Diskuze

Pražané přišli na chuť cestám vlakem, kapacita tratí ale nebude stačit

Po letech relativního nezájmu Pražané čím dál více cestují po metropoli vlakem. Loni se jich po železnici přepravilo v průměru 113 tisíc denně, ještě třeba v roce 2009 to bylo osmdesát šest tisíc. Rozšíření vlakové sítě ale brzdí malá kapacita pražských tratí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pro nalezení spojení po Praze využívám jízdní řády IDOS. Ale ty nemají v sobě vlaková spojení, tak je bohužel nepoužívám i když bych rád

1 2
možnosti

tak zkuste webu dopravního podniku Prahy, má tam zahrnuté i vlaky v rámci Prahy

1 0
možnosti

Tyhle uvahy jsou stare cca 30 let, aniz by se cokoli udelalo. Cestujici prechazi do vlaku proto, ze jim ROPID narozdil od ostatnich druhu dopravy tak casto nemeni trasy;-)

3 0
možnosti

Takže záměr je lidi dostat z busů do vlaků,a když se záměr daří,tak se zjistí,že vlaky kapacitně nestačí?

Tak ted najmou další lidi,kteří vymyslí,jak cestující dostat z vlaků do busů;-D

8 2
možnosti

Vlaky mám rád a určitě mají v Praze větší budoucnost, ale obávám se, že příznivá statistika bude částečně způsobena tím, že jako jediné nebyly "optimalizovány".

6 0
možnosti
Foto

J51a96n 40V51a48l94č76í24k

23. 1. 2014 7:10

No nazdar... pokud se prodlouží dojezdové časy, copak se asi stane s kapacitou tratě? Nic? Jestli u plánování sedí podobně uvažující hoši, tak to se máme ještě na co těšit...

1 2
možnosti

ono je několik vzájemně negujících se vlivů:

1.) REKO tratě umožní

a) větší rychlost vlastní jízdy vlaků

b) změnu zabezpečovacího systému a tím zkrácení traťových úseků (do určité vzdálenosti se za sebe vlezou 2 vlaky místo 1)

c) případně zvýšit počet kolejí (tak jak se výrazně podařilo stavbou tzv. "nového spojení" od hlavního nádraží na sever - jehož obdoba se dá očekávat mezi Vršovicemi a Hostivaří)

2.) zastávka a) může prodlužovat dojezdový čas a tak snižovat kapacitu tratě b) může, při díky předjízdné koleji, zvýšit počet míst, kde rychlíkové (dálkové a mezinárodní) či nákladní vlaky dokáží předjet či křižovat osobní zastávkové c) nová zastávka nemusí zvyšovat počet zastavení - viz ta (snad letošní výstavba a zprovoznění zastávky) Podbaba (nahrazující dosavadní Bubeneč se špatnou návazností na MHD a tedy atraktivitou přestupu z/na ní) Navíc existují v Praze železniční tratě, které dosud osobní přeprava nevyužívá např. Krč - Branický most (tzv. most Inteligence) - Radotín = vlaky EC, by měly stavět jen na hlavním nádraží a Smíchovské mohou míjet (proč by tam měly stavět, když většina nestaví ani jimi projížděnou Libní?). To by umožnilo uvolnit kapacitu tratě Smíchovské - hlavní/Vršovické nádraží pro navýšení osobních zastávkových spojů v současných trasách či zavedení nových tras - např.1. Smíchov - Nusle(Ostrčilovo nám.) - Vršovice (díky mírnému posunu nástupišť lehká přestupní návaznost na zastávky Otakarova a Nám. Bratří Synků) - Slavia a 2. Radotín - Braník (nová "horní" zastávka) - Krč - Kačerov =M=C - Zahradní město. Obě trasy mohou dále pokračovat dále (po dosud většinou "nákladní spojce")  - Malešice(Depo Hostivař =M=A) - Hrdlořezy(Českobrodská ul.) - Libeň. A pak 1. Horovo nám. - Holešovice ...  a 2. Vršovice =M=B - Rajská zahrada ... .

1 0
možnosti

A19d56a51m 59K22r41u80m44l

23. 1. 2014 1:13

"Kapacita infrastruktury nebude stačit. Proto bude zapotřebí budovat zcela nové trati v Praze. Na některých už je situace kritická teď," říká Marek Zděradička z Institutu plánování a rozvoje Prahy.

hmm - a co třeba použít ve špičce všechny vlaky ze dvou souprav a ne jen z jedné?? Do vlaku ze Strančic se v Uhříněvsi kolikrát už nevejdete.

10 0
možnosti

Přesně tak. Využívám spoj do Hostivaře /po Ropiďácké likvidaci autobusů směr Sídl. zahradní Město mi často nic jiného nezbývá/. Vlak je již nyní dost narván a kdyby se KONEČNĚ udělala zastávka Na Padesátém /kterou Magistrát, ČD atd. slibují někdy od r. 2000 (původní příslib dokončení v  roce 2011 :-P (lháři) , tak to bude ještě více využívaný spoj. Mimochodem pro tuto zastávku není třeba stavět nové tratě, že? Možná proto dodnes nestojí, protože by byla příliš levná:-P

4 2
možnosti
Foto

Jsem zvědavej na tu realizaci projektu zastávky Kačerov. Už se o tom dost dlouho mluví a pořád nic. Já osobně bych jí určitě občas využil.

2 0
možnosti

Hlavně by pak bylo zajímavé propojit Prahu železničními spoji i tangenciálně. Čili z Kačerova každou půlhodinu na Hlavák, ale třeba i každou hodinu na Hostivař či do Libně apod.

6 0
možnosti

Praha Smíchov Praha Strašnice..21 Kč,20minut i s přestupem,čisté vagóny..minimálně zastávek..zádný bezdomovci R^

10 0
možnosti

Celkem souhlasím. I když jsem u Hlavní nádraží tak jedu vlakem do Strašnic, ale problém je dostupnost nádraží... Třeba Strašnice ještě celkem ujdou, ale většina nádraží je dost mimo rozumnou dostupnost a vyplatí se to hlavně lidem co bydlí za Prahou.

10 1
možnosti