Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po nejdražší cyklostezce v Praze se dá po dvou letech znovu projet

Cyklostezka ve Vysočanech, která vyšla na více než sto milionů a po níž dva roky nebylo možné projet v plné délce, je opět průjezdná. Developer totiž dokončil výstavbu bytového domu u Rokytky a dotčený úsek uvedl do původního stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62a88r87e78k 84H87r10u38b43y 6407972571348

Hrozne rad ctu o cyklostezkach za stovky milionu, pripadne radnicich za miliardy, kdyz zaroven ty same radnice skuhraji na nedostatek penez napriklad pri ruseni zdravotnickych pohotovosti nebo pri slucovani skol a ruseni skolek...:-/Rv

+3/0
4.1.2014 0:17

J25i35n20d33ř41i66c57h 82Š21k58o64p29e40k 4335331460665

aniž bych řešil efektivitu, tak je jednodušší dát za cyklostezku 140 mil, protože mi 90 % zaplatí dotace než dát 50 mil třeba na provoz zdravotnictví, protože tam je dotace 0 a celé to je z mé kapsy

0/0
4.1.2014 13:24

M16a65r26i40á91n 86V32o15j55t62e85k 2774887579708

Fotogalerie dost odfláknutá. :-P

+2/0
3.1.2014 14:41

M92i51c39h33a58l 53K64r75č91á76l 6348418416932

Když se dívám na tu dopravní značku, tak nechápu proč v článku píší kolik po cyklostezce projelo bruslařů a prošlo chodců. Možná aby upozornili policii že se jim blíží výplatní termín.

+1/−1
3.1.2014 14:30

D71a15v32i10d 92R97y25c60h94e27t22s73k66ý 9336461490560

Aha, takže těch pět cyklistů co tam budou v zimě drandit bude jako vyšoupávat chodce aby tam "nevadili"? ;-D

+1/−1
3.1.2014 15:23

M98i55c11h97a19l 84K22r33č38á88l 6308498886412

Tak si to žádá silniční zákon, nikoli já. Já vůbec nevím kde ta stezka je a s největší pravděpodobností po ní ani nikdy nepojedu. Nepředpokládám že bych se jel do Prahy projet na kole.

0/0
3.1.2014 15:38

B74o18h56u81s91l87a71v 84K16r61á29l19í76k 2631190939206

Vy už jste zákon o silničním provozu dlouho nečetl, když nevíte, co v něm je, a ještě si ho pletete se silničním zákonem, že? Zkuste si tam najít § 57 odst. 7. A na kole radši nikam nevyjíždějte, dokud se to nedoučíte.

0/0
3.1.2014 22:04

R15o85m84a27n 72B12í58l30ý 5270685945717

Dobrá korupce zase. 120 míčů domů a možná 20 melounů stála opravdová výstavba nezkutečně předražené lávky.

+1/0
3.1.2014 13:52

M86a68r68e19k 61T75u51r44n92o74v87e78c 7425112160976

Ten most byl myslím z celé té cyklostezky to nejdražší (70 mega?). To se zase nějaký architekt asi vyblbnul - podobně jako některé megalomanské stanice metra...

Jinak většina té cyklostezky je v trase bývalé železniční vlečky - takže to opravdu moc stát nemuselo - jen sundat kolejnice, vytrhat pražce a udělat asfaltový povrch (bez kterého by se většina cyklistů obešla, ten spíš ocení inlinisté).

A za co tedy utratili zbytek peněz? Prý za "sanaci" okolí té cyklostezky. Že prý jak to tam dříve bývalo průmyslovou zónou, tak to tam bylo ošklivé...

Podle mě to ve skutečnosti akorát ušetřilo peníze developerům, kteří tam pak záhy začali stavět své bytové projekty - aby tu rekultivaci okolí nemuseli platit oni...

+1/0
3.1.2014 14:29

M75a23r24i48á66n 55V58o85j26t72e18k 2514207349338

Developeři (Finep např.) začali stavět ještě dříve, než vznikla cyklostezka, aniž bych ji chtěl nějak obhajovat. Někde mám fotku, jak to tam vypadalo, samý keř a strom, koleje a šrouby pochopitelně ukradené, jen betonové pražce, nepořádek, skládka... Spíš mě štve to ukončení cyklostezky k Hrdlořezům, kde po zatáčce stezka končí ve štěrku. Pro bruslaře, kteří to nevědí a naberou rychlost, je to nebezpečné.

