Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Parkování v Praze čekají změny. Magistrát chce omezit rezidentní zóny

Parkovací zóny, jaké řidiči znají z centra nebo třeba z Holešovic, by měly z Prahy zmizet. Město má hotový nový koncept parkování. Měl by například umožnit, aby řidiči při návštěvách příbuzných mohli před jejich domem nechat auto i přesto, že čtvrť spadá od parkovací zóny. Testování začne v polovině příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a16k18u79b 25F61e90i66f68a67r 7579269136849

Ať se za parkování platí, to je docela normální, ale hlavně AŤ JE KDE PARKOVAT!!

0/0
19.12.2013 9:53

F62r56a33n63t91i48š13e50k 11M34o97r43a73v90e25c 9842124301797

Bydlím na hranicích Vinohrad a Nuslí. Ne tedy v typickém centru. Přesto mám leckdy problém zaparkovat v blízkosti svého trvalého bydliště. Zdůrazňuji v blízkosti. Kdyby tam nebyla modrá zóna, parkoval bych nejspíš v sousedích čtvrtích. Jestli chce náměstek Nouza chránit rezidenty tím, že omezí modré zóny, pak mi to hlava nebere. rezidenti se dají chránit pouze důslednou činností městské policie, a ta má kontroly parkovacích karet a dalších věcí na háku. Denně v ulici stojí auta bez parkovací karty. Kdyby denně dostali lístek za stěrač a následně každý den dostávali výzvu k zaplacení 600 korun bez záznamu v bodovém systému, nepochybně by si to nedovolili. Stejně jako mistři, kteří strčí za okno cedulku PORUCHA NEJEDE a každý den stojí v místě svého pracoviště na trochu jiném místě. Ředitel MP deklaroval při nástupu do funkce heslo "strážníci do ulic". Kdo viděl strážníka na ulici, nechť se mi ozve, má u mě pivo.

0/−2
19.12.2013 9:02

K40a33r57e45l 51D84r45d13a 6174782177

Okolí metra na Praze 4? To je opět ten nápad na modré zóny Roztyly, Chodov, Opatov a Háje od ODS z Prahy 11? Zatím to padlo. A teď to prosazuje Magistrát jako experiment?

  Nevím jak jinde, ale jsem 700 metrů od metra Háje. Nikdy jsem tady žádného Středočecha parkovat neviděl. Firma zpracovávající analýzu pro radnici ODS prý ano. Parkovací domy tady provozují kamarádi ODS. Bezplatné parkován jim kazí zisky. Tak mám mít modrou zónu před domem. Zcela účelová šikana radnice a nyní Magistrátu. Stačí se podívat jak jsou zóny navrženy. S okolím metra nemají vlastně nic společného. Metro je jen zástěrka k tomu, jak šikanou zvýšit poptávku po parkovacích domech.

  Kapacita parkovišť pro rezidenty je zde místy nízká. Přitom jsou tady pozemky, kde by se další parkování dalo levně zřizovat. Ale není roky zájem. ODS prosazuje výhradně placené parkovací domy provozované jejich společností.

+3/−1
19.12.2013 6:27

E19v90ž26e36n 82P26o81l74á10k 3278708161143

A místní má parkovat kde, když si nám k Výstaviští vozí zadek kdejaká vidle i přes zóny a i takhle tam není k zaparkování? Aha, oni mají panáčkové svoje lidská práva, jenže na to já jim jaksi kašlu. A kdokoli, kdo u nás nebydlí a nezná tyto poměry, naprosto nemá právo kecat do toho, kdo bude v naší čtvrti parkovat. Protože jestli si pánové z magistártu myslí, že prakovat ve třech řadách na každé straně ulice a hledat místo průměrně hodinu je normální, pak by se měli dát vyšetřit. Míszto na parkování jednoduše není a místní má být na prvním místě. Jakékoli námitky neberu, ani se nesnažte.

+1/−2
18.12.2013 21:30

T82o80m80á86š 10Z51e82m65a36n 3465718604155

Ještě oddatek, nevěřím že magistrát chce omezit parkovací zóny, Syreček nedávno vyhlásil, že sice bude jedna zóna, ale parkovat budete smět jen v blízkém okolí svého bydliště a ne po celé čtvrti jako dnes.

Liberalizaci by mu jeho cyklističní nohsledi z automatu neprominuli.

0/0
18.12.2013 20:46

T21o80m78á55š 44Z94e71m92a25n 3165268474185

Parkovací zóny ponechat v úplném centru a zbytek nechat volný.

Kdo bydlí v centru, tak buď ráno s autem zmizí a vrátí se až večer po nájezdu přespolních a nebo jezdí MHD, takže mu místo zůstane od víkendu.

Naopak ubyde starost s tím že potřebujete přes den něco vyzvednou na několika místech v Praze (třeba čisté 4 hodiny cestování MHD vs. 1:30 autem) protože při takovém systému se nějaké místo na chvíli najde všude.

A bude to i samoregulační.

