Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Parkování v Praze čekají změny. Magistrát chce omezit rezidentní zóny

Parkovací zóny, jaké řidiči znají z centra nebo třeba z Holešovic, by měly z Prahy zmizet. Město má hotový nový koncept parkování. Měl by například umožnit, aby řidiči při návštěvách příbuzných mohli před jejich domem nechat auto i přesto, že čtvrť spadá od parkovací zóny. Testování začne v polovině příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97a45k66u78b 86F53e73i10f82a80r 7349409366969

Ať se za parkování platí, to je docela normální, ale hlavně AŤ JE KDE PARKOVAT!!

0/0
19.12.2013 9:53

F67r46a96n55t40i79š80e82k 89M95o45r47a32v21e75c 9372814881727

Bydlím na hranicích Vinohrad a Nuslí. Ne tedy v typickém centru. Přesto mám leckdy problém zaparkovat v blízkosti svého trvalého bydliště. Zdůrazňuji v blízkosti. Kdyby tam nebyla modrá zóna, parkoval bych nejspíš v sousedích čtvrtích. Jestli chce náměstek Nouza chránit rezidenty tím, že omezí modré zóny, pak mi to hlava nebere. rezidenti se dají chránit pouze důslednou činností městské policie, a ta má kontroly parkovacích karet a dalších věcí na háku. Denně v ulici stojí auta bez parkovací karty. Kdyby denně dostali lístek za stěrač a následně každý den dostávali výzvu k zaplacení 600 korun bez záznamu v bodovém systému, nepochybně by si to nedovolili. Stejně jako mistři, kteří strčí za okno cedulku PORUCHA NEJEDE a každý den stojí v místě svého pracoviště na trochu jiném místě. Ředitel MP deklaroval při nástupu do funkce heslo "strážníci do ulic". Kdo viděl strážníka na ulici, nechť se mi ozve, má u mě pivo.

0/−2
19.12.2013 9:02

K18a83r34e79l 35D74r51d85a 6504622527

Okolí metra na Praze 4? To je opět ten nápad na modré zóny Roztyly, Chodov, Opatov a Háje od ODS z Prahy 11? Zatím to padlo. A teď to prosazuje Magistrát jako experiment?

  Nevím jak jinde, ale jsem 700 metrů od metra Háje. Nikdy jsem tady žádného Středočecha parkovat neviděl. Firma zpracovávající analýzu pro radnici ODS prý ano. Parkovací domy tady provozují kamarádi ODS. Bezplatné parkován jim kazí zisky. Tak mám mít modrou zónu před domem. Zcela účelová šikana radnice a nyní Magistrátu. Stačí se podívat jak jsou zóny navrženy. S okolím metra nemají vlastně nic společného. Metro je jen zástěrka k tomu, jak šikanou zvýšit poptávku po parkovacích domech.

  Kapacita parkovišť pro rezidenty je zde místy nízká. Přitom jsou tady pozemky, kde by se další parkování dalo levně zřizovat. Ale není roky zájem. ODS prosazuje výhradně placené parkovací domy provozované jejich společností.

+3/−1
19.12.2013 6:27

E74v77ž29e76n 57P52o92l15á50k 3818268601233

A místní má parkovat kde, když si nám k Výstaviští vozí zadek kdejaká vidle i přes zóny a i takhle tam není k zaparkování? Aha, oni mají panáčkové svoje lidská práva, jenže na to já jim jaksi kašlu. A kdokoli, kdo u nás nebydlí a nezná tyto poměry, naprosto nemá právo kecat do toho, kdo bude v naší čtvrti parkovat. Protože jestli si pánové z magistártu myslí, že prakovat ve třech řadách na každé straně ulice a hledat místo průměrně hodinu je normální, pak by se měli dát vyšetřit. Míszto na parkování jednoduše není a místní má být na prvním místě. Jakékoli námitky neberu, ani se nesnažte.

+1/−2
18.12.2013 21:30

T55o12m58á71š 83Z37e73m96a98n 3595108324265

Ještě oddatek, nevěřím že magistrát chce omezit parkovací zóny, Syreček nedávno vyhlásil, že sice bude jedna zóna, ale parkovat budete smět jen v blízkém okolí svého bydliště a ne po celé čtvrti jako dnes.

Liberalizaci by mu jeho cyklističní nohsledi z automatu neprominuli.

0/0
18.12.2013 20:46

T59o56m92á87š 14Z12e63m22a47n 3915538264705

Parkovací zóny ponechat v úplném centru a zbytek nechat volný.

Kdo bydlí v centru, tak buď ráno s autem zmizí a vrátí se až večer po nájezdu přespolních a nebo jezdí MHD, takže mu místo zůstane od víkendu.

Naopak ubyde starost s tím že potřebujete přes den něco vyzvednou na několika místech v Praze (třeba čisté 4 hodiny cestování MHD vs. 1:30 autem) protože při takovém systému se nějaké místo na chvíli najde všude.

A bude to i samoregulační.

