Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uzavřít Smetanovo nábřeží? Raději zapomeňte, varují Prahu odborníci

Vyhnat auta z pražského Smetanova nábřeží a Malé Strany jen tak nepůjde. Analýzy odborníků potvrdily to, co říkala na podzim značná část řidičů, když se během několika sobot nábřeží zcela uzavřelo pro tranzitní dopravu. Kolony by se přesunuly jinam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17a64v37e32l 70Ř24a79p56e42k 7882636969325

Nedostatek a nadužívání jsou neklamným znakem socialismu. Jestliže stát vylévá další a další asfalt a vy máte stále větší problém projet nebo zaparkovat, jedná se o hluboký systémový problém, který je bez radikální změny neodstranitelný. Doprava bude sloužit ke spokojenosti všech až poté, co se současný ryze socialistický systém transformuje v systém tržní. A mohu vás ubezpečit, že to bude trvat hodně dlouho, i zásluhou hloupých postojů, které tu jako motoristé prezentujete.

+1/−1
22.1.2014 13:35

O38t24a 27B38a19r60t56o17s 7206847851

Se bojím pane Řápek, že se právě ve své eko-svatyni naposledy modlíte k sv. Patrikovi, patronu životního prostředí, a začínáte se omotávat výbušninou, abyste na Severojižní magistrále naplnil své poslání a odešel do eko-nebe a vzal s sebou i pár nevěřících špinavých psů, kteří tam kufrují v dopravní zácpě ...

0/0
22.1.2014 13:11

P95a62v72e97l 53Ř96a40p68e86k 7702686179545

Motofilové jsou stejní jako křiklouni na sociálce žádající o dávky. Ta představa, že jim patří každý volný kousek Země, nabývá až patologických rozměrů.

+1/−2
22.1.2014 12:52

T78o36m48á83š 38C83h33r18a69s45t23n15ý 2748379159441

Vymyslete jak uživit (=zajistit potravu) 1,250 milionu lidí v Praze bez použití exhalačních dopravních prostředků a pak se pobavíme co zabere víc místa :-)

+2/−1
22.1.2014 13:06

P58a96v79e51l 36Ř17a50p81e12k 7442576939195

Já nehodlám zakazovat auta. Já jen chci, aby využití daného území bylo odrazem čistě tržního principu, nikoli principu kdo bude více řvát a kdo kolem sebe bude házet více hnoje a špíny. V současném dlouhodobě bezkoncepčním uspořádání je ten problém neřešitelný.

0/0
22.1.2014 13:21

T60o68m17á71š 10C39h34r18a32s81t10n61ý 2878919369841

Pokud je pro lidi víc "tržní" jezdit IAD (jak je patrno); tak pak tu řvete dost protichůdně proti sobě ne? Protože tu zatím řvou a hází hnůj jen "antiautomobilisti" aby se něco regulovalo, zakazovalo atd.

+1/0
22.1.2014 13:39

P48a32v12e63l 52Ř22a71p37e13k 7112716849655

Obě skupiny si v tomto směru nemají co vyčítat. Jinak nezanedbatelné části naší populace vychází jako "tržní" od rána do večera hulákat, chlastat a chodit si pro dávky. Ano, oni se svým způsobem chovají tržně, ale v mezích systému, který tržní není. Je to stejný princip, byť vám to zřejmě nezní příliš hezky.

0/0
22.1.2014 13:47

Ř81e92h35o39ř 97V19l76a16s42á74k 2974804351366

Prvotní požadavek regulování a zakazování je ze strany automobilistů, chtějí mít vozovku, v které jim nikdo nebude překážet. Kdyby směli všude chodci i automobily, vypadala by situace úplně jinak.

0/0
23.1.2014 8:14

T24o78m88á47š 25C23h96r63a22s55t40n66ý 2488959789681

Ano, v tom případě ale musí být být presumce viny za cokoliv na straně chodce, a ten pak musí dokazovat svou nevinnu. R^

0/0
23.1.2014 9:38

Ř97e67h48o51ř 50V87l74a32s88á82k 2594784151576

Proč by měla být presumpce viny na chodci? Pokud by směli všichni všude, pak by v případě srážky pravděpodobně musel obhajovat svou nevinu ten, kdo se pohyboval rychleji.

Když mne někdo postřelí, také se nehájím já, že jsem nestihl uhnout, ale ten, kdo střílí.

Každý se smí hýbat jen tak rychle, aby tím nezpůsobil nehodu.

