Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražská MHD v lednu zvolní, tramvaje a autobusy pojedou méně často

V metropoli se v lednu prodlouží intervaly některých autobusů a tramvají, jen provoz metra zůstane v běžném rozsahu. Organizace Ropid, která v Praze a okolí plánuje veřejnou dopravu, zdůvodňuje řidší jízdní řády menším počtem cestujících. Omezení budou platit od 6. do 31. ledna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62o90s83e96f 23Č77m35o88l71í27k 9824403938

Ať jdou do řiti,včera vše narvaný jak prase a ještě to chtějí omezit??? normální šílenci...pak se diví že lidi radši jedou autem...:-/ kvalita pražské MHD čím dál více horší :-(

+3/0
31.12.2013 11:06

I67v32a 68Z75i43k85e71š97o38v77á 2161144348746

Prý jezdí méně lidí, proto je omezen provoz a to i metra. Bohužel pro mne byl dnes normální pracovní den. Pracuji v centru, kde nebylo pro turisty pomalu možné projít - davy větší než v letní sezoně. A co čert nechce, oni se chtějí přepravovat metrem! To je pro ropiďáky překvápko, co? V déčku jsme byly dokonalé sardinky, jen citrón a olej chyběl. Než přijelo na Florenc céčko, obávala jsem se, že lidi začnou padat z nástupiště. O autobusech z Kačerova na Libuš a Písnici ani nemluvím, to už bylo zralý na tu známou hlášku z Grossmana, že se vystupuje až na konečné. Tam ty dveře nešly dovřít už na Kačerově! Děkuji tedy báječnému Ropidu, že mi dopřál dnes ráno a večer celkem 2 hodiny adrenalinu. A moc se těším, že si takto báječně užiju ještě nejen zítra, ale ještě ve čtvrtek a v pátek.

+11/0
30.12.2013 22:55
Foto

M79a39r22t62i49n 78Š78u61b88r89t 1355431574615

Mohu vás potěšit, že ve čtvrtek a v pátek se už jezdí nikoli podle sobotních jízdních řádů, ale podle prázdninových pro pracovní den, tj. s intervaly prodlouženými pouze o 10-20%. Tak jen zítra...

+6/0
30.12.2013 23:05

R93o62b98e48r27t 44P15l53o90c65h 4186732731483

Ufff tak to se mi ulevilo, už jen zítra. Začínám mít noční můru z toho, že i zítra 31.12. pojedu úplně stejným autobusem jako dnes...

+5/0
31.12.2013 0:32

R63o62b15e90r18t 52P59l19o41c15h 4296892241883

Dnesk ráno jsem si cestování do práce náležitě užil. Konkrétně jde o autobus 150 s odjezdem ze zastávky Labe v 6:27 (stránky dpp radili že v 6:26 jede bus 157 - ta ale vůbec nejela). Autobus narvanej tak, že na Nemocnici Krč ani nešli zavřít dveře. Když jsme jako sardinky dorazili na Kačerov zdálo se, že to nejhorší mam za sebou. Ale mýlil jsem se. Jdu do metra. Jedno ve směru Háje je ve stanici. Nechce se mi dobíhat a tak ho nechávám ujet s tím, že přeci je normální pracovní den a za chviličku pojede další. Jenže ta chvilička trvala osm minut. Na Hájích mi ujel přípoj, ale naštěstí příměstské linky jezdili podle normálních pracovních jízdních řádů a tak jsem čekal jen patnáct minut. Nicméně do práce jsem přijel o něco málo později a firmu ROPID jsem několikrát proklel...;-O

+9/0
30.12.2013 22:29
Foto

M70a78r85t18i51n 23Š45u43b25r16t 1655171394745

Ještě pozor dnes večer a zítra. Na vývěskách v celém městě je u dnešního a zítřejšího dne napsáno toto: "Provoz všech linek bude shodný jako v pátek 27. prosince 2013." Předpokládá se, že cestující zabývající se stavem pražské MHD už stejně často jako předpovědí počasí po přečtení této věty pochopí, že v klasický pracovní den 27.12. to jezdilo jinak, takže si to mají přečíst a zjistit, že v pátek se jelo podle soboty, tudíž jelikož se v pondělí a v úterý jezdí podle pátku, tak to vlastně v pondělí a v úterý jezdí jako v sobotu, maximálně s nějakými výjimkami, které jsou někde na webu ;-). Dobrou chuť ;-).

