Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po nejdražší cyklostezce v Praze se dá po dvou letech znovu projet

Cyklostezka ve Vysočanech, která vyšla na více než sto milionů a po níž dva roky nebylo možné projet v plné délce, je opět průjezdná. Developer totiž dokončil výstavbu bytového domu u Rokytky a dotčený úsek uvedl do původního stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42a94r76e90k 83H45r94u31b19y 6517952481768

Hrozne rad ctu o cyklostezkach za stovky milionu, pripadne radnicich za miliardy, kdyz zaroven ty same radnice skuhraji na nedostatek penez napriklad pri ruseni zdravotnickych pohotovosti nebo pri slucovani skol a ruseni skolek...:-/Rv

+3/0
4.1.2014 0:17

J21i40n41d26ř17i91c28h 18Š37k97o18p18e39k 4425661720845

aniž bych řešil efektivitu, tak je jednodušší dát za cyklostezku 140 mil, protože mi 90 % zaplatí dotace než dát 50 mil třeba na provoz zdravotnictví, protože tam je dotace 0 a celé to je z mé kapsy

0/0
4.1.2014 13:24

M49a69r11i23á96n 61V35o90j14t62e58k 2524987359668

Fotogalerie dost odfláknutá. :-P

+2/0
3.1.2014 14:41

M64i82c76h19a91l 80K48r98č29á94l 6158958686822

Když se dívám na tu dopravní značku, tak nechápu proč v článku píší kolik po cyklostezce projelo bruslařů a prošlo chodců. Možná aby upozornili policii že se jim blíží výplatní termín.

+1/−1
3.1.2014 14:30

D53a12v38i58d 33R11y35c46h62e24t78s15k34ý 9126391690640

Aha, takže těch pět cyklistů co tam budou v zimě drandit bude jako vyšoupávat chodce aby tam "nevadili"? ;-D

+1/−1
3.1.2014 15:23

M37i71c50h52a56l 64K56r79č13á10l 6698808286912

Tak si to žádá silniční zákon, nikoli já. Já vůbec nevím kde ta stezka je a s největší pravděpodobností po ní ani nikdy nepojedu. Nepředpokládám že bych se jel do Prahy projet na kole.

0/0
3.1.2014 15:38

B64o66h18u60s59l29a93v 74K34r40á27l29í62k 2401860569466

Vy už jste zákon o silničním provozu dlouho nečetl, když nevíte, co v něm je, a ještě si ho pletete se silničním zákonem, že? Zkuste si tam najít § 57 odst. 7. A na kole radši nikam nevyjíždějte, dokud se to nedoučíte.

0/0
3.1.2014 22:04

R69o59m40a76n 34B28í39l96ý 5460805775307

Dobrá korupce zase. 120 míčů domů a možná 20 melounů stála opravdová výstavba nezkutečně předražené lávky.

+1/0
3.1.2014 13:52

M10a65r65e44k 31T24u48r25n51o78v49e69c 7625472190356

Ten most byl myslím z celé té cyklostezky to nejdražší (70 mega?). To se zase nějaký architekt asi vyblbnul - podobně jako některé megalomanské stanice metra...

Jinak většina té cyklostezky je v trase bývalé železniční vlečky - takže to opravdu moc stát nemuselo - jen sundat kolejnice, vytrhat pražce a udělat asfaltový povrch (bez kterého by se většina cyklistů obešla, ten spíš ocení inlinisté).

A za co tedy utratili zbytek peněz? Prý za "sanaci" okolí té cyklostezky. Že prý jak to tam dříve bývalo průmyslovou zónou, tak to tam bylo ošklivé...

Podle mě to ve skutečnosti akorát ušetřilo peníze developerům, kteří tam pak záhy začali stavět své bytové projekty - aby tu rekultivaci okolí nemuseli platit oni...

+1/0
3.1.2014 14:29

M37a12r26i92á56n 63V10o30j87t25e39k 2484787629228

Developeři (Finep např.) začali stavět ještě dříve, než vznikla cyklostezka, aniž bych ji chtěl nějak obhajovat. Někde mám fotku, jak to tam vypadalo, samý keř a strom, koleje a šrouby pochopitelně ukradené, jen betonové pražce, nepořádek, skládka... Spíš mě štve to ukončení cyklostezky k Hrdlořezům, kde po zatáčce stezka končí ve štěrku. Pro bruslaře, kteří to nevědí a naberou rychlost, je to nebezpečné.

