Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po Praze a středních Čechách s jednou jízdenkou? Možná už za rok

Už žádné kupování samostatných jízdenek, žádné čekání na zastávce na "vyvolený" spoj. Už příští rok by se mohlo Středočechům cestujícím do Prahy a Pražanům směřujícím opačným směrem ulevit. Na cesty oběma kraji by mohla stačit jedna jízdenka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E50d68a 47D20r72á92b23e83k 7209712913627

Střih. Je rok 2015 a cestující klidně nastoupí do kladenského autobusu a rychle se dostane na metro k Dejvické.

V roce 2015 VŠICHNI CESTUJICÍ z Kladna VYSTOUPÍ a počkají na navazující pražský spoj. SPOJE SE totiž NEBUDOU DUBLOVAT, jak správně uvádíte dále v článku.

+4/0
12.11.2013 10:35

A56u15g72u47s47t 24F52o81r41m85á77n67e97k 6975729830886

O toto sci fi se pokoušeli na Ústecku i Pardubicku za komančů. Nevyšlo to. Strašný problém byl, jak si dopravci (všichni v té době státní) navzájem vyúčtují cestovné pasažérů. Na druhé straně - v Berlíně (tehdejší NDR) to fungovalo bezvadně. Na lístek z vlaku (zakoupený i v  ČSSR) se dalo bez problémů jezdit metrem i S-bahnem.

0/0
12.11.2013 10:24

Ř87e36h25o63ř 66V36l45a35s97á97k 2694154491966

Tak v Praze určitá interace už je. Na jízdenku MHD se dá jezdit i vlakem. A snad i na oupnkradku.

0/0
12.11.2013 10:29
Foto

D47a83v80i53d 69H72o98m80o82l33a 4172532649893

Tak já nevím...neměl by si ten, kdo o tom píše, napřed zjistit všechny informace? Já jezdím na jednu Opencard až do Sadské, a to klidně busem či vlakem. Se stejnou Opencard dojedu klidně také po jiné trati až do Stratova a poté si jen odtamtud dokoupím třeba jízdenku do Nymburka. Netvrdím, že toto funguje všemi směry a všude...ale snad by tedy stačilo přimalovat na mapu další kolečka s tarifními pásmy a domluvit se s dopravci na vzájemném uznávání jízdních dokladů.Dnes, v době, kdy jsou všude elektronické snímače a používají se čipové karty přece nemůže být problém, aby si dopravní společnosti peníze poté navzájem proúčtovaly.

Ale ono je in udělat na to výbor, komisi, spustit projekt, získat na něj dotace...ach jo...

+2/0
12.11.2013 9:42

L78u22k74á29š 38N93o32v45á75k 4986896782373

Střih. Je rok 2015 a cestující klidně nastoupí do kladenského autobusu a rychle se dostane na metro k Dejvické

Zdroj:http://praha.idnes.cz/cestovat-po-praze-a-strednich-cechach-pujde-na-jeden-listek-pa2-/praha-zpravy.aspx?c=A131109_1998046_praha-zpravy_bur

V ROCE 2015 BUDOU VŠECHNY AUTOBUSY OD KLADNA A SPOL. KONČIT NA VELESLAVÍNĚ!!! TO JE ZASE ÚROVEŇ...;-O

+8/0
12.11.2013 9:23
Foto

P21e48t26r 81M75o90o87s 6392835277

Teď jste mi to vzal z klávesnice;-D...Křišťálová lupa zase perlí, jako by neměla tuchy o prodloužení metra A a hlavně proč se vůbec realizuje.

+1/0
12.11.2013 10:11

J53a12n 21Č89e16k52a91l 7559235714544

Ten kilometr po Evropské už toho tolik nezmění...

