Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uzavřít Smetanovo nábřeží? Raději zapomeňte, varují Prahu odborníci

Vyhnat auta z pražského Smetanova nábřeží a Malé Strany jen tak nepůjde. Analýzy odborníků potvrdily to, co říkala na podzim značná část řidičů, když se během několika sobot nábřeží zcela uzavřelo pro tranzitní dopravu. Kolony by se přesunuly jinam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a62v79e72l 21Ř92a82p35e53k 7682126659425

Nedostatek a nadužívání jsou neklamným znakem socialismu. Jestliže stát vylévá další a další asfalt a vy máte stále větší problém projet nebo zaparkovat, jedná se o hluboký systémový problém, který je bez radikální změny neodstranitelný. Doprava bude sloužit ke spokojenosti všech až poté, co se současný ryze socialistický systém transformuje v systém tržní. A mohu vás ubezpečit, že to bude trvat hodně dlouho, i zásluhou hloupých postojů, které tu jako motoristé prezentujete.

+1/−1
22.1.2014 13:35

O22t12a 69B36a70r27t92o25s 7846407121

Se bojím pane Řápek, že se právě ve své eko-svatyni naposledy modlíte k sv. Patrikovi, patronu životního prostředí, a začínáte se omotávat výbušninou, abyste na Severojižní magistrále naplnil své poslání a odešel do eko-nebe a vzal s sebou i pár nevěřících špinavých psů, kteří tam kufrují v dopravní zácpě ...

0/0
22.1.2014 13:11

P49a55v74e70l 47Ř85a17p96e93k 7552516739985

Motofilové jsou stejní jako křiklouni na sociálce žádající o dávky. Ta představa, že jim patří každý volný kousek Země, nabývá až patologických rozměrů.

+1/−2
22.1.2014 12:52

T89o23m72á12š 42C96h76r93a76s82t96n85ý 2188579129361

Vymyslete jak uživit (=zajistit potravu) 1,250 milionu lidí v Praze bez použití exhalačních dopravních prostředků a pak se pobavíme co zabere víc místa :-)

+2/−1
22.1.2014 13:06

P47a65v75e49l 16Ř70a77p94e15k 7402766849155

Já nehodlám zakazovat auta. Já jen chci, aby využití daného území bylo odrazem čistě tržního principu, nikoli principu kdo bude více řvát a kdo kolem sebe bude házet více hnoje a špíny. V současném dlouhodobě bezkoncepčním uspořádání je ten problém neřešitelný.

0/0
22.1.2014 13:21

T78o34m63á10š 43C88h15r51a53s18t24n62ý 2168439249961

Pokud je pro lidi víc "tržní" jezdit IAD (jak je patrno); tak pak tu řvete dost protichůdně proti sobě ne? Protože tu zatím řvou a hází hnůj jen "antiautomobilisti" aby se něco regulovalo, zakazovalo atd.

+1/0
22.1.2014 13:39

P85a42v16e82l 43Ř92a22p62e68k 7562456149585

Obě skupiny si v tomto směru nemají co vyčítat. Jinak nezanedbatelné části naší populace vychází jako "tržní" od rána do večera hulákat, chlastat a chodit si pro dávky. Ano, oni se svým způsobem chovají tržně, ale v mezích systému, který tržní není. Je to stejný princip, byť vám to zřejmě nezní příliš hezky.

0/0
22.1.2014 13:47

Ř49e35h62o62ř 95V90l50a89s13á74k 2644884731776

Prvotní požadavek regulování a zakazování je ze strany automobilistů, chtějí mít vozovku, v které jim nikdo nebude překážet. Kdyby směli všude chodci i automobily, vypadala by situace úplně jinak.

0/0
23.1.2014 8:14

T18o39m44á57š 31C51h41r51a44s85t44n24ý 2758599989211

Ano, v tom případě ale musí být být presumce viny za cokoliv na straně chodce, a ten pak musí dokazovat svou nevinnu. R^

0/0
23.1.2014 9:38

Ř69e20h95o21ř 18V59l92a20s74á91k 2784214501286

Proč by měla být presumpce viny na chodci? Pokud by směli všichni všude, pak by v případě srážky pravděpodobně musel obhajovat svou nevinu ten, kdo se pohyboval rychleji.

Když mne někdo postřelí, také se nehájím já, že jsem nestihl uhnout, ale ten, kdo střílí.

Každý se smí hýbat jen tak rychle, aby tím nezpůsobil nehodu.

