Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Senior nezastavil. Na přechodu srazil matku s dítětem, vážně je zranil

Osmdesátiletý řidič ve středu odpoledne srazil na přechodu pro chodce matku se čtyřletým synem. Nehoda se stala na křižovatce ulic Zálesí a Nad Lesním divadlem v Praze 4. Ženu i dítě sanitka převezla s vážnými zraněními do nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69a84r58t71i24n 29L83u56k22e78š 3196531721945

Diskuze mi znovu potvrdila, že mezi námi existují tací chodci, kteří vyžadují po řidičích 100% pozornost, předvídavost, doslovné plnění předpisů, slušnost, trpělivost atd atd... A sami po sobě nežádají vůbec nic, odmítají se před vstupem do vozovky rozhlédnout s tím, že tohle je přece zodpovědnost a záležitost řidiče. Když jim někdo šlápne na kuří oko a odporuje, že takový přístup je poněkud hloupý a nebezpečný, tak mínusují a mínusují jako splašení ;-)

+3/−3
7.11.2013 9:11

J90a97n 91F95r69o83l13í18k 6956950975364

Zrovna ten dvojpruh je nebezpečný pro chodce i řidiče. Pokud v jednom zastaví větší auto a nevidíte přes něj já brzdím a často se mě to vyplatilo. Bohužel ženy a důchodci nemají žádný pud sebezáchovy. Také ovšem musím počítat s dětmi a tam je odpovědnost vždy na dospělém.

+1/−1
7.11.2013 11:00

M10a81r71t73i66n 20L33u85k69e82š 3226781281695

Jsou nebezpečné právě proto, že se na nich chodci neumí chovat. Souhlasím s tím, že i auto v druhém pruhu by mělo brzdit v okamžiku, kdy brzdí to v prvním, jenže - někdy jsou to všechno otázky ne vteřin, ale desetin vteřiny. Než si uvědomíte, že auto vedle vás brzdí, než sešlápnete brzdu a než auto zabrzdí, to všechno je při rychlosti 50 km/h takový fofr, že už ty neopatrné chodce máte přímo před kapotou.

+1/−1
7.11.2013 11:21

L51u96c31i90e 67J64i55ř92í13k21o61v47á 4569723342603

a co trocha předvídavosti? nebo automatické mírné zpomalení před přechodem, na který perfektně nevidím?

0/0
7.11.2013 11:26

M87a62r73t87i29n 11L83u47k21e97š 3296861341185

viz to co jsem psal výše.. chtějte vámi popsané po chodcích a takové nehody se prostě stávat nebudou

0/−1
7.11.2013 11:46

A85l22e77x10a42n15d85r 15K38o43s79t16k78a 5609226299626

Automatické zpomalení před přechodem? Viděla jste někdy v životě Prahu? Třeba na fotce? Přechod je maximálně každých 100 metrů.

0/0
7.11.2013 12:55

J59i60ř18í 93K59ü15h39r 2500496220836

Tak hold nepojedu 50 ale 40. Před přechodem případně ještě méně. Co je na tom k nepochopení?

0/0
7.11.2013 20:57
Foto

T79o68m44á68š 67K93i35r49o69v 1565398295747

To jasná samozřejmost, ale jako řidič od chodců očekávám, že ví jak a kdy přejít silnici. A když už na ní vlezou, tak ví, jak se na ní pohybovat8-o8-o

0/0
7.11.2013 18:31

Ř82e33h40o18ř 22V31l33a35s90á45k 2684364251246

Nikdo od Vás nechce, abyste v nepřehledné situaci do poslední chvíle držel přesně 50 km/h. Tohle všechno, o čem říkáte, si musí uvědomit řidič. On je ten, kdo má zodpovědnost za tunu hmoty. Nikoliv chodec.

+1/−1
7.11.2013 12:47

M35a17r47t59i92n 92L12u34k69e97š 3216481841345

Pořád to nechápete. Ano, řidič má zodpovědnost za tunu hmoty, chodec má zase zodpovědnost za svoje zdraví. Pokud se dobrovolně vystaví valící se tuně hmoty, jejíž řidič chyboval tím že nezastavil, pak chodec z mého pohledu chybuje úplně stejným způsobem. Pouze s tím rozdílem, že tuna hmoty sotva dojde k újmě.

