Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po Praze jezdí ze všech spojů jen půlka bezbariérových. Má jich být víc

Zatímco před dvaceti lety nejezdila Prahou ani jedna nízkopodlažní tramvaj a až na pár výjimek se muselo do schodů i u drtivé většiny autobusů, dnes je v hlavním městě nízkopodlažních spojů devětačtyřicet procent. Praha se však v průzkumu agentury Datank umístila mezi všemi kraji až na osmé příčce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e50t54r 94O86d23e89h15n36a48l 8444684309847

Co dodat?

Snad jen, že nebylo třeba kupovat 250 nepohodlných šuntů od kamaráda M.Romana, ale stačilo modernizovat víc Té trojek.

A taky že tramvaj je jen půlka bariéry. Kdyby se nestavělo kvůli jinému kamarádovi Janečkovi metro do Motola, mohly už být úplně všechny zastávky v Praze přestavěné na bezbariérové. (Plus by ještě zbylo na tramvaj Vypich-Vozovna Motol a mnoho miliard jako základ na stavbu déčka - ale to už je jiný příběh)

Být vozíčkářem v Praze musí být za trest. Hlavně proto, že situace se v příštích dvaceti letech sotva zlepší. :-/

0/−1
29.10.2013 19:29

K10a55r74e82l 24D49r39d44a 6284392157

15T mi přijdou jako lepší cesta než T3R.PLF.

   A ta kauza na Praze 7 byla vcelku výmluvná. Opravdu jde o Janečka? Jedna zastávka zůstala bariérová protože úpravu nedoporučila dopravní policie. Pak zase, že jen dali připomínky k řešení. Druhá zůstala bariérová protože se proti vyjádřil svaz slabozrakých. Ten údajně o žádném zamítavém stanovisku neví. Starosta Prahy 7 se dušoval, že radnice udělá pro bezbariérovost vše... Nenašly se ale chybějící peníze a všichni si to jen přehazovali a promarnili čas na řešení. Nakonec akce jela podle plánu na nátlak DPP - jde o bezpečnost MHD. A když se volený zástupce zeptá lidí na ulici, svých voličů, je jim to šumák, když je osobně to nepálí. Případně začnou dumat, zda pro nějaký ten kočárek či jednoho vozíčkáře za týden je třeba vyhazovat miliony... ;-D

  Zlepšení je ve vyspělosti a civilizovanosti celé společnosti. A tam opravdu půjdeme dalších 20 let. ;-)

0/−1
30.10.2013 8:00

J81i70ř96í 87K37r45e53j34č57í63k 2767118984886

15T je určitě lepší cesta než PLF, problém je, že při ceně 72 mil. za kus je provozuschopných cca 50% vozů, zatímco vypravenost PLF při ceně cca 9 mil. za kus převyšuje 90%...

0/0
31.10.2013 21:15

K79a47r43e43l 95D73r89d72a 6374412947

Blanka - trendem Prahy je mohutná výstavba bariérovosti. Všechny ty plány na svedení aut na okruhy a zklidnění či vyloučení dopravy z centra nejsou v souladu s dobře přístupným městem. K tomu lze přidat liknavost se zřizováním bezbariérových zastávek MHD a je to komplet. Na jedné straně investice z kapes daňových poplatníků plné "hesel", na druhé straně neochota, šikana a záměrné maření bezbariérovosti v Praze.

  Za nefunkční MHD lze volit soukromou osobní dopravu. Ale doprava v centru je jedna soustavná krize. Hrozí situace, kdy bude osobní doprava blokována, ale MHD stejnou službu ve stejném čase nenahradí.

  Ostatně, Praha chce nákup nových tramvají zrušit. Případně bezbariérovost nemá u rekonstrukcí tramvajových zastávek žádnou prioritu a podobně je tomu u autobusových zastávek.

0/−2
29.10.2013 7:20

J77i50ř15í 29K13r30e32j25č89í14k 2527928264986

Záměrné maření bezbariérovosti ? O čem je konkrétně řeč ? Při rekonstrukcích se všechny zastávky budují jako bezbariérové, do zvýšení bezbarierovosti stanic metra se každoročně investují velmi vysoké částky...

+1/0
29.10.2013 17:46

K12a90r43e71l 30D32r53d74a 6924442117

Snaha vytěsnit auta z centra znamená, že se tam autem nedostane ani vozíčkář a měl by spoléhat na MHD. (Naposledy pěší zóna Smetanovo nábřeží, k tomu výstavba nákupního centra u My a odklon "bezbariérové" MHD bez náhrady... a centrum Prahy je najednou dostupné jen pěšky. Pro jednou se to z pohledu DPP nezblázní, asi...)

