Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na pražském Břevnově se hádají o zastávku. Má se posunout o 200 metrů

Pouhé dvě stovky metrů rozdělují obyvatele pražského Břevnova. Právě o takovou vzdálenost se totiž má příští rok při rekonstrukci tramvajové tratě posunout zastávka U Kaštanu - a přeměnit se na zastávku Poliklinika Břevnov. Rozdíl při jízdě tramvají je asi dvacet vteřin, místní jsou ale proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31e48t41r 51D61i49v45i62š 7335176653773

mají na 1,7 kilometru dlouhý ulici 5 zastávek a můžou se z toho pos*ratR^

+5/0
27.12.2013 15:00

J30i96ř26í 43K15r30e66j28č29í48k 2517798604266

Snad dostanou místní rozum a posunutí o zmiňovaných 140 metrů dostane zelenou. Ta trať už rekonstrukci potřebuje jako prase drbání... ;-)

+2/0
27.12.2013 14:58

A91n68e34t55a 54M48a43l16á 6651280635

Panebože, 200 metrů!! No to je fakt tragédie. udělala bych o tom rovnou mezinárodní referendum.

+7/0
27.12.2013 13:53
Foto

M21a56r79t52i68n 25Š36u31b27r41t 1785561854905

Středy zastávek původní a posunuté jsou od sebe jen 190 metrů, od konce té současné k začátku té nové by to bylo pouze 140 metrů...

+2/0
27.12.2013 14:14

A76l97e23n85a 50J86a24n58d92o24v89á 7189838731585

Mně to zase připadá tak, že si to prosadila Billa, pro tu by to bylo výhodné, zatímco pro malé obchodníky u zastávky U Kaštanu naopak zničující. Jinak proč se vymýšlí rekonstrukce a přesuny zastávek, které jsou desetiletí zavedené a na něž jsou místní zvyklí? Asi se potřebuje vykazovat činnost a taky se potřebují vydávat prachy na projekty a rekonstrukce, třebas nepotřebné.

Je to pořád dokola, každý rok nové a nové změny, napřed jezdí 22 a 23, pak se řekne, že stačí č. 22, ale že bude posílené a bude jezdit častějí; teď se zase má linka 22 omezit - připadá mi, že to projektují a organizují lidé, kteří snad v Praze ani nebydlí anebo vůbec MHD nejezdí...

+1/0
28.12.2013 22:01
Foto

M22a11r42t15i85n 35Š77u97b13r91t 1265331474805

Zastávky byly od sebe 300 a 600 metrů. Nebylo nutné, aby si to někdo prosazoval ve svůj prospěch. DP, který má na starost rekonstrukci tratí, tak prostě chtěl vyhovět přiměřeně všem lidem v okolí ulice, aby měli dostupnost zastávek shodnou a snažil se o to, aby zastávky byly po 450 metrech. Pokud jde o změny linek, s těmi nemá DP nic společného, to je zase věc organizace Ropid. Projektují a organizují to lidé, kteří MHD nejen jezdí, ale dokonce je jejich koníčkem a po práci prostředky MHD chodí i řídit, takže vás pak i vozí. Že jim to projektování moc nejde, to je ovšem poslední roky pravda...

+2/0
28.12.2013 23:51

T69o15m76á57š 56Z41e62m91a28n 3505698704965

Nejlevnější bude to nechat být.

Ty peníze se budou hodit jinde - třeba na lepení děr po zimě.

+3/−1
27.12.2013 13:13

J66a70r67o94s65l24a29v 83S36t92u31p18k92a 6737159959614

zadna zima neni....

0/0
27.12.2013 13:52

M12a16r54t52i26n 66P42e76t30r 6813402708419

To je poněkud předčasné tvrzení :-)

+2/0
27.12.2013 13:54

K70a18r29e63l 19C13h47r77a95s48t21i87n47a 4963824820505

No tak ať udělají zastávky dvě a bude věc vyřešena. Pro nemocné seniory nebo lidi špatně pohyblivé je dvě stě metrů šílená vzdálenost!

+5/−9
27.12.2013 12:39

N44i11k88o21l 95R26e54s39s34o93v46á 1229341525877

Ano, ale kdyby byla zastavka kazdych 300m, tak bude trvat 2x tak dlouho, nez ta tramvaj nekam dojede...

+11/0
27.12.2013 12:47

Z23d28e73n66ě97k 89S36k37ř10i22v90a28n 5164550429826

To je sice pravda, ale když můžeme mít 2 zastávky "Národní divadlo" (kolik je to, 150 metrů?), tak bych se, s ohledem na dostupnost polikliniky pro nemocné a nákupní možnosti, přikláněl k vybudování další zastávky.

+6/−7
27.12.2013 13:13

J91a28r74o24s26l77a94v 69S71t89u22p34k18a 6357919239804

tam je duvod trosku jiny, predevsim se tam krizi dva smery pro ty dve zastavky....staci premyslet

+4/−1
27.12.2013 13:52
Foto

M97a91r56t23i44n 88Š96u92b89r70t 1215561424615

Posun zastávky byl v minulosti vyžadován právě staršími lidmi. Zejména proto, že mezi zastávkou Drinopol a U Kaštanu je nyní cca 600 metrů (a to je opravdu pro starší lidi už daleko), zastávka Břevnovský klášter je od zastávky U Kaštanu pouze necelých 300 metrů. Tento nepoměr řada místních obyvatel roky, ba desetiletí, kritizovala. Oni starší lidé bydlí i v místech, kde ta zastávka není. Takže DP se pokusil mezistaniční vzdálenosti narovnat tak, aby všichni z okolí měli pokud možno zastávky dostupné stejně a současně, aby se nesnížila rychlost tramvají. 

