Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chystá už v létě revoluci v parkování. Zaplatit půjde i mobilem

Už v létě odstartuje v Praze zkušební projekt nového parkování. Některé modré zóny zaniknou a vystřídají je zóny smíšené. Snáze zaparkují i přespolní řidiči. Novinkou bude i placení parkovného pomocí mobilního telefonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55o21s30e70f 42M28i37k88u17l38í76k 8644227236

Co jste si zvolili, to máte.Jen se podívejte, kdo zony prosazuje - ODS, TOP 09,SocDem, a zelení. Tak je zase všichni příští volby volte, abyste pak mohli reptat, že vás štvou zony. Tohle vám tady zařídily tyhle strany. Jestli se nepletu tak třeba Svobodní zony nechtějí. Ještě si vzpomeňte také na zbytečné padesátky a i třicítky a jednosměrky. Jo a pro chodce a cyklisty nesystémové uklízení a stavění cyklostezek odnikud - nikam.

+5/−2
10.1.2014 8:10

V94l70a87d30i54m58í38r 10F80i80b90i47g79e59r 5264661821134

Jediné plus je že to konečně nedají soukromé firmě ale bude si to město dělat samo. Ale když už zpoplatňují stání na veřejných ulicích, mohli by nějaké prachy které vyberou za parkování a pokuty investovat do výstavby parkovacích domů, záchytných parkovišť atd. s nízkou cenou parkování.

Ale placené parkování je zhouba pro podnikatele mající provozovnu nebo prodejnu v centru. Zákazník tam bez poplatku nemůže ani zastavit, natož zaparkovat pokud nemá parkovací místo pro zákazníky a je v modré zóně. V Hradci králové v prodejně kam jezdím nakupovat si platili parkovací místo aby lidi co tam na 10 minut přijedou nakoupit mohli zastavit, ISP si za to účtovalo 12000 ročně ale asi to bylo málo že jim tam ani na silnici nenamalovali to parkovací místo, měli tam jen značku.

Revoluce, tak už je jasné proč MP Praha bude nabírat těch 300 nových strážníků.;-D

+1/0
10.1.2014 6:44

J77a56n 95M56o31t30ů73r31e95k 7180672691969

No hlavne aby se v tom kazdy jeste vyznal...

0/0
10.1.2014 6:18

T53o74m49á34š 64B78í38l81ý 2265970547

Jak jsem psal v příspěvku dole:

Hlavní chybu vidím v tom, že za parkování platíme my, kteří v Praze bydlíme a ne ti, kteří do ní jezdí zaparkovat na celý den.

+7/0
10.1.2014 0:01

T39o49m78á93š 47Z76e71m50a54n 3725858644275

Zrovna ti, co přijedou přes den vadí nejméně - než se vrátím, jsou pryč.

Vadí mi, že se po cestě nemohu zastavit u známých v jiné čtvrti, nemohu koupit v nějakém krámku po cestě atd.

+1/0
10.1.2014 0:18

P47a48v66e56l 32J61e29ř42á21b82e46k 7721392354607

Otázkou je, zda je skutečně nutné, aby tolik lidi z Prahy jezdila po Praze autem. Praha má poměrně hustou síť MHD a když si člověk srovná  náklady za celoroční jízdenku s náklady na dopravu osobním autem, tak MHD jasně vyhrává i s časem stráveným na čekání spojů.

Popravdě, krátké jízdy žádnému motoru neprospívají. A neprospívají ani zdraví lidí, co v Praze bydlí a pracují.

+3/−1
10.1.2014 0:38

T86o54m31á60š 58Z50e27m81a51n 3785828294465

Moje jízda po Praze je 21km   "přes centrum"  nebo 31km po okruhu, to je pro motor ok.

Podstané je, že cesta, která sockou trvá 1:10-1:15, trvá autem 25-35 minut - nejčastěni 26-27.

Autem uspořím jednu přes hodinu denně. A to nemluvím o tom, když je potřeba se přes den někde stavit, něco dojetnat atd..

MHD funguje v Praze jen v určitých místech a v určitých směrech.

+4/−1
10.1.2014 0:51

Ř27e25h33o66ř 19V31l85a25s21á81k 2594644781226

MHD je "hromadná", proto je projektována především ve většinových směrech. V těch jiných je to holt horší. Na druhou stranu, místo bydliště i místo práce si volíte svobodně a pokud jste se nastěhoval do nějakého zapadlého satelitu a pracujete v jiném, tak to je holt vaše svobodná volba.

