Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje už přes „Rámusák“ nepojedou, přes nový most se vydají na jaře

Z pražské Troje do Holešovic nepojedou půl roku tramvaje. Starý most přes Vltavu zvaný "Rámusák" se pro ně totiž v pondělí definitivně uzavře. Koleje pak bude potřeba přeložit pár metrů dál na nově vznikající Trojský most, který bude součástí Pražského okruhu. Hotovo má být na jaře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20e88t77r 36O30d86e28h12n88a90l 8524504799637

Jen jestli není důvodem hlavně to, že ROPID potřebuje zase poškrtat nějaké spoje, aby nemusel platit za elektřinu na na tramvaje. Když škrtnou komplet spoje přes řeku a "zoptimaluzují" to dvěma autobusy za hodinu, máme hned o nějakou tu desetitisícovku na odměny víc. ;-) R^

+1/0
2.10.2013 19:59

E63v74ž19e93n 17P78o23l18á81k 3478498231283

Určitě by nebyl takový problém zachovat provizorně část Ramusaku pro pěší. Protože nutit lidi čekat na narvaný autobus, když se potřebují jen dostat přes řeku, je dost hnusné. I na vlastní nebezpečí bych tudy chodil, jak ostatně leckdo dělá ilegálně i nyní, když nočka prostě nejede.

+3/−1
2.10.2013 18:24

J14o89s47e77f 94S43c27h21m71i21d44t 5823987333842

Nový Trojský most bude mít konzole s lávkami pro pěší a cyklisty...

0/0
2.10.2013 19:34

E74v91ž70e42n 78P82o25l25á92k 3368198741313

Já pochopitelně myslel v době výluky, kdy bude Trója značně odříznutá od světa...

+1/0
2.10.2013 20:58

J38o51s37e23f 11S82c37h64m21i94d18t 5323677903522

Aha. Jako bych nic neřek. Navíc je to z Vašeho původního příspěvku jasně poznat, že jste to tak myslel. Sypu si popel na hlavu.

+1/0
2.10.2013 21:02

V35í93t82e92k 48Š26k20o14d70a 7396120873966

Ja tedy nevim, ale kdyz uz nekdo tou tramvaji jede tak jen lidi, co bydli v udoli mezi Kobylisy a Trojskou ne? Takze zas tak vytizena byt nemuze, kdyz je vedle metro. Pro rejpaly - bydlel jsem v tom miste pres deset let, takze neco malo o tom vim.

0/−1
2.10.2013 15:33

E20v68ž30e21n 87P69o43l96á42k 3988718681733

Od Výstaviště do Kobylis je pro mě trať přibližně stejně rychlá, jako jet jednu stanici metrem a o poznání příjemnější cesta. Jinak, kam tím příspěvkem míříte? Tramvaje jsou tam obyčejně plné tak akorát a řada dalších to používá jako spojku do vozovny, zato teď budou muset přes Palmovku.

+2/0
2.10.2013 18:18

J78o82s48e74f 86N40e85p88o98v53í25m 1367158288463

Taktéž nechápu. Ten most není v takovém stavu, aby se musel okamžitě zbourat...když by se dodělal trojský most, navedla se nová trať a pak se udělalo přepojení ze staré na novou a teprve potom se rozebrala stará trať a most, tak bude trať zavřená maximálně 3 dny.

to je jako vždy, možnosti jsou 2

1) sedí tam úplnej debil, kterýho tam dosadil nějakej kamarádíček

2) pozemky pod starou tratí někdo nutně potřebuje

+5/0
2.10.2013 14:03

R66a83d98e94k 39N53o51v74a96k 9444973579540

Je tu ještě možnost 3) bavíme se o věcech o kterých nic nevíme

www.metro.cz: ...Podle mluvčího stavební firmy Metrostav Pavla Poláka není technologicky možné budovat nové rampy při zachování provozu - je třeba vybudovat kromě nájezdu například i nové inženýrské sítě nebo chodníky...

+3/0
2.10.2013 14:04

R95a36d32e23k 29J68a42n71a39t82a 9985266974972

Nová a stará tramvajová trať se vůbec nepřekrývají. Klidně by mohly existovat i zároveň s provizorní výhybkou, takže by se provoz na druhou tra přehodil do týdne.

Obává se, že zde je spíš důvod, že chtějí budovat výjezd pro auta z Blanky, kterému stará tramvajová trať prostě překáží. Takže aniž zprovozní novou, přeruší starou. Rozhodují o tom stejně politici, pro které je MHD fuj.

0/0
2.10.2013 16:18

E66v52ž92e15n 69P32o75l23á43k 3148418251313

Uznávám, ale i tak nevěřím, že doba výluky je zcela minimalizována...

0/0
2.10.2013 18:20

V14a84c14l75a38v 84P88e62r75o39u95t66k72a 6568167834841

mluvčí Polák už toho hodně vysvětlil,ale půl rok je nevysvětlitelné..

