Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha letos poprvé po letech neposílila předvánoční MHD. Nejsou peníze

Přeplněné metro, nacpané tramvaje, plné autobusy. Kdo si myslel, že stejně jako v minulých letech bude pražská městská hromadná doprava před svátky posílena o další spoje, mýlí se. Na posilové spoje nejsou peníze. Posílení se dočkají pouze dvě autobusové linky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L73u67c64i93e 18B83a37r71t23o78ň67o29v82á 5760208867675

No výborně, tak prosím vyčíslit, kolik stála ta hovadina s "komunikačním vagónem"...tu anonci přece pán nenamluvil zdarma, někdo byl placen za PR a marketing.

+1/0
17.12.2013 13:00

M53i97c42h31a14l 89M21a62l37a94t 7298117421526

Vánoční odměny manažerům jsou přeci důležitější než důstojná přeprava.

0/0
17.12.2013 12:20

R91o81b79e70r50t 11H47o59m27o43l31k13a 2970612152371

Posílení autobusu 188 je naprosto "perfektní investice", zvlášť když polovinu trasy ten autobus stráví v zácpě. Takže jízdní doba dvojnásobná a o nekonečném čekání na zastávce a házení mincí "přijede/nepřijede" ani nemluvě. Autobus 207 vznikl jako posila 133, jejíž trasu pak o to zkrátili. Ale autobus mezi Staroměstskou, Náměstím Republiky a Florencem je stejně nesmysl. (Ano, i když s ním občas jezdím.)

+1/0
17.12.2013 10:33

O80n13d37ř79e29j 24H54o22r68á76k 8539414801

Že prý díky loňské revoluci v MHD není potřeba, aby před Vánocemi jezdilo více spojů? Ono je to ve skutečnosti potřeba i jindy. Až do loňského září se mi nestalo, že bych se ráno nevešel do autobusu, po tom "vylepšení" je to vcelku pravidelná situace. Chápu, že mluvčí Ropidu má v popisu práce i lži (jinak by asi rychle dostal padáka), ale možná by se měl taky naučit, kdy je lepší držet ústa.

+4/0
17.12.2013 10:07

A87l18e70x79a36n74d46r 13K15o69s85t29k93a 5809986109106

Že bych se nevešel se mi nestane, ale že je ten bus plný dle normy (TJ 8 lidí na metr čtvereční) je ráno normálka. A norma samozřejmě počítá jen lidi, takže přidejte 2 maminky s kočárky, studenty s aktovkami, pár ženských s nákupem atd.. A máte opravdu pohodové cestování.

+3/0
17.12.2013 10:22

T91o58m57a98š 24P26o72k61o32r77n37ý 6678115732563

Pamatuji si jak před x lety zdražili MHD s tím, že posílí spoje, bude větší konfort cestování atd. A jak vidno skutek utek. Nebylo by lepší kdyby to udělali jak ČT? Prostě by vypravili pár koňských povozů a každý kdo žije v této republice by na ně povinně přispíval.

+1/0
17.12.2013 9:48

M16i78c38h35a60l 32Z71e86t67e33k 3758422510607

MHD (resp. jednotlivé jízdenky) zdražili jen proto, aby mohli důchodci jezdit zdarma.:-P

+2/0
17.12.2013 10:00

A35n42e55t21a 67M84a94l82á 6801730905

Bohužel jsem i víkendu jela na Staromák (přítel není z Prahy a trval na tom, že chce vidět trhy) a doprava byla něco strašnýho!! Metro C bylo narvaný už od Kačerova a na A to nebylo lepší... Ale díky za posílení těch dvou autobusů, to určitě využije 99% pražáků R^;-D

+2/0
17.12.2013 8:57

J97i27ř13í 96D19o45č13e95k38a23l 9249525728483

O víkendu jsem byl na procházce na Hradě (naštěstí autem, zaparkovaném na Pohořelci) a na Hradčanském náměstí před Hradem stálo asi 10-15 autobusů (evidentně městských) s tím, že je to Vánoční vyhlídková jízda. Na takovýhle nesmysly, které navíc kazí dojem z historického centra (vypadalo to tam jak na autobusovém nádraží) jak je vidno peníze jsou. Na normální dopravu pak chybějí Rv

+1/0
17.12.2013 9:28

L76e29o71š 88M75á48s83l30o 9115959449811

Vánoční vyhlídková jízda byla objednána cestovní kanceláří a dopravnímu podniku pochopitelně zaplacena.

