Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje už přes „Rámusák“ nepojedou, přes nový most se vydají na jaře

Z pražské Troje do Holešovic nepojedou půl roku tramvaje. Starý most přes Vltavu zvaný "Rámusák" se pro ně totiž v pondělí definitivně uzavře. Koleje pak bude potřeba přeložit pár metrů dál na nově vznikající Trojský most, který bude součástí Pražského okruhu. Hotovo má být na jaře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e92t42r 23O60d81e78h17n31a42l 8634134339857

Jen jestli není důvodem hlavně to, že ROPID potřebuje zase poškrtat nějaké spoje, aby nemusel platit za elektřinu na na tramvaje. Když škrtnou komplet spoje přes řeku a "zoptimaluzují" to dvěma autobusy za hodinu, máme hned o nějakou tu desetitisícovku na odměny víc. ;-) R^

+1/0
2.10.2013 19:59

E61v32ž88e45n 47P49o37l13á90k 3468698321503

Určitě by nebyl takový problém zachovat provizorně část Ramusaku pro pěší. Protože nutit lidi čekat na narvaný autobus, když se potřebují jen dostat přes řeku, je dost hnusné. I na vlastní nebezpečí bych tudy chodil, jak ostatně leckdo dělá ilegálně i nyní, když nočka prostě nejede.

+3/−1
2.10.2013 18:24

J48o23s88e56f 46S65c65h74m31i95d71t 5353987483842

Nový Trojský most bude mít konzole s lávkami pro pěší a cyklisty...

0/0
2.10.2013 19:34

E57v22ž98e48n 86P82o90l96á78k 3828128851103

Já pochopitelně myslel v době výluky, kdy bude Trója značně odříznutá od světa...

+1/0
2.10.2013 20:58

J56o12s95e53f 38S40c40h93m41i85d27t 5473667213392

Aha. Jako bych nic neřek. Navíc je to z Vašeho původního příspěvku jasně poznat, že jste to tak myslel. Sypu si popel na hlavu.

+1/0
2.10.2013 21:02

V36í27t19e48k 11Š52k54o78d46a 7306450673566

Ja tedy nevim, ale kdyz uz nekdo tou tramvaji jede tak jen lidi, co bydli v udoli mezi Kobylisy a Trojskou ne? Takze zas tak vytizena byt nemuze, kdyz je vedle metro. Pro rejpaly - bydlel jsem v tom miste pres deset let, takze neco malo o tom vim.

0/−1
2.10.2013 15:33

E25v20ž72e44n 78P64o27l29á98k 3278968671173

Od Výstaviště do Kobylis je pro mě trať přibližně stejně rychlá, jako jet jednu stanici metrem a o poznání příjemnější cesta. Jinak, kam tím příspěvkem míříte? Tramvaje jsou tam obyčejně plné tak akorát a řada dalších to používá jako spojku do vozovny, zato teď budou muset přes Palmovku.

+2/0
2.10.2013 18:18

J90o26s35e81f 11N29e70p61o70v61í72m 1637838578113

Taktéž nechápu. Ten most není v takovém stavu, aby se musel okamžitě zbourat...když by se dodělal trojský most, navedla se nová trať a pak se udělalo přepojení ze staré na novou a teprve potom se rozebrala stará trať a most, tak bude trať zavřená maximálně 3 dny.

to je jako vždy, možnosti jsou 2

1) sedí tam úplnej debil, kterýho tam dosadil nějakej kamarádíček

2) pozemky pod starou tratí někdo nutně potřebuje

+5/0
2.10.2013 14:03

R33a58d32e91k 72N82o77v31a22k 9814673129920

Je tu ještě možnost 3) bavíme se o věcech o kterých nic nevíme

www.metro.cz: ...Podle mluvčího stavební firmy Metrostav Pavla Poláka není technologicky možné budovat nové rampy při zachování provozu - je třeba vybudovat kromě nájezdu například i nové inženýrské sítě nebo chodníky...

+3/0
2.10.2013 14:04

R20a36d98e21k 79J92a61n38a52t63a 9295256954942

Nová a stará tramvajová trať se vůbec nepřekrývají. Klidně by mohly existovat i zároveň s provizorní výhybkou, takže by se provoz na druhou tra přehodil do týdne.

Obává se, že zde je spíš důvod, že chtějí budovat výjezd pro auta z Blanky, kterému stará tramvajová trať prostě překáží. Takže aniž zprovozní novou, přeruší starou. Rozhodují o tom stejně politici, pro které je MHD fuj.

0/0
2.10.2013 16:18

E54v58ž10e80n 93P16o25l95á50k 3948148941343

Uznávám, ale i tak nevěřím, že doba výluky je zcela minimalizována...

0/0
2.10.2013 18:20

V22a93c23l98a42v 27P77e50r43o61u60t82k89a 6958727794941

mluvčí Polák už toho hodně vysvětlil,ale půl rok je nevysvětlitelné..

