Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Projeli jsme tunel Blanka. Cesta centrem se zkrátí na šest minut

Položit poslední asfaltovou vrstvu, nakreslit dopravní značení, dodělat další drobnosti a... tunelový komplex Blanka bude připravený k otevření. Jenže teď se naopak zavře a hrozí, že může být zakonzervován. Díky kameře iDNES.cz se můžete do tunelu Blanka podívat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S52t42e65f34a43n11o 37S83i59n32i10g83a13g94l47i58a 3888897193721

To je fakt Kocourkov. Na jednom miste se nekdo pokousi zrychlit provoz, na jinem miste toho sameho mesta se podporujou takoveto zhuverilosti:  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013112601

Kdy napisete o tom, panove "nov" a "bur" ?

0/0
28.11.2013 19:22

A47d72a21m 27S29t82a12v75a 5248197196951

"Jízda potrvá 6 minut": Co nám to je platný když ho TOP primátor Holeček nechá zakonzervovat, aby se to zase o nějakou tu miliardu prodražilo!

0/0
28.11.2013 15:55
Foto

T78o38m40a73s 90B26e49n18d44a 1614157307504

6 minut je neuveritelny cas. Jen z Kulataku na Letnou se to da nekdy jet i za 30 minut po povrchu...

0/0
28.11.2013 14:35

J98a26n 77H94e91l69l75e64r 9278105786

Uvidime, jak to pujde z Kulataku nahoru. Jestli lidi prestanou konecne jezdit Pod kastany a Korunovacni ...

+1/0
28.11.2013 15:56

G31a48b15r59i98e61l 69H49o23r13t15e74n 9631729663714

Tam to dokážou bez problémů ucpat místní, pro které se tunelem nic neřeší. Jsem bohužel jedním z nich.:-/

0/0
28.11.2013 16:28

D50a10v37i85d 66R89y76c29h65e33t79s31k48ý 9426411600370

Cesta centrem se zkrátí na šest minut. To jsem rád že se to srovná tím že se zablokuje sjezd z D1 na jižní spojku kamionama. A samozřejmě se udělá z magistrály cyklostezka, protože podle moravského odborníka auta Prahou jenom projíždí do holešovic, do centra vlastně nikdo nejezdí, že jo...

+1/0
28.11.2013 14:01

M60a52r52t20i88n 19K82o90m65i17n46e93k 5500237311342

Proc jenom 70? Uz vidim jak tam nakej blb jede v levym pruhu 55, jenom pro jistotu aby neprekrocil rychlost Rv

+4/−5
28.11.2013 11:30

J96i35ř63í 88S24c21h41w71a84c93h 5746809477114

Já naopak vidím to jak tam někteří "úžasně chytří" pojedou 90.....

vždyť je to sama zatáčka a za roh v tunelu jaksi není vidět, nemluvě o tom že každá nehoda v tunelu (kvůli riziku požáru) je asi tak 1000x nebezpečnější než na povrchu

+7/−2
28.11.2013 12:14

V80á71c53l46a13v 30K24a60f61t90a53n 7935119823396

tak pojedeš v pravém 75 ;) a budeš spokojen :)

+4/0
28.11.2013 12:46

J24a19r57d96a 50D16o76l70o23v49ě20d 3792351935434

A blb je pro vás čím? Tou rychlostí (třeba je to pro něj bezpečná rychlost) nebo tím pruhem (na tom není nic špatného)?

+3/0
28.11.2013 13:40
Foto

J11a52r64m36i74l49a 14Z20e11n19g46e73r 5720453293207

nejdriv udelat smlouvy a zacit vesele stavet a teprve na konci stavby zjistit, ze smlouvy asi nejsou platne ... hä? - ty smlouvy predtim nedelaly pravnici? nebo ty pravnici delaly smlouvy, ktere nejsou podle zakona? hä? je tohle snad mozne? ano, v Cechach, pak v Rusku, mozna v Recku, nekde v Africe a pak mozna v nejakych bananovych republikach... at je Blanka hezka nebo ne, jestli je k necemu nebo ne, to je predmetem jine debaty, ale tyhle zpusoby, jak uzavirat zakazky jsou neuveritelne

+1/−3
28.11.2013 10:28

L58a41d58i78s64l33a50v 59M73i94k81a 1331639194444

Asi jen v banánové republice se dá napsat právnící udělalY.... nejlepší je vždy když si někdo začne hrát na chytrého a přitom se tak hezky ztrapní a odhalí.

