Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražská MHD v lednu zvolní, tramvaje a autobusy pojedou méně často

V metropoli se v lednu prodlouží intervaly některých autobusů a tramvají, jen provoz metra zůstane v běžném rozsahu. Organizace Ropid, která v Praze a okolí plánuje veřejnou dopravu, zdůvodňuje řidší jízdní řády menším počtem cestujících. Omezení budou platit od 6. do 31. ledna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19o26s25e61f 28Č46m81o63l96í27k 9344523368

Ať jdou do řiti,včera vše narvaný jak prase a ještě to chtějí omezit??? normální šílenci...pak se diví že lidi radši jedou autem...:-/ kvalita pražské MHD čím dál více horší :-(

+3/0
31.12.2013 11:06

I29v22a 95Z47i94k95e32š67o36v55á 2551624418516

Prý jezdí méně lidí, proto je omezen provoz a to i metra. Bohužel pro mne byl dnes normální pracovní den. Pracuji v centru, kde nebylo pro turisty pomalu možné projít - davy větší než v letní sezoně. A co čert nechce, oni se chtějí přepravovat metrem! To je pro ropiďáky překvápko, co? V déčku jsme byly dokonalé sardinky, jen citrón a olej chyběl. Než přijelo na Florenc céčko, obávala jsem se, že lidi začnou padat z nástupiště. O autobusech z Kačerova na Libuš a Písnici ani nemluvím, to už bylo zralý na tu známou hlášku z Grossmana, že se vystupuje až na konečné. Tam ty dveře nešly dovřít už na Kačerově! Děkuji tedy báječnému Ropidu, že mi dopřál dnes ráno a večer celkem 2 hodiny adrenalinu. A moc se těším, že si takto báječně užiju ještě nejen zítra, ale ještě ve čtvrtek a v pátek.

+11/0
30.12.2013 22:55
Foto

M86a55r59t38i96n 10Š80u75b16r81t 1675111944515

Mohu vás potěšit, že ve čtvrtek a v pátek se už jezdí nikoli podle sobotních jízdních řádů, ale podle prázdninových pro pracovní den, tj. s intervaly prodlouženými pouze o 10-20%. Tak jen zítra...

+6/0
30.12.2013 23:05
Foto

R53o65b69e53r68t 25P14l52o27c13h 4136672601873

Ufff tak to se mi ulevilo, už jen zítra. Začínám mít noční můru z toho, že i zítra 31.12. pojedu úplně stejným autobusem jako dnes...

+5/0
31.12.2013 0:32
Foto

R51o88b68e16r65t 15P40l75o50c66h 4956542361483

Dnesk ráno jsem si cestování do práce náležitě užil. Konkrétně jde o autobus 150 s odjezdem ze zastávky Labe v 6:27 (stránky dpp radili že v 6:26 jede bus 157 - ta ale vůbec nejela). Autobus narvanej tak, že na Nemocnici Krč ani nešli zavřít dveře. Když jsme jako sardinky dorazili na Kačerov zdálo se, že to nejhorší mam za sebou. Ale mýlil jsem se. Jdu do metra. Jedno ve směru Háje je ve stanici. Nechce se mi dobíhat a tak ho nechávám ujet s tím, že přeci je normální pracovní den a za chviličku pojede další. Jenže ta chvilička trvala osm minut. Na Hájích mi ujel přípoj, ale naštěstí příměstské linky jezdili podle normálních pracovních jízdních řádů a tak jsem čekal jen patnáct minut. Nicméně do práce jsem přijel o něco málo později a firmu ROPID jsem několikrát proklel...;-O

+9/0
30.12.2013 22:29
Foto

M45a89r64t36i94n 36Š25u81b89r84t 1185721364825

Ještě pozor dnes večer a zítra. Na vývěskách v celém městě je u dnešního a zítřejšího dne napsáno toto: "Provoz všech linek bude shodný jako v pátek 27. prosince 2013." Předpokládá se, že cestující zabývající se stavem pražské MHD už stejně často jako předpovědí počasí po přečtení této věty pochopí, že v klasický pracovní den 27.12. to jezdilo jinak, takže si to mají přečíst a zjistit, že v pátek se jelo podle soboty, tudíž jelikož se v pondělí a v úterý jezdí podle pátku, tak to vlastně v pondělí a v úterý jezdí jako v sobotu, maximálně s nějakými výjimkami, které jsou někde na webu ;-). Dobrou chuť ;-).

