Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šlo ujíždějící auto zastavit dřív? Byl by to risk, tvrdí policie

Auto, které v sobotu policisté pronásledovali v ulicích Prahy a pak se za ním vydali až do Plzně, nešlo zastavit dřív. Podle policie to nebylo možné kvůli bezpečnosti chodců i řidičů. Řidič nakonec zastavil sám před plzeňskou nemocnicí kvůli střelnému zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66a81t25r16i64k 19P48i59l92c31h 5135937569634

Je mi z tech komentaru na zvraceni,po bitve je kazdy general a kazdy by to udelal jinak. Vzpomente si na toho 19ti leteho co ukradl auto fotrovi a jel se projet po D1. Policie uzavrela dalnici a jak to dopadlo,smrti. A zase zase jste kritizovali,nic jineho neumite! Chtel bych Vas videt v dane situaci na miste PCR! Podle me delali co mohli a maji za to u me velke plus

+10/−1
14.1.2014 15:42

P39a95v64e56l 42O83b22d37r17ž51á57l40e24k 6266694458612

On je spíš problém v tom, že Policie právě víc neumí.

A nechat ujiždějícího řidiče jezdit desítky minut po Praze a dálnicích prostě není řešení, které za své peníze od nich chci.

Pokud se bojí o odření služební Oktávky nebo šrám po nehodě, nemají lézt do uniformy a sedat do pomalovaného auta s majákem :-(

To video se zátarasem na Bílé hoře to vystihuje bohužel dokonale.

+1/0
15.1.2014 14:41

J13i35n23d17ř64i18c97h 90Š59k21o75p61e66k 4805141120295

nikdo dotyčným zastavit nebránil ? Nebo mu někdo držel u hlavy pistoli a říkal Jeď ! . Asi ne, co ?

0/0
16.1.2014 7:09

A68l60e62x81a71n19d79r 39Š73í72r 5571330933

11. 1. tady psali, že to začalo v blízkosti Úřadu vlády na Benešově nábřeží, kde ho chtěli kontrolovat, ale začal jim ujíždět. Tomu by odpovídalo, že jsem ho viděl na Dukel. hrdinů, za Strossm. nám., a souhlasí s tím i postupné záběry kamer, Ortenovo nám., Komunardů atd. Takže jaktože teď tady píšou, že to začlo na křiž. Argentinské a Plynární?

0/0
14.1.2014 14:25

J31a88n 57D68v98o68ř43á55k 9743863653645

"Zákrok, který natočil jeden z řidičů, však nevyšel." To myslí ty dvě Octavie uprostřed silnice a volno 6m nalevo i napravo?

+1/0
14.1.2014 14:06

P82a72v46e75l 49O70b53d37r94ž57á18l81e79k 6416254438772

Bohužel ano ... tzv. "zátaras", který by bez potíží objel i autobus s vlečňákem...

+1/0
14.1.2014 14:21

D89a45v49i66d 64R88y85c14h97e80t45s68k72ý 9936721950260

Jestli jsem to pochopil, ten člověk měl sice na kontě 19 krádeží, ale v tu chvíli zrovna nic zásadního neudělal, jenom neměl řidičák. Prostě mu hráblo. Stejně je to v drtivé většině honiček, vzpomeňte si na toho kluka co ujížděl protože "ukradl" auto tátovi.

 

V tu chvíli má policie dvě volby. "Vytasit" Kobru 11 a ohrožovat tisíce lidí s rodinami v ulicích a na dálnici, nebo ho nechat jet a zapsat si SPZ, případně ho sledovat civilním vozem nebo vrtulníkem. Teď byl v novinách řidič který jim ujel a za hodinu přišel sám na služebnu, omlouval se za pitomost a sám se udal. Opravdu je nutné riskovat bezpečí všech, aby jednomu pitomci zabavili řidičák?!?

