Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj v Praze vláčela dvě stě metrů seniorku, žena je vážně zraněna

Devětasedmdesátiletá žena utrpěla v pátek v podvečer vážná zranění poté, co ji na pražské Palmovce přibližně dvě stě metrů vláčela tramvaj. Záchranáři seniorku převezli v umělém spánku do vinohradské nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a33n 89P46i87v83a61r77n72í71k 1398723243631

Tady je na vině i technika. Dnes přece není problém mít ve dveřích kvalitní senzory, které by signalizovaly nedovření dveří. U tramvají, jestli mám dobré informace, je blokován při nezavřených dveří rozjezd. Jenže přesnější senzory by něco stály a DP má zvýšené náklady, kdy musí platit více peněz spřízněným dodavatelům, než kdyby by bral dodávky od nespřízněných, pokud teda dodávky zboží a služeb by vůbec potřeboval. U starých se to nevyplatí a u nových tramvajích má však řidič  snímány dveře kamerou.

0/0
13.1.2014 9:15

J81i70ř59í 24K89r73e33j23č22í45k 2747338144616

Pravdu mate v tom, ze instalace nejake sofistikovanejsi ochrany do starsich vozu by byla nehospodarna.

Problem je, ze dvere maji gumove dorazy, takze slabsi predmety jako kus odevu nebo prsty ochrana nezaznamena. Kdyby byly misto gumy ziletky, tak by se to nestalo... ;-)

0/0
13.1.2014 14:36

J17a74n 65P42i37v73a44r62n42í40k 1918303183161

Vzhledem k tomu, že jedná o konstrukční vadu dveří, byla by jejich úprava hodně náročná, ale dost by vyřešil přepravní řád, který by měl stanovit nástup osob se sníženou pohyblivostí pouze předními dveřmi  u řidiče. Bohužel ani toto opatření by nebylo100%, protože spousta důchodců a invalidů by ho asi nerespektoval, o opilcích nebo frajírcích všeho věku nemluvě.

0/0
13.1.2014 15:11

J61i59ř26í 77K77r67e49j54č84í73k 2417438454206

Proč by se mělo jednat o konstrukční vadu ? Ty dveřní systémy byly v době svého vzniku s těmito vlastnostmi schváleny do provozu, takže v tomhle problém opravdu nehledej.

0/0
13.1.2014 23:14

J77a11n 22P59i57v26a65r95n73í39k 1868883523281

V době schvalování byl v tramvaji, ale i v autobuse průvodčí. takže dozor na dveřích byl na něm a řidič se mohl plně věnovat řízení. Po zrušení průvodčích, tuším, že to bylo v r. 1974, však tyto povinnosti přešly na stranu řidiče, který musí nejen sledovat provoz a ten městský není zrovna jednoduchý, tak bezpečnost cestujících. Přivření cestujícího ve dveřích bohužel není ojedinělé a dost často končí tragicky. Tedy, co dříve bylo schváleno  jako bezpečné, dnes již  neplatí

0/0
14.1.2014 8:53

O29t32t69o 65S27t61r61o28h96s55c46h21n61e88i90d11e92r 9384349846412

Problem je to, ze na to, aby nekdo zacal ridit tramvaj, staci asi rybarsky listek.

0/0
12.1.2014 16:24

M28i41l71a91n 50M64a85j85e90r88č24í30k 1270650504716

padlo to tu několikrát:

1.) TRAM je drážní vozidlo - jediné kolejové účastnící se provozu na pozemních komunikacích = na jeho řidiče není sice (jako u srovnatelně velkých a těžkých silničních vozidel - tahačů/BUS) požadavek na dosažené vzdělání, ale musí zvládnout projít:

a) psychotesty

b) lékařskou prohlídkou (např. dobrý zrak)

c) zkouškami z teorie (silniční i drážní předpisy - které si v některých věcech odporují, základní znalost o vozidle - aby se, při jeho poruše, dokázali podílet na jeho odstranění z trati, ale nemusejí nereálně vozidla plná elektroniky "na koleně" opravovat)