0/0
3.1.2014 14:45

M48i26c54h33a74l 60K83r41č25á47l 6418948896202

Jenomže bruslaři na té cyklostezce nemají co dělat. Aspoň podle dopravních značek které jsou na ní umístěny.

+1/−3
3.1.2014 14:57

M69a24r86i18á14n 69V44o63j84t72e46k 2644447569158

https://www.patria.cz/pravo/2316506/paragrafy-na-kole-komu-patri-cyklostezky.html

+1/0
3.1.2014 15:33

M83i10c46h87a65l 10K53r17č23á43l 6738528696102

Nějaký laický výklad který tvrdí že po stezce pro cyklisty mohou jezdit chodci pokud použijí zařízení pro zvýšení rychlosti ( brusle, nebo koloběžka ) není vůbec směrodatný. Na cyklostezce se samozřejmě mohou pohybovat všichni. Na stezce pro cyklisty, což je tento případ, však nikoliv.

0/−2
3.1.2014 15:48

M54a24r67i19á20n 27V11o52j39t74e92k 2774847409808

Nemáte pravdu. http://www.valasskemezirici.cz/doc/37231/

+2/0
3.1.2014 16:00

P86e20t25r 37P35e41t47r 6943172338193

zatímco laický výklad pana Krčála směrodatný je, že? ;-) Na cyklostezku mohou bruslaři stejně jako "lyžaři" a mám dojem, že i koloběžkáři, jediný, kdo tam nemůže jsou obyčejní chodci.

např tady. http://www.mpkrnov.cz/clanky/jak-se-chovat-na-cyklostezce.html. Výklad (městské) policie už fakt za laický označit nemůžete.

Stezka pro cyklisty vs. cyklostezka? všiml jste si, že jde úplně o to stejné? To co máte na mysli je "stezka pro cyklisty" X "stezka pro cyklisty a chodce" a ty jsou dvojího typu, buď smíšené nebo rozpůlené, kde má každý vyhrazený část. Zatímco na té druhé se s určitými pravidly mohou pohybovat všichni, na té první (tzn jen cyklostezce) mohou být cyklisti, bruslaři, koloběžkáři ale nesmí tam být chodci, jako přípustní se uvádí ještě chodci vedoucí kolo.

Pokud nevěříte tak vám nebrání nic a nikdo prostudovat dopravní předpisy, popřípadě pokud se spokojíte s "lehčím" vysvětlením tak česká wikipedie má celkem slušně a stručně popsané, co se tam smí a hlavně jejich rozlišení i s odkazy na zdroje.

0/0
3.1.2014 19:17

M25a16r72e74k 39T27u73r62n39o58v77e54c 7345382140416

Ano, je možné, že se na něco chystali ještě i před dokončením té cyklostezky - ale to už je asi jedno. Každopádně mi nepřijde úplně fér, jak se takhle developerům zhodnocovala jejich investice za městské peníze - a pak se to ještě používá jako argument právě proti cyklistům: "Podívejte se, jak pořád řvou - a když se pro ně něco udělá, tak je to šíleně drahé a ještě se jim to nelíbí..."

0/0
3.1.2014 16:02
Foto

J69i71ř93í 87K25r22á36k36o33r57a 9249433

"Milovníci cyklistiky tak dva roky zažívali dilema."

Ani nevíte, jak vám rozumím, milovníci cyklistiky. Také zažívám veliké dilma. Dilema, zda mám házet kameny, nebo rovnou granáty, až zase pojedete blokovat magistrálu, abyste si vydupali další stamiliony na další cyklostezky, které mají vytíženost 1500 pumpičkářů ve špičce...

+6/−10
3.1.2014 13:40

G68u16s29t60a84v 10S12o93j78k64a 1448753135314

Krákora krákorá.

+6/−1
3.1.2014 14:26

M11a32r18e64k 90T98u31r98n76o33v22e45c 7935122780466

A nechcete raději místo nadávání těm, kteří jezdí na kole, nasměrovat svoji agresivitu proti těm, co si ten předražený projekt vymysleli?

Myslím si, že většina cyklistů by se bez této cyklostezky odnikud nikam opravdu velmi dobře obešla - a daleko víc ocení jiná opetření, která nestojí skoro nic. Ten hladký asfalt tam je dobrý hlavně tak pro inlinisty. No a pak spoustu peněz stála rekultivace okolí - aby ušetřili developeři, kteří tam hned poté začali stavět bytové domy - na to se ale naši investigativci už nějak nezaměřovali...