0/−2
7.11.2013 13:17

A71l59e15x29a41n43d20r 36K73o31s37t27k88a 5579876329746

Ona dojde k úhoně i ta tuna hmoty. Přeražený plastový nárazník, rozbité světlo, v případě najetí na kočárek jsem osobně viděl proražený chladič.. Následné popotahování po soudech atd.

0/0
7.11.2013 14:40

Ř41e52h79o98ř 42V31l96a46s36á71k 2574634411966

Jasně, a Breivikovy oběti udělaly chybu, že dost rychle neutekly. Hlavně je důležité, že chyba je vždy na obou stranách, to je zásada číslo jedna, že?

Na nějaké zákony, na ty se při určování chyby v Lukešově světě kašle. Respektuje se jen právo silnějšího. Pokud ten slabší neutekl, je to hlavně jeho chyba.

0/0
8.11.2013 1:45

Ř73e46h97o62ř 41V39l49a94s80á13k 2984424261316

Chodcem může být samozřejmě i člověk velmi neschopný. Senilní důchodce, malé dítě, člověk nesvéprávný. Ale za volant smí sedat jen člověk poučený, v dobré zdravotní kondici, schopný se soustředit, atp. V tom je jeden z podstatných rozdílů. Od chodců prostě moc chtít nelze, protože nemůžete důchodcům zakázat chodit jen proto, že špatně vidí a slyší, nebo protože jsou zmatení.

Ale za volant takoví lidé nepatří. A každý sám za sebe by si měl zhodnotit, zda na to má, nebo zda chce riskovat vězení.

A není to jen o tom, zda na to má, protože už je mu osmdesát, ale třeba i o tom, zda na to má, když má chřipku atp. Řidič prostě musí být v kondici a ve střehu. Kdo se na to necítí, nemusí řídit.

0/0
7.11.2013 12:43

M74a13r53t46i46n 33L78u94k14e34š 3396371181815

Zatímco chodec jde víceméně automaticky, tak řízení auta je poněkud sofistikovanější činnost, to snad uznáte. Proto mi dost dobře není jasné, proč se právě po řidičích chce, aby ještě navíc mysleli i za chodce. Jistěže řidič může udělat chybu, jenže pak je na místě zodpovědné chování chodce, aby tato chyba neměla za následek jeho újmu na zdraví. Jinými slovy - když budu přecházet, je mi úplně jedno kolik řidičů chybuje tím, že mi neumožní přejít, já do vozovky nevstoupím = žádná nehoda. A to je ta zodpovědnost o které píšu.

+1/−2
7.11.2013 13:15

J15i70ř61í 71K42ü34h62r 2800896930556

Protože pro získání řidičského průkazu (který nemohou mít všichni) je třeba udělat autoškolu a zkoušky. Což z řidiče dělá osobu poučenou.

Chodec žádné zkoušky neskládá.(snad jen zkoušku životem)

Jinak auto o hmotnosti x stovek kilogramů ,jedoucí rychlostí xy kilometrů za hodině ,je projektil s smrtelnou kinetickou energii. Což se u chodce (pokud nepojede třeba na segwayi), povést může jen velice nepravděpodobně.

0/0
7.11.2013 17:06

Ř92e35h46o70ř 75V10l98a15s74á71k 2324274211266

Chodec jde víceméně automaticky? Matka s dítětem, nebo třeba nějaká stařenka, ty často nijak automaticky nejdou.

Starého člověka často bolí každý krok a chůze sama je těžkým úkolem, rozplánovaná trasa mezi lavičkami, špatné oči bedlivě hlídají zem, protože zlomený kotník po šlápnutí do výmolu může být konečná.

A matka musí neustále hlídat dítě, možná s ním má zrovna nějaký spor, dítě nechce jít, nebo něco chce.

Vy si ten život malujete strašně prostě.

