Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Parkování v Praze čekají změny. Magistrát chce omezit rezidentní zóny

Parkovací zóny, jaké řidiči znají z centra nebo třeba z Holešovic, by měly z Prahy zmizet. Město má hotový nový koncept parkování. Měl by například umožnit, aby řidiči při návštěvách příbuzných mohli před jejich domem nechat auto i přesto, že čtvrť spadá od parkovací zóny. Testování začne v polovině příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a36k58u46b 95F13e79i10f48a50r 7989959716419

Ať se za parkování platí, to je docela normální, ale hlavně AŤ JE KDE PARKOVAT!!

0/0
19.12.2013 9:53

F45r71a24n38t41i12š52e94k 66M51o31r55a44v77e20c 9752204881597

Bydlím na hranicích Vinohrad a Nuslí. Ne tedy v typickém centru. Přesto mám leckdy problém zaparkovat v blízkosti svého trvalého bydliště. Zdůrazňuji v blízkosti. Kdyby tam nebyla modrá zóna, parkoval bych nejspíš v sousedích čtvrtích. Jestli chce náměstek Nouza chránit rezidenty tím, že omezí modré zóny, pak mi to hlava nebere. rezidenti se dají chránit pouze důslednou činností městské policie, a ta má kontroly parkovacích karet a dalších věcí na háku. Denně v ulici stojí auta bez parkovací karty. Kdyby denně dostali lístek za stěrač a následně každý den dostávali výzvu k zaplacení 600 korun bez záznamu v bodovém systému, nepochybně by si to nedovolili. Stejně jako mistři, kteří strčí za okno cedulku PORUCHA NEJEDE a každý den stojí v místě svého pracoviště na trochu jiném místě. Ředitel MP deklaroval při nástupu do funkce heslo "strážníci do ulic". Kdo viděl strážníka na ulici, nechť se mi ozve, má u mě pivo.

0/−2
19.12.2013 9:02

K55a21r78e35l 63D26r75d89a 6214752897

Okolí metra na Praze 4? To je opět ten nápad na modré zóny Roztyly, Chodov, Opatov a Háje od ODS z Prahy 11? Zatím to padlo. A teď to prosazuje Magistrát jako experiment?

  Nevím jak jinde, ale jsem 700 metrů od metra Háje. Nikdy jsem tady žádného Středočecha parkovat neviděl. Firma zpracovávající analýzu pro radnici ODS prý ano. Parkovací domy tady provozují kamarádi ODS. Bezplatné parkován jim kazí zisky. Tak mám mít modrou zónu před domem. Zcela účelová šikana radnice a nyní Magistrátu. Stačí se podívat jak jsou zóny navrženy. S okolím metra nemají vlastně nic společného. Metro je jen zástěrka k tomu, jak šikanou zvýšit poptávku po parkovacích domech.

  Kapacita parkovišť pro rezidenty je zde místy nízká. Přitom jsou tady pozemky, kde by se další parkování dalo levně zřizovat. Ale není roky zájem. ODS prosazuje výhradně placené parkovací domy provozované jejich společností.

+3/−1
19.12.2013 6:27

E57v38ž86e76n 30P94o20l85á92k 3368688741693

A místní má parkovat kde, když si nám k Výstaviští vozí zadek kdejaká vidle i přes zóny a i takhle tam není k zaparkování? Aha, oni mají panáčkové svoje lidská práva, jenže na to já jim jaksi kašlu. A kdokoli, kdo u nás nebydlí a nezná tyto poměry, naprosto nemá právo kecat do toho, kdo bude v naší čtvrti parkovat. Protože jestli si pánové z magistártu myslí, že prakovat ve třech řadách na každé straně ulice a hledat místo průměrně hodinu je normální, pak by se měli dát vyšetřit. Míszto na parkování jednoduše není a místní má být na prvním místě. Jakékoli námitky neberu, ani se nesnažte.

+1/−2
18.12.2013 21:30

T17o25m49á68š 12Z88e72m39a19n 3455268304655

Ještě oddatek, nevěřím že magistrát chce omezit parkovací zóny, Syreček nedávno vyhlásil, že sice bude jedna zóna, ale parkovat budete smět jen v blízkém okolí svého bydliště a ne po celé čtvrti jako dnes.

Liberalizaci by mu jeho cyklističní nohsledi z automatu neprominuli.

0/0
18.12.2013 20:46

T46o60m21á64š 22Z40e29m76a93n 3915678664575

Parkovací zóny ponechat v úplném centru a zbytek nechat volný.

Kdo bydlí v centru, tak buď ráno s autem zmizí a vrátí se až večer po nájezdu přespolních a nebo jezdí MHD, takže mu místo zůstane od víkendu.

Naopak ubyde starost s tím že potřebujete přes den něco vyzvednou na několika místech v Praze (třeba čisté 4 hodiny cestování MHD vs. 1:30 autem) protože při takovém systému se nějaké místo na chvíli najde všude.

A bude to i samoregulační.