+4/−6
14.1.2014 13:37

J88a46n 42M62o33h11y14l95a 6972739799751

Jistě, měli mu poděkovat za součinnost a poslat mu kolkovanou žádost.

+3/−3
14.1.2014 13:49

J87i67n53d10ř77i83c51h 26Š97k27o82p59e71k 4505891180675

vrtulník není u každé okresní služebny a jeho zapojení do akce + přesun chvíli trvá.

A zapsat si SPZ ? Kde je jistota, že když se takhle řidič chová, že SPZ je pravá, není kradená ?

A sledování civilním autem - napamatuješ, jaký tu byl před časem povyk pod článkem, že PČR získala pro kontrolu provozu civilní vozy ?

0/0
16.1.2014 7:12

J32a63n 44H84e62r52o77u10d24e65k 9438452703651

A další věc, nemyslíte, že by bylo lepší raději řešit začátek tohoto důsledku, než řešit samotný konečný důsledek? Vždycky se najde někdo kdo bude mít kecy na to jak to teď dopadlo a vždycky se najdou kritici toho, kdyby to tu fungovalo jako v USA.

Tak proč raději neřešit, proč z toho člověka vyrostlo to co z něj je? Když se vyřeší příčina, nebude potřeba řešit důsledek ;)

+1/0
14.1.2014 13:24

D25a15v37i19d 22R90y68c94h19e31t79s28k70ý 9636811900820

V USA mají hlídky stanoven limit 85 MPH bez ohledu na okolnosti. Důvodem je právě ochrana ostatních řidičů. Pokud v tu chvíli řidič ujede, sledují ho jinými prostředky a chytí jindy.

+2/−1
14.1.2014 13:40

J21a94n 37H75e19r45o89u35d25e74k 9988622283181

Nevím kde jste na to byl, ale nezdá se mi, že by policie v USA měla limit na honičky, který je 140 km/hod.

0/0
14.1.2014 13:45

L80i36b60o66r 54H43o40s76a26k 3975372544236

covece, myslim ze je na netu dost videi z podstatne divocejsich honicek. Takove omezeni by znamenalo jedine - prchajici zlocinci by okamzite zrychlili na 86 mph.

0/0
14.1.2014 14:28

J15a43n 80P24i28v32a82r31n49í42k 1898153693471

Koukám kolik lidí vstalo od playstation nebo od Kobry 11 a začalo v diskuzi radit ;-D

+1/0
14.1.2014 13:13

M83i95c25h69a41l 89S22t98e90b19l95o 5379571514447

Asi logicky udělám otevřený zátaras - nasměruju toho, kdo nechce zastavit, tam kam chci já, tedy tam kde mám hřeby. Tím se nikdo jiný neohrozí...jen ten co nechce zastavit.

Nic složitého to není a honit jednoho tupce 45 minut je snad vtip;-ORv

+2/−3
14.1.2014 12:48

J77a38k48u64b 31Š83p90r44i60n80g39e44r 9861402932

Ano, ve hrách se to policajtům občas vycházelo a mě lapili. V reálném světě to tak jednoduché není.

+4/−1
14.1.2014 12:51

L70i60b83o94r 56H79o10s38a94k 3635112164516

Co je na tom sloziteho?

+1/0
14.1.2014 13:03

J70a27k89u74b 41Š86p70r13i51n49g47e63r 9911612642

Všechno. Pronásledovaný se vždy nechová tak, jak si kdo myslí a udělá přesný opak toho, co se od něj očekává.

+1/0
14.1.2014 13:11

P87a12v55e34l 68O96b48d44r52ž61á93l63e77k 6106524118302

Od toho máme UDH plné chytrých pánů v uniformách, s tituly z psychologie a jných věd, s roky zkušeností, navíc královsky placených - kteří mají vymýšlet taktiku zásahů.

0/0
14.1.2014 13:18

J77a48k72u43b 89Š64p12r10i68n89g28e20r 9461412632

Ale jako každá taktika počítá s tím, že se podle ní bude chovat i pronásledovaný. Neexistuje taktika, která je 100% úspěšná.