Po řidičích se chce, aby dodržovali předpisy, aby se plně věnovali řízení, aby řídili jen když jsou oni i automobil v bezvadném stavu. Není toho tak mnoho. Že je to sofistikovanější činnost, to je čistě problém řidiče. Pokud na to nemá, ať si pořídí jednodušší vůz (třeba automatickou převodovku), nebo ať zkrátka a jednoduše nejezdí.

+1/0
8.11.2013 1:35

I17r27e78n41a 72P32l14a31c66h89e20t50k36o98v90á 3684924220597

v 80ti to je jeste molodec. navic duchodci maj prednost

+2/0
7.11.2013 1:20

A89l53e97š 42N34o38v34á40k 6328420207816

Tak tak, jenomže maminka s děckem nemohly vědět, že řídí důchodce..

Nezapomeň, odchod do důchodu se neustále prodlužuje :-(

0/0
7.11.2013 7:04

M53a50r55e34k 16H83r48u26b70y 6517702671558

Klasika, ridice proste k zastaveni pred prechodem nic nenuti. Mestaci stoji jenom u vybranych skol a jenom pul hodiny rano. A starik jel podle predpisu z doby jeho mladi, kdy jeste zadna prednost (a ani prechody ;-)) nebyly. Jo, mozna kdyby mestaci vylezli od kamer do ulic...

+1/0
7.11.2013 0:02

A60l34e72š 98N23o16v78á19k 6678300727196

Ale prosimtě... ještě napiš, že řídí podle předpisů, kdy se jezdilo vlevo :-)

+1/0
7.11.2013 7:06

P83e53t13r48a 91N80o87v56á17k65o10v80á 7748836834548

Vzhledem k tomu, že to zažil do šesti let, tak si podle toho papíry fakt nedělal.

0/0
7.11.2013 8:32

A94l87e48š 81N39o85v72á13k 6608400187366

to bylo myšleno ironicky.

Jinak znám člověka, co v těchto letech i rekreačně řídí sportovní letadlo.

0/0
7.11.2013 10:00

Ř40e72h84o29ř 81V24l31a39s44á77k 2774694811216

Však to je asi o dost bezpečnější (z hlediska ostatních).

0/0
8.11.2013 1:36

L48i93b34o91r 34N38á31b33ě23l79e81k 3905793972792

ono je to velmi jednoduche. je to jednoznacne 100% vina ridice, ale zaroven blbost chodkyne. pokud jedno auto zastavi, melo by samozrejme i to vedle, ale osobne bych na to jako soudny clovek nikdy nespolehal. jo a jako ridic z povolani s klidnym srdcem muzu rict, ze v 80 bych ridicaky rovnou skartoval bez ohledu na nejakou prohlidku u lekare.

+6/0
6.11.2013 22:16

A10l86e61x72a61n25d44r 80K80o97s59t61k54a 5209276199776

Přesně. Používám hlavu, nespoléhám se na to, že mám přednost ze zákona. Minimálně v ČR, kde si nemohu být jistý, jestli auto nemá kupovanou technickou a jestli mu vůbec fungují brzdy.

+2/0
7.11.2013 7:49

M98a27r47t78i78n 68L15u78k14e17š 3586151461905

Bohužel jak je patrné z diskuze, tak naprostá většina lidí tu hlavu nepoužívá a pak s oblibou lynčuje řidiče. Zodpovědnost za své zdraví vkládají do rukou anonymních řidičů za volantem, místo toho aby dodrželi základní bezpečnostní pravidlo při přecházení - rozhlédnout se.

+2/−2
7.11.2013 8:48

A44l33e58x43a89n26d96r 30K95o13s23t52k92a 5739756769236

Jako mě v dětství učili: rozhlédni se tam, zpátky a zase tam, protože za tu dobu už tam může být  auto. A takto jsem bezpečně přebíhal i ve Španělsku koleje, kde jel vlak 200 km/h. (ano, byla to blbina, ale místní tak chodili všichni)

0/0
7.11.2013 8:54

M95a70r14t90i61n 59L11u31k28e55š 3926571181855

Takhle to myslím učili v dětsví úplně každého. Ale někdo je buď blbej, že to nepochopil a nebo má špatnou paměť a tuhle poučku zapomněl. Pak to podle toho v provozu vypadá a stávají se úplně zbytečné nehody.

