Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Muž v pražských Čimicích načapal zloděje v garáži, jednoho postřelil

Zraněním devětadvacetiletého muže skončila dopolední akce dvou zlodějů v pražských Čimicích. Chtěli krást v jedné z garáží rodinného domu, ale přistihl je majitel. Strhla se potyčka, při níž muž jednoho ze zlodějů postřelil legálně drženou zbraní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a92n 39S49m98í75š51e24k 9565957912725

Jestli se ho zloděj pokusil napadnout, dostal, co si zasloužil. Ale proč se musí obránce schovávat za náhodný výstřel při manipulaci se závěrem.. to mi pije krev. Měli bychom žít v takové společnosti, aby mohl prostě říct, "..a když se mě pokusil napadnout, střelil jsem ho do hlavy". A mělo by to tak být v nejlepším pořádku. Morálně, i pro následné soudní posuzování.

0/0
20.1.2014 0:21

J49a72n 91S68m84í29š35e76k 9335637292385

A ještě - trestní odpovědnost za smrt či vážné zranění prvního zloděje by měl nést druhý zloděj - za to, že byl jeho kolega postřelen by měl jít na pěkných pár let do chládku. Tak jak je to v USA.

0/0
20.1.2014 0:24

J29o94s54e48f 44N47o39v91á85k 6431281890708

HEADSHOT!!! R^R^R^

+1/0
19.1.2014 3:17
Foto

T42o62m47á11š 73M93i57h93a49l41i26k 1889524813735

VÝBORNE !!! A dúfam, že ten smrad zlodejský dostane aspoň 15 rokov !!!!!!

+2/−1
19.1.2014 1:58

D91a22v44i76d 72G11e29s13c30h12v78a19n65d98t86n16e54r 9119963518654

Riebele, byl to bratr?

0/0
20.1.2014 16:38

P86a75v58e69l 71D43o78k63s38a58n91s64k64ý 6103729974502

Včera jsem jel 2x kolem, poprvé těsně po příjezdu záchranky a policie a podruhé po odjezdu záchranky.

Největším paradoxem je, že v těsné blízkosti cca 20-30m od této garáže se postavili městští strážníci se služební octávií a měřili tady rychlost směrem z města! 

Možná je to jen můj názor, ale co kdyby se věnovali své skutečné práci, to je zajišťovat skutečnou bezpečnost lidí a majetku, možná by k tomu výstřelu ani dojít nemuselo :-(

Pokud jde o zloděje je to zasloužený i když přísný trest! Držím palce majiteli garáže, aby byl případ odložen, což bude v ČR možná oříšek, tady je bohužel většinou v právu ten na druhé straně...!!!

Jsem zvědav na vaše názory?

Pavel

+2/0
18.1.2014 15:24

I26v69a22n 58Č27e97r94v83e91n94k62a 7340707873

Presne to samy me zarazilo taky, z okna vidim primo na garaz a autobusovou zastavku Cimice a mestaci si tam v klidu merili 30tku do kopce se strelbou v zadech. Ale spis me zarazi i ta drzost tech dvou protoze ty mestaci se tam i otaci pokazde kdyz chytnou nejakyho chudaka.

0/0
19.1.2014 10:20

J17o13s83e37f 39N16o69v76á63k 3842799484264

Všechno špatně. Majitel měl ještě 3x vystřelit kamkoli a pak vypovědět, že 3x vystřelil na výstrahu a až potom do zloděje v obavě o svůj život.

0/0
18.1.2014 14:23
Foto

P55a17v39e90l 94Č47e26r66n13í27k 1108115430680

proč schválně lhát, když jste v právu? Tím se akorát vystavujete riziku, že bude vaše verze zpochybněna a budete právem odsouzen za křivou výpověď.

Zrovna tohle by vůbec nemuselo projít, kdyby dokázala balistická expertiza určit pořadí výstřelů podle "otisků" hlavně na zbytcích kulek.

V části zákona, která se týká obrany při ochraně práv se vůbec nezmiňuje nějaká povinnost že máte střílet na výstrahu. Stejně tak tato výstraha nemá ani polehčující okolnost atd.. Tyhlety výstřely do vzduchu možná platí pro policisty, kteří pronásledují pachatele ale nikoliv pro běžné osoby (které ani pachatele dost dobře pronásledovat nemohou a rozhodně na něj nemohou v rámci pronásledování střílet).

+4/0
18.1.2014 14:43

O68t35o 66P96a44l31d56u55s 1873528770214

Dal jsem vám plus za umělecký dojem. Ale balisticky určit pořadí výstřelu je sci-fi.