d) zkouškami z praxe (jízdy - ono totiž kovové kolo na kovové kolejnici se styčnou plochou otisku lidského palce má naprosto jiné jízdní a zábrzdné vlastnosti než kolo s gumovou PNEU na asfaltu/betonu, jíž se dotýká plochou dlaně i u mnoho násobně lehčích vozidel) 2.) PROBLÉM JE V NEOPATRNÉM CHOVÁNÍ LIDÍ V PROVOZU: a) znevýhodnění (nevidomí, s kočárkem, pohybově omezení ....) potřebující více času k nástupu/výstupu nedávají o sobě příslušně vědět řidiči b) vstupují do tratě bez rozhlédnutí - nejlépe z poza něčeho (parkujícího auta, protější TRAM), pohybují se tam kde nemají (na samostatných tělesech, v prostoru spojení vozů soupravy....) c) dobíhají TRAM na zastávce přes silnici či trať mimo přechody či na červenou na přechodě a to i za tmy v tmavém oblečení a přímo před jedoucími vozidly = kdo je v ten moment viníkem nehody - řidič či sražený chodec, jenž nemohl být včas řidičem zpozorovaný?

0/0
12.1.2014 20:12

M77i28l57a25n 81M24a13j21e15r13č16í81k 1380920594286

Takže Vy i všichni další řidiči aut tvrdící, že viníkem nehody je řidič TRAM, jejímž provozem byl zraněn někdo o kom její řidič zavčasu nevěděl (nemohl jej vidět), jsou viníky nehody, která vznikla/vznikne jimi řízeným vozem - zejména sražením někoho kdo se (kdekoliv) na vozovce za tmy pohyboval v tmavém oblečení či (kdykoliv - i za světla) náhle jim vběhl "pod auto" mimo přechod či na červenou na přechodě, protože nutně potřeboval stihnou TRAM stanicující u zastávkového ostrůvku za vozovkou, po níž ti řidiči zrovna pojedou.

0/0
12.1.2014 20:50

M43a94r10i89a96n 73J75e95a75n 41N16e66m31e89c 3447334493399

Nerozumiem kam sa tak ponáhľajú .v zurichu to maju velmi dobre urobene .kazdy spoj mhd ma dlhšiu čakačku a pokial na ďalšej zastávke neni vela ludi tak ten čas dobehne

+2/−6
11.1.2014 9:03

M25i20l75a68n 59H13o38f60m86a47n 9589131573960

Proč by měli všichni ostatní čekat na kdejakého pajdala? Kdo chce jet, ať sebou švihne a nezdržuje!

0/−6
11.1.2014 9:25

M38i94l86a31n 65M59a73j14e51r61č49í49k 1180460884246

Správná otázka - už tak se při vyhodnocování (snad výročních) zpráv DPP dá zjistit, že tzv. přepravní rychlost (počítající se od nástupu po výstup z vozu) je u TRAM čím dál tím menší a to i přes investice do TT (tram. tratí) jenž provozní rychlost TRAM zvyšují

= i přes vyšší průměrnou rychlost vlastní jízdy (dodržující pravidla = 50km/h na PK - pozemní komunikaci, není-li na ní přikázána rychlost nižší a v ostatních případech - na samostatných tělesech a na PK s povolenou rychlostí vyšší než 50km/h = TRAM 60km/h) přeprava trvá déle, protože se zvyšuje počet zastávek či délka stání v nich, na SSZ nebo v kolonách IAD . individuální automobilové dopravy!

PS: ono nejde jen o "švihnutí/pohnutí si" fyzické, jehož reálně nejsou někteří schopni a MHD jako služba veřejná musí posloužit i jim, ale zejména psychické = nesmím si uvědomit, že chci vystupovat až v momentě již započaté výstrahy zavírání dveří.

No a pokud se mi to náhodou pro zamyšlení/zakecání/zaspání/začtení apod. stane, tak musím (zejména pro vlastní bezpečnost) přijmout, že za tuto svou chybu zaplatím svým časem, protože pojedu o zastávku dál a z ní se budu muset vracet protijedoucím spojem či pěšky. V případné nepřijmutí uvedeného mého placení za vlastní 1. chybu se dopouštím 2. a navíc úmyslné chyby - porušení Přepravního řádu (= vyhlášky Ministerstva dopravy) a jemu podřízených Smluvních přepravních podmínek (v Praze vyhlášených organizátorem pražské integrované dopravy - společností Ropid), jímž ohrožuji vlastní bezpečnost a možnost poškození vozu (jeho dveří), díky čemuž následně nemusí být vozidlo schopno dále pokračovat v cestě s cestujícími a tito budou nuceni vystoupit a čekat na další spoj či jít pěšky, protože žádný dlouho přes tu poškozenou TRAM neprojede.