+1/0
7.11.2013 9:05

Ř75e43h17o24ř 38V94l75a36s91á79k 2784314431656

Tak řidič zákon porušil, to neokecáte. Pokud uvidím na ulici pořvávající chlápka se samopalem, tak tam nevylezu. Nicméně pokud si ho nevšimnu a vylezu a on mne zastřelí, tak prostě do toho vězení patří. Stejně jako řidič, který nedodržuje předpisy a způsobí něčí smrt.

0/0
7.11.2013 12:46

A35l74e41x12a37n92d62r 44K42o98s82t72k57a 5229716699146

Řidič porušil zákon, paní porušila zdravý rozum. Řidič pújde do basy, paní patrně domů, malá na hřbitov. Ve výsledku 3 zničené životy.

+1/0
7.11.2013 12:52

M71a87r27c47e19l85a 59K47u80l47í68š77k34o22v39á 5259459957533

80 letý člověk nemá za volantem co dělat!!!!! Hrozí 99,9% selhání jak zdravotní, tak i pozdní reakce na cokoliv!!! Mělo by se uzákonit, do kolika let se může ještě řídit auto!!!!

+5/−3
6.11.2013 20:55

J24a89n 29F24r32o40l11í18k 6416640475634

Každý člověk je individualita. Každý by měl mít ale trochu odpovědnosti v sobě. Já jsem se rozhodl, že jakmile zjistím, že moje reakce nejsou nijak slavné a začínám zdržovat městský provoz omezím jízdy na nákupy v době slabšího provozu do obchodu na periferii anebo pověsím volant na hřebík. Než bych někoho naboural nebo nedej bože zranil či zabil raději si zaplatím donášku.

0/0
7.11.2013 10:56

J64o32s75e16f 43P26a27l26a88t80a 1633552551925

jenže v tom je ten problém...v 80ti budeš mít pocit, že to ještě pořád v pohodě zvládáš. Máš samozřejmě pravdu, ale vzpomeň si na to v 80ti

+1/0
7.11.2013 22:37

Ř65e18h85o52ř 57V22l26a28s55á23k 2514724931166

Zdržování není velký problém, zdržuje kde kdo, to není nebezpečné. Ale souhlas s tím, že je to lepší mimo špičku.

0/0
8.11.2013 1:39

M17i76c27h82a43e82l14a 54L57h16o95t98s27k79á 7646421359738

Chodci s cyklisti nejsou osvetleni, rifici he osmdesat, jeden se nerozhledne, druhy nevi, ze kdyz auto v pruhu stoji ma povinnost zastavit.Nezodpovednost chodce, jasna vina rudice? Tragedie v obou rodinach.Sama bych se sesypala nekoho porazit, lhostejno ci vinou.Pokazde kdyz nasedam do auta mam z toho vetsi strach nez ze bych v aute zustala bez dechu ja sama...

+1/−2
6.11.2013 19:45

F67r39a74n92t31a 87T17i35m47a46n 7760628631690

Chodec prosím NEMUSÍ být ze zákona (na rozdíl od cyklistu) osvětlený, čili z tohoto důvodu není možné na ně z právní stránky věci nadávat

+6/0
6.11.2013 19:49

O31n21d18ř21e63j 80L22e71k88e21š 8598792554571

Jojo, tam vidím prostor pro zlepšení zákonů. A taky bych dal chodcům povinnost používat helmy, protože při sražení autem na přechodu je lepší být sražen s helmou než bez a kdyby to mělo zachránit jediný lidský život. ;-D

A chodcům bez helem by se mělo krátit odškodnění, protože kdyby helmu měli, jistě by následky nemusely být tak závažné. :-P

+2/0
6.11.2013 20:23

M93a45r63e22k 86H77r15u64b41y 6247552381758

Myslim, ze chodci by pred vstupem na vozovku meli oblekat zorbingove koule, aby nebylo ohrozeno pravo poloslepych duchodcu ridit ;-)

+3/0
7.11.2013 0:00

J18a45n66a 77N94o51v36á77k16o70v52á 7787540619948

V půl druhé odpoledne by měli být chodci ve městě osvětleni? 8-o;-D

0/0
6.11.2013 20:07

A49n62d42r51e42a 58Č40i11e82r64n75a 5856637650790

Ano a měli by výstražně řvát do tlampače.