0/0
18.12.2013 20:44

E93v21ž30e75n 27P16o34l61á94k 3978108541863

A teď si ještě porovnejte tuto teorii s realitou a vysvětlete mi, kde bych potom v okruku 300metrů od svého domě měl asi tak parkovat.

0/0
18.12.2013 21:31

I89v61a30n 57P28r71o83c69h47á90z51k37a 3431334175955

Magistrát se opět převedl. Místo jednotných parkovacích karet platných na celém území města zavede smíšené zóny, aby rezidenti neměli kde zaparkovat a návštěvníci mohli městu za parkování zaplatit větší balík, než dosud.

0/0
18.12.2013 18:46

Z84d18e47n50ě18k 19J67o71n47á63š 9121319716720

Hlavně postavte parkovací domy, aby se dalo vůbec parkovat.

+3/−1
18.12.2013 18:01

M65i40c66h55a83l 90Z38e77t53e62k 3748422590867

Jednoduše: Zavést zóny v historickém centru a v okruhu 300m okolo stanic metra na periferiích (zde stačí pro všední dny). Jinde je to zbytečnost.

0/0
18.12.2013 15:35

T86o21m86á87š 42Z81e49m35a59n 3975858544165

Nechal bych je jen v historickém centru (MS, SM,NM, Hrad, Nový svět) a konec.

0/0
18.12.2013 20:36

E52v12ž91e17n 60P98o65l79á53k 3318528571593

Přjeďte se laskavě podívat na tu zbytečnost do okolí Výstaviště nebo Vítezného náměstzí, vážený teoretiku.

0/0
18.12.2013 21:32

J36a38r76o68s84l35a76v 23M88a88j33s39t80r 6686691381834

asi se zase vymýšlí nové, jednoduché řešení složitých problémů. Asi nejde nějak striktně rozlišit důvodnost a nezbytnost průjezdu, či parkování v Praze. Ale určitým řešením osobní dopravy se mi zdá být existence velkých levných parkovišť u prvních stanic metra, nebo vlaku s následnou jízdenkou zdarma, či se slevou. Pro majitele pražské SPZ na první auto zdarma a na další s min. poplatkem kartu s možností zaparkovat kdekoliv kromě P1 a řekněme části P2, nebo přesně definovaných míst buď místně, nebo časově. Myslím, že to funguje, protože ač pražáci, rádi využijeme P+R parkoviště na Holešovicích a pak do centra metrem , než složitě vymýšlet parkování. Třeba by se naši mimopražští sousedé taky naučili, že to nejde jako u nich,přijet až před krám, nakoupit a pak možná někdy domů.

+2/0
18.12.2013 13:56

P84e74t61r 54N23o42v93á17k 3684575899490

No tak super. Platit se bude vesele dál, jen ty zóny se "skoro" zruší. Už teď je karet víc než míst na parkování, takže taková malá skrytá daň.

+3/0
18.12.2013 13:22

R83a58d21o72s96l23a58v 45K19l96a30u75d71a 5434318774762

Jak to tak sleduju, to zas bude paskvil:-)  Podle mě by systém modrých zón měl zůstat jaký je, pochopitelně zlevnit karty a vydávat speciální pro podnikatele, kteří poskytují řemeslnické služby, dodávku zboží a pod. Fakt není nejmenší důvod aby měli zajištěné bezplatné parkování návštěvy bydlící v jiné části Prahy.

+2/−3
18.12.2013 12:50

J23i89ř28í 98D17o19č62e52k67a79l 9859295578513

Podle mě by měl být systém zón zrušen s výjimkou samotného historického jádra (Praha 1, Praha 2)

+7/0
18.12.2013 13:20

T28o12m25á91š 20Z80e45m58a71n 3185178234405

Souhlas

0/0
18.12.2013 20:37

E39v76ž46e28n 13P88o69l50á79k 3868838261773

A argument nikde.

0/−1
18.12.2013 21:32

P34e53t48r 70N39i42v93n14i19c93k36ý 3842584685687

To je celkem veselé téma napokračování. Jsem zvědavý jaké perpetum mobile pražští politici vymyslí. Prostě více aut se tam nevejde.

.

A vůbec, proč by v Praze, měste s jednou s nejlepších MHD na světě, měl mít každý auto?

.

V Japonsku to řeší tak, že aby si mohol člověk zaregistrovat auto, musí mít potvrzení, že má kde parkovat.

0/−6
18.12.2013 12:40

M10i58c87h31a69l 90P58a62v96l38á16t 9423723354499

Proc by mel mit auto? Treba protoze ho potrebuje.

A zadny ekofasista mu do toho nema co kecat..

--

Kazdopadne je to dobry krok smerem ke zruseni toho svinstva s modrymi zonami.

+4/0
18.12.2013 12:47

P76e71t53r 48N51i12v63n67i97c23k86ý 3552794175777

Ale co to znamená "potřebuje"? Jednoduše došlo místo k parkování protože aut je přespříliš. To je příčina. Jsem zvědavý na nové výmysly, jak místo příčiny řešit důsledky.

.

