Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Pražský ohňostroj tvořilo 10 tisíc rachejtlí, trval 900 sekund

Desítky tisíc lidí ve středu navečer zablokovaly část mostů, nábřeží a přilehlých ulic v centru metropole při sledování novoročního ohňostroje s názvem Zlatá Praha. Odborníci odpálili více než 10 tisíc rachejtlí z Letenských sadů. Světelná pyrotechnická show se skládala z deseti částí a podle organizátorů trvala přesně 900 sekund.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62a98v54e49l 96V18i72t42v14a85r 7682519696189

Mě fascinuje jak redaktor, který zpracovával videodokumentaci k článku posunul zvuk vůči obrazu, aby to bylo synchronní. Mám pocit, že to skoro ubírá na autenticitě, ale jinak dobrý nápad :-)

0/0
5.1.2014 22:12

Z98u92z76a70n62a 90L77h61o43t22s74k72á 8773937895257

Pro shlédnutí ohňostroje s tříletou dcerou jsme zvolili Petřín. Ohňostroj mi tak přišel trochu daleko, ale rozhodně vidět byl :-). Pro rodiny s menšími dětmi byl tak Petřín myslím dobré rozhodnutí. Pár fotek z ohňostroje zde:

http://www.zuzanalhotska.cz/cz/gallery/zatisi/ohnostroj/18/

0/0
2.1.2014 20:33

V12á29c10l15a88v 72Z74a60j95í27č86e86k 4360471588306

Proč se takto vyhazují peníze, které jinde chybí. V Praze a některých velkých městech se vyhazují miliony a jinde nemají bezdomovci kam složit hlavu a co jíst!! Je třeba dát peníze na rekvalifikace lidí, na opět zřízení chudobinců, kde každy, kdo měl dříve domovský list měl nárok na místnost, teplo, vodu a 3x denně teplé jídlo, ošacení, atd. T.G.M. za 1. republiky zaváděl rozumné věci, třeba i církvím sebral většinu majetku, který nyní chtějí církve zpět, nebo se pletu, že se to snaží přesunout jako krádež KSČ?

0/−5
2.1.2014 12:39

J97a86n 80T77r83á91v45a 2628719448747

ano pletete se

0/−1
2.1.2014 13:38

J60i66r41k18a 74D60v53o15ř29á37k 4245440353278

Ten ohňostroj stál 1/60 toho co jediná tramvaj. Možná byl levnější než jeden výjezd IZS, co jsem ten den také pozoroval.

0/0
2.1.2014 14:37

R25o73b44e14r89t 34H94o63m54o74l90k22a 2220402202831

Jako nejvetsi problem nam prisly auta. Po skonceni ohnostroje jsme odchazeli z Letne smerem k technickemu muzeu. A nechapal jsem, kde vsude jsou lidi schopni zaparkovat. Po chodniku dojeli do parku a tam to rizli mezi kere. Takhle minimalne 30 aut. Postavit tam dva cajty, tak se slusna cast penez za ohnostroj rovnou vrati do mestske kasy. A ten maglajz okolo technickeho muzea jak se vsichni najednou snazili odjet (kazdy samozrejme jinym smerem) skrz dav odchazejicich lidi, to byla podivana pro bohy... :-)

+3/0
2.1.2014 9:00

J64a19n22a 35M82o42l38á91k83o51v54á 7597676276104

Nechapu proc tam nejeli lidi mhd. Ja to tak udelala a pohoda.

+1/−1
2.1.2014 9:07

P96a22t65r26i61k 48Š22e94b45e89s80t89a 4373132326185

Protože MHD totálně zkolabovala... tramvaje již na konečné byly narvané, další zastávku totálně a další už nikoho nenabíraly. Metro jezdilo po svých 8-10 minutových intervalech a např. na C již na budějovické se nikdo nedostal do metra.

0/0
2.1.2014 20:04

T35o91m64á51š 62J34u61r89e48č67k62a 3713912829873

900 sekund? to je 25koleček na fotbalovém hřišti co ujede fábia za 15min. kristovanoho LUPO. Chcece zabavit čtenáře v převádění sekund na minuty? Sekundy se používají pouze v případě kdy není možné(chápej vypadá blbě) použít celé minuty např . 145sec je lepší než 2min a 25 sec.

