Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj v Praze vláčela dvě stě metrů seniorku, žena je vážně zraněna

Devětasedmdesátiletá žena utrpěla v pátek v podvečer vážná zranění poté, co ji na pražské Palmovce přibližně dvě stě metrů vláčela tramvaj. Záchranáři seniorku převezli v umělém spánku do vinohradské nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a36n 52P74i59v82a51r86n28í80k 1398373903621

Tady je na vině i technika. Dnes přece není problém mít ve dveřích kvalitní senzory, které by signalizovaly nedovření dveří. U tramvají, jestli mám dobré informace, je blokován při nezavřených dveří rozjezd. Jenže přesnější senzory by něco stály a DP má zvýšené náklady, kdy musí platit více peněz spřízněným dodavatelům, než kdyby by bral dodávky od nespřízněných, pokud teda dodávky zboží a služeb by vůbec potřeboval. U starých se to nevyplatí a u nových tramvajích má však řidič  snímány dveře kamerou.

0/0
13.1.2014 9:15

J26i71ř95í 62K39r65e67j39č50í96k 2227448734646

Pravdu mate v tom, ze instalace nejake sofistikovanejsi ochrany do starsich vozu by byla nehospodarna.

Problem je, ze dvere maji gumove dorazy, takze slabsi predmety jako kus odevu nebo prsty ochrana nezaznamena. Kdyby byly misto gumy ziletky, tak by se to nestalo... ;-)

0/0
13.1.2014 14:36

J54a25n 33P28i95v31a72r92n39í20k 1138133973181

Vzhledem k tomu, že jedná o konstrukční vadu dveří, byla by jejich úprava hodně náročná, ale dost by vyřešil přepravní řád, který by měl stanovit nástup osob se sníženou pohyblivostí pouze předními dveřmi  u řidiče. Bohužel ani toto opatření by nebylo100%, protože spousta důchodců a invalidů by ho asi nerespektoval, o opilcích nebo frajírcích všeho věku nemluvě.

0/0
13.1.2014 15:11

J21i17ř94í 25K56r26e21j51č12í49k 2247568304506

Proč by se mělo jednat o konstrukční vadu ? Ty dveřní systémy byly v době svého vzniku s těmito vlastnostmi schváleny do provozu, takže v tomhle problém opravdu nehledej.

0/0
13.1.2014 23:14

J20a79n 78P95i53v85a29r87n39í41k 1258553873611

V době schvalování byl v tramvaji, ale i v autobuse průvodčí. takže dozor na dveřích byl na něm a řidič se mohl plně věnovat řízení. Po zrušení průvodčích, tuším, že to bylo v r. 1974, však tyto povinnosti přešly na stranu řidiče, který musí nejen sledovat provoz a ten městský není zrovna jednoduchý, tak bezpečnost cestujících. Přivření cestujícího ve dveřích bohužel není ojedinělé a dost často končí tragicky. Tedy, co dříve bylo schváleno  jako bezpečné, dnes již  neplatí

0/0
14.1.2014 8:53

O27t80t38o 20S68t45r66o57h67s11c41h69n65e45i13d26e33r 9804739556802

Problem je to, ze na to, aby nekdo zacal ridit tramvaj, staci asi rybarsky listek.

0/0
12.1.2014 16:24

M86i18l62a88n 51M87a69j96e24r46č59í72k 1340320234196

padlo to tu několikrát:

1.) TRAM je drážní vozidlo - jediné kolejové účastnící se provozu na pozemních komunikacích = na jeho řidiče není sice (jako u srovnatelně velkých a těžkých silničních vozidel - tahačů/BUS) požadavek na dosažené vzdělání, ale musí zvládnout projít:

a) psychotesty

b) lékařskou prohlídkou (např. dobrý zrak)

c) zkouškami z teorie (silniční i drážní předpisy - které si v některých věcech odporují, základní znalost o vozidle - aby se, při jeho poruše, dokázali podílet na jeho odstranění z trati, ale nemusejí nereálně vozidla plná elektroniky "na koleně" opravovat)