0/−1
17.12.2013 12:37

T55o43m88a61š 32P96o63k43o62r15n67ý 6888585872713

Měla si ukázat přítelovi jiné krásy. A pokud by ho to nezaujalo tak bych ho poslal... Upřímně na ty trhy bych nešel ani s druhou nápravně výchovnou.

0/−2
17.12.2013 9:50

L46u23c46i21e 89B81a72r89t64o32ň93o15v35á 5170768267175

Staromák je pro turisty, lokální chodí na Mírák...

0/−1
17.12.2013 13:01

A62n36e89t69a 17M76a89l26á 6871380855

Pardon, příště rozhodně nebudu chodit tam kam uznám za vhodné, jenom abych náhodou nevypadala jako turista!

0/0
17.12.2013 17:25

P71a60v81e40l 86S75l46a16d64o84v54n10í82k 6527333387386

Ale blíží se v Praze volby, proto nejpozději na jaře určitě přijde úprava jízdních řádů a tak příští rok bude jezdit MHD pro změnu poloprázdná. Vše pro voliče.

+1/0
17.12.2013 8:48

M91i37c36h84a87l 60N36o31v97á11k 6396460555939

Pavliku Beme děkuji

+3/0
17.12.2013 7:57

M11i52c85h27a13l 49Z62e27t58e69k 3698602310187

Vážení, příčinou je mimo jiné nesmyslné populistické jízdné zdarma pro důchodce nad 65 let. Kvůli němu se také redukovaly linky v září 2012.:-/

+6/−4
17.12.2013 7:48

A36l17e27x82a47n61d34r 59K12o11s82t10k55a 5189886749176

A) to není populismus ale slušnost. Naprostá většina důchodců má důchod 8-9 tisíc. Když zaplatí nájem, plyn, elektřinu atd, tak jim moc nezbyde. Pokud si za cestu k doktorovi dají 2x30 kč za jízdenky, 30 korun Julínkovné, nejlépe dalších 30 za recept a bůhvíkolik doplatek za ty léky, tak doslova umřou hlady. Neboli k doktorovi pojedou stejně na černo, vymáhat to po nich prakticky nelze.

S čímž souvisí B) náklady na tramvaj, metro či bus jsou téměř stejné, ať tím jede 10 nebo 50 lidí. A C) MHD stejně není placeno z jízdenek, naprostou většinou je financováno městem.

+6/−6
17.12.2013 8:17

M69i18c90h52a56l 95Z34e29t87e74k 3748772650247

V Praze žije spousta lidí, kteří nemají ani těch 9 tisíc a jízdné si musí platit. Není důvod, aby měl někdo něco ZDARMA jen proto, že je důchodce. Politici, kteří to prohlašují, jsou obyčejné populisté a lháři.

MHD je z valné části financováno rozpočtem Prahy, ale jízdné tvoří dost významnou položku příjmů DP.

Je to dvojsečné opatření. Na jednu stranu je jistě pro důchodce skvělé, že se vozí "zdarma" (resp. jim to platí ostatní), na druhou stranu úbytkem spojů a prodloužením intervalů se jim to cestování dost znepříjemnilo.

P.S: Průměrný důchod v Praze je > 10 000 Kč.

+8/−2
17.12.2013 8:20

A37l38e28x94a89n83d55r 97K93o69s50t50k84a 5449136939546

Úbytek spojů je fajn. Ono stačí, jak šikovně předělali autobus 188. Sice jezdí kloubák, ale mimo špičku také 3 za hodinu.