0/0
14.1.2014 13:20

M27i45c49h92a17l 75S47t54e32b81l47o 5229461324927

Vsadím se, že pokud policie udělá na silnici/dálnici blokádu a nechá mezi dvěmi auty prostor, tak z těch co nezastaví jich 99% projede mezerou...

A postavit rychlu blokádu z 3-4 aut lze velice rychle. Stačí 3-4minuty do příjezdu blázna...

0/0
14.1.2014 13:45

J13a97k48u27b 84Š53p88r31i97n46g52e34r 9981162292

Pak tu máme něco podobného, když uhořel ten 17ti letý hlupák v otcově autě. Auta se tam nakupí a do toho tam napálí ten pronásledovaný.

+2/0
14.1.2014 13:57

P33a16v30e40l 45O41b59d58r93ž53á39l93e49k 6606524518652

S tím ale vcelku nemá nikdo problém - pokud nechce zastavit, tak dříve či později prostě nabourá a zdravotní následky jsou jeho věc.

Problém je pouze kdy a do koho - a budu mnohem raději, pokud nabourá do vozidla policejního, které bude před ním například schválně zastaveno - než do mého soukromého, ke kterému dojede po 90 kiometrové honičce náhodou u Plzně, nebo které mi Policie přikáže zastavit na dálnici místo těch svých.

0/0
14.1.2014 14:29

V76á74c86l30a71v 28V55a20n37ě24k 2513553648501

Myslím, že nejvíce ohrožené je policejní ego. Normální věc je, že pokud někdo v autě začne být pronásledován policií a nezastaví, tak je jasné, že pojede jako blázen do té doby než přestane mít za sebou v zrcátku maják.

Pneumatika od krku je hodně daleko, takže mu zcela  záměrně mířili vodorovně na hlavu. Jak se to slučuje s policejním zákonem to nevím.

Klidně mu to mohlo projít krkem, sklem a venku ještě o 300 metrů dál zastřelit nevinného člověka, kterého policie nemohla při té rychlosti vidět.

Pokud mířil na pneumatiku, tak bude asi policista potřebovat víc než jít na oční.

Nevím, jestli jsou policejní vrtulníky jen na okrasu, ale tohle je klasický případ pro použití této techniky bez ohrožení veřejnosti.

0/−4
14.1.2014 12:41

J47a47n 13H58e41r90o16u85d60e53k 9488542723551

Zjistěte si něco o nábojích, které používá Policie ČR;) než napíšete tohle ;) díky

0/0
14.1.2014 12:59

V58á49c70l54a94v 86V57a34n29ě98k 2613863738301

Oni mají samozaměřovací?

0/−1
14.1.2014 13:14

J17a27n 17H13e38r13o91u55d46e12k 9208592583891

"...sklem a venku ještě o 300 metrů dál zastřelit nevinného člověka". Mluvím o tomhle!!!

0/0
14.1.2014 13:18

V23á43c80l27a55v 10V60a87n52ě95k 2603763928231

Pane Heroudek, střela,která proletí krkem má úctyhodný potenciál k poranění dalších subjektů, které třeba mohou stát pár metrů od silnice za krřovím, které policie pochopitelně v té rychlosti nemohla vidět. O tom je zcela jasně řeč a žádné speciální náboje vám tohle riziko nevyřadí.

0/−1
14.1.2014 13:24

J28a13n 95H54e27r85o77u43d45e45k 9258692623131

Ano, ale jak můžete napsat 300 m? proboha

0/0
14.1.2014 13:25

V13á68c44l44a37v 66V20a85n28ě43k 2403733688291

Jak víte, že po něm nepálili jak diví a strefili se jen jednou. Ty ostatní co netrefili si vesele letěli dál, třeba těch 300 metrů, když očividně mířili vodorovně.

