Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané přišli na chuť cestám vlakem, kapacita tratí ale nebude stačit

Po letech relativního nezájmu Pražané čím dál více cestují po metropoli vlakem. Loni se jich po železnici přepravilo v průměru 113 tisíc denně, ještě třeba v roce 2009 to bylo osmdesát šest tisíc. Rozšíření vlakové sítě ale brzdí malá kapacita pražských tratí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L18u24b21o91š 19L83a66n66g84e14r 8507467351177

Pro nalezení spojení po Praze využívám jízdní řády IDOS. Ale ty nemají v sobě vlaková spojení, tak je bohužel nepoužívám i když bych rád

+1/−2
23.1.2014 12:36

K31a26r41o43l23i56n20a 48M65a59r50i35e 70H79l90a42v73s88o18v62á 6424729275373

tak zkuste webu dopravního podniku Prahy, má tam zahrnuté i vlaky v rámci Prahy

+1/0
23.1.2014 20:03

M57a80r21e46k 24H73r88u48b63y 6887872891338

Tyhle uvahy jsou stare cca 30 let, aniz by se cokoli udelalo. Cestujici prechazi do vlaku proto, ze jim ROPID narozdil od ostatnich druhu dopravy tak casto nemeni trasy;-)

+3/0
23.1.2014 9:42

M91i69c44h59a73l 10H64o80r69k28ý 9165255584429

Takže záměr je lidi dostat z busů do vlaků,a když se záměr daří,tak se zjistí,že vlaky kapacitně nestačí?

Tak ted najmou další lidi,kteří vymyslí,jak cestující dostat z vlaků do busů;-D

+8/−2
23.1.2014 8:08

Ř92e42h42o17ř 77V10l49a38s82á90k 2834484131216

Vlaky mám rád a určitě mají v Praze větší budoucnost, ale obávám se, že příznivá statistika bude částečně způsobena tím, že jako jediné nebyly "optimalizovány".

+6/0
23.1.2014 8:07
Foto

J96a89n 52V77a84l11č27í38k 7495138815770

No nazdar... pokud se prodlouží dojezdové časy, copak se asi stane s kapacitou tratě? Nic? Jestli u plánování sedí podobně uvažující hoši, tak to se máme ještě na co těšit...

+1/−2
23.1.2014 7:10

M82i79l55a64n 53M54a81j32e15r55č27í44k 1400590374366

ono je několik vzájemně negujících se vlivů:

1.) REKO tratě umožní

a) větší rychlost vlastní jízdy vlaků

b) změnu zabezpečovacího systému a tím zkrácení traťových úseků (do určité vzdálenosti se za sebe vlezou 2 vlaky místo 1)

c) případně zvýšit počet kolejí (tak jak se výrazně podařilo stavbou tzv. "nového spojení" od hlavního nádraží na sever - jehož obdoba se dá očekávat mezi Vršovicemi a Hostivaří)

2.) zastávka a) může prodlužovat dojezdový čas a tak snižovat kapacitu tratě b) může, při díky předjízdné koleji, zvýšit počet míst, kde rychlíkové (dálkové a mezinárodní) či nákladní vlaky dokáží předjet či křižovat osobní zastávkové c) nová zastávka nemusí zvyšovat počet zastavení - viz ta (snad letošní výstavba a zprovoznění zastávky) Podbaba (nahrazující dosavadní Bubeneč se špatnou návazností na MHD a tedy atraktivitou přestupu z/na ní) Navíc existují v Praze železniční tratě, které dosud osobní přeprava nevyužívá např. Krč - Branický most (tzv. most Inteligence) - Radotín = vlaky EC, by měly stavět jen na hlavním nádraží a Smíchovské mohou míjet (proč by tam měly stavět, když většina nestaví ani jimi projížděnou Libní?). To by umožnilo uvolnit kapacitu tratě Smíchovské - hlavní/Vršovické nádraží pro navýšení osobních zastávkových spojů v současných trasách či zavedení nových tras - např.1. Smíchov - Nusle(Ostrčilovo nám.) - Vršovice (díky mírnému posunu nástupišť lehká přestupní návaznost na zastávky Otakarova a Nám. Bratří Synků) - Slavia a 2. Radotín - Braník (nová "horní" zastávka) - Krč - Kačerov =M=C - Zahradní město. Obě trasy mohou dále pokračovat dále (po dosud většinou "nákladní spojce")  - Malešice(Depo Hostivař =M=A) - Hrdlořezy(Českobrodská ul.) - Libeň. A pak 1. Horovo nám. - Holešovice ...  a 2. Vršovice =M=B - Rajská zahrada ... .

+1/0
23.1.2014 19:08
Foto

J80a72n 60V36a97l78č43í67k 7225468455790

k vašemu 2) písm. b odkazoval můj komentář... pokud jde o předělání zastávek a průjezdné koleje a celkové změny v řízení dopravy, samozřejmě jde o pozitivní změny...

