Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražští radní schválili stavbu metra D, zatím spojí Pankrác s Písnicí

První úsek nové trasy pražského metra D povede z Pankráce do Písnice. Na kolik korun stavba nakonec město přijde, není zatím jasné. Ve hře je totiž stále několik variant. Výstavbu v úterý schválili radní hlavního města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K14a76r45e34l 32D79r20d64a 6604372627

A takto se Jižní Město proměnilo na ghetto pro sociálně slabé občany. Děkujeme, vaši voliči z Prahy 11. ;-D

  Céčko má historicky depo na Kačerově. Regulace špiček je řešena přes Kačerov. Kdo jede domu z práce kolem 19 hod. zná situaci několika linek na stejné trase už dávno. Funguje zákon schválnosti - na Chodov vás bezpečně odveze to metro, které právě nepřijelo. Nově tady budou 4 linky - C, D, Kačerov pro C, Kačerov pro D. Takže nově to s konečnou stanicí bude kolem 19 h vypadat na Céčku asi takto: Písnice, Kačerov, Kačerov, Háje, Kačerov, Písnice... Úžasná loterie. Konečně oceníme vizi tramvaje na Opatově. ;-D

  A jen takový drobný dotaz, lze tu odbočku na Pankráci vybudovat vůbec mimoúrovňovou? Stanice mi přijde dost mělká. Jakési výhybkové rozřadiště, kde se motají a kříží soupravy ze tří směrů mi přijde jako koleda o řádnou železniční nehodu s pěknou haldou mrtvých Pražanů. Což určitě zase plno lidí s radostí přivítá. ;-D

  A jen tak mimochodem, volby za dveřmi. Nemělo takové zásadní rozhodnutí přijmout řádně zvolené zastupitelstvo Prahy a ne pučisté z TOP 09, kteří se svévolně a arogantně chopili moci v Praze? ;-)

+2/0
9.10.2013 8:31

P66e46t16r 47V28i11m17r 9580154121

za rok se dostaví stanice vlaku Kačerov napojena na metro, stálo za to protáhnout koleje k nemocnici Krč - Libuš - Písnice na stávajících kolejích a bylo by spojení do Vršovic a na Hl.nádraží. rozhodně by to nestálo 24mld a byla by to alternativa mimo Nuselský most. Intervaly by se určitě mohly blížit tomu jak se budou na Pankráci muset metra střídat.R^

0/0
9.10.2013 8:20

Ř23e49h36o93ř 80V67l41a53s96á63k 2944404551756

Krč-Kačerov-Vršovice je jednokolejná, takže tam by to do ceny chtělo zahrnout zdvojkolejnění. Navíc si nejsem jistý, kolik provozu navíc pojme vršovické nádraží a vinohradské tunely - možná by bylo potřeba něco předělat i tam. Ale tohle jsou úpravy, které by měly časem přijít tak jako tak.

Jenže navíc je to  z Krče na Libuš hodně do kopce. Stejně byste musel dělat tunel a podzemní stanice.

+1/0
10.10.2013 14:10

P46e96t48r 39V97i11m91r 9430754351

pod Krčí na Libuš by trasa vedla tunelem, od Vršovic by přidat jednu kolej neměl být neřešitelný problém. Ty koleje z Kačerova na hlavní nádraží už leží, daly by se využít, než kopat znovu z Pankráce do KrčeR^

0/0
15.10.2013 8:36

K47a21r82e29l 27P43a28n29c61e51r 7901370188394

Naprosto souhlasim spojit Pankrac a Ruzyni s Uradem Vlady. Take mohou postavit rychlodrahu k nam na Bory.

+1/0
8.10.2013 23:58

D51a21v78i21d 62D73v66o36ř90á39k 3100304612766

TrOP 09 ztrácí dech....

Chemický Míra tak dnes vybubnoval smlouvy státu/krajů/obcí na internetu....