0/0
23.1.2014 13:53

L13a81d26i84s57l58a23v 62M55i70k68a 1271809784984

Hudeček má ty cestičky v hlavě trochu pomíchaný, nejdříve zastavil Blanku těsně před dokončením a teď by chtěl zavřít nábřeží.

+1/0
22.1.2014 11:58

P41a70v80e36l 73Ř75a40p41e82k 7852366139665

Pana Hudečka nehájím, nebudu se k němu ani k TOP09 vyjadřovat, protože bych přišel o dukáty.

Ale pan Hudeček vám nic nebere, protože nic z toho, o co se jedná, vám nikdy ani nepatřilo. Je to dost jasné?

0/−1
22.1.2014 13:38

M57i41l63o27š 57F64i51a57l49a 2620481307542

Pane Řapku, když čtu Vaše názory, tak jsem opravdu rád, že jsem se nenechal zlákat pokušením volit Svobodné. Z představy, že lidé smýšlející jako Vy, by rozhodovali o našem životě a budoucnosti mě jímá hrůza a děs. Doufám, že se nikdy nedostanou do vedení Prahy, to by byla mela ;-D

0/−1
22.1.2014 11:53

P32e16t95r 32Č57e22r78n51ý 6410808723496

nekrmte trolla, ten pán nemá se svobodnými společné nic

+3/0
22.1.2014 12:12

P42a98v30e55l 55Ř15a24p17e50k 7692266369505

Vy budete asi extra inteligent, nejspíše motofil, že? Nejsem a nikdy jsem nebyl členem žádné strany, žádná strana nemá nejmenší možnost ovlivnit, co si myslím a co píšu. Píšu sám za sebe a na svých názorech si trvám.

0/−1
22.1.2014 12:25

M91i17l41o16š 28F41i29a63l11a 2620291177432

Za prvé, celý rok tady překotně obhajujete Svobodné, za druhé ano jsem extra inteligent ale nevím, jestli zrovna Vy víte, jek je to těžké s tím žít. A za třetí nejsem motofil, jenom člověk, který se brzy ráno musí dostat přes Prahu do firmy a večer zase zpátky domů. A bicykl mi k tomu nepomůže. 

A nakonec - jsem rád, jestli nelžete, že nejste členem žádné strany, protože to v případě Vašeho zvolení by nás opravdu nečekalo nic dobrého.

0/0
22.1.2014 13:14

P10a29v84e75l 25Ř82a78p18e16k 7632286749985

O souvislosti se Svobodnými jsem se před chvílí vyjádřil níže.

Váš nářek nad tím, že musíte každý den přes celou Prahu do práce, je poměrně směšný, byť to nekladu za vinu jen vám. Takový argument používají totiž téměř všichni, a tak se den co den ráno a večer všichni vzájemně v protisměru potkáváte v zacpaných ulicích Prahy.... No a jsme na cestě ke zjištění skutečné příčiny problému. Nebojte se, nebudu vám nutit MHD. Jste prý inteligentní, tak přemýšlejte.

0/0
22.1.2014 13:27

M39i96l70o40š 62F89i68a81l65a 2150461457232

Ano řešení se nabízí - zůstat doma a nikam nejezdit. Nebo si vyměnit zaměstnání s těmi, co zase jedou opačným směrem ;-) No ale vážně - dokud nebude postaven okruh okolo celé Prahy, tak je tato debata bezpředmětná a cokoliv zavírat pro průjezd aut je kravina.

0/0
22.1.2014 13:42

P49a52v84e41l 45Ř10a47p21e14k 7932316749535

Ale jo, jenže to neznamená, že bychom měli rezignovat na snahu ten systém změnit.

0/0
22.1.2014 13:53

T85o52m23á41š 29C11h32r92a69s10t39n48ý 2618449249471

Celé tohle tady mi připomíná náš spor v ulici. Dohadovali jsme se na několika správních řízení, zda-li když tam máme 40 a provoz pět aut místních, zda-li to že jedu 60 a produkuji o pět decibelů víc než je uliční standard (62 Db standard vs. 67 Db při průjezdu) je nepřekonatelný problém. 

Argumentoval jsem tím že to auto je stavěné na okamžitý výkon, motor má kompresní turbínu a spřažené řazení pro silně výkyvnou křivku jízdy (tj. časté rychlé zrychlení a prudké zpomalování), a že moje rychlost na místě je kompromis mezi hlasitostí a bezpečností.

Neuspěl jsem. Prosadili si tam měřící kameru, těch 40 zůstalo a kdykoliv projedu okolo, musím tedy jet na 4500 otáček, dvojku a vesele produkuji 120 a něco Db hluku.

