Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šátek je nespolečenský, brání se ředitelka školy, z níž odešly muslimky

Dvě muslimské dívky opustily střední zdravotnickou školu v Praze. Česká televize informovala, že důvodem byl zákaz nosit na hlavě šátek. Ředitelka školy se teď brání. Ve škole musí bez pokrývky hlavy pohybovat všichni studenti, a tak se s dívkami dohodla, že šátek budou nosit jen přes ramena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J44i51ř14í 94K92o77l72d16a 7303873810

Korán nikde nošení burky ani hidžábu nenařizuje, je to útok z jejich, ne z naší strany... Aneb, jak říkala v TV jedna Francouzská politička: Burka není symbolem islámu, je to symbol náboženského útlaku.

0/0
19.11.2013 13:55
Foto

J83i20ř12í 62N50ě59m86e31c 3475700566509

Ony přišly k nám, ne my k nim!

My zde v Evropě pochcípáme na korektnost a ustupování agresivním požadavkům. Protože, toto je jen začátek, požadavky muslimů - stejně jako v západní Evropě - se budou pouze stupňovat.

Jake řekl muslimský Iman v Belgii: "Pokud se Belgičanům nelíbí právo Šharia, mohou z Belgie odejít".

+2/0
15.11.2013 7:31

V18á51c90l57a85v 43J87a36n69o31u75š98e35k 9516887362112

Ä právo šaríja platí kde? Takže Belgie je co?

0/0
15.11.2013 9:56

J83a58n 78F36r56o98l85í19k 6966860205204

Myslím, že dva články a několik blogů na toto téma už stačilo.

+2/0
14.11.2013 13:10

Z32d46e51n87ě11k 94T52r12u29t86n71o41v61s21k62ý 7433133366970

souhlasim.. Jen tech kauz bude pribyvat, jak se provokace budou stupnovat...bude to jen horsi...

+2/0
14.11.2013 13:38

V69á59c30l63a21v 76J23a61n52o14u48š87e56k 9766257472832

Vážení, vy, kteří srovnáváte islámské šátky se šátky našich babiček, srovnáváte nesrovnatelné. Islámské šátky mají ideologickou podstatu. V Reflexu ne toto téma vyšel článek, z něhož cituji větu z posledního odstavce:

"Cílem jejich počínání však mohla být i snaha zviditelnit muslimskou menšinu v Česku, otestovat vztah českých úřadů k islámu a v případně úspěchu získat pro souvěrce nějaké výhody."

Ano, tak to vidím i já. Test ústupnosti našich úřadů vůči politickému islámu. Potom by mohly přijít na řadu další požadavky, například požadavek, aby na našich náměstícvh nestál vánoční stromeček.

Odkaz na článek je tady: http://www.reflex.cz/clanek/komentare/52855/stanislav-drahny-pripad-dvou-muslimek-nejde-jen-o-satek.html

+9/0
14.11.2013 12:31

Z33d20e34n56ě45k 34Ř80e95h86á46č73e45k 9463520157709

Prosté řešení, naložit na povoz a odvést na hranice státu.  Co se v tomto zbidačelém kapitalistickém chlívu děje - to už je moc!

0/−1
14.11.2013 13:21

P87a50v60e12l 81P40e20l86c 2429103965

Citovat reflex je neco jako taborit bez vyhlidky a taborit bez vyhlidky to je neco jako rybarit strizlivej...

0/−1
14.11.2013 14:30

J79a97r24o63s45l73a77v 19Š91i12m50á34č34e49k 6664347409498

A ještě se cpou na zdravotní školu. Tuhle v nemocnici jsem potkal nějaké musulmanky. Tak jsem jim hned pověděl, kam patří. Si začaly brsnit o nějakém Boromejovi!

+3/−3
14.11.2013 12:31

P26e16t61r 43K27o67l36á63ř 2448127924981

Obě náboženské fanatičky bych okamžitě vyhostil tak odkud přišly. Věřím, že tam se můžou do šátků zabalit celé a nemusí otravovat u nás ...

+2/0
14.11.2013 12:26

J46a23n 44J36e10ř97á71b81e38k 9706679423220

Nechápu, z čeho se dělá kauza. Škola má pravidla, jim se nelíbila, tak odešly ... tečka. Můžou to zkusit jinde. Naše ženy pracující v muslimských zemích MUSÍ chodit zahalené a kdyby tam jel člověk na dovolenou s partnerkou, nemohly by se pod hrozbou trestu ani vzít za ruku, natož políbit. Doporučil bych členům organizací bojujícím za práva muslimů u nás navštívit muslimské země a bojovat tam za práva našich turistů tam.

