Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj v Praze vláčela dvě stě metrů seniorku, žena je vážně zraněna

Devětasedmdesátiletá žena utrpěla v pátek v podvečer vážná zranění poté, co ji na pražské Palmovce přibližně dvě stě metrů vláčela tramvaj. Záchranáři seniorku převezli v umělém spánku do vinohradské nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a96n 65P28i95v90a28r12n83í48k 1278973803301

Tady je na vině i technika. Dnes přece není problém mít ve dveřích kvalitní senzory, které by signalizovaly nedovření dveří. U tramvají, jestli mám dobré informace, je blokován při nezavřených dveří rozjezd. Jenže přesnější senzory by něco stály a DP má zvýšené náklady, kdy musí platit více peněz spřízněným dodavatelům, než kdyby by bral dodávky od nespřízněných, pokud teda dodávky zboží a služeb by vůbec potřeboval. U starých se to nevyplatí a u nových tramvajích má však řidič  snímány dveře kamerou.

0/0
13.1.2014 9:15

J19i97ř40í 19K71r69e74j39č31í51k 2607388364386

Pravdu mate v tom, ze instalace nejake sofistikovanejsi ochrany do starsich vozu by byla nehospodarna.

Problem je, ze dvere maji gumove dorazy, takze slabsi predmety jako kus odevu nebo prsty ochrana nezaznamena. Kdyby byly misto gumy ziletky, tak by se to nestalo... ;-)

0/0
13.1.2014 14:36

J47a49n 61P67i24v18a24r44n71í53k 1808493763131

Vzhledem k tomu, že jedná o konstrukční vadu dveří, byla by jejich úprava hodně náročná, ale dost by vyřešil přepravní řád, který by měl stanovit nástup osob se sníženou pohyblivostí pouze předními dveřmi  u řidiče. Bohužel ani toto opatření by nebylo100%, protože spousta důchodců a invalidů by ho asi nerespektoval, o opilcích nebo frajírcích všeho věku nemluvě.

0/0
13.1.2014 15:11

J23i93ř61í 93K34r40e29j93č39í27k 2557158884696

Proč by se mělo jednat o konstrukční vadu ? Ty dveřní systémy byly v době svého vzniku s těmito vlastnostmi schváleny do provozu, takže v tomhle problém opravdu nehledej.

0/0
13.1.2014 23:14

J62a12n 18P41i27v78a57r29n61í94k 1898253733101

V době schvalování byl v tramvaji, ale i v autobuse průvodčí. takže dozor na dveřích byl na něm a řidič se mohl plně věnovat řízení. Po zrušení průvodčích, tuším, že to bylo v r. 1974, však tyto povinnosti přešly na stranu řidiče, který musí nejen sledovat provoz a ten městský není zrovna jednoduchý, tak bezpečnost cestujících. Přivření cestujícího ve dveřích bohužel není ojedinělé a dost často končí tragicky. Tedy, co dříve bylo schváleno  jako bezpečné, dnes již  neplatí

0/0
14.1.2014 8:53

O25t92t88o 53S47t46r44o73h43s90c62h32n36e18i32d15e62r 9344479616422

Problem je to, ze na to, aby nekdo zacal ridit tramvaj, staci asi rybarsky listek.

0/0
12.1.2014 16:24

M62i21l63a69n 29M83a60j98e71r78č59í39k 1130100494736

padlo to tu několikrát:

1.) TRAM je drážní vozidlo - jediné kolejové účastnící se provozu na pozemních komunikacích = na jeho řidiče není sice (jako u srovnatelně velkých a těžkých silničních vozidel - tahačů/BUS) požadavek na dosažené vzdělání, ale musí zvládnout projít:

a) psychotesty

b) lékařskou prohlídkou (např. dobrý zrak)

c) zkouškami z teorie (silniční i drážní předpisy - které si v některých věcech odporují, základní znalost o vozidle - aby se, při jeho poruše, dokázali podílet na jeho odstranění z trati, ale nemusejí nereálně vozidla plná elektroniky "na koleně" opravovat)

