Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražská MHD v lednu zvolní, tramvaje a autobusy pojedou méně často

V metropoli se v lednu prodlouží intervaly některých autobusů a tramvají, jen provoz metra zůstane v běžném rozsahu. Organizace Ropid, která v Praze a okolí plánuje veřejnou dopravu, zdůvodňuje řidší jízdní řády menším počtem cestujících. Omezení budou platit od 6. do 31. ledna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43o32s58e59f 53Č49m39o64l73í92k 9594793478

Ať jdou do řiti,včera vše narvaný jak prase a ještě to chtějí omezit??? normální šílenci...pak se diví že lidi radši jedou autem...:-/ kvalita pražské MHD čím dál více horší :-(

+3/0
31.12.2013 11:06

I65v52a 18Z14i13k92e57š57o69v67á 2561554208646

Prý jezdí méně lidí, proto je omezen provoz a to i metra. Bohužel pro mne byl dnes normální pracovní den. Pracuji v centru, kde nebylo pro turisty pomalu možné projít - davy větší než v letní sezoně. A co čert nechce, oni se chtějí přepravovat metrem! To je pro ropiďáky překvápko, co? V déčku jsme byly dokonalé sardinky, jen citrón a olej chyběl. Než přijelo na Florenc céčko, obávala jsem se, že lidi začnou padat z nástupiště. O autobusech z Kačerova na Libuš a Písnici ani nemluvím, to už bylo zralý na tu známou hlášku z Grossmana, že se vystupuje až na konečné. Tam ty dveře nešly dovřít už na Kačerově! Děkuji tedy báječnému Ropidu, že mi dopřál dnes ráno a večer celkem 2 hodiny adrenalinu. A moc se těším, že si takto báječně užiju ještě nejen zítra, ale ještě ve čtvrtek a v pátek.

+11/0
30.12.2013 22:55
Foto

M13a71r81t38i90n 64Š19u55b46r35t 1275801414905

Mohu vás potěšit, že ve čtvrtek a v pátek se už jezdí nikoli podle sobotních jízdních řádů, ale podle prázdninových pro pracovní den, tj. s intervaly prodlouženými pouze o 10-20%. Tak jen zítra...

+6/0
30.12.2013 23:05
Foto

R70o79b10e93r98t 46P71l52o76c44h 4216812971633

Ufff tak to se mi ulevilo, už jen zítra. Začínám mít noční můru z toho, že i zítra 31.12. pojedu úplně stejným autobusem jako dnes...

+5/0
31.12.2013 0:32
Foto

R73o64b12e13r42t 83P36l92o91c63h 4686242371203

Dnesk ráno jsem si cestování do práce náležitě užil. Konkrétně jde o autobus 150 s odjezdem ze zastávky Labe v 6:27 (stránky dpp radili že v 6:26 jede bus 157 - ta ale vůbec nejela). Autobus narvanej tak, že na Nemocnici Krč ani nešli zavřít dveře. Když jsme jako sardinky dorazili na Kačerov zdálo se, že to nejhorší mam za sebou. Ale mýlil jsem se. Jdu do metra. Jedno ve směru Háje je ve stanici. Nechce se mi dobíhat a tak ho nechávám ujet s tím, že přeci je normální pracovní den a za chviličku pojede další. Jenže ta chvilička trvala osm minut. Na Hájích mi ujel přípoj, ale naštěstí příměstské linky jezdili podle normálních pracovních jízdních řádů a tak jsem čekal jen patnáct minut. Nicméně do práce jsem přijel o něco málo později a firmu ROPID jsem několikrát proklel...;-O

+9/0
30.12.2013 22:29
Foto

M16a82r86t31i61n 66Š86u88b66r61t 1565731924595

Ještě pozor dnes večer a zítra. Na vývěskách v celém městě je u dnešního a zítřejšího dne napsáno toto: "Provoz všech linek bude shodný jako v pátek 27. prosince 2013." Předpokládá se, že cestující zabývající se stavem pražské MHD už stejně často jako předpovědí počasí po přečtení této věty pochopí, že v klasický pracovní den 27.12. to jezdilo jinak, takže si to mají přečíst a zjistit, že v pátek se jelo podle soboty, tudíž jelikož se v pondělí a v úterý jezdí podle pátku, tak to vlastně v pondělí a v úterý jezdí jako v sobotu, maximálně s nějakými výjimkami, které jsou někde na webu ;-). Dobrou chuť ;-).

