Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha letos poprvé po letech neposílila předvánoční MHD. Nejsou peníze

Přeplněné metro, nacpané tramvaje, plné autobusy. Kdo si myslel, že stejně jako v minulých letech bude pražská městská hromadná doprava před svátky posílena o další spoje, mýlí se. Na posilové spoje nejsou peníze. Posílení se dočkají pouze dvě autobusové linky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L21u19c94i95e 82B45a47r28t15o56ň49o59v51á 5310658857475

No výborně, tak prosím vyčíslit, kolik stála ta hovadina s "komunikačním vagónem"...tu anonci přece pán nenamluvil zdarma, někdo byl placen za PR a marketing.

+1/0
17.12.2013 13:00

M40i19c66h67a16l 44M36a53l44a94t 7728267251386

Vánoční odměny manažerům jsou přeci důležitější než důstojná přeprava.

0/0
17.12.2013 12:20

R80o74b18e69r18t 32H17o63m42o46l59k64a 2510312692881

Posílení autobusu 188 je naprosto "perfektní investice", zvlášť když polovinu trasy ten autobus stráví v zácpě. Takže jízdní doba dvojnásobná a o nekonečném čekání na zastávce a házení mincí "přijede/nepřijede" ani nemluvě. Autobus 207 vznikl jako posila 133, jejíž trasu pak o to zkrátili. Ale autobus mezi Staroměstskou, Náměstím Republiky a Florencem je stejně nesmysl. (Ano, i když s ním občas jezdím.)

+1/0
17.12.2013 10:33

O68n50d22ř30e17j 41H74o11r54á51k 8879604561

Že prý díky loňské revoluci v MHD není potřeba, aby před Vánocemi jezdilo více spojů? Ono je to ve skutečnosti potřeba i jindy. Až do loňského září se mi nestalo, že bych se ráno nevešel do autobusu, po tom "vylepšení" je to vcelku pravidelná situace. Chápu, že mluvčí Ropidu má v popisu práce i lži (jinak by asi rychle dostal padáka), ale možná by se měl taky naučit, kdy je lepší držet ústa.

+4/0
17.12.2013 10:07

A91l12e33x41a40n33d30r 70K56o56s26t38k17a 5119126349686

Že bych se nevešel se mi nestane, ale že je ten bus plný dle normy (TJ 8 lidí na metr čtvereční) je ráno normálka. A norma samozřejmě počítá jen lidi, takže přidejte 2 maminky s kočárky, studenty s aktovkami, pár ženských s nákupem atd.. A máte opravdu pohodové cestování.

+3/0
17.12.2013 10:22

T84o70m12a23š 34P82o56k74o26r59n67ý 6768945172773

Pamatuji si jak před x lety zdražili MHD s tím, že posílí spoje, bude větší konfort cestování atd. A jak vidno skutek utek. Nebylo by lepší kdyby to udělali jak ČT? Prostě by vypravili pár koňských povozů a každý kdo žije v této republice by na ně povinně přispíval.

+1/0
17.12.2013 9:48

M65i74c81h89a67l 62Z27e88t39e65k 3488792650737

MHD (resp. jednotlivé jízdenky) zdražili jen proto, aby mohli důchodci jezdit zdarma.:-P

+2/0
17.12.2013 10:00

A90n12e66t98a 51M27a28l74á 6841880875

Bohužel jsem i víkendu jela na Staromák (přítel není z Prahy a trval na tom, že chce vidět trhy) a doprava byla něco strašnýho!! Metro C bylo narvaný už od Kačerova a na A to nebylo lepší... Ale díky za posílení těch dvou autobusů, to určitě využije 99% pražáků R^;-D

+2/0
17.12.2013 8:57

J97i58ř82í 58D14o21č88e78k30a30l 9399455368513

O víkendu jsem byl na procházce na Hradě (naštěstí autem, zaparkovaném na Pohořelci) a na Hradčanském náměstí před Hradem stálo asi 10-15 autobusů (evidentně městských) s tím, že je to Vánoční vyhlídková jízda. Na takovýhle nesmysly, které navíc kazí dojem z historického centra (vypadalo to tam jak na autobusovém nádraží) jak je vidno peníze jsou. Na normální dopravu pak chybějí Rv

+1/0
17.12.2013 9:28

L78e26o17š 84M34á94s27l18o 9945609859761

Vánoční vyhlídková jízda byla objednána cestovní kanceláří a dopravnímu podniku pochopitelně zaplacena.

