Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chystá už v létě revoluci v parkování. Zaplatit půjde i mobilem

Už v létě odstartuje v Praze zkušební projekt nového parkování. Některé modré zóny zaniknou a vystřídají je zóny smíšené. Snáze zaparkují i přespolní řidiči. Novinkou bude i placení parkovného pomocí mobilního telefonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73o20s27e44f 65M69i76k80u31l53í17k 8224267556

Co jste si zvolili, to máte.Jen se podívejte, kdo zony prosazuje - ODS, TOP 09,SocDem, a zelení. Tak je zase všichni příští volby volte, abyste pak mohli reptat, že vás štvou zony. Tohle vám tady zařídily tyhle strany. Jestli se nepletu tak třeba Svobodní zony nechtějí. Ještě si vzpomeňte také na zbytečné padesátky a i třicítky a jednosměrky. Jo a pro chodce a cyklisty nesystémové uklízení a stavění cyklostezek odnikud - nikam.

+5/−2
10.1.2014 8:10

V42l31a42d59i27m76í41r 55F79i34b40i11g64e13r 5454491701644

Jediné plus je že to konečně nedají soukromé firmě ale bude si to město dělat samo. Ale když už zpoplatňují stání na veřejných ulicích, mohli by nějaké prachy které vyberou za parkování a pokuty investovat do výstavby parkovacích domů, záchytných parkovišť atd. s nízkou cenou parkování.

Ale placené parkování je zhouba pro podnikatele mající provozovnu nebo prodejnu v centru. Zákazník tam bez poplatku nemůže ani zastavit, natož zaparkovat pokud nemá parkovací místo pro zákazníky a je v modré zóně. V Hradci králové v prodejně kam jezdím nakupovat si platili parkovací místo aby lidi co tam na 10 minut přijedou nakoupit mohli zastavit, ISP si za to účtovalo 12000 ročně ale asi to bylo málo že jim tam ani na silnici nenamalovali to parkovací místo, měli tam jen značku.

Revoluce, tak už je jasné proč MP Praha bude nabírat těch 300 nových strážníků.;-D

+1/0
10.1.2014 6:44

J60a65n 15M53o51t55ů76r32e80k 7200392671419

No hlavne aby se v tom kazdy jeste vyznal...

0/0
10.1.2014 6:18

T93o47m43á45š 40B98í34l91ý 2345320707

Jak jsem psal v příspěvku dole:

Hlavní chybu vidím v tom, že za parkování platíme my, kteří v Praze bydlíme a ne ti, kteří do ní jezdí zaparkovat na celý den.

+7/0
10.1.2014 0:01

T73o76m73á10š 18Z21e74m77a11n 3605448924745

Zrovna ti, co přijedou přes den vadí nejméně - než se vrátím, jsou pryč.

Vadí mi, že se po cestě nemohu zastavit u známých v jiné čtvrti, nemohu koupit v nějakém krámku po cestě atd.

+1/0
10.1.2014 0:18

P31a90v73e27l 33J38e96ř20á49b35e15k 7181402804747

Otázkou je, zda je skutečně nutné, aby tolik lidi z Prahy jezdila po Praze autem. Praha má poměrně hustou síť MHD a když si člověk srovná  náklady za celoroční jízdenku s náklady na dopravu osobním autem, tak MHD jasně vyhrává i s časem stráveným na čekání spojů.

Popravdě, krátké jízdy žádnému motoru neprospívají. A neprospívají ani zdraví lidí, co v Praze bydlí a pracují.

+3/−1
10.1.2014 0:38

T74o92m90á59š 56Z93e77m73a54n 3265868874455

Moje jízda po Praze je 21km   "přes centrum"  nebo 31km po okruhu, to je pro motor ok.

Podstané je, že cesta, která sockou trvá 1:10-1:15, trvá autem 25-35 minut - nejčastěni 26-27.

Autem uspořím jednu přes hodinu denně. A to nemluvím o tom, když je potřeba se přes den někde stavit, něco dojetnat atd..

MHD funguje v Praze jen v určitých místech a v určitých směrech.

+4/−1
10.1.2014 0:51

Ř18e75h67o75ř 24V14l47a29s59á98k 2854254901896

MHD je "hromadná", proto je projektována především ve většinových směrech. V těch jiných je to holt horší. Na druhou stranu, místo bydliště i místo práce si volíte svobodně a pokud jste se nastěhoval do nějakého zapadlého satelitu a pracujete v jiném, tak to je holt vaše svobodná volba.