+4/0
17.12.2013 8:34

M37i83c62h10a51l 40Z64e78t20e91k 3638582850587

Jenže po tomhle redukování linek jsou teď v Praze oblasti bez přímého spojení na metro.;-€

+1/0
17.12.2013 8:37

P81a45v85e55l 70S37l22a97d89o61v70n24í31k 6127163217896

Ale když 3x dobře přestoupíte, tak by v tom byl Bém se Svobodou i Hudečkem, aby jste na nějaký spoj k metru nenarazil.;-DMetrobusů je přece v Praze mnoho a jediným významem je, že mají číslo v rámečku a jezdí k metru.;-)Ropid potřebuje, abyste se naučil dopravní spojení celé Prahy zpaměti a abyste ji tříbil do hlubokého stáří, tak Vám ji 2x za rok předělá. ;-D

0/0
17.12.2013 8:53

A25l93e30x46a93n13d23r 84K96o62s25t79k90a 5919496179206

No Jó, tady holt někdo študoval, jak fungují zásilkovky (depa, překladiště/přestupní stanice a metrobusy) a poněkud nepochopil, že cestujícími nelze na rozdíl od balíků expresně házet přes celou halu. Navíc i expresní balíček je zvyklý, že si tady a támhle hoďku počká na další spoj.

0/0
17.12.2013 9:21

O68n14d97ř87e42j 65H42o39r92á11k 8389374191

Kecy. Magistrát, DPP a Ropid rozkradly a nechaly rozkrást, co se dalo, ve srovnání s tím jízdné zdarma pro důchodce nad 65 let představuje prakticky bezvýmnou položku. A alespoň je to prospěšné obyčejným lidem, ne nějakým Bémovým a Noskovým kámošům.

+1/−1
17.12.2013 9:55

M62i72c98h12a47l 63Z65e21t86e42k 3728692720737

Tahle "bezvýznamná položka", resp. její výpadek byl přímou příčinou redukování linek v září 2012.

Prostě, "Normální je platit", jak omílá dokolečka jedna kampaň Českého rozhlasu (pravda, ne na jízdné, ale na poplatky z rádií);-)

+2/0
17.12.2013 10:02

A95l28e98x69a31n17d20r 42K11o23s11t82k38a 5869176109126

Vážený pane řiditeli dopravního podniku. Ano, kapacita je dle normy dostatečná. Ovšem norma je 8 lidí na metr čtvereční. Akorát že už polovina tohoto počtu znamená přeplněný vůz, navíc norma jaksi nepočítá zavazadla.

+7/−2
17.12.2013 6:48

V84i57k87y10r 52B79o87h53u84m50i97l 80S71t35r27a68n90s45k20y 9937408176299

Vážený pane řediteli, jakou normu dodržujete když jedete přiděleným služebním vozem?:-P Tak nemelte o normě. MHD jste v Praze za poslední 2 roky zmršili skoro na úroveň doby Dra. Husáka8-o

0/−2
17.12.2013 7:55

A97l29e71x85a10n63d35r 77K14o86s39t86k22a 5849726539476

Ono by jim nesmírně prospělo, kdyby měli jeden den v týdnu povině od sedmi ráno a jeli MHD, ne superbem. Vsadím se, že by byla doprava o dost civilizovanější.

+5/0
17.12.2013 8:07

J20a25n 45Z65e22l61e38n86k83a 2246466518955

Nechci prudit, ale za Husáka to jezdilo líp. ;-)

+1/−1
17.12.2013 8:07

M16i70c76h37a88l 80Z80e93t87e89k 3598722930937

Za komoušů se jezdilo otřesně. Autobusáci dlabali na nějaký jízdní řád a jezdili si, jak chtěli. Ti nejotrlejší dokonce jízdní řády ze zastávek odstraňovali (byly přilepené na plechovou desku).:-/

0/0
17.12.2013 10:10

L42u47d15ě83k 27K91o72v82á25ř 9705638854672

Před pár dny jsem v jeden den dvakrát mrznul čtvrt hodiny při čekání na autobus, jednou měl mít 5minutový interval (resp. 2 linky jezdící mezi sebou, které ale v praxi jezdí společně) a druhý 6minutový. Pro mě by bylo lepší, aby v jízdním řádu bylo míň spojů, ale mohl jsem se na ně spolehnout. Takhle už pár měsíců přemýšlím, jestli tu lítačku koupit, nebo ne... :-(