+10/0
30.12.2013 22:12

K12a42r34e92l 41L29o86u64k92o97t94a 7398467235887

"Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě" ..... to by si mohli dát současní organizátoři dopravy jako heslo do firemního erbu :-/

+2/0
31.12.2013 1:05

L28u85c71i69a77n 14P80a23p48a41z65i61a35n 5164787301565

Jaký pán, takový krám! Ryba smrdí od hlavy, tedy kdopak dal takové zadání ROPIDu? Kdo je zřizovatel pražského dopravního podniku? A koho volili voliči v Praze v dřívější době, kdy následky či ovoce sklízíme právě dnes? Proč vznikla populistická dohoda ODS a ČSSD o nezvyšování ceny ročního kupónu MHD v Praze po celé volební období? Copak cena nafty je jako v roce 2009 či 2010? Proč se drží uměle nízko cena lidské práce, která díky tomu nemá na normální živobytí včetně funkční dopravní obslužnosti? Proč se zdražuej skrytě, aby to v koši cen vypadalo, že máme stále velmi levnou MHD ač ve skutečnosti je to na úkor kvality, takže se vlastně jedná také o zdražení (relativní). Jak dlouho si nechápe líbit tak již viditelný pokles životní úrovně, zhoršení podmínek k našemu žití? Budeme v příštích volbách volit opět ODS a ČSSD s TOP09 v zádech? Nebo klony ODS jako jsou veverky, Mach s Šebestovou Bobinou? Éra kmotrů z doby samovlády ODS včele s Bémem Praze velmi uškodilo, nadělalo skryté dluhy a tunely, které dnes velmi bolí. Přesto si zasloužíme funkční dopravní obslužnost i správu věcí veřejných nejen v rámci Prahy.  V roce 2014 můžeme svým hlasem ovlivnit i budoucnost MHD v Praze.

+4/−2
31.12.2013 1:28

M41i14c91h48a34l 71Z61e93t29e58k 3348702380107

Holt, když vybrané skupiny obyvatel (důchodci) to musí mít z populistických důvodů "zdarma", nedá se asi nic jiného dělat.:-/

+1/−2
30.12.2013 21:57

J96a78n 68J10o66r32d10a65n 5151977619

Nez ted? To uz snad ani nejde. Dvouhodinovy interval v pracovni den jakoje to ted...

To uz pak pojede jeden bus rano a odpoledne jeden nazpet. A do nej se vsichni namackame

+2/0
30.12.2013 21:17

M20i53l10o63š 35S39e85t28í73k 3829149184960

Nebojte, Ropid zadá zakázku na výrobu žebříčků, aby si cestující mohli vylézt na střechu. Vždyť jsou to tak nevyužité prostory, až je to hanba ;-)

+2/0
30.12.2013 21:46

K79r61y98š18t82o84f 31L88a76n12í65k 1639560475785

vitejte v realnem svete, prazaci

+1/−5
30.12.2013 21:10

E63v34ž40e48n 86P49o72l61á17k 3938648331943

A ten je u vás v kravíně, ten svět?

+4/0
30.12.2013 22:03

L83u20d35ě24k 73F59u13x85a 9696110564327

Až budu mít za sebou lobotomii a seberou mi půl mozku, taky si budu myslet, že MHD v Praze přepravuje jen pražáky....

+2/0
30.12.2013 23:24

K22a39r30e76l 96L96o70u81k48o49t20a 7588737695207

Pane Šubrte, nevíte prosím zda došlo někdy k nějákému vyčíslení kolik úspor přinesly změny ze září 2012 ? Předpokládám, že asi nedošlo, protože žádné úspory nejsou ..... ale chtěl bych to mít potvrzené odvás jakožto znalce z oboru. Děkuji.