+4/0
11.1.2014 19:26

M67i82l41a97n 76H49o52f74m44a95n 9619461863380

Napsal jste to naprosto správně a výstižně, je tragédie, že tolik zdediskutujících lidí tyto naprosto základní předpoklady - t.j. bezohledně neokrádat ostatní lidi o jejich čas a nevytvářet zbytečné krizové situace tím, že nevěnují správnému chování v MHD potřebnou pozornost - považuje za něco nenormálního a toho, kdo je na ně upozorní, za blbce ap. (viz diskuze). Inu doufejme, že společenské povědomí se začne víc přichylovat od ignorantů k těm normálním. Doufejme...

0/−1
12.1.2014 9:12

M46o71n83i18k37a 35R13o23l66l89o64v21á 5673232296205

Doufejme...,že také jednou budete také pajdal............jste nádherný vzorek lidského odpadu:-/

0/0
12.1.2014 15:08

M94i91l70a71n 78M75a71j59e30r88č52í21k 1850680974376

každý někdy může pajdat či být jinak znevýhodněný (měl jsem dědu jenž oslepl) - ovšem prvotně za své bezpečí odpovídá každý sám = chci-li být jako znevýhodněný v MHD v bezpečí, tak musím příslušným způsobem zajistit, že o mne řidičví - je to obdoba, když jakýkoliv řidič srazí za tmy v neosvětleném místě tmavě oblečenou osobu = vina je zejména na její straně!

0/0
12.1.2014 15:34

M27i22l24a76n 64H10o18f63m21a53n 9259511423650

Vy se k nám vůbec nehlaste, Móňo s vašimi kidy, vás jsme se na nic neptali. 

A pamatujte si, že kdo jinému špatné přeje, sá, do toho padá! Takže pozor! Velký pozor!

0/0
12.1.2014 16:28

J80i38ř54í 34K11r69a75u24s 1595700105341

Některým rádoby řidičům MHD bych nesvěřil ani žebřiňák tažený volem.

+6/−7
11.1.2014 7:48

M97i90l37a93n 55H97o52f54m94a82n 9169601343600

Copak vy taháte žebřiňák? Nebo jen tak blábolíte? Pojďte si to zkusit, vy chytrolíne!

+2/−5
11.1.2014 9:26

J29i26ř64í 18K23r66a60u67s 1375600125621

Pokud nechápete psaný text, neměl by jste reagovat. Nejspíše budete jeden z nich co se domnívá, že veze dobytek a ne lidi. ;-€

+3/−5
11.1.2014 9:33

M53i75l40a22n 69H80o30f26m27a59n 9159701353400

Ne domnívá, ale ví! S dobytkem je jednodušší a příjemnější zacházení, dobytek bezdůvodně neničí zařízení, nečmárá po sklech, neznečišťuje všechno okolo sebe, nechová se jako někteří (a je jich stále víc!) lidi. Pojďte si to zkusit za těch pár korun, být neustále v nebezpečí nějakého průšvihu! A to vám tam ještě občas vleze nějaký pajda nebo pajdová a myslí si, že se kolem nic budou všichni točit.

+1/−5
11.1.2014 9:53

M12i78c16h85a68l 63T34e20s79a17ř 4328402680341

OMG, to je fakt reakce profesionála. Co myslíte, zajímalo by dopravní podnik, že pro něj možná pracuje nějaký Milan Hofman a jak se na veřejnosti vyjadřuje o zákaznících? Kdybych tohle udělal já a provalilo se to, moje kariéra by se měřila na minuty. Zkusíme to s Vámi?