d) zkouškami z praxe (jízdy - ono totiž kovové kolo na kovové kolejnici se styčnou plochou otisku lidského palce má naprosto jiné jízdní a zábrzdné vlastnosti než kolo s gumovou PNEU na asfaltu/betonu, jíž se dotýká plochou dlaně i u mnoho násobně lehčích vozidel) 2.) PROBLÉM JE V NEOPATRNÉM CHOVÁNÍ LIDÍ V PROVOZU: a) znevýhodnění (nevidomí, s kočárkem, pohybově omezení ....) potřebující více času k nástupu/výstupu nedávají o sobě příslušně vědět řidiči b) vstupují do tratě bez rozhlédnutí - nejlépe z poza něčeho (parkujícího auta, protější TRAM), pohybují se tam kde nemají (na samostatných tělesech, v prostoru spojení vozů soupravy....) c) dobíhají TRAM na zastávce přes silnici či trať mimo přechody či na červenou na přechodě a to i za tmy v tmavém oblečení a přímo před jedoucími vozidly = kdo je v ten moment viníkem nehody - řidič či sražený chodec, jenž nemohl být včas řidičem zpozorovaný?

0/0
12.1.2014 20:12

M82i40l73a61n 57M61a96j67e42r26č82í31k 1810720234246

Takže Vy i všichni další řidiči aut tvrdící, že viníkem nehody je řidič TRAM, jejímž provozem byl zraněn někdo o kom její řidič zavčasu nevěděl (nemohl jej vidět), jsou viníky nehody, která vznikla/vznikne jimi řízeným vozem - zejména sražením někoho kdo se (kdekoliv) na vozovce za tmy pohyboval v tmavém oblečení či (kdykoliv - i za světla) náhle jim vběhl "pod auto" mimo přechod či na červenou na přechodě, protože nutně potřeboval stihnou TRAM stanicující u zastávkového ostrůvku za vozovkou, po níž ti řidiči zrovna pojedou.

0/0
12.1.2014 20:50

M27a94r81i76a22n 86J87e70a20n 75N79e92m77e80c 3237564433289

Nerozumiem kam sa tak ponáhľajú .v zurichu to maju velmi dobre urobene .kazdy spoj mhd ma dlhšiu čakačku a pokial na ďalšej zastávke neni vela ludi tak ten čas dobehne

+2/−6
11.1.2014 9:03

M18i43l23a82n 55H64o93f52m15a21n 9249181483620

Proč by měli všichni ostatní čekat na kdejakého pajdala? Kdo chce jet, ať sebou švihne a nezdržuje!

0/−6
11.1.2014 9:25

M48i91l39a18n 48M90a37j19e27r58č44í62k 1790300544556

Správná otázka - už tak se při vyhodnocování (snad výročních) zpráv DPP dá zjistit, že tzv. přepravní rychlost (počítající se od nástupu po výstup z vozu) je u TRAM čím dál tím menší a to i přes investice do TT (tram. tratí) jenž provozní rychlost TRAM zvyšují

= i přes vyšší průměrnou rychlost vlastní jízdy (dodržující pravidla = 50km/h na PK - pozemní komunikaci, není-li na ní přikázána rychlost nižší a v ostatních případech - na samostatných tělesech a na PK s povolenou rychlostí vyšší než 50km/h = TRAM 60km/h) přeprava trvá déle, protože se zvyšuje počet zastávek či délka stání v nich, na SSZ nebo v kolonách IAD . individuální automobilové dopravy!

PS: ono nejde jen o "švihnutí/pohnutí si" fyzické, jehož reálně nejsou někteří schopni a MHD jako služba veřejná musí posloužit i jim, ale zejména psychické = nesmím si uvědomit, že chci vystupovat až v momentě již započaté výstrahy zavírání dveří.

No a pokud se mi to náhodou pro zamyšlení/zakecání/zaspání/začtení apod. stane, tak musím (zejména pro vlastní bezpečnost) přijmout, že za tuto svou chybu zaplatím svým časem, protože pojedu o zastávku dál a z ní se budu muset vracet protijedoucím spojem či pěšky. V případné nepřijmutí uvedeného mého placení za vlastní 1. chybu se dopouštím 2. a navíc úmyslné chyby - porušení Přepravního řádu (= vyhlášky Ministerstva dopravy) a jemu podřízených Smluvních přepravních podmínek (v Praze vyhlášených organizátorem pražské integrované dopravy - společností Ropid), jímž ohrožuji vlastní bezpečnost a možnost poškození vozu (jeho dveří), díky čemuž následně nemusí být vozidlo schopno dále pokračovat v cestě s cestujícími a tito budou nuceni vystoupit a čekat na další spoj či jít pěšky, protože žádný dlouho přes tu poškozenou TRAM neprojede.

