Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chystá už v létě revoluci v parkování. Zaplatit půjde i mobilem

Už v létě odstartuje v Praze zkušební projekt nového parkování. Některé modré zóny zaniknou a vystřídají je zóny smíšené. Snáze zaparkují i přespolní řidiči. Novinkou bude i placení parkovného pomocí mobilního telefonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54o96s86e61f 21M23i80k51u79l25í24k 8824487576

Co jste si zvolili, to máte.Jen se podívejte, kdo zony prosazuje - ODS, TOP 09,SocDem, a zelení. Tak je zase všichni příští volby volte, abyste pak mohli reptat, že vás štvou zony. Tohle vám tady zařídily tyhle strany. Jestli se nepletu tak třeba Svobodní zony nechtějí. Ještě si vzpomeňte také na zbytečné padesátky a i třicítky a jednosměrky. Jo a pro chodce a cyklisty nesystémové uklízení a stavění cyklostezek odnikud - nikam.

+5/−2
10.1.2014 8:10

V83l31a29d24i88m61í30r 83F38i80b52i82g27e42r 5934541971324

Jediné plus je že to konečně nedají soukromé firmě ale bude si to město dělat samo. Ale když už zpoplatňují stání na veřejných ulicích, mohli by nějaké prachy které vyberou za parkování a pokuty investovat do výstavby parkovacích domů, záchytných parkovišť atd. s nízkou cenou parkování.

Ale placené parkování je zhouba pro podnikatele mající provozovnu nebo prodejnu v centru. Zákazník tam bez poplatku nemůže ani zastavit, natož zaparkovat pokud nemá parkovací místo pro zákazníky a je v modré zóně. V Hradci králové v prodejně kam jezdím nakupovat si platili parkovací místo aby lidi co tam na 10 minut přijedou nakoupit mohli zastavit, ISP si za to účtovalo 12000 ročně ale asi to bylo málo že jim tam ani na silnici nenamalovali to parkovací místo, měli tam jen značku.

Revoluce, tak už je jasné proč MP Praha bude nabírat těch 300 nových strážníků.;-D

+1/0
10.1.2014 6:44

J93a48n 23M23o27t63ů24r16e78k 7710472641639

No hlavne aby se v tom kazdy jeste vyznal...

0/0
10.1.2014 6:18

T47o96m88á17š 45B81í21l66ý 2375890257

Jak jsem psal v příspěvku dole:

Hlavní chybu vidím v tom, že za parkování platíme my, kteří v Praze bydlíme a ne ti, kteří do ní jezdí zaparkovat na celý den.

+7/0
10.1.2014 0:01

T18o20m89á81š 28Z74e43m54a92n 3195958214425

Zrovna ti, co přijedou přes den vadí nejméně - než se vrátím, jsou pryč.

Vadí mi, že se po cestě nemohu zastavit u známých v jiné čtvrti, nemohu koupit v nějakém krámku po cestě atd.

+1/0
10.1.2014 0:18

P41a94v14e32l 95J78e48ř69á43b29e81k 7891552444287

Otázkou je, zda je skutečně nutné, aby tolik lidi z Prahy jezdila po Praze autem. Praha má poměrně hustou síť MHD a když si člověk srovná  náklady za celoroční jízdenku s náklady na dopravu osobním autem, tak MHD jasně vyhrává i s časem stráveným na čekání spojů.

Popravdě, krátké jízdy žádnému motoru neprospívají. A neprospívají ani zdraví lidí, co v Praze bydlí a pracují.

+3/−1
10.1.2014 0:38

T85o83m83á74š 63Z49e96m25a21n 3395648274965

Moje jízda po Praze je 21km   "přes centrum"  nebo 31km po okruhu, to je pro motor ok.

Podstané je, že cesta, která sockou trvá 1:10-1:15, trvá autem 25-35 minut - nejčastěni 26-27.

Autem uspořím jednu přes hodinu denně. A to nemluvím o tom, když je potřeba se přes den někde stavit, něco dojetnat atd..

MHD funguje v Praze jen v určitých místech a v určitých směrech.

+4/−1
10.1.2014 0:51

Ř42e81h22o87ř 61V85l59a53s27á49k 2584294171816

MHD je "hromadná", proto je projektována především ve většinových směrech. V těch jiných je to holt horší. Na druhou stranu, místo bydliště i místo práce si volíte svobodně a pokud jste se nastěhoval do nějakého zapadlého satelitu a pracujete v jiném, tak to je holt vaše svobodná volba.

