Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po Praze a středních Čechách s jednou jízdenkou? Možná už za rok

Už žádné kupování samostatných jízdenek, žádné čekání na zastávce na "vyvolený" spoj. Už příští rok by se mohlo Středočechům cestujícím do Prahy a Pražanům směřujícím opačným směrem ulevit. Na cesty oběma kraji by mohla stačit jedna jízdenka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E60d80a 58D38r22á80b20e96k 7109242473187

Střih. Je rok 2015 a cestující klidně nastoupí do kladenského autobusu a rychle se dostane na metro k Dejvické.

V roce 2015 VŠICHNI CESTUJICÍ z Kladna VYSTOUPÍ a počkají na navazující pražský spoj. SPOJE SE totiž NEBUDOU DUBLOVAT, jak správně uvádíte dále v článku.

+4/0
12.11.2013 10:35

A52u26g71u86s53t 21F72o41r72m63á39n74e72k 6595459130676

O toto sci fi se pokoušeli na Ústecku i Pardubicku za komančů. Nevyšlo to. Strašný problém byl, jak si dopravci (všichni v té době státní) navzájem vyúčtují cestovné pasažérů. Na druhé straně - v Berlíně (tehdejší NDR) to fungovalo bezvadně. Na lístek z vlaku (zakoupený i v  ČSSR) se dalo bez problémů jezdit metrem i S-bahnem.

0/0
12.11.2013 10:24

Ř50e44h84o89ř 86V24l73a81s66á21k 2304904301856

Tak v Praze určitá interace už je. Na jízdenku MHD se dá jezdit i vlakem. A snad i na oupnkradku.

0/0
12.11.2013 10:29
Foto

D75a16v19i34d 10H55o87m39o65l44a 4832362969513

Tak já nevím...neměl by si ten, kdo o tom píše, napřed zjistit všechny informace? Já jezdím na jednu Opencard až do Sadské, a to klidně busem či vlakem. Se stejnou Opencard dojedu klidně také po jiné trati až do Stratova a poté si jen odtamtud dokoupím třeba jízdenku do Nymburka. Netvrdím, že toto funguje všemi směry a všude...ale snad by tedy stačilo přimalovat na mapu další kolečka s tarifními pásmy a domluvit se s dopravci na vzájemném uznávání jízdních dokladů.Dnes, v době, kdy jsou všude elektronické snímače a používají se čipové karty přece nemůže být problém, aby si dopravní společnosti peníze poté navzájem proúčtovaly.

Ale ono je in udělat na to výbor, komisi, spustit projekt, získat na něj dotace...ach jo...

+2/0
12.11.2013 9:42

L83u64k61á44š 17N38o58v78á61k 4276646112963

Střih. Je rok 2015 a cestující klidně nastoupí do kladenského autobusu a rychle se dostane na metro k Dejvické

Zdroj:http://praha.idnes.cz/cestovat-po-praze-a-strednich-cechach-pujde-na-jeden-listek-pa2-/praha-zpravy.aspx?c=A131109_1998046_praha-zpravy_bur

V ROCE 2015 BUDOU VŠECHNY AUTOBUSY OD KLADNA A SPOL. KONČIT NA VELESLAVÍNĚ!!! TO JE ZASE ÚROVEŇ...;-O

+8/0
12.11.2013 9:23
Foto

P86e98t51r 49M52o76o62s 6672635347

Teď jste mi to vzal z klávesnice;-D...Křišťálová lupa zase perlí, jako by neměla tuchy o prodloužení metra A a hlavně proč se vůbec realizuje.

+1/0
12.11.2013 10:11

J45a56n 79Č20e77k49a16l 7609265324964

Ten kilometr po Evropské už toho tolik nezmění...