+4/−2
11.1.2014 10:35

M75i39l63a75n 90H91o53f75m23a81n 9239351393170

Proč ne, zkuste to! Je nejvyšší čas, aby se páni šéfíci všech takových firem, jejichž největší kvalifikace je kamarádství nebo příbuzenství, začali konečně zajímat o to co vlastně (ne)řídí a za co berou své nekřesťanské peníze. 

A co děláte vy. Michale? Jste si tak jist, že kdyby se vaše kariéra během pár minut ukončila, že by lidstvo upadlo do chaosu a neštěstí? Napište něco víc!

+2/−4
11.1.2014 10:53

T43o69m20á92š 81B82í63l81ý 2615510917

Vypadá to trochu jako provokace, ale měl byste také nějakou radu pro vozíčkáře. To musíte ještě z opustit teplou sedačku ;-D;-D

+2/−2
11.1.2014 12:13

M48i37l43a94n 33H88o39f21m95a50n 9869951383780

Ten vozíčkář velice dobře ví, že o úmyslu nastoupit musí dát dostatečně zřetelně vědět řidiči a že řidič dokonce někdy i spolupracuje (vysunutí plošiny ap.), přinejmenším zvýšenou časovou náročnost zohlední. Rozhodně to není o tom, že by řidič měl vždycky vyskakovat a každému, kdo má problém se vyškrábat do tramvaje, zajišťovat servis. Řidič je odpovědný za bezpečné řízení ne na nakládání. Ani vy jistě nemáte zájem být vezen řidičem, který musí každému kdo si usmyslí dělat bezplatný servis a proto je na konci šichty na infarkt. Zkuste si sám 30x za šichtu vystoupit-udělat servis-nastoupit a po 31. to někde zapíchnete a půjdete domů.

Takže řidič je řidič, z dobré vůle pomocník, ale ne sluha. A těch zakomplexovaných h...n v trávě, které si myslí že ho ještě budou buzerovat, už teprve ne.

+4/−4
11.1.2014 13:16

T42o85m36á64š 33B72í43l33ý 2265760207

Mám velkou chuť si půjčit vozíček, dávat zřetelně najevo úmysl nastoupit a pak ujet. Dovede si představit až budete pak s tím infarktem v nemocnici a sestra vám dá najevo, že vám nepomůže  doplazit se na WC, protože už rozdala tři bažanty a nechce se jí to vynášet.;-(

+3/−3
11.1.2014 14:58

M96i39l57a85n 69H92o77f21m83a52n 9639201793890

Půjčte si a ujeďte, nebudete sám. Takových je víc. Jenom pozor: hrát si na postiženého a nebýt je rouháním. Tak aby vám to nezůstalo, vynálezče!

+1/−1
11.1.2014 15:03

T92o82m23á43š 66B55í73l80ý 2235490957

Nepředpokládám, že byste byl stálým návštěvníkem kostela, takže s rouháním na mě nechoďte. Diskuze je k článku o zraněné staré paní a rozhodně to není záviděníhodná situace pro ni, ani pro řidiče té tramvaje. I když se v diskuzi vyskytly nelichotivé příspěvků na adresu řidičů MHD, vy jste jednoznačně zvítězil. Ať už jste nebo nejste řidičem nějakého dopravního prostředku, řidičům MHD jste udělal medvědí službu;-(

+2/−2
11.1.2014 15:34

M37i26l38a77n 58H24o21f66m84a35n 9589801353350

Většina účastníků této diskuze jsou líní kecalové, kteří, kdyby bylo skutečně potřeba pomoci, tak nepohnou prstem, ale budou si to natáčet na mobil. Tak se neotírejte o nevykládejte o řidiče MHD, to jsou lidi, kteří skutečně tvrdě a v rizikových podmínkách pracují za směšné peníze. Pokud jste vy nepochopil co jsem já vyjádřil, tak se zamyslete nad sebou ne nade mnou. Já jsem to napsal dost polopatisticky aby to pochopilo i děcko, že se to nepodařilo vám, není moje vina.