d) zkouškami z praxe (jízdy - ono totiž kovové kolo na kovové kolejnici se styčnou plochou otisku lidského palce má naprosto jiné jízdní a zábrzdné vlastnosti než kolo s gumovou PNEU na asfaltu/betonu, jíž se dotýká plochou dlaně i u mnoho násobně lehčích vozidel) 2.) PROBLÉM JE V NEOPATRNÉM CHOVÁNÍ LIDÍ V PROVOZU: a) znevýhodnění (nevidomí, s kočárkem, pohybově omezení ....) potřebující více času k nástupu/výstupu nedávají o sobě příslušně vědět řidiči b) vstupují do tratě bez rozhlédnutí - nejlépe z poza něčeho (parkujícího auta, protější TRAM), pohybují se tam kde nemají (na samostatných tělesech, v prostoru spojení vozů soupravy....) c) dobíhají TRAM na zastávce přes silnici či trať mimo přechody či na červenou na přechodě a to i za tmy v tmavém oblečení a přímo před jedoucími vozidly = kdo je v ten moment viníkem nehody - řidič či sražený chodec, jenž nemohl být včas řidičem zpozorovaný?

0/0
12.1.2014 20:12

M17i67l54a95n 28M21a54j19e90r70č35í23k 1980690524626

Takže Vy i všichni další řidiči aut tvrdící, že viníkem nehody je řidič TRAM, jejímž provozem byl zraněn někdo o kom její řidič zavčasu nevěděl (nemohl jej vidět), jsou viníky nehody, která vznikla/vznikne jimi řízeným vozem - zejména sražením někoho kdo se (kdekoliv) na vozovce za tmy pohyboval v tmavém oblečení či (kdykoliv - i za světla) náhle jim vběhl "pod auto" mimo přechod či na červenou na přechodě, protože nutně potřeboval stihnou TRAM stanicující u zastávkového ostrůvku za vozovkou, po níž ti řidiči zrovna pojedou.

0/0
12.1.2014 20:50

M41a47r14i39a28n 34J63e84a44n 11N63e40m33e29c 3357674583979

Nerozumiem kam sa tak ponáhľajú .v zurichu to maju velmi dobre urobene .kazdy spoj mhd ma dlhšiu čakačku a pokial na ďalšej zastávke neni vela ludi tak ten čas dobehne

+2/−6
11.1.2014 9:03

M93i78l51a42n 30H17o12f71m98a92n 9709601383290

Proč by měli všichni ostatní čekat na kdejakého pajdala? Kdo chce jet, ať sebou švihne a nezdržuje!

0/−6
11.1.2014 9:25

M25i27l91a97n 70M31a48j52e81r20č93í63k 1790310884646

Správná otázka - už tak se při vyhodnocování (snad výročních) zpráv DPP dá zjistit, že tzv. přepravní rychlost (počítající se od nástupu po výstup z vozu) je u TRAM čím dál tím menší a to i přes investice do TT (tram. tratí) jenž provozní rychlost TRAM zvyšují

= i přes vyšší průměrnou rychlost vlastní jízdy (dodržující pravidla = 50km/h na PK - pozemní komunikaci, není-li na ní přikázána rychlost nižší a v ostatních případech - na samostatných tělesech a na PK s povolenou rychlostí vyšší než 50km/h = TRAM 60km/h) přeprava trvá déle, protože se zvyšuje počet zastávek či délka stání v nich, na SSZ nebo v kolonách IAD . individuální automobilové dopravy!

PS: ono nejde jen o "švihnutí/pohnutí si" fyzické, jehož reálně nejsou někteří schopni a MHD jako služba veřejná musí posloužit i jim, ale zejména psychické = nesmím si uvědomit, že chci vystupovat až v momentě již započaté výstrahy zavírání dveří.

No a pokud se mi to náhodou pro zamyšlení/zakecání/zaspání/začtení apod. stane, tak musím (zejména pro vlastní bezpečnost) přijmout, že za tuto svou chybu zaplatím svým časem, protože pojedu o zastávku dál a z ní se budu muset vracet protijedoucím spojem či pěšky. V případné nepřijmutí uvedeného mého placení za vlastní 1. chybu se dopouštím 2. a navíc úmyslné chyby - porušení Přepravního řádu (= vyhlášky Ministerstva dopravy) a jemu podřízených Smluvních přepravních podmínek (v Praze vyhlášených organizátorem pražské integrované dopravy - společností Ropid), jímž ohrožuji vlastní bezpečnost a možnost poškození vozu (jeho dveří), díky čemuž následně nemusí být vozidlo schopno dále pokračovat v cestě s cestujícími a tito budou nuceni vystoupit a čekat na další spoj či jít pěšky, protože žádný dlouho přes tu poškozenou TRAM neprojede.

