Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha letos poprvé po letech neposílila předvánoční MHD. Nejsou peníze

Přeplněné metro, nacpané tramvaje, plné autobusy. Kdo si myslel, že stejně jako v minulých letech bude pražská městská hromadná doprava před svátky posílena o další spoje, mýlí se. Na posilové spoje nejsou peníze. Posílení se dočkají pouze dvě autobusové linky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L47u50c93i64e 79B76a28r46t69o28ň93o35v94á 5390128977855

No výborně, tak prosím vyčíslit, kolik stála ta hovadina s "komunikačním vagónem"...tu anonci přece pán nenamluvil zdarma, někdo byl placen za PR a marketing.

+1/0
17.12.2013 13:00

M18i31c42h23a55l 87M11a30l10a44t 7398587651746

Vánoční odměny manažerům jsou přeci důležitější než důstojná přeprava.

0/0
17.12.2013 12:20

R98o68b72e94r10t 11H39o49m68o48l38k37a 2840862852271

Posílení autobusu 188 je naprosto "perfektní investice", zvlášť když polovinu trasy ten autobus stráví v zácpě. Takže jízdní doba dvojnásobná a o nekonečném čekání na zastávce a házení mincí "přijede/nepřijede" ani nemluvě. Autobus 207 vznikl jako posila 133, jejíž trasu pak o to zkrátili. Ale autobus mezi Staroměstskou, Náměstím Republiky a Florencem je stejně nesmysl. (Ano, i když s ním občas jezdím.)

+1/0
17.12.2013 10:33

O62n24d68ř62e93j 83H27o13r24á44k 8819154571

Že prý díky loňské revoluci v MHD není potřeba, aby před Vánocemi jezdilo více spojů? Ono je to ve skutečnosti potřeba i jindy. Až do loňského září se mi nestalo, že bych se ráno nevešel do autobusu, po tom "vylepšení" je to vcelku pravidelná situace. Chápu, že mluvčí Ropidu má v popisu práce i lži (jinak by asi rychle dostal padáka), ale možná by se měl taky naučit, kdy je lepší držet ústa.

+4/0
17.12.2013 10:07

A68l91e61x53a98n31d50r 40K52o70s24t53k60a 5959986349596

Že bych se nevešel se mi nestane, ale že je ten bus plný dle normy (TJ 8 lidí na metr čtvereční) je ráno normálka. A norma samozřejmě počítá jen lidi, takže přidejte 2 maminky s kočárky, studenty s aktovkami, pár ženských s nákupem atd.. A máte opravdu pohodové cestování.

+3/0
17.12.2013 10:22

T93o46m52a55š 97P70o38k42o48r52n98ý 6158465842163

Pamatuji si jak před x lety zdražili MHD s tím, že posílí spoje, bude větší konfort cestování atd. A jak vidno skutek utek. Nebylo by lepší kdyby to udělali jak ČT? Prostě by vypravili pár koňských povozů a každý kdo žije v této republice by na ně povinně přispíval.

+1/0
17.12.2013 9:48

M27i75c98h69a42l 40Z28e80t73e13k 3388442430967

MHD (resp. jednotlivé jízdenky) zdražili jen proto, aby mohli důchodci jezdit zdarma.:-P

+2/0
17.12.2013 10:00

A38n23e47t24a 76M88a23l91á 6911690305

Bohužel jsem i víkendu jela na Staromák (přítel není z Prahy a trval na tom, že chce vidět trhy) a doprava byla něco strašnýho!! Metro C bylo narvaný už od Kačerova a na A to nebylo lepší... Ale díky za posílení těch dvou autobusů, to určitě využije 99% pražáků R^;-D

+2/0
17.12.2013 8:57

J32i20ř60í 77D50o35č15e84k18a35l 9849955388913

O víkendu jsem byl na procházce na Hradě (naštěstí autem, zaparkovaném na Pohořelci) a na Hradčanském náměstí před Hradem stálo asi 10-15 autobusů (evidentně městských) s tím, že je to Vánoční vyhlídková jízda. Na takovýhle nesmysly, které navíc kazí dojem z historického centra (vypadalo to tam jak na autobusovém nádraží) jak je vidno peníze jsou. Na normální dopravu pak chybějí Rv

+1/0
17.12.2013 9:28

L68e36o94š 45M20á39s61l89o 9695959929351

Vánoční vyhlídková jízda byla objednána cestovní kanceláří a dopravnímu podniku pochopitelně zaplacena.