+1/−1
11.1.2014 15:45

T56o19m83á54š 36B77í75l55ý 2745390887

"Lidé nad 70, kteří mají v Praze jízdné zdarma, si myslí, že se budou nejen vozit zadarmo, ale ještě tramvaje využívat k nejrůznějším alotriím a otravování jako tato seniorka. Místo toho, aby se svižně hýbala, loudá se, přivede řidiče do maléru a ostatní zdržuje! "

To je vaše vyjádření k té nehodě. Jak píšete, malé děcko i já jsem pochopil, že vy jste hovado, protože ty byste vozil nejraději. Své k svému :-P

+2/−1
11.1.2014 15:50

M29i88l59a30n 46M25a26j18e88r42č76í48k 1430340384526

Můj jmenovec Hofman vlastně napsal (zejména dnes ve 13:15), že zaměstnání řidič je odvozeno od slova řídit a ne od slova posluhovat = poskakovat kolem vystupujících/nastupujících cestujících.

K tomu musím zde upozornit na od 1.1.2014 platný již 11.dodatek SPP (Smluvních přepravních podmínek vyhlášených společností Ropid, která organizuje pražskou integrovanou dopravu) -  http://www.ropid.cz/data/Galleries/126/129/d1992_1_spp-pid_2008-12-14_dodatek-11.pdf, který obsahuje bod 5 znějící "V čl. 7 se za nadpis článku vkládá nový text:

Zajišťování bezpečné manipulace se zavazadlem a dohled na ně přísluší cestujícímu. Naložení a vyložení zavazadla si musí cestující zajistit sám. Při přepravě musí dbát, aby nebyla ohrožena bezpečnost ostatních osob. ..."

0/0
11.1.2014 20:27

M52i93l63a43n 11M87a18j19e46r88č36í86k 1700300804516

Dále se hodí upozornit na znění SPP -http://www.ropid.cz/data/Galleries/126/129/d1145_1_spp-pid_2008-12-14_d1_d2_d3_d4_d5_d6_d7_d8_d9_d10_d11.pdf  :

- bodu 6 Přeprava osob s omezenou schopností pohybu a orientace / Přeprava osob na vozíku pro invalidy , odstavce 14: "Osoba na vozíku pro invalidy nebo osoba (osoby) doprovázející zodpovídají při přepravě za svou bezpečnost a musí dbát, aby nebyla ohrožena bezpečnost ostatních osob a nedošlo k poškození zařízení dopravce." , odst. 10 "Stojící cestující je povinen přidržovat se ve vozidle zařízení k tomu určených. ", odst. 11 "Cestující je povinen bez vyzvání umožnit přednostní nástup osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a uvolnit místa pro tyto osoby vyhrazená; na vyzvání řidiče nebo pověřené osoby jsou cestující povinni uvolnit i další místa k sezení, pokud je to pro tyto osoby zapotřebí. Cestující je povinen na požádání osoby přepravující dětský kočárek uvolnit (pokud to obsazení vozidla umožňuje) prostor určený pro přepravu dětských kočárků. Cestující musí dbát zvýšené opatrnosti a ohleduplnosti vůči přepravovaným dětem."

- bodu 4.2 Povinnosti cestujícího, odstavce 2: " Cestující musí dbát, aby včas do vozidla nastoupil a včas z vozidla vystoupil. Při nástupu a výstupu musí používat dveře podle jejich označení; v tarifním pásmu P mohou cestující pro nástup a výstup používat všechny dveře určené pro cestující; používání dveří neurčených pro cestující není dovoleno. Vystupující cestující mají přednost před nastupujícími. U vozidel vybavených zařízením pro sdělení potřeby otevření dveří použije cestující označené tlačítko." a odstavce 14 "Ohrozí-li cestující řidiče nebo jinou pověřenou osobu, jedná se o přestupek podle obecně závazného právního předpisu."

= každý nesmí neohrozit bezpečnost svou i spolucestujících + musí být obezřetný ke "slabším" (děti - v i mimo kočárek, osoby pohybově/smyslově omezené) a také nesmí ohrozit řidiče či jinou pověřenou osobu (opak je přestupkem proti občanskému soužití)!

0/0
11.1.2014 20:40

M97i87l38a34n 61H45o48f20m42a72n 9459921793690

Napsal jste to naprosto výstižně.

0/0
12.1.2014 9:06

M49a29r96t35i32n60a 20T94r86o40j80a49n83o56v88á 5383468685

Směšné peníze? Nepotřebujete žádné vzdělání a máte cca 30 litrů měsíčně? Vy jste docela nestydatej člověk. Vás bych poslala si polepšit k čištění kanalizace.

