- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro nalezení spojení po Praze využívám jízdní řády IDOS. Ale ty nemají v sobě vlaková spojení, tak je bohužel nepoužívám i když bych rád
tak zkuste webu dopravního podniku Prahy, má tam zahrnuté i vlaky v rámci Prahy
Tyhle uvahy jsou stare cca 30 let, aniz by se cokoli udelalo. Cestujici prechazi do vlaku proto, ze jim ROPID narozdil od ostatnich druhu dopravy tak casto nemeni trasy
Takže záměr je lidi dostat z busů do vlaků,a když se záměr daří,tak se zjistí,že vlaky kapacitně nestačí?
Tak ted najmou další lidi,kteří vymyslí,jak cestující dostat z vlaků do busů
Vlaky mám rád a určitě mají v Praze větší budoucnost, ale obávám se, že příznivá statistika bude částečně způsobena tím, že jako jediné nebyly "optimalizovány".
No nazdar... pokud se prodlouží dojezdové časy, copak se asi stane s kapacitou tratě? Nic? Jestli u plánování sedí podobně uvažující hoši, tak to se máme ještě na co těšit...
ono je několik vzájemně negujících se vlivů:
1.) REKO tratě umožní
a) větší rychlost vlastní jízdy vlaků
b) změnu zabezpečovacího systému a tím zkrácení traťových úseků (do určité vzdálenosti se za sebe vlezou 2 vlaky místo 1)
c) případně zvýšit počet kolejí (tak jak se výrazně podařilo stavbou tzv. "nového spojení" od hlavního nádraží na sever - jehož obdoba se dá očekávat mezi Vršovicemi a Hostivaří)
2.) zastávka a) může prodlužovat dojezdový čas a tak snižovat kapacitu tratě b) může, při díky předjízdné koleji, zvýšit počet míst, kde rychlíkové (dálkové a mezinárodní) či nákladní vlaky dokáží předjet či křižovat osobní zastávkové c) nová zastávka nemusí zvyšovat počet zastavení - viz ta (snad letošní výstavba a zprovoznění zastávky) Podbaba (nahrazující dosavadní Bubeneč se špatnou návazností na MHD a tedy atraktivitou přestupu z/na ní) Navíc existují v Praze železniční tratě, které dosud osobní přeprava nevyužívá např. Krč - Branický most (tzv. most Inteligence) - Radotín = vlaky EC, by měly stavět jen na hlavním nádraží a Smíchovské mohou míjet (proč by tam měly stavět, když většina nestaví ani jimi projížděnou Libní?). To by umožnilo uvolnit kapacitu tratě Smíchovské - hlavní/Vršovické nádraží pro navýšení osobních zastávkových spojů v současných trasách či zavedení nových tras - např.1. Smíchov - Nusle(Ostrčilovo nám.) - Vršovice (díky mírnému posunu nástupišť lehká přestupní návaznost na zastávky Otakarova a Nám. Bratří Synků) - Slavia a 2. Radotín - Braník (nová "horní" zastávka) - Krč - Kačerov =M=C - Zahradní město. Obě trasy mohou dále pokračovat dále (po dosud většinou "nákladní spojce") - Malešice(Depo Hostivař =M=A) - Hrdlořezy(Českobrodská ul.) - Libeň. A pak 1. Horovo nám. - Holešovice ... a 2. Vršovice =M=B - Rajská zahrada ... .
"Kapacita infrastruktury nebude stačit. Proto bude zapotřebí budovat zcela nové trati v Praze. Na některých už je situace kritická teď," říká Marek Zděradička z Institutu plánování a rozvoje Prahy.
hmm - a co třeba použít ve špičce všechny vlaky ze dvou souprav a ne jen z jedné?? Do vlaku ze Strančic se v Uhříněvsi kolikrát už nevejdete.
Přesně tak. Využívám spoj do Hostivaře /po Ropiďácké likvidaci autobusů směr Sídl. zahradní Město mi často nic jiného nezbývá/. Vlak je již nyní dost narván a kdyby se KONEČNĚ udělala zastávka Na Padesátém /kterou Magistrát, ČD atd. slibují někdy od r. 2000 (původní příslib dokončení v roce 2011 (lháři) , tak to bude ještě více využívaný spoj. Mimochodem pro tuto zastávku není třeba stavět nové tratě, že? Možná proto dodnes nestojí, protože by byla příliš levná
Jsem zvědavej na tu realizaci projektu zastávky Kačerov. Už se o tom dost dlouho mluví a pořád nic. Já osobně bych jí určitě občas využil.
Hlavně by pak bylo zajímavé propojit Prahu železničními spoji i tangenciálně. Čili z Kačerova každou půlhodinu na Hlavák, ale třeba i každou hodinu na Hostivař či do Libně apod.
Praha Smíchov Praha Strašnice..21 Kč,20minut i s přestupem,čisté vagóny..minimálně zastávek..zádný bezdomovci
Celkem souhlasím. I když jsem u Hlavní nádraží tak jedu vlakem do Strašnic, ale problém je dostupnost nádraží... Třeba Strašnice ještě celkem ujdou, ale většina nádraží je dost mimo rozumnou dostupnost a vyplatí se to hlavně lidem co bydlí za Prahou.