0/0
23.1.2014 13:53

L40a32d43i81s52l51a72v 44M37i53k64a 1381609704824

Hudeček má ty cestičky v hlavě trochu pomíchaný, nejdříve zastavil Blanku těsně před dokončením a teď by chtěl zavřít nábřeží.

+1/0
22.1.2014 11:58

P83a49v31e59l 79Ř40a81p46e31k 7152726129895

Pana Hudečka nehájím, nebudu se k němu ani k TOP09 vyjadřovat, protože bych přišel o dukáty.

Ale pan Hudeček vám nic nebere, protože nic z toho, o co se jedná, vám nikdy ani nepatřilo. Je to dost jasné?

0/−1
22.1.2014 13:38

M91i91l89o69š 68F59i45a22l64a 2940281267742

Pane Řapku, když čtu Vaše názory, tak jsem opravdu rád, že jsem se nenechal zlákat pokušením volit Svobodné. Z představy, že lidé smýšlející jako Vy, by rozhodovali o našem životě a budoucnosti mě jímá hrůza a děs. Doufám, že se nikdy nedostanou do vedení Prahy, to by byla mela ;-D

0/−1
22.1.2014 11:53

P47e15t32r 19Č28e66r10n29ý 6140328293756

nekrmte trolla, ten pán nemá se svobodnými společné nic

+3/0
22.1.2014 12:12

P38a63v44e13l 27Ř17a15p46e49k 7352186859645

Vy budete asi extra inteligent, nejspíše motofil, že? Nejsem a nikdy jsem nebyl členem žádné strany, žádná strana nemá nejmenší možnost ovlivnit, co si myslím a co píšu. Píšu sám za sebe a na svých názorech si trvám.

0/−1
22.1.2014 12:25

M18i56l47o63š 18F21i67a24l75a 2220741407842

Za prvé, celý rok tady překotně obhajujete Svobodné, za druhé ano jsem extra inteligent ale nevím, jestli zrovna Vy víte, jek je to těžké s tím žít. A za třetí nejsem motofil, jenom člověk, který se brzy ráno musí dostat přes Prahu do firmy a večer zase zpátky domů. A bicykl mi k tomu nepomůže. 

A nakonec - jsem rád, jestli nelžete, že nejste členem žádné strany, protože to v případě Vašeho zvolení by nás opravdu nečekalo nic dobrého.

0/0
22.1.2014 13:14

P64a47v92e13l 37Ř82a43p32e14k 7502346549495

O souvislosti se Svobodnými jsem se před chvílí vyjádřil níže.

Váš nářek nad tím, že musíte každý den přes celou Prahu do práce, je poměrně směšný, byť to nekladu za vinu jen vám. Takový argument používají totiž téměř všichni, a tak se den co den ráno a večer všichni vzájemně v protisměru potkáváte v zacpaných ulicích Prahy.... No a jsme na cestě ke zjištění skutečné příčiny problému. Nebojte se, nebudu vám nutit MHD. Jste prý inteligentní, tak přemýšlejte.

0/0
22.1.2014 13:27

M28i15l51o43š 61F50i84a25l24a 2390261857812

Ano řešení se nabízí - zůstat doma a nikam nejezdit. Nebo si vyměnit zaměstnání s těmi, co zase jedou opačným směrem ;-) No ale vážně - dokud nebude postaven okruh okolo celé Prahy, tak je tato debata bezpředmětná a cokoliv zavírat pro průjezd aut je kravina.

0/0
22.1.2014 13:42

P28a77v50e83l 23Ř26a96p75e73k 7532956649195

Ale jo, jenže to neznamená, že bychom měli rezignovat na snahu ten systém změnit.

0/0
22.1.2014 13:53

T93o56m47á32š 74C29h84r67a36s53t97n77ý 2468119869881

Celé tohle tady mi připomíná náš spor v ulici. Dohadovali jsme se na několika správních řízení, zda-li když tam máme 40 a provoz pět aut místních, zda-li to že jedu 60 a produkuji o pět decibelů víc než je uliční standard (62 Db standard vs. 67 Db při průjezdu) je nepřekonatelný problém. 

Argumentoval jsem tím že to auto je stavěné na okamžitý výkon, motor má kompresní turbínu a spřažené řazení pro silně výkyvnou křivku jízdy (tj. časté rychlé zrychlení a prudké zpomalování), a že moje rychlost na místě je kompromis mezi hlasitostí a bezpečností.

Neuspěl jsem. Prosadili si tam měřící kameru, těch 40 zůstalo a kdykoliv projedu okolo, musím tedy jet na 4500 otáček, dvojku a vesele produkuji 120 a něco Db hluku.