+4/0
11.1.2014 19:26

M38i21l21a15n 91H29o46f45m81a34n 9439931773530

Napsal jste to naprosto správně a výstižně, je tragédie, že tolik zdediskutujících lidí tyto naprosto základní předpoklady - t.j. bezohledně neokrádat ostatní lidi o jejich čas a nevytvářet zbytečné krizové situace tím, že nevěnují správnému chování v MHD potřebnou pozornost - považuje za něco nenormálního a toho, kdo je na ně upozorní, za blbce ap. (viz diskuze). Inu doufejme, že společenské povědomí se začne víc přichylovat od ignorantů k těm normálním. Doufejme...

0/−1
12.1.2014 9:12

M57o37n29i24k97a 34R75o12l42l34o78v55á 5943302526475

Doufejme...,že také jednou budete také pajdal............jste nádherný vzorek lidského odpadu:-/

0/0
12.1.2014 15:08

M25i13l25a94n 92M65a72j85e82r27č47í82k 1790370794326

každý někdy může pajdat či být jinak znevýhodněný (měl jsem dědu jenž oslepl) - ovšem prvotně za své bezpečí odpovídá každý sám = chci-li být jako znevýhodněný v MHD v bezpečí, tak musím příslušným způsobem zajistit, že o mne řidičví - je to obdoba, když jakýkoliv řidič srazí za tmy v neosvětleném místě tmavě oblečenou osobu = vina je zejména na její straně!

0/0
12.1.2014 15:34

M26i96l21a97n 80H54o86f59m77a83n 9639831843760

Vy se k nám vůbec nehlaste, Móňo s vašimi kidy, vás jsme se na nic neptali. 

A pamatujte si, že kdo jinému špatné přeje, sá, do toho padá! Takže pozor! Velký pozor!

0/0
12.1.2014 16:28

J31i22ř69í 78K91r18a24u31s 1585360835801

Některým rádoby řidičům MHD bych nesvěřil ani žebřiňák tažený volem.

+6/−7
11.1.2014 7:48

M98i94l19a79n 18H76o60f92m72a76n 9829691673870

Copak vy taháte žebřiňák? Nebo jen tak blábolíte? Pojďte si to zkusit, vy chytrolíne!

+2/−5
11.1.2014 9:26

J32i92ř78í 95K53r74a15u38s 1405860145941

Pokud nechápete psaný text, neměl by jste reagovat. Nejspíše budete jeden z nich co se domnívá, že veze dobytek a ne lidi. ;-€

+3/−5
11.1.2014 9:33

M73i95l46a48n 75H98o37f11m61a77n 9449551343360

Ne domnívá, ale ví! S dobytkem je jednodušší a příjemnější zacházení, dobytek bezdůvodně neničí zařízení, nečmárá po sklech, neznečišťuje všechno okolo sebe, nechová se jako někteří (a je jich stále víc!) lidi. Pojďte si to zkusit za těch pár korun, být neustále v nebezpečí nějakého průšvihu! A to vám tam ještě občas vleze nějaký pajda nebo pajdová a myslí si, že se kolem nic budou všichni točit.

+1/−5
11.1.2014 9:53

M10i13c77h35a13l 89T69e25s56a31ř 4588812520231

OMG, to je fakt reakce profesionála. Co myslíte, zajímalo by dopravní podnik, že pro něj možná pracuje nějaký Milan Hofman a jak se na veřejnosti vyjadřuje o zákaznících? Kdybych tohle udělal já a provalilo se to, moje kariéra by se měřila na minuty. Zkusíme to s Vámi?

