Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pro metropoli bezpečnější. Strážníci mění heslo a přijmou dvě stě lidí

Pražská městská policie plánuje rozšířit své řady téměř o dvě stě nových tváří. Nábor nováčků, kteří posílí hlídky v ulicích, začne v lednu. Strážníci zároveň změní své logo i heslo. Místo starého nápisu Pořádek a bezpečí se na kapotách nových aut objeví nápis Pro metropoli bezpečnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a44r97e38k 67H18r83u33b30y 6677162381878

Parada, budou mit novy auta. To znamena, ze se na pochuzkach asi porad neukazou, co? ;-):-/Rv

+2/0
11.12.2013 23:56

M20a79r38t95i18n 75Š49t65ě58p13á52n19e35k 3197783753941

Je to logicke, zavadeji se nove zony a je treba dostatek vybercich. Bez toho by nemelo smysl zony zavadet. To je jako zavest myto a pak ho nevybirat...

Ridici, treste se.:-P

+7/0
9.12.2013 8:41

S23e59i98d63l 58P19e24t14r 1661721315694

Špatný titulek.

Strážníci nikoho nepřijmou.

Jsme nuceni je přijmout my coby daňoví poplatníci a pak je dále platit ...:-/

+2/0
9.12.2013 0:23

S61t76e12f74a43n69o 83S21i21n47i23g94a76g63l41i54a 3288427983141

V Italii mame rceni "il lupo cambia il pelo ma non il vizio" coz znamena asi tolik: Vlk dokaze zmenit kuzi, ale ne zvyky...

+1/0
8.12.2013 23:10

T56o34m53á55š 38Z33e60m70a24n 3915508134285

Rozšiřování městapáckého sboru souvisí s rozšiřovaním parkovacích zón a zón "tempo30".

Nemusíte se obávat, že by se nějak dotklo kráděží poklopů kanálů, elektroinstalací a pod.

+12/−1
5.12.2013 12:00

D95a95v35i50d 44P91r48a93ž63á83k 6754462142866

Nechápu ty negativní reakce. U nás na Praze 10 jsou MP opravdu v ulicích. Každý má na starosti svůj rajón, za který zodpovídá. Navíc jsou zveřejněny jeho kontaktní údaje, takže je-li něco v nepořádku, mohou se lidé na něj obrátit. Jestliže to tedy nefunguje u vás, je to jenom váš problém, že neuháníte buď MP přímo, nebo politiky. U nás dostala MP kartáč po opakovaných stížnostech a najednou to funguje.

...

Poznámka k parkování: Všichni nadávají, jaký je tady bordel, že nikdo nedodržuje předpisy a že na západě je to úplně jiné. A když MP dělá svoji práci, tj. odtahuje špatně zaparkovaná auta, tak se to najednou nelíbí a všichni to považují za buzeraci. Přitom MP dělá jenom to, co se běžně děje v Německu nebo Nizozemí. Tam mají dokonce speciální hlídky, které nedělají nic jiného, než že kontrolují špatné parkování a zajišťují odtahy. Mimochodem zažil jsem jednoho obyvatele Ostravska, který zaparkoval v obytné zoně s tím, že se mu přece v Nizozemí nic stát nemůže. Nakonec ho ta sranda stála 375 € :-)

+3/−3
5.12.2013 10:28

Z94d76e68n84ě34k 73W26e22r37n32h56a45r19t 6187225952288

Moment, o správnosti odtahů vozidel, které nějak něco blokují, nikdo nepochybuje. To je bezpochyby rozumné řešení, které problém vyřeší, výsledkem je volné místo, kde se dá jezdit, chodit atd... To je v pořádku. Problém je s botičkami, které problém neřeší, naopak jej fixují a jsou jen metodou, jak zajistit, aby řidič neujel bez pokuty. Tedy jsou důkazem, že městu nejde o vyřešení problému neoprávněného parkování, ale o výběr pokut. 

