Diskuze

Parkování v Praze čekají změny. Magistrát chce omezit rezidentní zóny

Parkovací zóny, jaké řidiči znají z centra nebo třeba z Holešovic, by měly z Prahy zmizet. Město má hotový nový koncept parkování. Měl by například umožnit, aby řidiči při návštěvách příbuzných mohli před jejich domem nechat auto i přesto, že čtvrť spadá od parkovací zóny. Testování začne v polovině příštího roku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JF

Ať se za parkování platí, to je docela normální, ale hlavně AŤ JE KDE PARKOVAT!!

0 0
možnosti
FM

Bydlím na hranicích Vinohrad a Nuslí. Ne tedy v typickém centru. Přesto mám leckdy problém zaparkovat v blízkosti svého trvalého bydliště. Zdůrazňuji v blízkosti. Kdyby tam nebyla modrá zóna, parkoval bych nejspíš v sousedích čtvrtích. Jestli chce náměstek Nouza chránit rezidenty tím, že omezí modré zóny, pak mi to hlava nebere. rezidenti se dají chránit pouze důslednou činností městské policie, a ta má kontroly parkovacích karet a dalších věcí na háku. Denně v ulici stojí auta bez parkovací karty. Kdyby denně dostali lístek za stěrač a následně každý den dostávali výzvu k zaplacení 600 korun bez záznamu v bodovém systému, nepochybně by si to nedovolili. Stejně jako mistři, kteří strčí za okno cedulku PORUCHA NEJEDE a každý den stojí v místě svého pracoviště na trochu jiném místě. Ředitel MP deklaroval při nástupu do funkce heslo "strážníci do ulic". Kdo viděl strážníka na ulici, nechť se mi ozve, má u mě pivo.

0 2
možnosti
KD

K56a28r22e38l 20D32r30d23a

19. 12. 2013 6:27

Okolí metra na Praze 4? To je opět ten nápad na modré zóny Roztyly, Chodov, Opatov a Háje od ODS z Prahy 11? Zatím to padlo. A teď to prosazuje Magistrát jako experiment?

  Nevím jak jinde, ale jsem 700 metrů od metra Háje. Nikdy jsem tady žádného Středočecha parkovat neviděl. Firma zpracovávající analýzu pro radnici ODS prý ano. Parkovací domy tady provozují kamarádi ODS. Bezplatné parkován jim kazí zisky. Tak mám mít modrou zónu před domem. Zcela účelová šikana radnice a nyní Magistrátu. Stačí se podívat jak jsou zóny navrženy. S okolím metra nemají vlastně nic společného. Metro je jen zástěrka k tomu, jak šikanou zvýšit poptávku po parkovacích domech.

  Kapacita parkovišť pro rezidenty je zde místy nízká. Přitom jsou tady pozemky, kde by se další parkování dalo levně zřizovat. Ale není roky zájem. ODS prosazuje výhradně placené parkovací domy provozované jejich společností.

3 1
možnosti
EP

E89v13ž29e53n 58P41o97l12á80k

18. 12. 2013 21:30

A místní má parkovat kde, když si nám k Výstaviští vozí zadek kdejaká vidle i přes zóny a i takhle tam není k zaparkování? Aha, oni mají panáčkové svoje lidská práva, jenže na to já jim jaksi kašlu. A kdokoli, kdo u nás nebydlí a nezná tyto poměry, naprosto nemá právo kecat do toho, kdo bude v naší čtvrti parkovat. Protože jestli si pánové z magistártu myslí, že prakovat ve třech řadách na každé straně ulice a hledat místo průměrně hodinu je normální, pak by se měli dát vyšetřit. Míszto na parkování jednoduše není a místní má být na prvním místě. Jakékoli námitky neberu, ani se nesnažte.

1 2
možnosti
TZ

T79o32m72á15š 49Z82e76m50a82n

18. 12. 2013 20:46

Ještě oddatek, nevěřím že magistrát chce omezit parkovací zóny, Syreček nedávno vyhlásil, že sice bude jedna zóna, ale parkovat budete smět jen v blízkém okolí svého bydliště a ne po celé čtvrti jako dnes.

Liberalizaci by mu jeho cyklističní nohsledi z automatu neprominuli.

0 0
možnosti
TZ

T35o36m38á95š 53Z62e50m62a53n

18. 12. 2013 20:44

Parkovací zóny ponechat v úplném centru a zbytek nechat volný.

Kdo bydlí v centru, tak buď ráno s autem zmizí a vrátí se až večer po nájezdu přespolních a nebo jezdí MHD, takže mu místo zůstane od víkendu.

Naopak ubyde starost s tím že potřebujete přes den něco vyzvednou na několika místech v Praze (třeba čisté 4 hodiny cestování MHD vs. 1:30 autem) protože při takovém systému se nějaké místo na chvíli najde všude.

A bude to i samoregulační.

0 0
možnosti
EP

E80v16ž24e23n 61P15o24l44á75k

18. 12. 2013 21:31

A teď si ještě porovnejte tuto teorii s realitou a vysvětlete mi, kde bych potom v okruku 300metrů od svého domě měl asi tak parkovat.

0 0
možnosti
IP

Magistrát se opět převedl. Místo jednotných parkovacích karet platných na celém území města zavede smíšené zóny, aby rezidenti neměli kde zaparkovat a návštěvníci mohli městu za parkování zaplatit větší balík, než dosud.

0 0
možnosti
ZJ

Hlavně postavte parkovací domy, aby se dalo vůbec parkovat.

3 1
možnosti
MZ

Jednoduše: Zavést zóny v historickém centru a v okruhu 300m okolo stanic metra na periferiích (zde stačí pro všední dny). Jinde je to zbytečnost.

0 0
možnosti
TZ

T32o86m42á26š 79Z86e21m74a49n

18. 12. 2013 20:36

Nechal bych je jen v historickém centru (MS, SM,NM, Hrad, Nový svět) a konec.

0 0
možnosti
JM

asi se zase vymýšlí nové, jednoduché řešení složitých problémů. Asi nejde nějak striktně rozlišit důvodnost a nezbytnost průjezdu, či parkování v Praze. Ale určitým řešením osobní dopravy se mi zdá být existence velkých levných parkovišť u prvních stanic metra, nebo vlaku s následnou jízdenkou zdarma, či se slevou. Pro majitele pražské SPZ na první auto zdarma a na další s min. poplatkem kartu s možností zaparkovat kdekoliv kromě P1 a řekněme části P2, nebo přesně definovaných míst buď místně, nebo časově. Myslím, že to funguje, protože ač pražáci, rádi využijeme P+R parkoviště na Holešovicích a pak do centra metrem , než složitě vymýšlet parkování. Třeba by se naši mimopražští sousedé taky naučili, že to nejde jako u nich,přijet až před krám, nakoupit a pak možná někdy domů.

2 0
možnosti