Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané přišli na chuť cestám vlakem, kapacita tratí ale nebude stačit

Po letech relativního nezájmu Pražané čím dál více cestují po metropoli vlakem. Loni se jich po železnici přepravilo v průměru 113 tisíc denně, ještě třeba v roce 2009 to bylo osmdesát šest tisíc. Rozšíření vlakové sítě ale brzdí malá kapacita pražských tratí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L95u58b94o29š 21L65a96n76g27e90r 8397797291467

Pro nalezení spojení po Praze využívám jízdní řády IDOS. Ale ty nemají v sobě vlaková spojení, tak je bohužel nepoužívám i když bych rád

+1/−2
23.1.2014 12:36

K60a90r13o36l58i16n86a 22M54a59r56i22e 12H65l73a30v22s79o57v52á 6804219845523

tak zkuste webu dopravního podniku Prahy, má tam zahrnuté i vlaky v rámci Prahy

+1/0
23.1.2014 20:03

M39a22r43e11k 96H75r54u10b84y 6637312921608

Tyhle uvahy jsou stare cca 30 let, aniz by se cokoli udelalo. Cestujici prechazi do vlaku proto, ze jim ROPID narozdil od ostatnich druhu dopravy tak casto nemeni trasy;-)

+3/0
23.1.2014 9:42

M96i34c97h65a46l 12H81o26r54k90ý 9755645464429

Takže záměr je lidi dostat z busů do vlaků,a když se záměr daří,tak se zjistí,že vlaky kapacitně nestačí?

Tak ted najmou další lidi,kteří vymyslí,jak cestující dostat z vlaků do busů;-D

+8/−2
23.1.2014 8:08

Ř86e98h18o61ř 18V60l89a91s57á19k 2204674531736

Vlaky mám rád a určitě mají v Praze větší budoucnost, ale obávám se, že příznivá statistika bude částečně způsobena tím, že jako jediné nebyly "optimalizovány".

+6/0
23.1.2014 8:07
Foto

J92a90n 19V14a76l95č23í24k 7215498985930

No nazdar... pokud se prodlouží dojezdové časy, copak se asi stane s kapacitou tratě? Nic? Jestli u plánování sedí podobně uvažující hoši, tak to se máme ještě na co těšit...

+1/−2
23.1.2014 7:10

M40i60l63a57n 96M67a19j76e45r48č76í12k 1400100134866

ono je několik vzájemně negujících se vlivů:

1.) REKO tratě umožní

a) větší rychlost vlastní jízdy vlaků

b) změnu zabezpečovacího systému a tím zkrácení traťových úseků (do určité vzdálenosti se za sebe vlezou 2 vlaky místo 1)

c) případně zvýšit počet kolejí (tak jak se výrazně podařilo stavbou tzv. "nového spojení" od hlavního nádraží na sever - jehož obdoba se dá očekávat mezi Vršovicemi a Hostivaří)

2.) zastávka a) může prodlužovat dojezdový čas a tak snižovat kapacitu tratě b) může, při díky předjízdné koleji, zvýšit počet míst, kde rychlíkové (dálkové a mezinárodní) či nákladní vlaky dokáží předjet či křižovat osobní zastávkové c) nová zastávka nemusí zvyšovat počet zastavení - viz ta (snad letošní výstavba a zprovoznění zastávky) Podbaba (nahrazující dosavadní Bubeneč se špatnou návazností na MHD a tedy atraktivitou přestupu z/na ní) Navíc existují v Praze železniční tratě, které dosud osobní přeprava nevyužívá např. Krč - Branický most (tzv. most Inteligence) - Radotín = vlaky EC, by měly stavět jen na hlavním nádraží a Smíchovské mohou míjet (proč by tam měly stavět, když většina nestaví ani jimi projížděnou Libní?). To by umožnilo uvolnit kapacitu tratě Smíchovské - hlavní/Vršovické nádraží pro navýšení osobních zastávkových spojů v současných trasách či zavedení nových tras - např.1. Smíchov - Nusle(Ostrčilovo nám.) - Vršovice (díky mírnému posunu nástupišť lehká přestupní návaznost na zastávky Otakarova a Nám. Bratří Synků) - Slavia a 2. Radotín - Braník (nová "horní" zastávka) - Krč - Kačerov =M=C - Zahradní město. Obě trasy mohou dále pokračovat dále (po dosud většinou "nákladní spojce")  - Malešice(Depo Hostivař =M=A) - Hrdlořezy(Českobrodská ul.) - Libeň. A pak 1. Horovo nám. - Holešovice ...  a 2. Vršovice =M=B - Rajská zahrada ... .

+1/0
23.1.2014 19:08
Foto

J23a40n 21V71a19l90č17í49k 7245798505320

k vašemu 2) písm. b odkazoval můj komentář... pokud jde o předělání zastávek a průjezdné koleje a celkové změny v řízení dopravy, samozřejmě jde o pozitivní změny...