Nevím jestli jsou mí sousedi spokojenější :-/

+5/0
22.1.2014 10:43

P98e37t98r 55D89a60v68i12d 5297825967105

Nemohla by se tahle naplavenina vrátit do olmiku a zavírat ulice tam?

+4/0
22.1.2014 10:23

J51o50s68e50f 55N71o50v56á25k 6671491650268

A to si Hudecek mysli, ze timto gestem napravi rozhodnuti vest veskerou dopravu pres stred Prahy? To si mel tak o 60 let privstat...

0/0
22.1.2014 9:07

Z78d98e94n53ě82k 71S74e38i34d27l 9807541189934

Já bych nezavíral nábřeží, já bych zavřel Hudečka...

+8/−2
22.1.2014 9:06

P35a17v80e16l 94Ř30a89p24e53k 7812326489215

Vy už zavřený jste - den co den v té vaší popelnici, a jste jejím otrokem i když z ní náhodou vylezete, neboť se musíte ohánět, abyste její provoz vůbec utáhl.

0/−6
22.1.2014 9:14

M82i16c44h90a43l 73P48a18v54l73á80t 9383683534289

A Vy jste otrokem sveho nabozenstvi a ta "zla auta" Vam uz trochu lezou na mozek. ;o)

+1/0
22.1.2014 10:55

P28a11v56e66l 49Ř37a59p22e51k 7292406219525

Přesto jsem objektivně svobodnější než vy.

0/0
22.1.2014 10:57

P97a69v35e98l 64Ř52a73p81e67k 7772536949945

Naši potomci budou jednou kroutit hlavami, jak jste mohli být tak blbí a celou zemi zapráskali těmi pojízdnými popelnicemi a neustálému převážení vzduchu a zadku sem a tam a všem nákladům s tím spojeným obětovali třetinu aktivní části života. Ulice přecpané plechovkami, které tam jen tak beze smyslu stojí, po dálnicích jedou všichni stovky km stejným směrem, ale každý musí řídit, pro každého separátní motor. A automobil samotný? Zastaralá ubohost na úrovni parního stroje, hnusný smradlavý spalovací motor, spojka založená na mechanickém tření (!), plýtvání energií v brzdách (!), dokonce ten krám je možné poškodit jen špatným ovládáním, aniž bych se pohnul z místa. Manévrovatelnost v městském prostředí naprosto příšerná. Automobilismus v současné podobě je ostuda této civilizace. Rv

+2/−3
22.1.2014 9:02

R52a15d75o69s62l96a60v 63K24l87a38u57d66a 5534158624482

A nebo taky ne. :-) Myslíte si že naši potomci nebudou chtít cestovat? Že nebudou chtít převážet věci, že všude bude jezdit veřejná doprava?

+2/0
22.1.2014 9:06

P94a90v68e71l 47Ř90a75p30e73k 7532646889695

Cestovat? ;-D Vy opravdu to každodenní kolečko zácpa-mizerná práce-zácpa-odporné obchodní centrum-zácpa považujete za cestování? LOL

+1/−2
22.1.2014 9:10

R43a12d61o86s87l63a31v 81K57l91a29u75d76a 5944818434752

To je snad jedno. Od nákupu aut neodradili občany ani komunisti a to i přesto že auta byla velmi drahá, často nekvalitní, síť čerpacích stanic mizrá a silnice také nebyly žádná sláva.

0/0
22.1.2014 11:00

P81a40v78e15l 89Ř64a40p73e69k 7562836499855

Jak by také mohli odradit, když režim lidem z eráru poskytuje komunikace, pozemky, parkovací místa ... s takovou mírou podpory a s takovou mírou privatizace zisků a socializace ztrát se není čemu divit, že ty zastaralé nekoncepční plechové zmetky zaneřádily celou planetu.

+1/0
22.1.2014 12:29

M29a64r81t79i22n 55Š27t86ě47p24á96n18e30k 3317213863971

Kurte radeji neco, po cem budete vesely. Nebo radeji leky?

+4/−1
22.1.2014 9:08

M14a56r64t91i73n 52Š43t52ě55p63á47n88e78k 3437983693691

Spis nez Smetanovo nabrezi bych zavrel Hudecka. Alespon do blazince. Ale podle me je to jen arogantni smejd, ktery ziskal funkci a chce z toho neco mit. I kdyby to byl jen pocit, ze jeden vladne vsem...