0/0
18.12.2013 20:44

E98v13ž36e30n 61P69o27l52á61k 3698138581133

A teď si ještě porovnejte tuto teorii s realitou a vysvětlete mi, kde bych potom v okruku 300metrů od svého domě měl asi tak parkovat.

0/0
18.12.2013 21:31

I65v94a51n 81P54r54o74c76h14á11z95k53a 3811754435205

Magistrát se opět převedl. Místo jednotných parkovacích karet platných na celém území města zavede smíšené zóny, aby rezidenti neměli kde zaparkovat a návštěvníci mohli městu za parkování zaplatit větší balík, než dosud.

0/0
18.12.2013 18:46

Z66d73e64n49ě91k 51J79o38n16á83š 9111439626590

Hlavně postavte parkovací domy, aby se dalo vůbec parkovat.

+3/−1
18.12.2013 18:01

M20i74c96h41a38l 75Z51e43t61e71k 3718402930127

Jednoduše: Zavést zóny v historickém centru a v okruhu 300m okolo stanic metra na periferiích (zde stačí pro všední dny). Jinde je to zbytečnost.

0/0
18.12.2013 15:35

T40o75m78á93š 82Z41e93m95a48n 3195208234255

Nechal bych je jen v historickém centru (MS, SM,NM, Hrad, Nový svět) a konec.

0/0
18.12.2013 20:36

E22v75ž69e52n 41P24o54l89á30k 3568508461673

Přjeďte se laskavě podívat na tu zbytečnost do okolí Výstaviště nebo Vítezného náměstzí, vážený teoretiku.

0/0
18.12.2013 21:32

J68a33r22o91s76l61a57v 77M97a39j14s17t59r 6306641241364

asi se zase vymýšlí nové, jednoduché řešení složitých problémů. Asi nejde nějak striktně rozlišit důvodnost a nezbytnost průjezdu, či parkování v Praze. Ale určitým řešením osobní dopravy se mi zdá být existence velkých levných parkovišť u prvních stanic metra, nebo vlaku s následnou jízdenkou zdarma, či se slevou. Pro majitele pražské SPZ na první auto zdarma a na další s min. poplatkem kartu s možností zaparkovat kdekoliv kromě P1 a řekněme části P2, nebo přesně definovaných míst buď místně, nebo časově. Myslím, že to funguje, protože ač pražáci, rádi využijeme P+R parkoviště na Holešovicích a pak do centra metrem , než složitě vymýšlet parkování. Třeba by se naši mimopražští sousedé taky naučili, že to nejde jako u nich,přijet až před krám, nakoupit a pak možná někdy domů.

+2/0
18.12.2013 13:56

P87e30t24r 59N38o66v90á29k 3404255499210

No tak super. Platit se bude vesele dál, jen ty zóny se "skoro" zruší. Už teď je karet víc než míst na parkování, takže taková malá skrytá daň.

+3/0
18.12.2013 13:22

R19a29d38o56s25l71a69v 83K55l41a58u65d47a 5234458644452

Jak to tak sleduju, to zas bude paskvil:-)  Podle mě by systém modrých zón měl zůstat jaký je, pochopitelně zlevnit karty a vydávat speciální pro podnikatele, kteří poskytují řemeslnické služby, dodávku zboží a pod. Fakt není nejmenší důvod aby měli zajištěné bezplatné parkování návštěvy bydlící v jiné části Prahy.

+2/−3
18.12.2013 12:50

J80i93ř88í 74D93o67č29e31k17a39l 9669305728453

Podle mě by měl být systém zón zrušen s výjimkou samotného historického jádra (Praha 1, Praha 2)

+7/0
18.12.2013 13:20

T45o17m65á88š 20Z75e59m44a57n 3935408794555

Souhlas

0/0
18.12.2013 20:37

E70v58ž22e25n 30P36o82l59á31k 3598458241603

A argument nikde.

0/−1
18.12.2013 21:32

P19e34t17r 42N13i63v81n95i23c58k80ý 3342354885857

To je celkem veselé téma napokračování. Jsem zvědavý jaké perpetum mobile pražští politici vymyslí. Prostě více aut se tam nevejde.

.

A vůbec, proč by v Praze, měste s jednou s nejlepších MHD na světě, měl mít každý auto?

.

V Japonsku to řeší tak, že aby si mohol člověk zaregistrovat auto, musí mít potvrzení, že má kde parkovat.

0/−6
18.12.2013 12:40

M45i45c94h44a23l 22P57a72v93l24á45t 9933883854249

Proc by mel mit auto? Treba protoze ho potrebuje.

A zadny ekofasista mu do toho nema co kecat..

--

Kazdopadne je to dobry krok smerem ke zruseni toho svinstva s modrymi zonami.

+4/0
18.12.2013 12:47

P56e29t73r 59N66i34v37n25i89c76k97ý 3592574105417

Ale co to znamená "potřebuje"? Jednoduše došlo místo k parkování protože aut je přespříliš. To je příčina. Jsem zvědavý na nové výmysly, jak místo příčiny řešit důsledky.

.