+2/−2
17.12.2013 2:12

O42n97d26r49e87j 36L17i79p68t20a83k 7941910710539

Tak pokud se linky ku prikladu jedouci ze severniho mesta zasekaji na vysocanske estakade (136, 177...), kde jeste maji cast cesty vyhrazeny pruh, neni divu, ze prijdou 2 najednou, pripadne vice vozidel ruznych linek. Toto je obecny problem busu v praze. Tento problem zrejme ale nevyresi proridnuti intervalu a tim snizeni prepravni kapacity. Nemyslim ze, ridici to delaji pro sve poteseni, jsou dost hlidani aby takove veci nedelali.

+3/0
17.12.2013 3:53

V32i35k85y92r 27B66o95h49u78m39i28l 58S33t33r54a15n73s13k23y 9477948706499

Správně, lin. 177 je hrůzná. Ovšem minulý pátek jsem se potešil:-P, na /ve tmě zhasnutou zastřešenou stanici Skalka, směrem z centra/ ,když nárazník na nárazník přijela 1x138, 1x 177 a 2x za sebou 195. Nevešly se ani do stanice. Inu skutečně se Ropidu daří /zrušil bych tu organizaci obratem/

+2/−1
17.12.2013 7:57

L70u45d85ě23k 72K37o30v87á35ř 9295288594892

No jo, ale za to může "optimalizace", kdy neúměrně prodloužili linky, např. 125. Nedávno mně dlouhé čekání vyprudilo, až jsem ze zastávky volal na linku DP a tam mi řekli, že na příjezdu do konečné mají zpoždění přes 50 minut. Linka dlouhá skoro 25 km je v Praze na prd.

+1/0
17.12.2013 12:46

T84o70m67á10š 46B58l47a19h68o76š 6836567235140

A kam teda ty prachy z jízdného mizí?

Když lidi jezdí víc, tak snad DP i víc vydělá, ne? Nebo stále prachy z jízdného tečou kdoví kam a kdoví komu?

+6/−1
17.12.2013 0:07

Ř20e91h77o34ř 57V61l84a24s56á41k 2524324221576

Tak třeba důchodci to mají (naprosto nesmyslně) zdarma a české obyvatelstvo stárne, takže je jich čím dál víc. Takže klidně můžou víc jezdit a místa v prostředcích méně i peněz z toho méně.

+5/−2
17.12.2013 1:18

A51l92e39x15a73n64d30r 12K44o23s11t46k33a 5399126679126

Jak prachy z jízdného? Pražské MHD je placeno z rozpočtu města, peníze od cestujících tvoří naprosté minimum. (Respektive to tak bylo, je to 3 roky co vydali zprávu, že město hradí 92% rozpočtu.) A kam mizí peníze? Jsme v čechách, takže odhadem půlka na dopravu, půlka se rozkrade.

+3/0
17.12.2013 6:46

J66o59s32e19f 95J56ů94z69a 1968158703237

Pokud vezmete čísla z ročenek a výročních zpráv, tržba na jednoho přepraveného cestujícího jsou mezi 3 a 4 Kč, náklady někde kolem 14 Kč. To znamená, že městský rozpočet a cestující za jednotlivé jízdné dotují obrovské množství bezplatně přepravovaných, a do jisté míry i držitele časových jízdenek. Samozřejmě, stejná čísla se dají interpretovat i jinak: Někteří bývalí radní pro dopravu a bývalí ředitelé DP to rozpočítávali tak, že na toho, kdo zaplatil 26 Kč, se doplácí dalších 70 až 80 Kč, takže by měl platit stovku, zatímco za zadarmo jezdící se nedoplácí nic, takže mají dále jezdit zadarmo.

Výsledek systému, kdy ti, kdo by měli platit jednotlivé jízdné, se masově přepravují raději jinak nebo riskují jízdu na černo, je, že tržby málo závisí na počtu přepravených. Odtud tendence jejich počet spíše snižovat.