0/0
23.1.2014 21:44

A31d46a98m 24K30r56u96m41l 1943882981434

"Kapacita infrastruktury nebude stačit. Proto bude zapotřebí budovat zcela nové trati v Praze. Na některých už je situace kritická teď," říká Marek Zděradička z Institutu plánování a rozvoje Prahy.

hmm - a co třeba použít ve špičce všechny vlaky ze dvou souprav a ne jen z jedné?? Do vlaku ze Strančic se v Uhříněvsi kolikrát už nevejdete.

+10/0
23.1.2014 1:13

V31i14k96y90r 59B18o11h88u81m82i13l 48S40t17r86a89n46s82k17y 9747468726769

Přesně tak. Využívám spoj do Hostivaře /po Ropiďácké likvidaci autobusů směr Sídl. zahradní Město mi často nic jiného nezbývá/. Vlak je již nyní dost narván a kdyby se KONEČNĚ udělala zastávka Na Padesátém /kterou Magistrát, ČD atd. slibují někdy od r. 2000 (původní příslib dokončení v  roce 2011 :-P (lháři) , tak to bude ještě více využívaný spoj. Mimochodem pro tuto zastávku není třeba stavět nové tratě, že? Možná proto dodnes nestojí, protože by byla příliš levná:-P

+4/−2
23.1.2014 7:37

M31a28t29ě14j 98V15o23n87d79ř19i16č74k27a 4414970488346

ČD tu zastávku určitě neslibují ;-D. ČD infrastrukturu nevlastní, čili nemohou ani stavět zastávku.

0/0
24.1.2014 5:03

J96a66n29a 82M15o90l37á40k19o23v33á 7297526366654

To je uplne presny.... Jede jen jedna souprava...... Proc? Vzdyt muzou jet klidne 3, tu nadrazi jsou dlouhy dost.... Ale to by bylo moc levny reseni.

0/0
23.1.2014 11:44

J98o85s77e86f 59K12u86b11e11š 9725955739224

Problém je bohužel ten, že soupravy zkrátka nejsou... Už takhle musí některé vlaky jet starý pantograf...

+2/0
23.1.2014 22:51

R75o87b51e22r84t 49P54l62o66c84h 4936872191893

Jsem zvědavej na tu realizaci projektu zastávky Kačerov. Už se o tom dost dlouho mluví a pořád nic. Já osobně bych jí určitě občas využil.

+2/0
22.1.2014 21:06

J74o84s69e60f 24M19i30š96k40o80v94s60k33ý 6952936323181

Hlavně by pak bylo zajímavé propojit Prahu železničními spoji i tangenciálně. Čili z Kačerova každou půlhodinu na Hlavák, ale třeba i každou hodinu na Hostivař či do Libně apod.

+6/0
22.1.2014 21:11

V92i25k48y87r 96B38o82h74u88m68i79l 15S97t67r95a83n27s27k49y 9867638746769

Možná by bylo dobré, kdybyste těm z Ropidu a pražské MHD vysvětlil výraz tangenciálně. Vycházím z toho, že v oblouku rekonstruované miničásti tram. trati před zastávkou Na Padesátem tito experti "vyrobili" stání pro auta u tram. tělesa. takže tam dnes zaparkujete, vystoupíte do štěrku pod tramvaj, kterou v zrcátku nevidno8-o;-DPůvodní parkovací místa ovšem zanikla.....Prostě dopravní experti, tak aby to nekonec neudělali kotangencionálně;-D

0/−3
23.1.2014 7:40

J80o94s92e90f 87M88i55š31k54o73v69s54k98ý 6222616903201

Tady jste ale vedle... Klasická ukázka fám a chimér vznikajících u neinformované veřejnosti. To stání je tam neoficiálně (ani nevím, jestli se tam správně stát smí) a dočasně, pak z toho bude ostrůvek s tramvajovou zastávkou. To ale až v momentě, kdy zanikne dnešní tram. zastávka Na Padesátém a místo ní vznikne v místě podjezdu trati přestupní uzel tram-vlak. A jinak nic ve zlém, ale Ropid dopravu jen organizuje, stavby a rekonstrukce železnic má na starost Hl.m. Praha, potažmo Dopravní podnik Hl.m. Prahy.

+3/0
23.1.2014 9:15

T79o91m43á13š 31K38a44v95a77n 7435838187396

Praha Smíchov Praha Strašnice..21 Kč,20minut i s přestupem,čisté vagóny..minimálně zastávek..zádný bezdomovci R^

+10/0
22.1.2014 20:29
Foto

R57o41m21a30n 55P96o19l48á37č52e44k 1930206600975

Celkem souhlasím. I když jsem u Hlavní nádraží tak jedu vlakem do Strašnic, ale problém je dostupnost nádraží... Třeba Strašnice ještě celkem ujdou, ale většina nádraží je dost mimo rozumnou dostupnost a vyplatí se to hlavně lidem co bydlí za Prahou.