Je fajn videt, ze nejsou vsichni jako on a starostove mestskych casti vic uvazuji o obyvatelich jejich casti nez o pumpickarich.

Protoze jen pro ne bylo nabrezi zavrene. A aby tam mohli mit jakesi stanky bez kontroly co a za jakych podminek prodavaji.

Jak to vubec bylo vyuctovano? Behem tech par vikendu v tech stancich kde prodavali cosi museli docela dobre nahrabat. Zaplatili za pronajem nebo alespon dane?

+6/−1
22.1.2014 8:58

M93i25l29o21š 12F18i90a41l39a 2830241677112

To je tak, když nám do Prahy na důležité místo s vysokou rozhodovací pravomocí prosadí politici venkovana. Ať už do vedení Dopravního podniku, městské policie a teď dokonce na primátora. Nic proti vesničanům, samozřejmě ale ten člověk v životě neviděl tři tramvaje a padesát aut pohromadě a teď se snaží kecat do dopravy ve městě, ve kterém se každý den přesunuje nejenom tři čtvrtě milionu jeho občanů, ale taky další půlmilion lidí, kteří sem přijíždějí z venkova.

A on zatím ani neví, jak se která pražská čtvrť jmenuje. Jak říkám nic proti venkovanům, ale na tomhle postu by měl být vždycky Pražák a to zkušenej Pražák. Žádnej třicetiletej kluk.

+6/−4
22.1.2014 8:05

J84o96s73e98f 85N88o34v66á17k 6611731880798

hudecek chce byt trendy ;) jako vsichni MDMky

0/0
22.1.2014 8:59

M25i43c71h79a23l 22P21a56v31l35á97t 9723463484139

Nejde o to, zdali je nekdo vesnican, dulezite je, ze to nesmi byt naprosty idiot.

0/0
22.1.2014 10:57

P28a83v72e27l 18N82o83v33á76k 7671856779443

Ono v momentě kdyby se dostavěl okruh a Blanka mohlo by se o takových věcech začít uvažovat i když osobně si myslím že už by ani pak třeba nebyli potřeba...

0/−2
22.1.2014 7:55

J71o30s77e79f 18M83i33k27u24l31í10k 8404437336

Ten blázen z TOP 09 si nedá pokoj, takže následující volby už začněte myslet mozkem. TOP09 nebrat, ODS nebrat teď sice píšou, že jsou proti, ale díky komu jsou všude padesátky a parkovací zony? SocDem nebrat, i ti zony podepsali.

+5/−2
22.1.2014 7:54

J26o20s94e64f 24N68o56v86á98k 6761491700658

takze volis komunisty nebo fasisty?

+1/0
22.1.2014 9:00

P93a43v41e45l 88Ř94a10p60e65k 7212396269595

www.svobodni.cz R^

+2/0
22.1.2014 9:15

S49y35l77v22a 17Š32p74o51r47k44o81v66á 9356229330424

volíte Svobodné - a přitom chcete buzerovat lidi, co smějí a co ne? Zakazovat auta a přikazovat jezdit MHD? Nespletl jste si náhodou stranu??

+4/0
22.1.2014 9:55

P13a27v39e82l 15Ř21a20p90e55k 7572926989515

Chápu, že to vypadá nekonzistentně. Co se týče programu Svobodných v oblasti dopravy, mám k němu výhrady, ale tady jde hlavně o všeobecný princip. Automobilismus je ryze socialistický projekt, je to monopolní státem budovaný a státem spravovaný systém. (A to bohužel platí i o jiných způsobech dopravy, neboť za poslední století byla veškerá doprava státem de facto znárodněna.) V tomto světle už snad moje volba nevypadá tak překvapivě.

Já nechci zakazovat auta, ani přikazovat kola a MHD. Já chci, aby doprava zase fungovala na tržním principu. Aby byla možná ekonomická kalkulace, kterou současný dopravní socialismus vylučuje. Je to běh na dlouhou trať, zřejmě to zahrnuje i privatizaci komunikací atd. Ale něco se s tím udělat musí. Současný systém je ve slepé uličce, bezkoncepční, bez možnosti dalšího vývoje. Prostě stát jen slepě vylévá další a další asfalt a samozřejmě to pořád nestačí, no není divu, že už to někomu leze krkem.