+1/0
10.1.2014 18:40

M69i83c72h75a28e87l93a 61T97i26c24h28á 3366334831569

Nekteri lide ale nejezdi do kancelare denne, takze se jim tramvajenka nevyplati a listky jsou drazsi nez auto...:-/

0/0
10.1.2014 22:03

J82o38h26a75n 64Z20i20n44g20e59l 2771635476491

Situace v Praze by se dala shrnout do několika bodů:

Praha nemá dokončen vnější obchvat a dokončen bude v řádu desetiletí

Praha nemá dokončen vnitřní okruh a dokončen bude v řádu desetiletí

Praha již desítky let řeší parkování všemožnými zákazy, ale není to nic platný

Praha tedy tyto zákazy na nic vystupňuje, aby nevyřešila zase nic

Ve všech případech to ale přineslo peníze do městské pokladny, které byly promrhány, třeba na buřtstánky na Václaváku za 60 milionů kousek. Praha to vždy dokázala podat lid tak pěkně, že se našla skupina lidí, které se to líbilo. Na ně se Praha následně odvolává, když se myslící skupina ozve.

+5/0
9.1.2014 23:36

Ř91e63h26o94ř 63V66l88a31s54á86k 2604894451716

Osobně považuji finanční regulaci vzácného zboží za obecně nejspravedlivější, lepší než pomocí nějakých sociálněinženýrských pravidel. Zda se peníze potom použijí rozumně nebo pitomě, to je úplně jiný příběh, který nesouvisí s tím, jak byly vybrány.

0/0
10.1.2014 18:44

J40i27ř92í 64K11u45c77h64t31a 6498415589497

Placení mobilem je pěkná ptákovina - pokud k tomu není rozumná alternativa. Cizinci si kvůli tomu mají koupit českou SIMku ?

+1/0
9.1.2014 23:35

T62o25m49á33š 56Z21e15m61a96n 3325728654945

Tak za odtah se vybere víc než za sms parkování;)

+1/0
9.1.2014 23:40

J70o23h84a46n 24Z13i72n80g31e40l 2491835826731

Taky maj pražský eMPíči jenom za přistavení odtahovky 1500,-. Za takový peníze bych se se soukromou odtahovkou nikdy nedostal ke kšeftu.

+2/0
9.1.2014 23:50

P18a53v37e69l 74V17e36t98e44š30n91í78k 7315468305727

Ale ne - parkovací hodiny nikdo rušit nebude.

Parkování pomocí SMS je výborné, když někde zaparkujete, zaplatíte si hodinu a pak zjistíte, že to nestačilo a potřebujete hodinu navíc. Místo abyste běžel zpátky k autu, tak prostě pošlete další SMS a klidně pokračujete v nakupování.

Takhle to funguje třeba v Karlových Varech a je to moc praktické.

+1/0
10.1.2014 0:42

N15i86k36o44l48a22j 84K58r61e31č54e16v 5202256123465

CHci tunel Blanka, parkování si strčte do zadele, vy plánovači.

+1/−1
9.1.2014 23:18

P74a70v72e88l 34V11e19t42e83š35n91í91k 7665918665527

Milá radnice. Začněte od toho jednoduššího. Nechte opravit rozsekané parkovací automaty, aby se s nimi dalo platit pomocí opencard. Když už jste do toho nalili tolik peněz, tak to aspoň udržujte. Na Václavském náměstí jsou automaty pro opencard ze 70% rozsekané a většinou riskujete, že když se vám tam karta podaří strčit tak že jí nevyndáte. V lepším případě "jenom" nejde zaplatit. Najít funkční stroj stojí hodně chození a příslušník VB by nemusel mít soucit s tím, že se zaplatit snažím.

0/0
9.1.2014 23:12

G25a83b42r83i27e18l 58H56o94r71t94e53n 9521199553304

Příslušnící "VB" nemají soucit ani s několikaminutovou prodlevou mezi zaparkováním a pěší otočkou k nejbližšímu parkomatu na mince, když mají den. Stačí, když se trefíte do pravidelné kontroly aut v řadě a příslušník pohmatem konstatuje, že vaše auto stojí na místě už "hodiny, pane, máte to studený".:-/

+3/0
9.1.2014 23:30

J46o90h66a13n 63Z12i23n47g77e23l 2861795186261

V takovém případě si nechávám psát papír do správního řízení a poprosím o lístek z hodin nejbližšího člověka, kterej odjíždí.

+2/0
9.1.2014 23:32

P38a79v68e83l 20V58e79t78e81š13n70í80k 7435188905867

Tak to už snad přeháníte, ne? :)

0/0
10.1.2014 0:37

P37a51v25e47l 55J68e33ř84á31b11e70k 7671442334247

Pokud se jedná o Karlovo náměstí, tak tomu celkem věřím, že měšťáci pohmatem na kapotu zjistí, jak dlouho auto stojí.