A zrovna prodlužování Áčka je klasická ukázka nekoncepčnosti pražské dopravy... ;-(

+3/−2
12.11.2013 10:23

L55u85k32á49š 76N54o73v12á17k 4816636902443

a) změní toho dost v oblasti Kulaťáku (resp. mohl by, kdyby vedení ODS Prahy 6, respektive PPF chtělo).

b) změní to celou mhd na Praze 6 (ne k lepšímu)

c) je to na jinou diskuzi, sem to naptří :-)

0/−1
12.11.2013 11:49

T86o41m66á50š 41C61h75r60a94s93t30n26ý 2278149259911

No, problém je je, že tu máme PID, SID a ROPID. Ani jedni se nedomluví s těmi dalšími.

0/0
12.11.2013 9:05

M82a52r75t17i82n 65W62a92l42l98n45e23r 6365750454880

podle mě jen PID a SID...ROPID je organizátorem PIDu. Ale možná se pletu.

+3/0
12.11.2013 9:18

T21o76m12á74š 85C51h24r61a94s92t59n90ý 2118329599501

No právě. PID, SID (politici a zřizovatelé) a ROPID jako organizační kurvítko všeho na co jen pomyslí :)

+1/0
12.11.2013 11:32

J58i19ř34í 38K86u83c61h31t78a 6738185419257

Vidím, že je Praha o hodně let za jinými částmi republiky. Tohle nám už na Jižní Moravě několik let funguje.

0/−1
12.11.2013 8:46

T61o34m29á58š 40B15a49r11á49k 1163412380246

Ono v Praze a okolí taky, nebojte. Možná by si o tom měl autor něco zjistit a nepsat takhle zjednodušené zavádějící články.

+8/0
12.11.2013 8:54

L21u88k15á70š 90Š19m49a94h64e26l 2507164122374

No, funguje, nefunguje... v Praze a blízkém okolí je PID, jenže ve středních Čechách si udělali pak SID. Někde jede dokonce paralelně linka PIDu a SIDu. Vlaky jsou jen v PIDu, SID totiž se s nimi nedokáže domluvit (nehledě na to, že SID obecně je špatně překročitelný mezi okresy, není to jednotný systém). PID má zase nevýhodu, že je rozumně použitelný pro cesty od Prahy ven, ale nikoliv cesty vedoucí po kružnici okolo Prahy (v extrémním případě by se vám mohlo stát, že pojedete třeba hodinu v jednom tarifním pásmu - pro cestujícího jistě velká výhoda cenově, pro dopravce už ale nikoliv).

0/0
12.11.2013 9:14

J25a80n 95Č22e43k81a45l 7429685404424

V souboji PID vs. SID bych viděl viníka spíš v SIDu, protože PID (potažmo ROPID) je asi o 15 let starší... takže pokud si StČ kraj začal dělat vlastní systém a nenapadlo ho napojit to na již existující, pak z toho těžko vinit ROPID... Tuplem v situaci, kdy většina dopravy v rámci StČ je do/z /Prahy...

+1/0
12.11.2013 10:20

L69u27k19á48š 18N13o92v10á72k 4716716252173

V Praze tak (Pražská integrovaná doprava je, kromě meziměstských tramvají, nejstarší ID v republice), jenže Středočeský kraj musí mít trucpodnik jménem SID. Lobby větších měst kolem Prahy (Mělník, Neratovice a hlavně Kladno), respektive autobusových dopravců.

Spojení PID a SID by bylo třeba, jenže to by páni politici nesměli hrabat a měli by se věnovali své práci!

+2/−2
12.11.2013 9:29

Z81d98e91n30ě96k 17K77o52ř38í77n34e30k 6531924961550

Ono je rozdíl obhospodařovat osvětlenou zatáčku před Vídní oproti velkoměstu;-D

+1/0
12.11.2013 10:32

J78a77n 30Z73a38b30a90b40a 8554554238574

jestli ono to nebude tím, že Praha a Střední Čechy jsou dva kraje a Brno a Jižní Morava jenom jeden?;-D;-D

+1/0
12.11.2013 10:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.