Diskuze

Mašínové utekli před 60 lety. V jejich rodné vsi na ně nevzpomínají

Přesně před šedesáti lety, v noci ze 3. na 4. října 1953, překročila skupina bratří Mašínů československé hranice. Při útěku na Západ ze socialistického Československa zabila několik lidí. Jejich činy stále rozdělují českou veřejnost. Daleko jednoznačnější názor mají v rodišti Mašínů, v obci Lošany na Kolínsku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Souhlas, generál Josef Mašín, jeden ze tzv. Tří králů, byl hrdina a měl a musí se připomínat. Jeho synové Josef a Ctirad Mašínové byli bestiální vrazi.

0 2
možnosti

K77a71r40e54l 22D35r95d73a

4. 10. 2013 19:32

Stoupenci nechutných vražd asi neznají málo známý americký film Sedm statečných. Aneb, "vzít bouchačku a někde se s někým postřílet není žádné hrdinství. Hrdinství je přijmout zodpovědnost za svoji rodinu. To je statečnost, kterou pistolníci zbabělci nemají a raději hloupě vraždí." ;-)

  Irituje mě "generál Mašín". Mašín byl pplk., řadový důstojník a k tomu suspendovaný... Generála dostal in memoriam po válce a v roce 2005.

  Právě koukám na Československé plány obrany v roce 1938. Celé to válečné komando, které mělo šanci porazit Hitlera a Německo - čeští váleční štváči - byli bývalí legionáři. Tak to na mě působí dojmem, že 1. republika byla Divokým západem vybudovaným na koltech českých legionářů. A morálka pistolníků je těžko slučitelná s morálkou normálních lidí, co se živí prací a ne "blýskáním prýmků".

  Jedni touží přežít, druzí hodlají padnout "za kohokoliv". Protože když vidím jak legionáři míří do Moskvy na školení nebo spolupracují s CIC, hodlají svrhnout vládu, co se jim nelíbí, pořád jim v hlavě straší nějaký vojenský puč... Nenapadá mě nic lepšího než okřídlené označení "zelené mozky" před kterými se musí normální člověk mít na pozoru.

  Takže přestaňme v Česku už konečně Mašíny spojovat s komunisty a nalijme si čistého vína, že šlo o "zeleno-mozkové" dobrodruhy pro které život druhého nemá valnou hodnotu. Slovy Zdeny Mašínové "stydím se za české zelené mozky", co se snížili k vraždám. ;-D

1 3
možnosti

K64a65r88e12l 20D44r31d15a

4. 10. 2013 19:59

A když váleční štváči roku 1938, vidím skutečného generála Vojtěcha Lužu, s vtipnou přezdívkou Boris Hrozný. V roce 1944 připravoval v ilegalitě "jaro 1945" a vydával rozkazy čs. důstojníkům. "Kdo z důstojníků se nezapojí do osvobození republiky, bude postaven před vojenský soud. Kdo z čs. důstojníků se nechá bez odporu zatknout gestapem, bude postaven před vojenský soud." Fakt Boris Hrozný. ;-D

  Pak byl sám překvapen českými četníky v hospodě a po vzoru svého rozkazu kladl odpor. Stal se tak jediným čs. generálem z 24, kteří zahynuli za války, který padl v přestřelce při zatýkání.

  Jeho 22-letý syn spolu s komandem ruských partyzánů odplatou přepadl četnickou stanici. Na místě popravili 5 četníků (1 popravu přežil). Z toho 3 neměli se zastřelením generála Luži nic společného, jen neprojevili dostatek pochopení pro ruské zavšivené "bratry ve zbrani". Nicméně, dle legionářů v odboji měli čeští četníci příliš blízké styky s gestapem a jejich aktivitu a kolaboraci bylo třeba utlumit. Následovaly přepady dalších četnických stanic pro dosažení "vlastenecké morálky" českých četníků. Mj. šlo o přepady s efektem získávání zbraní.

  Takže popravy českých četníků prováděli legionáři "Mašínové" již v době, kdy o nějakých komunistech v Čechách ještě nebylo ani vidu. A jak vidno, když "zelený mozek" potřebuje zastřelit četníka, příliš námahy mu přemýšlení o takové vraždě nedá.

  Inu, vydávat Mašíny za boj s komunisty chce strašně moc fantazie. ;-D

1 3
možnosti

Zatím v žádném článku o Mašínech jsem se nedozvěděl, co vlastně tak hrdinského udělali?

Plán získat zbraně a peníze není špatný, ale chyběla mu nějaká koncovka - třeba zorganizovat atentát na Čepičku a podobně.

Místo toho jen zmizeli za kopečky a tím jejich "odbojová" činnost skončila.

Škoda, že se třeba nevyjádřili k roku 68 - jestli třeba stáli na hranicích připravení k boji proti okupantům a podobně?

6 2
možnosti

Přesně tak...Chápal by je jako hrdiny , kdyby se nějak později angažovali v protikomunistickém boji jako třeba agenti zahraničních služeb , či atentát na Gottwalda či Čepičku by také připadal v úvahu.. Ale to ne..

Já nechápu , proč se stále téma bratří Mašínů vytahuje. V této zemi byla spousta hrdinů , kteří třeba pokládaly výbušniny u stranických sekretariátů , likvidovali předsedy zemědělských družstev , aby poté je soudruzi za jejich činy potrestali oprátkou....