+1/0
10.1.2014 18:40

M28i65c41h31a18e51l20a 62T98i51c35h16á 3756304661259

Nekteri lide ale nejezdi do kancelare denne, takze se jim tramvajenka nevyplati a listky jsou drazsi nez auto...:-/

0/0
10.1.2014 22:03

J76o48h42a81n 25Z94i59n78g62e17l 2491455746721

Situace v Praze by se dala shrnout do několika bodů:

Praha nemá dokončen vnější obchvat a dokončen bude v řádu desetiletí

Praha nemá dokončen vnitřní okruh a dokončen bude v řádu desetiletí

Praha již desítky let řeší parkování všemožnými zákazy, ale není to nic platný

Praha tedy tyto zákazy na nic vystupňuje, aby nevyřešila zase nic

Ve všech případech to ale přineslo peníze do městské pokladny, které byly promrhány, třeba na buřtstánky na Václaváku za 60 milionů kousek. Praha to vždy dokázala podat lid tak pěkně, že se našla skupina lidí, které se to líbilo. Na ně se Praha následně odvolává, když se myslící skupina ozve.

+5/0
9.1.2014 23:36

Ř71e95h79o38ř 97V26l19a57s74á77k 2354634251816

Osobně považuji finanční regulaci vzácného zboží za obecně nejspravedlivější, lepší než pomocí nějakých sociálněinženýrských pravidel. Zda se peníze potom použijí rozumně nebo pitomě, to je úplně jiný příběh, který nesouvisí s tím, jak byly vybrány.

0/0
10.1.2014 18:44

J41i13ř54í 64K58u95c14h20t31a 6958965329167

Placení mobilem je pěkná ptákovina - pokud k tomu není rozumná alternativa. Cizinci si kvůli tomu mají koupit českou SIMku ?

+1/0
9.1.2014 23:35

T61o67m10á11š 74Z86e36m79a39n 3365478324505

Tak za odtah se vybere víc než za sms parkování;)

+1/0
9.1.2014 23:40

J15o28h72a64n 55Z60i79n76g47e59l 2621835856781

Taky maj pražský eMPíči jenom za přistavení odtahovky 1500,-. Za takový peníze bych se se soukromou odtahovkou nikdy nedostal ke kšeftu.

+2/0
9.1.2014 23:50

P67a60v74e82l 40V74e19t56e88š74n75í60k 7765888115127

Ale ne - parkovací hodiny nikdo rušit nebude.

Parkování pomocí SMS je výborné, když někde zaparkujete, zaplatíte si hodinu a pak zjistíte, že to nestačilo a potřebujete hodinu navíc. Místo abyste běžel zpátky k autu, tak prostě pošlete další SMS a klidně pokračujete v nakupování.

Takhle to funguje třeba v Karlových Varech a je to moc praktické.

+1/0
10.1.2014 0:42

N76i17k42o18l89a85j 46K65r49e46č52e38v 5242186463275

CHci tunel Blanka, parkování si strčte do zadele, vy plánovači.

+1/−1
9.1.2014 23:18

P87a18v67e28l 63V52e16t56e40š58n38í97k 7885948825897

Milá radnice. Začněte od toho jednoduššího. Nechte opravit rozsekané parkovací automaty, aby se s nimi dalo platit pomocí opencard. Když už jste do toho nalili tolik peněz, tak to aspoň udržujte. Na Václavském náměstí jsou automaty pro opencard ze 70% rozsekané a většinou riskujete, že když se vám tam karta podaří strčit tak že jí nevyndáte. V lepším případě "jenom" nejde zaplatit. Najít funkční stroj stojí hodně chození a příslušník VB by nemusel mít soucit s tím, že se zaplatit snažím.

0/0
9.1.2014 23:12

G75a45b82r54i50e77l 87H81o24r18t43e93n 9321809423804

Příslušnící "VB" nemají soucit ani s několikaminutovou prodlevou mezi zaparkováním a pěší otočkou k nejbližšímu parkomatu na mince, když mají den. Stačí, když se trefíte do pravidelné kontroly aut v řadě a příslušník pohmatem konstatuje, že vaše auto stojí na místě už "hodiny, pane, máte to studený".:-/

+3/0
9.1.2014 23:30

J37o57h72a68n 30Z82i47n33g10e85l 2771415566481

V takovém případě si nechávám psát papír do správního řízení a poprosím o lístek z hodin nejbližšího člověka, kterej odjíždí.

+2/0
9.1.2014 23:32

P75a54v62e61l 62V78e34t91e75š20n29í85k 7145548195227

Tak to už snad přeháníte, ne? :)

0/0
10.1.2014 0:37

P34a58v26e57l 69J40e31ř24á69b91e96k 7581542644107

Pokud se jedná o Karlovo náměstí, tak tomu celkem věřím, že měšťáci pohmatem na kapotu zjistí, jak dlouho auto stojí.