0/0
3.10.2013 7:40

M81i95c41h85a97l 80P91a74v74l80á41t 9613313894979

A Vy sam, pane Novaku, tomuhle "vysvetleni" skutecne verite? Pul roku je dlouha doba.. ;o)

0/0
3.10.2013 10:38

R96a63d56e67k 63N53o23v36a45k 9314373569350

Ale tak v zimě dělat zázraky nemůžete.

Do mrazů zemní práce, v zimě zlikvidovat rámusák a na jaře betonáž, sítě a finalizace. 

V mrazech se těžko může něco dělat do finálky, to pochopí i nestavař.

0/0
3.10.2013 20:32

T41o22m26á91š 38K60n17a10i38f32l 6333920387100

hlavně, že ty všemu rozumíš.

0/0
2.10.2013 15:03
Foto

P57e53t36r 40Š85r40a97i13e26r 9883522392707

Taky nepochopím tu prodlevu když původní plán počítal s otevřením v listopadu...8-0

+3/0
2.10.2013 13:45

Š55t60ě19p58á51n 54F60r61a58n88c13l 8114239884680

...a zavřením v červnu

Ono jde o to, že nedojde jen k přeložení kolejí, ale celý ten prostor se musí upravit, přeložit inženýrské sítě, překřížit výjezd z Blanky a až pak položit ty koleje.

0/0
2.10.2013 14:31

B73o40h63u38s62l95a69v 98K14r44á95l57í32k 2241330739616

Až na to, že koleje už jsou na většině nového úseku dávno položené.

0/0
2.10.2013 15:42

R66a15d56e89k 79J80a78n41a76t51a 9675496354272

Přesně tak na severu koleje až k mostu už vedou. Na jihu je to jen kousíček. A přímo na mostě to nevím, ale tam se snad dají položit aniž by to něčemu překáželo.

+1/0
2.10.2013 16:20

R95e71n34é 71J62í60š88a 2437117551566

Dotaz pro technicky znalé. Proč půl roku? To nešlo vybudovat koleje na mostě a až nakonec přerušit na pár týdnů dopravu v místě napojení?

+12/0
2.10.2013 13:40

B74o62h92u31s45l38a84v 37K45r94á66l98í88k 2911610319606

Koleje na mostě i v  navazujícím úseku Povltavské už jsou dávno položené.

0/0
2.10.2013 15:43

M21a38r29t72i86n 47Š34t33ě59p61á72n83e28k 3657593103251

Pekne video, clovek se az divi, co vsechno stihnou za necelou minutu;-D

A po dobu kdy to budou budovat lidi prijedou tramvaji k vode, preplavou a na druhe strane je nabere jina tramvaj;-);-D

 

No, jsem zvedav.

+1/0
2.10.2013 13:05

D26u87š56a95n 48M66o39u14r40e59k 7962817417201

Mě spíš než název zaujalo, že most byl budován jako provizorium a nakonec se to protáhlo na 36 let...

Proč musíme v téhle zemi žít po generace stále nějaký "provizorní" život, místo abychom věci řešili promyšleně?

+1/0
2.10.2013 12:59

T40o98m77á14š 80Ž81i69t36n38ý 6681700821651

není nic trvalejšího, než provizorní řešení...

+4/0
2.10.2013 13:15

O10l19d79ř45i66c83h 71V14l14a34s22á53k 7971257422369

Přes most jsem jel za posledních třicet let asi stotisíckrát, ale v životě jsem neslyšel že by se mu řikalo "Rámusák". :-/

+4/−7
2.10.2013 12:28

J50a51n 91Z48e30l72e16n23k83a 2766406878875

Pojmem "rámusák" se obecně označují ocelové příhradové mosty, ať už tramvajové nebo železniční. Další rámusák je např. mezi Výtoní a Smíchovem.

+1/−6
2.10.2013 12:31

O29l84d22ř82i65c30h 33V94l92a22s19á36k 7161167862339

Tak tohle slyším taky poprvé :-)

+3/0
2.10.2013 12:35
Foto

P16e64t49r 42P84. 85V75e32s62e91l93s94k94y 7674361946833

Možná jste ale  nějaký rámus občas zaslechl, ne..? Když tamtudy jezdíte devětkrát denně...

+15/0
2.10.2013 12:38

P84e28t22r 38K87u76b90á46l42e37k 6414652421249

;-DR^

+1/0
2.10.2013 12:40

O85l81d17ř28i36c96h 13V11l52a62s59á89k 7711347382369

To bylo z hlavy, nebo na kalkulačce? :-)

+2/−1
2.10.2013 12:40
Foto

P66e27t35r 51P86. 92V57e45s38e73l12s98k56y 7534201886473

Z hlavy. No, ale s kalkulačkou... :-)

+5/0
2.10.2013 12:42

B15o21h87u75s40l38a91v 81K41r64á62l48í25k 2521620209756

Rámusák se běžně říkalo provizornímu mostu Barikádníků, kde auta jezdila po prknech. Tramvajovému mostu tak říká jen několik málo novinářů, možná jen jeden.

+3/0
2.10.2013 15:45

P20a16v23e54l 31J38a46n77s54a 2345969551564

a nebylo to tak, že z tohodle provizorního mostu Barikádníků pak po přesunu po proudu dál udělali ten provizorní tramvajovej?

