Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský okruh je podle odborníků bezpečný, má však dvě zásadní vady

Pražský okruh řadí odborníci na bezpečnost silničního provozu mezi bezpečné silnice s nízkým rizikem nehod. Podle nich je postaven dobře. Má však i své vady. Například, že po třiceti letech výstavby je hotový jen z půlky. Dalším nedostatkem je nedostatečná kapacita mezi dálnicí D5 a Barrandovem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69o86s73e44f 97Z13e96d97i71z19o30v 6877706484962

V úseku D5 K Barandovu budou stačit 2+2 pruhy až bude někdy v budoucnu postavena severní část okruhu a řidiči nebudou muset pro cestu Z-V využívat jen dlouhou jižní trasu. Až bude někdy dostavěn okruh tak se i konečně ukáže jak bylo zbytečné budovat předraženou Blanku v centru města bez pořádných navazujících komunikací. Již nyní po otevření alespoň kousku R1 je znát snížení dopravy v úseku K Barandovu - Jižní spojka až ke Spořilovu, lidé jedoucí z D5, R6, R7 na D1 již R1 využívají a do města nezajíždí, ale dále na východ to jsou dvě věčně ucpané trasy městem.

+1/0
13.11.2013 20:12

J85a49n 62J80a85n21e96č79e79k 9850263680876

2+2 pruhy budou stačit především tehdy, až bude hotová Radlická radiála ;-)

0/0
14.11.2013 8:50

T64o86m39á31š 92Z14e45m69a73n 3915848414255

Na Blanku navazuje D8.. jinak Blanka je jen kus vnitřního okruhu.

+1/0
14.11.2013 10:24

T38o59m91á98š 85Z47e44m72a63n 3585558514555

Pár chyb by se našlo:

1) 80 v tunelech často střídaná 60 či příliš častým uzavřením  - z části díky starým normám, které vlastně nepočítaly s dálnicí v tunelu (v zahraničí je běžně 100-110) a kvůli čištění radarů.

2) 2+2 pruhy když D1 u Ostravy mám 3+3? Je to málo, obzvlástě když severní část okruhu ještě dlouho nebude. Navíc provedeno tak, že rozšíření není prakticky možné.

A k výstavbě:

 Byla zrušena stavební závěra v Suchdole - přičemž vlastně neexistuje alternativa (okruh Prahy u Mělníka smysl nedává).

Běchovice si soudně vymohly zrušení stavebního rozhodnutí na 511 ač by jim okruh škodit neměl, spíše naopak protože nová silnice nebude blíže než už je ta stávající část okruhu, navíc se sníží provoz přes jejich ves díky R12. Písnice nelogicky protestuje proti otevření již ohtového sjezdu, protože to prý zvýší provoz, ač otevření by pro spoustu lidí znamenalo, že nebudou muset projíždět Písnicí... Takže nadále platí, že Praha má dálniční okruh hotový na trase: Brno - Olomouc, Ostrava, Gliwice, Wroclaw, Drážďany, Zwikau, Řezno, Linec, Vídeň - Brno.. A dokud neomezíme moc obcí a NIMByistů na celorepublikové záležitost, jiný ani mít nebude.

0/0
13.11.2013 18:49

T75o71n17y 93M57a80n43g 5191435844782

s okruhem z Prahy ven.... a dodělat potom vnitřní, pro osobní automobily...

0/−1
13.11.2013 15:40

T98o94m65á13š 37Z22e57m77a49n 3705818464875

Naopak, u Jesenice se prokázalo že příliš vzdálený okruh je méně užitečný než ten k Praze těsně přiléhající..

0/0
13.11.2013 18:50

M79i10c77h34a25l 11Z38e83l79e46n38ý 6724623795446

V této souvislosti je smutné, že pár vyděračů z Běchovic překřičí desítky tisíc lidí z Chodova, Spořilova, Zahradního Města a Hostivaře, kteří musí denně snášet hluk a zplodiny stovek kamionů, které se snaží dostat ze severu a východu na D1 a D5. Skutečná úleva nastane až v okamžiku, kdy bude propojený Černý Most se zbytkem okruhu.

+7/0
13.11.2013 13:56

M13a96r16t94i74n 22L10u90k80e41š 3446511111765

Taky se divím že už spořilováci dávno Běchovice 2 nesrovnali se zemí - a nebylo by o čem diskutovat a proč blokovat ;-)

+3/0
13.11.2013 14:24

P12a84v92e35l 28O23b57d13r19ž92á42l56e94k 6296574378392

Taky nechápu ... v Běchovicích křičí řádově jednotky lidí ... na Spořilově to odnášejí stovky a tisíce.

+1/0
13.11.2013 14:59

L73u42k22á74š 51N64o86v71á74k 4796196952913

"Dalším nedostatkem je nedostatečná kapacita mezi dálnicí D5 a Barrandovem." Před otevřením úseku Barrandov-D1 se tento úsek kompletně rekonsruoval a de facto byl postaven znovu. Ten XXXX kdo rozhodnul o rekonstrukci 2+2 pruhy a ne 3+3 pruhy by zasloužil seřezat holí a pak vykoupat ve Vltavě. Už v tý době bylo naprosto jasný, že intenzitám 2+2 pruhy stačit nebudou. Jenže vidina dalšího rozšiřování, dalších víceprací atd. ;-€

+3/0
13.11.2013 12:37
Foto

T79o58m36á16š 76T61ů44m47a 5431658858982

V clanku je napsane, ze rozsireni odmitl stavebni urad.

+2/0
13.11.2013 12:49

J87a22n 62K28u27b79e42š 5530125702195

Podle mě je jeho největší vadou to, že není dokončen.;-€

+5/0
13.11.2013 11:32

J87a12k59u29b 16F62e53i42f48a16r 7269239826299

Nájezd u Písnice je hotov dávno, jen kvůli vedení tupému Písnice není otevřen.

+6/0
13.11.2013 10:58

J87a51k95u91b 91M40a75t36o74u63š 3515342522573

kvůli tupému vedení, nebo vedení Tupého v Písnici?

0/0
13.11.2013 11:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.