0/0
3.10.2013 7:40

M97i28c53h20a95l 48P96a13v20l52á26t 9543913374289

A Vy sam, pane Novaku, tomuhle "vysvetleni" skutecne verite? Pul roku je dlouha doba.. ;o)

0/0
3.10.2013 10:38

R46a87d31e11k 97N68o31v10a37k 9574573539960

Ale tak v zimě dělat zázraky nemůžete.

Do mrazů zemní práce, v zimě zlikvidovat rámusák a na jaře betonáž, sítě a finalizace. 

V mrazech se těžko může něco dělat do finálky, to pochopí i nestavař.

0/0
3.10.2013 20:32

T31o56m39á50š 40K26n78a57i42f22l 6753720137690

hlavně, že ty všemu rozumíš.

0/0
2.10.2013 15:03
Foto

P83e34t96r 40Š22r79a66i31e60r 9223372652277

Taky nepochopím tu prodlevu když původní plán počítal s otevřením v listopadu...8-0

+3/0
2.10.2013 13:45

Š75t28ě26p62á47n 94F10r81a63n23c74l 8244749574700

...a zavřením v červnu

Ono jde o to, že nedojde jen k přeložení kolejí, ale celý ten prostor se musí upravit, přeložit inženýrské sítě, překřížit výjezd z Blanky a až pak položit ty koleje.

0/0
2.10.2013 14:31

B13o74h54u38s93l98a46v 74K39r26á45l73í39k 2981940269236

Až na to, že koleje už jsou na většině nového úseku dávno položené.

0/0
2.10.2013 15:42

R74a98d12e38k 26J59a38n77a13t86a 9305216314262

Přesně tak na severu koleje až k mostu už vedou. Na jihu je to jen kousíček. A přímo na mostě to nevím, ale tam se snad dají položit aniž by to něčemu překáželo.

+1/0
2.10.2013 16:20

R46e31n95é 28J84í66š98a 2717277391526

Dotaz pro technicky znalé. Proč půl roku? To nešlo vybudovat koleje na mostě a až nakonec přerušit na pár týdnů dopravu v místě napojení?

+12/0
2.10.2013 13:40

B85o45h12u30s69l81a68v 95K61r48á75l54í41k 2861250269606

Koleje na mostě i v  navazujícím úseku Povltavské už jsou dávno položené.

0/0
2.10.2013 15:43

M90a21r26t63i17n 10Š98t52ě43p80á19n59e23k 3137803723851

Pekne video, clovek se az divi, co vsechno stihnou za necelou minutu;-D

A po dobu kdy to budou budovat lidi prijedou tramvaji k vode, preplavou a na druhe strane je nabere jina tramvaj;-);-D

 

No, jsem zvedav.

+1/0
2.10.2013 13:05

D39u24š35a56n 42M15o60u24r69e76k 7702757647401

Mě spíš než název zaujalo, že most byl budován jako provizorium a nakonec se to protáhlo na 36 let...

Proč musíme v téhle zemi žít po generace stále nějaký "provizorní" život, místo abychom věci řešili promyšleně?

+1/0
2.10.2013 12:59

T69o49m48á79š 15Ž22i87t77n45ý 6121770361111

není nic trvalejšího, než provizorní řešení...

+4/0
2.10.2013 13:15

O58l45d47ř45i93c80h 54V56l11a89s13á57k 7161647482479

Přes most jsem jel za posledních třicet let asi stotisíckrát, ale v životě jsem neslyšel že by se mu řikalo "Rámusák". :-/

+4/−7
2.10.2013 12:28

J32a38n 75Z78e49l49e19n74k32a 2756606968605

Pojmem "rámusák" se obecně označují ocelové příhradové mosty, ať už tramvajové nebo železniční. Další rámusák je např. mezi Výtoní a Smíchovem.

+1/−6
2.10.2013 12:31

O77l33d77ř16i13c12h 78V31l41a75s93á19k 7831687592449

Tak tohle slyším taky poprvé :-)

+3/0
2.10.2013 12:35
Foto

P32e98t57r 48P40. 22V73e12s56e61l19s36k72y 7234281306563

Možná jste ale  nějaký rámus občas zaslechl, ne..? Když tamtudy jezdíte devětkrát denně...

+15/0
2.10.2013 12:38

P95e32t66r 35K50u12b61á69l26e90k 6614802691659

;-DR^

+1/0
2.10.2013 12:40

O98l75d13ř58i30c65h 58V75l58a51s92á51k 7581277572739

To bylo z hlavy, nebo na kalkulačce? :-)

+2/−1
2.10.2013 12:40
Foto

P61e87t46r 91P19. 80V95e94s77e24l31s21k30y 7864941386753

Z hlavy. No, ale s kalkulačkou... :-)

+5/0
2.10.2013 12:42

B41o23h51u27s97l74a65v 17K59r91á60l68í27k 2661720149176

Rámusák se běžně říkalo provizornímu mostu Barikádníků, kde auta jezdila po prknech. Tramvajovému mostu tak říká jen několik málo novinářů, možná jen jeden.

+3/0
2.10.2013 15:45

P17a77v42e66l 31J28a79n18s79a 2155449461544

a nebylo to tak, že z tohodle provizorního mostu Barikádníků pak po přesunu po proudu dál udělali ten provizorní tramvajovej?