+10/0
30.12.2013 22:12

K84a30r96e41l 14L15o23u35k36o29t51a 7498187445537

"Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě" ..... to by si mohli dát současní organizátoři dopravy jako heslo do firemního erbu :-/

+2/0
31.12.2013 1:05

L66u42c96i53a89n 64P30a85p31a65z31i34a27n 5294897841525

Jaký pán, takový krám! Ryba smrdí od hlavy, tedy kdopak dal takové zadání ROPIDu? Kdo je zřizovatel pražského dopravního podniku? A koho volili voliči v Praze v dřívější době, kdy následky či ovoce sklízíme právě dnes? Proč vznikla populistická dohoda ODS a ČSSD o nezvyšování ceny ročního kupónu MHD v Praze po celé volební období? Copak cena nafty je jako v roce 2009 či 2010? Proč se drží uměle nízko cena lidské práce, která díky tomu nemá na normální živobytí včetně funkční dopravní obslužnosti? Proč se zdražuej skrytě, aby to v koši cen vypadalo, že máme stále velmi levnou MHD ač ve skutečnosti je to na úkor kvality, takže se vlastně jedná také o zdražení (relativní). Jak dlouho si nechápe líbit tak již viditelný pokles životní úrovně, zhoršení podmínek k našemu žití? Budeme v příštích volbách volit opět ODS a ČSSD s TOP09 v zádech? Nebo klony ODS jako jsou veverky, Mach s Šebestovou Bobinou? Éra kmotrů z doby samovlády ODS včele s Bémem Praze velmi uškodilo, nadělalo skryté dluhy a tunely, které dnes velmi bolí. Přesto si zasloužíme funkční dopravní obslužnost i správu věcí veřejných nejen v rámci Prahy.  V roce 2014 můžeme svým hlasem ovlivnit i budoucnost MHD v Praze.

+4/−2
31.12.2013 1:28

M45i30c43h56a84l 32Z58e20t82e56k 3538582870107

Holt, když vybrané skupiny obyvatel (důchodci) to musí mít z populistických důvodů "zdarma", nedá se asi nic jiného dělat.:-/

+1/−2
30.12.2013 21:57

J73a37n 98J70o48r32d19a84n 5831307109

Nez ted? To uz snad ani nejde. Dvouhodinovy interval v pracovni den jakoje to ted...

To uz pak pojede jeden bus rano a odpoledne jeden nazpet. A do nej se vsichni namackame

+2/0
30.12.2013 21:17

M20i19l48o83š 87S17e17t39í66k 3959729234190

Nebojte, Ropid zadá zakázku na výrobu žebříčků, aby si cestující mohli vylézt na střechu. Vždyť jsou to tak nevyužité prostory, až je to hanba ;-)

+2/0
30.12.2013 21:46

K20r57y74š94t79o81f 72L42a71n77í31k 1599890305285

vitejte v realnem svete, prazaci

+1/−5
30.12.2013 21:10

E45v29ž35e44n 58P35o83l21á48k 3708988671453

A ten je u vás v kravíně, ten svět?

+4/0
30.12.2013 22:03
Foto

L51u58d42ě77k 63F84u61x38a 9746430894147

Až budu mít za sebou lobotomii a seberou mi půl mozku, taky si budu myslet, že MHD v Praze přepravuje jen pražáky....

+2/0
30.12.2013 23:24

K48a36r77e46l 70L62o38u26k86o20t31a 7768467785597

Pane Šubrte, nevíte prosím zda došlo někdy k nějákému vyčíslení kolik úspor přinesly změny ze září 2012 ? Předpokládám, že asi nedošlo, protože žádné úspory nejsou ..... ale chtěl bych to mít potvrzené odvás jakožto znalce z oboru. Děkuji.