Pokud Vám MP funguje, gratuluji. Nicméně z řady osobních zkušeností mám skutečně dojem, že jejich smysl je zhusta pouze ve výběru pokut. Viz má nedávná zkušenost z Ostravy, kdy na křižovatce se srazila dvě auta a nedaleko se pohybující strážníci se ani neobtěžovali jít nějak organizovat kolabující provoz, ale místo toho dále řešili parkující auta. Když je na to někdo upozornil, bylo mu řečeno, že to je věc dopravní, tj státní Policie a je to nezajímá. O tom, jak je zbytečné se zeptat MP kupříkladu na cestu, notabene cizím jazykem, ani nemluvě. Jednou jsem se do takové diskuse přimíchal, protože jsem se hluboce styděl za to, jakým způsobem jedná s turistou zjev, který má na rameni znak i mého města.

+4/−1
5.12.2013 10:39

I95v20a 76H80a67n15e14s83o50v59á 8196926509779

Vy stále nadáváte na jedno a totéž - dostal jsem pokutu, protože jsem špatně zaparkoval.

Nic víc "typicky maločeského" snad neexistuje :-/

0/−6
5.12.2013 10:53

Z19d34e46n65ě93k 55W17e26r39n11h82a68r13t 6927975812408

Kde jsem něco takového napsal? Nemám nic proti pokutě, pokud někdo něco poruší a systém by měl být takový, aby se dala pokuta vymáhat a vymoci. Ani s odtahem nemám problém, tím se vyřeší problém. Nelíbí se mi pouze botičky, z výše uvedených důvodů. Neřeší problém parkování, naopak ho prodlužují a slouží jen jako nástroj pro výběr pokut.

+1/0
5.12.2013 11:02

I81v67a 64H78a36n36e15s36o71v63á 8116836239169

Píšete to všude - tím, že si stěžujete, že vám vadí pokuty za špatné parkování ve formě botičky.

Proč by se pokuta měla dát vymáhat a vymoci? Pokuta by především měla být zaplacena.

No jo, ale jsme v ČR, tak hned počítáte s tím, že se to bude muset vymáhat.

A o tom to je... Proč tady mít mašinérii, která bude vymáhat nějaké pokuty? Proč na někoho posílat exekutora kvůli tisícovce pokuty? Ta botička je o hodně lepší řešení ve všech směrech.

Vás prostě jenom štve, že při botičce platit MUSÍTE (protože teď tvrdíte, že pokuta vás neštve). A proč vás to štve? Protože byste byl radši, abyste měl lístek za stěračem a "mohl se rozhodnout", zda zaplatíte? :-)

0/−2
5.12.2013 11:05

T29o85m54á46š 21C72h51r28a50s21t79n79ý 2748969979121

Mě než zóny štve, že se nedokáže domluvit stát, město a jejich organizace. Jako v.p.s. pod hlavičkou MV jsme zapsáni jako pomocné sbory IZS, na formě dobrovolnické zdravotnické pomoci pro Phu a Středočeský kraj. Kamery městapa nás zasypávají výjezdními fotkami z radarů a vedli jsme dva soudy kvůli tomu že pokud máte výjezd s vozidlem zapsaným sice na soukromou osobu, ale v režimu vozidla se zvláštním režimem přednosti v jízdě, tak se na to zákon o daných vozidlech vztahuje; PČR ne. Městapo nám už i odtáhlo auto na zóně pod majáky a pomohlo až to, že máme auta pod GPS a vyhrožování, že na ně pošleme státní za hrubé porušení zákona, aby nám ho vrátili "dřív než zítra". Botičky jim pravidelně svozem vracíme co týden a taky kvůli tomu vedeme soud...

+1/0
5.12.2013 11:16

I20v85a 67H29a37n34e84s98o82v96á 8406386329909

A vy jste co za organizaci? Druhý dotaz - vy umíte sundat botičku, kterou jim pak vracíte a prochází vám to? 8-o

0/0
5.12.2013 11:35

T16o41m26á94š 63Z81e58m56a85n 3195878634265

integrovaný záchraný sbor - záchranáři, zdravotníci a pod..

0/0
5.12.2013 12:03

I53v97a 55H61a18n38e68s53o25v26á 8926786939119

On píše, že jsou zapsáni jako "pomocné sbory IZS", takže mě zajímá konkrétně, co dělají.