0/−1
17.12.2013 12:37

T73o37m18a36š 47P56o16k15o78r73n28ý 6398555162443

Měla si ukázat přítelovi jiné krásy. A pokud by ho to nezaujalo tak bych ho poslal... Upřímně na ty trhy bych nešel ani s druhou nápravně výchovnou.

0/−2
17.12.2013 9:50

L67u76c93i69e 81B37a62r24t74o49ň58o76v13á 5630128417745

Staromák je pro turisty, lokální chodí na Mírák...

0/−1
17.12.2013 13:01

A63n52e35t22a 14M92a22l12á 6961790445

Pardon, příště rozhodně nebudu chodit tam kam uznám za vhodné, jenom abych náhodou nevypadala jako turista!

0/0
17.12.2013 17:25

P72a46v43e65l 93S49l20a73d36o83v90n16í91k 6987543217716

Ale blíží se v Praze volby, proto nejpozději na jaře určitě přijde úprava jízdních řádů a tak příští rok bude jezdit MHD pro změnu poloprázdná. Vše pro voliče.

+1/0
17.12.2013 8:48

M16i57c37h74a20l 25N97o80v52á90k 6426640885759

Pavliku Beme děkuji

+3/0
17.12.2013 7:57

M69i34c64h43a40l 75Z21e43t47e68k 3628312110377

Vážení, příčinou je mimo jiné nesmyslné populistické jízdné zdarma pro důchodce nad 65 let. Kvůli němu se také redukovaly linky v září 2012.:-/

+6/−4
17.12.2013 7:48

A68l43e15x21a93n66d90r 35K73o86s45t71k32a 5499956689666

A) to není populismus ale slušnost. Naprostá většina důchodců má důchod 8-9 tisíc. Když zaplatí nájem, plyn, elektřinu atd, tak jim moc nezbyde. Pokud si za cestu k doktorovi dají 2x30 kč za jízdenky, 30 korun Julínkovné, nejlépe dalších 30 za recept a bůhvíkolik doplatek za ty léky, tak doslova umřou hlady. Neboli k doktorovi pojedou stejně na černo, vymáhat to po nich prakticky nelze.

S čímž souvisí B) náklady na tramvaj, metro či bus jsou téměř stejné, ať tím jede 10 nebo 50 lidí. A C) MHD stejně není placeno z jízdenek, naprostou většinou je financováno městem.

+6/−6
17.12.2013 8:17

M82i92c29h11a40l 32Z73e88t76e41k 3398452930377

V Praze žije spousta lidí, kteří nemají ani těch 9 tisíc a jízdné si musí platit. Není důvod, aby měl někdo něco ZDARMA jen proto, že je důchodce. Politici, kteří to prohlašují, jsou obyčejné populisté a lháři.

MHD je z valné části financováno rozpočtem Prahy, ale jízdné tvoří dost významnou položku příjmů DP.

Je to dvojsečné opatření. Na jednu stranu je jistě pro důchodce skvělé, že se vozí "zdarma" (resp. jim to platí ostatní), na druhou stranu úbytkem spojů a prodloužením intervalů se jim to cestování dost znepříjemnilo.

P.S: Průměrný důchod v Praze je > 10 000 Kč.

+8/−2
17.12.2013 8:20

A51l62e75x78a25n31d97r 58K76o81s12t43k39a 5699536409496

Úbytek spojů je fajn. Ono stačí, jak šikovně předělali autobus 188. Sice jezdí kloubák, ale mimo špičku také 3 za hodinu.