+10/0
30.12.2013 22:12

K94a46r26e18l 65L55o80u81k32o23t48a 7568647765867

"Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě" ..... to by si mohli dát současní organizátoři dopravy jako heslo do firemního erbu :-/

+2/0
31.12.2013 1:05

L45u35c83i19a60n 46P92a57p89a29z41i75a83n 5964497561685

Jaký pán, takový krám! Ryba smrdí od hlavy, tedy kdopak dal takové zadání ROPIDu? Kdo je zřizovatel pražského dopravního podniku? A koho volili voliči v Praze v dřívější době, kdy následky či ovoce sklízíme právě dnes? Proč vznikla populistická dohoda ODS a ČSSD o nezvyšování ceny ročního kupónu MHD v Praze po celé volební období? Copak cena nafty je jako v roce 2009 či 2010? Proč se drží uměle nízko cena lidské práce, která díky tomu nemá na normální živobytí včetně funkční dopravní obslužnosti? Proč se zdražuej skrytě, aby to v koši cen vypadalo, že máme stále velmi levnou MHD ač ve skutečnosti je to na úkor kvality, takže se vlastně jedná také o zdražení (relativní). Jak dlouho si nechápe líbit tak již viditelný pokles životní úrovně, zhoršení podmínek k našemu žití? Budeme v příštích volbách volit opět ODS a ČSSD s TOP09 v zádech? Nebo klony ODS jako jsou veverky, Mach s Šebestovou Bobinou? Éra kmotrů z doby samovlády ODS včele s Bémem Praze velmi uškodilo, nadělalo skryté dluhy a tunely, které dnes velmi bolí. Přesto si zasloužíme funkční dopravní obslužnost i správu věcí veřejných nejen v rámci Prahy.  V roce 2014 můžeme svým hlasem ovlivnit i budoucnost MHD v Praze.

+4/−2
31.12.2013 1:28

M89i75c97h54a47l 59Z58e81t38e33k 3598722820147

Holt, když vybrané skupiny obyvatel (důchodci) to musí mít z populistických důvodů "zdarma", nedá se asi nic jiného dělat.:-/

+1/−2
30.12.2013 21:57

J12a19n 12J31o36r71d63a42n 5221117889

Nez ted? To uz snad ani nejde. Dvouhodinovy interval v pracovni den jakoje to ted...

To uz pak pojede jeden bus rano a odpoledne jeden nazpet. A do nej se vsichni namackame

+2/0
30.12.2013 21:17

M36i88l33o78š 96S84e81t65í78k 3659879784420

Nebojte, Ropid zadá zakázku na výrobu žebříčků, aby si cestující mohli vylézt na střechu. Vždyť jsou to tak nevyužité prostory, až je to hanba ;-)

+2/0
30.12.2013 21:46

K97r74y35š36t32o23f 42L83a16n25í39k 1669810745235

vitejte v realnem svete, prazaci

+1/−5
30.12.2013 21:10

E84v14ž57e63n 96P65o20l70á34k 3128408481763

A ten je u vás v kravíně, ten svět?

+4/0
30.12.2013 22:03
Foto

L17u13d48ě23k 40F68u33x60a 9456360194987

Až budu mít za sebou lobotomii a seberou mi půl mozku, taky si budu myslet, že MHD v Praze přepravuje jen pražáky....

+2/0
30.12.2013 23:24

K67a14r30e72l 93L22o25u19k68o80t74a 7178337805767

Pane Šubrte, nevíte prosím zda došlo někdy k nějákému vyčíslení kolik úspor přinesly změny ze září 2012 ? Předpokládám, že asi nedošlo, protože žádné úspory nejsou ..... ale chtěl bych to mít potvrzené odvás jakožto znalce z oboru. Děkuji.