On může být třeba jen z nějaké soukromé havarijní služby. Chápete? Třeba patří mezi ty týpky, co těch majáků zneužívají, tak s nimi MP bojuje.

0/−2
5.12.2013 12:06

T54o63m23á42š 22C95h58r15a48s63t79n43ý 2258539639981

Jsme sdružení lidí s lékařským či záchranářským vzděláním, kteří ve svém volném čase (návraty z práce, volné víkendy atd.) reagují jako first respondeři k závažnějším případům (autonehody atd.) ze své dobré vůle, na své náklady a pro obecné blaho :)

+3/0
5.12.2013 13:05

T58o41m73á17š 40C10h37r45a31s10t62n47ý 2898259329261

Jinak k druhému dotazu, ano, máme klíč na sundání botičky pražského městapa :)

+1/0
5.12.2013 13:06

D68a80v13i91d 72P75r74a67ž67á48k 6584902812746

Řešení botička je opravdu špatné, protože to neřeší problém, tj. špatné parkování. Zde ale bohužel MP nemůže nic dělat, protože nejsou oprávněny odtáhnout vozidlo, jestliže stojí - byť neoprávněně - na místě s placeným parkovaním.

Homer Simpson taky dostal botičku na auto, které mu Barney nechal stát u "dvojčat", takže je to normálka asi všude.

PS: Musí to jít opravdu přes stížnosti na politiky na radnici, protože dost těžko se jim bude obhajovat vyhazování peněz na něco, co nefunguje. Ono to u nás taky nebyla žádná sláva, ale za poslední 2 roky je vidět evidentní posun k lepšímu. Min. tím, že opravdu MP chodí po svém rajónu

0/0
5.12.2013 10:55

I22v25a 88H26a66n60e14s85o69v53á 8366776209229

Řekla bych, že botička problém řeší. Samozřejmě u těch, kteří jsou ochotni se poučit a příště už si rozmyslí, jestli tu botičku chtějí platit. U těch, kteří nejsou ochotni se poučit, stejně nezabere nic.

0/−3
5.12.2013 11:02
Foto

D43a21v24i33d 40M62a73t44ě49j70ů 2365812667168

Boticka vas akorat vic zdrzi, ale dokud mestapo nedokaze, kdo auto zaparkoval, neni treba nic platit a i pres to vam boticku sundat musi. Osobne nekolikrat vyzkouseno. Jsou to posuci :-)

+1/0
11.12.2013 13:37

T49o90m50á45š 62Z56e86m46a57n 3735578714215

Nepamatuji si že bych někde v zahraničí narazil na podobnou šílenost podobně šíleně vymáhanou jakou jsou modré zóny a třeba 50 na silnicích typu Strakonická.

+3/−1
5.12.2013 12:01

I82v20a 58H65a93n65e61s33o55v34á 8356596289119

Modré zóny jsme opravdu nevymysleli - na Západě to tak funguje už drahnou dobu ;-)

0/0
5.12.2013 12:07

D76a74v27i89d 83P93r97a45ž78á12k 6894242632346

Tak to asi špatně díváte, anebo jezdíte jenom směrem na východ. Ale tam byste musel platit úplatek i za parkování tam, kde se parkovat může.

PS: Jak jsem psal. Např. v Delftu mají speciální hlídku MP, která celý den nedělá nic jiného, než kontroluje pakrování a zařizuje odtahy.

0/0
5.12.2013 14:56

S95e62i49d74l 68P51e89t34r 1901151415264

Příznám se pane Pražáku, že z lidí Vašeho ražení a názorů je mi silně na zvracení a nebýt už poněkud stár, neváhám ani minutu odsud kvůli kxindlům jako Vy emigrovat ... Ale co, přežil jsem bolševika, přežiju snad i Pražáka ... :-/

0/0
9.12.2013 0:20

M14i81r93o66s25l85a44v 55U20r70b39a83n 1726777221469

Takze nyni uz jednu octavii s radarem nebudou obsluhovat dva, nybrz tri az ctyri straznici ?