Můj názor je ten, že střílet na pohybující se auto je kvůli všem rizikům nepřípustné a mělo by se zakázat.

Každý, kdo se pohybuje se musí jednou zastavit, takže je to vždy jen otázka času.

Ty ohrožené životy snad za ten čas stojí.

0/0
14.1.2014 13:32

J74a20n 52H61e19r77o37u42d15e65k 9428712213791

Psal ste, že cituji: "Klidně mu to mohlo projít krkem, sklem a venku ještě o 300 metrů dál zastřelit nevinného člověka..." konec citace. Víte i u náboje funguje fyzika a kinetická síla ;) To sem myslel, takže ten náboj, kdyby prošel sklem, opěrkou a krkem, tak do toho skla by už jen těžko doletěl, natož dalších 300 m;)

0/0
14.1.2014 13:36

V96á44c12l85a46v 57V84a83n61ě25k 2483353138421

Máte možná pravdu. Jediný způsob jak to skutečně prokázat je asi se tam postavit a ručit za svůj argument svým zdravím. Udělal byste to?

0/0
14.1.2014 13:49

J84a62n 23H53e26r58o68u34d92e63k 9598842743691

Já jsem trošku inteligentnější... jednak bych se snažil nedostat do té situace a když už, tak bych zřejmě na příkaz policie zastavil. Jak prosté.

+1/0
14.1.2014 13:53

J62i77r11i 64J54a40v87u82r41e54k 7366212432896

"Do honicí akce se zapojil kromě osmi policejních hlídek také vrtulník." - Kolik dalších vrtulníků podle vás měla policie nasadit?

0/0
14.1.2014 20:33

P58a36v22e82l 74O94b56d52r51ž88á55l62e21k 6726514478352

Nu na videu je vidět, že jen v Praze měla Policie minimálně dvě šance ho drobným ťuknutím zastavit a nevyužila toho.

Pokus o zátaras na Bílé hoře (který by projížďkovým tempem objel i autobus) raději bez komentáře.

Když ho nechali dojet až na D5, zadělali si sami na průšvich a likvidaci dvou služebních aut. Nelíbí se mi, že na tohle jim z daní platím výcvik a školení taktiky :-/

+1/−6
14.1.2014 12:18

J61a81n 24H30e82r24o83u79d72e53k 9128302683261

A proč to tu řešíte?

0/0
14.1.2014 12:38

P15a24v77e75l 66O51b75d20r79ž22á20l36e22k 6196914288252

Protože o tom je celý článek který komentujeme?

Případně, že je tu i video, dokladující co za naše peníze strážci zákona předvádějí?

0/0
14.1.2014 12:44

J40a92n 29H74e38r29o68u74d21e38k 9138122503541

A nemělo by se spíš řešit, proč ten cápek nezastavil? A ne až důsledek? Ale příčina?

0/0
14.1.2014 12:57

P31a82v71e49l 47O42b95d84r95ž58á51l11e11k 6196564128732

Článek se jmenuje "šlo ujíždějící auto zastavit dřív?..." - proč ujížděl je vcelku jedno.

Policie by měla být v roce 2014 už připravená na lidi, kteří z libovolného důvodu prostě zastavit nehodlají - a umět jim násilím přerušit jízdu. Pokud možno jinak, než za ním jet 90 km a čekat, kdy se sám vybourá nebo mu dojde benzín....

0/−1
14.1.2014 13:07

J87a53n 37H70e36r49o51u75d94e19k 9108542233721

A to je další věc... myslíte si, že kdyby to bylo tak jednoduché, tak že to policie dávno nepoužívá? Už vidím ty davy jak tady křičí, kdyby to u nás fungovalo jako v USA, že někoho mohli tím riskantním vytlačením někoho dalšího zabít atd. Bohužel vždycky se najde někdo komu se něco nebude líbit!!! A raději než hledat řešení důsledků, nemyslíte, že by bylo mnohem bezpečnější řešit to proč ten člověk vůbec byl ještě na svobodě a vlastně proč z něj vyrostlo to co je z něj teď????