+2/0
30.12.2013 20:25

V83á72c63l55a18v 81Š14u95b30r28t 9877813368447

Původně se hovořilo o 409 milionech (před změnou v září 2012). Nyní se jako číslo, kolik se uspořilo, uvádí 309 milionů za rok, ale že by existoval nějaký veřejný rozpis, který by toto číslo potvrzoval, tak ten jsem neviděl. Jelikož ale sledujeme od začátku roku 2012 různá omezení, která už jdou někdy i za hranu snesitelnosti, domnívám se, že blíže pravdě jsou zdroje, které uvádějí, že se po září 2012 a po následném flikování a posilování míst, kde se změny nepovedly, tak že se "ušetřilo" něco v rozmezí 0-50 milionů, což je vzhledem k rozsahu změn poněkud absurdní výsledek.

+4/0
30.12.2013 21:46
Foto

R66o16m54a90n 53P54o86l57á43č11e10k 1460396290645

A není náhodou ještě v této částce výluky na P6, Trojská a další .

+2/0
30.12.2013 22:14
Foto

M47a21r10t26i15n 11Š53u11b79r43t 1945651314805

Ano, výluky do toho spíš počítají.

+2/0
30.12.2013 23:06
Foto

M26a51r73t56i89n 51Š52u24b32r54t 1345151954255

Brácha doufám omluví, že jsem ho omylem použil jako mluvčího ;-).

+3/0
30.12.2013 21:47

K29a53r18e44l 74L76o64u79k76o80t19a 7388657625527

Děkuji všem panům Šubrtům za odpovědi :-) R^

+1/0
31.12.2013 1:01

R20o19b58e31r36t 62Š84i57m71e82č38e23k 6945951778718

ono když se vyhodí 12 nebo kolik mld. za zbytečné prodloužení metra A, které bude tak jako tak jezdit poloprázdné, tak se někde pak šetřit musí

+6/−1
30.12.2013 18:12
Foto

M80a95r57t85i60n 89Š86u30b56r13t 1605701964745

No skoro 22 mld i s úroky a pokud nepřijde žádný příspěvek z EU, tedy ani ty 3,5 mld.... A roční provozní náklady až 400 milionů.

+8/0
30.12.2013 19:12

R83o73b19e18r44t 72Š96i83m89e50č76e44k 6135191908298

když vezmu to, že až na veleslavín kopíruje tramvaje, pak se stačí na petřiny, odkud je to cca 10 minut tramvají na hradčanskou a pak dále někam do Motola... tak určitě to je pohodlnější, ale ty peníze budou chybět jinde, což lidi nechápou

+7/−1
30.12.2013 20:16

E58v96ž74e79n 73P69o86l40á91k 3938788381543

A proto tu tak neskutečně dostatečnou tramvaj musí doplňovat tolik autobusových linek? A to, že je Dejvická druhá, často první nejvytíženější stanice v metru, je evidentně úplně v pořádku.

0/−3
30.12.2013 22:05

R93o16b97e22r35t 53Š24i96m87e70č93e43k 6165121368768

myslíte 119 na letiště? Dejvická je vytížená, například proto, že je tam čvut, v suchdole zemědělka, busy do kladna jezdí z dejvické, ministerstvo obrany, gen štáb no a v neposlední řadě jsou dejvice poměrně lidnatá čtvrť.. tramvaje na evropský můžou pojmout tak pětinu, víc ne..

+3/0
30.12.2013 22:55

M11i51r60o69s54l24a57v 40G72r63o12s52s71m79a46n97n 8442769254

Já to chápu. :-)

0/0
31.12.2013 9:45

E43v52ž77e65n 35P79o89l34á22k 3308308471933

Pán je jasnovidec? Nebo zřejmě dvacet miliard za předražené tramvaje považuje oproti tomu za prkotinu.

0/−5
30.12.2013 19:48

R80o26b19e43r49t 30Š31i44m17e43č78e66k 6845221328408

nejsem jasnovidec, stačí se trochu zamyslet

+2/−1
30.12.2013 20:06

E11v72ž83e63n 58P68o16l29á31k 3838738771403

Jo aha

0/−1
30.12.2013 22:02
Foto

L46u19d62ě33k 32F48u96x81a 9936470294737

Už nefunguje ta trapná výmluva, jako že se v další etapě prodlouží trasa A až na Letiště VH?