A Hudeček vyhlásil Déčko.... sice se neví kdy a za kolik a snad to Karlovi v Praze pomůže.... ;-DRv

+1/−1
8.10.2013 18:15

M60a13r20t78i72n 11H56a68l84á21š35e62k 2450752788134

Je vidno, že žiješ mimo Prahu. Tady TOP 09 naopak, jak se čekalo , silně posiluje.

;-D[>-]R^

0/−3
8.10.2013 18:17
Foto

S84t19a88n19i87s86l31a79v 80M11í68č21e30k 3528285955816

Bohužel....

+3/0
8.10.2013 18:31

I39v97a71n 41Č45e48r41v91e38n80k93a 7160307703

Doufám, že to nebude stavět Metrostav

+3/0
8.10.2013 18:11

J71o55s80e36f 15P60a63l93a80t72a 1763632421975

Super, céčku to ale neulehčí, spíš naopak

+5/0
8.10.2013 17:49

V37l64a39d61i94m75í12r 24H91o74u47z43a92r 6740556284430

to jsem zvědav kolik peněz skončí v krabicích od vína anebo mezi kompotama

+2/0
8.10.2013 17:42

R83o36b25e81r45t 60P25r82a22ž27á44k 4268976635800

Možná by bylo postačující prodloužit tramvaj z Modřan. Ostatně, původně se s tím počítalo.

+2/−3
8.10.2013 17:25

K15a43m63i73l 51K42u20b53á68t 9575621154888

Bohužel už pamatuji metro C od jeho otevření a tak mne překvapuje, že "nový" návrh se shoduje s dávno projektovanou trasou ze 70. let jak v připojení, tak v trase. Další úspora asi vznikne tím, že se použijí již vybudované odbočky (části tunelů trasy D) ve stanici Pankrác i když původně připrřavené výhybky byly demontovány jako nepotřebné. Že klíčovým problémem může být náhlá neprůjezdnost Nuselského mostu pro obě trasy, to asi nikoho teď nezajímá.

+8/0
8.10.2013 17:14
Foto

S71t66a87n48i61s38l92a36v 27M25í91č13e23k 3778825585666

Pane, já s vámi souhlasím. Ale ten Nuselák? To je taková ta demagogie kterou jste propadnul zjevně i vy. No je nad slunce jasné, že při uzavření Nuseláku (pro metro) to všechno odjezdí autobusy plus tram oklikou. Tak jako při povodních. Normální náhrada za metro. Nevím co furt strašite zavřením Nuseláku...

0/−1
8.10.2013 18:36

Ř96e92h20o65ř 37V59l20a81s76á11k 2734824551346

Zrovna po povodních to bylo dost zoufalé a to ani ty autobusy nemusely oklikou. :-/

+1/0
8.10.2013 20:14
Foto

S81t54a36n20i54s39l95a64v 68M70í53č87e28k 3718695375646

Ano ano, nával v autobusech, stejně jako je nával v metru. To už jsme slyšeli. Dál?

0/−2
8.10.2013 20:38

Ř37e94h12o59ř 69V93l32a44s17á76k 2654844371286

Ne, bylo to horší než při normálním provozu v  metru. A to tam nebyla ta objížďka, kterou plánujete.

+1/0
9.10.2013 2:44
Foto

S53t70a89n20i58s85l66a37v 29M70í42č34e48k 3218485405486

Zůstal jste snad na nástupišti? Nevlezl jste se?

0/0
9.10.2013 9:26

Ř21e48h46o45ř 86V53l73a21s60á13k 2754464611396

Přesně tak.

0/0
10.10.2013 14:10

Z79d41e51n98ě27k 37Z60a21b50a96v98a 1752414276454

1. bolševik stavěl I C od r. 67, tedy 7 let, a to se ještě v průběhu měnily plány. TOP holomócký Hudeček potřebuje let devět???

2. jako větev k "C" to céčku spíše přitíží, než odlehčí, ale to je stará píseň. Nikde nevidím slib, do kdy by D pokračovala do centra, za nuselské údolí...

3. je před volbama, TOPka se potřebuje zviditelnit. A tohle plácnutí do vody moc nestojí...

