Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sovětské soupravy Ečs pro pražské metro přijely před 40 lety

Před čtyřiceti lety dorazily do Prahy první vozy pro nově vznikající metro. Šlo o sovětské soupravy Ečs vyrobené speciálně pro tehdejší Československo. Aktivní služba těchto souprav skončila po 24 letech v roce 1997. Dopravní podnik si jednu provozuschopnou soupravu se třemi vozy ponechal dodnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A94l29e84š 31L34i46s77o34v96s59k67ý 9972344393248

Ty soupravy byla katastrofa. Díky nim musely jít do kopru moderní  vyvíjené čs. soupravy. A kvůli dvakrát těžším ruským se musel předělávat nuselský most. Kolik zla ti komunisti natropili...

+1/0
17.10.2013 12:56

R98e35n21é 76C82v24r48k35a29l 9506129956676

Tyhle krásné soupravy (dodnes si pamatuji zejména skoro muzejní osvětlení a pak madla sedaček u dveří, umožňující pohodlné opření o ně) si nezasloužily tak hrozně odbytý článek;-( Na Technetu vzácná výjimka, naštěstí...

+2/0
17.10.2013 10:14

J71a87n 75Z38e27m46a69n 1816985264376

První vagony měly dokonce dřevěné rámy oken, později je z bezpečnostních důvodů nahradili hliníkovými.

+1/0
17.10.2013 13:03


J83a15n 69Š93p89e66c57i95á68n 2720510509379

Jakési prostory o opreni se postradaji veskere moderni vozy i tramvaje. Proto jezdim rad starou tramvaji kde se vzadu da oprit. To same v Bcku a Acku metru, kde se da u dveri oprit.

+1/0
17.10.2013 15:45

J80o70s34e10f 63Z40e87d66i65z31o57v 6397776404642

0/0
16.10.2013 22:32

J55o29s54e79f 91Z68e33d86i83z77o17v 6337676954372

Havlíček je opravdu odporník než odborník. Motory s výkonem 110kW byly a jsou až na vozech 81-71 a 130kW na M1. Na Ečs nikdy nebyly. Rekonstruované byly pouze vozy 81-71. K dalšímu využití byly odprodány projektu ČVUT Krkonošské metro 2 čelní vozy 81-717.1.

+1/0
16.10.2013 22:30

J12a26n 68Š58p62e56c71i21á60n 2400310429989

Pro všechny kritiky prototypu R1. Pustte si dokument o Cestmiru Šimáně. Vyvíjel R1ku a po 30 letech byl přizván k vývoji souprav, které ted obsluhují C linku. Z 80 procent je to jen modernizovaná R1ka, kterou měli prototyp už na začátku 70tych let. Jak se vám jezdí na lince C-metra ? Pro všechny neznalé rejpaly: Máte vůbec ponětí, jak bychom na tom byli skvele kdybychom pro půl světa vyráběli metro ? Čestmír Šimáně je autorem tramvaje T3, ta dodnes jezdí po půlce světa, takže i kdyby jeho R1ka, která ted jezí na Céčku tenkrát nebyla potopena, mohla ve velké míře dobývat svět.

+2/0
16.10.2013 22:16

M38a16r24t96i58n 76V27a37n23ě29k 9754327682743

?

0/0
16.10.2013 23:20

F59i94l58i26p 18G60a58l79a60š 2917767554368

Já nevím, ale od pár lidí co se na projektu R1 podíleli jsem slyšel jinou verzi příběhu o R1. Konkrétně o její záhadné nehodě při testovací jizdě kdy za záhadných okolností najednou vypověděli brzdy a testovací souprava smetla druhý prototyp. Poté byl vytvořen prototyp R2 který skončil v muzeu v Brně a podle různých zdrojů byl sešrotován někdy kolem roku 88, dokonce se objevila spekulace, že v Brně byla vystavena jen replika a skutečná R1 (R2) byla sešrovována už nakonci sedmdesátých let. Nicméně je faktem že současné vozy metra na trase C jsou až nápadně podobné projektu R1...

0/0
17.10.2013 8:49

J37a74n 85Š27p41e20c91i64á63n 2970760309359

Zašlapané projekty - R1. Myslim ze to video lezi volne na youtube. Kouknete se. :-)

0/0
17.10.2013 13:24

P44a36v38e21l 35B35í62n94a 1973535172583

Nejen na Youtbe, celký cyklus Zašlapané projekty je volně dostupný z archivu ivysilani ČT. Akorát se může stát, že po jeho shlédnutí budete hodně rozmrzelí z toho o kolik skvělých věcí jsme jako země přišli ;-(.

0/0
19.10.2013 16:06

J26a91n 40Z59e20m68a63n 1266435204606

Co, prosím vás, p. Šimáně vyvíjel na tramvaji T3, když podvozky a ovládání zrychlovačem přišly jako licence od firmy Westinghouse a design tramvaje pochází od Františka Kardause.

0/0
17.10.2013 13:02

J73i68ř14í 35K56o98c45u47r94e22k 6205654405288

kWh zřejmě nebude jednotka výkonu. Možná to vzniklo nepochopením toho, co je hodinový výkon (v kW, samozřejmě) - motor může takovýto výkon podávat jen po omezenou dobu, typicky méně než jednu hodinu. Pak se ohřeje příliš a jeho výkon musí být snížen ... na výkon trvalý.

0/0
16.10.2013 21:29

P91a63v71e25l 74S27o48u35č57e60k 5281230269

Slečno Formánková, chápu, že na filozofické fakultě a zvlášť oboru kultorologie se fyzika neučí, ale jednotky výkonu se probírají na základní škole v předmětu fyzika, který jste, jako vysokoškolačka, určitě obsolvovala. !!

+4/0
16.10.2013 18:28

E33v50ž23e17n 56P22o81l95á94k 3648448301953

Ečs skutečně rekonstrukcí neprošly, to je jaksi zaměňujete za 81-71...

+1/0
16.10.2013 18:23

P47a25v43e23l 28J75a17n45s20a 2965139191124

a z původních 0vozů 81-71 nezbyly jen podvozky, ale i "kastle" a to i s dveřma, jen to bylo vše pro trasy A a B repasováno a přebarveno

+2/0
16.10.2013 21:37

V17i76k82t73o66r 61N81á45r67o22ž60n66ý 3819572618

Jednotka výkonu je KWh ?

0/0
16.10.2013 17:48

H81a71n74u28š 30H65o60r92á61k 9571274746313

pan je zjevne odpornik...

0/0
16.10.2013 17:49

V97i91k72t13o80r 58N62á37r82o65ž47n98ý 3559342728

http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDkon

0/0
16.10.2013 18:04

H64a26n88u40š 41H34o28r49á18k 9301544496973

"panem" v te me vete nebyl myslen pan Viktor Narozny, ale Petr Havlíček ze správy vozidel metra dopravního podniku. Pokud ovsem to skutecne byla presna citace.

0/0
16.10.2013 19:01

F44i59l42i41p 38G16a77l70a31š 2567207414738

No ono co si budeme nalhávat, ale na některé pozice stačí jen vlézt do správné zadele a ani nemusíte mít kdovíjaké vzdělání...

0/0
17.10.2013 8:54

J92a48r16o16s52l61a37v 89Š28i83m22á18č41e79k 6964107419968

Zejména autorka článku bude kapacitance v oboru.

0/0
16.10.2013 18:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.