+5/−1
5.12.2013 9:45

Z41d55e74n78ě12k 36W36e92r84n60h89a76r20t 6527835222578

Holt se mění se priority, jeden bude umět číst, druhý psát a ten třetí třetí pozná Janouška a ostatní kmotry a bude říkat, kdy se mají koukat jinam.

+1/−1
5.12.2013 10:06

L67u88k26a51s 21N86o14v79a17k 5244357324643

ráno buzerace pejskařů, přes den zašívárna, večer botičky a v noci pokutičky... zrušit městapo!

+4/−3
5.12.2013 8:50

D11a90v38i53d 92P45r39a61ž24á76k 6544102802636

Vám přijde normální, když lidé nechají psí exkrementy na chodníku? Vám přijde v pořádku, že lidé pouštějí psy na prostory, které jsou vyhrazeny dětem, i když volný výběh pro psy je o 200 metrů dál? 8-o

+2/0
5.12.2013 10:29

Z94d66e44n66ě86k 27W36e15r87n95h94a29r67t 6707975932228

Souhlas, to by měla být práce strážníků, dohlížet na veřejný pořádek. A psí exkrementy do toho bezpochyby patří. Pokud dohlížejí na pejskaře, pochopitelně korektním způsobem, je to naprosto správné a chvályhodné.

+1/0
5.12.2013 10:42

L11u69k30a59s 98N47o65v59a47k 5824947534223

moment, pane Pražák :) Nesbírání psích hromádek rozhodně netoleruju, naopak ještě ostatní pejskaře upozorňuju, že po svym pejskovi nesebrali jeho výtvor. Myslel sem spíš případy, kdy MP dává pokutu důchodkyni, která jde se svym kulatym jezevčíkem přes park, za to, že ho nemá na vodítku a o pět metrů dál u dětskýho hřiště se válí zlitej bezdomovec, huláká na lidi okolo a otravuje všechny mnohem víc, než dotyčnej jezevčík, co je rád, že chodí. Na muj dotaz, proč se radši nesoustředí na něj mi bylo MP řečeno, že z něj žádnou pokutu nikdy nedostanou.

Nebo třeba oblíbená akce "kontrola čipů", kdy všechny vchody do parku stráží dvoučlenná hlídka, která je odhodlaná kontolovat čip i těm psum, co nejsou zapsaný v Praze, tudíž nemusí být očipovaný. Nemluvě o jejich vztahu ke zvířatum, kdy ne každej pes si samozřejmě nechá od cizího člověka strkat neznámou věc zeshora za hlavu. A MP se ještě diví, že pes nedrží a že je nervózní. Všechno to korunuje hlídka u jiného východu, která chce opět kontrolovat čip, i když byla upozorněna, že to už udělala jiná hlídka zhruba před půl hodinou.

A takovejch historek mam, že by to vydalo na knížku..

+2/0
5.12.2013 11:50

J71a50n 40Z32e18l23e72n57k48a 2156376948135

Víte, za ty peíéze, které nás městapo stojí, by se dalo zaplatit 4x-5x více metařů z řad nezaměstnaných, bezdomovců atd. a město by bylo čisté i bez těch fašistických policejních buzerací.

+2/0
5.12.2013 22:17

T42o58m73á76š 67B63e29n64d52a 4400609140957

Došli obuvníci?

0/0
5.12.2013 8:41

J28a77n 17H48l44a40v61a75t33ý 7539872447628

A o tom, kolik koupí nových botiček, není ani zmínka...

0/0
5.12.2013 8:28

M84i31l64a61n 64N91o63v94á15k 6175850691

botička je základní výbava každého jejich auta, takže 200 aut = tak 600-1000 nových botiček

+1/−1
5.12.2013 8:35

M24i41l33a56n 28N20o79v28á21k 6935930491

proč už si tam nenapíšou pravdu, tedy Kasírovat a prudit .... eventuelně S ozbrojenou pěstí pražského magorstrátu ke světlejším zítřkům ....Rv to se zas něčí účet zaraduje, veřejná zakázka na 200 aut, to zas bude "provizička" ...

+7/−2
5.12.2013 8:25

M10i69l95a43n 36N18o14v84á42k 6145770971

a nebojte se, 200 nových měšťáků si na sebe bude muset vydělat a hádejte od koho to vyberou ...