+9/−2
14.11.2013 12:16

J67a47n25a 35K62y25t15k79o47v26á 1931454462794

Zdravotní sestra - muslimka - je v evropské nemocniční praxi k ničemu, pouze přítěží.

+3/−1
14.11.2013 12:08

L56u36k80á38š 75P25a92v64l37á88s96e48k 8681629579201

Tak to bych si dovolil nesouhlasit, paní Kytková. Před časem mi nějaký Pákistánec (vím to, protože jsem se ho na to zeptal) trhal zub moudrosti. Česky mluvil nic moc, černý byl jak bota, s největší pravděpodobností muslim (na to jsem se neptal, protože je mi to šumák), ale docela komplikovaný, půl hodiny trvající a bolestivý zákrok (musel mi řezat dáseň aby se na ten moudrák, který byl zalezlý vevnitř vůbec dostal) vystřihl bravurně, komplikace nebyly.

Říkám to proto, že zubařů, zdravotních sester a dalších specialistů je u nás málo a nevidím jediný důvod, proč bychom se měli těmto specialistům bránit jen proto, že jsou muslimové.

Ale jinak fandím paní ředitelce, má recht!

0/0
15.11.2013 6:53

J54a47n29a 30N59o30v21á38k81o85v87á 4292986961506

A mučící nástroje na krku jsou v pořádku. A někdy dost velké. A piercing, tetování atd. Není na každém co chce nosit, pokud je to čisté a nesmrdí? 

Babkám na vesnicích také šátky nikdo nezakazuje. Asi by dostal koštětem. ;-D 

A byly doby kdy na hlavě ženy prostě něco muselo být.

+2/−8
14.11.2013 11:06
Foto

J90i63ř27í 25K55r56á42k91o26r29a 9129193

Jen dva prstíčky... aneb pohádka o Smolíčkovi na české škole.

Muslimové zkoušejí, kam až mohou zajít.

+11/0
14.11.2013 11:03

P36a38v23e56l 52P31e36l70c 2559263265

Jako za komunistu, kdy se nesmeli do skloy nosit tricka s napisem. Taky to bylo "nespolecenske".

+1/−8
14.11.2013 10:51

F30r35a25n52t55i88š37e73k 65L40i47m16p84a50u47c12h 2635223556124

Somálka a Afghánka si budou vynucovat extrabuřty! Proboha tak proč nedřepí doma?

+9/0
14.11.2013 10:26

B11e56r21n84a10r67d 39N45ě96m71e35c 3945744462965

Pro všechny užitečné idioty v této diskuzi i mimo ní: Přečtěte si korán, nahlédněte do hadíth, studujte šaríu. Sledujte aktuální dění i historii týkající se islámu...  a PAK melte něco o náboženské diskriminaci z naší strany apod.. Kdo opravdu o islámu něco ví a zároveň zná např. Listinu základních práv a svobod, která je součástí ústavního pořádku ČR, ten uvidí že tato ideologie je už ve svých základech v příkrém rozporu s fundamentálními ústavními hodnotami na kterých stojí naše společnosti.. A že islám sám ze své podstaty diskriminuje neveřící i věřící ostatních vír.. Já osobně nechápu proč už dávno islám nebyl postven mimo zákon, tak jako např. nacismus.. Ten šátek na hlavě není jen pokrývkou hlavy, která porušuje školní řád.. V tomto případě je šátek symbolem kriminální totalitní expanzivní doktríny, která přímo ohrožuje samé základy svobody na které jsou naše evropské společnosti založeny.. Západní a severní Evropa je až na pár vyjímek už ztracena.. My, Slováci, Poláci a další země východní Evropy stále ještě máme šanci být valem proti islámu.. Proto je třeba neustupovat ani o píď i v "maličkostech", protože těmi to pozvolna nenápadně začíná.. Současný džihád se z velké části nevede na bojištích, nýbrž probíhá prostř. imigrace a děloh..

PS: srovnávat jarmulku, cedník nebo cokoli jiné na hlavě s hidžábem nelze.. to první mi vůbec nevadí, to poslední mi naprosto vadí.. jarmulka ani cedník ani kulich není symbolem toho, čeho je symbolem hidžáb, niqab, burka či čádor...