+2/0
30.12.2013 20:25

V39á88c47l11a87v 29Š97u93b91r91t 9397493818867

Původně se hovořilo o 409 milionech (před změnou v září 2012). Nyní se jako číslo, kolik se uspořilo, uvádí 309 milionů za rok, ale že by existoval nějaký veřejný rozpis, který by toto číslo potvrzoval, tak ten jsem neviděl. Jelikož ale sledujeme od začátku roku 2012 různá omezení, která už jdou někdy i za hranu snesitelnosti, domnívám se, že blíže pravdě jsou zdroje, které uvádějí, že se po září 2012 a po následném flikování a posilování míst, kde se změny nepovedly, tak že se "ušetřilo" něco v rozmezí 0-50 milionů, což je vzhledem k rozsahu změn poněkud absurdní výsledek.

+4/0
30.12.2013 21:46

R75o77m63a39n 90P63o37l43á41č39e95k 1660616220455

A není náhodou ještě v této částce výluky na P6, Trojská a další .

+2/0
30.12.2013 22:14
Foto

M69a25r64t10i89n 92Š55u80b62r55t 1435921404365

Ano, výluky do toho spíš počítají.

+2/0
30.12.2013 23:06
Foto

M83a15r67t30i10n 61Š73u41b93r43t 1775551124545

Brácha doufám omluví, že jsem ho omylem použil jako mluvčího ;-).

+3/0
30.12.2013 21:47

K16a70r90e61l 45L80o56u31k24o83t81a 7968817315817

Děkuji všem panům Šubrtům za odpovědi :-) R^

+1/0
31.12.2013 1:01

R75o45b29e43r12t 15Š55i89m98e41č22e83k 6955821708658

ono když se vyhodí 12 nebo kolik mld. za zbytečné prodloužení metra A, které bude tak jako tak jezdit poloprázdné, tak se někde pak šetřit musí

+6/−1
30.12.2013 18:12
Foto

M21a46r52t35i56n 83Š51u41b93r54t 1375831534455

No skoro 22 mld i s úroky a pokud nepřijde žádný příspěvek z EU, tedy ani ty 3,5 mld.... A roční provozní náklady až 400 milionů.

+8/0
30.12.2013 19:12

R28o63b90e19r21t 66Š42i35m68e52č11e25k 6115611148688

když vezmu to, že až na veleslavín kopíruje tramvaje, pak se stačí na petřiny, odkud je to cca 10 minut tramvají na hradčanskou a pak dále někam do Motola... tak určitě to je pohodlnější, ale ty peníze budou chybět jinde, což lidi nechápou

+7/−1
30.12.2013 20:16

E72v34ž40e23n 25P85o45l78á56k 3288608771123

A proto tu tak neskutečně dostatečnou tramvaj musí doplňovat tolik autobusových linek? A to, že je Dejvická druhá, často první nejvytíženější stanice v metru, je evidentně úplně v pořádku.

0/−3
30.12.2013 22:05

R18o59b27e16r55t 94Š93i29m15e72č58e98k 6775211838828

myslíte 119 na letiště? Dejvická je vytížená, například proto, že je tam čvut, v suchdole zemědělka, busy do kladna jezdí z dejvické, ministerstvo obrany, gen štáb no a v neposlední řadě jsou dejvice poměrně lidnatá čtvrť.. tramvaje na evropský můžou pojmout tak pětinu, víc ne..

+3/0
30.12.2013 22:55

M55i68r50o78s88l84a63v 59G22r31o12s77s55m40a64n48n 8812579654

Já to chápu. :-)

0/0
31.12.2013 9:45

E43v50ž96e93n 16P18o74l53á28k 3668648261173

Pán je jasnovidec? Nebo zřejmě dvacet miliard za předražené tramvaje považuje oproti tomu za prkotinu.

0/−5
30.12.2013 19:48

R33o94b72e72r91t 36Š33i28m74e62č55e42k 6725901518598

nejsem jasnovidec, stačí se trochu zamyslet

+2/−1
30.12.2013 20:06

E42v93ž59e95n 62P27o48l15á70k 3558718791193

Jo aha

0/−1
30.12.2013 22:02

L20u40d54ě66k 85F69u31x45a 9906740894317

Už nefunguje ta trapná výmluva, jako že se v další etapě prodlouží trasa A až na Letiště VH?

