Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po Praze a středních Čechách s jednou jízdenkou? Možná už za rok

Už žádné kupování samostatných jízdenek, žádné čekání na zastávce na "vyvolený" spoj. Už příští rok by se mohlo Středočechům cestujícím do Prahy a Pražanům směřujícím opačným směrem ulevit. Na cesty oběma kraji by mohla stačit jedna jízdenka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E91d19a 47D53r14á34b67e74k 7109462443727

Střih. Je rok 2015 a cestující klidně nastoupí do kladenského autobusu a rychle se dostane na metro k Dejvické.

V roce 2015 VŠICHNI CESTUJICÍ z Kladna VYSTOUPÍ a počkají na navazující pražský spoj. SPOJE SE totiž NEBUDOU DUBLOVAT, jak správně uvádíte dále v článku.

+4/0
12.11.2013 10:35

A86u47g29u73s58t 25F80o61r16m29á65n25e21k 6165749550796

O toto sci fi se pokoušeli na Ústecku i Pardubicku za komančů. Nevyšlo to. Strašný problém byl, jak si dopravci (všichni v té době státní) navzájem vyúčtují cestovné pasažérů. Na druhé straně - v Berlíně (tehdejší NDR) to fungovalo bezvadně. Na lístek z vlaku (zakoupený i v  ČSSR) se dalo bez problémů jezdit metrem i S-bahnem.

0/0
12.11.2013 10:24

Ř34e63h67o19ř 43V83l41a23s28á36k 2594164351116

Tak v Praze určitá interace už je. Na jízdenku MHD se dá jezdit i vlakem. A snad i na oupnkradku.

0/0
12.11.2013 10:29
Foto

D83a75v64i53d 84H98o27m31o91l78a 4692782719533

Tak já nevím...neměl by si ten, kdo o tom píše, napřed zjistit všechny informace? Já jezdím na jednu Opencard až do Sadské, a to klidně busem či vlakem. Se stejnou Opencard dojedu klidně také po jiné trati až do Stratova a poté si jen odtamtud dokoupím třeba jízdenku do Nymburka. Netvrdím, že toto funguje všemi směry a všude...ale snad by tedy stačilo přimalovat na mapu další kolečka s tarifními pásmy a domluvit se s dopravci na vzájemném uznávání jízdních dokladů.Dnes, v době, kdy jsou všude elektronické snímače a používají se čipové karty přece nemůže být problém, aby si dopravní společnosti peníze poté navzájem proúčtovaly.

Ale ono je in udělat na to výbor, komisi, spustit projekt, získat na něj dotace...ach jo...

+2/0
12.11.2013 9:42

L31u41k97á58š 21N94o75v81á76k 4636526632863

Střih. Je rok 2015 a cestující klidně nastoupí do kladenského autobusu a rychle se dostane na metro k Dejvické

Zdroj:http://praha.idnes.cz/cestovat-po-praze-a-strednich-cechach-pujde-na-jeden-listek-pa2-/praha-zpravy.aspx?c=A131109_1998046_praha-zpravy_bur

V ROCE 2015 BUDOU VŠECHNY AUTOBUSY OD KLADNA A SPOL. KONČIT NA VELESLAVÍNĚ!!! TO JE ZASE ÚROVEŇ...;-O

+8/0
12.11.2013 9:23
Foto

P59e39t88r 30M54o80o28s 6802485557

Teď jste mi to vzal z klávesnice;-D...Křišťálová lupa zase perlí, jako by neměla tuchy o prodloužení metra A a hlavně proč se vůbec realizuje.

+1/0
12.11.2013 10:11

J62a89n 56Č61e12k71a88l 7489645214874

Ten kilometr po Evropské už toho tolik nezmění...