+4/0
17.12.2013 8:34

M21i96c72h93a63l 28Z43e49t42e74k 3888292760237

Jenže po tomhle redukování linek jsou teď v Praze oblasti bez přímého spojení na metro.;-€

+1/0
17.12.2013 8:37

P92a44v50e51l 43S80l86a29d88o51v60n93í69k 6337573307396

Ale když 3x dobře přestoupíte, tak by v tom byl Bém se Svobodou i Hudečkem, aby jste na nějaký spoj k metru nenarazil.;-DMetrobusů je přece v Praze mnoho a jediným významem je, že mají číslo v rámečku a jezdí k metru.;-)Ropid potřebuje, abyste se naučil dopravní spojení celé Prahy zpaměti a abyste ji tříbil do hlubokého stáří, tak Vám ji 2x za rok předělá. ;-D

0/0
17.12.2013 8:53

A59l17e87x98a94n82d40r 77K68o22s60t81k80a 5659836879616

No Jó, tady holt někdo študoval, jak fungují zásilkovky (depa, překladiště/přestupní stanice a metrobusy) a poněkud nepochopil, že cestujícími nelze na rozdíl od balíků expresně házet přes celou halu. Navíc i expresní balíček je zvyklý, že si tady a támhle hoďku počká na další spoj.

0/0
17.12.2013 9:21

O35n30d46ř34e12j 88H16o39r19á52k 8149224661

Kecy. Magistrát, DPP a Ropid rozkradly a nechaly rozkrást, co se dalo, ve srovnání s tím jízdné zdarma pro důchodce nad 65 let představuje prakticky bezvýmnou položku. A alespoň je to prospěšné obyčejným lidem, ne nějakým Bémovým a Noskovým kámošům.

+1/−1
17.12.2013 9:55

M48i79c18h26a68l 88Z27e15t14e45k 3558672130127

Tahle "bezvýznamná položka", resp. její výpadek byl přímou příčinou redukování linek v září 2012.

Prostě, "Normální je platit", jak omílá dokolečka jedna kampaň Českého rozhlasu (pravda, ne na jízdné, ale na poplatky z rádií);-)

+2/0
17.12.2013 10:02

A28l17e38x69a79n37d84r 45K95o93s19t22k81a 5859196889526

Vážený pane řiditeli dopravního podniku. Ano, kapacita je dle normy dostatečná. Ovšem norma je 8 lidí na metr čtvereční. Akorát že už polovina tohoto počtu znamená přeplněný vůz, navíc norma jaksi nepočítá zavazadla.

+7/−2
17.12.2013 6:48

V30i35k63y10r 93B42o10h57u66m29i71l 17S24t41r88a55n30s12k37y 9907458756519

Vážený pane řediteli, jakou normu dodržujete když jedete přiděleným služebním vozem?:-P Tak nemelte o normě. MHD jste v Praze za poslední 2 roky zmršili skoro na úroveň doby Dra. Husáka8-o

0/−2
17.12.2013 7:55

A86l20e93x72a30n73d79r 14K32o28s35t66k25a 5829766639176

Ono by jim nesmírně prospělo, kdyby měli jeden den v týdnu povině od sedmi ráno a jeli MHD, ne superbem. Vsadím se, že by byla doprava o dost civilizovanější.

+5/0
17.12.2013 8:07

J43a36n 78Z79e27l25e33n86k94a 2806926398885

Nechci prudit, ale za Husáka to jezdilo líp. ;-)

+1/−1
17.12.2013 8:07

M85i25c38h88a87l 57Z17e31t16e84k 3468552910137

Za komoušů se jezdilo otřesně. Autobusáci dlabali na nějaký jízdní řád a jezdili si, jak chtěli. Ti nejotrlejší dokonce jízdní řády ze zastávek odstraňovali (byly přilepené na plechovou desku).:-/

0/0
17.12.2013 10:10

L90u22d63ě88k 15K29o59v37á38ř 9415248174402

Před pár dny jsem v jeden den dvakrát mrznul čtvrt hodiny při čekání na autobus, jednou měl mít 5minutový interval (resp. 2 linky jezdící mezi sebou, které ale v praxi jezdí společně) a druhý 6minutový. Pro mě by bylo lepší, aby v jízdním řádu bylo míň spojů, ale mohl jsem se na ně spolehnout. Takhle už pár měsíců přemýšlím, jestli tu lítačku koupit, nebo ne... :-(

