Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se do útrob uzavřené stanice metra Národní třída

Stanice metra Národní třída se loni v červenci na dva roky uzavřela. V rámci výstavby nového multifunkčního centra ve Spálené ulici prochází rozsáhlou rekonstrukcí. Od té doby vlaky stanicí jen projíždějí. Co se v současné době v útrobách stanice děje, se zajel s kamerou podívat štáb iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a14n 35Š84p75e74c78i50á27n 2290310479779

Co se vám nelíbí na ruských schodech ? Máme tu nejzápadnější ruský schody a to je vlastne taková turistická atrakce. A co se týče použitelnosti, tak  jedou aspon normálně rychle. Na malostranský nebo hradčanský jedou tak žalostně pomalu, že mám pocit že nahoru vyjede už jenom moje mrtvola.

+8/−1
20.10.2013 23:02

J63a50n 67Š70p35e15c98i98á97n 2150230849419

Svého času v DP Praha předpokládali, že nové schody od renomovaných výrobců budou mít životnost v řádu desítek let bez nutnosti větších oprav. Tyto představy ale vzaly záhy za své.

Provoz nových, moderních zařízení tedy ukazuje, že původní, robustní ruské pohyblivé schody byly extrémně předimenzovány oprávněně.

Zdroj:http://technet.idnes.cz/oprava-eskalatoru-035-/tec_technika.aspx?c=A130411_193856_tec_technika_rja

+1/0
20.10.2013 23:05

R57a59d57i48m 21Š77o84l92c 1525435745334

A hlavně ruské schody jsou fakt super, ale prý (nemám rád toto slovo) nevyhovují našim normám. Tedy opravit se můžou,ale pokud doslouží, tak nové leda už pomalé. V Moskvě se mi líbilo, že tam jezdí rychle i ty staré dřevěné, a ty pamatují nejspíš i Lenina ještě když po Rudém náměstí běhal a né na něm ležel...

+6/0
20.10.2013 23:20

P88a36v54e63l 52J74a57n87s82a 2955689831934

proč čas na práci nad kolejema jen 2,5 hodiny? poslední metro tam projede krátce po půlnoci, první krátce před pátou, nějaký soupravy nocujou na čerňáku, takže moc toho po vyhnání kaštanů už neprojíždí, možná pak jede něco souprav ráno rozmístit se na trať, ale i tak tam jsou cca 4h času na práci ve stanici a přilehlých tunelech...

+1/0
20.10.2013 22:55

A42l31e82x42a10n56d75r 37K36o63s11t64k34a 5769866719536

A třeba, než těch 100m do tunelu dojdou po projetí posledního vlaku a vypnutí elektřiny atd.. Opravdu to dává necelé 3 hodiny na práci a pak se musí sbalit a pryč.

0/0
20.10.2013 23:46

J73a24n 23J17a82k40l 2514202245186

Souhlasím s panem Kostkou a taky si musíte uvědomit že se dělá údržba kolejí přes noc, mytí tunelů a tak dále. A v tu chvíli se tam moc lidí pohybovat nemůže;-)

0/0
21.10.2013 10:13

R53a10d46i24m 37Š74o15l20c 1305185655254

No článek nic moc, proč třeba nenapíšete "Dopravní podnik za rekonstrukci stanice metra zaplatí přes půl miliardy korun."

To se zrovna nehodí do krámu. Celá tahle akce je prostě nějak divná....

+4/−1
20.10.2013 21:52

J79a73n 68V64á58v66r90a 3971100421745

Byl někdo z diskutujících v poslední době večer na národní třídě? Díky kmotrům z ODS a ČSSD kteří povolili nonstop chlast večerky a kebab shopy 100m od národního divadla to tam začíná vypadat ještě hůř než dřív u metra. (všude nablito, odpadky, bezdomovci..) Nechápu kdo tohle může povolit, tahle část prahy by si měla zachovat určitou hrdost.

+7/−1
20.10.2013 21:33

J74a23n 38Š42p83e27c22i38á42n 2620410479629

Vždyť tu stanici mohli zrušit. Je odfušovaná, a sanace odfláklé stavby prý tvoří třetinu prací tam dole.

0/−4
20.10.2013 21:20

P31e52t79r 55O68d61e17h96n84a19l 8644564259847

Já naopak myslím, že když už to zavírali, měli udělat společně s výtahem i výstup do Lazarské. Bylo by hned příjemněji.

+2/0
20.10.2013 21:25

L39u18k45á48š 94H25o66f62m96a25n 1453724562876

Je pravda, že asi nikde na světě není větší koncentrace stanic metra na jednou prostoru jako okolo Národní třídy. Na druhou stranu, proletářská veřejnost by asi neskousla, kdyby kvůli stavbě obchoďáku přišla o část pražské chlouby - metra.

