Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané přišli na chuť cestám vlakem, kapacita tratí ale nebude stačit

Po letech relativního nezájmu Pražané čím dál více cestují po metropoli vlakem. Loni se jich po železnici přepravilo v průměru 113 tisíc denně, ještě třeba v roce 2009 to bylo osmdesát šest tisíc. Rozšíření vlakové sítě ale brzdí malá kapacita pražských tratí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L50u39b15o81š 49L98a38n80g26e86r 8697397261787

Pro nalezení spojení po Praze využívám jízdní řády IDOS. Ale ty nemají v sobě vlaková spojení, tak je bohužel nepoužívám i když bych rád

+1/−2
23.1.2014 12:36

K48a17r58o41l57i69n57a 16M41a67r73i14e 62H56l70a52v20s62o77v25á 6874199315883

tak zkuste webu dopravního podniku Prahy, má tam zahrnuté i vlaky v rámci Prahy

+1/0
23.1.2014 20:03

M67a31r56e88k 56H61r10u16b14y 6227192641798

Tyhle uvahy jsou stare cca 30 let, aniz by se cokoli udelalo. Cestujici prechazi do vlaku proto, ze jim ROPID narozdil od ostatnich druhu dopravy tak casto nemeni trasy;-)

+3/0
23.1.2014 9:42

M86i90c45h25a87l 81H43o39r38k45ý 9595655384779

Takže záměr je lidi dostat z busů do vlaků,a když se záměr daří,tak se zjistí,že vlaky kapacitně nestačí?

Tak ted najmou další lidi,kteří vymyslí,jak cestující dostat z vlaků do busů;-D

+8/−2
23.1.2014 8:08

Ř48e49h57o56ř 91V27l12a78s56á63k 2534924321126

Vlaky mám rád a určitě mají v Praze větší budoucnost, ale obávám se, že příznivá statistika bude částečně způsobena tím, že jako jediné nebyly "optimalizovány".

+6/0
23.1.2014 8:07
Foto

J93a26n 70V20a54l64č38í28k 7485868515580

No nazdar... pokud se prodlouží dojezdové časy, copak se asi stane s kapacitou tratě? Nic? Jestli u plánování sedí podobně uvažující hoši, tak to se máme ještě na co těšit...

+1/−2
23.1.2014 7:10

M64i60l89a82n 16M40a10j69e81r14č34í64k 1550210854646

ono je několik vzájemně negujících se vlivů:

1.) REKO tratě umožní

a) větší rychlost vlastní jízdy vlaků

b) změnu zabezpečovacího systému a tím zkrácení traťových úseků (do určité vzdálenosti se za sebe vlezou 2 vlaky místo 1)

c) případně zvýšit počet kolejí (tak jak se výrazně podařilo stavbou tzv. "nového spojení" od hlavního nádraží na sever - jehož obdoba se dá očekávat mezi Vršovicemi a Hostivaří)

2.) zastávka a) může prodlužovat dojezdový čas a tak snižovat kapacitu tratě b) může, při díky předjízdné koleji, zvýšit počet míst, kde rychlíkové (dálkové a mezinárodní) či nákladní vlaky dokáží předjet či křižovat osobní zastávkové c) nová zastávka nemusí zvyšovat počet zastavení - viz ta (snad letošní výstavba a zprovoznění zastávky) Podbaba (nahrazující dosavadní Bubeneč se špatnou návazností na MHD a tedy atraktivitou přestupu z/na ní) Navíc existují v Praze železniční tratě, které dosud osobní přeprava nevyužívá např. Krč - Branický most (tzv. most Inteligence) - Radotín = vlaky EC, by měly stavět jen na hlavním nádraží a Smíchovské mohou míjet (proč by tam měly stavět, když většina nestaví ani jimi projížděnou Libní?). To by umožnilo uvolnit kapacitu tratě Smíchovské - hlavní/Vršovické nádraží pro navýšení osobních zastávkových spojů v současných trasách či zavedení nových tras - např.1. Smíchov - Nusle(Ostrčilovo nám.) - Vršovice (díky mírnému posunu nástupišť lehká přestupní návaznost na zastávky Otakarova a Nám. Bratří Synků) - Slavia a 2. Radotín - Braník (nová "horní" zastávka) - Krč - Kačerov =M=C - Zahradní město. Obě trasy mohou dále pokračovat dále (po dosud většinou "nákladní spojce")  - Malešice(Depo Hostivař =M=A) - Hrdlořezy(Českobrodská ul.) - Libeň. A pak 1. Horovo nám. - Holešovice ...  a 2. Vršovice =M=B - Rajská zahrada ... .

+1/0
23.1.2014 19:08
Foto

J88a51n 97V26a70l87č73í10k 7265208785850

k vašemu 2) písm. b odkazoval můj komentář... pokud jde o předělání zastávek a průjezdné koleje a celkové změny v řízení dopravy, samozřejmě jde o pozitivní změny...