0/0
30.12.2013 23:29

I22v13o 16G28o91v17a76n 1963969337

Už teď je to hrůza!!!!!! v 16 hodin byl interval metra 7 minut;-O!!8-o co si ten zku..r..nej ropid myslí? všude se dlouho čeká a všechno je narvaný;-€

+20/0
30.12.2013 17:30

L94u15c24i85a88n 36P21a42p29a35z54i81a69n 5484137441495

Ropid koná podle toho, kolik si kdo co objednal a zaplatil. Dostal zadání, aby se jezdilo méně, neboť jinak to bude ROPID platit ze svého, tak se podle toho zařídil. Svádět vše na ROPID je laciné, je třeba se podívat pravdě do očí, je to následek vládnutí ODS po dlouhá léta v Praze, která si vymyslela i onen ROPID, který za poradenskou činnosti si nechává tučně zaplatit. Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere.

+2/−1
30.12.2013 17:40
Foto

M95a89r46t10i39n 47Š77u96b88r94t 1165451184175

Ropid ale udělal v září 2012 "optimalizaci", která nepřinesla úspory, které byly požadovány. Jen zhoršila vyrovnanou vytíženost spojů (přibylo prázdných i přecpaných). A jelikož se neuspořilo a bylo potřeba flikovat nedodělky, peníze nejsou a tak se omezuje, kdykoliv je náznak sebemenší záminky. Kdyby neproběhlo září 2012, určitá omezení by bylo možné přijímat bez tak výrazného dopadu na cestujícíc.

+14/0
30.12.2013 17:47

L12u69c49i84a67n 28P18a62p18a55z82i15a98n 5474667301455

Celé ono tehdejší zadání bylo v zásadě nesplnitelné od samého počátku. Vařit polévku jen z vody prostě nejde. Ani perpetum mobile nelze sestrojit. Takže proto ani ROPID ani sám pánbů nemohl nic vymyslet, jen se oddálil čas kolapsu, získal se čas, který se jak je v Čechystánu nyní obvyklé jen promarnil. Systémové řešení není také díky neochotě udělat dříve předčasné volby, díky neochotě pravice se podívat pravdě do očí. Protože i řešení v rámci Prahy vychází konec konců z mantinelů celostátní politiky této republiky. Národohospodářská politika snižovat lidem životní úroveň, snižovat cenu  české lidské práce pod její důstojnost a zvyšovat všechny jiné náklady včetně DPH za éry vlády ODS u moci na násobky původních hodnot, muselo přinést i trpké plody na pražské úrovni života Pražanů. Dlouhou dobu nářky regionů se v Praze přehlíželo, říkalo se, že to není možné, že to jsou jen zvěsti levicové propagandy, nyní ale už ani Praha se nemůže vyhnout smutnému pohledu výsledku vládnutít bašty pravice s kolaborující ČSSD za poslední léta v Česku.

+1/−2
31.12.2013 1:39

L79u88k71á37š 11H16l85o93u74c75a17l 6902470251354

přestaňte zasirat rozumnou a konstruktivní diskuzi svejma levicackejma kecama

0/0
31.12.2013 3:16

B82o27h46u78s98l98a28v 76K30r86á37l38í54k 2551410779596

ROPID není nějaká poradenská firma, ale příspěvková organizace města, která tu dopravu právě jménem města objednává, platí a organizuje. Jakožto příspěvková organizace z toho samozřejmě sám žádný zisk mít nemůže, a že by těch pár šotoušů v jeho kancelářích mělo nějak výrazně větší platy než srovnatelní úředníci jednotlivých dopravců, to se mi tedy taky nezdá. Oni to mají spíš jako svoji hračku než na výdělek.

+2/0
30.12.2013 19:32

J44a74n 68B42r97a72b52e41n54e26c 6185666797269

JISTĚ, dokud Pražané nepochopí, že NEVOLIT ODSTOP je JEDINÁ CESTA, tak se NIC nezmění!!! a SOCani jsou v Praze TAKY součást MAFIE!!! !8-o

+1/−1
30.12.2013 21:11

L29u29c51i45a79n 69P94a16p23a78z57i49a29n 5434387411255

Máte zcela pravdu. Já to vím a mám radost, že nejsem jediný. Snad to pochopí i další Pražené.