+2/0
10.1.2014 0:42

G82e42o48r43g 28K95o97m67b29e24r36e70c 9874611756481

to je zas chujovina, co mi je platny platit mobilem kdyz stejne neni misto? Rv

+3/0
9.1.2014 23:01

T53o42m70á26š 23Z49e83m45a15n 3935478814485

Místa je spousta - třeba Holešovice jsou přes den skoro prázdné.

Jen večer to tam vypadá stejně jako před zavedením zóny, takže rozdíl je v tom že místní platí 700 ročně a jiní tam přes den nezastaví.

+4/0
9.1.2014 23:11

J89o45h54a67n 30Z37i41n98g89e94l 2871695326111

Přesně tak. U nás na Praze 4 je zase situace taková, že jedna ulice je celá se zákazem zastavení, další poloprázdný placený a kolem narvaný ulice autama ze sídliště, kde se neuvažovalo o tom, že lidi maj auta.

0/0
9.1.2014 23:27

T21o84m80á70š 18Z81e56m37a95n 3275198734985

Kde na P4 je rezidenční zóna? Toho jsem si tu nevšiml..

0/0
10.1.2014 0:26

J43o48h79a23n 58Z76i83n69g67e49l 2591305766581

Nemluvil jsem  rezidenční zóně, ale o placeném parkování na obecním parkovišti.

0/0
10.1.2014 0:41

T58o54m11á93š 22B38í97l63ý 2445850647

Doporučuji Londýnský systém, vjezd do města, hlídaný kamerami, poplatek 10 liber mobilem. Nezaplacení poplatku, složenka na 500-1000 liber. Turisté neplatí. Pro ty, kteří chtějí ušetřit, záchytná parkoviště, ty jsou i u nás. Pak bude na parkování dost místa bez zón.

+1/−5
9.1.2014 22:50

J35o21h92a28n 44Z92i30n39g97e59l 2191805396911

A co třeba Německý systém? Tam každé město průběžně investuje do silniční infrastruktury a parkování, protože vědí, že lidi prostě chtějí jezdit autem.

+6/0
9.1.2014 23:24

T47o41m52á44š 30B49í41l32ý 2965820947

Jsem pro, ale veškeré parkování je v centru placené a centrum je jednoznačně stanovené. A okolo centra je spousta zón prive. Ale u nás chtějí všichni "venkovští" až do centra a zadarmo. Podívejte se jak reagoval Pankrácký Bauhaus, kde si pěkně dali auta do garaží a metrem frčeli do práce. Stává tam úkačko a dává vám lístek s časem vjezdu, protože když jste si kolikrát jel něco koupit, tak tam nebylo místo.

0/0
9.1.2014 23:41

J32o96h44a10n 42Z98i62n24g87e47l 2821655346731

Jo, souhlasim. Stejně to udělalo OBI s T-mobile na Roztylech. Cena parkovnýho v centru ale nesmí živit radnici. Musí být taková, aby se vyplatila lidem, kteří jedou na úřad, na opravu, za kulturou, nebo na nákup, ale už se nesmí vyplatit pro celodenní parkování.

V Praze ale poslední investice, co se parkování týče, byly garáže na Palachově náměstí, před nějakými 15 lety.

+2/0
9.1.2014 23:49

T29o29m31á26š 49B77í25l18ý 2555800857

A protože v těchto parkovacích domech nikdo neparkoval, pronajaly stání firmám i bydlícím protože by zkrachovaly. A proč, protože mimopražské nikdo k placení nedonutí.

Hlavní chybu vidím v tom, že za parkování platíme my, kteří v Praze bydlíme a ne ti, kteří do ní jezdí jen zaparkovat.

+1/0
9.1.2014 23:57

J93o91h90a18n 81Z16i77n25g10e28l 2241825296671

Zrovna na Palachove náměstí je docela frekvence parkujících.

+1/0
10.1.2014 0:44

P86a76v25e58l 46O98b14d19r81ž60á18l85e69k 6866254978322

Jen pro zajímavost - kde je na západ od Vltavy (nebo konkrétně na P5 či P6) záchytné parkoviště, na kterém najdete po 8:00 volné místo?

0/0
10.1.2014 7:35

T32o30m54á84š 33Z98e72m73a17n 3475428754395

Mám lepší nápad, prostě to zrušte.

Parkování bude samoregulační.