+2/0
30.12.2013 20:25

V86á14c11l34a90v 73Š65u76b12r75t 9257353228517

Původně se hovořilo o 409 milionech (před změnou v září 2012). Nyní se jako číslo, kolik se uspořilo, uvádí 309 milionů za rok, ale že by existoval nějaký veřejný rozpis, který by toto číslo potvrzoval, tak ten jsem neviděl. Jelikož ale sledujeme od začátku roku 2012 různá omezení, která už jdou někdy i za hranu snesitelnosti, domnívám se, že blíže pravdě jsou zdroje, které uvádějí, že se po září 2012 a po následném flikování a posilování míst, kde se změny nepovedly, tak že se "ušetřilo" něco v rozmezí 0-50 milionů, což je vzhledem k rozsahu změn poněkud absurdní výsledek.

+4/0
30.12.2013 21:46
Foto

R62o48m76a47n 64P38o60l89á96č40e89k 1250396180355

A není náhodou ještě v této částce výluky na P6, Trojská a další .

+2/0
30.12.2013 22:14
Foto

M38a40r88t58i91n 45Š55u44b12r28t 1345121374275

Ano, výluky do toho spíš počítají.

+2/0
30.12.2013 23:06
Foto

M96a77r85t12i66n 15Š42u96b68r68t 1515251954165

Brácha doufám omluví, že jsem ho omylem použil jako mluvčího ;-).

+3/0
30.12.2013 21:47

K69a44r74e44l 56L50o73u45k35o75t30a 7168167135747

Děkuji všem panům Šubrtům za odpovědi :-) R^

+1/0
31.12.2013 1:01

R29o39b36e32r72t 10Š61i13m23e71č13e92k 6415701308168

ono když se vyhodí 12 nebo kolik mld. za zbytečné prodloužení metra A, které bude tak jako tak jezdit poloprázdné, tak se někde pak šetřit musí

+6/−1
30.12.2013 18:12
Foto

M75a48r49t73i67n 53Š89u54b86r53t 1605511194815

No skoro 22 mld i s úroky a pokud nepřijde žádný příspěvek z EU, tedy ani ty 3,5 mld.... A roční provozní náklady až 400 milionů.

+8/0
30.12.2013 19:12

R60o98b38e32r49t 39Š25i92m33e16č18e40k 6605711538568

když vezmu to, že až na veleslavín kopíruje tramvaje, pak se stačí na petřiny, odkud je to cca 10 minut tramvají na hradčanskou a pak dále někam do Motola... tak určitě to je pohodlnější, ale ty peníze budou chybět jinde, což lidi nechápou

+7/−1
30.12.2013 20:16

E41v73ž15e68n 53P66o66l38á16k 3748488811453

A proto tu tak neskutečně dostatečnou tramvaj musí doplňovat tolik autobusových linek? A to, že je Dejvická druhá, často první nejvytíženější stanice v metru, je evidentně úplně v pořádku.

0/−3
30.12.2013 22:05

R29o48b19e92r41t 21Š14i63m19e30č89e90k 6825251428658

myslíte 119 na letiště? Dejvická je vytížená, například proto, že je tam čvut, v suchdole zemědělka, busy do kladna jezdí z dejvické, ministerstvo obrany, gen štáb no a v neposlední řadě jsou dejvice poměrně lidnatá čtvrť.. tramvaje na evropský můžou pojmout tak pětinu, víc ne..

+3/0
30.12.2013 22:55

M37i91r28o11s39l21a85v 46G49r37o92s41s98m25a74n89n 8422569134

Já to chápu. :-)

0/0
31.12.2013 9:45

E66v97ž46e29n 59P49o92l32á52k 3258778701513

Pán je jasnovidec? Nebo zřejmě dvacet miliard za předražené tramvaje považuje oproti tomu za prkotinu.

0/−5
30.12.2013 19:48

R33o72b78e81r30t 79Š16i18m62e72č52e13k 6275711638928

nejsem jasnovidec, stačí se trochu zamyslet

+2/−1
30.12.2013 20:06

E55v98ž58e35n 21P75o66l89á71k 3678618461873

Jo aha

0/−1
30.12.2013 22:02
Foto

L42u31d71ě66k 51F17u36x45a 9916690624507

Už nefunguje ta trapná výmluva, jako že se v další etapě prodlouží trasa A až na Letiště VH?