Na druhou stranu ta stanice je dost hojně využívaná i tak a navíc to je výhodné i pro investora toho obchoďáku, když mu tam budou lidi chodit přímo z metra.

+2/−6
20.10.2013 21:34

P70e12t93r 36O92d22e95h95n58a92l 8224904779287

....nikde na světě není větší koncentrace stanic metra....

Nic ve zlém, ale kolik těch metropolí už jste procestoval, že tohle můžete tvrdit?

+9/0
20.10.2013 21:39

J59a38n 97N34o47v77á27k 7235744108447

byl jsi v Londýně?

+5/0
20.10.2013 21:50

O32n26d57r94a 91K84u65d67r80n13a 6727238671964

Proč do toho taháš proletáře ? Dělník z Kolbenky ti chodí za ženou nebo z čeho pramení tahle tvoje psychická indispozice ?

+2/0
21.10.2013 0:25

P32e71t48r 40O27d88e65h26n42a24l 8294974319977

Jeden z nejočividnějších Bémových tunelů. Prodáme podnikateli pod cenou pozemky v centru, následně na jeho žádost jen tak na dva roky zavřeme jedinou stanici metra s výtahem v okolí, a navrch za peníze Dopravního podniku postavíme nový vestibul v podnikatelově obchodím centru a nové eskalátory, které do toho obchodního centra budou mířit.

+9/−2
20.10.2013 20:55

L56u52k47á85š 45H40o11f36m39a38n 1763884492776

neplatí vestibul podnikatel? popravdě jsem rád, že se na tom místě postaví něco smysluplného a že odtamtud konečně zmizí bezdomovci a feťáci, co mají permanentní potřebu žádat kolemjdoucí o drobné.

+2/−3
20.10.2013 21:14

P19e30t36r 65O59d93e30h87n60a96l 8414844259337

Bezdomovci a feťáci se přesunou za roh na Národní, kde sedí už teď. Upřímně, doteď byli alespoň zastrčení za Tescem. Oni totiž nikdy žádnou zástavbou nezmizí, nejsou to duchové.

A vestibul s eskalátory platí opravdu DP, už se tu o tom dřív psalo.

+7/0
20.10.2013 21:18

P94e59t48r 48O46d79e32h49n12a45l 8824394309427

Je to tady.

http://www.lidovky.cz/stanice-narodni-trida-se-v-utery-uzavre-na-dva-roky-f8n-/zpravy-domov.aspx?c=A120709_201804_ln_domov_ziz

Podle téhle zprávy postaví vestibul investor (za 88 milionů) a DP mu ho vybaví a postaví do něj eskalátory (za 275 milionů). No nekupte to! VR^

+3/0
20.10.2013 21:22

L32u69k30á96š 62H10o65f48m93a40n 1473344652706

A zkuste to doříci celé. Na Národní, pokud si dobře pamatuju, byly ještě staré sovětské eskalátory na hranici životnosti, které byly v podstatě v drtivé většině jiných zastávek už dávno vyměněny (kromě např. Anděla, kde na nich nedávno přišlo pár dětí o prsty na noze).

Bývalý vestibul na Národní byl postaven v roce 1985 jako dočasná a ošklivá stavba.

Jinými slovy, pokud vyčítáte investorovi, že DP při stavbě obchodního centra namísto hnusného plácku s odporným vestibulem vymění eskalátory na hranici životnosti, tak to absolutně nechápu.

+2/−4
20.10.2013 21:31

P37e24t89r 85O91d61e89h59n16a37l 8854134949797

Zkuste to doříci celé Vy. Eskalátory se musí kromě nákupu nových schodů i nově vyprojektovat, aby se to investorovi do jeho vestibulu hodilo. Budou kratší, povedou jinam a z obchoďáku povedou pravděpodobně další nahoru na ulici. To vše na náklady DP. Super.

Pro mě je protě nepochopitelný, že magistrát postaví kámošovi podnikateli vybavení do jeho nového obchoďáku másto toho, aby to bylo naopak, když už kvůli němu na dva roky ruší metro.

+6/0
20.10.2013 21:38

J10a93n 43Š88p72e33c35i59á40n 2920900839859

Co se vám nelíbí na ruských schodech ? Máme tu nejzápadnější ruský schody a to je vlastne taková turistická atrakce. A co se týče použitelnosti, tak  jedou aspon normálně rychle. Na malostranský nebo hradčanský, mám pocit že nahoru vyjede už jenom moje mrtvola. :-P

+2/0
20.10.2013 23:00

A70l92e76x20a32n88d45r 56K49o55s32t32k91a 5559286749506

Viděl jste na videu, co ono dítě vyvádělo? Nikdo normální necpe zcela úmyslně nohu do té mezery.

+3/0
20.10.2013 23:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.