0/0
14.1.2014 13:21

P17a38v67e87l 52O49b69d53r85ž28á55l96e69k 6326364278582

Jednoduché to bylo - jen v Praze (když jel ještě pomalu) na několika místech mu mohli do cesty postavit svoje služební auto. Jo, bylo by na odpis - ale to stejně dvě jsou po akci na dálnici.

Řešit to předem moc nejde, vždycky se najde někdo, kdo to zkusí .. zvlášť když si občas v novinách přečtě, jak se to některým povedlo (ujet Policii).

+1/0
14.1.2014 13:23

J28a19n 63H24e58r23o82u94d43e29k 9728522333951

"Jednoduché to bylo", po bitvě je každý generál, ale chtělo by to trošku soudnosti a zkusit se vžít do jejich situace... Kolik věcí oni vlastně ze zákona nemůžou apod., pak to posuzování, jestli to nakonec bylo úměrné situaci nebo nebylo... Víte oni i ti policisté to nemají jednoduché, když si vezmu, že i oni nasazovali své životy... nejen ostatních lidí.

+1/0
14.1.2014 13:29

P40a82v85e43l 72O43b31d14r61ž13á43l67e18k 6256394788282

Za rychlé myšlení a nasazování životů jsou ale placení ...

0/0
14.1.2014 13:36

J48a76n 59H81e44r58o57u58d25e83k 9928182293951

Ano tak je nechme dělat jejich práci a nechme myslet je, protože já bych do toho nešel za žádné peníze!!! A pakliže jim do toho chceme kecat, tak každý může dobrovolně nastoupit do jejich řad.

0/0
14.1.2014 13:37

P11a61v32e24l 23O82b88d63r83ž37á24l57e60k 6806894148672

Dobrá, ale za to dělaní jejich práce je platím já ... a očekám trochu lepší výsledky. Jak prosté ...

0/0
14.1.2014 13:46

J64a63n 10H33e74r73o23u95d34e37k 9838572583371

Nejen vy, ale i já... a za to co dělají bych jim dal klidně i víc... víc než komukoliv jinému, kterým ty peníze dávám taky. A rozhodně práce policie je zdaleka nejlepší z těch lidí, co platíme MY.

0/0
14.1.2014 13:49

P94a41v17e41l 15O85b10d26r95ž39á84l92e31k 6676854968762

To nerozporuji, ale mohou být jistě i lepší - a zpětná vazba od veřejnosti mi, u veřejně placených služeb, připadá správná.

0/0
14.1.2014 14:20

V67á20c25l38a54v 28V71a36n87ě18k 2283873558141

Ten -cápek- si zaplatí svou cenu za tento kousek u soudu. Tady se jen řeší to, aby ostatní zcela nevinní lidé nezaplatili za praktiky policie při dopadení tohoto člověka svým zdravím nebo životem.

Nevím, jestli je pro policii větší lapálie někoho zabít anebo zachránit třeba ukradený majetek, ale předpokládám, že život či zdraví má větší prioritu před majetkem.

Kdyby ho trefili do hlavy, tak dostal za svůj kousek trest smrti. Trochu moc, nemyslíte?

0/0
14.1.2014 13:22

J16a34n 10H28e25r53o48u84d28e67k 9488672703481

Jak sem psal, vždycky se najde někdo kdo bude řešit to co udělala policie teď a vždycky by se našel někdo kdo by řešil, kdyby to policie řešila jako v USA, nemyslíte?

0/0
14.1.2014 13:27

J80a51n 55H19e36r60o26u46d42e97k 9498222443151

Jinak mimochodem, ten cápek mohl dávno zastavit na příkaz policie a nemusel být vůbec postřelen, jak málo stačí nemyslíte?

0/0
14.1.2014 13:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.