0/0
30.12.2013 23:29

I94v14o 35G92o26v42a76n 1383399967

Už teď je to hrůza!!!!!! v 16 hodin byl interval metra 7 minut;-O!!8-o co si ten zku..r..nej ropid myslí? všude se dlouho čeká a všechno je narvaný;-€

+20/0
30.12.2013 17:30

L25u29c44i40a57n 15P88a20p62a28z69i30a29n 5514807451755

Ropid koná podle toho, kolik si kdo co objednal a zaplatil. Dostal zadání, aby se jezdilo méně, neboť jinak to bude ROPID platit ze svého, tak se podle toho zařídil. Svádět vše na ROPID je laciné, je třeba se podívat pravdě do očí, je to následek vládnutí ODS po dlouhá léta v Praze, která si vymyslela i onen ROPID, který za poradenskou činnosti si nechává tučně zaplatit. Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere.

+2/−1
30.12.2013 17:40
Foto

M63a37r56t63i39n 95Š83u25b70r41t 1955551354835

Ropid ale udělal v září 2012 "optimalizaci", která nepřinesla úspory, které byly požadovány. Jen zhoršila vyrovnanou vytíženost spojů (přibylo prázdných i přecpaných). A jelikož se neuspořilo a bylo potřeba flikovat nedodělky, peníze nejsou a tak se omezuje, kdykoliv je náznak sebemenší záminky. Kdyby neproběhlo září 2012, určitá omezení by bylo možné přijímat bez tak výrazného dopadu na cestujícíc.

+14/0
30.12.2013 17:47

L17u57c45i15a52n 31P20a59p30a56z81i17a43n 5804747841835

Celé ono tehdejší zadání bylo v zásadě nesplnitelné od samého počátku. Vařit polévku jen z vody prostě nejde. Ani perpetum mobile nelze sestrojit. Takže proto ani ROPID ani sám pánbů nemohl nic vymyslet, jen se oddálil čas kolapsu, získal se čas, který se jak je v Čechystánu nyní obvyklé jen promarnil. Systémové řešení není také díky neochotě udělat dříve předčasné volby, díky neochotě pravice se podívat pravdě do očí. Protože i řešení v rámci Prahy vychází konec konců z mantinelů celostátní politiky této republiky. Národohospodářská politika snižovat lidem životní úroveň, snižovat cenu  české lidské práce pod její důstojnost a zvyšovat všechny jiné náklady včetně DPH za éry vlády ODS u moci na násobky původních hodnot, muselo přinést i trpké plody na pražské úrovni života Pražanů. Dlouhou dobu nářky regionů se v Praze přehlíželo, říkalo se, že to není možné, že to jsou jen zvěsti levicové propagandy, nyní ale už ani Praha se nemůže vyhnout smutnému pohledu výsledku vládnutít bašty pravice s kolaborující ČSSD za poslední léta v Česku.

+1/−2
31.12.2013 1:39

L22u79k65á22š 11H82l43o85u32c59a24l 6852730911644

přestaňte zasirat rozumnou a konstruktivní diskuzi svejma levicackejma kecama

0/0
31.12.2013 3:16

B36o44h61u71s82l45a37v 23K64r14á16l98í81k 2311610139506

ROPID není nějaká poradenská firma, ale příspěvková organizace města, která tu dopravu právě jménem města objednává, platí a organizuje. Jakožto příspěvková organizace z toho samozřejmě sám žádný zisk mít nemůže, a že by těch pár šotoušů v jeho kancelářích mělo nějak výrazně větší platy než srovnatelní úředníci jednotlivých dopravců, to se mi tedy taky nezdá. Oni to mají spíš jako svoji hračku než na výdělek.

+2/0
30.12.2013 19:32

J85a57n 83B74r68a70b16e74n12e29c 6295706957729

JISTĚ, dokud Pražané nepochopí, že NEVOLIT ODSTOP je JEDINÁ CESTA, tak se NIC nezmění!!! a SOCani jsou v Praze TAKY součást MAFIE!!! !8-o

+1/−1
30.12.2013 21:11

L56u64c26i79a97n 29P13a12p47a84z66i10a18n 5934827611635

Máte zcela pravdu. Já to vím a mám radost, že nejsem jediný. Snad to pochopí i další Pražené.