Nevím jestli jsou mí sousedi spokojenější :-/

+5/0
22.1.2014 10:43

P40e12t43r 35D32a73v28i27d 5367865347125

Nemohla by se tahle naplavenina vrátit do olmiku a zavírat ulice tam?

+4/0
22.1.2014 10:23

J48o65s18e56f 21N49o79v61á32k 6131931470308

A to si Hudecek mysli, ze timto gestem napravi rozhodnuti vest veskerou dopravu pres stred Prahy? To si mel tak o 60 let privstat...

0/0
22.1.2014 9:07

Z90d71e44n69ě98k 59S69e79i82d44l 9507981319194

Já bych nezavíral nábřeží, já bych zavřel Hudečka...

+8/−2
22.1.2014 9:06

P21a34v94e14l 41Ř75a29p54e14k 7902816369215

Vy už zavřený jste - den co den v té vaší popelnici, a jste jejím otrokem i když z ní náhodou vylezete, neboť se musíte ohánět, abyste její provoz vůbec utáhl.

0/−6
22.1.2014 9:14

M63i61c24h36a18l 94P15a40v12l82á56t 9373363644329

A Vy jste otrokem sveho nabozenstvi a ta "zla auta" Vam uz trochu lezou na mozek. ;o)

+1/0
22.1.2014 10:55

P64a30v67e57l 89Ř39a67p37e37k 7982616709115

Přesto jsem objektivně svobodnější než vy.

0/0
22.1.2014 10:57

P46a66v52e87l 71Ř48a15p27e67k 7182416139255

Naši potomci budou jednou kroutit hlavami, jak jste mohli být tak blbí a celou zemi zapráskali těmi pojízdnými popelnicemi a neustálému převážení vzduchu a zadku sem a tam a všem nákladům s tím spojeným obětovali třetinu aktivní části života. Ulice přecpané plechovkami, které tam jen tak beze smyslu stojí, po dálnicích jedou všichni stovky km stejným směrem, ale každý musí řídit, pro každého separátní motor. A automobil samotný? Zastaralá ubohost na úrovni parního stroje, hnusný smradlavý spalovací motor, spojka založená na mechanickém tření (!), plýtvání energií v brzdách (!), dokonce ten krám je možné poškodit jen špatným ovládáním, aniž bych se pohnul z místa. Manévrovatelnost v městském prostředí naprosto příšerná. Automobilismus v současné podobě je ostuda této civilizace. Rv

+2/−3
22.1.2014 9:02

R78a19d50o47s76l15a21v 95K88l82a33u33d46a 5814958344862

A nebo taky ne. :-) Myslíte si že naši potomci nebudou chtít cestovat? Že nebudou chtít převážet věci, že všude bude jezdit veřejná doprava?

+2/0
22.1.2014 9:06

P36a56v34e13l 92Ř44a39p68e64k 7872586159955

Cestovat? ;-D Vy opravdu to každodenní kolečko zácpa-mizerná práce-zácpa-odporné obchodní centrum-zácpa považujete za cestování? LOL

+1/−2
22.1.2014 9:10

R22a35d54o73s59l58a85v 88K31l55a59u14d56a 5834288634352

To je snad jedno. Od nákupu aut neodradili občany ani komunisti a to i přesto že auta byla velmi drahá, často nekvalitní, síť čerpacích stanic mizrá a silnice také nebyly žádná sláva.

0/0
22.1.2014 11:00

P65a19v91e80l 80Ř84a78p22e84k 7742206789215

Jak by také mohli odradit, když režim lidem z eráru poskytuje komunikace, pozemky, parkovací místa ... s takovou mírou podpory a s takovou mírou privatizace zisků a socializace ztrát se není čemu divit, že ty zastaralé nekoncepční plechové zmetky zaneřádily celou planetu.

+1/0
22.1.2014 12:29

M26a61r90t92i70n 97Š78t72ě31p46á47n97e15k 3107733983461

Kurte radeji neco, po cem budete vesely. Nebo radeji leky?

+4/−1
22.1.2014 9:08

M59a20r15t39i31n 48Š22t25ě41p50á75n61e73k 3837753193191

Spis nez Smetanovo nabrezi bych zavrel Hudecka. Alespon do blazince. Ale podle me je to jen arogantni smejd, ktery ziskal funkci a chce z toho neco mit. I kdyby to byl jen pocit, ze jeden vladne vsem...