0/0
3.1.2014 14:45

M85i21c70h85a83l 74K47r63č53á48l 6858178426982

Jenomže bruslaři na té cyklostezce nemají co dělat. Aspoň podle dopravních značek které jsou na ní umístěny.

+1/−3
3.1.2014 14:57

M19a97r38i62á16n 27V39o21j61t95e75k 2294527459118

+1/0
3.1.2014 15:33

M65i62c21h10a63l 70K63r72č73á72l 6828378586702

Nějaký laický výklad který tvrdí že po stezce pro cyklisty mohou jezdit chodci pokud použijí zařízení pro zvýšení rychlosti ( brusle, nebo koloběžka ) není vůbec směrodatný. Na cyklostezce se samozřejmě mohou pohybovat všichni. Na stezce pro cyklisty, což je tento případ, však nikoliv.

0/−2
3.1.2014 15:48

M59a74r19i64á31n 12V61o86j85t73e17k 2774377559348

Nemáte pravdu. www.valasskemezirici.cz

+2/0
3.1.2014 16:00

P73e18t92r 70P95e14t97r 6633182608353

zatímco laický výklad pana Krčála směrodatný je, že? ;-) Na cyklostezku mohou bruslaři stejně jako "lyžaři" a mám dojem, že i koloběžkáři, jediný, kdo tam nemůže jsou obyčejní chodci.

např tady.  www.mpkrnov.cz Výklad (městské) policie už fakt za laický označit nemůžete.

Stezka pro cyklisty vs. cyklostezka? všiml jste si, že jde úplně o to stejné? To co máte na mysli je "stezka pro cyklisty" X "stezka pro cyklisty a chodce" a ty jsou dvojího typu, buď smíšené nebo rozpůlené, kde má každý vyhrazený část. Zatímco na té druhé se s určitými pravidly mohou pohybovat všichni, na té první (tzn jen cyklostezce) mohou být cyklisti, bruslaři, koloběžkáři ale nesmí tam být chodci, jako přípustní se uvádí ještě chodci vedoucí kolo.

Pokud nevěříte tak vám nebrání nic a nikdo prostudovat dopravní předpisy, popřípadě pokud se spokojíte s "lehčím" vysvětlením tak česká wikipedie má celkem slušně a stručně popsané, co se tam smí a hlavně jejich rozlišení i s odkazy na zdroje.

0/0
3.1.2014 19:17

M96a65r16e77k 86T69u76r39n75o58v71e16c 7485812560936

Ano, je možné, že se na něco chystali ještě i před dokončením té cyklostezky - ale to už je asi jedno. Každopádně mi nepřijde úplně fér, jak se takhle developerům zhodnocovala jejich investice za městské peníze - a pak se to ještě používá jako argument právě proti cyklistům: "Podívejte se, jak pořád řvou - a když se pro ně něco udělá, tak je to šíleně drahé a ještě se jim to nelíbí..."

0/0
3.1.2014 16:02
Foto

J62i70ř80í 11K49r27á40k26o18r22a 9269253

"Milovníci cyklistiky tak dva roky zažívali dilema."

Ani nevíte, jak vám rozumím, milovníci cyklistiky. Také zažívám veliké dilma. Dilema, zda mám házet kameny, nebo rovnou granáty, až zase pojedete blokovat magistrálu, abyste si vydupali další stamiliony na další cyklostezky, které mají vytíženost 1500 pumpičkářů ve špičce...

+6/−10
3.1.2014 13:40

G44u67s31t49a66v 24S80o81j56k72a 1348103895364

Krákora krákorá.

+6/−1
3.1.2014 14:26

M43a40r70e47k 97T27u92r20n71o33v33e66c 7685822730376

A nechcete raději místo nadávání těm, kteří jezdí na kole, nasměrovat svoji agresivitu proti těm, co si ten předražený projekt vymysleli?

Myslím si, že většina cyklistů by se bez této cyklostezky odnikud nikam opravdu velmi dobře obešla - a daleko víc ocení jiná opetření, která nestojí skoro nic. Ten hladký asfalt tam je dobrý hlavně tak pro inlinisty. No a pak spoustu peněz stála rekultivace okolí - aby ušetřili developeři, kteří tam hned poté začali stavět bytové domy - na to se ale naši investigativci už nějak nezaměřovali...