0/0
30.12.2013 23:29

I42v25o 74G43o48v72a44n 1833119687

Už teď je to hrůza!!!!!! v 16 hodin byl interval metra 7 minut;-O!!8-o co si ten zku..r..nej ropid myslí? všude se dlouho čeká a všechno je narvaný;-€

+20/0
30.12.2013 17:30

L34u69c65i21a70n 76P34a66p30a79z60i47a65n 5514257871165

Ropid koná podle toho, kolik si kdo co objednal a zaplatil. Dostal zadání, aby se jezdilo méně, neboť jinak to bude ROPID platit ze svého, tak se podle toho zařídil. Svádět vše na ROPID je laciné, je třeba se podívat pravdě do očí, je to následek vládnutí ODS po dlouhá léta v Praze, která si vymyslela i onen ROPID, který za poradenskou činnosti si nechává tučně zaplatit. Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere.

+2/−1
30.12.2013 17:40
Foto

M14a80r38t95i12n 84Š16u41b84r33t 1395371174985

Ropid ale udělal v září 2012 "optimalizaci", která nepřinesla úspory, které byly požadovány. Jen zhoršila vyrovnanou vytíženost spojů (přibylo prázdných i přecpaných). A jelikož se neuspořilo a bylo potřeba flikovat nedodělky, peníze nejsou a tak se omezuje, kdykoliv je náznak sebemenší záminky. Kdyby neproběhlo září 2012, určitá omezení by bylo možné přijímat bez tak výrazného dopadu na cestujícíc.

+14/0
30.12.2013 17:47

L45u34c18i71a30n 95P30a57p60a68z66i18a68n 5504807761195

Celé ono tehdejší zadání bylo v zásadě nesplnitelné od samého počátku. Vařit polévku jen z vody prostě nejde. Ani perpetum mobile nelze sestrojit. Takže proto ani ROPID ani sám pánbů nemohl nic vymyslet, jen se oddálil čas kolapsu, získal se čas, který se jak je v Čechystánu nyní obvyklé jen promarnil. Systémové řešení není také díky neochotě udělat dříve předčasné volby, díky neochotě pravice se podívat pravdě do očí. Protože i řešení v rámci Prahy vychází konec konců z mantinelů celostátní politiky této republiky. Národohospodářská politika snižovat lidem životní úroveň, snižovat cenu  české lidské práce pod její důstojnost a zvyšovat všechny jiné náklady včetně DPH za éry vlády ODS u moci na násobky původních hodnot, muselo přinést i trpké plody na pražské úrovni života Pražanů. Dlouhou dobu nářky regionů se v Praze přehlíželo, říkalo se, že to není možné, že to jsou jen zvěsti levicové propagandy, nyní ale už ani Praha se nemůže vyhnout smutnému pohledu výsledku vládnutít bašty pravice s kolaborující ČSSD za poslední léta v Česku.

+1/−2
31.12.2013 1:39

L90u33k84á38š 79H30l40o37u67c80a15l 6382900111374

přestaňte zasirat rozumnou a konstruktivní diskuzi svejma levicackejma kecama

0/0
31.12.2013 3:16

B92o72h60u12s40l42a52v 66K19r82á33l77í37k 2451750469906

ROPID není nějaká poradenská firma, ale příspěvková organizace města, která tu dopravu právě jménem města objednává, platí a organizuje. Jakožto příspěvková organizace z toho samozřejmě sám žádný zisk mít nemůže, a že by těch pár šotoušů v jeho kancelářích mělo nějak výrazně větší platy než srovnatelní úředníci jednotlivých dopravců, to se mi tedy taky nezdá. Oni to mají spíš jako svoji hračku než na výdělek.

+2/0
30.12.2013 19:32

J13a55n 30B45r83a24b16e54n87e41c 6915386497529

JISTĚ, dokud Pražané nepochopí, že NEVOLIT ODSTOP je JEDINÁ CESTA, tak se NIC nezmění!!! a SOCani jsou v Praze TAKY součást MAFIE!!! !8-o

+1/−1
30.12.2013 21:11

L31u76c64i80a75n 77P30a74p78a58z79i27a29n 5954967621985

Máte zcela pravdu. Já to vím a mám radost, že nejsem jediný. Snad to pochopí i další Pražené.