+11/−1
14.11.2013 10:20

P88a39v13e85l 13P87e54l45c 2789873315

Podle me ten problem s islamem, nebo koranem nijak nesouvisi. Uz kral MIloslalv rikal, ze saty nedelaji cloveka. Jde uplne vo prd, tak budou mit na hlave satek jako stary babky a co? Tupe stado tresta odlisnosti a hlupaci to podporuji.

0/−7
14.11.2013 11:01

J38i15ř14í 29P71e58t10r23u24ž72e24l40k52a 5877582915762

Mohl bych třeba souhlasit, pokud by to celé nebylo o něčem jiném.

Šlo o to, že se dobrovolně zapsaly do instituce, explicitně písemně souhlasily se všemy spornými body, následně je začaly porušovat, samy odešly a hned kontaktovaly organizace a právníky. Žádný pokus o systémovou změnu pravidel, dokonce ani žádná žádost o výjimku.

Jako jednání je toto přinejmenším podivné, vzhledem ke škole i podpásové a vypadá dost účelově.

+3/0
14.11.2013 16:43
Foto

J93i14ř52í 41K47o53l57d71a 7603353520

Ať si nosí co chtějí - mimo školu. I ve škole lze jistě žádat o výjimku - třeba ze zfravotních důvodů. Jenže ony uváděly jako důvod náboženství, které to po nich nepožaduje.

0/0
19.11.2013 14:07

V24l55a21d42i95m77í38r 34R40o76z98e76h93n60a31l 5338740987596

Kdyby byl spor o židovskou jarmulku, zvedla by se mediální smršť, jak je škola a paní ředitelka antisemitská.

+2/−1
14.11.2013 9:29

P97e53t95r 77K51o73l44á89ř 2908617564561

A jak to víš?

0/0
14.11.2013 12:28

J21a33r57o97s68l61a80v 43Š74i58m34á60č98e93k 6374577799258

Tak, tak. Taky jsem znal jednoho, co nesmekal ani na krchově. Mešuge!

0/0
14.11.2013 8:43

J29a81n 72R10y36c97h27t76á68ř 4677612872474

Celá evropa dojede na prosázování lidských práv. Máme své národní zvyklosti, své tradice, své zákony, vyhlášky, řády atd . . . jen multikulti šílenci si myslí, že to vše se musí zbořit, protože právo na vyznání jakéhokoliv náboženství je ze všeho nejdůležitější. Vyznávat náboženství, je rize soukromé rozhodnutí každého jedince. To ať si praktikují doma, v kostele, nebo mešitě, popřípadě na veřejnosti, ale do škol, úřadů a zaměstnání, pokud není přímo spojeno s daným vyznáním ,náboženství nepatří.

+10/−1
14.11.2013 7:59

K72a83m30i86l 52N46o61v62o70t92n64y 4846495292440

Nezávisle na celé kauze, odkdy je nošeni pokrývky hlavy u žen nespolečenské???

+2/−1
14.11.2013 7:55

Z78d56e45n85ě19k 75T41r73u82t21n96o58v79s91k91ý 7233813866200

Z čistě praktického hlediska ano. Co si představíme jako pokrývku hlavy. Prakticky vše, co je na hlavě, že? Tedy i účes. Ale i různé, již zmíněné šátky, čepice a klobouky a další. A ty všechny můžou být různě velké, široké či vysoké.. Asi by nikoho nepotěšilo zaplatit několik stovek za lístek na premiéru v kině, či divadle. A ejhle do sedadel před vámi se sednou dámy  s účesem vyčesaným do výšky, nebo se širokým kloboukem plným peří. Nejspíš by z představení nic nebylo....kdyby se nám před očima míhalo peří, či jiný materiál z klobouku. To samé ve škole..

0/0
14.11.2013 8:07

M61i75c77h17a84l 21M27i62l57l88e17r 9246852789822

babka v satku v rade pred tebou nezaclani a holka v satku v lavici pred tebou take ne.

Tady nejde o zaclaneni, ale o proste dodrzovani skolniho radu. Pokud je v nem "nic na hlave", tak to plati pro vsechny. Pokud v nem pokryvka hlavy neni zminena, pak skola lidove "zavahala" a holky skutecne mohou pozadovat povoleni nosit satek.

Nemohou ale v zadnem pripade pozadovat vyjimky z vyuky ani si diktovat ktere pacienty mohou podle sve viry osetrovat a kterym smi asistovat pri jidle.

+3/0
14.11.2013 8:34

Z96d22e32n74ě77k 71T40r20u46t75n55o86v80s70k78ý 7793823976390

Ano...je napsáno  nic na hlavě......tak nic na hlavě a výjimky?