+7/−2
28.11.2013 10:32

B35l66a57ž52e51j 46M56o64t85y20č98k56a 8877147425140

To je strašný trapas. Chytrák opravuje chytráka. ;-D

0/0
28.11.2013 15:10

L35a93d38i61s47l75a25v 78M77i12k14a 1611789664794

Ten tunel je technologicky i svou trasou naprosto super i peřs ty všechny žvásty zdejších ,,odborníků".

+8/−1
28.11.2013 9:48

A56l90e74x20a17n24d91r 76K72o11s76t72k67a 5659766629546

Jde o technicky krásnou stavbu, ano. Ale stála příšerné peníze a praze to stejně moc neuleví, dokud nebude udělán vnější okruh. Je vcelku jedno, kude jede kamion, pokud musí přes město, chyba je, že vůbec přes to město musí.

+2/−5
28.11.2013 10:10

J40a90r55d38a 34D57o95l58o50v77ě74d 3482411935844

Praze to samozřejmě uleví obrovsky tím, že vnitroměstská tranzitní doprava (mezi vzdálenějšími čtvrtěmi) se přesune z povrchu do podzemí.

+4/0
28.11.2013 10:12

L28a39d51i65s22l93a35v 88M42i26k65a 1601709134564

Praze to uleví hodně i bez okruhu (který je samozřejmě taky potřeba) a kamiony opravdu přes centrum ani tím tunelem nejezdí a jezdit nebudou.

+6/0
28.11.2013 10:14

A22l10e49x59a31n87d20r 50K32o43s77t60k65a 5469276389416

Nehádám se, uleví. Stačí se podívat na Mrázovku a Strahovský tunel, jak se to tam změnilo. Na druhou stranu, nic není zázračným spasením, stačí se podívat na pravidelné večerní zácpy na nájezdu do zmiňovaných tunelů. A také bych dost kritizoval ty pouhé 2 pruhy. Jestliže tím má jezdit primárně co nejvíc aut přes prahu, tak by logické byly spíš 3 a možná 4.

0/0
28.11.2013 10:46

L17a90d53i37s23l21a49v 60M14i11k22a 1221689964354

Tak ty nejdřívě kritizuješ, jak to bylo příšerně drahé a poté napíšeš, že tam měly být 4 pruhy v každém směru, už takhle je to exklizivní stavba pod obytnou zonou....prostě najít problém za každou cenu..... a ano i Strahovský tunel pomohl hodně, i když ve špoičce to trvá o něco déle, pořád jsem třeba na Strakonické minimálně o polovinu rychleji, než předtím.

+3/0
28.11.2013 10:56

A55l93e64x73a98n81d71r 96K17o88s29t31k44a 5429686519256

Příšerně drahé to bylo díky změnám průřezu tunelu. Pokud by byl všude stejný, projede to razící štít, nikde se nic nepropadá, tuším ani lidem by se tak neklepaly baráky jako při odstřelech. A krom toho jsem přesvědčen, že kdyby pana Béma natáhli na skřipec, tak vypoví pravdivě, kdo na tom kolik ukradl.

+1/0
28.11.2013 11:12

J87a34n 52Z78e58m28a98n 1886105984266

Nezapomeňte, že trasa tunelu v Dejvicích vede většinou v nasypaných vrstvách z konce 19. století, původně tam byl teren až o 30 metrů níže, jak ukazují vyčnívající vršky barokního opevnění v ulicích Na Baště sv. Tomáše. A zkuste v tomhle razit štítem.

0/0
28.11.2013 13:54

L85u96k38á63š 46N52o15v71á80k 4536396582443

technologicky ano, trasa je blbě :-( Dopravní odborníci prosazovali variantu Dana přibližně v této trase: zelená barva http://www.tunelblanka.cz/pic_historie.php?photo=2 /z roku 1993), těsně před rozhodnutím byla ve hře, dopravně nejideálnější) varianta: http://www.mapy.cz/s/8T78

0/0
28.11.2013 13:19

P93a45v48e93l 88V14e27t45e58š96n34í44k 7535558955747

Pokud vím, z Dany na Blanku se to změnilo po povodních. Tahle trasa by měla být bezpečnější.

+1/0
28.11.2013 15:11

J65a83r97o81s55l20a20v 60Š64i84m91á37č96e70k 6714577749178

O povodních (2002) se již v bubenečské trase (pod Stromovkou) razila průzkumná štola (i když z té štoly toho ještě moc nebylo, ale trasa už byla stanovena).

0/0
28.11.2013 19:12

M83i22l79a14n 10V94o80s80t36r10ý 6139296914954

Vážně miluji jak člověk může dělat odborníka na dopravu a určovat jaká rychlost je v úseku bezpečná a jaká není a k tomu mu stačí mít jen řidičák a trochu naježděno. Docela by mě zajímalo jestli si ti stejní lidé také myslí, že stačí vlastnit PC a hned je z člověka programátor... 