0/0
23.1.2014 21:44

A28d82a88m 67K72r84u85m11l 1193732581284

"Kapacita infrastruktury nebude stačit. Proto bude zapotřebí budovat zcela nové trati v Praze. Na některých už je situace kritická teď," říká Marek Zděradička z Institutu plánování a rozvoje Prahy.

hmm - a co třeba použít ve špičce všechny vlaky ze dvou souprav a ne jen z jedné?? Do vlaku ze Strančic se v Uhříněvsi kolikrát už nevejdete.

+10/0
23.1.2014 1:13

V38i76k89y17r 61B81o68h56u48m66i39l 73S86t35r48a85n74s70k10y 9277728366839

Přesně tak. Využívám spoj do Hostivaře /po Ropiďácké likvidaci autobusů směr Sídl. zahradní Město mi často nic jiného nezbývá/. Vlak je již nyní dost narván a kdyby se KONEČNĚ udělala zastávka Na Padesátém /kterou Magistrát, ČD atd. slibují někdy od r. 2000 (původní příslib dokončení v  roce 2011 :-P (lháři) , tak to bude ještě více využívaný spoj. Mimochodem pro tuto zastávku není třeba stavět nové tratě, že? Možná proto dodnes nestojí, protože by byla příliš levná:-P

+4/−2
23.1.2014 7:37

M94a12t25ě89j 95V91o57n87d97ř44i45č44k12a 4414350428866

ČD tu zastávku určitě neslibují ;-D. ČD infrastrukturu nevlastní, čili nemohou ani stavět zastávku.

0/0
24.1.2014 5:03

J45a90n60a 79M95o24l95á72k67o23v73á 7347786566124

To je uplne presny.... Jede jen jedna souprava...... Proc? Vzdyt muzou jet klidne 3, tu nadrazi jsou dlouhy dost.... Ale to by bylo moc levny reseni.

0/0
23.1.2014 11:44

J47o79s96e58f 73K82u33b20e13š 9635975489534

Problém je bohužel ten, že soupravy zkrátka nejsou... Už takhle musí některé vlaky jet starý pantograf...

+2/0
23.1.2014 22:51
Foto

R48o12b94e23r90t 14P12l76o63c26h 4816372901213

Jsem zvědavej na tu realizaci projektu zastávky Kačerov. Už se o tom dost dlouho mluví a pořád nic. Já osobně bych jí určitě občas využil.

+2/0
22.1.2014 21:06

J48o88s19e17f 11M84i71š61k78o31v32s78k87ý 6962476223761

Hlavně by pak bylo zajímavé propojit Prahu železničními spoji i tangenciálně. Čili z Kačerova každou půlhodinu na Hlavák, ale třeba i každou hodinu na Hostivař či do Libně apod.

+6/0
22.1.2014 21:11

V11i10k14y67r 64B46o20h17u95m29i21l 36S41t17r48a65n80s48k47y 9517848766269

Možná by bylo dobré, kdybyste těm z Ropidu a pražské MHD vysvětlil výraz tangenciálně. Vycházím z toho, že v oblouku rekonstruované miničásti tram. trati před zastávkou Na Padesátem tito experti "vyrobili" stání pro auta u tram. tělesa. takže tam dnes zaparkujete, vystoupíte do štěrku pod tramvaj, kterou v zrcátku nevidno8-o;-DPůvodní parkovací místa ovšem zanikla.....Prostě dopravní experti, tak aby to nekonec neudělali kotangencionálně;-D

0/−3
23.1.2014 7:40

J73o59s14e56f 11M23i13š12k71o94v61s45k27ý 6822256293771

Tady jste ale vedle... Klasická ukázka fám a chimér vznikajících u neinformované veřejnosti. To stání je tam neoficiálně (ani nevím, jestli se tam správně stát smí) a dočasně, pak z toho bude ostrůvek s tramvajovou zastávkou. To ale až v momentě, kdy zanikne dnešní tram. zastávka Na Padesátém a místo ní vznikne v místě podjezdu trati přestupní uzel tram-vlak. A jinak nic ve zlém, ale Ropid dopravu jen organizuje, stavby a rekonstrukce železnic má na starost Hl.m. Praha, potažmo Dopravní podnik Hl.m. Prahy.

+3/0
23.1.2014 9:15

T82o75m92á45š 15K79a40v82a79n 7935218807736

Praha Smíchov Praha Strašnice..21 Kč,20minut i s přestupem,čisté vagóny..minimálně zastávek..zádný bezdomovci R^

+10/0
22.1.2014 20:29
Foto

R62o72m53a98n 90P64o62l74á24č55e59k 1110386200215

Celkem souhlasím. I když jsem u Hlavní nádraží tak jedu vlakem do Strašnic, ale problém je dostupnost nádraží... Třeba Strašnice ještě celkem ujdou, ale většina nádraží je dost mimo rozumnou dostupnost a vyplatí se to hlavně lidem co bydlí za Prahou.