0/−3
2.1.2014 8:54

J61a43n28a 26M79o97l91á59k85o69v46á 7917126136614

Zrovna tohle se snad nemusi pocitat a kazdej uz ctenim vi, ze to je ctvrt hodiny.

+1/0
2.1.2014 9:09

R26o55b45e19r74t 66H25o68m26o71l59k75a 2770922852491

Pro nize diskutujici: Z blbyho pontonu to bylo pekne naprd, nebylo to odkud sledovat. Letenska plan je idealni. Je na ni krasne videt z mnoha mist v Praze a idealni podminky jsou na mnohem vetsi plose (pro dopravu uzavreny) most, nabrezi na obou stranach reky a samotna Letenska plan. Je videt i z Petrinskych sadu, od zameckych schodu na hrade, z Malostranske... A racejte si uvedomit ze u te vasi opery v Sydney jaksi maji more, nad kterym to muze bouchat. Nektere efekty se proste nesmi pouzit nad zastavbou. Proto se taky ohnostroj po par blbych letech vratil na Letnou, kde se daji pouzit mnohem lepsi (vetsi) efekty. To ze to nekdo sleduje zpoza domu nekde v udoli je ciste jeho hloupost. Jenom na samotne Letne bylo misto jeste tak pro 20 tisic lidi...

+8/0
2.1.2014 8:45

J12a62n11a 28M56o19l86á52k20o42v41á 7777806256414

Na letnou je videt z mnoha oken prazskych bytu. Fajn misto.

+1/0
2.1.2014 9:09

M59a85r86t51i16n 36W82a18l30l46n73e11r 6535300324240

já to sledoval od vojenského muzea na Vítkově a výhled superR^

+1/0
2.1.2014 10:56

M44i39c10h84a15l 16S67n92o97p41e35k 7461868115397

prostě nakoupily 10000 rachejtlí a pak to tam náhodně odpalovali. Nebyl v tom žádný motiv, žádné téma, nic.. Neříkám že to nebyla pěkná podívaná, ale mohli si s tím trochu vyhrát když už to trvalo těch 900 sekund (btw redaktore, kolik fábií na fotbalovém hřišti to asi tak je?

+1/−3
2.1.2014 8:34

M10i88c89h51a78l 23T28e53s79a81ř 4818182420311

:-) mě přijde, že pokaždé se ten ohňostroj nějak jmenuje, má nějaké nosné a vznosné téma, ale vypadá tak nějak stejně jako loni, jen pokaždé přihodí nějaký nový efekt a trochu jiné finále:) Ale pěknej byl, to se musí nechat. Ty sekundy bych jim nevyčítal, holt se asi ohňostroje plánují na sekundy a nějakej ohněstrůjce to tak panu novinářovi řekl a on to tak napsal, no a co...

+1/0
2.1.2014 10:44

P87a28v74e77l 61K79r12a58u11s 8813440485431

Já jsem si zrovna včera říkal, že kdyby se ten ohňostroj proměnil v peníze pro nějaké dětské domovy, nebo podobné ústavy, byla by z toho větší radost...

+1/−6
2.1.2014 6:48

J83a76n94a 98M86o10l24á29k42o33v24á 7307166256854

Tak s timto nesouhlasim. Tohle pobavilo spoustu lidi a v prepoctu na osobu to bylo levny. Chci taky, aby se penize trochu tocily a zrovna usetrit milion na ohnostroji? Nene.

+2/0
2.1.2014 9:11

J29i13r32k97a 35D70v20o22ř60á68k 4345300373508

Myslíte těch 0,002 % výdajů Hl. m. Prahy, co by někdo stejně odklonil?

+1/0
2.1.2014 9:35

J87i18r17k40a 78D44v76o84ř81á93k 4175280123558

Letos byl ohňostroj poměrně skromný. Tak kde je ta radost, že se rozdíl peněz proměnil v peníze pro nějaké dětské domovy, nebo podobné ústavy ..?

0/0
2.1.2014 9:44

V93á59c57l55a64v 25H39o97s58c45h 8236728722631

Koukali jsme z palačáku a zklamání, ohňostroj byl už daleko, za budovama, davy lidí se začaly přesouvat na most, kde je ohrožovaly tramvaje. Navíc tam byly hluché předely, kdy se pár vteřin nic nedělo. Taky jsme byly po oslavě pěkně rozbití a téměř jsme se rozhodli ven vůbec nejít. O půl noci by to mělo větší grády.