0/−1
17.12.2013 12:37

T48o19m30a66š 13P32o77k33o58r34n71ý 6528275192323

Měla si ukázat přítelovi jiné krásy. A pokud by ho to nezaujalo tak bych ho poslal... Upřímně na ty trhy bych nešel ani s druhou nápravně výchovnou.

0/−2
17.12.2013 9:50

L57u22c57i23e 49B10a93r37t74o50ň48o88v44á 5450878247105

Staromák je pro turisty, lokální chodí na Mírák...

0/−1
17.12.2013 13:01

A12n65e88t82a 98M18a61l55á 6731450765

Pardon, příště rozhodně nebudu chodit tam kam uznám za vhodné, jenom abych náhodou nevypadala jako turista!

0/0
17.12.2013 17:25

P69a72v66e22l 52S67l21a82d44o21v43n38í54k 6817553267646

Ale blíží se v Praze volby, proto nejpozději na jaře určitě přijde úprava jízdních řádů a tak příští rok bude jezdit MHD pro změnu poloprázdná. Vše pro voliče.

+1/0
17.12.2013 8:48

M43i42c86h70a19l 70N49o60v29á49k 6586140945679

Pavliku Beme děkuji

+3/0
17.12.2013 7:57

M75i63c26h66a11l 82Z35e46t76e33k 3148792870687

Vážení, příčinou je mimo jiné nesmyslné populistické jízdné zdarma pro důchodce nad 65 let. Kvůli němu se také redukovaly linky v září 2012.:-/

+6/−4
17.12.2013 7:48

A36l44e10x52a91n96d21r 40K57o16s59t12k26a 5619326289626

A) to není populismus ale slušnost. Naprostá většina důchodců má důchod 8-9 tisíc. Když zaplatí nájem, plyn, elektřinu atd, tak jim moc nezbyde. Pokud si za cestu k doktorovi dají 2x30 kč za jízdenky, 30 korun Julínkovné, nejlépe dalších 30 za recept a bůhvíkolik doplatek za ty léky, tak doslova umřou hlady. Neboli k doktorovi pojedou stejně na černo, vymáhat to po nich prakticky nelze.

S čímž souvisí B) náklady na tramvaj, metro či bus jsou téměř stejné, ať tím jede 10 nebo 50 lidí. A C) MHD stejně není placeno z jízdenek, naprostou většinou je financováno městem.

+6/−6
17.12.2013 8:17

M78i49c53h66a73l 37Z24e53t42e38k 3968642630667

V Praze žije spousta lidí, kteří nemají ani těch 9 tisíc a jízdné si musí platit. Není důvod, aby měl někdo něco ZDARMA jen proto, že je důchodce. Politici, kteří to prohlašují, jsou obyčejné populisté a lháři.

MHD je z valné části financováno rozpočtem Prahy, ale jízdné tvoří dost významnou položku příjmů DP.

Je to dvojsečné opatření. Na jednu stranu je jistě pro důchodce skvělé, že se vozí "zdarma" (resp. jim to platí ostatní), na druhou stranu úbytkem spojů a prodloužením intervalů se jim to cestování dost znepříjemnilo.

P.S: Průměrný důchod v Praze je > 10 000 Kč.

+8/−2
17.12.2013 8:20

A39l82e80x33a83n48d15r 21K97o55s44t16k20a 5179986659736

Úbytek spojů je fajn. Ono stačí, jak šikovně předělali autobus 188. Sice jezdí kloubák, ale mimo špičku také 3 za hodinu.

