Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sovětské soupravy Ečs pro pražské metro přijely před 40 lety

Před čtyřiceti lety dorazily do Prahy první vozy pro nově vznikající metro. Šlo o sovětské soupravy Ečs vyrobené speciálně pro tehdejší Československo. Aktivní služba těchto souprav skončila po 24 letech v roce 1997. Dopravní podnik si jednu provozuschopnou soupravu se třemi vozy ponechal dodnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A94l87e79š 62L71i27s46o59v79s92k61ý 9312604943288

Ty soupravy byla katastrofa. Díky nim musely jít do kopru moderní  vyvíjené čs. soupravy. A kvůli dvakrát těžším ruským se musel předělávat nuselský most. Kolik zla ti komunisti natropili...

+1/0
17.10.2013 12:56

R61e62n67é 76C87v58r20k24a25l 9646359266216

Tyhle krásné soupravy (dodnes si pamatuji zejména skoro muzejní osvětlení a pak madla sedaček u dveří, umožňující pohodlné opření o ně) si nezasloužily tak hrozně odbytý článek;-( Na Technetu vzácná výjimka, naštěstí...

+2/0
17.10.2013 10:14

J97a74n 84Z66e59m97a63n 1196445374586

První vagony měly dokonce dřevěné rámy oken, později je z bezpečnostních důvodů nahradili hliníkovými.

+1/0
17.10.2013 13:03

J40a87n 29Š80p19e83c32i32á71n 2620380989839

Jakési prostory o opreni se postradaji veskere moderni vozy i tramvaje. Proto jezdim rad starou tramvaji kde se vzadu da oprit. To same v Bcku a Acku metru, kde se da u dveri oprit.

+1/0
17.10.2013 15:45

J61o45s92e83f 72Z64e96d45i10z34o61v 6147176934712

0/0
16.10.2013 22:32

J61o40s18e27f 35Z18e45d98i38z39o14v 6407426134542

Havlíček je opravdu odporník než odborník. Motory s výkonem 110kW byly a jsou až na vozech 81-71 a 130kW na M1. Na Ečs nikdy nebyly. Rekonstruované byly pouze vozy 81-71. K dalšímu využití byly odprodány projektu ČVUT Krkonošské metro 2 čelní vozy 81-717.1.

+1/0
16.10.2013 22:30

J58a69n 74Š10p15e24c15i79á45n 2780400229409

Pro všechny kritiky prototypu R1. Pustte si dokument o Cestmiru Šimáně. Vyvíjel R1ku a po 30 letech byl přizván k vývoji souprav, které ted obsluhují C linku. Z 80 procent je to jen modernizovaná R1ka, kterou měli prototyp už na začátku 70tych let. Jak se vám jezdí na lince C-metra ? Pro všechny neznalé rejpaly: Máte vůbec ponětí, jak bychom na tom byli skvele kdybychom pro půl světa vyráběli metro ? Čestmír Šimáně je autorem tramvaje T3, ta dodnes jezdí po půlce světa, takže i kdyby jeho R1ka, která ted jezí na Céčku tenkrát nebyla potopena, mohla ve velké míře dobývat svět.

+2/0
16.10.2013 22:16

M62a67r75t11i88n 60V69a40n53ě21k 9734747252453

?

0/0
16.10.2013 23:20

F63i54l68i33p 63G42a55l75a90š 2397177884578

Já nevím, ale od pár lidí co se na projektu R1 podíleli jsem slyšel jinou verzi příběhu o R1. Konkrétně o její záhadné nehodě při testovací jizdě kdy za záhadných okolností najednou vypověděli brzdy a testovací souprava smetla druhý prototyp. Poté byl vytvořen prototyp R2 který skončil v muzeu v Brně a podle různých zdrojů byl sešrotován někdy kolem roku 88, dokonce se objevila spekulace, že v Brně byla vystavena jen replika a skutečná R1 (R2) byla sešrovována už nakonci sedmdesátých let. Nicméně je faktem že současné vozy metra na trase C jsou až nápadně podobné projektu R1...

0/0
17.10.2013 8:49

J55a60n 71Š47p93e94c15i45á70n 2620120519819

Zašlapané projekty - R1. Myslim ze to video lezi volne na youtube. Kouknete se. :-)

0/0
17.10.2013 13:24

P42a23v15e58l 11B34í88n77a 1513345762553

Nejen na Youtbe, celký cyklus Zašlapané projekty je volně dostupný z archivu ivysilani ČT. Akorát se může stát, že po jeho shlédnutí budete hodně rozmrzelí z toho o kolik skvělých věcí jsme jako země přišli ;-(.

0/0
19.10.2013 16:06

J75a79n 84Z86e75m46a93n 1106135234796

Co, prosím vás, p. Šimáně vyvíjel na tramvaji T3, když podvozky a ovládání zrychlovačem přišly jako licence od firmy Westinghouse a design tramvaje pochází od Františka Kardause.

0/0
17.10.2013 13:02

J80i72ř78í 78K20o98c92u91r66e81k 6815104415708

kWh zřejmě nebude jednotka výkonu. Možná to vzniklo nepochopením toho, co je hodinový výkon (v kW, samozřejmě) - motor může takovýto výkon podávat jen po omezenou dobu, typicky méně než jednu hodinu. Pak se ohřeje příliš a jeho výkon musí být snížen ... na výkon trvalý.

0/0
16.10.2013 21:29

P42a37v81e98l 78S14o36u94č91e27k 5251300589

Slečno Formánková, chápu, že na filozofické fakultě a zvlášť oboru kultorologie se fyzika neučí, ale jednotky výkonu se probírají na základní škole v předmětu fyzika, který jste, jako vysokoškolačka, určitě obsolvovala. !!

+4/0
16.10.2013 18:28

E94v25ž18e50n 78P28o43l33á85k 3318548781773

Ečs skutečně rekonstrukcí neprošly, to je jaksi zaměňujete za 81-71...

+1/0
16.10.2013 18:23

P57a41v20e72l 93J79a52n26s42a 2185229111334

a z původních 0vozů 81-71 nezbyly jen podvozky, ale i "kastle" a to i s dveřma, jen to bylo vše pro trasy A a B repasováno a přebarveno

+2/0
16.10.2013 21:37

V19i53k84t79o61r 63N89á50r97o75ž58n41ý 3129802978

Jednotka výkonu je KWh ?

0/0
16.10.2013 17:48

H46a56n16u36š 30H10o55r93á84k 9291334456763

pan je zjevne odpornik...

0/0
16.10.2013 17:49

V41i61k16t94o48r 54N19á89r47o15ž69n90ý 3879372598

http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDkon

0/0
16.10.2013 18:04

H64a61n41u91š 97H54o79r85á12k 9841804326623

"panem" v te me vete nebyl myslen pan Viktor Narozny, ale Petr Havlíček ze správy vozidel metra dopravního podniku. Pokud ovsem to skutecne byla presna citace.

0/0
16.10.2013 19:01

F58i10l60i38p 27G23a19l45a69š 2627917564718

No ono co si budeme nalhávat, ale na některé pozice stačí jen vlézt do správné zadele a ani nemusíte mít kdovíjaké vzdělání...

0/0
17.10.2013 8:54

J17a97r50o46s44l41a72v 95Š38i33m86á40č47e32k 6614747149198

Zejména autorka článku bude kapacitance v oboru.

0/0
16.10.2013 18:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.