+4/−2
11.1.2014 10:35

M23i20l72a25n 10H22o32f85m87a44n 9459941643720

Proč ne, zkuste to! Je nejvyšší čas, aby se páni šéfíci všech takových firem, jejichž největší kvalifikace je kamarádství nebo příbuzenství, začali konečně zajímat o to co vlastně (ne)řídí a za co berou své nekřesťanské peníze. 

A co děláte vy. Michale? Jste si tak jist, že kdyby se vaše kariéra během pár minut ukončila, že by lidstvo upadlo do chaosu a neštěstí? Napište něco víc!

+2/−4
11.1.2014 10:53

T24o36m55á39š 29B53í47l13ý 2755610527

Vypadá to trochu jako provokace, ale měl byste také nějakou radu pro vozíčkáře. To musíte ještě z opustit teplou sedačku ;-D;-D

+2/−2
11.1.2014 12:13

M58i70l46a95n 42H69o49f95m47a41n 9469311233960

Ten vozíčkář velice dobře ví, že o úmyslu nastoupit musí dát dostatečně zřetelně vědět řidiči a že řidič dokonce někdy i spolupracuje (vysunutí plošiny ap.), přinejmenším zvýšenou časovou náročnost zohlední. Rozhodně to není o tom, že by řidič měl vždycky vyskakovat a každému, kdo má problém se vyškrábat do tramvaje, zajišťovat servis. Řidič je odpovědný za bezpečné řízení ne na nakládání. Ani vy jistě nemáte zájem být vezen řidičem, který musí každému kdo si usmyslí dělat bezplatný servis a proto je na konci šichty na infarkt. Zkuste si sám 30x za šichtu vystoupit-udělat servis-nastoupit a po 31. to někde zapíchnete a půjdete domů.

Takže řidič je řidič, z dobré vůle pomocník, ale ne sluha. A těch zakomplexovaných h...n v trávě, které si myslí že ho ještě budou buzerovat, už teprve ne.

+4/−4
11.1.2014 13:16

T52o82m85á89š 67B62í86l88ý 2565910707

Mám velkou chuť si půjčit vozíček, dávat zřetelně najevo úmysl nastoupit a pak ujet. Dovede si představit až budete pak s tím infarktem v nemocnici a sestra vám dá najevo, že vám nepomůže  doplazit se na WC, protože už rozdala tři bažanty a nechce se jí to vynášet.;-(

+3/−3
11.1.2014 14:58

M43i24l45a57n 57H50o95f45m69a70n 9919781483830

Půjčte si a ujeďte, nebudete sám. Takových je víc. Jenom pozor: hrát si na postiženého a nebýt je rouháním. Tak aby vám to nezůstalo, vynálezče!

+1/−1
11.1.2014 15:03

T67o83m52á16š 11B76í39l23ý 2685780567

Nepředpokládám, že byste byl stálým návštěvníkem kostela, takže s rouháním na mě nechoďte. Diskuze je k článku o zraněné staré paní a rozhodně to není záviděníhodná situace pro ni, ani pro řidiče té tramvaje. I když se v diskuzi vyskytly nelichotivé příspěvků na adresu řidičů MHD, vy jste jednoznačně zvítězil. Ať už jste nebo nejste řidičem nějakého dopravního prostředku, řidičům MHD jste udělal medvědí službu;-(

+2/−2
11.1.2014 15:34

M98i71l38a40n 39H61o27f62m19a51n 9129861193570

Většina účastníků této diskuze jsou líní kecalové, kteří, kdyby bylo skutečně potřeba pomoci, tak nepohnou prstem, ale budou si to natáčet na mobil. Tak se neotírejte o nevykládejte o řidiče MHD, to jsou lidi, kteří skutečně tvrdě a v rizikových podmínkách pracují za směšné peníze. Pokud jste vy nepochopil co jsem já vyjádřil, tak se zamyslete nad sebou ne nade mnou. Já jsem to napsal dost polopatisticky aby to pochopilo i děcko, že se to nepodařilo vám, není moje vina.