0/−1
31.12.2013 1:32
Foto

M31a14r68t47i87n 54Š16u56b87r46t 1955851544215

Nedivte se, dnes a zítra se jezdí podle SOBOTNÍCH jízdních řádů.

+4/−1
30.12.2013 17:45

B73o79h43u80s55l60a79v 94K69r23á82l80í51k 2861130959856

Dnes jsem letmo sledoval lidi na zastávkách a naprostá většina z těch, kdo koukali na jízdní řád, se stejně dívala na pracovní den. Ale ono to bylo jedno, protože stejně všechno jezdilo přecpané a pozdě.

+7/0
30.12.2013 19:40
Foto

M57a90r77t92i16n 45Š82u83b87r20t 1735281884835

Ono není divu, když na vývěskách v celém městě je u dnešního dne napsáno toto: Provoz všech linek bude shodný jako v pátek 27. prosince 2013." Předpokládá se, že cestující budou mít VŠ dopravní a dokonalou pozornost a po přečtení této věty pochopí, že v klasický pracovní den 27.12. to jezdilo jinak, takže si to mají přečíst a zjistit, že v pátek se jelo podle soboty, tudíž i v pondělí se jezdí podle pátku, kdy byla sobota ;-).

+6/0
30.12.2013 22:09

L78u91c13i67a52n 48P62a25p16a48z51i18a97n 5334157731645

V Praze by měli být předčasné volby, ukončit agonii vládnutí podle utopistických představ Pražanů u předchozích voleb, kdy se nechali nalákat na nesplnitelné perpetum mobile, tedy o tom, že ceny ročních kupónů mohou být bez ohledu na to, že vše okolo se zdražuje, koruna devalvuje, stále na cenách roku raz dva a kdy se to politicky zneužije k propagandě, že to je i důkaz, že není třeba zvyšovat cenu české lidské práce, protože přece cena ročního kupónu v Praze také se nezvyšuje. Jak hloupé a pokrytecké a krátkozraké. Hlavně že milenka tehdejšího předsedy ODS a předsedy vlády dřela jako kůň! A pražští kmotři si vesele běhaji na svobodě a nám vytunelovali úspory města a naopak vytvořili závazky na mnoho let dopředu - viz tramvaje a jiné kauzy, darmo mluvit. DPP by měl vyhlásit bankrot, nemá již závazky větší než vlastní jmění?

0/−3
31.12.2013 1:45

L69u83k49á19š 37H62l42o80u73c96a96l 6712710691314

měli být volby? :-(

0/0
31.12.2013 3:18

J50a34n 98J11o58r82d45a53n 5471947749

Inteligentni reseni, kdyz je bezny pracovni den.

0/0
30.12.2013 21:18

J71a53n 64J37o84r59d82a45n 5181587149

A v sedm rano je autobusovy interval dve hodiny. Dementi :-\

0/0
30.12.2013 21:17

M43a68r64e50k 34M70a74r64t28i44n 8759804856570

A zase ten Ropid... :-/ Kolikrát do roka mění jízdní řády (bez plánovaných výluk)? Raději ani nevědět.

+1/0
30.12.2013 17:16

B98o16h71u16s86l48a94v 70K42r86á70l36í18k 2691220219886

To, že se jízdní řády mění podle poptávky, to je samozřejmě - dnes, v době internetu - jedině správně. Ale obávám se, že v tomto případě to není podle poptávky cestujících.

+1/0
30.12.2013 19:38

A33l22f91r29e64d 42S93t42a20n81i72s39l56a36v 3774833507371

Děkujeme Tvarůžku,

jen houšť  a větší kapky. Tunel zakonzervovat, tramvaje omezit. My těm pražákum ukážem, kdo je tady pánem.

+8/−2
30.12.2013 17:06

R59o76b72e12r70t 64Š47i97m31e62č63e43k 6655931168328

jsi demagog

+1/0
30.12.2013 18:17

J85i56r73i 64R78u50s39n21o54k 4385232977123

Zatim se prazska MHD porad jen zvolnuje. Nepostrehl jsem, ze by nekde zvysili obsluznost. Tihle tempem bude v roce 2017 jezdil jen metro a to dvakrat za hodinu.

+16/0
30.12.2013 17:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.