Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se do útrob uzavřené stanice metra Národní třída

Stanice metra Národní třída se loni v červenci na dva roky uzavřela. V rámci výstavby nového multifunkčního centra ve Spálené ulici prochází rozsáhlou rekonstrukcí. Od té doby vlaky stanicí jen projíždějí. Co se v současné době v útrobách stanice děje, se zajel s kamerou podívat štáb iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a52n 54Š40p20e43c41i78á22n 2760690199869

Co se vám nelíbí na ruských schodech ? Máme tu nejzápadnější ruský schody a to je vlastne taková turistická atrakce. A co se týče použitelnosti, tak  jedou aspon normálně rychle. Na malostranský nebo hradčanský jedou tak žalostně pomalu, že mám pocit že nahoru vyjede už jenom moje mrtvola.

+8/−1
20.10.2013 23:02

J12a42n 58Š39p19e98c59i43á33n 2810750659469

Svého času v DP Praha předpokládali, že nové schody od renomovaných výrobců budou mít životnost v řádu desítek let bez nutnosti větších oprav. Tyto představy ale vzaly záhy za své.

Provoz nových, moderních zařízení tedy ukazuje, že původní, robustní ruské pohyblivé schody byly extrémně předimenzovány oprávněně.

Zdroj:http://technet.idnes.cz/oprava-eskalatoru-035-/tec_technika.aspx?c=A130411_193856_tec_technika_rja

+1/0
20.10.2013 23:05

R38a84d94i86m 78Š23o14l59c 1365105535764

A hlavně ruské schody jsou fakt super, ale prý (nemám rád toto slovo) nevyhovují našim normám. Tedy opravit se můžou,ale pokud doslouží, tak nové leda už pomalé. V Moskvě se mi líbilo, že tam jezdí rychle i ty staré dřevěné, a ty pamatují nejspíš i Lenina ještě když po Rudém náměstí běhal a né na něm ležel...

+6/0
20.10.2013 23:20

P97a70v52e39l 73J87a40n57s65a 2415639571564

proč čas na práci nad kolejema jen 2,5 hodiny? poslední metro tam projede krátce po půlnoci, první krátce před pátou, nějaký soupravy nocujou na čerňáku, takže moc toho po vyhnání kaštanů už neprojíždí, možná pak jede něco souprav ráno rozmístit se na trať, ale i tak tam jsou cca 4h času na práci ve stanici a přilehlých tunelech...

+1/0
20.10.2013 22:55

A24l26e29x37a67n29d71r 64K54o96s13t92k27a 5899906959826

A třeba, než těch 100m do tunelu dojdou po projetí posledního vlaku a vypnutí elektřiny atd.. Opravdu to dává necelé 3 hodiny na práci a pak se musí sbalit a pryč.

0/0
20.10.2013 23:46

J52a15n 57J85a41k10l 2874892935186

Souhlasím s panem Kostkou a taky si musíte uvědomit že se dělá údržba kolejí přes noc, mytí tunelů a tak dále. A v tu chvíli se tam moc lidí pohybovat nemůže;-)

0/0
21.10.2013 10:13

R87a34d87i72m 52Š41o39l32c 1985865405974

No článek nic moc, proč třeba nenapíšete "Dopravní podnik za rekonstrukci stanice metra zaplatí přes půl miliardy korun."

To se zrovna nehodí do krámu. Celá tahle akce je prostě nějak divná....

+4/−1
20.10.2013 21:52

J41a34n 15V43á26v55r35a 3791690501665

Byl někdo z diskutujících v poslední době večer na národní třídě? Díky kmotrům z ODS a ČSSD kteří povolili nonstop chlast večerky a kebab shopy 100m od národního divadla to tam začíná vypadat ještě hůř než dřív u metra. (všude nablito, odpadky, bezdomovci..) Nechápu kdo tohle může povolit, tahle část prahy by si měla zachovat určitou hrdost.

+7/−1
20.10.2013 21:33

J68a58n 20Š51p97e38c83i28á49n 2760340639759

Vždyť tu stanici mohli zrušit. Je odfušovaná, a sanace odfláklé stavby prý tvoří třetinu prací tam dole.

0/−4
20.10.2013 21:20

P30e18t39r 50O85d60e67h95n94a22l 8174254609367

Já naopak myslím, že když už to zavírali, měli udělat společně s výtahem i výstup do Lazarské. Bylo by hned příjemněji.

+2/0
20.10.2013 21:25

L65u71k44á67š 37H27o82f30m13a93n 1303864332696

Je pravda, že asi nikde na světě není větší koncentrace stanic metra na jednou prostoru jako okolo Národní třídy. Na druhou stranu, proletářská veřejnost by asi neskousla, kdyby kvůli stavbě obchoďáku přišla o část pražské chlouby - metra.