+1/−1
11.1.2014 15:45

T83o54m60á78š 81B17í35l37ý 2495710267

"Lidé nad 70, kteří mají v Praze jízdné zdarma, si myslí, že se budou nejen vozit zadarmo, ale ještě tramvaje využívat k nejrůznějším alotriím a otravování jako tato seniorka. Místo toho, aby se svižně hýbala, loudá se, přivede řidiče do maléru a ostatní zdržuje! "

To je vaše vyjádření k té nehodě. Jak píšete, malé děcko i já jsem pochopil, že vy jste hovado, protože ty byste vozil nejraději. Své k svému :-P

+2/−1
11.1.2014 15:50

M26i28l64a23n 31M58a55j60e15r51č48í28k 1160550114226

Můj jmenovec Hofman vlastně napsal (zejména dnes ve 13:15), že zaměstnání řidič je odvozeno od slova řídit a ne od slova posluhovat = poskakovat kolem vystupujících/nastupujících cestujících.

K tomu musím zde upozornit na od 1.1.2014 platný již 11.dodatek SPP (Smluvních přepravních podmínek vyhlášených společností Ropid, která organizuje pražskou integrovanou dopravu) -  http://www.ropid.cz/data/Galleries/126/129/d1992_1_spp-pid_2008-12-14_dodatek-11.pdf, který obsahuje bod 5 znějící "V čl. 7 se za nadpis článku vkládá nový text:

Zajišťování bezpečné manipulace se zavazadlem a dohled na ně přísluší cestujícímu. Naložení a vyložení zavazadla si musí cestující zajistit sám. Při přepravě musí dbát, aby nebyla ohrožena bezpečnost ostatních osob. ..."

0/0
11.1.2014 20:27

M31i48l22a39n 53M23a54j83e24r30č71í66k 1910470514876

Dále se hodí upozornit na znění SPP -http://www.ropid.cz/data/Galleries/126/129/d1145_1_spp-pid_2008-12-14_d1_d2_d3_d4_d5_d6_d7_d8_d9_d10_d11.pdf  :

- bodu 6 Přeprava osob s omezenou schopností pohybu a orientace / Přeprava osob na vozíku pro invalidy , odstavce 14: "Osoba na vozíku pro invalidy nebo osoba (osoby) doprovázející zodpovídají při přepravě za svou bezpečnost a musí dbát, aby nebyla ohrožena bezpečnost ostatních osob a nedošlo k poškození zařízení dopravce." , odst. 10 "Stojící cestující je povinen přidržovat se ve vozidle zařízení k tomu určených. ", odst. 11 "Cestující je povinen bez vyzvání umožnit přednostní nástup osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a uvolnit místa pro tyto osoby vyhrazená; na vyzvání řidiče nebo pověřené osoby jsou cestující povinni uvolnit i další místa k sezení, pokud je to pro tyto osoby zapotřebí. Cestující je povinen na požádání osoby přepravující dětský kočárek uvolnit (pokud to obsazení vozidla umožňuje) prostor určený pro přepravu dětských kočárků. Cestující musí dbát zvýšené opatrnosti a ohleduplnosti vůči přepravovaným dětem."

- bodu 4.2 Povinnosti cestujícího, odstavce 2: " Cestující musí dbát, aby včas do vozidla nastoupil a včas z vozidla vystoupil. Při nástupu a výstupu musí používat dveře podle jejich označení; v tarifním pásmu P mohou cestující pro nástup a výstup používat všechny dveře určené pro cestující; používání dveří neurčených pro cestující není dovoleno. Vystupující cestující mají přednost před nastupujícími. U vozidel vybavených zařízením pro sdělení potřeby otevření dveří použije cestující označené tlačítko." a odstavce 14 "Ohrozí-li cestující řidiče nebo jinou pověřenou osobu, jedná se o přestupek podle obecně závazného právního předpisu."

= každý nesmí neohrozit bezpečnost svou i spolucestujících + musí být obezřetný ke "slabším" (děti - v i mimo kočárek, osoby pohybově/smyslově omezené) a také nesmí ohrozit řidiče či jinou pověřenou osobu (opak je přestupkem proti občanskému soužití)!

0/0
11.1.2014 20:40

M83i78l59a78n 20H37o81f11m40a69n 9919391293410

Napsal jste to naprosto výstižně.

0/0
12.1.2014 9:06

M38a29r36t55i29n85a 11T52r20o70j26a51n90o82v46á 5263178915

Směšné peníze? Nepotřebujete žádné vzdělání a máte cca 30 litrů měsíčně? Vy jste docela nestydatej člověk. Vás bych poslala si polepšit k čištění kanalizace.