+4/0
11.1.2014 19:26

M12i76l24a15n 90H10o30f20m39a12n 9669281403920

Napsal jste to naprosto správně a výstižně, je tragédie, že tolik zdediskutujících lidí tyto naprosto základní předpoklady - t.j. bezohledně neokrádat ostatní lidi o jejich čas a nevytvářet zbytečné krizové situace tím, že nevěnují správnému chování v MHD potřebnou pozornost - považuje za něco nenormálního a toho, kdo je na ně upozorní, za blbce ap. (viz diskuze). Inu doufejme, že společenské povědomí se začne víc přichylovat od ignorantů k těm normálním. Doufejme...

0/−1
12.1.2014 9:12

M33o15n81i48k22a 41R30o64l46l19o54v21á 5683572776505

Doufejme...,že také jednou budete také pajdal............jste nádherný vzorek lidského odpadu:-/

0/0
12.1.2014 15:08

M85i22l17a96n 25M55a55j47e28r94č17í61k 1950130124176

každý někdy může pajdat či být jinak znevýhodněný (měl jsem dědu jenž oslepl) - ovšem prvotně za své bezpečí odpovídá každý sám = chci-li být jako znevýhodněný v MHD v bezpečí, tak musím příslušným způsobem zajistit, že o mne řidičví - je to obdoba, když jakýkoliv řidič srazí za tmy v neosvětleném místě tmavě oblečenou osobu = vina je zejména na její straně!

0/0
12.1.2014 15:34

M59i57l14a21n 25H66o89f68m10a64n 9679681933310

Vy se k nám vůbec nehlaste, Móňo s vašimi kidy, vás jsme se na nic neptali. 

A pamatujte si, že kdo jinému špatné přeje, sá, do toho padá! Takže pozor! Velký pozor!

0/0
12.1.2014 16:28

J51i51ř69í 53K88r59a31u24s 1465770665621

Některým rádoby řidičům MHD bych nesvěřil ani žebřiňák tažený volem.

+6/−7
11.1.2014 7:48

M78i34l60a44n 11H93o62f63m46a61n 9829951533160

Copak vy taháte žebřiňák? Nebo jen tak blábolíte? Pojďte si to zkusit, vy chytrolíne!

+2/−5
11.1.2014 9:26

J41i57ř85í 61K25r75a53u46s 1185170535791

Pokud nechápete psaný text, neměl by jste reagovat. Nejspíše budete jeden z nich co se domnívá, že veze dobytek a ne lidi. ;-€

+3/−5
11.1.2014 9:33

M92i23l79a46n 57H72o61f20m44a48n 9309651743400

Ne domnívá, ale ví! S dobytkem je jednodušší a příjemnější zacházení, dobytek bezdůvodně neničí zařízení, nečmárá po sklech, neznečišťuje všechno okolo sebe, nechová se jako někteří (a je jich stále víc!) lidi. Pojďte si to zkusit za těch pár korun, být neustále v nebezpečí nějakého průšvihu! A to vám tam ještě občas vleze nějaký pajda nebo pajdová a myslí si, že se kolem nic budou všichni točit.

+1/−5
11.1.2014 9:53

M66i15c88h85a57l 45T52e89s66a59ř 4268512860981

OMG, to je fakt reakce profesionála. Co myslíte, zajímalo by dopravní podnik, že pro něj možná pracuje nějaký Milan Hofman a jak se na veřejnosti vyjadřuje o zákaznících? Kdybych tohle udělal já a provalilo se to, moje kariéra by se měřila na minuty. Zkusíme to s Vámi?