+1/0
10.1.2014 18:40

M98i11c79h19a58e63l80a 98T37i16c28h15á 3856854821969

Nekteri lide ale nejezdi do kancelare denne, takze se jim tramvajenka nevyplati a listky jsou drazsi nez auto...:-/

0/0
10.1.2014 22:03

J59o56h24a92n 72Z29i74n16g32e25l 2881845756901

Situace v Praze by se dala shrnout do několika bodů:

Praha nemá dokončen vnější obchvat a dokončen bude v řádu desetiletí

Praha nemá dokončen vnitřní okruh a dokončen bude v řádu desetiletí

Praha již desítky let řeší parkování všemožnými zákazy, ale není to nic platný

Praha tedy tyto zákazy na nic vystupňuje, aby nevyřešila zase nic

Ve všech případech to ale přineslo peníze do městské pokladny, které byly promrhány, třeba na buřtstánky na Václaváku za 60 milionů kousek. Praha to vždy dokázala podat lid tak pěkně, že se našla skupina lidí, které se to líbilo. Na ně se Praha následně odvolává, když se myslící skupina ozve.

+5/0
9.1.2014 23:36

Ř20e49h97o39ř 96V74l26a20s68á82k 2584324921696

Osobně považuji finanční regulaci vzácného zboží za obecně nejspravedlivější, lepší než pomocí nějakých sociálněinženýrských pravidel. Zda se peníze potom použijí rozumně nebo pitomě, to je úplně jiný příběh, který nesouvisí s tím, jak byly vybrány.

0/0
10.1.2014 18:44

J25i66ř89í 54K56u40c34h79t91a 6758105249357

Placení mobilem je pěkná ptákovina - pokud k tomu není rozumná alternativa. Cizinci si kvůli tomu mají koupit českou SIMku ?

+1/0
9.1.2014 23:35

T87o98m18á65š 50Z11e62m88a18n 3455138364605

Tak za odtah se vybere víc než za sms parkování;)

+1/0
9.1.2014 23:40

J14o88h40a56n 12Z27i71n44g80e51l 2321235836601

Taky maj pražský eMPíči jenom za přistavení odtahovky 1500,-. Za takový peníze bych se se soukromou odtahovkou nikdy nedostal ke kšeftu.

+2/0
9.1.2014 23:50

P65a31v50e88l 72V56e72t63e30š59n46í54k 7945418655367

Ale ne - parkovací hodiny nikdo rušit nebude.

Parkování pomocí SMS je výborné, když někde zaparkujete, zaplatíte si hodinu a pak zjistíte, že to nestačilo a potřebujete hodinu navíc. Místo abyste běžel zpátky k autu, tak prostě pošlete další SMS a klidně pokračujete v nakupování.

Takhle to funguje třeba v Karlových Varech a je to moc praktické.

+1/0
10.1.2014 0:42

N36i43k51o38l67a88j 97K50r52e86č39e73v 5322766673765

CHci tunel Blanka, parkování si strčte do zadele, vy plánovači.

+1/−1
9.1.2014 23:18

P76a53v88e34l 86V84e66t80e64š71n32í14k 7295688755437

Milá radnice. Začněte od toho jednoduššího. Nechte opravit rozsekané parkovací automaty, aby se s nimi dalo platit pomocí opencard. Když už jste do toho nalili tolik peněz, tak to aspoň udržujte. Na Václavském náměstí jsou automaty pro opencard ze 70% rozsekané a většinou riskujete, že když se vám tam karta podaří strčit tak že jí nevyndáte. V lepším případě "jenom" nejde zaplatit. Najít funkční stroj stojí hodně chození a příslušník VB by nemusel mít soucit s tím, že se zaplatit snažím.

0/0
9.1.2014 23:12

G76a91b53r81i69e95l 31H90o98r72t31e95n 9781289743954

Příslušnící "VB" nemají soucit ani s několikaminutovou prodlevou mezi zaparkováním a pěší otočkou k nejbližšímu parkomatu na mince, když mají den. Stačí, když se trefíte do pravidelné kontroly aut v řadě a příslušník pohmatem konstatuje, že vaše auto stojí na místě už "hodiny, pane, máte to studený".:-/

+3/0
9.1.2014 23:30

J72o60h87a24n 76Z93i13n32g23e82l 2621335226161

V takovém případě si nechávám psát papír do správního řízení a poprosím o lístek z hodin nejbližšího člověka, kterej odjíždí.

+2/0
9.1.2014 23:32

P96a69v27e42l 52V40e77t93e54š79n74í69k 7595908225167

Tak to už snad přeháníte, ne? :)

0/0
10.1.2014 0:37

P92a50v93e38l 10J96e54ř92á80b52e78k 7461842984787

Pokud se jedná o Karlovo náměstí, tak tomu celkem věřím, že měšťáci pohmatem na kapotu zjistí, jak dlouho auto stojí.