0/−1
31.12.2013 1:32
Foto

M51a64r27t97i11n 13Š40u66b29r13t 1765541814215

Nedivte se, dnes a zítra se jezdí podle SOBOTNÍCH jízdních řádů.

+4/−1
30.12.2013 17:45

B46o87h61u61s39l11a32v 34K85r58á49l68í54k 2621500339336

Dnes jsem letmo sledoval lidi na zastávkách a naprostá většina z těch, kdo koukali na jízdní řád, se stejně dívala na pracovní den. Ale ono to bylo jedno, protože stejně všechno jezdilo přecpané a pozdě.

+7/0
30.12.2013 19:40
Foto

M97a25r84t91i25n 24Š98u31b28r47t 1155231504915

Ono není divu, když na vývěskách v celém městě je u dnešního dne napsáno toto: Provoz všech linek bude shodný jako v pátek 27. prosince 2013." Předpokládá se, že cestující budou mít VŠ dopravní a dokonalou pozornost a po přečtení této věty pochopí, že v klasický pracovní den 27.12. to jezdilo jinak, takže si to mají přečíst a zjistit, že v pátek se jelo podle soboty, tudíž i v pondělí se jezdí podle pátku, kdy byla sobota ;-).

+6/0
30.12.2013 22:09

L38u68c96i45a13n 41P81a76p11a23z29i40a41n 5494617441855

V Praze by měli být předčasné volby, ukončit agonii vládnutí podle utopistických představ Pražanů u předchozích voleb, kdy se nechali nalákat na nesplnitelné perpetum mobile, tedy o tom, že ceny ročních kupónů mohou být bez ohledu na to, že vše okolo se zdražuje, koruna devalvuje, stále na cenách roku raz dva a kdy se to politicky zneužije k propagandě, že to je i důkaz, že není třeba zvyšovat cenu české lidské práce, protože přece cena ročního kupónu v Praze také se nezvyšuje. Jak hloupé a pokrytecké a krátkozraké. Hlavně že milenka tehdejšího předsedy ODS a předsedy vlády dřela jako kůň! A pražští kmotři si vesele běhaji na svobodě a nám vytunelovali úspory města a naopak vytvořili závazky na mnoho let dopředu - viz tramvaje a jiné kauzy, darmo mluvit. DPP by měl vyhlásit bankrot, nemá již závazky větší než vlastní jmění?

0/−3
31.12.2013 1:45

L14u77k79á53š 56H65l36o53u72c46a62l 6182820841294

měli být volby? :-(

0/0
31.12.2013 3:18

J71a17n 57J39o85r64d15a30n 5911257489

Inteligentni reseni, kdyz je bezny pracovni den.

0/0
30.12.2013 21:18

J83a78n 94J83o67r80d65a12n 5281197719

A v sedm rano je autobusovy interval dve hodiny. Dementi :-\

0/0
30.12.2013 21:17

M41a19r58e67k 44M23a91r39t44i21n 8689414146150

A zase ten Ropid... :-/ Kolikrát do roka mění jízdní řády (bez plánovaných výluk)? Raději ani nevědět.

+1/0
30.12.2013 17:16

B10o48h72u59s61l40a27v 51K73r76á61l94í37k 2271810109626

To, že se jízdní řády mění podle poptávky, to je samozřejmě - dnes, v době internetu - jedině správně. Ale obávám se, že v tomto případě to není podle poptávky cestujících.

+1/0
30.12.2013 19:38

A45l45f53r73e33d 95S70t33a80n34i90s49l60a72v 3974483617961

Děkujeme Tvarůžku,

jen houšť  a větší kapky. Tunel zakonzervovat, tramvaje omezit. My těm pražákum ukážem, kdo je tady pánem.

+8/−2
30.12.2013 17:06

R28o69b98e61r33t 79Š23i66m84e90č82e28k 6645221618208

jsi demagog

+1/0
30.12.2013 18:17

J15i95r67i 60R35u25s75n87o37k 4595912597343

Zatim se prazska MHD porad jen zvolnuje. Nepostrehl jsem, ze by nekde zvysili obsluznost. Tihle tempem bude v roce 2017 jezdil jen metro a to dvakrat za hodinu.

+16/0
30.12.2013 17:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.