+4/−2
11.1.2014 10:35

M67i70l26a17n 63H18o80f82m27a87n 9889311843180

Proč ne, zkuste to! Je nejvyšší čas, aby se páni šéfíci všech takových firem, jejichž největší kvalifikace je kamarádství nebo příbuzenství, začali konečně zajímat o to co vlastně (ne)řídí a za co berou své nekřesťanské peníze. 

A co děláte vy. Michale? Jste si tak jist, že kdyby se vaše kariéra během pár minut ukončila, že by lidstvo upadlo do chaosu a neštěstí? Napište něco víc!

+2/−4
11.1.2014 10:53

T67o20m90á21š 30B57í69l63ý 2595590707

Vypadá to trochu jako provokace, ale měl byste také nějakou radu pro vozíčkáře. To musíte ještě z opustit teplou sedačku ;-D;-D

+2/−2
11.1.2014 12:13

M10i89l36a62n 63H94o70f72m92a48n 9279411663570

Ten vozíčkář velice dobře ví, že o úmyslu nastoupit musí dát dostatečně zřetelně vědět řidiči a že řidič dokonce někdy i spolupracuje (vysunutí plošiny ap.), přinejmenším zvýšenou časovou náročnost zohlední. Rozhodně to není o tom, že by řidič měl vždycky vyskakovat a každému, kdo má problém se vyškrábat do tramvaje, zajišťovat servis. Řidič je odpovědný za bezpečné řízení ne na nakládání. Ani vy jistě nemáte zájem být vezen řidičem, který musí každému kdo si usmyslí dělat bezplatný servis a proto je na konci šichty na infarkt. Zkuste si sám 30x za šichtu vystoupit-udělat servis-nastoupit a po 31. to někde zapíchnete a půjdete domů.

Takže řidič je řidič, z dobré vůle pomocník, ale ne sluha. A těch zakomplexovaných h...n v trávě, které si myslí že ho ještě budou buzerovat, už teprve ne.

+4/−4
11.1.2014 13:16

T92o57m49á27š 98B64í71l36ý 2845780747

Mám velkou chuť si půjčit vozíček, dávat zřetelně najevo úmysl nastoupit a pak ujet. Dovede si představit až budete pak s tím infarktem v nemocnici a sestra vám dá najevo, že vám nepomůže  doplazit se na WC, protože už rozdala tři bažanty a nechce se jí to vynášet.;-(

+3/−3
11.1.2014 14:58

M48i94l92a26n 44H17o20f55m16a73n 9819281283310

Půjčte si a ujeďte, nebudete sám. Takových je víc. Jenom pozor: hrát si na postiženého a nebýt je rouháním. Tak aby vám to nezůstalo, vynálezče!

+1/−1
11.1.2014 15:03

T27o25m38á46š 90B36í53l42ý 2285720187

Nepředpokládám, že byste byl stálým návštěvníkem kostela, takže s rouháním na mě nechoďte. Diskuze je k článku o zraněné staré paní a rozhodně to není záviděníhodná situace pro ni, ani pro řidiče té tramvaje. I když se v diskuzi vyskytly nelichotivé příspěvků na adresu řidičů MHD, vy jste jednoznačně zvítězil. Ať už jste nebo nejste řidičem nějakého dopravního prostředku, řidičům MHD jste udělal medvědí službu;-(

+2/−2
11.1.2014 15:34

M52i63l94a87n 43H25o20f60m24a67n 9129541383840

Většina účastníků této diskuze jsou líní kecalové, kteří, kdyby bylo skutečně potřeba pomoci, tak nepohnou prstem, ale budou si to natáčet na mobil. Tak se neotírejte o nevykládejte o řidiče MHD, to jsou lidi, kteří skutečně tvrdě a v rizikových podmínkách pracují za směšné peníze. Pokud jste vy nepochopil co jsem já vyjádřil, tak se zamyslete nad sebou ne nade mnou. Já jsem to napsal dost polopatisticky aby to pochopilo i děcko, že se to nepodařilo vám, není moje vina.

