Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na pražském Břevnově se hádají o zastávku. Má se posunout o 200 metrů

Pouhé dvě stovky metrů rozdělují obyvatele pražského Břevnova. Právě o takovou vzdálenost se totiž má příští rok při rekonstrukci tramvajové tratě posunout zastávka U Kaštanu - a přeměnit se na zastávku Poliklinika Břevnov. Rozdíl při jízdě tramvají je asi dvacet vteřin, místní jsou ale proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54e43t53r 13D85i90v75i35š 7185596373243

mají na 1,7 kilometru dlouhý ulici 5 zastávek a můžou se z toho pos*ratR^

+5/0
27.12.2013 15:00

J77i28ř64í 97K95r88e43j62č66í81k 2947238954726

Snad dostanou místní rozum a posunutí o zmiňovaných 140 metrů dostane zelenou. Ta trať už rekonstrukci potřebuje jako prase drbání... ;-)

+2/0
27.12.2013 14:58

A36n32e18t88a 76M10a24l11á 6861350765

Panebože, 200 metrů!! No to je fakt tragédie. udělala bych o tom rovnou mezinárodní referendum.

+7/0
27.12.2013 13:53
Foto

M39a75r47t36i26n 31Š28u38b30r12t 1225651634175

Středy zastávek původní a posunuté jsou od sebe jen 190 metrů, od konce té současné k začátku té nové by to bylo pouze 140 metrů...

+2/0
27.12.2013 14:14

A81l64e89n79a 72J48a40n16d23o64v53á 7279288811375

Mně to zase připadá tak, že si to prosadila Billa, pro tu by to bylo výhodné, zatímco pro malé obchodníky u zastávky U Kaštanu naopak zničující. Jinak proč se vymýšlí rekonstrukce a přesuny zastávek, které jsou desetiletí zavedené a na něž jsou místní zvyklí? Asi se potřebuje vykazovat činnost a taky se potřebují vydávat prachy na projekty a rekonstrukce, třebas nepotřebné.

Je to pořád dokola, každý rok nové a nové změny, napřed jezdí 22 a 23, pak se řekne, že stačí č. 22, ale že bude posílené a bude jezdit častějí; teď se zase má linka 22 omezit - připadá mi, že to projektují a organizují lidé, kteří snad v Praze ani nebydlí anebo vůbec MHD nejezdí...

+1/0
28.12.2013 22:01
Foto

M10a76r40t39i31n 65Š22u94b36r50t 1595751844745

Zastávky byly od sebe 300 a 600 metrů. Nebylo nutné, aby si to někdo prosazoval ve svůj prospěch. DP, který má na starost rekonstrukci tratí, tak prostě chtěl vyhovět přiměřeně všem lidem v okolí ulice, aby měli dostupnost zastávek shodnou a snažil se o to, aby zastávky byly po 450 metrech. Pokud jde o změny linek, s těmi nemá DP nic společného, to je zase věc organizace Ropid. Projektují a organizují to lidé, kteří MHD nejen jezdí, ale dokonce je jejich koníčkem a po práci prostředky MHD chodí i řídit, takže vás pak i vozí. Že jim to projektování moc nejde, to je ovšem poslední roky pravda...

+2/0
28.12.2013 23:51

T69o23m65á53š 81Z94e45m33a31n 3245858464335

Nejlevnější bude to nechat být.

Ty peníze se budou hodit jinde - třeba na lepení děr po zimě.

+3/−1
27.12.2013 13:13

J62a82r81o97s13l45a11v 29S35t80u35p42k51a 6687689639384

zadna zima neni....

0/0
27.12.2013 13:52

M22a71r55t41i52n 50P87e72t46r 6863912768559

To je poněkud předčasné tvrzení :-)

+2/0
27.12.2013 13:54

K26a52r84e42l 59C22h54r52a56s40t82i55n43a 4413404210395

No tak ať udělají zastávky dvě a bude věc vyřešena. Pro nemocné seniory nebo lidi špatně pohyblivé je dvě stě metrů šílená vzdálenost!

+5/−9
27.12.2013 12:39

N35i75k68o91l 12R23e90s91s19o41v93á 1359651575197

Ano, ale kdyby byla zastavka kazdych 300m, tak bude trvat 2x tak dlouho, nez ta tramvaj nekam dojede...

+11/0
27.12.2013 12:47

Z52d79e64n81ě57k 18S19k56ř19i85v65a41n 5714850199186

To je sice pravda, ale když můžeme mít 2 zastávky "Národní divadlo" (kolik je to, 150 metrů?), tak bych se, s ohledem na dostupnost polikliniky pro nemocné a nákupní možnosti, přikláněl k vybudování další zastávky.

+6/−7
27.12.2013 13:13

J56a61r16o61s25l17a62v 24S39t92u50p50k79a 6597279899814

tam je duvod trosku jiny, predevsim se tam krizi dva smery pro ty dve zastavky....staci premyslet

+4/−1
27.12.2013 13:52
Foto

M73a12r62t75i57n 62Š30u25b29r58t 1155451814295

Posun zastávky byl v minulosti vyžadován právě staršími lidmi. Zejména proto, že mezi zastávkou Drinopol a U Kaštanu je nyní cca 600 metrů (a to je opravdu pro starší lidi už daleko), zastávka Břevnovský klášter je od zastávky U Kaštanu pouze necelých 300 metrů. Tento nepoměr řada místních obyvatel roky, ba desetiletí, kritizovala. Oni starší lidé bydlí i v místech, kde ta zastávka není. Takže DP se pokusil mezistaniční vzdálenosti narovnat tak, aby všichni z okolí měli pokud možno zastávky dostupné stejně a současně, aby se nesnížila rychlost tramvají. 