+1/−3
1.1.2014 23:42

L44u40k61á79š 85Š77l54e25h17o89f36e80r 1193449305389

Hluche predely nebyly, byla tam nizsi "vrstva" ohnostroje, kterou z Palackeho namesti nemohlo byt videt. Ale stezovat si, ze jsem nic nevidel kdyz jsem stal za rohem a navic schovany za domy, to muze fakt jen cech...

+6/−1
2.1.2014 5:33

K90r16i67s64t28ý10n21a 78K64o21l21e88č58k70á27ř16o70v22á 3505508413

hm, a můžete dalšímu jenom Čechovi vysvětlit, jak je krucinál možný, že ohňostroj se vystřeluje někde v řiti a kde ho cloní domy, a ne přímo někde v blízkosti Hradu, aby se osvítila nejznámnější památka města, jako v každý civilizovaný zemi? To je jak kdyby v Sydny stříleli ohňostroj kilometr od Opery.. nehledě na to, že u Hradu by to bylo vidět ze všech stran.. jako fakt jsem to nepochopila, to se klidně přiznám.. to i z toho pontonu na Vltavě to muselo být vidět v minulosti líp než z blbý Letenský pláně

+1/−5
2.1.2014 8:30

R37o42b33e10r77t 52H66o28m83o16l93k76a 2300542162141

Z blbyho pontonu to bylo pekne naprd, nebylo to odkud sledovat. Letenska plan je idealni. Je na ni krasne videt z mnoha mist v Praze a idealni podminky jsou na mnohem vetsi plose (pro dopravu uzavreny) most, nabrezi na obou stranach reky a samotna Letenska plan. Je videt i z Petrinskych sadu, od zameckych schodu na hrade, z Malostranske... A racejte si uvedomit ze u te vasi opery v Sydney jaksi maji more, nad kterym to muze bouchat. Nektere efekty se proste nesmi pouzit nad zastavbou. Proto se taky ohnostroj po par blbych letech vratil na Letnou, kde se daji pouzit mnohem lepsi (vetsi) efekty. To ze to nekdo sleduje zpoza domu nekde v udoli je ciste jeho hloupost. Jenom na samotne Letne bylo misto jeste tak pro 20 tisic lidi...

+7/0
2.1.2014 8:44

K18r45i43s29t82ý24n73a 66K64o65l45e71č30k19á95ř93o78v95á 3625738443

aha, no já skoro čekala, že z nábřeží to vidět bude.. no, nebylo..(alespoň z pravýho břehu) poučení pro příště, že mám radši zůstat v teple domova než se někam hrnout a pak se akorát nervovat v davovým šílenství :-P

+1/−2
2.1.2014 8:55

M63i49c57h53a59l 80T14e26s22a38ř 4258202110611

No, z nábřeží to vidět bylo. Ale nábřeží je dlouhý, což je dáno tím že i řeka je ... dlouhá. Například v Braníku je taky nábřeží. Když chci něco vidět, tak použiju tu kouli mezi ušima k zamyšlení, odkud to asi vidět půjde a pak tam jdu. Ne že si místo vyberu náhodně a pak jdu remcat na diskuze, že to neudělali tak, jak jsem si to na kanapi vymyslel.

+5/0
2.1.2014 10:51

K76r16i31s57t22ý67n66a 45K21o16l94e97č73k20á10ř96o33v90á 3425698533

hm, tak děkuju za poučení od génia, asi mám kouli mezi ušima dost prázdnou, když jsem počítala s tím, že z nábřeží v úrovni Tančícího domu vidět bude.. asi proto, že si ta koule myslela, že ohňostroje se po celém světě dělají v úrovni nejslavnější památky, ale to už jsem psala.. no co už, poučení pro příště, že se na to mám vyprdnout, taky dobře ;-D

+1/−2
2.1.2014 12:35

J94i84r75k33a 43D68v49o52ř36á29k 4605290563298

To tak, nechat si vyhodit do vzduchu "nejslavnější památku". A tím myslíte mimochodem co, Karlův most? ;-)

V životě by mě nenapadlo jít k Tančícímu domu na ohňostroj odpalovaný z Letné.