+2/−2
17.12.2013 2:12

O75n56d95r85e83j 33L39i88p46t79a98k 7531860740589

Tak pokud se linky ku prikladu jedouci ze severniho mesta zasekaji na vysocanske estakade (136, 177...), kde jeste maji cast cesty vyhrazeny pruh, neni divu, ze prijdou 2 najednou, pripadne vice vozidel ruznych linek. Toto je obecny problem busu v praze. Tento problem zrejme ale nevyresi proridnuti intervalu a tim snizeni prepravni kapacity. Nemyslim ze, ridici to delaji pro sve poteseni, jsou dost hlidani aby takove veci nedelali.

+3/0
17.12.2013 3:53

V36i15k72y93r 80B69o40h83u13m67i38l 49S82t66r64a11n60s56k42y 9987908396379

Správně, lin. 177 je hrůzná. Ovšem minulý pátek jsem se potešil:-P, na /ve tmě zhasnutou zastřešenou stanici Skalka, směrem z centra/ ,když nárazník na nárazník přijela 1x138, 1x 177 a 2x za sebou 195. Nevešly se ani do stanice. Inu skutečně se Ropidu daří /zrušil bych tu organizaci obratem/

+2/−1
17.12.2013 7:57

L49u68d18ě78k 61K33o26v19á15ř 9755728614782

No jo, ale za to může "optimalizace", kdy neúměrně prodloužili linky, např. 125. Nedávno mně dlouhé čekání vyprudilo, až jsem ze zastávky volal na linku DP a tam mi řekli, že na příjezdu do konečné mají zpoždění přes 50 minut. Linka dlouhá skoro 25 km je v Praze na prd.

+1/0
17.12.2013 12:46

T14o19m44á45š 94B85l65a12h79o64š 6106487625230

A kam teda ty prachy z jízdného mizí?

Když lidi jezdí víc, tak snad DP i víc vydělá, ne? Nebo stále prachy z jízdného tečou kdoví kam a kdoví komu?

+6/−1
17.12.2013 0:07

Ř44e51h35o28ř 26V37l23a42s65á41k 2114324141516

Tak třeba důchodci to mají (naprosto nesmyslně) zdarma a české obyvatelstvo stárne, takže je jich čím dál víc. Takže klidně můžou víc jezdit a místa v prostředcích méně i peněz z toho méně.

+5/−2
17.12.2013 1:18

A44l22e40x77a89n91d49r 81K51o32s64t54k44a 5519836659376

Jak prachy z jízdného? Pražské MHD je placeno z rozpočtu města, peníze od cestujících tvoří naprosté minimum. (Respektive to tak bylo, je to 3 roky co vydali zprávu, že město hradí 92% rozpočtu.) A kam mizí peníze? Jsme v čechách, takže odhadem půlka na dopravu, půlka se rozkrade.

+3/0
17.12.2013 6:46

J24o61s83e63f 94J70ů34z47a 1438618763947

Pokud vezmete čísla z ročenek a výročních zpráv, tržba na jednoho přepraveného cestujícího jsou mezi 3 a 4 Kč, náklady někde kolem 14 Kč. To znamená, že městský rozpočet a cestující za jednotlivé jízdné dotují obrovské množství bezplatně přepravovaných, a do jisté míry i držitele časových jízdenek. Samozřejmě, stejná čísla se dají interpretovat i jinak: Někteří bývalí radní pro dopravu a bývalí ředitelé DP to rozpočítávali tak, že na toho, kdo zaplatil 26 Kč, se doplácí dalších 70 až 80 Kč, takže by měl platit stovku, zatímco za zadarmo jezdící se nedoplácí nic, takže mají dále jezdit zadarmo.

Výsledek systému, kdy ti, kdo by měli platit jednotlivé jízdné, se masově přepravují raději jinak nebo riskují jízdu na černo, je, že tržby málo závisí na počtu přepravených. Odtud tendence jejich počet spíše snižovat.