Ano také my určitá rychlostní omezení připadají zcestná a divná, ale rozhodně je nehodlám zpochybňovat. To, že tu silnici 9x projedu rychle bezpečně neznamená, že po desáté tam nezpůsobím smrťák...

Klidně si mě mínusujte jak chcete (hlavně pan Křížek), ale já skutečně nevidím důvod proč odsuzovat sedmdesátku v tunelu...

+5/−4
28.11.2013 8:44

P18e96t24r 68S40e76d88l83e35c87k39ý 5133224892472

A já zas nevidím důvod proč u dlouhého dvoutubusového tunelu nedat v průběžných úsecích alespoň 80 a u dálničních nedat alespoň 100. To omezení je v současnosti přehnané.

+3/−4
28.11.2013 9:12

J87o35s75e68f 46P71o83ž94i61v83i13l 8104736827190

Ty komunikace mají nějaké návrhové parametry (rychlost, klopení v obloucích, poloměry, podélné a příčné sklony). Takže mastit to 90 na komunikaci, která je navržená na 70, to je riskantní. A můžete mě mínusovat.

+3/−2
28.11.2013 9:16

J56a45r92d94a 28D10o55l12o27v97ě27d 3102851905744

To, že jsou tam osazeny značky 70 neznamená, že je to rychlost, na kterou byly tunely navrženy.

Např. tunely na pražském okruhu jsou omezeny na 80, přičemž i 130 by v nich bylo vzhledem k obloukům, náklonům apod. zcela bezpečných.

A je zajímavé, že v zahraničí je v tunelech, které jsou užší, mají prudší poloměry atd. jsou běžně povoleny vyšší rychlosti.

70 je v takovémhle moderním tunelu pitomost.

+2/−2
28.11.2013 9:57

M96i81l90a42n 48V73o36s59t55r34ý 6349126624844

Pevně věřím, že jste architekt který se specializuje na dopravní stavby když tak jistě víte, na jakou rychlost jsou tunely u nás projektovány... jestli ne tak si to prosím odpusťte... ;-)

+1/−3
28.11.2013 10:38

J36a75n 25S11l26o40v92í19k 3269717470418

Každá země má své parametry a normy, zastřešené zákonem. A podle toho se musí stavět a komunikaci provozovat. Sice by se dalo jet i rychleji, ale pokud by došlo k nehodě, hned by se každý oháněl u soudu nedodržením normy. Jinak 70 v městském tunelu je dost běžná rychlost nejen u nás, něco jiného je na dálnici. Tam je 80 možná málo, ale tunelů máme u nás drobet a dá se to přežít. Jo, cestou k moři by i mě rozčilovalo zpomalovat u každého tunelu na každém kroku :-)

+4/−1
28.11.2013 10:58

M32i57l70a28n 70V96o13s86t85r30ý 6199406434444

Tomu to nevysvětlíte, co také očekávat od člověka co si ani nedovede dát falešné příjmení, které v ČR existuje... ;-)

+1/0
28.11.2013 14:15

M30i85l47a70n 93V97o92s26t90r32ý 6129986694604

Je sice hezké, že jste mi drahý pane Dolověd hodil další mínus, ale odpověď na otázku podle mě docela jednoduchou, tedy zda máte odpovídající vzdělání, když nám zde dáváte informace o tom na jaké rychlosti jsou kde navrženy tunely jsem od vás opět neviděl. 

Takže po prohlédnutí databáze architektů na stránkách České komory architektů mohu jen konstatovat, že žádný Dolověd architektem v ČR není. Stejně tak jako po prostudování veřejně stažitelné databáze příjmení v ČR mohu jen s podivem konstatovat, že podle všeho žádný Dolověd nežije ani v ČR... ;-) 

Co mohu také očekávat od člověka co ani nevystupuje pod svým skutečným jménem... 

Jinak příjmení jsou zde: http://www.kdejsme.cz/ (je tam i odkaz na stažení databáze na stránkách mvcr.cz) a databáze architektů je zde http://www.cka.cc/

PS: příště až si budete vymýšlet příjmení tak si dejte alespoň nějaké, které v ČR existuje... ;-)

+1/0
28.11.2013 14:15

J80a86n 64M29o94h16y51l77a 6872379629361

To je právě váš fatální omyl - něco používat ještě neznamená tomu rozumět. V případě dopravy už vůbec ne.

0/0
28.11.2013 16:22

A97l74e97x15a65n83d66r 80K20o16s71t55k76a 5489486159666

Koukám lidé nadávají na Hudečka, že dělá obstrukce. A nikomu nevadí, jestli Bém náhodou nepodepsal neplatnou smlouvu.