+1/0
2.1.2014 14:31

K86r57i47s50t15ý76n27a 37K51o57l60e17č93k26á24ř15o34v77á 3405188813

však říkám, byla jsem poprvé a logiku jsem hledala asi jinde, než zastupitelé města ;-)

0/0
2.1.2014 14:46

P31a55t34r78i97k 27Š92e84b85e43s78t26a 4903232496845

Na Letné je to vidět z některých míst lépe, ale z mnoha míst hůře. Summa Summárum na většině míst nebyly vidět nízké efekty. Mostů je mnohme méně, jelikož se tam řeka stáčí. Neřku-li o totoálně nezvládnuté dopravě... ale to je na jinou diskusi.

Ideální odpal by byl Petřín, a to včetně rozhledny... a dokonce to splňuje Vaše podmínky nemožnosti užití nad zástavbou (i když i u III a IV třídy je to blbost, když je dostatečná výška, což je vždycky...

0/0
2.1.2014 19:58

M50i36c91h35a66l 43T27e71s36a74ř 4328372310941

Na tom Petříně něco je, vzpomínám na ohňostroj při příležitosti rekonstrukce rozhledny - neměl chybu. Jen logisticky by to byl minimálně stejný problém.

0/0
3.1.2014 9:08

O65n12d23r71e16j 59K34o52d64a24d 1816893138

Asi jste se dívala na jiný ohňostoj... 8-o viz. foto: http://www.novinky.cz/domaci/323300-prahu-rozsvitil-novorocni-ohnostroj-centrum-zablokovaly-desitky-tisic-lidi.html

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/226242/obrazem-novorocni-ohnostroj-v-praze-tentokrat-z-letne.html

0/0
2.1.2014 12:25

A56l47e70x77a30n42d11r 23Š77í13r 5891450703

podívejte se na úžasné fotky, které tu někdo dal k disposici  http://www.michalkrajicek.cz/novorocni-ohnostroj-praha-2014/

+1/0
3.1.2014 13:20

J48i66r31k77a 73D60v29o81ř64á68k 4885730623908

Tak jste jít neměli a všichni by byli spokojení. ;-D

+1/0
2.1.2014 9:37

P22e58t55r 35Ř58í15h30a 6155797119199

....škoda jen, že každá jedna rachejtle neobsahovala každého jednoho politika....sice by byl větší bordel, ale do rána by bylo rychlými četami uklizeno;-D

0/−1
1.1.2014 23:41

D34u71š16a62n 73S11o61c78h29a 9516201313781

Krasne to bylo..10.000 rachejtli, ale kam se hrabem treba na London,kde jich meli 250.000 :-P

0/−3
1.1.2014 22:53

V42o33j13t50ě97c32h 22S73t37r52n16a20d 4434851302685

Zcela bezvýznamné srovnání. Víte třeba že Londýn je mnohokrát větší město?

+7/0
1.1.2014 23:08

P89a66t37r94i42k 48Š12e36b76e61s48t55a 4813372466765

Na počet obyvatel má (Velký) Londýn cca 10mil. lidí, tedy statisticky měli větší ohńostroj i na obyvatele ;-D;-D;-)

0/0
1.1.2014 23:16

V15o82j72t83ě49c10h 72S19t72r19n18a33d 4114191332315

Máte pravdu, jenže tohle pan Socha jaksi nezmínil. 2,5x větší ohňostroj na obyvatele přece jen není až tak úžasný rozdíl.

0/0
1.1.2014 23:41

J46a28n85a 75M95o18l17á59k30o84v96á 7757146596374

Tak hlavne jsou vice nez 2.5x bohatsi, takze to odpovida. Stejne by se dalo napsat, ze Breoun mel mnohem mensi ohnostroj nez prahy, proste jsou veci, ktere nelze srovnavat,

0/0
2.1.2014 9:13
Foto

J52i63n65d25ř37i78c89h 92H28u31s33i40č77k35a 2665377264185

Vybrali si to občané, takže nemůžu říct proti termínu půl křivého slova na adresu radnice.

Nicméně, já bych si ohňostroj vychutnal v normálním termínu, kdy jsou všichni venku a slaví, ne 1.1., kdy má většina lidí zbytkáč a těžko někam vyjede ve strachu o papíry.

Nota bene, prvního je vše zavřené, takže se nedá akce s ničím spojit a vyrážet z pelechu jen kvůli ohňostroji..