Bude to bez administrativy, bez botiček, bez odtahů, bez pokut. Stejně za to nebudujete parkovací domy tak co? Měšťáci alespoň půjdou dělat něco užitečnného a řidiči zaparkují kde bude místo bez zjišťování jestli je to od-do na správné barvě za správnou cenu.

+20/−1
9.1.2014 22:22

V41í82t 32D22r29b61a26l 4769944926379

Kromě původní zóny v P1 jsem hluboce pro!

+3/−1
9.1.2014 22:27

T43o44m86á13š 51Z50e97m66a38n 3795328524475

Ano Malá Strana a Staré Město význam v omezení mají, ale jinde je to o hrabání pokut a parkovného.

+11/−1
9.1.2014 22:37

T74o51m64á25š 24B35í37l43ý 2435530507

Kde bydlíte, vážení?

+2/0
9.1.2014 22:38

T76o60m53á55š 31Z64e79m45a31n 3725358334245

V Praze

+5/0
9.1.2014 22:43

T66o59m93á89š 93B20í51l96ý 2945760117

Já na dvojce a vězte, že než byla u nás modrá zóna, tak se parkovat dalo tak ve Vršovicích a doma zaparkovat večer po dvacáté. Teď dojíždějící parkují právě v těch Vršovicích, v Čiklově, Na Pankráci a řvou tam bydlící. Jediný způsob je zpoplatnit přijíždějící do Prahy a nás nechat na pokoji. Jinak parkuji i na trojce a sedmičce na zónách a pokutu ani botu jsem ještě nedostal. Myslím, že "měštáci" nejsou zase tak agilní, když již vidí, že někde platíte.

+1/0
9.1.2014 23:11

T41o23m72á81š 63Z18e37m16a71n 3875198324165

Zase kdyžbydlíte na P2, nemusíte používat auto, že?;)

+1/0
9.1.2014 23:12

T56o86m45á57š 72B95í79l37ý 2635130127

Jako fór to beru, do centra samozřejmě jezdím MHD, protože nebudu půl hodiny hledat místo kolem Václaváku, přestože můžu zaparkovat až Jungmance. Ale to už je podle vůle každého soudruha, že.

+1/0
9.1.2014 23:22

T16o81m89á94š 14Z77e49m52a15n 3785308614315

Tak trochu.

Představte si, že se zavedou zóny všude.

K čemu vám pak auto bude?

To že parkují cizí u vás znamená, že i vy můžete parkovat u nic.

+1/0
9.1.2014 23:46

T72o26m73á37š 45B52í79l68ý 2405270427

Zavést chtějí zónu pro Prahu, já jsem v tom případě v pohodě. Vy taky né, psal jste že jste z Prahy, tak vo co gou ;-)

0/−1
10.1.2014 0:18

T35o23m59á76š 71Z41e75m17a75n 3315338684855

No, snad budete mít jednou auto déle v servisu a budete jezdit půjčeným, ono vám to docvakne..

+1/0
10.1.2014 0:24

T54o69m37á79š 49B18í39l98ý 2605670817

Jinak Praha je dost široký pojem, to říkají pomalu i bydlící v Benešově:-/

0/0
9.1.2014 23:17

V71í32t 66D30r57b68a32l 4639554976709

P 10

0/0
9.1.2014 22:47

P55a81v96e39l 52V46e93t32e84š20n62í96k 7615208275387

Jsem ze Smíchova, ale z toho že nám čtvrť vymalují do modra radost nemám.

+3/0
9.1.2014 23:07

V55í36t 97D29r47b88a72l 4759554746649

Tady naprostý souhlas. Znám třeba na P3 řadu krámků, co umřely a okolo nich i volná místa... . Holt silové řešení v duchu modrých zón i "modrých ftáků" nebylo moudré, bylo jen poplatné době a sliby o parkovacích domech byly, slušně řečeno lživé...

+5/0
9.1.2014 22:45

T28o30m86á74š 76Z31e30m95a56n 3425208784975

Jo, po cestě se člověk stavil v pár krámcích, teď jezdím víc do obchďáků na periferii.

Jet někam 30-40 minut a nebo se jen zastavit, když jedu okolo je obrovský rozdíl.

+2/0
9.1.2014 23:02

J89a27k71u44b 21F71e39i95f26a15r 7649289186289

To co píšete je nesmysl, to může fungovat jen když je dostatek místa k parkování a tak tomu není. Kdybyste bydlel v centru nebo širším centru a denně neměl kde zaparkovat, mluvil byste jinak. Navíc by za chvíli bylo centrum zanesené odstavenými vraky a polovraky, jak je to dnes na sídlištích.

0/0
10.1.2014 8:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.