Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uzavřít Smetanovo nábřeží? Raději zapomeňte, varují Prahu odborníci

Vyhnat auta z pražského Smetanova nábřeží a Malé Strany jen tak nepůjde. Analýzy odborníků potvrdily to, co říkala na podzim značná část řidičů, když se během několika sobot nábřeží zcela uzavřelo pro tranzitní dopravu. Kolony by se přesunuly jinam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85a64v96e70l 97Ř76a30p17e73k 7202446119245

Nedostatek a nadužívání jsou neklamným znakem socialismu. Jestliže stát vylévá další a další asfalt a vy máte stále větší problém projet nebo zaparkovat, jedná se o hluboký systémový problém, který je bez radikální změny neodstranitelný. Doprava bude sloužit ke spokojenosti všech až poté, co se současný ryze socialistický systém transformuje v systém tržní. A mohu vás ubezpečit, že to bude trvat hodně dlouho, i zásluhou hloupých postojů, které tu jako motoristé prezentujete.

+1/−1
22.1.2014 13:35

O59t96a 12B44a15r87t80o19s 7236367631

Se bojím pane Řápek, že se právě ve své eko-svatyni naposledy modlíte k sv. Patrikovi, patronu životního prostředí, a začínáte se omotávat výbušninou, abyste na Severojižní magistrále naplnil své poslání a odešel do eko-nebe a vzal s sebou i pár nevěřících špinavých psů, kteří tam kufrují v dopravní zácpě ...

0/0
22.1.2014 13:11

P11a27v90e84l 71Ř20a36p57e84k 7412256449955

Motofilové jsou stejní jako křiklouni na sociálce žádající o dávky. Ta představa, že jim patří každý volný kousek Země, nabývá až patologických rozměrů.

+1/−2
22.1.2014 12:52

T79o13m58á60š 11C73h53r17a70s78t45n36ý 2418559819721

Vymyslete jak uživit (=zajistit potravu) 1,250 milionu lidí v Praze bez použití exhalačních dopravních prostředků a pak se pobavíme co zabere víc místa :-)

+2/−1
22.1.2014 13:06

P47a36v67e73l 21Ř98a87p49e71k 7312416939985

Já nehodlám zakazovat auta. Já jen chci, aby využití daného území bylo odrazem čistě tržního principu, nikoli principu kdo bude více řvát a kdo kolem sebe bude házet více hnoje a špíny. V současném dlouhodobě bezkoncepčním uspořádání je ten problém neřešitelný.

0/0
22.1.2014 13:21

T15o43m56á47š 51C42h40r44a72s48t44n90ý 2378699719191

Pokud je pro lidi víc "tržní" jezdit IAD (jak je patrno); tak pak tu řvete dost protichůdně proti sobě ne? Protože tu zatím řvou a hází hnůj jen "antiautomobilisti" aby se něco regulovalo, zakazovalo atd.

+1/0
22.1.2014 13:39

P21a33v83e68l 83Ř72a42p37e94k 7332586709645

Obě skupiny si v tomto směru nemají co vyčítat. Jinak nezanedbatelné části naší populace vychází jako "tržní" od rána do večera hulákat, chlastat a chodit si pro dávky. Ano, oni se svým způsobem chovají tržně, ale v mezích systému, který tržní není. Je to stejný princip, byť vám to zřejmě nezní příliš hezky.

0/0
22.1.2014 13:47

Ř60e95h39o96ř 68V28l45a14s90á67k 2174474811196

Prvotní požadavek regulování a zakazování je ze strany automobilistů, chtějí mít vozovku, v které jim nikdo nebude překážet. Kdyby směli všude chodci i automobily, vypadala by situace úplně jinak.

0/0
23.1.2014 8:14

T66o95m63á98š 74C14h80r87a57s98t65n14ý 2808849849821

Ano, v tom případě ale musí být být presumce viny za cokoliv na straně chodce, a ten pak musí dokazovat svou nevinnu. R^

0/0
23.1.2014 9:38

Ř90e46h10o47ř 14V29l98a86s46á11k 2634704391236

Proč by měla být presumpce viny na chodci? Pokud by směli všichni všude, pak by v případě srážky pravděpodobně musel obhajovat svou nevinu ten, kdo se pohyboval rychleji.

Když mne někdo postřelí, také se nehájím já, že jsem nestihl uhnout, ale ten, kdo střílí.

Každý se smí hýbat jen tak rychle, aby tím nezpůsobil nehodu.

