- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co jste si zvolili, to máte.Jen se podívejte, kdo zony prosazuje - ODS, TOP 09,SocDem, a zelení. Tak je zase všichni příští volby volte, abyste pak mohli reptat, že vás štvou zony. Tohle vám tady zařídily tyhle strany. Jestli se nepletu tak třeba Svobodní zony nechtějí. Ještě si vzpomeňte také na zbytečné padesátky a i třicítky a jednosměrky. Jo a pro chodce a cyklisty nesystémové uklízení a stavění cyklostezek odnikud - nikam.
Jediné plus je že to konečně nedají soukromé firmě ale bude si to město dělat samo. Ale když už zpoplatňují stání na veřejných ulicích, mohli by nějaké prachy které vyberou za parkování a pokuty investovat do výstavby parkovacích domů, záchytných parkovišť atd. s nízkou cenou parkování.
Ale placené parkování je zhouba pro podnikatele mající provozovnu nebo prodejnu v centru. Zákazník tam bez poplatku nemůže ani zastavit, natož zaparkovat pokud nemá parkovací místo pro zákazníky a je v modré zóně. V Hradci králové v prodejně kam jezdím nakupovat si platili parkovací místo aby lidi co tam na 10 minut přijedou nakoupit mohli zastavit, ISP si za to účtovalo 12000 ročně ale asi to bylo málo že jim tam ani na silnici nenamalovali to parkovací místo, měli tam jen značku.
Revoluce, tak už je jasné proč MP Praha bude nabírat těch 300 nových strážníků.
No hlavne aby se v tom kazdy jeste vyznal...
Jak jsem psal v příspěvku dole:
Hlavní chybu vidím v tom, že za parkování platíme my, kteří v Praze bydlíme a ne ti, kteří do ní jezdí zaparkovat na celý den.
Zrovna ti, co přijedou přes den vadí nejméně - než se vrátím, jsou pryč.
Vadí mi, že se po cestě nemohu zastavit u známých v jiné čtvrti, nemohu koupit v nějakém krámku po cestě atd.
Situace v Praze by se dala shrnout do několika bodů:
Praha nemá dokončen vnější obchvat a dokončen bude v řádu desetiletí
Praha nemá dokončen vnitřní okruh a dokončen bude v řádu desetiletí
Praha již desítky let řeší parkování všemožnými zákazy, ale není to nic platný
Praha tedy tyto zákazy na nic vystupňuje, aby nevyřešila zase nic
Ve všech případech to ale přineslo peníze do městské pokladny, které byly promrhány, třeba na buřtstánky na Václaváku za 60 milionů kousek. Praha to vždy dokázala podat lid tak pěkně, že se našla skupina lidí, které se to líbilo. Na ně se Praha následně odvolává, když se myslící skupina ozve.
Osobně považuji finanční regulaci vzácného zboží za obecně nejspravedlivější, lepší než pomocí nějakých sociálněinženýrských pravidel. Zda se peníze potom použijí rozumně nebo pitomě, to je úplně jiný příběh, který nesouvisí s tím, jak byly vybrány.
Placení mobilem je pěkná ptákovina - pokud k tomu není rozumná alternativa. Cizinci si kvůli tomu mají koupit českou SIMku ?
Tak za odtah se vybere víc než za sms parkování;)
CHci tunel Blanka, parkování si strčte do zadele, vy plánovači.
Milá radnice. Začněte od toho jednoduššího. Nechte opravit rozsekané parkovací automaty, aby se s nimi dalo platit pomocí opencard. Když už jste do toho nalili tolik peněz, tak to aspoň udržujte. Na Václavském náměstí jsou automaty pro opencard ze 70% rozsekané a většinou riskujete, že když se vám tam karta podaří strčit tak že jí nevyndáte. V lepším případě "jenom" nejde zaplatit. Najít funkční stroj stojí hodně chození a příslušník VB by nemusel mít soucit s tím, že se zaplatit snažím.
Příslušnící "VB" nemají soucit ani s několikaminutovou prodlevou mezi zaparkováním a pěší otočkou k nejbližšímu parkomatu na mince, když mají den. Stačí, když se trefíte do pravidelné kontroly aut v řadě a příslušník pohmatem konstatuje, že vaše auto stojí na místě už "hodiny, pane, máte to studený".
to je zas chujovina, co mi je platny platit mobilem kdyz stejne neni misto?
Místa je spousta - třeba Holešovice jsou přes den skoro prázdné.
Jen večer to tam vypadá stejně jako před zavedením zóny, takže rozdíl je v tom že místní platí 700 ročně a jiní tam přes den nezastaví.
Doporučuji Londýnský systém, vjezd do města, hlídaný kamerami, poplatek 10 liber mobilem. Nezaplacení poplatku, složenka na 500-1000 liber. Turisté neplatí. Pro ty, kteří chtějí ušetřit, záchytná parkoviště, ty jsou i u nás. Pak bude na parkování dost místa bez zón.
A co třeba Německý systém? Tam každé město průběžně investuje do silniční infrastruktury a parkování, protože vědí, že lidi prostě chtějí jezdit autem.