+2/−2
11.1.2014 21:44

M60i35l49a54n 94M13a89j17e55r53č11í38k 1520250394756

1.) odkud čerpáte poznatek o výši platu řidiče TRAM v Praze a potažmo znáte jej i v jiných městech ČR s provozem TRAM (Brno, Ostrava, Olomouc, Liberec + Jablonec, Most + Litvínov)?

2.) a je to (dle Vás - Vašeho zdroje) hrubého či čistého?

3.) TRAM není silniční, ale drážní vozidlo = znáte plat i na srovnatelných "pozicích" (strojvedoucí metra, strojvedoucí na "velké" železnici)?

4.) TRAM je ovšem od ostatních kolejových vozidel účastníkem provozu na pozemních komunikacích - čili v trati se ji vyskytuje nesčetně více osob a jiných jeho účastníků, kterým se (na rozdíl od silničních vozidel) nedokáže vyhnout = dokážete vhodně srovnat plat (a požadavky na vzdělání) i s řidiči přibližně obdobně velkých/těžkých aut - tahačů a autobusů?

PS: Sám vím odpovědi jen na otázky vzdělání:

- řidiči TRAM, BUS, "TIR" - skutečně vlastně žádné (respektive základní či vyučen), ale je potřeba již znát (či u zaměstnavatele se prvně naučit) příslušné předpisy a praktické dovednosti (nejen jízdu, ale i základní "mimořádné" manipulace s typy vozů, protože plnohodnotné opravy v dnešních vozidlech plných elektroniky tzv."na koleně" už nejsou reálné) - strojvedoucí METRA - v současnosti požadavek maturita (což má být předpokladem pro schopnost se naučit ohromné kvantum speciálních předpisů) - strojvedoucí na "velké" ŽELEZNICI - měl by být minimálně vyučen v oboru elektro či mechanik (jako předpoklad, že se dokáže naučit samostatné řešení alespoň základních poruch - čili i na "odlehlém" místě, z nějž vyproštění jiným strojem by bylo značně zdlouhavé.)

0/0
11.1.2014 23:02

M48i16l88a44n 96H30o40f13m10a97n 9529211613900

Jakto, že "nepotřebujete žádné vzdělání"? A co třeba znalost dopravních předpisů nebo Zákoníku práce?

Žádné vzdělání nepotřebujete jedině  v politice za 150 "litrů" měsíčně. Všude jinde musíte umět něco víc než beztrestně žvanit nesmysly. Nebo mluvíte z vlastní zkušenosti, Marťo?

0/0
12.1.2014 9:18

F31r13a35n75t41i54š29e93k 33E92l44i25á14š 6657933585876

Nikdo nikoho nenutí, aby řídil tramvaje. Kdo to nezvládne, může vyřezávat betlémy.

0/0
11.1.2014 23:50

P65e20t17r 17S81o49j12k70a 2401936465541

Kdyby tramvajáci nejezdili jako ............, nic by se jim nestalo.

+4/−4
11.1.2014 1:07

D54a64v31i96d 12C75e82j83c55h54a 7816943986816

v saline by se to nestalo

+5/−1
11.1.2014 0:59

R25a74d18e51k 19D86o10l53e83ž49a63l 2339143110590

Když jsme u toho tlačítka, například jsem zažil, že do tramvaje nastoupilo dítě (asi pětiletý), ale maminka to nestihla. Bušila do dveří odjíždějící tramvaje, lidi mačkali přerušovaně tlačítko (byl to druhý vůz soupravy), ale řidiči to bylo úplně putna.

Nakonec teda někdo s tím dítětem vystopil na další zastávce a počkal tam s ním.

+12/−2
10.1.2014 22:38

P81e49t35r 42P65e69t49r43i96k 7560225811353

pokud mačkali ti lidi tlačítko poptávky u dveří, tak o tom řidič neví, je třeba mačkat tlačítko k tomu určený ;)

+5/−1
10.1.2014 22:45

R61a62d98e53k 12D87o25l29e38ž12a87l 2729773100790

To určený, byla to T3. I když ta s těmi tlačítky u dveří, ta renovovaná, ale i tak je tam veliký nápis u správného tlačítka, že mačkat přerušovaně, je to nade dveřma. A mačkali správný, ostatně to bylo trochu slyšet z řidičovy kabiny v tom druhém voze, jak to tam bzíká.