0/0
23.1.2014 13:53

L27a72d29i72s66l32a23v 45M10i70k97a 1551259544214

Hudeček má ty cestičky v hlavě trochu pomíchaný, nejdříve zastavil Blanku těsně před dokončením a teď by chtěl zavřít nábřeží.

+1/0
22.1.2014 11:58

P85a37v98e13l 52Ř63a87p48e94k 7722646419925

Pana Hudečka nehájím, nebudu se k němu ani k TOP09 vyjadřovat, protože bych přišel o dukáty.

Ale pan Hudeček vám nic nebere, protože nic z toho, o co se jedná, vám nikdy ani nepatřilo. Je to dost jasné?

0/−1
22.1.2014 13:38

M69i60l86o17š 67F83i42a42l90a 2450831247842

Pane Řapku, když čtu Vaše názory, tak jsem opravdu rád, že jsem se nenechal zlákat pokušením volit Svobodné. Z představy, že lidé smýšlející jako Vy, by rozhodovali o našem životě a budoucnosti mě jímá hrůza a děs. Doufám, že se nikdy nedostanou do vedení Prahy, to by byla mela ;-D

0/−1
22.1.2014 11:53

P44e31t55r 36Č27e90r98n82ý 6920478753326

nekrmte trolla, ten pán nemá se svobodnými společné nic

+3/0
22.1.2014 12:12

P44a50v61e41l 36Ř13a15p45e15k 7762256389645

Vy budete asi extra inteligent, nejspíše motofil, že? Nejsem a nikdy jsem nebyl členem žádné strany, žádná strana nemá nejmenší možnost ovlivnit, co si myslím a co píšu. Píšu sám za sebe a na svých názorech si trvám.

0/−1
22.1.2014 12:25

M64i78l69o95š 11F92i76a56l26a 2450951487212

Za prvé, celý rok tady překotně obhajujete Svobodné, za druhé ano jsem extra inteligent ale nevím, jestli zrovna Vy víte, jek je to těžké s tím žít. A za třetí nejsem motofil, jenom člověk, který se brzy ráno musí dostat přes Prahu do firmy a večer zase zpátky domů. A bicykl mi k tomu nepomůže. 

A nakonec - jsem rád, jestli nelžete, že nejste členem žádné strany, protože to v případě Vašeho zvolení by nás opravdu nečekalo nic dobrého.

0/0
22.1.2014 13:14

P78a26v64e69l 34Ř20a34p75e40k 7802366969845

O souvislosti se Svobodnými jsem se před chvílí vyjádřil níže.

Váš nářek nad tím, že musíte každý den přes celou Prahu do práce, je poměrně směšný, byť to nekladu za vinu jen vám. Takový argument používají totiž téměř všichni, a tak se den co den ráno a večer všichni vzájemně v protisměru potkáváte v zacpaných ulicích Prahy.... No a jsme na cestě ke zjištění skutečné příčiny problému. Nebojte se, nebudu vám nutit MHD. Jste prý inteligentní, tak přemýšlejte.

0/0
22.1.2014 13:27

M67i68l85o29š 79F51i85a39l26a 2970321357752

Ano řešení se nabízí - zůstat doma a nikam nejezdit. Nebo si vyměnit zaměstnání s těmi, co zase jedou opačným směrem ;-) No ale vážně - dokud nebude postaven okruh okolo celé Prahy, tak je tato debata bezpředmětná a cokoliv zavírat pro průjezd aut je kravina.

0/0
22.1.2014 13:42

P12a79v83e32l 70Ř44a75p66e78k 7942216389465

Ale jo, jenže to neznamená, že bychom měli rezignovat na snahu ten systém změnit.

0/0
22.1.2014 13:53

T44o12m67á78š 21C11h20r80a22s35t70n85ý 2288969269841

Celé tohle tady mi připomíná náš spor v ulici. Dohadovali jsme se na několika správních řízení, zda-li když tam máme 40 a provoz pět aut místních, zda-li to že jedu 60 a produkuji o pět decibelů víc než je uliční standard (62 Db standard vs. 67 Db při průjezdu) je nepřekonatelný problém. 

Argumentoval jsem tím že to auto je stavěné na okamžitý výkon, motor má kompresní turbínu a spřažené řazení pro silně výkyvnou křivku jízdy (tj. časté rychlé zrychlení a prudké zpomalování), a že moje rychlost na místě je kompromis mezi hlasitostí a bezpečností.

Neuspěl jsem. Prosadili si tam měřící kameru, těch 40 zůstalo a kdykoliv projedu okolo, musím tedy jet na 4500 otáček, dvojku a vesele produkuji 120 a něco Db hluku.

