Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se do útrob uzavřené stanice metra Národní třída

Stanice metra Národní třída se loni v červenci na dva roky uzavřela. V rámci výstavby nového multifunkčního centra ve Spálené ulici prochází rozsáhlou rekonstrukcí. Od té doby vlaky stanicí jen projíždějí. Co se v současné době v útrobách stanice děje, se zajel s kamerou podívat štáb iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a84n 49Š65p62e21c73i57á81n 2230340699259

Co se vám nelíbí na ruských schodech ? Máme tu nejzápadnější ruský schody a to je vlastne taková turistická atrakce. A co se týče použitelnosti, tak  jedou aspon normálně rychle. Na malostranský nebo hradčanský jedou tak žalostně pomalu, že mám pocit že nahoru vyjede už jenom moje mrtvola.

+8/−1
20.10.2013 23:02

J30a40n 61Š12p57e87c95i64á38n 2410690119949

Svého času v DP Praha předpokládali, že nové schody od renomovaných výrobců budou mít životnost v řádu desítek let bez nutnosti větších oprav. Tyto představy ale vzaly záhy za své.

Provoz nových, moderních zařízení tedy ukazuje, že původní, robustní ruské pohyblivé schody byly extrémně předimenzovány oprávněně.

Zdroj:http://technet.idnes.cz/oprava-eskalatoru-035-/tec_technika.aspx?c=A130411_193856_tec_technika_rja

+1/0
20.10.2013 23:05

R49a65d73i93m 12Š18o16l66c 1505295495314

A hlavně ruské schody jsou fakt super, ale prý (nemám rád toto slovo) nevyhovují našim normám. Tedy opravit se můžou,ale pokud doslouží, tak nové leda už pomalé. V Moskvě se mi líbilo, že tam jezdí rychle i ty staré dřevěné, a ty pamatují nejspíš i Lenina ještě když po Rudém náměstí běhal a né na něm ležel...

+6/0
20.10.2013 23:20

P86a17v20e65l 79J76a56n61s47a 2255249331984

proč čas na práci nad kolejema jen 2,5 hodiny? poslední metro tam projede krátce po půlnoci, první krátce před pátou, nějaký soupravy nocujou na čerňáku, takže moc toho po vyhnání kaštanů už neprojíždí, možná pak jede něco souprav ráno rozmístit se na trať, ale i tak tam jsou cca 4h času na práci ve stanici a přilehlých tunelech...

+1/0
20.10.2013 22:55

A74l80e77x57a24n56d18r 94K61o26s34t90k18a 5299316609196

A třeba, než těch 100m do tunelu dojdou po projetí posledního vlaku a vypnutí elektřiny atd.. Opravdu to dává necelé 3 hodiny na práci a pak se musí sbalit a pryč.

0/0
20.10.2013 23:46

J63a89n 42J61a36k10l 2874532725606

Souhlasím s panem Kostkou a taky si musíte uvědomit že se dělá údržba kolejí přes noc, mytí tunelů a tak dále. A v tu chvíli se tam moc lidí pohybovat nemůže;-)

0/0
21.10.2013 10:13

R92a53d42i11m 50Š59o69l13c 1425345875914

No článek nic moc, proč třeba nenapíšete "Dopravní podnik za rekonstrukci stanice metra zaplatí přes půl miliardy korun."

To se zrovna nehodí do krámu. Celá tahle akce je prostě nějak divná....

+4/−1
20.10.2013 21:52

J15a92n 23V90á55v93r40a 3871670371395

Byl někdo z diskutujících v poslední době večer na národní třídě? Díky kmotrům z ODS a ČSSD kteří povolili nonstop chlast večerky a kebab shopy 100m od národního divadla to tam začíná vypadat ještě hůř než dřív u metra. (všude nablito, odpadky, bezdomovci..) Nechápu kdo tohle může povolit, tahle část prahy by si měla zachovat určitou hrdost.

+7/−1
20.10.2013 21:33

J85a15n 59Š43p65e22c54i76á69n 2690820569129

Vždyť tu stanici mohli zrušit. Je odfušovaná, a sanace odfláklé stavby prý tvoří třetinu prací tam dole.

0/−4
20.10.2013 21:20

P17e82t32r 50O58d58e28h27n83a74l 8964374689237

Já naopak myslím, že když už to zavírali, měli udělat společně s výtahem i výstup do Lazarské. Bylo by hned příjemněji.

+2/0
20.10.2013 21:25

L19u42k59á41š 72H34o26f12m25a44n 1983354462306

Je pravda, že asi nikde na světě není větší koncentrace stanic metra na jednou prostoru jako okolo Národní třídy. Na druhou stranu, proletářská veřejnost by asi neskousla, kdyby kvůli stavbě obchoďáku přišla o část pražské chlouby - metra.