+2/−1
28.11.2013 8:20

J48o25h71a37n 51Z15i98n64g89e44l 2371925516971

Vadí obojí. V případě Hudečka pak skutečnost, že při dodávkách mu to nevadilo, až najednou při placení.

+1/0
28.11.2013 8:29

P19e18t66r 98S27e28d84l65e28c42k88ý 5493734242192

Jak jste přišel na to, že Bém nikomu nevadí ? Vaše (ne)logika je pozoruhodná Rv

+1/0
28.11.2013 9:12

A51l56e67x45a21n48d21r 89K98o55s68t97k50a 5749486389866

No všichni nadávají na Hudečka, na Béma nikdo. A přitom, pokud je pravda, že prostě jen tak, bez jakéhokoliv jednání podepsal zakázku za 30 miliard, tak je to dost na pováženou.

+1/0
28.11.2013 9:40

J68a18r61o46s20l49a30v 86Š81i81m95á39č48e12k 6414847559488

A už vůbec nikdo nenadává na Metrostav, který bude tím, kdo stavbu zastaví. Firma, bez které v Praze nic nespadlo, si nedokázala ošetřit setrvání Mazánka až do konce stavby!

0/0
28.11.2013 19:23

J87a68r57o39s58l97a28v 67H52o58r29á44k 5893782136110

Presne. Bem se chechta za bukem a tady se kazdy divi. Ja byt Hudeckem, tak bez poradneho pravniho rozboru uz s tema zakazkama ve meste neudelam nic. Protoze ted doplati tech par mld a najednou bude cumet, ze si pro nej prisla policie, poslana Kolibrikem. A komu pak bude vysvetlovat, ze je to pohrobek minuleho vedeni, ze on ty neplatne nebo nevyhodne smlouvy neuzaviral. Viz OpenCard, tam se stalo uplne to same.

+1/0
28.11.2013 9:43

D80a64v61i72d 40K16l46i57n39e65r 8246590601530

ať Metrostav zavolá Bémovy on si těch deset miliard doplatí když neumí počítat

+1/0
28.11.2013 7:59

K37a23r94e36l 59U68r39b38a59n 8634272528951

A Vy zase neumíte psát ;-D

+1/0
28.11.2013 13:49

J71i67ř47í 90F27o36g46e31l 2750331816172

Ten tunel jste, Pražáci, opravdu projeli....

0/−5
28.11.2013 7:37

Z80d31e10n10ě91k 82O67r16š97u30l16í48k 1635280437712

v praze je holt draze..tunel za bezmála 40 miliard to je fakt tunel...a ještě se tím budou chlubit....bože co to jsou za lidi v týhle praze...

0/−8
28.11.2013 7:44

P51e15t96r 54S87e20d74l89e90c73k96ý 5333234322602

Fógl, Oršulík ... když něčemu nerozumíte, tak buďte alespoň zticha.

+3/0
28.11.2013 9:13

Š89t22ě28p78á46n 38K38r67á80l58í45č96e50k 2619974376971

Ono bylo nejake referendum o tunelu Blanka? Jsem nejak nepostrehl 8-o

+2/0
28.11.2013 9:41

J91a74n 78H70e35l36l28e70r 9568195186

Zaorkouhlete to rovnou na 50 mld, to se bude lip pocitat ;-D

0/0
28.11.2013 16:16

J27a84n 44F92i75a68l25a 7364447495959

Po Jižní Spojce se ještě minimálně půl roku po zprovoznění také jezdilo rychle a plynule. Předpokládám, že Blanka se zahltí rychleji. Je spousta lidí, zatím jezdících MHD, kteří čekají na její zprovoznění.

+2/0
28.11.2013 7:21

L42u22k46á26š 95N52o22v33á38k 4926466982403

tam se jezdilo plynule víc jak 10let po zprovoznění :-P

+1/0
28.11.2013 13:21

M48a52r89t63i85n 98B17o89g29u29s49c94h 5249525314806

Zní to tak jednoduše:"Dodělat další drobnosti". I na těchto drobnostech se určitě nějaké to mega ztratí ;-) Držím pěsti..

+1/−1
28.11.2013 7:18

R45a71d91e57k 95N41o65v33a19k 9404753589320

kromě věcí co jsou vidět, např. sem tam nedodělané obrubníky, někde chybějící nouzové osvětlení nebo nabigační panely, nedokonřené povrchové úpravy, má tunel ještě části které nejsou tolik vidět. Technologie; vzduchotechnika, optické sítě, sledovací a telematické systémy...

0/0
28.11.2013 8:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.