+2/0
10.1.2014 0:42

G87e48o67r93g 36K51o97m53b14e45r80e47c 9814301356981

to je zas chujovina, co mi je platny platit mobilem kdyz stejne neni misto? Rv

+3/0
9.1.2014 23:01

T74o31m25á37š 68Z52e68m37a59n 3845278624635

Místa je spousta - třeba Holešovice jsou přes den skoro prázdné.

Jen večer to tam vypadá stejně jako před zavedením zóny, takže rozdíl je v tom že místní platí 700 ročně a jiní tam přes den nezastaví.

+4/0
9.1.2014 23:11

J91o20h10a28n 38Z75i25n54g54e40l 2671205296681

Přesně tak. U nás na Praze 4 je zase situace taková, že jedna ulice je celá se zákazem zastavení, další poloprázdný placený a kolem narvaný ulice autama ze sídliště, kde se neuvažovalo o tom, že lidi maj auta.

0/0
9.1.2014 23:27

T38o34m74á38š 64Z21e10m19a19n 3345248614345

Kde na P4 je rezidenční zóna? Toho jsem si tu nevšiml..

0/0
10.1.2014 0:26

J83o75h83a36n 33Z69i77n88g90e36l 2171245206161

Nemluvil jsem  rezidenční zóně, ale o placeném parkování na obecním parkovišti.

0/0
10.1.2014 0:41

T40o46m96á49š 97B14í40l68ý 2275500597

Doporučuji Londýnský systém, vjezd do města, hlídaný kamerami, poplatek 10 liber mobilem. Nezaplacení poplatku, složenka na 500-1000 liber. Turisté neplatí. Pro ty, kteří chtějí ušetřit, záchytná parkoviště, ty jsou i u nás. Pak bude na parkování dost místa bez zón.

+1/−5
9.1.2014 22:50

J12o11h38a17n 44Z26i90n15g16e47l 2651635146591

A co třeba Německý systém? Tam každé město průběžně investuje do silniční infrastruktury a parkování, protože vědí, že lidi prostě chtějí jezdit autem.

+6/0
9.1.2014 23:24

T95o19m61á96š 86B77í88l65ý 2165680507

Jsem pro, ale veškeré parkování je v centru placené a centrum je jednoznačně stanovené. A okolo centra je spousta zón prive. Ale u nás chtějí všichni "venkovští" až do centra a zadarmo. Podívejte se jak reagoval Pankrácký Bauhaus, kde si pěkně dali auta do garaží a metrem frčeli do práce. Stává tam úkačko a dává vám lístek s časem vjezdu, protože když jste si kolikrát jel něco koupit, tak tam nebylo místo.

0/0
9.1.2014 23:41

J91o83h64a59n 33Z54i68n48g19e41l 2631715506351

Jo, souhlasim. Stejně to udělalo OBI s T-mobile na Roztylech. Cena parkovnýho v centru ale nesmí živit radnici. Musí být taková, aby se vyplatila lidem, kteří jedou na úřad, na opravu, za kulturou, nebo na nákup, ale už se nesmí vyplatit pro celodenní parkování.

V Praze ale poslední investice, co se parkování týče, byly garáže na Palachově náměstí, před nějakými 15 lety.

+2/0
9.1.2014 23:49

T72o12m63á23š 96B78í48l19ý 2715190477

A protože v těchto parkovacích domech nikdo neparkoval, pronajaly stání firmám i bydlícím protože by zkrachovaly. A proč, protože mimopražské nikdo k placení nedonutí.

Hlavní chybu vidím v tom, že za parkování platíme my, kteří v Praze bydlíme a ne ti, kteří do ní jezdí jen zaparkovat.

+1/0
9.1.2014 23:57

J33o98h75a58n 74Z47i50n15g61e75l 2761815736511

Zrovna na Palachove náměstí je docela frekvence parkujících.

+1/0
10.1.2014 0:44

P75a24v37e41l 57O42b94d64r28ž48á68l26e56k 6686444508252

Jen pro zajímavost - kde je na západ od Vltavy (nebo konkrétně na P5 či P6) záchytné parkoviště, na kterém najdete po 8:00 volné místo?

0/0
10.1.2014 7:35

T35o88m22á81š 49Z16e72m42a58n 3895298744205

Mám lepší nápad, prostě to zrušte.

Parkování bude samoregulační.