0/0
22.1.2014 13:13

S59y83l82v41a 80Š64p38o56r25k71o38v59á 9736479840484

máte to nějak popletené - automobilismus ( jak to nazýváte - i když nevím, co si pod tím konkrétně představujete) vznikl v době, kdy tu žádný socialismus neexistoval a auto bylo naopak výrazem svobody - svobody odjet si kam chci, kdy chci, čím chci. Socialistický je naopak projekt hromadné dopravy - aby si někam dojet mohli i lidé, kteří na auto neměli. Dnes už to samozřejmě úplně takhle neplatí (MHD jezdí i lidé, co na auto mají)...Kdyby začala doprava fungovat na skutečně tržním principu - tedy benzín by stál skutečnou tržní cenu bez spotřební daně a veřejná doprava by nebyla dotovaná, tak by problém s dopravou ve městech byl daleko horší...dojet někam vlatsním autem by bylo finnčně daleko výhodnější

0/0
22.1.2014 13:52

P46a46v45e26l 76Ř34a39p73e87k 7122346639495

;-D Promiňte mi ten smích. Vy se prostě dopouštíte naprosto kardinálního omylu. Pokud by doprava skutečně fungovala na tržním principu, pak by se už z podstaty nemohlo stát, že by ulice byly přecpané, protože nabídka a poptávka by byly v rovnováze. Přemýšlejte.

0/0
22.1.2014 13:56

S61y42l83v88a 13Š10p96o46r50k58o86v93á 9676259250154

nikoliv, popletené to máte vy...rovnováha poptávky a nabídky není stabilním prvkem tržní ekonomiky - jak se dočtete v základních učebnicích ekonomie, součást tržní ekonomiky jsou periodicky se opakující krize přicházející v časových křivkách

0/0
22.1.2014 14:00

P65a58v77e16l 66Ř53a91p11e15k 7182356959475

Opakující se krize jsou součástí Keynesiánské "tržní" ekonomiky, která s tržní ekonomikou nemá mnoho společného. Asi by to chtělo číst i jiné ekonomické publikace než co produkuje mainstream.

Vezměme si příklad s banány. Za socíku se na banány stály fronty. Dnes si banán koupíte bez problémů, a vždy je dostupný v optimálním množství (mimochodem, žádné periodické výkyvy dostupnosti banánů nepozoruji). Stejně tak, pokud by doprava byla ponechána trhu, přepravní kapacita by byla vždy k dispozici. Třeba by to znamenalo, že průjezd kritickými úseky by byl zpoplatněn částkou závisející na denní době, to já nevím, to by určil trh. Ale fungovalo by to. Lidi by si na to časem zvykli a zjistili by, že je to lepší než ta socialistická hrůza, která funguje dnes.

+1/0
22.1.2014 14:09

A23n48t22o50n95í15n 78H81r66b80e40k 9558451414365

Již za protektorátu a znovu v šedesátých letech bylo navrženo koncepční řešení - postavit na Vltavě dopravní cestu. Zvažovaly se obě varianty a to jak levý, tak pravý břeh. Jenže nebyly peníze.

0/0
22.1.2014 7:43

M89a79r86e26k 34Š74i60m38o57n 7700783757134

Jakýho zfanatizovanýho eurohujerskýho ekoteroristickypravdoláskovýho šílence napadlo chtít to nábřeží zavřít proboha?? No chápeteto? Jsem čech s velkým „Č“ a tak prostě hodlám se v tý svý smradlavýplechovici ustát v kolonách, udusit a posmradit všecky památky co tadyzbyly! Nepojedu přece po smetaňáku sockou jak socka se smradlavým bezdičem! Nochápete ten nápad? To snad není možný. Praha vodjakživa patřila plechiovicím ana tom se NEBUDE NIC MĚNIT JAKO ŽE SE čECH s VELKYM „Č“ MENUJU, BÍLÝPONOŽKY DO SANDÁLU A FIALOVÝ SAKO NOSIM A NA BABOVŘESKY DO KINA CHODIM! Dostbylo ekoterorismu a cikánismu, dalajlamismu a homoseksualismu!

+3/−5
22.1.2014 7:37

C57t56i64b65o19r 60N77o10v77o42t49n63ý 5763718931785

to má být zřejmě ironická nadsázka, ale dost trapná

+3/0
22.1.2014 8:08

M12a13r18e96k 36Š45i95m57o57n 7950693797984

Jedná se o ironicků nadsázku hodnú čecha s velkým "Č" denně sedícího ve svý plechovce představující pro něj na západě již dávno překonaný statusový symbol a prdícího svou splodinu na zbylé památky pražské. V každém případě ale - homosexualismu, genderstudiismu a MHDismu fuj!

+1/−3
22.1.2014 8:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.