+10/−1
22.1.2014 20:49

J55o44s92e16f 46M56i53š59k52o47v46s97k24ý 6562146793251

Potíž je v tom, že se například při výstavbě velkých sídlišť v 60.-80. letech vůbec nepočítalo s tím, že by železnice měly být páteřní dopravní sítí. Většina sídlišť tak má dobré napojení na metro, ale nádraží spíš obsluhují "starší zástavbu". Ale i tak každému posílení uživatelské atraktivity železnic v Praze držme palce.

+7/0
22.1.2014 21:08

R73o22b62e49r98t 11P12l22o63c67h 4456962321523

Tak je i dost zastáve a nádraží v širším okruhu centra, které jsou dostupné úplně v pohodě: Vršovice, Strašnice, Dejvice, Veleslavín, Holešovice, Bubeneč...

+3/0
22.1.2014 21:08

J33a82n 98J13e70ž95e36k 3641795147925

Bubeneč se bude rušit, resp. nahrazovat v článku zmíněnou stanicí Podbaba.

+1/0
23.1.2014 7:12

M73i31l40a49n 14M67a21j77e32r41č70í60k 1950520314386

protože tím bude návaznost na kapacitní MHD - TRAM do/z centra a BUS od/do Suchdola

+1/0
23.1.2014 19:13

V47i11k59y30r 16B29o64h47u94m52i59l 77S24t45r69a28n88s27k67y 9617978536519

Ono by stačilo např. na hostivařském nádraží zavést pendl mezi nádražím a nesmyslně vzdálenou a zakutanou pod zem točnou tram 26 a poloviny tram 22 /Ropid nám v rámci zlepšení obslužnosti totiž každou druhou soupravu ukončil již u nádraží Strašnice.../. To se ušetří a jak jsou obyvatelé spokojeni!;-)

0/0
23.1.2014 7:43

M89a22g65d61a 91B36o40u77š73k33o94v76á 7443731836

Na co pendl? Sama vlaku vyuzivam a neni pro to jediny duvod. Z vlaku jste dole, ani nevite jak a kdyz jdete k vlaku, tak hold kopnete do vrtule do toho kopecka :)

+1/0
23.1.2014 8:04

J38o36s36e86f 88M36i53š75k17o13v51s53k92ý 6442546763851

Pokud to tam opravdu znáte, jistě víte, že takový pendl by byl pomalejší než  cesta pěšky. Než by všichni cestující nastoupili/vystoupili a než by to bus to objel po Hostivařské ulici nebo druhou stranou k bývalé plynárně a ulicí Plk. Mráze, už byste byl pěšky dávno na místě. Leda by vám tam postavili lanovku :-P Mimochodem v rámci rekonstrukce železnice Hostivař-Hlavní nádraží se počítá s vybudováním přístupové cesty dolů k tramvaji a busům, která bude ústit rovnou do podchodu, jímž se bude přicházet k vlakům. Železniční nádraží se taky posune mírně (asi o 200-300 m) na východ, tedy ven z centra. Rekonstrukce má začít možná už letos.

+1/0
23.1.2014 9:23

K57a87r92o68l24i92n34a 68M30a29r64i10e 79H71l85a88v62s89o80v71á 6704109755823

prosím vás, na co pendl? vždyť z té konečné je na nádraží asi 500 metrů

+1/0
23.1.2014 11:40

J19a23n18a 98M90o85l10á86k75o17v82á 7747586906144

Ona jezdi do hostiku uz jen kazda druha 22? To jsem ani nevedela, ale to me stve teda....Rv

0/0
23.1.2014 11:53

K66a16r66o34l35i72n14a 30M23a88r62i21e 72H82l75a20v73s78o79v60á 6254119485683

ano, už dost dlouho, takže se dá docela pohodlně přestoupit na vlak

0/0
23.1.2014 20:05

M42i53l56a27n 14M22a94j83e95r82č23í46k 1450370704616

1.) A náhodou osobáky stavějící v Hostivaři nestaví ve i Strašnicích?

Budete tam u TRAM (či opačně od TRAM u vlaku) dříve než TRAM jedoucí přes několik dalších zastávek!

Ale nevím, co si mám myslet o někom, komu se zdá docházková vzdálenost cca 250m (v Hostivaři i Strašnicích) mezi vlakem a TRAM moc - kolik myslíte, že je průměrná docházková vzdálenost na zastávky TRAM a BUS MHD? Nevěřím, že je o moc kratší!

0/0
23.1.2014 19:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.