+7/0
8.10.2013 17:12

R54o21b94e75r38t 54P45r90a81ž65á26k 4268976975820

Doufám, že ani nebude pokračovat. Aby byly celé Nusle rozkopané. Palmovka se ze stavby metra nevzpamatovala dodnes.

+1/−5
8.10.2013 17:15

R90o89b66e40r61t 91P96r21a31ž13á86k 4988966485460

A že to bolševik stavěl rychle? No, nahnal tam vězně, vojáky atd. A kvalita se projevila při povodních.

+1/−5
8.10.2013 17:23

Z21d22e55n75ě15k 91Z79a70b33a83v43a 1502694436104

I.C? Ano, na "bolševickém" I.B nevydržel beton u tlakáče, ale hlavní průsak byl u Palmovky (jasně, ta se začala stavět taky před 89). Ovšem za nezavření všech tlakáčů, co zavřené být mohly, už mohli lidé noví, ;-) nezatížení...

+1/0
8.10.2013 17:49

K21l62a23r67a 16P18r18u10c64h52o57v98a 9727720502558

KONECNE.

+1/−1
8.10.2013 17:10

R47o51b45e54r14t 69P31r91a89ž20á29k 4438556285510

Konečně, co?

0/−1
8.10.2013 17:17

D36a77v31i90d 34D84v38o42ř37á13k 3210894332566

Ach jo.

Prucha, Krivanek, First, Svoboda....

Dobré odpoledne, vážené dámy !!

+2/0
8.10.2013 18:13

J92o17s96e81f 38N94e97p33o88v95í50m 1407308778943

Jo, vypadá to dobře, jen se mi nelíbí ta "úspora" s napojením na starou linku. Podle návrhu ve videu (vozy bez řidiče, kompletně nové soupravy) se mi projekt líbí víc. A i z dlouhodobého hlediska inovací je perspektivnější.

Druhá věc, co se mi nelíbí je nevyužití možnosti udělat parkoviště všude, kde jsou hloubené stanice. Když už to vykopou, tak není tak drahý místo zahrnutí tam udělat pár betonovejch pater.

Když vidim reakce na zastávku Depo Písnice...Nemůžete počítat pouze s tím, kdo tam bydlí, ale i s tím, že hodně lidí nechá auto na okraji (právě na parkovištích) a do centra pojede právě metrem. (Druhá otázka je, jestli to nenapálej, ale, pokud vim, tak teď se na těch parkovištích platí dvacka za den a 100 poplatek, když to tam někdo nechá přes noc)

Jen jestli ta modrá bude vhodná barva, aby se pak cizinci nechtěli projet Vltavou.:-)

+8/0
8.10.2013 17:02

T87o74m53á46š 10K30o30t51í80k 9266693193186

Ušetřit se musí, ať to stojí co to stojí! Jednou ta parkoviště budou potřeba, ale už nebude kde je postavit.

0/0
8.10.2013 18:13

M17i51c91h78a97l 45N95o13v32á61k 6276320535139

Písnice, jó tam jsou krásný pole;-D

+1/−2
8.10.2013 16:34

R88o35b50e92r64t 59P46r49a38ž67á53k 4328356725640

Nikoli. Je tam poměrně velké sídliště.

+2/−2
8.10.2013 16:36

M25i64c68h85a88l 25N46o13v70á42k 6846810915659

na jaké poměry? Zrovna minulý týden jsem tam tudy jel a jestli si tam zaslouží metro, tak to by mělo jezdit pomalu všude...

0/−3
8.10.2013 16:42

R22o36b23e56r27t 40P26r40a32ž15á58k 4718676235340

Totéž si, bohužel, myslí i naši radní. Viz Letňany.

+4/0
8.10.2013 16:45

J35i74ř19í 33O48u17k95r58o46p63e86c 5510318783609

Tak zrovna kolem Letňan byla korupce, co vím z doslechu od některých místních lidí, ty bych nezmiňoval.

+2/0
8.10.2013 16:51

R78o77b54e82r25t 41P39r75a18ž41á47k 4848416635360

Je to klidně možné.