+1/−1
11.1.2014 15:45

T38o70m34á91š 75B74í38l28ý 2985830357

"Lidé nad 70, kteří mají v Praze jízdné zdarma, si myslí, že se budou nejen vozit zadarmo, ale ještě tramvaje využívat k nejrůznějším alotriím a otravování jako tato seniorka. Místo toho, aby se svižně hýbala, loudá se, přivede řidiče do maléru a ostatní zdržuje! "

To je vaše vyjádření k té nehodě. Jak píšete, malé děcko i já jsem pochopil, že vy jste hovado, protože ty byste vozil nejraději. Své k svému :-P

+2/−1
11.1.2014 15:50

M35i45l58a35n 41M30a32j84e72r80č22í31k 1210900624306

Můj jmenovec Hofman vlastně napsal (zejména dnes ve 13:15), že zaměstnání řidič je odvozeno od slova řídit a ne od slova posluhovat = poskakovat kolem vystupujících/nastupujících cestujících.

K tomu musím zde upozornit na od 1.1.2014 platný již 11.dodatek SPP (Smluvních přepravních podmínek vyhlášených společností Ropid, která organizuje pražskou integrovanou dopravu) -  http://www.ropid.cz/data/Galleries/126/129/d1992_1_spp-pid_2008-12-14_dodatek-11.pdf, který obsahuje bod 5 znějící "V čl. 7 se za nadpis článku vkládá nový text:

Zajišťování bezpečné manipulace se zavazadlem a dohled na ně přísluší cestujícímu. Naložení a vyložení zavazadla si musí cestující zajistit sám. Při přepravě musí dbát, aby nebyla ohrožena bezpečnost ostatních osob. ..."

0/0
11.1.2014 20:27

M14i60l28a72n 86M53a17j29e11r60č66í53k 1430880524796

Dále se hodí upozornit na znění SPP -http://www.ropid.cz/data/Galleries/126/129/d1145_1_spp-pid_2008-12-14_d1_d2_d3_d4_d5_d6_d7_d8_d9_d10_d11.pdf  :

- bodu 6 Přeprava osob s omezenou schopností pohybu a orientace / Přeprava osob na vozíku pro invalidy , odstavce 14: "Osoba na vozíku pro invalidy nebo osoba (osoby) doprovázející zodpovídají při přepravě za svou bezpečnost a musí dbát, aby nebyla ohrožena bezpečnost ostatních osob a nedošlo k poškození zařízení dopravce." , odst. 10 "Stojící cestující je povinen přidržovat se ve vozidle zařízení k tomu určených. ", odst. 11 "Cestující je povinen bez vyzvání umožnit přednostní nástup osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a uvolnit místa pro tyto osoby vyhrazená; na vyzvání řidiče nebo pověřené osoby jsou cestující povinni uvolnit i další místa k sezení, pokud je to pro tyto osoby zapotřebí. Cestující je povinen na požádání osoby přepravující dětský kočárek uvolnit (pokud to obsazení vozidla umožňuje) prostor určený pro přepravu dětských kočárků. Cestující musí dbát zvýšené opatrnosti a ohleduplnosti vůči přepravovaným dětem."

- bodu 4.2 Povinnosti cestujícího, odstavce 2: " Cestující musí dbát, aby včas do vozidla nastoupil a včas z vozidla vystoupil. Při nástupu a výstupu musí používat dveře podle jejich označení; v tarifním pásmu P mohou cestující pro nástup a výstup používat všechny dveře určené pro cestující; používání dveří neurčených pro cestující není dovoleno. Vystupující cestující mají přednost před nastupujícími. U vozidel vybavených zařízením pro sdělení potřeby otevření dveří použije cestující označené tlačítko." a odstavce 14 "Ohrozí-li cestující řidiče nebo jinou pověřenou osobu, jedná se o přestupek podle obecně závazného právního předpisu."

= každý nesmí neohrozit bezpečnost svou i spolucestujících + musí být obezřetný ke "slabším" (děti - v i mimo kočárek, osoby pohybově/smyslově omezené) a také nesmí ohrozit řidiče či jinou pověřenou osobu (opak je přestupkem proti občanskému soužití)!

0/0
11.1.2014 20:40

M69i62l97a66n 84H29o93f45m27a80n 9579721163580

Napsal jste to naprosto výstižně.

0/0
12.1.2014 9:06

M42a39r55t70i77n98a 36T95r81o27j25a56n73o74v76á 5883948295

Směšné peníze? Nepotřebujete žádné vzdělání a máte cca 30 litrů měsíčně? Vy jste docela nestydatej člověk. Vás bych poslala si polepšit k čištění kanalizace.