2 2
možnosti

Málokdo ze zdejších horlivých odpůrců hrdinů Mašínů si uvědomuje , že byl na ně vydán před jejich útěkem zatykač,který se rovnal jisté smrti. Bojovali proto nejen za národ a odkaz svého otce , ale šlo jim doslova o život. 

Zločinný ,nejhorší systém v dějinách lidstva , tu nikdo neobhájíte.

Slovy klasika: Vražda na tyranu, není zločinem!

[>-]R^!!

2 5
možnosti

P85e71t46r 40K22e71l97l38e87r

4. 10. 2013 10:09

Takže kdokoliv na koho je vydán zatykač a bude utíkat se střelbou a mrtvými za zády je také hrdina...??? 8-o8-o8-o

.

Souhlasím, že vražda na tyranu není zločinem, ale byly jejich oběti TY TYRANOVÉ...?

.

Kdyby zastřelili funkcionáře KSČ nebo vojáky nebo VB v přestřelce, chápu... Ale spoutaného a omámeného...? To je VRAŽDA i kdyby to byl TYRAN... A stejné je to i ve válce a ve VÁLEČNÝCH KONVENCÍCH-zajatci a zejména svázaní se netřílejí...!!

4 2
možnosti

Daleko větší efekt v boji proti komunismu měl ten, co utekl bez střelby a pak v exilu působil proti komančům... Třeba vystoupeními v radíích, na svobodce, v Hlasu... A nebo podporoval odpor v krajanských organizacích, které přispívaly na tisky letáků, Samizdatů a podobně... !!

.

To jsou podle mne větší hrdinové...!!

4 1
možnosti

M70a23r79a 65H25o39o76k

4. 10. 2013 9:56

Určitě NE! Největším přínosem je ten, který jde příkladem. Bitva se odehrává na bitevním poli. Těžko můžete vyhrát pokud nehrajete na stejném hřišti!

1 3
možnosti

Svým způsobem se tady obhajuje islamistický způsob boje "účel světí prostředky". Nevím, jak by se některým radikálním diskutérům líbilo být v nepravou chvíli na nepravém místě....... pozůstalí v celém světě by Vám to mohli sdělit.

3 1
možnosti

M22a70r97a 74H34o53o13k

4. 10. 2013 10:01

Srovnávat boj proti totalitnímu režimu s islamisty! To myslíte vážně??? Navrhuju abyste pořádně zatřepala hlavou. Třeba se to v ní srovná!

1 3
možnosti

Generála Mašína respektuji...

.

Jeho synové? Nikoliv... Střelba na hranicích=>chápu a svým způsobem pochopitelná, střelba do svázaného člověka=> vražda...

.

A bylo to tak i za války nebo KDYKOLIV jindy... Myslíte si, že by generál Mašín zastřelil svázaného vězně nebo svázaného nepřítele, který ho již nemůže ohrozit...???

5 1
možnosti

A30l55e16š 63J47e64t36m22a53r

5. 10. 2013 18:58

Toho svázaného policistu zabili proto, že si důkladně prohlížel a věděli, že by je popsal.

0 0
možnosti

Jsou to vrazi a jejich otec by z nich neměl žádnou radost, stříleli nejenom u nás, ale i v Německu a tam teda žádný hrdinové nejsou ..............

7 4
možnosti

Stříleli ,protože proti nim stála skoro celá komunistická armáda a VoPo. Jejich otec je právě takhle vychoval, kdyby ho nezabili nacisti , bojoval by proti ještě horším vrahům , komunistům s nimi ,tím si je jeho syn naprosto jist!

3 0
možnosti

Tak to chápu, že v komunistické vsi na ně nevzpomínají!:-) Starosta dobře ví, že kdyby bylo víc Mašínů, tak si komunisti ani neškrtnou. A co se týče postoje společnosti k nim - Mašínové byli prostě na českou opatrnou náturu trochu moc radikální. Takhle odhodlaných, odvážných a bojovných lidí mezi námi moc není, proto to budí nepochopení.

4 10
možnosti

"Starosta dobře ví, že kdyby bylo víc Mašínů, tak si komunisti ani neškrtnou."

Víte, že jejich matka a strýc z matčiny strany byli v KSČ?

0 0
možnosti

Bratři Mašíni jsou a zůstanou největšími českými hrdiny 20.století! Boj proti vrahům a zlodějům opravnuje zabíjet ty, kteří jim slouží!

To , co dokázali ,zneškodnit sbor SNB a armádu NDR si zaslouží obdiv !

At žije svoboda,at žijí bratři Mašínové!

[>-]R^!!

3 13
možnosti

Je fakt, že utéct mnohatisícové přesile se prakticky rovná zázraku, a oni to dokázali. Skutečně v nich bylo něco mimořádného, o tom není pochyb. Když byl před několika lety Josef Mašín u Krause, tak se ho Kraus ptal, jestli měli strach. On řekl, že ne. Samozřejmě si mohl vymýšlet, nebo už si to třeba nepamatuje, ale měla jsem tendenci mu věřit. Oni byli fakt z jiného těsta, jako jejich otec.

5 1
možnosti