0/0
2.10.2013 20:22

P42a72v21e83l 60O46b61d94r38ž34á52l20e32k 6406194298852

Ač nepražák - pod tímhle názvem ho znám už od dob VŠ studií v Praze ...

+4/0
2.10.2013 12:39

K20a91m33i46l47a 96S44v26á76č73k19o30v16á 6407465346984

Přes most jezdím už také dlouhá léta (možná snad úplně od počátku) a Rámusák jsme mu teda také nikdy neříkali. A že by dělal nějaký větší rámus mi taky nepřipadá. Mě teda hlavně zajímá, jak to bude pořešený, až ty davy aut začnou vyjíždět do Holešovic z Blanky.... Mám pocit, že to tam kapacitně nebude úplně okRv.

+4/0
2.10.2013 13:02

T63o64m15á10š 25Ž47i85t62n13ý 6321890291271

no to nebude. Ono by bylo potřeba aby na Blanku navazoval další tunel od Troje do Vysočan...

+1/0
2.10.2013 13:16

Š91t44ě42p73á19n 19F45r38a94n17c86l 8364419874960

Původní plán počítal s tím, že vyjedou z Blanky, projedou pod mostem Barikádníků a zase zajedou do tunelu na Balabenku (http://mestskyokruh.info/mestsky-okruh/vychodni-cast-mo-libenska-spojka/stavba-0081/vizualizace-stavby-0081/).

Ale protože nejsou peníze, bude se rozšiřovat magistrála okolo Rathova protonového tunelu a Bulovky. A bude to masakr - majitelům nemovitostí podél silnice V Holešovičkách už oznámili, že jim seberou kus zahrady.

+2/−1
2.10.2013 13:40

Š86t28ě21p40á88n 55F64r79a20n76c84l 8594839924220

Teda buď do tunelu nebo podél Vltavy rozšířenou Povltavskou. Ale ta tunelová varianta měla přednost.

0/0
2.10.2013 13:42

R35e57n56é 27C85v73r66k37a25l 9636629556556

To není o tom, že po něm jezdíte. Jako skoro místní (co je to za vzdálenost z Bohnického sídliště) jsem ten název Rámusák znal a používal od dětství - tj od začátku 80.let...

0/0
3.10.2013 11:20

O78l68d36ř50i97c44h 91V90l10a72s61á21k 7331657872589

No já bydlím od roku 1980 jednu stanici za mostem...:-/

0/0
3.10.2013 20:28

V34á51c25l68a58v 39S18v54o24b40o59d12a 3561769430980

tak když to není technicky náročné, proč to bude trvat takovou dobu?

+6/−3
2.10.2013 12:26

L86u10k50á49š 44Š61l49e11h30o35f83e93r 1153619185779

Technická a časová náročnost jsou dvě odlišné věci ;-)

+4/0
2.10.2013 12:30
Foto

P78e90t22r 47P86. 96V47e70s23e22l19s47k41y 7444241666733

a co teprve finanční náročnost. To je úúúplně odlišná věc...

+1/0
2.10.2013 12:43

J74o20s82e25f 52S95c83h49m93i43d73t 5453127923152

Ale já tomu teda taky moc nerozumim. Očekával bych, že vybudujou novou tramvajovou trať na novym mostě (a před a za mostem), zatímco si tramvaje budou svištět po starym mostě. A pak během relativně krátké výluky (v řádu jednotek týdnů) vystavěj napojení na stávající trať. A pak demontujou tu starou. Jak to například probíhalo při stavbě železničního koridoru na jih Čech.

+2/0
2.10.2013 13:33

J61o80s21e44f 39S56c12h49m39i37d37t 5343237173662

Jediný, co mě teda laicky napadá, že trvají na tom, že použijou ty koleje ze starýho mostu...

+1/0
2.10.2013 13:35

J16a68n 20Z29e94m78a92n 1346815164716

Pane, vy jste se zbláznil. Na krátké výluce si firma nic nevydělá, jsou třeba další zvýšené náklady atd.

0/0
2.10.2013 19:16

Š52t52ě32p12á67n 30F16r56a66n30c98l 8844199714350

1) Zima.

2) "Kromě přeložení tramvajových kolejí se tam musí vybudovat ještě i výjezdová rampa z tunelového komplexu Blanka a také protipovodňové zábrany, což práce prodlouží". (Zdroj: http://praha.idnes.cz/tramvaje-uz-pres-ramusak-nepojedou-duh-/praha-zpravy.aspx?c=A131002_120413_praha-zpravy_sfo)

0/0
2.10.2013 13:33

R79a54d87e27k 82N76o81v87a73k 9634253179230

Na trojské straně  problém není, ale na Holešovické.

metro.cz: ...Podle mluvčího stavební firmy Metrostav Pavla Poláka není technologicky možné budovat nové rampy při zachování provozu  - je třeba vybudovat kromě nájezdu například i nové inženýrské sítě nebo chodníky...

Takže se bude dělat všechno z první načisto. Žádné provizorium, bourání rampy k rámusáku v budoucnosti, na jaře bude finální stav.

0/0
2.10.2013 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.