+2/−2
11.1.2014 21:44

M10i52l68a23n 34M76a10j20e25r11č90í39k 1800110694676

1.) odkud čerpáte poznatek o výši platu řidiče TRAM v Praze a potažmo znáte jej i v jiných městech ČR s provozem TRAM (Brno, Ostrava, Olomouc, Liberec + Jablonec, Most + Litvínov)?

2.) a je to (dle Vás - Vašeho zdroje) hrubého či čistého?

3.) TRAM není silniční, ale drážní vozidlo = znáte plat i na srovnatelných "pozicích" (strojvedoucí metra, strojvedoucí na "velké" železnici)?

4.) TRAM je ovšem od ostatních kolejových vozidel účastníkem provozu na pozemních komunikacích - čili v trati se ji vyskytuje nesčetně více osob a jiných jeho účastníků, kterým se (na rozdíl od silničních vozidel) nedokáže vyhnout = dokážete vhodně srovnat plat (a požadavky na vzdělání) i s řidiči přibližně obdobně velkých/těžkých aut - tahačů a autobusů?

PS: Sám vím odpovědi jen na otázky vzdělání:

- řidiči TRAM, BUS, "TIR" - skutečně vlastně žádné (respektive základní či vyučen), ale je potřeba již znát (či u zaměstnavatele se prvně naučit) příslušné předpisy a praktické dovednosti (nejen jízdu, ale i základní "mimořádné" manipulace s typy vozů, protože plnohodnotné opravy v dnešních vozidlech plných elektroniky tzv."na koleně" už nejsou reálné) - strojvedoucí METRA - v současnosti požadavek maturita (což má být předpokladem pro schopnost se naučit ohromné kvantum speciálních předpisů) - strojvedoucí na "velké" ŽELEZNICI - měl by být minimálně vyučen v oboru elektro či mechanik (jako předpoklad, že se dokáže naučit samostatné řešení alespoň základních poruch - čili i na "odlehlém" místě, z nějž vyproštění jiným strojem by bylo značně zdlouhavé.)

0/0
11.1.2014 23:02

M31i20l81a64n 88H26o82f86m45a82n 9199211543260

Jakto, že "nepotřebujete žádné vzdělání"? A co třeba znalost dopravních předpisů nebo Zákoníku práce?

Žádné vzdělání nepotřebujete jedině  v politice za 150 "litrů" měsíčně. Všude jinde musíte umět něco víc než beztrestně žvanit nesmysly. Nebo mluvíte z vlastní zkušenosti, Marťo?

0/0
12.1.2014 9:18

F56r32a60n56t29i47š45e18k 61E55l59i62á97š 6457663115256

Nikdo nikoho nenutí, aby řídil tramvaje. Kdo to nezvládne, může vyřezávat betlémy.

0/0
11.1.2014 23:50

P54e87t52r 63S93o33j16k13a 2271646325391

Kdyby tramvajáci nejezdili jako ............, nic by se jim nestalo.

+4/−4
11.1.2014 1:07

D24a65v55i92d 68C78e39j82c60h63a 7346583686646

v saline by se to nestalo

+5/−1
11.1.2014 0:59

R32a12d89e80k 26D85o29l38e30ž67a89l 2329333260570

Když jsme u toho tlačítka, například jsem zažil, že do tramvaje nastoupilo dítě (asi pětiletý), ale maminka to nestihla. Bušila do dveří odjíždějící tramvaje, lidi mačkali přerušovaně tlačítko (byl to druhý vůz soupravy), ale řidiči to bylo úplně putna.

Nakonec teda někdo s tím dítětem vystopil na další zastávce a počkal tam s ním.

+12/−2
10.1.2014 22:38

P39e64t24r 16P93e95t98r66i93k 7290155821493

pokud mačkali ti lidi tlačítko poptávky u dveří, tak o tom řidič neví, je třeba mačkat tlačítko k tomu určený ;)

+5/−1
10.1.2014 22:45

R60a30d38e83k 98D71o30l25e32ž10a77l 2129113930960

To určený, byla to T3. I když ta s těmi tlačítky u dveří, ta renovovaná, ale i tak je tam veliký nápis u správného tlačítka, že mačkat přerušovaně, je to nade dveřma. A mačkali správný, ostatně to bylo trochu slyšet z řidičovy kabiny v tom druhém voze, jak to tam bzíká.