+2/0
10.1.2014 0:42

G55e34o75r42g 88K41o69m28b62e55r45e80c 9624481436771

to je zas chujovina, co mi je platny platit mobilem kdyz stejne neni misto? Rv

+3/0
9.1.2014 23:01

T91o24m86á61š 28Z25e98m77a45n 3325478914695

Místa je spousta - třeba Holešovice jsou přes den skoro prázdné.

Jen večer to tam vypadá stejně jako před zavedením zóny, takže rozdíl je v tom že místní platí 700 ročně a jiní tam přes den nezastaví.

+4/0
9.1.2014 23:11

J80o75h46a21n 19Z73i60n38g22e30l 2791645406621

Přesně tak. U nás na Praze 4 je zase situace taková, že jedna ulice je celá se zákazem zastavení, další poloprázdný placený a kolem narvaný ulice autama ze sídliště, kde se neuvažovalo o tom, že lidi maj auta.

0/0
9.1.2014 23:27

T11o33m58á68š 75Z36e23m14a44n 3665128804405

Kde na P4 je rezidenční zóna? Toho jsem si tu nevšiml..

0/0
10.1.2014 0:26

J35o96h96a65n 92Z76i58n80g79e98l 2691525736811

Nemluvil jsem  rezidenční zóně, ale o placeném parkování na obecním parkovišti.

0/0
10.1.2014 0:41

T49o78m93á17š 95B87í62l96ý 2535850627

Doporučuji Londýnský systém, vjezd do města, hlídaný kamerami, poplatek 10 liber mobilem. Nezaplacení poplatku, složenka na 500-1000 liber. Turisté neplatí. Pro ty, kteří chtějí ušetřit, záchytná parkoviště, ty jsou i u nás. Pak bude na parkování dost místa bez zón.

+1/−5
9.1.2014 22:50

J71o65h55a76n 40Z78i18n37g43e35l 2401255636861

A co třeba Německý systém? Tam každé město průběžně investuje do silniční infrastruktury a parkování, protože vědí, že lidi prostě chtějí jezdit autem.

+6/0
9.1.2014 23:24

T86o81m80á31š 34B88í26l11ý 2535730347

Jsem pro, ale veškeré parkování je v centru placené a centrum je jednoznačně stanovené. A okolo centra je spousta zón prive. Ale u nás chtějí všichni "venkovští" až do centra a zadarmo. Podívejte se jak reagoval Pankrácký Bauhaus, kde si pěkně dali auta do garaží a metrem frčeli do práce. Stává tam úkačko a dává vám lístek s časem vjezdu, protože když jste si kolikrát jel něco koupit, tak tam nebylo místo.

0/0
9.1.2014 23:41

J50o59h15a92n 76Z38i52n20g13e30l 2211125146481

Jo, souhlasim. Stejně to udělalo OBI s T-mobile na Roztylech. Cena parkovnýho v centru ale nesmí živit radnici. Musí být taková, aby se vyplatila lidem, kteří jedou na úřad, na opravu, za kulturou, nebo na nákup, ale už se nesmí vyplatit pro celodenní parkování.

V Praze ale poslední investice, co se parkování týče, byly garáže na Palachově náměstí, před nějakými 15 lety.

+2/0
9.1.2014 23:49

T29o60m24á40š 56B19í63l39ý 2295190167

A protože v těchto parkovacích domech nikdo neparkoval, pronajaly stání firmám i bydlícím protože by zkrachovaly. A proč, protože mimopražské nikdo k placení nedonutí.

Hlavní chybu vidím v tom, že za parkování platíme my, kteří v Praze bydlíme a ne ti, kteří do ní jezdí jen zaparkovat.

+1/0
9.1.2014 23:57

J80o75h29a95n 45Z70i21n81g51e89l 2281135446651

Zrovna na Palachove náměstí je docela frekvence parkujících.

+1/0
10.1.2014 0:44

P96a86v15e60l 65O74b78d75r81ž14á38l12e69k 6966634708202

Jen pro zajímavost - kde je na západ od Vltavy (nebo konkrétně na P5 či P6) záchytné parkoviště, na kterém najdete po 8:00 volné místo?

0/0
10.1.2014 7:35

T39o95m86á95š 61Z33e24m66a59n 3985308624585

Mám lepší nápad, prostě to zrušte.

Parkování bude samoregulační.

