
2.10.2013 12:39

K43a67m16i50l61a 25S84v20á67č33k86o63v74á 6737255406294

Přes most jezdím už také dlouhá léta (možná snad úplně od počátku) a Rámusák jsme mu teda také nikdy neříkali. A že by dělal nějaký větší rámus mi taky nepřipadá. Mě teda hlavně zajímá, jak to bude pořešený, až ty davy aut začnou vyjíždět do Holešovic z Blanky.... Mám pocit, že to tam kapacitně nebude úplně okRv.

+4/0
2.10.2013 13:02

T57o41m52á29š 22Ž86i40t84n47ý 6541540281131

no to nebude. Ono by bylo potřeba aby na Blanku navazoval další tunel od Troje do Vysočan...

+1/0
2.10.2013 13:16

Š80t64ě18p92á83n 73F60r32a45n62c64l 8724749334730

Původní plán počítal s tím, že vyjedou z Blanky, projedou pod mostem Barikádníků a zase zajedou do tunelu na Balabenku (http://mestskyokruh.info/mestsky-okruh/vychodni-cast-mo-libenska-spojka/stavba-0081/vizualizace-stavby-0081/).

Ale protože nejsou peníze, bude se rozšiřovat magistrála okolo Rathova protonového tunelu a Bulovky. A bude to masakr - majitelům nemovitostí podél silnice V Holešovičkách už oznámili, že jim seberou kus zahrady.

+2/−1
2.10.2013 13:40

Š15t71ě61p47á95n 76F87r52a27n35c55l 8364319124160

Teda buď do tunelu nebo podél Vltavy rozšířenou Povltavskou. Ale ta tunelová varianta měla přednost.

0/0
2.10.2013 13:42

R70e65n17é 86C67v78r70k90a10l 9636179826946

To není o tom, že po něm jezdíte. Jako skoro místní (co je to za vzdálenost z Bohnického sídliště) jsem ten název Rámusák znal a používal od dětství - tj od začátku 80.let...

0/0
3.10.2013 11:20

O76l79d53ř88i22c34h 23V84l17a57s50á24k 7371477822469

No já bydlím od roku 1980 jednu stanici za mostem...:-/

0/0
3.10.2013 20:28

V56á52c58l26a74v 95S56v84o16b54o13d24a 3701979390220

tak když to není technicky náročné, proč to bude trvat takovou dobu?

+6/−3
2.10.2013 12:26

L81u21k72á72š 46Š42l12e17h26o98f22e24r 1913589305959

Technická a časová náročnost jsou dvě odlišné věci ;-)

+4/0
2.10.2013 12:30
Foto

P33e44t57r 15P90. 18V97e29s93e47l43s19k19y 7514861766443

a co teprve finanční náročnost. To je úúúplně odlišná věc...

+1/0
2.10.2013 12:43

J68o13s64e73f 45S14c53h44m41i26d61t 5813647363852

Ale já tomu teda taky moc nerozumim. Očekával bych, že vybudujou novou tramvajovou trať na novym mostě (a před a za mostem), zatímco si tramvaje budou svištět po starym mostě. A pak během relativně krátké výluky (v řádu jednotek týdnů) vystavěj napojení na stávající trať. A pak demontujou tu starou. Jak to například probíhalo při stavbě železničního koridoru na jih Čech.

+2/0
2.10.2013 13:33

J58o79s79e23f 91S48c14h83m91i77d35t 5123337913642

Jediný, co mě teda laicky napadá, že trvají na tom, že použijou ty koleje ze starýho mostu...

+1/0
2.10.2013 13:35

J39a32n 76Z55e88m93a55n 1596295894226

Pane, vy jste se zbláznil. Na krátké výluce si firma nic nevydělá, jsou třeba další zvýšené náklady atd.

0/0
2.10.2013 19:16

Š73t74ě55p26á63n 67F60r84a39n39c38l 8934379394830

1) Zima.

2) "Kromě přeložení tramvajových kolejí se tam musí vybudovat ještě i výjezdová rampa z tunelového komplexu Blanka a také protipovodňové zábrany, což práce prodlouží". (Zdroj: http://praha.idnes.cz/tramvaje-uz-pres-ramusak-nepojedou-duh-/praha-zpravy.aspx?c=A131002_120413_praha-zpravy_sfo)

0/0
2.10.2013 13:33

R20a85d47e43k 79N61o79v11a93k 9834353759410

Na trojské straně  problém není, ale na Holešovické.

metro.cz: ...Podle mluvčího stavební firmy Metrostav Pavla Poláka není technologicky možné budovat nové rampy při zachování provozu  - je třeba vybudovat kromě nájezdu například i nové inženýrské sítě nebo chodníky...

Takže se bude dělat všechno z první načisto. Žádné provizorium, bourání rampy k rámusáku v budoucnosti, na jaře bude finální stav.

0/0
2.10.2013 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.