0/0
2.10.2013 20:22

P71a55v63e75l 26O14b15d55r63ž22á79l83e58k 6886454358602

Ač nepražák - pod tímhle názvem ho znám už od dob VŠ studií v Praze ...

+4/0
2.10.2013 12:39

K56a57m17i23l79a 27S94v18á20č94k70o19v28á 6687315706144

Přes most jezdím už také dlouhá léta (možná snad úplně od počátku) a Rámusák jsme mu teda také nikdy neříkali. A že by dělal nějaký větší rámus mi taky nepřipadá. Mě teda hlavně zajímá, jak to bude pořešený, až ty davy aut začnou vyjíždět do Holešovic z Blanky.... Mám pocit, že to tam kapacitně nebude úplně okRv.

+4/0
2.10.2013 13:02

T50o68m97á60š 53Ž65i62t81n71ý 6381440811291

no to nebude. Ono by bylo potřeba aby na Blanku navazoval další tunel od Troje do Vysočan...

+1/0
2.10.2013 13:16

Š58t85ě38p40á90n 38F67r66a15n19c44l 8464459524570

Původní plán počítal s tím, že vyjedou z Blanky, projedou pod mostem Barikádníků a zase zajedou do tunelu na Balabenku (http://mestskyokruh.info/mestsky-okruh/vychodni-cast-mo-libenska-spojka/stavba-0081/vizualizace-stavby-0081/).

Ale protože nejsou peníze, bude se rozšiřovat magistrála okolo Rathova protonového tunelu a Bulovky. A bude to masakr - majitelům nemovitostí podél silnice V Holešovičkách už oznámili, že jim seberou kus zahrady.

+2/−1
2.10.2013 13:40

Š23t54ě68p40á29n 18F16r88a19n61c36l 8614429364480

Teda buď do tunelu nebo podél Vltavy rozšířenou Povltavskou. Ale ta tunelová varianta měla přednost.

0/0
2.10.2013 13:42

R41e72n38é 75C47v84r44k58a63l 9246179226146

To není o tom, že po něm jezdíte. Jako skoro místní (co je to za vzdálenost z Bohnického sídliště) jsem ten název Rámusák znal a používal od dětství - tj od začátku 80.let...

0/0
3.10.2013 11:20

O62l20d51ř96i29c78h 64V75l34a40s66á53k 7181207462419

No já bydlím od roku 1980 jednu stanici za mostem...:-/

0/0
3.10.2013 20:28

V32á70c39l55a47v 28S48v37o66b31o94d31a 3731869670470

tak když to není technicky náročné, proč to bude trvat takovou dobu?

+6/−3
2.10.2013 12:26

L15u54k14á70š 80Š91l86e46h39o49f79e87r 1803679735419

Technická a časová náročnost jsou dvě odlišné věci ;-)

+4/0
2.10.2013 12:30
Foto

P45e36t96r 72P44. 57V85e45s58e72l73s69k85y 7664641696773

a co teprve finanční náročnost. To je úúúplně odlišná věc...

+1/0
2.10.2013 12:43

J92o33s10e43f 56S67c44h79m84i64d81t 5923987863792

Ale já tomu teda taky moc nerozumim. Očekával bych, že vybudujou novou tramvajovou trať na novym mostě (a před a za mostem), zatímco si tramvaje budou svištět po starym mostě. A pak během relativně krátké výluky (v řádu jednotek týdnů) vystavěj napojení na stávající trať. A pak demontujou tu starou. Jak to například probíhalo při stavbě železničního koridoru na jih Čech.

+2/0
2.10.2013 13:33

J47o62s37e71f 24S80c42h56m68i67d22t 5173287273592

Jediný, co mě teda laicky napadá, že trvají na tom, že použijou ty koleje ze starýho mostu...

+1/0
2.10.2013 13:35

J83a20n 19Z86e43m72a96n 1886685614926

Pane, vy jste se zbláznil. Na krátké výluce si firma nic nevydělá, jsou třeba další zvýšené náklady atd.

0/0
2.10.2013 19:16

Š59t91ě13p52á58n 85F93r31a33n39c91l 8544959594750

1) Zima.

2) "Kromě přeložení tramvajových kolejí se tam musí vybudovat ještě i výjezdová rampa z tunelového komplexu Blanka a také protipovodňové zábrany, což práce prodlouží". (Zdroj: http://praha.idnes.cz/tramvaje-uz-pres-ramusak-nepojedou-duh-/praha-zpravy.aspx?c=A131002_120413_praha-zpravy_sfo)

0/0
2.10.2013 13:33

R26a61d34e91k 97N82o89v98a45k 9734643479130

Na trojské straně  problém není, ale na Holešovické.

metro.cz: ...Podle mluvčího stavební firmy Metrostav Pavla Poláka není technologicky možné budovat nové rampy při zachování provozu  - je třeba vybudovat kromě nájezdu například i nové inženýrské sítě nebo chodníky...

Takže se bude dělat všechno z první načisto. Žádné provizorium, bourání rampy k rámusáku v budoucnosti, na jaře bude finální stav.

0/0
2.10.2013 14:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.