+2/0
17.12.2013 7:55
Foto

B11r79o63n84i42s97l38a29v 87G17a83b32r52y12š 2522769931

V tom případě mám jedinou otázku: jaké kroky chce ROPID podniknout k tomu, aby se zvýšil počet cestujících v MHD? Ing. Drápal sice napsal diplomovou práci o propagaci MHD, ale tady to asi nefunguje.

+3/−1
16.12.2013 23:39

M72a68r97e24k 56K45l94u88f89a 3598574444176

Nevešel se do tří/čtyř souprav metra? Co je to za amatéra?

Nejsem žádný drobek, ale i tak se tam skulinka pro mne vždycky najde.  8-o

+6/−3
16.12.2013 23:26

J65i53ř16í 30D73o36č62e74k80a65l 9519665978943

Jsou lidi co požadují vyšší standard cestování než je transport dobytka na porážku ........

+12/−1
16.12.2013 23:31

M72a75r78e72k 28K31l93u65f67a 3148364134646

Na těch pár stanic .... :-P

+1/0
16.12.2013 23:34

M16a48r46e18k 48K69l39u72f76a 3668974954326

.... se klidně budu i mačkat, obzvlášť s něčím mladým a pěkným.  ;-)

+2/0
16.12.2013 23:35

F12e66r19d93i26n57a15n77d 96S93l26a82v77í71k 1885432592499

no ne každej je úchyl :-) a ne každej jede pár stanic. Jet takovám metrem třeba 20 minut, kdy se každou zastávku o tebe otře a pošlape tě několik lidí. To už je lepší počkat.

Já si taky po fotbale nechám ujet bus (nebo dva) i když interval je 20 minut než cestovat stylem, že stojíš na jedný noze v lepším případě namáčklej na skle v horším jsou další lidé ze všech stran... To raději počkám a cournu se v tescu nebo jedu nečím jiným a zbytek dojdu pěšky. Případně si odpustím pivko a jedu autem.

+5/0
17.12.2013 0:31

T61e68r10e58z20a 73J26a15n58a58t34k43o13v12á 7151293358707

ze Slávie tolik lidí nejezdí, tak nekecej ;-D

+1/−1
17.12.2013 8:04

J62i10ř93í 42D86o16č11e70k48a24l 9329855608103

To bys koukala, co lidí chodí na Slávii !!!

0/0
17.12.2013 9:23

M86a33r47e55k 69K43l66u60f83a 3518404104296

Když se rád mačkám s mladými a pěknými děvčaty, tak jsem úchyl?

Co teda rajcuje tebe a ostatní "normální" jedince?   ;-D;-D

0/0
20.12.2013 19:40

V47i68k82y79r 75B65o68h17u87m85i61l 73S66t71r13a72n55s65k43y 9367488816129

Je to návrat, v rámci pořadu RETRO, do doby nedávno minulé. Již se těším, že jako v dobách gymnasijních pojedu opřen zády o dveře autobusu a bude se na mě tisknout.....upocený dav, když mi záda budou máčet zapocená skla dveří. Při vystupování otřu majetek MHD kabátem od špíny a soli-jó jsou to "krásné" vzpomínky a díky za to, že nás navracejí do studentských letRv:-P

+3/0
17.12.2013 8:01

A24l81e81x79a11n29d42r 43K57o44s74t10k51a 5109546489166

V nejhorším si někdo jinými dveřmi vystoupí že?

+1/0
17.12.2013 6:52

M83a44r28e25k 59K69l18u68f98a 3888794784846

;-DR^

0/0
20.12.2013 19:41

V43a84c21l30a10v 76P61e83r86o37u86t65k28a 6408197374381

co takhle dát Pražákům dárek a nahradit Ropid kanceláří se cca 20 schopnými zaměstnanci ,kteří budou dohlížet na změny v dopravě a organizaci jízdních řádů? Neškodilo by zmínit se kolik Praha platí  Ropidu za jeho panování.

+20/−1
16.12.2013 23:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.