0/0
18.12.2013 20:44

E25v65ž33e95n 32P85o46l19á27k 3478768171873

A teď si ještě porovnejte tuto teorii s realitou a vysvětlete mi, kde bych potom v okruku 300metrů od svého domě měl asi tak parkovat.

0/0
18.12.2013 21:31

I31v13a59n 48P92r70o56c64h57á58z74k37a 3241374545915

Magistrát se opět převedl. Místo jednotných parkovacích karet platných na celém území města zavede smíšené zóny, aby rezidenti neměli kde zaparkovat a návštěvníci mohli městu za parkování zaplatit větší balík, než dosud.

0/0
18.12.2013 18:46

Z23d33e80n11ě54k 73J17o15n22á23š 9391829556290

Hlavně postavte parkovací domy, aby se dalo vůbec parkovat.

+3/−1
18.12.2013 18:01

M23i44c57h34a19l 26Z26e55t98e96k 3208922660167

Jednoduše: Zavést zóny v historickém centru a v okruhu 300m okolo stanic metra na periferiích (zde stačí pro všední dny). Jinde je to zbytečnost.

0/0
18.12.2013 15:35

T57o68m18á58š 90Z26e14m23a94n 3155438564945

Nechal bych je jen v historickém centru (MS, SM,NM, Hrad, Nový svět) a konec.

0/0
18.12.2013 20:36

E53v35ž78e40n 72P18o38l45á40k 3788898271383

Přjeďte se laskavě podívat na tu zbytečnost do okolí Výstaviště nebo Vítezného náměstzí, vážený teoretiku.

0/0
18.12.2013 21:32

J75a67r34o82s90l60a17v 10M56a53j15s80t91r 6386241981484

asi se zase vymýšlí nové, jednoduché řešení složitých problémů. Asi nejde nějak striktně rozlišit důvodnost a nezbytnost průjezdu, či parkování v Praze. Ale určitým řešením osobní dopravy se mi zdá být existence velkých levných parkovišť u prvních stanic metra, nebo vlaku s následnou jízdenkou zdarma, či se slevou. Pro majitele pražské SPZ na první auto zdarma a na další s min. poplatkem kartu s možností zaparkovat kdekoliv kromě P1 a řekněme části P2, nebo přesně definovaných míst buď místně, nebo časově. Myslím, že to funguje, protože ač pražáci, rádi využijeme P+R parkoviště na Holešovicích a pak do centra metrem , než složitě vymýšlet parkování. Třeba by se naši mimopražští sousedé taky naučili, že to nejde jako u nich,přijet až před krám, nakoupit a pak možná někdy domů.

+2/0
18.12.2013 13:56

P52e90t61r 30N71o29v29á66k 3474835379700

No tak super. Platit se bude vesele dál, jen ty zóny se "skoro" zruší. Už teď je karet víc než míst na parkování, takže taková malá skrytá daň.

+3/0
18.12.2013 13:22

R27a88d27o40s61l50a46v 88K22l23a81u49d94a 5964818734592

Jak to tak sleduju, to zas bude paskvil:-)  Podle mě by systém modrých zón měl zůstat jaký je, pochopitelně zlevnit karty a vydávat speciální pro podnikatele, kteří poskytují řemeslnické služby, dodávku zboží a pod. Fakt není nejmenší důvod aby měli zajištěné bezplatné parkování návštěvy bydlící v jiné části Prahy.

+2/−3
18.12.2013 12:50

J79i79ř23í 46D91o35č98e65k18a14l 9479155268533

Podle mě by měl být systém zón zrušen s výjimkou samotného historického jádra (Praha 1, Praha 2)

+7/0
18.12.2013 13:20

T76o78m39á39š 63Z86e49m40a87n 3775198364385

Souhlas

0/0
18.12.2013 20:37

E18v22ž35e74n 46P54o17l66á14k 3238348351633

A argument nikde.

0/−1
18.12.2013 21:32

P28e74t52r 46N97i83v95n69i14c69k65ý 3662284865197

To je celkem veselé téma napokračování. Jsem zvědavý jaké perpetum mobile pražští politici vymyslí. Prostě více aut se tam nevejde.

.

A vůbec, proč by v Praze, měste s jednou s nejlepších MHD na světě, měl mít každý auto?

.

V Japonsku to řeší tak, že aby si mohol člověk zaregistrovat auto, musí mít potvrzení, že má kde parkovat.

0/−6
18.12.2013 12:40

M49i90c45h36a64l 95P89a53v82l38á10t 9593183854729

Proc by mel mit auto? Treba protoze ho potrebuje.

A zadny ekofasista mu do toho nema co kecat..

--

Kazdopadne je to dobry krok smerem ke zruseni toho svinstva s modrymi zonami.

+4/0
18.12.2013 12:47

P64e14t13r 10N68i74v86n51i78c35k40ý 3682144515687

Ale co to znamená "potřebuje"? Jednoduše došlo místo k parkování protože aut je přespříliš. To je příčina. Jsem zvědavý na nové výmysly, jak místo příčiny řešit důsledky.

.