Je fajn videt, ze nejsou vsichni jako on a starostove mestskych casti vic uvazuji o obyvatelich jejich casti nez o pumpickarich.

Protoze jen pro ne bylo nabrezi zavrene. A aby tam mohli mit jakesi stanky bez kontroly co a za jakych podminek prodavaji.

Jak to vubec bylo vyuctovano? Behem tech par vikendu v tech stancich kde prodavali cosi museli docela dobre nahrabat. Zaplatili za pronajem nebo alespon dane?

+6/−1
22.1.2014 8:58

M39i96l23o63š 23F30i84a61l44a 2710541817752

To je tak, když nám do Prahy na důležité místo s vysokou rozhodovací pravomocí prosadí politici venkovana. Ať už do vedení Dopravního podniku, městské policie a teď dokonce na primátora. Nic proti vesničanům, samozřejmě ale ten člověk v životě neviděl tři tramvaje a padesát aut pohromadě a teď se snaží kecat do dopravy ve městě, ve kterém se každý den přesunuje nejenom tři čtvrtě milionu jeho občanů, ale taky další půlmilion lidí, kteří sem přijíždějí z venkova.

A on zatím ani neví, jak se která pražská čtvrť jmenuje. Jak říkám nic proti venkovanům, ale na tomhle postu by měl být vždycky Pražák a to zkušenej Pražák. Žádnej třicetiletej kluk.

+6/−4
22.1.2014 8:05

J83o14s23e48f 24N10o72v81á94k 6221771760388

hudecek chce byt trendy ;) jako vsichni MDMky

0/0
22.1.2014 8:59

M62i71c87h94a70l 76P84a81v46l89á30t 9763863764679

Nejde o to, zdali je nekdo vesnican, dulezite je, ze to nesmi byt naprosty idiot.

0/0
22.1.2014 10:57

P43a64v65e71l 48N35o68v74á46k 7371446839443

Ono v momentě kdyby se dostavěl okruh a Blanka mohlo by se o takových věcech začít uvažovat i když osobně si myslím že už by ani pak třeba nebyli potřeba...

0/−2
22.1.2014 7:55

J86o83s72e81f 50M86i19k82u93l80í23k 8364377656

Ten blázen z TOP 09 si nedá pokoj, takže následující volby už začněte myslet mozkem. TOP09 nebrat, ODS nebrat teď sice píšou, že jsou proti, ale díky komu jsou všude padesátky a parkovací zony? SocDem nebrat, i ti zony podepsali.

+5/−2
22.1.2014 7:54

J76o19s52e15f 17N45o20v43á73k 6911401720318

takze volis komunisty nebo fasisty?

+1/0
22.1.2014 9:00

P92a95v51e66l 36Ř91a50p94e62k 7272486359985

www.svobodni.cz R^

+2/0
22.1.2014 9:15

S66y83l48v83a 51Š44p20o68r90k65o92v32á 9366479330524

volíte Svobodné - a přitom chcete buzerovat lidi, co smějí a co ne? Zakazovat auta a přikazovat jezdit MHD? Nespletl jste si náhodou stranu??

+4/0
22.1.2014 9:55

P20a79v50e77l 65Ř25a85p51e23k 7862446859705

Chápu, že to vypadá nekonzistentně. Co se týče programu Svobodných v oblasti dopravy, mám k němu výhrady, ale tady jde hlavně o všeobecný princip. Automobilismus je ryze socialistický projekt, je to monopolní státem budovaný a státem spravovaný systém. (A to bohužel platí i o jiných způsobech dopravy, neboť za poslední století byla veškerá doprava státem de facto znárodněna.) V tomto světle už snad moje volba nevypadá tak překvapivě.

Já nechci zakazovat auta, ani přikazovat kola a MHD. Já chci, aby doprava zase fungovala na tržním principu. Aby byla možná ekonomická kalkulace, kterou současný dopravní socialismus vylučuje. Je to běh na dlouhou trať, zřejmě to zahrnuje i privatizaci komunikací atd. Ale něco se s tím udělat musí. Současný systém je ve slepé uličce, bezkoncepční, bez možnosti dalšího vývoje. Prostě stát jen slepě vylévá další a další asfalt a samozřejmě to pořád nestačí, no není divu, že už to někomu leze krkem.