Bude to bez administrativy, bez botiček, bez odtahů, bez pokut. Stejně za to nebudujete parkovací domy tak co? Měšťáci alespoň půjdou dělat něco užitečnného a řidiči zaparkují kde bude místo bez zjišťování jestli je to od-do na správné barvě za správnou cenu.

+20/−1
9.1.2014 22:22

V44í70t 15D80r11b23a30l 4709134916899

Kromě původní zóny v P1 jsem hluboce pro!

+3/−1
9.1.2014 22:27

T64o64m34á42š 49Z57e38m32a21n 3685138494245

Ano Malá Strana a Staré Město význam v omezení mají, ale jinde je to o hrabání pokut a parkovného.

+11/−1
9.1.2014 22:37

T61o55m49á26š 96B86í36l24ý 2635150277

Kde bydlíte, vážení?

+2/0
9.1.2014 22:38

T96o23m63á77š 79Z85e89m92a49n 3635538274945

V Praze

+5/0
9.1.2014 22:43

T14o38m19á74š 67B28í70l27ý 2725280547

Já na dvojce a vězte, že než byla u nás modrá zóna, tak se parkovat dalo tak ve Vršovicích a doma zaparkovat večer po dvacáté. Teď dojíždějící parkují právě v těch Vršovicích, v Čiklově, Na Pankráci a řvou tam bydlící. Jediný způsob je zpoplatnit přijíždějící do Prahy a nás nechat na pokoji. Jinak parkuji i na trojce a sedmičce na zónách a pokutu ani botu jsem ještě nedostal. Myslím, že "měštáci" nejsou zase tak agilní, když již vidí, že někde platíte.

+1/0
9.1.2014 23:11

T85o59m24á52š 15Z77e35m85a83n 3485518554175

Zase kdyžbydlíte na P2, nemusíte používat auto, že?;)

+1/0
9.1.2014 23:12

T73o78m93á73š 98B20í14l85ý 2865300557

Jako fór to beru, do centra samozřejmě jezdím MHD, protože nebudu půl hodiny hledat místo kolem Václaváku, přestože můžu zaparkovat až Jungmance. Ale to už je podle vůle každého soudruha, že.

+1/0
9.1.2014 23:22

T78o23m17á69š 76Z55e12m54a18n 3855518924115

Tak trochu.

Představte si, že se zavedou zóny všude.

K čemu vám pak auto bude?

To že parkují cizí u vás znamená, že i vy můžete parkovat u nic.

+1/0
9.1.2014 23:46

T51o50m92á55š 79B48í10l40ý 2395980707

Zavést chtějí zónu pro Prahu, já jsem v tom případě v pohodě. Vy taky né, psal jste že jste z Prahy, tak vo co gou ;-)

0/−1
10.1.2014 0:18

T81o41m49á71š 93Z15e46m26a81n 3685498604695

No, snad budete mít jednou auto déle v servisu a budete jezdit půjčeným, ono vám to docvakne..

+1/0
10.1.2014 0:24

T49o44m90á46š 10B15í24l27ý 2985550727

Jinak Praha je dost široký pojem, to říkají pomalu i bydlící v Benešově:-/

0/0
9.1.2014 23:17

V67í80t 15D24r14b88a15l 4179284116329

P 10

0/0
9.1.2014 22:47

P59a72v43e14l 57V26e11t58e20š14n49í86k 7415618485537

Jsem ze Smíchova, ale z toho že nám čtvrť vymalují do modra radost nemám.

+3/0
9.1.2014 23:07

V66í70t 27D65r67b36a60l 4659864856449

Tady naprostý souhlas. Znám třeba na P3 řadu krámků, co umřely a okolo nich i volná místa... . Holt silové řešení v duchu modrých zón i "modrých ftáků" nebylo moudré, bylo jen poplatné době a sliby o parkovacích domech byly, slušně řečeno lživé...

+5/0
9.1.2014 22:45

T92o31m95á16š 55Z21e33m42a41n 3365958654365

Jo, po cestě se člověk stavil v pár krámcích, teď jezdím víc do obchďáků na periferii.

Jet někam 30-40 minut a nebo se jen zastavit, když jedu okolo je obrovský rozdíl.

+2/0
9.1.2014 23:02

J84a46k16u28b 11F20e86i58f46a61r 7539509416259

To co píšete je nesmysl, to může fungovat jen když je dostatek místa k parkování a tak tomu není. Kdybyste bydlel v centru nebo širším centru a denně neměl kde zaparkovat, mluvil byste jinak. Navíc by za chvíli bylo centrum zanesené odstavenými vraky a polovraky, jak je to dnes na sídlištích.

0/0
10.1.2014 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.