0/0
5.12.2013 8:26

M10i89r74o67s50l10a23v 70U31r77b29a98n 1376287151439

od tech co obcas udelaji z nutnosti nejakou botu a disponuji nejakymi prostredky. Od tech, co obtezuji slusne lidi, ale neni si na nich co vzit, tak urcite ne

+4/−1
5.12.2013 9:46

J18a26n 50P90i36v24a61r93n94í29k 1688953133101

Ta "bota" ani není tak potřebná, podstatně důležitější jsou ty finanční prostředky. Od homelesáků nebo neviditelnejch, či narkomanů toho moc nevyberou.

+3/0
5.12.2013 10:13

I37v19a 63H35a56n37e44s22o76v21á 8806336289329

To máte těžké. Podle vás není chyba ve špatném parkování, ale v tom, že za něj policisté vybírají pokuty.

+2/−3
5.12.2013 8:47

Z50d96e16n18ě13k 69W76e26r63n86h70a84r38t 6807715312418

To je na delší diskusi. Ano, na řadě míst špatně zaparkované auta skutečně objektivně brání provozu a podobně, zkrátka tam nemají co dělat. Otázka tedy je, zda má v tom případě smysl botička, tedy bránění v odjetí. Logičtější by byl rychlý odtah - tj odstranění překážky. Pokud ale někdo parkuje v místě, kde ničemu nevadí a parkovat se tam nesmí jen protože to někdo vymyslel, tak to je z větší části rýžování peněz.

+4/0
5.12.2013 9:16

I27v66a 30H49a20n45e12s70o76v98á 8956486399209

No, pokud někdo parkuje v místě, kde nesmí, tak musí počítat s pokutou. Vždy, když se nesmí někde parkovat, je k tomu důvod.

Nevím, jak to myslíte "že se tam parkovat nesmí jen proto, že to někdo vymyslel". Vždycky to někdo vymyslí a třeba jen proto, aby v té ulici byl menší provoz.

Zkrátka po důvodu se pídit nemáte, máte se pídit po tom, abyste parkoval tam, kde můžete.

0/−5
5.12.2013 9:22

Z13d94e39n53ě97k 23W59e91r42n33h21a55r75t 6637705982638

No, nijak nezpochybňuji právo města si uspořádat parkování podle svého, spíš mi jde o tu metodu, tedy použití botiček. 

Pokud je někde vyhrazený "modrý" úsek a přijede tam někdo jiný a dostane botičku, tak to je zkrátka pouze rýžování peněz. Překážku netvoří, zabírá stejný prostor jako auto vedle. Místnímu nebo oprávněnému to nijak nepomůže, to místo je zabrané a navíc musí čekat, až tu botičku odstraní, zatímco jinak by neoprávněně parkující auto zmizelo mnohem dříve... Pokud by tedy městu šlo o parkování, mělo by smysl používání odtahovek a udělování pokut. Tím, že používají botičky, vlastně přiznávají, že nejdůležitější je vybrat pokutu.

+2/0
5.12.2013 9:31

I49v55a 79H63a65n97e81s40o61v14á 8466366709799

Ach jo. Ano, máte pravdu - nejdůležitější je vybrat pokutu, protože ten, kdo nebude pokutován, to příště klidně udělá znovu. Chápete?

Kdyby mu strčili lísteček za stěrač, tak tu pokutu nikdy neuvidí. Odtah je zbytečně nákladný pro všechny strany. Takže botička je ideální řešení - záležitost se vyřídí celá rovnou na místě.

Já opravdu nechci, aby centrum Prahy brázdila odtahovka jen proto, že lidi parkují jako prasata a ještě se diví, že mají platit pokuty.

0/−1
5.12.2013 9:35

Z76d34e76n67ě88k 97W37e73r17n80h34a34r95t 6387635682478

Ale to je přece úplně jiný problém, nevymahatelnosti práva. Protože tenhle stát není schopen zajistit, aby lístek za stěračem skutečně vedl k potrestání viníka, tak raději dáme nějakému strážníkovi takřka božskou pravomoc zadržet auto, zablokovat tím parkovací místo a otravovat tím nejen řidiče (který nemusí být vždy nutně identický s viníkem), ale i člověka, kdo tam má skutečně nárok parkovat. 