Upřímně. Je mi srdečně jedno jakou novou barvu zón a jaké podmínky si zas pražáci vymyslí, když problém v takto liberalizovaném prostředí je neřešitelný a pochybyji že by dokázali nabourat fyzikální zákon o zachování hmoty, aneb, jak narvat na omezená parkovací místa několikanásobně víc aut...

0/−3
18.12.2013 13:11

M17i28c67h97a27l 22P76a96v69l66á37t 9313693174979

Potrebuje znamena potrebuje. Kazdy sam to dokaze vyhodnotit lepe nez nejaky zeleny mozek.

Momentalne nejvetsi problem s parkovanim zpusobuji na postizenych mistech prave ty modre zony. Praha neni Tokio. Jestli to nechapete, doporucuji osobni navstevu obou mist.

+4/0
18.12.2013 13:15

P34e86t83r 41N14i60v62n28i27c44k62ý 3492664115347

"Potrebuje znamena potrebuje." AHA ;-D To je právě ten liberální přístup v místech, kde to fyzikálně není možné. Mně parkování v Praze nezajímá, ale bavím se jak se místo příčin řeší následky. (Překvapivě, to drhne. Kdo by to byl býval řekl, že?) Tak hodně štěstí! ;-D Těším se na další články této úsměvné kauzy.

0/−3
18.12.2013 13:28

J37a85r11o23s30l81a90v 20M68a59j86s16t43r 6426401531264

proboha, když vás parkování v Praze nezajímá, tak proč se do něj s....ete. A pokud se bavíte úsměvnými kauzami, doporučuji k rozšíření úsměvu, ty vaše, tedy zelené.....

+3/0
18.12.2013 13:43

J43a80r11o52s84l71a46v 18C54h10v50o62j63k72a 8204954455

Tak já jsem auto ve městě (menším než Praha, ale s dobrou MHD) měl, nyní ho nemám (pracuji v zahraničí, tak jsem ho prodal). Nicméně, i přesto, že ho nemám, bych ho občas potřeboval z několika důvodů:

1) Je poměrně problém bez auta nakoupit. V blízkém okolí je pouze několik málo obchodů s poměrně špatným sortimentem a jsou dražší než hypermarkety, které jsou daleko a ne příliš dobře obsluhované MHD.

2) Budu potřebovat vymalovat a udělat několik úprav v bytě. Už jenom dovézt 2 kýble Primalexu z Baumaxu je relativně problém, vůbec nemluvě o takových věcech, jako jsou například lišty, se kterými do mhd vůbec nenastoupím (patrně ani přeprava takhle dlouhých předmětů není vůbec povolena).

3) Vánoční stromek mám neštěstí plastový, pokud bych chtěl kupovat pravý, opět by mi chybělo auto abych si ho přivezl.

4) Odmítl jsem pozvání na svatbu kamarádky v jiném městě, protože bez auta nemám dobrý způsob, jak se tam dopravit (vlak tam sice jede, ale potřeboval bych na to 2 noclehy a o 2 dny dovolené víc, za to mi to zase nestojí).

atd. Důvodů k tomu mít auto i ve městě je nepřeberné množství a každý si sám zvažuje výhody a nevýhody. Dříve lidé neměli tolik aut ve městech jen a pouze proto, že byla tak nízká životní úroveň - ne proto, že by ho nechtěli a nevyužili.

+3/0
18.12.2013 13:43

T38o51m29á55š 85C26h42r76a24s81t27n53ý 2298849869891

A taky ta dopravní obslužnost byla vyšší, řekl bych.

0/0
18.12.2013 15:12

M45i15c85h10a80l 52P23a64v15l75á81t 9503563144859

No nektere z nas parkovani v Praze zajima. Mame ocividne lepsi predstavu o soucasnem stavu i o moznem zlepseni.

Neni to usmevna kauza, jen dalsi projev uplatkarstvi na prazskych radnicich. Ikdyz pravda, diky Vam pobavi aspon tahle diskuse.

(Vase "reseni pricin" je svinstvo podobne jako jine socialisticke nesmysly, ktere vidame kazdy den.)

0/0
18.12.2013 18:07

B76o20h96u13m87i33l 69S57t63e67j75s69k89a29l 5643344241623

Momentálně vozím babičku, která má velké pohybové problémy, k lékaři. Na MHD nedojde. Malé děti vozím do školy, protože je to bezpečnější než je nechat pobíhat přes rušné křižovatky samotné. Část rodiny mám na vesnici, kam se o víkendu kromě auta není pořádně jak dostat (překvapivě tam nejezdí ani to nejlepší MHD na světě). Až přestanete bydlet u rodičů a vytáhnete paty za humna zjistíte, že auto v rodině sice není úplnou nezbytností, ale dnes je to standard který život dost ulehčuje.

+6/−1
18.12.2013 13:38

T72o28m67á34š 95C64h85r38a64s50t19n43ý 2908299209941

Protože na letiště jedu vozem 20 minut, a MHD víc jak hodinu a něco?

Protože mimo letiště potřebuji jezdit i do jiných částí Republiky?

Protože bydlím v Praze?

+1/0
18.12.2013 15:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.