A zrovna prodlužování Áčka je klasická ukázka nekoncepčnosti pražské dopravy... ;-(

+3/−2
12.11.2013 10:23

L11u59k85á82š 90N37o95v54á90k 4686976582823

a) změní toho dost v oblasti Kulaťáku (resp. mohl by, kdyby vedení ODS Prahy 6, respektive PPF chtělo).

b) změní to celou mhd na Praze 6 (ne k lepšímu)

c) je to na jinou diskuzi, sem to naptří :-)

0/−1
12.11.2013 11:49

T52o66m91á43š 82C30h88r26a11s36t97n60ý 2588489119221

No, problém je je, že tu máme PID, SID a ROPID. Ani jedni se nedomluví s těmi dalšími.

0/0
12.11.2013 9:05

M20a14r83t74i16n 85W49a65l65l61n49e65r 6235710654470

podle mě jen PID a SID...ROPID je organizátorem PIDu. Ale možná se pletu.

+3/0
12.11.2013 9:18

T97o96m67á21š 56C72h76r95a42s80t98n32ý 2868329419871

No právě. PID, SID (politici a zřizovatelé) a ROPID jako organizační kurvítko všeho na co jen pomyslí :)

+1/0
12.11.2013 11:32

J94i41ř80í 63K23u82c75h65t27a 6368765319807

Vidím, že je Praha o hodně let za jinými částmi republiky. Tohle nám už na Jižní Moravě několik let funguje.

0/−1
12.11.2013 8:46

T32o12m39á70š 60B62a61r80á89k 1643472370876

Ono v Praze a okolí taky, nebojte. Možná by si o tom měl autor něco zjistit a nepsat takhle zjednodušené zavádějící články.

+8/0
12.11.2013 8:54

L41u34k85á26š 78Š43m29a60h70e80l 2907124332244

No, funguje, nefunguje... v Praze a blízkém okolí je PID, jenže ve středních Čechách si udělali pak SID. Někde jede dokonce paralelně linka PIDu a SIDu. Vlaky jsou jen v PIDu, SID totiž se s nimi nedokáže domluvit (nehledě na to, že SID obecně je špatně překročitelný mezi okresy, není to jednotný systém). PID má zase nevýhodu, že je rozumně použitelný pro cesty od Prahy ven, ale nikoliv cesty vedoucí po kružnici okolo Prahy (v extrémním případě by se vám mohlo stát, že pojedete třeba hodinu v jednom tarifním pásmu - pro cestujícího jistě velká výhoda cenově, pro dopravce už ale nikoliv).

0/0
12.11.2013 9:14

J30a11n 92Č30e94k55a24l 7199775694604

V souboji PID vs. SID bych viděl viníka spíš v SIDu, protože PID (potažmo ROPID) je asi o 15 let starší... takže pokud si StČ kraj začal dělat vlastní systém a nenapadlo ho napojit to na již existující, pak z toho těžko vinit ROPID... Tuplem v situaci, kdy většina dopravy v rámci StČ je do/z /Prahy...

+1/0
12.11.2013 10:20

L35u69k79á17š 15N76o42v36á34k 4516506792103

V Praze tak (Pražská integrovaná doprava je, kromě meziměstských tramvají, nejstarší ID v republice), jenže Středočeský kraj musí mít trucpodnik jménem SID. Lobby větších měst kolem Prahy (Mělník, Neratovice a hlavně Kladno), respektive autobusových dopravců.

Spojení PID a SID by bylo třeba, jenže to by páni politici nesměli hrabat a měli by se věnovali své práci!

+2/−2
12.11.2013 9:29

Z57d43e11n30ě61k 31K48o67ř36í47n40e78k 6951444521810

Ono je rozdíl obhospodařovat osvětlenou zatáčku před Vídní oproti velkoměstu;-D

+1/0
12.11.2013 10:32

J73a31n 55Z25a65b52a73b48a 8524654148574

jestli ono to nebude tím, že Praha a Střední Čechy jsou dva kraje a Brno a Jižní Morava jenom jeden?;-D;-D

+1/0
12.11.2013 10:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.