Nevím jestli jsou mí sousedi spokojenější :-/

+5/0
22.1.2014 10:43

P12e24t84r 84D11a48v88i10d 5727125407845

Nemohla by se tahle naplavenina vrátit do olmiku a zavírat ulice tam?

+4/0
22.1.2014 10:23

J55o30s33e83f 61N11o40v84á29k 6451851950648

A to si Hudecek mysli, ze timto gestem napravi rozhodnuti vest veskerou dopravu pres stred Prahy? To si mel tak o 60 let privstat...

0/0
22.1.2014 9:07

Z89d82e81n67ě47k 67S29e89i80d76l 9567321389724

Já bych nezavíral nábřeží, já bych zavřel Hudečka...

+8/−2
22.1.2014 9:06

P42a70v81e32l 89Ř76a36p29e21k 7942846669825

Vy už zavřený jste - den co den v té vaší popelnici, a jste jejím otrokem i když z ní náhodou vylezete, neboť se musíte ohánět, abyste její provoz vůbec utáhl.

0/−6
22.1.2014 9:14

M21i29c30h22a41l 12P27a63v79l68á19t 9913343834629

A Vy jste otrokem sveho nabozenstvi a ta "zla auta" Vam uz trochu lezou na mozek. ;o)

+1/0
22.1.2014 10:55

P27a57v90e22l 78Ř77a49p17e92k 7262736119785

Přesto jsem objektivně svobodnější než vy.

0/0
22.1.2014 10:57

P33a98v69e48l 26Ř55a87p86e63k 7232766629285

Naši potomci budou jednou kroutit hlavami, jak jste mohli být tak blbí a celou zemi zapráskali těmi pojízdnými popelnicemi a neustálému převážení vzduchu a zadku sem a tam a všem nákladům s tím spojeným obětovali třetinu aktivní části života. Ulice přecpané plechovkami, které tam jen tak beze smyslu stojí, po dálnicích jedou všichni stovky km stejným směrem, ale každý musí řídit, pro každého separátní motor. A automobil samotný? Zastaralá ubohost na úrovni parního stroje, hnusný smradlavý spalovací motor, spojka založená na mechanickém tření (!), plýtvání energií v brzdách (!), dokonce ten krám je možné poškodit jen špatným ovládáním, aniž bych se pohnul z místa. Manévrovatelnost v městském prostředí naprosto příšerná. Automobilismus v současné podobě je ostuda této civilizace. Rv

+2/−3
22.1.2014 9:02

R80a18d86o29s15l42a85v 23K49l43a54u77d73a 5664468274502

A nebo taky ne. :-) Myslíte si že naši potomci nebudou chtít cestovat? Že nebudou chtít převážet věci, že všude bude jezdit veřejná doprava?

+2/0
22.1.2014 9:06

P88a42v41e78l 46Ř33a80p32e37k 7212166989985

Cestovat? ;-D Vy opravdu to každodenní kolečko zácpa-mizerná práce-zácpa-odporné obchodní centrum-zácpa považujete za cestování? LOL

+1/−2
22.1.2014 9:10

R75a82d35o58s71l17a31v 78K75l40a56u11d58a 5414338304752

To je snad jedno. Od nákupu aut neodradili občany ani komunisti a to i přesto že auta byla velmi drahá, často nekvalitní, síť čerpacích stanic mizrá a silnice také nebyly žádná sláva.

0/0
22.1.2014 11:00

P65a54v54e83l 75Ř52a81p95e52k 7952796309165

Jak by také mohli odradit, když režim lidem z eráru poskytuje komunikace, pozemky, parkovací místa ... s takovou mírou podpory a s takovou mírou privatizace zisků a socializace ztrát se není čemu divit, že ty zastaralé nekoncepční plechové zmetky zaneřádily celou planetu.

+1/0
22.1.2014 12:29

M13a87r89t70i47n 55Š93t90ě16p70á48n39e10k 3187583693671

Kurte radeji neco, po cem budete vesely. Nebo radeji leky?

+4/−1
22.1.2014 9:08

M35a76r53t44i63n 26Š13t32ě85p55á38n65e50k 3277903853691

Spis nez Smetanovo nabrezi bych zavrel Hudecka. Alespon do blazince. Ale podle me je to jen arogantni smejd, ktery ziskal funkci a chce z toho neco mit. I kdyby to byl jen pocit, ze jeden vladne vsem...