0/0
18.1.2014 14:56

F98r66a28n33t55i61š67e89k 22M93i82t47a97š 6989726654199

Úsměvné, 3x vystřelit do vzduchu a pak do oběti a myslet si, že to projde. Právě naopak! Státní zástupce smete veškeré argumenty obhajoby jedinou větou. Pokud jste měl čas 3x vystřelit do vzduchu, tak v žádném případě nešlo o bezprostřední ohrožení života. A věřte, že na to protiargument opravdu není.;-)

+2/0
18.1.2014 19:34

J48o91s60e31f 96N44o90v43á13k 6981461740748

ale ne, udelal to spravne...chybicka se vloudi, treba se ani netrefil zepredu, pak to omyl byt MUSI ;)

0/0
19.1.2014 3:13

J41a74n 54H97a34n24á32k 6941955519288

Ačkoliv naprosto souhlasím s tím, že majitel objektu jednal správně, jsou-li informace pravdivé, zejména pak role oběti (střelce) a role zločinců (zlodějů), ovšem zásadně už nesouhlasím s jakoukoliv legalizací zabití člověka vč. trestu smrti, byť si v některých případech někteří pachatele opravdu nic jiného nezaslouží.

Protože jakákoliv legalizace vraždy automaticky přesune skutečné vrahy do tohoto sektoru. Co když se jednalo o organizovanou zločineckou skupinu a její člen se zbavil nepohodlných svědků tím, že je pozval k sobě, aby se pochlubil novým autem?

Nebylo pak nejjednodušší zbavovat se nepohodlných lidí tím, že si je pozveme domů?

Proto jsou podle mého názoru zcela nezbytné a jistě i nepříjemné vyšetřovací peripetie s objasněním případu a nutné čistě individuálního posouzení věci.

+1/−2
18.1.2014 13:38
Foto

I14v57o 73C51i28l97i44c57h 1900462491604

Ani v těch státech USA, kde Castle Doctrine platí se to bez vyšetřování neobejde. Rozdíl je v tom, že se tam k takovému střelci přistupuje od počátku jako k oběti, pokud se mu nakonec neprokáže opak. U nás k takovému střelci obvykle přistupují od počátku jako k pachateli (často i včetně vazby) a teprve, když se prokáže opak, tak je osvobozen.

+9/0
18.1.2014 13:46

O27t89o 12P31a36l89d51u61s 1313258460614

To jako,pro vás má život zloděje větší cenu, než život případně zdraví jeho oběti. A pozvat si někoho do bytu a zastřelit ho je zase jenom vražda.To co jste napsal je hloupost.

+2/0
18.1.2014 14:35

P18e92t10r 74N57e42s23v51a50d41b27a 2494705486249

Majitel objektu jednal naprosto správně, bohužel zákony asi nebudou souhlasit. Je potřeba to změnit! Není jediný důvod aby člověk nemohl bránit svůj majetek, popřípadě život. Byli na soukromém pozemku navíc v objektu, v přesile a majitel nemohl vědět co schovávají po kapsách.

+2/0
18.1.2014 12:39

K15a63r87e83l 38E91n24d36l18e32r 3923940150535

Objekt byl opuštěný a cigoši tam kradli pravidelně. Policii to bylo srdečně jedno. Ale jakmile je jeden zraněný, hned tam pořádají manévry.

+4/0
18.1.2014 11:04

O88t96o 88L20e21v 4438357970695

No jestli byl tmavší pleti tak již vidím ty titulky na ROMEA,Další vražda róma.

+1/0
18.1.2014 10:51

A98r57n33o97š19t 85P71o62l60á87č75e46k 1977425403186

Pokud to bude hodnoceno jako nutná sebeobrana,bude to v pořádku.

+4/0
18.1.2014 8:10

T69o92m65á90š 51Z64e47m18a96n 3615438384385

Zákon termín sebeobrana nezná, zná jen "nutnou obranu" protože nemusíte bránit jen sebe, ale kohokoliv či cokoliv jiného.

+1/−1
18.1.2014 10:30

Z58b15y87n17ě92k 87Š36a15f93a14r50č45í68k 5417178385174

A sebeobrana snad není obrana sebe? Tedy speciální případ obrany? S čím máte problém?

+1/0
18.1.2014 11:29

J89o64s57e12f 50N50o69v16á27k 6431191240108

ne, neni to totozne. pravni termity je treba dodrzovat ;)

0/0
19.1.2014 3:16

M57a52r43c34e11l 81P87a39v14l53í14k 7131754878249

tak, ako neoficiále odporúčali pred nástupom do služby - najprv do čela a až potom volať stoj a strieľať do vzduchu. ak by prežil, vždy sa nájde dôvod, prečo mu nadosmrti platiť ...

+2/0
18.1.2014 7:01

M54a82r33t39i78n 89J70i78r79o35u17s63e27k 7116755535268

Aha. Náhodný výstřel do hlavy. Nevěřím v tyto náhody.