  Jezdím dodávkou s vozíčkářem. Jak se někde v Praze nasází prahy a údajně zklidní doprava, nejlépe na bývalých hlavních tazích centrem, tak je taková komunikace prostě bariérová. To hupsání je pro vozíčkáře utrpením, kdy riskuje zranění a úrazy. Cílem je maximum nepohodlí při nežádoucí dopravě. A funguje to. A bude to podle mě horší a horší. (Mýtné do centra, zklidnění magistrály, zklidnění Karláku...)

  (A když pěšky, funguje na přechodech přednost tramvají. Základní problém, kodrcající vozíčkář, kterému hrozí, že se v dírách kolem kolejí zasekne a do toho cinkající tramvaj a řidič co nehodlá zastavovat. Šílené zážitky... Bezbariérovému přechodu nestačí nájezdy. I ty výmoly by bylo dobré řešit.)

  Naposledy se za bezbariérové zastávky tramvají demonstrovalo na Praze 7. Pro nedostatek financí, neochotu se dohodnout, nějaké to lhaní a demagogii... proběhla rekonstrukce několika zastávek tramvají bez bezbariérových úprav. Čerstvá kauza. Já zažil podobnou rekonstrukci na Praze 3. Cílem bylo ušetřit. Takže se do Olšanské nacpal otevřený kolejový svršek a vznikla obstojná bariéra pro všechny. Zastávky včetně přechodů zůstaly bariérové a to i před poliklinikou Prahy 3. Když to jde, tak se na bezbariérovost v Praze stále kašle. Hlavně, že zde jezdí bezbariérová 9. Jízda tramvají je ostatně dobrodružství. Řidič vždy bádá, zda je zastávka bariérová nebo není. Vůbec nikdo neví jak je to značeno, zda vůbec.

  To samé metro. Trasy A a B jsou v centru bariérové. Začíná fungovat C za obrovské peníze.

  To samé autobusy. Kde je nízký obrubník, nelze spustit plošina, aby ji vozíčkář mohl použít. Tady pomůže jen znalost trasy, důkladná příprava, hodně štěstí... atd.

0/−1
30.10.2013 7:37

J95i10ř31í 64K25r19e42j64č92í58k 2947488144546

Plošina nelze vyklopit tam, kde není žádný obrubník - takových zastávek je minimum a ruší se.

O rekonstrukci zastávek na Praze 7 nevim. Jako investice DP proběhla rekonstrukce TT, uliční prostor je záležitostí městské části, pokud na něj nemá finance, nebo preferuje průjezdnost pro IAD před bezbariérovostí, nikdo s tim nic nenadělá.

Olšanská se rekonstruovala, trať a jízda po ní je teď výrazně komfortnější. Proč nejsou zbudovány nájezdy na chodníky podél komunikace je třeba se opět ptát městské části, ale není to problém dopravce - zastávky bezbarierově zbudované jsou.

Na A a B jsou v centu bezbarierové Florenc a Muzeum. Tyhle trasy jsou hluboko založené, jako bezbarierové nebyly projektovány a dodatečné vybudování výtahů si vyžaduje astronomické náklady (i 100 milionů za výtah), přesto se další a další výtahy budují.

Tvrzení, že se situace nelepší nebo dokonce zhoršuje, prostě není pravda.

0/0
30.10.2013 23:01

K43a54r85e19l 84D36r54d26a 6444932827

Vyjadřujete se zasvěceně, rychle soudíte, ale očividně o věci mnoho nevíte.

  Přikládám odkaz na Prahu 7. Problémem jsou dohady mezi radnicí, DPP, TSK atd. Dle mého odhadu, DPP patrně uvažuje asi jako vy. Vymoženosti jsou věcí radnice. Jenže o peníze se ve státním sektoru žádá po pětiletkách. Pokud DPP nedá radnici dost času na zajištění financí, jsme tam kde jsme. Dál se staví bariérové zastávky a všichni od toho dávají ruce pryč. Šibeniční termíny od DPP přitom mohou být záměrné.