Na druhou stranu ta stanice je dost hojně využívaná i tak a navíc to je výhodné i pro investora toho obchoďáku, když mu tam budou lidi chodit přímo z metra.

+2/−6
20.10.2013 21:34

P79e21t32r 44O19d65e88h48n20a18l 8464194779217

....nikde na světě není větší koncentrace stanic metra....

Nic ve zlém, ale kolik těch metropolí už jste procestoval, že tohle můžete tvrdit?

+9/0
20.10.2013 21:39

J67a31n 84N45o38v53á40k 7675364198517

byl jsi v Londýně?

+5/0
20.10.2013 21:50

O82n76d90r79a 17K15u59d32r80n96a 6137638741914

Proč do toho taháš proletáře ? Dělník z Kolbenky ti chodí za ženou nebo z čeho pramení tahle tvoje psychická indispozice ?

+2/0
21.10.2013 0:25

P58e56t30r 93O48d33e35h25n47a90l 8564234239887

Jeden z nejočividnějších Bémových tunelů. Prodáme podnikateli pod cenou pozemky v centru, následně na jeho žádost jen tak na dva roky zavřeme jedinou stanici metra s výtahem v okolí, a navrch za peníze Dopravního podniku postavíme nový vestibul v podnikatelově obchodím centru a nové eskalátory, které do toho obchodního centra budou mířit.

+9/−2
20.10.2013 20:55

L17u75k49á52š 94H35o67f82m21a56n 1403114402586

neplatí vestibul podnikatel? popravdě jsem rád, že se na tom místě postaví něco smysluplného a že odtamtud konečně zmizí bezdomovci a feťáci, co mají permanentní potřebu žádat kolemjdoucí o drobné.

+2/−3
20.10.2013 21:14

P54e39t69r 27O31d70e46h93n83a47l 8424704289577

Bezdomovci a feťáci se přesunou za roh na Národní, kde sedí už teď. Upřímně, doteď byli alespoň zastrčení za Tescem. Oni totiž nikdy žádnou zástavbou nezmizí, nejsou to duchové.

A vestibul s eskalátory platí opravdu DP, už se tu o tom dřív psalo.

+7/0
20.10.2013 21:18

P61e52t88r 59O91d45e43h73n31a63l 8204784669907

Je to tady.

http://www.lidovky.cz/stanice-narodni-trida-se-v-utery-uzavre-na-dva-roky-f8n-/zpravy-domov.aspx?c=A120709_201804_ln_domov_ziz

Podle téhle zprávy postaví vestibul investor (za 88 milionů) a DP mu ho vybaví a postaví do něj eskalátory (za 275 milionů). No nekupte to! VR^

+3/0
20.10.2013 21:22

L72u18k46á18š 31H93o65f92m60a86n 1953914282706

A zkuste to doříci celé. Na Národní, pokud si dobře pamatuju, byly ještě staré sovětské eskalátory na hranici životnosti, které byly v podstatě v drtivé většině jiných zastávek už dávno vyměněny (kromě např. Anděla, kde na nich nedávno přišlo pár dětí o prsty na noze).

Bývalý vestibul na Národní byl postaven v roce 1985 jako dočasná a ošklivá stavba.

Jinými slovy, pokud vyčítáte investorovi, že DP při stavbě obchodního centra namísto hnusného plácku s odporným vestibulem vymění eskalátory na hranici životnosti, tak to absolutně nechápu.

+2/−4
20.10.2013 21:31

P80e64t15r 61O64d48e35h58n14a51l 8504484239217

Zkuste to doříci celé Vy. Eskalátory se musí kromě nákupu nových schodů i nově vyprojektovat, aby se to investorovi do jeho vestibulu hodilo. Budou kratší, povedou jinam a z obchoďáku povedou pravděpodobně další nahoru na ulici. To vše na náklady DP. Super.

Pro mě je protě nepochopitelný, že magistrát postaví kámošovi podnikateli vybavení do jeho nového obchoďáku másto toho, aby to bylo naopak, když už kvůli němu na dva roky ruší metro.

+6/0
20.10.2013 21:38

J65a48n 62Š20p90e79c13i20á38n 2950610959629

Co se vám nelíbí na ruských schodech ? Máme tu nejzápadnější ruský schody a to je vlastne taková turistická atrakce. A co se týče použitelnosti, tak  jedou aspon normálně rychle. Na malostranský nebo hradčanský, mám pocit že nahoru vyjede už jenom moje mrtvola. :-P

+2/0
20.10.2013 23:00

A95l59e37x72a95n53d24r 12K49o98s15t27k11a 5519476599426

Viděl jste na videu, co ono dítě vyvádělo? Nikdo normální necpe zcela úmyslně nohu do té mezery.

+3/0
20.10.2013 23:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.