0/0
22.1.2014 13:13

S91y14l78v18a 78Š35p93o88r49k95o61v61á 9116409570444

máte to nějak popletené - automobilismus ( jak to nazýváte - i když nevím, co si pod tím konkrétně představujete) vznikl v době, kdy tu žádný socialismus neexistoval a auto bylo naopak výrazem svobody - svobody odjet si kam chci, kdy chci, čím chci. Socialistický je naopak projekt hromadné dopravy - aby si někam dojet mohli i lidé, kteří na auto neměli. Dnes už to samozřejmě úplně takhle neplatí (MHD jezdí i lidé, co na auto mají)...Kdyby začala doprava fungovat na skutečně tržním principu - tedy benzín by stál skutečnou tržní cenu bez spotřební daně a veřejná doprava by nebyla dotovaná, tak by problém s dopravou ve městech byl daleko horší...dojet někam vlatsním autem by bylo finnčně daleko výhodnější

0/0
22.1.2014 13:52

P98a54v26e52l 52Ř46a96p56e42k 7512976969705

;-D Promiňte mi ten smích. Vy se prostě dopouštíte naprosto kardinálního omylu. Pokud by doprava skutečně fungovala na tržním principu, pak by se už z podstaty nemohlo stát, že by ulice byly přecpané, protože nabídka a poptávka by byly v rovnováze. Přemýšlejte.

0/0
22.1.2014 13:56

S64y10l33v97a 76Š72p88o52r28k68o97v58á 9306409540264

nikoliv, popletené to máte vy...rovnováha poptávky a nabídky není stabilním prvkem tržní ekonomiky - jak se dočtete v základních učebnicích ekonomie, součást tržní ekonomiky jsou periodicky se opakující krize přicházející v časových křivkách

0/0
22.1.2014 14:00

P14a23v55e92l 77Ř87a89p69e27k 7712556179325

Opakující se krize jsou součástí Keynesiánské "tržní" ekonomiky, která s tržní ekonomikou nemá mnoho společného. Asi by to chtělo číst i jiné ekonomické publikace než co produkuje mainstream.

Vezměme si příklad s banány. Za socíku se na banány stály fronty. Dnes si banán koupíte bez problémů, a vždy je dostupný v optimálním množství (mimochodem, žádné periodické výkyvy dostupnosti banánů nepozoruji). Stejně tak, pokud by doprava byla ponechána trhu, přepravní kapacita by byla vždy k dispozici. Třeba by to znamenalo, že průjezd kritickými úseky by byl zpoplatněn částkou závisející na denní době, to já nevím, to by určil trh. Ale fungovalo by to. Lidi by si na to časem zvykli a zjistili by, že je to lepší než ta socialistická hrůza, která funguje dnes.

+1/0
22.1.2014 14:09

A74n37t37o96n28í84n 95H37r62b34e66k 9688911804845

Již za protektorátu a znovu v šedesátých letech bylo navrženo koncepční řešení - postavit na Vltavě dopravní cestu. Zvažovaly se obě varianty a to jak levý, tak pravý břeh. Jenže nebyly peníze.

0/0
22.1.2014 7:43

M39a38r37e51k 13Š91i76m19o63n 7790143277804

Jakýho zfanatizovanýho eurohujerskýho ekoteroristickypravdoláskovýho šílence napadlo chtít to nábřeží zavřít proboha?? No chápeteto? Jsem čech s velkým „Č“ a tak prostě hodlám se v tý svý smradlavýplechovici ustát v kolonách, udusit a posmradit všecky památky co tadyzbyly! Nepojedu přece po smetaňáku sockou jak socka se smradlavým bezdičem! Nochápete ten nápad? To snad není možný. Praha vodjakživa patřila plechiovicím ana tom se NEBUDE NIC MĚNIT JAKO ŽE SE čECH s VELKYM „Č“ MENUJU, BÍLÝPONOŽKY DO SANDÁLU A FIALOVÝ SAKO NOSIM A NA BABOVŘESKY DO KINA CHODIM! Dostbylo ekoterorismu a cikánismu, dalajlamismu a homoseksualismu!

+3/−5
22.1.2014 7:37

C30t52i41b69o60r 11N55o58v88o50t88n88ý 5343858161145

to má být zřejmě ironická nadsázka, ale dost trapná

+3/0
22.1.2014 8:08

M51a34r50e48k 64Š91i46m98o84n 7930363177854

Jedná se o ironicků nadsázku hodnú čecha s velkým "Č" denně sedícího ve svý plechovce představující pro něj na západě již dávno překonaný statusový symbol a prdícího svou splodinu na zbylé památky pražské. V každém případě ale - homosexualismu, genderstudiismu a MHDismu fuj!

+1/−3
22.1.2014 8:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.