Je fajn videt, ze nejsou vsichni jako on a starostove mestskych casti vic uvazuji o obyvatelich jejich casti nez o pumpickarich.

Protoze jen pro ne bylo nabrezi zavrene. A aby tam mohli mit jakesi stanky bez kontroly co a za jakych podminek prodavaji.

Jak to vubec bylo vyuctovano? Behem tech par vikendu v tech stancich kde prodavali cosi museli docela dobre nahrabat. Zaplatili za pronajem nebo alespon dane?

+6/−1
22.1.2014 8:58

M18i54l64o50š 26F58i36a35l54a 2460351157832

To je tak, když nám do Prahy na důležité místo s vysokou rozhodovací pravomocí prosadí politici venkovana. Ať už do vedení Dopravního podniku, městské policie a teď dokonce na primátora. Nic proti vesničanům, samozřejmě ale ten člověk v životě neviděl tři tramvaje a padesát aut pohromadě a teď se snaží kecat do dopravy ve městě, ve kterém se každý den přesunuje nejenom tři čtvrtě milionu jeho občanů, ale taky další půlmilion lidí, kteří sem přijíždějí z venkova.

A on zatím ani neví, jak se která pražská čtvrť jmenuje. Jak říkám nic proti venkovanům, ale na tomhle postu by měl být vždycky Pražák a to zkušenej Pražák. Žádnej třicetiletej kluk.

+6/−4
22.1.2014 8:05

J56o29s98e60f 25N14o13v43á26k 6421611140958

hudecek chce byt trendy ;) jako vsichni MDMky

0/0
22.1.2014 8:59

M37i13c14h46a61l 92P74a58v90l98á43t 9413793404279

Nejde o to, zdali je nekdo vesnican, dulezite je, ze to nesmi byt naprosty idiot.

0/0
22.1.2014 10:57

P39a78v69e82l 33N34o39v34á62k 7171106579343

Ono v momentě kdyby se dostavěl okruh a Blanka mohlo by se o takových věcech začít uvažovat i když osobně si myslím že už by ani pak třeba nebyli potřeba...

0/−2
22.1.2014 7:55

J64o22s27e60f 45M79i96k43u60l94í54k 8364717526

Ten blázen z TOP 09 si nedá pokoj, takže následující volby už začněte myslet mozkem. TOP09 nebrat, ODS nebrat teď sice píšou, že jsou proti, ale díky komu jsou všude padesátky a parkovací zony? SocDem nebrat, i ti zony podepsali.

+5/−2
22.1.2014 7:54

J75o88s81e31f 46N44o29v20á91k 6121371500888

takze volis komunisty nebo fasisty?

+1/0
22.1.2014 9:00

P37a54v79e80l 49Ř75a23p23e20k 7122986799845

www.svobodni.cz R^

+2/0
22.1.2014 9:15

S84y90l66v36a 92Š93p50o13r92k88o43v95á 9186549950234

volíte Svobodné - a přitom chcete buzerovat lidi, co smějí a co ne? Zakazovat auta a přikazovat jezdit MHD? Nespletl jste si náhodou stranu??

+4/0
22.1.2014 9:55

P32a88v15e64l 98Ř56a66p46e81k 7432336719715

Chápu, že to vypadá nekonzistentně. Co se týče programu Svobodných v oblasti dopravy, mám k němu výhrady, ale tady jde hlavně o všeobecný princip. Automobilismus je ryze socialistický projekt, je to monopolní státem budovaný a státem spravovaný systém. (A to bohužel platí i o jiných způsobech dopravy, neboť za poslední století byla veškerá doprava státem de facto znárodněna.) V tomto světle už snad moje volba nevypadá tak překvapivě.

Já nechci zakazovat auta, ani přikazovat kola a MHD. Já chci, aby doprava zase fungovala na tržním principu. Aby byla možná ekonomická kalkulace, kterou současný dopravní socialismus vylučuje. Je to běh na dlouhou trať, zřejmě to zahrnuje i privatizaci komunikací atd. Ale něco se s tím udělat musí. Současný systém je ve slepé uličce, bezkoncepční, bez možnosti dalšího vývoje. Prostě stát jen slepě vylévá další a další asfalt a samozřejmě to pořád nestačí, no není divu, že už to někomu leze krkem.