A zrovna prodlužování Áčka je klasická ukázka nekoncepčnosti pražské dopravy... ;-(

+3/−2
12.11.2013 10:23

L90u85k38á11š 94N39o34v11á98k 4116106302213

a) změní toho dost v oblasti Kulaťáku (resp. mohl by, kdyby vedení ODS Prahy 6, respektive PPF chtělo).

b) změní to celou mhd na Praze 6 (ne k lepšímu)

c) je to na jinou diskuzi, sem to naptří :-)

0/−1
12.11.2013 11:49

T90o13m57á24š 96C53h72r82a85s44t68n63ý 2428729209871

No, problém je je, že tu máme PID, SID a ROPID. Ani jedni se nedomluví s těmi dalšími.

0/0
12.11.2013 9:05

M24a87r52t98i68n 52W60a29l59l50n92e78r 6495530624680

podle mě jen PID a SID...ROPID je organizátorem PIDu. Ale možná se pletu.

+3/0
12.11.2013 9:18

T44o94m20á68š 40C34h66r66a25s18t10n92ý 2428409959611

No právě. PID, SID (politici a zřizovatelé) a ROPID jako organizační kurvítko všeho na co jen pomyslí :)

+1/0
12.11.2013 11:32

J90i21ř86í 21K77u22c97h48t52a 6378645559607

Vidím, že je Praha o hodně let za jinými částmi republiky. Tohle nám už na Jižní Moravě několik let funguje.

0/−1
12.11.2013 8:46

T92o42m41á81š 98B28a47r62á51k 1563892310856

Ono v Praze a okolí taky, nebojte. Možná by si o tom měl autor něco zjistit a nepsat takhle zjednodušené zavádějící články.

+8/0
12.11.2013 8:54

L82u59k52á66š 86Š29m54a41h87e37l 2667504902324

No, funguje, nefunguje... v Praze a blízkém okolí je PID, jenže ve středních Čechách si udělali pak SID. Někde jede dokonce paralelně linka PIDu a SIDu. Vlaky jsou jen v PIDu, SID totiž se s nimi nedokáže domluvit (nehledě na to, že SID obecně je špatně překročitelný mezi okresy, není to jednotný systém). PID má zase nevýhodu, že je rozumně použitelný pro cesty od Prahy ven, ale nikoliv cesty vedoucí po kružnici okolo Prahy (v extrémním případě by se vám mohlo stát, že pojedete třeba hodinu v jednom tarifním pásmu - pro cestujícího jistě velká výhoda cenově, pro dopravce už ale nikoliv).

0/0
12.11.2013 9:14

J96a71n 26Č12e69k20a16l 7319745674204

V souboji PID vs. SID bych viděl viníka spíš v SIDu, protože PID (potažmo ROPID) je asi o 15 let starší... takže pokud si StČ kraj začal dělat vlastní systém a nenapadlo ho napojit to na již existující, pak z toho těžko vinit ROPID... Tuplem v situaci, kdy většina dopravy v rámci StČ je do/z /Prahy...

+1/0
12.11.2013 10:20

L42u21k58á98š 49N64o95v89á90k 4386476942843

V Praze tak (Pražská integrovaná doprava je, kromě meziměstských tramvají, nejstarší ID v republice), jenže Středočeský kraj musí mít trucpodnik jménem SID. Lobby větších měst kolem Prahy (Mělník, Neratovice a hlavně Kladno), respektive autobusových dopravců.

Spojení PID a SID by bylo třeba, jenže to by páni politici nesměli hrabat a měli by se věnovali své práci!

+2/−2
12.11.2013 9:29

Z50d45e11n28ě15k 15K74o41ř18í95n50e89k 6351534301200

Ono je rozdíl obhospodařovat osvětlenou zatáčku před Vídní oproti velkoměstu;-D

+1/0
12.11.2013 10:32

J79a61n 83Z83a55b53a17b95a 8424474728694

jestli ono to nebude tím, že Praha a Střední Čechy jsou dva kraje a Brno a Jižní Morava jenom jeden?;-D;-D

+1/0
12.11.2013 10:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.