Asi ČR zaváhala, když v zákoně o provozu neudělala výjimku vlevo jezdícím řidičům a všechny bez rozdílu nutí jezdit vpravo...

+2/0
14.11.2013 8:40

J67i67n10d49ř60i74c91h 22Š82k83o75p95e20k 4795961930795

ty dvě dotyčné chudiny si musí uvědomit, že pokud chtějí žít na západě, musí respektovat naše pravidla, pokud ne, mohou se vrátit do svých vysněných světů

+14/−1
14.11.2013 7:09

J17a18n 47B30u65ř41i40č 9385338453910

zastánci těch dvou dívek, zde navozují dojem, že ostatní toho ví méně o životě, o kultuře, o svobodě, prostě o všem. Nejsou tím pádem "in" a neví jak to chodí. Klasické multi-kulti žvásty. Nechci generalizovat ani dramatizovat. Začíná to šátkem a končí bombou. Islám je prostě takový. V současném podání.

+15/−1
14.11.2013 6:06

P78a18v34e26l 56S20c24h96e72l70l98e 5858582564353

pro všichny ty, kteří argumentují tím, že před sto lety bylo nošení šátku tradicí a slušnosí a proto je potřeba těm dvěma vyjit vstříc, mám jen jednu připomínku. Před sto lety byly na školách tělesné tresty a povinná výuka náboženství - křesťanství. Takže Vy chcete, aby místo svobodného rozhodnutí studentek opustit školu která jim nevyhovuje, tyto studentky raději někdo střískal rákoskou a povinně je nutil k výuce křesťanství? Není to už přece jen trošku moc? 

Já se, jako tolerantní člověk, spokojím s tím, když se milé studentky svobodně seberou a půjdou studovat tam, kde jim školní systém bude vyhovovat víc.

+16/0
14.11.2013 5:58

V69á78c44l17a83v 75K97o88v75á88ř 3908468124671

Někdy si říkám, že ta rákoska měla svůj význam ;-D

+2/0
14.11.2013 8:20

F18r31a51n55t30i14š75e51k 79L63i69m82p95a17u28c17h 2325883736394

Taky je dobrý ukamenování. Na to jsou z domova zvyklé, tak by s tí určitě neměly problém.

+2/−1
14.11.2013 10:29

M70i60c93h26a61l 25M79i28l57l36e64r 9726212389632

zalezi na skolnim radu. Je verejne vytisten?

Pri prijmu do skoly by meli podepsat rodice nezletilych studentu, ze ho budou respektovat a zletili studenti podepsat primo osobne.

Pak je jejich podpis dostatecnym dukazem ze prijali veskere podminky studia a predejde se tak pravnim sporum a podobnym kulisarnam.

+2/0
14.11.2013 2:08

M49i57c39h37a52l 59M28i98l79l47e10r 9786902699672

Mimochodem, jak jsem napsal jinde - my mame v nasi zemi 300-400tisicovou muslimskou komunitu a s drtivou vetsinou nejsou zadne problemy, protoze chteji predevsim klid a prosperitu pro sebe i potomky. Radikaly si kontrolujeme, zvlast ty, kteri by sem chteli prijet za ucelem radikalizace mistni populace.

Nase skoly maji (kazda sve) predepsane uniformy. Statni skoly satek povoluji, ale nic co by zahalovalo oblicej. U privatnich skol to je ruzne, kazda ma sve vlastni predpisy a sve skolni uniformy, ktere se obvykle prisne dodrzuji.

Vetsina privatnich skol je spojena s nejakou cirkvi a mame nejvic skol katolickych. Je tu i nekolik skol muslimskych a ty si take diktuji sve vlastni uniformy. Ve statnich skolach se nikdo - ucitele ani kolegove studenti- nad satkem nepozastavuji, ale NEEXISTUJI vyjimky z vyuky protoze "moje vira mi to zakazuje". Pokud se student/ka nechce prizpusobit, muze mu/ji byt doporuceno ze skoly odejit. Samozrejme, ze ma moznost odejit do soukrome skoly, kde muze delat co vira prikazuje....nekdy to ale znamena dlouhe dojizdeni do vzdalenejsi mestske ctvrti. Rodice vedi jeste pred zapisem do kazde skoly jak je to s uniformami a skolnim radem, byli s tim obeznameni pisemne i pri orientacni navsteve a nemohou se vymlouvat pozdeji. Prakticky vsechny soukrome skoly a cela rada statnich pozaduje podpis rodicu o respektovani skolniho radu.