+1/−7
18.1.2014 3:22

M89a92r55t97i12n 44K40u34b50á76t 2847205531981

kradli, takže výstřel do hlavy kvituju, kdyby takhle dopadl každej co krade...... jak by tu bylo krásně....

+3/0
18.1.2014 12:11

P74e61t54r 60N44e20s78v45a19d86b72a 2624975926279

I kdyby tak co?

0/0
18.1.2014 12:40

P69a38t38r98i86k 23M81a41r26e52k 8472917158376

hlavni pruser je v tom, ze jestli prezije, tak budou vypovidat 2 zlodeji proti 1 obcanovi, .. a to pak z toho muzou vyjit hodne spatne zavery :-/

snad konecne projde zakon na ochranu sveho majetku, xindl zlodejsky (a je jedno jake je barvy) holt musi pocitat s tim, ze to neni jenom tak.

samozjrme negativum cele akce je v tom, ze pokud bude zlodej pocitat, ze muze byt zastrelen, tak si nejspis zbran tez opatri, coz cely konflikt jen zhorsi

+8/0
18.1.2014 2:13
Foto

P22a84v67e36l 36Č42e12r71n49í40k 1428465540820

Zakon na ochranu sveho majetku tu byl i drive a stale je. Staci se pohybovat v jeho mezich.

0/−1
18.1.2014 8:47

L68u34b49o46m47í16r 80V48r56t20a65l 6850927291381

Nezhorší, protože nutná sebeobrana střelnou zbraní proti jiné u zloděje nelegálně držené střelné zbrani už je naprosto bez diskuze přiměřená. Tam pak už není co řešit, navíc zloděj jako osoba která už měla konflikty se zákony má podstatně nižší věrohodnost u soudu.

0/0
18.1.2014 11:18

O18t96o 28P73a17l96d11u15s 1353708600254

Mimochodem, v každé garáži se najde minimálně deset věcí kterou jde zabít nebo zmrzačit člověk.

0/0
18.1.2014 14:41

M96i87r96o66s49l67a97v 71K91o12r10d54u97l56a 2727388576693

Takže případ zatím z poloviny dopadl dobře. Zloděj dostal kulku. Teď ještě, aby to policie odložila jako nutnou obranu a bude to super.

+7/0
18.1.2014 1:19

J50o48s82e43f 41K43o24n72v46i85č67n29ý 2238743859902

Konečně, jen houšť a větší kapkyR^!!

Majiteli držím palečky!!!!!!

+15/0
18.1.2014 0:54

J82o60s58e53f 25N27o93v56á45k 6151951720748

rano vsechno zaleje slunickoR^

0/0
19.1.2014 3:18

L59i33b71o56r 64T30e21s42a63ř 9567636513762

už jen za pokus o krádež by měl  majitel možnost beztrestně střílet, jinak se lúzy nezbavíme...

+5/0
17.1.2014 23:47

P31a21t14r72i87k 35M67a17r73e22k 8792137548336

tak jednoduse bych to asi nevidel, ale vetsi prava by mel mit .. a pokud jej napadnou, nebo ohrozuji zbrani, tak rozhodne by mel mit pravo strilet,

jsou v jeho dome, nemaji tam co delat

+1/0
18.1.2014 2:06

Z54d35e97n35e47k 50V96r86b62a 8959715583537

Jestli ho za to budou chtít popotahovat, rád přispěji na kvalitního právníka. Myslím, že pán s bouchačkou tady hájil tak trochu práva nás všech...

+16/0
17.1.2014 23:27

P74a58v29o14l 93D11r47o95t81á52r 4710261696

součástí nového obč. zákoníku má být možnost bránit svůj majetek, život svůj a rodiny bez postihu. Tohle funguje třeba v USA...stoupneš na pozemek, tvůj problém že ti ustřelí mozek

+5/0
17.1.2014 22:31

M15a67r85k 20P90o52k20o96r65n16y 8644308267113

V Montane to tak funguje. V Coloradu ti musi nejprve vykopnout dvere nebo je vypacit.

Ve Washigtonu muzes zastrelit kohokoliv rovnou pres dvere (Joe Biden).

+1/0
17.1.2014 22:34
Foto

P79e43t58r 17V11a39ř80á91k 3582540186855

No a pak jsou případy, že turista jde lesem, vyjde na paseku a zastřelí ho šílenec s brokovnicí, protože ta paseka je náhodou jeho pozemek. Tohle taky není úplně ideální.

+1/−8
17.1.2014 23:03

M12a16r36t71i82n 35K18a76r45á39s11e51k 1158284479564

Víte o nějakém takovém případu? To že je něco teoreticky legální, neznamená že se to děje a já jsem vždycky narazil spíš na ujištění, že je to spíš teorie a nic takového se nestává.