Přestože se dávají preference na semafory a dělají nové tratě, přidávání zastávek po 150 metrech vede k tomu, že se cestovní rychlost tramvajové dopravy stále zpomaluje (což je světová výjimka, už jsme pod hodnotou 19 km/h) a tím současně prodražuje, což velmi snižuje možnosti tramvajové dopravy a ve svém důsledku pak vede ke snižování počtu spojů.

Na Bělohorské bohužel nyní aktivní lidé ukřičeli většinu, které by posun zastávky prospěl. Nejde o posun o 200 metrů, ale o pouhých 140 metrů. Pošta, co byla v ulici od zastávky 50 metrů napravo, by byla 90 metrů nalevo. Vše bylo naplánováno s ohledem na celou oblast a také s ohledem na to, aby doprava tramvajemi přes tuto oblast byla atraktivní i pro další cestující.

Pokud by byly doplněny obě zastávky, byly by od sebe opravdu jen 140 metrů. Docházková vzdálenost, která je pro kvalitní kolejovou dopravu vhodná 300 až těch 500 metrů a u metra je z hlediska kvality bydlení vítáno i 800 metrů, by byla zde jen 70 metrů na obě strany. Roční ekonomické náklady na zastavení a rozjezdy cca 1,5 milionu. Zvýšení hluku v ulici. Zdržení lidí, co zastávkou projíždějí v řádu statisíc minut ročně.

Samozřejmě, je důležité myslet na starší lidi a stavět bezbariérové a dobře dostupné zastávky. Ale zde to na základě požadavků místních asi dopadne tak, že u nové trati zůstane původní bariérová zastávka U Kaštanu. A někdy na nové staveb.povolení a po přidělení dalších peněz se snad upraví.

+14/0
27.12.2013 14:10

K27a30r16o77l72i96n50a 77M96a36r10i23e 12H90l85a98v14s35o56v50á 6354779965393

jednoznačně souhlasím, jen bych aktivní zaměnila za aktivistický

0/0
27.12.2013 21:24

A94l34e84n53a 14J31a61n17d54o69v15á 7559448381515

Asi ten posun zastávky staršími lidmi vyžadován nebyl, když nyní sepisují petice proti posunu - spíš to bylo přání otcem myšlenky projektantů. A poliklinika - tam už tolik lidí nechodí, jsou zde soukromé ordinace, předražená péče, právě ti staří raději dojíždějí jinam, takže to není argument - stačí se pozeptat skutečně místních a ne plánovat od stolu.

0/0
28.12.2013 22:58
Foto

M45a82r71t91i43n 20Š52u12b97r88t 1635231704305

Na základě sčítání lidí a urbanistických obvodů a počtu lidí docházejících do okolních objektů je atraktivnější pro více lidí zastávka v nové poloze. Ale holt je právem místních zakonzervovat horší stav i pro budoucnost... Poliklinika už není poliklinikou, ale vždy to bude významný cíl nějakých cest. U ulice 8. listopadu je vyšší zástavba, je tam hřiště, kam chodí děti, na rohu je bývalá budova školy, která určitě bude mít v průběhu dalších let různá využití. Ta nová zastávka by byla do budoucna v těžišti oblasti a užitečná pro více lidí. Je absurdní, aby zrovna tady tramvaj jela 600 metrů bez zastávky a pak stavěla po necelých 300 metrech 2x.

+1/0
29.12.2013 0:02

A64l64e86n34a 80J92a29n92d28o26v89á 7809408181565

Na soukromou kliniku budou zákazníci jezdit vozem, ne?

Jinak vy tam bydlíte, jste na tom nějak osobně zainteresovaný, dělal jste projekt? O co jde? Místní lidé ani obchodníci (vyjma Billy) přesun zastávky nechtějí a tím je řečeno vše.

0/0
29.12.2013 16:42
Foto

M56a56r57t68i51n 84Š57u91b66r53t 1365961454305

K řadě soukromých lékařů běžně jezdím MHD. Pokud tam bude zase škola, nebo nějaké jiné vzdělávací zařízení, budou tam jezdit děti také s využitím MHD. Ne, projekt jsem nedělal a nebydlím tam, ale mám k dipozici podklady o dostupnosti MHD a stavu a předpokladu rozvoje území. Proto mi přijde sobecké nechat nevyhovující stav, kdy víc lidí bude mít na zastávku dál jen kvůli tomu, že si menšina hájí své zájmy. Ale jak říkám, je právem každého občana si vymoci horší stav. Tj. aktuálně zachování bariérové zastávky v původním místě... Posun zastávky o pouhých 140 metrů navíc vůbec nepovažuji za hodný sporů. Pokud bych bydlel u vchodu přímo u zastávky, tak bych posunu a současné bezbariérovosti, která by byla ve prospěch dalších lidí lidí jenom zatleskal... Nejsem sobec. Mám tramvajovou zastávku 350 metrů od baráku a považuju to za bydlení "přímo na zastávce". V bytě v pátém patře bez výtahu bydlela i moje pětasedmdesátiletá babička s revmatem a dostupnost tramvají si nemohla na rozdíl od těch schodů vynachválit. Proto mi přijde absurdní se handrkovat o posun zastávky od ulice s poštou místo 50 metrů vlevo o 90 metrů vpravo. A co teda alespoň kompromis. Posun zastávky ne o 140, ale o pouhých 50 metrů, že by byla přímo u přechodu východně od Břevnovské ulice...?  Samozřejmě to už nebude příští rok, na to se musí udělat nové stavební povolení a přidělit nové peníze za čas.

+1/0
29.12.2013 20:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.