+2/−2
11.1.2014 21:44

M96i63l14a84n 83M44a30j82e95r34č54í73k 1620740734866

1.) odkud čerpáte poznatek o výši platu řidiče TRAM v Praze a potažmo znáte jej i v jiných městech ČR s provozem TRAM (Brno, Ostrava, Olomouc, Liberec + Jablonec, Most + Litvínov)?

2.) a je to (dle Vás - Vašeho zdroje) hrubého či čistého?

3.) TRAM není silniční, ale drážní vozidlo = znáte plat i na srovnatelných "pozicích" (strojvedoucí metra, strojvedoucí na "velké" železnici)?

4.) TRAM je ovšem od ostatních kolejových vozidel účastníkem provozu na pozemních komunikacích - čili v trati se ji vyskytuje nesčetně více osob a jiných jeho účastníků, kterým se (na rozdíl od silničních vozidel) nedokáže vyhnout = dokážete vhodně srovnat plat (a požadavky na vzdělání) i s řidiči přibližně obdobně velkých/těžkých aut - tahačů a autobusů?

PS: Sám vím odpovědi jen na otázky vzdělání:

- řidiči TRAM, BUS, "TIR" - skutečně vlastně žádné (respektive základní či vyučen), ale je potřeba již znát (či u zaměstnavatele se prvně naučit) příslušné předpisy a praktické dovednosti (nejen jízdu, ale i základní "mimořádné" manipulace s typy vozů, protože plnohodnotné opravy v dnešních vozidlech plných elektroniky tzv."na koleně" už nejsou reálné) - strojvedoucí METRA - v současnosti požadavek maturita (což má být předpokladem pro schopnost se naučit ohromné kvantum speciálních předpisů) - strojvedoucí na "velké" ŽELEZNICI - měl by být minimálně vyučen v oboru elektro či mechanik (jako předpoklad, že se dokáže naučit samostatné řešení alespoň základních poruch - čili i na "odlehlém" místě, z nějž vyproštění jiným strojem by bylo značně zdlouhavé.)

0/0
11.1.2014 23:02

M48i69l36a31n 54H22o67f52m49a39n 9529631173950

Jakto, že "nepotřebujete žádné vzdělání"? A co třeba znalost dopravních předpisů nebo Zákoníku práce?

Žádné vzdělání nepotřebujete jedině  v politice za 150 "litrů" měsíčně. Všude jinde musíte umět něco víc než beztrestně žvanit nesmysly. Nebo mluvíte z vlastní zkušenosti, Marťo?

0/0
12.1.2014 9:18

F98r86a59n31t23i76š49e55k 82E19l48i37á87š 6467483345856

Nikdo nikoho nenutí, aby řídil tramvaje. Kdo to nezvládne, může vyřezávat betlémy.

0/0
11.1.2014 23:50

P80e30t17r 85S21o71j42k38a 2311896275461

Kdyby tramvajáci nejezdili jako ............, nic by se jim nestalo.

+4/−4
11.1.2014 1:07

D24a18v97i38d 83C65e11j33c32h32a 7206783516696

v saline by se to nestalo

+5/−1
11.1.2014 0:59

R48a71d33e98k 90D13o93l56e42ž24a78l 2179623470340

Když jsme u toho tlačítka, například jsem zažil, že do tramvaje nastoupilo dítě (asi pětiletý), ale maminka to nestihla. Bušila do dveří odjíždějící tramvaje, lidi mačkali přerušovaně tlačítko (byl to druhý vůz soupravy), ale řidiči to bylo úplně putna.

Nakonec teda někdo s tím dítětem vystopil na další zastávce a počkal tam s ním.

+12/−2
10.1.2014 22:38

P44e41t56r 41P68e70t47r15i98k 7660565311863

pokud mačkali ti lidi tlačítko poptávky u dveří, tak o tom řidič neví, je třeba mačkat tlačítko k tomu určený ;)

+5/−1
10.1.2014 22:45

R71a72d31e78k 12D55o69l19e15ž97a79l 2479933530680

To určený, byla to T3. I když ta s těmi tlačítky u dveří, ta renovovaná, ale i tak je tam veliký nápis u správného tlačítka, že mačkat přerušovaně, je to nade dveřma. A mačkali správný, ostatně to bylo trochu slyšet z řidičovy kabiny v tom druhém voze, jak to tam bzíká.