Bude to bez administrativy, bez botiček, bez odtahů, bez pokut. Stejně za to nebudujete parkovací domy tak co? Měšťáci alespoň půjdou dělat něco užitečnného a řidiči zaparkují kde bude místo bez zjišťování jestli je to od-do na správné barvě za správnou cenu.

+20/−1
9.1.2014 22:22

V10í57t 79D74r58b31a57l 4789634436369

Kromě původní zóny v P1 jsem hluboce pro!

+3/−1
9.1.2014 22:27

T15o92m24á67š 43Z10e24m27a79n 3785888164565

Ano Malá Strana a Staré Město význam v omezení mají, ale jinde je to o hrabání pokut a parkovného.

+11/−1
9.1.2014 22:37

T69o44m63á90š 93B15í75l57ý 2235330137

Kde bydlíte, vážení?

+2/0
9.1.2014 22:38

T79o32m94á47š 41Z22e41m75a61n 3605898674185

V Praze

+5/0
9.1.2014 22:43

T55o32m58á83š 12B81í78l21ý 2505330157

Já na dvojce a vězte, že než byla u nás modrá zóna, tak se parkovat dalo tak ve Vršovicích a doma zaparkovat večer po dvacáté. Teď dojíždějící parkují právě v těch Vršovicích, v Čiklově, Na Pankráci a řvou tam bydlící. Jediný způsob je zpoplatnit přijíždějící do Prahy a nás nechat na pokoji. Jinak parkuji i na trojce a sedmičce na zónách a pokutu ani botu jsem ještě nedostal. Myslím, že "měštáci" nejsou zase tak agilní, když již vidí, že někde platíte.

+1/0
9.1.2014 23:11

T24o67m66á83š 57Z67e77m90a69n 3215868214155

Zase kdyžbydlíte na P2, nemusíte používat auto, že?;)

+1/0
9.1.2014 23:12

T76o84m66á46š 23B53í95l78ý 2765540447

Jako fór to beru, do centra samozřejmě jezdím MHD, protože nebudu půl hodiny hledat místo kolem Václaváku, přestože můžu zaparkovat až Jungmance. Ale to už je podle vůle každého soudruha, že.

+1/0
9.1.2014 23:22

T70o56m90á55š 40Z53e90m39a98n 3895328734545

Tak trochu.

Představte si, že se zavedou zóny všude.

K čemu vám pak auto bude?

To že parkují cizí u vás znamená, že i vy můžete parkovat u nic.

+1/0
9.1.2014 23:46

T56o27m93á81š 98B97í96l67ý 2215520177

Zavést chtějí zónu pro Prahu, já jsem v tom případě v pohodě. Vy taky né, psal jste že jste z Prahy, tak vo co gou ;-)

0/−1
10.1.2014 0:18

T26o24m41á97š 95Z36e35m47a22n 3325238114755

No, snad budete mít jednou auto déle v servisu a budete jezdit půjčeným, ono vám to docvakne..

+1/0
10.1.2014 0:24

T32o59m25á29š 57B22í25l53ý 2215210897

Jinak Praha je dost široký pojem, to říkají pomalu i bydlící v Benešově:-/

0/0
9.1.2014 23:17

V94í59t 23D78r78b57a75l 4589134836389

P 10

0/0
9.1.2014 22:47

P26a21v92e42l 71V63e84t61e32š42n25í28k 7585488815777

Jsem ze Smíchova, ale z toho že nám čtvrť vymalují do modra radost nemám.

+3/0
9.1.2014 23:07

V20í98t 36D62r15b12a51l 4129464236559

Tady naprostý souhlas. Znám třeba na P3 řadu krámků, co umřely a okolo nich i volná místa... . Holt silové řešení v duchu modrých zón i "modrých ftáků" nebylo moudré, bylo jen poplatné době a sliby o parkovacích domech byly, slušně řečeno lživé...

+5/0
9.1.2014 22:45

T68o63m55á63š 96Z91e93m43a13n 3355248504615

Jo, po cestě se člověk stavil v pár krámcích, teď jezdím víc do obchďáků na periferii.

Jet někam 30-40 minut a nebo se jen zastavit, když jedu okolo je obrovský rozdíl.

+2/0
9.1.2014 23:02

J67a58k88u56b 79F41e63i40f96a79r 7649599756309

To co píšete je nesmysl, to může fungovat jen když je dostatek místa k parkování a tak tomu není. Kdybyste bydlel v centru nebo širším centru a denně neměl kde zaparkovat, mluvil byste jinak. Navíc by za chvíli bylo centrum zanesené odstavenými vraky a polovraky, jak je to dnes na sídlištích.

0/0
10.1.2014 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.