  Co si pamatuji, tak v Olšanské probíhaly opakovaně opravy kolejí bez vlivu na odstranění závad. Pak proběhla výluka a rekonstrukce. Stavební firma (DPP?) osazovala znovu obrubníky, asfaltovala ostrůvky, budovala přechody a přejezdy. Vše je bariérové - tedy nemáte pravdu. Když si chodci lámali nohy a v kolejišti padali, dodatečně se zřídily přechody pro chodce na obou zastávkách. Bariérové řešení ale zůstalo. Vozíčkář v Olšanské může použít výhradně přejezd pro auta. Což je zrovna na této komunikaci dost velkým rizikem.

  Otevřený kolejový svršek, dík Olšanské, považuji za nepřípustnou bariéru uprostřed města jak pro chodce, tak třeba pro sanitky, hasiče či autobusy MHD. Prostě si DPP prosadil město plné bariér. (Naposledy tahaly z kolejí autobus na Evropské.) A tak je to v Praze se vším. Vedou neuvážená bariérová řešení.

  Nevím jaký je poměr zastávek bariérových a bezbariérových, ale kdykoliv jedeme MHD a řešíme bezbariérovost, tak jsou zastávky nepoužitelné a stále měníme trasu. (Třeba ZOO Praha - nová zastávka, bezbariérové spoje a plošina nelze použít. Ostatně, bezbariérové řešení metra N. Holešovice je jen výsměch. Takže letí peníze komínem a spojení do pražské ZOO je vlastně stále bariérové.)

  Tedy ano, metro se upravuje za velké peníze, které vzápětí umí DPP a spol. zcela znehodnotit.    Situace se zhoršuje s omezováním IAD právě když MHD selhává. http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/barierove-budou-tramvajove-zastavky-i-po-rekonstrukci-20130514.html

0/0
31.10.2013 0:46

J55i10ř16í 19K50r13e56j69č28í16k 2297118604746

No ano, šibeničními termíny je DPP proslavený... Třeba Hostivař se rekonstruuje už třetím rokem. Teoreticky samozřejmě...

DPP se vždy snaží své akce koordinovat, přestože jako akciovka vlastněná městem žije z roku na rok a co neprostaví, to vrací... Ale vše má své limity a z peněz DPP prostě nelze hradit akce v kompetenci městských částí. Proto DPP buduje TT, ale nebude pochopitelně suplovat práci městské části při úpravách ostatních uličních prostor.

OKS není bariérou pro chodce, je to drážní těleso a není relevantní důvod, aby bylo pro chodce schůdné. Pakliže to považujete za bariéru, pak ano, jde o barieru ve smyslu zábrany pro ochranu chodců, tj.plní naprosto žádoucí bezpečnostní funkci. Sanitky a hasiči mají v obou směrech k dispozici dva jízdní pruhy, což je řešení naprosto dostačující.

0/0
31.10.2013 21:13
Foto

R94o19m37a32n 50P17o51l39á26č86e76k 1660646180175

Spíš jde o to, že Praze s busy ujel vlak a ted se to dohání masivními nakupy SORů.

U tramvají je to ještě znatelnější a vlastní první NP vozy byly až 14T ( Samozřejmě vynechávám RT6, ale ty spíš stály, než jezdily).

+1/0
28.10.2013 22:51

E56v78ž64e37n 80P68o18l36á55k 3518548471783

Jen jestli by to nešlo i levněji než stylem ForCity...

0/0
28.10.2013 19:52

L85u48k24a52s 35N44o88v27a27k 4939939863418

Za me zadnej nizkopodlazni dpoj nebyl, a taky si musela matka poradit...

+3/0
28.10.2013 18:50

J25a82n 29M41o83h47y48l61a 6712369639731

Jasně, za paleolitu umíralo 6 z 10 dětí a taky se prokousali až do dneška. Tenhle argument. je kdykoliv skutečně všech hovadin futrál, jak s oblibou říkával můj třídní na gymplu. Stejně tak je hloupé srovnávat se a argumentovat tím, že když je někdo přece ještě horší, tak můj podprůměrný výsledek nevadí.

+4/−1
28.10.2013 21:26

J78i15ř86í 82K80o80c94u68r71e53k 6775714335418

Asistenční službu v MHD má i Brno.

http://dpmb.cz/Default.aspx?seo=dp-asistent

A musím se smát argumentu, že pro velkou společnost je složitější nakupovat autobusy než pro menší. Kusová cena za 10 autobusů a pak pět let nic bude jiná než u kontraktu na 25 (+15 v opci) autobusů ročně po dobu 10 let.

+1/0
28.10.2013 16:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.