+2/0
14.11.2013 2:24

Z65d11e72n71ě96k 56T37r34u92t15n33o56v92s52k98ý 7953703676520

Ano. Školní řád je veřejně vyvěšen. Nedalo mi žádnou práci si ho ze svého bytu, v neděli, z města asi 200 km vzdáleného od Prahy, zobrazit na monitoru. Ani vytisknou by ho nebyl problém.

A z článku je patrné, že ty dvě provokatérky s ním byly seznámeny dlouho před začátkem školního roku.

+5/0
14.11.2013 8:11

Z78d59e91n60ě31k 79T52r61u23t78n61o45v88s57k88ý 7693623106490

Paní ředitelka dopadla zatím dobře. Muslimů je tu naštěstí relativně málo..

http://video.idnes.cz/?c=A131113_154608_tv-zpravy_mku&idVideo=V131113_153747_tv-zpravy_mku

+1/0
14.11.2013 1:37

Z41d17e21n32ě46k 32T28r12u34t56n80o50v38s21k47ý 7903183736500

No, muslimů tu je málo, ale mají tu dost přisluhovačů a kolaborantů

+3/−1
14.11.2013 1:38

L51i90b53o94r 23B55a41š69t43ý98ř 9149811457955

Čistě muslimská provokace.Z našich peněz zaplacená multikulti propaganda.A najdou se placení debilové co jim fandí....

+10/0
14.11.2013 1:35

J31i36ř45í 66Š36e55j38n12o77h27a 4152423374323

Ještě hůř. najfdo s eneplacení ... kteří jim fandí.

0/0
14.11.2013 20:47

K34a51r66o79l95í22n57a 57P86o21s97p75í15c62h83a13l30o73v45á 6546171849116

U nich doma by je vyznavači stejného náboženství kvůli studiu zastřelili, ukamenovali, nebo chrstli kyselinu do ksichtu. Tak co řeší? Ať se tedy vrátí odkud přišly, když se tu necítí "svobodné jako doma".

+6/0
14.11.2013 0:46

B33l80a28n22k49a 23B36a88u80e27r18o45v91a 4411330859337

Jo, jen at tahnou tam, odkud prisly.

0/0
14.11.2013 4:06
Foto

M73i48c33h68a59l 49G74a27n74d96a40l95o82v25i48č 7498439971770

Pro zastánce oněch dvou studentek, kteří argumentují ústavním právem na víru a projevy víry mám jednu otázku: "Pokud by má víra hlásala chodit pouze nahý, bylo by to v pořádku a normální?"

0/0
14.11.2013 0:34

Z18d43e59n32ě27k 57T95r27u91t70n95o87v22s16k42ý 7453773646300

Ano, pane ministře

0/0
14.11.2013 1:38

V77í46t 31J47ů39z58a 8832446921958

Není to historicky tak dávno, co v křesťanských Čechách u žen a dívek bylo nošení šátku společenskou slušností, ještě v době mého dětství bylo běžné, byť byly běžné i různé klobouky nebo nepokrytá hlava; bylo by zajímavé zjistit rozšířenost nošení šátků v našich zemích v současnosti ... samozřejmě, že ty muslimské šátky jsou trochu jiné a přikládá se jim i náboženský význam (ostatně mnozí u nás přikládají náboženský význam jakémukoli projevu slušnosti, mravnosti nebo dokonce zdravého rozumu), ale stavět to prostě tak, jako že obecně přikrývka hlavy u žen neodpovídá naší kultuře a našim tradicím je absurdní!

+1/−7
14.11.2013 0:13
Foto

K51a97r34e18l 33S39e39i87d11l 8519125530578

Tam nešlo o kulturu či tradice, ale o interní pravidla školy. A náboženské cítění těch slečen s nimi mělo problém.

0/0
14.11.2013 0:19

V34í14t 10J52ů83z75a 8812136711788

Ano, o interní pravidla v rozporu se slušností, jak u nás byla po staletí a častečně dosud je chápána.

0/0
14.11.2013 0:23
Foto

K77a98r62e86l 95S30e72i42d23l 8139305500728

Asi každý netouží vrátit se o 200 a více (700?) let zpátky. I když každá doba má své plusy a minusy.

0/0
14.11.2013 1:03

M71i79c87h75a13l 57M75i22l28l34e87r 9956432389152

v ruznych katolickych zemich -  zvlast na mensich mestech - je dodnes zvykem, ze zena nevejde do kostela s nezahalenou hlavou - hodi si pres vlasy satek.

0/0
14.11.2013 2:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.