Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výročí letecké tragédie. Před 60 lety zahynulo v Hostivici třináct lidí

Dnes je to 60 let, kdy se v Hostivici u Prahy zřítilo krátce po startu letadlo. Stroj tehdy mířil do Ostravy, zahynulo třináct lidí. I po letech jsou informace o neštěstí strohé. Očitá svědectví se podařilo zachytit autorům knihy o leteckých nehodách

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K57a73r34e71l 97S68e26i38d88l 8159345530608

Zajímavé, o tom jsem vůbec nevěděl (a to jsem v okolí Hostivic strávil dost času).

A asi by to chtělo opravit letopočet pod obrázkem.

+1/0
12.1.2014 18:09

J93a10n 76Š43e90s17t34á26k 3248479639714

ta tehdy osmnáctka by ještě žít mohla a něco k tomu povědět - co to asi bylo jinak za lidi co si v roce 1954 do Ostravy lítali, že by funkcionáři?

0/−6
12.1.2014 11:01

P76e65t19r 47P78e10t58r 7832580870662

KGB, StB  a jiní.

0/0
12.1.2014 15:50

J90a10n 95Š77e56s16t96á97k 3768209899624

tak jest, a navíc ještě dnes matou stopy mínusováním;-D

+2/0
12.1.2014 16:05
Foto

K38a29r60e91l 91S51e54i42d35l 8699105310128

Za komančů byly vnitrostátní linky používanější, než dnes. Řešily se tak i některé pracovní cesty v podnicích. D1 nebyla, autem nebo vlakem to bylo do Ostravy nebo na jih Moravy na půl dne. Vycházím i ze vzpomínek příbuzných ze Zlínska - létalo se z Holešova, někdy i z továrního letiště Moravanu v Otrokovicích (ale to asi nebyla oficiální linková doprava). A podotýkám, že nebyli estébáci ani funkcionáři :-).

0/0
12.1.2014 18:15

J16a90n 19Š15e75s69t11á16k 3428859429944

Tak jistěže je víc variant, ovšem není ani vyloučeno to, že když hrozily třeba nepokoje u horníků, že do letadla sedli i experti na jejich zklidnění;-D

0/0
12.1.2014 18:20
Foto

K38a77r19e27l 49S86e60i85d12l 8799285280178

Ještě doplním, že při letu Holešov - Praha v Andule se snad modlili i ateisti.:-)

0/0
12.1.2014 18:25

J65a41n 14F55i41a30l10a 7744747495259

Ve vrstě 15cm čerstvého sněhu není téměř možné jet na kole, odpor odpovídá stoupání cca 30%. Jestli nebyla ranvej odklizená, byl pokus o start nesmyslný, letadlo nemohlo nabrat rychlost.

+4/0
12.1.2014 10:34

J86a91n 10F50i88a56l95a 7424287965629

Podobně stačí k problémům i několik cm silná vrstva vody (viz video pokusu o start):

http://zpravy.idnes.cz/letadlo-na-novem-zelandu-dvakrat-havarovalo-fzb-/zahranicni.aspx?c=A140110_162017_zahranicni_zt

0/0
12.1.2014 13:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.