0/0
22.1.2014 13:13

S90y13l90v64a 19Š50p34o68r87k19o47v17á 9916289980824

máte to nějak popletené - automobilismus ( jak to nazýváte - i když nevím, co si pod tím konkrétně představujete) vznikl v době, kdy tu žádný socialismus neexistoval a auto bylo naopak výrazem svobody - svobody odjet si kam chci, kdy chci, čím chci. Socialistický je naopak projekt hromadné dopravy - aby si někam dojet mohli i lidé, kteří na auto neměli. Dnes už to samozřejmě úplně takhle neplatí (MHD jezdí i lidé, co na auto mají)...Kdyby začala doprava fungovat na skutečně tržním principu - tedy benzín by stál skutečnou tržní cenu bez spotřební daně a veřejná doprava by nebyla dotovaná, tak by problém s dopravou ve městech byl daleko horší...dojet někam vlatsním autem by bylo finnčně daleko výhodnější

0/0
22.1.2014 13:52

P66a27v85e18l 57Ř21a54p42e43k 7132506669935

;-D Promiňte mi ten smích. Vy se prostě dopouštíte naprosto kardinálního omylu. Pokud by doprava skutečně fungovala na tržním principu, pak by se už z podstaty nemohlo stát, že by ulice byly přecpané, protože nabídka a poptávka by byly v rovnováze. Přemýšlejte.

0/0
22.1.2014 13:56

S63y12l90v59a 48Š82p48o19r37k29o45v58á 9166399700154

nikoliv, popletené to máte vy...rovnováha poptávky a nabídky není stabilním prvkem tržní ekonomiky - jak se dočtete v základních učebnicích ekonomie, součást tržní ekonomiky jsou periodicky se opakující krize přicházející v časových křivkách

0/0
22.1.2014 14:00

P81a41v39e79l 38Ř34a32p77e38k 7382866619335

Opakující se krize jsou součástí Keynesiánské "tržní" ekonomiky, která s tržní ekonomikou nemá mnoho společného. Asi by to chtělo číst i jiné ekonomické publikace než co produkuje mainstream.

Vezměme si příklad s banány. Za socíku se na banány stály fronty. Dnes si banán koupíte bez problémů, a vždy je dostupný v optimálním množství (mimochodem, žádné periodické výkyvy dostupnosti banánů nepozoruji). Stejně tak, pokud by doprava byla ponechána trhu, přepravní kapacita by byla vždy k dispozici. Třeba by to znamenalo, že průjezd kritickými úseky by byl zpoplatněn částkou závisející na denní době, to já nevím, to by určil trh. Ale fungovalo by to. Lidi by si na to časem zvykli a zjistili by, že je to lepší než ta socialistická hrůza, která funguje dnes.

+1/0
22.1.2014 14:09

A69n55t48o42n19í49n 36H97r96b64e97k 9638331604865

Již za protektorátu a znovu v šedesátých letech bylo navrženo koncepční řešení - postavit na Vltavě dopravní cestu. Zvažovaly se obě varianty a to jak levý, tak pravý břeh. Jenže nebyly peníze.

0/0
22.1.2014 7:43

M25a12r74e78k 25Š62i14m77o28n 7870643347244

Jakýho zfanatizovanýho eurohujerskýho ekoteroristickypravdoláskovýho šílence napadlo chtít to nábřeží zavřít proboha?? No chápeteto? Jsem čech s velkým „Č“ a tak prostě hodlám se v tý svý smradlavýplechovici ustát v kolonách, udusit a posmradit všecky památky co tadyzbyly! Nepojedu přece po smetaňáku sockou jak socka se smradlavým bezdičem! Nochápete ten nápad? To snad není možný. Praha vodjakživa patřila plechiovicím ana tom se NEBUDE NIC MĚNIT JAKO ŽE SE čECH s VELKYM „Č“ MENUJU, BÍLÝPONOŽKY DO SANDÁLU A FIALOVÝ SAKO NOSIM A NA BABOVŘESKY DO KINA CHODIM! Dostbylo ekoterorismu a cikánismu, dalajlamismu a homoseksualismu!

+3/−5
22.1.2014 7:37

C38t35i77b36o98r 75N28o78v18o59t18n73ý 5713508571805

to má být zřejmě ironická nadsázka, ale dost trapná

+3/0
22.1.2014 8:08

M51a63r36e58k 52Š62i75m34o18n 7420443147304

Jedná se o ironicků nadsázku hodnú čecha s velkým "Č" denně sedícího ve svý plechovce představující pro něj na západě již dávno překonaný statusový symbol a prdícího svou splodinu na zbylé památky pražské. V každém případě ale - homosexualismu, genderstudiismu a MHDismu fuj!

+1/−3
22.1.2014 8:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.