+4/0
17.12.2013 8:34

M23i58c70h34a40l 44Z11e62t16e85k 3978582670247

Jenže po tomhle redukování linek jsou teď v Praze oblasti bez přímého spojení na metro.;-€

+1/0
17.12.2013 8:37

P74a93v49e29l 28S45l38a47d78o57v66n50í96k 6327673277176

Ale když 3x dobře přestoupíte, tak by v tom byl Bém se Svobodou i Hudečkem, aby jste na nějaký spoj k metru nenarazil.;-DMetrobusů je přece v Praze mnoho a jediným významem je, že mají číslo v rámečku a jezdí k metru.;-)Ropid potřebuje, abyste se naučil dopravní spojení celé Prahy zpaměti a abyste ji tříbil do hlubokého stáří, tak Vám ji 2x za rok předělá. ;-D

0/0
17.12.2013 8:53

A54l75e64x83a16n92d41r 98K48o79s70t77k62a 5169626399416

No Jó, tady holt někdo študoval, jak fungují zásilkovky (depa, překladiště/přestupní stanice a metrobusy) a poněkud nepochopil, že cestujícími nelze na rozdíl od balíků expresně házet přes celou halu. Navíc i expresní balíček je zvyklý, že si tady a támhle hoďku počká na další spoj.

0/0
17.12.2013 9:21

O68n21d70ř86e79j 30H45o74r78á22k 8679884461

Kecy. Magistrát, DPP a Ropid rozkradly a nechaly rozkrást, co se dalo, ve srovnání s tím jízdné zdarma pro důchodce nad 65 let představuje prakticky bezvýmnou položku. A alespoň je to prospěšné obyčejným lidem, ne nějakým Bémovým a Noskovým kámošům.

+1/−1
17.12.2013 9:55

M77i93c88h77a53l 82Z13e40t68e11k 3178302790657

Tahle "bezvýznamná položka", resp. její výpadek byl přímou příčinou redukování linek v září 2012.

Prostě, "Normální je platit", jak omílá dokolečka jedna kampaň Českého rozhlasu (pravda, ne na jízdné, ale na poplatky z rádií);-)

+2/0
17.12.2013 10:02

A67l69e26x50a14n21d65r 62K56o55s29t74k55a 5299196369796

Vážený pane řiditeli dopravního podniku. Ano, kapacita je dle normy dostatečná. Ovšem norma je 8 lidí na metr čtvereční. Akorát že už polovina tohoto počtu znamená přeplněný vůz, navíc norma jaksi nepočítá zavazadla.

+7/−2
17.12.2013 6:48

V72i20k11y11r 75B87o83h62u79m35i10l 10S20t62r66a98n64s76k14y 9627718626769

Vážený pane řediteli, jakou normu dodržujete když jedete přiděleným služebním vozem?:-P Tak nemelte o normě. MHD jste v Praze za poslední 2 roky zmršili skoro na úroveň doby Dra. Husáka8-o

0/−2
17.12.2013 7:55

A79l24e47x43a57n77d36r 83K31o42s31t44k19a 5779636909816

Ono by jim nesmírně prospělo, kdyby měli jeden den v týdnu povině od sedmi ráno a jeli MHD, ne superbem. Vsadím se, že by byla doprava o dost civilizovanější.

+5/0
17.12.2013 8:07

J42a87n 34Z85e65l62e46n91k62a 2746906518145

Nechci prudit, ale za Husáka to jezdilo líp. ;-)

+1/−1
17.12.2013 8:07

M73i18c20h42a31l 85Z38e54t35e83k 3528512780677

Za komoušů se jezdilo otřesně. Autobusáci dlabali na nějaký jízdní řád a jezdili si, jak chtěli. Ti nejotrlejší dokonce jízdní řády ze zastávek odstraňovali (byly přilepené na plechovou desku).:-/

0/0
17.12.2013 10:10

L87u28d56ě30k 10K85o32v29á82ř 9385908244602

Před pár dny jsem v jeden den dvakrát mrznul čtvrt hodiny při čekání na autobus, jednou měl mít 5minutový interval (resp. 2 linky jezdící mezi sebou, které ale v praxi jezdí společně) a druhý 6minutový. Pro mě by bylo lepší, aby v jízdním řádu bylo míň spojů, ale mohl jsem se na ně spolehnout. Takhle už pár měsíců přemýšlím, jestli tu lítačku koupit, nebo ne... :-(