Na druhou stranu ta stanice je dost hojně využívaná i tak a navíc to je výhodné i pro investora toho obchoďáku, když mu tam budou lidi chodit přímo z metra.

+2/−6
20.10.2013 21:34

P13e21t57r 64O98d51e66h95n46a95l 8394834899987

....nikde na světě není větší koncentrace stanic metra....

Nic ve zlém, ale kolik těch metropolí už jste procestoval, že tohle můžete tvrdit?

+9/0
20.10.2013 21:39

J72a62n 97N43o81v76á57k 7615774428667

byl jsi v Londýně?

+5/0
20.10.2013 21:50

O35n58d46r87a 36K55u65d72r44n36a 6917108581604

Proč do toho taháš proletáře ? Dělník z Kolbenky ti chodí za ženou nebo z čeho pramení tahle tvoje psychická indispozice ?

+2/0
21.10.2013 0:25

P61e83t98r 74O96d71e97h42n92a31l 8404404319537

Jeden z nejočividnějších Bémových tunelů. Prodáme podnikateli pod cenou pozemky v centru, následně na jeho žádost jen tak na dva roky zavřeme jedinou stanici metra s výtahem v okolí, a navrch za peníze Dopravního podniku postavíme nový vestibul v podnikatelově obchodím centru a nové eskalátory, které do toho obchodního centra budou mířit.

+9/−2
20.10.2013 20:55

L50u91k54á58š 79H31o42f26m18a59n 1583694832286

neplatí vestibul podnikatel? popravdě jsem rád, že se na tom místě postaví něco smysluplného a že odtamtud konečně zmizí bezdomovci a feťáci, co mají permanentní potřebu žádat kolemjdoucí o drobné.

+2/−3
20.10.2013 21:14

P26e63t45r 70O96d83e31h25n72a62l 8124454949367

Bezdomovci a feťáci se přesunou za roh na Národní, kde sedí už teď. Upřímně, doteď byli alespoň zastrčení za Tescem. Oni totiž nikdy žádnou zástavbou nezmizí, nejsou to duchové.

A vestibul s eskalátory platí opravdu DP, už se tu o tom dřív psalo.

+7/0
20.10.2013 21:18

P25e52t66r 94O24d43e28h93n43a46l 8514784399287

Je to tady.

http://www.lidovky.cz/stanice-narodni-trida-se-v-utery-uzavre-na-dva-roky-f8n-/zpravy-domov.aspx?c=A120709_201804_ln_domov_ziz

Podle téhle zprávy postaví vestibul investor (za 88 milionů) a DP mu ho vybaví a postaví do něj eskalátory (za 275 milionů). No nekupte to! VR^

+3/0
20.10.2013 21:22

L67u89k25á48š 12H24o24f75m66a93n 1693334682296

A zkuste to doříci celé. Na Národní, pokud si dobře pamatuju, byly ještě staré sovětské eskalátory na hranici životnosti, které byly v podstatě v drtivé většině jiných zastávek už dávno vyměněny (kromě např. Anděla, kde na nich nedávno přišlo pár dětí o prsty na noze).

Bývalý vestibul na Národní byl postaven v roce 1985 jako dočasná a ošklivá stavba.

Jinými slovy, pokud vyčítáte investorovi, že DP při stavbě obchodního centra namísto hnusného plácku s odporným vestibulem vymění eskalátory na hranici životnosti, tak to absolutně nechápu.

+2/−4
20.10.2013 21:31

P76e80t94r 76O84d47e88h91n16a90l 8734684839967

Zkuste to doříci celé Vy. Eskalátory se musí kromě nákupu nových schodů i nově vyprojektovat, aby se to investorovi do jeho vestibulu hodilo. Budou kratší, povedou jinam a z obchoďáku povedou pravděpodobně další nahoru na ulici. To vše na náklady DP. Super.

Pro mě je protě nepochopitelný, že magistrát postaví kámošovi podnikateli vybavení do jeho nového obchoďáku másto toho, aby to bylo naopak, když už kvůli němu na dva roky ruší metro.

+6/0
20.10.2013 21:38

J69a12n 33Š55p15e90c96i15á71n 2860960929229

Co se vám nelíbí na ruských schodech ? Máme tu nejzápadnější ruský schody a to je vlastne taková turistická atrakce. A co se týče použitelnosti, tak  jedou aspon normálně rychle. Na malostranský nebo hradčanský, mám pocit že nahoru vyjede už jenom moje mrtvola. :-P

+2/0
20.10.2013 23:00

A11l75e10x10a53n19d59r 73K66o64s55t12k53a 5809786979186

Viděl jste na videu, co ono dítě vyvádělo? Nikdo normální necpe zcela úmyslně nohu do té mezery.

+3/0
20.10.2013 23:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.