Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sovětské soupravy Ečs pro pražské metro přijely před 40 lety

Před čtyřiceti lety dorazily do Prahy první vozy pro nově vznikající metro. Šlo o sovětské soupravy Ečs vyrobené speciálně pro tehdejší Československo. Aktivní služba těchto souprav skončila po 24 letech v roce 1997. Dopravní podnik si jednu provozuschopnou soupravu se třemi vozy ponechal dodnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A43l84e11š 42L18i24s36o63v58s62k86ý 9682404593858

Ty soupravy byla katastrofa. Díky nim musely jít do kopru moderní  vyvíjené čs. soupravy. A kvůli dvakrát těžším ruským se musel předělávat nuselský most. Kolik zla ti komunisti natropili...

+1/0
17.10.2013 12:56

R11e51n83é 43C64v55r40k46a21l 9766729976796

Tyhle krásné soupravy (dodnes si pamatuji zejména skoro muzejní osvětlení a pak madla sedaček u dveří, umožňující pohodlné opření o ně) si nezasloužily tak hrozně odbytý článek;-( Na Technetu vzácná výjimka, naštěstí...

+2/0
17.10.2013 10:14

J47a34n 98Z55e32m69a73n 1776515224266

První vagony měly dokonce dřevěné rámy oken, později je z bezpečnostních důvodů nahradili hliníkovými.

+1/0
17.10.2013 13:03

J75a36n 39Š10p11e41c71i25á24n 2920530949319

Jakési prostory o opreni se postradaji veskere moderni vozy i tramvaje. Proto jezdim rad starou tramvaji kde se vzadu da oprit. To same v Bcku a Acku metru, kde se da u dveri oprit.

+1/0
17.10.2013 15:45

J96o42s32e42f 43Z27e97d53i68z94o26v 6477856244702

0/0
16.10.2013 22:32

J60o22s60e12f 94Z61e73d90i76z87o34v 6937106464672

Havlíček je opravdu odporník než odborník. Motory s výkonem 110kW byly a jsou až na vozech 81-71 a 130kW na M1. Na Ečs nikdy nebyly. Rekonstruované byly pouze vozy 81-71. K dalšímu využití byly odprodány projektu ČVUT Krkonošské metro 2 čelní vozy 81-717.1.

+1/0
16.10.2013 22:30

J78a45n 92Š36p40e17c76i30á82n 2300240839539

Pro všechny kritiky prototypu R1. Pustte si dokument o Cestmiru Šimáně. Vyvíjel R1ku a po 30 letech byl přizván k vývoji souprav, které ted obsluhují C linku. Z 80 procent je to jen modernizovaná R1ka, kterou měli prototyp už na začátku 70tych let. Jak se vám jezdí na lince C-metra ? Pro všechny neznalé rejpaly: Máte vůbec ponětí, jak bychom na tom byli skvele kdybychom pro půl světa vyráběli metro ? Čestmír Šimáně je autorem tramvaje T3, ta dodnes jezdí po půlce světa, takže i kdyby jeho R1ka, která ted jezí na Céčku tenkrát nebyla potopena, mohla ve velké míře dobývat svět.

+2/0
16.10.2013 22:16

M92a95r82t13i86n 13V29a97n55ě66k 9794597462293

?

0/0
16.10.2013 23:20

F70i39l47i64p 34G62a90l17a90š 2527847774138

Já nevím, ale od pár lidí co se na projektu R1 podíleli jsem slyšel jinou verzi příběhu o R1. Konkrétně o její záhadné nehodě při testovací jizdě kdy za záhadných okolností najednou vypověděli brzdy a testovací souprava smetla druhý prototyp. Poté byl vytvořen prototyp R2 který skončil v muzeu v Brně a podle různých zdrojů byl sešrotován někdy kolem roku 88, dokonce se objevila spekulace, že v Brně byla vystavena jen replika a skutečná R1 (R2) byla sešrovována už nakonci sedmdesátých let. Nicméně je faktem že současné vozy metra na trase C jsou až nápadně podobné projektu R1...

0/0
17.10.2013 8:49

J80a75n 67Š75p64e54c96i69á92n 2670200199559

Zašlapané projekty - R1. Myslim ze to video lezi volne na youtube. Kouknete se. :-)

0/0
17.10.2013 13:24

P52a71v95e42l 15B33í21n19a 1313625122693

Nejen na Youtbe, celký cyklus Zašlapané projekty je volně dostupný z archivu ivysilani ČT. Akorát se může stát, že po jeho shlédnutí budete hodně rozmrzelí z toho o kolik skvělých věcí jsme jako země přišli ;-(.

0/0
19.10.2013 16:06

J76a64n 82Z63e57m28a78n 1346215214166

Co, prosím vás, p. Šimáně vyvíjel na tramvaji T3, když podvozky a ovládání zrychlovačem přišly jako licence od firmy Westinghouse a design tramvaje pochází od Františka Kardause.

0/0
17.10.2013 13:02

J12i81ř12í 56K65o53c12u63r82e20k 6365914965498

kWh zřejmě nebude jednotka výkonu. Možná to vzniklo nepochopením toho, co je hodinový výkon (v kW, samozřejmě) - motor může takovýto výkon podávat jen po omezenou dobu, typicky méně než jednu hodinu. Pak se ohřeje příliš a jeho výkon musí být snížen ... na výkon trvalý.

0/0
16.10.2013 21:29

P80a42v38e34l 40S84o42u62č51e53k 5441740179

Slečno Formánková, chápu, že na filozofické fakultě a zvlášť oboru kultorologie se fyzika neučí, ale jednotky výkonu se probírají na základní škole v předmětu fyzika, který jste, jako vysokoškolačka, určitě obsolvovala. !!

+4/0
16.10.2013 18:28

E89v96ž42e54n 72P87o23l76á63k 3798218981123

Ečs skutečně rekonstrukcí neprošly, to je jaksi zaměňujete za 81-71...

+1/0
16.10.2013 18:23

P28a80v10e23l 21J20a80n10s74a 2175519421234

a z původních 0vozů 81-71 nezbyly jen podvozky, ale i "kastle" a to i s dveřma, jen to bylo vše pro trasy A a B repasováno a přebarveno

+2/0
16.10.2013 21:37

V71i34k69t52o76r 25N80á20r48o21ž39n74ý 3619842168

Jednotka výkonu je KWh ?

0/0
16.10.2013 17:48

H52a48n86u65š 46H27o17r78á82k 9401534426563

pan je zjevne odpornik...

0/0
16.10.2013 17:49

V35i89k82t31o44r 91N87á48r69o22ž47n96ý 3379762588

http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDkon

0/0
16.10.2013 18:04

H37a32n96u40š 10H41o88r44á41k 9881564166293

"panem" v te me vete nebyl myslen pan Viktor Narozny, ale Petr Havlíček ze správy vozidel metra dopravního podniku. Pokud ovsem to skutecne byla presna citace.

0/0
16.10.2013 19:01

F85i81l86i40p 97G72a41l65a79š 2847427144588

No ono co si budeme nalhávat, ale na některé pozice stačí jen vlézt do správné zadele a ani nemusíte mít kdovíjaké vzdělání...

0/0
17.10.2013 8:54

J26a68r26o52s73l58a77v 46Š65i45m42á26č64e96k 6974677859908

Zejména autorka článku bude kapacitance v oboru.

0/0
16.10.2013 18:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.