0/0
23.1.2014 21:44

A13d24a57m 41K89r48u60m46l 1553142171134

"Kapacita infrastruktury nebude stačit. Proto bude zapotřebí budovat zcela nové trati v Praze. Na některých už je situace kritická teď," říká Marek Zděradička z Institutu plánování a rozvoje Prahy.

hmm - a co třeba použít ve špičce všechny vlaky ze dvou souprav a ne jen z jedné?? Do vlaku ze Strančic se v Uhříněvsi kolikrát už nevejdete.

+10/0
23.1.2014 1:13

V91i47k67y51r 18B29o72h39u82m82i97l 89S74t55r95a19n29s29k66y 9737218236209

Přesně tak. Využívám spoj do Hostivaře /po Ropiďácké likvidaci autobusů směr Sídl. zahradní Město mi často nic jiného nezbývá/. Vlak je již nyní dost narván a kdyby se KONEČNĚ udělala zastávka Na Padesátém /kterou Magistrát, ČD atd. slibují někdy od r. 2000 (původní příslib dokončení v  roce 2011 :-P (lháři) , tak to bude ještě více využívaný spoj. Mimochodem pro tuto zastávku není třeba stavět nové tratě, že? Možná proto dodnes nestojí, protože by byla příliš levná:-P

+4/−2
23.1.2014 7:37

M67a19t47ě41j 26V11o95n46d41ř22i23č79k92a 4704390748736

ČD tu zastávku určitě neslibují ;-D. ČD infrastrukturu nevlastní, čili nemohou ani stavět zastávku.

0/0
24.1.2014 5:03

J77a93n70a 82M50o27l57á17k50o69v71á 7107186976834

To je uplne presny.... Jede jen jedna souprava...... Proc? Vzdyt muzou jet klidne 3, tu nadrazi jsou dlouhy dost.... Ale to by bylo moc levny reseni.

0/0
23.1.2014 11:44

J72o80s93e40f 93K19u15b29e45š 9505805879784

Problém je bohužel ten, že soupravy zkrátka nejsou... Už takhle musí některé vlaky jet starý pantograf...

+2/0
23.1.2014 22:51
Foto

R18o63b95e16r48t 72P12l80o47c46h 4896252751573

Jsem zvědavej na tu realizaci projektu zastávky Kačerov. Už se o tom dost dlouho mluví a pořád nic. Já osobně bych jí určitě občas využil.

+2/0
22.1.2014 21:06

J74o82s48e39f 89M51i51š79k84o72v55s12k91ý 6832636763731

Hlavně by pak bylo zajímavé propojit Prahu železničními spoji i tangenciálně. Čili z Kačerova každou půlhodinu na Hlavák, ale třeba i každou hodinu na Hostivař či do Libně apod.

+6/0
22.1.2014 21:11

V45i97k21y65r 69B81o91h90u53m12i76l 33S18t90r58a55n71s25k13y 9697918156149

Možná by bylo dobré, kdybyste těm z Ropidu a pražské MHD vysvětlil výraz tangenciálně. Vycházím z toho, že v oblouku rekonstruované miničásti tram. trati před zastávkou Na Padesátem tito experti "vyrobili" stání pro auta u tram. tělesa. takže tam dnes zaparkujete, vystoupíte do štěrku pod tramvaj, kterou v zrcátku nevidno8-o;-DPůvodní parkovací místa ovšem zanikla.....Prostě dopravní experti, tak aby to nekonec neudělali kotangencionálně;-D

0/−3
23.1.2014 7:40

J40o78s72e53f 64M68i86š39k34o45v53s15k61ý 6982836393841

Tady jste ale vedle... Klasická ukázka fám a chimér vznikajících u neinformované veřejnosti. To stání je tam neoficiálně (ani nevím, jestli se tam správně stát smí) a dočasně, pak z toho bude ostrůvek s tramvajovou zastávkou. To ale až v momentě, kdy zanikne dnešní tram. zastávka Na Padesátém a místo ní vznikne v místě podjezdu trati přestupní uzel tram-vlak. A jinak nic ve zlém, ale Ropid dopravu jen organizuje, stavby a rekonstrukce železnic má na starost Hl.m. Praha, potažmo Dopravní podnik Hl.m. Prahy.

+3/0
23.1.2014 9:15

T36o72m30á69š 58K87a41v70a77n 7785828917146

Praha Smíchov Praha Strašnice..21 Kč,20minut i s přestupem,čisté vagóny..minimálně zastávek..zádný bezdomovci R^

+10/0
22.1.2014 20:29

R30o11m30a93n 50P73o63l76á61č22e79k 1570226630305

Celkem souhlasím. I když jsem u Hlavní nádraží tak jedu vlakem do Strašnic, ale problém je dostupnost nádraží... Třeba Strašnice ještě celkem ujdou, ale většina nádraží je dost mimo rozumnou dostupnost a vyplatí se to hlavně lidem co bydlí za Prahou.