+3/0
10.1.2014 22:52

L36a14d84a 74N97o39v74a89k 4942103447

řidiči tramvají jsou to nejhorší co bývá v praze na ulicích k potkání...

+7/−4
10.1.2014 23:08

J17i10ř46í 87P66e43l70n35á85ř 6935193786499

Řidiči tramvají že jsou to nejhorší? A do háje, to tedy znamená, že se nějak málo snažím... ;-D

+4/−1
10.1.2014 23:20

L15a26d46a 72N68o34v62a66k 4242773957

ty jsi výjimka. Určitě neděláš takový to.. <Když si nevím dál rady, začnu zvonit, dokud se problém nějak sám nevyřeší...>:-P

0/−1
11.1.2014 1:12

I92r67e76n83a 91P27l13a94c73h26e80t71k78o39v18á 3844464590467

tak to zazijete obrovsky prekvapeni, az potkate mestaka ;-D

+1/0
11.1.2014 8:17

M68i89l26a27n 40H36o13f88m94a84n 9309931113830

To byla evidentní chyba té "maminky"! Nevěnovala totiž svému dítěti dostatek pozornosti. Dnes a denně vidím takové "maminky" s dětmi, jejichž největším zájmem je kvákat do mobilu a pitvořit se a ani vlastní děcko ani okolní situace je NEZAJÍMÁ! Pak se diví a svalují vinu na všechny ostatní, ačkoliv tu situaci jednoznačně zavinily samy.

+3/−4
11.1.2014 10:56

J98a24n97a 19K18r68a70j26í22c85o81v38á 1429535554646

Vazeny pane, jestli p. Dolezal psal o incidentu, ktery se stal na Ujezde smerem na Andel, tak vam mohu 100% zarucit, ze matka se diteti plne venovala. Bylo to u zadnich dveri tramvaje "Porsche" tech uzkych. Hrozne rychle se zavrely. Na zastavce zbylo krome matky jeste par dalsich lidi. Ja jsem toho chlapecka vzala, vystoupila s nim na dalsi zastavce a zavolala policii. Nikdy nezapomenu na vyraz matky a ditete, kdyz se shledaly. Byla to jasna chyba ridice, ktery nedaval pozor, matku od ditete sproste odrizl a nenechal nastoupit ani ostatni lidi.

+1/−1
11.1.2014 23:34

M38i87l49a43n 15H26o62f59m90a46n 9429801433150

Správná technika nastupování je mezi dveře strčit klacek nebo alespoň nohu, aby se nemohly dovřít a až po nastoupení odstranit, při vystupování postupovat v opačném sledu. Takové klacky si stejně tak jako tak má každý nosit s sebou. Nevyužije-li je v MHD, mohou mu přijít vhod třeba při noční cestě parkem. Takže stále chyba matky - nic lepšího říci nemohu!

+1/−1
12.1.2014 9:22

J57a98r49o45s75l50a23v 98C26h64v44o84j89k11a 8284304275

Tahle babča zřejmě ještě něco ve dveřích měla, když jí to vláčelo, ale asi nějaká ta kontrola dveří moc dobře nefungovala.

0/0
12.1.2014 13:22

J44i27ř77í 71K44r22e72j50č54í68k 2427798294296

Ty dveře se zavíraj asi 3 vteřiny a při naražení na překážku se otevřou, tak jak se tomu dítěti věnovala ? Kolik metrů od něj byla daleko, že nedosáhla na dveře ?

0/0
12.1.2014 10:43

J36a21r95o32s31l46a95v 21C73h31v33o40j49k93a 8694504225

To mačkali špatný tlačítko, je tam někde ještě takový jedno a bejvá u něj nápis záchranná brzda nebo tak podobně. Pak tramvaj zastaví nezávisle na vůli řidiče. I tady tu babku mohlo zřejmě zachránit, kdyby ho někdo zmačknul.

0/0
12.1.2014 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.