+1/−8
1.1.2014 22:43

L50u70k80á95š 74Š23l63e64h12o96f14e22r 1803129835579

Autem nemusite, existuje MHD. A kolem Letne bylo mnoho otevrenych restauraci a baru, sam jsem v jednom skoncil. Takze termin ohnostroje naprosto v poradku ;-)

+2/−1
2.1.2014 5:30

M19a48r95t81i76n 86P83l28z51á58k 2397489868514

Já 31. 12. o půlnoci teda venku nejsem...

0/0
2.1.2014 9:10

J64a78n71a 67M90o11l73á23k87o95v23á 7197516386934

Je smutny, ze kazdej premejsli jen o aute, ale ze je spousty jinych moznosti uz ani nevidi. Taxi, metro, tramvaj, pesky.....

0/0
2.1.2014 9:15

M77i22c69h21a98l 25T54e87s13a18ř 4898932220161

To je otázka vkusu každého soudruha. Mě by naopak nevyhovovalo trmácet se kvůli ohňostroji sťatej napříč městem, které je tou dobou poněkud o ústa. Nevyhovovalo by mi to ani za střízliva:) Naopak, zajít si na ohňostroj vyspinkanej a voňavej a spojit to s procházkou po městě mi přijde fajn. Neumím si představit, co bych musel vypít, abych měl kocovinu ještě v šest hodin druhého dne, a to mi už není dvacet:) Od magistrátu mi přijde jako sympatický gesto, že to dělá spíš pro domorodce než pro turisty.

+1/0
2.1.2014 11:36

M72i58c27h70a17l 47K15r84a85j76í14č44e34k 6177856633771

Díval jsem se z mostu Legií a byl jsem spokojený. Sice bylo možná znát, že je ohňostroj trochu skromnější, ale i tak to byla pěkná podívaná. Fotky v odkazu:

http://www.michalkrajicek.cz/novorocni-ohnostroj-praha-2014/

+11/−1
1.1.2014 21:54

L80e27n78k75a 51B57a19r89b68o58ř10á16k60o17v25á 4473945479449

Nádherné fotky ! VR^

+5/−1
1.1.2014 23:03

P90a88t91r35i91k 16Š63e89b46e11s49t40a 4573142646345

mno tak zaměňte desítky tisíc na stovky tisíc a k tomu dodejte naprostou nezvládnutou logistiku a kolaps MHD, který kolabuje již od 23.12. (kdo vymyslel v pracovní dny intervaly ve špičce 6-9 minut)... dnes v tramvaji nám někde mezi řádky ohlásil, že máme jet metrem - co na tom, že ze synkáče je na nejbližší metro asi půl hodiny pěšky... Nakonec tramvaje jela od Národního divadla rovně, namísto zabočení. Tuny a tuny lidí a mezitím jezdila auta (proč nebylo nábřeží zavřené i pro auta???).

Umístění na Letenské plání bylo ještě mizernější než na Vltavě u Kralova mostu, jelikož to vidí méně lidí (stáčí se řeka), a tedy jinak nádherná podívaná byla tak pro lidi na letné + v okolí právnické fakulty.

Jinde bylo viditelné pouze částečně. Samozřejmě tramvaje ještě hodinu potom nezvládaly nápor odchozivších lidí a jezdily zcela mimo jízdní řád )to by nevadilo), ale jezdily s mnohem delšími odstupy. Metro samozřemě dodržovalo nedělní intervaly 8 minut na C, a 10 minut na A a B.

.

Jediní, kdo makali, až se z nich kouřilo byli revizoři MHD - viděl jsem je jak na Můstku, tak na Muzeu, tak též i na Pražského Povstání, a kamarád mi potom říkal, že je viděl na Florenci odkud jel, tak i na IP kde vystupoval.

Jak se říká - jak na Nový rok, tak po celý rok - MHD bude v rozkladu a revizoři budou šikanovat cestující...

+1/−9
1.1.2014 21:45

T54i78b51o28r 58V37i24z26v37a76r96y 9824274913475

Formulujte, čím dle vás revizoři šikanují cestující....vyžadováním platného lístku?

+9/−2
1.1.2014 22:00

P67a39t97r97i67k 87Š90e85b68e86s67t71a 4873282286515

v okamžiku kolapsu MHD, tedy v situaci, kdy DP neplní závazky z přepravní smlouvy řádně a včas, je přítomnost revizora vyžadující od cestujícího prokázání uzavření platné přepravní smlouvy přinejmenším šikanou...

+2/−4
1.1.2014 22:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.