+3/0
10.1.2014 22:52

L64a69d44a 62N81o53v94a49k 4282643717

řidiči tramvají jsou to nejhorší co bývá v praze na ulicích k potkání...

+7/−4
10.1.2014 23:08

J64i64ř18í 70P74e42l45n67á17ř 6905833906609

Řidiči tramvají že jsou to nejhorší? A do háje, to tedy znamená, že se nějak málo snažím... ;-D

+4/−1
10.1.2014 23:20

L12a10d34a 38N85o21v14a98k 4972443967

ty jsi výjimka. Určitě neděláš takový to.. <Když si nevím dál rady, začnu zvonit, dokud se problém nějak sám nevyřeší...>:-P

0/−1
11.1.2014 1:12

I58r66e32n39a 54P21l12a72c21h43e16t21k54o56v67á 1426444926120

tak to zazijete obrovsky prekvapeni, az potkate mestaka ;-D

+1/0
11.1.2014 8:17

M23i73l18a42n 61H56o25f18m38a23n 9649731303670

To byla evidentní chyba té "maminky"! Nevěnovala totiž svému dítěti dostatek pozornosti. Dnes a denně vidím takové "maminky" s dětmi, jejichž největším zájmem je kvákat do mobilu a pitvořit se a ani vlastní děcko ani okolní situace je NEZAJÍMÁ! Pak se diví a svalují vinu na všechny ostatní, ačkoliv tu situaci jednoznačně zavinily samy.

+3/−4
11.1.2014 10:56

J59a13n51a 12K90r56a15j27í72c56o54v89á 1559765694536

Vazeny pane, jestli p. Dolezal psal o incidentu, ktery se stal na Ujezde smerem na Andel, tak vam mohu 100% zarucit, ze matka se diteti plne venovala. Bylo to u zadnich dveri tramvaje "Porsche" tech uzkych. Hrozne rychle se zavrely. Na zastavce zbylo krome matky jeste par dalsich lidi. Ja jsem toho chlapecka vzala, vystoupila s nim na dalsi zastavce a zavolala policii. Nikdy nezapomenu na vyraz matky a ditete, kdyz se shledaly. Byla to jasna chyba ridice, ktery nedaval pozor, matku od ditete sproste odrizl a nenechal nastoupit ani ostatni lidi.

+1/−1
11.1.2014 23:34

M76i20l96a84n 69H87o26f15m75a24n 9459821873170

Správná technika nastupování je mezi dveře strčit klacek nebo alespoň nohu, aby se nemohly dovřít a až po nastoupení odstranit, při vystupování postupovat v opačném sledu. Takové klacky si stejně tak jako tak má každý nosit s sebou. Nevyužije-li je v MHD, mohou mu přijít vhod třeba při noční cestě parkem. Takže stále chyba matky - nic lepšího říci nemohu!

+1/−1
12.1.2014 9:22

J46a22r48o61s50l15a64v 51C86h86v83o49j26k63a 8514154795

Tahle babča zřejmě ještě něco ve dveřích měla, když jí to vláčelo, ale asi nějaká ta kontrola dveří moc dobře nefungovala.

0/0
12.1.2014 13:22

J54i64ř61í 13K67r88e59j78č42í96k 2757878544726

Ty dveře se zavíraj asi 3 vteřiny a při naražení na překážku se otevřou, tak jak se tomu dítěti věnovala ? Kolik metrů od něj byla daleko, že nedosáhla na dveře ?

0/0
12.1.2014 10:43

J27a19r35o44s15l37a14v 71C15h12v88o32j23k44a 8534344735

To mačkali špatný tlačítko, je tam někde ještě takový jedno a bejvá u něj nápis záchranná brzda nebo tak podobně. Pak tramvaj zastaví nezávisle na vůli řidiče. I tady tu babku mohlo zřejmě zachránit, kdyby ho někdo zmačknul.

0/0
12.1.2014 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.