+1/−2
3.1.2014 14:33
Foto

J50i81ř12í 39K93r33á38k27o68r34a 9359193

Nevím, co chtějí ti cyklisté, kteří každoročně blokují magistrálu, ale pokud vím, tak magistrát se jim takovými projekty snaží vyjít vstříc.

Ono je těžké se zavděčit. Když spíchnout levnou cyklostezku, banda pumpičkářů z auto*matu se na bložíncích rozčiluje, že je levná a nekvalitní. Když postaví drahou a kvalitní, zase tím naštvou ostatní lidi, kterým se při pohledu na výsledný účet protočí panenky.

+4/−1
3.1.2014 14:39

D62a15v36i28d 83R93y21c14h28e67t66s25k22ý 9686381950470

Skvělý, utrácíme stamiliony aby si cyklofanatický zlomek obyvatelstva mohl provozovat své letní hobby za moje peníze. Praha vydržuje z daní několik cykloorganizací usilujících o demolici dopravy, neslyšel jsem ale o žádné organizaci která by chránila práva 6,5 milionu řidičů.

+4/−11
3.1.2014 13:37

V49í15t 10N25o42v23á61k 5724725361779

založte jí, hned požádám o členství

+1/−1
3.1.2014 13:59
Foto

J92i89ř95í 65K72r21á46k71o95r93a 9609983

Osbid o. s.

+2/0
3.1.2014 14:02

D89a74v27i82d 25R86y27c34h93e41t79s29k28ý 9356931300910

Znám, ale pochybuji že Osbid vydržuje magistrát, tan podporuje jenom Automat a podobné iniciativy, jejichž účelem je prodat něčí totálně zbytečný titul ze sociální ekologie.

+2/−1
3.1.2014 14:14
Foto

J74i54ř21í 66K43r20á37k71o10r52a 9119323

No, kdyby se Osbid nechal vydržovat nějakou státní organizací, klesnul by v mých očích hodně hluboko.

http://i1308.photobucket.com/albums/s619/jikros/Fun/meme/ngo-raptor_zps37a4aa99.jpg

+1/0
3.1.2014 14:41

T66o10m52á87š 15H19o49r24s39k46ý 1859550128822

Ó, za vaše peníze se něco staví. Hrůza! Za moje peníze se zase buduje tunel, kterým asi v životě nepojedu (a to jsou trochu jiný částky)

+3/−2
3.1.2014 14:35
Foto

J60i19ř75í 46K46r26á26k78o31r49a 9499423

Tunely a silnice tu nejsou jen proto, aby si po nich někdo vozil zadek. Narozdíl od cyklostezek. Vozí se tudy zboží, vozí se tudy nemocní lidé do nemocnice, jezdí tudy i policie či hasiči.

Toliko k té vaší demagogii.

+3/−2
3.1.2014 14:43

T56o64m88á21š 24H43o25r12s36k41ý 1369400228262

no, na druhou stranu - kdyby si čám dál více lidí nechtělo vozit zadek, tak by se tunely budovat nemusely, jelikož by stačila stávající infrastruktura

+5/−2
3.1.2014 14:44

D53a15v61i38d 67R64y64c59h58e27t94s63k15ý 9836161870780

Tohle je krásný příklad volby nohama. Stavba tunelů reflektuje společenskou poptávku. Protože na kolo všichni prdí, všechny cykloiniciativy potřebují nařizovat a regulovat  - jsou přicuclé na samosprávě, místo toho aby třeba otvíraly cykloobchody a platily si reklamu. Až budete chtít někomu dokázat že na kole se dá i únoru a rozklepnete si kokos, sanitka pojede tunelem.

+3/0
3.1.2014 15:09

M13a48r72t62i84n 34B28u31s52i39d10e56a 4293820

A proč by zase moje peníze měly být utráceny ve prospěch řidičů? Vždyť mají metro. Navíc, kolo má skoro každý...řidičský průkaz ne...takže nejde o žádný zlomek:-P

+7/−2
3.1.2014 14:41

M45i33r29o71s20l26a91v 80G83r76o95s15s71m25a60n37n 8412949484

Klid. Infrastruktura pro auta je přece jen obecně dražší než pro kola. Pokud někteří aspoň občas přesednou na kolo díky vybudované cyklostezce, není důvod nazývat je cyklofanatiky a rozčilovat se. Infrastruktura indukuje poptávku. Více silnic = více aut, více cyklostezek = více cyklistů, více kolejí = více cestujících atd. Račte si vybrat;-)

+3/−1
3.1.2014 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.