0/0
6.11.2013 21:24

J93a64n 34K15ř13í35ž 6315423645378

......jestli řídíte stejným stylem jako píšete no nazdar!;-D

+1/0
6.11.2013 22:52

P29e79t87r74a 20N42o41v26á19k25o77v80á 7138956264768

Mně jako největší nešvar českých řidičů ohledně přecházení přijde to, že nejsou ochotni zastavit u přechodu. Většina jich zpomalí a myslí si, že chodec to vidí a je mu jasné, že ho přece nepřejedou, když zpomalili. Z pohledu chodce to tak kolikrát ale není vidět a ten si není jistý, jestli řidič opravdu zpomalil, přeřazuje nebo co přesně se děje. Řidiči jsou pak nervózní, na chodce všelijak mávají apod. Byla jsem nějakou chvíli ve Švýcarsku a tam prostě zastavil každý. Nikoho ani nenapadlo zpomalit, dojíždět a přitom mávat. Každý dojel svou rychlostí k přechodu a prostě zastavil. Proč to nejde u nás?

+11/−1
6.11.2013 19:45

Ř44e83h23o28ř 65V71l21a35s76á86k 2544484571696

Jojo, zpomalit tak akorát, abych profrčel chodci za patama. A ještě po diskusích nadávají, že to chodci trvá, než se rozhoupe a vkročí do vozovky. Jak by mu to netrvalo, když vidí, jaký oblíbený manévr řidič chystá.

0/−1
7.11.2013 12:50

V27l30a77d23i23m78í52r 36J71e31s43e68n54i50c11k22ý 9618378885350

Před hodinou si přede mnou jedoucí dědula vyvrátil kolo o ostrůvek, široko daleko nikdo, prostě se netrefil. Vlastně trefil... Jak to vlasně je?

+5/0
6.11.2013 19:45

G90a46b29r45i71e56l 67H61o96r32t86e91n 9681499963574

To se může stát velmi snadno, jestli to byl typický český ostrůvek, tj. bez jakéhokoliv označení.;-€

0/0
6.11.2013 20:34

J12a89n 82K46ř34í18ž 6215903845968

..........každopádně to má ten dědek popisovaný v článku blbý.

Finančně se prohne.

A tak to má být!

0/0
6.11.2013 22:55

V27l69a34d64i35m27í59r 31J78e80s11e41n50i65c20k89ý 9388498435500

Právě že ne - nadstandardně osvětlený přechod (propojuje cyklostezku).

0/0
6.11.2013 23:44

P10e14t53r 53K19n70ě53b51o10r81t 3351370

Přednost na přechodu nezaručuje nezranitelnost.

+2/0
6.11.2013 19:26

L60u74c39i97e 37J42i95ř69í41k46o70v26á 4559703482273

To je sice pravda, ale pokud v jednom pruhu auto zastaví a ve druhém jede stále, je to blbost řidiče, nikoli chodce.... Pravdou je, že pokud mne někdo takto pouští, zůstávám stát před autem, které zastavilo a opatrně vykouknu do druhého pruhu, už jsem sobě a synovi takto zachránila život, když vytuněný kšiltovkář prosvištěl kolem nás více než 50km/hod., koukali jsme oba, já i řidič slušňák, jak opaření....

+9/0
6.11.2013 20:06

P35e44t79r 71K57n43ě96b22o26r79t 3541640

Lepší koukat jako opařený, než nekoukat vůbec.

+7/0
6.11.2013 20:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.