+4/0
17.1.2014 23:24

Z18d51e63n82e76k 10V67r61b33a 8449705863887

To je samozřejmě jednak čistě teoretická hrozba, druhak to lze vcelku dobře ošetřit zákonně formulací o veřejnosti nepřístupných místech. Nemyslím, že bych měl zapotřebí střílet lidi na vlastní veřejně přístupné louce. (Kdo to pak má uklízet a to papírování s tím), na druhou stranu když mi do ložnice přijde v noci neohlášená návštěva tak ten svinčík rád uklidím 8-o

+4/0
17.1.2014 23:31

L22i19b41o11r 14T50e14s69a93ř 9337396213492

no tak nelezte na cizí pozemek... bez dovolení pane to co navrhujete je dobré řešení

0/0
17.1.2014 23:48

P64a49t42r16i12k 81M91a34r83e17k 8892347188116

vetsina lidi se naprad pta, nez strili, ono zase tak jednoduche to neni, zastrelit cloveka a zit s tim, ale kdyz vidis ze je to zlodej, navic te ohrozuje tak proste strilet,

nikdy nevis,jestli nema zbran,

ale kazdopadne ve vetsine pripadu se majitele zbrani snazi nestrilet, strili az kdyz neni jine moznosti,

to ze to takhle televize nepodavaji je holt vec jina

0/0
18.1.2014 2:09
Foto

P47ř74e47m47y63s31l 86Č32e30j68p 8508107768436

No a proto každý turista chodí po turistických označených stezkách.

+1/0
18.1.2014 7:21

M85a24g27d33a71l37e44n27a 28M26a42c87h93o64v38á 2113505756958

Je přeci rozdíl volně přístupný pozemek a pozemek za plotem, neřknu-li místnost za zavřenými dveřmi. Pokud někdo vleze, kam prokazatelně nemá, musí počítat s následky.

+2/0
18.1.2014 11:36

P49e65t94r 55N85e74s88v61a42d29b72a 2654115156579

I tady v tom případě platí ohraničení a označení pozemku, jinak nemá právo jakkoliv proti muži na jeho pasece zasahovat.

+1/0
18.1.2014 12:43

M47a69r88k 65P62o79k65o29r55n30y 8144748377323

A nyni bude obzalovan pro pokus o vrazdu a ublizeni na zdravi a hrozi mu 10 let vezeni...

+2/−5
17.1.2014 22:28
Foto

I93v28o 28C73i14l37i76c90h 1670402581824

Ten střelený zloděj a útočník? V Tanvaldu to tak nějak dopadlo, postřelený útočník byl nakonec odsouzen (i když jen za výtržnictví).

+1/0
17.1.2014 22:36

Z74d12e97n54e60k 41V82r45b27a 8689225843237

Bohužel naše právní úprava je poněkud nedokonalá a reálně prakticky znemožňuje bránit svůj majetek. I grázl přistižený majitelem domu při činu má plné právo na obranu a obrana jeho osoby bude nadřezena obraně majetku. Bohužel. A je-li zloděj napaden majitelem může se v mezích zákona bránit. Tam je problém v tom, jak se posoudí činy muže s kvérem. Pokud se jednalo opravdu o "nutnou obranu" za stavu, kdy útok ještě trval, nebo zda jede o napadení zloděje když pokojně odcházel z vykrádané nemovitosti. Tohle je vždy dost balancování na tenkém ledě a nelze předvídat, jak se k případu nakonec soudy postaví. Zde bohužel platí, že nejhorší je, když přežijí obě strany konfliktu. Oba teď mohou vyprávět svoji verzi a jen bůh ví, k jakému závěru se nakonec dojde.

+3/0
17.1.2014 23:45
Foto

P80a55v11e58l 17Č79e15r62n31í11k 1698715910900

Naše právní úprava (bývalá i současná) naprosto bez problémů umožňuje bránit svůj majetek odpovídající silou. Chyba je v tom, že si mnoho lidí myslí, že zraněním prchajícího zloděje stále brání svůj majetek. Ve skutečnosti však jde v takovou chvíli o mstu (aspoň z legislativního pohledu). Na to právě dojel pán s kuší, který se tomu všemu mohl vyhnout, kdyby vystřelil dřív, dokud ještě byli sběrači kovu v domě (pokud v něm vůbec byli).

V tomto případu to dle popisu od policie vypadá dost jednoznačně a hlavně výhodně pro vlastníka garáže. Jestli totiž zloději neprchali ale pokusili se na něj zaútočit, nemají šanci na úspěch.

+2/0
18.1.2014 8:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.