+2/0
17.12.2013 7:55
Foto

B36r56o23n45i88s67l75a47v 77G81a57b82r17y57š 2642329211

V tom případě mám jedinou otázku: jaké kroky chce ROPID podniknout k tomu, aby se zvýšil počet cestujících v MHD? Ing. Drápal sice napsal diplomovou práci o propagaci MHD, ale tady to asi nefunguje.

+3/−1
16.12.2013 23:39

M37a54r22e87k 38K84l72u88f48a 3548454444446

Nevešel se do tří/čtyř souprav metra? Co je to za amatéra?

Nejsem žádný drobek, ale i tak se tam skulinka pro mne vždycky najde.  8-o

+6/−3
16.12.2013 23:26

J75i59ř59í 88D17o65č87e10k44a71l 9359305338843

Jsou lidi co požadují vyšší standard cestování než je transport dobytka na porážku ........

+12/−1
16.12.2013 23:31

M11a48r11e47k 91K71l58u68f59a 3578344964706

Na těch pár stanic .... :-P

+1/0
16.12.2013 23:34

M49a55r50e22k 40K12l43u15f97a 3338284494976

.... se klidně budu i mačkat, obzvlášť s něčím mladým a pěkným.  ;-)

+2/0
16.12.2013 23:35

F44e20r92d82i85n67a15n10d 70S50l46a17v52í71k 1855162982119

no ne každej je úchyl :-) a ne každej jede pár stanic. Jet takovám metrem třeba 20 minut, kdy se každou zastávku o tebe otře a pošlape tě několik lidí. To už je lepší počkat.

Já si taky po fotbale nechám ujet bus (nebo dva) i když interval je 20 minut než cestovat stylem, že stojíš na jedný noze v lepším případě namáčklej na skle v horším jsou další lidé ze všech stran... To raději počkám a cournu se v tescu nebo jedu nečím jiným a zbytek dojdu pěšky. Případně si odpustím pivko a jedu autem.

+5/0
17.12.2013 0:31

T63e19r93e47z54a 92J58a94n27a89t78k12o25v82á 7961923378477

ze Slávie tolik lidí nejezdí, tak nekecej ;-D

+1/−1
17.12.2013 8:04

J75i76ř71í 66D91o70č77e15k14a15l 9869405568983

To bys koukala, co lidí chodí na Slávii !!!

0/0
17.12.2013 9:23

M97a32r63e40k 14K95l65u10f33a 3908494254316

Když se rád mačkám s mladými a pěknými děvčaty, tak jsem úchyl?

Co teda rajcuje tebe a ostatní "normální" jedince?   ;-D;-D

0/0
20.12.2013 19:40

V68i35k62y19r 59B44o47h40u32m39i95l 27S33t68r48a88n53s18k86y 9427798146919

Je to návrat, v rámci pořadu RETRO, do doby nedávno minulé. Již se těším, že jako v dobách gymnasijních pojedu opřen zády o dveře autobusu a bude se na mě tisknout.....upocený dav, když mi záda budou máčet zapocená skla dveří. Při vystupování otřu majetek MHD kabátem od špíny a soli-jó jsou to "krásné" vzpomínky a díky za to, že nás navracejí do studentských letRv:-P

+3/0
17.12.2013 8:01

A28l66e88x40a81n75d52r 80K27o76s49t19k79a 5509956369946

V nejhorším si někdo jinými dveřmi vystoupí že?

+1/0
17.12.2013 6:52

M19a67r75e91k 66K23l79u37f26a 3208794814616

;-DR^

0/0
20.12.2013 19:41

V82a51c64l42a43v 51P70e14r65o64u78t58k78a 6498837584671

co takhle dát Pražákům dárek a nahradit Ropid kanceláří se cca 20 schopnými zaměstnanci ,kteří budou dohlížet na změny v dopravě a organizaci jízdních řádů? Neškodilo by zmínit se kolik Praha platí  Ropidu za jeho panování.

+20/−1
16.12.2013 23:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.