+10/−1
22.1.2014 20:49

J39o64s89e87f 12M42i71š54k93o45v79s47k33ý 6822486503581

Potíž je v tom, že se například při výstavbě velkých sídlišť v 60.-80. letech vůbec nepočítalo s tím, že by železnice měly být páteřní dopravní sítí. Většina sídlišť tak má dobré napojení na metro, ale nádraží spíš obsluhují "starší zástavbu". Ale i tak každému posílení uživatelské atraktivity železnic v Praze držme palce.

+7/0
22.1.2014 21:08
Foto

R12o79b40e98r70t 12P37l64o27c49h 4726642621793

Tak je i dost zastáve a nádraží v širším okruhu centra, které jsou dostupné úplně v pohodě: Vršovice, Strašnice, Dejvice, Veleslavín, Holešovice, Bubeneč...

+3/0
22.1.2014 21:08

J25a90n 37J49e18ž49e27k 3451925247485

Bubeneč se bude rušit, resp. nahrazovat v článku zmíněnou stanicí Podbaba.

+1/0
23.1.2014 7:12

M70i60l50a16n 59M93a83j56e88r98č11í55k 1920890914356

protože tím bude návaznost na kapacitní MHD - TRAM do/z centra a BUS od/do Suchdola

+1/0
23.1.2014 19:13

V35i31k26y79r 26B53o36h40u30m87i88l 33S11t86r51a39n34s48k75y 9287798746289

Ono by stačilo např. na hostivařském nádraží zavést pendl mezi nádražím a nesmyslně vzdálenou a zakutanou pod zem točnou tram 26 a poloviny tram 22 /Ropid nám v rámci zlepšení obslužnosti totiž každou druhou soupravu ukončil již u nádraží Strašnice.../. To se ušetří a jak jsou obyvatelé spokojeni!;-)

0/0
23.1.2014 7:43

M48a26g70d71a 86B89o65u15š33k38o32v73á 7183621926

Na co pendl? Sama vlaku vyuzivam a neni pro to jediny duvod. Z vlaku jste dole, ani nevite jak a kdyz jdete k vlaku, tak hold kopnete do vrtule do toho kopecka :)

+1/0
23.1.2014 8:04

J60o80s36e48f 28M18i63š58k18o22v79s30k80ý 6742516753631

Pokud to tam opravdu znáte, jistě víte, že takový pendl by byl pomalejší než  cesta pěšky. Než by všichni cestující nastoupili/vystoupili a než by to bus to objel po Hostivařské ulici nebo druhou stranou k bývalé plynárně a ulicí Plk. Mráze, už byste byl pěšky dávno na místě. Leda by vám tam postavili lanovku :-P Mimochodem v rámci rekonstrukce železnice Hostivař-Hlavní nádraží se počítá s vybudováním přístupové cesty dolů k tramvaji a busům, která bude ústit rovnou do podchodu, jímž se bude přicházet k vlakům. Železniční nádraží se taky posune mírně (asi o 200-300 m) na východ, tedy ven z centra. Rekonstrukce má začít možná už letos.

+1/0
23.1.2014 9:23

K62a44r36o24l20i29n97a 17M56a79r35i40e 50H15l24a90v16s39o22v68á 6714619475273

prosím vás, na co pendl? vždyť z té konečné je na nádraží asi 500 metrů

+1/0
23.1.2014 11:40

J45a95n30a 21M35o12l70á95k24o21v53á 7197556466804

Ona jezdi do hostiku uz jen kazda druha 22? To jsem ani nevedela, ale to me stve teda....Rv

0/0
23.1.2014 11:53

K55a95r96o22l93i72n52a 77M10a20r57i28e 36H33l40a66v42s32o10v21á 6494339835953

ano, už dost dlouho, takže se dá docela pohodlně přestoupit na vlak

0/0
23.1.2014 20:05

M13i69l79a92n 69M59a27j92e93r45č48í26k 1930610364686

1.) A náhodou osobáky stavějící v Hostivaři nestaví ve i Strašnicích?

Budete tam u TRAM (či opačně od TRAM u vlaku) dříve než TRAM jedoucí přes několik dalších zastávek!

Ale nevím, co si mám myslet o někom, komu se zdá docházková vzdálenost cca 250m (v Hostivaři i Strašnicích) mezi vlakem a TRAM moc - kolik myslíte, že je průměrná docházková vzdálenost na zastávky TRAM a BUS MHD? Nevěřím, že je o moc kratší!

0/0
23.1.2014 19:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.