0/−1
31.12.2013 1:32
Foto

M70a56r73t10i26n 17Š89u67b73r54t 1955791254175

Nedivte se, dnes a zítra se jezdí podle SOBOTNÍCH jízdních řádů.

+4/−1
30.12.2013 17:45

B51o68h40u59s44l64a51v 63K83r47á83l19í98k 2181670619226

Dnes jsem letmo sledoval lidi na zastávkách a naprostá většina z těch, kdo koukali na jízdní řád, se stejně dívala na pracovní den. Ale ono to bylo jedno, protože stejně všechno jezdilo přecpané a pozdě.

+7/0
30.12.2013 19:40
Foto

M91a50r65t58i24n 31Š72u40b56r36t 1225341734165

Ono není divu, když na vývěskách v celém městě je u dnešního dne napsáno toto: Provoz všech linek bude shodný jako v pátek 27. prosince 2013." Předpokládá se, že cestující budou mít VŠ dopravní a dokonalou pozornost a po přečtení této věty pochopí, že v klasický pracovní den 27.12. to jezdilo jinak, takže si to mají přečíst a zjistit, že v pátek se jelo podle soboty, tudíž i v pondělí se jezdí podle pátku, kdy byla sobota ;-).

+6/0
30.12.2013 22:09

L31u31c76i24a40n 76P44a48p95a22z16i72a36n 5254167181815

V Praze by měli být předčasné volby, ukončit agonii vládnutí podle utopistických představ Pražanů u předchozích voleb, kdy se nechali nalákat na nesplnitelné perpetum mobile, tedy o tom, že ceny ročních kupónů mohou být bez ohledu na to, že vše okolo se zdražuje, koruna devalvuje, stále na cenách roku raz dva a kdy se to politicky zneužije k propagandě, že to je i důkaz, že není třeba zvyšovat cenu české lidské práce, protože přece cena ročního kupónu v Praze také se nezvyšuje. Jak hloupé a pokrytecké a krátkozraké. Hlavně že milenka tehdejšího předsedy ODS a předsedy vlády dřela jako kůň! A pražští kmotři si vesele běhaji na svobodě a nám vytunelovali úspory města a naopak vytvořili závazky na mnoho let dopředu - viz tramvaje a jiné kauzy, darmo mluvit. DPP by měl vyhlásit bankrot, nemá již závazky větší než vlastní jmění?

0/−3
31.12.2013 1:45

L98u21k42á14š 39H59l57o37u47c67a29l 6862370381384

měli být volby? :-(

0/0
31.12.2013 3:18

J19a40n 62J86o31r92d37a84n 5761537539

Inteligentni reseni, kdyz je bezny pracovni den.

0/0
30.12.2013 21:18

J52a51n 51J94o56r33d47a54n 5221237419

A v sedm rano je autobusovy interval dve hodiny. Dementi :-\

0/0
30.12.2013 21:17

M12a90r71e28k 85M92a19r25t60i67n 8829774626940

A zase ten Ropid... :-/ Kolikrát do roka mění jízdní řády (bez plánovaných výluk)? Raději ani nevědět.

+1/0
30.12.2013 17:16

B62o29h85u87s71l35a64v 60K84r17á16l85í52k 2201940489826

To, že se jízdní řády mění podle poptávky, to je samozřejmě - dnes, v době internetu - jedině správně. Ale obávám se, že v tomto případě to není podle poptávky cestujících.

+1/0
30.12.2013 19:38

A26l25f77r38e70d 25S13t17a43n75i61s91l84a68v 3734873987921

Děkujeme Tvarůžku,

jen houšť  a větší kapky. Tunel zakonzervovat, tramvaje omezit. My těm pražákum ukážem, kdo je tady pánem.

+8/−2
30.12.2013 17:06

R14o60b66e50r86t 75Š51i16m64e22č10e50k 6975291218848

jsi demagog

+1/0
30.12.2013 18:17

J66i61r84i 66R91u13s82n79o37k 4595132677983

Zatim se prazska MHD porad jen zvolnuje. Nepostrehl jsem, ze by nekde zvysili obsluznost. Tihle tempem bude v roce 2017 jezdil jen metro a to dvakrat za hodinu.

+16/0
30.12.2013 17:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.