0/0
8.10.2013 17:02

T27o57m33á78š 45Z66e74m57a53n 3585268764765

A asi 20 satelitních městeček za ním...

+4/−1
8.10.2013 16:50

J92i39ř88í 94K60u71c35h79t27a 6838965919957

Jako k brňákovi se ke mně tyto informace dostávají sporadicky, ale nějak jsem měl dojem, že Déčko má být okružní linka. Teď vidím, že to má být pouhé rozdvojení Céčka.

0/0
8.10.2013 16:23

R98o11b91e10r31t 63P94r19a45ž39á28k 4528436935130

Váš dojem byl mylný. Trasa D nikdy nebyla zamýšlena jako okružní.

+5/0
8.10.2013 16:25

J30a10n 34F97o63ř62t 8813771512521

Ale je pravda že kdysi, tuším ještě za socialismu, byla okružní linka metra plánována. Nakonec byla zamítnuta, což je podle mě v pořádku, protože by to asi nemělo velký smysl.

0/0
8.10.2013 16:52

R33a69d37e56k 10J72a35n85a48t66a 9735646534362

To byla linka E.

g.denik.cz

+3/0
8.10.2013 16:57

T61o81m66á56š 10K70o51t26í77k 9316583263596

Trochu mi v tom plánku chybí větev béčka ze Stodůlek na Horku, tam je už za stanicí připravené rozvětvení.

0/0
8.10.2013 18:10

R97o38b43e26r32t 49P56r97a93ž66á61k 4448656915650

Okružní linka byla "plánována" tak, že kdosi namaloval na plán Prahy kruh. Prý to viděl v Moskvě, což bylo tehdy směroplatné.

+2/0
8.10.2013 17:01

J93i36n38d64r56a 97V46o80š94t34a 1774804109162

no popravdě to není tak blbej nápad, protože umožňuje spoustě lidí vyhnout se centru. Berlín to má ostatně taky s S-Bahn. Ale v Praze je to sporné, zda by se to vyplatilo.

0/0
8.10.2013 18:36

R91i15c96h83a23r36d 57S15n50a51h25a 4951387676248

Doufám, že přo té příležitosti zbourají špinavou tržnici jménem SAPA R^ ;-O

+5/−3
8.10.2013 16:22

B14a22r43b77o85r31a 50L92a93n69č60o61v56á 3472901536677

na sapu nesahejte, je to mala asie, kde se daji nakoupit skvele ingredience do kuchyne...me to vzdycky pripomene moje cesty do Asie..

+7/−2
8.10.2013 16:40

Z55d90e11n61ě64k 60Z52a64b18a88v85a 1862494596694

Ano, vietnamec co na kusu odřezku ze stromu (fakt, žádný špalek) na zemi uprostřed"sámošky" porcuje tkáň nejasného původu, až kousky odletují na kalhoty kolemjdoucím, to je SAPA. Dost mne to vyléčilo...

+2/−1
8.10.2013 17:05

R77o65b89e22r44t 12P24r83a50ž22á13k 4238616745100

Vždyť tam nemusíte nakupovat. Ani chodit.

+3/0
8.10.2013 17:07

Z66d58e96n56ě49k 46Z65a62b49a60v89a 1232774426644

:-) vždyť ano - píšu nikdy více. Ale hygienika bych tam poslal - nemusíme tam mít tikající biologickou bombu. Tady je EU ne Saigon

+2/−1
8.10.2013 17:52

J15o53h19a90n 82Z90i57n77g19e64l 2411165606481

Co je Vám do toho? Je to majetek soukromé společnosti.

+2/0
8.10.2013 16:55

R60o46b90e89r17t 31P36r88a92ž20á32k 4228126495610

Co kdybych váš barák prohlásil za špinavý a škodlivý a požadoval jeho zbourání?

+3/0
8.10.2013 16:59

P53e88t46r 50S84v16o59b14o69d90a 9193193797874

Naopak, postaví se stanice SAPA, se kterou se původně vůbec nepočítalo...

0/0
9.10.2013 9:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.