+1/−2
3.1.2014 14:33
Foto

J24i12ř76í 20K94r45á73k17o31r59a 9629903

Nevím, co chtějí ti cyklisté, kteří každoročně blokují magistrálu, ale pokud vím, tak magistrát se jim takovými projekty snaží vyjít vstříc.

Ono je těžké se zavděčit. Když spíchnout levnou cyklostezku, banda pumpičkářů z auto*matu se na bložíncích rozčiluje, že je levná a nekvalitní. Když postaví drahou a kvalitní, zase tím naštvou ostatní lidi, kterým se při pohledu na výsledný účet protočí panenky.

+4/−1
3.1.2014 14:39

D18a36v77i84d 19R65y96c59h13e50t90s60k65ý 9326311490970

Skvělý, utrácíme stamiliony aby si cyklofanatický zlomek obyvatelstva mohl provozovat své letní hobby za moje peníze. Praha vydržuje z daní několik cykloorganizací usilujících o demolici dopravy, neslyšel jsem ale o žádné organizaci která by chránila práva 6,5 milionu řidičů.

+4/−11
3.1.2014 13:37

V66í63t 25N47o64v11á17k 5324305231259

založte jí, hned požádám o členství

+1/−1
3.1.2014 13:59
Foto

J75i60ř67í 33K16r58á67k82o26r59a 9639503

Osbid o. s.

+2/0
3.1.2014 14:02

D34a10v59i49d 21R86y46c85h30e53t33s48k49ý 9916151530350

Znám, ale pochybuji že Osbid vydržuje magistrát, tan podporuje jenom Automat a podobné iniciativy, jejichž účelem je prodat něčí totálně zbytečný titul ze sociální ekologie.

+2/−1
3.1.2014 14:14
Foto

J47i32ř47í 12K23r90á46k15o60r94a 9459823

No, kdyby se Osbid nechal vydržovat nějakou státní organizací, klesnul by v mých očích hodně hluboko.

i1308.photobucket.com

+1/0
3.1.2014 14:41

T26o17m65á53š 42H39o32r81s30k84ý 1459360108672

Ó, za vaše peníze se něco staví. Hrůza! Za moje peníze se zase buduje tunel, kterým asi v životě nepojedu (a to jsou trochu jiný částky)

+3/−2
3.1.2014 14:35
Foto

J48i30ř96í 94K51r13á52k14o22r11a 9529813

Tunely a silnice tu nejsou jen proto, aby si po nich někdo vozil zadek. Narozdíl od cyklostezek. Vozí se tudy zboží, vozí se tudy nemocní lidé do nemocnice, jezdí tudy i policie či hasiči.

Toliko k té vaší demagogii.

+3/−2
3.1.2014 14:43

T55o22m85á74š 83H78o80r68s82k65ý 1639930118672

no, na druhou stranu - kdyby si čám dál více lidí nechtělo vozit zadek, tak by se tunely budovat nemusely, jelikož by stačila stávající infrastruktura

+5/−2
3.1.2014 14:44

D11a76v81i92d 51R44y18c21h61e46t51s78k33ý 9236621200730

Tohle je krásný příklad volby nohama. Stavba tunelů reflektuje společenskou poptávku. Protože na kolo všichni prdí, všechny cykloiniciativy potřebují nařizovat a regulovat  - jsou přicuclé na samosprávě, místo toho aby třeba otvíraly cykloobchody a platily si reklamu. Až budete chtít někomu dokázat že na kole se dá i únoru a rozklepnete si kokos, sanitka pojede tunelem.

+3/0
3.1.2014 15:09

M59a70r82t38i28n 75B73u14s98i68d68e41a 4813650

A proč by zase moje peníze měly být utráceny ve prospěch řidičů? Vždyť mají metro. Navíc, kolo má skoro každý...řidičský průkaz ne...takže nejde o žádný zlomek:-P

+7/−2
3.1.2014 14:41

M73i85r21o89s28l68a19v 95G91r22o73s23s94m32a84n38n 8862689654

Klid. Infrastruktura pro auta je přece jen obecně dražší než pro kola. Pokud někteří aspoň občas přesednou na kolo díky vybudované cyklostezce, není důvod nazývat je cyklofanatiky a rozčilovat se. Infrastruktura indukuje poptávku. Více silnic = více aut, více cyklostezek = více cyklistů, více kolejí = více cestujících atd. Račte si vybrat;-)

+3/−1
3.1.2014 18:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.