+2/−2
17.12.2013 2:12

O10n50d94r13e45j 41L26i67p23t33a76k 7561760610369

Tak pokud se linky ku prikladu jedouci ze severniho mesta zasekaji na vysocanske estakade (136, 177...), kde jeste maji cast cesty vyhrazeny pruh, neni divu, ze prijdou 2 najednou, pripadne vice vozidel ruznych linek. Toto je obecny problem busu v praze. Tento problem zrejme ale nevyresi proridnuti intervalu a tim snizeni prepravni kapacity. Nemyslim ze, ridici to delaji pro sve poteseni, jsou dost hlidani aby takove veci nedelali.

+3/0
17.12.2013 3:53

V16i14k80y43r 85B94o57h72u15m53i89l 65S81t53r34a80n50s17k34y 9377138406799

Správně, lin. 177 je hrůzná. Ovšem minulý pátek jsem se potešil:-P, na /ve tmě zhasnutou zastřešenou stanici Skalka, směrem z centra/ ,když nárazník na nárazník přijela 1x138, 1x 177 a 2x za sebou 195. Nevešly se ani do stanice. Inu skutečně se Ropidu daří /zrušil bych tu organizaci obratem/

+2/−1
17.12.2013 7:57

L17u19d62ě98k 74K93o79v73á32ř 9335948234772

No jo, ale za to může "optimalizace", kdy neúměrně prodloužili linky, např. 125. Nedávno mně dlouhé čekání vyprudilo, až jsem ze zastávky volal na linku DP a tam mi řekli, že na příjezdu do konečné mají zpoždění přes 50 minut. Linka dlouhá skoro 25 km je v Praze na prd.

+1/0
17.12.2013 12:46

T56o56m38á65š 52B77l88a58h54o75š 6446247875520

A kam teda ty prachy z jízdného mizí?

Když lidi jezdí víc, tak snad DP i víc vydělá, ne? Nebo stále prachy z jízdného tečou kdoví kam a kdoví komu?

+6/−1
17.12.2013 0:07

Ř35e49h52o34ř 33V74l33a73s34á33k 2954824771356

Tak třeba důchodci to mají (naprosto nesmyslně) zdarma a české obyvatelstvo stárne, takže je jich čím dál víc. Takže klidně můžou víc jezdit a místa v prostředcích méně i peněz z toho méně.

+5/−2
17.12.2013 1:18

A79l67e41x85a39n55d34r 93K78o68s84t35k51a 5319626429276

Jak prachy z jízdného? Pražské MHD je placeno z rozpočtu města, peníze od cestujících tvoří naprosté minimum. (Respektive to tak bylo, je to 3 roky co vydali zprávu, že město hradí 92% rozpočtu.) A kam mizí peníze? Jsme v čechách, takže odhadem půlka na dopravu, půlka se rozkrade.

+3/0
17.12.2013 6:46

J83o85s51e54f 33J79ů98z71a 1478548823327

Pokud vezmete čísla z ročenek a výročních zpráv, tržba na jednoho přepraveného cestujícího jsou mezi 3 a 4 Kč, náklady někde kolem 14 Kč. To znamená, že městský rozpočet a cestující za jednotlivé jízdné dotují obrovské množství bezplatně přepravovaných, a do jisté míry i držitele časových jízdenek. Samozřejmě, stejná čísla se dají interpretovat i jinak: Někteří bývalí radní pro dopravu a bývalí ředitelé DP to rozpočítávali tak, že na toho, kdo zaplatil 26 Kč, se doplácí dalších 70 až 80 Kč, takže by měl platit stovku, zatímco za zadarmo jezdící se nedoplácí nic, takže mají dále jezdit zadarmo.

Výsledek systému, kdy ti, kdo by měli platit jednotlivé jízdné, se masově přepravují raději jinak nebo riskují jízdu na černo, je, že tržby málo závisí na počtu přepravených. Odtud tendence jejich počet spíše snižovat.