+3/0
10.1.2014 22:52

L81a42d77a 70N81o33v72a14k 4562613437

řidiči tramvají jsou to nejhorší co bývá v praze na ulicích k potkání...

+7/−4
10.1.2014 23:08

J22i74ř40í 21P94e95l15n74á91ř 6305493206319

Řidiči tramvají že jsou to nejhorší? A do háje, to tedy znamená, že se nějak málo snažím... ;-D

+4/−1
10.1.2014 23:20

L25a84d40a 53N47o47v69a86k 4682683617

ty jsi výjimka. Určitě neděláš takový to.. <Když si nevím dál rady, začnu zvonit, dokud se problém nějak sám nevyřeší...>:-P

0/−1
11.1.2014 1:12

I63r77e50n98a 11P87l58a52c90h67e75t50k87o27v17á 3904664130187

tak to zazijete obrovsky prekvapeni, az potkate mestaka ;-D

+1/0
11.1.2014 8:17

M59i41l32a56n 54H96o92f29m66a19n 9919561523150

To byla evidentní chyba té "maminky"! Nevěnovala totiž svému dítěti dostatek pozornosti. Dnes a denně vidím takové "maminky" s dětmi, jejichž největším zájmem je kvákat do mobilu a pitvořit se a ani vlastní děcko ani okolní situace je NEZAJÍMÁ! Pak se diví a svalují vinu na všechny ostatní, ačkoliv tu situaci jednoznačně zavinily samy.

+3/−4
11.1.2014 10:56

J71a96n28a 62K49r44a51j36í39c55o12v82á 1609195294416

Vazeny pane, jestli p. Dolezal psal o incidentu, ktery se stal na Ujezde smerem na Andel, tak vam mohu 100% zarucit, ze matka se diteti plne venovala. Bylo to u zadnich dveri tramvaje "Porsche" tech uzkych. Hrozne rychle se zavrely. Na zastavce zbylo krome matky jeste par dalsich lidi. Ja jsem toho chlapecka vzala, vystoupila s nim na dalsi zastavce a zavolala policii. Nikdy nezapomenu na vyraz matky a ditete, kdyz se shledaly. Byla to jasna chyba ridice, ktery nedaval pozor, matku od ditete sproste odrizl a nenechal nastoupit ani ostatni lidi.

+1/−1
11.1.2014 23:34

M30i95l12a18n 68H91o43f98m21a33n 9459191703890

Správná technika nastupování je mezi dveře strčit klacek nebo alespoň nohu, aby se nemohly dovřít a až po nastoupení odstranit, při vystupování postupovat v opačném sledu. Takové klacky si stejně tak jako tak má každý nosit s sebou. Nevyužije-li je v MHD, mohou mu přijít vhod třeba při noční cestě parkem. Takže stále chyba matky - nic lepšího říci nemohu!

+1/−1
12.1.2014 9:22

J45a61r40o14s87l44a14v 93C15h62v50o91j36k62a 8884724915

Tahle babča zřejmě ještě něco ve dveřích měla, když jí to vláčelo, ale asi nějaká ta kontrola dveří moc dobře nefungovala.

0/0
12.1.2014 13:22

J94i58ř24í 95K59r13e63j45č78í63k 2287518254976

Ty dveře se zavíraj asi 3 vteřiny a při naražení na překážku se otevřou, tak jak se tomu dítěti věnovala ? Kolik metrů od něj byla daleko, že nedosáhla na dveře ?

0/0
12.1.2014 10:43

J42a65r49o20s50l52a55v 31C83h37v35o89j49k67a 8754644795

To mačkali špatný tlačítko, je tam někde ještě takový jedno a bejvá u něj nápis záchranná brzda nebo tak podobně. Pak tramvaj zastaví nezávisle na vůli řidiče. I tady tu babku mohlo zřejmě zachránit, kdyby ho někdo zmačknul.

0/0
12.1.2014 13:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.