Upřímně. Je mi srdečně jedno jakou novou barvu zón a jaké podmínky si zas pražáci vymyslí, když problém v takto liberalizovaném prostředí je neřešitelný a pochybyji že by dokázali nabourat fyzikální zákon o zachování hmoty, aneb, jak narvat na omezená parkovací místa několikanásobně víc aut...

0/−3
18.12.2013 13:11

M27i54c10h48a79l 88P37a31v28l48á28t 9213743454889

Potrebuje znamena potrebuje. Kazdy sam to dokaze vyhodnotit lepe nez nejaky zeleny mozek.

Momentalne nejvetsi problem s parkovanim zpusobuji na postizenych mistech prave ty modre zony. Praha neni Tokio. Jestli to nechapete, doporucuji osobni navstevu obou mist.

+4/0
18.12.2013 13:15

P65e32t60r 69N52i33v30n90i70c54k23ý 3132184235917

"Potrebuje znamena potrebuje." AHA ;-D To je právě ten liberální přístup v místech, kde to fyzikálně není možné. Mně parkování v Praze nezajímá, ale bavím se jak se místo příčin řeší následky. (Překvapivě, to drhne. Kdo by to byl býval řekl, že?) Tak hodně štěstí! ;-D Těším se na další články této úsměvné kauzy.

0/−3
18.12.2013 13:28

J72a14r62o58s58l26a14v 51M16a10j57s59t77r 6136611451414

proboha, když vás parkování v Praze nezajímá, tak proč se do něj s....ete. A pokud se bavíte úsměvnými kauzami, doporučuji k rozšíření úsměvu, ty vaše, tedy zelené.....

+3/0
18.12.2013 13:43

J17a37r69o62s34l87a46v 32C14h50v91o34j87k26a 8324674695

Tak já jsem auto ve městě (menším než Praha, ale s dobrou MHD) měl, nyní ho nemám (pracuji v zahraničí, tak jsem ho prodal). Nicméně, i přesto, že ho nemám, bych ho občas potřeboval z několika důvodů:

1) Je poměrně problém bez auta nakoupit. V blízkém okolí je pouze několik málo obchodů s poměrně špatným sortimentem a jsou dražší než hypermarkety, které jsou daleko a ne příliš dobře obsluhované MHD.

2) Budu potřebovat vymalovat a udělat několik úprav v bytě. Už jenom dovézt 2 kýble Primalexu z Baumaxu je relativně problém, vůbec nemluvě o takových věcech, jako jsou například lišty, se kterými do mhd vůbec nenastoupím (patrně ani přeprava takhle dlouhých předmětů není vůbec povolena).

3) Vánoční stromek mám neštěstí plastový, pokud bych chtěl kupovat pravý, opět by mi chybělo auto abych si ho přivezl.

4) Odmítl jsem pozvání na svatbu kamarádky v jiném městě, protože bez auta nemám dobrý způsob, jak se tam dopravit (vlak tam sice jede, ale potřeboval bych na to 2 noclehy a o 2 dny dovolené víc, za to mi to zase nestojí).

atd. Důvodů k tomu mít auto i ve městě je nepřeberné množství a každý si sám zvažuje výhody a nevýhody. Dříve lidé neměli tolik aut ve městech jen a pouze proto, že byla tak nízká životní úroveň - ne proto, že by ho nechtěli a nevyužili.

+3/0
18.12.2013 13:43

T89o11m16á33š 38C87h17r71a81s66t89n86ý 2878839429841

A taky ta dopravní obslužnost byla vyšší, řekl bych.

0/0
18.12.2013 15:12

M59i77c29h76a68l 67P62a70v34l70á10t 9803823464209

No nektere z nas parkovani v Praze zajima. Mame ocividne lepsi predstavu o soucasnem stavu i o moznem zlepseni.

Neni to usmevna kauza, jen dalsi projev uplatkarstvi na prazskych radnicich. Ikdyz pravda, diky Vam pobavi aspon tahle diskuse.

(Vase "reseni pricin" je svinstvo podobne jako jine socialisticke nesmysly, ktere vidame kazdy den.)

0/0
18.12.2013 18:07

B56o53h54u73m72i38l 69S34t70e78j74s46k14a13l 5473544721713

Momentálně vozím babičku, která má velké pohybové problémy, k lékaři. Na MHD nedojde. Malé děti vozím do školy, protože je to bezpečnější než je nechat pobíhat přes rušné křižovatky samotné. Část rodiny mám na vesnici, kam se o víkendu kromě auta není pořádně jak dostat (překvapivě tam nejezdí ani to nejlepší MHD na světě). Až přestanete bydlet u rodičů a vytáhnete paty za humna zjistíte, že auto v rodině sice není úplnou nezbytností, ale dnes je to standard který život dost ulehčuje.

+6/−1
18.12.2013 13:38

T56o28m57á69š 96C45h29r11a35s49t91n77ý 2608289379911

Protože na letiště jedu vozem 20 minut, a MHD víc jak hodinu a něco?

Protože mimo letiště potřebuji jezdit i do jiných částí Republiky?

Protože bydlím v Praze?

+1/0
18.12.2013 15:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.