+10/−1
22.1.2014 20:49

J61o34s20e28f 19M51i70š18k75o29v13s15k52ý 6822156803551

Potíž je v tom, že se například při výstavbě velkých sídlišť v 60.-80. letech vůbec nepočítalo s tím, že by železnice měly být páteřní dopravní sítí. Většina sídlišť tak má dobré napojení na metro, ale nádraží spíš obsluhují "starší zástavbu". Ale i tak každému posílení uživatelské atraktivity železnic v Praze držme palce.

+7/0
22.1.2014 21:08
Foto

R68o55b66e69r23t 56P77l81o19c89h 4856982661923

Tak je i dost zastáve a nádraží v širším okruhu centra, které jsou dostupné úplně v pohodě: Vršovice, Strašnice, Dejvice, Veleslavín, Holešovice, Bubeneč...

+3/0
22.1.2014 21:08

J60a22n 65J24e61ž39e79k 3201825217525

Bubeneč se bude rušit, resp. nahrazovat v článku zmíněnou stanicí Podbaba.

+1/0
23.1.2014 7:12

M79i65l86a56n 58M16a37j73e17r82č74í92k 1770530574946

protože tím bude návaznost na kapacitní MHD - TRAM do/z centra a BUS od/do Suchdola

+1/0
23.1.2014 19:13

V93i91k35y66r 38B26o16h84u89m18i15l 94S55t89r51a17n83s76k67y 9987978476159

Ono by stačilo např. na hostivařském nádraží zavést pendl mezi nádražím a nesmyslně vzdálenou a zakutanou pod zem točnou tram 26 a poloviny tram 22 /Ropid nám v rámci zlepšení obslužnosti totiž každou druhou soupravu ukončil již u nádraží Strašnice.../. To se ušetří a jak jsou obyvatelé spokojeni!;-)

0/0
23.1.2014 7:43

M43a78g45d47a 68B32o48u58š41k86o46v11á 7663341256

Na co pendl? Sama vlaku vyuzivam a neni pro to jediny duvod. Z vlaku jste dole, ani nevite jak a kdyz jdete k vlaku, tak hold kopnete do vrtule do toho kopecka :)

+1/0
23.1.2014 8:04

J57o86s39e30f 27M41i10š52k83o97v77s79k46ý 6872116503211

Pokud to tam opravdu znáte, jistě víte, že takový pendl by byl pomalejší než  cesta pěšky. Než by všichni cestující nastoupili/vystoupili a než by to bus to objel po Hostivařské ulici nebo druhou stranou k bývalé plynárně a ulicí Plk. Mráze, už byste byl pěšky dávno na místě. Leda by vám tam postavili lanovku :-P Mimochodem v rámci rekonstrukce železnice Hostivař-Hlavní nádraží se počítá s vybudováním přístupové cesty dolů k tramvaji a busům, která bude ústit rovnou do podchodu, jímž se bude přicházet k vlakům. Železniční nádraží se taky posune mírně (asi o 200-300 m) na východ, tedy ven z centra. Rekonstrukce má začít možná už letos.

+1/0
23.1.2014 9:23

K90a21r71o15l53i69n45a 71M17a40r20i30e 46H75l11a73v81s88o28v13á 6574279165683

prosím vás, na co pendl? vždyť z té konečné je na nádraží asi 500 metrů

+1/0
23.1.2014 11:40

J79a64n59a 62M17o98l22á64k83o14v40á 7627136626364

Ona jezdi do hostiku uz jen kazda druha 22? To jsem ani nevedela, ale to me stve teda....Rv

0/0
23.1.2014 11:53

K30a37r46o39l38i42n17a 39M56a90r29i73e 50H33l61a84v12s92o68v56á 6364629755913

ano, už dost dlouho, takže se dá docela pohodlně přestoupit na vlak

0/0
23.1.2014 20:05

M51i80l56a23n 47M63a45j88e77r57č64í10k 1940900854416

1.) A náhodou osobáky stavějící v Hostivaři nestaví ve i Strašnicích?

Budete tam u TRAM (či opačně od TRAM u vlaku) dříve než TRAM jedoucí přes několik dalších zastávek!

Ale nevím, co si mám myslet o někom, komu se zdá docházková vzdálenost cca 250m (v Hostivaři i Strašnicích) mezi vlakem a TRAM moc - kolik myslíte, že je průměrná docházková vzdálenost na zastávky TRAM a BUS MHD? Nevěřím, že je o moc kratší!

0/0
23.1.2014 19:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.