Upřímně. Je mi srdečně jedno jakou novou barvu zón a jaké podmínky si zas pražáci vymyslí, když problém v takto liberalizovaném prostředí je neřešitelný a pochybyji že by dokázali nabourat fyzikální zákon o zachování hmoty, aneb, jak narvat na omezená parkovací místa několikanásobně víc aut...

0/−3
18.12.2013 13:11

M89i94c46h96a23l 84P64a11v10l47á60t 9613223274679

Potrebuje znamena potrebuje. Kazdy sam to dokaze vyhodnotit lepe nez nejaky zeleny mozek.

Momentalne nejvetsi problem s parkovanim zpusobuji na postizenych mistech prave ty modre zony. Praha neni Tokio. Jestli to nechapete, doporucuji osobni navstevu obou mist.

+4/0
18.12.2013 13:15

P69e92t19r 97N11i60v59n74i32c60k18ý 3292144675257

"Potrebuje znamena potrebuje." AHA ;-D To je právě ten liberální přístup v místech, kde to fyzikálně není možné. Mně parkování v Praze nezajímá, ale bavím se jak se místo příčin řeší následky. (Překvapivě, to drhne. Kdo by to byl býval řekl, že?) Tak hodně štěstí! ;-D Těším se na další články této úsměvné kauzy.

0/−3
18.12.2013 13:28

J62a10r72o62s33l49a56v 90M71a39j91s28t72r 6216151721244

proboha, když vás parkování v Praze nezajímá, tak proč se do něj s....ete. A pokud se bavíte úsměvnými kauzami, doporučuji k rozšíření úsměvu, ty vaše, tedy zelené.....

+3/0
18.12.2013 13:43

J96a32r17o14s49l59a97v 79C40h29v23o46j15k64a 8594424845

Tak já jsem auto ve městě (menším než Praha, ale s dobrou MHD) měl, nyní ho nemám (pracuji v zahraničí, tak jsem ho prodal). Nicméně, i přesto, že ho nemám, bych ho občas potřeboval z několika důvodů:

1) Je poměrně problém bez auta nakoupit. V blízkém okolí je pouze několik málo obchodů s poměrně špatným sortimentem a jsou dražší než hypermarkety, které jsou daleko a ne příliš dobře obsluhované MHD.

2) Budu potřebovat vymalovat a udělat několik úprav v bytě. Už jenom dovézt 2 kýble Primalexu z Baumaxu je relativně problém, vůbec nemluvě o takových věcech, jako jsou například lišty, se kterými do mhd vůbec nenastoupím (patrně ani přeprava takhle dlouhých předmětů není vůbec povolena).

3) Vánoční stromek mám neštěstí plastový, pokud bych chtěl kupovat pravý, opět by mi chybělo auto abych si ho přivezl.

4) Odmítl jsem pozvání na svatbu kamarádky v jiném městě, protože bez auta nemám dobrý způsob, jak se tam dopravit (vlak tam sice jede, ale potřeboval bych na to 2 noclehy a o 2 dny dovolené víc, za to mi to zase nestojí).

atd. Důvodů k tomu mít auto i ve městě je nepřeberné množství a každý si sám zvažuje výhody a nevýhody. Dříve lidé neměli tolik aut ve městech jen a pouze proto, že byla tak nízká životní úroveň - ne proto, že by ho nechtěli a nevyužili.

+3/0
18.12.2013 13:43

T84o60m87á59š 93C27h22r11a46s68t18n41ý 2858639269871

A taky ta dopravní obslužnost byla vyšší, řekl bych.

0/0
18.12.2013 15:12

M92i32c81h60a20l 22P49a73v82l92á29t 9423543664739

No nektere z nas parkovani v Praze zajima. Mame ocividne lepsi predstavu o soucasnem stavu i o moznem zlepseni.

Neni to usmevna kauza, jen dalsi projev uplatkarstvi na prazskych radnicich. Ikdyz pravda, diky Vam pobavi aspon tahle diskuse.

(Vase "reseni pricin" je svinstvo podobne jako jine socialisticke nesmysly, ktere vidame kazdy den.)

0/0
18.12.2013 18:07

B41o85h87u36m54i83l 64S13t14e93j13s12k89a89l 5473534651963

Momentálně vozím babičku, která má velké pohybové problémy, k lékaři. Na MHD nedojde. Malé děti vozím do školy, protože je to bezpečnější než je nechat pobíhat přes rušné křižovatky samotné. Část rodiny mám na vesnici, kam se o víkendu kromě auta není pořádně jak dostat (překvapivě tam nejezdí ani to nejlepší MHD na světě). Až přestanete bydlet u rodičů a vytáhnete paty za humna zjistíte, že auto v rodině sice není úplnou nezbytností, ale dnes je to standard který život dost ulehčuje.

+6/−1
18.12.2013 13:38

T57o22m42á77š 81C73h71r20a23s75t10n97ý 2788559799941

Protože na letiště jedu vozem 20 minut, a MHD víc jak hodinu a něco?

Protože mimo letiště potřebuji jezdit i do jiných částí Republiky?

Protože bydlím v Praze?

+1/0
18.12.2013 15:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.