Navíc není alternativa - dost řidičů musí v tom místě zaparkovat, třeba protože tam něco nebo někoho vezou, mají tam něco akutního řešit a podobně. Ne vždy je možné jet několik kilometrů daleko na nějaké legální parkoviště. Raději se smířím s tím, že někdo na pár minut, než vyběhne s balíkem do patra, zaparkuje na zákazu, kde sice formálně nesmí, ale nikoho tím neohrožuje a vzápětí zmizí. Pokud mu měšťák bryskně nasadí botičku - což je realita - trčí na tom místě mnohonásobně déle.

+1/−1
5.12.2013 9:59

I10v77a 45H55a92n58e55s46o96v57á 8226466199239

Vy děláte, jako by botičky byly jen v ČR....

Podívejte, základ je v tom, že Češi jsou, jací jsou. Čech nepůjde rovnou zaplatit pokutu (narozdíl od Němce), ten se bude radši klepat pokaždé, když půjde do poštovní schránky, jestli už někdo přišel na to, že nezaplatil.

Fakt nevím, o jaké situaci hovoříte ve druhém odstavci. Máme snad parkovací automaty a modré zóny, takže zaparkovat na půldhodinky můžete kdekoliv! Ale jsme opět u té naší mentality - týpek si říká "jdu tam na pět minut, tak to tady píchnu.". A to je špatně.

Má prostě zaparkovat, za to parkování zaplatit v automatu a pak někam vybíhat s balíkem.

Vy se smiřujte s čím chcete. Já bych byla smířená, kdyby Češi nebyli tak notoričtí obcházeči zákonů.

0/−1
5.12.2013 10:07

Z65d70e52n43ě30k 98W95e80r10n35h75a47r97t 6387415112528

Nedělejte se hloupou. Jezdíte vůbec po nějakém městě? Víte, co to je modrá zóna a jak funguje? Skutečně si myslíte, že lze legálně zaparkovat "kdekoliv"? Domluvíme se, někde Vás vyzvednu a pojedeme se podívat třeba do Prahy. To Vás vyvede z omylu, v řadě míst to zkrátka objektivně nejde, i když jsem ochoten zaplatit jakoukoliv sumu.

+1/0
5.12.2013 10:17

I57v35a 34H83a74n30e30s91o50v24á 8366976679679

Ano, v podstatě lze legálně zaparkovat kdekoliv - v Praze jsem si tím docela jistá. Dobře, nezaparkujete před bankou, ale o 200 metrů dál.

0/−3
5.12.2013 10:48

T53o93m42á69š 51C28h76r19a79s54t60n27ý 2158959149461

Drahá Ivo, v Praze na modré zóně nezaparkujete, pokud tedy nejste rodilý pražák, protože na modré můžete parkovat pouze s trvalým bydlištěm v místě zóny. Ano, jsou tu zelené, oranžové, ale na nich připadá jedno parkovací místo na cca. 40-50 parkovacích míst v modré zóně, nehledě na to, že dané zóny jsou při okraji městské části, a pokud třeba to odstavíte u strosmayeru a máte doručovat na ortenovo...

+1/0
5.12.2013 10:59

I53v52a 75H17a45n28e59s55o78v74á 8886596219489

Drahý Tomáši, modré zóny bývají často tzv. smíšené zóny, čili v nich rezidenti parkují zdarma a ostatní platí v automatu, který tam je (obvykle jen ve všední dny).

A zrovna u Orteňáku to takhle je.

0/−1
5.12.2013 11:08

M49i39l70a77n 56N58o42v32á23k 6275800261

neparkují zdarma ale po zaplacení výpalného magorstrátu (je přece třeba vydělat na tunel)

0/0
5.12.2013 11:13

I53v39a 24H13a25n94e45s76o82v54á 8906596279359

No jo, ono je to vlastně výpalné ;-DR^

0/−1
5.12.2013 11:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.