+2/0
17.12.2013 7:55

B69r98o62n77i86s44l58a83v 41G28a41b70r82y48š 6965334120

V tom případě mám jedinou otázku: jaké kroky chce ROPID podniknout k tomu, aby se zvýšil počet cestujících v MHD? Ing. Drápal sice napsal diplomovou práci o propagaci MHD, ale tady to asi nefunguje.

+3/−1
16.12.2013 23:39

M21a91r15e22k 95K36l80u55f86a 3428244914116

Nevešel se do tří/čtyř souprav metra? Co je to za amatéra?

Nejsem žádný drobek, ale i tak se tam skulinka pro mne vždycky najde.  8-o

+6/−3
16.12.2013 23:26

J50i71ř73í 10D24o36č87e52k74a96l 9689985548333

Jsou lidi co požadují vyšší standard cestování než je transport dobytka na porážku ........

+12/−1
16.12.2013 23:31

M23a62r96e59k 73K24l51u71f39a 3988564734716

Na těch pár stanic .... :-P

+1/0
16.12.2013 23:34

M81a32r98e12k 44K91l39u76f68a 3968814344706

.... se klidně budu i mačkat, obzvlášť s něčím mladým a pěkným.  ;-)

+2/0
16.12.2013 23:35

F44e58r45d93i46n22a50n13d 67S92l89a81v49í77k 1585782412739

no ne každej je úchyl :-) a ne každej jede pár stanic. Jet takovám metrem třeba 20 minut, kdy se každou zastávku o tebe otře a pošlape tě několik lidí. To už je lepší počkat.

Já si taky po fotbale nechám ujet bus (nebo dva) i když interval je 20 minut než cestovat stylem, že stojíš na jedný noze v lepším případě namáčklej na skle v horším jsou další lidé ze všech stran... To raději počkám a cournu se v tescu nebo jedu nečím jiným a zbytek dojdu pěšky. Případně si odpustím pivko a jedu autem.

+5/0
17.12.2013 0:31

T53e50r63e16z30a 75J94a34n17a24t55k53o65v24á 9355139783923

ze Slávie tolik lidí nejezdí, tak nekecej ;-D

+1/−1
17.12.2013 8:04

J36i45ř62í 43D32o68č23e38k19a29l 9939245808973

To bys koukala, co lidí chodí na Slávii !!!

0/0
17.12.2013 9:23

M37a32r38e82k 16K38l38u69f97a 3218154364566

Když se rád mačkám s mladými a pěknými děvčaty, tak jsem úchyl?

Co teda rajcuje tebe a ostatní "normální" jedince?   ;-D;-D

0/0
20.12.2013 19:40

V74i56k46y97r 65B51o95h21u19m28i94l 91S90t65r75a39n92s43k56y 9257438846529

Je to návrat, v rámci pořadu RETRO, do doby nedávno minulé. Již se těším, že jako v dobách gymnasijních pojedu opřen zády o dveře autobusu a bude se na mě tisknout.....upocený dav, když mi záda budou máčet zapocená skla dveří. Při vystupování otřu majetek MHD kabátem od špíny a soli-jó jsou to "krásné" vzpomínky a díky za to, že nás navracejí do studentských letRv:-P

+3/0
17.12.2013 8:01

A95l50e63x66a46n50d38r 95K21o98s12t44k72a 5569256249556

V nejhorším si někdo jinými dveřmi vystoupí že?

+1/0
17.12.2013 6:52

M20a28r64e21k 45K46l13u32f80a 3228914984976

;-DR^

0/0
20.12.2013 19:41

V92a88c14l50a57v 11P84e58r70o80u31t82k91a 6888307124821

co takhle dát Pražákům dárek a nahradit Ropid kanceláří se cca 20 schopnými zaměstnanci ,kteří budou dohlížet na změny v dopravě a organizaci jízdních řádů? Neškodilo by zmínit se kolik Praha platí  Ropidu za jeho panování.

+20/−1
16.12.2013 23:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.