Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský okruh je podle odborníků bezpečný, má však dvě zásadní vady

Pražský okruh řadí odborníci na bezpečnost silničního provozu mezi bezpečné silnice s nízkým rizikem nehod. Podle nich je postaven dobře. Má však i své vady. Například, že po třiceti letech výstavby je hotový jen z půlky. Dalším nedostatkem je nedostatečná kapacita mezi dálnicí D5 a Barrandovem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21o67s54e56f 28Z25e83d96i22z77o88v 6607936444972

V úseku D5 K Barandovu budou stačit 2+2 pruhy až bude někdy v budoucnu postavena severní část okruhu a řidiči nebudou muset pro cestu Z-V využívat jen dlouhou jižní trasu. Až bude někdy dostavěn okruh tak se i konečně ukáže jak bylo zbytečné budovat předraženou Blanku v centru města bez pořádných navazujících komunikací. Již nyní po otevření alespoň kousku R1 je znát snížení dopravy v úseku K Barandovu - Jižní spojka až ke Spořilovu, lidé jedoucí z D5, R6, R7 na D1 již R1 využívají a do města nezajíždí, ale dále na východ to jsou dvě věčně ucpané trasy městem.

+1/0
13.11.2013 20:12

J46a54n 83J51a59n57e93č50e65k 9420133200896

2+2 pruhy budou stačit především tehdy, až bude hotová Radlická radiála ;-)

0/0
14.11.2013 8:50

T86o82m49á82š 79Z25e88m75a18n 3245198314635

Na Blanku navazuje D8.. jinak Blanka je jen kus vnitřního okruhu.

+1/0
14.11.2013 10:24

T24o19m69á28š 16Z10e54m59a80n 3955538364565

Pár chyb by se našlo:

1) 80 v tunelech často střídaná 60 či příliš častým uzavřením  - z části díky starým normám, které vlastně nepočítaly s dálnicí v tunelu (v zahraničí je běžně 100-110) a kvůli čištění radarů.

2) 2+2 pruhy když D1 u Ostravy mám 3+3? Je to málo, obzvlástě když severní část okruhu ještě dlouho nebude. Navíc provedeno tak, že rozšíření není prakticky možné.

A k výstavbě:

 Byla zrušena stavební závěra v Suchdole - přičemž vlastně neexistuje alternativa (okruh Prahy u Mělníka smysl nedává).

Běchovice si soudně vymohly zrušení stavebního rozhodnutí na 511 ač by jim okruh škodit neměl, spíše naopak protože nová silnice nebude blíže než už je ta stávající část okruhu, navíc se sníží provoz přes jejich ves díky R12. Písnice nelogicky protestuje proti otevření již ohtového sjezdu, protože to prý zvýší provoz, ač otevření by pro spoustu lidí znamenalo, že nebudou muset projíždět Písnicí... Takže nadále platí, že Praha má dálniční okruh hotový na trase: Brno - Olomouc, Ostrava, Gliwice, Wroclaw, Drážďany, Zwikau, Řezno, Linec, Vídeň - Brno.. A dokud neomezíme moc obcí a NIMByistů na celorepublikové záležitost, jiný ani mít nebude.

0/0
13.11.2013 18:49

T70o11n21y 52M18a35n98g 5191385384162

s okruhem z Prahy ven.... a dodělat potom vnitřní, pro osobní automobily...

0/−1
13.11.2013 15:40

T79o78m55á31š 38Z40e74m30a95n 3435838804475

Naopak, u Jesenice se prokázalo že příliš vzdálený okruh je méně užitečný než ten k Praze těsně přiléhající..

0/0
13.11.2013 18:50

M36i13c64h39a13l 90Z39e22l35e19n23ý 6764333105886

V této souvislosti je smutné, že pár vyděračů z Běchovic překřičí desítky tisíc lidí z Chodova, Spořilova, Zahradního Města a Hostivaře, kteří musí denně snášet hluk a zplodiny stovek kamionů, které se snaží dostat ze severu a východu na D1 a D5. Skutečná úleva nastane až v okamžiku, kdy bude propojený Černý Most se zbytkem okruhu.

+7/0
13.11.2013 13:56

M20a21r34t85i12n 88L49u59k77e25š 3286161741565

Taky se divím že už spořilováci dávno Běchovice 2 nesrovnali se zemí - a nebylo by o čem diskutovat a proč blokovat ;-)

+3/0
13.11.2013 14:24

P92a71v88e63l 84O49b52d94r95ž27á98l25e80k 6706654788972

Taky nechápu ... v Běchovicích křičí řádově jednotky lidí ... na Spořilově to odnášejí stovky a tisíce.

+1/0
13.11.2013 14:59

L38u51k63á18š 71N57o81v90á97k 4756346482213

"Dalším nedostatkem je nedostatečná kapacita mezi dálnicí D5 a Barrandovem." Před otevřením úseku Barrandov-D1 se tento úsek kompletně rekonsruoval a de facto byl postaven znovu. Ten XXXX kdo rozhodnul o rekonstrukci 2+2 pruhy a ne 3+3 pruhy by zasloužil seřezat holí a pak vykoupat ve Vltavě. Už v tý době bylo naprosto jasný, že intenzitám 2+2 pruhy stačit nebudou. Jenže vidina dalšího rozšiřování, dalších víceprací atd. ;-€

+3/0
13.11.2013 12:37
Foto

T95o25m81á29š 62T29ů58m90a 5821568928242

V clanku je napsane, ze rozsireni odmitl stavebni urad.

+2/0
13.11.2013 12:49

J93a34n 69K31u28b83e80š 5790865762525

Podle mě je jeho největší vadou to, že není dokončen.;-€

+5/0
13.11.2013 11:32

J66a84k45u89b 97F64e18i24f13a83r 7989119266959

Nájezd u Písnice je hotov dávno, jen kvůli vedení tupému Písnice není otevřen.

+6/0
13.11.2013 10:58

J28a50k16u86b 24M80a57t49o24u46š 3865602722243

kvůli tupému vedení, nebo vedení Tupého v Písnici?

0/0
13.11.2013 11:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.