Přestože se dávají preference na semafory a dělají nové tratě, přidávání zastávek po 150 metrech vede k tomu, že se cestovní rychlost tramvajové dopravy stále zpomaluje (což je světová výjimka, už jsme pod hodnotou 19 km/h) a tím současně prodražuje, což velmi snižuje možnosti tramvajové dopravy a ve svém důsledku pak vede ke snižování počtu spojů.

Na Bělohorské bohužel nyní aktivní lidé ukřičeli většinu, které by posun zastávky prospěl. Nejde o posun o 200 metrů, ale o pouhých 140 metrů. Pošta, co byla v ulici od zastávky 50 metrů napravo, by byla 90 metrů nalevo. Vše bylo naplánováno s ohledem na celou oblast a také s ohledem na to, aby doprava tramvajemi přes tuto oblast byla atraktivní i pro další cestující.

Pokud by byly doplněny obě zastávky, byly by od sebe opravdu jen 140 metrů. Docházková vzdálenost, která je pro kvalitní kolejovou dopravu vhodná 300 až těch 500 metrů a u metra je z hlediska kvality bydlení vítáno i 800 metrů, by byla zde jen 70 metrů na obě strany. Roční ekonomické náklady na zastavení a rozjezdy cca 1,5 milionu. Zvýšení hluku v ulici. Zdržení lidí, co zastávkou projíždějí v řádu statisíc minut ročně.

Samozřejmě, je důležité myslet na starší lidi a stavět bezbariérové a dobře dostupné zastávky. Ale zde to na základě požadavků místních asi dopadne tak, že u nové trati zůstane původní bariérová zastávka U Kaštanu. A někdy na nové staveb.povolení a po přidělení dalších peněz se snad upraví.

+14/0
27.12.2013 14:10

K16a98r32o46l72i58n95a 92M45a27r50i52e 63H67l68a75v58s68o74v58á 6964829565413

jednoznačně souhlasím, jen bych aktivní zaměnila za aktivistický

0/0
27.12.2013 21:24

A98l98e85n45a 95J57a56n77d56o73v44á 7509578231535

Asi ten posun zastávky staršími lidmi vyžadován nebyl, když nyní sepisují petice proti posunu - spíš to bylo přání otcem myšlenky projektantů. A poliklinika - tam už tolik lidí nechodí, jsou zde soukromé ordinace, předražená péče, právě ti staří raději dojíždějí jinam, takže to není argument - stačí se pozeptat skutečně místních a ne plánovat od stolu.

0/0
28.12.2013 22:58
Foto

M41a85r80t66i45n 35Š14u97b62r56t 1535101464705

Na základě sčítání lidí a urbanistických obvodů a počtu lidí docházejících do okolních objektů je atraktivnější pro více lidí zastávka v nové poloze. Ale holt je právem místních zakonzervovat horší stav i pro budoucnost... Poliklinika už není poliklinikou, ale vždy to bude významný cíl nějakých cest. U ulice 8. listopadu je vyšší zástavba, je tam hřiště, kam chodí děti, na rohu je bývalá budova školy, která určitě bude mít v průběhu dalších let různá využití. Ta nová zastávka by byla do budoucna v těžišti oblasti a užitečná pro více lidí. Je absurdní, aby zrovna tady tramvaj jela 600 metrů bez zastávky a pak stavěla po necelých 300 metrech 2x.

+1/0
29.12.2013 0:02

A33l31e32n52a 89J46a73n72d59o95v86á 7699728951885

Na soukromou kliniku budou zákazníci jezdit vozem, ne?

Jinak vy tam bydlíte, jste na tom nějak osobně zainteresovaný, dělal jste projekt? O co jde? Místní lidé ani obchodníci (vyjma Billy) přesun zastávky nechtějí a tím je řečeno vše.

0/0
29.12.2013 16:42
Foto

M33a27r28t45i24n 42Š71u25b26r20t 1165931104325

K řadě soukromých lékařů běžně jezdím MHD. Pokud tam bude zase škola, nebo nějaké jiné vzdělávací zařízení, budou tam jezdit děti také s využitím MHD. Ne, projekt jsem nedělal a nebydlím tam, ale mám k dipozici podklady o dostupnosti MHD a stavu a předpokladu rozvoje území. Proto mi přijde sobecké nechat nevyhovující stav, kdy víc lidí bude mít na zastávku dál jen kvůli tomu, že si menšina hájí své zájmy. Ale jak říkám, je právem každého občana si vymoci horší stav. Tj. aktuálně zachování bariérové zastávky v původním místě... Posun zastávky o pouhých 140 metrů navíc vůbec nepovažuji za hodný sporů. Pokud bych bydlel u vchodu přímo u zastávky, tak bych posunu a současné bezbariérovosti, která by byla ve prospěch dalších lidí lidí jenom zatleskal... Nejsem sobec. Mám tramvajovou zastávku 350 metrů od baráku a považuju to za bydlení "přímo na zastávce". V bytě v pátém patře bez výtahu bydlela i moje pětasedmdesátiletá babička s revmatem a dostupnost tramvají si nemohla na rozdíl od těch schodů vynachválit. Proto mi přijde absurdní se handrkovat o posun zastávky od ulice s poštou místo 50 metrů vlevo o 90 metrů vpravo. A co teda alespoň kompromis. Posun zastávky ne o 140, ale o pouhých 50 metrů, že by byla přímo u přechodu východně od Břevnovské ulice...?  Samozřejmě to už nebude příští rok, na to se musí udělat nové stavební povolení a přidělit nové peníze za čas.

+1/0
29.12.2013 20:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.