Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský okruh je podle odborníků bezpečný, má však dvě zásadní vady

Pražský okruh řadí odborníci na bezpečnost silničního provozu mezi bezpečné silnice s nízkým rizikem nehod. Podle nich je postaven dobře. Má však i své vady. Například, že po třiceti letech výstavby je hotový jen z půlky. Dalším nedostatkem je nedostatečná kapacita mezi dálnicí D5 a Barrandovem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21o92s82e69f 25Z77e62d23i90z92o83v 6717786704432

V úseku D5 K Barandovu budou stačit 2+2 pruhy až bude někdy v budoucnu postavena severní část okruhu a řidiči nebudou muset pro cestu Z-V využívat jen dlouhou jižní trasu. Až bude někdy dostavěn okruh tak se i konečně ukáže jak bylo zbytečné budovat předraženou Blanku v centru města bez pořádných navazujících komunikací. Již nyní po otevření alespoň kousku R1 je znát snížení dopravy v úseku K Barandovu - Jižní spojka až ke Spořilovu, lidé jedoucí z D5, R6, R7 na D1 již R1 využívají a do města nezajíždí, ale dále na východ to jsou dvě věčně ucpané trasy městem.

+1/0
13.11.2013 20:12

J85a42n 70J83a12n94e18č46e77k 9190453770346

2+2 pruhy budou stačit především tehdy, až bude hotová Radlická radiála ;-)

0/0
14.11.2013 8:50

T27o42m15á92š 67Z49e89m89a95n 3615708804155

Na Blanku navazuje D8.. jinak Blanka je jen kus vnitřního okruhu.

+1/0
14.11.2013 10:24

T77o66m41á88š 18Z75e46m92a18n 3515428214895

Pár chyb by se našlo:

1) 80 v tunelech často střídaná 60 či příliš častým uzavřením  - z části díky starým normám, které vlastně nepočítaly s dálnicí v tunelu (v zahraničí je běžně 100-110) a kvůli čištění radarů.

2) 2+2 pruhy když D1 u Ostravy mám 3+3? Je to málo, obzvlástě když severní část okruhu ještě dlouho nebude. Navíc provedeno tak, že rozšíření není prakticky možné.

A k výstavbě:

 Byla zrušena stavební závěra v Suchdole - přičemž vlastně neexistuje alternativa (okruh Prahy u Mělníka smysl nedává).

Běchovice si soudně vymohly zrušení stavebního rozhodnutí na 511 ač by jim okruh škodit neměl, spíše naopak protože nová silnice nebude blíže než už je ta stávající část okruhu, navíc se sníží provoz přes jejich ves díky R12. Písnice nelogicky protestuje proti otevření již ohtového sjezdu, protože to prý zvýší provoz, ač otevření by pro spoustu lidí znamenalo, že nebudou muset projíždět Písnicí... Takže nadále platí, že Praha má dálniční okruh hotový na trase: Brno - Olomouc, Ostrava, Gliwice, Wroclaw, Drážďany, Zwikau, Řezno, Linec, Vídeň - Brno.. A dokud neomezíme moc obcí a NIMByistů na celorepublikové záležitost, jiný ani mít nebude.

0/0
13.11.2013 18:49

T88o83n82y 35M56a72n17g 5641765664352

s okruhem z Prahy ven.... a dodělat potom vnitřní, pro osobní automobily...

0/−1
13.11.2013 15:40

T42o40m84á44š 61Z63e66m54a70n 3555308144875

Naopak, u Jesenice se prokázalo že příliš vzdálený okruh je méně užitečný než ten k Praze těsně přiléhající..

0/0
13.11.2013 18:50

M23i60c33h10a31l 74Z98e93l12e78n65ý 6174643485876

V této souvislosti je smutné, že pár vyděračů z Běchovic překřičí desítky tisíc lidí z Chodova, Spořilova, Zahradního Města a Hostivaře, kteří musí denně snášet hluk a zplodiny stovek kamionů, které se snaží dostat ze severu a východu na D1 a D5. Skutečná úleva nastane až v okamžiku, kdy bude propojený Černý Most se zbytkem okruhu.

+7/0
13.11.2013 13:56

M62a25r37t20i40n 97L57u32k41e84š 3396501961715

Taky se divím že už spořilováci dávno Běchovice 2 nesrovnali se zemí - a nebylo by o čem diskutovat a proč blokovat ;-)

+3/0
13.11.2013 14:24

P64a68v84e95l 68O73b33d72r85ž89á76l72e33k 6626744778782

Taky nechápu ... v Běchovicích křičí řádově jednotky lidí ... na Spořilově to odnášejí stovky a tisíce.

+1/0
13.11.2013 14:59

L22u74k14á38š 43N44o89v15á39k 4896296472693

"Dalším nedostatkem je nedostatečná kapacita mezi dálnicí D5 a Barrandovem." Před otevřením úseku Barrandov-D1 se tento úsek kompletně rekonsruoval a de facto byl postaven znovu. Ten XXXX kdo rozhodnul o rekonstrukci 2+2 pruhy a ne 3+3 pruhy by zasloužil seřezat holí a pak vykoupat ve Vltavě. Už v tý době bylo naprosto jasný, že intenzitám 2+2 pruhy stačit nebudou. Jenže vidina dalšího rozšiřování, dalších víceprací atd. ;-€

+3/0
13.11.2013 12:37
Foto

T79o77m37á38š 43T93ů68m47a 5901258258752

V clanku je napsane, ze rozsireni odmitl stavebni urad.

+2/0
13.11.2013 12:49

J35a59n 46K17u45b82e54š 5620715632465

Podle mě je jeho největší vadou to, že není dokončen.;-€

+5/0
13.11.2013 11:32

J68a38k29u77b 79F66e78i54f84a12r 7169219496449

Nájezd u Písnice je hotov dávno, jen kvůli vedení tupému Písnice není otevřen.

+6/0
13.11.2013 10:58

J89a68k15u39b 86M96a59t37o12u82š 3965822682553

kvůli tupému vedení, nebo vedení Tupého v Písnici?

0/0
13.11.2013 11:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.